Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 20:48
Gisteren eindelijk mijn 242 ste ster gehaald en dus na 1 1/2 jaar de game helemaal uitgespeeld.

121 sterren met mario en nogeens 121 met Luigi.

Dit was gewoon een game die je als diehard gamer op lijstje "compleet uitgespeeld" moet hebben.

Nu maar hopen dat we niet weer jaren moeten wachten op een nieuwe mario game.

[ Voor 14% gewijzigd door Henkus op 17-04-2009 19:21 ]

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
Ik heb een vraagje over mario galaxy

WIl namelijk alle sterren gaan halen, maar wat ik niet snap is hoe ik die vallende sterren kan halen. als ik kijk bij zo een comet, dan zie ik bijvoorbeeld 3 sterren behaald, maar er staan er 2 van die vallende sterren die nog niet behaald zijn. wanneer ik deze comet aanklik dan komen de 3 sterren die ik behaald heb terug maar die 2 vallende sterren niet :S

Hoe kan ik deze kiezen? zodat ik de overige sterren kan gaan halen?

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:54

Tarin

Just plain weird.

Dat zijn sterren die je alleen kan doen als er een bepaalde komeet in de buurt zweeft. Je kan die kometen achterna rennen (vraag aan een van de Luma's of je de kaart mag zien en kijk waar ze rondhangen), of de Luma voor wereld 1 (geloof ik) vragen de kometen te shufflen.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinvos1990
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-01-2024
lijkt me vet smg2!, moet smg eerst nog uitspelen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Henkus schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 19:19:
Gisteren eindelijk mijn 242 ste ster gehaald en dus na 1 1/2 jaar de game helemaal uitgespeeld.

121 sterren met mario en nogeens 121 met Luigi.

Dit was gewoon een game die je als diehard gamer op lijstje "compleet uitgespeeld" moet hebben.

Nu maar hopen dat we niet weer jaren moeten wachten op een nieuwe mario game.
Juist! :) Dat vind ik dus ook.

Waar ik benieuwd naar ben, hoe snel ben je met Luigi alles opnieuw gaan doen? Ik na een week nadat ik de 121 sterren met Mario had gevonden. Normaliter zou ik dan zoiets hebben van: helemaal nog een keer? No way, maar nu was het eerlijk gezegd totaal geen straf (na een week dan :P)

Heel goed dat er een Mario Galaxy 2 komt. De eerste was een ultieme platformervaring. Miyamoto en zijn team weten toch elke keer dit genre weer te vernieuwen (al viel SM Sunshine wel tegen), iets wat ik als een zeer knappe prestatie zie (zie de rest van de platformspellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:54

Tarin

Just plain weird.

Ik heb nog niet alles gehaald met Luigi hoor.. zit me bij sommige sterren zwaar te ergeren aan z'n remweg/uit-de-bocht-vlieg-gedrag..

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:27
Eergister/ gister voor het eerst begonnen met Super Mario Galaxy...

Wat ik tot nu toe gezien heb: Zeer tof!
Vandaag vrij, dus zeker een uur of 8 gespeeld :D
Ik geloof dat ik nu in de 30 sterren heb. Nog lang niet alles, maar een mooi begin toch.
Hopelijk kom ik een heel eind voordat SMG2 uitkomt.

Binnenkort dit topic maar ns verder doornemen. Op zoek naar handige tips/ tricks.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Aangezien de release date voor SMG2 ook weer aangekondigd is, ben ik gisteren ook maar eens verder gegaan met SMG1. Had hem nog niet uitgespeeld (ja, ik schaam me! :P )
Elke keer als ik het speel verbaas ik me weer over hoe goed het uitgewerkt is. Vooral de zwaartekracht tussen de planeten, geweldig. :9~

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:43
Als SMG2 net zo goed als SMG1 wordt, dan zou ik zomaar eens kunnen overwegen om weer een Wii te kopen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Speek schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:18:
Aangezien de release date voor SMG2 ook weer aangekondigd is, ben ik gisteren ook maar eens verder gegaan met SMG1. Had hem nog niet uitgespeeld (ja, ik schaam me! :P )
Elke keer als ik het speel verbaas ik me weer over hoe goed het uitgewerkt is. Vooral de zwaartekracht tussen de planeten, geweldig. :9~
Idem, alleen bleek dat ik nog maar 1 level moest: het eindlevel :P

Was wel even pittig omdat ik SMG een jaar terug voor het laatst aangeraakt heb, maar toch zonder game over te gaan heb ik hem gehaald :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
sylvesterrr schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:22:
Als SMG2 net zo goed als SMG1 wordt, dan zou ik zomaar eens kunnen overwegen om weer een Wii te kopen. :D
Ga je mond spoelen jij, hoe kun je hem verkopen! :9 Goed, er zijn in de tussentijd niet erg veel top-games uitgekomen. Maar dat ze eraan zitten te komen kun je op je vingers natellen natuurlijk. O+
Idem, alleen bleek dat ik nog maar 1 level moest: het eindlevel :P
Dan ben je verder dan mij. Geloof dat ik net het 3e (of was het nou 4e?) Galaxy geopend heb. Er zijn er 5 toch?

[ Voor 16% gewijzigd door speek1984 op 26-02-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:43
Speek schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:58:
[...]

Ga je mond spoelen jij, hoe kun je hem verkopen! :9 Goed, er zijn in de tussentijd niet erg veel top-games uitgekomen. Maar dat ze eraan zitten te komen kun je op je vingers natellen natuurlijk. O+
Ik heb de Wii in september 2008 verkocht, een jaar nadat ik 'm heb gekocht. In dat jaar heb ik alleen maar genoten van Paper Mario en Mario Galaxy. Daarna heb ik 'm weggedaan en een xbox360 gekocht (was in de aanbieding + ook nog eens € 50 cashback...). Op de xbox360 geniet ik van FIFA. 8)

De beeldkwaliteit van de Wii viel me zwaar tegen, maar alleen bij bovengenoemde twee spellen merkte ik daar niets van. Ik voelde me toen zelfs dat kleine kind dat Super Mario World op de SNES speelde. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
sylvesterrr schreef op zondag 28 februari 2010 @ 00:17:
[...]

Ik heb de Wii in septemberw2008 verkocht, een jaar nadat ik 'm heb gekocht. In dat jaar heb ik alleen maar genoten van Paper Mario en Mario Galaxy. Daarna heb ik 'm weggedaan en een xbox360 gekocht (was in de aanbieding + ook nog eens € 50 cashback...). Op de xbox360 geniet ik van FIFA. 8)

De beeldkwaliteit van de Wii viel me zwaar tegen, maar alleen bij bovengenoemde twee spellen merkte ik daar niets van. Ik voelde me toen zelfs dat kleine kind dat Super Mario World op de SNES speelde. _/-\o_
Haha ik kan me er helemaal in vinden :P
Had het gevoel dat ik al vrij ver was met SMG. Zit aan de +/- 30 sterren.. En ik meen gelezen te hebben dat er maar liefst 121 zijn. Valt dat even tegen. Hoef ik me iig niet te vervelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
2x 121
als je ook nog ns alles met Luigi rondspeelt ;)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Chillz schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:05:
2x 121
als je ook nog ns alles met Luigi rondspeelt ;)
Aiii.. En bedankt he :+
Ach, het spel is het meer dan waard. Maar of ik het een 2e keer doe.. Voor mij is: Storyline uitgespeeld, spel uitgespeeld. Ben niet zo fanatiek dat ik het ook nog eens met een ander character doe, of op een andere moeilijkheidsgraad. Dat doe ik tegenwoordig maar heel zeldzaam :) (EDIT: at second thought.. eigenlijk heb ik dat nog nooit gedaan, alleen bij de eerste Metal Gear op de PSX :9 )

[ Voor 10% gewijzigd door speek1984 op 01-03-2010 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Gisteren uitgespeeld, echt met heel veel plezier gespeeld. Ik heb alleen een opmerking/vraag over het einde.. zal voor de zekerheid maar even tussen spoiler-tags zetten.

spoiler:
Op een gegeven moment heb ik voor de laatste keer Bowser verslagen en dus Peach gered. Eindfilmpje & ending credits enzovoorts. Daarna heb ik alle purple coins verzameld, tot ik dus gisteren 120 sterren had gehaald. Er gebeurde toen echter niets. Rosalina had het weer over Bowser's Galaxy Reactor, dus ik ben die nog een keer gaan spelen. Bowser verslagen en toen kreeg ik weer het eindfilmpje & ending credits en pas daarna het bericht dat ik met Luigi kon spelen :? had ik dat niet al meteen moeten krijgen toen ik 120 sterren had gehaald, of zie ik iets over het hoofd? De ster die ik in Bowser's Galaxy Reactor was ook zilver ipv goud, dus het staat vast dat ik 'm al eerder heb gehaald en heb opgeslagen. Of hoort dit gewoon zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperion
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 10:51
jelle. schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:22:
Gisteren uitgespeeld, echt met heel veel plezier gespeeld. Ik heb alleen een opmerking/vraag over het einde.. zal voor de zekerheid maar even tussen spoiler-tags zetten.

spoiler:
Op een gegeven moment heb ik voor de laatste keer Bowser verslagen en dus Peach gered. Eindfilmpje & ending credits enzovoorts. Daarna heb ik alle purple coins verzameld, tot ik dus gisteren 120 sterren had gehaald. Er gebeurde toen echter niets. Rosalina had het weer over Bowser's Galaxy Reactor, dus ik ben die nog een keer gaan spelen. Bowser verslagen en toen kreeg ik weer het eindfilmpje & ending credits en pas daarna het bericht dat ik met Luigi kon spelen :? had ik dat niet al meteen moeten krijgen toen ik 120 sterren had gehaald, of zie ik iets over het hoofd? De ster die ik in Bowser's Galaxy Reactor was ook zilver ipv goud, dus het staat vast dat ik 'm al eerder heb gehaald en heb opgeslagen. Of hoort dit gewoon zo?
spoiler:
wat ik me kan herinneren moet je echt de 119sterren hebben voordat je luigi kan vrijspelen in bowsers galaxy reactor, (vanuitgaande dat je daar ster 120 haalt) de game is zo geprogrammeerd dat als je 120sterren hebt en dan dat level uitspeelt dan pas luigi krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Sperion schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 09:53:
spoiler:
wat ik me kan herinneren moet je echt de 119sterren hebben voordat je luigi kan vrijspelen in bowsers galaxy reactor, (vanuitgaande dat je daar ster 120 haalt) de game is zo geprogrammeerd dat als je 120sterren hebt en dan dat level uitspeelt dan pas luigi krijgt.
Aha :)
spoiler:
wel een rare keuze van de makers dan, want je kunt pas na Bowser's Galaxy Reactor beginnen met de purple coins toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperion
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 10:51
jelle. schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 23:52:
[...]

Aha :)
spoiler:
wel een rare keuze van de makers dan, want je kunt pas na Bowser's Galaxy Reactor beginnen met de purple coins toch?
spoiler:
heb het even opgezocht maar inderdaad dat is pas nadat je bowser heb verslagen, inderdaad dus een rare keuze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Nee hoor
Ik heb in m'n huide savegame het laatste Bowser kasteel nog niet gespeeld (alleen vrij-gespeeld)
Toch heb ik al een paar chalenges gedaan

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Super Mario Galaxy 2 is uit!! :D
in de US en Japan dan, bij ons volgt ie 11 juni

En er loopt al een topic voor:
[Wii] Super Mario Galaxy 2

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:51
Ben deeltje 1 nog ff aan het doen voor ik aan deel 2 begin. Heb alleen iets raars met die groene sterren heb namelijk geen ster gekregen toen ik luigi redde terwijl hij wel vrolijk in de garage staat bij dat water en zand level wel gehad. Bugje? Of zie ik iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier komt mosterd na de maaltijd. Ik krijg Bowser niet verslagen, heeft iemand tijd en zin om het uit te leggen als iemand het zich nog kan herinneren? ;) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:20:
Hier komt mosterd na de maaltijd. Ik krijg Bowser niet verslagen, heeft iemand tijd en zin om het uit te leggen als iemand het zich nog kan herinneren? ;) _/-\o_
Euh, welk level? Aangezien je 'm een keer of 3/4 moet verslaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahum :$ , ik bedoel het levelBowser's Star Reactor The Fiery Stronghold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:33:
Ahum :$ , ik bedoel het levelBowser's Star Reactor The Fiery Stronghold.
Alright :) Weet je wel hoe je 'm kunt 'hitten' of was dat ook niet gelukt? Zorg ervoor dat je die blauwe ringen die uit zijn ground pound komen ontwijkt (gewoon overheen springen). Meestal doet ie daarna zo'n hoge sprong met salto. Op het moment dat ie die sprong maakt, moet je op zo'n blauwe 'bulb' gaan staan. Wanneer Bowser vanuit die sprong naar beneden komt, ren je van die blauwe bulb af, anders landt ie op je. Als je lang genoeg bent blijven staan (dus wegrennen vlak voordat ie landt) dan landt Bowser op zo'n blauw ding, dat gaat kapot en dan brandt zijn staart.

Vervolgens gaat ie rondjes rennen. Zorg er dan voor dat je 'frontaal' naar hem toe rent (dus niet achter hem aan maar van voren naar hem toe) want hij zal dan vlak voordat je bij hem bent omdraaien om weer de andere kant op te gaan rennen. Als ie omdraait shake je je Wii Remote en kun je zijn brandende staart raken. Dan komt ie op z'n rug, shake nog een keer en hij is echt geraakt.

Die hele handeling zul je nog 2x moeten herhalen. Hij gaat dan ook vuurspuwen enzo dus het zal iets moeilijker worden. De laatste keer zul je hem nog een extra keer moeten punchen als ie op z'n rug rondjes draait. Zorg ervoor dat je in tegenstelde richting gaat rennen (achterna rennen heeft geen zin, veel te snel) en shake gewoon op tijd, beetje op gevoel inschatten van wanneer ie bij je in de buurt komt :+

De makkelijkste manier om Bowser op zo'n blauwe bulb te krijgen is volgens mij gewoon op zo'n ding gaan staan wachten. Meestal staat hij dan ook stil en gaat ie vuurspuwen of groundpounden. Daarna rent ie een stukje op je af en maakt ie die sprong met salto. Ga in ieder geval niet te vroeg van de blauwe bulb af, want dan landt ie op de plek waar jij staat.

En nu hoop ik niet dat je bovenstaande allemaal al wist en het level gewoon moeilijk vindt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"En nu hoop ik niet dat je bovenstaande allemaal al wist en het level gewoon moeilijk vindt"

Hahaha, nee ik zou niet durven. Ik had niet in de gaten dat ik Bowser bij z'n staart moest pakken. Ik wacht even tot de spierpijn in m'n rechterarm (vanwege de tientallen mislukte pogingen) weggetrokken is en dan probeer ik 't opnieuw. Nu moet 't lukken. Bedankt. d:)b

• johan d
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-10-2023
Kunnen de gespreks/info bordjes in de game ook in het Nederlands? ik kocht de NL versie, maar alles in het spel blijft Engels.

[ Voor 6% gewijzigd door johan d op 18-09-2013 08:33 ]

• Arunia
  • Laatst online: 17:16
Staat op het doosje dat ingame tekst Engels is en de handleiding NL.
Je hebt gewoon pech.
Zelfs spellen als Pokemon zijn volledig Engels (en ja, ik vind dat ook vreemd), alhoewel ik veel kleine kinderen die spellen zie spelen zonder problemen.
Een beetje Engels is niet slecht voor de ontwikkeling van je kinderen.
Je kunt altijd een stukje uitleg geven, waar ze ook weer van leren.
Ikzelf ben ook op die manier groot geworden.

• johan d
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-10-2023
ja ik weet het - ikzelf ook...
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste