franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
in hoeverre hij het publiek in gevaar brengt is natuurlijk wat anders. Ik denk zomaar dat dit soort acts op vliegshows niet eenvoudig worden toegelaten tegenwoordig. Zelfs als hij niet over het publiek heen vliegt zit er een hoop risico aan. Laat staan de kosten van de apparatuur die ik daar even snel zie staan.
De man kan lezen en schrijven met het ding. Het zou me niet verbazen als hij de nodige duizenden uren op sproeivliegtuigen heeft gevlogen. Dan leer je wel op geringe hoogte rond te scheuren.
Overigens weet ik nog goed dat we dit filmpje een paar jaar geleden zaten te kijken op de zweefvliegclub, en er iemand helemaal aan het einde toen de piloot uitstapte opmerkte 'ik denken dat het in scene gezet is hoor!' ehh... no shit sherlock!
Anoniem: 516668
krijg nou watJeroenH schreef op zondag 22 september 2013 @ 23:10:
"Dronken gast steelt vliegtuig" - een aardige act op een airshow. Als semi-leek lijkt het me dat hij een paar keer wel erg dicht bij de grenzen zit. Of valt dat wel mee en is dit een fantastisch goede piloot die het vliegtuig gewoon erg goed kent?
[video]
(er zitten trouwens wat wazige hoogeteverschillen in het terrein waardoor het misschien extra eng eruit ziet)
Je moest eens weten hoeveel regels en beperkingen er zijn op dat gebied. Uiteraard op sommige vlakken wel een goed idee, maar een goede Nederlandse traditie is toch wel het te dicht timmeren va dit soort dingen in ons land.Oyster schreef op maandag 23 september 2013 @ 00:06:
in hoeverre hij het publiek in gevaar brengt is natuurlijk wat anders. Ik denk zomaar dat dit soort acts op vliegshows niet eenvoudig worden toegelaten tegenwoordig. Zelfs als hij niet over het publiek heen vliegt zit er een hoop risico aan. Laat staan de kosten van de apparatuur die ik daar even snel zie staan.
Deel van het spektakel is naar mijn mening het vliegtuig met blote ogen zien en echt horen in plaats van op een mijl of drie een stipje zien, ook al geeft dat een minimale verhoging van het risico.
-edit-
Eens zien of ik hem zie landen: http://www.ehhv.nl/livewebcam.php
[ Voor 23% gewijzigd door JeroenH op 23-09-2013 17:00 ]
Ja een mooie oude ww2 kist die op een paar meter over je hoofd komt zettend is echt de ultieme kick. Daar heb ik het risico dat hij op m'n hoofd crashed graag voor over.Fly-guy schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:52:
[...]
Je moest eens weten hoeveel regels en beperkingen er zijn op dat gebied. Uiteraard op sommige vlakken wel een goed idee, maar een goede Nederlandse traditie is toch wel het te dicht timmeren va dit soort dingen in ons land.
Deel van het spektakel is naar mijn mening het vliegtuig met blote ogen zien en echt horen in plaats van op een mijl of drie een stipje zien, ook al geeft dat een minimale verhoging van het risico.
Nu weet ik dat zo goed als alle vliegtuigen een transponder hebben. Heeft het ermee te maken dat de Airbus A340-300 een ander soort transponder heeft dat bijvoorbeeld flightrader niet kan tracken?
Het enige wat ik kan vinden is deze schatting
http://nl.flightaware.com.../20130924/1055Z/EHAM/VHHH
[ Voor 12% gewijzigd door Nixo op 24-09-2013 13:57 ]
[ Voor 26% gewijzigd door CyBeR op 24-09-2013 13:58 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Dan blijft de vraag, waarom is deze niet te tracken?CyBeR schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:57:
CX270 is als 't goed is nog niet onderweg, dus dan zie je 'm nog niet. Blijkbaar vertrekt 'ie tegenwoordig vroeger.
[ Voor 33% gewijzigd door Nixo op 24-09-2013 14:06 ]
Wordt je uiteindelijk alsnog teruggestuurd en sta je net geen 4 uur later weer waar je vertrok.

Flightaware.
De EI-RJB zit constant tussen Amsterdam en London City te pendelen met af en toe een uitstapje naar Dublin. Met soms bijzonder weinig turnaround time. Zou het misschien zijn dat ze zo'n kist van te voren genoeg volgooien met brandstof voor meerdere vluchten zodat dat niet nog tijd kost?JeroenH schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:38:
Als leek denk ik dan "dus dat vliegtuig heeft 400% (ok, iets minder) méér brendstof bij zich dan nodig voor de oorspronkelijke vlucht"
Na zoveel rondjes schijtziek worden en dan alsnog terugkeren naar Schiphol

Thetallguy schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:47:
Was LCY vanochtend dicht door de mist oid?
Mist inderdaad.Christoph schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:51:
Herfst, LCY roulette begint weer...
EDIT: oh en deze vliegt ook boven Duitsland nu:

[ Voor 12% gewijzigd door Piet91 op 24-09-2013 15:35 ]
Airliner makes an emergency landing with a fuel leak
AVA088 The Avianca flight en route Ezeiza - Bogota, was forced to make an emergency landing in the Viru Viru International Airport (Bolivia) by extreme fuel leak. The real causes of the incident are still unknown, but the Airbus A330, was repaired in airport facilities and two days later returned to Bogota. The company Avianca hours after learning of the situation sent an Airbus A320 to pick up passengers and thus complete its intended destination.
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Brandstof is duur op London (City), dus als het even kan is het vaak voordeliger om heen en weer te tanken.Piet91 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:30:
[...]
De EI-RJB zit constant tussen Amsterdam en London City te pendelen met af en toe een uitstapje naar Dublin. Met soms bijzonder weinig turnaround time. Zou het misschien zijn dat ze zo'n kist van te voren genoeg volgooien met brandstof voor meerdere vluchten zodat dat niet nog tijd kost?
Daarnaast heeft een vliegtuig altijd meer bij zich dan nodig om van A naar B te vliegen. Naast wat marge in geval van tegenvallende condities ook genoeg om naar een alternatief vliegveld te vliegen en een half uur "noodvoorrraad". Plus, als je al weet dat het weer tegen de limieten aan zit, kun je ervoor kiezen om nog wat extra mee te nemen, mocht je in de lucht vertraging hebben maar toch nog kunnen landen, wil je als het even kan tijdens tijdens die vertraging niet van je brandstof voor de terugweg gesnoept hebben.
Dus soms kun je een paar keer heen en weer vliegen met de brandstof die je meeneemt.
Haha, yep dat is het gelazer met LCY....Piet91 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:16:
Handig, een vlucht van nog geen uur van Amsterdam naar London City:
Wordt je uiteindelijk alsnog teruggestuurd en sta je net geen 4 uur later weer waar je vertrok.![]()
[afbeelding]
Flightaware.
Perfect vliegveld, maar die mist is wel echt annoying....heb al eens 2u lang IN het vliegtuig gezeten na al een uur langer in de terminal te zijn geweest toen er EINDELIJK een gaatje in de bewolking was....
Met 3 uur vertraging stond ik op de ski-piste....grrr
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Wel leuke kisten zijn datPiet91 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:16:
Handig, een vlucht van nog geen uur van Amsterdam naar London City:
Wordt je uiteindelijk alsnog teruggestuurd en sta je net geen 4 uur later weer waar je vertrok.![]()
[afbeelding]
Flightaware.
Wist niet dat mist een probleem kan zijn, maar goed om in het achterhoofd te houden. Vlieg volgende keren weer op Heatrow. City is lekker klein, maar als je op <20 tube minuten van Paddington moet zijn, is Heatrow toch dichterbij.
Die kisten zijn idd relaxed, vliegen heel rustig (stuk rustiger dan Embraer iig) . Zal er ook wel mee te maken hebben dat ie 4 motoren heeft denk ik?PWM schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:49:
[...]
Wel leuke kisten zijn datVlieg veel op city in die dingen, en onder de vleugels zie je gewoon echt alles wat er gebeurd.
Wist niet dat mist een probleem kan zijn, maar goed om in het achterhoofd te houden. Vlieg volgende keren weer op Heatrow. City is lekker klein, maar als je op <20 tube minuten van Paddington moet zijn, is Heatrow toch dichterbij.
Enige nadeel van die dingen is de ruimte boven je hoofd om handbagage in te pleuren, veel van die bakken zijn te klein voor mijn trolley (die exact aan de IATA eisen voor handbagage voldoet).
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Mist is op Heathrow een veel kleiner probleem, de limieten zijn daar lager...PWM schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:49:
[...]
Wel leuke kisten zijn datVlieg veel op city in die dingen, en onder de vleugels zie je gewoon echt alles wat er gebeurd.
Overigens kunnen (mogen) ook lang niet alle vliegtuig types landen zonder dat de piloot op een bepaald moment de landingsbaan ziet een de inschatting kan maken of die drie lampen de baanverlichting is of de A4
[ Voor 28% gewijzigd door Devil op 24-09-2013 23:04 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ja Norwich heeft relatief hoge limieten (als in ongunstig), gistermorgen zat het ook helemaal dicht. Je hebt daar 550 meter zicht nodig en je moet uiterlijk op 200ft (35m) hoogte de baan kunnen zien.gambieter schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 23:03:
Norwich heeft ook wel eens last van mist, maar de twee keer dat ik dat gehad heb werd er uitgeweken naar andere vliegvelden; 1e keer naar Humberside (Hull), 2e keer naar Heathrow. Ruim 4 uur met de bus...
http://www.hln.be/hln/nl/...toorde-met-laserpen.dhtml
Hebben ze precies toch wel wat volk voor ingezet - als de kosten voor de operatie worden doorgerekend gaat het kostelijk worden - terecht natuurlijk.
[ Voor 99% gewijzigd door OEM op 25-09-2013 11:12 . Reden: Was al gemeld ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ultieme RC-plane?De eerste gemodificeerde F16 werd vorige week donderdag door twee piloten getest vanaf luchtmachtbasis Tyndall in Florida. Het toestel stond al 15 jaar te verstoffen in een hangar in Arizona. Tijdens de testvlucht vloog het naar de Golf van Mexico en weer terug. Het behaalde daarbij een snelheid van Mach 1.47 (1800 kilometer per uur) en een hoogte van 12.2 kilometer. De acceleratie bedroeg 7g (g-kracht), maar bij sommige manoeuvres werd een versnelling van 9g behaald. Voor piloten kan dat tot fysieke problemen leiden. Een g is 9,81 meter per seconde kwadraat.
Dat kán niet goedkoop zijn.De QF16 kan volgens Boeing in de toekomst worden gebruikt als vliegende schietschijf: piloten kunnen ermee oefenen om op vliegende doelen te schieten en er wapens mee testen.

Ook van de F-104 Starfighter zijn redelijk wat exemplaren omgebouwd tot QF-104 drones, net als er een hoop F-106 Delta Darts omgebouwd zijn tot QF-106's. En zo zullen er nog wel meer zijn denk ik.
Virussen? Scan ze hier!
Toch zijn er ook echte dedicated target drones, die alleen daarvoor zijn ontworpen, en nooit bedoeld zijn voor bemande vluchten. Een van de bekendste en meest gebruikte is de Ryan Firebee of de BQM-74 Chukar (die is nog steeds in gebruik).
Ook dat ombouwen is niet nieuw overigens, want in 1937 vloog de Airspeed Queen Wasp al, wat ook een drone was (hoewel men het nog toen een 'pilotless target aircraft' noemde) en de Fairey III (van origine een verkenningsvliegtuig) werd vóórr de tweede wereldoorlog ook al omgebouwd tot target drone.
Virussen? Scan ze hier!
Pfft gedoe, dat ding heeft toch sidewinders?chime schreef op woensdag 25 september 2013 @ 10:02:
In Belgie hebben ze een twintiger opgepakt die met een lazerpen vliegtuigen bescheen ...
http://www.hln.be/hln/nl/...toorde-met-laserpen.dhtml
Hebben ze precies toch wel wat volk voor ingezet - als de kosten voor de operatie worden doorgerekend gaat het kostelijk worden - terecht natuurlijk.
Virussen? Scan ze hier!
Reden is omdat ik graag een C-17 wil spotten, maar dus niet weet waar ik zo'n ding kan vinden (simpel gezegd).
Ik weet dat de NAVO er 3 stuks heeft, en dat die gestationeerd zijn in Hongarije, maar het zou handig zijn als er een manier is om te weten wanneer ze vliegen en/of op andere plekken zijn.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
morgenvroeg om 10:45 vanaf rotterdam den haag airport
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Alleen zit ik morgen rond die tijd in de tandartsstoel voor 2 verstandskiezen

Maar bedankt voor de info beiden!
Fotootje wat ze gebruiken is wel een foutje?
Lijkt mij een A400M. Maar ik kan ernaast zitten.NeutraleTeun schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 00:42:
Fotootje wat ze gebruiken is wel een foutje?
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Was de PH-PBA van de Dutch Dakota Association Classic Airlines: http://www.dutchdakota.nl/dda-classic-airlines/vloot/phpba/mcDavid schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:08:
Anders vliegt er even een dakota over schiphol heen
Virussen? Scan ze hier!
Ik zag op inzicht.bezoekbas.nl dat'ie hier op de oostbaan opgestegen was en vervolgens 2x recht over mijn kantoortje hier gevlogen is.
Hebben zie die motor van Doornroosje nu al gefixt?
Gaat dus om Air India Flight 101 (1966) en Air India Flight 245 (1950).Een jonge bergbeklimmer uit Frankrijk heeft op een gletsjer in het Mont Blancmassief een metalen kistje met kostbare edelstenen gevonden. De circa 100 smaragden, robijnen en saffieren hebben een geschatte waarde tussen de 130.000 en 246.000 euro. Speurders gaan ervan uit dat het kistje zich aan boord van een Boeing 707 van de luchtvaartmaatschappij Air India heeft bevonden, die op 24 januari 1966 crashte op de Bossons-gletsjer.
(...)
Mogelijk werden de juwelen in een eerder op de Mont Blanc gecrasht toestel uit India vervoerd. Die crash was in 1950. Op enkele transportzakjes met de juwelen staat 'Made in India'. Vorig jaar werd op de gletsjer ook al een diplomatentas uit het in 1966 neergestorte vliegtuig gevonden.
Leuke vondst voor hem als hij het mag houden. Wel aparte vondst maar dat er nog wat gevonden wordt is niet zo heel raar. Van veel crashes is decennia later nog veel van terug te vinden.
[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 27-09-2013 16:47 ]
Nog mooier is om die oude bakken een nieuw leven te zien krijgen met een turboprop conversie. Zo zag ik vanochtend voor het eerst een Basler BT-67 'in the flesh'. Deze (of de andere van hetzelfde bedrijf);MBV schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:26:
Wat nog stoerder is: in die oude glorie meevliegen. https://www.dutchdakota.nl/plan-en-boek/
Hebben zie die motor van Doornroosje nu al gefixt?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
In het geval van die 2 Air India-crashes helpt het feit dat de wrakken op 4700 meter hoogte liggen ook niet mee natuurlijk, daar kun je nauwelijks tot ronduit niet komen met voldoende apparatuur om het te kunnen bergen.Piet91 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:46:
Kostbare edelstenen 47 jaar na vliegtuigcrash gevonden.
[...]
Gaat dus om Air India Flight 101 (1966) en Air India Flight 245 (1950).
Leuke vondst voor hem als hij het mag houden. Wel aparte vondst maar dat er nog wat gevonden wordt is niet zo heel raar. Van veel crashes is decennia later nog veel van terug te vinden.
Komt wel vaker voor, ander voorbeeld van iets dergelijks is bijvoorbeeld Wikipedia: Trans-Canada Air Lines Flight 810. Wel wat lager (2400 meter hoogte), maar zeer onherbergzaam gebied, merendeel ligt er dus ook gewoon nog steeds, bijna 60 jaar later.
Of, iets spectaculairder en iets recenter, Wikipedia: Air New Zealand Flight 901 die gecrashed is op een berg (Mount Erebus) op de Zuidpool, en waarvan het grootste deel van het wrak en de slachtoffers daar dus ook gewoon nog liggen.
Virussen? Scan ze hier!
Of is het misschien een oud militair toestel oid? Er worden nog regelmatig oude WO2-vliegtuigen gevonden, zowel onder water (zie http://www.thisiscornwall.../story.html#axzz2g7VW3KsO) als op land (zie http://www.mirror.co.uk/n...world-war-ii-plane-827855, zeer goed bewaard gebleven).
Virussen? Scan ze hier!
Dat is toch geen gezicht?Propane schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 18:19:
Nog mooier is om die oude bakken een nieuw leven te zien krijgen met een turboprop conversie. Zo zag ik vanochtend voor het eerst een Basler BT-67 'in the flesh'. Deze (of de andere van hetzelfde bedrijf);
[afbeelding]
Deze schoot mij het eerst binnen inderdaad. Beetje macaber wel eigenlijk.wildhagen schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:23:
Of, iets spectaculairder en iets recenter, Wikipedia: Air New Zealand Flight 901 die gecrashed is op een berg (Mount Erebus) op de Zuidpool, en waarvan het grootste deel van het wrak en de slachtoffers daar dus ook gewoon nog liggen.
Oh, en dit is ook wel grappig; Ryanair wordt even op hun vingers getikt op Twitter door Flightradar.
Kan geen twitterposts posten dus dan maar quoten:
Ryanair
We're back in Warsaw Modlin! First @Ryanair plane since December touches down in Modlin #MOL pic.twitter.com/eo3YyVDBGR
heheFlightradar24.com @flightradar24 26 september
@Ryanair This is not correct. Your aircraft landed at Modlin on 10 sep 2013 https://twitter.com/fligh...atuses/377357005289041920 …
Ik denk dat er gewoon nog weinig onderzoek naar gedaan is. Een wrak onder water onderzoeken is natuurlijk wel een stuk lastiger dan aan land.wildhagen schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:47:
Vaag verhaal, je zou toch zeggen dat je aan de hand van de registratie de eigenaar wel zou kunnen achterhalen?
Tja, dat is een kwestie van smaak. Ik vind bijv. de 737 er niet uitzien
Maar die Basler is erg cool om te zien. Old school looks met modernere performance. Lager empty mass, hoger maximum takeoff mass, hogere cruise speed etc etc... Gewoon een nog langer leven voor airframes die al zo'n 75+ jaar extreem coole werkpaarden zijn.
Eerlijk gezegd vind ik dat een beetje zonde van zo'n icoon uit de luchtvaart, ik hoor veel liever die ouderwetse ronkende radialsPropane schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 18:19:
[...]
Nog mooier is om die oude bakken een nieuw leven te zien krijgen met een turboprop conversie. Zo zag ik vanochtend voor het eerst een Basler BT-67 'in the flesh'. Deze (of de andere van hetzelfde bedrijf);
[afbeelding]
Overstaptijd is nu wel 2.5 uur geworden, geen 1.5 zoals in de vorige post stond (iets andere vluchtschema), wat wel gunstig is denk ik.
Bijkomend voordeel is dat je met Malaysia vrij vroeg aankomt (9:50 in Phuket) en vrij laat vertrekt (18:10 vanaf Phuket), zodat je ook op je 1e en laatste dag toch nog iets kunt doen. Andere maatschappijen komen of pas eind van de middag of 's avonds aan, of vertrekken 's ochtends vroeg al.
Vertrek 3 feb 12:00 (flight MH17 / MH786), retour 19 feb (MH16 / MH791). Van en naar Schiphol een 777-200ER, van Kuala Lumpur naar Phuket een 737-800.
Wordt voor mij de eerste keer met Malaysia en de eerste keer op Kuala Lumpur en Phuket. Eens kijken hoe veilig die toko is
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 4% gewijzigd door Fiber op 28-09-2013 09:53 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Vind alleen de stoelopstelling in de 777's van Malaysia best typisch: 2-5-2, ik ben meer 3-4-3 gewend. Heb voor seat 21J gekozen op beide vluchten, dus zit aan de aisle kant op een van de '2'-stoelen.
Virussen? Scan ze hier!
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 28-09-2013 10:12 ]
Virussen? Scan ze hier!
True, maar de indeling blijft nog steeds een beetje vreemd want de meeste 9-abreast 777s zijn 3-3-3 ipv 2-5-2.Fiber schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 10:07:
Typisch, maar wel luxer, want negen op een rij, ipv de gebruikelijke tien op een rij. Dan heb je toch iets meer ruimte...
Je zult maar in het midden van die 5 zitten...XWB schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 12:42:
[...]
True, maar de indeling blijft nog steeds een beetje vreemd want de meeste 9-abreast 777s zijn 3-3-3 ipv 2-5-2.

Is op zich niet anders dan aan het raam zitten bij 3-X-3, in zoverre dat je over twee man heen moet om bij 't gangpad te komen. Alleen kun je bij 5 nog strategisch kiezen welke kant je uit gaat.Fly-guy schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 13:06:
[...]
Je zult maar in het midden van die 5 zitten...
[ Voor 22% gewijzigd door CyBeR op 28-09-2013 13:11 ]
Niet lang meer overigens, in november dit jaar zouden ze verdwijnen, en dan is het tijdperk van de DC-10 ook voorbij, voor wat betreft passagiersversie, en rest er alleen nog wat vrachtvervoer voor de DC-10...
[ Voor 25% gewijzigd door wildhagen op 28-09-2013 13:20 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb zitten zoeken en een verklaring gevondenwildhagen schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 10:03:
Vind alleen de stoelopstelling in de 777's van Malaysia best typisch: 2-5-2, ik ben meer 3-4-3 gewend. Heb voor seat 21J gekozen op beide vluchten, dus zit aan de aisle kant op een van de '2'-stoelen.
https://www.cia.gov/libra...factbook/fields/2127.html
Volgens die gegevens heeft een vrouw in Maleisië gemiddeld 2.61 kinderen, afgerond levert dit dus 3 op. Een gemiddelde familie bestaat dan uit 5 mensen en die kunnen dan precies naast elkaar zitten!
Garuda heeft ook 33-34" pitch in de nieuwe A330s.wildhagen schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 10:10:
Klopt, seats zijn 18 inch ipv de meer gebruikelijke 17 inch breed. Dat, plus de 34 inch pitch en de voetsteunen, moet volgens mij toch wel één van de meer comfortabele Economy-class cabins zijn die er rondvliegen (voor zover je in Economy van echt comfort kunt spreken dan).
http://www.airbus.com/pre...ry-of-new-a330-300-fleet/
Maar inderdaad, het is verder vrij zeldzaam, 31-32" is meer de norm en 34" vind je vaker in Premium Economy terug.
Singapore Airlines: 34" (777)XWB schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 13:26:
[...]
Garuda heeft ook 33-34" pitch in de nieuwe A330s.
http://www.airbus.com/pre...ry-of-new-a330-300-fleet/
Maar inderdaad, het is verder vrij zeldzaam, 31-32" is meer de norm en 34" vind je vaker in Premium Economy terug.
ANA: 34" (777)
Aeromexico: 34" (777)
Emirates: 33-34" (777 2-class)
Niet in de hele cabine en/of alle toestellen, het varieert daar van rij tot rij en van 777-variant tot 777-variant, ze hebben er maar liefst 9 verschillende.... sommige hebben idd 34 inch, maar anderen 'maar' 32 inch, en bij sommigen is er van rij tot rij verschil (zie deze variant bijvoorbeeld: http://www.seatguru.com/e..._Air_Boeing_777-200_1.php)Singapore Airlines: 34" (777)
Singapore Airlines was namelijk ook één van mijn opties, dus heb het uitgezocht
Virussen? Scan ze hier!
Dat maakt het nog steeds "zeldzaam" aangezien er samen meer dan 2000 777s en A330s bij meer dan 150 verschillende maatschappijen rondvliegenbrilsmurfffje schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 13:44:
[...]
Singapore Airlines: 34" (777)
ANA: 34" (777)
Aeromexico: 34" (777)
Emirates: 33-34" (777 2-class)
Maar goed, als je gaat zoeken vind je ze vrij makkelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door XWB op 28-09-2013 14:20 ]
Bron: http://www.nu.nl/economie...amliner-terug-boeing.htmlDe Noorse luchtvaartmaatschappij Norwegian Air Shuttle stuurt het Dreamliner-toestel dat vrijdag strandde op de luchthaven van Bangkok terug naar fabrikant Boeing. De Noren eisen dat het toestel wordt gerepareerd, meldde de budgetmaatschappij zaterdag.
''Het vliegtuig is simpelweg niet betrouwbaar genoeg. Daar kunnen onze passagiers niet mee leven'', liet een woordvoerder weten. In de tussentijd huurt Norwegian Air een Airbus A340-toestel van HiFly, zodat alle lange-afstandsvluchten gewoon uitgevoerd kunnen worden.
De betreffende Dreamliner moest vrijdag aan de grond blijven in Thailand wegens een kapotte hydraulische pomp. Het toestel wordt dit weekend teruggevlogen naar Stockholm in Zweden, waar Boeing de reparatie uit moet voeren.
Norwegian Air heeft nog maar twee Dreamliners van een geplande vloot van acht, maar het is al de zoveelste keer dat de maatschappij problemen ondervindt met het vliegtuig. Eerder deze week zei het bedrijf al dat het Boeing op het matje gaat roepen om verhaal te halen over de aanhoudende technische mankementen. Problemen deden zich onder meer voor met de zuurstoftoevoer in de cockpit.
Het nieuwe vliegtuig van Boeing heeft de afgelopen jaren niets dan problemen gekend, zowel voor als na de aflevering. De bouw werd jarenlang vertraagd en begin dit jaar werden alle Dreamliners voor 4 maanden aan de grond gehouden na een aantal veiligheidsincidenten. In de meeste gevallen was een oververhitte accu de oorzaak. In juli brak door nog onbekende oorzaak brand uit in een op het Londense vliegveld Heathrow geparkeerd toestel.
Virussen? Scan ze hier!
Is dat niet een beetje tegenstrijdig? Aan de grond moeten blijven vanwege een defect, en dan kan het toestel wel vliegen naar een plaats waar dit defect word gerepareerd.De betreffende Dreamliner moest vrijdag aan de grond blijven in Thailand wegens een kapotte hydraulische pomp. Het toestel wordt dit weekend teruggevlogen naar Stockholm in Zweden, waar Boeing de reparatie uit moet voeren.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Ook LOT Polish Airlines is 'bloody pissed' op Boeing overigens, ook zij hebben de nodige issues met de 787, waardoor ze alle 5 grounded zijn geweest, zie o.a. http://247wallst.com/aero...-grounds-5-polish-planes/
Bleken wat onderdeeltjes te missen....
Virussen? Scan ze hier!
Beetje slecht vertaald. Het toestel kon niet weg wegens een probleem met een hydraulische pomp. Dat wordt ter plaatste gemaakt, maar Norwegian is de problemen zat en het toestel gaat terug naar Boeing. In Stockholm zal een team van Boeing het toestel grondig moeten debuggen, fixen en testen. Dispatch reliability van de afgelopen maand was 49%, totaal onaanvaardbaar.Onbekend schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 15:03:
[...]
Is dat niet een beetje tegenstrijdig? Aan de grond moeten blijven vanwege een defect, en dan kan het toestel wel vliegen naar een plaats waar dit defect word gerepareerd.
Norwegian is niet de enige met problemen trouwens, ANA bijvoorbeeld heeft altijd 5 toestellen op standby staan zodat ze makkelijk kunnen swappen wanneer er eentje tech gaat.
United had er afgelopen maand ook eentje uit de running voor 9 dagen wegens een elektrisch probleem.
[ Voor 6% gewijzigd door XWB op 28-09-2013 15:17 ]
Maar toch jammer van wat in theorie zo'n prachtig vliegtuig is.
Tja, ik denk dat het sinds de A320 het meest revolutionaire toestel is dat de afgelopen 20 jaar is geïntroduceerd. Alles elektrisch, geen bleed air etc... kennelijk heeft Boeing toch teveel hooi op haar vork genomen.Devil schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 17:02:
49%? Dat is wel intens treurig voor een gloednieuw vliegtuig.
Je kan soms wel toestemming krijgen om een vlucht te maken zodat je het toestel kunt repareren, maar dat mag dan niet met passagiers. Ik kan me zo voorstellen dat dat geldt als 1 van de hydraulische pompen niet werkt, en dus 2 nog wel.Onbekend schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 15:03:
[...]
Is dat niet een beetje tegenstrijdig? Aan de grond moeten blijven vanwege een defect, en dan kan het toestel wel vliegen naar een plaats waar dit defect word gerepareerd.
Vraagje uit nieuwsgierigheid: is het mogelijk om een lege 737 of A320 op maar 1 motor te laten opstijgen? Ik kan me voorstellen dat het niet verstandig is (als er 1 kapot is, kan de ander dat ook), maar ik zat Airplane repo te kijken, en dan komen wel eens vraagjes bij je op
[ Voor 50% gewijzigd door MBV op 28-09-2013 20:43 ]

Nog een maandje...Piet91 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:53:
Nog 48 dagen![]()
[afbeelding]
PH-KCK 'Ingrid Bergman', nog geen 17 jaar oud.
Nom nom

Wel jammer dat kist op dat punt smaller is en dus stuk kleiner lijkt.
Ja is mogelijk, als de baan maar lang genoeg is. Maar toestemming ga je daar nooit voor krijgen, van geen enkele autoriteit.MBV schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 20:40:
[...]
Vraagje uit nieuwsgierigheid: is het mogelijk om een lege 737 of A320 op maar 1 motor te laten opstijgen? Ik kan me voorstellen dat het niet verstandig is (als er 1 kapot is, kan de ander dat ook), maar ik zat Airplane repo te kijken, en dan komen wel eens vraagjes bij je op
Ik ben erg benieuwd wat boeing gaat doen om het vertrouwen erin te krijgen?
Jaren extra doorontwikkelen zal niet meer gaan. Door blijven "modderen" kan ook niet goed zijn.
Vraag me af of ze de 787 nog wel moeten blijven uitleveren..... Misschien doen ze er wel goed aan om de verantwoording te nemen om het terug te trekken en dan de 777 beetje bij beetje uit te breiden met nieuwe technieken.
www.casarodriguillo.com
Dat eerste had ik al vermoed, dat tweede ben ik blij omDevil schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 21:33:
[...]
Ja is mogelijk, als de baan maar lang genoeg is. Maar toestemming ga je daar nooit voor krijgen, van geen enkele autoriteit.
[drama-queen-voice-over]And without the FADEC of the second engine working, it's not possible to take off[/]Fiber schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 20:48:
Waarom zou je dat willen? Je mag dan blij zijn dat je veilig aan de grond staat...
Bij dat soort opmerkingen kriebelt er altijd de vraag: "Oh nee?"
Ze hadden bij Airplane Repo een serieuze opdracht: even 2 geleasete A320's confisqueren. Kleine maatschappij waarvan dat de enige twee toestellen waren, 1 stond in Istanboel, de andere in Frankrijk. De staart was blauw, en ze hadden kennelijk serienummer 87 en 88. Nummer 87 had een kapotte kabel naar een FADEC, dode accu's en nummer 88 een kapotte remregulator, dus ze waren even bezig.
[ Voor 22% gewijzigd door MBV op 28-09-2013 22:18 ]
Een nieuw onderdeel plaatsen zou meer dan een ton kosten, maar de nieuwe eigenaar wil toch ook een vliegtuig hebben die kan vliegen?
Speel ook Balls Connect en Repeat
Dit topic is gesloten.