Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie kent er een goede internet radioplayer die ook aac+ streams aan kan. Voor het S60 platform.
3de generatie.

Ik heb al een aantal players geprobeerd maar geen van alle kan aac+ aan. Wel mp3 maar dat genereert veel data...... met alle gevolgen van dien. Ik bedoel uiteraard NIET commerciele players. :*)

De players die ik al geprobeerd heb zijn:

radiobee; werkt slecht
MFRadio; krijg ik niet werkend
Internetradio; werkt maar alleen mp3
Virtualradio ook die werkt alleen met mp3

Alvast bedankt voor de info _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Nogsteeds geen reacties?
Zelf ben ik ook al een tijd opzoek naar een normale aac+ stream speler voor me symbian device (E65).
Aangezien de reaplayer alleen gewone aac doet en geen '+' (he profile).

De enige optie tot nu toe die ik gevonden heb is tunin, nadeel is dat die alleen een paar voor gedefinieerde streams bevat en ze zijn niet allemaal aac+. Maar de player die 'in' de symbian tunin app zit speelt dus wel aac+, en dat zou toch ook los verkrijgbaar moeten zijn zodat ik bijv. met moodio me eigen streams in aac+/rtsp kan omzetten en zo kan beluisteren...

Me enige hoop op dit moment is de Helix player alleen op die pagina staat dat de development klaar is.. alleen ook als je geregistreerd bent kan je NERGENS een sis-file vinden om te testen :(
Zo langzaam begin ik het op te geven en rond te kijken naar andere mobieltjes, zoals een simpele sony ericsson die gewoon standaard aac+ kan afspelen.

Dus als iemand nog suggesties heeft, graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Miscchien een misverstandje uit de weg ruimen; tunin heeft wel bijna 200 zenders te kiezen...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
Klopt, maar je kunt geen eigen zenders toevoegen dus.

En dat kan wel met www.moodio.fm. Het gebruikt gewoon de player die al in je telefoon zit (RealPlayer in jouw geval) en het is nog aac+ ook. Wat wil je nog meer? ;)

(ja, dit is schaamteloze promotie van mijn eigen site :P)

Het probleem dat CT schetst met RealPlayer heb ik tot nu toe alleen op de E65 gezien. Mijn 3250 (ook S60 3rd generation) doet het wel goed. Mocht je ook op problemen stuiten, dan hoor ik het graag, dan kunnen we altijd kijken of ze op te lossen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Oele,

Leuk zo'n site en idee !!

Alleen 1 storend probleem de kleine onderbrekingen om de 10-15 sec !! En regelmatig buffert de real player...... Echt niet uit te houden; het maakt deze dienst voor mij onbruikbaar. Bij tunin heb ik deze problemen niet. Ook niet met virtual radio.................

Ik heb radio 2 aan mijn profile toegevoegd en luister naar de 24 kb stereo parametric.

Ik zou wel graag willen luisteren maar heb jij een oplossing ?

toestel nokia 6120, vodafone blox voor abo.

Alvast bedankt voor je anwoordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Het grote verschil met de S60 player van Tunin is, dat Tunin via HTTP/TCP werkt en dat Moodio (en iedere "standaard" 3GPP stream) gebruik maakt van RTSP, oftewel RTP, oftewel UDP, wat concreet inhoudt dat data-pakketjes die niet aankomen gewoon "verloren" zijn. Dus, het is echt een soort "radio" achtig systeem: de stream loopt gewoon door, en als je een X aantal seconden slechte ontvangst hebt, dan ontvang je gewoon niets of hoogstens een deel van de audio, en is er dus geen TCP-protocol dat gaat proberen om de data alsnog te ontvangen. Bij het bedenken van de 3GPP streaming standaard, heeft men dus "timing", het "live" ontvangen van audio/video belangrijker geacht dan het "volledig" ontvangen van alle data, zoals bij een Shoutcast-achtig systeem (zoals Tunin) het geval is.

Ik heb hier zelf een Nokia 3250 (ook Symbian S60 3rd) om mee te testen en het is me inderdaad opgevallen dat het op die telefoon vaak een beetje onstabiel is. Het lijkt er een beetje op dat waar een Sony Ericsson telefoon RTP-audio-pakketjes die een beetje corrupt zijn gewoon afspeelt, de Nokia het hele pakketje overslaat ofzo. Heb je al eens geprobeerd om de bitrate instelling op de site eens drastisch te verlagen? Mijn ervaring met de 3250 is dat dan de haperingen een stuk minder zijn. Misschien is er een soort "optimale" setting te vinden voor jouw telefoon/provider-combinatie waarmee het _en_ stabiel is _en_ kwalitatief nog een beetje ergens naar klinkt..

Ik heb op http://bakkie.eu/streams/ een paar links naar streams van andere aanbieders verzameld. Ik ben benieuwd of deze bij jou wel goed spelen of dat ze dezelfde problemen hebben? Als deze streams geen problemen geven dan zou het zomaar kunnen dat er toch nog ergens een hele smerige bug in de Moodio code zit ;-)

(De tunin.fm link die je hier ziet is de stream die ze daar gebruiken voor niet-S60-telefoons. Dit is dus een andere stream dan wat die tunin-player opent)

[ Voor 4% gewijzigd door Oele_ op 19-04-2008 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het idee is en blijft leuk, maar praktisch gezien niet beluisterbaar ! Ik heb je adviezen opgevolgd maar de onderbrekingen BLIJVEN.

Wat weerhoud je ervan om een freeware standalone aac+ player te onwikkelen ? Die werkt zoals de tunin player !

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 01-05-2008 15:42 . Reden: Aanhef en groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
:'(

Haperen die teststreams op http://bakkie.eu/streams/ net zo, of zijn het alleen de Moodio streams?

Zo'n player ontwikkelen zou natuurlijk kunnen maar dat zou betekenen dat ik dan voor elk platform een player moet bouwen. Het leuke aan 3gpp streaming is nu juist dat het een standaard is die door alle telefoons ondersteund zou moeten worden.

Heb je trouwens de internetradio-player van Nokia zelf al geprobeerd? Zie http://europe.nokia.com/A4668051 . Volgens mij moet die AAC+ shoutcast streams kunnen afspelen.

Edit: Het lijkt aan Vodafone te liggen. Op allebei m'n telefoons haperen alle 3GPP streams zodra ik er een Vodafone-simkaart in stop. Het is dus niet alleen Moodio.

[ Voor 13% gewijzigd door Oele_ op 19-04-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mmmm, hoe zou dat komen Vodafone heeft een uitstekend en geavanceerd netwerk ????

werkt t-mobile wel ok ?

De nokia player werkt nog niet voor de 6120............ |:(

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2008 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Ja, het is inderdaad raar. Maar zelfs de 3GPP-streams van Tunin.fm haperen dus, terwijl Vodafone die site zelfs actief promoot. Er zit ook echt regelmaat in, zit steeds +/- 10 seconden tussen de haperingen. Ik ga vandeweek wel eens proberen of ik iemand met verstand van zaken hierover bij Vodafone kan bereiken.

T-Mobile werkt inderdaad OK, evenals Telfort.

Je zou ook de open source player van Nokia kunnen proberen, volgens mij doet die het wel op alle S60 devices. Heeft alleen een wat minder handige interface, je kan alleen stations toevoegen door playlist-files op je telefoon te zetten en de installatie kan wat lastig zijn. De laatste keer dat ik 'm installeerde moest ik de datum van m'n telefoon een paar jaar terug zetten vanwege een verlopen certificaat ofzo.

Zie http://opensource.nokia.c...rnetradio/ClientPage.html

[ Voor 40% gewijzigd door Oele_ op 19-04-2008 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een misverstand uit de wereld; de player van tunin.fm hapert vrijwel NOOIT !!!!! Op mijn 6120 is het perfect luisteren.

"Haperen die teststreams op http://bakkie.eu/streams/ net zo, of zijn het alleen de Moodio streams? "
ja is hetzelfde als via je moodio site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 17:32:
Even een misverstand uit de wereld; de player van tunin.fm hapert vrijwel NOOIT !!!!! Op mijn 6120 is het perfect luisteren.
Tunin heeft 2 systemen:

1) De symbian player die jij gebruikt, dit is in feite een shoutcast player. Deze hapert niet.

2) 3GPP streams voor telefoons waar geen symbian op draait. Dit is dezelfde standaard als Moodio gebruikt. Deze haperen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok zo bedoelde je het.

Ik heb met mijn SE K550I inderdaad ook naar de 3GPP streams geluisterd en inderdaad die haperen wel erg irritant. Dat is uiteindellijk ook de rede geweest dat ik een nokia 6120 gekocht heb.

Het blijft voor mij wachten op iemand die een freeware shoutcast player maakt !!

Die open source player heb ik dacht ik al geprobeerd van Nokia, maar die kan alleen mp3 streams aan en dat genereert dan weer (te) veel data.

Weet jij trouwens of je met het T-mobile internet abo van 9,50 (pocket internet) goed kan luisteren naar een radio stream van 128kbps ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 18:59:
ok zo bedoelde je het.

Ik heb met mijn SE K550I inderdaad ook naar de 3GPP streams geluisterd en inderdaad die haperen wel erg irritant. Dat is uiteindellijk ook de rede geweest dat ik een nokia 6120 gekocht heb.
Via T-Mobile haperen ze dus niet.
Het blijft voor mij wachten op iemand die een freeware shoutcast player maakt !!

Die open source player heb ik dacht ik al geprobeerd van Nokia, maar die kan alleen mp3 streams aan en dat genereert dan weer (te) veel data.
Volgens http://opensource.nokia.c...0internetradio/index.html ondersteunt 'ie ook AAC+. Mijn 3250 reset zichzelf alleen spontaan als ik een AAC+ stream probeer te openen, maar misschien gaat het op jouw 6120 wel goed?
Weet jij trouwens of je met het T-mobile internet abo van 9,50 (pocket internet) goed kan luisteren naar een radio stream van 128kbps ????
Dat abonnement gaat maar tot 128kbps, en daar zul je waarschijnlijk ook weer allerlei overhead van moeten aftrekken. Waarschijnlijk zal het, zelfs als je perfecte UMTS-ontvangst hebt, net wel of net niet werken, maar echt prettig stabiel zal het wel niet zijn. Als je mobiel luistert zul je sowieso merken dat de doorvoersnelheid nu en dan wat lager is en dat je telefoon soms zelfs moet terugschakelen naar GPRS. Mijn ervaring met moodio is dat als ik gewoon stil zit op een plek met goede dekking, de hoogste instelling (52 kbps) prima werkt en het vermoedelijk dus ook nog wel wat hoger zou kunnen. Als ik in de auto luister dan moet 'ie niet veel hoger van 24 kbps ingesteld zijn wil ik zonder al te veel gestotter kunnen luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alhoewel de 6120 er niet bij staat kan ik internetradio wel installeren. De enige zender die werkt is de salsa zender in de meegeleverde versie.

Op de shoutcast site kom ik radio 2 nog niet tegen...............helaas.

Weet jij waar ik het internet adres van stream van radio 2 vandaan haal ? Die zou ik dan kunnen toevoegen..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Radio 2 zend niet uit in shoutcast maar in Windows Media formaat. Dat gaat dus niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voor de mp3 versie lukt het met wel om te luisteren naar radio 2 via:

http://www.vradio.org/index.php?js=a

ken je die player werkt wel goed !! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Ik werd zojuist gebeld door Vodafone n.a.v. een e-mail die ik ze had gestuurd over die haperingen in RTSP streams. Ze hebben inderdaad een probleem in hun netwerk op het moment waardoor er iedere 10 seconden packetloss optreedt. Ze hebben een patch klaarstaan die dit probleem moet oplossen, die ze uiterlijk (maar misschien eerder) 14 mei zullen uitvoeren.

Dus, uiterlijk 14 mei zou het probleem met Moodio en andere rtsp-streams opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat zou heel mooi zijn !!

Toch wel raar voor zo'n grote club met een, zoals ze zelf zeggen: "state of the art" netwerk .........

Hoe kan nu zoiets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Ik weet het niet, ik ben Vodafone niet :)

Het is natuurlijk maar speculeren wat er nou echt precies aan de hand is maar je kan nog zo "state of the art" zijn, uiteindelijk ben je voor heel veel dingen gewoon afhankelijk van apparatuur en software van derden. En je kunt nog zo goed testen, maar een live omgeving en echte gebruikers zijn toch altijd weer net anders dan het lab.

Vodafone reageert tenminste adequaat op dit soort problemen en communiceert er eerlijk over. Dat is ook wel wat waard lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-08 11:47
Puike site Oele, maar er veel gebruik van.
Maar wilde vragen of je ook plannen om hetzelfde te doen met tv aanbod? :P

Hoop stiekem dat je er al mee bezig bent :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Dank je! :)

Ik heb wel over TV nagedacht inderdaad maar nog niets mee gedaan. Ook niet veel tijd voor gehad tot nu toe.

Zijn er eigenlijk wel zoveel online TV stations? De reguliere kanalen (publieke omroep, RTL, SBS) zenden volgens mij niet online uit toch?

Ik zag trouwens wel dat Vodafone zelf al oa CNN aanbiedt. Tegen betaling wel, maar misschien dat je daar een abonnement op zou kunnen nemen?

(Oh wacht, je hebt geen Vodafone abonnement. Dat gaat niet werken dus)

[ Voor 8% gewijzigd door Oele_ op 28-04-2008 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 18:59:
Ik zit nu door omstandigheden op een plek zonder vaste internetverbinding te werken en heb m'n laptop op m'n telefoon aangesloten. Ik heb de 128 kbps mp3-stream van DeepFM aan staan en die speelt zonder enige hapering. Via zo'n 128kbps "pocket internet totaal" abonnement van T-Mobile.

Edit: Hm, ik zat blijkbaar op de verkeerde APN bij T-Mobile ofzo. Nu ik echt op de 'internet' APN zit werkt het nog wel, maar zodra ik iets anders doe, zoals webbrowsen, gaat ie haperen.

[ Voor 15% gewijzigd door Oele_ op 28-04-2008 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-08 11:47
Oele_ schreef op maandag 28 april 2008 @ 09:22:

Zijn er eigenlijk wel zoveel online TV stations? De reguliere kanalen (publieke omroep, RTL, SBS) zenden volgens mij niet online uit toch?

(Oh wacht, je hebt geen Vodafone abonnement. Dat gaat niet werken dus)
Kijk hier maar eens even : http://nl.wwitv.com/

En ik heb indedaad T-mobile, geen Voda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou 't is inmiddels 16 mei maar ik hoor nog steeds geen verbetering....................... Wat zijn ze daar toch aan het doen bij Vodafone ???? Het is een drama om streaming audio te beluisteren. Via tunin.fm is het ook al hopeloos.

Weet iemand wat er echt aan de hand is ????????????????? |:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Inderdaad, nog geen verbetering waar te nemen. :'(

Zal ze nog eens mailen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
tunin.fm werkt op mijn BB8100 niet daar de site niet geladen kan worden / niet wordt ondersteund.

MOOD!O werkt daarentegen perfect, de audio streams worden ingeladen met de audio player en blijft werken zonder haperingen. de BB 8100 Pearl heeft een GPRS connectie op het KPN netwerk.

MOOD!O werkt dus goed op de BB 8100 Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Goed om te horen! Ik zie alleen wel in de logs dat je tot 3 keer toe achter elkaar *exact* 1 minuut en 11 seconden naar een stream hebt geluisterd. Wordt de stream na die periode automatisch verbroken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Oele,

Met vodafone werkt moodio nog steeds niet naar behoren; het blijft haperen/bufferen. Nog nieuws van jouw kant ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Bij mij hapert het ook nog steeds, elke 10 seconden.

Ik ben net terug van een paar weken vakantie. Ik vond bij thuiskomst een mail van Vodafone met het verzoek om m'n vraag naar een ander e-mail-adres te sturen. :/ Dat heb ik nu gedaan.

Edit: dat is snel! Reactie van Vodafone. De ingeplande change is in Mei niet uitgevoerd maar staat nu gepland voor de komende nacht.

[ Voor 19% gewijzigd door Oele_ op 10-06-2008 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is nu toch echt 11 juni........................ik merk nog geen verbetering. Jij wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Nee, ik ook niet. Ik wacht nog even tot morgen en als er dan nog geen verbetering is ga ik wel weer mailen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zeg tijd om te mailen.................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Ik heb ze de 12e weer gemaild maar tot op heden geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat zou dat toch zijn bij vodafone ? Volgens mij hebben ze hun zaken NIET op orde ..................

Wat denk jij d'r van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Vodafone is een groot bedrijf, en grote bedrijven hebben veel afdelingen die rekening met elkaar moeten houden. Zouden ze dat niet doen dan zou een bedrijf als Vodafone pas echt problemen hebben.
Een issue als dit is iets dat waarschijnlijk nu wel op een bepaalde afdeling bekend is maar misschien heeft de uitrol van de oplossing weer gevolgen voor een product van een andere afdeling.
En zoiets moet dus worden afgestemd.
Verder lijkt dit rtsp issue geen gigantische prioriteit te hebben, en andere dingen die dat wel hebben zullen er dus voor komen.

Al met al denk ik dat Vodafone een redelijk groot en professioneel bedrijf is maar dat het inderdaad jammer is dat het blijkbaar 'te' groot is om dit soort zaken nog op een vrij snelle manier er door te duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Oele,

Ik ga denk ik de hoop opgeven................... Het wil maar niet vlotten. Dan maar gewoon wachten tot ik naar T-mobile mag.....................................................in 2010 !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is de boel bij Vodafone aangepast................................... Het lijkt te werken !!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij toch nog iets te vroeg..................vanmiddag naar huis toch nog veel haperingen terwijl ik goed bereik had.................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Hey Beezer,

Ik heb het net voor het eerst sinds weken weer eens geprobeerd via Vodafone en volgens mij is het opgelost... Ik kan in ieder geval zonder haperingen luisteren nu. Als het bij jou nog hapert zou je misschien eens kunnen kijken of het helpt om de bitrate in de moodio-instellingen te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi Oele,

klop twel enigszins wat betreft de bitrates.

Op 24 kb zijn er nagenoeg geen haperingen !
Pagina: 1