Belcompany Hilversum had er vanmiddag om 16.15 één liggen.600 euro
Op XDA staan ondertussen ook al een paar gebruikers ervaringen en wat filmpjes.
Wel interessant om ook te volgen waarschijnlijk voor de meeste
Hier alvast 2 YouTube filmpjes die daar gepost zijn:
HTC CRUISE VIDEO
en
Cruise XT9 keyboard
En deze vriendelijke Griek heeft dus de zwarte versie
Wel interessant om ook te volgen waarschijnlijk voor de meeste
Hier alvast 2 YouTube filmpjes die daar gepost zijn:
HTC CRUISE VIDEO
en
Cruise XT9 keyboard
En deze vriendelijke Griek heeft dus de zwarte versie
Ik heb hem vanmorgen opgehaald, eerste ervaringen zeker positief.
Het is de zwarte versie, met dus alleen de knoppen onderaan zilverkleurig.
Het is de zwarte versie, met dus alleen de knoppen onderaan zilverkleurig.
Bij BelCompany lag ie er om 16u nog niet, om 19u wel. Ze hadden de zilveren versie. Kan zo snel niet een 'losse' prijs zien, maar met 2 jr 25 euro abbo was ie rond de 250 euro. Nog vrij prijzig bij BC dus.
600 euro los. Wat mij opviel is dat hij een heel erg scherp beeld heeft tov zijn broersponq schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 20:24:
Bij BelCompany lag ie er om 16u nog niet, om 19u wel. Ze hadden de zilveren versie. Kan zo snel niet een 'losse' prijs zien, maar met 2 jr 25 euro abbo was ie rond de 250 euro. Nog vrij prijzig bij BC dus.
Verwijderd
Toch vreemd dat er dan toch twee versies zijnponq schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 20:24:
Grrr die van mij is wel aangeboden door de postbode maar er was niemand thuis... Nu is het wachten tot maandag... En dan is er waarschijnlijk ook niemand thuis, dus dat betekend wachten tot na kerst

kibber schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 21:21:
Grrr die van mij is wel aangeboden door de postbode maar er was niemand thuis... Nu is het wachten tot maandag... En dan is er waarschijnlijk ook niemand thuis, dus dat betekend wachten tot na kerst
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Ik heb die van mij daar al weken geleden ge-preordered, maar nog geen bericht ontvangen dat ie verstuurd is o.i.d. Dus reken er maar op dat het daar na de kerst gaat wordenMuyz schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 21:45:
[...]
wat erg... Ik heb net de UK versie besteld bij Smartphonestunts; hopelijk is-ie daar snel binnen...

PocketCM heeft geen engelse T9, het is alleen een heel kleine Nederlands woordenboek waardoor als je woprdenboek typt (bijvoorbeeld) er automatisch woordenboek van wordt gemaakt. Ik hen een HTC Touch en heb het lang moeten doen met PocketCM, maar sinds ik via XDA een uit de HTC Touch Cruise gesloopte HTC Keypad heb (die nieuwe dus) wil ik echt niet anders. Die werkt zo veel beterVerwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:35:
[...]
Heb hem binnen, zal even een dagje aanklooien en f de bevindingen posten. In 1e instantie vind ik hem vooral erg licht in de hand liggen wat wel fijn is. Ben vooral beniewd naar het typgemak, ga pocketCM erop zetten (zie filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=7t0Zhys5tWE ) wat in dat filmpje razendsnel lijkt. Ook gelijk even de NLse t9 erop gooien.
Heb je er een filmpje ofzo van?Muthas schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 22:36:
[...]
PocketCM heeft geen engelse T9, het is alleen een heel kleine Nederlands woordenboek waardoor als je woprdenboek typt (bijvoorbeeld) er automatisch woordenboek van wordt gemaakt. Ik hen een HTC Touch en heb het lang moeten doen met PocketCM, maar sinds ik via XDA een uit de HTC Touch Cruise gesloopte HTC Keypad heb (die nieuwe dus) wil ik echt niet anders. Die werkt zo veel beter
Ik ken dat nieuwe toetsenbord namelijk niet
Of is dat het toetsenbord van het Youtube filmpje hierboven?
Verwijderd
Zijn er al ervaringen met de navigatie van dit toestel?
- Hoe snel ontvangt hij signaal, hoe snel herberekend de HTC de route?
- Heeft hij een goed ontvangst? bv. nog ontvangst binnen?
Ik wacht nog even met het aanschaffen. Zit nog te twijfelen tussen de touch cruise en de nokia n82. Wil ze beiden eerst even "live" bewonderen.
- Hoe snel ontvangt hij signaal, hoe snel herberekend de HTC de route?
- Heeft hij een goed ontvangst? bv. nog ontvangst binnen?
Ik wacht nog even met het aanschaffen. Zit nog te twijfelen tussen de touch cruise en de nokia n82. Wil ze beiden eerst even "live" bewonderen.
Verwijderd
Dit lijkt een superfoon,hopelijk beter inelkaargeschroefd dan de TyTNII (erg gammel),dit is na de E-ten X800 niet kunnen bekijken en bedienen mijn eerste keus geworden.
Verwijderd
Weet iemand hoe en waar ik NLse xt9 voor de cruise kan krijgen?Muthas schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 22:36:
[...]
PocketCM heeft geen engelse T9, het is alleen een heel kleine Nederlands woordenboek waardoor als je woprdenboek typt (bijvoorbeeld) er automatisch woordenboek van wordt gemaakt. Ik hen een HTC Touch en heb het lang moeten doen met PocketCM, maar sinds ik via XDA een uit de HTC Touch Cruise gesloopte HTC Keypad heb (die nieuwe dus) wil ik echt niet anders. Die werkt zo veel beter
(Dit heeft geen effect:)
Er is wel een map: dictionaries met een bestand: MyWords (dct-bestand ?)
Ook het installen van de Dutch Language WM6.CAB lijkt geen effect te hebben. (Na softreset)
Dit werkt wel: PCMKeyboardNL-0.12
(zie ook oud topic) (ik zet er liever nog geen andere ROM op, kan het ook zonder? met een CAB bijv?
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 10:13 ]
Vanmiddag de UK Touch Cruise binnengehad, gisteren bij pdashop besteld. (de 30,- dat ie goedkoper geworden is vandaag komt retour via andere aankoop
)
Ik vind hem mooi uitzien. Wat de kleur aangaat, denk dat er maar 1 kleur is, hangt net van lichtval af.
Touchflo werkt erg fijn vind ik en ook vlot. Tomtom heeft nu op dit moment binnenshuis 3 a 4 satelieten. (3 mtr van raam)
Ik heb mijn htc p3600 ook nog, kan nu beide met elkaar vergelijken. Op mijn p3600 heb ik ook wm6 draaien, het microSDHC 8gb kaartje ook in Cruise geplaatst.
Nog niet veel tijd gehad vanmiddag om wat te testen. Ga nu eerst het een en ander installeren.
Ik vind hem mooi uitzien. Wat de kleur aangaat, denk dat er maar 1 kleur is, hangt net van lichtval af.
Touchflo werkt erg fijn vind ik en ook vlot. Tomtom heeft nu op dit moment binnenshuis 3 a 4 satelieten. (3 mtr van raam)
Ik heb mijn htc p3600 ook nog, kan nu beide met elkaar vergelijken. Op mijn p3600 heb ik ook wm6 draaien, het microSDHC 8gb kaartje ook in Cruise geplaatst.
Nog niet veel tijd gehad vanmiddag om wat te testen. Ga nu eerst het een en ander installeren.
Hij is inderdaad 30 euro goedkoper geworden, ik heb er ook nog 600 voor betaaldjanegsm schreef op zondag 23 december 2007 @ 00:31:
Vanmiddag de UK Touch Cruise binnengehad, gisteren bij pdashop besteld. (de 30,- dat ie goedkoper geworden is vandaag komt retour via andere aankoop)

Heb je ze gewoon gemailt hierover of kreeg je er mail over?
Ik wil natuurlijk ook die 30 euro terug
ik had gebeld. krijg geld terug in vorm van korting bij eerstvolgende aankoop bij 1 van hun shops. aangezien ik daar vaker wat bestel vind ik het oke. Ik had meteen gebeld toen ik het zag, vond het geen stijl dat prijsverschil.
Verwijderd
Als een product binnen een bepaalde termijn voordeliger wordt heb je ten alle tijde recht op teruggave. Teruggave in de vorm van korting op een eventueel ander product hoef je niet te accepteren. Dit is gewoon consumentenrechtjanegsm schreef op zondag 23 december 2007 @ 10:33:
ik had gebeld. krijg geld terug in vorm van korting bij eerstvolgende aankoop bij 1 van hun shops. aangezien ik daar vaker wat bestel vind ik het oke. Ik had meteen gebeld toen ik het zag, vond het geen stijl dat prijsverschil.
Verwijderd
als dit zo is kan je me even het wetsartikel geven 
want volgens mij is dit niet helemaal correct wat je nu roept.
want volgens mij is dit niet helemaal correct wat je nu roept.
ga vanmiddag is langs de dynabyte kijken of ze hem daar hebben, op de website staat een prijs kaartje van 529.- dus ben benieuwd 
wat me nou afvraag heb nu een qtek 9100 met toetsenbord en ben daar zo aangewent met deze telefoon en het grote onscreen toetsenbord, gaat het smsen dan wel makkelijk?
wat me nou afvraag heb nu een qtek 9100 met toetsenbord en ben daar zo aangewent met deze telefoon en het grote onscreen toetsenbord, gaat het smsen dan wel makkelijk?
van de dynabyte site:
Verwacht op: 15-01-2008
Verwacht op: 15-01-2008
jupz...maar wie weet is wel vaker bij dynabyte dat de release niet over een komt...
kijken kan geen kwaad
Waar blijft de eerste review van een gelukkige eigenaar?
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
ook gemaild voor 30 euro retour op me rekening.
helaas heb ik hem gisteren nog niet ontvangen (vrijdag verstuurd)
8 gig micro is er al wel
zoveel mb in een pinknagel
helaas heb ik hem gisteren nog niet ontvangen (vrijdag verstuurd)
8 gig micro is er al wel
zoveel mb in een pinknagel
no problem, ik denk ik meld het ff, ik wens je veel succes!
Vassie18 schreef op zondag 23 december 2007 @ 12:20:
[...]
jupz...maar wie weet is wel vaker bij dynabyte dat de release niet over een komt...
kijken kan geen kwaad
Verwijderd
Bevindingen tot dusver:Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 00:09:
[...]
Weet iemand hoe en waar ik NLse xt9 voor de cruise kan krijgen?
(Dit heeft geen effect:)
Er is wel een map: dictionaries met een bestand: MyWords (dct-bestand ?)
Ook het installen van de Dutch Language WM6.CAB lijkt geen effect te hebben. (Na softreset)
Dit werkt wel: PCMKeyboardNL-0.12
(zie ook oud topic) (ik zet er liever nog geen andere ROM op, kan het ook zonder? met een CAB bijv?
Snelheid, stukken beter dan de touch, kan af en toe nog steeds wel sneller.
Imageviewer is erg rap en makkelijk te bedienen
typen mbv het nwe toetsenbord van htc blijft nog wat onhandig, eerst Dutch xt9 erop, hoe?? (gebruik nu eerst pocketCM)
Batterij houdt het goed, wifi pakt erg snel op.
Je kunt veel opties op verschillende manieren bereiken, moet nog wennen aan wat er allemaal met de vingers kan. (maar de cube design kan best een aantal opties vervangen, omdat het geschikter is te bedienen met de vingers.)
camera, als je de foon goed stilhoudt en er genoeg licht is kan het er mee door.
Gewicht is voor onwijs laag!
Menu om progs af te sluiten, of all at once werkt super.
Navigatie nog niet kunnen testen.
Speakerkwaliteit is beter dan de s710 die ik hiervoor had.(vooral minder schel)
Hallo,
Ik zoek een compacte Smartphone met GPS, zoals de HTC Touch Cruise.
Ik wil deze in april meenemen op vakantie naar Las Vegas als navigatie. Hiervoor kan ik de VS kaart bij Tom Tom kopen. Samen met een Sandish 8 GB micro SDHC kaartje moet dit perfect gaan.
Ik ga dan voor de HTC Touch Cruise NL Navigation Pack Europe.
Deze omvat een houder een een autolader.
Enkel is mijn vraag, hoe ziet het met auto's die een zonnefilm hebben ?
Word de ontvangst van GPS niet tegengehouden ?
In auto's met zo een film is er links en recht van de achteruitkijk spiegel een plaatsje waar geen film zit, maar ik kan de GPS toch niet zo hoog hangen ?
Iemand ervaring hiermee ?
Groeten
EDIT: ik heb het antwoord misschien al gevonden.
Lukt het met dit http://www.expansys.be/htc/p_htc_phone.aspx?i=159608 ?
Ik zoek een compacte Smartphone met GPS, zoals de HTC Touch Cruise.
Ik wil deze in april meenemen op vakantie naar Las Vegas als navigatie. Hiervoor kan ik de VS kaart bij Tom Tom kopen. Samen met een Sandish 8 GB micro SDHC kaartje moet dit perfect gaan.
Ik ga dan voor de HTC Touch Cruise NL Navigation Pack Europe.
Deze omvat een houder een een autolader.
Enkel is mijn vraag, hoe ziet het met auto's die een zonnefilm hebben ?
Word de ontvangst van GPS niet tegengehouden ?
In auto's met zo een film is er links en recht van de achteruitkijk spiegel een plaatsje waar geen film zit, maar ik kan de GPS toch niet zo hoog hangen ?
Iemand ervaring hiermee ?
Groeten
EDIT: ik heb het antwoord misschien al gevonden.
Lukt het met dit http://www.expansys.be/htc/p_htc_phone.aspx?i=159608 ?
[ Voor 13% gewijzigd door abusimbal op 23-12-2007 17:39 ]
Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee, maar ik ken wel iemand die hetzelfe 'probleem' had. En die had geen enkel probleem met de ontvangst.
Maar als je problemen zou hebben met de ontvangst, dan kan het geen kwaad om een externe gps antenne erbij te nemen. De Cruise heeft gewoon een ingang waarop je een extra antenne kunt plaatsten volgens mij, dus kun je dat altijd nog als optie houden mocht de ontvangst niet genoeg zijn.
:edit: Je was me alweer voor
. Ik denk dat dat wel de oplossing kan zijn mocht je niet genoeg ontvangst hebben.
Maar als je problemen zou hebben met de ontvangst, dan kan het geen kwaad om een externe gps antenne erbij te nemen. De Cruise heeft gewoon een ingang waarop je een extra antenne kunt plaatsten volgens mij, dus kun je dat altijd nog als optie houden mocht de ontvangst niet genoeg zijn.
:edit: Je was me alweer voor
[ Voor 11% gewijzigd door RaptorRVL op 23-12-2007 17:00 ]
Heeft ook al iemand een screen protector op zijn Cruise. Ik vraag me af of ze helemaal tot bovenaan een beschermlaagje hebben, of alleen het deel wat beeld heeft.
Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.
Verwijderd
is er volgens mij een meegeleverd bij aanschaf.
al iemand een review geschreven
of nog allemaal druk aan het spelen
al iemand een review geschreven
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 17:46 ]
Bij mij is het ook opgelost, ik had even rond gekeken en een geheugenkaartje van 2 gig voor 25 euro gezien, dus ik had ze gemailt dat als ze die kosteloos opsturen dat ze die 5 euro mogen houden.janegsm schreef op zondag 23 december 2007 @ 10:33:
vanmiddag werd ik keurig netjes gebeld dat het allemaal in orde was, excuses werden aangeboden en mijn kaartje schijnt eraan te komen. Ze hebben na het gesprek zelfs nog een mail gestuurd om het te bevestigen. Keurig netjes
Mag ook wel voor die 5 euro tip..kibber schreef op zondag 23 december 2007 @ 17:54:
[...]
Bij mij is het ook opgelost, ik had even rond gekeken en een geheugenkaartje van 2 gig voor 25 euro gezien, dus ik had ze gemailt dat als ze die kosteloos opsturen dat ze die 5 euro mogen houden.
vanmiddag werd ik keurig netjes gebeld dat het allemaal in orde was, excuses werden aangeboden en mijn kaartje schijnt eraan te komen. Ze hebben na het gesprek zelfs nog een mail gestuurd om het te bevestigen. Keurig netjes
BTW, heb zelf ook goede ervaringen met pdashop (mah zijn soms wel iets duah).
Het is ook wel prijzig inderdaad, maar ik had al geaccepteerd dat ik 600 voor het toestel moest betalen dus het maakte me niet veel meer uit. Ik wou er op een later tijdstip toch al een geheugenkaartje bijkopen, dus dit was mooi meegenomen.Chutney schreef op zondag 23 december 2007 @ 19:40:
[...]
Mag ook wel voor die 5 euro tip..imho duur 25eur voor 2 gig, voor [urlhttp://tweakers.net/pricewatch/155432/secure-digital-card-micro-4gb-(sandisk-micro-sdhc).html]<35 krijg je 4GB[/url], maar ja je had geen andere keus heh
.. je moest het geld besteden bij PDAshop.
BTW, heb zelf ook goede ervaringen met pdashop (mah zijn soms wel iets duah).
PDAshop is inderdaad duur af en toe, maar daar tegenover staat wel dat de service goed is, en dat is voor mij ook heel belangrijk. Ik vond het echt netjes dat ze even belde om die deal te bevestigen en dan ook nog even een mailtje sturen met een bevestiging.
Ik ben toch wel benieuwd aan het worden naar de Cruise, wat zijn de ervaringen tot dusver?
Iemand al foto's kunnen maken? of filmpjes?
Verwijderd
Ik wil ook een Cruise gaan kopen, en ben benieuwd of je de Cruise nog enigszins comfortabel in je broekzak kunt stoppen of is hij daar net te groot voor ???
Ik loop al een jaar met een P3300 in mijn broekzak rond (even groot als de Cruise) en dat kan prima.Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 23:40:
Ik wil ook een Cruise gaan kopen, en ben benieuwd of je de Cruise nog enigszins comfortabel in je broekzak kunt stoppen of is hij daar net te groot voor ???
Maar ik gebruik m ook als agenda, voor alleen een telefoon is het wel aan de grote kant!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Verwijderd
afmetingen samsung g800 10,1 x 5,1 x 1,9 cm
afmetingen htc touch cruise 11,0 x 5,8 x 1,5 cm
dus niet veel groter dan een samsung g800
afmetingen htc touch cruise 11,0 x 5,8 x 1,5 cm
dus niet veel groter dan een samsung g800
Zijn er al mensen die mij kunnen vertellen of de Cruise de zelde videodriver problemen heeft als de TyTN II?
Deze problemen dus:
- Trage video playback
- Slechte performance in emulatoren en andere grafische apps
- Schokkend scrollen in explorer e.d.
Deze problemen dus:
- Trage video playback
- Slechte performance in emulatoren en andere grafische apps
- Schokkend scrollen in explorer e.d.
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
De screenprotector loopt helemaal door tot bovenaan, zitten uitsparingen in voor de camera en de speaker bovenaan. Ik heb hem erop zitten, je ziet hem amper zitten.Livia schreef op zondag 23 december 2007 @ 17:27:
Heeft ook al iemand een screen protector op zijn Cruise. Ik vraag me af of ze helemaal tot bovenaan een beschermlaagje hebben, of alleen het deel wat beeld heeft.
Heb de mijne sinds zaterdag en ben al veel aan het spelen geweest. M'n internetverbinding thuis ligt er helaas uit, dus kan geen uitgebreide gebruikerservaringen gaan posten vanaf m'n werk helaas. Hoop wel dat er snel een werkende NL XT9 komt, al voldoet PocketCM voorlopig ook nog wel.
Ja, die werkt niet. Installatie lijkt goed te gaan, maar vervolgens kan ik geen Dutch selecteren en staat hij ook niet bij geïnstalleerde apps...
Verwijderd
hmm als het goed is merk je het alleen bij de invoer van tekst. wat ik begrijp uit het forum
gsmbestellen.nl heeft hem helaas nog niet Snik
Ook tijdens het typen van een sms'je werkt het niet, hij blijft Engelstalig...Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 10:27:
hmm als het goed is merk je het alleen bij de invoer van tekst. wat ik begrijp uit het forum
Verwijderd
heb je het forum al doorgelezen?
staan aantal oplossingen, paar keer installeren want soms pakt die niet goed. en probeer het ook is in een standaard toetsenbord progje van wm6
staan aantal oplossingen, paar keer installeren want soms pakt die niet goed. en probeer het ook is in een standaard toetsenbord progje van wm6
heb je hier al gekeken?Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:13:
[...]
typen mbv het nwe toetsenbord van htc blijft nog wat onhandig, eerst Dutch xt9 erop, hoe?? (gebruik nu eerst pocketCM)
Er is iemand nog een cabje aan het maken, waardoor je het eenvoudig weg kunt installeren ipv dat je zelf moet aanklooien.
Ik verwacht niet dat er veel verschillen zullen zijn tussen de touch cruise en artemis als het gaat om xt9 input.
De vorige die hierboven werd genoemd was volgens mij gewoon t9, ipv xt9.
[ Voor 6% gewijzigd door Ganymedus op 24-12-2007 14:36 ]
Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
Verwijderd
De Bel Company in de binnenstad van Apeldoorn heeft hem ook op voorraad.
Hij lag in de vitrine. Het viel me op dat ook dit een grijze (silver) was.
Maar er zat een plastic plaatje overheen.
Is het niet gewoon zo dat de kleur grijs wordt veroorzaakt door die beschermsticker
die over het display zit?
Kan een eigenaar dit bevestigen?
Hij lag in de vitrine. Het viel me op dat ook dit een grijze (silver) was.
Maar er zat een plastic plaatje overheen.
Is het niet gewoon zo dat de kleur grijs wordt veroorzaakt door die beschermsticker
die over het display zit?
Kan een eigenaar dit bevestigen?
Zaterdag bij PDAShop de Cruise UK opgehaald.
Heb ervaring met diverse PDA's: Palm, IPAQ, HTC Athena en verschillende GPS toestellen.
De Cruise slaat echt alles. Houdt prima vast. Scherm is OK (alhoewel niet zo brilliant als van de iPod). Handige indeling knopjes. Wiel werkt mooi. Apparaat is snel. De weatherforecast is een leuke gag. Internet en Email werken prima. Maar zijn meer voor onderweg dan uitgebreid surfwerk vanwege schermgrootte. Typewerk met je vinger gaat redelijk goed. Opvallend hoe weinig je ernaast typt alhoewel het een klein toetsenbordje is.
Synchroniseren duurde even (had grote contactenlijst).
TomTom komt met een keuzemenu: je kunt eenkaart van je regio downladen om TomTom te testen.
GPS had een zeer snelle fix; buiten was het binnen twee minuten raak. Daarna ook binnen ontvangst. TomTom heeft een aanbieding: voor nog geen Eur 50 kun je west Europa downladen. Duurt wel even; want is bijna 1 Gigabyte.
Over voorkant gaat een folie. Plakt goed. Vlekken zie je door het spiegelende oppervlak redelijk snel.
Camera werkt goed. Ondanks het beperkt aantal pixels zijn er redelijke foto's mee te maken.
Heb ervaring met diverse PDA's: Palm, IPAQ, HTC Athena en verschillende GPS toestellen.
De Cruise slaat echt alles. Houdt prima vast. Scherm is OK (alhoewel niet zo brilliant als van de iPod). Handige indeling knopjes. Wiel werkt mooi. Apparaat is snel. De weatherforecast is een leuke gag. Internet en Email werken prima. Maar zijn meer voor onderweg dan uitgebreid surfwerk vanwege schermgrootte. Typewerk met je vinger gaat redelijk goed. Opvallend hoe weinig je ernaast typt alhoewel het een klein toetsenbordje is.
TomTom komt met een keuzemenu: je kunt eenkaart van je regio downladen om TomTom te testen.
GPS had een zeer snelle fix; buiten was het binnen twee minuten raak. Daarna ook binnen ontvangst. TomTom heeft een aanbieding: voor nog geen Eur 50 kun je west Europa downladen. Duurt wel even; want is bijna 1 Gigabyte.
Over voorkant gaat een folie. Plakt goed. Vlekken zie je door het spiegelende oppervlak redelijk snel.
Camera werkt goed. Ondanks het beperkt aantal pixels zijn er redelijke foto's mee te maken.
Kijk, aan dat soort (mini)reviews hebben we wat!
En dat voor je eerste GoT-post
. Welkom @ GoT
En dat voor je eerste GoT-post
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Verwijderd
Wat bedoel je hier precies mee? Zit er een folie bijgeleverd, of heb je deze zelf dan nog gekocht? En gaat het om een zgn. screenprotector (dus alleen het scherm) of wordt de gehele voorkand beplaktAncket schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:27:
(natuurlijk niet de buttons
Folie zit erbij; gaat over bovenste (zwarte) deel voorkant; met uitsparingen voor camera, etc.
Folie is steviger dan diegene die bij IPAQ of andere PDA's zitten. Maar scherm is desondanks goed te bedienen.
Folie is steviger dan diegene die bij IPAQ of andere PDA's zitten. Maar scherm is desondanks goed te bedienen.
Verwijderd
Ja, ook welkom.Ancket schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:27:
Kleine vraag. Welke kleur is het toestel?
Kun je een foto posten?
Heel veel plezier met je aankoop!
Verwijderd
dat is zeker interessant!
kan niet wachten tot de NL versie er is en ik m'n conctract ermee kan verlengen.. tis alleen nog wachten op die telefoon..:/
kan niet wachten tot de NL versie er is en ik m'n conctract ermee kan verlengen.. tis alleen nog wachten op die telefoon..:/
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 17:54 ]
Verwijderd
Ik ken het gevoel.Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:52:
dat is zeker interessant!
De beste deal heb je denk ik bij Algebeld icm Vodafone + onbezorgd Internet.
Als je de 22,50 (24 maanden) neemt heb je de telefoon voor 70 euro.
Wat mij betreft een leuke deal. Enige minpunt is dat ze een silver versie verwachten.
Kan bijna niet wachten. Had het liefst met de kerst zo'n ding gehad, maar ja, tis even niet anders.
Ook voor mij is NL een vereiste (beter te verkopen en eenvoudiger te bedienen - persoonlijk)
Heb je ook last van schokkerig scrollen in de internet browser en menu's?Ancket schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:27:
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Dank voor je review; dat zouden meer Tweakers moeten doen...
Verwijderd
Ik zit helaas aan orange vast. Tis dus nog even wachten wanneer zij hem krijgen en wat de kosten zijn icm een abbo.Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:58:
[...]
Ik ken het gevoel.
Wat mij betreft een leuke deal. Enige minpunt is dat ze een silver versie verwachten.
Kan bijna niet wachten. Had het liefst met de kerst zo'n ding gehad, maar ja, tis even niet anders.
Ook voor mij is NL een vereiste (beter te verkopen en eenvoudiger te bedienen - persoonlijk)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 18:09 ]
Kleur: zie fotobij PDAshop; deze geeft realiteit goed weer; bovenkant is zwart, maar weerspiegeld doordat het folie erover is geplakt en lijkt daardoor zilver/bruin. Onderkant is zilver.
Scrollen bij Emails gaat niet schokkerig: springt van ene regel naar volgende; dus heeft wel iets springerigs. Bij foto's vergroten gaat het prima met wiel.
Scrollen bij Emails gaat niet schokkerig: springt van ene regel naar volgende; dus heeft wel iets springerigs. Bij foto's vergroten gaat het prima met wiel.
Kijk eens bij smartphoneshop.nl, daar kan je het toestel ook met abbo bestellen.Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 18:08:
[...]
Ik zit helaas aan orange vast. Tis dus nog even wachten wanneer zij hem krijgen en wat de kosten zijn icm een abbo.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
Waarschijnlijk komt daar het 'kleurverschil' vandaan op de verschillende foto's. Sommige foto's zijn zonder folie andere weer met waardoor hij soms zwart soms zilver lijkt (icm lichtval). Op de officiele touch site van HTC zie je zowel de 'zilvere' als de 'zwarte' op verschillende foto's. In theorie zouden ze de verschillende versies kunnen afbeelden maar dat lijkt me niet. Er is maar 1 versie. De zwart/zilveren.Ancket schreef op maandag 24 december 2007 @ 18:10:
Kleur: zie fotobij PDAshop; deze geeft realiteit goed weer; bovenkant is zwart, maar weerspiegeld doordat het folie erover is geplakt en lijkt daardoor zilver/bruin. Onderkant is zilver.
Ontspan.
Verwijderd
Begrijp niet hoe je aan Orange vast kan zittenVerwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 18:08:
[...]
Ik zit helaas aan orange vast. Tis dus nog even wachten wanneer zij hem krijgen en wat de kosten zijn icm een abbo.
Verwijderd
touw, lijm, elastiek, ehm....Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 19:18:
[...]
Begrijp niet hoe je aan Orange vast kan zitten
denk aan een bepaalde reclame van een telco.
Verwijderd
iets met onbeperkt bellen naar ander orange nummers en een vriendinVerwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 19:18:
[...]
Begrijp niet hoe je aan Orange vast kan zitten
voorlopig via shops nog stervensduur met orange, maar valt me op dat de orange winkel zelf vaak scherpere aanbiedingen heeft. Voor mij is het daar dus op wachten, maar weer terug ontopic
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 19:50 ]
is het al iemand gelukt om zijn Windows Calender van Windows Vista te syncen met zijn Cruise?
Als ik in ActiveSync in wil stellen wat hij moet syncen kan ik niet kiezen voor Calender...
EDIT: lees net dat WM alleen kan syncen met outlook... Dat is wel butt zeg.... Is er een tooltje om het alsnog mogelijk te maken?
Als ik in ActiveSync in wil stellen wat hij moet syncen kan ik niet kiezen voor Calender...
EDIT: lees net dat WM alleen kan syncen met outlook... Dat is wel butt zeg.... Is er een tooltje om het alsnog mogelijk te maken?
[ Voor 26% gewijzigd door kibber op 24-12-2007 21:09 ]
De Cruise heeft ook een fantastische touch: achter en zijkant zijn geruwd/beetje rubberachtig, waardoor het toestel goed in de hand ligt.
In Duitsland is er een ware hype rond dit toestel waar een iets andere variant de O2 XDA Orbit nu uitgeleverd wordt. Veel tips over functies en folies en GPS bij forum: http://www.ppc-welt.info/community/forumdisplay.php?f=202
Calender syncen bij Windows XP was geen probleem
PS
Iedereen van dit forum nog van harte bedankt. Dit forum heeft me veel geholpen met de keuze voor de Cruise.
In Duitsland is er een ware hype rond dit toestel waar een iets andere variant de O2 XDA Orbit nu uitgeleverd wordt. Veel tips over functies en folies en GPS bij forum: http://www.ppc-welt.info/community/forumdisplay.php?f=202
PS
Iedereen van dit forum nog van harte bedankt. Dit forum heeft me veel geholpen met de keuze voor de Cruise.
Nee, het syncen van de Outlook calander was waarschijnlijk geen probleemAncket schreef op maandag 24 december 2007 @ 21:13:
De Cruise heeft ook een fantastische touch: achter en zijkant zijn geruwd/beetje rubberachtig, waardoor het toestel goed in de hand ligt.
PS
Maar Windows Calander is weer een andere applicatie...
Ik vind het wel raar, ze stoppen een applicatie in Windows, een applicatie als een agenda (die je toch wel overal up-to-date wil hebben..) maar syncen met een telefoon? ho maar...
Ja, helaas is het nog niet mogelijk om te syncen met de Windows Calendar. Zover ik gelezen en begrepen heb komt dat er nog wel ergens in de toekomst. Maar wanneer precies kon ik niet achterhalen.
Wat ik mij afvraag, is het alleen pdashop die de Cruise momenteel aan het verkopen is? Of zijn er ook al andere winkels waar ie te krijgen is? Had stiekum gehoopt dat smartphonestunts hem deze week wel zou kunnen leveren, maar het lijkt er niet op
Wat ik mij afvraag, is het alleen pdashop die de Cruise momenteel aan het verkopen is? Of zijn er ook al andere winkels waar ie te krijgen is? Had stiekum gehoopt dat smartphonestunts hem deze week wel zou kunnen leveren, maar het lijkt er niet op

Mwoah, 24 maanden 19,95 en het toestel voor 39 euro, eerste jaar abo maar 10,-Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:58:
[...]
Ik ken het gevoel.
/ontopic: Hij ligt inderdaad bij de BC op voorraad; ook alleen de engelse nog. Prima dat de Nederlandse wat langer duurt; des te meer tijd hebben ze om te testen zullen we maar denken. Apparaat oogt goed, maar ook in de vitrine bij de BC (met folie erop) kon ik eigenlijk niet zeggen of het nou zilver of zwart was. Lichtval heeft HEEL veel invloed. Ik gok stiekum dat er nog steeds maar 1 versie in omloop is...
Ik ben gisteren even bij BC in Oss gaan kijken en vraag me één ding af, hoe ga je hem meenemen? Volgens de verkoper kun je hem niet in de voorzak een spijkerbroek dragen omdat dan het scherm gaat breken. Wat zijn jullie ideeën hierover?
Ik heb de 3300 altijd in mijn broekzak en heb nooit problemen...er zit geen krasje op...dus ik voorzie ook geen problemen met de Cruise.Martwin schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 05:57:
Ik ben gisteren even bij BC in Oss gaan kijken en vraag me één ding af, hoe ga je hem meenemen? Volgens de verkoper kun je hem niet in de voorzak een spijkerbroek dragen omdat dan het scherm gaat breken. Wat zijn jullie ideeën hierover?
[ Voor 16% gewijzigd door Michel242186 op 25-12-2007 09:25 ]
Share the Christmas spirit, en doe dan ook even een linkjeSoeski schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 00:11:
[...]
Mwoah, 24 maanden 19,95 en het toestel voor 39 euro, eerste jaar abo maar 10,-
Ik heb hem bij afgebeld.nl voor 489 euro besteld. Afgelopen maandag ontving ik een mail dat ze de Touch Cruise verzonden hebben. Dus waarschijnlijk heb ik hem donderdag binnen :-)RaptorRVL schreef op maandag 24 december 2007 @ 23:46:
Ik ben ook erg benieuwd waar je die aanbieding vindt. Niet op smartphoneshop.nl in ieder geval.Soeski schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 00:11:
[...]
Gewoon rösti
En heb je no gevraagd of dit de zwarte versie is? Op de site staat namelijk zilver.SeD_NcL schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 10:22:
[...]
Ik heb hem bij afgebeld.nl voor 489 euro besteld. Afgelopen maandag ontving ik een mail dat ze de Touch Cruise verzonden hebben. Dus waarschijnlijk heb ik hem donderdag binnen :-)
Verwijderd
ja maar dan heb je ook nog Pocket internet totaal erbij voor 10 euro per maand. Tenminste als je die aanbieding op smartphonestunts.nl bedoelt.Soeski schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 00:11:
[...]
Verwijderd
Afgebeld?SeD_NcL schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 10:22:
[...]
Ik heb hem bij afgebeld.nl voor 489 euro besteld. Afgelopen maandag ontving ik een mail dat ze de Touch Cruise verzonden hebben. Dus waarschijnlijk heb ik hem donderdag binnen :-)
Algebeld zul je bedoelen....
hahahahaha
Verwijderd
Ik ben ook erg benieuwd waar hij dit gezien heeft.Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 10:42:
[...]
ja maar dan heb je ook nog Pocket internet totaal erbij voor 10 euro per maand. Tenminste als je die aanbieding op smartphonestunts.nl bedoelt.
Dacht dat algebeld al laag zat met die prijs.
De webwinkel heet Algebeld.nl, maar de url www.afgebeld.nl leidt je ook naar Algebeld.nlVerwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:09:
[...]
Afgebeld?
Algebeld zul je bedoelen....
hahahahaha
Verwijderd
gsmbestellen
hi 20 + eindeloos online 20 + 9,95
en dan nog de akties van hi zelf eraf.
ik moet nog 35 euro bijbetalen.
echter momenteel nog geen bericht wanneer ze hem gaan leveren en staat niet meer op de site.
echter momenteel nog geen bericht wanneer ze hem gaan leveren en staat niet meer op de site.
Inderdaad SmartPhoneStunts.nl. Hier komt nog een bundel bij van 9,50 pocket internet totaal. Maar wie wil dat nou niet met een Cruise!Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:10:[...]Ik ben ook erg benieuwd waar hij dit gezien heeft.Dacht dat algebeld al laag zat met die prijs.
Totale kosten per maand over 2 jaar berekend: € 27,71 inc. telefoon. Dit is een Relax 150 abo.
Ik ging al jaren naar 2Call toe, maar zij hebben het toestel nog niet in de lijst en zitten met alle prijzen boven deze toko. Laat staan winkelprijzen, ik schrok me rot bij de Belcompany b.v.
Logisch wel; winkels hebben personeel en moeten geld verdienen. Webwinkels hebben een stuk minder kosten te dekken.
Het wachten is op de Nederlandse versie. Ik neem trouwens aan dat de TomTom dan ook in het Nederlands is?? Kan iemand met een Engelse Cruise bevestigen of TT ook alleen in het Engels is?
[ Voor 0% gewijzigd door Soeski op 25-12-2007 12:18 . Reden: typo ]
Verwijderd
Ehm, maar eindeloos online is niet echt HSDPA(-snelheid) he.Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:58:
gsmbestellen
Vodafone levert dat wel: Het algemene "Data Abonnement Discussie" Topic deel 2
Dat is een aanzienlijk verschil voor mensen die dat belangrijk vinden.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 12:32 ]
Verwijderd
Ik ga voor het losse toestel, maar er is veel prijsverschil. Mijn abo loopt pas in sept af, maar ik heb mijn scherm van de P3300 aan gort geholpen eergister. Ik zou graag de UK versie willen, maar mis dan idd wel weer het NL xT9woordenboek.
Daarbij komt nog dat ik de prijs op pdashop toch wel aan de hoge kant vind, ondanks de goede service die ze bieden. De garanie is toch pick up & return door HTC. Geldt dit ook op de UK versie, kan iemand nakijken die een UK versie heeft?
Volgens mij is algebeld.nl inderdaad momenteel de goedkoopste...
Daarbij komt nog dat ik de prijs op pdashop toch wel aan de hoge kant vind, ondanks de goede service die ze bieden. De garanie is toch pick up & return door HTC. Geldt dit ook op de UK versie, kan iemand nakijken die een UK versie heeft?
Volgens mij is algebeld.nl inderdaad momenteel de goedkoopste...
Dat is ook echt het enige voordeel van VF, hun snelheid. Daarentegen hebben ze een datalimiet, en weet ik hoeveel extra voorwaarden (lees: beperkingen). Zo werkt MSN al weer een hele tijd niet bij VF en moet je betalen voor Tunin.FM (see draadjes hier op GoT).Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 12:23:
[...]
Ehm, maar eindeloos online is niet echt HSDPA(-snelheid) he.
Vodafone levert dat wel. Dat is een aanzienlijk verschil voor mensen die dat belangrijk vinden.
Heb ook een tijd naar VF zitten te kijken maar nee, sorry, ik blijf toch lekker bij het heerlijk langzame T-Mobile!
En tevens, Ancket/tops, bedankt voor jullie reviewtjes nog!
Die deal met een T-Mobile abo lijkt me wel wat. Mijn eigen t-mobile abo loopt in februari af, maar zo lang wil ik niet wachten. Weet iemand hoe het zit met nummerbehoud als ik via SmartPhoneStunts.nl een nieuw abonnement neem? Kan je je nummer meenemen naar een nieuw abonnement binnen t-mobile?Soeski schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 12:02:
Inderdaad SmartPhoneStunts.nl. Hier komt nog een bundel bij van 9,50 pocket internet totaal. Maar wie wil dat nou niet met een Cruise!
Totale kosten per maand over 2 jaar berekend: € 27,71 inc. telefoon. Dit is een Relax 150 abo.
Gewoon rösti
Als je in februari afloopt kan je van te voren al verlengen hè. Zelfs tot 4 maanden van te voren bij T-Mobile tegenwoordig, dus je kan al zonder problemen verlengen als je wilt!mno schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 12:35:
[...]
Die deal met een T-Mobile abo lijkt me wel wat. Mijn eigen t-mobile abo loopt in februari af, maar zo lang wil ik niet wachten. Weet iemand hoe het zit met nummerbehoud als ik via SmartPhoneStunts.nl een nieuw abonnement neem? Kan je je nummer meenemen naar een nieuw abonnement binnen t-mobile?
Verwijderd
ik zou juist het andere willen.. nu al verlengen en m'n telefoon pas over een maand of 3 krijgen
Volgens mij is dat juist iets wat niet mogelijk is bij de meeste (of alle) telco's; Nummerportering bij dezelfde telco.mno schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 12:35:
[...]
Die deal met een T-Mobile abo lijkt me wel wat. Mijn eigen t-mobile abo loopt in februari af, maar zo lang wil ik niet wachten. Weet iemand hoe het zit met nummerbehoud als ik via SmartPhoneStunts.nl een nieuw abonnement neem? Kan je je nummer meenemen naar een nieuw abonnement binnen t-mobile?
Ik dacht dat Orange het wel mogelijk had gemaakt toen. Je gaat dan tijdelijk naar Pre-Paid tot het overgezet is ofzo.
Maar feitelijk wil je dus verlengen zonder te verlengen!
Ik snap wel waarom; verlengen is zoveel duurder dan een nieuw abo...erg jammer.
Verwijderd
9,50 heb ik bij VF 225 KB p/s max voorFabianNL schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 12:34:
[...]
Dat is ook echt het enige voordeel van VF, hun snelheid. Daarentegen hebben ze een datalimiet, en weet ik hoeveel extra voorwaarden (lees: beperkingen). Zo werkt MSN al weer een hele tijd niet bij VF en moet je betalen voor Tunin.FM (see draadjes hier op GoT).
Heb ook een tijd naar VF zitten te kijken maar nee, sorry, ik blijf toch lekker bij het heerlijk langzame T-Mobile!
En tevens, Ancket/tops, bedankt voor jullie reviewtjes nog!
9,50 heb ik bij TM 8 KB p/s max voor
Dat er nadelen aan VF zitten geloof ik graag. Echter is momenteel de limiet 200 MB p/m ongeveer.
Dat ga ik nooit halen (hoop ik). Dat MSN niet doet wordt wel opgelost of je gebruikt een anders messenger.
Ik snap je hint, maar dit is wel een erg grote stap terug. Surfen met 8 KB p/s?
Hmm, dat is redelijk jaren 90.
Begrijp ik hieruit dat MSN het niet doet bij een Vodafone internet abo?Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 12:50:
[...]
9,50 heb ik bij VF 225 KB p/s max voor
9,50 heb ik bij TM 8 KB p/s max voor
Dat er nadelen aan VF zitten geloof ik graag. Echter is momenteel de limiet 200 MB p/m ongeveer.
Dat ga ik nooit halen (hoop ik). Dat MSN niet doet wordt wel opgelost of je gebruikt een anders messenger.
Ik snap je hint, maar dit is wel een erg grote stap terug. Surfen met 8 KB p/s?
Hmm, dat is redelijk jaren 90.
Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.
Klopt er is momenteel een storing welke al een ruime twee weken duurtLivia schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:06:
[...]
Begrijp ik hieruit dat MSN het niet doet bij een Vodafone internet abo?
MSNen met VodafoneLivia schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:06:
[...]
Begrijp ik hieruit dat MSN het niet doet bij een Vodafone internet abo?
Verwijderd
hmm hi klantenservice beweert van wel 1800 kb/s download dus / 8 = ca 200 kb/sVerwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 12:23:
[...]
Ehm, maar eindeloos online is niet echt HSDPA(-snelheid) he.
Vodafone levert dat wel: Het algemene "Data Abonnement Discussie" Topic deel 2
Dat is een aanzienlijk verschil voor mensen die dat belangrijk vinden.
Heren, ik ben dan wel geen mod, maar kunnen we ontopic blijven? Ik denk iedere keer dat er een nieuwe post met iets interessants over de Cruise is..
Amen brother! Iemand die (vanwege de CruiseMuyz schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:35:
Heren, ik ben dan wel geen mod, maar kunnen we ontopic blijven? Ik denk iedere keer dat er een nieuwe post met iets interessants over de Cruise is..
Verwijderd
En kan een gelukkige eigenaar miss vertellen of de UK versie ook in NL de pick up en return garantie service heeft?
Verwijderd
ik ben zelf erg benieuwt naar de batterij hoe lang deze het volhoudt
met vriendelijke groet webjo
met vriendelijke groet webjo
Volgens mij zijn het juist de mensen ZONDER Cruise die nu met kerst op GoT zitten...
Ik heb geen digitale camera bij de hand, maar ik heb wel een Cruise!
Tot nu toe ben ik erg tevreden over het toestel!
Het scherm reflecteert niet op een vervelende manier, ik heb er in ieder geval nog geen last van al moet ik nog kijken hoe hij het doet bij zonlicht e.d.
Het scherm is harttstikke helder en voelt goed aan, ik heb snel een verbinding via wifi op mijn eigen netwerk, lekker snel al hapert hij af en toe wel een beetje maar dat komt omdat ik af en toe iets te snel van alles wil openen, het nieuwe htc keyboard werkt fantastisch al is het wel jammer dat alle toetsenborden regelmatig openen zonder dat ik het vraag... Ik wil ze eigenlijk alleen open hebben als ik daartoe een opdracht geef...
Synchroniseren is een eitje, al is het wel jammer dat je niet kan syncen met Windows Calander maar daar kan HTC niks aan doen natuurlijk...
GPRS heb ik nog niet kunnen testen, ik wacht nog op mijn geheugenkaart..
Ik ben eigenlijk nog geen minpunten tegen gekomen... Tja, misschien de camera... Ik heb hem nog niet echt getest, maar je ziet wel dat de kwaliteit niet heel erg indrukwekkend is. Je kan er best leuke foto's mee maken, maar verwacht geen wonderen.
Over de batterij kan ik geen goed oordeel geven, daarvoor heb ik er teveel mee gespeeld plus dat ik hem af en toe even op mijn laptop aansluit om te syncen, dan laad de batterij weer een beetje op maar dat kan je uitzetten.
Tot nu toe ben ik erg tevreden over het toestel!
Het scherm reflecteert niet op een vervelende manier, ik heb er in ieder geval nog geen last van al moet ik nog kijken hoe hij het doet bij zonlicht e.d.
Het scherm is harttstikke helder en voelt goed aan, ik heb snel een verbinding via wifi op mijn eigen netwerk, lekker snel al hapert hij af en toe wel een beetje maar dat komt omdat ik af en toe iets te snel van alles wil openen, het nieuwe htc keyboard werkt fantastisch al is het wel jammer dat alle toetsenborden regelmatig openen zonder dat ik het vraag... Ik wil ze eigenlijk alleen open hebben als ik daartoe een opdracht geef...
Synchroniseren is een eitje, al is het wel jammer dat je niet kan syncen met Windows Calander maar daar kan HTC niks aan doen natuurlijk...
GPRS heb ik nog niet kunnen testen, ik wacht nog op mijn geheugenkaart..
Ik ben eigenlijk nog geen minpunten tegen gekomen... Tja, misschien de camera... Ik heb hem nog niet echt getest, maar je ziet wel dat de kwaliteit niet heel erg indrukwekkend is. Je kan er best leuke foto's mee maken, maar verwacht geen wonderen.
Over de batterij kan ik geen goed oordeel geven, daarvoor heb ik er teveel mee gespeeld plus dat ik hem af en toe even op mijn laptop aansluit om te syncen, dan laad de batterij weer een beetje op maar dat kan je uitzetten.
Ik heb zojuist mijn Cruise online besteld. Ik zie bij de specificaties echter dit staan:
HTC ExtUSB™ (11-pin mini-USB and audio jack in one), full-speed USB 2.0
Ik vraag mij af of dit betekent dat ik de Cruise niet tegerlijkertijd kan opladen en bellen met de wired headset? Wat ik met mijn huidige Mio A701 continu deed. In de wagen was mijn Mio zowel verbonden met mijn oplader als met mijn headset. De kabels versteken als een telefoon binnenkomt lijkt mij bijzonder onhandig. En aangezien ik in de wagen meestal TomTom heb draaien lijkt rijden zonder de Cruise tegelijk op te laden ook geen optie.
HTC ExtUSB™ (11-pin mini-USB and audio jack in one), full-speed USB 2.0
Ik vraag mij af of dit betekent dat ik de Cruise niet tegerlijkertijd kan opladen en bellen met de wired headset? Wat ik met mijn huidige Mio A701 continu deed. In de wagen was mijn Mio zowel verbonden met mijn oplader als met mijn headset. De kabels versteken als een telefoon binnenkomt lijkt mij bijzonder onhandig. En aangezien ik in de wagen meestal TomTom heb draaien lijkt rijden zonder de Cruise tegelijk op te laden ook geen optie.
Dit topic is gesloten.