Toon posts:

[PC] Crysis deel #6: Crysis ligt in de winkels! Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste
Acties:
  • 18.400 views sinds 30-01-2008

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15:42

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ludwig83 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:13:
Op tmf waren ze ook al niet te spreken over crysis. Crysis krijgt niet de tittel next gen
Dat was toch een domme revieuw. Je gaat een game afzeiken omdat ze technieken gebruiken die nog niet kunnen worden gedraaid! Wees blij dat er producers zijn die de lat steeds hoger leggen.

En wat is Next Gen op de pc nou weer? Als er "next gen" op een PC kan zijn dan is dit het wel, dit is de basis voor de volgende generatie games als het mee zit.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Ludwig83
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 08-08-2008

Ludwig83

Het is mij Ludo...

MMM van mij krijgt crysis een 7 het ziet er real uit. Heel mooi gemaakt kwa grafics. Kwa game play vind ik het ook wel mooi net echt eingelijk de bewegingen enzo En de nano suite is ook een mooie ontwikkeling. Aleen wat ook bij tmf is gezegt, Crytec heeft niet het spel gemaakt wat beloofd werd aan de gamers. En het spel is te zwaar voor deze generatie kaarten. Al moet ik zelf zeggen dat het met drivers en update's wel veel beter kan dus ik verwacht dat het op de high-end kaarten van nu ook nog wel op very-high te spelen valt over een tijdje.
Verder vind ik het spel te kort, dat vonden ze bij tmf ook. en dat die aliens kwamen vind ik te ver gaan (vonden ze bij tmf ook)

Asus p5n32-e sli 680i, 2xMSI 8800GT OC sli, Intel E6600 3600mhz, 2gig geil 800mhz 4-4-4-12 GameXstream 700watt

• Ludwig83

Ludwig83

Het is mij Ludo...

MrVegeta schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:22:
[...]

Dat was toch een domme revieuw. Je gaat een game afzeiken omdat ze technieken gebruiken die nog niet kunnen worden gedraaid! Wees blij dat er producers zijn die de lat steeds hoger leggen.

En wat is Next Gen op de pc nou weer? Als er "next gen" op een PC kan zijn dan is dit het wel, dit is de basis voor de volgende generatie games als het mee zit.
Tjah daar zijn de meningen dan wel weer onder verdeeld hé
Ik vermoed dat deze game niet de title krijgt omdat crytec niet beloofd had wat het zou moeten zijn volgens tmf.

Alleen omdat de grafics zo vet zijn krijgt het nog niet gelijk de title next gen en daar ben ik het wel mee eens. En die review was niet dom Het was goed. Endaar zijn veel mensen wel mee eens

[Voor 4% gewijzigd door Ludwig83 op 11-12-2007 12:37]

Asus p5n32-e sli 680i, 2xMSI 8800GT OC sli, Intel E6600 3600mhz, 2gig geil 800mhz 4-4-4-12 GameXstream 700watt

• Stewie!
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14:49
Met alle respect, we praten over TMF en een game title? Die kijken naar hoeveel marketing hulp ze van de uitgever krijgen, naar het hoesje en naar popi jopi termen, inhoudelijk gefundeerd commentaar op de games krijg je daar niet.

• silitek
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13-10 06:56

silitek

Tubes Only

Spel uit!!..Moet zeggen eerste helft leuk, goede gameplay. Vanaf aliens niks meer aan..aliens zijn TE lastig. Hoe vaak is het concept al voorbij gekomen.....spelontwikkelaars verzin eens wat origineels. >:) Grafisch wel mooi, alhoewel het spel voorspelbaar en niet al te ingewikkeld is..Gelanceerd te hoog van de toren geblazen Crytek....blijf gewoon een (same old) schooter.

Spel hem niet nog eens...dus unstall dan maar ;)

Tubes....It's what make music music!

• BereND
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 29-08-2016

BereND

Post hier je onzin

DaMorpheus schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:58:
Met alle respect, we praten over TMF en een game title? Die kijken naar hoeveel marketing hulp ze van de uitgever krijgen, naar het hoesje en naar popi jopi termen, inhoudelijk gefundeerd commentaar op de games krijg je daar niet.
Ho ho.. het is niet TMF die de review maakt, maar Gamekings en dat is een programma van Blammo TV. Ze hebben gewoon zendtijd op TMF maar die hebben naar mijn weten geen inspraak op de reviews, misschien wel op wat ze uitzenden (qua taalgebruik).

Trouwens, ik was het gewoon helemaal eens met de Crysis review:

- Je brengt een spel uit terwijl 99% hem niet optimaal kan spelen
- Er komt een nieuwe kaart uit waar Crysis wel goed draait (lijkt op koppelverkoop)
- Komop, die Aliens
- Nano-suit, lijkt erg op de krachten in Far Cry instincts (geeft verder niks)
etc..

Wie niks bewaart, is ook nooit wat kwijt..

• Stewie!
Nofi maar de reputatie van Gamekings en PC games is niet echt positief :)

• Splinter Cell
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 13:54

Splinter Cell

AMD HD7850

Ik ben het volledig met Gamekings eens.

Mijn punten:

-Weer veel van het zelfde. Weer Aliens, weer een eiland (waar ze de pracht en pral kunnen laten zien)
-Het begint gewoon te vervelen.
-Een AI van lik van mijn versje
-Vervelende bugs
-Verwachtingen waren hoog, veel mooie dingen gezien, uiteindelijk niet tegengekomen
-Geen team verband, je word van hot naar her gestuurd, om smerige klusjes op te knappen
-Systeemeisen, waar een computer van €5000, nog niet optimaal opdraait. Oke over een paar jaar lachen, we er om. Net zoals met Far Cry.
-Het lijkt wel of heel Korea op dat eiland zit. Vooral in vuurgevechten, veel te veel Koreanen en ze respawnen.
-Geen echte real-time effecten. Loop maar eens in god-mode over het strand heen, en kijk dan maar eens naar de zon, in het eerste level. De zon springt uit het niets zo wat meters omhoog. Hier komt geen real-time bij kijken. Het verandert alleen, in het begin van een level of bij op het einde.
-Je loopt dwars door Koreanen, schildpadden heen. Loop maar eens met de Notarget code aan. Je loopt zo, door sommige heen.
-Physics, zo echt zijn ze allemaal niet. Bomen schiet je met drie kogels neer. Een balk wat aan een schuur vast zit, kun je er niet van af knallen. Je kunt hem er alleen van af slaan.
Na tien bomen neer halen, ben je er wel klaar mee.
-Grote levels, waar je niet zo gek veel aan hebt. Want volg je het verhaal niet en ga je wat rondkijken in de mappen, dan kom je verder ook niks tegen.

[Voor 7% gewijzigd door Splinter Cell op 11-12-2007 15:26]

• uppie8374
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 27-09 15:31

uppie8374

Sososo

Hmm om een of andere reden werkt de connectie met Gamespy niet goed. Wanneer ik met mijn nick en wachtwoord inlog krijg ik een foutmelding "Login failed - check your nickname and password.". Wanneer ik vervolgens vraag of ze me dan mijn gegevens willen toesturen, krijg ik exact dezelfde nick en wachtwoord terug. Waar zit hier de fout?

[Voor 8% gewijzigd door uppie8374 op 11-12-2007 15:26]

Rebuilding knowledge database

• Gurneyhck
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-10 18:12
Splinter Cell schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:14:
Ik ben het volledig met Gamekings eens.

Mijn punten:
deels klaagzang
Ik wil even je punten bevestigen of weerleggen, want ben het niet helemaal met je eens:

-Weer veel van het zelfde. Weer Aliens, weer een eiland (waar ze de pracht en pral kunnen laten zien)
Klopt

-Het begint gewoon te vervelen.
Niet echt een punt zeker niet bij gebrek aan argumentatie

-Een AI van lik van mijn versje
Niet mee eens, ik heb het op hard gespeelt en zal even een voorbeeld geven: als ik voorbij een wachtpost sluip en een paar 100 meter verderop ga ik als een rambo een paar koreanen omleggen dan komen die mannekes van die wachtpost waar ik voorbij ben gelopen, keihard mijn richting opgelopen/gereden.

-Vervelende bugs
Klopt

-Verwachtingen waren hoog, veel mooie dingen gezien, uiteindelijk niet tegengekomen
Ik heb niks niet gezien hoor. Als je het gewoon in Vista op very high speel dan krijg je gewoon supergraphics!

-Geen team verband, je word van hot naar her gestuurd, om smerige klusjes op te knappen
Klopt, maar ik weet niet of ze dat wel hebben beloofd...

-Systeemeisen, waar een computer van €5000, nog niet optimaal opdraait.
Mijn pc kost geen €5000 :D , gelukkig... :+

-Het lijkt wel of heel Korea op dat eiland zit. Vooral in vuurgevechten, veel te veel Koreanen en ze respawnen.
Ik heb niet één koreaan zien respawnen hoor... Plus dat het logisch is dat er flink wat koreanen op dat eiland zitten anders is er geen lol aan voor jou als speler. Je beschikt al over superpowers door je nano-suit, als je dan per keer 2 mannetjes moet omleggen dan heb je het spel in een uur uitgespeeld.

-Geen echte real-time effecten. Loop maar eens in god-mode over het strand heen, en kijk dan maar eens naar de zon, in het eerste level. De zon springt uit het niets zo wat meters omhoog. Hier komt geen real-time bij kijken. Het verandert alleen, in het begin van een level of bij op het einde.
Dat is toch ook logisch... Je gaat toch geen 20-uur over één level doen? Om dan toch een soort van dag-nacht-cyclus aan te houden wordt dit gescript. Overigens komt de dag-nacht-cyclus gewoon versneld terug in de multiplayer hoor.

-Je loopt dwars door Koreanen, schildpadden heen. Loop maar eens met de Notarget code aan. Je loopt zo, door sommige heen.
Als dat zo is, jammer. Maar ik heb er tijdens het spelen geen last van gehad. Behalve dat ik 2 keer door de carrier ben gezakt, maar dat is gewoon een bug.

-Physics, zo echt zijn ze allemaal niet. Bomen schiet je met drie kogels neer. Een balk wat aan een schuur vast zit, kun je er niet van af knallen. Je kunt hem er alleen van af slaan.
Na tien bomen neer halen, ben je er wel klaar mee
.
Beetje hetzelfde verhaal als bij je dag-nacht-verhaal. Dat bomen omschieten is een leuke feature om tegen de vijand te gebruiken. Als je dan eerst 8 magazijnen in een boom moet pompen voordat ie omvalt is de lol er wel vanaf en niet nuttig. Kijk je kan wel alles héél realistisch willen maken maar dat wil niet zeggen dat het dan automatisch leuker wordt. Vaak is het tegendeel veel meer waar.

-Grote levels, waar je niet zo gek veel aan hebt. Want volg je het verhaal niet en ga je wat rondkijken in de mappen, dan kom je verder ook niks tegen.
Dat is wel een beetje jammer, maar het is sowieso jammer dat het spel vrij kort is en abrupt eindigt.

• murky123
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 09:16
DaMorpheus schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:06:
precies..

bij gamekings kunnen ze niet goed onderbouwt iets negatief of een positief stempel geven..
ik heb de review gezien, ook andere reviews (ik kijk via internet)
maar wat zijn die gasten simpel in hun beargumentatie..
je hebt er altijd 1 "jut" die positief is en 1 "jul" die negatief is..

en dat gezeur dat crysis niet te draaien is, zelfs niet op de zogenaamde "snelste bak van nederland"
die jongens doen alsof ze heel veel verstand hebben van hardware en games. maar de review van crysis, laat zien dat dat niet zo is..

je hoort hun helemaal niet over de perfecte schaalbaarheid van de engine..

sorry hoor maar crysis is ook perfect te spelen op een minder dure bak.. (zie mijn sig)
crysis draait prima in de hoogste settings..

de game moet juist de titel next gen krijgen... next gen = volgende generatie = niet deze generatie
en aangezien de hardware van deze generatie crysis niet volledig aan. is crysis in mijn belevenis helemaal next gen..

en het abrupte einde daar mag je EA voor bedanken.. die wou de game uithebben, want er moeten pegels verdient worden.. en is het argument gekomen van een trilogy
dus je hebt crysis, dan komt het deel nog uit wat eigenlijk aan de eerste release vast had moeten zitten.. en dan is er nog crysis2 .. dan kom ik wel op een trilogy uit.... zo kan ik het ook..

[Voor 36% gewijzigd door murky123 op 11-12-2007 15:51]

Intel I7 9700k @ 5GHz | Gigabyte Aorus Pro Z390 | MSI gaming X trio 2080 Super | 32GB DDR4 3200MHz | Acer Predator Z35p 35 inch 3440x1440 120Hz | Oculus Rift CV1 | Logitech G933 headset | Logitech G502 mouse | logitech G801 keyboard

• Knaak
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 13-10 17:13

Knaak

It's me, Mario!

DaMorpheus schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:06:
Ach, consolelover's :(

En die argumenten van Gamekings en Gametrailers.com
"Mocht je crysis echt met alle pracht willen spelen, dan heb je een 5000 euro kostend systeem nodig."

Bullcrap, als je hem bij Alienware/Dell koopt misschien.. ;)

Alleen begrijp ik nogsteeds 1 ding niet, waarom hebben ze die golven eruit gelaten. :o |:(

• callous
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 08-10 21:52
callous schreef op zondag 09 december 2007 @ 13:04:
[...]
misschien is dit voor mij ook een oplossing, echter ging ik een level achteruit dan vooruit :)
maar ff zien hoe het nu gaat...thnx 4 me anyway!!
Helaas heeft deze tip mij niet geholpen:

con_restricted 0 (laatste is een nul) en daarna op een nieuwe regel map rescue.
(hij skipt niet maar herlaad dit level en alles begint gewoon opnieuw)

Nog steeds zit ik vast bij het kerkhof... kan echt niemand mij helpen?
Hoe kan ik deze level skippen? Die vijanden heb ik nu wel gezien maar ze zijn in mijn ogen op... ik loop echt al uren, letterlijk rond bij het kerkhof en de VTOL komt maar niet...
Moet ik ze roepen ofzo?

Zo is er echt niets aan...alsjeblieft, ik smeek... ik wil net als iedereen gewoon verder maar ik kom gewoon niet verder op deze manier :(

[Voor 4% gewijzigd door callous op 11-12-2007 16:15]

• Splinter Cell

Splinter Cell

AMD HD7850

Niet mee eens, ik heb het op hard gespeelt en zal even een voorbeeld geven: als ik voorbij een wachtpost sluip en een paar 100 meter verderop ga ik als een rambo een paar koreanen omleggen dan komen die mannekes van die wachtpost waar ik voorbij ben gelopen, keihard mijn richting opgelopen/gereden.
Zo bijzonder vind ik dat allemaal niet. Dit is niks nieuws.

Ach de AI is stom en slim tegelijk.

-Ze zien gewoon niet, dat een ton in de fik staat
-Ze weten precies, uit welke richting de kogels kwamen, ook al zit ik ergens hoog, of wat dan ook. En wanneer ze niet kijken, en het onmogelijk gezien kunnen hebben, weten ze het toch.
-Ik hoef maar een granaat net los te laten, en ze weten meteen dat ze dekking moet zoeken. Ook al hebben ze dit niet kunnen zien. Bijvoorbeeld omdat ze met de rug de verkeerde kant op stonden.
-Ze gaan ook exact naar het punt, toe waar ik heb gestaan, toen ik de kogels vuurde. Da's toch wel erg knap.
-Schiet maar eens, op de bemanning van de boot, en dan met name op diegene met het machine geweer. Schiet die maar dood, en de bestuurder van de boot, gaat doeloos rondjes varen. Dan zou je toch moeten zeggen, "kijk de vijand, neer halen die hap." Maar nee hoor, dat zou allemaal nog niet kunnen zeker...
-Headshots zijn soms niet genoeg, want die gasten kunnen onzettend veel kogels verdragen.
-Er valt een boom vlak, voor hun neus neer, maar geen reactie.
-Je schiet op bomen of op tonnen, bij hun in de buurt, geen reactie.

Ik wil nog wel even doorgaan :).

• Biobakker
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
callous schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:14:
[...]

Helaas heeft deze tip mij niet geholpen:

con_restricted 0 (laatste is een nul) en daarna op een nieuwe regel map rescue.
(hij skipt niet maar herlaad dit level en alles begint gewoon opnieuw)

Nog steeds zit ik vast bij het kerkhof... kan echt niemand mij helpen?
Hoe kan ik deze level skippen? Die vijanden heb ik nu wel gezien maar ze zijn in mijn ogen op... ik loop echt al uren, letterlijk rond bij het kerkhof en de VTOL komt maar niet...
Moet ik ze roepen ofzo?

Zo is er echt niets aan...alsjeblieft, ik smeek... ik wil net als iedereen gewoon verder maar ik kom gewoon niet verder op deze manier :(
Ik heb daar ook last van gehad, toen een save van een stuk terug geladen en toen kwam de dropship ineens wel om de een of andere reden.

