Aangezien de TyTN II grotendeels identiek is kun je die startpost natuurlijk ook doornemen. Het dubbel opnemen van deze gegevens zie ik niet echt zitten, praktisch gezien niet en tijdtechnisch gezien niet
Dus, kijk eens daar..
Verwijderd
Ok, bedankt. Maar geven die programma's maar vooral de tweaks geen conflicten met de Cruise?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 16:49 ]
BT wifi of gps aanstaan? Dan wilt het nog wel eens snel gaanVerkenner schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:58:
Het is me nu al een paar keer voorgekomen dat de accu van mijn TC binnen een paar uur leeg was, zonder iets te doen. De accu was daarvoor 70 tot 80 % geladen.
Ik ga er namelijk vanuit dat wanneer ik niets doe de TC automatisch in de stand-by mode komt.
Er is ingesteld dat de TC uitgeschakeld wordt indien er 3 minuten geen handelingen zijn geweest.
Soms lijkt er erop dat de TC denkt dat hij nog aan de power hangt. In die situatie is namelijk ingesteld om nooit naar de stand-by stand te gaan.
Hebben anderen ook soortgelijke ervaringen ?
Wat zou je aan kunnen doen ?
Verwijderd
Vooruit dan maar: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=355277Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:38:
Als ik het topic zie van de afgelopen dagen, dan heb ik het idee dat er een flink aantal mensen zit te wachten op de Touch Cruise. Er zijn al 80 pag.vol met post waaronder veel tips en progjes. Heeft misschien 1 van de meer ervaren gebruikers de drang om een lijstje met de meest relevante en handige progjes en tweaks met event. versie nummers, te posten? Ik weet dat deze vraag vaker is gesteld, maar er verschijnen elke keer weer nieuwe progs. en register tweaks en een lijst zou wel zo handig zijn, zeker voor verse starters.
Alvast bedankt!!
Nou vooruit dan maar:Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:38:
Als ik het topic zie van de afgelopen dagen, dan heb ik het idee dat er een flink aantal mensen zit te wachten op de Touch Cruise. Er zijn al 80 pag.vol met post waaronder veel tips en progjes. Heeft misschien 1 van de meer ervaren gebruikers de drang om een lijstje met de meest relevante en handige progjes en tweaks met event. versie nummers, te posten? Ik weet dat deze vraag vaker is gesteld, maar er verschijnen elke keer weer nieuwe progs. en register tweaks en een lijst zou wel zo handig zijn, zeker voor verse starters.
Alvast bedankt!!
Hier de progjes die ik op mijn TC heb staan:
Macromedia Flash player 7 ActiveX
Core Player 1.1.3
Where is my Phone (WIMP) Software
9292 Openbaar vervoer Pocketwijzer
Tomtom Wester+Central Europe
pTravelAlarm
SecureW2 WIFI Client
Sprite Backup
Meer progjes die ik niet heb draaien:
Slide2Unlock
Powerguard
Mortplayer
Tiny E-book Reader
PHM Registry Editor
Goosync
PocketCM
Tweaks:
Scherm aan blijven tijdens het bellen:
Het Cab bestandje
De Tweak zelf: janegsm in "HTC Touch Cruise - Deel 1"
XT9 Dutch
Dit is zo waar ik op kan komen.
Hoi!
@EWK
Dat W.I.M.P. ziet er écht nice uit. Erg handig als je je telefoon kwijt bent, bespaart me trouwens ook meteen weer een diefstalverzekering
.
Ik had ook nog even een vraagje met betrekking tot wifi, ik beveilig mijn netwerk met WPA2, als ik hier een langere "passphrase" kies vertraagt de draadloze verbinding dan? Wat voor snelheden haalt de TC eigenlijk via wifi?
Dat W.I.M.P. ziet er écht nice uit. Erg handig als je je telefoon kwijt bent, bespaart me trouwens ook meteen weer een diefstalverzekering
Ik had ook nog even een vraagje met betrekking tot wifi, ik beveilig mijn netwerk met WPA2, als ik hier een langere "passphrase" kies vertraagt de draadloze verbinding dan? Wat voor snelheden haalt de TC eigenlijk via wifi?
Kent iemand een programma waarmee de LEDjes van de Cruise te configureren zijn? Van mij hoeft hij niet elke 3 sec op te lichten als hij gewoon een GSM-verbinding heeft, wel vind ik het fijn dat hij dit doet als ik bijv een sms nog niet gelezen heb, of een telefoontje gemist.
Verder heb ik nog steeds problemen met m'n camera. Naast de 'kunstlicht' bug (keldering van fps), zijn foto's vaak niet eens te openen, fout weggeschreven dus. Dat is een software probleem. Hier zijn ze er wel al mee bezig maar nog geen echte oplossing.
En waar kan ik m'n bluetooth headset pairen? Bluetooth Explorer lijkt niet te werken.
Verder heb ik nog steeds problemen met m'n camera. Naast de 'kunstlicht' bug (keldering van fps), zijn foto's vaak niet eens te openen, fout weggeschreven dus. Dat is een software probleem. Hier zijn ze er wel al mee bezig maar nog geen echte oplossing.
En waar kan ik m'n bluetooth headset pairen? Bluetooth Explorer lijkt niet te werken.
[ Voor 6% gewijzigd door Magnolia op 06-02-2008 19:25 ]
Ontspan.
Mag ik weten wanneer je die bestelling geplaatst hebt?J.Klepzeiker schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:29:
Vandaag berichtje van Central Point, TC wordt verstuurd !!503,- euri's incl. nog 49 op voorraad !!!
![]()
![]()
Aangezien mijn bestelling (en betaling) op 20 december heb geplaatst en ze op mijn e-mailtjes gewoonweg niet reageren.
Ben namelijk erg benieuwd naar hun volgorde van uitleveren.
Verwijderd
Probeer deze eensMagnolia schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 19:24:
Kent iemand een programma waarmee de LEDjes van de Cruise te configureren zijn? Van mij hoeft hij niet elke 3 sec op te lichten als hij gewoon een GSM-verbinding heeft, wel vind ik het fijn dat hij dit doet als ik bijv een sms nog niet gelezen heb, of een telefoontje gemist.
Volgens mij hoort er op de Nederlandse ook gewoon handschriftherkking op te zitten (gewoon Windows Mobile 6 feature?). Anders lijkt me dat nog een grote reden om voor de UK-versie te gaanVerwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 22:49:
Op de Nederlandse versie schijnt geen handschriftherkenning te zitten![]()
Is er wel een mogelijkheid om het erop te zetten?
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Wat ik op de vorige pagina gevraagd heb, heb ik nu gevonden:
Een cabje om de namen op te slaan als voornaam, achternaam
Vind ik persoonlijk veel handiger dan het standaard achternaam, voornaam, wat WM heeft.
[Edit]
Stom, weer een kwartier vergooit
Een cabje om de namen op te slaan als voornaam, achternaam
Vind ik persoonlijk veel handiger dan het standaard achternaam, voornaam, wat WM heeft.
[Edit]
En ik zit speciaal voor deze vraag heel XDA af te zoeken, omdat ik zweerde dat ik dit programmaatje ergens gezien had... Het was dus op Allaboutphones...
Stom, weer een kwartier vergooit
[ Voor 43% gewijzigd door brrrt op 06-02-2008 19:53 ]
Eindelijk, voorraadstatus HTC Touch Cruise UK op smartphonestunts.nl:
Uit voorraad leverbaar
Hehe, zie je wel: gewoon op F5 blijven drukken, dan komt het goed.
Nou opsturen dat ding!
Uit voorraad leverbaar
Hehe, zie je wel: gewoon op F5 blijven drukken, dan komt het goed.
Nou opsturen dat ding!
Gewoon rösti
Er staat onder het downloaden progje dat de software niet werkt op de HTC Touch en men er dus vanuit gaat dat het alleen op de Kaiser werkt. Tja, je kunt het altijd proberen. Ik bedoel, is het zeker dat de software voor een Kaiser (TyNTN II) zowiezo ook bruikbaar is voor de Touch Cruise?
Offtopic: PDAshop.nl heeft de NL versie ook weer op voorraad! Voor degenen die hem nog niet besteld hebben...
http://www.pdashop.nl/pro...ouch-cruise-p3650-nl.html
Offtopic: Dan zou je zeggen dat het voor ons ook een keer raak moet zijn:)TweakMarkster schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 19:59:
PDAshop.nl heeft de NL versie ook weer op voorraad! Voor degenen die hem nog niet besteld hebben...
Offtopic: Morgen maar weer eens bellen met Sitel 
Ontopic: Even opgezocht op XDA-developers (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=355277 | 2e zin van eerste post |) en die geeft aan dat het zeer onverstandig is om Kaiser (TyTN) tweaks te gebruiken op je Touch Cruise -> leidt tot een harde reset en dus alles weer kwijt. Ik zou de tweak&CAB-file voor de LED lampjes voor een TyTN dus niet gebruiken.
Ontopic: Even opgezocht op XDA-developers (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=355277 | 2e zin van eerste post |) en die geeft aan dat het zeer onverstandig is om Kaiser (TyTN) tweaks te gebruiken op je Touch Cruise -> leidt tot een harde reset en dus alles weer kwijt. Ik zou de tweak&CAB-file voor de LED lampjes voor een TyTN dus niet gebruiken.
Is het eigenlijk al mogelijk om een NL versie om te toveren naar een UK versie?
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Afgelopen weekend order geplaatst, maandag betaalt. Vandaag verzonden !Ruben_Pruim schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 19:31:
[...]
Mag ik weten wanneer je die bestelling geplaatst hebt?
Aangezien mijn bestelling (en betaling) op 20 december heb geplaatst en ze op mijn e-mailtjes gewoonweg niet reageren.
Ben namelijk erg benieuwd naar hun volgorde van uitleveren.
Ik zou maar een serieus contact gaan zoeken
P.S Vandaag wél mijn 6GB sdhc micro kaartje binnen gehad, te gék !!
Trouwens ben bij PDAshop in afwachting van een Brodit TC houder met sigarettenlader. Heeft iemand al zo'n ding binnen ? En via welke store?
Verwijderd
Is het misschien een idee om twee topics over de TC te maken?
Eentje over de beschikbaarheid en ééntje over echt technische zaken? Ik word een beetje moe van al die beschikbaarheidsopmerkingen van iedereen, terwijl dit voor bezitters totaal irrelevant is. Beetje rg veel topicvervuiling zo.
We zijn op de achtergrond met iets bezig, binnen een paar dagen verwachten we iets concreets te hebben. Heb nog even geduld!
Eentje over de beschikbaarheid en ééntje over echt technische zaken? Ik word een beetje moe van al die beschikbaarheidsopmerkingen van iedereen, terwijl dit voor bezitters totaal irrelevant is. Beetje rg veel topicvervuiling zo.
We zijn op de achtergrond met iets bezig, binnen een paar dagen verwachten we iets concreets te hebben. Heb nog even geduld!
[ Voor 19% gewijzigd door pven op 06-02-2008 21:48 ]
Heb ik ook, werkt als een tierelier. Nu alleen nog een wachtwoord op het hard resetten van je device en progje is perfect.
Daar is al wat over gezegd, beschikbaarjeidsopmerkingen horen erbij, maar niet zoveel als nu. Lijkt mij onzinnig om daar een andere topic over te maken toch?Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:36:
Is het misschien een idee om twee topics over de TC te maken?
Thnx!
Net geprobeerd, werkt prima, heb alle LEDjes uitgezet behalve, bij gemiste sms/oproepen. Dan knippert mn Cruise groen of oranje. Wel mis ik nog een aantal functies. Zo gaat 't LEDje nu niet meer constant oranje branden als hij aan het opladen is. En er is ook geen aparte setting voor WLAN(die knippert nu ook niet meer). Maar dit volstaat voor nu. Hopelijk schrijft iemand een versie speciaal voor de TC.
Had nog een andere vraag, ik heb ingesteld dat lang rode telefoontje inhouden, het toestel vergrendeld. Alleen dan springt hij ook altijd terug naar het Vandaag scherm, en dat wil ik niet. Als ik bijv met pocket player mp3's aan het luisteren ben, wil ik graag ook nog na vergrendeling in pocket player blijven, en niet minimaliseren. Zo kan ik namelijk met de druktoetsen pocket player blijven bedienen terwijl het toestel vergrendeld is.
Iemand die weet hoe ik dat voor elkaar krijgt?
Verder heb ik sinds kort een Sony Ericsson HBH-DS200 Bluetooth headset. Nu wil ik de knoppen op die headset anders programmeren, zijn er programma's die de functies van je bluetooth headset kunnen programmeren?
[ Voor 4% gewijzigd door Magnolia op 06-02-2008 22:09 ]
Ontspan.
Bovendien lijkt hij nu redelijk goed leverbaar te worden, dus die discussie bloedt toch snel dood.Yzord schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:45:
[...]
Daar is al wat over gezegd, beschikbaarjeidsopmerkingen horen erbij, maar niet zoveel als nu. Lijkt mij onzinnig om daar een andere topic over te maken toch?
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
Ja, alleen zit ik nu met een dilemma.Yzord schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:44:
[...]
Heb ik ook, werkt als een tierelier. Nu alleen nog een wachtwoord op het hard resetten van je device en progje is perfect.
Ik heb op het toestel ook een code. Als ik ik hem aan zet, krijg moet ik eerst de toestelcode intoetsen, en dan pas de pincode.
Nu heb ik dus de keuze: Of WIMP laten werken en toestelcode eraf halen, of toestelcode laten zitten en WIMP er af. Want als je 'dief' het toestel niet aan krijgt ondanks nieuwe simkaart (dankzij toestelcode) dan heeft WIMP ook weinig zin.
Wat denken jullie ervan? Een dief zou de telefoon eerder in de gracht gooien als hij een toestelblokkering krijgt, dan dat die niets door heeft en eerst nog eens uit moet zoeken welke knoppen hij/zij in moet drukken voordat de hardreset wordt uitgevoerd.
Hoi!
Verwijderd
hoi, ik heb nu sinds een paar dagen ook de touch cruise, echter mijn telefoonabonnement gaat pas 11 feb. maar goed ik kan hem al wel gebruiken. Ik heb alleen 2 probleempjes
1. De batterij gaat echt als een tierelier leeg. Vandaag was hij in 8 uur leeg, met sporadisch gebruik. Heb geen bluetooth of wifi aanstaan ook geen programma's draaiend. Wat me wel opviel is dat hij heel warm werd. Als de batterij nu al zo snel leeg is word ik al helemaal ongerust als ik dadelijk ga bellen en internetten, laat staan tomtom gebruiken, want dan zou hij echt in 1 uur leeg zijn. De batterij die meegeleverd is de orginele HTC 1350 mAh batterij.
2. het 2e probleem is niet van de telefoon, maar met het installeren van de activesync software. Als ik dit wil installeren (van de cd/ of van de microsoft site) krijg ik de volgende foutmelding:
Fout. Er is een probleem met dit Windows Installer-pakket. Een DLL-bestand dat is vereist voor het voltooien van de installatie, kan niet worden uitgevoerd. Neem contact op met de systeemondersteuning of de leverancier van het pakket. De cd moet worden afgesloten, omdat er een fout is opgetreden.
Heeft iemand dit ook wel eens gehad en hoe heb je het probleem toen opgelost? Heb al van alles geprobeerd.
1. De batterij gaat echt als een tierelier leeg. Vandaag was hij in 8 uur leeg, met sporadisch gebruik. Heb geen bluetooth of wifi aanstaan ook geen programma's draaiend. Wat me wel opviel is dat hij heel warm werd. Als de batterij nu al zo snel leeg is word ik al helemaal ongerust als ik dadelijk ga bellen en internetten, laat staan tomtom gebruiken, want dan zou hij echt in 1 uur leeg zijn. De batterij die meegeleverd is de orginele HTC 1350 mAh batterij.
2. het 2e probleem is niet van de telefoon, maar met het installeren van de activesync software. Als ik dit wil installeren (van de cd/ of van de microsoft site) krijg ik de volgende foutmelding:
Fout. Er is een probleem met dit Windows Installer-pakket. Een DLL-bestand dat is vereist voor het voltooien van de installatie, kan niet worden uitgevoerd. Neem contact op met de systeemondersteuning of de leverancier van het pakket. De cd moet worden afgesloten, omdat er een fout is opgetreden.
Heeft iemand dit ook wel eens gehad en hoe heb je het probleem toen opgelost? Heb al van alles geprobeerd.
Ik gok dat er 2 oorzaken zouden kunnen zijn:Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 23:08:
1. Besturingssyteem. Als je Vista draait, dan heb je een soortgelijk ActiveSync, maar is het Windows Mobile Device Centre.
2. Beschadigde/corrupte CD. Kan gebeuren.
Oplossing: Software bij Microsoft downloaden.
ActiveSync: http://www.microsoft.com/...e/activesync/default.mspx
ActiveSync NL: http://www.microsoft.com/...5aee64%26DisplayLang%3dnl
Windows Mobile Device Centre: http://www.microsoft.com/...biel/apparaatcentrum.aspx
Dat herken ik. Maar niet met mijn Touch Cruise. Bij sporadisch gebruik doe ik er meer dan twee dagen mee (nu is dat meer uitzondering dan regel). Dit in tegenstelling tot de gloednieuwe Touch Dual van m'n vriendin. Die heeft ook een belachelijk warme achterkant, en ze doet ook niet lang met de accu. Ik overweeg om er mee terug te gaan want dit klopt voor mijn gevoel echt niet. Het is niet te hopen dat de laatste zending HTC's met een slechte batch accu's te kampen heeft.Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 23:08:
Over je accu; deze moet waarschijnlijk eerst nog ff 'op gang' komen. Hoe vaak heb je em al opgeladen? Ik denk dat je pas na 6~10 keer opladen de volledige capaciteit van de accu kan benaderen.Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 23:08:
hoi, ik heb nu sinds een paar dagen ook de touch cruise, echter mijn telefoonabonnement gaat pas 11 feb. maar goed ik kan hem al wel gebruiken. Ik heb alleen 2 probleempjes
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Verwijderd
Ik heb hem nu toaal 2-3 keer totaal opgeladen. Ik ga er stiekem vanuit, dat de batterij het dus nog beter gaat doen. Iig bedankt.
Nog over het probleem met activesync installeren:
Ik heb windows XP, en de foutmelding treedt zowel als ik activesync van de cd op de computer wil zetten en als ik het gedownload heb. Het ligt denk ik dus aan mijn computer. Misschien is het iets heel simpels, een dll file wat ik ergens moet weghalen ofzo...., voordat ik alles uit de kast ga halen en windows XP opnieuw moet installeren.
groetjes mark
Nog over het probleem met activesync installeren:
Ik heb windows XP, en de foutmelding treedt zowel als ik activesync van de cd op de computer wil zetten en als ik het gedownload heb. Het ligt denk ik dus aan mijn computer. Misschien is het iets heel simpels, een dll file wat ik ergens moet weghalen ofzo...., voordat ik alles uit de kast ga halen en windows XP opnieuw moet installeren.
groetjes mark
Ik heb ergens gelezen dat HTC de TC niet meer gaan updaten (videodrivers). Ik ben nu aant twijfelen of ik een UK of een NL versie moet kopen. Zijn er al betere (custom) roms. Als die er zijn, zullen ze hoogstwaarschijnlijk voor een UK versie zijn toch?
Waar heb je deze "wijsheid" vandaan? De huidige rom is nog lang niet af, er zijn nog een aantal bugs die ze in mijn ogen moeten oplossen.Kira12 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 00:11:
Ik heb ergens gelezen dat HTC de TC niet meer gaan updaten (rom). Ik ben nu aant twijfelen of ik een UK of een NL versie moet kopen. Zijn er al betere (custom) roms. Als die er zijn, zullen ze hoogstwaarschijnlijk voor een UK versie zijn toch?
-Problemen met de cam die beschadigde plaatjes opslaat.
-Vertaalfoutjes (nou ja hier kan ik dan nog wel mee leven, het is alleen slordig)
-Die beruchte videokaartdrivers mogen ook wel erin gezet worden waarmee het geheel sneller word.
-En nog de overige problemen die ermee zijn (ze zijn er vast wel ik ben ze alleen nog niet tegengekomen).
Het lijkt me sterk dat ze een telefoon die net op de markt is nu al geen support meer geven. Officieel hoort een fabrikant ervoor te zorgen dat zijn produkten doen waarvoor ze zijn bedoeld en die foto's is toch wel een van de functies die moeten werken. Ik denk dus persoonlijk dat je onzin uitkraamt vooral omdat je er geen bron bij noemt waardoor het niet te verifieren is.
[ Voor 4% gewijzigd door DutchKel op 07-02-2008 00:23 ]
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Het is ook onzin, via HtcClassAction.org kun je de officiele responses lezen van HTC. Deze site gaat vooral over het niet meeleveren van videodrivers, maar in de verklaringen van HTC wordt er gesproken over ROM updates, tech support en mogelijk (na het lezen van de pagina, lijkt het erop dat de afdeling Marketing/Communicatie & de afdeling Tech Support, ieder een andere mening erop na houden) dat de videodrivers nog opgelost gaat worden voor de Touch Cruise.
HTC heeft wel aangegeven dat het videodriver probleem opgelost gaat worden in toekomstige toestellen.
Resumé: Er komt nog support, maar je moet wachten. Niet zo gek aangezien ze nog steeds als een gek aan het produceren zijn voor de pas 2e uitlevering.
http://www.htcclassaction.org/responses.php
Als je twijfelt, kun je wellicht beter voor de NL versie gaan. Dit omdat via XDA-Developers.com (custom) ROM updates te verkrijgen zijn en die zijn volgens mij in het Engels.
Wil je meer weten of er al wat bekend is rondom tweak, roms, progjes, etc moet je een kijkje nemen op het forum van XDA-Developers.com.
HTC heeft wel aangegeven dat het videodriver probleem opgelost gaat worden in toekomstige toestellen.
Resumé: Er komt nog support, maar je moet wachten. Niet zo gek aangezien ze nog steeds als een gek aan het produceren zijn voor de pas 2e uitlevering.
http://www.htcclassaction.org/responses.php
Als je twijfelt, kun je wellicht beter voor de NL versie gaan. Dit omdat via XDA-Developers.com (custom) ROM updates te verkrijgen zijn en die zijn volgens mij in het Engels.
Wil je meer weten of er al wat bekend is rondom tweak, roms, progjes, etc moet je een kijkje nemen op het forum van XDA-Developers.com.
[ Voor 14% gewijzigd door TweakMarkster op 07-02-2008 00:50 ]
Klinkt bekend. Bij mij staat de synchronisatie met Exchange aan en gebruik ik hem als agenda. Bluetooth staat uit en misschien 15 minuten bellen per dag. In dat geval moet ik hem na 1.5 dag zeker opladen want dan is hij helemaal leeg.Verkenner schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:58:
Het is me nu al een paar keer voorgekomen dat de accu van mijn TC binnen een paar uur leeg was, zonder iets te doen. De accu was daarvoor 70 tot 80 % geladen.
Ik ga er namelijk vanuit dat wanneer ik niets doe de TC automatisch in de stand-by mode komt.
Er is ingesteld dat de TC uitgeschakeld wordt indien er 3 minuten geen handelingen zijn geweest.
Soms lijkt er erop dat de TC denkt dat hij nog aan de power hangt. In die situatie is namelijk ingesteld om nooit naar de stand-by stand te gaan.
Hebben anderen ook soortgelijke ervaringen ?
Wat zou je aan kunnen doen ?
Aangezien dit erg subjectief is en HTC alleen specs afgeeft voor de UMTS-standby tijd (450 uur) heb ik de volgende test gedaan. Hard reset van telefoon, accu helemaal opladen, alle services behalve de telefoon uitzetten en maar laten liggen op een plek die maximaal UMTS ontvangst heeft. Dit heb ik 1 dag (24 uur) gedaan en zie dan dat de accu nog op 92% staat. Dit betekent dat de accu ongeveer 2,83% per uur ontlaadt en dus totaal 100 / 2,83 = 283 uur (100/8) * 24 = 300 uur standby kan blijven.
Dit is nogal ver onder de specificaties van HTC en denk dat ik ze eens ga bellen.
Zijn er nog meer mensen die dergelijke metingen hebben gedaan of ervaringen hebben?
8% in 24 uur is toch niet 2,83 per uur maar 0,33 of zie ik dat verkeerd
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 08:55:
Als je dit met de calculator van de TC hebt berekend, dan bestel ik em af!!
Andere hardware knop gebruiken voor je toetsenblokkering?Magnolia schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 22:08:
Had nog een andere vraag, ik heb ingesteld dat lang rode telefoontje inhouden, het toestel vergrendeld. Alleen dan springt hij ook altijd terug naar het Vandaag scherm, en dat wil ik niet. Als ik bijv met pocket player mp3's aan het luisteren ben, wil ik graag ook nog na vergrendeling in pocket player blijven, en niet minimaliseren. Zo kan ik namelijk met de druktoetsen pocket player blijven bedienen terwijl het toestel vergrendeld is.
Iemand die weet hoe ik dat voor elkaar krijgt?
Dat is goed nieuws! Gisteren had ik ook mijn telefoon compleet opgeladen en ben toen naar m'n werk gegaan. Overdag heb ik 'm dus niet super veel gebruikt, af en toe om 'm te showen, en 's avonds heb ik 'm constant gebruikt (heb 'm sinds zaterdag). Aan 't eind van de dag had 'ie nog 30% batterij. Ik heb 'm toen maar overnieuw opgeladen.Yellowneck schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 23:53:
[...]
Over je accu; deze moet waarschijnlijk eerst nog ff 'op gang' komen. Hoe vaak heb je em al opgeladen? Ik denk dat je pas na 6~10 keer opladen de volledige capaciteit van de accu kan benaderen.
Ik vraag me alleen af of dit uiteindelijk schadelijk is voor m'n telefoon. Ik vind 't zonde als m'n telefoon < 35% is, om dan aan 'n nieuwe dag te beginnen. Ik weet dan zeker dat 'ie de lunch niet meer haalt. Dus dan laad ik 'm op...
Is dat uiteindelijk schadelijk voor m'n telefoon/accu? Ik ga ervan uit dat ik niet de enige ben die dit doet...
[ Voor 28% gewijzigd door brrrt op 07-02-2008 09:15 ]
Accu's zijn erop gemaakt om ten alle tijde te laten laden. Vooral PDA accu's. Ik zou me daar niet druk over maken.
Hoe kom je hier op? Ik snap eigenlijk beide berekeningen niet echt...BurnHard schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 08:57:
8% in 24 uur is toch niet 2,83 per uur maar 0,33 of zie ik dat verkeerd
24 uur x 60 minuten = 1440 minuten
1440 x 100% : 8% = 18000 minuten doet de telefoon erover om 100% leeg te zijn
18000 : 60 minuten = 300 uur
De telefoon doet 't volgens mijn berekening dan 300 uur over om helemaal leeg te gaan...
Mijn simpele berekening hoor... ik kan ook fout zitten
Kijk! Da´s goed nieuwsYzord schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:11:
Accu's zijn erop gemaakt om ten alle tijde te laten laden. Vooral PDA accu's. Ik zou me daar niet druk over maken.
Vreemd om te horen dat jullie TC's zo snel leeglopen! Ik heb mijn TC nog maar net (1 keer opgeladen), en die staat nu 2 dagen standby, en daarbij speel ik er nog regelmatig mee, en staat de batterij nu op 66%.
Controleer anders even of er niet teveel applicaties op de achtergrond draaien. Door het afsluit kruisje langer ingedrukt te houden, forceer je de applicatie om daadwerkelijk af te sluiten, en niet op de achtergrond actief te blijven.
Controleer anders even of er niet teveel applicaties op de achtergrond draaien. Door het afsluit kruisje langer ingedrukt te houden, forceer je de applicatie om daadwerkelijk af te sluiten, en niet op de achtergrond actief te blijven.
Don't dream your life, live your dreams!
Simpel 8% in 24 uur dus per uur is het 8 : 24 is volgens mij 0,33 per uur. Uiteindelijk is het hetzelfde, kom je ook op 300 uur uitbrrrt schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:16:
[...]
Hoe kom je hier op? Ik snap eigenlijk beide berekeningen niet echt...
24 uur x 60 minuten = 1440 minuten
1440 x 100% : 8% = 18000 minuten doet de telefoon erover om 100% leeg te zijn
18000 : 60 minuten = 300 uur
De telefoon doet 't volgens mijn berekening dan 300 uur over om helemaal leeg te gaan...
Mijn simpele berekening hoor... ik kan ook fout zitten
[...]
Kijk! Da´s goed nieuws
Verwijderd
Same here. Je kan ook in het Today sckerm het meest rechtse bovenste icoontje (de drie streepjes met het pijltje) aanklikken en dan in één keer alle programma's sluiten.SilencerNL schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:20:
Vreemd om te horen dat jullie TC's zo snel leeglopen! Ik heb mijn TC nog maar net (1 keer opgeladen), en die staat nu 2 dagen standby, en daarbij speel ik er nog regelmatig mee, en staat de batterij nu op 66%.
Bij mij doet de batterij het uitstekend. Ik zet hem na gebruik wel altijd op standby met de standby knop.
Vraagje, is het ook mogelijk om direct het scherm uit te laten gaan wanneer toetsenbord blokkering wordt aangezet? Nu gaat het scherm namelijk pas na 1 minuut uit.
Dat is bij mij trouwens ook altijd een probleem. Ik kom er telkens achter dat er nog applicaties op de achtergrond draaien. Soms wel een stuk of 10... Ach ja, ik kan ermee leven, tenzij ik niet eens een dag doorkom met m'n telefoon...SilencerNL schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:20:
Gewoon een keertje de knop waarmee je hem aan en uit doet even indrukken en klaar? Ik zie nog steeds niet in waarom je sowieso die toetsenblokkering nodig hebt, maar dat terzijdeStephan Oudmaijer schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:47:
Vraagje, is het ook mogelijk om direct het scherm uit te laten gaan wanneer toetsenbord blokkering wordt aangezet? Nu gaat het scherm namelijk pas na 1 minuut uit.
Toch nog even over de beschikbaarheid (zal hierna niet meer gebeuren!):
@TweakMarkster: Ik heb net gebeld met Sitel en ze krijgen vanmiddag de HTC Touch Cruise in overvloed op voorraad
, dus nog even geduld!
Ontopic: Ik verwacht dat wanneer je veel programma's op de achtergrond hebt draaien inderdaad de accu zeer snel leeg gaat. Wel vind ik het raar dat bij de één de batterij aanzienlijk sneller leeg is dan bij de ander (ook al is de accu al meer dan 10x opgeladen)?
@TweakMarkster: Ik heb net gebeld met Sitel en ze krijgen vanmiddag de HTC Touch Cruise in overvloed op voorraad
Ontopic: Ik verwacht dat wanneer je veel programma's op de achtergrond hebt draaien inderdaad de accu zeer snel leeg gaat. Wel vind ik het raar dat bij de één de batterij aanzienlijk sneller leeg is dan bij de ander (ook al is de accu al meer dan 10x opgeladen)?
Het is handig wanneer je bij het bellen 't tooltje aan hebt staan dat 't scherm niet uit gaat. Dat heb ik. Dan kan je geen applicaties openen tijdens 't bellen, en gaat je scherm niet uit. Ik heb gewoon slide2unlock, geweldig programmaatje hiervoor!J0YR1D3R schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:02:
[...]
Gewoon een keertje de knop waarmee je hem aan en uit doet even indrukken en klaar? Ik zie nog steeds niet in waarom je sowieso die toetsenblokkering nodig hebt, maar dat terzijde
Ik heb m'n telefoon nu zo'n 4x opgeladen. Ik heb 'm namelijk nog niet zo langradem205 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:03:
De accuduur kan dus meer worden
Verwijderd
Ik heb sinds een paar dagen het toestel in huis en wil daarop mijn gekochte versie van TomTom installeren ( 5 series). Ik krijg hier echter een fout in de setup applicatie. Kan iemand mij vertellen of ik, door de aanschaf van de TC, gebonden ben om nieuwe software aan te schaffen?
Zou heel goed kunnen dat je TT6 ervoor nodig hebt.
Ja, het is jammer dat er geen PM functie is, want dan had deze conversatie via die weg kunnen lopen. Aan de andere kant worden andere gebruikers wel geïnformeerd over de gang van zaken omtrent bestelligen... Maar ik ga straks ook nog ff het meisje van Sitel lastig vallen aan de telefoon. Morgen dagje vrij nemen en voor de brievenbus zittenradem205 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:03:
@TweakMarkster: Ik heb net gebeld met Sitel en ze krijgen vanmiddag de HTC Touch Cruise in overvloed op voorraad, dus nog even geduld!
Ik heb er nooit last van gehad. Behalve bij 1 Nokia telefoon, maar daar bleek de batterij gewoon niet goed te zijn. Bij de Qtek's (2020, 2020i, 9100) was de standby tijd prima. Al moet ik wel zeggen dat ik het een beetje een gemiste kans is dat er "maar" een 1350 mAh batterij in zit.Ontopic: Ik verwacht dat wanneer je veel programma's op de achtergrond hebt draaien inderdaad de accu zeer snel leeg gaat. Wel vind ik het raar dat bij de één de batterij aanzienlijk sneller leeg is dan bij de ander (ook al is de accu al meer dan 10x opgeladen)?
Wellicht dat het verstandig is om met je batterij terug te gaan, mocht je er problemen mee hebben EN je hebt niet al teveel progjes op de achtergrond draaien.
Ik begrijp het niet zo goedbrrrt schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:11:
[...]
Het is handig wanneer je bij het bellen 't tooltje aan hebt staan dat 't scherm niet uit gaat. Dat heb ik. Dan kan je geen applicaties openen tijdens 't bellen, en gaat je scherm niet uit. Ik heb gewoon slide2unlock, geweldig programmaatje hiervoor!
Dat zou toch niet mogen uitmaken. TT5 draaide prima op WM2003/WM5 toestellen, dus dan zou dat toch ook moeten op WM6 toestellen? Ik heb namelijk niets gelezen over het feit dat de gehele architectuur van WM6 aangepast is en het niet meer compatible is met "oude" programma's.Yzord schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:29:
Zou heel goed kunnen dat je TT6 ervoor nodig hebt.
BrulBoei, wat voor foutmelding krijg je precies? En staat TT6 al geinstalleerd of zijn daar (install)bestanden op je Smartphone aanwezig?
Verwijderd
Ik heb een harde reset gedaan en dus is ie helemaal schoon. Ik stop de installatie cd van TomTom5 er in en volg de aanwijzingen. Installeer de applicatie -> vervolgens de melding: In TomTom Setup Application is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak. De analyse van het foutrapport is te lang om hier te posten.TweakMarkster schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 11:04:
BrulBoei, wat voor foutmelding krijg je precies? En staat TT6 al geinstalleerd of zijn daar (install)bestanden op je Smartphone aanwezig?
Verwijderd
hel raar vraag hoor maar men heft t hier steeds over "soft" en "harde" resetVerwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 11:12:
[...]
Ik heb een harde reset gedaan en dus is ie helemaal schoon. Ik stop de installatie cd van TomTom5 er in en volg de aanwijzingen. Installeer de applicatie -> vervolgens de melding: In TomTom Setup Application is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak. De analyse van het foutrapport is te lang om hier te posten.
hoe doe je dit eigenlijk op de TC
Dat is weer een foutmelding waar we niets mee kunnen. Het enige dat eruit op te maken is dat wellicht het installatiebestand corrupt is geraakt. Heb je het installatie bestand al vaker gebruikt op je huidige computer? Of is wellicht de configuratie en/of het besturingssysteem veranderd, waardoor het installatiebestand niet meer werkt?Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 11:12:
[...]
Ik heb een harde reset gedaan en dus is ie helemaal schoon. Ik stop de installatie cd van TomTom5 er in en volg de aanwijzingen. Installeer de applicatie -> vervolgens de melding: In TomTom Setup Application is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak. De analyse van het foutrapport is te lang om hier te posten.
Verwijderd
Mijn pc draait vanaf het begin op XP en daarmee kon ik het wel installeren op mijn Ipaq 6515. Ik zou het natuurlijk ook eens via mijn laptop kunnen proberen.TweakMarkster schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 11:31:
[...]
Dat is weer een foutmelding waar we niets mee kunnen. Het enige dat eruit op te maken is dat wellicht het installatiebestand corrupt is geraakt. Heb je het installatie bestand al vaker gebruikt op je huidige computer? Of is wellicht de configuratie en/of het besturingssysteem veranderd, waardoor het installatiebestand niet meer werkt?
Een beetje raar is het natuurlijk wel. Het liefste zou ik de installatie cdrom die bijgeleverd is gebruiken en mijn (oude) kaarten daarbij installeren. Een update van die kaarten is dan zo gemaakt
Voor zover ik weet werken de kaarten van TT5 niet onder TT6, dus dat is dan niet echt een optie.Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 11:38:
[...]
Mijn pc draait vanaf het begin op XP en daarmee kon ik het wel installeren op mijn Ipaq 6515. Ik zou het natuurlijk ook eens via mijn laptop kunnen proberen.
Een beetje raar is het natuurlijk wel. Het liefste zou ik de installatie cdrom die bijgeleverd is gebruiken en mijn (oude) kaarten daarbij installeren. Een update van die kaarten is dan zo gemaakt
Aangezien de PC niet veranderd is, gok ik er toch op dat er wellicht een krasje op je CD is gekomen op een vitale plek. Wellicht dat TomTom zo aardig is om je een nieuw instalaltie bestand toe te sturen?
Verwijderd
Brrrt, enig idee welke versie jij van slide2unlock erop heb staan?brrrt schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:11:
[...]
Het is handig wanneer je bij het bellen 't tooltje aan hebt staan dat 't scherm niet uit gaat. Dat heb ik. Dan kan je geen applicaties openen tijdens 't bellen, en gaat je scherm niet uit. Ik heb gewoon slide2unlock, geweldig programmaatje hiervoor!
Verwijderd
Ik zal het proberen. Even inloggen bij TomTom en dan contact zoeken. In ieder geval bedankt voor je hulp.TweakMarkster schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 11:43:
[...]
Voor zover ik weet werken de kaarten van TT5 niet onder TT6, dus dat is dan niet echt een optie.
Aangezien de PC niet veranderd is, gok ik er toch op dat er wellicht een krasje op je CD is gekomen op een vitale plek. Wellicht dat TomTom zo aardig is om je een nieuw instalaltie bestand toe te sturen?
Ondanks dat het offtopic is, wil ik het toch even melden: ik kan me niet voorstellen dat TT zo aardig is om je iets toe te zenden. Ik ben laatst met ze bezig geweest ivm een defecte TT en een recente kaartupgrade en heb er werkelijk geen cent voordeel uit kunnen halenTweakMarkster schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 11:43:
[...]
Voor zover ik weet werken de kaarten van TT5 niet onder TT6, dus dat is dan niet echt een optie.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Nou ja, iemand heeft technische problemen met zijn TC en TT. Is dat Offtopic? Zo ja, excuses.pven schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 12:15:
[...]
Ondanks dat het offtopic is, wil ik het toch even melden: ik kan me niet voorstellen dat TT zo aardig is om je iets toe te zenden. Ik ben laatst met ze bezig geweest ivm een defecte TT en een recente kaartupgrade en heb er werkelijk geen cent voordeel uit kunnen halen(ondanks dit, heb ik toch weer een TT gekocht
).
Nee, heb je, Ja kan je krijgen. Uiteraard zullen ze eerst proberen om je een nieuwe TT aan te laten schaffen
Ik heb zelf 0.99c geinstalleerd, en die werkt prima.Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 11:49:
Brrrt, enig idee welke versie jij van slide2unlock erop heb staan?
Soft reset is een reboot van de TC. Dit doe je door je stylus in het gaatje te steken onder het apparaat, naast de USB aansluiting.Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 11:26:
hel raar vraag hoor maar men heft t hier steeds over "soft" en "harde" reset
hoe doe je dit eigenlijk op de TC
Een harde reset moet je mee uitkijken, hiermee breng je de TC terug naar fabrieksstandaard en ben je dus alle gegevens kwijt (behalve op je SD kaart). Een harde reset voer je uit door de 2 knoppen 'navigatie' en 'internet' ingedrukt te houden, en vervolgens een softreset uit te voeren. Houdt de 2 knoppen ingedrukt, tot je de vraag krijgt of je zeker weet dat je een harde reset wilt uitvoeren. Vervolgens instructies op het scherm opvolgen.
Don't dream your life, live your dreams!
Verwijderd
daar kan ik wat mee , heb t bij mn n73 ook weleens uitgevoerd inderdaad alles kwijt maar maakte regelmatig back up zal met TC toch ok kunnen neem ik aan (back-uppen) dus dat ga ik dan ook regelmatig doenSilencerNL schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 12:35:
[...]
Ik heb zelf 0.99c geinstalleerd, en die werkt prima.
[...]
Soft reset is een reboot van de TC. Dit doe je door je stylus in het gaatje te steken onder het apparaat, naast de USB aansluiting.
Een harde reset moet je mee uitkijken, hiermee breng je de TC terug naar fabrieksstandaard en ben je dus alle gegevens kwijt (behalve op je SD kaart). Een harde reset voer je uit door de 2 knoppen 'navigatie' en 'internet' ingedrukt te houden, en vervolgens een softreset uit te voeren. Houdt de 2 knoppen ingedrukt, tot je de vraag krijgt of je zeker weet dat je een harde reset wilt uitvoeren. Vervolgens instructies op het scherm opvolgen.
Probeer anders PowerGuard eens uit. Met dit tooltje kun je spanning, stroomverbruik, temperatuur etc. monitoren. Misschien weet je dan meer...radem205 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:03:
@TweakMarkster: Ik heb net gebeld met Sitel en ze krijgen vanmiddag de HTC Touch Cruise in overvloed op voorraad, dus nog even geduld!
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
je had ook de zoek functie kunnen gebruiken, vind je het hier op got niet, dan wel op googleVerwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 12:43:
[...]
daar kan ik wat mee , heb t bij mn n73 ook weleens uitgevoerd inderdaad alles kwijt maar maakte regelmatig back up zal met TC toch ok kunnen neem ik aan (back-uppen) dus dat ga ik dan ook regelmatig doen
Bij mij is 't 1x voorgekomen dat ik aan 't bellen was en dat m'n scherm ineens uitging en niks meer wilde doen. Ik had toen een softreset moeten doen en toen ging 't normaal. Uit angst daarvoor wil ik liever m'n scherm aanhoudenJ0YR1D3R schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:49:
[...]
Ik begrijp het niet zo goedJe laat je scherm aanstaan en gaat hem vervolgens locken? Waarom laat je hem dan niet gewoon uitgaan? Sowieso de eerste keer dat ik applicaties open tijdens het bellen moet me nog gebeuren...
Wel vaag, m'n telefoon heeft 2x een vastloper gehad toen ik aan 't bellen was, dat het gesprek ineens uitviel en ik een softreset moest doen zodat 't weer goed gaat. Ik weet niet of iemand hier ook problemen mee gehad heeft/een oplossing weet?
Ik heb de nieuwste, volgens mij is dat dezeVerwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 11:49:
[...]
Brrrt, enig idee welke versie jij van slide2unlock erop heb staan?
Nee, dat is S2U. S2U2 is de nieuwste, versie 0.99c. Versie 2.99c dus eigenlijk.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Verwijderd
Krijg denk ik geen reply op m'n printvraag, maar is de behoefte om te printen bij niemand aanwezig? K'had 2jaar geleden een pda en ben toen ook al bezig geweest met wat progjes om te kunnen printen, maar dat was toen niet veel. Als iemand wat weet, ik hou me echt aanbevolen.
Waarom gooien we het forum niet dicht? Je kan alles namelijk vinden op GoogleFonta schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 13:01:
[...]
je had ook de zoek functie kunnen gebruiken, vind je het hier op got niet, dan wel op google
Tja, ik zou je graag willen helpen, maar ik heb nog geen WM6 toestel en was niet op hoogte van dit programmaatje. Ik heb absoluut de behoefte om te printen vanaf mijn toestel. Nu ben ik steeds aan het kopieëren naar mijn laptop of stuur het naar mijn email om het vervolgens uit te kunnen printen.Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 13:30:
Krijg denk ik geen reply op m'n printvraag, maar is de behoefte om te printen bij niemand aanwezig? K'had 2jaar geleden een pda en ben toen ook al bezig geweest met wat progjes om te kunnen printen, maar dat was toen niet veel. Als iemand wat weet, ik hou me echt aanbevolen.
Mocht ik eindelijk mijn toestel binnen hebben, dan ga ik het gelijk uitproberen. Wellicht dat er wel bezoekers zijn die dit al geprobeerd hebben?
Verwijderd
Oke,
Major freeze hier!
Telefoon op trillen en daarna beltoon gezet.
Telefoon op standby gezet.
Ik ben blijkbaar door 2 mensen gebeld, maar die telefoontjes zijn niet binnengekomen/had ik niet gevoeld/gehoord.
Beeldscherm blijft zwart en gaat niet meer aan door op standby knop te drukken (hoe lang ook).
Alleen met softreset was hij weer aan de praat te krijgen.
Hebben anderen hetzelfde?
En over dat scherm aan laten staan tijdens het bellen, dat is wel heel handig hoor, zeker als je je voicemail af aan het luisteren bent en berichten weg wilt gooien of bewaren. Dan moet je op je scherm drukken en als dat uitstaat wordt dat wat moeilijk
Major freeze hier!
Ik ben blijkbaar door 2 mensen gebeld, maar die telefoontjes zijn niet binnengekomen/had ik niet gevoeld/gehoord.
Beeldscherm blijft zwart en gaat niet meer aan door op standby knop te drukken (hoe lang ook).
En over dat scherm aan laten staan tijdens het bellen, dat is wel heel handig hoor, zeker als je je voicemail af aan het luisteren bent en berichten weg wilt gooien of bewaren. Dan moet je op je scherm drukken en als dat uitstaat wordt dat wat moeilijk
Verwijderd
Voor de belangstellenden; zojuist een mailtje ontvangen van Algebeld.nl dat m'n HTC TC UK morgen bij hun zal arriveren, en dezelfde dag naar mij verzonden zal worden. Ik heb hem besteld op 9 januari 2008.
damn.. nog een heel weekend wachten
Verwijderd
Iemand een goede wm6 internet browser die de nieuwe flash 7 ondersteund ? Heb namelijk flash pagina's die niet goed werken. Heb zelf al minimo 0.2, opera en opera mini geprobeerd maar helaas geen succes.
Van Pven mochten we het hier niet meer over hebbenVerwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:24:
Voor de belangstellenden; zojuist een mailtje ontvangen van Algebeld.nl dat m'n HTC TC UK morgen bij hun zal arriveren, en dezelfde dag naar mij verzonden zal worden. Ik heb hem besteld op 9 januari 2008.
De discussie zal binnenkort afsterven aangezien de uitlevering weer opgestart is. Sitel, PDAshop, CentralPoint, Smartphonestunts, etc. hebben inmiddels vandaag en/of gisteren grote voorraden binnen gekregen. Iedereen zal zeer waarschijnlijk de komende dagen zijn of haar TC binnen krijgen, waarna de back-orders verwerkt zijn en er daarna nog voorraad is. Dus vanaf volgende week is het bestellen -> dag later telefoon in huis
whaha ja waarom ook nietYzord schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 13:30:
[...]
Waarom gooien we het forum niet dicht? Je kan alles namelijk vinden op Google
maar wou alleen maar aangeven dat een beetje zoeken geen kwaad kan ipv meteen maar je vraag neer te "plempen".
Maar nu weer ontopic
Ik ga volgende week mijn contract van t-mobile verlengen of een nieuw abbo afsluiten, moet ik nog beslissen maar heb wel al besloten om voor de htc touch cruise te gaan
Deze had je al wel geinstalleerd? http://www.adobe.com/products/flashplayer_pocketpc/ ?Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:30:
Iemand een goede wm6 internet browser die de nieuwe flash 7 ondersteund ? Heb namelijk flash pagina's die niet goed werken. Heb zelf al minimo 0.2, opera en opera mini geprobeerd maar helaas geen succes.
Vast wel. Tja, het blijft natuurlijk wel moeilijk voor pocketpc browser om resource vretende flash animaties af te spelen. Als het met Opera en IE niet lukt, dan geef ik je weinig hoop.
Nog heel even geduld. Opera 9.5 komt bijna uit en die moet echt alle huidige Internet standaarden ondersteunen waardoor je geen verschil moet zien of je de webpagina op de PC of op de PDA bekijkt. Zie ook http://www.opera.com/b2b/solutions/mobile/video/Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:30:
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Niet helemaal waar. Uit de PorductSheet blijkt dat het niet HTML 5 ondersteund. Net nieuw gereleased natuurlijk, maar zo blijven browsers achter de feiten aanhollenXanion schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:39:
Nog heel even geduld. Opera 9.5 komt bijna uit en die moet echt alle huidige Internet standaarden ondersteunen waardoor je geen verschil moet zien of je de webpagina op de PC of op de PDA bekijkt. Zie ook http://www.opera.com/b2b/solutions/mobile/video/
Ondersteunde Standaarden
- HTML 4.01 (incl. Street HTML)
- XHTML 1.0/1.1
- XML 1.0/1.1
- CSS 2.1 and 3 (partial)
- CSS MP 1.1
- DOM Level 2 and 3 (partial)
- JavaScript 1.5 / ECMAScript 3rd
Edition
- HTTP 1.0/1.1
- AJAX (XMLHttpRequest / Web
Services)
- OMA Browsing:
* WAE 2.3
* XHTML MP 1.2
* ECMAScript MP 1.0
* WML 1.3
- cHTML / i-mode HTML
- SVG Tiny 1.2
Complete pagina omtrent ondersteuning Opera 9: http://www.opera.com/docs/specs/
Mijn advies (wat ik ook heb gedaan). Koop de Touch Cruise los en maak van je abo een sim only. Scheelt je een hoop centjesFonta schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:34:
[...]
Ik ga volgende week mijn contract van t-mobile verlengen of een nieuw abbo afsluiten, moet ik nog beslissen maar heb wel al besloten om voor de htc touch cruise te gaan
Dikke lol, net een half uur durende discussie gehad met een medewerker van HTC (nog wel in het engels ook nog pff). Ze ontkennen in alle toonaarden dat er iets mis is met de driver van de chipset en dat ik mijn TC maar terug moet sturen. Ding heb ik net 3 dagen. Hij beweert dat ik de enige ben met dit probleem en dat een device nooit de markt op komt voordat alles werkt.
En zo wordt je voor de gek gehouden
En zo wordt je voor de gek gehouden
Ligt het aan mij of zie ik flash ondersteuning er helemaal niet tussen staan?TweakMarkster schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:53:
[...]
Ondersteunde Standaarden
- HTML 4.01 (incl. Street HTML)
- XHTML 1.0/1.1
- XML 1.0/1.1
- CSS 2.1 and 3 (partial)
- CSS MP 1.1
- DOM Level 2 and 3 (partial)
- JavaScript 1.5 / ECMAScript 3rd
Edition
- HTTP 1.0/1.1
- AJAX (XMLHttpRequest / Web
Services)
- OMA Browsing:
* WAE 2.3
* XHTML MP 1.2
* ECMAScript MP 1.0
* WML 1.3
- cHTML / i-mode HTML
- SVG Tiny 1.2
Complete pagina omtrent ondersteuning Opera 9: http://www.opera.com/docs/specs/
Klopt. Meestal is dit de beste oplossing. Heb ik de vorige keren ook telkens gedaan, alleen had deze keer een goede aanbieding. Ik was dit keer duurder geweest met een sim only verlening + 50% korting aanbieding + los toestel, dan contractverlening. Scheelde toch 150 euri in totaal (totale abbo kosten + prijs toestel). Dit was het een typisch geval van "de uitzondering die de regel bevestigd".Yzord schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:54:
[...]
Mijn advies (wat ik ook heb gedaan). Koop de Touch Cruise los en maak van je abo een sim only. Scheelt je een hoop centjes
Maar helpt dus om een middagje ervoor uit te trekken, alle mogelijke aanbieders af te gaan en ff een overzichtje (excel) maken.
Of juist nietYzord schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:54:
[...]
Mijn advies (wat ik ook heb gedaan). Koop de Touch Cruise los en maak van je abo een sim only. Scheelt je een hoop centjes
Kijk maar naar de netwerkactie van T-Mobile (smartphonestunt.nl) : Relax 150 : 16.50 per maand 2 jaar abbo + 59.50 (toestel)
in totaal: 455.50 <-- Scherpe prijs!
Los Toestel: +/- 500. + beltegoed over 2 jaar.
[ Voor 4% gewijzigd door Kira12 op 07-02-2008 15:03 ]
Hmm, ik was idd even vergeten dat ik mijn toestel wat goedkoper heb idd. Mijn excuses.
Nadeel van T-Mobile Relax is dat je smsjes apart moet betalen, dus nog een extra sms bundelKira12 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 15:02:
[...]
Of juist nietLigt ook aan hoeveel je belt.
Kijk maar naar de netwerkactie van T-Mobile (smartphonestunt.nl) : Relax 150 : 16.50 per maand 2 jaar abbo + 59.50 (toestel)
in totaal: 455.50 <-- Scherpe prijs!
Los Toestel: +/- 500. + beltegoed over 2 jaar.
Net geinstalleerd....alle browsers blijven zeiken over dat ik de laatste flash niet heb. Werkt dus helaas ook niet.TweakMarkster schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:34:
[...]
Deze had je al wel geinstalleerd? http://www.adobe.com/products/flashplayer_pocketpc/ ?
Ik ben benieuwd of de HTC-gebruikers die Opera Mobile meegeleverd kregen deze versie ook krijgen ipv dat we ze weer moeten aanschaffen.Xanion schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:39:
[...]
Nog heel even geduld. Opera 9.5 komt bijna uit en die moet echt alle huidige Internet standaarden ondersteunen waardoor je geen verschil moet zien of je de webpagina op de PC of op de PDA bekijkt. Zie ook http://www.opera.com/b2b/solutions/mobile/video/
Nou ja, dat kan kloppen. Het namelijk niet echt een webstandaard. Het is zijn movie/animatie files die in een webpagina ge-"embedded" worden. Daarvoor zijn de TAGS <object />, <embed /> en <i frame /> belangrijk. Deze worden ondersteund (Zie http://www.opera.com/docs/specs/#graphics). Naast deze ondersteuning heb je dan ook de juiste plug-in nodig of in ieder geval een plug-in die de movie/animatie files kan lezen, verwerken en afspelen. En dat is weer aan Adobe om te leveren voor de PPC.Yzord schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 15:00:
[...]
Ligt het aan mij of zie ik flash ondersteuning er helemaal niet tussen staan?
Dan heeft Adobe de laatste Flash technologieën niet in de laatste plug-in voor de PPC gestoken. De webpagina's die je niet kan openen zijn gebouwd met de laatste Flash technologieën/infrastructuur welke door de laatste Adobe plug-in (for windows XP/2000/Vista) worden ondersteund, maar nog niet in de laatste plug-in voor de PPC zijn ingebouwd.Yzord schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 15:15:
[...]
Net geinstalleerd....alle browsers blijven zeiken over dat ik de laatste flash niet heb. Werkt dus helaas ook niet.
Maar daarom kan het nog steeds kloppen dat de browser je vertelt dat je laatste versie niet hebt. Deze checkt namelijk niet welk systeem je draait, hij merkt alleen dat je een bepaalde versie niet hebt en/of jouw versie de gebruikte technologie niet gebruikt. Voor de PC is er de mogelijkheid om te updaten/upgraden, maar de PPC (nog) niet.
Verwijderd
zelfde heb ik ook gehad, batterij ff losgenomen daarna weer oké maar toch wel lastig zal wel een bug zijn wachten op een update dan maarVerwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:18:
Oke,
Major freeze hier!![]()
Weet iemand in welke map de smsberichten worden opgeslagen, of de telefoon wel/dan wel op de sd-kaart?
Hoi!
Verwijderd
Bedankt voor het snelle reageren. Ik heb idd flash al geinstalleerd. En heb het ook met die trial geprobeerd van opera maar het mocht niet baten. Dan maar wachten op de 9.5 van opera. Hopelijk gaan dan wel alle sites het goed doen !!
Andere vraag heb mobiel internet van Vodafone en heb vrijwel overal hsdpa dus dat gaat super snel !! Maar op youtube kan ik geen filmpjes afspelen met de standaard streaming mediaplayer. Geeft de volgende foutmelding: "Vinden van netwerk mislukt". Iemand hetzelfde probleem ? Of oplossing daarvoor ? Maar via mijn wifi thuis speelt hij ze wel keurig af heel apart.
Andere vraag heb mobiel internet van Vodafone en heb vrijwel overal hsdpa dus dat gaat super snel !! Maar op youtube kan ik geen filmpjes afspelen met de standaard streaming mediaplayer. Geeft de volgende foutmelding: "Vinden van netwerk mislukt". Iemand hetzelfde probleem ? Of oplossing daarvoor ? Maar via mijn wifi thuis speelt hij ze wel keurig af heel apart.
De websites waarschijnlijk wel, maar de flash filmpjes en animaties worden aangestuurd door de Flash plugin. Daar zul je dan toch echt op een nieuwe flash plugin versie van Adobe moeten afwachten.Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 15:55:
Bedankt voor het snelle reageren. Ik heb idd flash al geinstalleerd. En heb het ook met die trial geprobeerd van opera maar het mocht niet baten. Dan maar wachten op de 9.5 van opera. Hopelijk gaan dan wel alle sites het goed doen !!
Ik heb dit 1x gehad, zoals ik in m'n vorige post heb verteld. Maar dan tijdens 't bellen.Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:18:
Oke,
Major freeze hier!![]()
Dat je de telefoon niet gevoeld/gehoord kan hebben, kan dat niet gewoon liggen aan dat je het geluid uitgezet hebt, in plaats van op trillen? Deze fout heb ik namelijk ook een keer gemaakt.
Ik heb dit ook nog eens gehad met m'n 9100. Kwam vooral omdat het geheugen volgelopen was. Daarnaast is het dan zo dat je maar 1 keer op de standby knop hoeft te drukken en dan moet afwachten tot de processor die opdracht verwerkt. Duurt wel ff, maar werkt wel. Door op het knopje te blijven drukken, blijf je opdrachten verzenden naar de processor, welke het al zwaar genoeg heeftbrrrt schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 16:10:
[...]
Ik heb dit 1x gehad, zoals ik in m'n vorige post heb verteld. Maar dan tijdens 't bellen.
Dat je de telefoon niet gevoeld/gehoord kan hebben, kan dat niet gewoon liggen aan dat je het geluid uitgezet hebt, in plaats van op trillen? Deze fout heb ik namelijk ook een keer gemaakt.
Een softreset (legen van geheugen) werkte ook altijd. Ik had alleen gedacht/hoopt dat het met de hogere specs van de TC, dit niet zou gebeuren. Gelukkig komt het jullie maar 1 keer voor en niet meerdere keren per dag, waar mijn 9100 nog wel eens last van heeft. Ik ga er dus wel op vooruit als mijn TC morgen binnenkomt
[ Voor 9% gewijzigd door TweakMarkster op 07-02-2008 16:38 ]
Er is een aparte thread voor dit soort klachten omtrent Vodafone mobiel internet.Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 15:55:
Vodafone/MSN Live probleem*
Wellicht dat je daar je antwoord kan vinden.
Dit topic is gesloten.
![]()