Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:46
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/16roqp.jpg
Super Mario Galaxy 2 Releasedatum: 11-06-2010

Intro
quote: url
Mario zal voor de tweede keer de ruimte moeten doorkruisen om Prinses Peach weer van de handen van Bowser te redden. In Super Mario Galaxy 2 heeft Super Mario Galaxy 1 nooit plaatsgevonden en Mario ontdekt alles dus voor de 1ste keer. Het is bekend dat Mario in dit spel hulp krijgt van Yoshi en dat je ook als Luigi zal kunnen spelen. Dit spel heeft zoals het vorige deel een multiplayer functie, maar het is wel aangepast. Als speler 2 bestuur je namelijk een Baby Luma, Baby Chico genaamd. De Super Guide functie van New Super Mario Bros Wii is weer van toepassing. Het verschilt wel van New Super Mario Bros Wii. Mario heeft in dit deel 2 nieuwe Power Suits ter beschikking, namelijk Cloud Mario en Rock Mario. In Super Mario Galaxy 2 is er geen HUB world. Maar je krijgt wel een planeet, dat als transport door ruimte dient, ter beschikking: Starship Mario. De planeet heeft de vorm van Mario's hoofd en vermoedelijk evolueert het naarmate je in het spel vordert. Er leven een paar wezens op die planeet, waarmee je kunt communiceren. De Toad Brigade van het eerste spel doet ook mee.

Plaatjes

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/33uvbdc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/16ib0hu.jpg

Video
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=N2KlWRg9BeI]

Links
Officiele website: http://supermariogalaxy.com/
IGN : http://uk.wii.ign.com/objects/143/14354736.html

[ Voor 4% gewijzigd door rudyman85 op 22-05-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 09:13
Ik kijk al ontzettend uit naar deze game. :)

In de US is hij al gereleased, en de reviews zijn ontzettend positief... Heb hem dan ook al besteld. :)

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:14
Wie heeft er altijd nog meer zo'n gruwelijke hekel aan de water levels bij Mario games? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 12:23

Melkaz

Melkazar

Ik moet Deel 1 nog eerst uitspelen........terwijl de game best gaaf is!
Tot nu toe krijgt dit tweede deel ongelooflijk hoge scores, genoeg redenen om deel 1 maar eens af te ronden :)

@ Dennis, wie niet? Toen ik Mario 64 speelde ergerde ik me altijd kapot aan die zee level(Jolly Roger Bay) met dat piraten schip, maar de muziek was geweldig en zeker nu jaren later staat die level mij nog goed bij.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 13:17
Vanaf Mario 1 op de NES waren de water levels al kut. Ik heb Super Mario Galaxy ook even gespeeld en het was wel grappig. Weet niet of ik dit ga kopen, moeten ze het wel weer erg leuk gemaakt hebben.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124963

YoshiBignose schreef op zondag 23 mei 2010 @ 14:49:
Vanaf Mario 1 op de NES waren de water levels al kut. Ik heb Super Mario Galaxy ook even gespeeld en het was wel grappig. Weet niet of ik dit ga kopen, moeten ze het wel weer erg leuk gemaakt hebben.
Als je Super Mario Galaxy ''wel grappig'' vindt, vind je Super Mario Galaxy 2 waarschijnlijk niet heel erg vernieuwend of anders...

Ik vind het Super Mario Galaxy één van de betere spellen op de Wii. Een week geleden heb ik hem weer uit de kast gehaald, voorbereiden op het nieuwe spel en om voor de tweede keer uit te spelen (met Luigi). Gisteren 121 sterren gehaald, leuk einde (extra level) zeker de moeite waard! Ben benieuwd of ze in het nieuwe spel ook weer zo iets hebben gedaan...

Om een idee te krijgen van Super Mario Galaxy 2, hier een review van Gametrailers,

http://www.gametrailers.com/video/review-super-mario/100404

Edit: de waterlevels blijven vreselijk irritant... alleen het NES muziekje al... Het enige leuke dat ze ooit hebben gedaan met een waterlevel was het level op de N64, waarbij de hoogte die je het schilderij in sprong de maximale hoogte van het water bepaalde...

