Het kleine +2 posts topic

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 12.671 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar even het +2 topic weer tot leven gebracht...

Deze satoer in 'nieuws: Panasonic wil blu-ray-standaard voor 3d-beelden' stond op 4x 0.... Zelfs de meest voorzichtige moderator, moet daar toch minstens +1 voor geven.

Van mij een +2. On-topic, interessant, en vrijwel zeker bij vrijwel iedereen onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 12:57

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat is inderdaad een goede post. Hij staat nu mooi soliede op +2.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

t-h in 'nieuws: 'Marktaandeel Microsoft daalt beneden 90 procent''

Bizar gemodereerd. 21 personen hebben wat toegekend, waarvan 3 Pro/Powermods. En alleen deze laatste 3 hebben een +2 toegekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 07:24
Ecteinascidin schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:01:
t-h in 'nieuws: 'Marktaandeel Microsoft daalt beneden 90 procent''

Bizar gemodereerd. 21 personen hebben wat toegekend, waarvan 3 Pro/Powermods. En alleen deze laatste 3 hebben een +2 toegekend.
Ik vind hem eigenlijk ook niet meer dan een +1 waard. Hij geeft geen bronnen en ik zie het daarom als zijn mening. En op een of andere manier ben ik nog niet overtuigd dat het idd een goede meting is, waardoor ik hem een +1 geef en geen +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb die reactie ook een +2 gegeven. De reden was simpel. Die reactie was beter dan de gemiddelde +1 die ik daar tegengekomen ben, en dan geef ik graag een +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dikke +1, maar ik vindt een +2 een beetje aan de hoge kant...

Ik zal de ProMod score derhalve wat genuanceerder maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

BarôBarôZZa in 'nieuws: Lerares bestraft leerling na uitdelen van 'illegale' Linux-distro - update'
en de reactie daar op:
Diabolical in 'nieuws: Lerares bestraft leerling na uitdelen van 'illegale' Linux-distro - update'

Omdat ze duidelijk beide veel moeite hebben gestoken in het geven van hun comment, en interessant leesvoer zijn i.m.o.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

2x +2 inderdaad. Hoe die reacties aan hun nullen komen snap ik niet, ook voordat de laatste stukken eraan werden toegevoegd waren ze op zijn minst royaal +1.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Een 0 is hier gewoon mismodden imo. Die twee reacties voegen op zijn minst *iets* toe aan de discussie en zijn niets minder dan een +1. Ik heb er zelf ook 2x +2 voor gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eerste is een dikke +2. Uitermate goede post, die perfect de verschillende nuances aanstipt, zonder een speurtje fanboyisme. Werkelijk ongelooflijk dat daar zoveel 0 moderaties op staan. Dat zijn allemaal pure meningmods. Zou goed zijn als die een +2 afwijking aan hun broek kregen...

Die tweede twijfel ik tussen +1 en +2... Beetje meer de standaard retoriek, waarbij er voorbij wordt gegaan aan het feit dat er ook een wereld buiten de ICT bestaat... Dikke +1, maar beetje mager voor +2. Interessant genoeg staan er hier nauwelijks 0's bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Ik vind de eerste meer een +2 dan de tweede, maar wat mij betreft vallen ze beide binnen de criteria. Dergelijke nette reacties in een dergelijk nieuwsartikel kan je niet hard genoeg toejuigen.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:26

hellknight

Medieval Nerd

Rapture in Rechter stelt zitting p2p-rechtszaak Riaa uit
eigenlijk een +1,5 (twijfelgeval dus), maar toch maar voor de +2 gegaan - post is goed uitgewerkt, en, hoewel hij een duidelijk standpunt inneemt, vrij van het standaard geflame dat meestal opduikt in dit type artikel

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Oef, da's wel een hele loepzuivere +2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Inderdaad. Die 1,5 is zwaar ondergewaardeerd. ;) Het is gewoon een duidelijke +2. Wanneer hij nog een nette samenvatting / conclusie had gegeven was hij een +2,5 waard geweest :) (alleen bestaat die niet :p)

[ Voor 10% gewijzigd door Arne op 16-12-2008 21:41 ]

