Goed, ik heb vanmiddag maar even een Vodafone prepaid kaartje gehaald en inderdaad, precies hetzelfde probleem. Het blijkt dat Vodafone het niet echt leuk vind als je een niet-standaard poort voor RTSP gebruikt. Zal wel met die proxy te maken hebben die ze gebruiken. Na het nodige geknutsel (zie maar een niet-root-proces op poort 554 luisterend te krijgen in linux) draait Moodio netjes op de standaardpoort en werkt het via mijn Vodafone-sim. Doet-ie het bij jullie nu ook?Jochem_ schreef op maandag 31 maart 2008 @ 16:48:
[...]
Werkt helaas nog steeds niet hier... Zelfde als eerst: 'laadt' blijft staan.
Verwijderd
Ja idd ook mijn vraag. Ik wil soms graag mijn email even downloaden via de laptop IPV op de telefoon. (bijlage bijvoorbeeld) Echter blijf ik wel ruim onder de 200MB...Mag dit?Sorcerer8472 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:07:
@Bas,
En als je het op zowel je mobiel, maar soms (1x per maand) ook op je laptop wilt gebruiken en dan ook nog eens meestal onder het gemiddelde blijft? Gaat Vodafone dan heel moeilijk doen of valt dat nog binnen 'fair use'? (ik vind nl. van wel)
Ik heb het dus heel nadrukkelijk niet over structureel gebruik op een laptop.
Luisteren van de stream gaat in principe buiten hun proxy om (Vodafone Live Stream verbinding, enige verschil is eigenlijk dat er in dat profiel geen proxy staat), maar dan nog kan het natuurlijk dat ze die poorten dicht hebben staan. Beetje flauw, maargoed.Oele_ schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 01:13:
[...]
Goed, ik heb vanmiddag maar even een Vodafone prepaid kaartje gehaald en inderdaad, precies hetzelfde probleem. Het blijkt dat Vodafone het niet echt leuk vind als je een niet-standaard poort voor RTSP gebruikt. Zal wel met die proxy te maken hebben die ze gebruiken. Na het nodige geknutsel (zie maar een niet-root-proces op poort 554 luisterend te krijgen in linux) draait Moodio netjes op de standaardpoort en werkt het via mijn Vodafone-sim. Doet-ie het bij jullie nu ook?
Het werkt nu inderdaad, thanx voor de moeite, helaas voor mij nog steeds onbruikbaar: zelfs met volle bak ontvangst op 3.5G geeft hij nog om de 10 seconden ongeveer een stotter, daar word je al snel helemaal gestoord van. Enig idee of dat probleem aan jouw kant zou kunnen zitten? Bij bijvoorbeeld tunin.fm heb ik daar namelijk geen last van.
Maar aan het feit dat de proxy een adres uit een private range is kun je eigenlijk al opmaken dat je bij Vodafone geen "echt" internet met een normaal routable ip krijgt. Dat betekent dat hun firewall/router/whatever dus een NAT-achtig iets moet doen tussen het netwerkje waarop je als klant bent aangesloten en het grote boze internet. Omdat streaming media over UDP gaat ontkomen ze er dus niet aan om RTSP-verkeer te analyseren en zo te kijken welke poorten client & server afspreken, anders hebben ze geen flauw idee voor wie die berg RTP (UDP) pakketjes is die de server opeens begint te sturen. Blijkbaar kijken ze dan alleen naar de standaard RTSP poort.Jochem_ schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 07:46:
[...]
Luisteren van de stream gaat in principe buiten hun proxy om (Vodafone Live Stream verbinding, enige verschil is eigenlijk dat er in dat profiel geen proxy staat), maar dan nog kan het natuurlijk dat ze die poorten dicht hebben staan. Beetje flauw, maargoed.
Heb je al eens geprobeerd om de bandbreedte (onder 'change settings' op de site) te verlagen? Niet dat dat nodig zou moeten zijn bij een snelle verbinding, maar zo kunnen we uitsluiten dat het iets met de stabiliteit van je verbinding te maken heeft..Het werkt nu inderdaad, thanx voor de moeite, helaas voor mij nog steeds onbruikbaar: zelfs met volle bak ontvangst op 3.5G geeft hij nog om de 10 seconden ongeveer een stotter, daar word je al snel helemaal gestoord van. Enig idee of dat probleem aan jouw kant zou kunnen zitten? Bij bijvoorbeeld tunin.fm heb ik daar namelijk geen last van.
Bedoel je met tunin.fm hun speciale player of hun RTSP-streams?
Ga ik vanmiddag/-avond na het werk proberen, niet geprobeerd nog.Oele_ schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:03:
Heb je al eens geprobeerd om de bandbreedte (onder 'change settings' op de site) te verlagen? Niet dat dat nodig zou moeten zijn bij een snelle verbinding, maar zo kunnen we uitsluiten dat het iets met de stabiliteit van je verbinding te maken heeft..
Speciale player, waar zitten die RTSP-streams? Of kun je die niet gebruiken als je inmiddels die player al geïnstalleerd hebt?Bedoel je met tunin.fm hun speciale player of hun RTSP-streams?
Is streaming (bv YouTube) op de iPhone met Telfort Surf&Mail Unlimited nu wel of niet toegestaan? Idem voor Google Maps..Iemand hier ervaring mee?
Niet of het mogelijk is mbv YouTube, maar is het TOEGESTAAN, de gebruikersvoorwaarden zijn hier heel vaag in. Zit niet op een narekening te wachten als ik een data-abo bij Telfort afsluit
Niet of het mogelijk is mbv YouTube, maar is het TOEGESTAAN, de gebruikersvoorwaarden zijn hier heel vaag in. Zit niet op een narekening te wachten als ik een data-abo bij Telfort afsluit
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Die laten ze niet zien als je een Symbian-telefoon hebtJochem_ schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 11:29:
[...]
Ga ik vanmiddag/-avond na het werk proberen, niet geprobeerd nog.
[...]
Speciale player, waar zitten die RTSP-streams? Of kun je die niet gebruiken als je inmiddels die player al geïnstalleerd hebt?
rtsp://217.119.230.44/caz.sdp is een van die streams, die had je al getest geloof ik maar ik weet niet of je er toen op hebt gelet of hij haperde.
Ik heb Surf&Mail Unlimited via KPN (wat volgens mij hetzelfde is al bij Telfort). Ik gebruik al maanden YouTube en Google Maps zonder problemen. Ik heb nooit iets gelezen in de voorwaarden wat erop kan wijzen dat het niet zou mogen.
Rex
Werkt dit een beetje snel, websites laden etc? Want ik heb begrepen dat Vodafone mobiel internet een stuk sneller is, 128 tegen 3600 kbps. Klopt dit verschil werkelijk? En merk je dit ook.ReFleXWolf schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:58:
Ik heb Surf&Mail Unlimited via KPN (wat volgens mij hetzelfde is al bij Telfort). Ik gebruik al maanden YouTube en Google Maps zonder problemen. Ik heb nooit iets gelezen in de voorwaarden wat erop kan wijzen dat het niet zou mogen.
Ik sta op 't punt om een nieuwe tel+data abo te nemen incl telefoon. Aanvankelijk wilde ik voor Telfort 180 + Surf&Mail gaan maar als ik de slechte ervaringen van Telfort Surf&Mail abonnees lees (evenals de Kassa modelbrief), begrijp ik dat hun data-abo stukken minder performt dan bijv. een Vodafone Blox Zorgeloos Internet.
Nu twijfel ik nogal om toch voor Vodafone te gaan omdat hun standaard telefoonbundels stukken duurder zijn (22,50 voor 150min) dan die van de andere providers, dus overweeg nu T-mobile.
Hoe zijn de ervaringen met T-mobile Pocket Internet Totaal? Begrijp ik goed dat het 9,50 abo momenteel 128kbps is en dus stukken langzamer dan de Vodafone equivalent?
Offtopic - maar GSMweb heeft leuke aanbiedingen - is dat wel verstandig bij zo'n toko aan te schaffen ipv direct bij een verkooppunt van 1 vd providers?
Nu twijfel ik nogal om toch voor Vodafone te gaan omdat hun standaard telefoonbundels stukken duurder zijn (22,50 voor 150min) dan die van de andere providers, dus overweeg nu T-mobile.
Hoe zijn de ervaringen met T-mobile Pocket Internet Totaal? Begrijp ik goed dat het 9,50 abo momenteel 128kbps is en dus stukken langzamer dan de Vodafone equivalent?
Offtopic - maar GSMweb heeft leuke aanbiedingen - is dat wel verstandig bij zo'n toko aan te schaffen ipv direct bij een verkooppunt van 1 vd providers?
@js303
Ik heb nu een N95 met T-mobile PIT, sta zelf nu op het punt om de HTC touch cruise te kopen.
PIT werkt altijd goed, niet erg snel maar wel onbeperkte verbinding en je mag ook een laptop er aan hangen. En t-mobile heeft optie om plaatjes gecomprimeerd te laten zien, kan je zeker stuk sneller internetten. Afgelopen jaar goed mee kunnen internetten.
Nu bij de keuze naar nieuw toestel met eventueel nieuw abbonement twijfel ik om weer t-mobile PIT te nemen of vodafone met internet er bij.
Vodafone is veel sneller alleen vage FUP en bij vodafone mag je officieel geen laptop er aan koppelen.
Voor storingsdienst van mijn werk zal het gemiddeld 2 keer permaand voor komen dat ik met laptop+telefoon verbinding maak. Anders moet ik naar kantoor of huis rijden. Dan zou ik dus toch weer voor t-mobile kiezen als vodafone echt zo streng is als je er een laptop aan koppeld ook al is dit 2 keer per maand. wil eigenlijk voor de hogere snelheid gaan in vergelijking met t-mobile PIT
Ik heb nu een N95 met T-mobile PIT, sta zelf nu op het punt om de HTC touch cruise te kopen.
PIT werkt altijd goed, niet erg snel maar wel onbeperkte verbinding en je mag ook een laptop er aan hangen. En t-mobile heeft optie om plaatjes gecomprimeerd te laten zien, kan je zeker stuk sneller internetten. Afgelopen jaar goed mee kunnen internetten.
Nu bij de keuze naar nieuw toestel met eventueel nieuw abbonement twijfel ik om weer t-mobile PIT te nemen of vodafone met internet er bij.
