Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 6) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 145.271 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Donde schreef op donderdag 22 november 2007 @ 20:06:
[...]

10 dagen vakantie? Dat is wel heel erg weinig. Kun je ook dagen kopen?
Wij krijgen 5 ziektedagen en 3 persoonlijke dagen...dus men neemt die extra 8 dage verspreid op over de jaar heen.

We kunnene ook dagen kopen ja, je wordt gewoon niet betaald.

We krijgen ook nog 5% van ons uur tarief terug als "Bonus." Uur tarief ligt rond de $180-$200.

Verwijderd

Het wettelijk minimum bij een werkweek van 40 uur is 21 vakantiedagen in Nederland.

Verwijderd

Leeftijd: 23
Opleiding: Geen
Werkervaring: Geen binnen de ICT
Werkgever: BT
Huidige functie: Service Desk
Laptop: Nee
Vakantiegeld: 8% ??
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Ja, winst
GSM: Nee
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Cursussen, Pensioen, reiskosten vergoeding
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 1900

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 20:52:
Het wettelijk minimum bij een werkweek van 40 uur is 21 vakantiedagen in Nederland.
Je zegt het goed, in Nederland... :+.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:38

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Ik heb vandaag ja gezegd tegen het volgende aanbod bij mijn huidige afstudeerbedrijf, meerdere redenen heb ik hiervoor, maar de grootste is dat het me goed bevalt:

Leeftijd: 22
Opleiding:
- HBO Informatica
- VWO (natuur en techniek)
Functie: software engineer
Werkervaring: 2 jaar (stages, bijbanen (relevant))
Werkgever: ICT Projectenbedrijf
Laptop: Ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 24 (bijkopen mogelijk)
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering + na 3 jaar loyaliteit
Auto: Nee, OV-jaarkaart (auto kan ook, heb ik in principe niet nodig).
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: bijdrage pensioen, spaarloon/levensloop, ziektekosten collectief, thuiswerk mogelijk, opleidingen
Werkweek: 40 uur (deeltijd kan ook)
Maand salaris(bruto): €2600
Onkostenvergoeding €35

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2022

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Nog een reden zou kunnen zijn dat het een fantastisch aanbod is! Ik ben ouder, heb meer ervaring, dezelfde functie en verdien nagenoeg hetzelfde als dat wat jij gaat krijgen. Nice work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Voxie2 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 06:41:
Nog een reden zou kunnen zijn dat het een fantastisch aanbod is! Ik ben ouder, heb meer ervaring, dezelfde functie en verdien nagenoeg hetzelfde als dat wat jij gaat krijgen. Nice work!
Ik wou net zeggen; voor 22 jaar mag je daarmee echt blij zijn hoor :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

JohnStaakke schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:54:
[...]

Ik wou net zeggen; voor 22 jaar mag je daarmee echt blij zijn hoor :Y
Ben ik ook wel ;) Kan er zelfs op de fiets heen :).

Maar ik had ook andere mogelijkheden en salaris is niet het belangrijkste...

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bij mij staan er flinke veranderingen aan te komen... Ik ga waarschijnlijk binnen het bedrijf van functie en locatie overstappen over een aantal maanden. Nog niet getekend, maar de onderhandelingen zijn bijna afgerond. Tijd voor een "nu en straks" post. :) Ziet dit er redelijk uit?

NU:

Leeftijd: 29
Opleiding(en): Gymnasium (Universiteit niet afgerond)
Certificaten: Geen
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Groot internationaal bedrijf
Huidige functie: Helpdesktechnicus

Vakantiegeld: Nee
Vakantiedagen: 30 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Ja: 13e maand, winstuitkering en bonus
Leaseauto: Nee
Werkweek: 35 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Heel goede aanvullende verzekering (€70 per maand voor het hele gezin voor een ongelofelijk complete dekking)
Land: Frankrijk

Maandsalaris (bruto): € 2.261
Maandsalaris (netto): € 1.750

STRAKS:

Leeftijd: 30
Werkervaring: 7 jaar helpdesk (waarvan 3 jaar binnen dit zelfde bedrijf)
Werkgever: Het zelfde grote internationale bedrijf
Huidige functie: Systeem- en Netwerkbeheerder

Vakantiedagen: 24 dagen + 3 ATV
13/14e maand of winstuitkering: Prestatieafhankelijke bonus van max 1 maandloon
GSM: Misschien (nog niet duidelijk)
Leaseauto: Ja
Werkweek: 37,5 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: volledige verhuisvergoeding, 3 maanden gratis gemeubileerd onderdak, 1 maandsalaris voor inboedelaanschaf
Land: Nederland

Maandsalaris (bruto): € 3.150
Maandsalaris (netto): € 1.720 (incl. zvw en bijtelling)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 00:14

Wok

Dakloos...

Ik vind het een behoorlijk verschil tussen bruto en netto, ook al is de bijtelling al verrekend. met 2550 bruto houd ik na verrekening van belastingen/premies/bijtelling 1660 netto over. Dan heb je wel een beste leasebak volgens mij ;)

(en ik vind het plaatje niet echt rooskleuring, aangezien je netto €30 erop achteruit gaat en het leven in hier in NL lijkt me nog een stuk duurder dan in Frankrijk. Anderzijds heb je dan natuurlijk niet meer de kosten voor brandstof en verzekering van de auto).

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Zorgverzekering voor 3 personen (oudste zoon wordt in februari 18) kost een rib uit het lijf :o

Die € 30 verschil komt overeen met de eigen bijdrage van de lease-auto (ik wil een Prius Tech gaan nemen ivm 14% bijtelling ipv 25% en die is net boven het leasebudget)

Zonder de ziektekostenverzekering en de auto in de berekening mee te nemen kom ik op € 2130 netto...

[ Voor 16% gewijzigd door Mx. Alba op 23-11-2007 12:12 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:05:
Zorgverzekering voor 3 personen (oudste zoon wordt in februari 18) kost een rib uit het lijf :o

Die € 30 verschil komt overeen met de eigen bijdrage van de lease-auto (ik wil een Prius Tech gaan nemen ivm 14% bijtelling ipv 25% en die is net boven het leasebudget)

Zonder de ziektekostenverzekering en de auto in de berekening mee te nemen kom ik op € 2130 netto...
Tikfoutje of begrijp ik het verkeerd?

Leeftijd: 29/30
(oudste zoon wordt in februari 18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:00
De details van Reyns situatie zijn misschien meer iets voor een ander topic. Laten we het hier houden over inkomens en de achtergronden ervan :) De bruto-netto discussie hebben we ook al vaker langs zien komen, etc. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 23-11-2007 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:25:
Tikfoutje of begrijp ik het verkeerd?

Leeftijd: 29/30
(oudste zoon wordt in februari 18)
Gewoon vroeg beginnen :D

Neehoor... Madame Eaglestorm is een beetje ouder en die had al kinderen toen ik haar leerde kennen...

