staan opgeslagen op mijn tel.
Vandaag heb ik een nieuwe T-Mobile ROM geinstalleerd op mijn HTC P3300
http://www.t-mobile.nl/za...compact-iii-mobile-6.aspx
Uiteraard eerst een backup gemaakt (met Spb Backup) van mijn PIM database (agenda, taken, afspraken, etc).
ROM update helemaal goed gegaan. Het restoren van de backup lijkt goed te gaan, ik zie ook al mijn afspraken correct in de agenda. Echter wanneer ik een nieuwe afspraak wil toevoegen krijg ik de melding: "De database voor deze toepassing is verwijderd of beschadigd. Herstel de database vanaf een back-up".
Wat kan ik hieraan doen??
Alvast bedankt!
Uiteraard eerst een backup gemaakt (met Spb Backup) van mijn PIM database (agenda, taken, afspraken, etc).
ROM update helemaal goed gegaan. Het restoren van de backup lijkt goed te gaan, ik zie ook al mijn afspraken correct in de agenda. Echter wanneer ik een nieuwe afspraak wil toevoegen krijg ik de melding: "De database voor deze toepassing is verwijderd of beschadigd. Herstel de database vanaf een back-up".
Alvast bedankt!
Kan je niks aan doen. Je agendagegevens overzetten van WM5 naar WM6 gaat niet goed, heb ik ook al eerder ondervonden. Het is te hopen dat je agenda ook in outlook staat en anders is de enige remedie alles met de hand overzetten. Er is een bestand waar al je agenda gegevens in staan. Als je deze verwijderd is je agenda weer leeg en kan je alles invoeren. Weet alleen niet wat precies het juiste bestand is, maar daar moet je met google wel achter komen.ferrero schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:18:
Vandaag heb ik een nieuwe T-Mobile ROM geinstalleerd op mijn HTC P3300
Alvast bedankt!
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Dat gaat ook echt niet lukken met een backup programma. Je maakt namelijk geen backup van WM5 maar van alle programma's die geïnstalleerd zijn en de instellingen. De enige manier om WM5 er op terug te zetten is met een andere ROM. Die zal je dus ergens moeten downloaden, bijv XDA-Dev. Daar moet je nog wel een WM5 rom kunnen vinden. Die moet je er wel weer overheen kunnen zetten.Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:57:
allereerst mijn dank voor jullie hulp
De reden waarom ik de backup terug wil zetten is :
De beltoon is erg laag bij wm6 en wanneer je apparaat ontgrendeld is en wil je hem aanzetten knippert het beeld
Dit is wat ik tot heden heb gemerkt
Wat heb ik gedaan om wm5 terug te zetten?
- Ik heb eerst een backup gemaakt van wm5, met programma Sprite Backup van de cd van T-mobile
- Daarna heb ik hem geupgrade via de site van T-mobile naar wm6
Dat ging goed!
Wanneer je wm5 terug wil zetten gaat het tot het einde goed, maar aan het eind van het backup merk ik dat wm6 er nog op zit,
Kort en Krachtig: Ik wil wm5 terug zetten maar het lukt niet!
Als je geen WM5 ROM kan vinden zal ik hem morgen wel even ergens uppen voor je.
[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 17-02-2008 21:43 ]
Na al het gelees en het al tijden volgen van dit draadje zit ik nog wel met een paar vragen.
Ik heb een tijdje HTC WM6 gedraaid. Daarbij heb ik vele programma's en instellingen gebruikt. Eigenlijk gebruik ik van de meeste programma's maar een paar dingen, nu is mijn vraag aan de meer ervarenen, kan dit met andere progjes/settings die minder memory vragen of die sneller zijn?
Battery Status (1.04.203 beta4) voor:
- Dynamisch overklokken
- Traylaunch (Balkje met icoontjes onderin)
- Taskmanager (rechts bovenin met mogenlijkheid tot sluiten applicaties die nog lopen)
SPB Mobile Shell 1.5 voor:
- Nu scherm (screen saverscherm met veel info)
- Beveilig apparaat commando aan button kunnen toewijzen.
SPB Time 2.2.2 voor:
- Flink aantal Alarmen met eigen mp3's
- Timers voor tijdens het koken
- Wereldtijden van verschillende steden.
SPB Weather 1.72 voor:
- Lokaal weer voorspelling (Via weeronline.nl).
SPB GPRS Monitor 2.51 voor:
- Bijhouden kosten GPRS verkeer (Ik heb geen internet ABO)
SKTools 4.1.24 voor:
- Vrijgeven geheugen (FreeMem)
- Bewerken register
TomTom 6.031:
- Spreekt voor zich
Quick GPS 1.00 build 327.716:
- Snelle GPS fix voor TT
Voor alle duidelijkheid ik gebruik sinds kort ARTEMIS VANILLA 4.01 WWE ROM - WM 6.1 Final 5.2.19199 (SDHC) . Met de snelheid ben ik erg tevreden, ronduit de snelste ROM die ik heb gezien voor de HTC P3300.
Alleen schijnt het verbruik van de batterij erg hoog te liggen, wat ik zelf nog niet heb gemerkt.
En om je eigen mp3 als ringtone te kunnen selecteren moet je in het register (HKCU\ControlPanel\Sounds\Ringtones) die mp3's handmatig toevoegen. Ook moeten alle ringtones in dezelfde map staan (Die je wel kunt wijzigen met SKTools).
Of weet iemand hoe het makkelijker kan?
mvg Ice
Ik heb een tijdje HTC WM6 gedraaid. Daarbij heb ik vele programma's en instellingen gebruikt. Eigenlijk gebruik ik van de meeste programma's maar een paar dingen, nu is mijn vraag aan de meer ervarenen, kan dit met andere progjes/settings die minder memory vragen of die sneller zijn?
- Dynamisch overklokken
- Taskmanager (rechts bovenin met mogenlijkheid tot sluiten applicaties die nog lopen)
SPB Mobile Shell 1.5 voor:
SPB Time 2.2.2 voor:
- Timers voor tijdens het koken
SPB Weather 1.72 voor:
SKTools 4.1.24 voor:
- Bewerken register
TomTom 6.031:
- Spreekt voor zich
Quick GPS 1.00 build 327.716:
- Snelle GPS fix voor TT
Voor alle duidelijkheid ik gebruik sinds kort ARTEMIS VANILLA 4.01 WWE ROM - WM 6.1 Final 5.2.19199 (SDHC) . Met de snelheid ben ik erg tevreden, ronduit de snelste ROM die ik heb gezien voor de HTC P3300.
Alleen schijnt het verbruik van de batterij erg hoog te liggen, wat ik zelf nog niet heb gemerkt.
En om je eigen mp3 als ringtone te kunnen selecteren moet je in het register (HKCU\ControlPanel\Sounds\Ringtones) die mp3's handmatig toevoegen. Ook moeten alle ringtones in dezelfde map staan (Die je wel kunt wijzigen met SKTools).
mvg Ice
Hmm grappig... heb je dit toevallig laatst ook op xda-dev gepost? Ik wilde toen antwoorden, maar liep tegen de max lengte van een post aan. Zie vetgedrukte termen hierboven voor sommige suggestiesIce-Rabbit schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:58:
Na al het gelees en het al tijden volgen van dit draadje zit ik nog wel met een paar vragen.
- Dynamisch overklokken
SPB Mobile Shell 1.5 voor: Dit kan HTC Home plugin beter vind ik.
SPB Time 2.2.2 voor: gebruik pTravelalarm voor alarmen en mp3's
- Timers voor tijdens het koken![]()
SPB Weather 1.72 voor: Dit kan HTC Home plugin
SKTools 4.1.24 voor: oxios hibernate en phm regedit
- Bewerken register
TomTom 6.031: 6.030 of 6.032?
- Spreekt voor zich![]()
Quick GPS 1.00 build 327.716:Die zit er gewoon in?
- Snelle GPS fix voor TT
mvg Ice
Inderdaad, maar bedankt voor je reactie hier, ik kreeg er daar geen, daarom nog maals hier geprobeerd.gwystyl schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:09:
[...]
SPB Mobile Shell 1.5 voor: Dit kan HTC Home plugin beter vind ik.
SPB Time 2.2.2 voor: gebruik pTravelalarm voor alarmen en mp3's
SPB Weather 1.72 voor: Dit kan HTC Home plugin
SKTools 4.1.24 voor: oxios hibernate en phm regedit
TomTom 6.032:
Quick GPS standaard:
Hmm grappig... heb je dit toevallig laatst ook op xda-dev gepost? Ik wilde toen antwoorden, maar liep tegen de max lengte van een post aan. Zie vetgedrukte termen hierboven voor sommige suggesties
Ik ga die progjes uitpluizen en kijken wat ik er mee kan doen.
Volgens mij is dit een WM5 ROM, welliswaar in het engels, maar goed hopelijk heb je er wat aan. Denk wel eerst nog aan je CID Lock!!!!
Dubbele verjaardagen en afspraken
Wie kan mij helpen met het volgende probleem? Ik Sync mijn Outlook Contacts en Afspraken met de pc op het werk. Op het werk heb ik Nederlandse Outlook 2003, op mijn HTC heb ik een Engelse versie van Windows Mobile 5.0.
Het gebeurt regelmatig dat ik een afspraak update met informatie op de PC. Na synchronisatie staan er dan in mijn HTC twee afspraken. Ook zie ik vaak 2x dezelfde verjaardag op mijn HTC. In het Nederlands en in het Engels. Deze verjaardag haalt hij waarschijnlijk uit de contact informatie, omdat ik daar waar mogelijk de verjaardag (en "speciale dag"/"anniversary") invul. Deze wordt dan ook 2x op mijn werk PC gezet.
Twee vragen:
1) Hoe kan ik makkelijk alle dubele afspraken verwijderen?
2) Hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen?
Alvast bedankt!
Wie kan mij helpen met het volgende probleem? Ik Sync mijn Outlook Contacts en Afspraken met de pc op het werk. Op het werk heb ik Nederlandse Outlook 2003, op mijn HTC heb ik een Engelse versie van Windows Mobile 5.0.
Het gebeurt regelmatig dat ik een afspraak update met informatie op de PC. Na synchronisatie staan er dan in mijn HTC twee afspraken. Ook zie ik vaak 2x dezelfde verjaardag op mijn HTC. In het Nederlands en in het Engels. Deze verjaardag haalt hij waarschijnlijk uit de contact informatie, omdat ik daar waar mogelijk de verjaardag (en "speciale dag"/"anniversary") invul. Deze wordt dan ook 2x op mijn werk PC gezet.
Twee vragen:
Alvast bedankt!
Verwelkom wat je niet kunt vermijden.
Heb je toevallig todayagenda geinstalleerd? Die heeft namelijk ook een optie om verjaardagen te tonen (die eenvoudig uit te vinken is in het opties scherm).Xochiquetzal schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:26:
Twee vragen:
Alvast bedankt!
Bah, vannacht was mn device nog 95% battery, ik word vanochtend wakker, is ie gereset en heeft ie nog 5%. Dat terwijl hij uit stond
. Misschien dat het hogere stroomgebruik niet komt door de radio-versie (die ik dus gedowngrade heb naar 2.98.90) maar door WM6.1, dus ik denk dat ik 1 dezer dagen maar terug ga naar meschle's Artemis Touch 3.01-rom.
Zoek eens op google. Heb wel eens ergens gelezen dat er een progje is dat alle dubbele uitspraken uit je outlook agenda op de comp haalt. Als ze daar uit zijn en je even op nieuw synchroniseerd zouden alle dubbele afspraken verdwenen moeten zijn.Xochiquetzal schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:26:
Twee vragen:
Alvast bedankt!
Weet ik niet...Hoe zie je dat? Maar ik wil sowieso die verjaardagenoptie niet helemaal uitschakelen. Ik wil wel dat verjaardagen worden weergegeven, alleen niet 2x.Stubby schreef op maandag 18 februari 2008 @ 11:37:
[...]
Heb je toevallig todayagenda geinstalleerd? Die heeft namelijk ook een optie om verjaardagen te tonen (die eenvoudig uit te vinken is in het opties scherm).
Had al gegoogled voor ik hier kwam. Ik heb inderdaad forums gevonden waar men sprak over dat tooltje. De posts dateerden echter uit 2002 t/m 2005. De links die er stonden naar de verschillende tooltjes waren dood en aangezien de meesten niet eens bij naam genoemd werden, kon ik daar ook niet verder op googlen. Overigens ben ik ook geen admin op mijn PC hier, dus tenzij die tooltjes niet aan de reg komen, kan ik ze niet installeren.DjWannaB2002 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:32:
[...]
Zoek eens op google. Heb wel eens ergens gelezen dat er een progje is dat alle dubbele uitspraken uit je outlook agenda op de comp haalt. Als ze daar uit zijn en je even op nieuw synchroniseerd zouden alle dubbele afspraken verdwenen moeten zijn.
Verwijderd
is er hier iemand met de Artemis Touch 3.01 ROM, bij wie het gelukt is om de taal van de word completition in het nederlands te krijgen?
Ik heb op o.a. xda-developers.com het een en ander hierover gevonden, maar geen van de methodes heb ik aan de praat gekregen
Ik heb op o.a. xda-developers.com het een en ander hierover gevonden, maar geen van de methodes heb ik aan de praat gekregen
Ik heb weer een aantal vraagjes wat betreft mijn lieve MDA Compact.
Ik draai nu Touch 3.01 Vanilla (met cube) van Meschle, nog geen nadelen gemerkt. Erg fijne ROM voor zover ik na 3 dagen kan beoordelen, ook lekker snel, iig sneller dan de T-mobile WM6.
Alleen als ik gebeld word zie ik alleen het telefoonnumer staan en niet de naam van de contactpersoon (ja, het nummer staat in mijn telefoonboek). Ik heb alle nummers opgeslagen op de simkaart en niet op de telefoon zelf. Werkt de nummerherkenning alleen als de nummers op de telefoon staan? En wat zijn de voordelen ervan op nummers op de phone op te slaan, behalve dat je een plaatje/meer informatie kan toevoegen (dit ga ik toch niet doen.
). En wordt je MDA niet slomer bij opstarten als alle contacten op de phone staan? schaamteloze copy-paste van vorige pagina 
En is het mogelijk om bij de HTC image viewer (zit bij de ROM) als standaard map 'my pictures' op de storage card te gebruiken ipv phone geheugen? Als ik nu via Cube naar pictures ga geeft hij namelijk aan dat er geen foto's op het apparaat gevonden zijn....
En als ik bluetooth aanzet kan ik standaard nooit bestanden versturen/ontvangen omdat het vinkje 'Make this device visible to other devices' altijd uit staat....Is er geen manier om die vinkje standaard aan te vinken wanneer ik bluetooth via Com manager aanzet? Dit is nog al irritant en onnodig als je het mij vraagt.
(Oja, dit geldt ook voor het vinkje van 'Enable file sharing' bij bluetooth'....
Nog een laatste: kan ik gewoon mijn MDA 24/7 aan laten staan maar dat ik dan wel 's nachts de vliegtuigmodus aanzet (zodat er geen verbindingen aanstaan)? Dit ivm de wat lange opstarttijd van de MDA. Verder vroeg ik mij trouwens ook nog af of het installeren van Apps op je memorycard de MDA slomer maakt?
Ik draai nu Touch 3.01 Vanilla (met cube) van Meschle, nog geen nadelen gemerkt. Erg fijne ROM voor zover ik na 3 dagen kan beoordelen, ook lekker snel, iig sneller dan de T-mobile WM6.
En is het mogelijk om bij de HTC image viewer (zit bij de ROM) als standaard map 'my pictures' op de storage card te gebruiken ipv phone geheugen? Als ik nu via Cube naar pictures ga geeft hij namelijk aan dat er geen foto's op het apparaat gevonden zijn....

En als ik bluetooth aanzet kan ik standaard nooit bestanden versturen/ontvangen omdat het vinkje 'Make this device visible to other devices' altijd uit staat....Is er geen manier om die vinkje standaard aan te vinken wanneer ik bluetooth via Com manager aanzet? Dit is nog al irritant en onnodig als je het mij vraagt.

Nog een laatste: kan ik gewoon mijn MDA 24/7 aan laten staan maar dat ik dan wel 's nachts de vliegtuigmodus aanzet (zodat er geen verbindingen aanstaan)? Dit ivm de wat lange opstarttijd van de MDA. Verder vroeg ik mij trouwens ook nog af of het installeren van Apps op je memorycard de MDA slomer maakt?
Ik heb alleen betaald programma's gevonden die dat doen; ik doe het dus nu maar handmatig als ik een nieuwe rom heb geïnstalleerd. Zoek in de outlook agenda op 'verjaardag', geef een lijst weer en je kan het vrij snel weghalen. Het is wel irritant, maar ik heb nog geen betere methode gevonden.Xochiquetzal schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:01:
[...]
Weet ik niet...Hoe zie je dat? Maar ik wil sowieso die verjaardagenoptie niet helemaal uitschakelen. Ik wil wel dat verjaardagen worden weergegeven, alleen niet 2x.
[...]
Had al gegoogled voor ik hier kwam. Ik heb inderdaad forums gevonden waar men sprak over dat tooltje. De posts dateerden echter uit 2002 t/m 2005. De links die er stonden naar de verschillende tooltjes waren dood en aangezien de meesten niet eens bij naam genoemd werden, kon ik daar ook niet verder op googlen. Overigens ben ik ook geen admin op mijn PC hier, dus tenzij die tooltjes niet aan de reg komen, kan ik ze niet installeren.
Ik heb een bestandje "Dutch language WM6.cab" van xda developers. Dat werkt prima bij mij.Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:04:
is er hier iemand met de Artemis Touch 3.01 ROM, bij wie het gelukt is om de taal van de word completition in het nederlands te krijgen?
Heb al veel gelezen maar de oplossing nog niet gevonden.
Heb een Mr Handsfree Navigation carkit (bluetooth, gps, speaker) geïnstalleerd, maar kan geen bluetooth verbinding tot stand brengen.
In P3300: bluetooth ingeschakeld incl. herkenbaarheid voor anderen, nieuw apparaat toegevoegd en wordt herkend als 'Genius GPS1901' die gebruik maakt maakt van de seriële poort (ingeschakeld) en pincode ingegeven. Op dit moment zou het blauwe lampje van de carkit moeten gaan branden om aan te geven dat er een bluetooth verbinding is, helaas is dit niet het geval
Hebben jullie suggesties?
Weet dat er tweakers zijn die al gebruik maken van Mr Handsfree bluetooth carkit dus het moet mogelijk zijn.
Dank voor jullie hulp.
Heb een Mr Handsfree Navigation carkit (bluetooth, gps, speaker) geïnstalleerd, maar kan geen bluetooth verbinding tot stand brengen.
In P3300: bluetooth ingeschakeld incl. herkenbaarheid voor anderen, nieuw apparaat toegevoegd en wordt herkend als 'Genius GPS1901' die gebruik maakt maakt van de seriële poort (ingeschakeld) en pincode ingegeven. Op dit moment zou het blauwe lampje van de carkit moeten gaan branden om aan te geven dat er een bluetooth verbinding is, helaas is dit niet het geval

Weet dat er tweakers zijn die al gebruik maken van Mr Handsfree bluetooth carkit dus het moet mogelijk zijn.
Dank voor jullie hulp.
WP: ME PUZ-SWM80YAA + ERSF-VM2E (FTC7), 400L Boiler, Pana RTWireless thermostaat, Vermogenskabel op 75%, ESP32-Atom S3 lite
dubbele contacten, afspraken en dergelijke kun je eenvoudig verwijderen met SKtools.
een link staat in de TS
een link staat in de TS
Nadat ik SK Tools had geïnstalleerd (groot programma!) had ik het gevoel dat mijn MDA meteen echt enorm sloom werd...Verder had het programma wel mooie features maar volgens mij nesteld het zich diep in het besturingssysteem wat je PDA slomer maakt...nicoho schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:46:
dubbele contacten, afspraken en dergelijke kun je eenvoudig verwijderen met SKtools.
een link staat in de TS
ik gebruik nu pocket mechanic, die kan hetzelfde en meer maar is niet gratis.monnick schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:49:
[...]
Nadat ik SK Tools had geïnstalleerd (groot programma!) had ik het gevoel dat mijn MDA meteen echt enorm sloom werd...Verder had het programma wel mooie features maar volgens mij nesteld het zich diep in het besturingssysteem wat je PDA slomer maakt...
Heb je de handleiding van de Mr Handsfree gelezen? De beste manier om te connecten, is door bluetooth aan te zetten dan op de beltoets van de Mr handsfree set te drukken. Dan krijg je vanzelf een melding op je toestel dat er een bluetooth apparaat probeert te connecten, 0000 invoeren als pin en de rest wijst zich vanzelf.snapo6 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:28:
Heb al veel gelezen maar de oplossing nog niet gevonden.
In P3300: bluetooth ingeschakeld incl. herkenbaarheid voor anderen, nieuw apparaat toegevoegd en wordt herkend als 'Genius GPS1901' die gebruik maakt maakt van de seriële poort (ingeschakeld) en pincode ingegeven. Op dit moment zou het blauwe lampje van de carkit moeten gaan branden om aan te geven dat er een bluetooth verbinding is, helaas is dit niet het geval![]()
Dank voor jullie hulp.
Ik had ook een mr handsfree en nooit problemen mee gehad.
Ja da's dus jammer. ActiveSync of outlook of HTC zou zelf voor een oplossing moeten zorgen in plaats dat wij moeten betalen voor tooltjes die een door hen veroorzaakt probleem op moeten lossen. Of gratis tooltjes waar alles traag van wordt...monnick schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:49:
[...]
Nadat ik SK Tools had geïnstalleerd (groot programma!) had ik het gevoel dat mijn MDA meteen echt enorm sloom werd...Verder had het programma wel mooie features maar volgens mij nesteld het zich diep in het besturingssysteem wat je PDA slomer maakt...
of je flasht je telefoon naar wm6 nederlands ?Xochiquetzal schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:16:
[...]
Ja da's dus jammer. ActiveSync of outlook of HTC zou zelf voor een oplossing moeten zorgen in plaats dat wij moeten betalen voor tooltjes die een door hen veroorzaakt probleem op moeten lossen. Of gratis tooltjes waar alles traag van wordt...
dan zou je er misschien van af komen
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
uhmDjWannaB2002 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:04:
Volgens mij is dit een WM5 ROM, welliswaar in het engels, maar goed hopelijk heb je er wat aan. Denk wel eerst nog aan je CID Lock!!!!
ik heb sinds mijn 1e cid unlock geen 1 keer meer een cid unlock gedaan als ik van rom veranderde
en heb al vaak me rom verandert, ik test ze gewoon fftjes uit en de beste hou ik (A)
Dat kan inderdaad. Maar als iemand de officiele WM6 rom van T-mobile er op heeft staan en terug wil naar WM5 (welliswaar geen T-Mobile) dan moet je toch echt wel even denken aan de cid lock.rohit schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:31:
[...]
uhm
ik heb sinds mijn 1e cid unlock geen 1 keer meer een cid unlock gedaan als ik van rom veranderde
en heb al vaak me rom verandert, ik test ze gewoon fftjes uit en de beste hou ik (A)
Ik heb gisteren Artemis Vanilla 4.01 (Mobile 6.1) geinstalleerd. Damn wat is dit een rete snelle rom. Maar is ook wel logisch want er zit helemaal geen poespas in. Threaded sms van mobile 6.1 is echt super. Maar de ROM zelf heeft wel wat beperkingen.
Zo wil ik bijvoorbeeld weer die X rechtbovenin krijgen waarmee ik me applicaties kan afsluiten. Weet iemand hoe dat tooltje ook alweer heet?
En hoe krijg ik me batterijtje weer bovenin?
Als ik deze twee dingen weer heb dan is de rom voor mij perfect. *
*= Zolang ik me TyTn II nog niet heb
Zo wil ik bijvoorbeeld weer die X rechtbovenin krijgen waarmee ik me applicaties kan afsluiten. Weet iemand hoe dat tooltje ook alweer heet?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dat is toch HTC X-Button?Tylen schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 07:55:
Ik heb gisteren Artemis Vanilla 4.01 (Mobile 6.1) geinstalleerd. Damn wat is dit een rete snelle rom. Maar is ook wel logisch want er zit helemaal geen poespas in. Threaded sms van mobile 6.1 is echt super. Maar de ROM zelf heeft wel wat beperkingen.
Dat was hem ja
thnx
Ff updaten, ik vind gelijk de juiste pagina op xda-dev met alle must_have_tools
http://wiki.xda-developer...?pagename=Must_have_tools
Edit: De nieuwe versie is trouwens HTC Taskmanager. zie hier: http://forum.xda-develope...368524&highlight=x-button
Ff updaten, ik vind gelijk de juiste pagina op xda-dev met alle must_have_tools
Edit: De nieuwe versie is trouwens HTC Taskmanager. zie hier: http://forum.xda-develope...368524&highlight=x-button
[ Voor 28% gewijzigd door Tylen op 19-02-2008 08:50 ]
Verwijderd
ok dat verklaart waarom de tomtom 7 kaarten niet werken.
jammer.
bedankt voor jullie reactie
jammer.
bedankt voor jullie reactie

In tegenstelling tot de Genius Pro heeft de Navigation carkit geen beltoets.DjWannaB2002 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:08:
[...]
Heb je de handleiding van de Mr Handsfree gelezen? De beste manier om te connecten, is door bluetooth aan te zetten dan op de beltoets van de Mr handsfree set te drukken. Dan krijg je vanzelf een melding op je toestel dat er een bluetooth apparaat probeert te connecten, 0000 invoeren als pin en de rest wijst zich vanzelf.
Ik had ook een mr handsfree en nooit problemen mee gehad.
