Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Bij t-mobile kan je, je telefoon als modem gebruiken zolang je dit niet buiten sporig maakt.
Het gaat om e-mailjes lezen en een beetje internetten.
(dus niet teveel downloaden)
Maar nu wil ik ook onbeperkt kunnen smsjes helaas biet t-mobile dit alleen bij myfaves aan tot 5 personen.
Bij vodafone berekenen ze gelijk extra kosten als je aan het internetten bent met de laptop.
Het nadeel van t-mobile is de snelheid, maar ik ben op dit moment gprs gewent dus umts zal wel een vooruit gang zijn.
Ik zoek dus een abbo waar bij ik mijn telefoon als modem kan gebruiken zonder extra het liefst met de optie waar ik onbeperkt smsen aan de bundel kan toevoegen.
Wat zijn opties waar ik naar kan kijken ?
Nu heb ik een ruime belbundel, en elke maand hou ik wel iets over. Met dat restbedrag zou ik wel willen internetten, maar dus niet als het gewoon bovenop de rest komt..
volgens mij betaal je bij alleen bij orange de bundel uit je huidige btlgdCyclonist schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 13:11:
Alle data-abonnementen uit de startpost zijn bovenop je belbundel, is dit ook in het geval van 'soms online' van Hi? Deze is namelijk standaard geactiveerd bij alle abonementhouders, en alleen in rekening gebracht wanneer het gebruikt wordt.
Nu heb ik een ruime belbundel, en elke maand hou ik wel iets over. Met dat restbedrag zou ik wel willen internetten, maar dus niet als het gewoon bovenop de rest komt..
Een Hi-abonnement bevat alleen bellen, smsen en mmsen in het binnenland.
Een data-addon is een extra.
De soms-onlinebundel is dus een €0,00 bundel welke een standaard addon is op je bundel. Ga je data verstoken, dan gaat de teller lopen.
De andere twee bundels betaal je bovenop je maandbedrag en bieden respectievelijk hun eigen dataverbruiksgrootte.
Dus Cyclonist: Met dat restbedrag zou ik wel willen internetten, maar dus niet als het gewoon bovenop de rest komt..
Dat gaat het niet worden, helaas!
[ Voor 17% gewijzigd door dnhelle op 29-04-2008 15:00 ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Nooit problemen mee gehad en nu donderd elke 2 seconden mijn verbinding eruit zodra uTorrent aanstaat.
[edit] Of is het iets anders. .... lijk net alsof ik weer een Telfort mobiel internet Abbo heb in ieder geval.
Andere mensen hier last van?
[edit2] Hmm, het werkt inmiddels alweer. Naja, uit zulke dingen blijkt maar weer dat HSDPA nog steeds niet lekker geregeld is IMO. (als 'vaste internet voorziening', that is)
[ Voor 61% gewijzigd door SirNobax op 30-04-2008 00:18 ]
Pentaxiaan
Krijg geen umts / hdspa verbinding ...max verbinding is gprs ...
Wordt er ook steeds uit geknikkerd.
Heeft Vodafone e.e.a. aangepast ?
Via t-mobile geen probleem ... continue verbinding ...
Vreemd ...
Verwijderd
Je kunt als oplossing ook Utorrent zijn verkeer laten crypten, waardoor providers niet kunnen zien dat het verkeer van een torrent is.SirNobax schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:55:
.... Blokkeerd Vodafoon sinds vandaag opeens torrentverkeer ofzo.![]()
Nooit problemen mee gehad en nu donderd elke 2 seconden mijn verbinding eruit zodra uTorrent aanstaat.
[edit] Of is het iets anders. .... lijk net alsof ik weer een Telfort mobiel internet Abbo heb in ieder geval.
Andere mensen hier last van?
[edit2] Hmm, het werkt inmiddels alweer. Naja, uit zulke dingen blijkt maar weer dat HSDPA nog steeds niet lekker geregeld is IMO. (als 'vaste internet voorziening', that is)
Maar dat was het in ieder geval niet.
Heb trouwens voor het eerst 3 dagen achterelkaar een verbinding, zonder eruit te knallen, dat vind ik eigenlijk al heel wat.
Pentaxiaan
Verwijderd
Op dit soort manieren je site onder de aandacht brengern is *not done*
[ Voor 87% gewijzigd door pven op 03-05-2008 16:55 ]
Hier staat tekst
Bij mijn N95 heb ik 5 opties en je moet kiezen voor: T-mobile InternetSjaak_Afhaak schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 12:33:
ik heb sinds 3 dagen een T-mobile relax 150 abo + PIT. Welke verbinding moet ik kiezen voor het gebruik van PIT? Is dit t-zones GPRS? Of moet dit iets anders zijn?
KPN (en dus ook VF, Telfort, etc..) zou al die data kunnen onderscheppen. En zelfs als je browser die gegevens niet mee zou sturen, zou KPN kunnen zien welke webpaginas je opent. En als je meerdere tegelijk opent, dan valt dat natuurlijk ook op omdat mobiele telefoons meestal maar 1 pagina kunnen opnemen.
Ik geloof dus best dat als ze dat ECHT willen, dat ze daar achter kunnen komen of op z'n minst 'verdachte mensen' kunnen vinden.
Maar ja, ook bij KPN mag je het niet aansluiten aan je PC, maar ik heb het al zo vaak gedaan. Op Schiphol een paar keer met me laptop en thuis toen internet eruit lag.
Rex
Heeft iemand hier ook ervaringen met het netwerk van Ben (zowel spraak als data?). Ze hebben op zich een aantrekkelijk abbo voor data bij hun standaard abonnementen.
Ik zie nogal wat complains over Vodafone voorbij komen in het topic. Toch zijn ze op dit moment het goedkoopste, en bieden ze het snelste aan. Maar hoe is de service van Vodafone. Werkt het allemaal zoals ze beloven of valt dat vies tegen.
Verwijderd
Ze zijn niet het goedgoopste. KPN en T-Mobiel hebben ook een abbonement voor dat bedrag. Alleen die van T-Mobile is echt onbeperkt. Die van Vodafone en KPN niet (ongeveer 250 MB FUP). Vodafone heeft wel de best snelheid.Noxa schreef op zondag 11 mei 2008 @ 16:32:
Ik zie nogal wat complains over Vodafone voorbij komen in het topic. Toch zijn ze op dit moment het goedkoopste, en bieden ze het snelste aan. Maar hoe is de service van Vodafone. Werkt het allemaal zoals ze beloven of valt dat vies tegen.
Zou wel twijfelachtig zijn, als ze dat zouden doen, omdat ze de inhoud van je communicatie bekijken en daarmee (geautomatiseerd) je briefgeheim kunnen schenden, in principe...ReFleXWolf schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 23:41:
Ik geloof dus best dat als ze dat ECHT willen, dat ze daar achter kunnen komen of op z'n minst 'verdachte mensen' kunnen vinden.
Ja ik leg het idd verkeerd uit. Qua data prijs versus snelheid zijn ze het goedkoopste. Snelste abbo voor de pijs waarbij de concurrenten veel lagere snelheden hebben.Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:52:
[...]
Ze zijn niet het goedgoopste. KPN en T-Mobiel hebben ook een abbonement voor dat bedrag. Alleen die van T-Mobile is echt onbeperkt. Die van Vodafone en KPN niet (ongeveer 250 MB FUP). Vodafone heeft wel de best snelheid.
Of er moeten netwerk problemen zijn, maar dat lijkt me sterk. (dan zou hier al iets staan vermoed ik)
Pentaxiaan
Netwerk probleem is plausable, ik kan namelijk met mijn vodafone abbo (en internet blox) niet online komen.SirNobax schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 18:46:
Meh, m'n Vodafone Prepaid blox is een week van te voren beeindigd. Zo moeilijk is het toch niet om 31 dagen bij een datum op te tellen.![]()
Of er moeten netwerk problemen zijn, maar dat lijkt me sterk. (dan zou hier al iets staan vermoed ik)
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Heb hier hetzelfde sinds vanmiddag... Is dus inderdaad een netwerkprobleem...osxy schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 19:01:
[...]
Netwerk probleem is plausable, ik kan namelijk met mijn vodafone abbo (en internet blox) niet online komen.
Hopelijk word het snel gefixed, want als je eenmaal HSDPA gewend ben is dat 128kbit abbo'tje van T-mobile (wat ik nu dus moet gebruiken) maar traag hoor, en die 'automatische-jpg-verneuk'-proxy (die een eigen leven leidt) hebben ze nog steeds niet eruit gesloopt.
Pentaxiaan
Dank u, deze post was net op tijdImperium schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 21:47:
Ik heb met Vodafone gebeld en het is inderdaad een netwerk storing. morgen moet het opgelost zijn. ik dacht al dat mn telefoon stuk was.. meteen hardreset gedaan... alles kwijt lolkut zooi.
Pentaxiaan
OT:
Lucky bastard
Wel een beetje zwak van Vodafone dat ze niks op hun site vermelden.
[ Voor 14% gewijzigd door Imperium op 13-05-2008 22:02 ]
* nog steeds geen verbinding hier *
Heb nu 1 jaar pit gehad, maar thuis werkt het nu niet meer, t mobile zegt dat het aan de ontvangst ligt.
Ben ik elders in de regio heb ikg een enkel probleem
Het heeft altijd gewerkt maar nu krijg ik steeds: Packet gegevens verbinding niet beschikbaar.
Ik wil dus een nieuw abbo nemen + data dienst, en het liefst icm een leuke actie.
Vodafone valt af, want bij hun is het niet "onbeperkt" ik heb al gelezen dat het max 50mb is (10x het gemiddelde van de gemiddelde gebruiker) dus dat is geen optie.
Iemand nog andere opties, of ga ik in de mist met vodafone, dat dit wel onbeperkt is?
[edit]
Duidelijke openingspost, staat al een flink deel van mijn informatie in
[ Voor 6% gewijzigd door shameblaster op 15-05-2008 12:02 ]
Cons:::BB4E
Vreselijk die datalimieten, alsof ze wat van die extra belasting op het netwerk merken.shameblaster schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:00:
Is er tussen HI en Tmobile pit een groot verschil?
Heb nu 1 jaar pit gehad, maar thuis werkt het nu niet meer, t mobile zegt dat het aan de ontvangst ligt.
Ben ik elders in de regio heb ikg een enkel probleem![]()
Het heeft altijd gewerkt maar nu krijg ik steeds: Packet gegevens verbinding niet beschikbaar.
Ik wil dus een nieuw abbo nemen + data dienst, en het liefst icm een leuke actie.
Vodafone valt af, want bij hun is het niet "onbeperkt" ik heb al gelezen dat het max 50mb is (10x het gemiddelde van de gemiddelde gebruiker) dus dat is geen optie.
Iemand nog andere opties, of ga ik in de mist met vodafone, dat dit wel onbeperkt is?
[edit]
Duidelijke openingspost, staat al een flink deel van mijn informatie in
Ben blij dat T-Mobile niet zo zeurt, heb toevallig vandaag 200MB door de lucht heen gejaagd met m'n PIT abo'tje.
Verwijderd
Al is het wel zo dat bij Vodafone veel sneller dreigbrieven worden uitgedeeld dan bij KPN.Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:52:
[...]
Ze zijn niet het goedgoopste. KPN en T-Mobiel hebben ook een abbonement voor dat bedrag. Alleen die van T-Mobile is echt onbeperkt. Die van Vodafone en KPN niet (ongeveer 250 MB FUP). Vodafone heeft wel de best snelheid.
Het gemiddelde bij KPN lijkt een stuk hoger te liggen.
Zijn hier inmiddels al meer ervaringen mee? Volgens de algemene voorwaarden van alle mobiel internet providers is het niet toegestaan. Maar als ik straks in het buitenland ben, zou ik graag via VOIP willen bellen.Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 04:45:
[...]
Ik gebruik Fring op mijn P1 via Vodafone en WiFi. Dit werkt naar tevredenheid. [...]
Op het Fring blog heb ik eens de reactie gelezen op het Vodafone UK VoIP verbod; ze verwachtten niet dat Vodafone dit kon blokkeren.
Ik heb blijkbaar niet goed gezocht voor het stellen van mijn vraag. In deze thread vond ik nog een recente post:
Is er nog uitzicht op een verandering van policy? En waarom worden er geen (duurdere) internet abonnementen aangeboden, waarbij voip wél is toegestaan?Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:08:
@all,
Met de Fair User Policy (FUP) voor Zorgeloos Mobiel Internet voorkomen we misbruik van de Vodafone internet dienst. Met Zorgeloos Mobiel Internet Blox mag je je telefoon niet gebruiken als modem en zijn VoIP en SMSoIP diensten uitgesloten.
groet,
Bas
Vodafone Web Relations
[ Voor 37% gewijzigd door rickiii op 16-05-2008 15:16 ]
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Verwijderd
Waarom een domme keus? als het voor jou werkt en je tevreden bent is het toch goed?Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:24:
ik heb HI onbeperkt, maar achteraf is dit dus een domme keuze, want als ik deze posts in dit topic lees blijkt dat ik beter vodafone kon pakken met onberperkt, of zie ik dat verkeerd...?
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Erm.... weet jij wel wat dataverkeer in het buitenland kost????rickiii schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:02:
Maar als ik straks in het buitenland ben, zou ik graag via VOIP willen bellen.
Nou als ik het goed begrijp is zit het zo.Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:24:
ik heb HI onbeperkt, maar achteraf is dit dus een domme keuze, want als ik deze posts in dit topic lees blijkt dat ik beter vodafone kon pakken met onberperkt, of zie ik dat verkeerd...?
Vodafone is het snelste van alle 10 euro "onbeperkt" abbo's. Maar is T-Mobile van alle aanbieders de enige die daadwerkelijk "onbeperkt" is. En dus zonder FUP werkt.
Klopt dat?
En hoeveel merk je nou daadwerkelijk van dat beetje meer snelheid van Vodafone? Zit je door een snellere verbinding ook sneller aan je tax?
Blijkbaar niet. De FUP geldt dus alleen voor Nederland.Jochem_ schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:33:
[...]
Erm.... weet jij wel wat dataverkeer in het buitenland kost????
Voor bellen in het buitenland is Skype dus (nog) niet interessant.
Als dat zo is, zal het gemiddelde gebruik dus ook omhoog gaan en hoef je je alsnog geen zorgen te maken.Noxa schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 17:43:
[...]
En hoeveel merk je nou daadwerkelijk van dat beetje meer snelheid van Vodafone? Zit je door een snellere verbinding ook sneller aan je tax?
Maken die providers hun cijfers (verifieerbaar) openbaar dan. Anders kan elke provider een bepaald data gebruik aanwenden als hun maandelijks gemiddelde.rickiii schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 18:13:
[...]
Als dat zo is, zal het gemiddelde gebruik dus ook omhoog gaan en hoef je je alsnog geen zorgen te maken.
Verwijderd
Dat klopt. Alleen bij PIT Plus word je snelheid verlaagd na 250 MBNoxa schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 17:43:
[...]
Nou als ik het goed begrijp is zit het zo.
Vodafone is het snelste van alle 10 euro "onbeperkt" abbo's. Maar is T-Mobile van alle aanbieders de enige die daadwerkelijk "onbeperkt" is. En dus zonder FUP werkt.
Klopt dat?
Na 250 MB gebruik is de snelheid 128/32 Kbps.