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight

hellknight

Medieval Nerd

mischien ben ik wat te voorzichtig met waarderen ;-)

maar goed, denk dat de volgende ook wel een +2 verdiend:
Niemand_Anders in 'Rechter stelt zitting p2p-rechtszaak Riaa uit'
Ik ben het niet eens met zijn zienswijze, maar hij geeft duidelijk aan waarom hij er zo over denkt, en post is goed uitgewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Je hoeft niet voorzichtig te zijn met die reactie hoor ;) Dat is gewoon een +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
robertwebbe in 'nieuws: Reizigersvereniging Rover wil onderzoek naar Duits systeem ov-chipkaart'
Net betoog dat ook nog nette andere reacties tot gevolg heeft. Is wel een +2 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Eens met --Niels--. Hij heeft nog een klein zetje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dan maken we er toch effectief een +2 van? :P

*Done* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 09:40
Zenyatta in 'nieuws: Rechter stelt Buma in gelijk in twist over muziekheffing in winkels'
Die mag van mij wel op +2. Zeer nette post die een duidelijk fundamenteel verschil neerzet tussen verschillende opties in de lopende discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dat is een duidelijke en mooie +2. Zo zien we de reacties graag.

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
elmuerte in 'reviews: Jaaroverzicht: Turbulentie in opensource-land'
elmuerte in 'reviews: Jaaroverzicht: Turbulentie in opensource-land'
Ik nomineer deze 2 als potentiele +2. Zoiezo is dat hele topic van erg hoge kwaliteit, mogelijk zijn er meer potentiele +2 reacties, maar ik heb nog niet alles gelezen.

edit: allebei de berichten zijn van elmuerte, was me niet eens opgevallen, maar dat is een goed teken :D

[ Voor 10% gewijzigd door Dorus op 25-12-2008 19:27 ]

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Best wel eens eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Een mooie reactie met heel wat overwegingen die IMHO echt een +2 verdient:
Q in 'nieuws: Rapport bekritiseert Australisch internetfilterplan'

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Met het risico een beetje bot over te komen vind ik die reactie wel een heel erg captain obvious gehalte hebben.
Aan de andere kant staat het allemaal wel netjes op een rijtje (zonder bronvermelding en vol met aannames, dat dan weer niet).
Misschien dat ik in deze mening alleen sta maar dan zie ik graag de uitleg van een ander waarom dit een +2 waard is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Inderdaad een mooie reactie, maar geen echt bijzondere, ik geef hem ook een +!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of deze het moddereterforum al langs is gekomen, wil het toch even benadrukken.
+2 waardering wordt namelijk echt vééél te weinig toegekend aan goed onderbouwde posts.

http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=2867161

Deze post is echt uniek, want nu wordt slecht energieverbruik bij videokaarten (Nvidia) eindelijk eens in perspectief gezet. Het mag best genoemd worden, dat Nvidia ontzettend weinig aan innovatie op lange termijn denkt en in tegenstelling tot ATI, dat zich richt op de massa, alleen denkt aan die performance-crown.
Vind ik dus echt een +2 waard. Toch krijgt deze slechts +1. Hieruit maak ik op dat het systeem gewoon nog niet optimaal is, dat er in de regel teveel +0 wordt toegekend en dat een +1 moderatie te veel opvalt met de groene kleur (.. waardoor moddereters +1 (groen) vaak voldoende vinden voor menig posts met meerwaarde).

Er zijn over het algemeen veel tweakers die hun best doen om een +2 must-read status te behalen voor hun post. Indien een post dan ook werkelijk zoiets waard is, komt een +1-moderatie als demotiverend aan.

Edit: Bij nader inzien kom ik er zelfs achter dat driemaal -1 is toegewezen, eveneens driemaal neutraal.

:+ Jongens dat is werkelijk te absurd voor woorden

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2008 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Een +2 op die post is een meningmod. Een -1 geven voor die post is echter een nog ernstiger mismod, het is een goed onderbouwde, ter zake doende post. De post geeft een aantal feiten en overwegingen die de post inderdaad een duidelijke +1 maken, maar het energieverbruik is absoluut geen kernpunt van de nieuwspost en ook niet echt relevant in dit marktsegment. Als je dan toch deze post een +2 zou willen geven om zo extra nadruk te geven aan het hoge energieverbruik van deze kaarten dan ben je gewoon aan het meningmodden, zo bijzonder is de post namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

MicGlou in 'nieuws: Ziggo zet nieuwe stap in uitrol docsis 3.0'

Schommelt tussen de +1 en +2, zit wat mening in verweven maar ik vind hem doorslaan naar +2. Jullie ook?