Vodafone is veel sneller alleen vage FUP en bij vodafone mag je officieel geen laptop er aan koppelen.
Voor storingsdienst van mijn werk zal het gemiddeld 2 keer permaand voor komen dat ik met laptop+telefoon verbinding maak. Anders moet ik naar kantoor of huis rijden. Dan zou ik dus toch weer voor t-mobile kiezen als vodafone echt zo streng is als je er een laptop aan koppeld ook al is dit 2 keer per maand. wil eigenlijk voor de hogere snelheid gaan in vergelijking met t-mobile PIT
[ Voor 18% gewijzigd door NielsHarley op 01-04-2008 22:51 . Reden: (edit, HTC stuk weg gehaald) ]
http://www.telfort.nl/med...voorwaarden_belbundel.pdf : Puntje 14.9ReFleXWolf schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:58:

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
OK, duidelijk. Moet ik even afwegen wat meer bij mij past: een iets duurder Vodafone abo (totaal dan incl belbundel) maar veel sneller of de goedkopere Tmobile maar met langzamer internet.NielsHarley schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:00:
...
Denk dat ik voor dat Tmobile kies: ik wil alleen maar mail checken en specifieke mobiele sites bezoeken (m.gmail.com, pda.tweakers.net, mobiel.9292ov.nl) en tot nu toe deed ik dat met de telefoon van m'n werk op GPRS snelheid. Dus erop vooruitgaan doe ik dan sowieso.
Vodafone en T-mobile hebben zijn alle 2 de zelfde prijs 9,95 euro
T-mobile echt onbeperkt data verbruik maar langzamer dan vodoafone
Vodafon is veel sneller dan T-mobile maar FUP van 10 keer gemiddelde van alle gebruikers en mag je officieel geen laptop op aansluiten
T-mobile echt onbeperkt data verbruik maar langzamer dan vodoafone
Vodafon is veel sneller dan T-mobile maar FUP van 10 keer gemiddelde van alle gebruikers en mag je officieel geen laptop op aansluiten
Telfortvoorwaarden zijn een puinhoop wat dat betreft... Ik heb gewoon een bundel voor 1 GB internet met alles erop en eraan: klaar!
Streaming kostte een tijd lang bij kpn € 0,25 per minuut ofzo, maar dat is alweer nergens terug te vinden inmiddels en was ook onhoudbaar (http-streaming is bijv. niet na te gaan) en onredelijk. Bij Telfort heb ik nog nooit ergens aparte tarieven voor streaming gezien.
Lijkt erop dat dit ooit bij elkaar geraapt was vanuit voorwaarden/productinformatie van KPN/Telfort maar dat het concreet een vage zooi tekst is geworden die niet helemaal klopt, in elkaar gezet door een jurist ofzo, die er verder niks mee kon...
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Dus het komt er op neer dat ik gerust kan PROBEREN (hopen dat het lukt, na ff flink bufferen) YouTube te bekijken via GPRS?Sorcerer8472 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 00:45:
[...]
Telfortvoorwaarden zijn een puinhoop wat dat betreft... Ik heb gewoon een bundel voor 1 GB internet met alles erop en eraan: klaar!
Streaming kostte een tijd lang bij kpn € 0,25 per minuut ofzo, maar dat is alweer nergens terug te vinden inmiddels en was ook onhoudbaar (http-streaming is bijv. niet na te gaan) en onredelijk. Bij Telfort heb ik nog nooit ergens aparte tarieven voor streaming gezien.
Lijkt erop dat dit ooit bij elkaar geraapt was vanuit voorwaarden/productinformatie van KPN/Telfort maar dat het concreet een vage zooi tekst is geworden die niet helemaal klopt, in elkaar gezet door een jurist ofzo, die er verder niks mee kon...
Van mij mag je alles proberen, maar ik garandeer niks en ik sta nergens garant voor
Nouja goed, heel veel 'beperkingen' die in FUPs of Algemene Voorwaarden staan, zijn natuurlijk niet te controleren of doodgewoon bullshit. Ze moeten toch *iets* zeggen om klanten in hun dataverbruik te beperken en/of duurdere diensten tegen meer geld aan te bieden?
Aan een domme datapijplijn zijn verdient geen enkele mobiele operator wat.
Aan een domme datapijplijn zijn verdient geen enkele mobiele operator wat.
Alors.
Mja, ze sluiten allemaal smsoIP uit, maar heeft iemand ooit zo'n dienst gezien? 
Ik ken alleen sites die het doen, geen services verder...
Ik ken alleen sites die het doen, geen services verder...
Eerlijk gezegd heb ik er niet zo'n last van. Als ik Google Maps gebruik en ik zit in de auto via KPN Internet, dan heb ik binnen een paar seconden verbinding en een +/- 2 sec. later heb al een satellietfoto van de omgeving of alleen de straten.GekkeCoen schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:54:
[...]
Werkt dit een beetje snel, websites laden etc? Want ik heb begrepen dat Vodafone mobiel internet een stuk sneller is, 128 tegen 3600 kbps. Klopt dit verschil werkelijk? En merk je dit ook.
Webpaginas laden gaat ook redelijk snel, behalve de paginas die flashfilmpjes laden. Youtube is wel echt sloom en je merkt dat het aan het laden is.
Maar daarentegen heb ik thuis Wireless en als ik YouTube gebruik ben ik vaak thuis.
Ok maar dat is bij de KPN voorwaarden ook. Wat ze daarmee volgens mij bedoelen is dat je geen VOIP moet gebruiken. (Met KPN kan ik trouwens niet VOIPen via Voipbuster (poort dicht)) en dat je ook niet opeens via nieuwsgroepen gaat downloaden.
Laptop enzo mag ook niet.
Dit zijn volgens mij regels die bedoeld zijn om zichzelf in te dekken, want ik heb wel degelijk me mobiel aangesloten aan me PC en 3 dagen lang gedownload via nieuwsgroepen, youtube films bekeken, outlook elke 5 min op mail laten controleren en webpaginas bekeken, zonder dat ik er problemen mee kreeg. Ik had in 3 dagen 1.2 GB gedownload.
Trouwens, dit kwam omdat ik mijn ADSL had verhuisd en door hun schuld 3 dagen zonder verbinding zat. Tsja, ik kan niet zonder Internet.
EDIT:
Ik heb trouwens wel via KPN Internet (dus via het Internet) SMSjes gestuurd. Ik heb daarvoor een applicatie die me verbindt met voipbuster en kan dus eigenlijk altijd in NL gratis SMSjes versturen! Ik denk niet dat KPN hier erg blij mee zal zijn.
[ Voor 44% gewijzigd door Rex op 04-04-2008 20:31 ]
Rex
@ReFleXWolf, zover ik weet kosten smsjes altijd nog geld bij Voipbuster etc. Of is dit inmiddels veranderd?
Ik gebruik eigenlijk voipcheap.com. Het is van hetzelfde bedrijff als voipbuster.com. VoipCheap is wel helemaal gratis.
[ Voor 26% gewijzigd door Rex op 05-04-2008 13:23 ]
Rex
Ik stuur soms als ik verbinding heb met Telfort internet sms'jes via de Telfort-site. Mag dat ook niet?
Heerlijk. Op mijn werk via de hspda modem de hele dag WoW spelen.
De ping is niet super, maar het spel verbruikt haast geen bandbreedte, dus het kan makkelijk
De ping is niet super, maar het spel verbruikt haast geen bandbreedte, dus het kan makkelijk
Topic titel change van: * DaannO Het algemene "Data Abonnement Discussie" Topic deel 2 naar * DaannO [Discussie] Algemene data-abonnementen deel 2.
De titel kwam namelijk niet helemaal overeen met het groene boekje
[ Voor 4% gewijzigd door DaannO op 05-04-2008 21:12 ]
Ik vraag me af hoelang het nog gaat duren voordat KPN (& Telfort) met een snelheidsverhoging komt voor het mobiele Internet. Als ze nou hun snelheid zouden verhogen en ook eindelijk MobielTV (gratis!) beschikbaar zouden stellen, dan trekken ze mij over de streep. =)
Ik heb namelijk me KPN abbo opgezegd. Het werd me te duur. Misschien dat ik strax een Telfort SimOnly met Internet neem.
Trouwens, het is best schandalig dat je bij KPN hun jaarcontract alleen maar tussen de 6de en 9de maand van het jaar mag opzeggen. Ik las 7 maanden voordat de contract afliep, dat KPN een opzegtermijn van 3 maanden hanteert, wat al absurd is, dus ik dacht meteen: "opzeggen die hap!", want ik wist al dat ik hierna geen KPN meer wilde.
Wat bleek ? Ik moest wachten totdat het contract nog maar 6 maanden geldig zou zijn, voordat ik zou kunnen opzeggen. Ze accepteren geen opzeggingen in de periode ervoor, tenzij je het contract afkoopt.
Anyway, ik kan dus niet wachten tot ik bij KPN weg ben, om dan naar Telfort te gaan en voor een veel lagere prijs te kunnen genieten van het KPN netwerk.
Ik heb namelijk me KPN abbo opgezegd. Het werd me te duur. Misschien dat ik strax een Telfort SimOnly met Internet neem.
Trouwens, het is best schandalig dat je bij KPN hun jaarcontract alleen maar tussen de 6de en 9de maand van het jaar mag opzeggen. Ik las 7 maanden voordat de contract afliep, dat KPN een opzegtermijn van 3 maanden hanteert, wat al absurd is, dus ik dacht meteen: "opzeggen die hap!", want ik wist al dat ik hierna geen KPN meer wilde.
Wat bleek ? Ik moest wachten totdat het contract nog maar 6 maanden geldig zou zijn, voordat ik zou kunnen opzeggen. Ze accepteren geen opzeggingen in de periode ervoor, tenzij je het contract afkoopt.

Anyway, ik kan dus niet wachten tot ik bij KPN weg ben, om dan naar Telfort te gaan en voor een veel lagere prijs te kunnen genieten van het KPN netwerk.
[ Voor 47% gewijzigd door Rex op 06-04-2008 01:59 ]
Rex
Waarom 'Algemene data-abonnementen"? Waarom niet gewoon "Data-abonnementen" of "Mobiele data-abonnementen"?DaannO schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 21:11:
Topic titel change van: * DaSaN Het algemene "Data Abonnement Discussie" Topic deel 2 naar * DaSaN [Discussie] Algemene data-abonnementen deel 2.
