Mja heb 9 mln in gunnery, 7+ in missiles, 5+ in dronesDe_Bastaard schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:44:
Hebben jullie overigens allemaal missiles én turret skills? of alleen een van die twee? ik heb nu namelijk bezig om missile skills te trainen, maar dan moet ik wel even kijken op wat voor ship ik straks uit kom...
Verwijderd
Ik heb ook beide, maar mijn main char is caldari/gallente specced. M'n gunnery zijn stuk beter dan m'n missiles maar kan ze wel allemaal gebruiken
Ik heb erg weinig in missiles, redelijk weinig in guns, en redelijk wat in drones.
Mja, ik heb nu iets van 600k punten in Missile Launcher, en ben momenteel bezig om missile launcher operations naar level 5 te trainen. Beetje zonde om er daarna dan niet meer verder te gaan lijkt me
Nu vlieg ik een Drake, maar ik moet eens even goed kijken wat ik hierna voor schepen kan krijgen die ik met missiles kan fitten 
Ik ben overigens Caldari Special Ops, die heeft standaard al wat "extra" punten in missile launching als ik me niet vergis
Overigens, ik zit nu bij Horizon Inc
Ik ben overigens Caldari Special Ops, die heeft standaard al wat "extra" punten in missile launching als ik me niet vergis
Overigens, ik zit nu bij Horizon Inc
[ Voor 20% gewijzigd door De_Bastaard op 12-03-2008 19:22 ]
Is prima, ik weet n.l. inderdaad zeker dat ik het er beter af zal brengen. En complexiteit e.d. is geen excuus voor het falen van de uitrol van een patch. Dat betekent slechte planning, voorbereiding en twijfelachtig personeel. Zeker omdat het keer op keer problemen geeft. Maar goed, gelukkig zijn er zat nuttiger zaken dan wachten op een spelletje. Hopelijk hebben ze de zaken snel onder controle voor de addicts onder ons.Viper2k1 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 17:45:
[...]
Volgende patch maar even een mailtje sturen dat ze jou maar naar London in moeten vliegen.
Je zit met zoveel zaken, zowel hard- als softwarematig dat allemaal goed moet lopen. Ja en tuurlijk is die boot.ini fout wel een heel domme, absoluut mee eens! Maar het blijft een knap staaltje om zoveel spelers op 1 server te krijgen en te houden en soms ook nog in 1 regio/system. Ze hebben een interview met een medewerker van CCP op de site staan (staat onder 'extra' bij de laatste alliance tournament filmpjes) dan hoor je dat er toch wel heel wat bij komt kijken en dat ze echt wel proberen om alles nog beter te maken.
Mijn alt-acount zijn main (De_Bastaard schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:44:
Hebben jullie overigens allemaal missiles én turret skills? of alleen een van die twee? ik heb nu namelijk bezig om missile skills te trainen, maar dan moet ik wel even kijken op wat voor ship ik straks uit kom...
Mijn echte main (Caldari) is begonnen met alleen missiles en pas veel later turrets.
lol, dream on.......Darth Malak schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:27:
[...]
Is prima, ik weet n.l. inderdaad zeker dat ik het er beter af zal brengen.
Het enige wat ze daar fout doen is iedere keer te optimistisch plannen. Als ze vantevoren gewoon zeggen dat ze 24 uur uit de lucht zijn hoor je niemand klagen dat het er 23 worden. Als je echter 12 zegt en het worden er dan 23 klaagt iedereenEn complexiteit e.d. is geen excuus voor het falen van de uitrol van een patch. Dat betekent slechte planning, voorbereiding en twijfelachtig personeel. Zeker omdat het keer op keer problemen geeft. Maar goed, gelukkig zijn er zat nuttiger zaken dan wachten op een spelletje. Hopelijk hebben ze de zaken snel onder controle voor de addicts onder ons.
[ Voor 49% gewijzigd door redwing op 12-03-2008 21:04 ]
[removed]
redwingetje.... je kent me niet dus kun jij beter doordromen. grapjas
Maar, redwing heeft wel gelijk. Die EVE Cluster is enorm groot, en als je alleen voor het testen van updates/patches nog zo'n omgeving zou moeten maken... ben je flink wat pieken kwijt. Natuurlijk, planning, voorbereiding is inderdaad van groot belang... maar denk je niet dat ze dat zelf bij CCP niet weten
Het lijkt me stug dat er daar een paar mbo'ers zitten die maar wat zitten te kloten.
offtopic:
[quote]Darth Malak schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:29:
[/quote]
We kennen je inderdaad niet en andersom ken je ons niet, dus laten we dit gewoon netjes houden oke? Niet meteen hoog van de toren blazen en anderen denegreren. Je was er wel zelf mee begonnen met deze "Is prima, ik weet n.l. inderdaad zeker dat ik het er beter af zal brengen".
[/quote]
We kennen je inderdaad niet en andersom ken je ons niet, dus laten we dit gewoon netjes houden oke? Niet meteen hoog van de toren blazen en anderen denegreren. Je was er wel zelf mee begonnen met deze "Is prima, ik weet n.l. inderdaad zeker dat ik het er beter af zal brengen".
Feit is wel dat CCP deze game is begonnen en dat ze hard aan de weg aan het timmeren zijn om het allemaal nog beter te maken dan het al is. Oudere hardware en een engine die niet was berekend op multicore processen is waar ze nu tegenaan lopen. Dat gaan ze ook oplossen! Deze game blijft nog wel even en kan eigenlijk alleen maar groeien helemaal als ambulation een feit wordt!
Nou alleen nog even uitvinden wat ik tegen gankende goonswarm mensen ga doen als ik aan het minen ben ...
Heeft iemand dat filmpje van Vasili VonHolst eigenlijk gezien? Redelijk maffe boel man! Ik zal de link even opzoeken als het forum het weer doet en hier even linken.
"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)
serieus ik zie jou alleen maar klagen als het zo slecht is stop dan met spelen en laat dit forum lekker schoon voor ervaringen en de normale discussies.Darth Malak schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:29:
als het nu eens constructief is kan je er nog over discuseren maar dit is gewoon zeggen ik kan het veel beter lekker puuh
maar nu even serieus, jah ik krijg af en toe het idee dat ze vaak een beetje aan het prutsen zijn daaro. maar denk dat dat er meer mee te maken heeft dat je niet ziet waar ze mee bezig zijn achter de schermen. ikbedoel op vent maken we atm alleen maar zijk opmerkingen over dat ze waarschijnlijk de server hamsters zijn vergeten te voeren.
ik heb verder al het vertrouwen dat ze alles weer up en running hebben als ik morgen terug ben van school (freeking 8:30 tot 19:00

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Vergeleken met andere game developers doen ze het best goed imo. Maar zon fout als dat je bij het merendeel van de mensen die premium content gaan gebruiken de boot.ini verwijderd, mag nooit gebeuren. Dan vraag ik me wel af of ze gewoon niet testen of dat ze hun computer nooit opnieuw opstarten.
Volgens mij was jij er mee begonnen met je "Volgende patch maar even een mailtje sturen dat ze jou maar naar London in moeten vliegen."... dus ehh...... maar je hebt gelijk... laten we het maar netjes houden...Viper2k1 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:19:
offtopic:
[/quote]
Feit is wel dat CCP deze game is begonnen en dat ze hard aan de weg aan het timmeren zijn om het allemaal nog beter te maken dan het al is. Oudere hardware en een engine die niet was berekend op multicore processen is waar ze nu tegenaan lopen. Dat gaan ze ook oplossen! Deze game blijft nog wel even en kan eigenlijk alleen maar groeien helemaal als ambulation een feit wordt!
Nou alleen nog even uitvinden wat ik tegen gankende goonswarm mensen ga doen als ik aan het minen ben ...
Heeft iemand dat filmpje van Vasili VonHolst eigenlijk gezien? Redelijk maffe boel man! Ik zal de link even opzoeken als het forum het weer doet en hier even linken.

Ik blijf erbij dat ze niet helemaal weten waar ze mee bezig zijn. De bewijzen zijn ruim voorhanden. Geen enkele klant in een bedrijf tegenwoordig zou dit als dienstverlening accepteren. Als we binnen ons bedrijf dit zouden presteren waren we allang failliet.
Maar stoppen met EVE: nee nog niet. Eve heeft ook veel goede elementen anders zou ik uberhaupt niet eens de moeite nemen hier te posten of de game te spelen.
@shunt: wat is je probleem: kun je niet tegen iemand die een andere mening dan die van jezelf heeft?
joa morge maar hopen dat ut weer werkt 
beetje jammer dat ut down is, mjah ze hebben 5dagen de tijd, dan heb ik skill geleerd
beetje jammer dat ut down is, mjah ze hebben 5dagen de tijd, dan heb ik skill geleerd
Wat ik me daarbij vooral afvroeg is hoe Microsoft het voor elkaar krijgt om zijn software zo slecht te beveiligen dat je zonder problemen zo'n file kunt overschrijven/weggooien. Zulke files moeten toch gewoon enigszins beschermd zijn ?furby-killer schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:44:
Maar zon fout als dat je bij het merendeel van de mensen die premium content gaan gebruiken de boot.ini verwijderd, mag nooit gebeuren. Dan vraag ik me wel af of ze gewoon niet testen of dat ze hun computer nooit opnieuw opstarten.
Jij kent mij ook niet, dus wat dat betreft staan het aardig gelijkDarth Malak schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:48:
[...]
Ik blijf erbij dat ze niet helemaal weten waar ze mee bezig zijn. De bewijzen zijn ruim voorhanden. Geen enkele klant in een bedrijf tegenwoordig zou dit als dienstverlening accepteren. Als we binnen ons bedrijf dit zouden presteren waren we allang failliet.
Maar het verschil is wel dat in jouw bedrijf waarschijnlijk heel wat meer geld omgaat en dat daarnaast de gevolgen als iets niet werkt veel groter zullen zijn. Ik verwacht dan ook dat de balans tussen testen en ontwikkeling bij jouw bedrijf iets anders ligt als bij Eve.
Bij een spel als Eve is het nu eenmaal goedkoper en kun je meer tijd in ontwikkeling steken als je met een kleine cluster de ergste bugs eruit haalt en daarna de rest op de live-server doet. Dit betekent wel dat de spelers bij een patch een paar dagen aan het klagen zijn, maar aan de andere kant heb je wel veel meer nieuwe content en aanpassingen waardoor je uiteindelijk ook meer spelers overhoud en dat is waar het uiteindelijk toch om draait.
[ Voor 19% gewijzigd door redwing op 12-03-2008 23:05 ]
[removed]
achja, het is ook niet echt een verrassing. Dat ze problemen tegen komen ok, maar het gebeurt zo'n beetje elke keer dus je zou denken dat ze de downtime nu wel wat beter in kunnen schatten.Dutch2007 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:58:
joa morge maar hopen dat ut weer werkt
"24 hour downtime" en dan met 20 uur klaar zijn: Klanten blij.
"8 hour downtime" en dan met 20 uur klaar zijn: Klanten boos.
Zelfde downtime, andere reactie.
Het gaat hier niet om een mening kerel, een mening is zeggen ik vind dit of ik denk dat of ik ben van mening dat ik het beter kan. Maar jij stelt als een abslute waarheid dat jij het beter kan, en het beter zou doen als jij daar zou staan. Als jij niet snapt wat er met die instelling mis is nou dan denk ik niet dat er iets mis is met mij.Darth Malak schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:48:
[...]
Volgens mij was jij er mee begonnen met je "Volgende patch maar even een mailtje sturen dat ze jou maar naar London in moeten vliegen."... dus ehh...... maar je hebt gelijk... laten we het maar netjes houden...![]()
Maar stoppen met EVE: nee nog niet. Eve heeft ook veel goede elementen anders zou ik uberhaupt niet eens de moeite nemen hier te posten of de game te spelen.
@shunt: wat is je probleem: kun je niet tegen iemand die een andere mening dan die van jezelf heeft?

Je ziet gewoon goed dat het programeurs zijn totaal geen inschattings vermogen hoe veel tijd iets in neemt. Ik had op dagelijkse basis het zelfde probleem met de programeurs op mijn oude werk. Programeren kunnen ze wel maar organiseren ho maar.Elp schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 23:36:
[...]
achja, het is ook niet echt een verrassing. Dat ze problemen tegen komen ok, maar het gebeurt zo'n beetje elke keer dus je zou denken dat ze de downtime nu wel wat beter in kunnen schatten.
"24 hour downtime" en dan met 20 uur klaar zijn: Klanten blij.
"8 hour downtime" en dan met 20 uur klaar zijn: Klanten boos.
Zelfde downtime, andere reactie.
voorbeeldje management zegt dat dit project morgen klaar moet zijn.
antwoord : het is nu al klaar gooi het maar op het netwerk (wat ze eigenlijk bedoelen ja hoor we zijn klaar met de basis de rest maken we later af

Natuurlijk is dit niet zo bij alle programeurs maar in mijn er varing wel met het grote deel.
[ Voor 38% gewijzigd door Shunt op 13-03-2008 01:37 ]
Game PC
@shunt: yawwwnnnnn
Verder: interessant leesmateriaal over hoe geweldig deze patch uitpakt. En maar mekkeren tegen mij omdat ik niet tevreden ben over het patchen bij CCP... LOL
http://myeve.eve-online.c...p?a=topic&threadID=724154
Verder: interessant leesmateriaal over hoe geweldig deze patch uitpakt. En maar mekkeren tegen mij omdat ik niet tevreden ben over het patchen bij CCP... LOL
Ik denk niet dat ik het oneens kan zijn met deze stelling. Tis inderdaad weer helemaal mis. Nou ja, maar even het CCP mapje onder documents en settings kopieren en hopen dat als de patch erop staat ik deze zonder problemen terug kan zetten. Kijken of ik dan nog 1280x900 aan kan zetten.Darth Malak schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:50:
@shunt: yawwwnnnnn
Edit: Nou het valt mee, windowed mode doet het nog en mijn bookmark mappen zijn er nog! Paar overview windows zijn verzet, maar ja, die zet je zo weer terug.
[ Voor 10% gewijzigd door Viper2k1 op 13-03-2008 11:38 ]
"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)
Eerlijkheids halve moet ik wel zeggen dat de patch bij mij nog geen grote problemen heeft laten zien. Niet de problemen waarover op eve-online wordt geklaagd. fingers crossed zullen we maar zeggen.
Ik had toenstraks last van een zwart scherm voor 'n paar seconden voordat ik van normaal vliegen naar warp over ging
En een zwart scherm toenstraks na een aantal keer alt-tabben ....
ja, alt-tab blijkt nu soms een crash te veroorzaken in de client
mooi spul... dus over naar windowed mode, daar heb ik het (nog) niet gemerkt...
who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!
wat ik sins een week of 5 heb is dat als ik windowed speel 1650*1080 @ 1920*1200 scherm(doe ik altyd) gaat i in window-mode in full @ 1650*1080 waarbij de muispointer ook niet meer overeen komt 
Ik kan dan nog wel full screen spelen maar dat is irri en helemaal met meerdere accounts
nieuwe install van eve en andere video drivers werken niet
btw, hoelaat was die server up gister?
ik had een skill klaar @ 22:07 maar moest werken en 21:10 weg gegaan
het is ook altyd wat met ccp
Ik kan dan nog wel full screen spelen maar dat is irri en helemaal met meerdere accounts
nieuwe install van eve en andere video drivers werken niet
btw, hoelaat was die server up gister?
ik had een skill klaar @ 22:07 maar moest werken en 21:10 weg gegaan
het is ook altyd wat met ccp

[ Voor 25% gewijzigd door ThaHandy op 13-03-2008 20:47 ]
Hoeveel tax betalen jullie bij jullie corp?
Hier ook geen problemen... Ben eigenlijk erg tevreden over de patch zover. De bugs die ik eerder (voor de 1.1 patch) had zijn verdwenen en geen van de problemen die gemeld zijn op eve-online...
Verder ook fantastisch dat nu eindelijk je uitlaat pijpen verlicht zijn tijdens het warpen en dat die warptunnel gefixed is!!! Cans openen inderdaad veel sneller en ...... ah well....
@De_Bastaard: varieert van 5-10% to 50% afhankelijk van de corp.... Tijdens mining ops/corp days wordt de tax soms op 100% gezet om de corp wallet aan te vullen.... maar het is erg afhankelijk van de corp waar je inzit. Veel corps hebben een empire/0.0 corp..
Verder ook fantastisch dat nu eindelijk je uitlaat pijpen verlicht zijn tijdens het warpen en dat die warptunnel gefixed is!!! Cans openen inderdaad veel sneller en ...... ah well....
@De_Bastaard: varieert van 5-10% to 50% afhankelijk van de corp.... Tijdens mining ops/corp days wordt de tax soms op 100% gezet om de corp wallet aan te vullen.... maar het is erg afhankelijk van de corp waar je inzit. Veel corps hebben een empire/0.0 corp..
[ Voor 61% gewijzigd door Darth Malak op 14-03-2008 00:07 ]
Ja nu betaal ik 25% op alles en vroeg me af wat 'normaal' is
Ik meestal tussen de 75% en 100%.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
5% bij ons.De_Bastaard schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 23:33:
Hoeveel tax betalen jullie bij jullie corp?
dat is wel heel extreem hoe verdien jij uberhoud isk dan ?StarLite schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 06:57:
Ik meestal tussen de 75% en 100%.
Er zijn corps waar de taxrate idd 75-100% is, maar dat zijn vaak communistische corps (ken er ook een paar) Je verdient zelf dan wel heel weinig, maar je krijgt dan wel alles van je corp. Niet alleen T1 ships, maar ook T2, skillbooks, capital ships, etc.
who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!
10%
verder alles lekker zelf regelen. Corp gebruikt het geld om 0.0 space te huren
verder alles lekker zelf regelen. Corp gebruikt het geld om 0.0 space te huren
snap ik maar dat word bij mij ook gedaan (skillbooks tot aan de capital etc) het ligt er maar aan hoeveel je je inzet voor de corp.GamemasterByte schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 07:48:
Er zijn corps waar de taxrate idd 75-100% is, maar dat zijn vaak communistische corps (ken er ook een paar) Je verdient zelf dan wel heel weinig, maar je krijgt dan wel alles van je corp. Niet alleen T1 ships, maar ook T2, skillbooks, capital ships, etc.
0%, gezien dat ik zo goed als alleen in een corp zit (enige die nog beetje actief is eeniedergeval).
Gewoon lekker makkelijk voor mij, hoef niet te bedenken of corp het wel of niet betaald, meer betalen dan krijgen dan wel andersom. Gewoon lekker alles zelf regelen, en heb toch geen isk gebrek op het moment.
Gewoon lekker makkelijk voor mij, hoef niet te bedenken of corp het wel of niet betaald, meer betalen dan krijgen dan wel andersom. Gewoon lekker alles zelf regelen, en heb toch geen isk gebrek op het moment.
0 % ook hier. Alles betalen we zelf d.m.v. missie en de mooie loot die je af en toe hebt tijdens pvp.
En wat krijgen jullie allemaal van de taxes die je betaald?
0.0 accesDe_Bastaard schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 11:31:
skillbooks (tot aan de capital skills)
t1 fitted schepen (nogmaals ligt aan de hand van hoeveel jij je inzit maar dit kan zover strekken als bs schepen)
capital ships (hierbij moet ik als * bijmerken dat dit alleen voor de ''trusted'' members vd corp is)
ook betalen we met de tax de ''huur'' van de jump bridges van roadkill en smash.
zoals je ziet word er veel gedaan en met die 5% tax lijkt dat natuurlijk onmogelijk maar de corp doet zoveel samen dat de opbrengst daarvan meer dan genoeg is om dit allenmaal te financieren.
mja inderdaar, je zal bijna nooit "loon" krijgen in een corp. Bij normale taxes van rond de 10% zal je er zelfs weinig zichtbaars van terug zien, dit gaat meestal op aan dingen achter de schermen.
Tax van 25% lijkt misschien veel maar tax werkt enkel op bounties en de normale missie bonus. Op de extra time bonus is het 0, op loot is het 0, op verkoop van minerals is het 0 op salvage is het 0.
Als je alles optelt komt je dan misschien op net 10% uit als je dat al haalt (veel afhankelijk van de loot die je vind).
Voor de tax krijg je overigens wel schepen (deels) vergoed en per rang stijging een bepaalde categorie ship en skill naar keuze wat al snel oploopt van 10-20mill waarde tot 100mill. Voordat je dat aan tax betaald hebt ben je vele vele maanden verder
Als je alles optelt komt je dan misschien op net 10% uit als je dat al haalt (veel afhankelijk van de loot die je vind).
Voor de tax krijg je overigens wel schepen (deels) vergoed en per rang stijging een bepaalde categorie ship en skill naar keuze wat al snel oploopt van 10-20mill waarde tot 100mill. Voordat je dat aan tax betaald hebt ben je vele vele maanden verder
vergeet niet dat bounty's in 0.0 snel kunnen oplopen to meerdere miljoenen (officer spawns heb ik gezien tot wel 8 mill) das toch ff 2 mill wat de corp dan verdient aan jou)FreeMen schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:05:
Tax van 25% lijkt misschien veel maar tax werkt enkel op bounties en de normale missie bonus. Op de extra time bonus is het 0, op loot is het 0, op verkoop van minerals is het 0 op salvage is het 0.
Hoe vaak heb je officer spawns? Om officer spawns als voorbeeld gebruiken is beetje onrealistisch, kan je beter een normale BS spawn nemen. Dat is rond de 1mil toch?angel00008 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:28:
[...]
vergeet niet dat bounty's in 0.0 snel kunnen oplopen to meerdere miljoenen (officer spawns heb ik gezien tot wel 8 mill) das toch ff 2 mill wat de corp dan verdient aan jou)
Zelf zit ik in een corp met 5% tax, alleen rat ik nooit, doe geen missions meer. Verdien geld met me trade alt, dus ook geen last van taxes.
officer bijna nooit maar een faction spawn zeker wel meer kans op.Kornflakes schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:41:
[...]
Hoe vaak heb je officer spawns? Om officer spawns als voorbeeld gebruiken is beetje onrealistisch, kan je beter een normale BS spawn nemen. Dat is rond de 1mil toch?
Zelf zit ik in een corp met 5% tax, alleen rat ik nooit, doe geen missions meer. Verdien geld met me trade alt, dus ook geen last van taxes.
een leuk trusec -1.0 systeem heeft bijna altijd wel een paar 1.85 mil rats.
en een faction bs kan op lopen tot 10 + mil een officer kan oplopen tot 40+ ofzo heb zelf nog nooit een officer gehad maar genoeg faction spawns.
Game PC
Helaas kan ik die nog (lang) niet aan in mijn Drake

Thuvan Ort twee keer gehad nu, beide keren alleen zijn tag gedropt
, anyway 20 mill bounty is wel leuk voor 1 spawn
, 5% tax bij ons en dat is genoeg.
Je drake moet dat makkelijk aankunnen, zelfs met simpelste t1 fit heeft de drake een van de beste PvE tanks in Eve.
uhmDe_Bastaard schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:16:
Helaas kan ik die nog (lang) niet aan in mijn Drake

Je drake moet dat makkelijk aankunnen, zelfs met simpelste t1 fit heeft de drake een van de beste PvE tanks in Eve.
[ Voor 49% gewijzigd door Ashrah op 14-03-2008 14:18 ]
De beste kans op een Officer is in de regio waar de pirate faction zelf gevestigd is. Dit zijn Venal (Gurista), Stain (Sansha), Curse (Angels), Fountain (Serpentis) en Delve (Blood Raiders). Alle systemen waar de Sovereignty van de NPC pirate faction is komen alle typen schepen voor tot en met de hoogste 1,85m battleships ook al heeft een systeem een truesec van -0.01.Kornflakes schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:41:
[...]
Hoe vaak heb je officer spawns? Om officer spawns als voorbeeld gebruiken is beetje onrealistisch, kan je beter een normale BS spawn nemen. Dat is rond de 1mil toch?
Ik heb zelf nog nooit een Officer gezien in 2,5 jaar in 0.0. Het schijnt het meest effectief te zijn in een snel schip meteen na Downtime alle 0.0 belts af te gaan omdat er dan steeds een nieuwe spawn wordt gegenereerd met een kans op een Officer. Als eenmaal de normale spawns in de belts zitten komen er veel minder nieuwe bij.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Tja, ik heb momenteel ook nog niet echt dé goede fitting voor erop... maar ik wil het best wel eens proberen tegen een battleship pirate hoorMaranno schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:17:
Thuvan Ort twee keer gehad nu, beide keren alleen zijn tag gedropt, anyway 20 mill bounty is wel leuk voor 1 spawn
, 5% tax bij ons en dat is genoeg.
[...]
uhm![]()
![]()
Overigens, ik vraag me af... ik ben Caldari race, en heb een aardig goeie standing tegenover Caldari Navy. Nu ben ik verkast naar Minmatar, maar nu verkloot ik in feite alle standing die ik heb tegenover Caldari omdat ik daar missies voor MInmatar doe. Als ik dus straks weer een stap zet in Caldari space wordt ik dan meteen belaagd door de police?
ik kom de faction spawns vaak genoeg tegen en met hun gemiddelde van 6-10 mill bounty vind ik dat toch wel een heftige aanslag bij 75% tax.Kornflakes schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:41:
[...]
ik heb zelf in stain en in delve gezeten stain heeft een van de hoogste faction/officer spawns in het spel.IJzerlijm schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:20:
[...]
De beste kans op een Officer is in de regio waar de pirate faction zelf gevestigd is. Dit zijn Venal (Gurista), Stain (Sansha), Curse (Angels), Fountain (Serpentis) en Delve (Blood Raiders). Alle systemen waar de Sovereignty van de NPC pirate faction is komen alle typen schepen voor tot en met de hoogste 1,85m battleships ook al heeft een systeem een truesec van -0.01.
Ik heb zelf nog nooit een Officer gezien in 2,5 jaar in 0.0. Het schijnt het meest effectief te zijn in een snel schip meteen na Downtime alle 0.0 belts af te gaan omdat er dan steeds een nieuwe spawn wordt gegenereerd met een kans op een Officer. Als eenmaal de normale spawns in de belts zitten komen er veel minder nieuwe bij.
helaas werd toen youwhat eruitgekickt door tri en zijn wij daar toen ook verkast.
nogmaals ik wil niemand bekritiseren maar ik vind een hoge tax rate eigenlijk alleen maar geoorloofd wanneer je in war bent of in een op bent voor de corp (om mensen of te forceren of mee te krijgen)
verder is het als corp zijnde heel makkelijk om evt pos fuel / skills te kopen door middel van goed gebruik van posses (hetzij via invention hetzij via moon mining)
ook kunnen maandelijkse mining ops ook goed bijdragen aan de corp wekelijks vind ik wat ver gaan maar eens in de zoveel weken vind ik nog wel ok.
je gooid inderdaad je caldari standing weg en als je te laag komt krijg je idd de police achter je aan zodra je caldari space binnenkomt.De_Bastaard schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:25:
[...]
Tja, ik heb momenteel ook nog niet echt dé goede fitting voor erop... maar ik wil het best wel eens proberen tegen een battleship pirate hoor
Overigens, ik vraag me af... ik ben Caldari race, en heb een aardig goeie standing tegenover Caldari Navy. Nu ben ik verkast naar Minmatar, maar nu verkloot ik in feite alle standing die ik heb tegenover Caldari omdat ik daar missies voor MInmatar doe. Als ik dus straks weer een stap zet in Caldari space wordt ik dan meteen belaagd door de police?
wees er zeker van dat je all je lp points hebt uitgegeven bij je agents zodat je dat in iedergeval wel hebt.
ook kan je beslissen om jou pve fitting in caldari space te behouden en een jump clone te regelen via je corp zodat je inplaats van in minm space gewoon bij cald space missies blijft runnen.
[ Voor 20% gewijzigd door AjDuLion op 14-03-2008 14:44 ]
downtime is alweer verlengd... nu in ieder geval tot 16:00 uur... dat maakt het alweer 4 uur downtime... ccp moet eens tijd terug gaan geven aan betalende spelers... ze laten alle spelers de dupe worden voor een kleine groep die wat problemen heeft met low-level missies... niet verstandig.
tja ga er gewoon vanuit dat een extended downtime altijd 24 uur kan duren dus gewoon een lange skill zetten.Darth Malak schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:54:
downtime is alweer verlengd... nu in ieder geval tot 16:00 uur... dat maakt het alweer 4 uur downtime... ccp moet eens tijd terug gaan geven aan betalende spelers... ze laten alle spelers de dupe worden voor een kleine groep die wat problemen heeft met low-level missies... niet verstandig.
vanochtend ook even ingelogd om een 1d 10h skill aan te zetten inplaats van een 10 urige gewoon omdat ik weet dat het fout kan lopen.
geld teruggeven is geen optie vind ik we praten dan letterlijk over centen wat je terugkrijgt..
Verwijderd
Iets teruggeven klinkt op zich leuk, maar als je gaat uitrekenen dat je 50 cent per dag betaald aan eve kan je dat dus terug krijgen, voor ons niet veel maar als CCP dat moet doen met z'n 200k aan subscribers dan kost dat een boel.
Liever dat ze mijn 50 cent beter gebruiken.
Liever dat ze mijn 50 cent beter gebruiken.
tja, zelf geen skill gezet vanochtend maar verlies nu wel training tijd... zou rond DT afgelopen zijn... Nou ja, dat is m'n eigen fout. Ik had het kunnen weten. Ik verwacht eigenlijk dat ze het vast nog wel een paar keer extra gaan verlengen en pas vanavond ergens weer on-line gaan.
En inderdaad, die 50 cent per karakter zal me worst wezen. Maar een dag erbij geven lijkt me niet echt vreemd. Dit gebeurt ook bij bijv. usenet providers e.d.
En inderdaad, die 50 cent per karakter zal me worst wezen. Maar een dag erbij geven lijkt me niet echt vreemd. Dit gebeurt ook bij bijv. usenet providers e.d.
[ Voor 22% gewijzigd door Darth Malak op 14-03-2008 15:21 ]
4 uur is 1/180ste van een maand. Met een 90-dagen GTC van 40 dollar kost dat je bijna exact 5 Eurocent.Darth Malak schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:54:
And to think they once said that computers would take away jobs.
Had nog net met 5 seconden voor de downtime een skill kunnen aanzetten via VNC, mooi dat ik daar nog even aan dacht dan
.
Ja hoor, wederom verlengd.... lache... het is net een soap...
Als CCP geld zou teruggeven elke keer als ze een fout maken dan waren ze echt allang failliet...
Great minds think in parallel gutters.
gaat niet om geld teruggeven... gaat om speeltijd erbij geven.. maar daar geldt hetzelfde voor vanuit ccp gezien.
Als je skill training niet lang genoeg duurde was het toch echt je eigen schuld, het was van te voren bekend dat het een extended downtime was, dan weet je dat je een skill van paar dagen minimaal aan moet zetten.
Patches die uitlopen gebeuren altijd. Bij aoe3 heb ik een keer de downtime op 1.5 minuut na goed voorspeld, en dat was zon 60% langer dan dat de bedoeling was. Ik zou liever hebben dat ze wat doen aan uur downtime per dag, al is het ook niet zo heel erg.
btw: Welke sentry drones gebruiken jullie voor missies? Ik kan alleen t1s gebruiken, en gardes lijken mij dan wel erg beperkt in range. En de caldari dingen wel erg overdreven range.
Patches die uitlopen gebeuren altijd. Bij aoe3 heb ik een keer de downtime op 1.5 minuut na goed voorspeld, en dat was zon 60% langer dan dat de bedoeling was. Ik zou liever hebben dat ze wat doen aan uur downtime per dag, al is het ook niet zo heel erg.
btw: Welke sentry drones gebruiken jullie voor missies? Ik kan alleen t1s gebruiken, en gardes lijken mij dan wel erg beperkt in range. En de caldari dingen wel erg overdreven range.
[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 16-03-2008 10:04 ]
lol weer extended downtime 
Anyway, ik ben nu van minmatar space toch maar effe terug gegaan naar Caldari space. Daar doe ik nu met een gozer wat level 3 missies (kan ik zelf nog niet...), maar mijn standing schiet echt enorm hard omhoog!
Anyway, ik ben nu van minmatar space toch maar effe terug gegaan naar Caldari space. Daar doe ik nu met een gozer wat level 3 missies (kan ik zelf nog niet...), maar mijn standing schiet echt enorm hard omhoog!
Alles, van T1 frigs tot aan carriers. Mijn enige inkomsten zijn van ships die per ongeluk niet insured zijn en bounties van mensen die ik kill. Het bevalt me wel eigenlijk, geld verdienen is nooit mijn sterkste kant geweestDe_Bastaard schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 11:31:
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
En timecard voor ISK kan je dan ook niet doen. Of krijgen jullie dan ook van de corp?
Me broertje speeld daardoor gratis.
[ Voor 19% gewijzigd door Calamor op 17-03-2008 16:10 ]
Eerste keer dat ik stealth bomber vlieg:
Eerst door 'friendlies' aangevallen.
Dat gelukkig overleefd (ik was te aardig en schoot niet terug), worden er pirates gezien. We outnumberen ze 5:2 en nog steeds worden we ingemaakt.
Ik was als eerste eraan doordat squad leader het niet nodig vond te melden dat hij fleetwarp ging doen, en ik was al gealligned. Resultaat was dat ik midden tussen eigen team kwam, dus kon niet cloaken, en op 15km afstand van HIC + BS, die logischerwijs op mij als eerste schieten. Heb 1 salvo kunnen afvuren.
Dat gelukkig overleefd (ik was te aardig en schoot niet terug), worden er pirates gezien. We outnumberen ze 5:2 en nog steeds worden we ingemaakt.
Ik was als eerste eraan doordat squad leader het niet nodig vond te melden dat hij fleetwarp ging doen, en ik was al gealligned. Resultaat was dat ik midden tussen eigen team kwam, dus kon niet cloaken, en op 15km afstand van HIC + BS, die logischerwijs op mij als eerste schieten. Heb 1 salvo kunnen afvuren.
Zonde dat je hem zo verliest.
Kan erger. Ik had nog 2min over op mijn global criminal countdown en undockte in me hound =/
Kan erger. Ik had nog 2min over op mijn global criminal countdown en undockte in me hound =/
En toen werd Horizon Inc. opgedoekt, en zit ik zonder corp
Als je maar genoeg ISK verdient in EVE kun je inderdaad gratis spelen. Zo'n 200 miljoen ISK per maand is daar voor nodig. Of geloof ik iets van 380 mil. voor 90 dagen. Ik heb nog nooit gehoord van corpsen die GTC codes zelf uitdelen maar sommige members verdienen grof geld aan hun corp, afhankelijk van de rol die ze hebben en hoe bruin hun 'vinger' is bij de CEO of mensen die het in een corp voor het zeggen hebben. het is natuurlijk aan hun wat ze met hun ISK doen.Calamor schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:54:
En timecard voor ISK kan je dan ook niet doen. Of krijgen jullie dan ook van de corp?
[ Voor 63% gewijzigd door Darth Malak op 17-03-2008 22:17 ]
Ik verdien die al met een paar uurtjes traden per week en aangezien corp-tax daar niet voor geldt kan het dus wel. Moet je wel al isk hebben, kunnen handelen en het nog leuk vinden ookCalamor schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:54:
[removed]
dat is inderdaad zeer vervelend stealth bombers zijn pas effectief op 100+km afstand of op close range met bombs.furby-killer schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:51:
Eerste keer dat ik stealth bomber vlieg:
wat wij vaak doen is meerdere squads maken zodat de stealth bombers hun eigen team hebben en dus niet mee gaan met de gang warp (tenzij de fleet commander je warpt)
wat is er gebeurd ? hoe gaan ze verder.De_Bastaard schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:11:
En toen werd Horizon Inc. opgedoekt, en zit ik zonder corp
* AjDuLion weet nog wel een plekje ergens
Ik heb ergens nog een account liggen, inactive. Geloof met 4m sp oid. Echt geen idee meer.
Wil hem gratis (voor zover mogelijk) weg doen aan iemand als er intresse is.
Account name 'Yriz' Kan helaas geen screens maken van de assests en sp's omdat hij incative is.
Dus als er iemand is die wilt beginnen (2de char?) en toch al voor een membership wou betalen.. hier heb je een kleine voorsprong mee!
Account name 'Yriz' Kan helaas geen screens maken van de assests en sp's omdat hij incative is.
Dus als er iemand is die wilt beginnen (2de char?) en toch al voor een membership wou betalen.. hier heb je een kleine voorsprong mee!
Ik wil je account wel hebben.Pixxa schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:44:
Ik heb ergens nog een account liggen, inactive. Geloof met 4m sp oid. Echt geen idee meer.
Kan niet op me werk op gmail komen of hotmail. Dus ik kan pas mailen avond. Of je moet naar mijn gmail mailen zie me profiel.
Wat is er gebeurt met Horizon Inc.?
De chat channel is al weg maar de corp bestaat nog steeds alleen dan nog met 18 members.
[ Voor 8% gewijzigd door Calamor op 18-03-2008 09:54 ]
Let er wel op, dat account overgeven niet mag.
Je mag wel een character naar iemand zn account laten transferen, maar dat kost je wel wat geld om het via de ccp site te doen.
Je mag wel een character naar iemand zn account laten transferen, maar dat kost je wel wat geld om het via de ccp site te doen.
Kennelijk ging het in de corp niet zoals ze zelf zouden willen, en gaan ze nu met een kleine hechte groep verder...angel00008 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:33:
[...]
dat is inderdaad zeer vervelend stealth bombers zijn pas effectief op 100+km afstand of op close range met bombs.
wat wij vaak doen is meerdere squads maken zodat de stealth bombers hun eigen team hebben en dus niet mee gaan met de gang warp (tenzij de fleet commander je warpt)
[...]
wat is er gebeurd ? hoe gaan ze verder.
* De_Bastaard weet nog wel een plekje ergens
kan ik mee inkomen.De_Bastaard schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:01:
[...]
Kennelijk ging het in de corp niet zoals ze zelf zouden willen, en gaan ze nu met een kleine hechte groep verder...
ik ben zelf ook niet begonnen waar ik nu zit maar heb wel een paar mensen meegenomen vanuit daar.
wat me opvalt is dat de ''vriendschap'' tussen hem vs de rest vd corp toch net ff iets hechter is als met de rest all is dit inmiddels wel minimaal geworden.
ook is mijn oude corp inmiddels ook uit elkaar gevallen door mismanagement en zijn zij weer hun eigen gang gegaan waar ik nu ook probeer om ze terug te brengen zodat de ''familie'' weer samen is.
maar feit blijft zelfs in een hechte groep kan en is het handig om toch nog wat ''cannonfodder'' te hebben alleen is dat in dit geval gewoon goeie jongens die alles voor je over hebben.
als ik een ding geleerd heb van eve is dat het vertrouwen,respect,politiek heel hoog kan zijn met de bijhorende voor/nadelen.
tot nu toe gaat alles prima en heeft een van de corp members van de alliance een dread gekregen omdat deze ''disposable'' was.. en aangezien wij meerdere dread able maar nog geen dread schepen hebben was deze dan ook zo weg (idiote dingen die zolang duren eer ze gebouwd zijn)
Dat kost je in ieder geval 20 euro voor het transferen van het karakter via de CCP site. Mocht je het op de iligale manier doen, d.w.z. gewoon hem je username/password geven dan loop je de (kleine) kans dat CCP je in de toekomst gaat bannen omdat het tegen de voorwaarden is.Calamor schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:53:
[...]
Ik wil je account wel hebben.
Kan niet op me werk op gmail komen of hotmail. Dus ik kan pas mailen avond. Of je moet naar mijn gmail mailen zie me profiel.
De chat channel is al weg maar de corp bestaat nog steeds alleen dan nog met 18 members.
Dan maar de illegale manier. Kan iemand even checken of Yriz nog in een clan zit..
Als dat zo is, grote kans dat yriz diep in 0.0 rond zwabbert
[edit] account is inmiddels al vergeven. onder voorwaarde dat de nieuwe eigenaar wel even screenshotje maakt van sp's en assest. ben benieuwd.
Als dat zo is, grote kans dat yriz diep in 0.0 rond zwabbert
[edit] account is inmiddels al vergeven. onder voorwaarde dat de nieuwe eigenaar wel even screenshotje maakt van sp's en assest. ben benieuwd.
[ Voor 33% gewijzigd door Tristan op 18-03-2008 15:29 ]
Per gisteren "opgedoekt". De leiders kregen de organisatie niet zo ingericht als ze graag wilden...Calamor schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:53:
[...]
Ik wil je account wel hebben.
van het horizon forum:
omdat het niet gaat in corp zoals we graag willen en de fun om eve te spelen is de laatste tijd ver te zoeken is
om die reden gaat de corp disbanden en gaan we met een klein groepje verder
het is jammer voor de members die er nog niet zo lang bij zitten en we hopen dat jullie snel een ander corp vinden waar jullie je thuis voelen.
de meeste van jullie zullen al meteen expelled worden
[ Voor 29% gewijzigd door De_Bastaard op 18-03-2008 16:05 ]
ach ja, met een 75% taxrate (of wat was het) vind ik het niet zo vreemd...
@angel00008: volgens mij draait het in corpsen voor 75% om politiek. Persoonlijk heb ik er een hekel aan want ik heb gezien wat dit kan doen. De gasten die het in hun bol krijgen zien hun corp bijna als de werkelijkheid, ze verliezen uit het oog waar EVE om draait: plezier, het is een spel. Mensen worden gewoon geschoffeerd want hun virtuele wereldje is n.l. veel belangrijker. Moraal is ver te zoeken bij veel CEO's of Co-CEO's of whatever hulpjes...Dit maakt de game ook bijzonder onaantrekkelijk want je wordt zeer regelmatig achter je rug om /////// vul zelf maar in...
@angel00008: volgens mij draait het in corpsen voor 75% om politiek. Persoonlijk heb ik er een hekel aan want ik heb gezien wat dit kan doen. De gasten die het in hun bol krijgen zien hun corp bijna als de werkelijkheid, ze verliezen uit het oog waar EVE om draait: plezier, het is een spel. Mensen worden gewoon geschoffeerd want hun virtuele wereldje is n.l. veel belangrijker. Moraal is ver te zoeken bij veel CEO's of Co-CEO's of whatever hulpjes...Dit maakt de game ook bijzonder onaantrekkelijk want je wordt zeer regelmatig achter je rug om /////// vul zelf maar in...
[ Voor 83% gewijzigd door Darth Malak op 18-03-2008 23:22 ]
Vraag ik me af.. ik heb de laatste tijd het idee dat Eve nogal hard aan het afglijden is. Kan aan mij liggen maar agressie begint echt de boventoon te voeren. Suicide ganken is de norm geworden, een thread op het forum over de aftakeling beginnen is meestal standaard "gtfo", "can I have your stuff" etc.Darth Malak schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:16:
ach ja, met een 75% taxrate (of wat was het) vind ik het niet zo vreemd...
Ik zie steeds meer posts van nieuwe spelers die al snel weer kappen, en dan de agressieve reacties van blijkbaar verveelde oudere spelers die van gekkigheid niet meer weten wat ze moeten doen met al hun isk. Het bijzondere is er wel van af in Eve, kan me best voorstellen dat Horizon inc. het voor gezien houdt.
Sommige zien alleen maar het negatieve, zo blijkt hierboven. Zo erg is het allemaal niet, drama queen ten top. Ik zie nog steeds enorm veel mensen plezier in EVE hebben, ik zie vaak veel plezierige en leuke chats in local op een hoog sociaal nivo. Rotte appels heb je altijd en die waren er net zogoed in de begin tijd van EVE.
Whole lot of stars ***
Verschil was dat aan het begin Eve veel lastiger om te starten was en daardoor raakte je die rotte appels ook al heel snel kwijt. Nu Eve steeds beter begint te worden wat tutorials betreft is de drempel minder hoog en blijven er meer hangen. Verder is Eve nu gewoon stukken groter en daardoor krijg je ook standaard meer van dat soort lui ertussen. Als laatste is CCP pas actief om irritant gedrag te bestraffen als het al een tijdje echt uit de hand aan het lopen is en dat helpt natuurlijk ook niet echt.Rudios schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 00:06:
Sommige zien alleen maar het negatieve, zo blijkt hierboven. Zo erg is het allemaal niet, drama queen ten top. Ik zie nog steeds enorm veel mensen plezier in EVE hebben, ik zie vaak veel plezierige en leuke chats in local op een hoog sociaal nivo. Rotte appels heb je altijd en die waren er net zogoed in de begin tijd van EVE.
[removed]
Mijn ervaring in ieder geval in EVE is, is dat NIEMAND te vetrouwen is, ook al denk je hem zo goed te kennen. Dat is me inmiddels wel heel duidelijk geworden. Vanaf nu trek ik volledig mijn eigen plan en zal nooit meer BPO's e.d. uitlenen aan een corps. Het gehalte backstabben is erg groot. Misschien heb ik het toevallig slecht getroffen dus mogelijk is er ook nog een andere kant. Voor mij is dit het meest afstotende van deze game. Ik heb nooit andere MMO's gespeeld en ben dat ook niet van plan en was dat ook nooit van plan. Ik ben onverwacht verslaafd geraakt aan EVE en heb er teveel inzitten om er mee te kappen maar momenteel is mijn motivatie en animo op een dieptepunt. Komt nog bij alle problemen met EVE zelf en de belachelijk customer service van CCP.
[ Voor 33% gewijzigd door Darth Malak op 19-03-2008 12:57 ]
Tja daarom kan je eventueel het beste met een paar vrienden of mensen die je 'wat beter' kent dan gewoon een willekeurige ingame persoon samen spelen lijkt me?
ja en neeDe_Bastaard schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:18:
Tja daarom kan je eventueel het beste met een paar vrienden of mensen die je 'wat beter' kent dan gewoon een willekeurige ingame persoon samen spelen lijkt me?
ik ben gewoon blind in eve gestapt en heb daar een hele hechte vriendschap gekregen m et de groep.
het enige probleem was dat na een paar maanden merkte ik gewoon dat het een groep was die gewoon achter 1 iemand aanliepen en hij profiteerde daar dan ook het meeste van.
nadat we bij een alliance waren gegaan bleek dat het dus ook heel anders kon en toen zij besloten om niet verder te gaan in de alliance heb ik besloten om niet langer bij de groep te blijven maar bij een van de alliance oprichter corps.
resultaat nu na zo'n 6 maanden erna :
ben nu zo goed als een director in mn huidige corp (ookal wil ik niet teveel verantwoordelijkheden krijgen simpelweg omdat ik het leuk wil houden)
de groep waarmee we zijn is opzich heel erg hecht als er iets foutgaat dan maak ik me er geen zorgen over dat ik niets meer heb iedereen staat voor je klaar.
mn oude corp is nu helemaal uit elkaar gevallen met zelfs rl ruzies bij de ex ceo/vriendin (beide spelen eve)
van low sec naar 0,0 verhuisd maar ook nog gewoon de mogelijkheid om in low sec en high sec te zijn zonder verplichtingen.
inmiddels toch wel een snel groeiende alliance voor elkaar die nog wel even wat lessen in pvp moet krijgen.
all met all ben ik zeer blij met mijn keus van een tijdje terug en probeer ik en zoveel anderen in de corp het spel toch nog leuk te houden want zoals iedereen hierboven zegt zakt het de laatste tijd wel een beetje af met alle dingen die er op het moment gebeuren.
Angel, je bevestigd precies mijn ervaringen en het feit dat niemand, maar dan ook niemand te vertrouwen is. Ik heb het tijden ook erg leuk, gezellig gehad in verschillenende corpsen maar uiteindelijk valt alles als een plumppudding uit elkaar omdat er zoveel verotte politiek meespeelt die kennelijk belangrijker is dan de gevoelens van mensen. De game wordt door veel mensen veel te serieus genomen, met name CEO's en mensen die "denken" iets te zeggen te hebben. Waarschijnlijk hebben deze personen geen echt leven en proberen ze maar in hun virtuele wereldje te leven.. Jammer en zielig tegelijk. Bij mij gaat het om plezier, punt. Alle politiek kan me gestolen worden.
En dat is opzich al politiek, sommige alliances zijn ook op die manier begonnen.Darth Malak schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:07:Alle politiek kan me gestolen worden.
Yep, probleem is dat EVE niet zonder politiek kan... helaas.... De echt interessante gebieden in EVE zijn door grote alliances bezet en met een beetje geslijm en veel geluk kun je als corp misschien van gebied huren. Als je tenminste niet toevallig in je verleden ooit eens de verkeerde persoon geganked hebt. Maar daar is weer een berg politiek gesteggel voor nodig. Voor zover ik kan zien zijn de enige gebieden waar je nog redelijk zonder al het politiek gezeik kunt, low-sec en high-sec. 0.0... high-sec is ubersaai en low-sec is te riskant als niet piraat zijnde.
meh ik bemoei me weinig met de Bruce politiek ik doe mee met de logistieke motor, als ze zeggen pew pew in Clour Ring ga ik naar CR etc, voor de rest is de t2 productie booming binnen de alliance en als gevolg daarvan spendeer ik halve avonden kijkend naar arrays en component levels ipv dat ik wat doe 
Anyway, veel reds around met Tri en BoB roaming gangs en Wreckless Abandon dat probeert een stuk van Cloud Ring te pakken nu Reckoning weg is, kan interessant worden met hun Titan daar.
--edit--
btw tijd voor een nieuwe draadje?
Anyway, veel reds around met Tri en BoB roaming gangs en Wreckless Abandon dat probeert een stuk van Cloud Ring te pakken nu Reckoning weg is, kan interessant worden met hun Titan daar.
--edit--
[ Voor 7% gewijzigd door Ashrah op 19-03-2008 16:18 ]
hehe recon is maybe niet meer de owner van CR maar we zullen echt niet weg gaanMaranno schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:09:
meh ik bemoei me weinig met de Bruce politiek ik doe mee met de logistieke motor, als ze zeggen pew pew in Clour Ring ga ik naar CR etc, voor de rest is de t2 productie booming binnen de alliance en als gevolg daarvan spendeer ik halve avonden kijkend naar arrays en component levels ipv dat ik wat doe
--edit--
we blijven lekker plakken voor de jucy hulk kils van BCA
Game PC
Waar zitten jullie overigens ergens? Ik moet die map nog eens ff goed bekijken. Nu zit ik weer in Lonetrek (Venilen) nadat ik een paar dagen in Minmatar heb gemodderd, maar vond het nog al zonde om mijn Caldari Navy standing gigantisch om zeep te helpen (althans met dit char). Nu heb ik wel een ingame-maat waar ik af en toe wat missies mee doe, maar ik wil wel over niet al te lange tijd eens vaker gaan neuzen in lowsec........
Je caldari navy standing gaat zover ik weet niks omlaag als jij voor minmater missies gaat doen, alleen je caldari standing gaat omlaag.
mja ik kan begrijpen waar dit vandaan komt, maar als ik eerlijk ben is het echt niet overal zo. Ik zit nu ongeveer 2 jaar in een corp met een zeer hechte member base (dit weekend zelfs corp meeting hier in Nederland waar mensen vanuit de UK en Frankrijk naar toe komen).Darth Malak schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:07:
Angel, je bevestigd precies mijn ervaringen en het feit dat niemand, maar dan ook niemand te vertrouwen is. Ik heb het tijden ook erg leuk, gezellig gehad in verschillenende corpsen maar uiteindelijk valt alles als een plumppudding uit elkaar omdat er zoveel verotte politiek meespeelt die kennelijk belangrijker is dan de gevoelens van mensen. De game wordt door veel mensen veel te serieus genomen, met name CEO's en mensen die "denken" iets te zeggen te hebben. Waarschijnlijk hebben deze personen geen echt leven en proberen ze maar in hun virtuele wereldje te leven.. Jammer en zielig tegelijk. Bij mij gaat het om plezier, punt. Alle politiek kan me gestolen worden.
Beslissingen worden binnen de leidinggevenden altijd goed besproken en ook duidelijk gecommuniceerd naar leden.
Wat mensen imho wel eens over het hoofd zien is dat eve behalve een sci-fi spaceship spel ook een simulatie is van organisaties in rl. Dit houd ook in dat als je als corp iets gedaan wil hebben ze soms toch enigzins hard naar je leden moet zijn, aangezien je anders een hartstikke leuke groep hebt die verder niks bereikt.
En laten we eerlijk zijn iedereen die een spel speelt wil er graag beter in worden. Sommige mensen doen dit in hun eentje en kunnen volledig hun eigen ding doen, maar als je een een corp joint moet je er ook rekening mee houden dat je zo af en toe dingen moet doen waar je wat minder plezier aan hebt omdat je als een groep bezig bent.
sommige spelers nemen idd het spel erg serieus, vooral 0.0 politiek etc.
ik zat tijdens een saaie fleet op (pos schieten / gatecampen) een beetje in local te chatten met een red, gewoon beetje vriendschappelijk babbelen om de tijd te doden.
krijg ik meteen op mn kop in fleetchat, no smack in local, no talk in local bla bla he's red.
alsof een rood minnetje naast een char name opeens de speler de gedoodverfde vijand maakt die verwoest moet worden etc
dood moeten ze!!11 want stel je voor dat je praat met de vijand! 
gister een missie gedaan in mijn ishtar in highsec, komt er opeens een imicus aan die mijn wrecks loot en salvage. ik had geen scrambler op mijn missie schip dus ik probeerde hem weg te jagen door op hem te schieten. in structure warpt hij weg.
uiteraard had ik al meteen door dat hij me probeerde te baiten dus ik dock en undock in een shuttle om te kijken wat zijn plan was. en ja hoor, was hij in een ishtar teruggekomen
ik had geen zin om te pvpen dus ik dockte en wachtte even 15 min.. kom ik terug, blijkt hij mijn missie rats te killen.. zucht. toen had ik maar mijn missie gecanceld anders kreeg hij nog bounties ook.
iemand nog tips om zulke spelers weg te jagen? scrambler fitten op je missie schip?
ik zat tijdens een saaie fleet op (pos schieten / gatecampen) een beetje in local te chatten met een red, gewoon beetje vriendschappelijk babbelen om de tijd te doden.
krijg ik meteen op mn kop in fleetchat, no smack in local, no talk in local bla bla he's red.
alsof een rood minnetje naast een char name opeens de speler de gedoodverfde vijand maakt die verwoest moet worden etc
gister een missie gedaan in mijn ishtar in highsec, komt er opeens een imicus aan die mijn wrecks loot en salvage. ik had geen scrambler op mijn missie schip dus ik probeerde hem weg te jagen door op hem te schieten. in structure warpt hij weg.
uiteraard had ik al meteen door dat hij me probeerde te baiten dus ik dock en undock in een shuttle om te kijken wat zijn plan was. en ja hoor, was hij in een ishtar teruggekomen
ik had geen zin om te pvpen dus ik dockte en wachtte even 15 min.. kom ik terug, blijkt hij mijn missie rats te killen.. zucht. toen had ik maar mijn missie gecanceld anders kreeg hij nog bounties ook.
iemand nog tips om zulke spelers weg te jagen? scrambler fitten op je missie schip?
[ Voor 40% gewijzigd door angl2k op 20-03-2008 09:33 ]
Verwijderd
Erg mooi spel EVE.
Heb de trial met veel plezier doorstaan, maar gezien mijn laptop het niet helemaal smooth weergaf....ben ik toch niet over gegaan op een betaald account.
Waarom brengen ze EVE ook niet uit op de xbox360?
Heb de trial met veel plezier doorstaan, maar gezien mijn laptop het niet helemaal smooth weergaf....ben ik toch niet over gegaan op een betaald account.
Waarom brengen ze EVE ook niet uit op de xbox360?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2008 10:35 ]
local chat, zelfs al halen een aantal reds je het bloed onder je nagels vandaan en killen ze meerdere schepen van je... je moet gewoon je mond houden.. yeah right... local chat = smack talk in de ogen van CEO's e.d. ook al gaat het om niks. geeft wederom aan dat ze het te serieus nemen. Vertel mij wat over smack talk. ik ben uit mijn corp gekicked omdat ik ook wat onvriendelijk werd nadat mijn zoveelste schip door die gasten werd gekeeld. Nee, je moet je alles laten zeggen en je moet je alles laten welgevallen...
@angel2k: yep, waarom niet... als het vaker voorkomt dan... tenzij ze met een groep zijn e.d.
@angel2k: yep, waarom niet... als het vaker voorkomt dan... tenzij ze met een groep zijn e.d.
Geef die ceo's groot gelijk.
Smacktalk tegen de raiding pvp-ers zorgt er alleen voor, dat die gasten het mooier gaan vinden en dan komen ze gewoon wat vaker langs.
Ander punt is, als je chat op local, heeft iedereen dat ook in zn local chat lijstje zitten en kunnen ze achteraf bijvoorbeeld je naam nog noteren en kijken als je uitgelogd bent of niet.
En anders dan is het vaak: shit wat was die naam ook al weer en zijn ze hem vergeten.
Smacktalk is trouwens ook in het algemeen gewoon onbeschoft gedrag.
No smacktalk heeft weinig te maken met het te serieus te nemen.
Het is eerder, dat als je een beetje NORMAAL gaat spelen, je niet gaat smacktalken, het is namelijk kinderachtig, het levert absoluut geen meerwaarde aan spel en ja het is een spel, waarbij je een gevecht wilt aangaan met tegenstanders, dat kun je ook doen met wat meer respect voor de tegenstander. Waarbij je hoogstens een keer zegt good fight of afgekort: GF.
Das normaal met elkaar omgaan.
Je gaat toch bij schaken of andere spellen, wedstrijden toch ook geen onzin uitkramen tegen je tegenstander?????
Zie het al voor me: basketbal wedstrijdje of voetbalwedstrijdje en de hele tijd maar schelden en allerlei onzin uitkramen tegen de tegenstander. Nou nou wat leuk..
Jaja, ze zeggen wel is in eve is alles mogelijk, maar dat betekent nog niet, dat al het gedrag in eve normaal gedrag is.
Smacktalk tegen de raiding pvp-ers zorgt er alleen voor, dat die gasten het mooier gaan vinden en dan komen ze gewoon wat vaker langs.
Ander punt is, als je chat op local, heeft iedereen dat ook in zn local chat lijstje zitten en kunnen ze achteraf bijvoorbeeld je naam nog noteren en kijken als je uitgelogd bent of niet.
En anders dan is het vaak: shit wat was die naam ook al weer en zijn ze hem vergeten.
Het is eerder, dat als je een beetje NORMAAL gaat spelen, je niet gaat smacktalken, het is namelijk kinderachtig, het levert absoluut geen meerwaarde aan spel en ja het is een spel, waarbij je een gevecht wilt aangaan met tegenstanders, dat kun je ook doen met wat meer respect voor de tegenstander. Waarbij je hoogstens een keer zegt good fight of afgekort: GF.
Je gaat toch bij schaken of andere spellen, wedstrijden toch ook geen onzin uitkramen tegen je tegenstander?????
Zie het al voor me: basketbal wedstrijdje of voetbalwedstrijdje en de hele tijd maar schelden en allerlei onzin uitkramen tegen de tegenstander. Nou nou wat leuk..
Jaja, ze zeggen wel is in eve is alles mogelijk, maar dat betekent nog niet, dat al het gedrag in eve normaal gedrag is.
meh, zo'n kiddie die denk dattie skills heeftangl2k schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 09:28:
sommige spelers nemen idd het spel erg serieus, vooral 0.0 politiek etc.
alsof een rood minnetje naast een char name opeens de speler de gedoodverfde vijand maakt die verwoest moet worden etcdood moeten ze!!11 want stel je voor dat je praat met de vijand!
uiteraard had ik al meteen door dat hij me probeerde te baiten dus ik dock en undock in een shuttle om te kijken wat zijn plan was. en ja hoor, was hij in een ishtar teruggekomen![]()
ik zou er lekker niets tegen doen, word het vanzelf wel saai voor hem. gewoon bakkie koffie gaan drinken en wat teeeveee kijken
Battle.net Spud#2543
Wat een onzin zeg.. Je gaat toch die griefers (want daar heb ik het over) niet bedanken omdat ze WEER een schip van je hebben opgeblazen terwijl er niets aan te doen is? En ja, die taktieken worden toegepast. Als je tegenstander je continue schoffeert, je uitdaagt in LOCAL.... meh... vraag me af of je dan zo rustig zou blijven. Zeker als je een corp hebt die er makkelijk wat aan kan doen maar waarvan de CEO te lam is om z'n poot uit te steken.bangkirai schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 12:22:
Geef die ceo's groot gelijk.
En wat je zegt over wat er gebeurt tijdens voetbalwedstrijden, basketbalwedstrijden e.d. : dat is precies wat er gebeurt...
Waar mogelijk ga ik ook altijd voor de juiste en vriendelijke manier. Maar ook bij mij is er een een druppel teveel.
[ Voor 6% gewijzigd door Darth Malak op 20-03-2008 12:55 ]
lol dark en jij zegt dat sommige de game te serieus nemen? Zelf ga je tekeer tegen de "griefers" in local. All part of the game, weinig aan te doen buiten je tactiek er op aan te passen hoe moeilijk/zinloos dat soms ook lijkt.
Vwb Horizon Inc. waar ik tot voor kort ook in zat (bijna 2 jaar) is het jammer genoeg zo afgelopen als ik al enkele weken/maanden bang voor was en wat één van de redenen was dat ik weg ben gegaan vlak voordat het dus echt mis ging. Wat veel CEO's vergeten is dat je je waardevolle members (en zeker die met rechten) moet koesteren ook al doen/denken deze members wel eens tegen jouw eigen visie in. De members maken de corp, niet de CEO (en de paar mensen er direct omheen).
Vwb Horizon Inc. waar ik tot voor kort ook in zat (bijna 2 jaar) is het jammer genoeg zo afgelopen als ik al enkele weken/maanden bang voor was en wat één van de redenen was dat ik weg ben gegaan vlak voordat het dus echt mis ging. Wat veel CEO's vergeten is dat je je waardevolle members (en zeker die met rechten) moet koesteren ook al doen/denken deze members wel eens tegen jouw eigen visie in. De members maken de corp, niet de CEO (en de paar mensen er direct omheen).
helenmaal mee eens daarom ben ik ook blij dat ookal zakt het nu een beetje in mn corp netjes als een geheel blijft zonder in te storten.FreeMen schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:16:
lol dark en jij zegt dat sommige de game te serieus nemen? Zelf ga je tekeer tegen de "griefers" in local. All part of the game, weinig aan te doen buiten je tactiek er op aan te passen hoe moeilijk/zinloos dat soms ook lijkt.
laatste tijd ook veel members er weer bijgekregen die gewoon verbaasd zijn hoe het er bij ons aantoe gaat (en all teveel opmerkingen naar mn kop gehad dat ik teveel lul in corp chat maar hey je moet wat:P)
Na dik 2 jaar WoW ben ik nu Eve-Online aan het binneslurpen en kijken of het wat voor mij is : )
ik ga niet tekeer... ik heb me 1 of 2 keer iets laten ontvallen in local ja... In principe ben ik het absoluut eens met de non-smacktalk rule maar de reactie van sommige CEO's daarop zijn zwaar overtrokken. En ja, zelfs al is het een game kun je nog danig gefrustreerd raken aangezien je iets wat weken heeft gekost om op te bouwen, in 1 seconde verliest. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die fluitend rond lopen als dit gebeurd.FreeMen schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:16:
Dit topic is gesloten.