Zal vanavond alle connectoren loshalen en opnieuw aansluiten, hopelijk ligt het aan slecht contact.
WP: ME PUZ-SWM80YAA + ERSF-VM2E (FTC7), 400L Boiler, Pana RTWireless thermostaat, Vermogenskabel op 75%, ESP32-Atom S3 lite
Heb de handleiding er is bij gepakt. Wat ik een beetje vreemd vind, is dat ze het hebben over een smartphone of een PDA. Maar ja de P3300 is een combi.snapo6 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:37:
[...]
In tegenstelling tot de Genius Pro heeft de Navigation carkit geen beltoets.
Zal vanavond alle connectoren loshalen en opnieuw aansluiten, hopelijk ligt het aan slecht contact.
Voor een smartphone geldt het volgende:
4. Verbind uw smart phone met de audioconnector en bevestig de telefoon in de houder
van de carkit Genius.
Dat ze bij een pda er voor kiezen om alleen via bluetooth te connecten kan ik me voorstellen want met een pda kan je toch niet bellen. Maar lijkt er op dat als je wil bellen er dan dus ook nog een audioconnector moet zijn....
edit:
Lees nu je verhaal nog eens over, maar je krijgt dus niet eens een bluetooth verbinding.... Je geeft wel de juiste pincode in? 1111 is dat volgens de handleiding. Krijg je niet nog een melding op je P3300?
edit2:
1. Raadpleeg de handleiding van uw PDA om de Bluetooth® technologie te activeren en
een verbinding te maken met de GPS01 connector. Selecteer “Genius GPS01” als
Bluetooth® toestel met “SPP slave service” Wat bedoelen ze hier mee????. Sommige PDA’s kunnen u om de Bluetooth
® Pincode vragen. De Bluetooth® Pincode is “1111”.
2. Controleer het nummer van de COM poort die gebruikt wordt door Bluetooth® (Bijvoorbeeld:
met de iPAQ kan het poort COM8 zijn).
3. Activeer de geschikte
In de vorige topics is er ook een aantal keren naar voren gekomen dat een autoradio de P3300 niet juist herkende. Er is toen ook een oplossing gegeven, misschien werkt diezelfde oplossing hier ook wel. Moet je even zoeken.
[ Voor 38% gewijzigd door 13art op 19-02-2008 11:48 ]
Weet iemand of er een mini usb - mini usb verlengkabel bestaat? Wil namelijk het liefste een houder voor de P3300 in de linker hoek van mn autoraam hangen, maar dat red de usb lader niet. Dus moet die op één of andere manier verlengt worden oid.... En om nou meteen ruim 60 euro uit te geven voor een active molex houden van brodit vind ik ook zoiets....
Of weet iemand een manier om zo autolader te 'ontkrullen' dan zou het wel kunnen denk ik.
Of weet iemand een manier om zo autolader te 'ontkrullen' dan zou het wel kunnen denk ik.
[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 19-02-2008 12:18 ]
Audio connector heb ik, heb ik apart moeten bestellen.DjWannaB2002 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 11:43:
[...]
edit:
Lees nu je verhaal nog eens over, maar je krijgt dus niet eens een bluetooth verbinding.... Je geeft wel de juiste pincode in? 1111 is dat volgens de handleiding. Krijg je niet nog een melding op je P3300?
edit2:
1. Raadpleeg de handleiding van uw PDA om de Bluetooth® technologie te activeren en
Bluetooth® toestel met “SPP slave service” Wat bedoelen ze hier mee????. Sommige PDA’s kunnen u om de Bluetooth
2. Controleer het nummer van de COM poort die gebruikt wordt door Bluetooth® (Bijvoorbeeld:
met de iPAQ kan het poort COM8 zijn).
3. Activeer de geschikte
In de vorige topics is er ook een aantal keren naar voren gekomen dat een autoradio de P3300 niet juist herkende. Er is toen ook een oplossing gegeven, misschien werkt diezelfde oplossing hier ook wel. Moet je even zoeken.
edit1:
1111 is vlgs de handleiding en nee vreemd genoeg geen melding op de P3300.
edit2:
1) SPP slave service ben ik van uitgegaan dat ik de seriële poort moet aanvinken.
2) ?
3) ?
Mute ga ik niet gebruiken.
Verwijderd
ik heb de WM6,1 rom van meshle, echter de taskmanager die hierin zit sluit applicaties niet definitief. HTC X-button heb ik getest maar werkte ook niet, weet iemand een andere goede wel die met WM6,1 werkt?
Ik map closeall met Hbutton aan mijn OK-toets (net als in Meschles 3.01 rom gebeurt)Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:21:
ik heb de WM6,1 rom van meshle, echter de taskmanager die hierin zit sluit applicaties niet definitief. HTC X-button heb ik getest maar werkte ook niet, weet iemand een andere goede wel die met WM6,1 werkt?
Niemand heeft nog mijn vragen in vorige post beantwoord, mocht iemand de antwoorden willen delen met mij: graag!
Ik vroeg me af of er (leuke) spellen zijn voor Windows Mobile die je tegen elkaar kan spelen via bluetooth. Vriend van mij heeft namelijk ook de Artemis en lijkt me leuk om in de klas eens een game te spelen tegen elkaar.
EDIT: Is het trouwens ook mogelijk om (gemakkelijk) een hele clean ROM te maken, dus alle imho onnodige apps er uit te slopen (windows live, office, voicedeal etc)
Ik vroeg me af of er (leuke) spellen zijn voor Windows Mobile die je tegen elkaar kan spelen via bluetooth. Vriend van mij heeft namelijk ook de Artemis en lijkt me leuk om in de klas eens een game te spelen tegen elkaar.
EDIT: Is het trouwens ook mogelijk om (gemakkelijk) een hele clean ROM te maken, dus alle imho onnodige apps er uit te slopen (windows live, office, voicedeal etc)
[ Voor 20% gewijzigd door monnick op 19-02-2008 20:48 ]
Zit hier wat voor je tussen?DjWannaB2002 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:16:
Weet iemand of er een mini usb - mini usb verlengkabel bestaat?
OT: Míjn MDA Compact III gaat morgen voor de derde keer via de brievenbus op weg om, hopelijk dit keer wèl (vorige twee keren was de reparatieomschrijving: "software update"

't Ding heeft van meet af aan last van het welbekende en zelfs van apart forumdraadje voorziene "onbereikbaarheidsprobleem" maar dat nam ik als bekend ende semi-acceptabel aan.
Maar sinds een maand of twee loopt ie voortdurend vast, of loopt zo traag dat er ook niet mee te werken is. Soms ook uit zichzelf een spontane soft reset (ook weleens 's nachts waardoor ik denk: "Komt de zon nu al op?").
Had zelf al een software update naar WM6 (T-Mobile's build) gedaan nadat ik erachter kwam dat zelfs na een paar keer een hard reset te hebben gedaan het toestel nog steeds onbruikbaar bleef.
Blijkbaar vindt Aftersales het nodig om ook nog twee keer een software update te doen (terwijl ik al zei dat dat niet helpt). Hopelijk is driemaal scheepsrecht...
OffT: Wanneer komt die HTC Omni nou eens een keer uit?
Ik gebruik hiervoor Battery Status. Werkt perfect.Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:21:
Ok,
Nog even wat ervaringen / bevindingen over die nieuwe Meschle 4.01 WWE ROM.
Gewoonweg goed, snel en stabiel.
Ik heb een 8GB SDHC kaart erin gestopt en deze wordt herkend en werkt gewoon. Kan ik eindelijk de grote TomTom kaarten installeren
.
Heb ook ondekt hoe je een willekeurig geplaatst mp3'tje als ringtone kunt gebruiken (Gewoon pennetje erop en kiezen select as ringtone
)
Ook heb ik de HTC Home plugin geprobeerd, maar ben daar niet zo tevreden over, mist voor mij wat functies. Ben toch weer teruggegaan naar de SPB Mobile Shell/Weather/Time combinatie. Maar ieder z'n eigen smaak
Tot dusver zeer tevreden

Ook heb ik de HTC Home plugin geprobeerd, maar ben daar niet zo tevreden over, mist voor mij wat functies. Ben toch weer teruggegaan naar de SPB Mobile Shell/Weather/Time combinatie. Maar ieder z'n eigen smaak
Tot dusver zeer tevreden

Dit is niet echt Artemis-specifiek. Alle spellen voor PocketPC zouden te spelen moeten zijn; ik weet niet welke via BT tegen elkaar te spelen zijn.monnick schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:46:
Niemand heeft nog mijn vragen in vorige post beantwoord, mocht iemand de antwoorden willen delen met mij: graag!![]()
Echt makkelijk is het niet, maar het is wel mogelijk. Als je er geen verstand van hebt zou ik de Messchle Vanilla rom aanraden. Als je graag zelf wilt klooien kan je deze thread of deze thread eens doorkijken; daar staat in genoemd wat je zoal moet doen om zelf een rom aan de gang te krijgen (deels in frans, deels engels)EDIT: Is het trouwens ook mogelijk om (gemakkelijk) een hele clean ROM te maken, dus alle imho onnodige apps er uit te slopen (windows live, office, voicedeal etc)
Ik gebruik deze nu ook. Geweldige Rom en mega snel. Komt natuurlijk ook omdat er niet veel draait op de achtergrond. HEt enige wat ik geinstalleerd heb is.Ice-Rabbit schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:47:
Ok,
Ik heb een 8GB SDHC kaart erin gestopt en deze wordt herkend en werkt gewoon. Kan ik eindelijk de grote TomTom kaarten installeren
.
Heb ook ondekt hoe je een willekeurig geplaatst mp3'tje als ringtone kunt gebruiken (Gewoon pennetje erop en kiezen select as ringtone
)
Ook heb ik de HTC Home plugin geprobeerd, maar ben daar niet zo tevreden over, mist voor mij wat functies. Ben toch weer teruggegaan naar de SPB Mobile Shell/Weather/Time combinatie. Maar ieder z'n eigen smaak![]()
Tot dusver zeer tevreden![]()
Brainschool Training (Spelletje)
BatteryStatus. (Alleen voor het overklokken op 247Mhz)
Dutch Language (Voor nederlandse T9)
HTC Task MAnager. (Voor sluiten van applicaties via de X knop)
MoDaCo_NoDaTa (Voor het uitzetten van de gprs als ik de grens over ga)
Slide 2 Unlock (Voor een mooi lock scherm
Schaps Advanced Config. (Om diverse tweaks te doen. zoals batterij/klok in je bovenbalk)
Op me homescherm heb ik alleen me agenda.
Hij loopt echt mega snel. Damn wat lekker.
En Threaded sms van mobile 6.1 is echt fijn.
Jammer dat ik de tytn II besteld heb hahaha.
Nope daar zit ie niet tussen. is allemaal usb-a (= gewone usb) naar usb-b (=mini usb) Ik heb een female mini usb naar male mini usb nodig. Maar heb het idee dat dat niet bestaat.
Verwijderd
hi gasten,
ik heb nu iets raars:
ik moet voor een collega de htc homescreen op zijn tmobile compact 3 zetten.
de installatie gaat goed en hij staat bij "vandaag/items" maar op de plek waar normaal gesproken de htc home moet staan staat niks, gewoon leeg! wat doe ik fout.
ps ik heb hem opnieuw opgestart.
alvast bedankt
ik heb nu iets raars:
de installatie gaat goed en hij staat bij "vandaag/items" maar op de plek waar normaal gesproken de htc home moet staan staat niks, gewoon leeg! wat doe ik fout.
alvast bedankt
Hardreset en opnieuw installeren
Verwijderd
goede tip, werkt goed volgens mij, bedankt!Ice-Rabbit schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:39:
[...]
Ik gebruik hiervoor Battery Status. Werkt perfect.
nu zoek ik alleen nog een progje dat ervoor zorgt dat elke dag om XX uur er een soft reset uitgevoerd wordt", zodat ik de dag begin met een frisse pda. Iemand suggesties?
SPB Backup.Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:06:
[...]
goede tip, werkt goed volgens mij, bedankt!
nu zoek ik alleen nog een progje dat ervoor zorgt dat elke dag om XX uur er een soft reset uitgevoerd wordt", zodat ik de dag begin met een frisse pda. Iemand suggesties?
's nachts backpje laten maken. (alleen favo's bijvoorbeeld) en daarna softreset met automatische je pincode.
Ik heb meschle's Vanilla 4.01-rom eraf gegooid en teruggegaan naar meschle's Touch Full+Cube 3.01 ROM (dus zonder WM6.1) en mijn batterijgebruik is echt enorm verbeterd! Waar ik eerst gewoon 's nachts van 95% naar 5% ging en soms meerdere keren op een dag opnieuw op mocht gaan laden gaat ie nu al zeker 36 uur mee en is de batterij nog op 46%, dat met een paar uur WiFi en ander gebruik (ook al het instellen van de programma's etc). Het lijkt er dus op dat het probleem van hoog batterijgebruik bij mij iig in WM6.1 zat, dus anderen die hier last van hebben zou ik aanraden terug te gaan naar een WM6-rom
same here =)Tylen schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 07:55:
PSN: sjaak99 //
Verwijderd
Wil voor de eerste de rom van mijn mda compact II flashen - naar de Artemis Vanilla 4.01 WWE ROM - omdat er op dit moment gewoon niet mee te werken valt. Ik heb o.a. bereikbaarheidsproblemen in de vorm van sms-jes die pas binnen komen na wederom een softreset en daarnaast loopt ook m'n geheugen vol zonder dat er daadwerkelijk een programma aanstaat.
Ik draai windows vista 64-bit, dus ik moet nog even wat spelen met enekele drivers, maar dat komt wel goed. Mijn vraag is echter hoe ik nu precies in de bootloader mode van het apparaat kom. Op de verschillende fora lees ik dat ik het kan doen door de voice-dial en de reset knop tegelijk in te drukken. Maar bij mij gebeurt er dan helemaal niets. Kan iemand mij vertellen wat er fout gaat/hoe het wel moet?
Ander vraag, over 1 maand loopt mijn abo nog 3 maanden. Wat betekent dat ik kan verlengen. Omdat ik eigenlijk een beetje terugkom van een branded device wilde ik overstappen naar een Vodafone abo met een tytn II. Enerzijds vanwege het snellere internet, en daarnaast ook vanwege een 'schoon' toestel. Goede keuze?
bvd
Ik draai windows vista 64-bit, dus ik moet nog even wat spelen met enekele drivers, maar dat komt wel goed. Mijn vraag is echter hoe ik nu precies in de bootloader mode van het apparaat kom. Op de verschillende fora lees ik dat ik het kan doen door de voice-dial en de reset knop tegelijk in te drukken. Maar bij mij gebeurt er dan helemaal niets. Kan iemand mij vertellen wat er fout gaat/hoe het wel moet?
Ander vraag, over 1 maand loopt mijn abo nog 3 maanden. Wat betekent dat ik kan verlengen. Omdat ik eigenlijk een beetje terugkom van een branded device wilde ik overstappen naar een Vodafone abo met een tytn II. Enerzijds vanwege het snellere internet, en daarnaast ook vanwege een 'schoon' toestel. Goede keuze?
bvd
Om een andere rom op je toestel te zetten hoef je zelf niet in je bootlader modus te komen. Ik heb zelf de betreffende rom van meschle niet, maar ik vermoed dat er twee bestandjes bij zitten in de trant van step1.bat en step2.bat. Je raadt het al. Die moet je draaien. Eerst nr 1 en dan nr 2. Natuurlijk wel je telefoon via active sync/synchronisatiestation verbinden met de je comp. Dan zou het eingelijk allemaal vanzelf moeten gaan.Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:58:
Wil voor de eerste de rom van mijn mda compact II flashen - naar de Artemis Vanilla 4.01 WWE ROM - omdat er op dit moment gewoon niet mee te werken valt. Ik heb o.a. bereikbaarheidsproblemen in de vorm van sms-jes die pas binnen komen na wederom een softreset en daarnaast loopt ook m'n geheugen vol zonder dat er daadwerkelijk een programma aanstaat.
bvd
Zoals DjWannaB2002 hierboven ook al zegt. Als je de ROM download het je twee batch bestanden eerst draai je 1 en dan word je telefoon als het ware gepatched om te kunnen flashen. Deze wil nog wel eens niet lekker lopen maar dat is geen ramp. Gewoon opnieuw beginnenVerwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:58:
bvd
Ik heb hem hiet ook draaien maar geen enkel probleem. Vanmorgen is hij uit de auto van de oplader gegaan. Dus vanaf 8:30 draait hij al op de accu. Hij zit nu op 82%. Hmmmm oke beetje snel wel.JeroenBvd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:51:
Ik heb meschle's Vanilla 4.01-rom eraf gegooid en teruggegaan naar meschle's Touch Full+Cube 3.01 ROM (dus zonder WM6.1) en mijn batterijgebruik is echt enorm verbeterd! Waar ik eerst gewoon 's nachts van 95% naar 5% ging en soms meerdere keren op een dag opnieuw op mocht gaan laden gaat ie nu al zeker 36 uur mee en is de batterij nog op 46%, dat met een paar uur WiFi en ander gebruik (ook al het instellen van de programma's etc). Het lijkt er dus op dat het probleem van hoog batterijgebruik bij mij iig in WM6.1 zat, dus anderen die hier last van hebben zou ik aanraden terug te gaan naar een WM6-rom
Nouja niet belangrijk
Ik zal morgen ochtend even kijken hoever hij staat voordat ik de auto in stap.
Ik heb het zelf geprobeerd op Vista 64-bits, maar die stap 1 en 2 lukte me niet. Wel kan ik gewoon flashen, maar voor de CID-unlock (wat je zeker niet over moet slaan) moest ik teruggrijpen naar een pc met XP 32-bits (gelukkig stond dat op ons mediacenterTylen schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:15:
[...]
Zoals DjWannaB2002 hierboven ook al zegt. Als je de ROM download het je twee batch bestanden eerst draai je 1 en dan word je telefoon als het ware gepatched om te kunnen flashen. Deze wil nog wel eens niet lekker lopen maar dat is geen ramp. Gewoon opnieuw beginnen(ik moet het altijd twee keer doen). Daarna de tweede batch file draaien en gaan. Zorg wel dat tenalle tijden je telefoon via activesync is verbonden. Hoe het werkt onder vista 64bit durf ik je niet te zeggen, ik start er altijd even 32Bit Windows XP voor op.
Verwijderd
Bij het openen van stap 1, verschijnt er een dos-schermpje en gelijk daarna een foutmelding over incompatibiliteit met een 64-bits systeem.
Om dit probleem op te lossen is het zorg om de drivers op mijn pc aan te passen naar die van xp. op de volgende site wordt duidelijk beschreven hoe je dat kunt doen.
Echter, hier wordt gesproken over het in de bootloader mode zetten van de telefoon. Ik kan echter niet helemaal duidelijk vinden wat nu de juiste manier is om dit te doen voor mijn T-Mobile MDA Compact III
Om dit probleem op te lossen is het zorg om de drivers op mijn pc aan te passen naar die van xp. op de volgende site wordt duidelijk beschreven hoe je dat kunt doen.
Echter, hier wordt gesproken over het in de bootloader mode zetten van de telefoon. Ik kan echter niet helemaal duidelijk vinden wat nu de juiste manier is om dit te doen voor mijn T-Mobile MDA Compact III
Bron: http://wiki.xda-developer...p?pagename=Artemis_ResetsThe bootloader is invoked by pressing down the Power and Voicedialer buttons simultaneously, and using the stylus at the same time to press the RESET button at the left side. Continue pressing the two buttons for a few seconds after pressing and releasing the reset button until the bootloader screen appears.
Heb je dat zo geprobeerd?
De CID unlocker zet je telefoon automatisch in bootloader mode. Je ziet dan heel snel een pinguin (tux) op je schermpje..Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:26:
Bij het openen van stap 1, verschijnt er een dos-schermpje en gelijk daarna een foutmelding over incompatibiliteit met een 64-bits systeem.
Verwijderd
Moest je daarvoor niet HHC (HTC Home Customizer) installeren en de taal veranderen in Nederlands?Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 10:40:
hi gasten,
ik heb nu iets raars:
alvast bedankt
Heb ik ook gedaan nadat ik de Home plugin had geinstalleerd op een orignele WM6 rom, voordat ik een gebakken rommetje erop heb gezet.
Verwijderd
al geprobeerd maar dat hielp niet, dus nogmaals:
hi gasten,
ik heb nu iets raars:
alvast bedankt
Zojuist Vanilla 4.01 van Meschle geïnstalleerd. Tot nu toe ben ik erg enthousiast aangezien de ROM erg snel is en weinig rommel bevat. Ik heb echter nog wat wensen, op de vorige pagina zijn sommige van mijn wensen al langs gekomen maar dat zijn niet de oplossingen die ik zoek.
1. Ik wil graag een simpele batterij indicator in de bovenste (menu)balk. En als ik op dit batterij icoontje klik wil ik bij het 'power' gedeelte van settings komen. Dus gewoon zoals het standaard in WM6 zit. Is dit mogelijk? En zo ja; moet ik hiervoor een extra programma installeren. (Battery Status is dus niet wat ik zoek.)
2. Verder zou ik graag met 1 klik op de X-button een programma volledig willen afsluiten, en niet willen laten 'verdwijnen' (zodat hij nog wel bij task-manager staat). Een programma als HTC X-button is meteen wat omslachtiger toch?
3. De fijnste manier van textinput vind ik Letter Recognizer, alleen er staat nu een Engels woordenboek op dat Engelse woordsuggesties geeft in elk programma (agenda, SMS, word etc). Is het mogelijk om voor AL deze programma's een Dutch dictionary te installeren (zo ja; waar vind ik die?). Voor zover ik heb kunnen vinden zie ik alleen een Dutch woordenboek voor T9 in SMS?
1. Ik wil graag een simpele batterij indicator in de bovenste (menu)balk. En als ik op dit batterij icoontje klik wil ik bij het 'power' gedeelte van settings komen. Dus gewoon zoals het standaard in WM6 zit. Is dit mogelijk? En zo ja; moet ik hiervoor een extra programma installeren. (Battery Status is dus niet wat ik zoek.)
2. Verder zou ik graag met 1 klik op de X-button een programma volledig willen afsluiten, en niet willen laten 'verdwijnen' (zodat hij nog wel bij task-manager staat). Een programma als HTC X-button is meteen wat omslachtiger toch?
3. De fijnste manier van textinput vind ik Letter Recognizer, alleen er staat nu een Engels woordenboek op dat Engelse woordsuggesties geeft in elk programma (agenda, SMS, word etc). Is het mogelijk om voor AL deze programma's een Dutch dictionary te installeren (zo ja; waar vind ik die?). Voor zover ik heb kunnen vinden zie ik alleen een Dutch woordenboek voor T9 in SMS?
Verwijderd
Als goed is komt morgen de Artemis touch 4.0 !! 
voor preview : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=370882
voor preview : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=370882
En hij is er: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=371182
Helaas zal ik m niet testen ivm batterijproblemen met WM6.1
. Ik wacht wel ff af op wat reacties mbt batterijgebruik, wellicht dat ik het erna toch nog eens probeer.
Helaas zal ik m niet testen ivm batterijproblemen met WM6.1
Ik ben bezig om een female 3.5 mini-jack plugje op de bijgeleverde audio-kabel te solderen. Het wil echter niet echt lukken. 2 koperen draden en 1 rode en 1 groene draad. De 2 koperen soldeer ik op de huls van mini-jack en de rode en groene elk op een klein pinnetje. Maar het geluid is heel onstabiel en valt telkens weg. Iemand die hier ervaring mee heeft en mij kan helpen, of iemand die een guide/tutorial kan vinden?
Ik heb het in de gaten gehouden. ik was om 19:00 thuis vanmorgen om 6:45 stond de accu op 60%. Is is iets niet goed bij jouJeroenBvd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 14:46:
En hij is er: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=371182
Helaas zal ik m niet testen ivm batterijproblemen met WM6.1. Ik wacht wel ff af op wat reacties mbt batterijgebruik, wellicht dat ik het erna toch nog eens probeer.
Ben enigzins opgeschoten nl. kan in TomTom bluetooth gps activeren.DjWannaB2002 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 11:43:
[...]
Heb de handleiding er is bij gepakt. Wat ik een beetje vreemd vind, is dat ze het hebben over een smartphone of een PDA. Maar ja de P3300 is een combi.
Voor een smartphone geldt het volgende:
4. Verbind uw smart phone met de audioconnector en bevestig de telefoon in de houder
van de carkit Genius.
Dat ze bij een pda er voor kiezen om alleen via bluetooth te connecten kan ik me voorstellen want met een pda kan je toch niet bellen. Maar lijkt er op dat als je wil bellen er dan dus ook nog een audioconnector moet zijn....
edit:
Bluetooth® toestel met “SPP slave service”. Sommige PDA’s kunnen u om de Bluetooth
met de iPAQ kan het poort COM8 zijn). Na toevoegen van GPS01 moet deze gekoppeld worden aan een com poort (zie BT, instellingen, com poorten)
3. Activeer de geschikte. Koppel GPS01 aan, in mijn geval com6.
Start nu TT -> wijzig voorkeuren -> toon gps -> stel in -> selecteer BT gps op com6 en je hebt BT verbinding en lampje op de carkit blijft constant branden. Voor zover ik kan zien ontvang ik nu meer satellieten.
Edit: als ik TT sluit dan is de verbinding ook weg.
Nu nog volgende nl. constante bluetooth verbinding met P3300 zodat ik handsfree kan gebruiken.
Wat ik vreemd vind is dat ik slechts 1x pincode moet ingeven terwijl ik verwacht dat zowel sender als receiver dezelfde pincode moeten ingeven!!!
Wanneer ik een sms stuur, gaat hij eerst trillen om te zeggen dat het smsje verstuurd is of gaat worden. Kan ik dit uitzetten en alleen een visuele notificatie maar geen tril of geluidssignaal als ik een sms verstuur?
bedankt
bedankt
Firefox - Iphone
Die code zal ook wel ingegeven worden maar dat gebeurd automatisch in de Genius. Ten minste bij mn mr handsfree hoefde ook ik alleen op de p3300 een code in te voeren.snapo6 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:26:
[...]
Nu nog volgende nl. constante bluetooth verbinding met P3300 zodat ik handsfree kan gebruiken.
Wat ik vreemd vind is dat ik slechts 1x pincode moet ingeven terwijl ik verwacht dat zowel sender als receiver dezelfde pincode moeten ingeven!!!
Verwijderd
Het batterij probleem heb ik ook. Ik heb de Vanilla 4.0 geprobeerd en B_B 5.0 en beiden hebben er last van. Als je niets gebruikt is het best maar zet maar eens GPRS, BT of WIFI aan en dan spreek je wel anders denk ik. Het slurpt je batterij helemaal leeg in een halve dag. Weird dat beide 6.1 versies dit hebben. Met de 3.1 van Meschle heb ik dit niet en de vooraf gaande roms ook nooit.Tylen schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 16:45:
[...]
Ik heb het in de gaten gehouden. ik was om 19:00 thuis vanmorgen om 6:45 stond de accu op 60%. Is is iets niet goed bij jou
Verwijderd
kan iemand hier mij misschien helpen? Ik heb de artemis touch 4.0 geinstalleerd(ziet er erg netjes uit
) , alleen heb ik nu een klein probleem. Als ik op contacten druk, krijg ik mijn SIM-contacten niet tevoorschijn. Als ik op de send knop druk(groene belknop
) en ik druk op een nummer, dan zie ik mijn SIM-contacten ineens wel(Ook als ik gebeld word, dan zie ik ook mijn SIM-contacten).
Weet iemannd hoe ik dus mijn SIM-contacten ook te zien krijg bij Contacten?
Alvast bedankt!
edit : Ik heb maar via SIM Manager alles naar telefoon gekopieerd, denk niet dat het anders mogelijk is.
Weet iemannd hoe ik dus mijn SIM-contacten ook te zien krijg bij Contacten?
Alvast bedankt!
edit : Ik heb maar via SIM Manager alles naar telefoon gekopieerd, denk niet dat het anders mogelijk is.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2008 15:14 ]
GPRS staat altijd aan, aangezien in pushmail gebruikt via mijn exchange server.Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:32:
[...]
Het batterij probleem heb ik ook. Ik heb de Vanilla 4.0 geprobeerd en B_B 5.0 en beiden hebben er last van. Als je niets gebruikt is het best maar zet maar eens GPRS, BT of WIFI aan en dan spreek je wel anders denk ik. Het slurpt je batterij helemaal leeg in een halve dag. Weird dat beide 6.1 versies dit hebben. Met de 3.1 van Meschle heb ik dit niet en de vooraf gaande roms ook nooit.
BlueTooth staat altijd aan, aangezien ik een BT carkit heb.
En voor de rest zit ik er echt de hele dag mee te spelen.
ik ben nu al een tijdje aan het zoeken naar een rom die echt soepel loopt voor mijn P3300. Ik hoef geen fancy dingen, ik wil gewoon kunnen bellen/sms-en en tomtom-en. Wat is nou de ligste rom die het snelste werkt.
Ik merk dat veel roms supersnel werken wanneer ik ze net installeer, maar nadat ik met PIMbackup mijn berichtjes, contacten en call-logs terugzet zijn ze allemaal weer even traag.
Ik merk dat veel roms supersnel werken wanneer ik ze net installeer, maar nadat ik met PIMbackup mijn berichtjes, contacten en call-logs terugzet zijn ze allemaal weer even traag.
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...
De snelste rom's waar ook weinig 'fancy' dingen in zitten zijn de Vanilla rom's van Meschle.borgdaville schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:39:
ik ben nu al een tijdje aan het zoeken naar een rom die echt soepel loopt voor mijn P3300. Ik hoef geen fancy dingen, ik wil gewoon kunnen bellen/sms-en en tomtom-en. Wat is nou de ligste rom die het snelste werkt.
Naar alle waarschijnlijk zijn de bt issues te wijten aan WM6.DjWannaB2002 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 09:31:
[...]
Die code zal ook wel ingegeven worden maar dat gebeurd automatisch in de Genius. Ten minste bij mn mr handsfree hoefde ook ik alleen op de p3300 een code in te voeren.
Ik wil nu de radio rom versie (nu 2 94 90) downgraden naar de versie behorende bij WM5.
Wie weet welke radio rom versie gebruikt werd in WM5
Modem gebruiken op een xp machine...
Ik wil graag de HTC p 3300 gebruiken als modem op mijn notebook , maar ben al enige tijd op zoek hoe ik dit moet doen.
Ik hoop dat iemand me kan helpen
ALvast bedankt,
Marco
Ik wil graag de HTC p 3300 gebruiken als modem op mijn notebook , maar ben al enige tijd op zoek hoe ik dit moet doen.
ALvast bedankt,
Marco
An optimist is a person who sees only the lights in the picture, Whereas a pessimist sees only the shadows.An idealist, however is one who sees the light and the shadows, but in addition sees something else:.......the possibility of changing the picture
modem in de zin van dat je wil gaan inbellen/faxen, of heb je een gprs abbo waarover je wil internetten?mversluis schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:41:
Modem gebruiken op een xp machine...
ALvast bedankt,
Marco
Ind at laatste geval moet je gewoon internet sharing aanzetten.
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...
Ik heb bij de Vanilla 4.0 twee keer een vastloper gehad. Net of er artifacts in het beeldscherm zaten, en hij reageerde nergens meer op.DjWannaB2002 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:24:
[...]
De snelste rom's waar ook weinig 'fancy' dingen in zitten zijn de Vanilla rom's van Meschle.
Ik zou in dit geval Meschles's Touch Vanilla aanraden. Dan heb je wel de home plugin, maar verder heel weinig zooi.
Ik draai nu een paar dagen Touch full met cube en die voelt veel sneller aan dan de Vanilla 4.0 die door mij ongeveer op het zelfde programma-niveau was gebracht als Touch lite zonder cube.
Ik heb SMS threading trouwens uitgezet: het is even leuk, maar hij blijft bij dezelfde contacten maar doortellen, terwijl je al lang met nieuwe onderwerpen begonnen bent. Dan vind ik de sms&call history van PocketCM 0.19/0.20 veel handiger.
code:
1
2
3
| voeg HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inbox\Setting s\OEM\SMSInboxThreadingDisabled toe en maak een DWORD key daarin met waarde 1 |
@DJWannaB2002
Wat is jouw versie van WM en Radio Rom?
Hallo allemaal, ik heb pas geleden een HTC P3300 gekocht, met een engelse windows mobile 5.
Kan ik deze gewoon aan de hand van de handleiding, http://www.allaboutphones.../viewtopic.php?f=10&t=994, unlocken en een nederlandse versie van windows mobile 6 erop zetten?
alvast bedankt voor jullie reactie!
Kan ik deze gewoon aan de hand van de handleiding, http://www.allaboutphones.../viewtopic.php?f=10&t=994, unlocken en een nederlandse versie van windows mobile 6 erop zetten?
alvast bedankt voor jullie reactie!
Gadverredame, vandaag zei ineens me touchscreen krak. Gelijk is de LCD Display in orde dus ik zit nu 2 of meer weken met een nokia 6230 opgescheept 
Waarom zijn er geen leuke nederlandse bedrijven/bieders die enkel de touchscreen verkopen ben dan gerust bereid om 5 tot 10 euro meer uit te geven dan een chinese touch screen.
Kost me dus me garantie en 9 euro nu
Waarom zijn er geen leuke nederlandse bedrijven/bieders die enkel de touchscreen verkopen ben dan gerust bereid om 5 tot 10 euro meer uit te geven dan een chinese touch screen.
Kost me dus me garantie en 9 euro nu
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Ik heb zelf WM6. Radio Rom weet ik niet zo uit mijn hoofd. Heb in ieder geval de O2 premium Rom van Meschle en die bevalt mij goed. Niet teveel poespas, en alle extra's die er op mee komen gebruik ik ook daadwerkelijk.snapo6 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:52:
@DJWannaB2002
Bedankt. Van het weekend zal ik het ook flashen naar O2 premium rom en dan kijken of de bt connecties wel goed werken.DjWannaB2002 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 01:50:
[...]
Ik heb zelf WM6. Radio Rom weet ik niet zo uit mijn hoofd. Heb in ieder geval de O2 premium Rom van Meschle en die bevalt mij goed. Niet teveel poespas, en alle extra's die er op mee komen gebruik ik ook daadwerkelijk.
Anders ga ik terug naar WM5.
Verwijderd
Ben nieuwsgierig hoe je teruggaat naar WM5.snapo6 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:06:
[...]
Bedankt. Van het weekend zal ik het ook flashen naar O2 premium rom en dan kijken of de bt connecties wel goed werken.
Anders ga ik terug naar WM5.
opnieuw deze vraag, misschien weet iemand het antwoord, dankbabybox schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 09:24:
Wanneer ik een sms stuur, gaat hij eerst trillen om te zeggen dat het smsje verstuurd is of gaat worden. Kan ik dit uitzetten en alleen een visuele notificatie maar geen tril of geluidssignaal als ik een sms verstuur?
bedankt
Firefox - Iphone
Bij sounds & notifications kan je ook instellen dat hij moet zoemen of niet. Misschien dat het daar gewoon bij staat (iets als 'messaging: sms sent')babybox schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:43:
[...]
opnieuw deze vraag, misschien weet iemand het antwoord, dank
inderdaad daar zou je het verwachten maar daar staat alleen MMS sent, bij mee gaat het gewoon om sms'jes, dus als iemand nog advies heeft.gwystyl schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:04:
[...]
Bij sounds & notifications kan je ook instellen dat hij moet zoemen of niet. Misschien dat het daar gewoon bij staat (iets als 'messaging: sms sent')
Firefox - Iphone
Verwijderd
Mijn P3300 loopt de laatste tijd regelmatig vast. Het display staat dan uit, en als ik het aan wil zetten reageert ie niet. Ik moet dan de accu eruit halen en 'm opnieuw opstarten. Daarna valt ie regelmatig ook vrij snel weer uit. Iemand hier bekend mee? Ik heb al een harde reset gedaan en dit heeft niet geholpen. Het probleem is dat het niet zo vaak voorkomt, dus is het moeilijk te constateren. Iemand ervaring hoe het reparatiecentrum hiermee omgaat? Wordt dit direct goed afgehandelend, of gaan ze het proberen te verhelpen door opnieuw te flashen (wat waarschijnlijk niet zal helpen)?
Ik heb een originele P3300 met WM6, hij is nu bijna een jaar oud en doet dit sinds 2 weken. Ik heb niet overgeclockt, noch andere firmwares geprobeerd.
Ik heb een originele P3300 met WM6, hij is nu bijna een jaar oud en doet dit sinds 2 weken. Ik heb niet overgeclockt, noch andere firmwares geprobeerd.
Jupz, heb ik helaas ervaring mee gehad. Eerste keer dat hij terugging kwam hij terug met "Software update". Dag later heb ik hem weer ingeleverd (zelfde klachten), toen een nieuwe gekregen. Twee weken later weer... Weer een nieuwe gekregen... deze doet het nu nog steeds... Hoop dat het jou meer meezit. Succes!Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:40:
Mijn P3300 loopt de laatste tijd regelmatig vast. Het display staat dan uit, en als ik het aan wil zetten reageert ie niet. Ik moet dan de accu eruit halen en 'm opnieuw opstarten. Daarna valt ie regelmatig ook vrij snel weer uit. Iemand hier bekend mee? Ik heb al een harde reset gedaan en dit heeft niet geholpen. Het probleem is dat het niet zo vaak voorkomt, dus is het moeilijk te constateren. Iemand ervaring hoe het reparatiecentrum hiermee omgaat? Wordt dit direct goed afgehandelend, of gaan ze het proberen te verhelpen door opnieuw te flashen (wat waarschijnlijk niet zal helpen)?
[ Voor 0% gewijzigd door alter88 op 26-02-2008 15:53 . Reden: typo ]
Verwijderd
ik krijg spam (per email) bij het leven op mijn P3300, is er een mogelijkheid dit software matig te filteren?
Verwijderd
Even een vraag, heeft of kan iemand mij vertellen waar ik de officieele rom NL van HTC kan vinden.
Kan hem op de site van HTC niet vinden, zie alleen een messenger patch staan als ik inlog?!?!?
Iemand een linkje?!?
Kan hem op de site van HTC niet vinden, zie alleen een messenger patch staan als ik inlog?!?!?
Iemand een linkje?!?
Je moet bij Phone Software Updates kijken. linkjeVerwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 18:58:
Even een vraag, heeft of kan iemand mij vertellen waar ik de officieele rom NL van HTC kan vinden.
Iemand een linkje?!?
Verwijderd
Misschien is dit al vaker gevraagt, maar weet iemand waar ik een nederlands woordenboek voor de mda kan downloaden?
Als je denkt dat het al eerder gevraagd is, waarom zoek je dan niet even? Ik heb het in dit topic nog een keer gezegd volgens mij...Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:22:
Misschien is dit al vaker gevraagt, maar weet iemand waar ik een nederlands woordenboek voor de mda kan downloaden?
Hier een linkje
Verwijderd
Kei bedankt!gwystyl schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:33:
[...]
Als je denkt dat het al eerder gevraagd is, waarom zoek je dan niet even? Ik heb het in dit topic nog een keer gezegd volgens mij...
Hier een linkje
[/quote]
[quote]
Ik heb een grps abbo op mijn telefoon en wil graag deze gebruiken op mijn notebook.
Als ik onderweg ben en ik moet even in me email zijn.
Wil je me misschien uitleggen hoe ik het e,e,a instel , ik heb WM 6 op mijn telefoon staan.
quote: |
mversluis schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:41: |
Modem gebruiken op een xp machine... |
Ik wil graag de HTC p 3300 gebruiken als modem op mijn notebook , maar ben al enige tijd op zoek hoe ik dit moet doen. |
Ik hoop dat iemand me kan helpen |
ALvast bedankt, |
Marco |
modem in de zin van dat je wil gaan inbellen/faxen, of heb je een gprs abbo waarover je wil internetten? |
Ind at laatste geval moet je gewoon internet sharing aanzetten. |
Ik heb een grps abbo op mijn telefoon en wil graag deze gebruiken op mijn notebook.
Wil je me misschien uitleggen hoe ik het e,e,a instel , ik heb WM 6 op mijn telefoon staan.
[ Voor 15% gewijzigd door een moderator op 27-02-2008 19:42 . Reden: groeten is niet nodig ]
An optimist is a person who sees only the lights in the picture, Whereas a pessimist sees only the shadows.An idealist, however is one who sees the light and the shadows, but in addition sees something else:.......the possibility of changing the picture
Dat zegtie toch... je moet internet sharing aanzetten. Die kan je vinden onder programma's, bij verbindingen in je control panel en soms in je comm manager (ligt aan je comm manager en rom).mversluis schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:20:
[/table][quote]
Thanks![]()
mvg Marco
Kort stappenplan
- start internet sharing
- druk op het knopje waarmee je begint te sharen (weet zo niet meer hoe die heet, maar er is er maar één geloof ik)
- verbind pda en computer/laptop met een usb-kabel.
Windows herkent dan je pda als mogelijkheid om te internetten. De eerste keer moet hij wat drivers instellen oid, daarna gaat het wat vlotter.
het heet Text Messagebabybox schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:21:
[...]
inderdaad daar zou je het verwachten maar daar staat alleen MMS sent, bij mee gaat het gewoon om sms'jes, dus als iemand nog advies heeft.
dus als je die daar verandert zal de notificaties anders zijn!
Hopelijk over een week kan ik weer spelen, nieuwe touchscreen is verzonden vanuit hongkong en als ik hem zelf repareer zijn de kosten maar 8 euro 
lcd scherm is nog in orde namelijk.
lcd scherm is nog in orde namelijk.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
ja, maar hier gaat het om het ontvangen van smsjes ik wil juist geen geluid of trillen zodra ik er een verzend, die optie staat er niet bijrohit schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 00:33:
[...]
het heet Text Message
dus als je die daar verandert zal de notificaties anders zijn!
Firefox - Iphone
Verwijderd
Hey thanks!alter88 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:59:
[...]
Je moet bij Phone Software Updates kijken. linkje
Zag al wat ik fout doe, had me product nog niet geregistreerd......

All good!

De laatste tijd heb ik constant voor dat mijn WIFI van zelf terug op springt, terwijl ik het blijf afzetten.
Kan ik dat niet volledig disablen ofzo? Of is er ergens een setting die dit gedrag veroorzaakt?
Nogal irritant dat hij automatisch terug verbinding wil maken (lukt niet eens).
Kan ik dat niet volledig disablen ofzo? Of is er ergens een setting die dit gedrag veroorzaakt?
Nogal irritant dat hij automatisch terug verbinding wil maken (lukt niet eens).
Dit topic is gesloten.