Hier is geen risico aan, het is niet zo dat overgewicht schadelijk is net als bij de mens. De toestellen zijn gewoon zwaarder dan de fabrikant ze op papier ontworpen had. Alle nieuwe vliegtuigen hebben overgewicht. De eerste 777 was ook zwaarder dan gepland, en van de eerste A350 is inmiddels ook bekend dat hij een paar ton zwaarder zal zijn dan gepland.Dit had ik eignelijk niet verwacht, toch wel een "risico" (voor mij tussen de oren) om in een van de eerste 787's te vliegen.
Dat lijkt eng, maar dat gebeurt ook bij een D-check van een vliegtuig. Nu is de modificatie van de early 787 builds een paar niveau's hoger, maar niks om je zorgen over te maken. Er zijn strenge controles op die toestellen.Alles binnenstebuiten gekeerd
Lol. Nee, ze staan in storage. Dergelijke toestellen herken je aan: 1) ze hebben geen engines 2) ramen en deuren zijn afgetaped. Hier is een mooi voorbeeld van LN62 in storage, en hier LN17 (oude foto, hij staat inmiddels ergens anders geparkeerd).En ikke maar denken dat de 787 RAM op Boeing Field stonden omdat er ruimtegebrek zou zijn op Casablanca Mohammed V Airport.
Nope, helaas. Dit is de huidige planning:Heb ik het bij het goede eind als ik zeg dat de 787 van RAM worden geleverd na die van India? Want ik zag ze heel vaak bij elkaar staan.
July:
Air India
Qatar
August:
China Southern
Ethiopian
September:
United
October:
LAN
November:
LOT Polish
LN8 en LN9 zijn inmiddels in gebruik door ANA, LN7 staat op de flightline klaar voor zijn eerste test flight. Volgens de laatste geruchten heeft ANA de overige early builds van de hand gedaan omdat er nu 'clean' toestellen van de band rollen. O.a. Lion Air zou een paar van die early builds oppakken, aldus de geruchten.Ln 7-19 are heavy versions of the 787. These are 13,500 pounds overweight. Of these planes, ANA is getting 8 of them. LAN is getting 2. Royal Air Maroc is getting 2.
Gisteren rolde LN68 voor LAN uit de paint shop, het is aannamelijk dat ze LN10 en LN16 ook niet meer zullen aanvaarden.
Die informatie klopt niet, LN17 en LN19 staan in storage en er wordt momenteel niet aan gewerkt. Tenminste, ze staan niet in het EMC (Everett Modification Center, hier bouwen ze de toestellen om). Oorspronkelijk zouden ze in 2009 geleverd worden, vervolgens was dat 2011 geworden en nu op zijn vroegst 2013.Royal Air Maroc: has LN # 17 (ZA150 and 19 (ZA151) being worked on, so perhaps LN#19 will be delivered before 2012?