Ben nu een paar avonden bezig geweest met Crysis. Ik heb absoluut geen problemen met bugs op 1 na. Als ik punkbuster draai dan knal ik binnen een paar minuten met een error naar de desktop, maar zonder pnkbstr op de achtergrond kan ik uren spelen zonder problemen. (vista ultimate 32)
Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door het spel, het loopt best goed op 1024x768 (alles medium, physics & en sound op low meen ik), ik draai namelijk op een gewoon 15" tft'tje, grotere schermen hebben voor mij alleen maar nadelen.
Het spel zelf ziet er erg lekker uit, maar met mijn instellingen/hardware is het uiteraard niet baanbrekend, toch is de sfeer en opbouw van de levels tot nu toe erg goed. (gevoel van) vrijheid is ook uistekend, ik ben nog niet tegen onverklaarbare vreemde barrieres gelopen. Die zal je vast wel tegenkomen als je expres gaat zoeken, maar ja dat heb je met ieder spel zolang je nog niet de hele wereld als map hebt en een vliegtuig tot je beschiking, dus vind ik geen issue.
Ik heb er nu toch al zeker meer dan 6 uur op zitten, en ik heb nog geen alien afgeschoten, dus erg ver ben ik nog niet ws, ik heb net de haven gehad met de 3 AAA's, ik vind het leuk om soms een level ff opnieuw te beginnen omdat ik denk dat het via een andere kant/ op een ander manier beter kan. Ik heb dan geloof ik tot nu toe nog geen behoorlijk vuurgevecht gehad. Sniperen, sluipen cloacken en door gras kruipen is het devies. Ik kan wel als een malloot overal inrennen en alles wegmaaien, maar dan moet ik UT3 gaan spelen.
Die suit vind ik erg goed, voor zover ik weet heeft geen spel iets vergelijkbaars gedaan en die V-muis combo is te simpel voor woorden en werkt erg snel en (jeukwoord) intuitief. net zoals het menu om je wapens met att. te voorzien is makkelijk en snel.
Verhaallijn is voldoende iig, er zijn betere spellen vind ik maar voor een FPS is het zeker bovengemiddeld, ik heb het hele verhaal nog niet gezien dus kan nog steeds tegen- of meevallen gaandeweg.
Ondanks dat het geluid op low staat, betrap ik mijzelf erop dat ik af en toe naar vogeltjes luister en probeer te ontdekken waar die krengen zitten.
Kippen, kikkers, schildpadden, vlinders en wat al niet meer zijn grappig, maar had niet gehoeven voor mij. Er zijn weinig plekken op deze aardkloot waar je ze in zulke getalen tegenkomt volgens mij, geeft mij een beetje een geforceerd gevoel. Maar ben aan het zeiken nu.
Het is heel moeilijk vergelijken met andere FPS's, wil niet direkt zeggen dat ie op eenzame hoogte staat, maar het is wel weer een vernieuwing wat mij betreft.
Al met al een uitstekend spel maar zoals alle andere spellen kan het niet helemaal waarmaken wat de marketingafdeling voorgespiegeld heeft.Maar ja welk spel wel? (retorische vraag, nu niet met subjectieve lijstjes komen.

)
nog ff mijn specs neerkwakken voor de liefhebber:
Asus M2N
2 gig geheugen
atlhon 3200+ (stock)
EVGA 7900 GS (fabrieksaf ietsjes oc'ed meen ik)
vista ultimate 32bit
Als dit geen diplomatiek post is geworden dan weet ik het ook niet meer.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way that he actually looks forward to it
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.