Zullen we nu weer ontopic gaan? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 23-11-2007 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:36
Nvidiot schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:55:
Per 1-12

Leeftijd: 25
Opleiding: Master Informatica
Certificaten: geen
Werkervaring: geen relevante
Werkgever: IT consultancy
Functie: IT consultant
Vakantiegeld: Ja (standaard 8%)
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Winstdelingsregeling
GSM: Ja, smartphone
Auto: Ja: €550 per maand, vrije keuze (mits representatief)
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ja, details weet ik nog niet
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: vergoeding internet, verhuiskostenvergoeding, collectieve ziektenkostenverzekering
Maandsalaris (bruto): €2470,- (Leasebedrag komt hier nog bovenop)
Als ik dit lees, en dan je bruto maand salaris, bedoel je dan dat je op die 2470,00 nog een x-bedrag extra krijgt omdat je een lease auto hebt :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik denk dat hij het leasebedrag bij zijn bruto inkomen optelt. Maar zo werkt de bijtelling toch stiekum niet, dat zou te simpel zijn :) (En ik denk ook ongunstig tov de werkelijke regeling...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajpohv
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:21
Hij bedoelt dat de werkgever nog een standaard leasebedrag betaald voor zijn auto. Overwaarde en bijtelling gaat nog van zijn brutoloon af. Dat leasebedrag krijgt hij niet, auto blijft ook eigenaar van werkgever, maar op naam van hem.

It's a beautiful day!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

ajpohv schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:38:
Hij bedoelt dat de werkgever nog een standaard leasebedrag betaald voor zijn auto. Overwaarde en bijtelling gaat nog van zijn brutoloon af. Dat leasebedrag krijgt hij niet, auto blijft ook eigenaar van werkgever, maar op naam van hem.
En wat is hieraan anders dan een standaard lease-auto-constructie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Mx. Alba schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:42:
[...]

dat vraag ik me dus ook af :?

Ik vermeld toch ook niet bij mijn bruto loon, dat m'n werk computer afschrijving bedrag per maand er niet bij vermeld staat :?

[ Voor 21% gewijzigd door Grolsch op 23-11-2007 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajpohv
Mx. Alba schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:42:
[...]

Niks.
kort hè :)

Vind 't dan ook raar dat iemand zegt dat hij "het leasebedrag er bovenop krijgt" :?

[ Voor 16% gewijzigd door ajpohv op 23-11-2007 15:53 ]

It's a beautiful day!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
ajpohv schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 15:52:
[...]

Niks.
kort hè :)

Vind 't dan ook raar dat iemand zegt dat hij "het leasebedrag er bovenop krijgt" :?
ok, dan zijn we het eens met elkaar, want ik vond het dus ook vreemd, of hij bedoelde misschien dat hij een vergoeding kreeg zodat de bijtelling niet van z'n loon afging, maar dat leek mij al erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 33
Opleiding(en): HBO, niet relevante richting
Certificaten: allerlei interne opleidingen. meest recent zijn RUP en informatie analyse.
Werkervaring: 7,5 jaar
Werkgever: Capgemini
Huidige functie: Business Analist

Laptop: ja
Vakantiegeld: 8,33%
13/14e maand of winstuitkering: €5500 bruto winstdeling, afhankelijk van bedrijfsresultaat
GSM: nee
Leaseauto: nee (mag wel). in plaats hiervan €800 bruto "mobiliteitsvergoeding"
Pensioenregeling: kosten werkgever, €275 per maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
deelname spaarloon,
€30 bruto internetvergoeding,
€25 netto onkostenvergoeding
19ct/km reiskostenvergoeding (alleen zakelijk)

Maand salaris(bruto): €3050

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Leeftijd: 32
Opleiding(en): MBO electro
Certificaten: CCA, CCNA,... en nog enkele minder relevante
Werkervaring: 9 jaar
Werkgever: Overheid
Huidige functie: Realisator Security producten

Laptop: nee
Vakantiedagen: 24 (dacht ik)
13/14e maand of winstuitkering: 1 maand salaris
Leaseauto: nee
Werkweek: 38 uur
Pensioenregeling: Ja, deels betaald door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 18ct/km reiskostenvergoeding. Komt op ruim € 500,- netto p/m
Maand salaris (bruto): € 3500,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:45

Kid Buu

Huh, Pietje?

salimrmaf schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:12:
Heb net op mijn donder gekregen van een Mod. :) Excuses, mijn 'loonstrookje' is fake! >:)
LINK

Was het maar waar. 6550 Eurie. :Y)

@ Hierboven: Mogen wij misschien je site-link hebben? Kunnen we bekijken of het interresant is. Verder goede 'baan'! ;)
Had deze reply gemist. Sites geef ik liever niet vrij. Niet omdat ik er malafide praktijken op nahoud maar om privacy redenen.

Wel kan ik je vertellen (en laten zien) welke advertentie programmas ik gebruik.

Google Adsense

Afbeeldingslocatie: http://img236.imageshack.us/img236/2511/adsensexj9.th.gif

Voorheen de voornaamste bron van inkomsten, inmiddels niet meer. Per november hebben we het volume verplaatst naar andere Ad solutions. Adsense is voornamelijk CPC, maar ook deels CPM. Adsense al sinds 2005 in gebruik, en per volgende maand hebben we de half miljoen omzet met het Adsense programma bereikt.

Cpx interactive

Afbeeldingslocatie: http://img236.imageshack.us/img236/517/cpxdl4.th.gif

Per November het volume voornamelijk naar dit adverteerbureau verplaatst. Zij betalen voornamelijk CPA en CPM. Plaatje geeft beetje een vertekend beeld, voorheen gebruikten we alleen een beperkt aantal popunders, inmiddels ook banners. Vandaar de toename ook.

Adbrite

Afbeeldingslocatie: http://img124.imageshack.us/img124/7127/adbritetq2.th.gif

Adbrite is een mix van CPM en CPC. Ook hiervan het volume grotendeels verplaatst naar CPX per November.

Bovenste gegevens betreft de grootste site die ik samen met mijn partner run. Dit is overigens niet de winst die we draaien, inmiddels hebben we een server bill van $55,000 per maand (ruim 40 servers, en 6+ gb/s aan brandbreedte). Winst is een 50/50 split.

Programmas die ik gebruik voor mijn andere site:

Vibrant Media

Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/5418/vibrantrg7.th.gif

Inline ads, puur CPC uitbetaald. Sinds vorige maand gebruik ik dit programma en ben zeer tevreden over dit bedrijf. Zoals je ziet is november tot dusver een goede maand geweest.

Burstmedia

Afbeeldingslocatie: http://img129.imageshack.us/img129/9769/burstss9.th.gif

Banners en popunders. Gebruik over geen popunders voor deze site, alleen de banners. Zij betalen puur CPM uit. Ook zeer tevreden over dit bedrijf, voornamelijk premium advertisers (varierend van 2 tot 5 CPM).

Adbrite

Afbeeldingslocatie: http://img142.imageshack.us/img142/130/adbrite2ik9.th.gif

Zie uitleg verder boven. Maak gebruik van zelfde ad formats, alleen kleiner volume.

CPX

Afbeeldingslocatie: http://img115.imageshack.us/img115/4619/cpx2po8.th.gif

Gebruik alleen de banners van hen. Lage CPM zoals je ziet maar ik gebruik hen op de laagste tier, dus voornamelijk ads voor Zuid Amerikaanse en Aziatische landen. Toch nog een leuk extraatje.

Server kosten voor mijn 2e site liggen niet zo hoog, zo'n $1200 per maand. Deze site run ik alleen dus de winst hoef ik niet te delen. Vooral deze maand is erg sterk met een winst van zo'n $500 per dag.

Nog even voor alle duidelijkheid, gegevens die ik eerder gepost heb waren op basis van cash basis accounting (de stroom van betalingen en ontvangsten). Programmas als Adbrite betalen op Net-60 basis en de rest op Net-30 basis. Dat houdt in dat ik zoveel dagen moet wachten tot het uitbetaald wordt.

Als ik boekhoudkundig mijn winst voor dit jaar bereken ligt dat veel hoger. Zoals je bijv bij de gegevens kan zien die ik van Adbrite heb gepost moet ik nog wachten tot zo'n anderhalve ton wordt uitbetaald, en om nog maar even te zwijgen over wat er reeds in de maand november inmiddels verdiend is. Vorige maand heb ik boekhoudkundig mijn beste maand gehad, met een winst van 30.000 euro voor mijn deel.

Sorry voor de lange post. Maar ik dacht dat jullie het wel interessant zouden vinden waar mijn inkomsten nu precies uit bestaan.

edit: foutje verbeteren

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 11:11

racoon

mooowwww

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:03:
Opleiding: Geen
Werkervaring: Geen binnen de ICT
Werkgever: BT
Huidige functie: Service Desk
Vakantiegeld: 8% ??
13/14e maand of winstuitkering: Ja, winst
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Cursussen, Pensioen, reiskosten vergoeding
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 1900
Goed salaris, zit zelf ook bij dezelfde club, verdien 50 euro minder, maar daar tegen over wel een vette lease auto en een senior service desk functie.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:27
racoon schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 19:46:
[...]

Goed salaris, zit zelf ook bij dezelfde club, verdien 50 euro minder, maar daar tegen over wel een vette lease auto en een senior service desk functie.
Een vette leaseauto en ook dan ook vet betalen zeker? :P

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Grappig hoe snel je referenties veranderen...

Ik zie hier mensen zeggen dat 1900 bruto een goed salaris is en denk "wtf, dat is helemaal niet veel". Maar 6 jaar geleden toen ik net zo oud was als die mensen verdiende ik zelf 1150 :D

En nu dus binnenkort 3150.

Als dat zo doorgroeit verdien ik als ik met pensioen ga 450.000 per maand :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

racoon schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 19:46:
[...]

Welke desk zit je dan ? :--> ik ben nu bezig met me CCNA, wil graag naar NCCA :->

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* bruto/netto vragen zijn hier niet ontopic

[ Voor 91% gewijzigd door Rukapul op 23-11-2007 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 17:02
Mijn eerste baan en dus ook toevoeging aan dit topic. :)
Best netjes dacht ik zo!

Opleiding(en): MBO ICT beheerder niveau 4
Certificaten: ECDL
Werkervaring: Starter
Werkgever: Detachering
Huidige functie: Servicedeskmedewerker (1e lijns)

Vakantiedagen: 25+1 verplichte snipperdag
13/14e maand of winstuitkering: nee, wel 1 euro per gefactureerd uur projectbonus
Leaseauto: Als ik rijbewijs heb wel, met tankpas en 12.500 prive kilometers
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Cursussen, opleidingen, collectieve zorgverzekering, 2 vakantiedagen per jaar extra bij niet ziek, NS maandtraject kaart of jaartrajectkaart, tenzij leaseauto

Maand salaris(bruto): €1500 excl en €1660 inclusief projectbonus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

€1500 voor 1e-lijns servicedesk is idd niet slecht. Zelfs verre van slecht...

Maar waarom zou je als servicedeskmedewerker een lease-auto nodig hebben???

[ Voor 9% gewijzigd door Mx. Alba op 24-11-2007 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Mx. Alba schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 10:59:
€1500 voor 1e-lijns servicedesk is idd niet slecht. Zelfs verre van slecht...

Maar waarom zou je als servicedeskmedewerker een lease-auto nodig hebben???
Hij zit in de detachering, dus zal waarschijnlijk niet op een vaste vestiging zitten.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Servicedesk en detachering? Die combinatie lijkt me ietwat vreemd eigenlijk. Een servicedesk, vooral 1e-lijns, wil je zo goedkoop mogelijk gestaffed hebben, terwijl detacheerders inzetten juist heel duur is...

Maarja, wat bij het ene bedrijf 1e-lijns heet komt bij een ander bedrijf overeen met 2e-lijns of zelfs 3e-lijns, dus who knows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman
  • Laatst online: 31-08 23:20

Nowhereman

Ygenweis

Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO
Certificaten: ITIl, aantal losse certificaten MCSE 2000, MCSE2003(bijna afgerond)
Werkervaring: 6 jaar
Huidige functie: System Engineer (allround inzetbaar beheerder bij verschillende klanten, tevens troubleshooter)

Vakantiegeld: ja (standaard 8%)
Vakantiedagen: 25
winstuitkering: ja
GSM: ja
Leaseauto: ja
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: laptop (vrij te gebruiken), cursussen, opleidingen, collectieve zorgverzekering, overlijdensverzekering, onkosten vergoeding (65,-)

Land: nederland

Maand salaris(bruto): 1.950,-

[ Voor 8% gewijzigd door Nowhereman op 24-11-2007 12:13 ]

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Laatst online: 03-03 05:57
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 16:14:
Leaseauto: nee (mag wel). in plaats hiervan €800 bruto "mobiliteitsvergoeding"
Maand salaris(bruto): €3050
Nette salaris als je de mobiliteitsvergoeding nog bovenop je salaris krijgt.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 17:02
Het is 1e lijns maar bij een erg groot ICT bedrijf waar ik vast gedetacheerd word. Ik denk zelf dat het geen standaard 1e lijns is aangezien ik al gehoord had dat de eisen aardig hoog lagen. Heb ook een paar capaciteitstesten moeten doen die vroeger ook door dat bedrijf zijn gebruikt voor HBO en WOers.

Leaseauto krijg ik simpelweg omdat het pakweg 100 kilometer reizen is op een dag, mits ik een rijbewijs heb natuurlijk. Als ik in de buurt ga wonen krijg ik dan ook geen leaseauto.
Ik begrijp uit jullie reacties dat het wel snor zit?
Binnenkort ook mijn eerste ITIL cursus!
Mx. Alba schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 11:49:
Servicedesk en detachering? Die combinatie lijkt me ietwat vreemd eigenlijk. Een servicedesk, vooral 1e-lijns, wil je zo goedkoop mogelijk gestaffed hebben, terwijl detacheerders inzetten juist heel duur is...

Maarja, wat bij het ene bedrijf 1e-lijns heet komt bij een ander bedrijf overeen met 2e-lijns of zelfs 3e-lijns, dus who knows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 11:11

racoon

mooowwww

offtopic. voor slowchatten is hier geen ruimte

[ Voor 91% gewijzigd door Rukapul op 24-11-2007 21:25 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is hier geen plaats om contact details uit te wisselen, maar vooruit voor de spambots:

jandijkstra@gmail.com

[ Voor 69% gewijzigd door Rukapul op 24-11-2007 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje: zou voortaan het nettobedrag ook vermeld mogen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 26
Opleiding(en): Batchelor IT
Certificaten: niks
Werkervaring: 1 jaar (Europese projecten Belgische Militaire Universiteit)
Huidige functie: Technical Associate Unisys

Vakantiegeld: ja (standaard 8%)
winstuitkering: nee
GSM: ja (62€ )
Leaseauto: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: laptop (vrij te gebruiken), cursussen, opleidingen, collectieve zorgverzekering, overlijdensverzekering, American Express, gratis internet

Land: Belgie

Maand salaris(bruto): 2300,- (netto sucks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:01
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 20:03:
vraagje: zou voortaan het nettobedrag ook vermeld mogen worden?
Een netto bedrag vermelden is zinloos, op basis van netto inkomen kan je onmogelijk een vergelijking maken.
Hopelijk staat er niet letterlijk "batchelor" op jouw diploma want dan vermoed ik dat het gekocht is op eBay/Nigeria :P

[ Voor 17% gewijzigd door phobosdeimos op 24-11-2007 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Amdk6II schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 15:08:
Het is 1e lijns maar bij een erg groot ICT bedrijf waar ik vast gedetacheerd word. Ik denk zelf dat het geen standaard 1e lijns is aangezien ik al gehoord had dat de eisen aardig hoog lagen. Heb ook een paar capaciteitstesten moeten doen die vroeger ook door dat bedrijf zijn gebruikt voor HBO en WOers.

Leaseauto krijg ik simpelweg omdat het pakweg 100 kilometer reizen is op een dag, mits ik een rijbewijs heb natuurlijk. Als ik in de buurt ga wonen krijg ik dan ook geen leaseauto.
Ik begrijp uit jullie reacties dat het wel snor zit?
Binnenkort ook mijn eerste ITIL cursus!
Het ligt er echt aan wat die 1e-lijns support inhoudt!

Bij sommige bedrijven is de 1e lijn domweg telefoon opnemen, probleem intikken, eventueel een standaard probleemoplosscriptje doorlopen, en daarna dispatchen naar de 2e lijn.

Bij andere bedrijven is de 1e lijn letterlijk alles wat gedaan kan worden zonder fysiek op lokatie in te hoeven grijpen (AD-administratie, Domino-administratie, servers rebooten, ...). Op zo'n 1e lijn zit ik nu (en dan ook nog meertalig: engels, frans, duits, nederlands). Wij hebben sinds kort een nieuwe collega erbij die 1450 bruto krijgt en die verklaren we collectief voor gek want dat is veel meer waard. (Ik verdien dus 2270 bruto + 13e maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 08:58
offtopic over outsourcing

[ Voor 92% gewijzigd door Rukapul op 26-11-2007 12:13 ]

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

*knip*Maar die discussie is hier verschrikkelijk offtopic ;)<- inderdaad

[ Voor 70% gewijzigd door Rukapul op 26-11-2007 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:00
Modbreak:Kom op heren: een beetje terughoudend is wel gewenst en ook in jullie belang. De topicwaarschuwing staat er niet voor niets. Dan hoef ik het hier ook niet dood te modereren (of erger: sancties te nemen).

Paar posts mbt een vraag specifiek over Atos Origin zijn naar het AO topic gemoved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Leeftijd: 28
Opleiding(en): havo
Certificaten: MCSE, ITIL, Prince2, CCNA
Werkgever: Overheid (middelbare school)
Huidige functie: Systeembeheerder

Vakantiedagen: stuk of 60
Eindejaarsuitkering: ja, 6,2 %
En niet minder belangrijk, na jaren lang in de file te hebben gezeten toen ik nog gedetacheerd was, is de reistijd nu 10 minuutjes op de motor!

Maand salaris(bruto): €2567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Ye Greate'96 schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:04:
Opleiding(en): havo
Certificaten: MCSE, ITIL, Prince2, CCNA
Werkgever: Overheid (middelbare school)
Huidige functie: Systeembeheerder

Vakantiedagen: stuk of 60
Eindejaarsuitkering: ja, 6,2 %
En niet minder belangrijk, na jaren lang in de file te hebben gezeten toen ik nog gedetacheerd was, is de reistijd nu 10 minuutjes op de motor!

Maand salaris(bruto): €2567
Om 100% eerlijk te zijn denk ik dat je met deze certificaten en 9 jaar werkervaring een hoger salaris verdiend. Weet niet wat je pensioenregeling inhoudt maar ik denk dat 3000e wel mooi zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Tja, daar heb ik toevallig wel vanmiddag nog een gesprek over gehad met mijn leidinggevende...

Ik ben al een tijdje minder tevreden met mijn salaris namelijk, maar daar komt mogelijk wat verandering in

Verder maken die vakantie dagen het wel draagzaam hoor, dat is geen klagen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
Ye Greate'96 schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:39:
Tja, daar heb ik toevallig wel vanmiddag nog een gesprek over gehad met mijn leidinggevende...

Ik ben al een tijdje minder tevreden met mijn salaris namelijk, maar daar komt mogelijk wat verandering in

Verder maken die vakantie dagen het wel draagzaam hoor, dat is geen klagen !
Mwah als ik 40 vakantie dagen moest inkopen was ik wel meer kwijt dan het hetgeen tussen wat je nu krijgt en 3000 euro. Het is misschien een matig inkomen, maar dat tegenover zoveel vakantiedagen maakt toch wel veel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Nash schreef op maandag 26 november 2007 @ 18:02:
[...]

Om 100% eerlijk te zijn denk ik dat je met deze certificaten en 9 jaar werkervaring een hoger salaris verdiend. Weet niet wat je pensioenregeling inhoudt maar ik denk dat 3000e wel mooi zou zijn.
Het probleem is de functie. Een systeembeheerder van een middelbare school is echt geen uitdagend werk. 3000 voor zoiets is echt over the top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding(en): VWO, HBO (kunstacademie & projectmanagement), autodidact in html/css/php/js
Certificaten: -
Werkervaring: half jaar, junior web developer
Werkgever:
Huidige functie: web developer

13/14e maand of winstuitkering: winstdeling
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: niets bijzonders
Land: NL

Maand salaris(bruto): 2800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik een nieuwe baan heb vanaf volgend jaar hierbij de nieuwe specs. Lijkt me een redelijk salaris voor mijn leeftijd.

Leeftijd: 31
Opleiding(en): HAVO
Certificaten: Te veel om op te noemen. Belangrijkste MCTS
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever:
Huidige functie: Technisch Applicatiebeheerder
Laptop: Nee.
Vakantiedagen: 29 Dagen
13/14e maand of winstuitkering: Ja, 10%
GSM: Ja
Werkweek: 5 dagen (40 uur)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen

Maand salaris(bruto): € 3750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I.v.m. CAO-wijzigingen + beoordeling per 1 juni 2008:

Opleiding:
- Bachelor of Engineering Technische Bedrijfskunde
- Post Bachelor kernopleiding Energy Contracting
- Master of Business in Energy Systems (af te ronden in september 2008)
Werkgever: Energiebedrijf (NL)
Huidige functie: Manager Marktoperaties (deels ICT gerelateerd)
Vakantiedagen: 46 (25 vakantie + 13 ADV + 8 consignatie)
13/14e maand of winstuitkering:
- 3,7% eindejaarsuitkering: € 2.053 per jaar
- bonus max. 14% jaarsalaris: max. € 7.770 per jaar
- winstuitkering: max. € 1.550 per jaar
GSM: Ja, onbeperkt privé
Auto: Ja, Audi A3 1.9 TDI Proline (leasebudget € 825 excl. BTW / brandstof), onbeperkt privé
Secundaire arbeidsvoorwaarden:
- uitstekende pensioenregeling (ABP)
- collectiviteitskorting ziektenkostenverzekering
- tegemoetkoming ziektekostenverzekering: € 270 per jaar
- bedrijfsfitness regeling: € 135 euro per jaar
- opleidingskosten werkgever
- hotelovernachtingen privé (afstand woon - werk)
- internetvergoeding: € 36 per maand
- spaarloonregeling
- flexbudget: € 400 per jaar (besteedbaar aan korting op energierekening, etc.)
Werkweek: 40 uur (praktijk 40 - 45 uur excl. consignatie)
Reistijd woon-werk: 75 minuten (i.v.m. 2 hotelovernachtingen per week 3 x woon-werkverkeer)
Maand salaris (bruto) bij 40 uur: € 4.625 basis + € 794 consignatie-dienst

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:21:
I.v.m. CAO-wijzigingen + beoordeling per 1 juni 2008:

Opleiding:
- Bachelor of Engineering Technische Bedrijfskunde
- Post Bachelor kernopleiding Energy Contracting
- Master of Business in Energy Systems (af te ronden in september 2008)
Werkgever: Energiebedrijf (NL)
Huidige functie: Manager Marktoperaties (deels ICT gerelateerd)
Vakantiedagen: 46 (25 vakantie + 13 ADV + 8 consignatie)
13/14e maand of winstuitkering:
- 3,7% eindejaarsuitkering: € 2.053 per jaar
- bonus max. 14% jaarsalaris: max. € 7.770 per jaar
- winstuitkering: max. € 1.550 per jaar
GSM: Ja, onbeperkt privé
Auto: Ja, Audi A3 1.9 TDI Proline (leasebudget € 825 excl. BTW / brandstof), onbeperkt privé
Secundaire arbeidsvoorwaarden:
- uitstekende pensioenregeling (ABP)
- collectiviteitskorting ziektenkostenverzekering
- tegemoetkoming ziektekostenverzekering: € 270 per jaar
- bedrijfsfitness regeling: € 135 euro per jaar
- opleidingskosten werkgever
- hotelovernachtingen privé (afstand woon - werk)
- internetvergoeding: € 36 per maand
- spaarloonregeling
- flexbudget: € 400 per jaar (besteedbaar aan korting op energierekening, etc.)
Werkweek: 40 uur (praktijk 40 - 45 uur excl. consignatie)
Reistijd woon-werk: 75 minuten (i.v.m. 2 hotelovernachtingen per week 3 x woon-werkverkeer)
Maand salaris (bruto) bij 40 uur: € 4.625 basis + € 794 consignatie-dienst
Als ik jouw salaris zie denk ik eerst altijd: "Wow dat is een mooi salaris", en dat is het ook wel, maar als ik dan je reistijd en andere omstandigheden zie zou ik niet graag willen ruilen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
n4m3l355 schreef op maandag 26 november 2007 @ 20:25:
[...]

Mwah als ik 40 vakantie dagen moest inkopen was ik wel meer kwijt dan het hetgeen tussen wat je nu krijgt en 3000 euro. Het is misschien een matig inkomen, maar dat tegenover zoveel vakantiedagen maakt toch wel veel goed.
Ja op zich maakt het wel een hoop goed, maar hij heeft waarschijnlijk niet zo veel vrijheid in het opnemen van zijn vakantiedagen.

Als je op vakantie wilt is het dus altijd in het hoogseizoen en dat is altijd weer duurder.

Maar ik zou zelf ook niet klagen als ik zoveel vrije dagen heb. Ik moet het met minder dan de helft doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 15:16

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

rwb schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:53:
[...]

Als ik jouw salaris zie denk ik eerst altijd: "Wow dat is een mooi salaris", en dat is het ook wel, maar als ik dan je reistijd en andere omstandigheden zie zou ik niet graag willen ruilen.
Welke andere omstandigheden?

Ik vind het een heel mooi plaatje juist.

@Lomenaar: Je bent weer lekker bezig, jammer alleen dat het pas vanaf 1 juni 2008 is :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben momenteel werkzaam als werkstudent, dat betekent dat mijn werkgever mij volop de ruimte geeft om bezig te zijn met (zij het werkgerelateerd) mijzelf ontwikkelen op development gebied. Deze week ben ik bijvoorbeeld bezig met het uitpluizen van .NET webservices (en buiten dat om ook met MS Certificering). Ik ben erg blij met deze regeling, omdat ik op deze manier veel kan leren en er ook nog een leuk bedrag aan overhou.

Opleiding(en): MBO-4, HBO-Software Engineering (laatste jaar)
Certificaten: Geen, bezig voor MCPD (web)
Werkervaring: Geen relevante, op huidige baan na
Werkgever: Verzekeraar
Huidige functie: Programmeur, werkstudent

Vakantiegeld: Bij basissalaris inbegrepen
Vakantiedagen: nee
Eindejaarsuitkering: nee
Werkweek: afhankelijk van rooster, volledig vrij in
Pensioenregeling: Nee
Bijzonder: Bonusregeling voor afronding projecten. Projectafhankelijk.

Maand salaris(bruto): Op basis van dit salaris kom ik uit op ongeveer 2000 euro per maand, bruto ex bonussen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rwb schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:53:
Tja, dat is in the eye of the beholder. Granted: 75 minuten enkele reistijd is niet kort; die gedachte had ik ook voordat ik hier startte. Daarentegen: effectief heb ik i.v.m. hotel 7,5 uur reistijd per week zonder file (jazeker, dat kan nog in NL :P ) terwijl ik tijdens mijn vorige baan 45 minuten enkele reis in file had. Dat is dus op weekbasis net zoveel reistijd maar dan nu zonder file (vooruitgang t.o.v. vroeger dus).

Ik heb nooit op 10 minuten van mijn werk gewoond; ik zoek altijd een gulden middenweg tussen uitdaging / carriere (baan) vs persoonlijke omstandigheden (reistijd, etc.). Voor mij persoonlijk werkt dit goed maar dat kan voor een ander niet het geval zijn.

Wbt 'andere' omstandigheden (ik neem aan dat je doelt op de consignatiedienst): een consignatiedienst betreft in mijn geval normaliter 3 weekenddagen per maand waarbij ik standby sta voor calamiteiten c.q. storingen in de bedrijfsvoering en effectief ~ 1 tot 2 uur aan het werk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:58:
@Lomenaar: Je bent weer lekker bezig, jammer alleen dat het pas vanaf 1 juni 2008 is :(
Tja, er is hier een nieuwe CAO getekend (2,8% extra loon, 0,5% extra eindejaaruitkering, etc.) en de volgende stap gaat helaas pas per 1 juni 2008 in. Dat telt overigens overal in door (salaris, vakantiegeld, bonus, winstuitkering, etc.) dus dat is weer het voordeel. Beoordelingsgesprek was ook positief; daar heb ik met name een toename van consignatiedienst uit kunnen slepen.

Zit helaas wel aan het max. van mijn schaal dus veel salarisgroei (los van CAO) zit er niet meer in (max. 1 / 2% per jaar boven 100% van mijn schaal). Aan de andere kant: dat wist ik toen ik hier begon (ik heb niets te klagen vind ik zelf) en bovendien heeft de job meer dan voldoende uitdaging voor de komende jaren. IK kijk over een paar jaar weer 's verder voor een nieuwe uitdaging binnen het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Tylen schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:58:
[...]

Welke andere omstandigheden?

Ik vind het een heel mooi plaatje juist.

Ik ben het er mee eens dat het zeker een mooi plaatje is. Maar de reistijd + het fijt dat je gedeeltelijk in een hotel woont is voor mij persoonlijk niet acceptabel.

Verder ziet het er ook uit dat het een baan is met redelijk wat verantwoordelijkheid dus dan is het natuurlijk ook terecht dat je daar goed voor beloond word.

Ik ben per september weer een stuk dichter bij gaan werken en ik vind dat zelf heel erg belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding(en): MBO-4, HBO (beiden ICT-Beheer),
Certificaten: ECDL, CNA (Certified Novell Administrator, was optie op MBO, heb ik gedaan), CCNA 1 t/m 4)
Werkervaring: Ong. half jaar
Werkgever: IT dienstverlener
Huidige functie: Junior Consultant

13/14e maand of winstuitkering: nee
Leaseauto: nee (als ik veel op pad moet wel)
Pensioenregeling: ja maar ben ik nog te jong voor (vanaf 2008 niet meer dankzij de nieuwe wetgeving)

Maand salaris(bruto): 1500

Sinds kort een auto en ik baal er wel van dat ik geen reiskostenvergoeding krijg. Als ik dit topic zo doorlees heb ik tevens sterk het idee dat ik érg weinig verdien. Ik ben bij dit bedrijf afgestudeer en er blijven werken.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:13:
Certificaten: ECDL, CNA (Certified Novell Administrator, was optie op MBO, heb ik gedaan), CCNA 1 t/m 4)

Pensioenregeling: ja maar ben ik nog te jong voor (vanaf 2008 niet meer dankzij de nieuwe wetgeving)

Sinds kort een auto en ik baal er wel van dat ik geen reiskostenvergoeding krijg. Als ik dit topic zo doorlees heb ik tevens sterk het idee dat ik érg weinig verdien. Ik ben bij dit bedrijf afgestudeer en er blijven werken.

Wat denken jullie?
Voor een afgestudeerde HBO'er is dat erg weinig. Wat ik ook vreemd vind is dat je een Junior Consultant bent bij een ICT dienstverlener en geen auto hebt. Het lijkt me dat een Junior Consultant vaak onderweg is naar klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het is ook de bedoeling dat ik veel op pad ga, maar nu nog in de startfase. Ik trek binnen het bedrijf namelijk een nieuw project dat ik tijdens het afstuderen ben gestart. Nu is het mijn taak om het op te bouwen d.m.v. documentatie etc. etc.

Vanaf januari gaan we als het goed is het project voor het eerst in de praktijk brengen bij een klant, dus dan ben ik wel veel onderweg.

Ben nu ook wel een aantal keer op pad geweest maar dan kon ik of een auto lenen van iemand of met m'n eigen auto en dat wel vergoed krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11

Wat denken jullie?
Heel eerlijk: ik vind het een MBO startsalaris.

Als je HBO een volledige HBO opleiding is (vier jaar voltijd, dus geen kort HBO) dan zou een salaris van 1900 a 2000+auto / 2300 zonder auto niet onredelijk zijn.

Overigens zijn veel functies in jouw richting (ICT beheer) ingeschaald op MBO niveau. Die functies zul je z.s.m. moeten ontgroeien door de meerwaarde van jouw HBO opleiding in jouw werkzaamheden te laten zien. Ik denk dat in de richting van software development / software test / SAP makkelijker is om er een goed startsalaris uit te halen, maar ik kan dat niet hard maken. Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De opleiding die ik in feite heb gedaan op HBO niveau is TI. ICT-Beheer is een variant daarvan dus geen op zichzelf staande opleiding. Op mijn diploma staat dan ook TI.

ICT-Beheer is wat minder programmeren (gelukkig, heb ik een hekel aan) en wat meer op het beheer van de infrastructuur.

Mijn huidige functie past dan ook niet echt bij mijn opleiding (nogal commerciële functie) maar het heeft wel raakvlakken.

Hoe dan ook, het blijft volgens mij een te laag salaris en daar zijn jullie het schijnbaar ook mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:50:
De opleiding die ik in feite heb gedaan op HBO niveau is TI. ICT-Beheer is een variant daarvan dus geen op zichzelf staande opleiding. Op mijn diploma staat dan ook TI.

ICT-Beheer is wat minder programmeren (gelukkig, heb ik een hekel aan) en wat meer op het beheer van de infrastructuur.

Mijn huidige functie past dan ook niet echt bij mijn opleiding (nogal commerciële functie) maar het heeft wel raakvlakken.

Hoe dan ook, het blijft volgens mij een te laag salaris en daar zijn jullie het schijnbaar ook mee eens.
Oh, vooral met Ti verdien je een salaris dat veel hoger ligt. Ik denk zelf dat 2200 als salaris redelijk zal zijn. Je hebt bij het bedrijf je afstudeertraject gedaan en zo te zien waren ze wel blij met je werk gezien het feit dat je nu een vast contract bij ze hebt. Ik vind het dan schande dat ze zo'n lage salaris geven eerlijk gezegd. Ik vraag me af wat de andere consultants daar verdienen.

Ik zou snel het een en ander gaan bespreken en proberen met minimaal 500e per maand vooruit te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 33
Opleiding(en): HAVO, kort-HBO informatica niet afgemaakt
Certificaten: MCSE NT4, MCP 2000 server, workstation, MCSA 2003, CNA, ITIL, Zenworks 7,
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: Bedrijf met 1000 gebruikers
Huidige functie: Werkplekbeheer

Vakantiedagen: 23 + 14 ADV
13/14e maand of winstuitkering: 2,5 % eindejaarsuitkering
Werkweek: 40 uur (2 uur ADV opbouw)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ouderschapsverlof, studievergoeding, spaarloon, 28ct per Km, OV 100% vergoeding, fietsplan, pc regeling.
Pensioenregeling:

Maand salaris(bruto): 2853

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicks
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-10-2023
Leeftijd: 37
Opleiding(en): MEAO, ECABO applicatie programmeur
Werkervaring: 17 jaar
Werkgever: Grote Zakelijke dienstverlener
Huidige functie: Oracle/SQL Server DBA

Vakantiedagen: 32
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
Leaseauto: Ja ( 825,-per maand bij 150000 km of 4 jaar)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ouderschapsverlof, studievergoeding
Pensioenregeling: Is wel iets, maar geen idee hoe dat zit 8)7

Maand salaris(bruto): 4520

Maar het belangrijkste: Veel vrijheid en goede sfeer! ;) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Goed, ik heb dus mijn principe-akkoord gegeven voor het volgende, ingaande over 3 à 4 maanden:

Leeftijd: 30
Werkervaring: 7 jaar servicedesk (waarvan 3 jaar binnen dit zelfde bedrijf)
Werkgever: Groot wereldwijd certificatie- en klassificatiebedrijf
Huidige functie: Systeem- en Netwerkbeheerder verantwoordelijk voor twee sites (halve week in Amersfoort, halve week in Nieuwegein)

Vakantiedagen: 24 dagen + 3 ATV
13/14e maand of winstuitkering: Prestatieafhankelijke bonus van max 1 maandloon
Leaseauto: Ja (€ 560 excl brandstof)
Werkweek: 37,5 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: volledige verhuisvergoeding (ik werk nu in Frankrijk bij het zelfde bedrijf en kom dus terug naar Nederland), 3 maanden gratis gemeubileerd onderdak voor de overgangsperiode, 1 maandsalaris voor inboedelvervanging, vast contract.

Maandsalaris (bruto): € 3.150

En nu wachten op de papierwinkel :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 28-11-2007 18:29 ]

• The Eagle
  • Laatst online: 14:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Doe je netjes Reyn :)
Ik ben ook 30, vrijwel identiek maar 2,5 uur meer in de week, maar ik doe het met 150 euro bruto minder. Secundair zit er dan wel wer hel veel zelfontplooiing (les: trainingn, cursussen etc) aan.

En suc6 met invullen van de formulieren. Denk je ook aan je pensioen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Uiteraard! :)

Verwijderd

Opleiding(en): Havo, MBO systeembeheerder/netwerkbeheerder MKB, HBO BI
Certificaten: Certified SAP XI Technical Consultant
Werkervaring: ongeveer 3, waarvan ruim 1 als SAP consultant
Werkgever: Grote ICT-Toko
Huidige functie: SAP Consultant

Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: ongeveer 25
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering afhankelijk van je prestaties
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Weet ik even niet wat, moet ik opzoeken

Maand salaris(bruto): 2250

Wat vinden jullie hiervan?

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 23:09

Wat denken jullie?
Schandalig salaris, dat is exact net zoveel als ik verdien bij mijn eerste werkgever na mijn niveau 4 mbo opleiding zonder verdere certificaten. Je zou minimaal op een startsalaris van zo'n 1900 moeten zitten imo.

Ik zou maar eens snel met je baas om de tavel gaan zitten, ik weet zeker dat als jij je cv op monsterboard zet dat je binnen 24 uur een veel betere aanbieding krijgt.

• Aeryn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-09 18:23
Leeftijd: 31
Opleiding(en): HBO informatica
Certificaten: Tmap, ISEB, Prince2
Werkervaring: 1 jaar in deze functie
Werkgever: Klein bedrijf gespecialiseerd in *.test
Huidige functie: Test coördinator bij een semi-overheidsinstantie

13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Ja, privé onbeperkt/fair-use
Leaseauto: Ja, privé onbeperkt/fair-use. Wel eigen bijdrage ivm duurder model gekozen.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Maandelijks uit eten, jaarlijks op vakantie met de zaak.

Maand salaris(bruto): 2800

Eerdere werkervaringen: Vormgever, HTML'er, VBScript kiddie met XML en SQL, 5 jaar verkoop in bekende computerwinkel, veel kennis uit hobby tweaken.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:07
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:26:
Opleiding(en): Havo, MBO systeembeheerder/netwerkbeheerder MKB, HBO BI
Certificaten: Certified SAP XI Technical Consultant
Werkervaring: ongeveer 3, waarvan ruim 1 als SAP consultant
Werkgever: Grote ICT-Toko
Huidige functie: SAP Consultant

Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: ongeveer 25
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering afhankelijk van je prestaties
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Weet ik even niet wat, moet ik opzoeken

Maand salaris(bruto): 2250

Wat vinden jullie hiervan?
Veel te weinig in de huidige markt, je kunt er zo 400-500 bij krijgen als je zou jobhoppen. Ik heb anderhalf jaar SAP BW ervaring en verdien ruimt 500 meer, dus zou moeten kunnen...

Verwijderd

Leeftijd: 20
Opleiding(en): MBO Marketing en communicatie (nog bezig)
Certificaten: ICT niv 3
Werkervaring: 2 jaar in deze functie
Werkgever: ICT Sales
Huidige functie: Customer service / After sales + Telecom

Vakantiedagen: 24 (plus 4 per jaar)
Pensioenregeling: Ja , 100%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 300.- Bonus p/m , diverse uitstapjes (vakantie etc)
Opleidingen: Opleiding communicatie en marketing, diverse microsoft/cisco trainingen

Maand salaris(bruto): 1150,-

Al met al ben ik redelijk tevreden. Voor mijn leeftijd verdien ik niet weinig, en genoeg mogelijkheden op educatief gebied.

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 20:30
Ik hoop in juni volgend jaar af te studeren en heb daarna waarschijnlijk direct al een baan.

Ik ben dan 21 jaar en heb een volledige HBO Informatica opleiding afgerond. Ik zit nu (jaja, ben er vroeg bij :p) te denken aan een maandsalaris van minimaal 1500 netto, is dit een reëel beeld of kom ik bedrogen uit wanneer ik daadwerkelijk een baan heb?

[ Voor 3% gewijzigd door aaajeetee op 29-11-2007 14:15 ]

Verwijderd

Martijn schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:57:
[...]

Veel te weinig in de huidige markt, je kunt er zo 400-500 bij krijgen als je zou jobhoppen. Ik heb anderhalf jaar SAP BW ervaring en verdien ruimt 500 meer, dus zou moeten kunnen...
SAP BW'ers verdienen meer dan SAP BC'ers :-)

• Martijn
ajt schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:14:
Ik hoop in juni volgend jaar af te studeren en heb daarna waarschijnlijk direct al een baan.

Ik ben dan 21 jaar en heb een volledige HBO Informatica opleiding afgerond. Ik zit nu (jaja, ben er vroeg bij :p) te denken aan een maandsalaris van minimaal 1500 netto, is dit een reëel beeld of kom ik bedrogen uit wanneer ik daadwerkelijk een baan heb?
We vergelijken hier bruto, niet netto... Ik denk dat je blij mag zijn met 2000-2100 bruto. Of je daar netto 1500 van overhoudt hangt van veel factoren af...

• Martijn
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:16:
[...]

SAP BW'ers verdienen meer dan SAP BC'ers :-)
Mwoah, SAP PI (heet geen XI meer ;)) begint ook booming te worden hoor, is zeker meer uit te halen als 2250.

Verwijderd

zo vroeg ben je er nu ook weer niet bij. En 1500 netto? misschien als je geluk hebt. Maar over het algemeen krijg je rond de 2000 bruto daar blijft dan ongeveer 1300 netto van over. Dat kan meer of minder zijn door verschillende factoren die we nu niet allemaal gaan behandelen.

• msteggink
  • Laatst online: 04:19

Wat denken jullie?
Heb jij eerst ROC Twente plus (almelo) gedaan en toen Saxion (Enschede)? Wanneer ben je afgestudeerd?

Verwijderd

Martijn schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:19:
[...]

Mwoah, SAP PI (heet geen XI meer ;)) begint ook booming te worden hoor, is zeker meer uit te halen als 2250.
XI, PI, SAP Aan-elkaar-knopen.. Commerciele termen. Zal me niks verbazen als het volgend jaar weer een andere naam heeft. EI ofzo, Enterprise Integration lijkt me wel een goede :P

• Tylen
  • Laatst online: 15:16

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:05:
Leeftijd: 20
Opleiding(en): MBO Marketing en communicatie (nog bezig)
Certificaten: ICT niv 3
Werkervaring: 2 jaar in deze functie
Werkgever: ICT Sales
Huidige functie: Customer service / After sales + Telecom

Vakantiedagen: 24 (plus 4 per jaar)
Pensioenregeling: Ja , 100%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 300.- Bonus p/m , diverse uitstapjes (vakantie etc)
Opleidingen: Opleiding communicatie en marketing, diverse microsoft/cisco trainingen

Maand salaris(bruto): 1150,-

Al met al ben ik redelijk tevreden. Voor mijn leeftijd verdien ik niet weinig, en genoeg mogelijkheden op educatief gebied.
Als je tevreden ben heb je denk ik een tik fout gemaakt. Of heb je die bonus omdat je MBO nog niet afgerond is? Zodat je nu nog niet in een hogere schaal kan. Zodat je straks gelijk met een sprong omhoog gaat.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
Nou hij is 20 jaar en nog zonder papieren, dan zijn er luitjes die naar horen zeggen meer eruit weten te knijpen maar in de meeste gevallen tegen minimum ingeschaald. Overigens nog steeds netjes dat je een leuke bonus erop krijgt gezet.

Verwijderd

Bonus is standaard en zal op mijn huidige functie altijd blijven bestaan. Overigens haal ik hem niet elke maand voor de volle 100% (meestel tussen 50 en 75%). Mijn mbo ben ik nog wel even mee bezig. Ik heb idd niet iets heel speciaals kwa papieren (mbo niveau 3) maar gelukkig word er hier intern (en bij veel commerciële bedrijven) niet te erg naar papieren gekeken.

Ik ben tevreden met mijn huidige salaris, het kan altijd beter maar ik doe het liever even op mijn gemak (tot ik een jaar of 23 ben) en een betere diploma op zak heb. Werksfeer is hier uitermate goed , iets dat ik niet snel op zou willen geven.

Wat vind jij een normaal loon dan ?

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wat men een redelijk loon vindt hangt natuurlijk ook heel erg af van de situatie. Als je in je uppie bent kan je best met 1150 bruto rondkomen. Maar ik zit me met mijn 4 kinderen af te vragen of ik met 3150 überhaupt wel rond kan komen :D

Verwijderd

Nee dat is begrijpelijk :) Ik ga volgende week samenwonen met mijn vriendin. Ik ben 20 zei is 23. We gaan in een huurappartementje van 330,- p.m (kaal) zitten. Ik heb gemiddeld zo'n 1300 bruto zonder overuren en zei 1800,-. bruto. Dus daar kunnen we redelijk makkelijk van rondkomen.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:16:
Nee dat is begrijpelijk :) Ik ga volgende week samenwonen met mijn vriendin. Ik ben 20 zei is 23. We gaan in een huurappartementje van 330,- p.m (kaal) zitten. Ik heb gemiddeld zo'n 1300 bruto zonder overuren en zei 1800,-. bruto. Dus daar kunnen we redelijk makkelijk van rondkomen.
Tipje: zoveel mogelijk sparen, het liefst in een speciale woningspaarrekening als die dingen in Nederland bestaan. Want als je ooit met je vriendin een appartementje of huisje wilt gaan kopen, dan heb je vast een flinke startsom nodig...

Oeps, offtopic. Sorry mod.

• phobosdeimos

De kans dat je 1500 netto haalt is zeer klein.
Een doorsnee startsalaris voor een HBO'er is pakweg 2000 bruto.
Als je extra kwaliteiten hebt (afstuderen met onderscheiding of hoger, buitenlandse stage, ...) kan het misschien wel eens 2200 zijn.
Maar hoe dan ook, daar hou je geen 1500 euro netto van over.
Ik zou eerder schatten op 1200 ~ 1300 netto, met een beetje geluk.

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
phobosdeimos schreef op donderdag 29 november 2007 @ 17:10:
[...]

De kans dat je 1500 netto haalt is zeer klein.
Een doorsnee startsalaris voor een HBO'er is pakweg 2000 bruto.
Als je extra kwaliteiten hebt (afstuderen met onderscheiding of hoger, buitenlandse stage, ...) kan het misschien wel eens 2200 zijn.
Maar hoe dan ook, daar hou je geen 1500 euro netto van over.
Ik zou eerder schatten op 1200 ~ 1300 netto, met een beetje geluk.
Ik hield van 2200 bruto 1540 netto over, eerder hield ik van 2000 bruto 1450 netto over.
Dus het kan wel :)

• phobosdeimos
Ai daarom kan je dus op netto bedragen alleen niet vergelijken.
Ik spreek zelf vanuit de Belgische situatie, en om in België 1500 euro netto te verdienen moet je minstens 2500 euro brutto hebben, tenzij je een heel rare privé situatie hebt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajpohv
Het ligt idd ook aan wat je er allemaal bij hebt. Mijn lease bak is wat duur (maar oh zo fijn!...Focus Wagon) maar dan valt mijn netto ook wat naar onder; 2275 brutto - 1347,56 netto.

It's a beautiful day!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op deze site kun je bij benadering bruto en netto van elkaar uitrekenen. Maar hou wel rekening met allerlei dingen als pensioen, spaarloon ed.

http://www.loonwijzer.nl/main/brutonetto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Mx. Alba schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:00:
Wat men een redelijk loon vindt hangt natuurlijk ook heel erg af van de situatie. Als je in je uppie bent kan je best met 1150 bruto rondkomen. Maar ik zit me met mijn 4 kinderen af te vragen of ik met 3150 überhaupt wel rond kan komen :D
Sjaak modaal doet het met veel minder ook gewoon... zonder buitensporige levensstijl moet het prima kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Natuurlijk kan ik het met minder doen minze. 6 jaar geleden was ik werkloos, praktisch dakloos, zonder vervoer. Nu heb ik een redelijk goede vaste baan, een eigen huis en twee Volvo's (*). Ik weet dus best dat ik met veel minder kan, maar ik heb er jarenlang voor gevochten om uit de worstelzone te komen (waar ik trouwens nog niet eens goed en wel uit ben) en heb echt geen zin om daarin terug te zakken.

(*) een 7 jaar oude V40 en een 15 jaar oude 460 beide met bijna 270.000km op de teller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Bobbert schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 08:23:
Op deze site kun je bij benadering bruto en netto van elkaar uitrekenen. Maar hou wel rekening met allerlei dingen als pensioen, spaarloon ed.

http://www.loonwijzer.nl/main/brutonetto
Die heb ik even aan de TS toegevoegd, thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:05
Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO-3
Certificaten: ECDL, CCNA 1&2, MCP.
Werkervaring: 0 jaar (1/2 jaar stage)
Werkgever: -
Huidige functie: Medewerker ICT / Helpdesk functie

Vakantiedagen: 24
Werkweek: 40uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheden tot certificaten/cursussen. KM vergoeding.

Maand salaris(bruto): 1.600

Dit heb ik aangeboden gekregen, ik denk dat ik het met 2 handen moet aangrijpen. Dit is namelijk mijn eerste baan en de voorwaarden en werksfeer zijn hier uitstekend.

Wat vinden jullie? Goed startsalaris??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Voor Helpdesk en 0 ervaring is dat inderdaad een mooi salaris, the-edge.

Let wel op die GSM: zet hem uit buiten werktijd ;)

Work to live, don't live to work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:05
Mx. Alba schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:07:
Voor Helpdesk en 0 ervaring is dat inderdaad een mooi salaris, the-edge.

Let wel op die GSM: zet hem uit buiten werktijd ;)

Work to live, don't live to work!
Hehe.. Ja je hebt gelijk.. ;)
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou dit topic aub zuiver over inkomens en achtergronden delen. Als iets discussie behoeft, maak er dan gewoon een topic voor. Als je een vraag hebt, idem.