Dr. Strangelove schreef op zondag 11 november 2007 @ 08:55:
[...]
Niet iedereen
Om te beginnen moet ik zeggen dat ik altijd een hekel aan Tomb Raider gehad heb, dus het genre van 3rd person games is bij mij niet echt bekend qua speelstijl (m.u.v. MGS dat ik super vind), maar ik zal dan toch ongevraagd mijn mening geven.
Om te beginnen was ik teleurgesteld door de graphics. Ik vond het detail in de gezichten vrij laag, lager dan ik in veel andere games tegenwoordig zie. De textures zijn ook vrij saai en low res. Vervolgens lijkt de polygon count aan de lage kant; veel platte en hoekige oppervlakken (die parachute is gewoon ranzig, de meeste ledges zijn erg simpel vormgegeven), en als vliegtuigliefhebber deed het pijn om te zien hoe slecht het watervliegtuig gemodelleerd was. De motorgondels waren gewoon crap vormgegeven, alsof we het over een spel uit begin jaren 90 hebben. Watereffecten zien eruit als 1st gen pixelshaderoefeningetjes. Dit zijn details, maar het zijn details die veel andere spellen wél goed doen.
De gameplay is zoals gezegd mijn stijl niet, maar na alle previews had ik gehoopt dat dit spel me zou overtuigen. Helaas. Het blijft vaak zoeken naar waar je naartoe moet en er zijn onzichtbare barrieres (ik kan wel hoge hellingen afspringen maar niet over een boomstronk op kniehoogte heen). Enemies komen uit het niets, en als je een area van voor naar achteren gecleared denkt te hebben verschijnen ze achter je opeens weer. Zucht.
Ik weet niet welk spel jij hebt zitten spelen op wat voor televisie maar jouw mening staat toch echt wel vierkant op die van mij (en ik denk van velen). Je grafische mambo-jambo "gezeur" vind ik persoonlijk nergens op gebasseerd. Het zijn geen crysis facial textures maar de animaties, de sfeer, de textures van de jungle, alles dat leeft, dat dynamisch is, dat zijn eigen schaduw heeft, water wat om de rotsen heen stroomt, kleren die half nat worden, gezichts uitdrukkingen, schitterende animaties, top geluid en top belichting maakt Uncharted graphic-wise alleen al een top game voor mij. En dan nog maar te zwijgen over de gameplay, verhaallijn, "feeling" etc, is bij mij iig ook helemaal in orde. Ook die mooie cut-scenes die je ziet zijn gewoon in-engine dus geen CGI troep en dat is het mooie van de current/next-gen, dat die filmpjes die je daar ziet ala Gears of War, Crysis, etc gewoon het echte spel is.
CoD4 krijgt ook 10en voor de graphics. Niet omdat de individuele textures zo halsoverkop top zijn maar de belichting, de animaties en het oog voor detail maakt het toch zeker wel een van de mooiste spellen die ik gespeeld heb. Dat level in Oost Europa volgens mij, overdag, met veel gras en kleine huisjes en 2 bruggen (zit ook in MP) is echt watertandend mooi als GEHEEL. Niet als je met je neus tegen een muur loopt, gaat inzoomen en de pixels-gaat-fcken. Speel daar UT3 maar voor, die hebben dat met leuke filters opgelost dat je dan nog detail zit waar in feite niets zit
Anyway, iedereen is entitled-to-an-opinion. Maar ik weet niet wat jij verwachte grafisch van Uncharted maar bij mij zit dat en het hele plaatje iig geweldig in elkaar.
[
Voor 3% gewijzigd door
nudie op 11-11-2007 12:12
]