Dat zeg ik....

• Sydney08
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online
Gelukkig zijn er steeds meer mensen die durven toe te geven dat Crysis gewoon een zeer matige shooter is. De graphics zijn redelijk net als de physics, maar dat is het enige positieve aan dit spel. De gameplay is zo ongelofelijk saai en eentonig dat je het spel na een paar uur wilt verwijderen van je harddisk, maar dat je vanwege de Hype toch verder gaat spelen. 'Overhyped' is absoluut het juiste woord voor deze game, want dit spel heeft niks waar kunnen maken :(

Tomorrow is not today!

• ph4ge
  • Laatst online: 14:22
ik vind alle kritiek zwaar overdreven.

-mijn pc van bijna een jaar oud van +-E1000,- draait hem netjes op een manier dat het er mooier uit ziet dan elke andere console game.
-heb je een ouder systeem kan je het spel dermate tweaken dat het spelbaar is en nog steeds mooier dan de andere spellen die je kan draaien.
-ja, het is de enige van de toekomst, dit is toch alleen maar mooi? volgens mij komt er vast nog eens een patch die het nog veel mooier kan maken, maar dat draait idd niemand. so what dat je pc hem niet op very high draait? op high is het nog steeds fantastisch. het is niet je recht dat je omdat je een nieuwe PC hebt hem op very high moet kunnen draaien. volgens mij als ze dat config bestandje hadden weggelaten was er een stuk minder gezeik geweest.
-er zitten bugs in, maar niet meer dan in andere spellen. zelf ben ik nauwelijks noemenswaardige bugs tegen gekomen.
-verhaal/sfeer is prachtig! so what dat het alians is, alsof ww2 en andere oorlogen niet afgezaagd is :S. De setting van Bioshock bv was wat orgineler, maar zeker niet "beter" imo.
-verhaals is iets kort, maar als je op een hoge moeilijkheidsgraad speelt en je neemt de tijd om te genieten/spelen ben je ook 20 uur zoet, met sp.

etc etc

SW-0040-8191-9064

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Voor de mensen die vastzitten, gebruik ipv Rescue eens Assault, dat is de map ná het kerkhof. ;)

• callous
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 08-10 21:52
MOAW schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:12:
Voor de mensen die vastzitten, gebruik ipv Rescue eens Assault, dat is de map ná het kerkhof. ;)
Met Assault doet ie niets...Harbor werkt wel heb ik ondenkt maar dan kom ik in een level en lig ik op de grond en kan niets... alleen schieten.

Mine werkt ook alleen dat is verdeop in het spel...zou dus het liefst met Assault verder gaan maar die doet het dus niet.

Dit zijn de mapnamen die ik gevonden heb...

ascension
core
fleet
harbor
ice
island
mine
rescue
sphere
tank
village

maar ja, weet niet welke ik dan moet hebben omdat Assault niets doet

[edit]
o nee, harbor werkt wel alleen mine is degene waar ik vast lig op de grond :S
ook bij sphere zit ik direct vast...dus kan niet bewegen, wel schieten.

[Voor 10% gewijzigd door callous op 11-12-2007 18:07]

• Ludwig83

Ludwig83

Het is mij Ludo...

Jullie crysis fans willen alleen goede dingen horen over de game zo komt het iig over ieder tog zijn eigen mening dacht ik ? Zelfde geld voor gamekings ze waren alleen tevreden over de grafics en nano suite voor de rest niet so what ? Als het alleen kwa grafics al een next gen game moet worden is het not done. Niet iedereen is weg van aliens in een game en al helemaal op het laatst pas (dat verneukt). Voor de rest is het gewoon overhyped omdat crytec te veel super verwachtingen beloofden en dus niet waar hebben gemaakt. Ik heb mijn crysis aan een vriend gegeven die hem wel vet mooi vind.

grafics 9,5
gameplay 8
verhaal 6

• Sydney08
  • Nu online
ph4ge schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:48:
ik vind alle kritiek zwaar overdreven.

-mijn pc van bijna een jaar oud van +-E1000,- draait hem netjes op een manier dat het er mooier uit ziet dan elke andere console game.
-heb je een ouder systeem kan je het spel dermate tweaken dat het spelbaar is en nog steeds mooier dan de andere spellen die je kan draaien.
-ja, het is de enige van de toekomst, dit is toch alleen maar mooi? volgens mij komt er vast nog eens een patch die het nog veel mooier kan maken, maar dat draait idd niemand. so what dat je pc hem niet op very high draait? op high is het nog steeds fantastisch. het is niet je recht dat je omdat je een nieuwe PC hebt hem op very high moet kunnen draaien. volgens mij als ze dat config bestandje hadden weggelaten was er een stuk minder gezeik geweest.
-er zitten bugs in, maar niet meer dan in andere spellen. zelf ben ik nauwelijks noemenswaardige bugs tegen gekomen.
-verhaal/sfeer is prachtig! so what dat het alians is, alsof ww2 en andere oorlogen niet afgezaagd is :S. De setting van Bioshock bv was wat orgineler, maar zeker niet "beter" imo.
-verhaals is iets kort, maar als je op een hoge moeilijkheidsgraad speelt en je neemt de tijd om te genieten/spelen ben je ook 20 uur zoet, met sp.

etc etc
Ik zelf vind Bioshock fenomenaal. Dat is een game die mij 15 uur lang enorm veel plezier heeft gegeven en mij met een goed gevoel achter liet. Cod4 is een game waarmee ik mij maanden lang kan vermaken, maar Crysis kan dat maar een paar uur en na die paar uur ben je nog teleurgesteld ook. De graphics zijn beter dan welke game ook, maar is dat het belangrijkste? Nee, natuurlijk niet. Graphics wen je aan, maar de gameplay mag niet gaan vervelen en wanneer hij dat niet doet is hij geslaagd. Bioshock was 1 keer fenomenaal, Cod4 blijft prachtig, Crysis is een teleurstelling. Zo zie ik het helaas. Natuurlijk is dit slechts een mening, maar velen zullen het er mee eens zijn en slechts een handje vol niet.

Tomorrow is not today!

• goldenoldie
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19-06-2019
Nou, ik heb 'm eindelijk ook uitgespeeld. Blij dat het voorbij is. Wat een ellende met die aliens. Ik heb meteen daarna een eerder level geladen (van voor de aliens) en haaaaaaaa, dat was gelijk weer een stuk leuker. Ik dacht dat maar even te doen om de vieze nasmaak weg te spoelen.

Ik zou trouwens graag de eerste levels overnieuw willen spelen, maar dan wel met een sniper rifle. Alleen... die krijg je pas later. Ik kan geen cheat vinden om bepaalde wapens te krijgen. Ik heb de editor geopend om te zien of ik niet simpelweg een lading geweren bij het startpunt van elk level kan leggen, maar ik snap geen moer van die editor (waar kan je zien waar je als speler het level begint...?) Dus als iemand een tip heeft hoe ik alles nog eens kan overdoen (TOT aan de core.......), maar dan met sniperrifle (of wat dan ook), dan hoor ik het graag!

EDIT:
Ja, laat maar, 'k heb al wat console commands gevonde: ga ze ff uitproberen! :)

EDIT 2:
Ha, die commands werken perfect. Dikke pret. Heerlijk om weer gewoon op het eiland rond te lopen en nu iedereen te kunnen snipen. Of om de jammer van grote afstand met een missile uit te schakelen. Scheelt weer een stuk lopen. 8)

[Voor 16% gewijzigd door goldenoldie op 11-12-2007 21:59]

• DaannO
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 13-10 14:17
Even een vraagje, ik heb in mijn scherm telkens de muispointer en dat is erg irritant. Weet iemand hoe ik de muispointer uit kan zetten?

• stevemuller
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 01-08-2013

Specs:Vista Ultimate 64-bit | CM Stacker 830 Black + CM1250 watt | Striker Extreme | Intel QX6850 | 4GB Corsair 6400C4 | 2xRaptor WD740ADFD Raid0 | 6X 500GB | XFX 8800 GTX SLI | Logitech Z-5500, G9 + G15 | Archetype mousepad |

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 16:49
Ligt het aan mij of kan het voorkomen dat je helemaal geen grote monsters tegen komt aan het einde ? Heb echt het gevoel dat ik iets gemist heb....

• goldenoldie
Op het eind )op het schip) komen er echt wel GROTE monsters. Nou ja, twee: een grote en een HELE grote. Die kan je ONMOGELIJK missen...!
Ik moet wel zeggen dat ik denk ik ook wel een en ander gemist heb in het spel, vooral bepaalde wapens, maar misschien wordt niet alles in de SP gebruikt en kom je in de MP meer tegen? Ik kwam daarachter toen ik wat cheats gebruikte (giveallitems en zo): toen kreeg ik toch wel een paar lollige wapens die ik in de SP niet heb gezien.
Ik heb een paar stukken van de beginlevels nog eens een beetje doorgelopen en zag al snel dat ik de eerste keer me iets te strikt aan de opdrachten heb gehouden en wat meer om me heen had moeten kijken: ik vond nu al aardig snel bijvoorbeeld wat missiles, die ik de eerste keer pas veel later vond. Misschien moet ik toch maar eens helemaal overnieuw beginnen en elk gaatje van het eiland onderzoeken (voor zover het spel dat toelaat tenminste, want echt vrij om te gaan en staan waar je wilt ben je niet).

Dat einde met die monsters heb ik overigens gespeeld met de unlimited munition cheat, want anders lukte het me echt niet... Ik vind het al heel wat dat ik het zonder godmode heb gered...

• uppie8374

uppie8374

Sososo

uppie8374 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:24:
Hmm om een of andere reden werkt de connectie met Gamespy niet goed. Wanneer ik met mijn nick en wachtwoord inlog krijg ik een foutmelding "Login failed - check your nickname and password.". Wanneer ik vervolgens vraag of ze me dan mijn gegevens willen toesturen, krijg ik exact dezelfde nick en wachtwoord terug. Waar zit hier de fout?
Ben inmiddels wel wat andere mensen tegengekomen op internet met hetzelfde probleem, enkel kon ik nergens nog een oplossing vinden.

• TheDevilsCry
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 05-11-2008
J van E schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:31:
Nou, ik heb 'm eindelijk ook uitgespeeld. Blij dat het voorbij is. Wat een ellende met die aliens. Ik heb meteen daarna een eerder level geladen (van voor de aliens) en haaaaaaaa, dat was gelijk weer een stuk leuker. Ik dacht dat maar even te doen om de vieze nasmaak weg te spoelen.

Ik zou trouwens graag de eerste levels overnieuw willen spelen, maar dan wel met een sniper rifle. Alleen... die krijg je pas later. Ik kan geen cheat vinden om bepaalde wapens te krijgen. Ik heb de editor geopend om te zien of ik niet simpelweg een lading geweren bij het startpunt van elk level kan leggen, maar ik snap geen moer van die editor (waar kan je zien waar je als speler het level begint...?) Dus als iemand een tip heeft hoe ik alles nog eens kan overdoen (TOT aan de core.......), maar dan met sniperrifle (of wat dan ook), dan hoor ik het graag!

EDIT:
Ja, laat maar, 'k heb al wat console commands gevonde: ga ze ff uitproberen! :)

EDIT 2:
Ha, die commands werken perfect. Dikke pret. Heerlijk om weer gewoon op het eiland rond te lopen en nu iedereen te kunnen snipen. Of om de jammer van grote afstand met een missile uit te schakelen. Scheelt weer een stuk lopen. 8)
Oeh dat klinkt precies wat ik ook wou proberen :o kan je misschien die site hier posten met die commands? of in een PM naar mij?
(zit op het werk nu dus kan zelf niet opnieuw zoeken op dit moment xD)

BF2 stats | Whatpulse Stats

• TheDevilsCry
J van E schreef op woensdag 12 december 2007 @ 11:17:Dat einde met die monsters heb ik overigens gespeeld met de unlimited munition cheat, want anders lukte het me echt niet... Ik vind het al heel wat dat ik het zonder godmode heb gered...
Bij het 1na laatste monster moet je proberen een beetje te aimen en alle armour parts eraf te knallen, dan heb je niet al te veel ammo nodig, misschien een hint voor als je het alsnog wil proberen zonder cheats :3

• goldenoldie
TheDevilsCry schreef op woensdag 12 december 2007 @ 11:32:
[...]

Oeh dat klinkt precies wat ik ook wou proberen :o kan je misschien die site hier posten met die commands? of in een PM naar mij?
(zit op het werk nu dus kan zelf niet opnieuw zoeken op dit moment xD)
Developer Mode Cheats
Start the game with the command-line shortcut of -DEVMODE. This will enable new cheat keys that can be used in the game.

Example: "C:\Program Files\Crysis\bin32\Crysis.exe" -DEVMODE

Cheat code: Effect:
F1 Toggle First/Third Person View
F2 Jump to Next Checkpoint
F3 Toggle Fly Mode/Ghost Mode
F10 Jump to Previous Checkpoint
NUMPAD 1 Give Missile Launcher, Shotgun, Alien MOAC
NUMPAD 2 Unlimited Ammo
NUMPAD ENTER DEBUG MENU

In addition to these cheats keys, you can now use the console by pressing ` (tilde) and typing any of the following commands:

Cheat code: Effect:
r_displayinfo 0 Remove Debug/Devmode Info from Screen
g_godmode 1 God Mode
i_noweaponlimit 1 Carry Unlimited Weapons
i_unlimitedammo 1 Unlimited Ammo
i_giveallitems Give All Weapons

(Sorry, ik weet niet goed hoe ik tabs kan plaatsen hier...) '1' is trouwens 'aan' en '0' is uit. En bij i_giveallitems hoef je geen getal in te vullen.
Sommige cheats (die je op de meeste cheatsites vind) kan je ook in cfg files zetten, maar die werken dan alleen als je een spel helemaal overnieuw begint op een bepaalde moeilijkheidsgraad. Deze cheats werken gewoon altijd, wanneer je wilt: is leuker, vind ik. Je moet de codes typen zoals ze hier staan, dus niet met een = teken voor het getal, zoals wel moet in de cfg files.)

[Voor 18% gewijzigd door goldenoldie op 12-12-2007 12:02]

• TheDevilsCry
Thanks so much, even naar mezelf gemailed, thuis meteen uitproberen.. kan niet wachten om met die spullen vanaf het begin te spelen!

Misschien dat jij het weet of iemand anders, maar weet iemand of je de freezegun zoals in Multiplayer (met mod, dus niet die ijspegelschieter maar echt de freezestraal) kan krijgen in singleplayer? Of zit dat toevallig al bij de devmode cheat

• goldenoldie
TheDevilsCry schreef op woensdag 12 december 2007 @ 11:33:
[...]

Bij het 1na laatste monster moet je proberen een beetje te aimen en alle armour parts eraf te knallen, dan heb je niet al te veel ammo nodig, misschien een hint voor als je het alsnog wil proberen zonder cheats :3
Okay. Volgens mij heb ik het uiteindelijk met de gauss gun voor elkaar gekregen: werkte beter dan de missiles. Ik ben eerlijk gezegd niet van plan die ellende op vrijwillige basis nog eens door te maken... :+ In ieder geval niet zonder cheats!!! ;)

• goldenoldie
TheDevilsCry schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:04:
[...]

Thanks so much, even naar mezelf gemailed, thuis meteen uitproberen.. kan niet wachten om met die spullen vanaf het begin te spelen!

Misschien dat jij het weet of iemand anders, maar weet iemand of je de freezegun zoals in Multiplayer (met mod, dus niet die ijspegelschieter maar echt de freezestraal) kan krijgen in singleplayer? Of zit dat toevallig al bij de devmode cheat
Ik heb 'm niet gezien...

Lollig trouwens van F2 en F10 is dat je het eerste level zo ook eens op andere tijden kan bekijken: als je meteen in het begin op F2 drukt, kom je bijvoorbeeld bij die Jammer (waar de zon opgaat) terwijl het nog donker is. Of als het licht is geworden en je gaat weer terug naar het begin, dan is het daar dus ook licht. Ik vind het trouwens het leukst om alles alleen te doen met de sniper en de missile launcher. Dat speelt echt stukken relaxter! ;)

• Sargonaut
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
uppie8374 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:24:
Heb je ná het installeren van het hele spel, de demo verwijderd? Met het deinstalleren van de demo wordt je serialkey uit het register gewist. Foutje van Crytek. :S
Lees hier : Multiplayer - Info on Connection Problems

• Ludwig83

Ludwig83

Het is mij Ludo...

• murky123
ook zoiets.. we zitten nog steeds op een patch te wachten van crysis zodat de vorige beta drivers
een verbeterde performance gaat geven..

Intel I7 9700k @ 5GHz | Gigabyte Aorus Pro Z390 | MSI gaming X trio 2080 Super | 32GB DDR4 3200MHz | Acer Predator Z35p 35 inch 3440x1440 120Hz | Oculus Rift CV1 | Logitech G933 headset | Logitech G502 mouse | logitech G801 keyboard

• Avalaxy
  • Laatst online: 01-10 16:10

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16-10 16:47
Ik heb crysis nu een heel stuk gespeeld, nu kom ik echter terecht in een alien cave oid... hier haak ik af... hoe lang duurt dit stukje? en gaat de game verderop nog weer over in de gewone wereld? Anders speel ik niet verder..

Potje knallen in VR met tweakers? Join ons op de Discord

• Splinter Cell

Splinter Cell

AMD HD7850

Bedankt voor de DEV codes :D. Nu met die tac gun, blaas je alles op :D.

• Ludwig83

Ludwig83

Het is mij Ludo...

leonpwner1 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:25:
[...]

Nou, leuk, ik lach me rot hier :/

roflol...
saaie kwast

• JoestJoest
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 06-12-2012
sorry, maar ik moet nog ff een "oude" vraag stellen.

In het begin van dit topic hadden mensen het over r_MotionBlur = 0 in te voeren in console(toch?). Maar als ik dat doe krijg ik de melding dat het een ongeldig command is. Ik draai crysis op xp, ongeveer alles op medium behalve shadow, die staan op low.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat dat command wel werkt?

Thx

• bnbaz
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
leonpwner1 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:25:
[...]

Nou, leuk, ik lach me rot hier :/

roflol...
Doe eens lief tegen elkaar ;)

• Ludwig83

Ludwig83

Het is mij Ludo...

Leonpwner ik hou van jou.
Ontopic dat filpje is idd wel een beetje droog

• goldenoldie
unfor schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:25:
Ik heb crysis nu een heel stuk gespeeld, nu kom ik echter terecht in een alien cave oid... hier haak ik af... hoe lang duurt dit stukje? en gaat de game verderop nog weer over in de gewone wereld? Anders speel ik niet verder..
Nou, je komt uiteindelijk wel weer in de gewone wereld, maar dan wel mét aliens. Dit staat je te wachten:

spoiler:
Recovery: Heb je gehad.
Relic: heb je gehad
Assault: heb je gehad
Onslaught: heb je gehad
Awakening: heb je gehad
Core: zit je nu (volgens mij)
Paradise Lost: de wereld maar dan bevroren, met alleen aliens. Erg lineair level en die aliens zijn irritant lastig
Exodus: de gewone wereld, maar met grotere aliens. Net zo irritant imho.
Ascension: hier vlieg je in een VTOL over de gewone wereld met... irri aliens om je heen. Heel vervelend level vond ik dit
Reckoning; eindlevel op schip. Beetje flauw gezoek naar de juiste kamers, je loopt van hot naar her en moet hier en daar deuren open rammen (omdat je anders echt helemaal NIETS te doen hebt: heel flauw en goedkoop) en uitermate grote en irritante aliens op het allerlaatst.

Al met al is de helft van de levels NIET leuk, eigenlijk. Gelukkig zijn de leuke levels ERG leuk. Vooral met cheats...

Niet iedereen zal het met dit alles een zijn, natuurlijk. ;)
Splinter Cell schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:36:
Bedankt voor de DEV codes :D. Nu met die tac gun, blaas je alles op :D.
Graag gedaan. (Misschien iets voor de OP...?) Lekker speelt het zo, hè? ;) Sommige wapens werken wel vreemd, moet ik zeggen: zo is dat mini-atoomdbom wapen (is dat die tac?) op zich aardig, maar alleen het gebouw wat je vol raakt wordt gedeeltelijk verwoest: de rest blijft gewoon staan. Ook de missiles vernietigen soms alléén wat je precies raakt en niet altijd alles erom heen. Maar ach...

[Voor 24% gewijzigd door goldenoldie op 12-12-2007 16:27]

• Splinter Cell

Splinter Cell

AMD HD7850

Ja de mini-atoombom is de Tac Gun.

Klopt, het lijkt wel, wil je iets goed opblazen dan moet je hem vol raken. Met die tac gun, kun je niet complete bossen kapot knallen. De Tac gun, heeft ook geen effect op water. Best wel nep.

Dit zelfde geldt ook voor mannetjes. Schiet je bijvoorbeeld mis, met de rocketlauncher, blijven die Koreanen gewoon staan. Lijkt geen impact te hebben.

Zo zijn er nog een hoop physics wat gewoon dood aanvoelt. Stokken in het water gooien, geen plons. Of bomen in het water. Dat soort dingen.

[Voor 15% gewijzigd door Splinter Cell op 12-12-2007 16:52]

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Splinter Cell schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:48:
De Tac gun, heeft ook geen effect op water. Best wel nep.
Doe je huiswerk, eerder we dat we dat soort dingen ingame zien is het anno 2015 ;)
Water is en blijft een van de lastigste dingen die er zijn.. :P
Dit zelfde geldt ook voor mannetjes. Schiet je bijvoorbeeld mis, met de rocketlauncher, blijven die Koreanen gewoon staan. Lijkt geen impact te hebben.
Ook hier geld, doe je huiswerk! 9/10 raketinstallaties/werpers in het hedendaagse leger hebben explosies die alle kracht op 1 punt richten, voor de beste penetratie. Dus is de splashdamage dan ook minder (of bijna niets..). En dit hebben ze ook doorgevoerd in Crysis, anders krijg je rocketjumpers. ;)

[Voor 41% gewijzigd door Knaak op 12-12-2007 16:58]

• Silent Thunder
  • Laatst online: 26-09 15:38
Ik zit op het vliegdekschip en moet dealen met die huge alien die uit het water reisde.
Het probleem is dat ik de TAN Cannon moet gebruiken, meer een probleem dat die zich niet wil locken. Ik klik mij een ons, heb ook al geprobeerd om em ff wat langer vast te houden.... :?

Er staat een ∞ bij, dus ik neem aan dat ik geen ammo nodig heb

[Voor 15% gewijzigd door Silent Thunder op 12-12-2007 18:36]

• Koeitje
  • Laatst online: 13:23

Koeitje

Back-up tiems now?

Silent Thunder schreef op woensdag 12 december 2007 @ 18:34:
Ik zit op het vliegdekschip en moet dealen met die huge alien die uit het water reisde.
Het probleem is dat ik de TAN Cannon moet gebruiken, meer een probleem dat die zich niet wil locken. Ik klik mij een ons, heb ook al geprobeerd om em ff wat langer vast te houden.... :?

Er staat een ∞ bij, dus ik neem aan dat ik geen ammo nodig heb
Andere savegame laden, eentje die wel een autosave is.

• Silent Thunder
  • Laatst online: 26-09 15:38
Koeitje schreef op woensdag 12 december 2007 @ 18:51:
[...]

Andere savegame laden, eentje die wel een autosave is.
Oké done, ik ben een autosave gepakt; maar nog steeds lock die gun zich niet.
Je hoort wel een geluidje bij het klikken en je ziet dat die crosshair zich groen/rood kleurt, maar no lock.

Schijnt dat ik niet de enige ben mbt die bug
Yeah same problem here. I have restarted the entire level twice now (thats three times i've played through the entire carrier mission) and still the TAC gun refuses to work for me. I have destroyed all 4 turrets on that alien and then get told to use the TAC gun but the bugger just refuses to lock on.
Best jammer als je em bijna hebt uitgespeeld......

[Voor 39% gewijzigd door Silent Thunder op 12-12-2007 19:39]

• stevemuller
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 01-08-2013
Met de laatste driver 169.21 in combinatie met Vista service pack 1 heb ik een boost van c.a. 30% gekregen.

Alles op Very High en 2xAA 14fps naar 18-21fps.
Alles op High en 2xAA 18fps naar 24-38fps

Specs:Vista Ultimate 64-bit | CM Stacker 830 Black + CM1250 watt | Striker Extreme | Intel QX6850 | 4GB Corsair 6400C4 | 2xRaptor WD740ADFD Raid0 | 6X 500GB | XFX 8800 GTX SLI | Logitech Z-5500, G9 + G15 | Archetype mousepad |

• Splinter Cell

Splinter Cell

AMD HD7850

Pff Crysis begint saai te worden,.

-Dat Nano-Suit pakje, heb ik nu ook wel weer gezien.
-Volop genieten van deze game, is er nog niet bij. Want het speelt gewoon niet lekker, met alles open
-Vervelende bugs
-Geen patches, weinig nieuws of support.
-De cheat om alle wapens te krijgen, is leuk. Maar na een tijdje heb je dat ook wel weer gezien.
-Natuurlijk de levels zijn groot. Je kunt overal kijken waar je wilt, maar je komt toch niks of niemand tegen.
-Er is gewoon geen sfeer
-Er zit geen replay waarde in voor mij

Nu is het weer wachten op Crysis 2. Er wordt nu al weer gezegt: "nog mooiere graphics dan Crysis." Worden nog hogere systeemeisen en wordt het weer wachten op betere hardware.

En ik keek nog wel zo uit naar deze game. Ik kon niet wachten, toen ik hem kon spelen.

Bij Call of Duty 4, word je er gewoon ingezogen.

Een leuk moment hierbij was.

spoiler:
Het level, bij de militairebasis. Waar de Atoombommen werden afgeschoten. Je baant je een weg door het kamp heen. Dan komen er mannen aan, met haakse slijpers, en maken een weg voor je vrij, om vervolgens onder in de bunkers de lancheercodes te pakken te krijgen.

Bij Crysis was het zo. Oh je gaat maar even het kamp in, om een rader inwerking te zetten of iets te downloaden. Je moest maar wat smerige klussjes opknappen.

[Voor 30% gewijzigd door Splinter Cell op 13-12-2007 13:10]

• KnucklesX
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 13-12-2007
Ik moet zeggen dat ik de Single Player nog steeds niet heb uitgespeeld, maar ik vermaak me er zeker mee. Maar met het Online gedeelte lig ik echt in een scheur af en toe. Je maakt echt de meest domme en hilarische acties mee. Ik hoop dat die patch snel komt waar ik iets over had gelezen. Begreep hier uit dat je dan DX10 servers kreeg waarbij omgevingen wel beschadigd kunnen raken ? Weet iemand hier misschien iets meer over.

My GrEaTeSt FeAr Is To RuN oUt Of B33r !

• Splinter Cell

Splinter Cell

AMD HD7850

Crytek gaf aan, dat de patch niet zoveel voorstelt.

* Overall Performance
* Adjustments to LAW and Grenade balance in multiplayer.

Maar de patch laat wel erg lang op zich wachten. Hoop dat ze wel wat meer meepikken dan dit. Bijvoorbeeld de bugs.

[Voor 37% gewijzigd door Splinter Cell op 13-12-2007 13:37]

• goldenoldie
Inderdaad: de levels zijn groot, maar wat heb je daaraan...? In feite helemaal niets. Ja, je kan kilometers omlopen, maar wat is het nut? En voor de rest is het niets anders dan van checkpoint naar checkpoint lopen. De tussendooropdrachten stellen niet veel voor: even op F drukken als je voor een computer staat en dat is het wel. De afwisseling en vooral de eh... 'immersion' ontbreken bij Crysis. CoD4 is stukken beter wat dat betreft. Veel indrukwekkender.

Maar... ik vind de eerste levels nog steeds leuk, hoor. Je hebt wel meer vrijheid om iets te kunnen doen: dat tanklevel hoef je niet per se in de tank te zitten: je kan ook uitstappen. En zo'n jammer hoef je niet per se van dichtbij met een voorgeschreven explosief op te blazen: het maakt niet uit hoe je het doet, als je het maar doet! Dat is wel leuk, vind ik. En het blijft toch mooi!

• Splinter Cell

Splinter Cell

AMD HD7850

In DEV mode, moet je maar eens op F3 drukken, dan even springen, dan kun je noclippen :D. Dan zie je bijvoorbeeld hoe groot dat Tank level is.

• murky123
J van E schreef op donderdag 13 december 2007 @ 13:43:
Inderdaad: de levels zijn groot, maar wat heb je daaraan...? In feite helemaal niets. Ja, je kan kilometers omlopen, maar wat is het nut? En voor de rest is het niets anders dan van checkpoint naar checkpoint lopen. De tussendooropdrachten stellen niet veel voor: even op F drukken als je voor een computer staat en dat is het wel. De afwisseling en vooral de eh... 'immersion' ontbreken bij Crysis. CoD4 is stukken beter wat dat betreft. Veel indrukwekkender.

Maar... ik vind de eerste levels nog steeds leuk, hoor. Je hebt wel meer vrijheid om iets te kunnen doen: dat tanklevel hoef je niet per se in de tank te zitten: je kan ook uitstappen. En zo'n jammer hoef je niet per se van dichtbij met een voorgeschreven explosief op te blazen: het maakt niet uit hoe je het doet, als je het maar doet! Dat is wel leuk, vind ik. En het blijft toch mooi!
het nut van grote levels.. wat dacht je van "het gevoel" dat je ook echt "buiten" staat..
crysis en stalker zijn 2 van de weinige games die me geen claustofobische neigingen geven..
grote levels geeft juist zoveel meer....het idee dat je ook werkelijk echt rond loopt in een gebied.
iets wat ik bij gears of war dan weer absoluut niet hebt en bij COD4 ook niet.. ik krijg dan het idee maar een stukje van "mijn omgeving" te zien en voelen.. wat me weer het gevoel geeft dat ik niet in de game zit..
its all about "feel"

en wat bedoel je met immersion??.. vrij vertaalt onderdompeling

• JoestJoest
er is toch wel iemand die weet waarom dat command r_motionblur = 0 bij mij niet werkt?

Of ben ik de enige ofzo?:P

• goldenoldie
murky123 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:50:
[...]

het nut van grote levels.. wat dacht je van "het gevoel" dat je ook echt "buiten" staat..
crysis en stalker zijn 2 van de weinige games die me geen claustofobische neigingen geven..
grote levels geeft juist zoveel meer....het idee dat je ook werkelijk echt rond loopt in een gebied.
iets wat ik bij gears of war dan weer absoluut niet hebt en bij COD4 ook niet.. ik krijg dan het idee maar een stukje van "mijn omgeving" te zien en voelen.. wat me weer het gevoel geeft dat ik niet in de game zit..
its all about "feel"

en wat bedoel je met immersion??.. vrij vertaalt onderdompeling
Het gevoel van ergens echt te zijn is bij mij in ieder geval niet afhankelijk van de ruimte/grootte. Het is inderdaad prachtig, maar ik weet dat ik regelmatig dacht terwijl ik rondliep en in de verte keek 'zonde van al het werk dat ze daar in gestopt hebben, want ik kom er nooit...'. Het uitzicht is alsnog prachtig natuurlijk, maar ik heb persoonlijk niet echt het idee dat ik nu opeens ALLES kan en in een grotere wereld beland ben dan in biijvoorbeeld CoD4.

Met immersion bedoel ik dat je in het verhaal getrokken wordt: dat je er in opgaat. Heeft dus ook wel met 'feel' te maken. In CoD4 vind ik veel meer emotie zitten: Crysis is aftandelijker en ik heb niet zoveel met iemand anders. Ik heb om het zo maar te zeggen totaal niet de click met Prophet die ik met Price wel heb. Het is allemaal erg persoonlijk, blijkt al weer. ;)

Maar zoals ik al vaker heb gezegd: ik vind het alsnog een mooi spel en zeker niet zonde van m'n geld! Dus ik ben niet zo negatief dat ik het spel de-installeer of zo, zeker niet.

BTW Over de grootte gesproken: dat valt wel mee ook, eigenlijk, want zodra je te ver afdwaalt van het pad dat de makers voor ogen hadden, krijg je meldingen dat je meteen om moet keren. het viel me op dat die gebieden 'aan de rand' er hier en daar ook beduidend minder mooi uitzien en ook echt bedoelt zijn om van verder af te bekijken. Het is niet zo dat je ECHT een compleet eiland hebt waar je ALLES kan doen: je zit alsnog vast in een gebied.

[Voor 11% gewijzigd door goldenoldie op 13-12-2007 16:36]

• exstense
  • Laatst online: 26-11-2011
stevemuller schreef op donderdag 13 december 2007 @ 10:29:
... in combinatie met Vista service pack 1 ...
Vista SP1 ???

Mis ik iets?

laat maar ;-)

http://www.microsoft.com/...3C248496E3&displaylang=en

[Voor 27% gewijzigd door exstense op 13-12-2007 17:16]

• murky123
J van E schreef op donderdag 13 december 2007 @ 16:33:
[...]

Met immersion bedoel ik dat je in het verhaal getrokken wordt: dat je er in opgaat. Heeft dus ook wel met 'feel' te maken. In CoD4 vind ik veel meer emotie zitten: Crysis is aftandelijker en ik heb niet zoveel met iemand anders. Ik heb om het zo maar te zeggen totaal niet de click met Prophet die ik met Price wel heb. Het is allemaal erg persoonlijk, blijkt al weer. ;)

BTW Over de grootte gesproken: dat valt wel mee ook, eigenlijk, want zodra je te ver afdwaalt van het pad dat de makers voor ogen hadden, krijg je meldingen dat je meteen om moet keren. het viel me op dat die gebieden 'aan de rand' er hier en daar ook beduidend minder mooi uitzien en ook echt bedoelt zijn om van verder af te bekijken. Het is niet zo dat je ECHT een compleet eiland hebt waar je ALLES kan doen: je zit alsnog vast in een gebied.
goed beargumenteerd en ik ben het nog met je eens ook....

