Net mijn eerste keer gescand voor radar sites met helios (weleens met myrm geprobeerd, maar dat werkt niet echt

).
Maar besloten om in 1 van de weinige high sec systemen bij mij in de buurt te beginnen. Astro triangulation op lvl 1, en scan time skill, cov ops, grav cap rigs en SOE probe launcher (met LP gekocht) zorgen voor een scan tijd van 240 seconde. Niet echt geweldig, maar zal het ermee moeten doen.
Dus ik multispectral droppen, radar + unknown + gravi. Dat begint mooi, dus ik radar probes oppikken (note to self: koop blueprint van die dingen), en kost me kwartiertje om complete dekking te krijgen. Één planeet viel net binnen bereik van een probe, dus moest ik bookmark maken erbuiten, wat niet echt wilde lukken door plaatsing andere planeten, maar uiteindelijk gelukt.
Scannen, en w00t, eerste scan meteen 4 deadspace signatures. Andere probes oppikken weer, droppen op alle 4, en scannen maar. Drie keer scannen, en ik had alle 4 nauwkeuriger te pakken, nieuwe probejes weer ophalen: Toen bleek dat die probes wel erg kort blijven liggen om er 4 parallel te doen, maar goed, dan maar alleen de moeilijkste doen.
Proben maar, en bij poging 2 heb ik hem te pakken, eens kijken wat het is, en w00t, inderdaad radar site.
Probleem: Ik heb science wel op lvl V, maar nog geen hacking skill, dus hacking skillbook ophalen en trainen naar lvl 1, en hopen dat het genoeg is. (in anti pirate channel gingen ze ervanuit dat het niet genoeg was en dat ik opgeblazen zou worden). Codebreakertje op vexor, paar frigates vernietigen, even wachten, en 3 cans gehackt.
Dan het leuke gedeelte, kijken hoeveel het waard is. Eerste is 50k waard, waardeloos dus. Volgende 4-5 miljoen (zodra ik het naar een tradehub breng), netjes. En dan nog 2 dezelfde, die beide 10 miljoen waard zijn. Totaal in ruim een uurtje bij mijn eerste radar site 25 miljoen verdient, en ook nog eens in high sec. Dat is lekker.
Heb ik nu geluk dat het zoveel is, of is dit standaard voor high sec sites?