FUP op 250MB? Uhm nee. Dat is 10x het gemiddelde en daar mag je niet overheen gaan. Met 1GB ben je daar dus 40x overheen gegaan! Die brief klopt dus niet of je DU-meter heeft verkeerd gemeten. Wees in ieder geval blij dat ze je niet meteen extra berekend of afgesloten hebben.SharpEdgeOne schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 19:54:
Ik gebruik nu een aantal maanden vodafone zorgeloos internet op mn pda. Heb er ook een aantal maanden via mn pda mee geinternet op mn pc omdat de internet aansluiting er uit lag. Heb alleen van januari een waarschuwingsbrief gekregen van vodafone. Met DU-meter had ik mijn verbruik bijgehouden en dat lag rond de 1 gig. Daar komt dus los inet gebruik van mn pda nog bij. In die brief stond dat ik meer dan 5 keer het gemiddelde verbruik had gebruikt. Volgens mij ligt de fup nog steeds dus op 250 mb...Voor de rest ben ik er tevreden over. Met 3 streepjes HSDPA bereik haal ik rond de 110 KB/s.
Ik vind die FUP in ieder geval helemaal niet zo fair... Ik internet heel veel met mn PPC (HTC Touch Cruise) en dat wil ik zorgeloos blijven doen. En nu dat gekloot met een FUP. Ik word er niet blij van
De latency is wel een probleem met mobiel internet.. Dataoverdrachtsnelheid is prima, maar een latency van bijna een seconde is om te huilen.
Overigens is er prima mee te leven, maar het vergt wel geduld.
De latency is wel een probleem met mobiel internet.. Dataoverdrachtsnelheid is prima, maar een latency van bijna een seconde is om te huilen.
Overigens is er prima mee te leven, maar het vergt wel geduld.
Droogkloot.
Dat van die 400MB is echt waar. Ik had een vraag over wat streaming via mijn toestel, en die Vodafonekerel wist het ook niet precies, en heeft er toen voor gebeld met een data-afdeling (die voor ons niet beschikbaar is). En die meldde dat het genomen gemiddelde met betrekking tot het FUP was aangepast, en dat streaming tegenwoordig ook onder de 'bundel' valt.
[ Voor 6% gewijzigd door RaJitsu op 09-03-2008 14:47 ]
B.S.U.R.
Dit is dus een laptop-abo? Ik zat te overwegen naar Vodafone te stappen, maar zo nu en dan upload ik nogal eens wat en dan is 64 kbps weer erg weinig (Zorgeloos Online).Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 06:03:
[...]
Is te traag. Kan je beter een extra abonnement voor je laptop erbij nemen:
http://www.vodafone.nl/pr...iel_internet_op_je_laptop
Ben je voor 2 tientjes klaar, 250MB per maand is genoeg om 2-3 uur per dag te RDP'een.
Als je niet zo'n serieuze werknemer bent en ook ge-entertainment wil worden in de trein (streaming media) kan je voor 4 tientjes 1GB per maand verstoken bij Vodafone.
(Met de huidige Vodafone tarieven en snelheden zal er geen werkgever zijn die werken tijdens woonwerk forensen niet gaat stimuleren. Blijft uiteraard wel de vraag of dit wel of geen werkuren zijn..)
(...)
Pas bij UMTS/HSDPA begint het leuk te worden:
[afbeelding]
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
FUP is een marketingtruc om het bedrijf *toch* met "Zorgeloos Internet" te kunnen laten blijven adverteren, zonder dat mensen echt veel data gaan downloaden.
Ze hadden ook met Vodafone 400 MB oid kunnen adverteren, zoals bijvoorbeeld Telfort vroeger deed met 5, 20 MB en 1 GB. Maarja, je moet toch een beetje lekker kunnen adverteren, dus dan noem je het "Zorgeloos Internet" met ergens een limiet op een paar honderd MB zodat je een brief thuiskrijgt.
"Hou Zorgeloos Internet echt Zorgeloos!"
Ze hadden ook met Vodafone 400 MB oid kunnen adverteren, zoals bijvoorbeeld Telfort vroeger deed met 5, 20 MB en 1 GB. Maarja, je moet toch een beetje lekker kunnen adverteren, dus dan noem je het "Zorgeloos Internet" met ergens een limiet op een paar honderd MB zodat je een brief thuiskrijgt.
"Hou Zorgeloos Internet echt Zorgeloos!"
Alors.
400 MB is voor mij voldoende, maar 64 kbps up niet. Minimaal 256 wil ik eigenlijk
Verwijderd
DUSSSSSSSSSSSSSSSSS,
Blijft mijn oproep staan. Ga met z'n allen 300-400 mb genereren (als die 40mb klopt tenminste).
En laat Vodafone de rambam krijgen met die marketingtruc !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Blijft mijn oproep staan. Ga met z'n allen 300-400 mb genereren (als die 40mb klopt tenminste).
En laat Vodafone de rambam krijgen met die marketingtruc !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik doe voor de Hi klanten mn best, elke maand rond de 200/250 MB
(wat dus 10x meer dan gemiddeld schijnt te zijn)
Verwijderd
GOED BEZIG..............WIE VOLGT ???????????????????????????Sir_Killalot schreef op maandag 10 maart 2008 @ 10:30:
Ik doe voor de Hi klanten mn best, elke maand rond de 200/250 MB![]()
Dus kun je bij Vodafone nu ook Youtube filmpjes streamen ?RaJitsu schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:46:
Dat van die 400MB is echt waar. Ik had een vraag over wat streaming via mijn toestel, en die Vodafonekerel wist het ook niet precies, en heeft er toen voor gebeld met een data-afdeling (die voor ons niet beschikbaar is). En die meldde dat het genomen gemiddelde met betrekking tot het FUP was aangepast, en dat streaming tegenwoordig ook onder de 'bundel' valt.
Zelfs al zou het mogen is 400 mb nog een lachertje , een filmpje van 10 min. is op Youtube ruim 20 mb.
400mb : 20 mb = 20.
20 X 10 min. = 200 min.
200 min. : 30 dagen = 6.67 minuut per dag alleen voor Youtube , en dan heb ik de data van je mail , surfen , radio streamen , msn , enz..... nog niet eens meegerekend.
Ik ben dus van mening dat zelfs 400 mb nog veel te laag is.
Zelf heb ik pit+ van T mobile (nog zonder snelheidsbeperking na 250 mb) , dit is dan een tientje duurder maar je mag wel je gsm als modem gebruiken voor je laptop , Youtube , Tunin.fm , msn , enz. enz.........
Dit alles zonder datalimiet en op volledige umts snelheid 384 Kbps , wat voor bovenstaande diensten voldoende is.
Ik snap Vodafone ook niet helemaal wat heb je aan 3600 Kbps download snelheid als je maar 400 mb mag downloaden , je gsm niet als modem voor je laptop mag gebruiken , TunInfm 3,50 Euro per maand extra kost , je tot voor kort teminste niet via Youtube kon/mocht streamen , etc.
[ Voor 13% gewijzigd door janzeeschuimers op 10-03-2008 12:51 ]
Kon altijd al. Maar of heteen goed idee was, is een tweede.janzeeschuimers schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:35:
[...]
Dus kun je bij Vodafone nu ook Youtube filmpjes streamen ?
Tsja, ik denk dat het idee achter internet op je mobiel bij Vodafone vooral gericht is op het bezoeken van sites, en niet dergelijke multi-mediatoepassingen. Het kan dus allemaal wel, maar niet teveel niet 24 uur per dag. Meer van 'effe wat leuks doen' oid. Voor mij is dat zat. een substituut voor een computer zal het voor mij sowieso niet zo snel worden. Ikzelf heb het ook niet om uren lang op zo'n klein schermpje bezig te zijn. Maar goed, ik kan me voorstellen dat wanneer je veel in de trein zit oid, he dan best prettig zou zijn.Zelfs al zou het mogen is 400 mb nog een lachertje , een filmpje van 10 min. is op Youtube ruim 20 mb.
Dat van die upload, tsja, het blijft een product voor op e telefoon. Wat je dan aan upload hebt? Tsja, tenzij je het stiekem toch aan je laptop wil koppelen....
Voor jou kennelijk niet. Maar het gros in van de afzetmarkt heeft er genoeg aan. Dat het limiet wat wordt opgerekt is een toegifte naar het feit dat mensen wat meer ervan gebruik willen maken. Voor mij is Zorgeloos mobiel internet daadwerkelijk zorgeloos.Ik ben dus van mening dat zelfs 400 mb nog veel te laag is.
Vodafone biedt HSDPA op volledige snelheid. T-Mobile biedt ook HSDPA ook, maar knijpt het af.Zelf heb ik pit+ van T mobile (nog zonder snelheidsbeperking na 250 mb) , dit is dan een tientje duurder maar je mag wel je gsm als modem gebruiken voor je laptop , Youtube , Tunin.fm , msn , enz. enz.........
Dit alles zonder datalimiet en op volledige umts snelheid 384 Kbps , wat voor bovenstaande diensten voldoende is.
Het kon altijd al. Sterker nog, Vodafone adverteerde ermee. Maar aangezien de meeste toestellen geen Flashlite 3 hadden, werkte het vaak alleen maar via de mobiele site. Verder kun je je redenatie natuurlijk ook omdraaien. Wat heb je aan een onbeperkte bundel wanneer je maar beperkte snelheid hebt? Al gaat dit laatste niet helemaal op wanneer deze snelheid toch vrij redelijk is. Maar goed, je betaalt er ook twee keer zoveel voor. Verder vind ik de volledige kwaliteit Youtube (dus via Flashlite 3) via UMTS ècht te langzaam. Wellicht zou het een idee voor Vodafone zijn om een tweede bundel erbij te nemen naast Zorgeloos mobiel internet, voor eenzelfde prijs (of iets duurder) als waar T-Mobile PIT voor aanbiedt op UMTS-snelheid. Probleem is echter dat het een product zou zijn dat weinig zou verkopen tov het zorgeloos-product. Of men zou het zorgeloos product wat meer moeten beperken, zodat het duurdere alternatief interessanter wordt. Zou natuurlijk fijner zijn wanneer ze dit laatste niet zouden doen, maar ja, het blijft een commerciele markt he.Ik snap Vodafone ook niet helemaal wat heb je aan 3600 Kbps download snelheid als je maar 400 mb mag downloaden , je gsm niet als modem voor je laptop mag gebruiken , TunInfm 3,50 Euro per maand extra kost , je tot voor kort teminste niet via Youtube kon/mocht streamen , etc.
[ Voor 3% gewijzigd door RaJitsu op 14-03-2008 03:07 ]
B.S.U.R.
Hier een deel van mijn facturen van jan,feb 2008 
Zoals je kan zien doe ik ook lekker mee met verbruik

Hier een deel van mijn rekening van de maand februari.