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

In eerste instantie zou ik zeggen: het nieuws gaat helemaal niet over de kwaliteit van ziggo! Maar als ik de consensus van de reacties zo zie is deze reactie inderdaad wel heel relevant en dus +2 waardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

w00tstok in 'meuk: Mame 0.129' vond ik persoonlijk een +2 waard. Een zeer goed antwoord op een zeer relevante vraag.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

Boeboe schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 14:58:
w00tstok in 'meuk: Mame 0.129' vond ik persoonlijk een +2 waard. Een zeer goed antwoord op een zeer relevante vraag.
Hoewel de reactie relevant is vind ik hem persoonlijk geen +2 waard. Geen ervaring, geen eigen mening, geen goede beknopte uitleg maar hoofdzakelijke een verwijzing naar wwn Wiki pagina. Relevant en door veel mensen verward met gratis maar voor mij geen +2.

+1 waar die nu op staat is ok.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Boeboe schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 14:58:
Da's een goed antwoord maar dermate specifiek dat 't geen toegevoegde waarde voor iedereen geeft. Geen +2 iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Om maar eens een tegenwicht te bieden aan alle -1's binnen het artikel mag Cheetah in 'nieuws: Microsoft verkoopt 28 miljoen exemplaren van Xbox 360' van mij best op +2. :)
(Al was ie het ook waard geweest als het artikel minder rood was geweest :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
Speedfight in 'meuk: Login Virtual Session Indexer 1.0'
Dit is een post in de meuktracker welke perfect uitlegt wat het stukje software precies doet, iets dat in het item zelf helaas mist. Hierdoor vind ik dit zeker een must read voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight

hellknight

Medieval Nerd

Dirk schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:42:
Om maar eens een tegenwicht te bieden aan alle -1's binnen het artikel mag Cheetah in 'nieuws: Microsoft verkoopt 28 miljoen exemplaren van Xbox 360' van mij best op +2. :)
(Al was ie het ook waard geweest als het artikel minder rood was geweest :P )
mee eens, had deze ook al op +2 staan - de 2x 0 is pure mismod, IMHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:34
Katsunami in 'nieuws: Ballmer presenteert bèta van Windows 7'
Deze zou ik ook willen aandragen als +2 zijnde.
Een nette goed onderbouwde post, tussen al die eindeloze Vista bashers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dat is inderdaad een goeie post, dat je daar een 0 aan kunt geven... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
Dr. Strangelove in 'nieuws: Europese Commissie buigt zich over verkoopverbod iPhone'
Deze heb ik ook al in "Het kleine-mismoderatietopic deel XII" gepost, maar mag van mij zeker op +2. Al helemaal als first post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Deze reactie (musje83 in 'nieuws: Acer stelt 10,1"-versie van de Aspire One voor'), waarin de garantie eens fijntjes uit de doeken wordt gedaan, mag van mij zeker op een +2 gemod worden.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Het is mij te offtopic om daar een +2 aan te geven, ik houd het op een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Dirk schreef op zondag 25 januari 2009 @ 02:56:
Het is mij te offtopic om daar een +2 aan te geven, ik houd het op een +1.
Ben ik niet met je eens.
1) De discussie ontstaat automatisch in de argumentatie of de Acer wel een goed apparaat is. Hiermee is het onderwerp on-topic geworden.
2) Vaak zie je draadjes die over de garantie gaan. Het is een onderwerp dat echt leeft onder de tweakers. Een verhelderende post op dit gebied mag dan ook (uitzonderlijk) gewaardeerd worden.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

1) Kwaliteit != garantie. Het is een zijspoor dat nog kan, anders had ik er ook meer dan een punt afgetrokken, maar het is absoluut niet meer het hoofdonderwerp. Dit staat me dus ook gewoon te ver van het hoofdonderwerp om de maximale score te kunnen geven.
2) Dat iets leeft onder tweakers betekend dat het hier op het forum prima besproken kan worden in de daarvoor geschikte forumonderdelen, maar niet dat het bij elk artikel op de fp. Bij dit artikel is het op zich een niet al te ver verwijderd zijspoor en kan het nog wel, maar ik ga het dan niet maximaal waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Dirk schreef op zondag 25 januari 2009 @ 15:26:
1) Kwaliteit != garantie. Het is een zijspoor dat nog kan, anders had ik er ook meer dan een punt afgetrokken, maar het is absoluut niet meer het hoofdonderwerp. Dit staat me dus ook gewoon te ver van het hoofdonderwerp om de maximale score te kunnen geven.
2) Dat iets leeft onder tweakers betekend dat het hier op het forum prima besproken kan worden in de daarvoor geschikte forumonderdelen, maar niet dat het bij elk artikel op de fp. Bij dit artikel is het op zich een niet al te ver verwijderd zijspoor en kan het nog wel, maar ik ga het dan niet maximaal waarderen.
Dan blijven wij van mening verschillen, waar overigens niets verkeerds aan is (we hebben beiden onze oprechte overtuigingen).
Gelukkig zie ik dat meer mensen het op dit moment het mij eens zijn. Maar je gaf ook al aan dat het wel een goede reactie was, maar op de verkeerde plaats in jouw ogen.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik geef het ook een +2. In een Acerdraad is een goede uitleg over garantie gewoon ontopic en behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Inderdaad een duidelijke +2.
Overigens zijn de voorgaande reacties ook verrassend goed voor zo'n topic. (maar stonden allemaal op 0. blijkbaar standaard tegenwoordig dat de eerste paar reacties altijd 0 zijn)

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Wat mij betreft een nominatie voor een +2 notering:
Freemann in 'nieuws: Google werkt aan 'slimme' energiemeter'

/edit
Het draadje staat overigens vol met fantastische replies. Als ik het zo zie moeten we het niet meer over computers e.d. hebben (altijd fanmail) maar over werledbeschouwende zaken :).

Een tweede nominatie (ook al klopt zijn verhaal niet geheel, maar zijn betoog is wel van hoog niveau):
Verwijderd in 'nieuws: Google werkt aan 'slimme' energiemeter'

[ Voor 48% gewijzigd door Pjerry op 12-02-2009 05:03 ]

Pjerry leest de les....

• Dirk

Dirk

Er staan mooiere stukken bij dit artikel, maar desondanks is ook deze inderdaad zijn +2 waard.
/edit
Het draadje staat overigens vol met fantastische replies. Als ik het zo zie moeten we het niet meer over computers e.d. hebben (altijd fanmail) maar over werledbeschouwende zaken :).

Een tweede nominatie (ook al klopt zijn verhaal niet geheel, maar zijn betoog is wel van hoog niveau):
Verwijderd in 'nieuws: Google werkt aan 'slimme' energiemeter'
Hoewel hij inderdaad op punten onderuit te halen is, blijft dit een schitterend betoog. Absoluut een +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Foute plaats, weg gehaald. 8)7

[ Voor 93% gewijzigd door Pjerry op 19-02-2009 22:07 ]

Pjerry leest de les....

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

In dit topic staan er in het eerste draadje een aantal zeer goede reacties:
nieuws: Aandeelhouders AMD akkoord met afstoten chipproductie
Sommigen zijn geen +2 waard maar er zitten er daar best wel een aantal must reads tussen.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Een poging dit topic weer wat leven in te blazen:

Als één promod deze nog even een tikje geeft staat ie op een verdiende +2:
knirfie244 in 'nieuws: Xigmatek brengt Dragoon-geheugenkoelers uit'

• Sir Guinhill
  • Laatst online: 13-09 23:05
TeddyBeertje in 'nieuws: Microsoft attendeert Vista- en Windows 7-gebruikers op WGA'
Heeft met zijn uitgebreide post en in mijn ogen goede onderbouwing wel een +2 verdiend

[ Voor 13% gewijzigd door Sir Guinhill op 26-02-2009 08:54 ]

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Het is een lange tekst idd maar om dit nu als +2 te modden?
De samenvatting onderaan was ook voldoende geweest m.i.

Ik geef een +1.

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

• Sir Guinhill
  • Laatst online: 13-09 23:05
Bij nader inzien is het idd niet echt een must read post. Het begint wel goed, maar verder worden er veel open deurtjes ingetrapt. Misschien must read voor iemand die niets van het onderwerp afweet, maar voor iemand die redelijk op de hoogte is, is het idd geen +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
ppl in 'nieuws: 'The Pirate Bay geblokkeerd door Google en Firefox'' Zeer informatief en bovendien correct, potentieel +2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Een +2 is daar inderdaad niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zijn de +2's zoals ik ze graag zie... Kort en bondig, maar met een berg relevante informatie.

Jammer dat de onze collega's blijkbaar denken dat een +2 een complete pagina moet beslaan.... Heeft nog wat hulp nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Een +2 nominatie ACM in 'plan: Tweakers.net staakt ondersteuning Internet Explorer 6'
Door mijn +2 staat hij net aan op +2 effectief (1,5 echt).

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Nu staat hij er soliede op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Pjerry schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:55:
Een +2 nominatie ACM in 'plan: Tweakers.net staakt ondersteuning Internet Explorer 6'
Door mijn +2 staat hij net aan op +2 effectief (1,5 echt).
Netjes beargumenteerde post die goed aansluit bij de discussie en het artikel --> staat nu stevig op +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:18
Arnoud Engelfriet in 'nieuws: Microsoft aangeklaagd wegens patentschending Windows Update'

Persoonlijk vind ik deze wel een +2 waard, geeft duidelijke en fijne noodzakelijke info over de patenten.

Bramos in 'nieuws: Microsoft aangeklaagd wegens patentschending Windows Update'

Net zoals deze, maar deze gaat meer over de aanvraag blijkbaar en de eerste meer over het patent zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb voor beide een +1 gegeven wat ik een nette score vind. De eerste post quote vooral extern materiaal en de 2e geeft een inzicht die zeker nuttig is maar imho geen +2 materiaal.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Bor de Wollef schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 20:58:
Ik heb voor beide een +1 gegeven wat ik een nette score vind. De eerste post quote vooral extern materiaal en de 2e geeft een inzicht die zeker nuttig is maar imho geen +2 materiaal.
Vind ik een beetje streng, die tweede, akkoord, maar die eerste mag echt wel een +2 hebben imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

HyperBart schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 21:37:
[...]

Vind ik een beetje streng, die tweede, akkoord, maar die eerste mag echt wel een +2 hebben imho.
Kun je uitleggen waarom je een +2 gerechtvaardigd vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Bor de Wollef schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 21:38:
[...]

Kun je uitleggen waarom je een +2 gerechtvaardigd vindt?
Hij geeft duidelijk technische informatie over het patent, en verwijst naar de meest officiele bron, namelijk het patent zelf, hij koppelt uit die bron zijn eigen informatie en mening en geeft voor mij een niet onbelangrijk inzicht, vooral door de link, zijn mening en terugkoppeling daaraan zijn voor mij dan de doorslaggever om toch een +2 te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

I second this....

Zie ook de kleine mismod-topic

eerste +2, tweede +1.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Goede post, netjes onderbouwd.. staat nu ook effectief op +2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight

hellknight

Medieval Nerd

zeer nette post inderdaad - +2 it is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stel voor om de +2 score te schrappen. Het voegt weinig toe. Een score van -1,0 of +1 is ook duidelijker. Er waren de afgelopen dagen weer enkele artikelen van 100+ reacties met misschien 1 of 2 +2 scores (d.i. 1/2% !). Wat is het nut - een artikel met 209 reacties en dan geen enkele +2?

Het is al een jaar of meer zo: dus je kan niet zeggen dat de optie van +2 aanspoort tot "betere" reacties, die zijn er nooit gekomen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Denk dat het beter is er een +3 nivo bij te doen. Ook al zou die dan niet veel gebruikt worden krijg je daardoor waarschijnlijk wel meer reacties die naar de +2 gemod worden. ;)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 16:10:
Ik stel voor om de +2 score te schrappen. Het voegt weinig toe. Een score van -1,0 of +1 is ook duidelijker. Er waren de afgelopen dagen weer enkele artikelen van 100+ reacties met misschien 1 of 2 +2 scores (d.i. 1/2% !). Wat is het nut - een artikel met 209 reacties en dan geen enkele +2?

Het is al een jaar of meer zo: dus je kan niet zeggen dat de optie van +2 aanspoort tot "betere" reacties, die zijn er nooit gekomen.
Ook al wordt de score weinig gegeven... het is zonde om de mensen die de +2 verdienen die niet te gunnen en ze bij het +1-volk te drukken. Er zijn meerdere positieve niveaus mogelijk. Mensen die echt hun best doen op een goede reactie verdienen ook een betere score.

Aansporen om differentiatie aan te brengen in de positieve reacties zou mijns inziens goed kunnen met een +3 score. Dan geef je gemakkelijk goede +1's die eigenlijk net geen +2 zijn dan wel een +2, en kun je de +3 aan echte topreacties geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je nou het +2 laat bestaan, maar standaard alle posts op +1 ipv +0 zet. Dan zul je denk ik wat meer +2 krijgen ("leeswaardig punt erbij"), posts die weinig toevoegen zullen automatisch wel gedownmod worden naar 0 (en de echte extremen naar -1), en neutraal ("niet bijzonder/geen mening --> no action") zullen dan wel op 1 blijven staan.

Alles standaard op 1 zetten levert denk ik meer variatie op in het aantal +2 mods, maar zonder dat het voor het overige echt grote consequenties heeft. Het is bijv. denk ik ook moeilijker iets te modden naar boven, dan iets te downmodden. Dus er zullen altijd lui zijn die de +2 niveau vervolgens in balans houden doordat ze juist die score weer iets te hoog vinden en hem +1 geven, waardoor de goeie +2 overblijven, maar wel iets meer in aantal dan nu ontstaan.

Misschien een keer een test waard om het gewoon eens uit te proberen en te kijken hoe er dan gemod gaat worden.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2009 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

pcgek schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 21:39:
Denk dat het beter is er een +3 nivo bij te doen. Ook al zou die dan niet veel gebruikt worden krijg je daardoor waarschijnlijk wel meer reacties die naar de +2 gemod worden. ;)
Ik denk dat als je tot +10 loopt je nog meer +2 reacties krijgt :P .
Dat wordt toch helemaal niet bedoeld pcgek.....

/edit
Deja vu..... Ik geloof er helemaal niets van. Het standaard niveau is grijs en die wordt pas nul als er niet op gemod wordt. Als er wel op gemod wordt kan de eerste reactie net zo goed een -1, 0, +1 of +2 zijn en dat is dan het "beginniveau".
Voor +2 geldt alleen dat mensen daar toch een soort schrik voor hebben om dat te geven (en misschien wel terecht, want een "must-read" moet ook echt een "must-read" zijn).

Om je toch een beetje van het idee af te helpen, zonder op te willen scheppen. Dit jaar heb ik als ik niet mis geteld heb 53 reacties gegeven. Hiervan is 1x 0, 37x +1 en 15 x +2. Nou ben ik wel zeer selectief met reageren. Ik moet echt wat te vertellen hebben (one-liners komen bij mij nooit voor) voordat ik reageer (vandaar "maar" 53 reacties), maar er wordt wel +2 gemodereerd.
Als compensatie moet ik er wel eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik meestal op productreviews reageer, waar iets lichter gemodereerd wordt en soms één +2 stem al bepaalt dat je een +2 scoort. Maar ook op de FP heb ik alleen +1's en +2's gescoord dus het kan echt!

[ Voor 60% gewijzigd door Pjerry op 29-03-2009 03:04 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Het toevoegen van een +3 score is alleen maar verschuiven van het probleem en dient geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Pjerry schreef op zondag 29 maart 2009 @ 01:39:
[...]

Ik denk dat als je tot +10 loopt je nog meer +2 reacties krijgt :P .
Dat wordt toch helemaal niet bedoeld pcgek.....
Dat de 'vrees' voor het geven van de hoogste score voor menig user (net als nu)dan gewoon blijft bestaan begrijp ik. Maar als je simpel gezien gewoon meer +2 wilt zien op reacties die dat zouden verdienen, dan verlaag je de drempel tot het geven daarvan op deze manier wel. Met een extra score worden het modereren dan wel moeilijker, maar het probleem blijft.

Trouwens, er zijn de laatste tijd al behoorlijk wat voorstellen geweest om het moderatiesysteem aan te passen, wat op het eerste gezicht misschien wel wat lijkt te zijn,maar waar ook de nodige nadelen aan kunnen zitten. Het is maar net wat je als doelstelling hebt. Een perfekt moderatiesysteem(voor zoiets al haalbaar is) met weinig users, of je probeert op een acceptabel nivo te komen ,wat te bereiken is met een grotere groep.

Om een handjevol 'supermoderators' over te houden is niet zo moeilijk. Voeg een paar extra scores toe en stel de afwijking die je mag hebben wat scherper en je houd maar weinig mensen over die dan nog geschikt zijn om te modereren.

Kan me niet voorstellen dat het laatste de bedoeling is, al moet er wel altijd naar een zo goed mogelijke balancering van het totaal gezocht blijven worden. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door pcgek op 29-03-2009 13:30 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Je score goed houden is geen probleem, je papegaait en dat houd je vanzelf een goede score over. Dus dat is niet de oplossing.
In een +3 systeem heeft +2 een andere betekenis gekregen, dus dan heb je wel meer +2's, maar het is een andere +2. We krijgen vervolgens de discussie waarom er zo weinig +3's uitgedeeld worden......

Een mogelijke oplossing zou kunnen zijn om de afronding eraf te gooien. Nu heeft het vaak geen zin om een +2 te geven omdat er al te veel +1's staan. Het enige dat je dan doet is zorgen dat je eerder last van de modbot zou kunnen krijgen (dus de modbot werkt het geven van +2's ook tegen!!), terwijl er aan de eindscore niets wijzigt. Door nu met tiendes te gaan werken heeft het wel zin om die ene +2 te geven die jij het waard vindt, en zie plots zullen er meer volgen. Een gelijksoortige discussie is aan de gang bij het sterrensysteem van de reviews (zie o.a. Wiethoofd in "Het kleine Productreview beoordelingento...").
Je zou dan je score kunnen laten zien op een "glijdende" schaal die langzaam van rood naar groen verkleurd afhankelijk van je score op dat moment. De toe te kennen karmapunten zouden dan natuurlijk ook onder de loep genomen moeten worden.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze lijkt me een uitstekende kandidaat voor een +2:
Verwijderd in 'nieuws: Eizo kondigt 56"-monitor voor medische toepassingen aan'

Snap ook echt niet hoe mensen hier in vredesnaam zoveel 0 voor kunnen geven.... Die snappen het écht niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 20:26:
Deze lijkt me een uitstekende kandidaat voor een +2:
Verwijderd in 'nieuws: Eizo kondigt 56"-monitor voor medische toepassingen aan'

Snap ook echt niet hoe mensen hier in vredesnaam zoveel 0 voor kunnen geven.... Die snappen het écht niet!
Ik heb er een +2 voor gegeven. Zeer inzichtelijke post die deze score absoluut verdient. Mensen die een 0 geven hebben de post niet gelezen of niet begrepen denk ik dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 11:42
Bor de Wollef schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 21:18:
[...]

Ik heb er een +2 voor gegeven. Zeer inzichtelijke post die deze score absoluut verdient. Mensen die een 0 geven hebben de post niet gelezen of niet begrepen denk ik dan maar.
Net een laatste tikje gegeven naar een +2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

t-town schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 21:45:
[...]

Net een laatste tikje gegeven naar een +2
Mooi, het is een post die een +2 zeker verdient :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 23:04:
[...]

Mooi, het is een post die een +2 zeker verdient :)
Nu maar hopen dat de Modbot daar niet anders over denkt, en de +2 gevers afstraft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 23:06:
[...]

Nu maar hopen dat de Modbot daar niet anders over denkt, en de +2 gevers afstraft :+
Dat denk ik niet. De "eind" score is nu +2. Je zou eigenlijk nooit moeten modden met angst voor de modbot als leidraad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat nu op 47x +2, met een gemiddelde van +1,7

De enige die nu dus door de ModBot zwaar op de vingers worden getikt zijn degenen die een 0 op deze post hebben gegeven. (En terecht)

Ik kan me voorstellen dat sommigen bang zijn voor de ModBot, maar dat is dan ook precies waarom dit topic er is. Om te zorgen dat dergelijke goede reacties uiteindelijk wel goed gemodereerd worden.

Dit topic is dus juist interessant voor niet-ProMods... Immers, door hier reacties aan te dragen, kunnen zij er voor zorgen dat ze gelijk een flink steun in de rug krijgen.

Voor power/ProMods is het meer een kwestie van principe, aangezien ze immuun zijn voor de ModBot. (Niet dat ze het nodig hebben... Ik modereer de laatste tijd betrekkelijk weinig, en juist vooral corrigerende mods, die relatief veel afwijking opleveren, en sta nog steeds op slechts 0,31 afwijking in de mod performance...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

49x +2 8)

/me Pjerry heeft ook een zeer verdiende duit in het zakje gedaan

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

54x +2 nu :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

In deze post is een hoop info te vinden, wel een must read voor de lezer dacht ik zo. Verwijderd in 'nieuws: Videokaartfabrikanten stellen overgeklokte GTX275's voor'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die mag inderdaad op +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

pcgek schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 22:29:
In deze post is een hoop info te vinden, wel een must read voor de lezer dacht ik zo. Verwijderd in 'nieuws: Videokaartfabrikanten stellen overgeklokte GTX275's voor'
Mooie, heel mooie post, absoluut +2.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Reinman is sowieso goed bezig... waar moet je rekening mee houden bij reviews bakken?

Reinman in 'productreview: Intel Pentium Dual Core E2160 review door Xtuv'

Wat mij betreft een +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
Jejking schreef op maandag 06 april 2009 @ 10:57:
Reinman is sowieso goed bezig... waar moet je rekening mee houden bij reviews bakken?

Wat mij betreft een +2.
Helemaal mee eens, +2 van mijn kant. Een +1 is imo zeker te laag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Eigenlijk is het een zwaar offtopic reactie en staat het duidelijk op een verkeerde plek. Maar als Reinman z'n parels in achterhoekjes wil neerleggen ben ik niet te beroerd om die memo 'parel' op te plakken.

Ik hoop alleen niet dat we vaker dit soort reacties in die hoek terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

Delerium schreef op maandag 06 april 2009 @ 11:45:
Eigenlijk is het een zwaar offtopic reactie en staat het duidelijk op een verkeerde plek. Maar als Reinman z'n parels in achterhoekjes wil neerleggen ben ik niet te beroerd om die memo 'parel' op te plakken.

Ik hoop alleen niet dat we vaker dit soort reacties in die hoek terugvinden.
mooi gezegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Die snap ik niet, Delerium. Reinman draagt constructieve kritiek aan met het oog op verbetering van de review, hij beoordeelt van punt tot punt waarom de reviewer niet goed genoeg op de belangrijkste punten ingaat en geeft tips. Ik vind dat hij daarmee een flinke plank raakslaat, het gaat immers om de review an sich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Mijn reden om de reactie op +1 te laten kun je hier vinden: Dirk in "Het kleine-mismoderatietopic deel XIV"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op maandag 06 april 2009 @ 10:57:

Daar ben ik nog niet zo zeker van dat Reinman goed bezig is. Je zou je kunnen afvragen of dit niet beter in een e-mail of DM richting de user kan gaan. De reacties moeten vooral inhoudelijk zijn vind ik, en niet wat er allemaal formeel aan ontbreekt cq. een soort van beoordeling sec over de review gaan lopen plaatsen in de reacties. Voor een keertje is prima, maar ik hoop niet dat ie straks onder elke review een semi-standaard reactie zet met waar je op moeten letten bij een review. Daarvoor is e-mail of DM beter geschikt, evt. zet je dan kort in een reactie dat je de user ge-emailed hebt omdat je het nodige aan deze review vindt ontbreken, en verwijs je andere lezers door naar een andere (betere) review.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Jejking schreef op maandag 06 april 2009 @ 14:00:
Die snap ik niet, Delerium. Reinman draagt constructieve kritiek aan met het oog op verbetering van de review, hij beoordeelt van punt tot punt waarom de reviewer niet goed genoeg op de belangrijkste punten ingaat en geeft tips. Ik vind dat hij daarmee een flinke plank raakslaat, het gaat immers om de review an sich.
Dat is de reden dat je er een +2 aan kan plakken.

Aan de andere kant staat zo'n tekst ergens bij een review geplakt en niet eens de beste, dus het publiek dat het gaat lezen is beperkt en publiek dat op de review zocht leest het niet, want offtopic. Tevens is het best belerend naar reviewers toe en ik vrees dat het zelfs een copy-paste naar andere magere reviews kan krijgen.

De nuancering voor dat belerende is dat er wel degelijk iets mankeert aan de review en in de post dat allemaal aanstipt op een toch wel correcte manier. Ik lees er dan geen flame in en geef het een +2, maar echt gelukkig maakt de lokatie me niet. Als incident kan het, maar zo'n reply moet zeker niet in de herhaling gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik je gerust stellen. Herhalen is niet de bedoeling. Ik heb een ander plan. :)
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste