salimrmaf schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:12:
Heb net op mijn donder gekregen van een Mod.

Excuses, mijn 'loonstrookje' is fake!
LINK
Was het maar waar. 6550 Eurie.
@ Hierboven: Mogen wij misschien je site-link hebben? Kunnen we bekijken of het interresant is. Verder goede 'baan'!

Had deze reply gemist. Sites geef ik liever niet vrij. Niet omdat ik er malafide praktijken op nahoud maar om privacy redenen.
Wel kan ik je vertellen (en laten zien) welke advertentie programmas ik gebruik.
Google Adsense
Voorheen de voornaamste bron van inkomsten, inmiddels niet meer. Per november hebben we het volume verplaatst naar andere Ad solutions. Adsense is voornamelijk CPC, maar ook deels CPM. Adsense al sinds 2005 in gebruik, en per volgende maand hebben we de half miljoen omzet met het Adsense programma bereikt.
Cpx interactive
Per November het volume voornamelijk naar dit adverteerbureau verplaatst. Zij betalen voornamelijk CPA en CPM. Plaatje geeft beetje een vertekend beeld, voorheen gebruikten we alleen een beperkt aantal popunders, inmiddels ook banners. Vandaar de toename ook.
Adbrite
Adbrite is een mix van CPM en CPC. Ook hiervan het volume grotendeels verplaatst naar CPX per November.
Bovenste gegevens betreft de grootste site die ik samen met mijn partner run. Dit is overigens niet de winst die we draaien, inmiddels hebben we een server bill van $55,000 per maand (ruim 40 servers, en 6+ gb/s aan brandbreedte). Winst is een 50/50 split.
Programmas die ik gebruik voor mijn andere site:
Vibrant Media
Inline ads, puur CPC uitbetaald. Sinds vorige maand gebruik ik dit programma en ben
zeer tevreden over dit bedrijf. Zoals je ziet is november tot dusver een goede maand geweest.
Burstmedia
Banners en popunders. Gebruik over geen popunders voor deze site, alleen de banners. Zij betalen puur CPM uit. Ook zeer tevreden over dit bedrijf, voornamelijk premium advertisers (varierend van 2 tot 5 CPM).
Adbrite
Zie uitleg verder boven. Maak gebruik van zelfde ad formats, alleen kleiner volume.
CPX
Gebruik alleen de banners van hen. Lage CPM zoals je ziet maar ik gebruik hen op de laagste tier, dus voornamelijk ads voor Zuid Amerikaanse en Aziatische landen. Toch nog een leuk extraatje.
Server kosten voor mijn 2e site liggen niet zo hoog, zo'n $1200 per maand. Deze site run ik alleen dus de winst hoef ik niet te delen. Vooral deze maand is erg sterk met een winst van zo'n $500 per dag.
Nog even voor alle duidelijkheid, gegevens die ik eerder gepost heb waren op basis van cash basis accounting (de stroom van betalingen en ontvangsten). Programmas als Adbrite betalen op Net-60 basis en de rest op Net-30 basis. Dat houdt in dat ik zoveel dagen moet wachten tot het uitbetaald wordt.
Als ik boekhoudkundig mijn winst voor dit jaar bereken ligt dat veel hoger. Zoals je bijv bij de gegevens kan zien die ik van Adbrite heb gepost moet ik nog wachten tot zo'n anderhalve ton wordt uitbetaald, en om nog maar even te zwijgen over wat er reeds in de maand november inmiddels verdiend is. Vorige maand heb ik boekhoudkundig mijn beste maand gehad, met een winst van 30.000 euro voor mijn deel.
Sorry voor de lange post. Maar ik dacht dat jullie het wel interessant zouden vinden waar mijn inkomsten nu precies uit bestaan.
edit: foutje verbeteren
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."