Ik heb nu een PIT abonnment van T-mobile uit 2006. Ze noemen dat nog PIT 2005, ik heb dus nog ongeknepen 384 kbit/s zonder gedoe verder. Ik gebruik een Qtek S200 welke alleen maar GPRS heeft tot 64 kbit. Ik wil een HTC Diamond kopen zodat ik toch meer snelheid kan bereiken.
Het mobiele internet gebruik ik voor de volgende zaken:
- push e-mail met de exchange server op mijn werk
- pop 3 -mail van mijn prive e-mailaccount
- surfen en dingen opzoeken (bijv. 9292ov.nl)
- streaming radio luisteren
- af en toe mijn telefoon aan de laptop om te kunnen internetten bij een lant
Dat laatste is nu met mijn Qtek S200 soms lastig. Sommige streams zijn 96 of 128 kbit (64 zie je ook nog veel). 64 wil ook net niet (elke minuut bufferen).
Als ik verleng met T-Mobile heb ik neem ik aan dezelfde voorwaarden als 2005 of niet? Het belangrijkste is voor mij dat ik streaming radio kan luisteren ook op wat hogere kwaliteit (96 of 128 kbit). Met de HTC Diamond en een verlenging zou dat perfect moeten willen.
Toch is er ook nog Vodafone. Maar kan je daar ook streams mee luisteren of worden deze geblokkeerd? Ik gebruik denk ik per maand zo'n 100 mb aan stream (32 kbit) dus met 128 zal dat wel omhoog schieten.
Voordeel van Vodafone is dat ik daar een onbeperkt smsbundel kan afsluiten en bij T-Mobile niet.
Wat raden jullie mij aan?
Nope. Bij de T-mobile heet een verlenging een vernieuwing. Alles wordt dan ook vernieuwd. De enige manier hoe je PIT 2005 kan blijven houden, is je huidige contract voor de volle mep door te laten lopen. Daarnaast is het zo, dat je bij een vernieuwing duidelijk moet aangeven of je wel of niet opnieuw PIT wil. Ze verlengen/vernieuwen dat niet automatisch mee!Binnetie schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:08:
[...]
Ik heb nu een PIT abonnment van T-mobile uit 2006. Ze noemen dat nog PIT 2005, ik heb dus nog ongeknepen 384 kbit/s zonder gedoe verder. Ik gebruik een Qtek S200 welke alleen maar GPRS heeft tot 64 kbit. Ik wil een HTC Diamond kopen zodat ik toch meer snelheid kan bereiken.
[..]
Als ik verleng met T-Mobile heb ik neem ik aan dezelfde voorwaarden als 2005 of niet? Het belangrijkste is voor mij dat ik streaming radio kan luisteren ook op wat hogere kwaliteit (96 of 128 kbit). Met de HTC Diamond en een verlenging zou dat perfect moeten willen.
[..]
/e: for the stats: nokia 6120c
[ Voor 13% gewijzigd door Jochem_ op 19-05-2008 10:06 . Reden: type telefoon erbij ]
Zou in principe bij iedere aanbieder moeten werken nuBinnetie schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:52:
Ik hoor verschillende verhalen dus over streaming radio en youtube. De één kan het wel luisteren en de andere weer niet. Zal dit te maken hebben met het type telefoon?
Alleen de manier van in rekening brengen verschilt (kpn zegt het bijv. apart te berekenen maar doet dat in de praktijk toch niet (i.d. toekomst wel?)), verder is het gewoon allemaal bereikbaar.
Internet blox op een niet geregistreerde pre-paid kaart rockt!
Aflevering binnen torrenten van 350mb deed hij makkelijk in een nacht. Ik vond het niet slecht in ieder geval! Beter dan ik had verwacht. Ze beloven namelijk vaak vanalles en dan hou je uiteindelijk bijna niets over van de snelheid...
Precies boven jouw bericht vertelt er iemand zijn ervaringen met een pre-paid sim...VulcanRaven schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 10:57:
Ik ga mij binnenkort een pda aanschaffen met telefoonfunctie. En aangezien ik 1.5 uur in de trein zit elke dag ben ik vanplan om mobiel internet erbij te nemen. Maar is dit nu echt alleen mogelijk met een abbonement? (Ik heb het dan over het onbeperkt internetten voor een maand.) Zo niet, ik wil graag zo goedkoop mogelijk uitzijn per maand, ik bel nauwelijks op mijn mobiel dus ik hoef niet veel belminuten. Wat zouden jullie aanraden? Ik dacht zelf aan zon vodafone alleen sim abbonement voor 4,95 per maand en dan 9,95 voor onbeperkt internetten.
Hou er wel rekening mee dat Vodafone al geruime tijd een storing heeft waardoor je iedere 10 seconden packetloss hebt, wat bij 3gpp/rtsp-streams resulteert in korte stiltes iedere 10 seconden. Ze hebben eerder aangegeven dit per 14 mei opgelost te willen hebben maar tot nu toe duurt het probleem nog steeds voort. Als het je om streams gaat is Vodafone op dit moment dus niet zo'n goede keuze.Sorcerer8472 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 17:30:
[...]
Zou in principe bij iedere aanbieder moeten werken nu
Alleen de manier van in rekening brengen verschilt (kpn zegt het bijv. apart te berekenen maar doet dat in de praktijk toch niet (i.d. toekomst wel?)), verder is het gewoon allemaal bereikbaar.
Ik heb al een beetje rond gezocht maar ik kan echt nergens een antwoord op deze vraag vinden. Ik heb sinds gisteren surf en mail bij Telfort, maar hoe weet ik nou of ik van UMTS gebruik maak? Zie wel het 3g logo links boven in mijn scherm. (w880i).
Heb nu al een tijd lang geprobeerd youtube filmpjes te kijken maar het enige wat ik krijg is een zwart scherm, het lijkt wel alsof de verbinding de hele tijd wegvalt. Ervaren meer mensen dit met Telfort S&M?
Doen andere streams (www.moodio.fm, www.tunin.fm, www.zoovision.com, etc.) het wel?
Ja die doen het wel en ook vrij snel maar bij youtube blijft het beeld gewoon zwart.Oele_ schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 07:02:
Het 3G logo geeft aan dat je gebruik maakt van 3G en dus van UMTS.
Doen andere streams (www.moodio.fm, www.tunin.fm, www.zoovision.com, etc.) het wel?
Darwin houdt zich prima aan deze "restricties" en moodio inmiddels ook, maar het zou best kunnen dat YouTube een eigen server gebouwd heeft die niet om kan gaan met deze Telfort-rariteiten.
Zijn er eigenlijk Telfort-gebruikers hier die wel zonder problemen YouTube kunnen gebruiken?
Daaronder staat echter dat de maximum snelheid 128 Kbit is. Dit zijn als ik het goed heb echter weer GPRS snelheden.
Op wat voor manier wordt HSDPA dan bij KPN aangeboden?
Want ik zie dus alleen bij Vodafone hoge snelheden.
Vodafone is de enige die voor die prijs van ongeveer 10 Euro een data abonnement aanbiedt, en de snelheid niet afknijpt. Daar staat echter weer tegenover dat ze wel een fair usage hanteren van 10x het gemiddelde. Voor de meesten is dit genoeg, voor mensen die echt onbeperkt willen cq. nodig menen te hebben, zullen genoegen moeten nemen met een lagere snelheid bij een andere provider die echt onbeperkt internet aanbiedt.dyna18 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 17:48:
In de topicstart wordt gemeld dat de meeste providers, zoals bijv. KPN ook HSDPA aanbieden.
Daaronder staat echter dat de maximum snelheid 128 Kbit is. Dit zijn als ik het goed heb echter weer GPRS snelheden.
Op wat voor manier wordt HSDPA dan bij KPN aangeboden?
Want ik zie dus alleen bij Vodafone hoge snelheden.
B.S.U.R.
Snellere ping tijden en de connectie wordt sneller gemaakt dan UMTS en GPRS.dyna18 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:59:
Maar als alle providers behalve Vodafone de snelheid op 128 Kbit zetten. Op welke manier is er dan nog sprake van HSDPA? Het lijkt er meer op dat ze alleen maar GPRS aanbieden.
Jamesbond007uk
Word die 10 euro van afgetrokken van een abbonement van 27,50 per maand?
of moet je die 10euro dan extra over die 27,50 betalen?
op de site van vodafone zijn ze hier niet duidenlijk over.
Rex
Interessant als je erg veel SMS't, anders kun je er beter andere dingen mee doenReFleXWolf schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:11:
En nogmaals, Vodafone biedt misschien wel snellere internet aan voor 10 euro... Bij Telfort kun je het voor 7 euro/m (tot 128kbit) krijgen. Dus als snelheid niets uitmaakt, dan kun je misschien beter voor Telfort kiezen (en voor het geld wat je bespaart kun je een SMS bundel nemen met 120 SMSjes.)
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Als je toch onbeperkt kan internetten en veel wil smssen kijk dan eens naar smssen via internet! Ik gebruik zelf sinds kort de website van 1643 Telecom. Betaal per sms maar 1 cent! Heb reeds meer dan 120 smsjes verstuurd dus ben hun al 1,20 schuldig :-PReFleXWolf schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:11:
En nogmaals, Vodafone biedt misschien wel snellere internet aan voor 10 euro... Bij Telfort kun je het voor 7 euro/m (tot 128kbit) krijgen. Dus als snelheid niets uitmaakt, dan kun je misschien beter voor Telfort kiezen (en voor het geld wat je bespaart kun je een SMS bundel nemen met 120 SMSjes.)
2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu
Ik twijfel tussen PIT van T-Mobile en Vodafone Zorgeloos Internet. Vodafone is voor mij voordeliger, maar alleen als ik dus onder die 250 MB/maand kan blijven. Zo niet, dan is T-Mobile weer voordeliger.
Verwijderd
Schaf over enkele weken de HTC Diamond aan, verwacht veel te gaan surfen, mail op te halen en het streamen van (youtube) video.
KPN gaat tot max 128kbps, VDF zegt de snelheid niet af te knijpen en dus tot 3.6 mb te gaan...