We willen dit topic wat bredere maken en dat is het eigenlijk al dus alle data abo's mogen hier aanbod komen zolang het maar via een GSM provider gaatDaSaN schreef op maandag 07 april 2008 @ 10:58:
[...]
Waarom 'Algemene data-abonnementen"? Waarom niet gewoon "Data-abonnementen" of "Mobiele data-abonnementen"?
Ik (heb Hi) en een vriend (heeft Vodafone). We waren benieuwd of het beeldbelle via eindeloos/zorgeloos internet gratis is, want we kunnen alleen vinden dat de persoon die belt 50 cent moet betalen en de ontvanger mag gratis. Als de ontvanger zijn camera aanzet is het dan nog steeds gratis? Alvast bedankt!
Verwijderd
Hoi,
Ik zit te twijfelen om Zorgeloos mobiel internet te nemen van Vodafone. Ik heb een LG Prada, weet iemand toevallig of het hiermee mogelijk is het te gebruiken en wat de snelheden hiervoor zijn? (ja ik weet dat het 3,6 mbps is maar welke snelheid haal ik op die LG Prada)
Ik zit te twijfelen om Zorgeloos mobiel internet te nemen van Vodafone. Ik heb een LG Prada, weet iemand toevallig of het hiermee mogelijk is het te gebruiken en wat de snelheden hiervoor zijn? (ja ik weet dat het 3,6 mbps is maar welke snelheid haal ik op die LG Prada)
http://www.letsgomobile.org/en/cellular/0997/lgprada/Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:08:
Hoi,
EDGE, GPRS, GSM
Dus geen HSDPA en UMTS
Verwijderd
Hmmzz ok, dan probeer ik het in elk geval maar voor een maandje. Ik ben alleen bang dat het wel traag zal zijn...
Dit gaat niet via een bundel. Beeldbellen kun je vergelijken met gewoon bellen, dat kost ook geen extra dataverkeer. De ontvanger betaalt alleen als hij in het buitenland is (zal een bepaald bedrag per minuut zijn dan).nlboy schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:21:
Ik (heb Hi) en een vriend (heeft Vodafone). We waren benieuwd of het beeldbelle via eindeloos/zorgeloos internet gratis is, want we kunnen alleen vinden dat de persoon die belt 50 cent moet betalen en de ontvanger mag gratis. Als de ontvanger zijn camera aanzet is het dan nog steeds gratis? Alvast bedankt!
Okay duidelijk, dan is het best wel jammer dat het zo duur is.Sorcerer8472 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:48:
[...]
Dit gaat niet via een bundel. Beeldbellen kun je vergelijken met gewoon bellen, dat kost ook geen extra dataverkeer. De ontvanger betaalt alleen als hij in het buitenland is (zal een bepaald bedrag per minuut zijn dan).
Verwijderd
Ik heb net maar de BloX zorgeloos mobiel internet aangeschaft. Ik moet zeggen, het is wel leuk zo internet op je mobiel. Alleen vind het nog wel wat langzaam gaan, maar ach ik hoef geen hele films te downloaden ofzo. Verder, als ik op youtube een video wil gaan kijken geeft ie aan als ik op Watch video klik dat het verboden is
Wat bedoel je precies? Is dat een melding van Vodafone of van Youtube? Met andere woorden: wil je zeggen dat Vodafone Youtube video streams blokkeert?Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:42:
[...]
Verder, als ik op youtube een video wil gaan kijken geeft ie aan als ik op Watch video klik dat het verboden is
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Verwijderd
Ik weet al wat het is, er mist een videoplayer op mn mobiele telefoon (aangezien ik het op mn computer heb geprobeerd). Maar raar dan dat er verboden in beeld komt te staan.Pinobigbird schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:06:
[...]
Wat bedoel je precies? Is dat een melding van Vodafone of van Youtube? Met andere woorden: wil je zeggen dat Vodafone Youtube video streams blokkeert?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 21:15 ]
Hier nog een slachtoffer van vodafone internet blox. Leuk een TYTN2 gekocht met de bedoeling om me mail elke X aantal minuten op te halen.. dat heb ik 1 maand vol gehouden, daarna een brief gekregen en GPRS monitor geïnstalleerd, deze geeft aan dat elke keer dat ik me mail ophaal (3 accounts) er bijna 500 KB doorheen gaat, met alleen het controleren.. dan is er dus geen mail opgehaald.
Op de factuur staat:
93.448,00 KB. Zelfs als ICT-er zijnde is dit onduidelijk. Wordt er 93 KB bedoelt? Of 93 MB?
Op de factuur staat:
93.448,00 KB. Zelfs als ICT-er zijnde is dit onduidelijk. Wordt er 93 KB bedoelt? Of 93 MB?
ja volgens mij 93 megabyte, en dat is toch ook niet zo gek?
als jij 1x per half uur je mail checked doe je het dus 48x per dag. Dat is dus 24 megabyte per dag. Dan is 93 megabyte nog heel weinig toch?
als jij 1x per half uur je mail checked doe je het dus 48x per dag. Dat is dus 24 megabyte per dag. Dan is 93 megabyte nog heel weinig toch?
Sneu dat ze al bij 93 MB gaan zeuren

Dit is slecht 1 van de ongeveer 500 regels op de factuur.. Het gedeelte "dataverkeer" bestaat uit 9 a4'tjes met al mijn sessies:marteltor schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:17:
ja volgens mij 93 megabyte, en dat is toch ook niet zo gek?

Als het dus inderdaad 93 MB is dan ga ik ze nu bellen en vertellen dat dat niet kan
Betekend dat ik in sommige gevallen in 15 minuten 46 MB er doorheen krijg, terwijl ik eigenlijk nooit actief internet en enkel mijn mail controleer (in die maand om de 5 minuten).
[ Voor 21% gewijzigd door DutchTSE op 11-04-2008 15:41 ]
Maar voor die traffic heb je ook moeten betalen ofzo? Of was dit een deel van de waarschuwingsbrief? 
(hoezo 'slachtoffer' anders?)
(hoezo 'slachtoffer' anders?)
[ Voor 13% gewijzigd door Sorcerer8472 op 11-04-2008 16:51 ]
Verwijderd
Blox Vodafone
Ik denk dat Vodafone's marketing afdeling zich maar 's moet gaan afvragen of het beter is om een twee sporen beleid te gaan voeren met het internet blox.
1. Een werkelijk onbeperkt internet blox abo voor 9,95. Zoiets als T-mobile nu ook aanbied met een vergelijkbare snelheid EN techniek. Dus een geknepen uitvoering van het huidige netwerk
2. Het huidige internet blox met zijn state of the art techniek met de huidige BEPERKTE DATA LIMIET ook voor 9,95
Zodat het met mogelijkheid 1 nog steeds heel goed mogelijk blijft om radio te streamen of eventueel met een beetje pijn en moeite video.
Wat vinden jullie daarvan ?
Ik denk dat Vodafone's marketing afdeling zich maar 's moet gaan afvragen of het beter is om een twee sporen beleid te gaan voeren met het internet blox.
1. Een werkelijk onbeperkt internet blox abo voor 9,95. Zoiets als T-mobile nu ook aanbied met een vergelijkbare snelheid EN techniek. Dus een geknepen uitvoering van het huidige netwerk
2. Het huidige internet blox met zijn state of the art techniek met de huidige BEPERKTE DATA LIMIET ook voor 9,95
Zodat het met mogelijkheid 1 nog steeds heel goed mogelijk blijft om radio te streamen of eventueel met een beetje pijn en moeite video.
Wat vinden jullie daarvan ?

Er is marketingtechnisch gezien geen reden om dat te doen; de overgrote meerderheid van gebruikers is gebaat bij de huidige structuur, voor een paar mensen zou zo'n splitsing maar nuttig zijn...
Verwijderd
Ik ben het wel met beezer eens, en dat zijn idee maar voor een paar mensen goed is geloof ik niet, t-mobile heeft niet voor niet 120.000 web en walk gebruikers
lol, als hij die internet blox niet heeft afgesloten dan factureren ze de 93Mb toch lekker, dat doen ze zeker weten een stuk liever want de MB prijs ligt bij alle providers belachelijk hoog....Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 09:14:
Ik geloof trouwens niet dat vodafone al bij 93 mb moeilijk gaat doen, ik vraag me af of die zorgeloos internet blox wel heeft aangesloten
Bij Vodafone gaat dat dan per kwartier, 75 cent per 15 minuten.cuberob schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 09:45:
[...]
lol, als hij die internet blox niet heeft afgesloten dan factureren ze de 93Mb toch lekker, dat doen ze zeker weten een stuk liever want de MB prijs ligt bij alle providers belachelijk hoog....
Je verbruikt in een 6-tal dagen al zo'n 200Mb aan dataverkeer, voor een hele maand kom je dan wel boven hun FUP uit die blijkbaar rond zo'n 250Mb ligt. Op zich niet zo vreemd dat je dan een waarschuwingsbrief kunt ontvangen.DutchTSE schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:39:
[...]
Dit is slecht 1 van de ongeveer 500 regels op de factuur.. Het gedeelte "dataverkeer" bestaat uit 9 a4'tjes met al mijn sessies:
Als het dus inderdaad 93 MB is dan ga ik ze nu bellen en vertellen dat dat niet kan
Betekend dat ik in sommige gevallen in 15 minuten 46 MB er doorheen krijg, terwijl ik eigenlijk nooit actief internet en enkel mijn mail controleer (in die maand om de 5 minuten).
Even voor de duidelijkheid, het gaat hier dus niet om 93Mb totaal, maar 1 van je sessies was 93Mb neem ik aan? Je totaal kan nog wel eens erg hoog zijn. Als je alleen maar email ophaalt is dat bijna onbegrijpbaar. Heb je niet nog andere programma's lopen die dataverkeer genereren?
Verwijderd
Nou dat lijkt mij voor verder uitleg vatbaar. Verklaar je nader, zou ik zeggen.Sorcerer8472 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 08:41:
Er is marketingtechnisch gezien geen reden om dat te doen; de overgrote meerderheid van gebruikers is gebaat bij de huidige structuur, voor een paar mensen zou zo'n splitsing maar nuttig zijn...
Verwijderd
Ik denk dat hij wil zeggen dat het gemiddelde gebruik toch lager is dan 200 mb en dat het dus geen nut heeft om dan lagere snelheiden aan te bieden omdat mensen toch niet meer gebruiken volgens de providers ligt het gemiddelde verbruik op 20-25mb wat natuurlijk niet waar is
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 12:02:
[...]
Nou dat lijkt mij voor verder uitleg vatbaar. Verklaar je nader, zou ik zeggen.
Voor mensen die niet 24/7 per dag streamen lijkt het me wel degelijk een realistische waarde. Bovendien, zouden ze erover liegen, dan kan dat toch nooit bewezen worden...Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 14:04:
Ik denk dat hij wil zeggen dat het gemiddelde gebruik toch lager is dan 200 mb en dat het dus geen nut heeft om dan lagere snelheiden aan te bieden omdat mensen toch niet meer gebruiken volgens de providers ligt het gemiddelde verbruik op 20-25mb wat natuurlijk niet waar is
[...]
Verwijderd
ook al stream je nooit als je elke dag alleen al naar de forum zou surfen met je gsm dan haal je waarschijnlijk al 20 mb, dus wat die providers zeggen gaat er bij mij niet in
Ik had 3 emailaccounts welke via IMAP synchroniseerde. Emails werden zonder plaatjes en indien bijlages alleen kleiner dan 250 KB binnen gehaald. Daarnaast is er in het midden van die maand een account voor Exchange toegevoegd waar ik tijdens werktijden mee verbonden was.troftnom schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 11:42:
[...]
Je verbruikt in een 6-tal dagen al zo'n 200Mb aan dataverkeer, voor een hele maand kom je dan wel boven hun FUP uit die blijkbaar rond zo'n 250Mb ligt. Op zich niet zo vreemd dat je dan een waarschuwingsbrief kunt ontvangen.
Even voor de duidelijkheid, het gaat hier dus niet om 93Mb totaal, maar 1 van je sessies was 93Mb neem ik aan? Je totaal kan nog wel eens erg hoog zijn. Als je alleen maar email ophaalt is dat bijna onbegrijpbaar. Heb je niet nog andere programma's lopen die dataverkeer genereren?
Ik snap dus ook totaal niet waar al dat dataverkeer vandaan komt. Zet ik email ophalen op handmatig dan verstuurd mijn telefoon geen data volgens GPRS monitor. Het lijkt dus alsof elke keer mail ophalen 500 KB kost.
En wat betreft slachtoffer: ik heb vodafone internet blox bij mijn abonnement genomen. Een TYTN2 neem je niet alleen om te bellen, maar ook om gebruik te maken van de PDA functies ervan (email, agenda). Als vervolgens blijkt dat het niet eens mogelijk is om op een normale manier je email op te halen zonder over de grens te gaan dan is dat best een naaistreek.
Met 4 email accounts zul je ook niet de doorsnee gebruiker zijn, maar dat neemt niet weg dat je wel heel veel dataverkeer hebt voor alleen email. Is het email volume erg hoog op die accounts, hoe vaak laat je je email ophalen?DutchTSE schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:25:
[...]
Ik had 3 emailaccounts welke via IMAP synchroniseerde. Emails werden zonder plaatjes en indien bijlages alleen kleiner dan 250 KB binnen gehaald. Daarnaast is er in het midden van die maand een account voor Exchange toegevoegd waar ik tijdens werktijden mee verbonden was.
Ik snap dus ook totaal niet waar al dat dataverkeer vandaan komt. Zet ik email ophalen op handmatig dan verstuurd mijn telefoon geen data volgens GPRS monitor. Het lijkt dus alsof elke keer mail ophalen 500 KB kost.
Persoonlijk haal ik bijlages alleen handmatig op, maar dat zou het grote verschil ook niet kunnen maken. Heb je al eens naar een alternatieve email client gekeken, flexmail (van webis.net) heeft beter IMAP ondersteuning (zelf IMAP-idle als je mail server dat kan) en dat kan nog wel eens helpen denk ik.
Ik zou toch eens gaan kijken naar je emailconfig. Mijn telefoon sync de hele dag door met exchage en dat kost bijna 80KB per dag, exclusief de emails zelf. Dus waneer jouw apparaat 20MB per dag verstookt door enkel iets te controleren lijkt me dat nogal veel
Ik had het toendertijd op elke 5 minuten staan. Op alle accounts bij elkaar komt ongeveer 10 mailtjes per dag binnen van een paar KB. Valt dus wel mee moet ik zeggen.troftnom schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:57:
[...]
Met 4 email accounts zul je ook niet de doorsnee gebruiker zijn, maar dat neemt niet weg dat je wel heel veel dataverkeer hebt voor alleen email. Is het email volume erg hoog op die accounts, hoe vaak laat je je email ophalen?
Persoonlijk haal ik bijlages alleen handmatig op, maar dat zou het grote verschil ook niet kunnen maken. Heb je al eens naar een alternatieve email client gekeken, flexmail (van webis.net) heeft beter IMAP ondersteuning (zelf IMAP-idle als je mail server dat kan) en dat kan nog wel eens helpen denk ik.
Ik zal inderdaad eens een andere client proberen, misschien dat het helpt.
Ik ben ook naar een data abo aan het kijken, aangezien ik steeds meer gebruik maak van internet op mijn mobiel. Momenteel ben ik nog een beetje aan het twijfelen tussen Vodafone (snelheid + dekking) en T-Mobile (geen datalimiet).
Het probleem is dat ik niet echt zeker weet of ik tegen de FUP aan ga lopen hikken. De vraag of ik beter bij T-Mobile of Voda kan gaan zitten is voor een deel daarvan afhankelijk. Hierop kunnen jullie natuurlijk niet echt een zinnig antwoord op geven, behalve vuistregels e.d. geven welke ik zelf ook al weet.
Bij de tweede factor kunnen jullie me hopelijk wel mee kunnen helpen is deze: de snelheid bij Vodafone is theoretisch gezien veel hoger dan die van PIT: 450 vs. resp. 16 KB/s. Mijn vraag is in hoeverre de theorie doorwerkt in de praktijk. Maw, zijn de devices van tegenwoordig (ik ben aan het kijken naar de SE W890i, non-smartphone) snel genoeg om die 3,6 mbit dicht te trekken? En is het netwerk überhaupt snel genoeg om 3 tot 3,6 mbit te leveren, of ligt de praktische snelheid lager?
Het probleem is dat ik niet echt zeker weet of ik tegen de FUP aan ga lopen hikken. De vraag of ik beter bij T-Mobile of Voda kan gaan zitten is voor een deel daarvan afhankelijk. Hierop kunnen jullie natuurlijk niet echt een zinnig antwoord op geven, behalve vuistregels e.d. geven welke ik zelf ook al weet.
Bij de tweede factor kunnen jullie me hopelijk wel mee kunnen helpen is deze: de snelheid bij Vodafone is theoretisch gezien veel hoger dan die van PIT: 450 vs. resp. 16 KB/s. Mijn vraag is in hoeverre de theorie doorwerkt in de praktijk. Maw, zijn de devices van tegenwoordig (ik ben aan het kijken naar de SE W890i, non-smartphone) snel genoeg om die 3,6 mbit dicht te trekken? En is het netwerk überhaupt snel genoeg om 3 tot 3,6 mbit te leveren, of ligt de praktische snelheid lager?
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
nou ik heb ook zon mooie brief gehad van Vf... belachelijk zeg. ik heb de verbinding nooit altijd openstaan, afbeeldingen op niet weergeven, geen radio of andere streaming media en zeker geen doorlus voor laptop
lekker hoor dat "onbeperkt" internet...
lekker hoor dat "onbeperkt" internet...
Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz te koop.
Ik zit ongeveer op de 180kb/sec met downloaden. Gebruikmakend van een Huwai USB HSDPA modem.LB06 schreef op zondag 13 april 2008 @ 21:40:
Ik ben ook naar een data abo aan het kijken, aangezien ik steeds meer gebruik maak van internet op mijn mobiel. Momenteel ben ik nog een beetje aan het twijfelen tussen Vodafone (snelheid + dekking) en T-Mobile (geen datalimiet).
Ook ik zit maximaal op ongeveer 180 KB/s met downloaden. Hier met een Option USB HSDPA modem. (i.c.m. VF internet blox)Bert2000 schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:28:
[...]
Ik zit ongeveer op de 180kb/sec met downloaden. Gebruikmakend van een Huwai USB HSDPA modem.
Vodafone internet blox kun je ook gebruiken/testen met een prepaid kaartje, in combinatie met een datateller weet je dan waar je ongeveer aan toe bent.LB06 schreef op zondag 13 april 2008 @ 21:40:
Verwijderd
Ik zit ook bij Vodafone. Het enige wat ik doe is tussen 8 uur 's morgens en 23 ur 's avonds om het uur mijn gmail account syncen (IMAP). Dat levert me een verbruik op van tussen de 60 en 70 MB per maand. Gemiddeld 15 is wel heeeel erg weinig!Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:20:
[...]
overigens, ik geloof nooit dat het gemiddelde verbruik van alle internetgebruikers op zo'n 25MB zit (februari scheen zelfs 15MB te zijn). Als ik een beetje naar gemiddeld verbruik van mezelf kijk, (mailprobleem van afgelopen maanden ff buiten beschouwing gelaten) zit ik daar al snel over heen. En ik reken dan alleen ff via vodafone he, dus gebruik buiten de deur.
Ik ben dan ook wel benieuwd naar jullie verbruik hier. Wie van jullie heeft een datateller in gebruik en houdt zijn verbruik bij van wat er via de provider gaat en dus niet via wifi? Uitgaande van een aantal keren mail checken, wat mail ook binnenhalen, wat surfen, krantje lezen, msn en mail/fotootje versturen, binnenhalen, kom je al heel snel op 25MB lijkt me. En volgens mij zijn de gemiddelde gebruikers met zo'n internetabo geen mensen die sporadisch gebruik maken van internet, want daarvoor betaal je dan toch geen 10 euro extra per maand lijkt mij. Ik denk echt dat het gemiddelde verbruik veel hoger is dan de provider ons wil laten geloven! Ik zit nu iig al sinds vrijdag op 18 MB. En dan heb ik echt niet veel gesurft en geen grote bestanden gedownload.
Verwijderd
Dat vind ik dus ook. En ik geloof er ook geen reet van. Als je extra betaald voor je internet abo per maand, gebruik je het ook lijkt mij. En dan stelt iedereen zijn mail in en surft in zijn vrije tijd. Ik ben idd ook al een groot deel van mn MB's kwijt aan mail checken. Maar goed, nog meer mensen die inzicht hebben in hun data verbruik?Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 07:10:
[...]
Ik zit ook bij Vodafone. Het enige wat ik doe is tussen 8 uur 's morgens en 23 ur 's avonds om het uur mijn gmail account syncen (IMAP). Dat levert me een verbruik op van tussen de 60 en 70 MB per maand. Gemiddeld 15 is wel heeeel erg weinig!
Zonder streaming music zit ik gemiddeld tussen 1,5 en 2,5 MB per dag. Exchange push mail, overigens niet te gek veel messages op neer over een dag gezien (10 mailtjes of zo), en wat gesurf bijv pda.tweakers.net. Meer niet.
Ook ik zit bij vodafone met een inet blox.Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:34:
[...]
Dat vind ik dus ook. En ik geloof er ook geen reet van. Als je extra betaald voor je internet abo per maand, gebruik je het ook lijkt mij. En dan stelt iedereen zijn mail in en surft in zijn vrije tijd. Ik ben idd ook al een groot deel van mn MB's kwijt aan mail checken. Maar goed, nog meer mensen die inzicht hebben in hun data verbruik?
2 mailboxen ieder half uur controleren, nu.nl een paar keer per dag, paar fora lezen, af en toe een beetje hyves en msn, geregeld een beetje surfen.
Zit gemiddeld per maand toch wel zo tussen de 150 en 170 mb per maand. En dan is het echt niet zo dat ik overdreven veel aan het surfen ben of de verbinding constant open heb staan. kaisertweak gooit de verbinding dicht als die 1 minuut niet gebruikt wordt.
Die 15 tot 25 mb die vodafone schetst is idioot weinig. Dat zou beteken dat, aangezien vrijwel iedere tytn ii gebruiker boven de 50 mb zit, er ook mensen moeten zijn die hun blox vrijwel niet gebruiken. En in zo'n geval neem je die blox niet. Bovendien is het ook wel een vervelende marge die vodafone schetst. Zo zou de ene maand het maximale verbruik dus 15 x 10 = 150 mb zijn en de andere maand 25 x 10 = 250 mb. En dus ook omgekeerd. Zit je de ene maand veilig binnen de grenzen, de volgende maand er dik overheen.
De slogan zorgeloos internet is in mijn ogen mensen blij maken met een dode mus. Vodafone zou een voorbeeld moeten nemen aan andere providers die FUP hebben en waar je je geen zorgen hoeft te maken tot een gig of 2. Dan heb je echt voordeel van je "zorgeloos internet"en de hoge snelheid die Vodafone zo onderscheidend maakt van de rest.
Ik zoek eigenlijk duidelijkheid over bijkomende kosten bij mijn kpn internet totaal abbo voor 9,95 p/m. Ik heb dat abbo op mijn n73. Nergens kan ik vinden wat nu wel of niet onder dat abbo valt. Nokia maps bijvoorbeeld. Kost dat extra. Ik heb klantenservice gebeld en die miep kwam niet verder dan dat je voor sommige diensten moet betalen. Meer kon ze er ook niet over zeggen.
Is er een site ofzo die daar duidelijkheid in schept? Ook op de sit van kpn vind ik het niet. Ik vind het allemaal behoorlijk ondoorzichtig. Ben bang dat ik door spelerij op mijn foontje starks een enorme rekening krijg.
Is er een site ofzo die daar duidelijkheid in schept? Ook op de sit van kpn vind ik het niet. Ik vind het allemaal behoorlijk ondoorzichtig. Ben bang dat ik door spelerij op mijn foontje starks een enorme rekening krijg.
In de praktijk valt alles eronder geloof ik. Ze kunnen van externe diensten niet zomaar geautomatiseerd andere tarieven gaan rekenen. Mij lijkt dat een foon-app als Google Maps gewoon in je bundel valt.
Verwijderd
Ik ben blij om te horen dat er hier ook mensen zijn die boven die 25MB gemiddeld zitten. Zou Vodafone dat bewijs ook ergens moeten kunnen leveren? Bedoel, als jij je mensen een limiet oplegt van 10xgemiddelde, uitgaande van 25MB, dus 250MB per maand. Dan moet er toch een instantie zijn die dat controleert of ze met de juiste cijfers in deze komen? Vodafone kan wel zeggen dat het zo is, maar hoe kom ik er achter of dat echt zo is?
Ik vind het misleidende reclame, onbezorgd internet met vodafone blox. Het is toch van de zotte dat ik nu een teller op mn mobiel heb om mijn dataverbruik bij te houden?
Ik vind het misleidende reclame, onbezorgd internet met vodafone blox. Het is toch van de zotte dat ik nu een teller op mn mobiel heb om mijn dataverbruik bij te houden?
Verwijderd
Wat vodafone zegt over het gemiddelde verbruik is nep en gewoon pure misleiding, dat je een FUP gebruikt om misbruik te voorkomen kan ik begrijpen, maar kom dan niet met zoeen lage limiet
Verwijderd
Ik werd zo even met mn bericht vanuit een ander topic hier over gezet, en heb even van bladzijde 1 tot nu doorgenomen. En ben er inmiddels wel goed achter dat we qua data-limiet aardig beet worden genomen door vodafon.
Ik zal even verduidelijken waarom ik vorige maand ook zo'n vreselijke brief van Vodafone kreeg zoals die hier al eerder vermeld word. Daar kon ik dus helemaal boos om worden, ook nog eens de aandacht vestigen op zorgeloos internet terwijl je op je vingers wordt getikt voor het gebruik in dezelfde brief!
Wegens een fout in mijn toestel na een crash tijdens het mail ophalen (TYTN 2), waren al mijn mailboxen weg. Dus opnieuw geïnstalleerd. Vanaf toen begon hij om de 5 minuten mijn mail te checken (zoals altijd). Echter, na het binnenhalen van de headers, ging hij door met het controleren van de overige headers. En dat waren met die 2 mailboxen ongeveer zo'n 700 headers en daar lipe hij regelmatig op vast, kreeg dan een melding dat het niet mogelijk was om berichten te downloaden. Afijn.. ik zal jullie de rest besparen en met mn verhaal komen:
Ik kreeg in maart een brief van vodafone dat mijn datagebruik met meer dan 10x het gemiddelde te hoog was. Ik gelijk gebeld, want ik snapte er niks van, ik deed niks anders dan normaal. En youtube al helemaal niet, want dat krijg ik op mijn tytn2 met vodafone niet aan de praat. Ik luister nooit naar radio oid. Ik had alleen wel in januari oid eens gedacht, laat ik eens kijken of ik aan de limiet toekom en of ik een waarschuwing krijg, dus surfde ik thuis niet meer via wifi, maar deed alles via vodafone live. Maar gebruikte hem niet als modem voor mn laptop, is immers ook niet nodig, ik heb een abo bij xs4all lopen daarvoor.
Dus ik denk nog, dat komt omdat ik nu niet meer via wifi surf. De pest is dat het halverwege maart was, en ik alleen de rekening nog maar had van februari, waar alleen de gebruikskosten van januari in staan. En dan ook nog eens een lange tabel, met onderin niet een mooi optelsommetje, nee, dat mag je zelf uitrekenen.
Ik vodafone gebeld, waar het probleem zat. Volgens hen konden ze niet zien hoe hoog februari lag. Januari lag iig op 200MB maar op 13 maart lag mijn verbruik voor die maand op 900MB
Ik viel bijna van mn stoel en geloofde het niet. In 13 dagen tijd. Alleen mail checken om de 5 minuten headers tot 20kb, en een kleine bijlage daar gelaten, de rest haalde ik binnen op mn laptop), oké, redelijk wat surfen op een dag, (hyves, telegraafje, mobile tvgids online, buienradar, en wat fora's) maar we hebben het hier over sites geschikt voor de mobiel dus hooguit enkele kb's per site en wat msnen. Streaming radio, tv, you tube, niks van dat alles. Dus ik begreep het niet. Afijn, het zal wel, dus vanaf nu er op letten.
Na een paar dagen had ik er toch weinig vertrouwen in, en dacht dat het aan mn mailchecken zou moeten liggen, aangezien ik voor dei crash nooit had dat hij headers ging controleren. Dus ik heb dat op handmatig gezet.
Krijg ik afgelopen vrijdag een sms van vodafone, dat mijn verbruik te hoog ligt. Ik gelijk weer bellen, en ook maar even mn online rekening ingekeken. En ja hoor... daar zag ik de data over februari. (34bladzijden lange rekening) En ik zag gelijk dat hij dag en nacht connecte met vodafone life. Allemaal sessies van tussen de 2000kb-8000kb, maar ook uitschieters van zelfs 320.000kb. En na verloop van tijd zie je ook dat ik mijn mailcheck op een kwartier heb gezet, en weer later op een uur, want dan zijn de sessies om het kwartier en om het uur. Er zat dus iets niet goed in mijn toestel?
Vodafone gebeld. Mijn verbruik voor maart lag op 1,3gig! En toen was ik al begonnen met handmatig checken van mn mail, een paar keer per dag, (anders was het wellicht nog hoger geweest). Wat iig resulteerde in een verbruik in april van 'maar' 15MB in 4 dagen.
Bij vodafone snapten ze ook wel dat ik niet zelf iedere 5 minuten bewust misbruik zat te maken van mn foon en dat er een fout in mn toestel zat. Ik zou een harde reset geven en klijken of het dan over was. Voor ik dat gedaan heb nog wel met HTC gebeld natuurlijk, maar daar gaven ze het zelfde advies. Dus dat gedaan vrijdag. En voila.. mijn probleem is opgelost. Dwz, mijn mailprobleem. Maar mijn dataverbruik maak ik me wel zorgen om.
Want 250MB is natuurlijk erg weinig. De eerste keer dat ik vodafone belde trouwens, werd mij verteld dat iedere maand naar het gemiddelde wordt gekeken. En voor februari januari lag dat op 20-25MB, en zat ik met mijn 200MB normaal dataverbruik (geen mailprobleem) op het randje volgens de juffrouw. Voor februari lag het gemiddelde op 15MB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nou echt waar, dat geloof ik niet. Die 25MB trouwens ook niet.
Ze konden mij bij vodafone ook niet vertellen voor welke maand mijn waarschuwing inging. Of dat nu al bij januari was, of voor februari. Want anders zit ik met jan/feb/en maar ook al te hoog, op 3 keer overschrijden van de limiet. Ik zei ook nog dat ik dus niet bewust misbruik heb gemaakt van mn datablox. (zij dachten dat ik via mn tytn op mn laptop surfde), maar zagen later ook wel in dat het connecten 24/7 om de 5 minuten door ging. Daar hebben ze ook notitie van gemaakt.
Afijn, met een geheel schone tytn en alleen nog maar wifi bij thuisgebruik, zag ik dat er toch in een nacht, in 8 uren zo'n 15MB aan data was afgeschreven. Bleek dat later mijn weerprogje van de tytn te zijn, die op automatisch stond na de harde reset. Dus ieder uur werden weersgegevens gedownload. (ms een waarschuwing voor andere gebruiker?). Verder heb ik gemerkt dat alleen maar mn mail checken zonder dat er nieuwe berichten zijn per keer een flink aantal kb's kost. Iig teveel om het nog om de 5 minuten te doen, dus doe het nu handmatig.
Mijn punt is nu, met normaal gebruik, en dan weten de meesten wel waar we het hier over hebben, kom ik ruim over die 25MB gemiddeld. En ik durf bijna te verwedden, de meeste bloxgebruikers. Zij die daar onder zitten, snap ik niet dat ze een internetblox aanschaffen. Ik heb een tytn2 aangeschaft met zorgeloos internet. Bij Bel Company werd mij verteld dat hoe meer we met zijn allen surfen, hoe hoger de limiet. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Want dan geven ze je een waarschuwing. En we komen nooit aan een hoger gemiddeld verbruik, want dat is er al lang, maar wordt volgens mij door vodafone stil gehouden.
Als je zorgeloos mobiel internet aanschaft, verwacht je niet dat je met een teller op je mobiel moet bijhouden wat je verbruik is. Als men adverteert met leuk msnen, filmpjes bekijken en streaming weet ik wat, verwacht je niet dat het maar om enkele filmpjes per maand gaat omdat je anders een waarschuwing krijgt.
Nu werd ik gisteren gebeld terwijl ik in de winkel was door een vodafone medewerker met een aanbieding voor een nieuw abo. Niets vermoedend heb ik gezegd dat ze later maar weer eens moeten proberen op een avond oid. Mijn vriendin die op dezelfde dag een abo en foon aangeschaft heeft bij vodafone, is niet gebeld. Nu ik hier rondgelezen heb, vermoed ik dat eht wel eens zo kan zijn dat men mij in een ander tarief wil gooien wat betreft internetblox oid. Immers, een brief, een sms, dat zijn 2 waarschuwingen. En dan een voorstel tot een duurder abo?
Goed, ik laat het nog wel weten hoe het afloopt, maar voor mij wellicht geen vodafone meer als ze vast blijven houden aan die 25MB. Februari 15MB... laat me niet lachen zeg. Met een uurtje surfen en mailen zit je daar al op. Waarvoor schaf je dan zorgeloos inernet aan? Ik heb zeker een telefoon van 700+ euro om mn mail eens per dag te checken en surfen alleen voor het hoognodige? Met zo'n telefoon en snel internet abo ben je daar zo doorheen!
Sorry voor het lange verhaal. Maar kijk dus ook uit met je email. Als daar iets niet goed staat, kost het je veel data. Net als met programma's die automatisch gegevens downloaden. Als ik de teller niet aan had gehad na de harde reset, had ik niet geweten dat er per dag ook weer 30MB af zou gaan voor dat weerbericht. En dan had ik april weer over de limiet gezeten!
Ik zou best eens willen weten hoe hoog het verbruik nu echt ligt en waar vodafone zich moet verantwoorden over de gegevens hiervan. Want ik kan er niet bij dat dat klopt. Dat bestaat gewoon niet, en iedereen hier kan dat bevestigen. Daar hoef je je abo echt niet voor te gebruiken met je laptop! Dat is met normaal surf en mail gedrag al zo.
Ik zal even verduidelijken waarom ik vorige maand ook zo'n vreselijke brief van Vodafone kreeg zoals die hier al eerder vermeld word. Daar kon ik dus helemaal boos om worden, ook nog eens de aandacht vestigen op zorgeloos internet terwijl je op je vingers wordt getikt voor het gebruik in dezelfde brief!
Wegens een fout in mijn toestel na een crash tijdens het mail ophalen (TYTN 2), waren al mijn mailboxen weg. Dus opnieuw geïnstalleerd. Vanaf toen begon hij om de 5 minuten mijn mail te checken (zoals altijd). Echter, na het binnenhalen van de headers, ging hij door met het controleren van de overige headers. En dat waren met die 2 mailboxen ongeveer zo'n 700 headers en daar lipe hij regelmatig op vast, kreeg dan een melding dat het niet mogelijk was om berichten te downloaden. Afijn.. ik zal jullie de rest besparen en met mn verhaal komen:
Ik kreeg in maart een brief van vodafone dat mijn datagebruik met meer dan 10x het gemiddelde te hoog was. Ik gelijk gebeld, want ik snapte er niks van, ik deed niks anders dan normaal. En youtube al helemaal niet, want dat krijg ik op mijn tytn2 met vodafone niet aan de praat. Ik luister nooit naar radio oid. Ik had alleen wel in januari oid eens gedacht, laat ik eens kijken of ik aan de limiet toekom en of ik een waarschuwing krijg, dus surfde ik thuis niet meer via wifi, maar deed alles via vodafone live. Maar gebruikte hem niet als modem voor mn laptop, is immers ook niet nodig, ik heb een abo bij xs4all lopen daarvoor.
Dus ik denk nog, dat komt omdat ik nu niet meer via wifi surf. De pest is dat het halverwege maart was, en ik alleen de rekening nog maar had van februari, waar alleen de gebruikskosten van januari in staan. En dan ook nog eens een lange tabel, met onderin niet een mooi optelsommetje, nee, dat mag je zelf uitrekenen.
Ik vodafone gebeld, waar het probleem zat. Volgens hen konden ze niet zien hoe hoog februari lag. Januari lag iig op 200MB maar op 13 maart lag mijn verbruik voor die maand op 900MB
Ik viel bijna van mn stoel en geloofde het niet. In 13 dagen tijd. Alleen mail checken om de 5 minuten headers tot 20kb, en een kleine bijlage daar gelaten, de rest haalde ik binnen op mn laptop), oké, redelijk wat surfen op een dag, (hyves, telegraafje, mobile tvgids online, buienradar, en wat fora's) maar we hebben het hier over sites geschikt voor de mobiel dus hooguit enkele kb's per site en wat msnen. Streaming radio, tv, you tube, niks van dat alles. Dus ik begreep het niet. Afijn, het zal wel, dus vanaf nu er op letten.
Na een paar dagen had ik er toch weinig vertrouwen in, en dacht dat het aan mn mailchecken zou moeten liggen, aangezien ik voor dei crash nooit had dat hij headers ging controleren. Dus ik heb dat op handmatig gezet.
Krijg ik afgelopen vrijdag een sms van vodafone, dat mijn verbruik te hoog ligt. Ik gelijk weer bellen, en ook maar even mn online rekening ingekeken. En ja hoor... daar zag ik de data over februari. (34bladzijden lange rekening) En ik zag gelijk dat hij dag en nacht connecte met vodafone life. Allemaal sessies van tussen de 2000kb-8000kb, maar ook uitschieters van zelfs 320.000kb. En na verloop van tijd zie je ook dat ik mijn mailcheck op een kwartier heb gezet, en weer later op een uur, want dan zijn de sessies om het kwartier en om het uur. Er zat dus iets niet goed in mijn toestel?
Vodafone gebeld. Mijn verbruik voor maart lag op 1,3gig! En toen was ik al begonnen met handmatig checken van mn mail, een paar keer per dag, (anders was het wellicht nog hoger geweest). Wat iig resulteerde in een verbruik in april van 'maar' 15MB in 4 dagen.
Bij vodafone snapten ze ook wel dat ik niet zelf iedere 5 minuten bewust misbruik zat te maken van mn foon en dat er een fout in mn toestel zat. Ik zou een harde reset geven en klijken of het dan over was. Voor ik dat gedaan heb nog wel met HTC gebeld natuurlijk, maar daar gaven ze het zelfde advies. Dus dat gedaan vrijdag. En voila.. mijn probleem is opgelost. Dwz, mijn mailprobleem. Maar mijn dataverbruik maak ik me wel zorgen om.
Want 250MB is natuurlijk erg weinig. De eerste keer dat ik vodafone belde trouwens, werd mij verteld dat iedere maand naar het gemiddelde wordt gekeken. En voor februari januari lag dat op 20-25MB, en zat ik met mijn 200MB normaal dataverbruik (geen mailprobleem) op het randje volgens de juffrouw. Voor februari lag het gemiddelde op 15MB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nou echt waar, dat geloof ik niet. Die 25MB trouwens ook niet.
Ze konden mij bij vodafone ook niet vertellen voor welke maand mijn waarschuwing inging. Of dat nu al bij januari was, of voor februari. Want anders zit ik met jan/feb/en maar ook al te hoog, op 3 keer overschrijden van de limiet. Ik zei ook nog dat ik dus niet bewust misbruik heb gemaakt van mn datablox. (zij dachten dat ik via mn tytn op mn laptop surfde), maar zagen later ook wel in dat het connecten 24/7 om de 5 minuten door ging. Daar hebben ze ook notitie van gemaakt.
Afijn, met een geheel schone tytn en alleen nog maar wifi bij thuisgebruik, zag ik dat er toch in een nacht, in 8 uren zo'n 15MB aan data was afgeschreven. Bleek dat later mijn weerprogje van de tytn te zijn, die op automatisch stond na de harde reset. Dus ieder uur werden weersgegevens gedownload. (ms een waarschuwing voor andere gebruiker?). Verder heb ik gemerkt dat alleen maar mn mail checken zonder dat er nieuwe berichten zijn per keer een flink aantal kb's kost. Iig teveel om het nog om de 5 minuten te doen, dus doe het nu handmatig.
Mijn punt is nu, met normaal gebruik, en dan weten de meesten wel waar we het hier over hebben, kom ik ruim over die 25MB gemiddeld. En ik durf bijna te verwedden, de meeste bloxgebruikers. Zij die daar onder zitten, snap ik niet dat ze een internetblox aanschaffen. Ik heb een tytn2 aangeschaft met zorgeloos internet. Bij Bel Company werd mij verteld dat hoe meer we met zijn allen surfen, hoe hoger de limiet. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Want dan geven ze je een waarschuwing. En we komen nooit aan een hoger gemiddeld verbruik, want dat is er al lang, maar wordt volgens mij door vodafone stil gehouden.
Als je zorgeloos mobiel internet aanschaft, verwacht je niet dat je met een teller op je mobiel moet bijhouden wat je verbruik is. Als men adverteert met leuk msnen, filmpjes bekijken en streaming weet ik wat, verwacht je niet dat het maar om enkele filmpjes per maand gaat omdat je anders een waarschuwing krijgt.
Nu werd ik gisteren gebeld terwijl ik in de winkel was door een vodafone medewerker met een aanbieding voor een nieuw abo. Niets vermoedend heb ik gezegd dat ze later maar weer eens moeten proberen op een avond oid. Mijn vriendin die op dezelfde dag een abo en foon aangeschaft heeft bij vodafone, is niet gebeld. Nu ik hier rondgelezen heb, vermoed ik dat eht wel eens zo kan zijn dat men mij in een ander tarief wil gooien wat betreft internetblox oid. Immers, een brief, een sms, dat zijn 2 waarschuwingen. En dan een voorstel tot een duurder abo?
Goed, ik laat het nog wel weten hoe het afloopt, maar voor mij wellicht geen vodafone meer als ze vast blijven houden aan die 25MB. Februari 15MB... laat me niet lachen zeg. Met een uurtje surfen en mailen zit je daar al op. Waarvoor schaf je dan zorgeloos inernet aan? Ik heb zeker een telefoon van 700+ euro om mn mail eens per dag te checken en surfen alleen voor het hoognodige? Met zo'n telefoon en snel internet abo ben je daar zo doorheen!
Sorry voor het lange verhaal. Maar kijk dus ook uit met je email. Als daar iets niet goed staat, kost het je veel data. Net als met programma's die automatisch gegevens downloaden. Als ik de teller niet aan had gehad na de harde reset, had ik niet geweten dat er per dag ook weer 30MB af zou gaan voor dat weerbericht. En dan had ik april weer over de limiet gezeten!
Ik zou best eens willen weten hoe hoog het verbruik nu echt ligt en waar vodafone zich moet verantwoorden over de gegevens hiervan. Want ik kan er niet bij dat dat klopt. Dat bestaat gewoon niet, en iedereen hier kan dat bevestigen. Daar hoef je je abo echt niet voor te gebruiken met je laptop! Dat is met normaal surf en mail gedrag al zo.
Misschien verwacht Vodafone dat mobiel internetten nogsteeds gebeurd via mobiel.website.nl/pda
Nu.nl Is 286KB groot op dit moment, de mobiele versie 40KB. Sinds ik een VGA scherm heb surf ik naar gewone sites en kost dit zo'n 5MB per dag. Daarmee ga je in de maand al snel richting de 150MB
Verwijderd
Mensen,
Ik heb een klein vraagje waar jullie misschien raad mee weten.
Sinds afgelopen zomer ergens heb ik een Hi30 abo met Eindeloos Online bundel (à 9,50 of 9,95)
Nu meende ik toen gelezen te hebben dat streaming video niet binnen die bundel valt.
Nu kan ik er echter niks meer van terugvinden, en lees ik hier op het forum allerlei berichten over dat men gewoon streamt.
Weet iemand hoe het zit? Kan ik radiostreams op mijn TyTN luisteren, die binnen mijn bundel vallen? en hoe zit het met videostreaming?
Heb geen zin in verrassingen achteraf.
Dank.
Sinds afgelopen zomer ergens heb ik een Hi30 abo met Eindeloos Online bundel (à 9,50 of 9,95)
Nu meende ik toen gelezen te hebben dat streaming video niet binnen die bundel valt.
Nu kan ik er echter niks meer van terugvinden, en lees ik hier op het forum allerlei berichten over dat men gewoon streamt.
Weet iemand hoe het zit? Kan ik radiostreams op mijn TyTN luisteren, die binnen mijn bundel vallen? en hoe zit het met videostreaming?
Dank.
Verwijderd
Ik ben op het moment aan het orienteren naar een data-abbonement, maar wat ik niet begrijp is dat ik bij veel provider ook een duur telefoonabbonement aan moet schaffen.
Zijn er al providers waar je een data-abbonement los aan kunt schaffen? Ik wil het zo hebben als ik nu thuis heb, een provider voor internet, en een provider voor telefonie (in mijn geval prepaid). Ik ben bereid tot 10 euro per maand uit te geven.
Zijn er al providers waar je een data-abbonement los aan kunt schaffen? Ik wil het zo hebben als ik nu thuis heb, een provider voor internet, en een provider voor telefonie (in mijn geval prepaid). Ik ben bereid tot 10 euro per maand uit te geven.
Naast Vodafone prepaid met Internet Blox (9.50 euro per maand/UMTS snelheid/~250MB FUP) is er nog Rabomobiel (~10 euro/GPRS/750Mb FUP). Meer alternatieven zijn er bij mijn weten niet. De eerste stond trouwens ook al in de startpost.Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:01:
Ik ben op het moment aan het orienteren naar een data-abbonement, maar wat ik niet begrijp is dat ik bij veel provider ook een duur telefoonabbonement aan moet schaffen.
Data-only-abonnementen zijn er wel los, maar niet voor die prijs. T-Mobile bijvoorbeeld heeft zulke abonnementen vanaf € 19,50 per maand en XS4ALL vanaf € 33,57.Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:01:
Ik snap natuurlijk dat je het zo goedkoop mogelijk wilt hebben, maar 10 euro is wel erg weinig. Je trekt zelf de vergelijking met een vaste internetverbinding; die kosten over het algemeen ook wel iets meer dan een tientje, toch?
Ik denk dat je dat die gedeelde telefonie/data abonnementen een beetje hetzelfde moet zien als hoe de meeste kabelboeren internet en telefonie verkopen: je hebt een basisabonnement nodig voor toegang tot het netwerk, en je betaalt dan extra voor aanvullende diensten (bijvoorbeeld dat tientje bij T-Mobile voor internet). Met andere woorden: dat telefonie 30 euro kost, en telefonie+internet 40 euro, betekent niet dat internet los maar 10 euro kost
Toevoeging: Hm, precies gelijk gepost met troftnom
[ Voor 6% gewijzigd door Oele_ op 18-04-2008 16:59 ]
Vodafone prepaid. Wel voor mobiel internet en niet als provider voor thuis. (laptop, pc)Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:01:
Als je meer wilt, een Web'n'walk stick i.c.m T-mobile DataOnly PIT+. Wel duurder: 19,50 p/mnd.
[ Voor 16% gewijzigd door robert-630 op 18-04-2008 17:00 ]
Verwijderd
Vodafone Prepaid met Blox, dat gaat hem worden. Ik heb hem inderdaad in de OP gezien, maar ik zag niet dat het ook in combinatie met Prepaid kon. Mooi!
Rabomobiel stapt overigens rond deze tijd over op het KPN netwerk. Zou het dan nog steeds GPRS blijven?troftnom schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 16:56:
Naast Vodafone prepaid met Internet Blox (9.50 euro per maand/UMTS snelheid/~250MB FUP) is er nog Rabomobiel (~10 euro/GPRS/750Mb FUP).
Edit: "Enkele nieuwe diensten zoals mms en breedband mobiel internet (UMTS) worden aan de bestaande Rabo Mobiel diensten toegevoegd."
Bron: http://www.rabomobiel.nl/...abo_mobiel_op_kpn_netwerk
'Onbeperkt' mobiel internet is ook daar mogelijk in combinatie met prepaid. En in de Algemene voorwaarden lees ik niet dat gebruik op een laptop verboden is. Enige omschrijving van het 'Toestel':
Mijn laptop met Sierra kaartje voldoet daar ook aan volgens mij.Een mobiel communicatietoestel met accessoires, dat voldoet aan de standaard van het Netwerk.
[ Voor 13% gewijzigd door Jan-E op 18-04-2008 17:30 ]
Klopt, ben ook wel benieuwd of dit effect gaat hebben op de geboden snelheid (en voor die prijs dan).Jan-E schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:25:
[...]
Rabomobiel stapt overigens rond deze tijd over op het KPN netwerk. Zou het dan nog steeds GPRS blijven?
[ Voor 3% gewijzigd door troftnom op 18-04-2008 17:30 ]
Vodafone Zorgeloos Internet kan op Vodafone prepaid.Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:01:
Tsja als je een hele dag je browser laat openstaan, zou er al eens iets gepost kunnen zijn natuurlijk

Overigens kun je ook op je laptop internet prepaid krijgen....
[ Voor 14% gewijzigd door RaJitsu op 18-04-2008 20:12 ]
B.S.U.R.
Ik heb hier uitgelegd hoe het zit met de streaming bij KPN. Ik ga ervanuit dat het bij KPN, Hi en Telfort allemaal hetzelfde werkt. Ik heb namelijk nergens nog gelezen dat mensen echt voor streaming hebben betaalt, tenzij ze via de portal van de provider zich hebben aangemeld voor een betaalde dienst die dan dingen naar je mobiel streamt.Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:33:
Mensen,
Dank.
Rex
Waarom neem je geen Sim-Only bij Telfort? Internet bij Sim-Only kost 7 EUR + 5.95 voor Sim-Only 100 = 12,95 per maand.Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:01:
Rex
Sinds een week heb ik een HTC Tytn 2 in mijn bezit. Dat in combinatie met een Vodafone abonement met internet. Alleen krijg ik de instellingen voor het streamen van video en audio niet goed. Vodafone heb ik al gebeld maar die kunnen mij geen ondersteuning bieden voor de Tytn 2 omdat ze daar de informatie niet van hebben.
Hoe is dit werkend te krijgen.. Staat Vodafone uberhaubt streaming toe?
Verwijderd
Omdat ik dan over mijn budget schiet. Ik bel op het moment voor (gemiddeld) 1,33 euro per maand aan prepaid tegoed.ReFleXWolf schreef op zondag 20 april 2008 @ 11:59:
[...]
Waarom neem je geen Sim-Only bij Telfort? Internet bij Sim-Only kost 7 EUR + 5.95 voor Sim-Only 100 = 12,95 per maand.
Je moet eens kijken of er een proxy ingesteld staat. Vodafone wil deze nogal eens voor configureren, maar die proxy is niet nodig en belemmerd volledig gebruik van je dataverbinding.darkdesign schreef op zondag 20 april 2008 @ 19:02:
Sinds een week heb ik een HTC Tytn 2 in mijn bezit. Dat in combinatie met een Vodafone abonement met internet. Alleen krijg ik de instellingen voor het streamen van video en audio niet goed. Vodafone heb ik al gebeld maar die kunnen mij geen ondersteuning bieden voor de Tytn 2 omdat ze daar de informatie niet van hebben.
De proxy stond onderdaad aan. Heb hem even uit gezet maar youtube werkt er nogsteeds niet mee..troftnom schreef op zondag 20 april 2008 @ 22:39:
[...]
Je moet eens kijken of er een proxy ingesteld staat. Vodafone wil deze nogal eens voor configureren, maar die proxy is niet nodig en belemmerd volledig gebruik van je dataverbinding.
Je wilt youtube op Windows Mobile bekijken, geloof niet dat het direct compatible is. Heb je het al eens met vtap geprobeerd? Werkt audio streamen trouwens wel na het uitschakelen van de proxy?darkdesign schreef op zondag 20 april 2008 @ 23:00:
[...]
De proxy stond onderdaad aan. Heb hem even uit gezet maar youtube werkt er nogsteeds niet mee..
Ik snap na het lezen van dit topic de policy van Vodafone echt niet meer...
1: Adverteer met 'beperkt internet' onder de naam Vodafone ZORGELOOS INTERNET
2: Ga iedereen die hiervan ZORGELOOS gebruik maak een dreigbrief / sms sturen dat ze te veel gebruiken
Sorry voor de wat cynische houding, maar ik bedoel; koppel dan niet zo'n naam aan je internetabbonement (dit geldt in mindere mate ook voor de andere providers)
En ik bedoel: zorg in elk geval dat wij dan ook toegang hebben tot het actuele datagebruik van alle gebruikers gemiddeld...
1: Adverteer met 'beperkt internet' onder de naam Vodafone ZORGELOOS INTERNET
2: Ga iedereen die hiervan ZORGELOOS gebruik maak een dreigbrief / sms sturen dat ze te veel gebruiken
Sorry voor de wat cynische houding, maar ik bedoel; koppel dan niet zo'n naam aan je internetabbonement (dit geldt in mindere mate ook voor de andere providers)
En ik bedoel: zorg in elk geval dat wij dan ook toegang hebben tot het actuele datagebruik van alle gebruikers gemiddeld...
Vtap gebruik ik inderdaad om youtube te vervangen, maar soms zoek ik liever op plaatje via de youtube site zelf. Tevens vind in de Vtap player niet plezierig en is het geluid bij filmpjes erg zacht. Audio heb ik nog niet geprobeerd, via welke site kan ik dat het beste proberen?troftnom schreef op zondag 20 april 2008 @ 23:11:
[...]
Je wilt youtube op Windows Mobile bekijken, geloof niet dat het direct compatible is. Heb je het al eens met vtap geprobeerd? Werkt audio streamen trouwens wel na het uitschakelen van de proxy?
Ik heb inderdaad WM6. En als jij zegt dat dat niet compatible is ga ik mijn eigen erbij neerleggen
Oja, hoe zie ik trouwens mijn data verbruik op een Tytn 2?
[ Voor 4% gewijzigd door darkdesign op 20-04-2008 23:29 ]
Iets specifieker, voor de desktop versie van Youtube heb je goede flash ondersteuning nodig wat nog ontbreekt in Windows Mobile. De mobiele youtube versie gebruikt het 3gp formaat, standaard niet aanwezig in WM6, maar wordt vaak ondersteund door een extra programma dat blijkbaar niet op de Tytn2 aanwezig is (op de Samsung i780 heb je daar pvplayer voor bijvoorbeeld). De 3gp streams werken bij mij wel via Vodafone (proxy uit). Je zou dus nog op zoek kunnen gaan naar een compatibel programma voor je Tytn.darkdesign schreef op zondag 20 april 2008 @ 23:28:
[...]
Ik heb inderdaad WM6. En als jij zegt dat dat niet compatible is ga ik mijn eigen erbij neerleggen
Voor dataverbruik bij te houden heb je extra software nodig, standaard ook niet aanwezig in WM.
Op deze site (en als je even verder googlet ook nog wel op andere plekken) wordt uitgelegd hoe je de 3gp player van HTC zelf op een Windows Mobile telefoon kan zetten.troftnom schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:49:
[...]
De mobiele youtube versie gebruikt het 3gp formaat, standaard niet aanwezig in WM6, maar wordt vaak ondersteund door een extra programma dat blijkbaar niet op de Tytn2 aanwezig is (op de Samsung i780 heb je daar pvplayer voor bijvoorbeeld).
http://thinkabdul.com/200...e-56-pocket-pcsmartphone/
Ik surf al een paar maanden via de HSPDA modem van vodafone icm een prepaid kaartje. Ik zit elke maand ruim over de limiet, maar er is nog niets gebeurd 
Het is sowieso belachelijk dat ze zorgeloos in de naam durven te zetten.
[ Voor 20% gewijzigd door BladePHQ op 21-04-2008 19:19 ]
Wat is de snelheid die je gemiddeld behaalt? Surf je wel eens met de volle snelheid, 3600 Kbps (450KBps).BladePHQ schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:18:
Ik surf al een paar maanden via de HSPDA modem van vodafone icm een prepaid kaartje. Ik zit elke maand ruim over de limiet, maar er is nog niets gebeurd
Ik gebruik VF prepaid + internet blox op de camping.
Dit icm een huawei en draytek 2910 router
Nog geen problemen gehad.
Eens kijken of ze moeilijk doen na 14 dagen vakantie .....
Dit icm een huawei en draytek 2910 router
Nog geen problemen gehad.
Eens kijken of ze moeilijk doen na 14 dagen vakantie .....
Ik heb het hier al gepost maar ik denk dat het voor sommigen hier ook wel van belang kan zijn: Vodafone heeft op dit moment een probleempje in hun netwerk waardoor er iedere 10 seconden wat packetloss optreedt. Meestal merk je dit niet echt omdat het TCP protocol waarop de meeste toepassingen gebouwd zijn dat vanzelf corrigeert, maar bij toepassingen die van UDP gebruik maken, zoals RTSP-streaming, merk je het dus wel.
Bij streaming media resulteert het in de praktijk tot iedere 10 seconden een korte stilte in de audio en een stilstaand beeld in geval van video, voor +/- 1 seconde.
Vodafone heeft een patch klaar staan waarmee ze het probleem uiterlijk 14 mei (misschien eerder) willen oplossen.
Dit verklaart dus ook waarom het Vodafone gebruikers maar niet lukt om zonder haperingen naar Moodio te luisteren.
Bij streaming media resulteert het in de praktijk tot iedere 10 seconden een korte stilte in de audio en een stilstaand beeld in geval van video, voor +/- 1 seconde.
Vodafone heeft een patch klaar staan waarmee ze het probleem uiterlijk 14 mei (misschien eerder) willen oplossen.
Dit verklaart dus ook waarom het Vodafone gebruikers maar niet lukt om zonder haperingen naar Moodio te luisteren.
De nieuwe data bundels van Rabo Mobiel op het KPN netwerk staan online. Voor prepaid klanten veranderd er weinig, nog steeds betalen per KB, of onbeperkt voor €10,- per maand (FUP 750MB), maar dit alleen via GPRS, Jammergenoeg geen onbeperkt gebruik van UMTS dustroftnom schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:30:
[...]
Klopt, ben ook wel benieuwd of dit effect gaat hebben op de geboden snelheid (en voor die prijs dan).
Klanten met abo kunnen wel gebruik maken van het UMTS netwerk, maar dit is dan jammergenoeg niet meer onbeperkt: 10MB per maand voor €7,50 per maand, en 150MB voor €12,50 per maand.
Zie: http://www.rabomobiel.nl/...biel_internet/databundels
Ik kan niet achterhalen of mobiel bankieren gratis erbij zit. Als dit niet het geval is, hebben ze vrij slecht onderhandeld voor een bank die een MVNO begint om mobiel bankieren aan de man te krijgenReBr schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 20:31:
[...]
De nieuwe data bundels van Rabo Mobiel op het KPN netwerk staan online. Voor prepaid klanten veranderd er weinig, nog steeds betalen per KB, of onbeperkt voor €10,- per maand (FUP 750MB), maar dit alleen via GPRS, Jammergenoeg geen onbeperkt gebruik van UMTS dus
Klanten met abo kunnen wel gebruik maken van het UMTS netwerk, maar dit is dan jammergenoeg niet meer onbeperkt: 10MB per maand voor €7,50 per maand, en 150MB voor €12,50 per maand.
Zie: http://www.rabomobiel.nl/...biel_internet/databundels
Ik heb T-Mobile PIT. Toenet had ik per ongeluk het verkeerde data-account, nl. die van Vodafone, die toevallig ook in m'n telefoon staat, aan staan. Het vreemde is dat het gewoon werkte en ik opeens een veel snellere verbinding (haalde rond de 380 kbps down) had. Nu het weer op de normale instellingen staat haal ik weer maar 128 kbps.
Wat gebeurt hier nou? Heeft T-Mobile een standaard APN die gekozen wordt als je zelf iets onzinnigs (zoals live.vodafone.com) ingeeft? En wat voor gevolgen heeft dat voor de kosten? Rekenen ze dat per kb af?
Wat gebeurt hier nou? Heeft T-Mobile een standaard APN die gekozen wordt als je zelf iets onzinnigs (zoals live.vodafone.com) ingeeft? En wat voor gevolgen heeft dat voor de kosten? Rekenen ze dat per kb af?
Dit topic is gesloten.