Ik heb in het begin al een brief gehad, maar hoor nu niks meer en ze berekenen ook niks extra's nog
Zoals je kan zien doe ik ook lekker mee met verbruik

Hier een deel van mijn rekening van de maand februari.

Ik heb in het begin al een brief gehad, maar hoor nu niks meer en ze berekenen ook niks extra's nog
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Verwijderd
Heb vandaag ook een waarschuwingsbrief van Vodafone mogen ontvangen... Schijnbaar heb ik meer verbruikt dan 10x het gemiddelde... Ik denk dat ik vorige maand bijna tegen de 1 GB aan kwam. Maar ja, ik kan het rechtvaardigen.. YouTube filmpjes zijn nogal groot, en als je lang onderweg bent tsja.. kan je dataverbruik oplopen.. en nog een aantal mp3'tjes downloaden.. online radio..
Maar ja, het zgn. limiet is ingesteld om 'oneigenlijk gebruik' tegen te gaan... Als Vodafone voor mij nou eens 'oneigenlijk' wilt definiëren.. Ik heb geen limewire op m'n mobiele toestel staan.. Geen uTorrent... wat is oneigenlijk?? YouTube filmpjes kijken... is dat oneigenlijk? Online radio luisteren... is dat oneigenlijk? Er staat in de brief een tip die ik niet helemaal goed begrijp;
Heeft er iemand hier al meer dan 3 maanden 'teveel' data gebruikt? En heeft Vodafone een 'passende' aanbieding gedaan? Nou goed, ik begin in ieder geval met het opstellen van een beklag brief.
Maar ja, het zgn. limiet is ingesteld om 'oneigenlijk gebruik' tegen te gaan... Als Vodafone voor mij nou eens 'oneigenlijk' wilt definiëren.. Ik heb geen limewire op m'n mobiele toestel staan.. Geen uTorrent... wat is oneigenlijk?? YouTube filmpjes kijken... is dat oneigenlijk? Online radio luisteren... is dat oneigenlijk? Er staat in de brief een tip die ik niet helemaal goed begrijp;
- Pas op met het gebruik van radio via Internet op je mobiele telefoon.
Heeft er iemand hier al meer dan 3 maanden 'teveel' data gebruikt? En heeft Vodafone een 'passende' aanbieding gedaan? Nou goed, ik begin in ieder geval met het opstellen van een beklag brief.
Verwijderd
Ik heb op dezefde brief gereageerd door eerst de Kla(n/ch)tenservice maar is te bellen ik zou 778 mb aan data gebruikt hebben
Vond ik redelijk veel met een telefoon die alleen GPRS heeft maargoed dit is de eerste brief ik heb mijn tunin.fm gebruik gestopt en Youtube deed ik toch alleen in de buurt van hotspots dus dat maakt niets uit voor hun gebruik
Iemand voor de rest al bezig met acties tegen Vodafone (dus niet met 10 man 200 mb gebruiken)
maar klachten bij consumentenbond oid?
Vond ik redelijk veel met een telefoon die alleen GPRS heeft maargoed dit is de eerste brief ik heb mijn tunin.fm gebruik gestopt en Youtube deed ik toch alleen in de buurt van hotspots dus dat maakt niets uit voor hun gebruik
Iemand voor de rest al bezig met acties tegen Vodafone (dus niet met 10 man 200 mb gebruiken)
maar klachten bij consumentenbond oid?
778 MB kost je 115600 seconden om te downloaden @ 0.005 MB/s...
Da's 1,8 dagen fullspeed gebruik van je GPRS-lijntje (aangenomen dat hij gemiddeld met 5 kB/s downloadt).
Heb je soms de hele dag elke dag naar tunin.fm zitten luisteren?
Da's 1,8 dagen fullspeed gebruik van je GPRS-lijntje (aangenomen dat hij gemiddeld met 5 kB/s downloadt).
Heb je soms de hele dag elke dag naar tunin.fm zitten luisteren?
Verwijderd
oke deze link ff bekijken :
*knip* vermeld hier de samenvatting maar ipv naar een ander forum door te verwijzen
Hierin staat het eea vermeld over de klachten over "zorgeloos" internet en FUP mbt onbeperkt tunin.fm luisteren.
Lees ff door zou ik zeggen, veel plezier
*knip* vermeld hier de samenvatting maar ipv naar een ander forum door te verwijzen
Hierin staat het eea vermeld over de klachten over "zorgeloos" internet en FUP mbt onbeperkt tunin.fm luisteren.
Lees ff door zou ik zeggen, veel plezier

[ Voor 27% gewijzigd door pven op 20-03-2008 15:42 ]
dat dataverbruik gaat toch harder dan je denkt, mijn telefoon haalt af en toe een podcast op. checkt om het kwartier mijn mail. ik surf nog een beetje, en een vriend van me via mij op zn ipod touch. dan nog een beetje radio streamen enz. enz. dat gaat toch best hard, zit deze maand (mijn eerste maand bij t-mobile icm met PIT) al op de 900MB en dan moet ik nog zo'n 10 dagen. nu zal ik het met verloop van tijd misschien wel iets minder gaan gebruiken (of misschien juist niet...) maar zo zie je maar dat het als je er niet op let hard kan gaan. Ben ook blij dat ik voor T-mobile heb gekozen (ondanks de snelheid) ipv vodafone, anders had ik zeker gezeik. het enige waar ik van baal is dat ik niet meteen PIT+ heb genomen, met dat nieuwe "limiet" van 250MB ga je er met een beetje fanatiek gebruik niet op vooruit
, nu maar hopen dat t-mobile dat ook inziet en die regeling weer aanpast.
Paar vraagjes:
Ik heb me begin maart geabonneerd op 'n proef-abonnenment Hi-Eindeloos, Met m'n Usim gaat dat op zich prima via HSDPA op m'n HTC touch cruise.
1. Ik zie nu alleen m'n data-verbruik niet terug na saldo opvragen via 1244, dit blijft de hele tijd hetzelfde lage verbruik aangeven met 0.00 kosten terwijl ik toch wel meer data (welliswaar gratis) heb verstookt.
2. Skype / VOIP / streaming is officieel niet toegestaan maar kan wel. Wordt dit appart gefactureerd? En zo ja kan ik dat opvragen VOORDAT er een dikke rekening op de mat ligt?
Ik heb me begin maart geabonneerd op 'n proef-abonnenment Hi-Eindeloos, Met m'n Usim gaat dat op zich prima via HSDPA op m'n HTC touch cruise.
1. Ik zie nu alleen m'n data-verbruik niet terug na saldo opvragen via 1244, dit blijft de hele tijd hetzelfde lage verbruik aangeven met 0.00 kosten terwijl ik toch wel meer data (welliswaar gratis) heb verstookt.
2. Skype / VOIP / streaming is officieel niet toegestaan maar kan wel. Wordt dit appart gefactureerd? En zo ja kan ik dat opvragen VOORDAT er een dikke rekening op de mat ligt?
Ik heb KPN (KPN Mobiel Sim Only), dus weet niet of het precies hetzelfde werkt als bij jou, maar denk het eigenlijk van wel. Als ik 1244 bel, krijg ik ook de verbruikte data te horen. Volgens mij update dit maar 1x per dag...Byzanthy schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:21:
Paar vraagjes:
Ik kan geen gebruik maken van VOIP. Volgens mij zijn de poorten daarvoor gesloten. (VOIP lukt wel via Wireless LAN) Streamen is me wel gelukt, via de YouTube programma op me N95, maar dit is mij nooit gefactureerd.
Rex
Ik ga binnenkort nieuw toestel aanschaffen (TyTN II).
Welk data abbo is nu het beste (lees het snelste):
Uit de OP zie ik dat dit Vodafone BLOX is?
Wat is het verschil tussen onderstaande?
Algemeen:
8 maanden 50% korting op Blox (behalve Mobiel Internet)
Mobiel Internet :
12 maanden 50% korting of
korting op het toestel
Mijn doel is:
- Eigen exchange server die mail doet pushen naar de TYTN II
- Video/Mp3 streamen
- Surfen
- MSN
Algemeen:
Mobiel Internet :
korting op het toestel
Mijn doel is:
- Video/Mp3 streamen
- Surfen
- MSN
Bij de eerste aanbieding krijg je acht maanden korting op alles behalve internet. Bij het tweede aanbod krijg je 12 maanden korting op internet. Zo moeilijk was dat toch niet?DaYwaLkUr schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:00:
Ik ga binnenkort nieuw toestel aanschaffen (TyTN II).
Algemeen:
Mobiel Internet :
korting op het toestel
Mijn doel is:
- Video/Mp3 streamen
- Surfen
- MSN

Verschil tussen mobiel internet en blox bedoelde ik?jadjong schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:50:
[...]
Bij de eerste aanbieding krijg je acht maanden korting op alles behalve internet. Bij het tweede aanbod krijg je 12 maanden korting op internet. Zo moeilijk was dat toch niet?
Maarre mobiel internet is dus voor op je laptop, want met blox kan je ook onbeperkt internetten?
Vodafone noemt al haar extra diensten BLOX, mobiel internet is dus een blox-variant. De eerste korting die jij noemde betreft dus alle bloxen, behalve de internet-op-je-telefoon-blox. Voor jou dus niet intersessant.DaYwaLkUr schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:57:
[...]
Verschil tussen mobiel internet en blox bedoelde ik?
Maarre mobiel internet is dus voor op je laptop, want met blox kan je ook onbeperkt internetten?
ja met vodafone kun je gewoon onbeperkt internetten, je moet alleen ff letten op je data gebruik (als je video en audio wilt gaan streamen vooral) omdat vodafone wel een Fair-use policy hanteerdDaYwaLkUr schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:57:
[...]
Verschil tussen mobiel internet en blox bedoelde ik?
Ik vraag mij af of ik met T-Mobile PIT via MobileScrobbler op de iPhone gewoon muziek kan luisteren (streamen dus). Iemand hier ervaring mee?
[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 21-03-2008 21:30 ]
Arrived anxious, left bored
Verwijderd
Niet dus! Max 250-300 MBcuberob schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 18:46:
[...]
ja met vodafone kun je gewoon onbeperkt internetten, je moet alleen ff letten op je data gebruik (als je video en audio wilt gaan streamen vooral) omdat vodafone wel een Fair-use policy hanteerd
Voor echt onbeperkt kan je alleen bij t-mobile terecht
[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 21-03-2008 22:25 . Reden: ontdaan van hoofdletters ]
Volgens mij moet dit gewoon lukken, ik stream zelfs muziek en radio op mijn n95-8gb icm met PIT. en heb ook al op een ipod touch mbv joikuspot audio gestreamt via PITPuck schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 21:30:
Ik vraag mij af of ik met T-Mobile PIT via MobileScrobbler op de iPhone gewoon muziek kan luisteren (streamen dus). Iemand hier ervaring mee?
daarom zit ik dus bij t-mobileVerwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 22:04:
[...]
Niet dus! Max 250-300 MB
[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 21-03-2008 22:27 . Reden: quote aangepast ]
Ik heb me al vaker verbaasd over de gebrekkige kennis die sommige medewerkers van de bekendere shops zoals bijvoorbeeld t for telecom en belcompany bezitten.
Ook de kennis van medewerkers van o.a. een vodafone- of t-mobile shop , die dus maar de voorwaarden van slechts een provider horen te kennen is vaak slecht.
Consumenten die bij deze "hobby verkopers" een contract af sluiten worden dan verkeerd ingelicht en krijgen hierdoor later problemen.
Vaak verschuilen de providers zich dan achter de algemene voorwaarden en die kloppen uiteraard altijd maar als zelfs hun verkopers deze niet kennen mag je dit ook niet van de gemiddelde consument verwachten.
De meeste bezoekers van dit forum of natuurlijk een ander forum hebben zoals ik een boven gemiddelde interesse voor de (mobiele)telecomwereld en alles wat hier mee samenhangt.
Dus wij laten ons niet zomaar "foppen" door de vaak gebrekkige kennis van de diverse verkopers.
Een aantal voorbeelden die ik zelf heb ondervonden:
- Een medewerker van een Vodafone shop beweert dat zolang je je telefoon niet als modem gebruikt maar rechtstreeks video/radio streamen etc. met je gsm/pda het data gebruik bij de internet blox van 9.50 Euro dan onbeperkt is.Ik vroeg nog dus geen fup of data limiet van 10 keer het gemiddelde ?
Nee zegt hij , dit geldt alleen als je je gsm als modem voor je computer gebruikt.
Gelukkig weet ik beter maar je zou maar een contract af sluiten van 2 jaar aan de hand van deze duidelijk foutieve info.
-Twee , ja zelfs twee medewerkers van de bel company beweren dat wanneer je bij pit en pit+ je toestel als modem gebruikt dit data gebruik extra boven op je kosten voor de bundel komt , dit klopt absoluut niet.
Verder zeiden ze dat bij pit+ de snelheidsbeperking pas ingaat na 1024mb terwijl dit al na 250mb het geval is.Ik weet dat dit het geval is bij internet totaal maar dus niet bij pit+.
-Een medewerker van een t mobileshop zegt dat wanneer je contractsperiode van 1 of 2 jaar is verlopen en je hebt bijvoorbeeld pit of pit+ , je deze bundels niet los van het abonnement kunt stop zetten zonder dat je ook je spraak abonnement beeindigt.
Ook dit klopt niet , als je contractsperiode is afgelopen en je wilt van een bundel af zonder je spraak abonnement op te zeggen dan kan dit gewoon bij t mobile (wel natuurlijk de 3 maanden opzegtermijn in acht nemen).
Ik heb zo nog diverse voorbeelden maar ik stop er maar mee omdat ik mijn punt wel duidelijk heb gemaakt.
De kennis bij , let wel sommige medewerkers van de hier boven genoemde bedrijven is vaak beneden peil.Dus zorg dat voordat je een nieuwe dienst of contract neemt je de voorwaarden goed leest of je via een forum zoals hier de nodige info verzameld , het kan je een hoop ellende besparen.
Ook de kennis van medewerkers van o.a. een vodafone- of t-mobile shop , die dus maar de voorwaarden van slechts een provider horen te kennen is vaak slecht.
Consumenten die bij deze "hobby verkopers" een contract af sluiten worden dan verkeerd ingelicht en krijgen hierdoor later problemen.
Vaak verschuilen de providers zich dan achter de algemene voorwaarden en die kloppen uiteraard altijd maar als zelfs hun verkopers deze niet kennen mag je dit ook niet van de gemiddelde consument verwachten.
De meeste bezoekers van dit forum of natuurlijk een ander forum hebben zoals ik een boven gemiddelde interesse voor de (mobiele)telecomwereld en alles wat hier mee samenhangt.
Dus wij laten ons niet zomaar "foppen" door de vaak gebrekkige kennis van de diverse verkopers.
Een aantal voorbeelden die ik zelf heb ondervonden:
- Een medewerker van een Vodafone shop beweert dat zolang je je telefoon niet als modem gebruikt maar rechtstreeks video/radio streamen etc. met je gsm/pda het data gebruik bij de internet blox van 9.50 Euro dan onbeperkt is.Ik vroeg nog dus geen fup of data limiet van 10 keer het gemiddelde ?
Nee zegt hij , dit geldt alleen als je je gsm als modem voor je computer gebruikt.
Gelukkig weet ik beter maar je zou maar een contract af sluiten van 2 jaar aan de hand van deze duidelijk foutieve info.
-Twee , ja zelfs twee medewerkers van de bel company beweren dat wanneer je bij pit en pit+ je toestel als modem gebruikt dit data gebruik extra boven op je kosten voor de bundel komt , dit klopt absoluut niet.
Verder zeiden ze dat bij pit+ de snelheidsbeperking pas ingaat na 1024mb terwijl dit al na 250mb het geval is.Ik weet dat dit het geval is bij internet totaal maar dus niet bij pit+.
-Een medewerker van een t mobileshop zegt dat wanneer je contractsperiode van 1 of 2 jaar is verlopen en je hebt bijvoorbeeld pit of pit+ , je deze bundels niet los van het abonnement kunt stop zetten zonder dat je ook je spraak abonnement beeindigt.
Ook dit klopt niet , als je contractsperiode is afgelopen en je wilt van een bundel af zonder je spraak abonnement op te zeggen dan kan dit gewoon bij t mobile (wel natuurlijk de 3 maanden opzegtermijn in acht nemen).
Ik heb zo nog diverse voorbeelden maar ik stop er maar mee omdat ik mijn punt wel duidelijk heb gemaakt.
De kennis bij , let wel sommige medewerkers van de hier boven genoemde bedrijven is vaak beneden peil.Dus zorg dat voordat je een nieuwe dienst of contract neemt je de voorwaarden goed leest of je via een forum zoals hier de nodige info verzameld , het kan je een hoop ellende besparen.
Nou precies ik hang dus. En ik baal daar behoorlijk van.janzeeschuimers schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 12:03:
Nee , zegt hij dit geldt alleen als je je gsm als modem voor je computer gebruikt.
Ik ben daarom nog steeds benieuwd hoe ze het controleren dat je gebruik maakt van een laptop achter een mobiel. Als ik bv een vpn/ssh tunnel zou opzetten naar huis en daar dan over surf/mail zouden ze het dan kunnen detecteren?
[ Voor 18% gewijzigd door Thyzz op 22-03-2008 14:02 ]
Hoe bedoel je? Zijn ze er bij jou achter gekomen dan?Crash_neo schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 14:02:
[...]
Nou precies ik hang dus. En ik baal daar behoorlijk van.
Ik ben daarom nog steeds benieuwd hoe ze het controleren dat je gebruik maakt van een laptop achter een mobiel. Als ik bv een vpn/ssh tunnel zou opzetten naar huis en daar dan over surf/mail zouden ze het dan kunnen detecteren?
VPN/SSH tunnel zouden ze natuurlijk kunnen detecteren (en zijn nou niet bepaald typische dingen die op een gsm zitten, behalve op ms de communicators van nokia), tis alleen de vraag of ze die mankracht in willen zetten als er maar een paar mensen zijn die het doen... De overgrote meerderheid doet het niet of neemt gewoon een duurdere bundel.
Geen idee of ze er achter zijn, heb nog geen waarschuwing gehad, maar heb het ook nog niet echt 'regelmatig' gebruikt. Ben ook wel benieuwd of er ook werkelijk op gecontroleerd wordt. Maar mijn opmerking was meer eentje van 'beter voorkomen dan genezen'Sorcerer8472 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 14:43:
[...]
Hoe bedoel je? Zijn ze er bij jou achter gekomen dan?
VPN/SSH tunnel zouden ze natuurlijk kunnen detecteren (en zijn nou niet bepaald typische dingen die op een gsm zitten, behalve op ms de communicators van nokia), tis alleen de vraag of ze die mankracht in willen zetten als er maar een paar mensen zijn die het doen... De overgrote meerderheid doet het niet of neemt gewoon een duurdere bundel.
En als ik ssh over port 443 dan is dat toch niet anders dan imap over een beveiligde verbinding?
Zijn die snelheden van T-Mobile (PIT) nog altijd zo langzaam?
Want zoals ik het zie, moet je een afweging maken:
Langzaam, onbeperkt internet --> PIT
Snel, beperkt internet --> Blox
Scheelt best veel kwa snelheid itt vodafone.
Verwijderd
BloX van Vodafone is 10x het gemiddelde (zal nu wel rond de 300mb liggen). Denk niet dat je daar snel overheen gaat, en bovendien is Vodafone nu bezig om de snelheden omhoog te gooien naar een landelijk niveau van 3,6mb/s. Ik zou gewoon lekker BloX doen, aangezien je dat zo lang doet als je wiltDaYwaLkUr schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:34:
Zijn die snelheden van T-Mobile (PIT) nog altijd zo langzaam?
Streamen via GPRS gaat niet echt lekker, om het nog maar niet over de kwaliteit te hebbenPuck schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 21:30:
(als echte internetter zit je dus ook verkeerd met een iPhone)
Volgens mijn ervaring klopt dit niet echt. Ik heb met KPN 2 maanden terug 1.1 GB gedownload zonder gezeik te krijgen. Op me factuur stond ook 1.1 GB, dus ze hebben het wel degelijk gemerkt. Ik heb nix van KPN gehoord.Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 22:04:
[...]
Natuurlijk kan ik niet opeens 5 GB downloaden, maar als je echt veel wil downloaden kun je best bij KPN terecht.
Rex
Maar KPN is toch ook maar 128 kbit/s?ReFleXWolf schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 00:55:
[...]
Volgens mijn ervaring klopt dit niet echt. Ik heb met KPN 2 maanden terug 1.1 GB gedownload zonder gezeik te krijgen. Op me factuur stond ook 1.1 GB, dus ze hebben het wel degelijk gemerkt. Ik heb nix van KPN gehoord.
Natuurlijk kan ik niet opeens 5 GB downloaden, maar als je echt veel wil downloaden kun je best bij KPN terecht.

Yep, maar met streamen kom je een heel eind
Ik blijf dan zoiets hebben van 'koop een fm-radio' of desnoods een dab-radio. Zonde dat de snelheid van mensen die het écht nodig hebben lager wordt omdat een groepje mensen continu internetradio zit te luisteren (daarbij: overhead van draadloze internetprotocollen is groot).
Waarom zou je naar een van die paar eenheidsworst-en-een-hoop-reclame-uitspuiende stations die een FM-frequentie hebben gekocht gaan luisteren als je via internet precies kan horen wat JIJ wilt? Zoals jij er over praat had men het 10 jaar geleden over "gewone" internetradio: argumenten als wat een verspilling van bandbreedte, je hebt toch kabelradio e.d. En zelfs over internet zelf zei men dat: "dat kost kapitaaalen aan telefoonkosten!" Hoor je niemand meer over nu.Sorcerer8472 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 12:23:
Ik blijf dan zoiets hebben van 'koop een fm-radio' of desnoods een dab-radio. Zonde dat de snelheid van mensen die het écht nodig hebben lager wordt omdat een groepje mensen continu internetradio zit te luisteren (daarbij: overhead van draadloze internetprotocollen is groot).
Voor de mensen die radiostreams op hun telefoon willen luisteren, is mijn nieuwe site www.moodio.fm wellicht interessant. Hiermee is het mogelijk om -gratis- naar ieder internetradiostation naar keuze te luisteren op een standaard (3GPP compatible) telefoon. Moodio converteert realaudio, windows media, shoutcast, etc, etc naar een 3GPP-stream. Even een via de PC een accountje aanmaken, profiel samenstellen en je kunt luisteren via je telefoon. Het is zelfs mogelijk om zelf stream URL's toe te voegen. Ik ben zeer benieuwd naar ervaringen, opmerkingen en evt problemen die naar voren komen bij het gebruik van www.moodio.fm.
Dit argument laat zich wat mij betreft vertalen in: waarom naar radio luisteren als je wilt horen wat JIJ wilt? Antwoord: MP3's. Ik heb persoonlijk nooit veel naar radio geluisterd, en ik zie in internetradio nog steeds geen voordelen ten opzichte van je eigen MP3 collectie.Oele_ schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:00:
[...]
Waarom zou je naar een van die paar eenheidsworst-en-een-hoop-reclame-uitspuiende stations die een FM-frequentie hebben gekocht gaan luisteren als je via internet precies kan horen wat JIJ wilt?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Da's helemaal waar natuurlijk... Maar veel mensen luisteren volgens mij ook gewoon naar 3fm via hun telefoon, en da's dan wel weer jammer...Oele_ schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:00:
[...]
Waarom zou je naar een van die paar eenheidsworst-en-een-hoop-reclame-uitspuiende stations die een FM-frequentie hebben gekocht gaan luisteren als je via internet precies kan horen wat JIJ wilt? Zoals jij er over praat had men het 10 jaar geleden over "gewone" internetradio: argumenten als wat een verspilling van bandbreedte, je hebt toch kabelradio e.d. En zelfs over internet zelf zei men dat: "dat kost kapitaaalen aan telefoonkosten!" Hoor je niemand meer over nu.Het betreft gewoon iets dat volop in ontwikkeling is, zowel technisch (overgang van GSM-data via GPRS naar UMTS, HSDPA, allerlei WIFI-initiatieven, etc.) en commercieel (introductie van flat-fee abonnementen, data roaming tarieven die op de schop gaan, ...). Het enige effect dat het gaat hebben als we nu allemaal uit een soort "sociaal" gevoel er geen gebruik van gaan maken omdat er wel eens een netwerk overbelast zou kunnen worden ofzo is dat operators geen enkele noodzaak meer zien om netwerken te upgraden en prijzen te verlagen. De wet van vraag en aanbod noemen we dat
Ziet er erg leuk en veelbelovend uit!Voor de mensen die radiostreams op hun telefoon willen luisteren, is mijn nieuwe site www.moodio.fm wellicht interessant. Hiermee is het mogelijk om -gratis- naar ieder internetradiostation naar keuze te luisteren op een standaard (3GPP compatible) telefoon. Moodio converteert realaudio, windows media, shoutcast, etc, etc naar een 3GPP-stream. Even een via de PC een accountje aanmaken, profiel samenstellen en je kunt luisteren via je telefoon. Het is zelfs mogelijk om zelf stream URL's toe te voegen. Ik ben zeer benieuwd naar ervaringen, opmerkingen en evt problemen die naar voren komen bij het gebruik van www.moodio.fm.
Wel super dat zo'n webapp enorm veel dataverkeer spaart: 24 kbps is veel minder dan 128, en op de fiets hoor je het verschil toch niet (aac is een geweldige codec).
Hoe maak je die streams eigenlijk? ffmpeg en darwin, of anders? Ben erg benieuwd
[ Voor 3% gewijzigd door Sorcerer8472 op 26-03-2008 13:33 ]
Tsja, je hoort eens iets dat je nog niet kent. Plus dat "echte" radio natuurlijk ook meer is dan alleen een mp3-jukebox: live presentatie, nieuws, talkshows, achtergrondinformatie over de muziek die wordt gedraaid, etc. Kan zijn dat je daar niet van houdt natuurlijk, maar er zijn wel degelijk veel mensen die dat wel doen.BeQuietAndDrive schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:28:
[...]
Dit argument laat zich wat mij betreft vertalen in: waarom naar radio luisteren als je wilt horen wat JIJ wilt? Antwoord: MP3's. Ik heb persoonlijk nooit veel naar radio geluisterd, en ik zie in internetradio nog steeds geen voordelen ten opzichte van je eigen MP3 collectie.
Tsja... Dan kan je misschien beter je FM tuner gebruiken inderdaadSorcerer8472 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:32:
[...]
Da's helemaal waar natuurlijk... Maar veel mensen luisteren volgens mij ook gewoon naar 3fm via hun telefoon, en da's dan wel weer jammer...
Hmm, zou wel moeten werken natuurlijk. Ik zal eens proberen uit te zoeken waar dat aan ligt. Helaas heb ik zelf geen HTC telefoon voorhanden. Vind je het goed als ik je binnenkort eens mail met het verzoek om iets te testen voor me?Ziet er erg leuk en veelbelovend uit!Werkt jammergenoeg niet op mijn HTC TyTn (via Telfort, normaal werken 3gpp-streams dan wel). Blijft 'connecting' aangeven in de HTC streaming app.
MPlayer (ietsjes aangepaste versie) converteert de source stream naar PCM audio, aacplusenc (ook iets aangepast) maakt er aac+ van en dan zit er een hele partij zelfgeschreven java spul omheen dat dat aan elkaar knoopt en het RTSP/RTP deel voor rekening neemt.Wel super dat zo'n webapp enorm veel dataverkeer spaart: 24 kbps is veel minder dan 128, en op de fiets hoor je het verschil toch niet (aac is een geweldige codec).
Hoe maak je die streams eigenlijk? ffmpeg en darwin, of anders? Ben erg benieuwd
@Oele_:
Misschien een idee om het password als hash op te slaan en niet plain-tekst... En het ongemaskerd op een instellingen scherm weergeven (de reden dat ik kan zien dat je het plain-tekst opslaat) is natuurlijk ook een beetje lomp.
Maar verder leuk initiatief, wie weet een gat in de markt he..
Misschien een idee om het password als hash op te slaan en niet plain-tekst... En het ongemaskerd op een instellingen scherm weergeven (de reden dat ik kan zien dat je het plain-tekst opslaat) is natuurlijk ook een beetje lomp.
Maar verder leuk initiatief, wie weet een gat in de markt he..
@Oele_: geen Darwin ertussen dus, maar zelfgeschreven java-daemon? Knap! 
Stuur maar gewoon een DM @ GoT (ik kon jou niks sturen aangezien je het uit hebt staan @ Myreact -> voorkeuren), reageer ik over het algemeen vrij snel op. Ik heb hier een Nokia 6680 en een HTC TyTn waarmee ik test.
Ben zelf ook bezig met streaming zaken voor mobiel, misschien kunnen we krachten bundelen
Stuur maar gewoon een DM @ GoT (ik kon jou niks sturen aangezien je het uit hebt staan @ Myreact -> voorkeuren), reageer ik over het algemeen vrij snel op. Ik heb hier een Nokia 6680 en een HTC TyTn waarmee ik test.
Ben zelf ook bezig met streaming zaken voor mobiel, misschien kunnen we krachten bundelen
Ja, heb ik over nagedacht inderdaad maar dit leek mij nu niet echt een toepassing waarvoor het nodig is om echt heel paranoid met security om te gaan. Als je een account van een ander binnen weet te komen, tsja, leuk. Dan kan je de radiostreams van die persoon beluisteren en "poep" in een comment van een radiostation zetten en dat is het wel zo'n beetjeJochem_ schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:17:
@Oele_:
Ik hoop hetMaar verder leuk initiatief, wie weet een gat in de markt he..
Ja, het voordeel als je het zelf schrijft is natuurlijk dat je het precies kan maken zoals je zelf wilt. Bijv. on demand een stream laten starten, bitrate laten instellen door de user, etc. Misschien had dat ook wel gekund met een DSS plugin maar ik ben niet zo'n ster in C++Sorcerer8472 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:44:
@Oele_: geen Darwin ertussen dus, maar zelfgeschreven java-daemon? Knap!
Voorkeuren zijn inmiddels aangepast (waren al jaren niet gewijzigd)Stuur maar gewoon een DM @ GoT (ik kon jou niks sturen aangezien je het uit hebt staan @ Myreact -> voorkeuren), reageer ik over het algemeen vrij snel op. Ik heb hier een Nokia 6680 en een HTC TyTn waarmee ik test.
Interessant, waar ben je mee bezig dan? Stuur me anders even een DM of mailtje, zou moeten kunnen nuBen zelf ook bezig met streaming zaken voor mobiel, misschien kunnen we krachten bundelen
Het is ook netjes richting je gebruikers dat jij of 'een hacker' nooit de passwords kan teruglezen. Zat mensen die een common password voor veel sites hebben..Oele_ schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 15:54:
[...]
Ja, heb ik over nagedacht inderdaad maar dit leek mij nu niet echt een toepassing waarvoor het nodig is om echt heel paranoid met security om te gaan. Als je een account van een ander binnen weet te komen, tsja, leuk. Dan kan je de radiostreams van die persoon beluisteren en "poep" in een comment van een radiostation zetten en dat is het wel zo'n beetjeVoor veel mensen is het een hele opgave om een wachtwoord te onthouden, en het intypen ervan op de telefoon is natuurlijk al helemaal iets waarbij het goeiemoggel-syndroom snel om de hoek komt kijken. Mede daarom is het inloggen ook case insensitive. Maar, ik sta open voor suggesties hoor. Vinden jullie echt dat het password encrypted en onleesbaar moet zijn?
Overigens doet je stream het op mijn 6120c ook niet. Is een s60 telefoon en wordt met realplayer gestreamd. Hij zegt 'laadt' maar het voortgangsbalkje komt geen steek vooruit.
Ja, zit wat in.Jochem_ schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:44:
[...]
Het is ook netjes richting je gebruikers dat jij of 'een hacker' nooit de passwords kan teruglezen. Zat mensen die een common password voor veel sites hebben..
Vreemd, op mijn Nokia 3150 (ook s60) doet 'ie het als een zonnetje.. Werken andere 3gpp streams wel op je telefoon?Overigens doet je stream het op mijn 6120c ook niet. Is een s60 telefoon en wordt met realplayer gestreamd. Hij zegt 'laadt' maar het voortgangsbalkje komt geen steek vooruit.
Volgens Nokia specs moet het kunnen, maar eerlijk gezegd nooit echt gedaan geloof ik. Alhoewel, http://m.youtube.com streamt geloof ik ook 3gpp he?
Heb je even een directe link naar een 3gpp stream die ik zou kunnen proberen?
Heb je even een directe link naar een 3gpp stream die ik zou kunnen proberen?
Klopt, maar dat is geen aac+ geloof ik. Werkt dat wel?Jochem_ schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 08:02:
Volgens Nokia specs moet het kunnen, maar eerlijk gezegd nooit echt gedaan geloof ik. Alhoewel, http://m.youtube.com streamt geloof ik ook 3gpp he?
Op http://www.zoovision.com/mobile_radio.html staan er 2. Ze hebben een te hoge bitrate voor de meeste abonnementen, maar hij zou in ieder geval -haperend- moeten beginnen spelen.Heb je even een directe link naar een 3gpp stream die ik zou kunnen proberen?
Als je met mijn SE naar www.somafm.com surft zie ik er ook een aantal, maar ik geloof dat die filteren op model telefoon. Een directe URL van hun is: rtsp://64.202.98.91:554/gs28.sdp
wap.tunin.fm heeft er ook een paar, maar stuurt Symbian devices door naar hun symbian player. Een directe URL van hun is: rtsp://217.119.230.44/caz...e92f41c39d7f799f3815ed90c maar ik weet niet of dat werkt zonder dat je vanaf hun site komt.
Dus? Ik geef toe dat ik er 8 uur over deed om een aflevering van Lost te downloaden (350 MB), maar als het dan eenmaal gedownload is, dan ben je zooooooo blij...!!!
Maar anyway, het is wel "traag", maar je kunt wel lekker webpaginas ermee kijken en een YouTube filmpje ofzo. Je moet alleen niet teveel willen downloaden, want dan is het wel sloom, maar ja, dan heb je daar tegenover staan dat je 1 GB kan downloaden zonder dat je vervelende brieven thuisgestuurd krijgt.
Rex
Hier op de TyTN II werkt het ook goedOele_ schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:24:
[...]
Ja, zit wat in.
[...]
Vreemd, op mijn Nokia 3150 (ook s60) doet 'ie het als een zonnetje.. Werken andere 3gpp streams wel op je telefoon?
Een T-Mobile Vario III zelfs, zie ik? Die worden dus ook met 3GPP speler geleverd blijkbaar? Wel vreemd dat die van jou het wel doet dan en die van Sorcerer niet.
Ja, Vario III jaOele_ schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:57:
[...]
Een T-Mobile Vario III zelfs, zie ik? Die worden dus ook met 3GPP speler geleverd blijkbaar? Wel vreemd dat die van jou het wel doet dan en die van Sorcerer niet.
Ja, youtube werkt wel. De andere streams probeer ik vanavond doen het allemaal, is dat allemaal aac+?Oele_ schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:48:
[...]
Klopt, maar dat is geen aac+ geloof ik. Werkt dat wel?
[ Voor 9% gewijzigd door Jochem_ op 27-03-2008 16:30 ]
Weet ik niet zeker, maar het is in ieder geval aac. En als je telefoon geen aac+ zou snappen dan zou hij het tenminste nog als aac (lagere geluidskwaliteit) moeten afspelen. Ik heb nu inmiddels van 3 verschillende mensen gehoord dat het niet werkt op verschillende telefoons (SE K810i via Vodafone, HTC TyTn via Telfort en dus jouw 6120c via Vodafone) dus ik denk dat er wel ergens iets fout zit. Ik ga dit weekend wel eens proberen uit te zoeken wat precies.Jochem_ schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:40:
[...]
Ja, youtube werkt wel. De andere streams probeer ik vanavond doen het allemaal, is dat allemaal aac+?
Hier op mijn N82 Krijg ik eerst de melding "verbinding wordt gemaakt" van Realplayer.Na ± 10 seconden de melding "verbinding maken mislukt" .Jochem_ schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:44:
[...]
Overigens doet je stream het op mijn 6120c ook niet. Is een s60 telefoon en wordt met realplayer gestreamd. Hij zegt 'laadt' maar het voortgangsbalkje komt geen steek vooruit.
Is dus een N82 met T-Mobile PIT.
Verwijderd
@all,
in dit topic vraagt een aantal forumleden om een exactere indicatie van het gemiddeld gebruik per maand bij Vodafone’s Zorgeloos Mobiel Internet Blox, uitleg over de brief bij overschrijdingen en een reactie van Vodafone. We hebben de discussie gevolgd en intern overlegd. Vandaar dat onze reactie even op zich heeft laten wachten.
Op dit moment kun je het gemiddelde gebruik opvragen bij de Vodafone Winkels en de Vodafone Klantenservice (1200). In de brief en op de website wordt nu nog geen gemiddelde genoemd.
Uiteraard luisteren we naar jullie suggesties en op- en aanmerkingen, zo nemen we op dit moment de brief die klanten krijgen als ze de eerste keer meer dan 10 keer het gemiddelde van die maand aan data gebruiken onder de loep. Ook onderzoeken we andere manieren om onze klanten regelmatig te informeren wat het gemiddeld gebruik per maand is.
De afgelopen maand lag het gemiddeld dataverbruik van alle klanten die Vodafone Zorgeloos Mobiel Internet Blox hebben geactiveerd tussen de 20 & 25 MB. Met normaal gebruik (browsen, e-mail en chat) kom je niet in de buurt van 10 keer dit gemiddelde. Vodafone neemt contact met je op wanneer je regelmatig meer dan 10 keer het gemiddelde verbruikt. Vodafone brengt je dit gebruik echter nooit in rekening zonder je eerst meerdere malen daarop te attenderen. We sturen je eerst een brief, de tweede keer een SMS bericht en de derde keer bellen we je.
Met de Fair User Policy (FUP) voor Zorgeloos Mobiel Internet voorkomen we misbruik van de Vodafone internet dienst. Met Zorgeloos Mobiel Internet Blox mag je je telefoon niet gebruiken als modem en zijn VoIP en SMSoIP diensten uitgesloten. Als je een modem wilt, kun je het beste een Vodafone USB modem (ook als usb stick) of een datakaart gebruiken en kun je ook met HSDPA snelheid, op dit moment al 3,6 Mb/s, mobiel het internet gebruiken. Alle klanten, dus ook met Zorgeloos Mobiel Internet Blox, bieden we deze snelheid aan mits het toestel dit aankan.
groet,
Bas
Vodafone Web Relations
in dit topic vraagt een aantal forumleden om een exactere indicatie van het gemiddeld gebruik per maand bij Vodafone’s Zorgeloos Mobiel Internet Blox, uitleg over de brief bij overschrijdingen en een reactie van Vodafone. We hebben de discussie gevolgd en intern overlegd. Vandaar dat onze reactie even op zich heeft laten wachten.
Op dit moment kun je het gemiddelde gebruik opvragen bij de Vodafone Winkels en de Vodafone Klantenservice (1200). In de brief en op de website wordt nu nog geen gemiddelde genoemd.
Uiteraard luisteren we naar jullie suggesties en op- en aanmerkingen, zo nemen we op dit moment de brief die klanten krijgen als ze de eerste keer meer dan 10 keer het gemiddelde van die maand aan data gebruiken onder de loep. Ook onderzoeken we andere manieren om onze klanten regelmatig te informeren wat het gemiddeld gebruik per maand is.
De afgelopen maand lag het gemiddeld dataverbruik van alle klanten die Vodafone Zorgeloos Mobiel Internet Blox hebben geactiveerd tussen de 20 & 25 MB. Met normaal gebruik (browsen, e-mail en chat) kom je niet in de buurt van 10 keer dit gemiddelde. Vodafone neemt contact met je op wanneer je regelmatig meer dan 10 keer het gemiddelde verbruikt. Vodafone brengt je dit gebruik echter nooit in rekening zonder je eerst meerdere malen daarop te attenderen. We sturen je eerst een brief, de tweede keer een SMS bericht en de derde keer bellen we je.
Met de Fair User Policy (FUP) voor Zorgeloos Mobiel Internet voorkomen we misbruik van de Vodafone internet dienst. Met Zorgeloos Mobiel Internet Blox mag je je telefoon niet gebruiken als modem en zijn VoIP en SMSoIP diensten uitgesloten. Als je een modem wilt, kun je het beste een Vodafone USB modem (ook als usb stick) of een datakaart gebruiken en kun je ook met HSDPA snelheid, op dit moment al 3,6 Mb/s, mobiel het internet gebruiken. Alle klanten, dus ook met Zorgeloos Mobiel Internet Blox, bieden we deze snelheid aan mits het toestel dit aankan.
groet,
Bas
Vodafone Web Relations
Bedankt voor de heldere uitleg!
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
@Bas,
En als je het op zowel je mobiel, maar soms (1x per maand) ook op je laptop wilt gebruiken en dan ook nog eens meestal onder het gemiddelde blijft? Gaat Vodafone dan heel moeilijk doen of valt dat nog binnen 'fair use'? (ik vind nl. van wel)
Ik heb het dus heel nadrukkelijk niet over structureel gebruik op een laptop.
En als je het op zowel je mobiel, maar soms (1x per maand) ook op je laptop wilt gebruiken en dan ook nog eens meestal onder het gemiddelde blijft? Gaat Vodafone dan heel moeilijk doen of valt dat nog binnen 'fair use'? (ik vind nl. van wel)
Ik heb het dus heel nadrukkelijk niet over structureel gebruik op een laptop.
[ Voor 3% gewijzigd door Sorcerer8472 op 28-03-2008 12:08 ]
Ik vind dat men hier niet zo moet zeuren over de beperking die Vodafone oplegt bij regelmatig gebruik van meer dan zo'n 250 MB in de maand. En dat dat niet 'zorgeloos internet' zou zijn lijkt me ook onzin, daar kom je met je GSMmetje niet snel aan. Het enige waar Vodafone niet moeilijk over moet gaan doen is als je dat verkeer hebt gegenereerd met bijvoorbeeld een radio-stream. Dat lijkt me WEL een typische vorm van zorgeloos internetten op je mobiel. Maar verder vind ik het vrij duidelijk dat Vodafone een limiet stelt, zo weten we toch waar we aan toe zijn?
Aan de andere kant vind ik dat Vodafone niet moet zeuren als iemand, in plaats van op z'n mobiel, de mail zo nu en dan via de laptop binnenlepelt. (En ik denk ook niet dat je ze daar over zult horen overigens....)
Aan de andere kant vind ik dat Vodafone niet moet zeuren als iemand, in plaats van op z'n mobiel, de mail zo nu en dan via de laptop binnenlepelt. (En ik denk ook niet dat je ze daar over zult horen overigens....)
Met een 32 kbps AAC+-stream haal je 250 MB al als je minder dan 1 uur radio luistert per dag. Kun je nagaan...
Je moet wat betreft "gemiddeld gebruik" maar afgaan op wat Vodafone beweert, dat is als klant verder moeilijk te controleren. Waarom geen exact getal? Om dan browsen, e-mail en chat normaal gebruik (dus kennelijk waarvoor het abonnement bedoeld is) te noemen, past niet binnen de marketing die gevoerd is rond Zorgeloos. Er werd en wordt bijvoorbeeld expliciet geadverteerd met YouTube. De slogan "Écht internet op je mobiele telefoon", de snelheid van 3600kbps en de naam "zorgeloos" suggereren ook het een en ander.
@appie39
In realplayer zelf:
1."instellingen"
2. "verbinding"
3. "netwerk"
en dan "standaard toegangspunt" checken. Als dit je router thuis is en je probeert het buitenshuis dan krijg je de melding "verbinding mislukt". Bij mij werkt het iig wel met m'n e61i
In realplayer zelf:
1."instellingen"
2. "verbinding"
3. "netwerk"
en dan "standaard toegangspunt" checken. Als dit je router thuis is en je probeert het buitenshuis dan krijg je de melding "verbinding mislukt". Bij mij werkt het iig wel met m'n e61i
Onzin is dat. Vodafone stelt HELEMAAL geen limiet, en dat is het punt. Er wordt vaag gesproken over 10x het gemiddelde, voor het gemak wordt het gemiddelde dan maar 25 MB genomen, en NERGENS valt dat getal te lezen of te controleren. Er is totaal geen transparantie.Jochem_ schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:44:
Maar verder vind ik het vrij duidelijk dat Vodafone een limiet stelt, zo weten we toch waar we aan toe zijn?
Hou je mensen nu voor de gek? Heb je al gekeken hoe groot de homepage is van Tweakers.net? En van vele andere webpagina's die geen mobiele versie hebben? Moeten we ons ZORGEN gaan maken als we regelmatig van normale websites gebruik gaan maken die bijna een halve MB groot zijn om te laden? Of als we attachments in onze e-mail willen downloaden? Of foto's willen versturen en ontvangen?Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:08:De afgelopen maand lag het gemiddeld dataverbruik van alle klanten die Vodafone Zorgeloos Mobiel Internet Blox hebben geactiveerd tussen de 20 & 25 MB. Met normaal gebruik (browsen, e-mail en chat) kom je niet in de buurt van 10 keer dit gemiddelde.
Och, voor foto's moeten dan zeker van MMS gebruik maken. Daar is mobiel internet natuurlijk niet voor bedoeld.

Precies, en met dat proces beginnen de zorgen.Vodafone neemt contact met je op wanneer je regelmatig meer dan 10 keer het gemiddelde verbruikt. Vodafone brengt je dit gebruik echter nooit in rekening zonder je eerst meerdere malen daarop te attenderen. We sturen je eerst een brief, de tweede keer een SMS bericht en de derde keer bellen we je.
Vodafone vindt de meerwaarde van het woord 'Onbezorgd' in de marketingcampagne van hogere waarde dan transparantie naar de klant toe, wanneer men de Blox bijvoorbeeld '250 MB Data' had genoemd. Met woorden als 'Onbezorgd' krijgen potentiele klanten een positievere connotatie bij het product.
Knap hoor, als het woord 'Onbeperkt' niet kan pakken jullie de next best thing, 'Onbezorgd'. Is ook een klap vager en voelt bijna even positief aan!
[ Voor 67% gewijzigd door Stereotomy op 28-03-2008 14:29 ]
Alors.
Hm, ik heb even zitten redeneren en rekenen en 250 MB is inderdaad niet zo bijster veel. Misschien wel voor m'n moeder, maar als 'zorgeloos' internetter heb je het vlot op. Ik denk dat ik er zelf niet aan kom, maar ik kan me voorstellen dat als ik elke dag in de trein naar Amsterdam zou zitten ik het zeker niet zou redden.
Neem dus mijn commentaar daaromtrent terug: Vodafone zou het wat bij moeten stellen om 'zorgeloos' te kunnen roepen.
Neem dus mijn commentaar daaromtrent terug: Vodafone zou het wat bij moeten stellen om 'zorgeloos' te kunnen roepen.
Het zou Vodafone sieren de boel gewoon "Vodafone Internet 250 MB" te noemen, wat betreft duidelijkheid naar de klant toe, en het woord 'onbezorgd' eruit te gooien.
Alors.
Ik reisde vroegah altijd heen en weer tussen Utrecht en Eindhoven. Toen zati k nog via EDGE online. Lekker websites lezen, chatten etc. tegelijk (geen streaming radio). Ik kwam dan uit op zo'n 15 MB per dag. En dat was op de laptop met 'grote' sites. Bij normaal gebruik is er niks aan de hand denk ik.Jochem_ schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:00:
Hm, ik heb even zitten redeneren en rekenen en 250 MB is inderdaad niet zo bijster veel. Misschien wel voor m'n moeder, maar als 'zorgeloos' internetter heb je het vlot op. Ik denk dat ik er zelf niet aan kom, maar ik kan me voorstellen dat als ik elke dag in de trein naar Amsterdam zou zitten ik het zeker niet zou redden.
Daarnaast, ik denk dat ze je pas waarschuwen als je er structureel overheen gaat. Zat mensen hier die ook nog nooit wat hebben gehoord ondanks hun verbruik. Ik vind het wel een eerlijk systeem zo: als je meer wilt dan kun je bij het veel langzamere T-Mobile, of neem je maar zo'n data-abo...
Voor de marketing klinkt onbezorgd natuurlijk veel beter, dat ze dat juridisch gezien mogen gebruiken vind ik overigens raar, maar goed.Stereotomy schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:20:
Het zou Vodafone sieren de boel gewoon "Vodafone Internet 250 MB" te noemen, wat betreft duidelijkheid naar de klant toe, en het woord 'onbezorgd' eruit te gooien.
Bedankt, is geluktA-HARUN schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:02:
@appie39
In realplayer zelf:
1."instellingen"
2. "verbinding"
3. "netwerk"
hoewel ik het met velen eens ben dat vodafone's bundel alles behalve onbezorgd is, vind ik het wel netjes en "krachtig" van hun om hier op GoT zo'n bericht te plaatsen (wetende dat wy erg kritisch zullen reageren). Dus thumbs up daarvoor.
Ik denk trouwens dat 25mb niet klopt. Als ze het gemiddelde zouden nemen van alle actieve internetters (dus mensen die tenminste 1 kb per maand hebben gedownload) dan zal je denk ik zien dat het gemiddelde veel hoger ligt.
Ik denk trouwens dat 25mb niet klopt. Als ze het gemiddelde zouden nemen van alle actieve internetters (dus mensen die tenminste 1 kb per maand hebben gedownload) dan zal je denk ik zien dat het gemiddelde veel hoger ligt.
Rex
Er zijn natuurlijk ook heel veel mensen die per ongeluk de internetknop op het toestel indrukken en zo 10, 20 kb per maand gebruiken. Als ze dit ook allemaal rekenen zal het gemiddelde wel flink naar beneden te brengen zijn.ReFleXWolf schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 03:40:
hoewel ik het met velen eens ben dat vodafone's bundel alles behalve onbezorgd is, vind ik het wel netjes en "krachtig" van hun om hier op GoT zo'n bericht te plaatsen (wetende dat wy erg kritisch zullen reageren). Dus thumbs up daarvoor.
Die mensen hebben natuurlijk geen internetblox. Ik mag aannemen dat het gem. verbruik alleen over blox gebruikers gemeten wordt.Leekah schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 09:05:
[...]
Er zijn natuurlijk ook heel veel mensen die per ongeluk de internetknop op het toestel indrukken en zo 10, 20 kb per maand gebruiken. Als ze dit ook allemaal rekenen zal het gemiddelde wel flink naar beneden te brengen zijn.
Ja, dat is waar. Ik hoop voor de blox'ers inderdaad dat ze dat doen.robert-630 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 11:06:
[...]
Die mensen hebben natuurlijk geen internetblox. Ik mag aannemen dat het gem. verbruik alleen over blox gebruikers gemeten wordt.
Sinds kort heeft mijn vader op zijn KPN prepaid SIM een Surf en Mail 'abonnement' genomen, zodat hij goedkoper kan internetten. Het internetten werkt prima, maar het lukt ons niet om bijvoorbeeld te mailen. Het lijkt wel of alle poorten behalve poort 80 dicht zitten.
Met de KPN servicedesk gebeld, die dachten eerst dat het aan een te oude SIM lag. Dus hij heeft zijn 10 (!) jaar oude SIM kaart omgewisseld met een nieuwe UMTS SIM. Maar helaas, ook nu lukt het mailen nog niet.
We hebben de telefoon met dezelfde instellingen van een KPN/Hi abonnement SIM voorzien en toen werkte het e-mailen direct. Het lijkt dus wel alsof er voor Prepaid dingen dichtstaan... Klopt dat? De KPN servicedesk kan ons verder niet helpen. Ze sturen ons naar de Primafoon ("Nee, een K750i ondersteund geen e-mail meneer..."), dus dat schiet ook niet echt op
Ik kwam om het Internet wel 1 post tegen waarin vermeld stond dat Prepaid inderdaad geen volledige Internet verbinding had, maar als dat echt zo is moet er toch veel meer over te vinden zijn?
Met de KPN servicedesk gebeld, die dachten eerst dat het aan een te oude SIM lag. Dus hij heeft zijn 10 (!) jaar oude SIM kaart omgewisseld met een nieuwe UMTS SIM. Maar helaas, ook nu lukt het mailen nog niet.
We hebben de telefoon met dezelfde instellingen van een KPN/Hi abonnement SIM voorzien en toen werkte het e-mailen direct. Het lijkt dus wel alsof er voor Prepaid dingen dichtstaan... Klopt dat? De KPN servicedesk kan ons verder niet helpen. Ze sturen ons naar de Primafoon ("Nee, een K750i ondersteund geen e-mail meneer..."), dus dat schiet ook niet echt op
Ik kwam om het Internet wel 1 post tegen waarin vermeld stond dat Prepaid inderdaad geen volledige Internet verbinding had, maar als dat echt zo is moet er toch veel meer over te vinden zijn?
[ Voor 10% gewijzigd door eborn op 29-03-2008 15:52 ]
Juist, en met mijn gemiddelde gebruik van zo'n 200mb betekend het dan dat Vodafone 9 andere klanten bewust (hoop ik) heeft weten te strikken voor een internet blox abonnement dat ze (vrijwel) niet gebruiken. Want alleen dan komen we over ons tienen aan 20-25mb gemiddeld. Iemandrobert-630 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 11:06:
[...]
Die mensen hebben natuurlijk geen internetblox. Ik mag aannemen dat het gem. verbruik alleen over blox gebruikers gemeten wordt.
hier die dat geloofd?

'Vroegah' zat jij met je EDGE in de trein niet lekker door te zappen op youtube etc, en zoals je zelf zegt ook niet naar streaming radio te luisteren. Ik denk als jij TOEN al op 15 MB per dag zat (uitgaande van 21 dagen per maand reizen is dat al >300 MB, gebruik in weekend niet eens meegerekend), dat je nu dus met 250 MB ook niet uit zal komen. Met de content van nu en de snelheden (dus streamingmogelijkheden) kom je daar gewoon razendsnel boven uit. Laptop of gsm doet er dan niet echt meer toe.Sorcerer8472 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:52:
[...]
Ik reisde vroegah altijd heen en weer tussen Utrecht en Eindhoven. Toen zati k nog via EDGE online. Lekker websites lezen, chatten etc. tegelijk (geen streaming radio). Ik kwam dan uit op zo'n 15 MB per dag. En dat was op de laptop met 'grote' sites. Bij normaal gebruik is er niks aan de hand denk ik.
Jochem_ en Sorcerer8472, zouden jullie Moodio nog eens kunnen proberen? Ik heb een kleine wijziging gemaakt. (heb Sorcerer al een DM gestuurd maar Jochem_ heeft dat dus -net als ik tot voorkort- uit staan ;-) )Oele_ schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:39:
Ik heb nu inmiddels van 3 verschillende mensen gehoord dat het niet werkt op verschillende telefoons (SE K810i via Vodafone, HTC TyTn via Telfort en dus jouw 6120c via Vodafone) dus ik denk dat er wel ergens iets fout zit. Ik ga dit weekend wel eens proberen uit te zoeken wat precies.
Breek me de bek niet open. Ik heb al tig keer contact gehad met de klantenservice en ben ook al langs de Primafoon geweest. De meesten weten van niks en brabbelen allemaal bullshit en sommigen bevestigen dat prepaid inderdaad helemaal dicht zit.eborn schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:51:
Sinds kort heeft mijn vader op zijn KPN prepaid SIM een Surf en Mail 'abonnement' genomen, zodat hij goedkoper kan internetten. Het internetten werkt prima, maar het lukt ons niet om bijvoorbeeld te mailen. Het lijkt wel of alle poorten behalve poort 80 dicht zitten.
Neem maar een goedkoop abbotje zeggen ze dan. Noem het dan geen zorgeloos internet zeg ik dan. =/
Hij heeft het ook maar opgegeven en een Vodafone prepaid kaart gehaald. Daarmee werkt het als een treinRemi schreef op zondag 30 maart 2008 @ 05:07:
Breek me de bek niet open. Ik heb al tig keer contact gehad met de klantenservice en ben ook al langs de Primafoon geweest. De meesten weten van niks en brabbelen allemaal bullshit en sommigen bevestigen dat prepaid inderdaad helemaal dicht zit.
Neem maar een goedkoop abbotje zeggen ze dan. Noem het dan geen zorgeloos internet zeg ik dan. =/
Toen zat ik op 15 MB per dag met de laptop. En op de laptop in de trein pas ik mijn verbruik aan: ik ga geen tig youtube-filmpjes kijken (dat doe ik thuis wel, vreet bovendien accu)...Jochem_ schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 21:32:
[...]
'Vroegah' zat jij met je EDGE in de trein niet lekker door te zappen op youtube etc, en zoals je zelf zegt ook niet naar streaming radio te luisteren. Ik denk als jij TOEN al op 15 MB per dag zat (uitgaande van 21 dagen per maand reizen is dat al >300 MB, gebruik in weekend niet eens meegerekend), dat je nu dus met 250 MB ook niet uit zal komen. Met de content van nu en de snelheden (dus streamingmogelijkheden) kom je daar gewoon razendsnel boven uit. Laptop of gsm doet er dan niet echt meer toe.
Overigens hoefde ik maar 3 a 4 dagen per week op en neer gelukkig
En als je tegen topsnelheid ontzettend veel data wilt binnenhengelen dan moet je daar maar wat meer geld voor over hebben, vind ik. Je kunt niet verwachten dat operators je zowat gratis ontzettend veel/lang toegang geven tot peperdure HSDPA-cellen (10 euro per maand vind ik prima voor de dienst van Voda waarbij je zowat 250 MB p/m kunt gebruiken en waarbij soms een uitschieter geen ramp is).
Ben het met Oele's reactie eens: tijden veranderen en dataverkeer neemt steeds meer toe. Dat betekent echter niet dat infrastructuur ineens gratis wordt helaas. Als je (veel) meer data mobiel wilt stoken, dan neem je maar een duurder abo, of sla je gewoon eens een zooi mp3'tjes op op je telefoon ipv ze telkens te streamen.
Ok, de naam 'zorgeloos' is misschien niet zo handig gekozen, maar dat is dan weer een ander verhaal.
Verwijderd
aloha,
ik heb sinds enkele dagen een htc touch dual geval, van KPN Flexibel met een Surf&mail totaal van KPN. Ik dacht, even de dataverbinding testen. Ik zie in mijn phone dat hij continue switched tussen gprs, umts en HSDPA. Ik dacht dat dit abbo gecapped was tot 128/64 kbps, dus ik vind het vreemd dat hij op hsdpa synced....
Ik dus even proberen de htc als modem voor mijn laptop te gebruiken via bluetooth, dit werkt uitstekend, te goed zelfs. Ik vond het Internet zooo snel op mijn laptop via mijn HTC, dat ik even via speedtest een testje heb gedaan... resultaat.. 589kbps?????
Moet ik me nu zorgen maken dat ze me het verkeerde abbo hebben afgesloten, eentje met HSDPA ipv het standaard 9,95 abbo? En ontvang ik over een maand een rekening van 100 euri? Of is dit meer mensen opgevallen?
Gr
ik heb sinds enkele dagen een htc touch dual geval, van KPN Flexibel met een Surf&mail totaal van KPN. Ik dacht, even de dataverbinding testen. Ik zie in mijn phone dat hij continue switched tussen gprs, umts en HSDPA. Ik dacht dat dit abbo gecapped was tot 128/64 kbps, dus ik vind het vreemd dat hij op hsdpa synced....
Ik dus even proberen de htc als modem voor mijn laptop te gebruiken via bluetooth, dit werkt uitstekend, te goed zelfs. Ik vond het Internet zooo snel op mijn laptop via mijn HTC, dat ik even via speedtest een testje heb gedaan... resultaat.. 589kbps?????
Moet ik me nu zorgen maken dat ze me het verkeerde abbo hebben afgesloten, eentje met HSDPA ipv het standaard 9,95 abbo? En ontvang ik over een maand een rekening van 100 euri? Of is dit meer mensen opgevallen?
Gr
Dat is het hele verhaal.Sorcerer8472 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 12:43:
[...]
Ok, de naam 'zorgeloos' is misschien niet zo handig gekozen, maar dat is dan weer een ander verhaal.

Gebrek aan transparantie en reproduceerbaarheid alleen omdat de marketingafdeling van Vodafone met de naam 'zorgeloos' veel klanten wil trekken, maar dan een vage lijn ergens bij 250 MB neerplempen. Vroeger had Telfort toch ook gewoon datapakketjes van 5 MB, 200 MB, en 1 GB? Je hebt toch ook gewoon belbundels waarin staat hoeveel minuten je mag bellen?

Stel je je een 'zorgeloos bellen' belbundel voor. Maar die je dan via een FUP mooi afkapt op '10x het gemiddelde beltijd van alle klanten' ofzo, op 850 minuten per maand, ik noem maar wat. Da's toch debiel? Da's niet na te rekenen (Vodafone kan gewoon een waarde uit z'n duim zuigen - waarom niet), het is misleidend, en het geeft minachting voor de klant weer, alleen omdat je dan mooie namen kunt verzinnen voor je producten.

Het gáát er helemaal niet om dat je 'maar' 250 MB mag gebruiken, dat is aan Vodafone te bepalen, het is tenslotte hun dienst. Het gaat om het grote gebrek aan transparantie waarmee gecommuniceerd en gecontroleerd wordt wat een vage scheidslijn als '10x het gemiddelde' is. Noem het dan verdorie gewoon 'Vodafone Data 250 MB' ofzo. Maar nee, daar krijgt de marketingafdeling van Vodafone weer een slappe leuter van.

[ Voor 22% gewijzigd door Stereotomy op 30-03-2008 20:03 ]
Alors.
Ik vind dat je wel erg overdreven reageert. Doe maar gewoon rustig.Stereotomy schreef op zondag 30 maart 2008 @ 19:46:
[...]
Noem het dan verdorie gewoon 'Vodafone Data 250 MB' ofzo. Maar nee, daar krijgt de marketing-afdeling van Vodafone weer een slappe leuter van.
Ik vind de oplossing van Vodafone juist erg prettig.
• Ik gok dat meer dan 95% van de klanten genoeg heeft aan 250 MB per maand. Geen zorgen.
• Je betaald niks extra als je over de 250 MB heen gaat. Geen zorgen.
• Je wordt tijdig gewaarschuwd wanneer je als meer verbruikt dan toegestaan is. Geen zorgen.
• Je hebt 3 maanden de tijd om te bedenken of je wel het juiste data-abonnement hebt. Geen zorgen.
Ben je echt zo'n grootverbruiker? Ja, in dat uitzonderlijke geval moet je je na 4 maanden eens zorgen gaan maken of je *misschien* extra moet gaan betalen. Maar dat lijkt me dan ook redelijk. Je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten / voor € 9,95/mnd full HSDPA speed onbeperkt downloaden.
Dat het voor iemand wél zorgelijk is moet ik nog tegen komen. Er zijn nog geen berichten van iemand die meer dan € 9,95 betaald heeft. Wel dan?
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Ik stel voor dat je net als ik inhoudelijk reageert, en als je het niet eens bent met iets, dat je een topicreport plaatst ter beoordeling van de moderators.
Eérst zelf vaagheid promoten in je advertenties en dan later naar je goeddunkt, zonder transparantie of reproduceerbaarheid met vage termen als '10x het gemiddelde' je eigen grenzen stellen? Wáár kan ik namelijk als gebruiker met zekerheid controleren wat uberhaupt het gemiddelde is van Vodafone, of dat ze gewoon een grens uit hun duim zuigen? En later met een heerlijke oxymoron in een brief uitleggen dat zorgeloos niet zorgeloos betekent?
Vodafone Data 250 MB. Duidelijkheid. Weet iedereen waar die aan toe is. Dat doe je met belbundels toch ook?
Nu gebruik je weer de verdraaiende argumentatie die Vodafone ook altijd opwerpt. Zo van je krijgt eerst 3 waarschuwingen en we gaan nooit extra kosten aan je door berekenen. Dat is leuk van ze, maar dan ben je niet principieel bezig: lees maar een paar bladzijdes terug, dan zie je dat een user een brief thuis heeft gekregen met: "Hou zorgeloos internet écht zorgeloos....zorg ervoor dat je je verbruik mindert etc."Pinobigbird schreef op zondag 30 maart 2008 @ 20:18:
[...]
Dat het voor iemand wél zorgelijk is moet ik nog tegen komen. Er zijn nog geen berichten van iemand die meer dan € 9,95 betaald heeft. Wel dan?

Eérst zelf vaagheid promoten in je advertenties en dan later naar je goeddunkt, zonder transparantie of reproduceerbaarheid met vage termen als '10x het gemiddelde' je eigen grenzen stellen? Wáár kan ik namelijk als gebruiker met zekerheid controleren wat uberhaupt het gemiddelde is van Vodafone, of dat ze gewoon een grens uit hun duim zuigen? En later met een heerlijke oxymoron in een brief uitleggen dat zorgeloos niet zorgeloos betekent?
Vodafone Data 250 MB. Duidelijkheid. Weet iedereen waar die aan toe is. Dat doe je met belbundels toch ook?
[ Voor 23% gewijzigd door Stereotomy op 30-03-2008 20:41 ]
Alors.
[ Voor 4% gewijzigd door Ginz op 31-03-2008 00:11 ]
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Lekker rustig, ik weet niet eens wat het is, DM. (gokje: direct mail? een soort forward naar je mail-account zoals hij hier geregistreerd staat? is m'n spambox, die lees ik minder dan het forum hierOele_ schreef op zondag 30 maart 2008 @ 04:22:
[...]
Jochem_ en Sorcerer8472, zouden jullie Moodio nog eens kunnen proberen? Ik heb een kleine wijziging gemaakt. (heb Sorcerer al een DM gestuurd maar Jochem_ heeft dat dus -net als ik tot voorkort- uit staan ;-) )
Vanmiddag test ik het even, nu eerst effe de baas blij maken.
nidworkx: maak je geen zorgen joh. HSDPA wordt altijd gebruikt als het mogelijk is op de telefoon. Daardoor heb je een lagere latency en wordt de beschikbare bandbreedte het meest efficiënt gebruikt. Dat de snelheid hoger is zal vanzelf wel rechtgezet worden (en zo nee, dan is dat fijn voor jou
)
Stereotomy: nu weten we dat het 250 MB is en hoeven er geen twijfels meer te zijn bij iedereen die eerst even het topic doorleest. En nu..?
Jochem_: DM is Direct Message (bovenaan in de menubalk MyReact -> Direct Messages).
Stereotomy: nu weten we dat het 250 MB is en hoeven er geen twijfels meer te zijn bij iedereen die eerst even het topic doorleest. En nu..?
Jochem_: DM is Direct Message (bovenaan in de menubalk MyReact -> Direct Messages).
[ Voor 8% gewijzigd door Sorcerer8472 op 31-03-2008 08:35 ]
Verwijderd
Dit stelt me al enigszins gerust, echter als ik nu het internet op ga via iE op mijn phone, kom ik op zo'n kpn site portal uit, en kan ik naar "mijn kpn" klikken. Via deze link kan ik op "mijn internet op mobiel gebruik" link klikken. Hier zie je een overzicht van je dataverbruik, en tot mijn verbazing zie ik hier een verbruik van 3.5mb tot toch toe, en onderaan de streep 14,95 euriSorcerer8472 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 08:35:
nidworkx: maak je geen zorgen joh. HSDPA wordt altijd gebruikt als het mogelijk is op de telefoon. Daardoor heb je een lagere latency en wordt de beschikbare bandbreedte het meest efficiënt gebruikt. Dat de snelheid hoger is zal vanzelf wel rechtgezet worden (en zo nee, dan is dat fijn voor jou)
hmmm..... en nu?
Is je bundel al ingegaan dan? 
Even een mailtje sturen naar klantenservice ofzo zou ik zeggen...
Verwijderd
ik bel zo dadelijk eens eff naar 1200Sorcerer8472 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 09:07:
Nu wachten totdat Vodafone ook luid en duidelijk deze limieten vermeld voor mensen die nieuwe contracten aangaan, net zoals bij belbundels. Transparantie en duidelijkheid, in plaats van marketingkreten die vaag op het gevoel inspelen.Sorcerer8472 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 08:35:

Maargoed, nog een paar jaar wachten en het businessmodel van de mobiele operators klapt ook in elkaar. Worden ze domme datapijplijnen, net zoals met de kabel/ADSL aanbieders.
Alors.
Stereotomy: als ze dan gelijk ook even de 'startminuut' afschaffen. Een starttarief van een paar cent is voor mij over het algemeen goedkoper dan gelijk verplicht de hele eerste minuut betalen. Ook tegen transparantie, en dat voor een klein stukje lullige winstmarge...
Verwijderd
Nou, dat was dus ook de laatste keer dat ik iets via gsmweb.nl heb besteld. Via de servicedesk van KPN bleek dat er geen Surf&Mail totaal op mijn abbo actief was, en dus alle kosten in rekening worden gebracht.Sorcerer8472 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 09:07:
Ik heb dus gsmweb gebeld, en zouden dit zo snel mogelijk oplossen, stelletje *piep*!
Kheb gelijk een mooi mailtje gedicht, met de te declareren kosten uiteraard.
Verwijderd
Beste Bas,
Uitstekend dat jullie de thread gevolgd hebben en goed dat er intern overleg geweest is. Bijkbaar is er geen discussie geweest want ik denk dat de reactie dan een andere geweest zou zijn.
In jullie reactie wordt alleen geschreven over de aanleiding van "de klachten". Nergens lees ik een inhoudelijk een standpunt over het werkelijke probleem:
1. De reclame uitingen mbt onbeperkt tunin.fm luisteren en internet blox
2. Wanneer en hoe iedereen inzicht krijgt in het voorschrijdend gemiddelde data verbruik.
Citaat:
De afgelopen maand lag het gemiddeld dataverbruik van alle klanten die Vodafone Zorgeloos Mobiel Internet Blox hebben geactiveerd tussen de 20 & 25 MB.
Dit is aantoonbaar onjuist. En een slechte manier om je zaakje te willen redden. Verschillende collega's van Bas hebben mij verteld dat het gemiddelde inmiddels opgelopen is tot 45-50 mb. Er wordt ook gewoon gezegd; " meneer u hoeft zich geen zorgen te maken als u tot 500mb aan data verbruikt met uw internet blox" Namen en data bij mij in bezit.................
Dit bovenstaande betekent natuurlijk niet dat het gemiddelde echt 40-50 mb is, maar ook gewoon een verhoging van de FUP kan zijn. Of liever gezegd de door Vodafone gestelde limiet !!!
Eens te meer duidelijk dat Vodafone toch een andere bedoeling heeft met de blox, maar daar nog geen goede manier voor gevonden heeft.
In de reactie staat geen nieuwe informatie. Er wordt slechts gesproken over het onder de loep nemen van de eerste overschrijdingsbrief en een onderzoek naar info over het gemiddeld verbruik.
Ik vind het nogal mager allemaal
Uitstekend dat jullie de thread gevolgd hebben en goed dat er intern overleg geweest is. Bijkbaar is er geen discussie geweest want ik denk dat de reactie dan een andere geweest zou zijn.
In jullie reactie wordt alleen geschreven over de aanleiding van "de klachten". Nergens lees ik een inhoudelijk een standpunt over het werkelijke probleem:
1. De reclame uitingen mbt onbeperkt tunin.fm luisteren en internet blox
2. Wanneer en hoe iedereen inzicht krijgt in het voorschrijdend gemiddelde data verbruik.
Citaat:
De afgelopen maand lag het gemiddeld dataverbruik van alle klanten die Vodafone Zorgeloos Mobiel Internet Blox hebben geactiveerd tussen de 20 & 25 MB.
Dit is aantoonbaar onjuist. En een slechte manier om je zaakje te willen redden. Verschillende collega's van Bas hebben mij verteld dat het gemiddelde inmiddels opgelopen is tot 45-50 mb. Er wordt ook gewoon gezegd; " meneer u hoeft zich geen zorgen te maken als u tot 500mb aan data verbruikt met uw internet blox" Namen en data bij mij in bezit.................
Dit bovenstaande betekent natuurlijk niet dat het gemiddelde echt 40-50 mb is, maar ook gewoon een verhoging van de FUP kan zijn. Of liever gezegd de door Vodafone gestelde limiet !!!
Eens te meer duidelijk dat Vodafone toch een andere bedoeling heeft met de blox, maar daar nog geen goede manier voor gevonden heeft.
In de reactie staat geen nieuwe informatie. Er wordt slechts gesproken over het onder de loep nemen van de eerste overschrijdingsbrief en een onderzoek naar info over het gemiddeld verbruik.
Ik vind het nogal mager allemaal
Ach, ze moeten klanten toch *iets* vertellen zonder hun daadwerkelijke gemiddelde dataverbruik prijs te geven? Alsof Vodafone daadwerkelijk dat getal gaat vertellen aan Jan en Alleman. Zie je concurrenten KPN en T-Mobile al meekijken en alle cijfertjes per maand netjes overpennen, zodat ze precies weten van hun concurrent hoeveel data die aan klanten levert? 
Geniepig spelletje met cijfers, zonder consequent te zijn. Zo ondoorzichtig als wat.
Geniepig spelletje met cijfers, zonder consequent te zijn. Zo ondoorzichtig als wat.
[ Voor 11% gewijzigd door Stereotomy op 31-03-2008 10:58 ]
Alors.
Werkt helaas nog steeds niet hier... Zelfde als eerst: 'laadt' blijft staan.Oele_ schreef op zondag 30 maart 2008 @ 04:22:
[...]
Jochem_ en Sorcerer8472, zouden jullie Moodio nog eens kunnen proberen? Ik heb een kleine wijziging gemaakt. (heb Sorcerer al een DM gestuurd maar Jochem_ heeft dat dus -net als ik tot voorkort- uit staan ;-) )
Ik wil een Telfot Sim-Only abonnement gaan afsluiten met onbeperkt internet voor €7,- per maand. Maar nu zie ik dat Vodafone een veel sneller abonnement heeft, 3600 vs 128 Kbit/sec. Wat zijn jullie ervaringen met deze twee verschillende Data abonnement, is Vodafone echt veel sneller? Wat ik op mijn telefoon wil doen is Surfen, Mailen en misschien Internet radio.
Dit topic is gesloten.