• ph4ge
  • Laatst online: 14:22
het is ook een beetje wat je er zelf van maakt. ik heb regelmatig een ommetje gemaakt als ik iets zag wat me leuk leek. of bv een kip in het oerwoud geslagen en dan kijken of ik hem nog kon vinden. :)

SW-0040-8191-9064

• goldenoldie
ph4ge schreef op donderdag 13 december 2007 @ 18:47:
het is ook een beetje wat je er zelf van maakt. ik heb regelmatig een ommetje gemaakt als ik iets zag wat me leuk leek. of bv een kip in het oerwoud geslagen en dan kijken of ik hem nog kon vinden. :)
Ja, ik ga het spel nu dan ook helemaal overnieuw spelen, maar nu meer als ramptoerist. ;) Dus zowat alles volbrengen ontspannen met sniper en missiles en ook alle huisjes nalopen en uitpluizen en dat soort werk. ;) De eerste keer speelde ik alles toch wat directer en sneller omdat ik simpelweg verder wilde komen!

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik snap niet waarom die games de hele tijd vergeleken moeten worden. Het zijn beide goede games maar de makers hebben elk een andere benadering.
Bij Crysis heb je in de eerste helft van de game simpelweg meer vrijheid waardoor ik meer het gevoel heb dat IK bepaal wat ik doe.
Bij COD4 wordt je de hele tijd meegesleurd door de makers en heb je maar te volgen. Meesterlijk uitgevoerd, dat wel, maar ik vind het toch wat verstikkend.

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• mkleingeld
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 25-11-2012

mkleingeld

Speed junkie

JoestJoest schreef op donderdag 13 december 2007 @ 16:26:
er is toch wel iemand die weet waarom dat command r_motionblur = 0 bij mij niet werkt?

Of ben ik de enige ofzo?:P
Waarschijnlijk omdat iedereen denkt dat je dat wel moet weten:
con_restricted 0

Coolermaster Cosmos - Gigabyte x58a ud7, Core i7 930@4.2 ghz 1.31v. 12gb 8.9.8.20 @ 1600mhz. GTX 280@ 720, 1566, 1296mhz. 4 x 30GB OCZ Vertex raid 0, Raptor 150gb, 2 x WD Caviar Green 1TB, 28" + 19" TFT

• JoestJoest
Oke thanx :D

sorry, maar dat wist ik dus niet ..

ajuus

• turboO
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 27-09-2010
Technische vragen kunnen - met een stuk meer info dan dit - in Spielerij - Problemen & Vragen, dit topic is daar niet voor bedoeld ;)

[Voor 93% gewijzigd door bnbaz op 14-12-2007 18:06]

• goldenoldie
Hm, wat zal ik zeggen. Ben vol enthousiasme voor de tweede keer aan Crysis begonnen en wilde alleen de pre-core levels doen. Want die waren leuk. Maar de tweede keer is het toch was minder... nogal veel minder, eigenlijk. Groot eiland, ja, maar je kan eigenlijk weinig kanten op, hier en daar een paar loslopende Koreanen en een paar computers waarbij je F moet indrukken... :O :O :O Het valt steeds meer op hoe lineair het allemaal in feite is. Het is niet bepaald een 'free roaming' eiland. Minder leuk dan ik dacht, eigenlijk... Ben het nu wel zat eigenlijk, en da's eerder dan gehoopt.

Nu is het dus wachten op leuke addons...

Het spel loopt ondertussen wel lekker op alles High: fps van rond de 25 - 27 en dat speelt goed genoeg. Al met al heel wat beter dan de demo (met de oude nVidia drivers), waarin High eigenlijk al veel te hoog was. Jammer is alleen dat deze laatste drivers voor andere games weer minder zijn (zoals FS X): dat blijft toch lastig...

Ik ben trouwens helemaal vergeten de MP een kans te geven, bedenk ik me nu! Leeft de MP van Crysis een beetje?

• Metaltoby
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 11-10 09:08
Ik ben net met level twee begonnen en het is grafisch echt geweldig :9~ in vergelijking met wat ik ken. Helaas heb ik om het half uur wel een crash waarbij ik de melding krijg dat mijn beeldschermstuurprogramma is hersteld van een fout! Ik heb er veel over gelezen en de juiste drivers gedownload maar een oplossing heb ik nog niet gezien.

Wie weet raad?

Systeem: Q6600, 3,5 GHz, XFX 8800 Ultra Extreme

• Sydney08
  • Nu online
De verkopen van Crysis schijnen tegen te vallen! Hier een linkje:

http://www.insidegamer.nl...-vallen-beetje-tegen.html

Tomorrow is not today!

• _Apache_
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 16:45

_Apache_

For life.

Hoe hoger je de hype-lat legt, hoe moeilijker het word. Vrij logisch imho.

Zonneboiler | Zonnepanelen

• detonated
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15-10 22:01
Metaltoby schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 20:35:
Ik ben net met level twee begonnen en het is grafisch echt geweldig :9~ in vergelijking met wat ik ken. Helaas heb ik om het half uur wel een crash waarbij ik de melding krijg dat mijn beeldschermstuurprogramma is hersteld van een fout! Ik heb er veel over gelezen en de juiste drivers gedownload maar een oplossing heb ik nog niet gezien.

Wie weet raad?

Systeem: Q6600, 3,5 GHz, XFX 8800 Ultra Extreme
probeer de de versie169.09 of later, ik had ook aleen maar last van die fout en na de eerder genoemde drivers nooit meer last van gehad

• Wackmack
  • Laatst online: 16:49
Vlammen doe je maar in een open haard ofzo. Dat jij het niet leuk vindt gaat ons weinig aan, zeker niet als je het op zo'n manier brengt :/

[Voor 65% gewijzigd door bnbaz op 15-12-2007 17:11]

• movo.
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23-08 13:43
EDIT: gevonden.

[Voor 108% gewijzigd door movo. op 16-12-2007 17:29. Reden: Gevonden]

• uppie8374

uppie8374

Sososo

Sargonaut schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:07:
[...]

Heb je ná het installeren van het hele spel, de demo verwijderd? Met het deinstalleren van de demo wordt je serialkey uit het register gewist. Foutje van Crytek. :S
Lees hier : Multiplayer - Info on Connection Problems
Nope, ik heb eerst de demo verwijderd en toen pas het spel geïnstalleerd. Wel in dezelfde Windhoos installatie, maar dat zou geen problemen moeten geven als ik de fora goed begrijp.

• Kettingspanner
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 29-09 15:06
Weet iemand hoe ik dat wapen moet gebruiken wat beneden in het vliegdekschip ligt? Blijft maar zeggen, no target locked.

'k heb d'r geen verstand van....

• albatross
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 14-10 10:18
never mind. :)

[Voor 95% gewijzigd door albatross op 16-12-2007 12:08]

Intel i7 11700K | Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Asus Z590-E Gaming | 64G Corsair LPX | Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti | Samsung 980/860 EVO/970 Pro | Logitech Z-906 | Super Flower Leadex Gold 650W | In Win 805c | LG 32UK550

• Kettingspanner
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 29-09 15:06
Disregard..... snap het al!

'k heb d'r geen verstand van....

• Wout,,
  • Laatst online: 17-03-2009
Mooie Game vind ik het.
Alleen dat het niet zo lekker loopt vind ik wel jammer...

Gaming is a life!

• exstense
Nou! Leg dan uit! >:) ;)

• movo.
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23-08 13:43
Wout,, schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:18:
Mooie Game vind ik het.
Alleen dat het niet zo lekker loopt vind ik wel jammer...
Mee eens ja. Loopt op very high hier op 1024x768 met een X1950PRO net zoals een 8800ULTRA op 1920x1200. Rond de 15 fps, wel getweaked.

• exstense
over azijngezeik...

Voor de (onterechte) klagers dat de SP te kort zou zijn: Is het niet juist de kracht van deze game/engine dat er oneindig veel mods te maken zijn en dat je dus niet uitgespeeld kunt raken???

• yassine
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 15:36

yassine

Nothing to it but to do it!

Heb de game ook net uit gespeeld (op hard).. en dan heb ik hem vanaf dag 1 release :P Vet spel hoor, einde is wel droog.. nou maar eens online spelen.. :)

[Voor 3% gewijzigd door yassine op 16-12-2007 22:00]

• darkphoenix
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 24-07 15:24
ik verveel me nu eigenlijk ook alweer! heb erveel van genoten en de multiplayer ook helemaal overgeslagen na 2 keer spelen.

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• Avalaxy
exstense schreef op zondag 16 december 2007 @ 21:42:
over azijngezeik...

Voor de (onterechte) klagers dat de SP te kort zou zijn: Is het niet juist de kracht van deze game/engine dat er oneindig veel mods te maken zijn en dat je dus niet uitgespeeld kunt raken???
Onterechte klagers? Onterecht omdat? Omdat jij dat vindt? Omdat 60 euro in jouw ogen weinig geld is voor een spel dat je misschien net 10 uur speelt?

Hallo, je koopt een compleet spel hoor, niet die mod's die er misschien ooit komen... |:(

• Acid_Burn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14-10 17:28
60 euro? Het is geen PS3/xbox spel.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Ik was 45e kwijt inderdaad, scheelt al een kwart met wat je beweert exstense... Ik heb SP bijna nog niet gedaan, speel alleen nog MP omdat ik power struggle zo vet vind. Overigens vind ik het wel erg buggy.. is me al vaak gebeurd dat ik een tank koop en de deur uitrij en dat spontaan mn tank explodeert (geen mijn oid dus) en dat vind ik echt k*t als je in het heetst van de strijd zit. Ook de repeating sound bug...jemig wat irritant.

• Splinter Cell

Splinter Cell

AMD HD7850

De game is al meer dan een maand uit, en nog steeds geen patch te bekennen.

De support is ver te zoeken.
Crytek recently announced the first patch for the game is coming soon. Will these patches be very frequent or more spaced out like other games tend to be?

Alex: We don’t have a specific plan how many patches we want to release and when they are going to be sent out. We try to gather as much feedback as possible from the whole community and see what we can fix and/or add in one of the patches. Currently we are working on two patches, whereas the first one is scheduled to be released within the next few weeks and will address mainly performance issues. The second patch will be a content patch that addresses Singleplayer issues and of course Multiplayer bugs and suggestions the community already reported during the beta. In addition we will bring more balancing to the weaponry in Multiplayer and also add a few new features that have been requested by the community.

[Voor 80% gewijzigd door Splinter Cell op 17-12-2007 13:58]

• exstense
leonpwner1 schreef op zondag 16 december 2007 @ 23:23:
[...]

Onterechte klagers? Onterecht omdat? Omdat jij dat vindt? Omdat 60 euro in jouw ogen weinig geld is voor een spel dat je misschien net 10 uur speelt?

Hallo, je koopt een compleet spel hoor, niet die mod's die er misschien ooit komen... |:(
'onterecht' stond al tussen haakjes. Verder eindig ik met drie vraagtekens

• murky123
Splinter Cell schreef op maandag 17 december 2007 @ 13:34:
De game is al meer dan een maand uit, en nog steeds geen patch te bekennen.

De support is ver te zoeken.

[...]
ben het wel met je eens dat support ver te zoeken is..

ze sullen misschien wel geschrokken zijn van de lage verkoopcijfers.. dit i.v.m. de (te) hoge systeemeisen...
prioriteit in de ogen van EA is toch geld verdienen en zal de eerste patch dus daarom wel hoofdzakelijk op de verbetering van performance liggen..zodat crysis speelbaarder word voor meer mensen..

daarna zullen de bugs aan de beurt komen...

er zal dus een periode van ongeveer 6 weken zitten tussen release en eerste patch, ik denk dat ze het zwaar hebben op een goede patch te verkrijgen.. het zal ze wel tegenvallen de jongens van crytek

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Ze hadden gewoon nooit moeten zeggen dat de patch er binnen 2 weken zou zijn. Alleen op servers met Friendly-fire off is het nog leuk. Ook is day/night weer actief in dx9. :P

Maar ach, zoveel games dus ik vermaak me wel. :)

• Okasha
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Jemig die patch is er inderdaad nog steeds niet :(

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Gisteren stond ik met 71-2 bovenaan, met de nummer 2 en die stond op 21-5. Komt er zon cheater op de server T[]X[][][][][][] :( Kilde hij iedereen en toen ging die nukes spammen, goddamit zeg. Als het kon had ik die gast meteen zijn strot doorgesneden.

Vind Vtol's trouwens wel erg chill vliegen, ok, het is echt heel erg wennen. Maar als je eenmaal in de Vtol vliegt wil je niet meer in de heli. :9~

• Stewie!
Patch komt eraan, echter is er geen specifieke release datum. Ze zijn hard mee bezig, ze brengen een werkende goede patch uit. Ze hebben goed geleerd van de foute patches bij BF2!

• Avalaxy
DaMorpheus schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:16:
Patch komt eraan, echter is er geen specifieke release datum. Ze zijn hard mee bezig, ze brengen een werkende goede patch uit. Ze hebben goed geleerd van de foute patches bij BF2!
Is BF2 ook door Crytek ontwikkeld dan?

• The Zep Man
  • Laatst online: 01:25
leonpwner1 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:26:
[...]

Is BF2 ook door Crytek ontwikkeld dan?
Nee. Maar je kan toch leren door de fouten van anderen?

Over T.net Plus verbergen
Het leed dat Plus heet

• Avalaxy
The Zep Man schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:32:
[...]
Nee. Maar je kan toch leren door de fouten van anderen?
Ja dat kan, maar EA kennende leren ze niet van fouten.

• Stewie!
Maar Crytek leert wel van de fouten van EA :)

• rickyy
  • Laatst online: 08-08 19:54
leonpwner1 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:33:
[...]

Ja dat kan, maar EA kennende leren ze niet van fouten.
EA denkt alleen maar Money money money money, geld geld geld....

Maar ik vind die patch wel erg lang duren... Hij zou 1/2 weken gelee al uit komen!?
Maarja

Weet iemand servers die zich in de nacht af spelen? :D (DX9)
Of een Day/night hacked DX9 server?

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

• Splinter Cell

Splinter Cell

AMD HD7850

Het EA sausje over Crysis heen, begint al aardig in te werken.

Crysis is gewoon een half afgemaakte game, zo voelt het teminste.

-De support is ver te zoeken (Voor de Sli & Crossfire gebruikers bijvoorbeeld)
-Een hoop bugs (oke in alle spellen zitten wel wat bugs, maar dit is gewoon storend)
-Het spel is gewoon zo slecht geprogrammeerd. Zet je de settings op laag of op hoog, kreeg dezelfde framate
-Het maakt geen reet uit, hoe snel je CPU is. Of je nou C2D 2,2 of C2D 3,0 ghz draait, ze zijn bijna even snel op 5 frames na. Maar in je portemonnee niet.
De Gamespot hardware review heeft dit duidelijk bewezen.

Gooi marketing praat, EA & Crytek bij elkaar, en zie hier Crysis.

• Illidan
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-09 10:21
Splinter Cell schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 18:34:
Het EA sausje over Crysis heen, begint al aardig in te werken.

Crysis is gewoon een half afgemaakte game, zo voelt het teminste.

-De support is ver te zoeken (Voor de Sli & Crossfire gebruikers bijvoorbeeld)
-Een hoop bugs (oke in alle spellen zitten wel wat bugs, maar dit is gewoon storend)
-Het spel is gewoon zo slecht geprogrammeerd. Zet je de settings op laag of op hoog, kreeg dezelfde framate
-Het maakt geen reet uit, hoe snel je CPU is. Of je nou C2D 2,2 of C2D 3,0 ghz draait, ze zijn bijna even snel op 5 frames na. Maar in je portemonnee niet.
De Gamespot hardware review heeft dit duidelijk bewezen.

Gooi marketing praat, EA & Crytek bij elkaar, en zie hier Crysis.
Waar heb je het over?
Bugs? Welke bugs? Ben weinig of geen bugs tegengekomen. Sorry, had het te druk met spelen zelf, ben geen beta-tester :)
Je CPU zal niet gauw de bottleneck zijn, heerlijk toch?
Tja, ik gebruik zelf geen SLI of CF, maar als iemand er bewust voor kiest een dure inefficiënte bij lange na niet uit ontwikkelde CF/SLI opstelling te gebruiken moeten ze het zelf weten. Bovendien is het maar een heel klein percentage die SLI/CF gebruikt. Ik snap het probleem niet, zo kun je wel over alles blijven klagen 8)

i7 7820X delidded, MSI X299 Gaming Pro Carbon, Alphacool Eisbaer 240, G.Skill Ripjaws V, KFA2 GTX 1080 EX OC, Samsung 960 Evo, Crucial MX200, CoolerMaster Cosmos S, Seasonic Prime Gold

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slow-chat, offtopic replies, technische vragen, en vragen over performance horen _niet_ in dit topic thuis!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee