Surf&Mail bestaat uit een aantal verbindingen waarop je kunt inloggen: KPN Internet, KPN Streaming, Mobiele StartSite en KPN MMS.
Als je MMSjes wilt versturen, dan moet je dat via
KPN MMS doen en wordt de normale MMS prijs daarvoor berekent.
KPN Streaming is bedoeld om de TV streams van KPN te kunnen bekijken. Deze dienst wordt bij KPN ' MobielTV ' genoemd. Je kunt niet via de andere 3 verbindingen de TV streams bekijken en andersom kun je bij KPN Streaming niet internetten. Dus je kunt het niet gebruiken om YouTube te kijken, alleen dus de KPN TV Streams die nu nog gratis zijn maar binnenkort (vanaf 1 maart) betaalde streams zullen worden.
KPN Internet is de verbinding die je toegang geeft tot het Internet. Hiermee kun je de normale webpaginas mee bekijken. Hier geldt ook de Fair Use Policy op. Via KPN Internet kun je YouTube streams bekijken ZONDER dat het geld kost. Ik weet dat, omdat ik vorige maand 1.1 GB heb gedownload via KPN Internet, waarvan een deel nieuwsgroepen, deel youtube en een andere deel door paginas te bekijken. Dit heeft me niks extras gekost en ik heb geen brief thuis gekregen met dat ik me niet aan de fair use policy houd.
@Rencky: Ik kan jou garanderen dat Surf&Mail Totaal een maximale snelheid van 128Kbit heeft. Ik zie op me scherm dat ik 3.5G coverage heb, maar kan maximaal zo'n 16KB/sec downloaden via mijn mobiel. (Ik weet het zeker, die 1 GB downloaden duurde dagen en het staat ook in hun Surf&Mail Totaal voorwaarden.)
Als laatste is er nog de
Mobiele StartSite. Via deze verbinding heb je toegang tot een speciale intranet website van KPN. Hierop kun je onder andere je internetverbruik bekijken en je aanmelden voor betaalde diensten. Daarnaast kun je met deze verbinding (youtube) streams bekijken, waar je 25 cent/minuut voor betaald. (Ik weet niet zeker of dit klopt, maar dit is wel wat er op de intranet site staat aangeven, dus ik ga ervanuit dat het zo is.)
Conclusie:
- Streams via KPN zijn gratis als je maar van KPN Internet gebruikt maakt.
- De snelheid van KPN is echt gelimiteerd tot ongeveer 15KB/s.
- Je kunt minstens 1 GB downloaden zonder dat je gelijk problemen krijgt.
--edit--
Toch wel raar trouwens he, dat je hier voor 10 EUR, 1 GB kunt downloaden, en dat je in de rest van europa 11.900 EUR daarvoor moet neertellen.
[
Voor 3% gewijzigd door
Rex op 14-02-2008 11:50
. Reden: Gedeelte over buitenland ]