edit* lamathe-edge schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:36:
Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO-3
Certificaten: ECDL, CCNA 1&2, MCP.
Werkervaring: 0 jaar (1/2 jaar stage)
Werkgever: -
Huidige functie: Medewerker ICT / Helpdesk functie
Laptop: ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: Ja
Leaseauto: nee
Werkweek: 40uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheden tot certificaten/cursussen. KM vergoeding.
Land: NL
Maand salaris(bruto): 1.600
Dit heb ik aangeboden gekregen, ik denk dat ik het met 2 handen moet aangrijpen. Dit is namelijk mijn eerste baan en de voorwaarden en werksfeer zijn hier uitstekend.
Wat vinden jullie? Goed startsalaris??
Leeftijd: 28
Opleiding(en): MBO-4, bezig met HBO Informatica
Certificaten: MCSA + MSCE 2000+2003, MCTS, CCA, ITIL
Werkervaring: 7
Huidige functie: detachering
Laptop: ja, maar nooit om gevraagd
Vakantiedagen: 25
GSM: Vergoeding (E45,-)
Leaseauto: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheden tot certificaten/cursussen.
Maand salaris(bruto): 3200
Opleiding(en): MBO-4, bezig met HBO Informatica
Certificaten: MCSA + MSCE 2000+2003, MCTS, CCA, ITIL
Huidige functie: detachering
Laptop: ja, maar nooit om gevraagd
GSM: Vergoeding (E45,-)
Leaseauto: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheden tot certificaten/cursussen.
Maand salaris(bruto): 3200
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Leeftijd: 37 (net)
Opleiding(en): MTS Electronica (dimploma)
Certificaten: TCP/IP, BGP
Werkervaring: 8
Werkgever: Klein open-source ICT bedrijf (14 man), beheer, software ontwikkeling, security audits, pentests.
Huidige functie: Support, Systeembeheer (FreeBSD, en een beetje Linux en nog minder Windows)
Laptop: Ja
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Maand salaris(bruto): 3500,-
Opleiding(en): MTS Electronica (dimploma)
Certificaten: TCP/IP, BGP
Werkervaring: 8
Werkgever: Klein open-source ICT bedrijf (14 man), beheer, software ontwikkeling, security audits, pentests.
Huidige functie: Support, Systeembeheer (FreeBSD, en een beetje Linux en nog minder Windows)
Maand salaris(bruto): 3500,-
Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO ICT niv 4, jaartje HBO, geen propedeuse gehaald
Certificaten: Geen / nog bezig
Werkervaring: half jaar nu, pas begonnen
Werkgever: Detacheerder, jaarcontract
Huidige functie: Werkplekbeheer bij een grote energieleverancier
Laptop: Ja (Maar boeit me niet, is alleen voor het werk)
GSM: Ja (Maar boeit me niet, is alleen voor het werk)
Leaseauto: Nee, 0,18c / km vergoeding
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid tot het behalen van diverse certificaten wat weer loonsverhogingen met zich meebrengt.
Maand salaris(bruto): 1500,- / vanaf volgend jaar 1600,-
Ben er opzich wel tevreden mee
Opleiding(en): MBO ICT niv 4, jaartje HBO, geen propedeuse gehaald
Certificaten: Geen / nog bezig
Werkervaring: half jaar nu, pas begonnen
Werkgever: Detacheerder, jaarcontract
Huidige functie: Werkplekbeheer bij een grote energieleverancier
Laptop: Ja (Maar boeit me niet, is alleen voor het werk)
GSM: Ja (Maar boeit me niet, is alleen voor het werk)
Leaseauto: Nee, 0,18c / km vergoeding
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid tot het behalen van diverse certificaten wat weer loonsverhogingen met zich meebrengt.
Maand salaris(bruto): 1500,- / vanaf volgend jaar 1600,-
Ben er opzich wel tevreden mee
[ Voor 8% gewijzigd door hypz op 01-12-2007 13:38 ]
Leeftijd: 20
Opleiding(en): Geen afgerond, 3 jaar grafische studie op MBO niveau
Certificaten: Geen
Werkervaring: Geen
Werkgever: 15 man, grafisch bureau
Huidige functie: Webdeveloper
Laptop: Nee
13/14e maand of winstuitkering: Winstdeling na 10 maanden in dienst
Maand salaris(bruto): €900
Nu bijna 6 maanden in dienst en mijn halfjaar contract loopt af, dan een jaarcontract.
Half jaar contract en hoogte salaris omdat ik geen diloma's of werkervaring had. Ik heb mezelf wel aardig bewezen, en vervul erg veel taken. Ben ook niet te beroerd om eens langer door te gaan.
Binnenkort gaan we dus om de tafel zitten voor het jaarcontract. Ik wil natuurlijk graag meer verdienen. Want dit is naar mijn mening weinig en kom er maar net van rond.
Om wat voor bedrag zou ik kunnen vragen denken jullie? Ik zelf zit met 1200 - 1300 in mn hoofd. (grote stap natuurlijk, maar er is laag ingezet eerste half jaar)
Nu bijna 6 maanden in dienst en mijn halfjaar contract loopt af, dan een jaarcontract.
Half jaar contract en hoogte salaris omdat ik geen diloma's of werkervaring had. Ik heb mezelf wel aardig bewezen, en vervul erg veel taken. Ben ook niet te beroerd om eens langer door te gaan.
Binnenkort gaan we dus om de tafel zitten voor het jaarcontract. Ik wil natuurlijk graag meer verdienen. Want dit is naar mijn mening weinig en kom er maar net van rond.
Om wat voor bedrag zou ik kunnen vragen denken jullie? Ik zelf zit met 1200 - 1300 in mn hoofd. (grote stap natuurlijk, maar er is laag ingezet eerste half jaar)
Leeftijd: 19
Opleiding(en): In opleiding Informatiekunde UVA
Certificaten: Niets nada noppes
Werkervaring: 2jr
Werkgever: Systeembeheerder cq. applicatieontwikkelaar
Huidige functie: Lead developer (voornamelijk coördinatie, en nog wat schrijfwerk, meestal webbased .Net)
Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: Te veel om op te maken
13/14e maand of winstuitkering: Winst
GSM: Telefoonkosten vergoed, dus GSM indirect ook
Werkweek: wisselend, meestal rond de 20. Kan ook 15 of 50 zijn.
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid voor halen certificaten etc.
Maand salaris: 700 netto ongeveer (dus 1400 bij 40 uur). //edit: Zo'n 750 bruto zie ik hier staan.
Alle mogelijkheden die ik wil om van alles en nog wat op te zetten en om te laten vallen, heb de huidige development tak opgezet. Reteveel werkervaring opgebouwd. Zat in de tijd toen ik 18 werd als projectleider gedetacheerd bij een callcenter met 100 belplekken waar ik een nieuw systeem moest gaan schrijven (als lead developer).
Kan wrs als .Net architect meer verdienen maar het grote schip met geld moet binnenkomen als de development tak volwassen is geworden
Heb hier een vast contract inmiddels.
Opleiding(en): In opleiding Informatiekunde UVA
Certificaten: Niets nada noppes
Werkervaring: 2jr
Werkgever: Systeembeheerder cq. applicatieontwikkelaar
Huidige functie: Lead developer (voornamelijk coördinatie, en nog wat schrijfwerk, meestal webbased .Net)
Vakantiedagen: Te veel om op te maken
13/14e maand of winstuitkering: Winst
GSM: Telefoonkosten vergoed, dus GSM indirect ook
Werkweek: wisselend, meestal rond de 20. Kan ook 15 of 50 zijn.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid voor halen certificaten etc.
Maand salaris: 700 netto ongeveer (dus 1400 bij 40 uur). //edit: Zo'n 750 bruto zie ik hier staan.
Alle mogelijkheden die ik wil om van alles en nog wat op te zetten en om te laten vallen, heb de huidige development tak opgezet. Reteveel werkervaring opgebouwd. Zat in de tijd toen ik 18 werd als projectleider gedetacheerd bij een callcenter met 100 belplekken waar ik een nieuw systeem moest gaan schrijven (als lead developer).
Kan wrs als .Net architect meer verdienen maar het grote schip met geld moet binnenkomen als de development tak volwassen is geworden
[ Voor 5% gewijzigd door creator1988 op 01-12-2007 21:10 ]
Verwijderd
Opleiding(en): Technische Informatica (tu)
Certificaten: Nee
Werkervaring: 0jr (officieel dan)
Werkgever: Software + Hardware ontwikkelaar
Huidige functie: .NET Software ontwikkelaar
Vakantiedagen: 20 per jaar uit mn hoofd
Werkweek: ca 16 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid voor halen certificaten etc, sporten, flexibele werktijden
Maandsalaris: 1360 per maand bij 40 uur.
Werk pas sinds een maand hier, mn eerste baan in de it. Heb wel redelijk veel "ervaring" door opleiding+hobby+bijbanen.
Heb gelijk een vraag, krijg nu een startsalaris omdat ik aangenomen ben op "gok", werk hier nu pas2 maanden. Heb eind van deze maand functioneringsgesprek, en ik wil in principe opslag vragen omdat ik goed presteer, zowel voor mn eigen gevoel als volgens collega's die verbaasd waren dat ik geen werkervaring had.
Nu is mijn vraag wat nou een redelijk salaris is voor een parttimer in zo'n situatie. Ik wil eigenlijk 1700, maar denk dat die stap nu te groot is. Is 1500 acceptabel om te vragen?
Opleiding(en): Technische Informatica (tu)
Werkervaring: 0jr (officieel dan)
Werkgever: Software + Hardware ontwikkelaar
Huidige functie: .NET Software ontwikkelaar
Vakantiedagen: 20 per jaar uit mn hoofd
Werkweek: ca 16 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid voor halen certificaten etc, sporten, flexibele werktijden
Maandsalaris: 1360 per maand bij 40 uur.
Werk pas sinds een maand hier, mn eerste baan in de it. Heb wel redelijk veel "ervaring" door opleiding+hobby+bijbanen.
Heb gelijk een vraag, krijg nu een startsalaris omdat ik aangenomen ben op "gok", werk hier nu pas2 maanden. Heb eind van deze maand functioneringsgesprek, en ik wil in principe opslag vragen omdat ik goed presteer, zowel voor mn eigen gevoel als volgens collega's die verbaasd waren dat ik geen werkervaring had.
Nu is mijn vraag wat nou een redelijk salaris is voor een parttimer in zo'n situatie. Ik wil eigenlijk 1700, maar denk dat die stap nu te groot is. Is 1500 acceptabel om te vragen?
Dat is echt een lousy salaris wat je krijgt voor een TU starter.
Waarom werk je btw maar 16 uur/week?
Normaal gesproken zou je basis van een 40 urige werkweek zeker 2000 (tot 2500) moeten krijgen, kijk dit topic en de vorige maar eens door.
Normaal gesproken zou je basis van een 40 urige werkweek zeker 2000 (tot 2500) moeten krijgen, kijk dit topic en de vorige maar eens door.
Verwijderd
Kijk eens naar zijn leeftijd. Een Academische opleiding Informatica kost al gauw 5 jaar. Ik denk niet dat hij op 15 jarige leeftijd al klaar is met VWO.Ronald Koeman schreef op zondag 02 december 2007 @ 10:10:
Dat is echt een lousy salaris wat je krijgt voor een TU starter.
Een wonderkind kan altijd, maar dan had hij dat duidelijker moeten vermelden.
Inderdaad niet naar z'n leeftijd gekeken, en als ie z'n diploma nog niet heeft, is dit een prima salarisVerwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 10:30:
[...]
Kijk eens naar zijn leeftijd. Een Academische opleiding Informatica kost al gauw 5 jaar. Ik denk niet dat hij op 15 jarige leeftijd al klaar is met VWO.
Een wonderkind kan altijd, maar dan had hij dat duidelijker moeten vermelden.
Opleiding(en): MBO ICT Niveau 4 (Bezig met eind examens hiervan)
Werkervaring: 0jr (1Jr relevante stages)
Werkgever: Grote Nederlandse ISP
Huidige functie: 1e lijns support medewerker
Vakantiedagen: -
Werkweek: ca 20 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Flexibele werktijden
Maandsalaris: Bij een werkweek van 40 uur 1192 (Netto)
Opleiding(en): MBO ICT Niveau 4 (Bezig met eind examens hiervan)
Werkervaring: 0jr (1Jr relevante stages)
Werkgever: Grote Nederlandse ISP
Huidige functie: 1e lijns support medewerker
Vakantiedagen: -
Werkweek: ca 20 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Flexibele werktijden
Maandsalaris: Bij een werkweek van 40 uur 1192 (Netto)
Ook al heb je geen afgeronde opleiding, vind ik dit een schandalig laag salaris als het 900 euro bruto is, dat lijkt me meer een salaris voor een vakkenvuller. 1200-1300 bruto lijkt me wel echt een minimum als je je werk ondanks je diploma's goed doet, en lijkt me ook wel nodig om jezelf van te kunnen onderhouden.DoubleJ schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:41:
Binnenkort gaan we dus om de tafel zitten voor het jaarcontract. Ik wil natuurlijk graag meer willen verdienen. Want dit is naar mijn mening weinig en kom er maar net van rond.
Wat ik niet snap van die salarissen he... € 1.335,00 bruto is in 2008 het minimumloon... dat betekend dat veel mbo'ers aan het minimumloon zitten hier? doe je toch wat fout... mijn inziens
Je hebt tot 23 (geloof ik) nog gedoe met het minimumjeugdloon, ergo: het minimumloon van een 20 jarige is maar 800 euro ofzo.Imperium schreef op zondag 02 december 2007 @ 17:56:
Wat ik niet snap van die salarissen he... € 1.335,00 bruto is in 2008 het minimumloon... dat betekend dat veel mbo'ers aan het minimumloon zitten hier? doe je toch wat fout... mijn inziens
*verwijderd.
[ Voor 100% gewijzigd door Quen op 02-12-2007 23:06 ]
Quen MSI 260
Dat is een combinatie van geen certificeringen, een instap diploma en nog jong te zijn. Dan kan een werkgever je vervolgens laag inschalen. Natuurlijk zou ie meer kunnen betalen, maar voor meer geld kan ie ook een gecertificeerd iemand krijgen. Ben je voorbij de 23 jaar en heb je wat certificeringen op zak dan wordt het stukke makkelijker om eisen te gaan stellen.Imperium schreef op zondag 02 december 2007 @ 17:56:
Ik geloof dat ik het met mijn MBO-3 niet eens zo verkeerd doe.. Bevredigend gevoel als je een goede keuze hebt gemaakt...
Heeft inderdaad, zoals al gemeld, met jeugdloon te maken. op je 19e is die b.v. 52% van het minimum loon. Zie hier, bedragen per 1 januari 2008Imperium schreef op zondag 02 december 2007 @ 17:56:
Wat ik niet snap van die salarissen he... € 1.335,00 bruto is in 2008 het minimumloon... dat betekend dat veel mbo'ers aan het minimumloon zitten hier?
-= Its dry in the dessert =- So what??
Een nieuwe job \o/
Ik ben Belg, dus het is moeilijk vergelijkbaar met de Nederlandse situatie. De lonen in Nederland liggen hoger, maar de gemiddelde huurprijs is 2,5x zo hoog + de sociale zekerheid in Nederland is stukken duurder.
Land: België
Leeftijd: 27
Opleiding geen (nou ja, niets IT in ieder geval)
Ervaring: 3,5 jaar IT manager
Job: Netwerkbeheer voor een computerpark van 200 PCs
Uren: onregelmatig, +/- 40u/week
Brutoloon: €2450 [- €350 RSZ (sociale zekerheid) - €600 BV (bedrijfsvoorheffing)]
Nettoloon: €1500
Andere voordelen:
- jaarabonnement MIVB (Brussels openbaar vervoer): €405
- eindejaarspremie: <veel te moeilijke berekening>
- vakantiegeld: 92% van het maandbrutoloon (wordt wel belast!)
- bedrijfskeuken: warme maaltijden aan €3 (niet te onderschatten voordeel)
- 42 vakantiedagen, voornamelijk verplicht op te nemen in juli-augustus (we sluiten dan)
- gratis naar de opera (ik werk voor de opera ;-))
Edit:
- reisafstand woon-werk: 10 minuten... te voet... niet opgejaagd ;-)
Ik ben Belg, dus het is moeilijk vergelijkbaar met de Nederlandse situatie. De lonen in Nederland liggen hoger, maar de gemiddelde huurprijs is 2,5x zo hoog + de sociale zekerheid in Nederland is stukken duurder.
Land: België
Opleiding geen (nou ja, niets IT in ieder geval)
Brutoloon: €2450 [- €350 RSZ (sociale zekerheid) - €600 BV (bedrijfsvoorheffing)]
Andere voordelen:
- jaarabonnement MIVB (Brussels openbaar vervoer): €405
- vakantiegeld: 92% van het maandbrutoloon (wordt wel belast!)
- 42 vakantiedagen, voornamelijk verplicht op te nemen in juli-augustus (we sluiten dan)
Edit:
- reisafstand woon-werk: 10 minuten... te voet... niet opgejaagd ;-)
[ Voor 7% gewijzigd door YellowOnline op 03-12-2007 11:32 ]
Huh? Betekent dit dat je van je complete brutoloon nog eens 92% krijgt?YellowOnline schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:57:
Een nieuwe job \o/
- vakantiegeld: 92% van brutoloon (wordt wel belast!)
Inderdaad. In Nederland is dat blijkbaar maar 8%, maar in België is dat heel normaal.Martijn schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:59:
[...]
Huh? Betekent dit dat je van je complete brutoloon nog eens 92% krijgt?
Edit: hola, opdat we over hetzelfde spreken: 92% van één maandloon, niet van het loon op jaarbasis!
[ Voor 15% gewijzigd door YellowOnline op 03-12-2007 11:10 ]
Een paar jaartjes je vakantiegeld opsparen en je hebt een reis naar de maan bij elkaarYellowOnline schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:57:
Een nieuwe job \o/
Opleiding: geen (nou ja, niets IT in ieder geval)
Andere voordelen:
- openbaar vervoer 100% terugbetaald
- vakantiegeld: 92% van brutoloon (wordt wel belast!)
8% van het bruto jaarloon, jij kijkt denk ik naar een percentage van het bruto maandloon lijkt me.YellowOnline schreef op maandag 03 december 2007 @ 11:06:
[...]
Inderdaad. In Nederland is dat blijkbaar maar 8%, maar in België is dat heel normaal.
Eh, je krijgt ong. 92% van je (maandelijks) bruto-loon (dus één loon) er bij (één x per jaar). En dat wordt ook belast.Martijn schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:59:
[...]
Huh? Betekent dit dat je van je complete brutoloon nog eens 92% krijgt?
https://fgheysels.github.io/
Oud per 1 mei 2007:
Leeftijd: 23
Opleiding: MBO ICT Beheerder (Systeembeheerder)
Werkervaring: 2 x half jaar stage
Werkgever: Profdesk
Huidige functie: Helpdesk Medewerker
Laptop: nee
Vakantiegeld: 8 %
13/14e maand of winstuitkering: geen
GSM: nee
Auto: ja (maar ik heb nog geen rijbewijs doh)
Maand salaris(bruto): €1500
Nieuw per 1 januari 2008
Werkervaring: 6 maanden (+ de 2 x half jaar stage)
Werkgever: Leids Universitair Medisch Centrum
Huidige functie: Werkplekbeheerder
13/14e maand of winstuitkering: maandsalaris
Auto: nee
Sec. arbeidsvoorw.:Collectieve zorgverzekering / spaarloonregeling / collectief pensioen fonds
Werkweek: 36 uur
Maand salaris(bruto): € 1950
Werkervaring: 2 x half jaar stage
Werkgever: Profdesk
Huidige functie: Helpdesk Medewerker
13/14e maand of winstuitkering: geen
Auto: ja (maar ik heb nog geen rijbewijs doh)
Maand salaris(bruto): €1500
Nieuw per 1 januari 2008
Werkervaring: 6 maanden (+ de 2 x half jaar stage)
Werkgever: Leids Universitair Medisch Centrum
Huidige functie: Werkplekbeheerder
13/14e maand of winstuitkering: maandsalaris
Auto: nee
Sec. arbeidsvoorw.:Collectieve zorgverzekering / spaarloonregeling / collectief pensioen fonds
Maand salaris(bruto): € 1950
Ik ook maar weer even meedoen 
Leeftijd: 29
Opleiding(en): HBO informatica
Certificaten: Wat MCSE zooi en ITIL - niet echt belangrijk
Werkervaring: 2 jaar in deze functie - Per 1 Maart 2007 in dienst bij bedrijf - hiervoor op inhuur basis via detacheer bedrijf - totaal 7 jaar werkervaring
Vorige functies: server support engineer en in het prille begin; helpdesk medewerker
Werkgever: Groot bedrijf, fabriek
Huidige functie: Service manager
Vakantiedagen: 25 + 12 cafetaria model
13/14e maand of winstuitkering: 13, 14e maand en profit sharing
GSM: Ja, privé onbeperkt/fair-use
Werkweek: 40 uur *
Maand salaris(bruto): 4100
Ik zeg; ik blijf lekker zitten
* werkweek is 40 uur op kantoor - ben veel op reis naar buitenland - om de week wel een aantal dagen/week weg
Opleiding(en): HBO informatica
Certificaten: Wat MCSE zooi en ITIL - niet echt belangrijk
Werkervaring: 2 jaar in deze functie - Per 1 Maart 2007 in dienst bij bedrijf - hiervoor op inhuur basis via detacheer bedrijf - totaal 7 jaar werkervaring
Vorige functies: server support engineer en in het prille begin; helpdesk medewerker
Werkgever: Groot bedrijf, fabriek
Huidige functie: Service manager
Vakantiedagen: 25 + 12 cafetaria model
13/14e maand of winstuitkering: 13, 14e maand en profit sharing
GSM: Ja, privé onbeperkt/fair-use
Werkweek: 40 uur *
Ik zeg; ik blijf lekker zitten
* werkweek is 40 uur op kantoor - ben veel op reis naar buitenland - om de week wel een aantal dagen/week weg
Ik ben op moment aan het afstuderen en ben 'gevraagt' of ik hier zou willen werken. Zijn 2 functies beschikbaar, zit nu nog te kijken welke me het meeste trekt. Hieronder de samenvatting van wat ik zou krijgen... Lijkt me redelijk goede voorwaarden of vergis ik mij??
Leeftijd: 24
Opleiding(en): MBO informatica & HBO informatica (bijna afgerond)
Certificaten: Cisco CCNA1,2,3,4
Werkervaring: Bijbaantjes webdevelopment/programmeren php ongeveer 1 jaar
Werkgever: Groot industrieel bedrijf, IT afdeling die over de nederlandse grens gaat.
Aangeboden functie: Developer en/of Informatie Systeem Supportengeneer.
Vakantiedagen: 34.5 dagen(23+11.5 ADV) + overuren opname mogelijk.
13/14e maand of winstuitkering: 2% eindejaarsuitkering + winstuitkering (laatste jaren niet onder 10%)
Werkweek: 38 uur
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onbekend
Land: Nederland
Maand salaris(bruto): 2500 (indicatie, exacte bedrag ligt hier net boven of onder)
Opleiding(en): MBO informatica & HBO informatica (bijna afgerond)
Certificaten: Cisco CCNA1,2,3,4
Werkervaring: Bijbaantjes webdevelopment/programmeren php ongeveer 1 jaar
Werkgever: Groot industrieel bedrijf, IT afdeling die over de nederlandse grens gaat.
Aangeboden functie: Developer en/of Informatie Systeem Supportengeneer.
Vakantiedagen: 34.5 dagen(23+11.5 ADV) + overuren opname mogelijk.
13/14e maand of winstuitkering: 2% eindejaarsuitkering + winstuitkering (laatste jaren niet onder 10%)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onbekend
Maand salaris(bruto): 2500 (indicatie, exacte bedrag ligt hier net boven of onder)
-= Its dry in the dessert =- So what??
Mooi salaris iddSileX schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:04:
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Opleiding(en): HBO Technische Informatica, MBO werktuigbouwkunde, HAVO
Certificaten: MCAD, JCP
Professionele Werkervaring: 3.5 jaar
Werkgever: Werkgever Technische software ontwikkeling / Embedded Software
Huidige functie: Software Engineer
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 31
13/14e maand of winstuitkering: Geen 13e maand, wel winstuitkering
Leaseauto: Ja
Werkweek: 40 uur werken, 39 uur betaald ivm. extra vakantiedagen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 6000Euro opleidingsbudget per jaar
Maand salaris(bruto): 2675
1 keer van werkgever gewisseld na 2.5 jaar.
Opleiding(en): HBO Technische Informatica, MBO werktuigbouwkunde, HAVO
Certificaten: MCAD, JCP
Professionele Werkervaring: 3.5 jaar
Werkgever: Werkgever Technische software ontwikkeling / Embedded Software
Huidige functie: Software Engineer
13/14e maand of winstuitkering: Geen 13e maand, wel winstuitkering
Werkweek: 40 uur werken, 39 uur betaald ivm. extra vakantiedagen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 6000Euro opleidingsbudget per jaar
Maand salaris(bruto): 2675
1 keer van werkgever gewisseld na 2.5 jaar.
Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff
Verwijderd
Opleiding(en): MBO ICT Niveau 4
Certificaten: OCA, CCNA
Professionele Werkervaring: 2.5 jaar
Werkgever: Woning corporatie
Huidige functie: Junior Software Engineer
Laptop: Optie
13/14e maand of winstuitkering: Geen flauw idee eigenlijk
GSM: Optie
Leaseauto: Optie
Werkweek: 40 uur werken
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen idee
Maand salaris(bruto): 2500
Opleiding(en): MBO ICT Niveau 4
Certificaten: OCA, CCNA
Professionele Werkervaring: 2.5 jaar
Werkgever: Woning corporatie
Laptop: Optie
13/14e maand of winstuitkering: Geen flauw idee eigenlijk
GSM: Optie
Leaseauto: Optie
Werkweek: 40 uur werken
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen idee
Maand salaris(bruto): 2500
Behoorlijk hoog Wiegje, doe je goed
Opleiding(en): Hogere Informatica (Software Engineering)
Certificaten: - Mobile IN, GSM Signalling, MMS, Interactive Voice Response, Analytic Troubleshooting
Werkervaring: 2
Werkgever: Vodafone
Huidige functie: Implementation & Delivery Engineer
Laptop: ja, inclusief gratis MCC kaart, Cisco VPN client.
Vakantiedagen: 41
13/14e maand of winstuitkering: ja, 1 heel bruto loon salaris
GSM: Gratis, inclusief gratis bellen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Fitnessregeling, spaarloon/levensloopregeling, 230 euro calloutvergoeding, Thuiswerkplekvergoeding, 130 euro reiskostenvergoeding
Maand salaris(bruto): 2700 euro
Opleiding(en): Hogere Informatica (Software Engineering)
Certificaten: - Mobile IN, GSM Signalling, MMS, Interactive Voice Response, Analytic Troubleshooting
Werkervaring: 2
Werkgever: Vodafone
Huidige functie: Implementation & Delivery Engineer
Laptop: ja, inclusief gratis MCC kaart, Cisco VPN client.
Vakantiedagen: 41
13/14e maand of winstuitkering: ja, 1 heel bruto loon salaris
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Fitnessregeling, spaarloon/levensloopregeling, 230 euro calloutvergoeding, Thuiswerkplekvergoeding, 130 euro reiskostenvergoeding
Maand salaris(bruto): 2700 euro
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
Ik ga per 1 januari van werkgever veranderen, dat wordt dan:
Leeftijd: 43
Opleiding(en): geen specifieke IT, alles door praktijkervaring
Certificaten: geen
Werkervaring: 10 jaar in IT
Werkgever: .....
Huidige functie: systeembeheerder Windows/Mac
Laptop: MacBook, inclusief gratis UMTS kaart
Vakantiedagen: 26 ofzo
13/14e maand of winstuitkering: nog niet bekend
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nog niet bekend, opleidingen mogelijk
Bruto maandloon: 3250, bij 40 uur 3611 euro
Leeftijd: 43
Opleiding(en): geen specifieke IT, alles door praktijkervaring
Werkervaring: 10 jaar in IT
Werkgever: .....
Huidige functie: systeembeheerder Windows/Mac
Laptop: MacBook, inclusief gratis UMTS kaart
Vakantiedagen: 26 ofzo
13/14e maand of winstuitkering: nog niet bekend
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nog niet bekend, opleidingen mogelijk
Bruto maandloon: 3250, bij 40 uur 3611 euro
Hallo allen,
Ik zou graag wat advies willen van jullie. Morgen heb ik een arbeidsvoorwaarden gesprek voor de functie van XML-specialist (in wording), doch ik weet niet precies wat ik kan vragen.
Wat info over mijzelf en m'n huidige baan:
Opleiding(en): Universitair - Nederlands Recht (afgerond in 2006) (doch het juridische wereldje trekt me niet zo, vandaar deze carrière switch)
Werkervaring: 1 jaar (geen it)
Werkgever: Grote uitgeverij met diverse vestigingen in NL en buitenland
Huidige functie: juridisch-administratief medewerker (met een beetje XML-coderen)
13/14e maand of winstuitkering: niks nada (uitzendbureau)
huidig loon: ca 2000 bruto per maand (op basis van 36 uur)
De functie waar ik voor aangenomen ben (vnl. op basis van mijn sterk ontwikkelde analytische vaardigheden en een groot leervermogen heb en zeer goede aanbevelingen van m'n huidige baas) en morgen dus een arbeidsvoorwaarden gesprek voor heb:
functienaam: XML-specialist (het monitoren, starten en analyseren & oplossen van problemen/vastlopers in digitale leverstraten van online produkten)
Op de vacature staat een indicatief loonschaal (per 1 januari 2008 is dat: 2822-4027 bruto met uitloop tot 4900), doch ik heb in de wandel gangen vernomen dat ze me in eerste instantie een lagere loonschaal gaan aanbieden (2413-3446), maar ook dat ze misschien me een bod van 2 loonschalen lager (2245-3035) doen.
Wat is een beetje reël salaris wat ik kan vragen? (ik ben getrouwd en heb een eigen woning)
en evt. andere arbeidsvoorwaarden? (ik woon en werk in dezelfde plaats en zal ws. niet voor m'n werk op stap moeten, zodat een lease auto waarschijnlijk geen optie is)
Ik zou graag wat advies willen van jullie. Morgen heb ik een arbeidsvoorwaarden gesprek voor de functie van XML-specialist (in wording), doch ik weet niet precies wat ik kan vragen.
Opleiding(en): Universitair - Nederlands Recht (afgerond in 2006) (doch het juridische wereldje trekt me niet zo, vandaar deze carrière switch)
Huidige functie: juridisch-administratief medewerker (met een beetje XML-coderen)
De functie waar ik voor aangenomen ben (vnl. op basis van mijn sterk ontwikkelde analytische vaardigheden en een groot leervermogen heb en zeer goede aanbevelingen van m'n huidige baas) en morgen dus een arbeidsvoorwaarden gesprek voor heb:
functienaam: XML-specialist (het monitoren, starten en analyseren & oplossen van problemen/vastlopers in digitale leverstraten van online produkten)
Op de vacature staat een indicatief loonschaal (per 1 januari 2008 is dat: 2822-4027 bruto met uitloop tot 4900), doch ik heb in de wandel gangen vernomen dat ze me in eerste instantie een lagere loonschaal gaan aanbieden (2413-3446), maar ook dat ze misschien me een bod van 2 loonschalen lager (2245-3035) doen.
Wat is een beetje reël salaris wat ik kan vragen? (ik ben getrouwd en heb een eigen woning)
en evt. andere arbeidsvoorwaarden? (ik woon en werk in dezelfde plaats en zal ws. niet voor m'n werk op stap moeten, zodat een lease auto waarschijnlijk geen optie is)
Leeftijd: 26
Opleiding(en): MBO Technische Informatica en HBO Informatica
Certificaten: Pre-Master computer Science
Werkervaring: 1 jaar huidige werkgever
Werkgever: Hard/Software ontwikkelaar
Vakantiedagen: 27 + 12
13/14e maand of winstuitkering: Ja 1x maandsalaris
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Flexibele werkuren / thuiswerken, 19ct/km vergoeding
Maand salaris(bruto): 2550
Opleiding(en): MBO Technische Informatica en HBO Informatica
Certificaten: Pre-Master computer Science
Werkervaring: 1 jaar huidige werkgever
Werkgever: Hard/Software ontwikkelaar
Vakantiedagen: 27 + 12
13/14e maand of winstuitkering: Ja 1x maandsalaris
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Flexibele werkuren / thuiswerken, 19ct/km vergoeding
Maand salaris(bruto): 2550
@metaalhoofd: Je hebt geen relevante werkervaring, dus ben je een starter. Dan is alles tussen de 2000 en 2500 bruto normaal. Denk dat je eigenlijk zonder een bijpassende vooropleiding met een 2200-2300 zeer blij mag zijn. Als het bedrijf een leaseregeling heeft kun je ongeveer de helft daarvan bij je loon optellen mocht je géén leaseauto nemen, als ze daarmee accoord gaan natuurlijk.
[ Voor 30% gewijzigd door pagani op 04-12-2007 10:49 ]
Over het algemeen kom je niet 2 loonschalen lager te zitten, dus ik neem aan dat je minimaal 2413 euro zult kunnen krijgen (1 stap lager), en waarschijnlijk gewoon de eerste trap van de inicatieve loonschaal (2822 euro). Bij mij is dit namelijk het geval geweest bij de overheid en bij al mijn collega's die rond dezelfde tijd zijn gestart ook.Metaalhoofd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:41:
Hallo allen,
Ik zou het bedrag vragen wat ze bij de vacature tonen. Als ze dit niet kunnen bieden kun je altijd 1 schaal omlaag.Metaalhoofd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:41:
Het bedrag vragen wat ze bij vacature tonen zal ook mijn insteek zijn, doch aangezien ik geen specifieke werkervaring heb denk ik niet dat dat erg reëel is (doch ze hebben erg hard analytisch vaardige mensen dan wel XML-kenners nodig (doch werkervaring is niet vereist)). Zelf vind ik laag in de schaal eronder het minimum (2 schalen lager hoef ik mijns inziens niet te accepteren), doch de vraag is een beetje hoeveel ik er dan bovenop uit kan halen.
Ik heb misschien geen relevante vooropleiding (niet dat er een specifieke opleiding werd gevraagd: HBO/universitair niveau en goede kennis van XML icm zeer sterke analytische vaardigheden) en een matig tot redelijke kennis van XML, maar ik begin zo'n beetje gelijk met het volgen XML cursussen en het is de bedoeling dat ik na 6 maanden al een groot deel van de problemen zelf kan oplossen.
wat betreft aanvullende extraatjes:
Er is een speciaal CAO voor mijn werkgever, dus veel dingen als pensioenregeling, studiekostenvergoeding, winstuitkering enzo zijn al standaard vastgelegd daarin. Wat betreft evt. uitbreidingen:
Mijn bedrijf heeft geen lease-auto regeling (enkel voor de hele hoge functies en voor die personen die meer dan 20.000 km per jaar werkgerelateerd rijden).
Misschien dat een laptop op termijn wellicht wel mogelijk is (op den duur moet ik ook af en toe standby zijn in het weekend als er iets mis gaat in het productieproces).
Ik heb misschien geen relevante vooropleiding (niet dat er een specifieke opleiding werd gevraagd: HBO/universitair niveau en goede kennis van XML icm zeer sterke analytische vaardigheden) en een matig tot redelijke kennis van XML, maar ik begin zo'n beetje gelijk met het volgen XML cursussen en het is de bedoeling dat ik na 6 maanden al een groot deel van de problemen zelf kan oplossen.
wat betreft aanvullende extraatjes:
Er is een speciaal CAO voor mijn werkgever, dus veel dingen als pensioenregeling, studiekostenvergoeding, winstuitkering enzo zijn al standaard vastgelegd daarin. Wat betreft evt. uitbreidingen:
Mijn bedrijf heeft geen lease-auto regeling (enkel voor de hele hoge functies en voor die personen die meer dan 20.000 km per jaar werkgerelateerd rijden).
Misschien dat een laptop op termijn wellicht wel mogelijk is (op den duur moet ik ook af en toe standby zijn in het weekend als er iets mis gaat in het productieproces).
Kan aan mij liggen maar waarom zou een bedrijf het loon neerleggen waar ze voor verwachten iemand te krijgen die kundig is in hetgeen wat ze vragen? Dat je WO opgeleid bent toont wel aan dat je het kan leren echter dat je het nog steeds moet leren, het ontbreken van enige vorm van certificering helpt dan ook niet in je voordeel. Als je toekomstige baas moet kiezen tussen of een HBO of zelfs MBO'r met en werk ervaring en certficering die hij voor 2800 euro per maand wel krijgt, of jou zonder enige vorm van vooropleiding is de keuze toch snel gemaakt.
---edit---
overigens snap ik niet hoezo je verwacht van je huidige 2200 euro (bij 40 uur) in een vak gebied waar je competent bent (en imo lichtelijk onderbetaald) naar 2800 euro te gaan in een vak gebied waar je nieuw in bent.
---edit---
overigens snap ik niet hoezo je verwacht van je huidige 2200 euro (bij 40 uur) in een vak gebied waar je competent bent (en imo lichtelijk onderbetaald) naar 2800 euro te gaan in een vak gebied waar je nieuw in bent.
[ Voor 17% gewijzigd door n4m3l355 op 04-12-2007 15:15 ]
Dat snap ik dat 2800 schoon aan de haak er ws. niet inzit, daarom dus mijn vraag wat ik wel kan verwachten 
Overigens ben ik zo'n beetje de enige sollicitant voor 1 tot 3 openstaande vacatures die al een half jaar open staan.
Overigens ben ik zo'n beetje de enige sollicitant voor 1 tot 3 openstaande vacatures die al een half jaar open staan.
Per 1 februari 2008, als ik afgestudeerd ben:
Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: -
Werkervaring: 3,5 jaar eigen onderneming maar niet relevant
Vorige functies: student / eigen bedrijf
Werkgever: Grote IT detacheerder
Functie: Business Intelligence developer
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Leaseauto: Ja, 489 budget (wordt wss met 12,5% verhoogd per 2008)
Pensioenregeling: Ja (werkgevever betaald 11% van de 20% premie)
Maand salaris(bruto): 2150
Tis niets bijzonders maar mag niet klagen denk ik
PS: Meeste collega's kunnen wel raden waar ik ga werken
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: -
Werkervaring: 3,5 jaar eigen onderneming maar niet relevant
Vorige functies: student / eigen bedrijf
Werkgever: Grote IT detacheerder
Functie: Business Intelligence developer
Pensioenregeling: Ja (werkgevever betaald 11% van de 20% premie)
Tis niets bijzonders maar mag niet klagen denk ik
Haha laten we hopen dat die verhoging snel definief wordt. Ik kom zelf per 1 jan in dienst. Wel met 2100, dat was de standaard waar iedereen op begon, waarom jij dan op 2150[b]Wacky schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:51:

Hoeveel verdiende je toen je nog in de UK werkte?SileX schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:04:
Ik ook maar weer even meedoen
Die-hard Brexiteer
Hmm, geen ideeBobbert schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:01:
[...]
Haha laten we hopen dat die verhoging snel definief wordt. Ik kom zelf per 1 jan in dienst. Wel met 2100, dat was de standaard waar iedereen op begon, waarom jij dan op 2150
Is het niet gewoon 100% wettelijk? Mijn vakantiegeld per maand is 8.333333333333etc%Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 11:49:
Het zal wel 96% zijn denk ik 8% * 12 * maandloon.
Keer 12 is dat precies 100... Nou ja, 99,999999999etc, you get the picture....
WeinigKingNothing schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:11:
[...]
Hoeveel verdiende je toen je nog in de UK werkte?
Ik heb daar gewoond en uni gedaan - geen 'echt' werk.
Opleiding(en): MBO ICT beheerder Niveau 4
Certificaten: MCDST
Werkervaring: < 1 jaar
Werkgever: *
Huidige functie: Support Medewerker
Werkweek:40
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Collectief verzekeringen Achmea, 10% korting bij dell
Pensioenregeling:
Land:Nederland
Maand salaris(bruto):1450
volgensmij mag ik niet klagen
Certificaten: MCDST
Werkervaring: < 1 jaar
Werkgever: *
Huidige functie: Support Medewerker
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Collectief verzekeringen Achmea, 10% korting bij dell
Pensioenregeling:
Maand salaris(bruto):1450
volgensmij mag ik niet klagen
[ Voor 11% gewijzigd door TWFpa2Vs op 04-12-2007 20:37 ]
Opleiding(en): afgerond HBO bedrijfskundige informatica, nu bezig met vervolgstudie WO Master information management.
Werkervaring: eigenlijk niks, 2 keer hbo stage en bij laatste stagebedrijf een extra onderzoekje gedaan (duur van 5 weken)
Werkgever: Grote energie leverancier
Huidige functie: Uitzendkracht bij de afdeling business support engineering,
Laptop: Kan, maar heb het afgeslagen omdat ik het niet nodig heb,
Vakantiegeld: nee
Vakantiedagen: 24 per jaar (krijg 16 uur per volledig gewerkte maand, het staat dus niet vast op 24)
Leaseauto: nee, wel reiskosten vergoeding 7 ct per km of treinkaartjes inleveren, heb gekozen voor eerste(voor de volledigheid ik heb geen OV meer)
Werkweek:36 uur (als het mij uitkomt dan werk ik gewoon 40 en ik krijg dan ook de 40 uur uitbetaald)
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Pensioenregeling:geen
Maand salaris(bruto): 2200
ben uitzendkracht dus het is op basis van uurloon. Was begonnen in maart 2007 met 14 euro per uur toen 14,42 en sinds vorige week 14,78 per uur.
grofweg gezegd begin was ongeveer 2100,- per maand nu ongeveer 2200,-
Ik ben uitzendkracht omdat ik nog moet afstuderen, dit wil ik begin volgend jaar doen. Mijn CAO is dat van een uitzendkracht dus verdere secundaire voorwaarden heb ik niet.
Mijn intieele vergoeding (14 euro per uur 2100 per maand) was voor de volgende functie omschrijving:
De "kleine" changes die middels de tool binnen komen en niet opgepakt hoeven te worden door een engineer(omdat ze zo klein en "simpel" zijn) routeren naar de verschillende oplosgroepen. Beetje servicedeskachtig, maar net een klein schepje er boven op. Want ik krijg de meldingen al van een servicedesk, de servicedesk die de changes doorzet naar mij zet ze ook alleen door. De bedoeling is dat ik ze nog wat aanscherp en goed neerzet.
Ik ben nu wel al beetje aan het rondkijken voor potentieele werkgever. Bij mijn huidige zou goed kunnen, vind het erg leuk en ze zijn nog steeds tevreden over mij. Mocht ik hier beginnen dan zal het als volwaardige business support engineer zijn.
Wat de vergoedingen dan zullen zijn weet ik niet, om wat beeld te krijgen ben ik ook al bij verschillende andere bedrijven aan het kijken. (kijk en vergelijk actie)
Opleiding(en): afgerond HBO bedrijfskundige informatica, nu bezig met vervolgstudie WO Master information management.
Werkervaring: eigenlijk niks, 2 keer hbo stage en bij laatste stagebedrijf een extra onderzoekje gedaan (duur van 5 weken)
Werkgever: Grote energie leverancier
Huidige functie: Uitzendkracht bij de afdeling business support engineering,
Laptop: Kan, maar heb het afgeslagen omdat ik het niet nodig heb,
Vakantiegeld: nee
Vakantiedagen: 24 per jaar (krijg 16 uur per volledig gewerkte maand, het staat dus niet vast op 24)
Leaseauto: nee, wel reiskosten vergoeding 7 ct per km of treinkaartjes inleveren, heb gekozen voor eerste(voor de volledigheid ik heb geen OV meer)
Werkweek:36 uur (als het mij uitkomt dan werk ik gewoon 40 en ik krijg dan ook de 40 uur uitbetaald)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Pensioenregeling:geen
ben uitzendkracht dus het is op basis van uurloon. Was begonnen in maart 2007 met 14 euro per uur toen 14,42 en sinds vorige week 14,78 per uur.
grofweg gezegd begin was ongeveer 2100,- per maand nu ongeveer 2200,-
Ik ben uitzendkracht omdat ik nog moet afstuderen, dit wil ik begin volgend jaar doen. Mijn CAO is dat van een uitzendkracht dus verdere secundaire voorwaarden heb ik niet.
Mijn intieele vergoeding (14 euro per uur 2100 per maand) was voor de volgende functie omschrijving:
De "kleine" changes die middels de tool binnen komen en niet opgepakt hoeven te worden door een engineer(omdat ze zo klein en "simpel" zijn) routeren naar de verschillende oplosgroepen. Beetje servicedeskachtig, maar net een klein schepje er boven op. Want ik krijg de meldingen al van een servicedesk, de servicedesk die de changes doorzet naar mij zet ze ook alleen door. De bedoeling is dat ik ze nog wat aanscherp en goed neerzet.
Ik ben nu wel al beetje aan het rondkijken voor potentieele werkgever. Bij mijn huidige zou goed kunnen, vind het erg leuk en ze zijn nog steeds tevreden over mij. Mocht ik hier beginnen dan zal het als volwaardige business support engineer zijn.
Wat de vergoedingen dan zullen zijn weet ik niet, om wat beeld te krijgen ben ik ook al bij verschillende andere bedrijven aan het kijken. (kijk en vergelijk actie)
"If u do something do it with style, or do it at all."
Leeftijd:35
Opleiding:CCNA/CCNP/CCSP/Checkpoint/Trend/F5/RSA/overige firewalls (volgend jaar CCIE security)
Werkervaring:10 jaar (3 jaar in huidige functie, 3,5 jaar als netwerk engineer, 3 jaar als sysbeheerder MS en Novell, 0,5 jaar 2e lijns helpdesk)
Werkgever:Netwerk/Security services
Huidige functie:Security Engineer
Laptop:Ja
Vakantiegeld:8,33%
Vakantiedagen:25
13/14e maand of winstuitkering:ja(mits er idd voldoende omzet is)
GSM:Ja
Auto:Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:werkgever betaald 75% van pensioen
Werkweek:40 (meestal 38) overuren en te lange reistijden (als project ver weg is) worden uitbetaald 150-200%
Maand salaris(bruto):3102
Daarnaast nog een toeslag van 240 euro voor standbydienst 1week per 5 weken (als ik niet word gebeld tenminste)
Als ik wel word gebeld tijdens standby gaan meteen overuren tellen die 200% uitbetaald worden vanaf het moment dat ik een remote connectie opzet of in de auto stap.
Toch vind ik mijn salaris nogal aan de lage kant voor mijn leeftijd en ervaring, vier jaar geleden verdiende ik 2800 (wat toen marktconform was)
Maar als mijn CCIE binnen is en ik krijg nog geen fatsoenlijke verhoging, dan word het tijd om te gaan hoppen.
Opleiding:CCNA/CCNP/CCSP/Checkpoint/Trend/F5/RSA/overige firewalls (volgend jaar CCIE security)
Werkervaring:10 jaar (3 jaar in huidige functie, 3,5 jaar als netwerk engineer, 3 jaar als sysbeheerder MS en Novell, 0,5 jaar 2e lijns helpdesk)
Werkgever:Netwerk/Security services
Huidige functie:Security Engineer
Laptop:Ja
Vakantiegeld:8,33%
Vakantiedagen:25
13/14e maand of winstuitkering:ja(mits er idd voldoende omzet is)
GSM:Ja
Auto:Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:werkgever betaald 75% van pensioen
Werkweek:40 (meestal 38) overuren en te lange reistijden (als project ver weg is) worden uitbetaald 150-200%
Daarnaast nog een toeslag van 240 euro voor standbydienst 1week per 5 weken (als ik niet word gebeld tenminste)
Als ik wel word gebeld tijdens standby gaan meteen overuren tellen die 200% uitbetaald worden vanaf het moment dat ik een remote connectie opzet of in de auto stap.
Toch vind ik mijn salaris nogal aan de lage kant voor mijn leeftijd en ervaring, vier jaar geleden verdiende ik 2800 (wat toen marktconform was)
Maar als mijn CCIE binnen is en ik krijg nog geen fatsoenlijke verhoging, dan word het tijd om te gaan hoppen.
[ Voor 6% gewijzigd door LanaMyst op 05-12-2007 09:46 ]
Opleiding(en): MBO ICT beheerder Niveau 4 en HBO Informatica dropout (2e jaar)
Werkervaring: 1 jaar
Huidige functie: Systeembeheerder
Maand salaris(bruto):1850
Volgens mij klopt het wel aardig, ondanks dat ik mn HBO niet heb afgemaakt hebben ze het wel meegenomen in mijn salarisbepaling.
Opleiding(en): MBO ICT beheerder Niveau 4 en HBO Informatica dropout (2e jaar)
Huidige functie: Systeembeheerder
Maand salaris(bruto):1850
Volgens mij klopt het wel aardig, ondanks dat ik mn HBO niet heb afgemaakt hebben ze het wel meegenomen in mijn salarisbepaling.
Opleiding(en): MBO-Plus Netwerkbeheer & Communicatie
Certificaten: - Microsoft 70-270
Werkervaring: 4
Werkgever: Detacheerder (met vast contract)
Huidige functie: Helpdesker
Leaseauto: Ja, Peugeot 206
Op kosten van detacheerder bezig met MCSA+Security & Messaging op kosten van de baas
Maand salaris(bruto): 2050 euro
Mijn salarisbesprekingen komen er aan:
1. Vanaf april/mei zou ik mijn MCSA + Messaging + Security af moeten hebben
2. Vanaf halfweg dit jaar ga ik meest waarschijnlijk over van Helpdesker naar Werkplekbeheerder...
Iemand een idee waar ik op moet richten (voor het hele jaar 2008)?
Opleiding(en): MBO-Plus Netwerkbeheer & Communicatie
Certificaten: - Microsoft 70-270
Werkervaring: 4
Huidige functie: Helpdesker
Leaseauto: Ja, Peugeot 206
Op kosten van detacheerder bezig met MCSA+Security & Messaging op kosten van de baas
Maand salaris(bruto): 2050 euro
Mijn salarisbesprekingen komen er aan:
1. Vanaf april/mei zou ik mijn MCSA + Messaging + Security af moeten hebben
2. Vanaf halfweg dit jaar ga ik meest waarschijnlijk over van Helpdesker naar Werkplekbeheerder...
Iemand een idee waar ik op moet richten (voor het hele jaar 2008)?
ik zou toch op 200 - 300 euro meer gaan rekenen.
Je salaris is gewoon aan de lage kant. Mag minimaal 500euro bij met je huidige ervaring en certificaten. Dus ik zou nu al lekker gaan hoppen en door iemand anders je ccie laten betalen.solar00400 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 09:40:
Hoeveel houden jullie nou ongeveer netto over per maand? Dat scheelt namelijk ook nogal.
Ik hou van 2400 euro zo`n 1700 over (5 dagen per week)
Van 1440 hou ik 1200 netto over. Een groot verschil. (3 dagen)
Van 1920 hou ik minstens 1450 over als ik dat zo uitreken (4 dagen)
Ik hou van 2400 euro zo`n 1700 over (5 dagen per week)
Van 1440 hou ik 1200 netto over. Een groot verschil. (3 dagen)
Van 1920 hou ik minstens 1450 over als ik dat zo uitreken (4 dagen)
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
Opleiding(en): MBO-4
Certificaten: - Itil foundation, support & restore prac., release & change mngt prac. enz.
Werkervaring: 6
Huidige functie: Service Delivery Manager
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
Leaseauto: Nog niet wordt aangewerkt(A)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: genoeg
Maand salaris(bruto): 3100 euro ex reiskosten vergoeding
MBO 4 in 1 jaar prive opleiding mocht iemand gaan rekenen.
24 - 6 werkervaring = 18 -4 mbo = 14 begonnen met mbo dus niet;)
Let wel ben beginnende SDM'er
Opleiding(en): MBO-4
Certificaten: - Itil foundation, support & restore prac., release & change mngt prac. enz.
Werkervaring: 6
Huidige functie: Service Delivery Manager
Leaseauto: Nog niet wordt aangewerkt(A)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: genoeg
Maand salaris(bruto): 3100 euro ex reiskosten vergoeding
MBO 4 in 1 jaar prive opleiding mocht iemand gaan rekenen.
24 - 6 werkervaring = 18 -4 mbo = 14 begonnen met mbo dus niet;)
Let wel ben beginnende SDM'er
ik hou van 2025 euro 1505 euro over
MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens
Nettolonen vergelijken is niet erg nuttig Guillome... Om je nettoloon te maken gaan er allerlei zaken af zoals (aanvullende) ziektekostenverzekering, de gevolgen van bijtelling voor auto van de zaak of andere voordelen in natura, pensioenregelingen. Ook kan je er verschillende zaken bijkrijgen zoals onkostenvergoedingen. De één houdt van € 3000 slechts € 1500 over, de ander € 2000, daar is geen zinnig woord over te zeggen.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Heb net het arbeidsvoorwaarden gesprek gehad, dus zo zou het er bij mij uit zien per 15 januari 2008:
Opleiding(en): Universiteit: Nederlands Recht
Werkervaring: 1 jaar (slechts klein beetje relevant)
Werkgever: Grote internationale uitgeverij
Huidige functie: XML-specialist
Laptop: nvt
Vakantiegeld: standaard CAO
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering varierend per jaar (afgelopen jaar was dat 5%) doch gaat voor mij zelf pas in in 2009
GSM: nvt
Leaseauto: nvt
Pensioenregeling: 24% v/h jaar salaris: 8% zelf, 16% door werkgever betaald
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: levensloopregeling etc. allemaal standaard CAO dingen
Maand salaris(bruto): aanloopschaal G 2413,62 (ik heb een tegenvoorstel gedaan, dus het kan nog 150 euro hoger uitvallen). uiteindelijk zal ik in H ingeschaald worden (na 1 of 2 jaren, afhankelijk van m'n ontwikkeling) en dat is 2822-4027 met evt 15% extra uitloop)
Op zich wel tevreden, vooral het zicht op de hogere schaal (de functie is een H-functie maar ivm. opleiding/werkervaring zit ik in aanloopschaal G).
Opleiding(en): Universiteit: Nederlands Recht
Werkervaring: 1 jaar (slechts klein beetje relevant)
Werkgever: Grote internationale uitgeverij
Huidige functie: XML-specialist
Laptop: nvt
Vakantiegeld: standaard CAO
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering varierend per jaar (afgelopen jaar was dat 5%) doch gaat voor mij zelf pas in in 2009
GSM: nvt
Leaseauto: nvt
Pensioenregeling: 24% v/h jaar salaris: 8% zelf, 16% door werkgever betaald
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: levensloopregeling etc. allemaal standaard CAO dingen
Maand salaris(bruto): aanloopschaal G 2413,62 (ik heb een tegenvoorstel gedaan, dus het kan nog 150 euro hoger uitvallen). uiteindelijk zal ik in H ingeschaald worden (na 1 of 2 jaren, afhankelijk van m'n ontwikkeling) en dat is 2822-4027 met evt 15% extra uitloop)
Op zich wel tevreden, vooral het zicht op de hogere schaal (de functie is een H-functie maar ivm. opleiding/werkervaring zit ik in aanloopschaal G).
Verwijderd
Huidig:
Certificaten: MCDST, ITIL, MCSA (1 module)
Werkervaring: 3,5 jaar
Werkgever: Grote detacheerder
Huidige functie: Werkplekbeheer
Leaseauto: Nee, wel openbaar vervoer 100% vergoed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Standaard
Nieuw:
Werkgever: MKB bedrijf
Huidige functie: Remote Management & Control
Vakantiedagen: 28
Leaseauto: Nee, 0,19c per kilometer
Werkweek:36 (4x9uur)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Certificeringen (MCSA+MCSE in 1 jaar) worden 100% vergoed, vast contract, HBO opleiding vergoed.
Maand salaris(bruto): 1850
Ben dus uit de detachering nu, wat mij opzich wel meer aanspreekt, stukje zekerheid in het leven en stabiliteit. Ga er netto iets op achteruit, maar dat heb ik hier wel voor over. Heb namelijk pas een huis gekocht.
Tevens vergoeden hun MCSA, MCSE, HBO en eventuele andere certificaten die ik wil behalen. 1 dag per week school, en 4 dagen per week werk.
Werkgever: Grote detacheerder
Huidige functie: Werkplekbeheer
Leaseauto: Nee, wel openbaar vervoer 100% vergoed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Standaard
Nieuw:
Werkgever: MKB bedrijf
Huidige functie: Remote Management & Control
Vakantiedagen: 28
Leaseauto: Nee, 0,19c per kilometer
Werkweek:36 (4x9uur)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Certificeringen (MCSA+MCSE in 1 jaar) worden 100% vergoed, vast contract, HBO opleiding vergoed.
Maand salaris(bruto): 1850
Ben dus uit de detachering nu, wat mij opzich wel meer aanspreekt, stukje zekerheid in het leven en stabiliteit. Ga er netto iets op achteruit, maar dat heb ik hier wel voor over. Heb namelijk pas een huis gekocht.
Tevens vergoeden hun MCSA, MCSE, HBO en eventuele andere certificaten die ik wil behalen. 1 dag per week school, en 4 dagen per week werk.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 03:33 ]
Ik ga ongeveer dezelfde richting op (heb nu CCNA/CCSP). Echter CCIE Security is wel een factor 10 moeilijker dan CCSP. Mag ik vragen of je je written al gedaan heb en hoe je je voorbereid op het lab examen?solar00400 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 09:40:
Leeftijd:35
....
Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)
Als ik kijk naar de CAO verhogingen tussen 2003 en nu, dan ben je er in feite maar een kleine honderd euro op vooruit gegaan. In vier jaar.solar00400 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 09:40:
...
Zou je wel wachten op de CCIE?
Lichtelijk offtopic maar na al de hop-adviezen vraag ik me af of deze zich wel realiseren dat de markt nu super is, echter over een jaartje of 3 a 4 deze zeker wel weer terug zal lopen en dat de werkgevers dan eens zullen kijken naar dure (lees gehopte) en loyale personeel. Het lijkt wel alsof niemand enige vorm van loyaliteit richting werkgever kent en enkel let op een eurotje of 100 a 200 meer. Tevens vraag ik me af hoeveel van deze hop-adviseurs zelf eigenlijk nou hopt, en hoe markt conform deze nou eigenlijk werken. Als er gekeken wordt naar de cijfertjes van CBS of de loonwijzer werkt hier bijna niemand ondermaats.
Een eurotje of 100 a 200pm meer is voor veel mensen veel geld, vergeet dat niet...n4m3l355 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:09:
Het lijkt wel alsof niemand enige vorm van loyaliteit richting werkgever kent en enkel let op een eurotje of 100 a 200 meer.
Die-hard Brexiteer
ik ben niet zo hopperig, zit al bijna 10 jaar op m'n stekje.
Hoppen voor geld is het domste wat je kunt doen, omdat geld niet gelukkig maakt, en een verhoging van 200 euro ben je binnen 2 maand weer vergeten.
Het gaat om uitdaging in je werk, jezelf kunnen ontwikkelen, verantwoording krijgen, af en toe een schouderklopje, en leuke collega's.
Natuurlijk is een stuk marktconforme beloning noodzakelijk, maar zeker geen primair weegpunt bij het bepalen of je op de juiste plek zit.
[disclaimer]
just my 2ct
Hoppen voor geld is het domste wat je kunt doen, omdat geld niet gelukkig maakt, en een verhoging van 200 euro ben je binnen 2 maand weer vergeten.
Het gaat om uitdaging in je werk, jezelf kunnen ontwikkelen, verantwoording krijgen, af en toe een schouderklopje, en leuke collega's.
Natuurlijk is een stuk marktconforme beloning noodzakelijk, maar zeker geen primair weegpunt bij het bepalen of je op de juiste plek zit.
[disclaimer]
just my 2ct
[ Voor 18% gewijzigd door Grolsch op 06-12-2007 16:22 ]
Contract grote klant (waar ik dedicated op zat) is vernieuwd, 1st line support insourcen ze weer, en regelen zelf personeel, alles wat extern (ik dus ook) bij atos zat mocht dus vertrekken, dus opzoek naar wat nieuws, eerste aanbieding (richt me nu voornamelijk op de testhoek, meer kansen en meer mijn ding) is binnen... Denk dat het wel aardig goed is met mijn achtergrond, toch?djidee schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:40:
Huidige Specs:
Opleiding: Havo en 2 niet relevante propadeuses in de verkeershoek
Werkervaring: 1 jaar callcenter kpn, 7 maand deze baan
Werkgever: Atos Origin (daar geplaatst door PolyTalent)
Huidige functie: Support Medewerker 1e lijns & Backoffice
Vakantiedagen: Ja, 21 dagen bij 40urige werkweek
13/14e maand of winstuitkering: Elke 6mnd werken is 75% bruto loon
Auto: Nee, wel reiskostenvergoeding
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Weinig geloof ik
Maand salaris(bruto): 1650,-
Werkervaring: 1 jaar callcenter kpn, 9 maand Support Engineer Atos Origin (1st line en backoffice werkplek beheer)
Werkgever: Klein bedrijfje gespecialiceerd in testen (25 man ongeveer)
Beoogde functie: Testspecialist (word in 6wk klaargestoomd)
Laptop: Nee (geloof ik)
Vakantiegeld: Ja, 8,33%
Vakantiedagen: Ja, 26 dagen, waarvan 3 door werkgever te bepalen zijn
13/14e maand of winstuitkering: nog niet, zodra vast contract (eerst jaar contract) tot 2 maand (afhankelijk van presteren)
GSM: Ja, 300 minuten en toestel
Auto: 500e (excl brandstof) of ovjaarkaart
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen, hotel+diner wanneer reistijd te lang (mochten ze geen klus in het noorden voor me hebben), Goed opleidingsbeleid en doorgroeimogelijkheden (zowel richting consulant als management/testspecialisaties) plus dat ze een deeltijd hbo opleiding (bedrijfskundige informatica lijkt me een goede) willen financieren
Maand salaris(bruto): 2000,- (is een eerste bieding, is te onderhandelen evt nog)
Krijg komende week nog een aanbieding van Ordina voor een soort gelijke functie (alleen weet ik daarbij haast zeker dat ik elke dag vanuit het noorden naar het midden van het land kan reizen (liever niet dus)), en ik verwacht nog bericht van Sogeti (lieten bij mij een goede indruk achter) en Centric (wel weer beheersfuncties (richting mcsa/mcse), maar hoor daar mindere verhalen over
[ Voor 5% gewijzigd door djidee op 07-12-2007 00:06 . Reden: klein <-> groot bedrijf toevoeging ]
"Mekker, blaat"
Uit ervaring kan ik vertellen dat het aan de slag gaan voor een klein (in mijn geval startend) bedrijfje absoluut goed uit kan pakken
Bij mijn werkgever heerst ook een informele sfeer en hiërarchie bestaat feitelijk alleen op papier in onze functieomschrijvingen. Juist de korte communicatielijnen en de 'lang leve de lol' sfeer waren voor mij belangrijke argumenten om op hun aanbod in te gaan
Mijn ervaring met de kleine(re) bedrijfjes is ook dat er daadwerkelijk onderhandeld kan worden over salaris en andere voorwaarden, waar de grote clubs eigelijk altijd een standaard pakket aanbieden en daar over het algemeen vrijwel niet van afwijken (give or take 100 euro)
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Maar bij grote bedrijven heb je ook een aantal voordelen. Mijn werkgever heeft wereldwijd 26.000 direkte werknemers en is aanwezig in bijna elk land ter wereld. Daardoor zijn er leuke standaard secundaire arbeidsvoorwaarden en legio moglijkheden om intern door te stromen. Men weet dat de gemiddelde werknemer niet langer dan 3 à 5 jaar op dezelfde plek wil zitten, en dus wordt doorstromen (vertikaal, horizontaal en/of geografisch) aktief gestimuleerd. Op de plek waar ik nu zit heeft men mij zeker heel hard nodig, want het team is sowieso al te klein, ik ben één van de slechts twee mensen die Nederlands spreekt, ik heb verregaande kennis van ons statistiekensysteem want een deel ervan heb ik zelf gecreëerd, en uiteraard heb ik de gecumuleerde kennis van 3 jaar werkervaring. Maar men weet ook dat het jeukt en dat je maar een x aantal jaren op een servicedesk wilt zitten. En dus laat men me doorstromen naar werkplek- en netwerkbeheer. Het is toch beter om de vergaarde kennis binnenshuis te houden. Vanaf de servicedesk zijn het afgelopen jaar zo al drie andere mensen doorgestroomd naar andere functies (helpdeskmanagement, serverbeheer, netwerkbeheer). En er is ook veel geografische beweging. Een hoge pief in Japan is een Pool. Een office manager in Finland is een Nederlander. De IT manager in Engeland is een Fransman. Onze financieel manager is een Duitser. De financieel manager van zuidelijk Afrika is een Nederlander. De IT-manager van Midden-, Noord- en Noord-Oost Europa is een Engelsman. Overal vind je interessante mensen die een flink stuk van de wereld gezien hebben, die vaak al tientallen jaren voor dit zelfde bedrijf werken, maar in een handvol verschillende banen en landen.
En ook heb je met een wereldwijde reus natuurlijk een goede baanzekerheid. Immers, zo'n reus heeft niet alle eieren in één mandje en zal dus niet snel onderuitgaan. En zelfs al zou het economisch minder goed gaan, dan nog gaan als eerstre de ingehuurde krachten eruit en zit je als direkte werknemer dus niet op de schopstoel.
En ook heb je met een wereldwijde reus natuurlijk een goede baanzekerheid. Immers, zo'n reus heeft niet alle eieren in één mandje en zal dus niet snel onderuitgaan. En zelfs al zou het economisch minder goed gaan, dan nog gaan als eerstre de ingehuurde krachten eruit en zit je als direkte werknemer dus niet op de schopstoel.
Voor een groot deel met je eens.. Maar werken voor een grote organisatie heeft denk ik ook wel nadelen. Je verdwijnt makkelijk in een functie die bestaat omdat hij moet bestaan maar waar je wellicht of niks te doen hebt of waar je niet op je plek zit. Switchen is dan misschien lastig.Mx. Alba schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 08:49:lang verhaal........
Ikzelf vind jobhobben overigens erg in me'n voordeel werken. Voor langere tijd bij dezelfde werkgever werken doe ik over een jaar of 15 wel (ik ben nu 28). Je kan nu in korte tijd veel zien bij verschillende bedrijven en doet veel werkervaring op. Ik vind salaris momenteel belangrijker dan een goede werksfeer, maar dat zal op een dag wel veranderen
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Geld ook voor mij, salaris neemt prioriteit boven een goed werksfeer. En terecht, heb veel onkosten die elke maand weer betaald moeten worden.Wilde schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:42:
[...]
Ik vind salaris momenteel belangrijker dan een goede werksfeer, maar dat zal op een dag wel veranderen
Die-hard Brexiteer
Mezelf ontwikkelen in de testhoek staat met prio op 1 nu, verder wil ik niet verhuizen (woon in Marum (tussen Groningen en Drachten)), maar wil ook niet elke dag naar de randstad op en neer. Oftwel: Moeilijk geval... Af en toe een project is te overleven.. Loon is puur om rond te komen (meer is wel leuker natuurlijk) maar niet het belangrijkste.. Eerst zorgen dat ik kwa papieren en ervaring op hbo nivo kom, en dan kan ik altijd meer geld vragen.. Toch? (en heb nog alle tijd (23 jaar))
500e leasert word wel mooie zoektocht met mijn 2.06m lengte
En nee, ik ga niet 40k in het jaar in een kangoo oid rijden, zowieso diesel/gas en ga uit van 35/40k per jaar (verwachting)
500e leasert word wel mooie zoektocht met mijn 2.06m lengte

"Mekker, blaat"
Huidige situatie:
Opleiding(en): MBO ICT-beheer niveau 4 (+ 1 jaar HBO NID, geen P gehaald)
Werkgever: semi-overheid
Huidige functie: Helpdeskmedewerker/systeembeheerder
Vakantiedagen: 37,5 (waarvan 12,5 opgebouwd via ADV)
GSM: ja
Werkweek: werk er 40, contract is 38
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: enkele dagen cursus per jaar
Maand salaris(bruto): 1600
Situatie per 2008:
Maand salaris(bruto): 1900
Situatie per 2009:
Vanwege het verlopen van mijn jaarcontract heb ik deze week een gesprek gehad met m'n baas. Daarbij werd me een vast contract met bovenstaande doorstroom naar een andere loonschaal aangeboden. Ik zei "dat ik me daarin wel kon vinden" en heb er dus niet verder over onderhandeld
Opleiding(en): MBO ICT-beheer niveau 4 (+ 1 jaar HBO NID, geen P gehaald)
Werkgever: semi-overheid
Huidige functie: Helpdeskmedewerker/systeembeheerder
Vakantiedagen: 37,5 (waarvan 12,5 opgebouwd via ADV)
Werkweek: werk er 40, contract is 38
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: enkele dagen cursus per jaar
Maand salaris(bruto): 1600
Situatie per 2008:
Maand salaris(bruto): 1900
Situatie per 2009:
Vanwege het verlopen van mijn jaarcontract heb ik deze week een gesprek gehad met m'n baas. Daarbij werd me een vast contract met bovenstaande doorstroom naar een andere loonschaal aangeboden. Ik zei "dat ik me daarin wel kon vinden" en heb er dus niet verder over onderhandeld
Leeftijd: 34
Opleiding(en): HBO-I
Certificaten: Java programmer
Werkgever: internationaal consultancy bedrijf
Huidige functie: consultant
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: bonussen, gemiddeld 2 maandsalarissen
Leaseauto: Ja, 725 euro
Werkweek: 40
Pensioenregeling: Ja, premievrij
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: opleidingen, jaarlijks buitelands uitje, onkostenvergoeding 90 euro maandelijks
Maand salaris(bruto): 3600
Certificaten: Java programmer
Werkgever: internationaal consultancy bedrijf
Huidige functie: consultant
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: bonussen, gemiddeld 2 maandsalarissen
Leaseauto: Ja, 725 euro
Pensioenregeling: Ja, premievrij
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: opleidingen, jaarlijks buitelands uitje, onkostenvergoeding 90 euro maandelijks
Maand salaris(bruto): 3600
Heb het even opgezocht, want heb weer een nieuwe functie, ditmaal wel bij een ander bedrijf. Hier mijn hele situatie, misschien dat sommige mensen er wel iets aan hebben, ivm hun carrière.
Geboortedatum: 22 february 1985 (nu dus 22 jaar
)
Opleiding: TSO informaticabeheer (vergelijkbaar met HAVO?)
Mijn eerste job van 1 oktober 2005 tot 31 mei 2007
Werkgever: Telecom bedrijf
Functie: Technisch Administratief Bediende
Vakantiedagen: 32 dagen per jaar
13e maand:: Ja
GSM, Laptop: Nee, Nee
Auto: Nee
Werkweek: 40 uren
Maand salaris(bruto): € 1715
2de job van 1 july 2007 tot 30 november 2007
Functie: Service Engineer
13e maand:: Ja,
GSM / Laptop: Nee, Ja
Maand salaris(bruto): € 2050 (omwille van shiftensysteem gemiddeld +250 euro bruto)
Ben nu op 30 november ontslagen omwille van herstructurering binnen het departement, sinds in de nieuwste was, ben ik moeten gaan. Heb wel 3 maanden opzegvergoeding gekregen, en dat was best een grote som
iets meer dan 8000 euros .(ja ik weet dat de belastingen op een later tijdstip hier hun deeltje ook van zullen opeisen).
3de job van 16 december 2007 tot toekomst
Werkgever: Groot IT bedrijf
Functie: Office & LAN Engineer
Vakantiedagen: 26 dagen per jaar
GSM / Laptop: Blackberry, Ja
Auto: Ja, Peugeot 307 break (all-in ook tankkaart + privegebruik)
Werkweek: 39 uren
Maand salaris(bruto): € 2200 en ook geen shiftensysteem meer !!!
Geboortedatum: 22 february 1985 (nu dus 22 jaar
Opleiding: TSO informaticabeheer (vergelijkbaar met HAVO?)
Mijn eerste job van 1 oktober 2005 tot 31 mei 2007
Functie: Technisch Administratief Bediende
13e maand:: Ja
GSM, Laptop: Nee, Nee
Maand salaris(bruto): € 1715
2de job van 1 july 2007 tot 30 november 2007
Functie: Service Engineer
GSM / Laptop: Nee, Ja
Maand salaris(bruto): € 2050 (omwille van shiftensysteem gemiddeld +250 euro bruto)
Ben nu op 30 november ontslagen omwille van herstructurering binnen het departement, sinds in de nieuwste was, ben ik moeten gaan. Heb wel 3 maanden opzegvergoeding gekregen, en dat was best een grote som

3de job van 16 december 2007 tot toekomst
Werkgever: Groot IT bedrijf
Functie: Office & LAN Engineer
Vakantiedagen: 26 dagen per jaar
GSM / Laptop: Blackberry, Ja
Auto: Ja, Peugeot 307 break (all-in ook tankkaart + privegebruik)
Werkweek: 39 uren
Maand salaris(bruto): € 2200 en ook geen shiftensysteem meer !!!
Waarom zou je loyaal zijn? Als een bedrijf jou niet meer nodig heeft wordt je toch gewoon gedumpt, onlangs nog meegemaakt dus... Dus mijn vraag, waarom loyaal zijn?n4m3l355 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:09:
Lichtelijk offtopic maar na al de hop-adviezen vraag ik me af of deze zich wel realiseren dat de markt nu super is, echter over een jaartje of 3 a 4 deze zeker wel weer terug zal lopen en dat de werkgevers dan eens zullen kijken naar dure (lees gehopte) en loyale personeel. Het lijkt wel alsof niemand enige vorm van loyaliteit richting werkgever kent en enkel let op een eurotje of 100 a 200 meer. Tevens vraag ik me af hoeveel van deze hop-adviseurs zelf eigenlijk nou hopt, en hoe markt conform deze nou eigenlijk werken. Als er gekeken wordt naar de cijfertjes van CBS of de loonwijzer werkt hier bijna niemand ondermaats.
In ieder geval, terug on topic, ik ga maandag mijn contract tekenen, en ik ga ineens ook vragen of ze er een clausule willen inzetten dat als na 1 jaar ik goed presteer, ik 5% salarisverhoging krijg, dan hoef ik binnen 1 jaar niet op zoek naar een nieuwe werkgever, en is de werkgever weer niet iemand die volledig is opgeleid kwijt, win-win situatie
n4m3l355: die "loyaliteit" kan je ook interpreteren als gemakzucht, of gebrek aan visie / zin voor initiatief. Als je kan verbeteren, moet je vertrekken. Wel niet voor 200 euro bruto natuurlijk.
Mijn ervaring is dat onderlinge werkgevers elkaar goed kennen en zeker even navragen waarom je vertrekt. Zeker als je in iets gespecialiseerd bent (ik heb in mijn veld een stuk of 100 collega's) ben je vrij beperkt met hoppen en bij hoppen kennen deze werkgevers elkaar ook. Ben je een enthousiaste hopper dan geef je duidelijk kenbaar richting je toekomstige baas dat je zo weer vertrekt bij een betere loon, en is de baas ook minder geinteresseerd om in jou te investeren. Tevens afhankelijk van je vakgebied iets waar ik gelukkig zelf geen last van heb maar 99% van de IT'ers wel is dat zodra het ietsjes aantrekt in de economie niemand zijn baan zeker is. Vlak na de dot.com crisis heb ik menig vriend van me in de IT wereld werk onder zijn waarde zien aannemen bij het gebrek aan beter. Maar ik vraag me tevens ook af hoeveel van de hop-adviseurs hier daadwerkelijk zelf eens gehopt hebben, zeker gezien dat deze toevalligerwijze relatief jong zijn geloof ik dan ook niet zoveel aan deze adviezen.phobosdeimos schreef op zondag 09 december 2007 @ 18:30:
n4m3l355: die "loyaliteit" kan je ook interpreteren als gemakzucht, of gebrek aan visie / zin voor initiatief. Als je kan verbeteren, moet je vertrekken. Wel niet voor 200 euro bruto natuurlijk.
Verwijderd
Opleiding(en): MBO Niveau 3, Cursus Windows Server 2003 (ik ga nu beginnen met MCSA)
Werkgever: Groot vleesverpakkings bedrijf
Huidige functie: Systeem- Applicatiebeheerder
Vakantiegeld: ja
13/14e maand of winstuitkering: 14e maand
Leaseauto: nee, nog niet
Maand salaris(bruto): 2005
Opleiding(en): MBO Niveau 3, Cursus Windows Server 2003 (ik ga nu beginnen met MCSA)
Werkgever: Groot vleesverpakkings bedrijf
Huidige functie: Systeem- Applicatiebeheerder
Vakantiegeld: ja
13/14e maand of winstuitkering: 14e maand
Leaseauto: nee, nog niet
Maand salaris(bruto): 2005
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2007 10:48 ]
Begin 7 januari bij een nieuwe werkgever, zal mijn lijstje ook ff posten:
Opleiding(en): HTS technische bedrijfskunde
Werkervaring: 5 maanden afstudeeropdracht en 5 maanden werkervaring (relevant)
Werkgever: Middelgroot automatiseringsbedrijf
Huidige functie: Junior consultant
Laptop: Jup
Vakantiedagen: 28 Dagen
13/14e maand of winstuitkering: Bonusregeling
Werkweek: 5 dagen / 40 uur
Pensioenregeling: Ja, 5,2% vast voor iedereen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: netto onkostenvergoeding, collectieve zorgverzekering, goede doorgroeimogelijkheden, goed (eigen) opleidingsprogramma
Maand salaris(bruto): **** euro bruto
Niet slecht als starter lijk me
Ook inhoudelijke gesprekken gehad bij een ander bedrijf:
Werkgever: Klein automatiseringsbedrijf
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Kon ook bij mijn huidige werkgever blijven:
Werkgever: Aannemersbedrijf
Huidige functie: Werkplekbeheer / applicatiebeheer (ik ben de enige met grondige kennis van het nieuwe erp-systeem, vandaar)
Vakantiedagen: 43!!
Leaseauto: Nee, €0,19 per zakelijk gereden km
Uiteindelijk toch gekozen voor de functie die me het leukst lijkt, en vervolgens voor het bedrijf waar ik het beste gevoel bij had. De doorgroei- en opleidingsmogelijkheden waren wel een belangrijke factor in de beslissing
.
Opleiding(en): HTS technische bedrijfskunde
Werkervaring: 5 maanden afstudeeropdracht en 5 maanden werkervaring (relevant)
Werkgever: Middelgroot automatiseringsbedrijf
Laptop: Jup
Vakantiedagen: 28 Dagen
13/14e maand of winstuitkering: Bonusregeling
Werkweek: 5 dagen / 40 uur
Pensioenregeling: Ja, 5,2% vast voor iedereen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: netto onkostenvergoeding, collectieve zorgverzekering, goede doorgroeimogelijkheden, goed (eigen) opleidingsprogramma
Niet slecht als starter lijk me
Ook inhoudelijke gesprekken gehad bij een ander bedrijf:
Werkgever: Klein automatiseringsbedrijf
Kon ook bij mijn huidige werkgever blijven:
Werkgever: Aannemersbedrijf
Huidige functie: Werkplekbeheer / applicatiebeheer (ik ben de enige met grondige kennis van het nieuwe erp-systeem, vandaar)
Vakantiedagen: 43!!
Leaseauto: Nee, €0,19 per zakelijk gereden km
Uiteindelijk toch gekozen voor de functie die me het leukst lijkt, en vervolgens voor het bedrijf waar ik het beste gevoel bij had. De doorgroei- en opleidingsmogelijkheden waren wel een belangrijke factor in de beslissing
[ Voor 7% gewijzigd door Res-q op 04-02-2008 14:46 . Reden: Nu ik de werkgever bekend heb gemaakt de bedragen onbekend gemaakt ;-) ]
en zo is het voorspeld!
Opleiding: MBO ICT Industriële Automatisering
Werkervaring: 6 jaar supermarkt
Werkgever: Ajilon Engineering
Huidige functie: Jr. Software Engineer
13/14e maand of winstuitkering: Geen idee
Auto: Binnenkort Projectauto
Maand salaris(bruto): 1550 excl km-vergoeding, reiskosten e.a. toeslagen
Opleiding: MBO ICT Industriële Automatisering
Werkervaring: 6 jaar supermarkt
Werkgever: Ajilon Engineering
Huidige functie: Jr. Software Engineer
13/14e maand of winstuitkering: Geen idee
Auto: Binnenkort Projectauto
Maand salaris(bruto): 1550 excl km-vergoeding, reiskosten e.a. toeslagen
Opleiding: MBO ICT Niveau 4
Werkervaring: 4 Jaar, Technische dienst / Verkoop / Consultancy
Werkgever: Klein automatiserings bedrijf
Huidige functie: Jr. Consultant
Auto: Ja, ( VW Caddy )
Maand salaris(bruto): 1000 Bruto, 840 netto ong..
Weinig zeg, of komt dat door de auto?shakespeare schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:12:
Ik heb niveau 3, zelfde leeftijd, geen ervaring en verdien 600 euro bruto meer..
Dan wel zonder auto..
De auto van mij valt nog onder de oude regeling volgens mij.. zwart kenteken ?the-edge schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:38:
[...]
Weinig zeg, of komt dat door de auto?
Ik heb niveau 3, zelfde leeftijd, geen ervaring en verdien 600 euro bruto meer..
Dan wel zonder auto..
Ik verdien dus 840,- netto per maand wat inderdaad echt te weinig is.
Opleiding: MBO ICT Niveau 4 afgerond, bezig met HBO Informatica
Werkervaring: 2 Jaar, 6 maanden systeembeheerder, anderhalf jaar programmeur
Werkgever: Klein software bedrijf
Huidige functie: Programmeur
Vakantiedagen: Geen idee? Ik kan komen en gaan wanneer ik wil.
Werkweek: 8 uur standaard, in vakanties wat meer
Maand salaris(bruto): 164
Moet binnenkort toch maar eens opslag vragen
Verwijderd
Dat werkt dan wel dus in beide richtingen.... Hoeveel loyauteit is er vanuit de werkgevers ten op zichte van het personeel? Als het eens wat minder gaat.....n4m3l355 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:09:
...echter over een jaartje of 3 a 4 deze zeker wel weer terug zal lopen en dat de werkgevers dan eens zullen kijken naar dure (lees gehopte) en loyale personeel. Het lijkt wel alsof niemand enige vorm van loyaliteit richting werkgever kent...
Dat is dus grofweg € 5 per uur bruto.......Azer schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 14:02:
This footer is intentionally left blank
Ik denk aan een tikfoutje...ajhaverkamp schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 14:12:
[...]
Dat is dus grofweg € 5 per uur bruto.......
Money for nothin' and your chicks for free
Nee hoor, mijn loon is echt 5,27 per uur. Toen ik het contract kreeg had ik echter mijn MBO diploma nog niet en was dus eigenlijk niks (behalve anderhalf jaar ervaring dan).
Leeftijd: 33
Certificaten: OCP (9i DB)
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Een universiteit
Huidige functie: Beheerder ICT (DBA + Sysadmin)
Laptop: nee (kan ik om vragen)
Vakantiedagen: 42
13/14e maand of winstuitkering: EJU 4,9%
Leaseauto: nee (wel 19ct/km vergoeding voor dienstreizen en woon-werk verkeer)
Pensioenregeling: ja (ABP)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Conform CAO-NU, vergoeding ADSL
Maand salaris(bruto): 3483
Certificaten: OCP (9i DB)
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Een universiteit
Huidige functie: Beheerder ICT (DBA + Sysadmin)
Laptop: nee (kan ik om vragen)
13/14e maand of winstuitkering: EJU 4,9%
Leaseauto: nee (wel 19ct/km vergoeding voor dienstreizen en woon-werk verkeer)
Pensioenregeling: ja (ABP)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Conform CAO-NU, vergoeding ADSL
Maand salaris(bruto): 3483
Jeetje wat een boel vakantie dagenghent schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:11:
Ik dacht dat ik er met mijn 28+1 al veel had
Die-hard Brexiteer
Ordina heeft ook een in mijn ogen goed bod neergezet.djidee schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 00:03:
[...]
Werkervaring: 1 jaar callcenter kpn, 9 maand Support Engineer Atos Origin (1st line en backoffice werkplek beheer)
Werkgever: Klein bedrijfje gespecialiceerd in testen (25 man ongeveer)
Beoogde functie: Testspecialist (word in 6wk klaargestoomd)
Laptop: Nee (geloof ik)
Vakantiedagen: Ja, 26 dagen, waarvan 3 door werkgever te bepalen zijn
13/14e maand of winstuitkering: nog niet, zodra vast contract (eerst jaar contract) tot 2 maand (afhankelijk van presteren)
GSM: Ja, 300 minuten en toestel
Auto: 500e (excl brandstof) of ovjaarkaart
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen, hotel+diner wanneer reistijd te lang (mochten ze geen klus in het noorden voor me hebben), Goed opleidingsbeleid en doorgroeimogelijkheden (zowel richting consulant als management/testspecialisaties) plus dat ze een deeltijd hbo opleiding (bedrijfskundige informatica lijkt me een goede) willen financieren
Maand salaris(bruto): 2000,-
Krijg komende week nog een aanbieding van Ordina voor een soort gelijke functie (alleen weet ik daarbij haast zeker dat ik elke dag vanuit het noorden naar het midden van het land kan reizen (liever niet dus)).
Beoogde functie: Tester1 (word in 4wk opgeleid)
Vakantiedagen: Ja, 21
13/14e maand of winstuitkering: Ja, tot 18% van brutojaar inkomen excl vakantiegeld (gemiddeld was 12% op de afdeling vorig jaar, maar gaat een hoooop belasting af)
GSM: wanneer nodig..
Auto: 550e (excl brandstofcomponent van 143e)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen, internetvergoeding, standaard onkostenvergoeding van 40e (daarboven is gewoon indienen), alle cursussen/opleidingen vergoed.
Maand salaris(bruto): 2200,-
Ondanks dat ze mij een helder opleidingstraject en groeipad boden, en hun voorwaarden beter zijn, heb ik toch gekozen voor het eerst genoemde bedrijf (Testvalue), waarbij zowel de HBO opleiding erg zwaar meeweegde (dat papier is zo verdomd belangrijk als je toch nog weer eens ergens anders aan de bak moet), maar ook het feit dat ik daar per 1 jan (2jan eerste werkdag) kan beginnen, en bij Ordina per 1 maart (ivm opleidingen). Omdat ik nu zonder zit, maakte dat de keus makkelijker, maar anders was het alsnog Testvalue geworden... Goed, nu nog genieten van het nietsdoen, 2 jan aan de slag (en vrij snel daarna 2 weekjes opleiding in Valencia

"Mekker, blaat"
Verwijderd
Opleiding(en): MBO (Medewerker Beheer Informatiesystemen)
Certificaten: ITIL, A+, MCP, MCDST. MCSA
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever:
Huidige functie: Change Coórdinator / Back_up teamleader
Vakantiedagen: 26 + 12 ATV
Leaseauto: ja, service-auto
Werkweek: 40+
Pensioenregeling:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volgens CAO
Maand salaris(bruto): € 2.036,25
Opleiding(en): MBO (Medewerker Beheer Informatiesystemen)
Certificaten: ITIL, A+, MCP, MCDST. MCSA
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever:
Huidige functie: Change Coórdinator / Back_up teamleader
Vakantiedagen: 26 + 12 ATV
Leaseauto: ja, service-auto
Werkweek: 40+
Pensioenregeling:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volgens CAO
Maand salaris(bruto): € 2.036,25
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2007 16:11 . Reden: verkeerde salarisberekening gemaakt ]
Leeftijd: 28
Opleiding(en): HLO)
Certificaten: Diverse
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever:
Huidige functie: Medewerker Actuarieel Informatie voorziening
Leaseauto: NS Kaart
Werkweek: 38
Pensioenregeling: Werkgever betaald 100%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volgens CAO Kortingen op hypotheek en verzekeringen
Maand salaris(bruto): € 3190,-
Opleiding(en): HLO)
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever:
Huidige functie: Medewerker Actuarieel Informatie voorziening
Leaseauto: NS Kaart
Werkweek: 38
Pensioenregeling: Werkgever betaald 100%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volgens CAO Kortingen op hypotheek en verzekeringen
Maand salaris(bruto): € 3190,-
iets met lenzen
Opleiding(en): MBO, 1 jaar HBO niet gehaald, bezig met LOI hbo
Werkervaring: Ruim 3 jaar
Werkgever: Middelgrote detacheerder
Huidige functie: Jr. Developer
Laptop: nope (niet zakelijk nodig ook bij huidig project, prive barrel is wel aan vervanging toe)
13/14e maand of winstuitkering: 150 euro bonus per behaald IT certificaat, nuttig omdat ik met opleiding bezig ben.
GSM: Nope
Leaseauto: Budget weet ik niet, ivm nieuw contract geen keuze gekregen (voor detacheerder waarschijnlijk een voordelig inruilbare auto, maar wel nieuw), kosten hiervan zijn 510 euro ex brandstof 35DKM /4jaar. Inclusief tankpas.
Pensioenregeling: Geen, helaas
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Behalve wettig verplichte, geen. Bijzonder karig vergeleken met vorige werkgevers.
Maand salaris(bruto): € 2000,-
Bij mijn vorige werkgever verdiende ik 2200,- zonder auto, maar werkgever zou mijn pensioen wel willen betalen (ik begin binnenkort aan pensioen gedoe, nog niet verplicht ivm leeftijd). Hierbij werkte ik op 100KM van mijn huis en de KM vergoeding had een 'begrensing' op 250 euro, waardoor ik hier maandelijks zo'n 300 op inschoot met een tweedehands Golf.
Al met al wel op vooruit gegaan dus. Alleen de Golf nog verkopen, ding is nu halve weken uitgeleend op mijn kosten...
Ben van plan om hier nog wel even te blijven, salaris is 'redelijk', maar met mijn papieren heeft elke 'nieuwe' werkgever de neiging om me eerst even te willen 'uitproberen', waardoor ik eerst op voor mijn gevoel wat 'tweederangs' klusjes gezet word, al bevalt mijn huidige opdracht/opdrachtgever me wel uitstekend.
editje:
Voor een vorige werkgever heb ik overigens internationale projecten gedaan, IPSec certificaat behaald. Dus voor een MBO'er wel een leuke werkervaring.
Opleiding(en): MBO, 1 jaar HBO niet gehaald, bezig met LOI hbo
Werkervaring: Ruim 3 jaar
Werkgever: Middelgrote detacheerder
Huidige functie: Jr. Developer
Laptop: nope (niet zakelijk nodig ook bij huidig project, prive barrel is wel aan vervanging toe)
13/14e maand of winstuitkering: 150 euro bonus per behaald IT certificaat, nuttig omdat ik met opleiding bezig ben.
GSM: Nope
Leaseauto: Budget weet ik niet, ivm nieuw contract geen keuze gekregen (voor detacheerder waarschijnlijk een voordelig inruilbare auto, maar wel nieuw), kosten hiervan zijn 510 euro ex brandstof 35DKM /4jaar. Inclusief tankpas.
Pensioenregeling: Geen, helaas
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Behalve wettig verplichte, geen. Bijzonder karig vergeleken met vorige werkgevers.
Maand salaris(bruto): € 2000,-
Bij mijn vorige werkgever verdiende ik 2200,- zonder auto, maar werkgever zou mijn pensioen wel willen betalen (ik begin binnenkort aan pensioen gedoe, nog niet verplicht ivm leeftijd). Hierbij werkte ik op 100KM van mijn huis en de KM vergoeding had een 'begrensing' op 250 euro, waardoor ik hier maandelijks zo'n 300 op inschoot met een tweedehands Golf.
Al met al wel op vooruit gegaan dus. Alleen de Golf nog verkopen, ding is nu halve weken uitgeleend op mijn kosten...
Ben van plan om hier nog wel even te blijven, salaris is 'redelijk', maar met mijn papieren heeft elke 'nieuwe' werkgever de neiging om me eerst even te willen 'uitproberen', waardoor ik eerst op voor mijn gevoel wat 'tweederangs' klusjes gezet word, al bevalt mijn huidige opdracht/opdrachtgever me wel uitstekend.
editje:
Voor een vorige werkgever heb ik overigens internationale projecten gedaan, IPSec certificaat behaald. Dus voor een MBO'er wel een leuke werkervaring.
[ Voor 4% gewijzigd door thegve op 13-12-2007 23:55 ]
Eigenlijk natuurlijk OT, maar ben ook ongeveer zo lang en in de VW polo die ik rijd houd ik verbazingwekkend genoeg 10 cm over tot aan dak. @mods en wannabe-mods: sorry...djidee schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 18:01:
Mezelf ontwikkelen in de testhoek staat met prio op 1 nu, verder wil ik niet verhuizen (woon in Marum (tussen Groningen en Drachten)), maar wil ook niet elke dag naar de randstad op en neer. Oftwel: Moeilijk geval... Af en toe een project is te overleven.. Loon is puur om rond te komen (meer is wel leuker natuurlijk) maar niet het belangrijkste.. Eerst zorgen dat ik kwa papieren en ervaring op hbo nivo kom, en dan kan ik altijd meer geld vragen.. Toch? (en heb nog alle tijd (23 jaar))
500e leasert word wel mooie zoektocht met mijn 2.06m lengteEn nee, ik ga niet 40k in het jaar in een kangoo oid rijden, zowieso diesel/gas en ga uit van 35/40k per jaar (verwachting)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Hou dit topic aub zuiver over inkomens en achtergronden delen. Als iets discussie behoeft, maak er dan gewoon een topic voor. Als je een vraag hebt, idem.
Hou dit topic aub zuiver over inkomens en achtergronden delen. Als iets discussie behoeft, maak er dan gewoon een topic voor. Als je een vraag hebt, idem.