Kixtart schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:05:
[...]
En jij denkt respect te verdienen als je zo disrespectvol tegen andere gebruikers bent?
- Eigen reacties aandragen voor een +2 is sowieso al dubieus
- Reacties hebben tijd nodig om een score te krijgen, want niet iedereen leest die artikelen direct
- Die reactie was verder toch al niet geweldig. Zelf kwam ik op een 0.5 ongeveer uit en daarom net een +1.
- Overmatig gebruik van smilies haalt de reactie naar beneden omdat het door de meeste als irritant gezien wordt (idem voor mij)
Mij komt je post eerder over dat je andersom bedoelde. Serieus met een soort van grapje om het mogelijk te maken om je eigen reactie hier neer te zetten. Denk je verder dat TheZeroorez om die reden een -1 gaat geven? Het is gewoon een directere manier om mijn punten die boven staan duidelijk te maken.
Je eerste reactie ging al nergens over en die laatste al helemaal niet. In de toekomst moet je een andere manier vinden om discussies aan te gaan.
Uhm.. Teneerste wie begint met zo'n disrespectvolle reactie?! Niet iK!
1. Dat klopt, daarom door al die smilies erbij te zetten, dacht ik dat dit toch duidelijk wel was dat dit in eerste instantie als grapje bedoelt is.
2. Dat weet ik ook, en daarom moest het ook duidelijk zijn dat als je vanuit gaat dat iemand zoiets ook kan snappen dat dit daarom wel in eerste instantie een grapje moet zijn.
3. De eerste reactiewas op zich niet byzonder, dat klopt, maar ook niet te min. Ik geef beschrijf een aantal observaties die ik in het filmpje zie. Misschien weet jij ook wel dat de wetenschap zich ontwikkelt door dingen te observeren... Maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat dit interessante dingen zijn waar de lezer over na zou kunnen denken, hetgeen ook mij idee was.
Het 2e gedeelte dat over de circelfrequentie, en golfbewegingen enzo. Dat komt ook niet zomaar uit het niets vallen dit had ik uit reactie gedaan die verder inging op:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2470175Door engelbertus, woensdag 27 februari 2008 14:47
In verhouding tot de afmeting van het electron is de snelheid dus enorm, ook al is dat slechst 0,5 mm per seconde. maar of die waarde wel klopt vraag ik mij af.
Ik heb in het 2e gedeelte verder uit proberen te leggen waarom een lage snelheid toch heel snel kan zijn. Maar tegelijkertijd snapte ik nu eindelijk ook waarom de circelfreqentie (het aan tal radialen per seconde) zo belangrijk is.
Misschien is het je ook opgevallen dat ik niet al te moeilijke woorden gebruik. Dit doe ik ook omdat ik de lezer niet dood wil gooien met moeilijke worden om interessant over te komen. Ik wil dat mensen ook wat opsteken van de reacties en of iets hebben om over na te denken zonder al teveel offtopic te gaan.
4. Die smilies nheb ik daar neergezet om niet al te betweterig over te komen en een wat meer relaxte 'sfeer' aan de discussie te geven.
Misschien
lijkt hij daardoor niet bijster interessant, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat dat ook zo is! Met begrijpend lezen kan je uit op het eerste gezicht weinig zeggend
lijkende teksten al veel halen.
Sterker nog, de grootste theorien beginnen soms met met regelmaat met één simpele gedachte/aanname.
Denk je verder dat TheZeroorez om die reden een -1 gaat geven?
Mag ik u wijzen op het drukgemaakte gedeelte:
Suggereerd hij zelf niet wat dat hij misschien een -1 zou/had kunnen geven?
Maar goed, ik zal geen grapjes meer maken dat is wel duidelijk! Wil niet zeggen dat mijn intentie 100% correct was, dat snap ik ook wel. Dat het zo ongelegen zou vallen zag ik ook niet van tevoren aankomen. Maar dan kan je wel gewoon normaal reageren en tenminste de moeite doen om mijn posts (als je het dan toch zo wil gaan beoordelen) eens
goed goed proberen te lezen/begrijpen. (Ondanks mijn soms slechte grammatica en spelling).
Het is je ook misschien opgevallen dat ik in al mijn reacties van de afgelopen maanden niet al te moeilijke woorden gebruik, of ze minstens probeer uit te leggen zodat een leek die ook kan snappen.
Zou het niet zo zijn dat een reactie met een inhoudelijk correcte post, maar met moeilijke woorden die toch bijna niemand begrijpt bijna net ze zo veel of weinig waard is als een die niks toevoegd?
Soms zijn mijn posts niet opzich zelfstaand, maar probeer ik mensen te helpen en of te verduidelijken wat anderen zeggen zodat die ook verdienen wat ze eigenlijk zouden krijgen.
Want ik zie vaak dat mensen met een inhoudelijke contra post op iets reageren terwijl ze eigenlijk helemaal niets van de vorige post begrepen. Daardoor krijg je dat de voorgaande post niet de waardering krijgt die hij hoort te krijgen, maar degene die het zelf niet eens snapt, die krijgt wel al die punten... Ook al had die voorige poster wél gelijk.
Maar wat de TheZeroorez precies zegt;
Dat is nu
precies de slechte neiging die vele andere mensen met mod-rechten hebben! Daarom kan ik ook aardig voorspellen wanneer een reactie wel of niet die bepaalde punten krijgt en waarom hij soms een +2 krijgt!
Dat zijn echt van die vooroordelen waar mensen vaak vanuit gaat. 'Ziet de post er 'kinderlijk' uit dan moet de reactie ook kinderlijk zijn, dus die laten we gewoon lekker op 0 staan!'
Mensen doen niet eens moeite meer om het hele verhaal te lezen en of te bergijpen of als er tegenstrijdigheden zijn; wat is dan toch het uiteindelijke punt dat diegene probeert te brengen?.