Het grote verschil met de S60 player van Tunin is, dat Tunin via HTTP/TCP werkt en dat Moodio (en iedere "standaard" 3GPP stream) gebruik maakt van RTSP, oftewel RTP, oftewel UDP, wat concreet inhoudt dat data-pakketjes die niet aankomen gewoon "verloren" zijn. Dus, het is echt een soort "radio" achtig systeem: de stream loopt gewoon door, en als je een X aantal seconden slechte ontvangst hebt, dan ontvang je gewoon niets of hoogstens een deel van de audio, en is er dus geen TCP-protocol dat gaat proberen om de data alsnog te ontvangen. Bij het bedenken van de 3GPP streaming standaard, heeft men dus "timing", het "live" ontvangen van audio/video belangrijker geacht dan het "volledig" ontvangen van alle data, zoals bij een Shoutcast-achtig systeem (zoals Tunin) het geval is.
Ik heb hier zelf een Nokia 3250 (ook Symbian S60 3rd) om mee te testen en het is me inderdaad opgevallen dat het op die telefoon vaak een beetje onstabiel is. Het lijkt er een beetje op dat waar een Sony Ericsson telefoon RTP-audio-pakketjes die een beetje corrupt zijn gewoon afspeelt, de Nokia het hele pakketje overslaat ofzo. Heb je al eens geprobeerd om de bitrate instelling op de site eens drastisch te verlagen? Mijn ervaring met de 3250 is dat dan de haperingen een stuk minder zijn. Misschien is er een soort "optimale" setting te vinden voor jouw telefoon/provider-combinatie waarmee het _en_ stabiel is _en_ kwalitatief nog een beetje ergens naar klinkt..
Ik heb op
http://bakkie.eu/streams/ een paar links naar streams van andere aanbieders verzameld. Ik ben benieuwd of deze bij jou wel goed spelen of dat ze dezelfde problemen hebben? Als deze streams geen problemen geven dan zou het zomaar kunnen dat er toch nog ergens een hele smerige bug in de Moodio code zit ;-)
(De tunin.fm link die je hier ziet is de stream die ze daar gebruiken voor niet-S60-telefoons. Dit is dus een andere stream dan wat die tunin-player opent)
[
Voor 4% gewijzigd door
Oele_ op 19-04-2008 03:53
]