Of ik onder de 250mb blijf is nog maar de vraag.. en bij KPN kan ik extra korting krijgen
Kan iemand me hierin adviseren? Het belangrijkste voor mij is dat ik gewoon lekker kan surfen en me niet mateloos irriteer aan lange wachttijden
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 18:07 ]
Veel surfen en mail ophalen wilt op zich nog niet zo heel erg veel zeggen. Behalve als je de hele tijd mailtjes binnenkrijgt van een paar MB natuurlijk... Alleen het streamen via Youtube gaat het best rap mee. Hoe groot zou bijvoorbeeld een nummer luisteren via Youtube vragen? 5MB ofzo? Na 50 nummers luisteren zit je dus op je limiet van 250MB... En 50 nummers in een maand is niet zo heel erg veel lijkt mij...Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:05:
Schaf over enkele weken de HTC Diamond aan, verwacht veel te gaan surfen, mail op te halen en het streamen van (youtube) video.
Ik zei al eerder: ik zat binnen één avondje surfen al zwaar over de limiet heen met veel filmpjes kijken enzo...
Maar kan je met de 128kbps verbindingen van KPN en T-Mobile uberhaupt wel filmpjes van Youtube kijken? Of moet je eerst een half uur wachten totdat de buffer vol genoeg is?DannyXP1600 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 12:17:
[...]
Veel surfen en mail ophalen wilt op zich nog niet zo heel erg veel zeggen. Behalve als je de hele tijd mailtjes binnenkrijgt van een paar MB natuurlijk... Alleen het streamen via Youtube gaat het best rap mee. Hoe groot zou bijvoorbeeld een nummer luisteren via Youtube vragen? 5MB ofzo? Na 50 nummers luisteren zit je dus op je limiet van 250MB... En 50 nummers in een maand is niet zo heel erg veel lijkt mij...
Ook kan je op veel plaatsen natuurlijk wifi gebruiken, wat altijd snel en zonder limiet is. Ik ga daarom voor Vodafona denk ik.
Op het moment heb ik een Hi! 20 abonnement en betaal ik gewoon (€2,50) per mb dataverbruik. Daarom probeer ik nu zuinig te browsen in Opera mini, dus zonder afbeeldingen, alleen speciaal mobiele sites etc. Ik zit er aan te denken om een 'eindeloos online' pakket erbij te nemen, om te kijken of het echt veel fijner is als ik 'full fledged' kan browsen, dus met plaatjes, af en toe een beetje rondklooien met de Google Maps applicatie etc.
Daarom wil ik het graag een maandje ofzo proberen, dus dat ik één maand een tientje extra betaal en alleen die maand onbeperkt mag internetten. Ik wil graag weten of zoiets mogelijk is; sluit ik zo'n data-abonnement per maand af of gaat dat meteen in hele jaren?
Zoals gezegd is Hi!/KPN onbereikbaar (op de tijdstippen dat ik bel dan...), dus hoop ik op uw aller wijsheid
leoaq.fm // Jeune Loop
Je kunt misschien ook paar dagen onbeperkt internetten met je huidige abonnement. Dat kost je dan wel wat, maar als je het binnen de 4 tot 6 mb houdt dan zit je dus ook aan ca 10 tot 15 euro. Gebruik dan alleen geen Google Maps, want die laadt soms al 1,5 mb als je even scrolltleokennis schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 00:42:
Ik probeer Hi!/KPN al twee dagen te bereiken via 0800-0346 maar steeds is iedereen in gesprek en nooit krijg ik iemand aan de lijn, dus wie weet weet iemand hier het antwoord op mijn vraag.
Op het moment heb ik een Hi! 20 abonnement en betaal ik gewoon (€2,50) per mb dataverbruik. Daarom probeer ik nu zuinig te browsen in Opera mini, dus zonder afbeeldingen, alleen speciaal mobiele sites etc. Ik zit er aan te denken om een 'eindeloos online' pakket erbij te nemen, om te kijken of het echt veel fijner is als ik 'full fledged' kan browsen, dus met plaatjes, af en toe een beetje rondklooien met de Google Maps applicatie etc.
Daarom wil ik het graag een maandje ofzo proberen, dus dat ik één maand een tientje extra betaal en alleen die maand onbeperkt mag internetten. Ik wil graag weten of zoiets mogelijk is; sluit ik zo'n data-abonnement per maand af of gaat dat meteen in hele jaren?
Zoals gezegd is Hi!/KPN onbereikbaar (op de tijdstippen dat ik bel dan...), dus hoop ik op uw aller wijsheid
[ Voor 66% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 28-05-2008 01:16 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Al die extra abbonementen (Eindeloos Online, Eindeloos SMS ed) gaan per maand (zie hier). Je kan ze dus ook weer meteen opzeggen. Opzeggen kan via de klantenservice. Denk er wel aan dat Hi ook een FUP van 10x het gemiddelde dataverbruik van alle gebruikers heeft (dus ong 250 MB) en of je daarmee uit kan.leokennis schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 00:42:
DankGune schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:39:
[...]
Al die extra abbonementen (Eindeloos Online, Eindeloos SMS ed) gaan per maand (zie hier). Je kan ze dus ook weer meteen opzeggen. Opzeggen kan via de klantenservice. Denk er wel aan dat Hi ook een FUP van 10x het gemiddelde dataverbruik van alle gebruikers heeft (dus ong 250 MB) en of je daarmee uit kan.
Ik browse nu zoals gezegd zonder plaatjes en alleen mobiele sites, en daarmee verstook ik zo'n 3mb per maand. Met 250mb zal het vermoed ik dus wel lukken
leoaq.fm // Jeune Loop
Zoiets zou ik ook graag doen bij Telfort, maar daar is het helaas niet mogelijk...leokennis schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 00:42:
Gaat om de Flat Fee € 79,95 onbeperkt 3600/1400.
Zag wel dat ze deze snelheden niet bij de thuisgebruikers plaatsen.
Ben erg benieuwd hoe snel dit nou gaat zijn.
Tevens is dit abbo eigenlijk geen FUP, maar de verkoop zegt wel dat je natuurlijk niet fulltime moet gaan downloaden.
Verwijderd
Is 128kbit voldoende om een beetje sites als tweakers/slashdot/1up.com ed. fatsoenlijk te kunnen bekijken? (ik zit te denken aan telfort).
Of moet ik me richten op sneller? Ik ben geen groot gebruiker, email is belangrijker.
gaat hier opzich prima via PIT, natuurlijk geen wifi snelheden verwachten maar het is goed te doen.Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:01:
Heeft iemand ervaring met de verschillende snelheden?
Is 128kbit voldoende om een beetje sites als tweakers/slashdot/1up.com ed. fatsoenlijk te kunnen bekijken? (ik zit te denken aan telfort).
Of moet ik me richten op sneller? Ik ben geen groot gebruiker, email is belangrijker.
en nog iets wat telfort betrefd (moet je natuurlijk niet op rekenen maargoed): zowel mijn moeder als een vriend van me halen met hun telfort onbeperkt internet abbo constant snelheden van 1Mbps! er staat bij hun ook altijd 3.5g in beeld! Ik vroeg me dan ook af of meer mensen die bij telfort hebben?

leoaq.fm // Jeune Loop
Internet op de mobiel?leokennis schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:36:
Weet iemand het juiste moment om KPN aan de lijn te krijgen? Ik probeer nu al een halve week een data-abo af te sluiten maar ik ga niet langer dan tien minuten naar 'helaas zijn onze medewerkers in gesprek' luisteren daarvoor...moet ik voor 7.00u bellen ofzo
http://www.kpn.com/mobiel...-KPN/surf-mail-totaal.htm
Nja ik zit bij Hi! en op die site staat dat je 0800-0346 moet bellen...daar krijg ik dus nooit iemand aan de lijn en bij de Hi! klantenservice kan ik ook wachten tot pinksteren voor pasen valt...jadjong schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 13:12:
[...]
Internet op de mobiel?
http://www.kpn.com/mobiel...-KPN/surf-mail-totaal.htm
leoaq.fm // Jeune Loop
Hi klantenservice is altijd druk voor zover ik weet, dus ik denk dat je toch echt even naar een bandje moet gaan luisteren. Als je nou gewoon de telefoon op speaker zet, dan kun je wat anders gaan doen en pak je 'm weer zodra je hoort dat er iemand opneemt.leokennis schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 13:46:
[...]
Nja ik zit bij Hi! en op die site staat dat je 0800-0346 moet bellen...daar krijg ik dus nooit iemand aan de lijn en bij de Hi! klantenservice kan ik ook wachten tot pinksteren voor pasen valt...

Ik zit nog te twijfelen tussen Vodafone en T-Mobile. Opzich spreekt Vodafone me meer aan omdat ik dan heerlijk wat snelheid heb. Alleen is de "datalimiet" dus zo te lezen zo'n 250MB. Op he tmoment met het snelle breedband heb ik geen flauw idee meer wat voor data er binnen komt van een site en daarmee kan ik me 250MB ook amper inschatten. Mijn vraag aan jullie (ervaringen):
Is 250MB genoeg om dagelijks in oa de bus even je mail te checken, tweakers.mobi, nu.nl en ander nieuws? Daarnaast zo nu en dan een klein iets downloaden. Verder geen YouTube ed.
Volgens mij moet dat prima kunnen, maar wil de plank niet compleet misslaan
De keuze heb ik dus ook net gemaakt en op aanraden van jadjong heb ik netlimiter een tijdje mee laten draaien en zo veel data verstookte ik niet. Ik ben dus ook voor Vodafone gegaan. Misschien kun jij ook netlimiter mee laten draaien en even surfen zoals je ook met je telefoon zou doen. Je kan zo zien hoeveel data je gebruikt. Bovendien kun je ook de snelheid cappen met netlimiter, dus dan kun je ook een beetje proeven aan het snelheidsverschil tussen T-mobile en VodafoneGENETX schreef op zondag 01 juni 2008 @ 11:12:
Is 250MB genoeg om dagelijks in oa de bus even je mail te checken, tweakers.mobi, nu.nl en ander nieuws? Daarnaast zo nu en dan een klein iets downloaden. Verder geen YouTube ed.
Keuze wordt nog moeilijk, net bij gsmweb.nl ontdekt dat een combi van die telefoon met telfort ook interessant is. Wel weer trager internet, maar ook goedkoper. Maar eens afwachten wat voor acties er zijn over 1-2 maanden. Nogmaals bedankt iig.
De vraag van mij is is of ik mijn prepaid Vodafone sim-kaart (of welke sim dan ook)in mijn HSDPA Huawei-modem kan stoppen nadat ik eerst voor 9,50 30 dagen Zorgeloos Internet Blox heb gekocht? Of is dit alleen toegestaan in mobiele telefoontoestellen
Dank voor het antwoord
Ga anders even bij een Belcompany langs, legitimatiebewijs mee en ze kunnen je zo Eindeloos Online aansluiten...in Hi-winkels en andere telefoonzaken zullen ze het ongetwijfeld ook wel doen maar bij de bc weet ik zekerleokennis schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:36:
Weet iemand het juiste moment om KPN aan de lijn te krijgen? Ik probeer nu al een halve week een data-abo af te sluiten maar ik ga niet langer dan tien minuten naar 'helaas zijn onze medewerkers in gesprek' luisteren daarvoor...moet ik voor 7.00u bellen ofzo
Bij Vodafone is het in ieder geval niet toegestaan. Het mag wel als je 10 euro meer betaald. (20,-) Je krijgt dan precies hetzelfde, maar dan is het niet 10 het gem. verb. maar 250 MB. En dat is tot heden dus precies hetzelfde.objectief2 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 18:21:
Binnenkort loopt mijn Telfort Mobiel Breedband abo af dus ik ben me aan het orienteren op wat ik eventueel dan kan gaan nemen. Nu viel mijn oog (zoals velen hier) op T-mobile en Zorgeloos internet van Vodafone. Ik begrijp dat T-Mobile echt onbeperkt is en Vodafone in de praktijk neerkomt op 250MB.
De vraag van mij is is of ik mijn prepaid Vodafone sim-kaart (of welke sim dan ook)in mijn HSDPA Huawei-modem kan stoppen nadat ik eerst voor 9,50 30 dagen Zorgeloos Internet Blox heb gekocht? Of is dit alleen toegestaan in mobiele telefoontoestellen? Volgens mij komt het op hetzelfde neer
![]()
Dank voor het antwoord
Edit: ben maar eens aan het proberen geslagen. (Oudere) Vodafone sim met beltegoed in mijn unlocked Huawei E220. Mobile Connect software geinstalleerd. Gaat allemaal prima UMTS en GPRS zichtbaar, maar ik blijf foutmelding RAS 619 krijgen. Omdat ik weet dat SirNobax dezelfde config gebruikt speciaal de vraag aan hem hoe dit werkend te krijgen?
Mogelijk is de sim te oud om verbinding mee te kunnen maken, maar 2005 hadden ze ook al GPRS dus dat lijkt me niet
[ Voor 40% gewijzigd door objectief2 op 02-06-2008 02:42 ]
volgens mij is t-mobile de enige die echt ALLES toelaat (danwel met gelimiteerde snelheid) de rest van de providers heb ik minder verstand van maar het lijkt me dat iets simpels als push mail overal wel mogelijk moet zijn.TheMystery schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:53:
Ik heb ook nog een vraag ik zie dat het alleen bij vodafone mogelijk is om pushmail(Exchange Server) te gebruiken, klopt dit of gebruiken andere mensen dit ook met t-mobile endergelijke.
Verwijderd
Voor de grap heb ik eens SALDO naar 1244 zitten sturen en daar krijg ik de volgende melding:
"Melding GPRS EUR 0-abonnement: verbruik 0.722MB. t.w.v. 3,61 euro sinds factuur 06 mei."
Is mijn Eindeloos Online abonnement nog niet ingegaan? Ik nam aan dat dit per direct in zou gaan namelijk. Of is de status nog niet up-to-date bij Hi?
Dit moet je inderdaad even in de gaten houden. Heb je voor je einde contractsdatum verlengd? Dan kan het namelijk best eens zo zijn dat ze pas vanaf het begin van je nieuwe contract alles laten ingaan, waar je nu voor getekend hebt. Ik zou even met de klantenservice bellen, en vragen of ze het alsnog willen aanzetten, indien het nog niet aan staat. Dan betaal je op je huidige contract gewoon dat extra bedrag voor het internet, en dan derest van evt. wijzigingen in vanaf de begindatum van je nieuwe contract (meestal is het zo dat wanneer je naar een duurder belabonnement gaat, het meteen ingaat, en wanneer je naar een lager abonnement gaat, het ingaat vanaf de eindatum van het oude contract).Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:04:
Ik heb vanmiddag rond 13.00 uur mijn Hi 20 abonnement verlengt met 2 jaar. Daarbij heb ik een Eindeloos Online abonnement genomen zodat ik lekker kan internetten op mijn nieuwe i780.
Voor de grap heb ik eens SALDO naar 1244 zitten sturen en daar krijg ik de volgende melding:
"Melding GPRS EUR 0-abonnement: verbruik 0.722MB. t.w.v. 3,61 euro sinds factuur 06 mei."
Is mijn Eindeloos Online abonnement nog niet ingegaan? Ik nam aan dat dit per direct in zou gaan namelijk. Of is de status nog niet up-to-date bij Hi?
Maar begrijp ik nu goed dat je voor die 0,722 MB, 3,61 Euro betaalt? Dat vind ik wel veel.
B.S.U.R.
Is sinds gister, iemand ook hetzelfde 'probleem'?
Dit topic is gesloten.