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 124963 op 23-05-2010 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:11

Zeror

Ik Henk 'm!

Jammer zulke spellen. Kost me weer geld :+

SMG2 komt hier zeker wel in huis :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304216

Heb hem al kunnen spelen, echt een magisch mooi geniaal spel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 14:37
Anoniem: 304216 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 15:04:
hij staat al online, maar werkt nog niet. Heb hem zoiezo al besteld maar moet dus gewoon maar wachten tot de 11e

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:57
SMG vond ik fantastisch, toen ik alle 121 sterren had vond ik het jammer dat het voorbij was (speel nu nog steeds af en toe met Luigi, maarja dan heb je alles al gezien). Daarom sta ik te springen om deze in huis te halen.

Ik zag hem bij ToysXL voor 39,99, volgens mij erg goedkoop http://www.toysxl.nl/prod...ISnnbL_6KECFRQrDgodAywsaQ. Iemand nog goedkopere of betere alternatieven om hem alvast te bestellen?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristanh35
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-05 20:15
Geweldig spel ik zit zelf ondertussen al op 54 sterren :) helaas niet zo veel vernieuwends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:14
Waar haal je alle tijd vandaan??

Ik zelf ben net bij wereld 3 van SMG2 , maar ik zit pas op de 51 sterren bij SMG1, dus ik speel eerst ff deel 1 uit voordat ik verder ga met deeltje 2.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

ph4ge schreef op zondag 23 mei 2010 @ 21:38:
SMG vond ik fantastisch, toen ik alle 121 sterren had vond ik het jammer dat het voorbij was (speel nu nog steeds af en toe met Luigi, maarja dan heb je alles al gezien). Daarom sta ik te springen om deze in huis te halen.
idem, ik heb hel wel 3x uitgespeeld met zowel mario als luigi :/

meer van hetzelfde, maar daar is in dit geval niets mis mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Anoniem: 304216 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 15:04:
Ik ook! En heb het idee dat dit spel leuker is als de eerste, het beeld beweegt nog soepeler mee, niet dat je in een rare posities komt en even niks meer ziet. Yoshi is een prachtig toevoeging, net als wolken en de drilboor :)

De manier waarop je eigen schip wordt uitgebreid is ook een pluspunt, er valt telkens meer te doen en te zien. Yep, ik ben tevreden en een beetje verslaafd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rudyyy schreef op maandag 24 mei 2010 @ 10:20:
[...]

Ik ook! En heb het idee dat dit spel leuker is als de eerste, het beeld beweegt nog soepeler mee, niet dat je in een rare posities komt en even niks meer ziet. Yoshi is een prachtig toevoeging, net als wolken en de drilboor :)

De manier waarop je eigen schip wordt uitgebreid is ook een pluspunt, er valt telkens meer te doen en te zien. Yep, ik ben tevreden en een beetje verslaafd :D
Ik zit op 42 sterren, jij? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

knny schreef op zondag 23 mei 2010 @ 19:49:
[...]

hij staat al online, maar werkt nog niet. Heb hem zoiezo al besteld maar moet dus gewoon maar wachten tot de 11e
hoe kom je erbij dat hij nog niet werkt? Hij werkt hier perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Oh nee, zo snel ben ik niet :) 8 sterren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:54

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

wat ik tot nu toe al met een dolfijn heb kunnen spelen maakt me alleen maar ongeduldig :(
MUST HAVE :D

also

http://www.youtube.com/watch?v=iJP0zTV66j4

* HanG-BuiK-ZwijN eist pre-order van een zekere CD : :o

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 16:43
* Chillz is nieuwsgierig voor SMG2

Vanavond weer ns een paar uurtjes uittrekken voor SMG1, want stiekem mis ik daar nog nèt een paar dingetjes. En eigenlijk wil ik dat toch allemaal wel rond en gedaan hebben voor ik aan 2 begin.

Hmmm... Binnenkort ook verhuizen... Ik denk dat het nog even duurt dan voor ik eraan begin. Beter afwachten tot dat gedaan is en dan alle tijd heb om te spelen.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 13:34

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik ben heel benieuwd hoe deze gaat zijn, lijkt allemaal meer van hetzelfde maar ik denk niet dat dat erg is :P
* Spike_wolf gaat hem zo snel mogelijk in huis halen en weer lekker verder genieten dan :D

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-06 16:27
Ik heb de eerste 19 sterren al binnen :) Tot nu toe is hij erg leuk. Heel erg vergelijkbaar met de vorige, maar genoeg nieuwe dingen toegevoegd. Yoshi is cool 8)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb het spel inmiddels in huis :)
Het is echt een fantastisch spel tot nu toe. Heb pas een half uurtje gespeeld nu, maar ik denk dat weinig andere games ga zien komend weekend.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Eerst een zeven halen voor het laatste tentamen en kom ik thuis ligt ook hier SMG2 op de mat, ga hem gelijk "testen" :D Komende week voetbal kijken en SMG2 spelen, heerlijk die vakantie :)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik kon het niet laten om het spel vandaag meteen te halen. En dan nog voor "maar" 39 euro bij de MM. Dat was wel even super. Ik moet zeggen het spel stelt me niet teleur. Met Yoshi is het echt super gaaf.

Tot nu toe is het spel niveau niet super hoog (wereld 2), maar de uitdagingen zijn in ieder geval wel op niveau. Ik zeg we hebben weer een topper voor de Wii! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Gister toch maar gehaald, gewoon 49,95 betaald maar goed! Hij is het helemaal waard! De moeilijkheidsgraad mag nog wel wat omhoog maar het is weer helemaal GEWELDIG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Kickasz schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 19:48:
Tot nu toe is het spel niveau niet super hoog (wereld 2), maar de uitdagingen zijn in ieder geval wel op niveau. Ik zeg we hebben weer een topper voor de Wii! :D
Nou ik vind de uitdaging van dat level met die waterval in wereld 2 dat je op Yoshi verticaal moet gaan rennen en vervolgens vlak voor het einde 30 muntjes te hebben voor die Luma daar best pittig. Het is me dan ook nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-06 13:40

jelle.

Product Owner
Net even uurtje gespeeld, leuk :D ! Weer helemaal dat Mario gevoel. Om een of andere reden lig ik ook altijd dubbel van het lachen om de simpelste dingen: die twee knoppen met "That's right" en "Yes" bijvoorbeeld, of Goomba's met engelenvleugeltjes _/-\o_

Vind het ook wel tof dat de levels nu wat meer uit losse planeten bestaan, stuk verrassender :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rakkerzero schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 16:38:
[...]

Nou ik vind de uitdaging van dat level met die waterval in wereld 2 dat je op Yoshi verticaal moet gaan rennen en vervolgens vlak voor het einde 30 muntjes te hebben voor die Luma daar best pittig. Het is me dan ook nog niet gelukt.
ik was er op een of andere manier in geslaagd om die in 1x te halen...

de uitdaging ontbreekt nogal imo, totdat je bij de laatste wereld aankomt :X

herinner je dat land waar je op een 2d-mario 100 muntjes moest verzamelen? die kom je ook nog tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Het commentaar dat het te makkelijk is lees ik wel vaker over SMG2, ook over NSMB. Ik ondervind dit zelf ook (hoewel er best uitdaging in zit), maar ik denk dat dat gewoon komt doordat ik 20 jaar ervaring heb, alle Mario games grijs gespeeld heb waaronder ook SMG, dit zal denk ik ook voor veel reviewers gelden. Echter, als ik zie hoe mijn vriendin met veel pijn en moeite voorbij het eerste level komt denk ik dat het echt niet zo makkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:20

Tarin

Just plain weird.

Ik heb hem gisteren in Duitsland aangeschaft (hoef ik niet tot morgenavond te wachten :P), net thuis aangekomen. Ik schuif zo even een pizza in de oven en sluit de stereo aan op de Wii. Wordt weinig slaap vannacht verwacht ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Tarin op 13-06-2010 19:55 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Hier kwam ik nog een uitgebreide video review tegen:

http://www.gamersnet.nl/m...io_galaxy_2/video_review/

samengevat: moet het van de gameplay hebben, maar minder van de de graphics.

[ Voor 24% gewijzigd door leuk_he op 13-06-2010 20:02 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij deze waarschul ik jullie alvast voor de comet medal van het laatste land...

allemachtig wat een oneerlijke prutzooi is dat -O- bij deze genomineerd voor het ergste land van SMG2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:04

Plasma_Wolf

Student

leuk_he schreef op zondag 13 juni 2010 @ 20:00:
Hier kwam ik nog een uitgebreide video review tegen:

http://www.gamersnet.nl/m...io_galaxy_2/video_review/

samengevat: moet het van de gameplay hebben, maar minder van de de graphics.
Dat verbaast me niet echt. Dat is een beetje de eigenschap van elke Wii game.

Gezien het feit dat de graphics er wel erg mooi uitzien (zelfde als SMG1, duh) en de gameplay nog beter lijkt te zijn (volgens je samenvatting dan), kan ik me verheugen op een uitstekende game (wanneer ik tijd heb).

Ik moet zeggen dat ik nog niet echt een gevoel heb van epicness of awesomeness (ik heb zaterdag gespeeld tot iets van 15 sterren, eerste twee werelden gehad). Dat had ik wel meteen bij SMG1. Toen vond ik direct dat de Japanners stoned waren tijdens het maken van de game. Hier niet, al komt dat misschien ook wel door de nieuwe plaatsen van de lichtjes onder de letters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het gaat ook niet zozeer om de graphics: het gaat om de sfeer.

zo vind ik TLOZ: twilght princess een vrij lelijke game, maar als je tot het einde doorknokt moet je toch wel toegeven dat ie bijzonder sfeervol is: betere graphics hadden daar niets aan veranderd.

...al moet ik zeggen dat ie me best tegenviel: de replaywaarde is nul komma nul

bij nintendo weten ze heel goed waarom je nu eigenlijk een game koopt: voor de fun, met de recente mario games zijn ze daar zeker in geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Zeker dikke fun de laatste Mario's. Ik kan bijna niet stoppen met spelen, elke keer 'nog eentje dan' :+
Morgen de laatste 5 sterren en dan eens kijken wat er gebeurt :)

Edit: ben nu de aftiteling aan het kijken, ben benieuwd :)

[ Voor 15% gewijzigd door Peenutzz op 16-06-2010 01:27 . Reden: Uitgespeeld, alle 120 sterren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 16:44

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Wat een heerlijke game weer! Nintendo laat weer eens zien hoe goed ze zijn in leveldesign, het spel zit vol uitdagingen en ook de vele referenties naar het verleden kan ik zeer waarderen. Topgame!
Anoniem: 303530 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 23:04:
zo vind ik TLOZ: twilght princess een vrij lelijke game, maar als je tot het einde doorknokt moet je toch wel toegeven dat ie bijzonder sfeervol is
Twilight Princess was qua techniek niet hoogstaand, maar het gaat hem inderdaad vooral om wát ze ermee doen. De sfeer was geweldig en dan maakt het me niet uit hoeveel polygonen er te zien zijn, liever dat uiterlijk dan een game met 100 keer zoveel detail maar zonder "ziel".

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:04

Plasma_Wolf

Student

Ram0n schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:41:
Wat een heerlijke game weer! Nintendo laat weer eens zien hoe goed ze zijn in leveldesign, het spel zit vol uitdagingen en ook de vele referenties naar het verleden kan ik zeer waarderen. Topgame!

[...]

Twilight Princess was qua techniek niet hoogstaand, maar het gaat hem inderdaad vooral om wát ze ermee doen. De sfeer was geweldig en dan maakt het me niet uit hoeveel polygonen er te zien zijn, liever dat uiterlijk dan een game met 100 keer zoveel detail maar zonder "ziel".
TP was ook in eerste instantie gemaakt voor de gamecube. Daar zijn ze vanuit gegaan en ze hebben grafisch niks verbeterd voor de Wii (niet dat mij dat uitmaakte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de GPU in de wii is niets meer dan een opgeschaalde gamecube, zoveel had het dus niet gescheeld (vooral als je de hogere output resolutie in acht neemt)

maargoed, ik heb m inmiddels uitgespeeld, ietswat teleurgesteld in de "endgame" objective, maar houd mij nog wel even zoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Ik heb nog maar 1 ster te gaan en dan heb ik ze echt allemaal.
spoiler:
Alle 242
Ik vond het nogal makkelijk in eerste instantie, maar als ik terugkijk naar hoeveel uren ik heb gespeeld en hoeveel levens ik wel niet heb gehaald en weer opgemaakt, moet ik uiteindelijk zeggen dat de balans tussen moeilijkheidsgraad en speelbaarheid erg goed is bevallen. Morgen de laatste ster maar eens gaan halen, en dan verder met SMG1. Luigi heeft nog wat werk te doen daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Wat is in SMG2 eigenlijk het doel van sterren halen met Luigi? Dat je een 'ghost' krijgt en een speedrun kan doen?
Tot nu toe ben ik elke keer dat ik hem tegenkwam geswitched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Bij mijn weten is er geen speciaal doel. De Ghost laat alleen zien waar de Comet Coins verstopt zitten.
Wat ik ondertussen wel weet is dat een hoop levels een stuk makkelijker zijn met Luigi. Springt net wat hoger en verder, wat vooral in het tweede gedeelte van het spel erg van pas komt. Is wel uitkijken soms, want het duurt ook langer voor hij stilstaat. Snel even omdraaien vanwege een opdoemende afgrond wil nog weleens misgaan :P

[ Voor 7% gewijzigd door Peenutzz op 21-06-2010 17:50 . Reden: kleine aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67853

ik lees hier dat veel mensen het een erg makkelijk spel vinden. Nu speel ik al vanaf de NES en heb alleen geen Nintendo 64 gehad. Nu net een Wii aangeschaft met dit spel erbij maar moet zeggen dat ik in Wereld 2 al pittige levels tegenkom zoals die speed lvl met Yoshi waar iemand het al over had en die wereld daarvoor met zaagbladen dat je op moest schieten vond ik ook knap lastig.

Als je het nog moeilijker gaat maken dan het nu is denk ik dat er veel meer mensen afhaken dan dat er mensen blij van worden.

Jullie behoren kennelijk gewoon tot de elite spelers die alles met gemak weten te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

De meeste sterren zijn redelijk haalbaar, vind ik, maar dat betekent niet dat je er even doorheen fietst. Als je SMG(1) al gespeeld hebt, scheelt dat heel veel in besturingsgemak (je weet al precies wat voor sprongen je moet maken om bepaalde gaten te overbruggen enzo), maar zeker als je de prankster-comet-sterren gaat halen wordt het voor iedereen lastig.

Wat mij vanaf het begin een beetje tegenviel was de schattigheid van sommige bazen - die eerste piranhaplantbaby en wat later Mr. Gobblegut zien er te cute uit om te schoppen eigenlijk... maar verder is het weer een briljant spel, met supermooie toevoegingen: de wolkjes, Yoshi en z'n speciale vruchten, nog meer zwaartekrachtgekloot. Het enige wat ik mis, is/zijn de grote levels die je in SM64 en SMS had, waar je ook gewoon een beetje rond kon gaan lopen rotzooien. Maar de reprise van Whomp's Fortress was briljant.

Ik zit nu tegen de 90 sterren, heb de eerste 3 werelden volledig uitgespeeld, maar ik ben benieuwd wat me nog te wachten staat. De speed-runs in het tweede en derde eindbaaslevel waren vreselijk irritant :P.

[ Voor 33% gewijzigd door Tarin op 02-07-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tarin schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 15:30:
Ik zit nu tegen de 90 sterren, heb de eerste 3 werelden volledig uitgespeeld, maar ik ben benieuwd wat me nog te wachten staat. De speed-runs in het tweede en derde eindbaaslevel waren vreselijk irritant :P.
de speed run van een bepaald level helemaal aan het eind, die is pas irritant

3x achter elkaar letterlijk op de seconde niet gehaald :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 19:41
Zit nu op de 222 sterren. Zitten echt een paar onmogelijkheden bij. Nog 20 te gaan.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slamdance
  • Laatst online: 06-06 12:04
Gisteren eindelijk de laatste ster weten te pakken en daarmee dus het spel volledig uitgespeeld.

Wat een gruwel is het om die te pakken, heb er zeker een 150+ pogingen voor nodig gehad.
Wel moet ik zeggen dat de meeste mislukte pogingen gewoon kwamen omdat ik te snel wou en niet goed de tijd nam.
Mijn valkuil was het 4e deel van het level daar ben ik het merendeel van de tijd doodgegaan.

Ik denk dat ik me nu maar ga bezighouden met het unlocken van alle ghosts, misschien dat dat ook nog iets oplevert, maar ik verwacht van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
spoiler:
Is de tweede reeks (de groene sterren) na de eerste 120 nog een beetje leuk om te halen of is het meer van hetzelfde? Zijn de levels dan nog anders?

[ Voor 1% gewijzigd door Skating_vince op 05-07-2010 13:10 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Slamdance schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:58:
Gisteren eindelijk de laatste ster weten te pakken en daarmee dus het spel volledig uitgespeeld.

Wat een gruwel is het om die te pakken, heb er zeker een 150+ pogingen voor nodig gehad.
Wel moet ik zeggen dat de meeste mislukte pogingen gewoon kwamen omdat ik te snel wou en niet goed de tijd nam.
Mijn valkuil was het 4e deel van het level daar ben ik het merendeel van de tijd doodgegaan.

Ik denk dat ik me nu maar ga bezighouden met het unlocken van alle ghosts, misschien dat dat ook nog iets oplevert, maar ik verwacht van niet.
Heb je het zelf gedaan of heb je een 2e player als hulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

welke stel ster bedoel je eigenlijk? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 05-07-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slamdance
  • Laatst online: 06-06 12:04
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:42:
[...]

Heb het hele spel solo gespeeld met Mario. Dus geen hulp gehad.
mijn totaal aantal deaths is 665 though :P
Anoniem: 303530 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 15:02:
welke stel ster bedoel je eigenlijk? :)
Ik doel op ster nr:
spoiler:
242 - The perfect run
Skating_vince schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:09:
spoiler:
Is de tweede reeks (de groene sterren) na de eerste 120 nog een beetje leuk om te halen of is het meer van hetzelfde? Zijn de levels dan nog anders?
spoiler:
De groene sterren zitten "verstopt" in de levels waar je de eerste 120 hebt gepakt dus nieuwe wereld kom je niet tegen.

Wel zitten ze alle 120 op een unieke plek. sommige zijn extreem eenvoudig om te pakken terwijl andere met ogelijk onmogelijke sprongen gepakt moeten worden.

Ik wil je sowieso adviseren om alle 120 groene sterren ook te pakken ;) de beloning daarvoor is gelukkig niet zo suf als in smg1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Slamdance schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:58:
Als je echt ALLE sterren hebt zijn alle ghosts al unlocked ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:42:
Een 2de speler maakt het spel wel echt een heel stuk makkelijker. In de SMG1 bleef het bij Starbits rapen en vijanden stopzetten. Nu kan je met player 2 Luma daarbij ook nog eens muntjes oppakken en vijanden 'spinnen'.

Mijn frustratiemeter schoot alweer mijlenver uit alleen al bij het zien van een SMG2 filmpje waarin je purple coins moet verzamelen op die pixel-Mario met verdwijnende vlakken. Dat was het laatste level wat ik nog moest in SMG1 en die heb ik na meer dan 100x proberen nogsteeds niet gehaald :X Gelukkig ben ik daar nu nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maranello schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:46:
[...]Mijn frustratiemeter schoot alweer mijlenver uit alleen al bij het zien van een SMG2 filmpje waarin je purple coins moet verzamelen op die pixel-Mario met verdwijnende vlakken. Dat was het laatste level wat ik nog moest in SMG1 en die heb ik na meer dan 100x proberen nogsteeds niet gehaald :X Gelukkig ben ik daar nu nog niet.
:+

het laatste level van mij in SMG is overigens tegen die stone boss, die kom je in SMG2 ook nog tegen...

ik heb nu overigens 241 sterren, het laatste land is idd :X

nog een tip voor het laatste land: zorg dat je met 3 wolkjes door de launch star heengaat, dan is het 4e gedeelte *relatief* simpel.

edit: ik heb hem gehaald! bij de 17e poging :)

mijn death count is 463 *O*

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 06-07-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Ik word gestoord van een ster! ik krijg hem maar niet te pakken.
World 4: Flipsville Galaxy. De laatste.
Hoe vaak ik al niet door, onder, bovenm achter die ster ben gevallen, is echt abnormaal.
Zelfs met jijbuis filmpjes over hoe en wat... hij pakt hem gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ik heb inmiddels 129 sterren, vind deze extra-sterren-challenge leuker dan die van SMG1 (alles nog een keer doen met een Luigi met wie alles een ijsbaan lijkt). Ik vermaak me nog wel even :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali G
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik heb de vorige Mario Galaxy met 241 sterren uitgespeeld. Oftewel, ik had hoge verwachtingen van deel 2 :) Tot nu toe bevalt het spel me zeer goed. Erg gaaf en super creatief level design, veel afwisseling daarin, goede muziek en natuurlijk lekker veel sterren.

Wat mij wel enigzins tegenvalt is het niveau. Het lijkt wel alsof deze nog makkelijker is dan de vorige Mario Galaxy. Ik had gehoopt dat het iets lastiger zou worden. Nu moet ik zeggen dat ik pas op de 30 sterren zit dus wellicht moet het nog komen? Wat wel meespeelt is dat bij de vorige Mario Galaxy de galaxies groter waren en je volgens mij geen tussentijdse save points (de vlaggen) had in de levels zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Iemand anders al opgevallen dat het niet mogelijk is om meer dan 999 star bits in een level te kunnen verzamelen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, daarom ben ik ooit 500 star bits "verloren" tijdens het ...farmen omdat ik dat level maar niet haalde.

kenners weten waarover ik spreek :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Kickasz schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 21:02:
Iemand anders al opgevallen dat het niet mogelijk is om meer dan 999 star bits in een level te kunnen verzamelen? :9
Mijn Bank Toad wil geen extra Star Bits meer aannemen :/. Z'n veranderende accessoires zijn wel een leuk detail.

Ik hoef alleen de laatste ster nog.. maar da's een goeie uitdaging, ik denk dat ik de volgende keer dat ik hem probeer eerst een paar honderd coins opmaak aan chance cubes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Tarin schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:32:
[...]

Mijn Bank Toad wil geen extra Star Bits meer aannemen :/. Z'n veranderende accessoires zijn wel een leuk detail.

Ik hoef alleen de laatste ster nog.. maar da's een goeie uitdaging, ik denk dat ik de volgende keer dat ik hem probeer eerst een paar honderd coins opmaak aan chance cubes.
Ik ga voor levens altijd naar Sky Station, ergens halverwege kun je 4 levens krijgen vlakbij een checkpoint :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 13:34

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Super massive galaxy. Dat stukje met die drie huge koopa's die je met die boor omver moet gooien. Achter eentje aan rennen en op z'n schild springen en blijven stuiteren. Na een paar keer stuiteren krijg je per keer een 1-up tot je aan de 99 zit :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Spike_wolf schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:54:
Super massive galaxy. Dat stukje met die drie huge koopa's die je met die boor omver moet gooien. Achter eentje aan rennen en op z'n schild springen en blijven stuiteren. Na een paar keer stuiteren krijg je per keer een 1-up tot je aan de 99 zit :P
Gisteren maar weer eens begonnen met SMG2, heb nu 54 sterren, de zomer weinig gespeeld en nu erg druk met mijn stage, maar gezien deze aan het aflopen is gisteren toch maar weer eens begonnen.. Moet nog veel sterren zoals ik dat hier lees. Blijf het overigens lastig vinden om met die vogel te vliegen..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Pagina: 1