When you only live once, try not to die?
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2342587
Ik heb er een +1 voor uitgedeeld. Twijfelgeval tussen +1 en +2.arne schreef op maandag 10 december 2007 @ 22:58:
yee, ik heb er ook eentje! met één hele promod moderatie (denk ik, of 1 expert en 1 normale).
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2342587
[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 10-12-2007 23:01 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Ach, er waren er een paar ruzie aan het maken over de prijs / prestatie van deze processoren, waarbij ze elkaar gezellig zonder onderbouwing en bron tegenspraken. Dus ik dacht: waarom vragen om een bron als ik hem zelf ook kan geven
[ Voor 92% gewijzigd door Arne op 10-12-2007 23:09 ]
Lol ik zie nu pas dat de post van jou is. Mooi dat ik objectief gemod heb dusarne schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:08:
+2
Ach, er waren er een paar ruzie aan het maken over de prijs / prestatie van deze processoren, waarbij ze elkaar gezellig zonder onderbouwing en bron tegenspraken. Dus ik dacht: waarom vragen om een bron als ik hem zelf ook kan geven
Het is dan ook een prima postarne schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:08:
+2
Zo zie ik het tenminste.
gezien het net niet genoeg verband houd met het topic.
better luck next time.
die gaf nou mooie nuttige informatie over de upgrade naar KDE 4.0 Helaas ontbreekt een linkje, maar dat wil ik nog wel door de vingers zien (het doel was toch meer +2 creeren?)
Als Windows only gebruiker (op Linux heb ik altijd Gnome) weet ik nou precies de voordelen tussne KDE 3.5.weetikhet en KDE 4.0!
18327
Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart
Ook +2 gemod.Woet schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 23:22:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2358064
Vind ik toch echt wel +2 waard
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ik overdrijf er natuurlijk ook niet in. Voor mij gaat het puur om de randgevallen waarbij ik momenteel sneller naar +2 neig.arne schreef op woensdag 19 december 2007 @ 08:59:
Deze ook op +2 gezet, maar ik ben zeker geen voorstander van +2 modden "omdet er zo weinig zijn". Wanneer je snel neiuws van een paar dagen (weken?) terug wil lezen, gaat het het gemakkelijkst om het leesniveau dan tijdelijk op +2 te zetten. Dan wil je juist zo min mogelijk reacties. (alleen diegene die echt een toevoeging zijn).
Nu zul je vaak zien, als je het niveau op +2 zet, dat je helemaal geen reacties hoeft te lezen
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Maar dat is idd ook niet de bedoeling. Al zitten er soms post tussen waarvan iedereen het unaniem over +2 eens is. (zoals toen van de directeur van die isp). Die wil je dan natuurlijk wel houden. De vraag is hoe elitair je de +2 wil hebben.
Ik zet zelf posts op +2 die meer inhoud hebben dan de gemiddelde +1. Het hoeft niet perfect te zijn, als het maar iets "extra" is ten opzichte van de +1.arne schreef op woensdag 19 december 2007 @ 09:14:
gaat iig mooi snel dan
Maar dat is idd ook niet de bedoeling. Al zitten er soms post tussen waarvan iedereen het unaniem over +2 eens is. (zoals toen van de directeur van die isp). Die wil je dan natuurlijk wel houden. De vraag is hoe elitair je de +2 wil hebben.
Het hoogste niveau is voorbehouden aan reacties met een uitmuntende inhoud die niet gemist mogen worden door lezers van de thread.
Dus een +2 moet niet meer inhoud hebben dan een gemiddelde +1, maar moet vallen onder de cattegorie "mag niet gemist worden". Nu is "mag niet gemist worden" natuurlijk vrij relatief, maar toch.Het niveau +1 is bedoeld voor reacties die op een positieve wijze boven het maaiveld uitsteken en waarvan de inhoud een nuttige toevoeging is op de informatie in het artikel, maar die niet zo bijzonder is dat een +2 gerechtvaardigd is.
Natuurlijk moeten reacties wel echt meer meerwaarde hebben voordat ik ze op +2 zet. Die grens is echter wel wat vaag.
Waar precies de grens ligt voor een +1 of een +2 is niet duidelijk en is sowieso lastig te definiëren.
Ik vind wel dat de +2 wat vaker gebruikt mag worden. Die score is er niet voor niets, en je ziet een vrij grote variatie in +1 posts, daar mag best een onderscheid in.
Moeten we de ModFAQ keistrak aanhouden? Dat zou namelijk betekenen dat we evenveel of minder +2's krijgen. Of mogen we deze iets losser interpreteren en wat vaker +2 uitdelen dan de FAQ ons misschien toe laat.
Een van deze problemen, als het al een probleem is, is het ontbreken van veel +2 posts. We zijn nu bezig met het verlagen van de grens voor een +2 post, binnen de ruime interpretatie van de FAQ. Hierdoor gaan de +2 posts meer naar het oude +3 toe ipv de oude +4 waar ze nu in de buurt hangen (meningmodden achterwege gelaten). Opzich heb ik daar niet veel problemen mee, maar als dat gebeurt is het misschien een goed idee om de FAQ daar ook op aan te passen, door duidelijkere meetbare eissen voor een +2 ipv de breed te interpreteren vereisten die er nu staan versterkt door de eerste regel met woorden als uitmuntent en niet mag missen.
Zolang de FAQ zo blijft zijn we hier met de promods + een aantal vaste TMF bezoekers aan het vechten tegen de "normale" moderator in. Iets wat al wordt bevestigd door het feit dat er kennelijk alleen voor deze score de behoefte bestaat voor een apart topic. Dat kan volgens mij nooit de bedoeling zijn.
18327
De FAQ biedt genoeg ruimte aan eigen interpretatie, imo. +2 wordt omschreven als 'reacties die de lezer van de thread niet mag missen', dat is (ik vermoed bewust) heel ruim omschreven. Wat een kwalitatief hoogstaande post is, is binnen de marges een eigen mening. Ik mag, als enigszins vaste TMF-bezoeker, een andere mening hebben over wat een onmisbare post is dan een andere moderator, zolang we allebei maar erkennen dat de post volgens de FAQ een +2 zou kunnen zijn. Ik mag daar wat losser in zijn dan iemand anders: als de meerderheid vindt dat een post een +1 is terwijl ik vind dat het een +2 is, dan komt de score alsnog op het 'juiste' niveau.arne schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:00:
Het probleem is imho dat het onduidelijk is waar de grens ligt. De hele FAQ is volgens mij geschreven uit het oogpunt dat mensen vaak geneigd zijn in extremen te modereren en dat dat enigsinds ingeperkt dient te worden. De praktijk is dat er juist meer op de gemiddelde scores word gemodereert, met als gevolg de algemene tendens binnen TMF is dat er vaker een -1 of +2 gegeven wordt dan dat strikt in de FAQ vermeld worden. Vaak word dit onderbouwd door de wat meer vage kreten in de FAQ. De FAQ laat heel veel ruimte over aan interpretatie, iets wat natuurlijk een aardige gedachte is maar wat in de praktijk tot problemen kan lijden.
Een van deze problemen, als het al een probleem is, is het ontbreken van veel +2 posts. We zijn nu bezig met het verlagen van de grens voor een +2 post, binnen de ruime interpretatie van de FAQ. Hierdoor gaan de +2 posts meer naar het oude +3 toe ipv de oude +4 waar ze nu in de buurt hangen (meningmodden achterwege gelaten). Opzich heb ik daar niet veel problemen mee, maar als dat gebeurt is het misschien een goed idee om de FAQ daar ook op aan te passen, door duidelijkere meetbare eissen voor een +2 ipv de breed te interpreteren vereisten die er nu staan versterkt door de eerste regel met woorden als uitmuntent en niet mag missen.
Zolang de FAQ zo blijft zijn we hier met de promods + een aantal vaste TMF bezoekers aan het vechten tegen de "normale" moderator in. Iets wat al wordt bevestigd door het feit dat er kennelijk alleen voor deze score de behoefte bestaat voor een apart topic. Dat kan volgens mij nooit de bedoeling zijn.
18327
+1 geeft een meerwaarde aan en +2 nog iets meer, hierdoor ontstaat een subjectieve belevingssfeer die niet goed of fout te noemen is. Sommige reacties zijn overduidelijk maar bij andere is de scheiding wat vager en persoonlijker. Bij twijfel zou ik in het voordeel van de poster modden, deze doet er immers moeite om anderen te laten delen in een verbeterd en/of ander inzicht te geven.
En mochten er modafwijkingen onstaan door te veel +1 of +2 moderaties dan kijken we dat handmatig na en zetten het je rechten weer hoe het moet. Sowieso zie ik liever TMF-actieve en nadenkende moddende users op expertstatus. Actieve TMF'ers krijgen van mij een voorkeursbehandeling, zeker als dat het modden ten goede komt
[edit]
Vergeet niet dat de mod-faq niet uit graniet gehouwen is maar dat het slechts een richtlijn is. Uiteindelijk bepalen wij hier overwegend met z'n allen wat 'niet te missen' is
[ Voor 10% gewijzigd door botoo op 20-12-2007 11:26 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Maar zou het dan niet een idee zijn om het "niet te missen" gedeelte te schrappen danwel te vervangen in de Mod FAQ? Wellicht dat men dan wat makkelijker +2 durft te modden. Ik kan me voorstellen dat mensen dit te zwaar opvatten.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
edit: de tijd tussen typen en verzenden was kennelijk nogal lang.....
[ Voor 5% gewijzigd door Arne op 20-12-2007 13:41 ]
- Wat mij betreft mag '+2' iets makkelijker gegeven worden dan nu, omdat het aan het einde van de schaal zit. Immers, de eindscore is een afgerond gewogen gemiddelde , en dat kan voor +2 niet tot stand komen door een aantal +1s en +3s. Anders gezegd, het 'invang gebied' van een +2 is slechts {1.5-2.0}, terwijl dat voor andere scores dubbel zo groot is; {0.5-1.5} wordt +1
- Een belangrijke overweging bij het kiezen van een schaal, is hoe vaak elke 'categorie' gehaald wordt. Te vaak is niet goed, te weinig ook niet. Dit hangt natuurlijk zeer nauw samen met het aantal categorieen, en het aantal stemmen. Teveel categorieen bij te weinig stemmen levert alleen maar ruis op; sommige categorieen krijgen 1 stem, andere geen. Dat wil je niet hebben.
Andersom is ook niet ideaal, dan gaan nuances onnodig verloren. De temperatuur op 365 dagen in een jaar uitdrukken in 2 categorieen ("boven de 15 en daaronder" ofzo), doet onrecht aan de veelheid aan data die er aan ten grondslag ligt.
Persoonlijk ben ik dan ook nooit zo gelukkig geweest met het relatief kleine aantal categorieen; (gevoelsmatig
Dit staat los van de verder nuttige discussie (en onderlinge ijking) over waar de grens dan precies moet liggen. Die hangt nou samen met de oorspronkelijke doelstelling: het mogelijk maken voor de lezer om middels 1 setting een keus te maken welke 'niveau' reacties men wil lezen / hoeveel reacties men wil lezen.
Sommigen onder ons hebben zeker geen tijd om bij een 'hot topic' door 150 reacties heen te ploegen op zoek naar wat nuttige bijdragen, en beperken dat aantal door het filter op +1 of zelfs +2 te zetten. Maar als de tijd te beperkt is voor 150, hoeveel dan wel? De een zeg "alleen de belangrijkste 5", de ander heeft tijd voor 'de 20 belangrijkste'. Dat is zo persoonlijk, dat je dat natuurlijk niet in regels kan gieten.
Tot zover mijn overpeinzingen
Dit telt natuurlijk ook voor -1. Alleen is het verschil tussen -1 en 0 vaak een stuk duidelijker als tussen +1 en +2. Hierdoor komen er inderdaad vrij wijnig +2-gemodereerde posts voor.Wat mij betreft mag '+2' iets makkelijker gegeven worden dan nu, omdat het aan het einde van de schaal zit. Immers, de eindscore is een afgerond gewogen gemiddelde , en dat kan voor +2 niet tot stand komen door een aantal +1s en +3s.
Een vast aantal moderaties voor +2 is alleen mogelijk wanneer men alle reacties van te voren al kent en met elkaar vergelijkt. De reacties worden momenteel niet met elkaar vergeleken maar met de richtlijnen in de FAQ samen met een inschatting van de moderator (interpretatie van de FAQ) over de waarde van een post.Sommigen onder ons hebben zeker geen tijd om bij een 'hot topic' door 150 reacties heen te ploegen op zoek naar wat nuttige bijdragen, en beperken dat aantal door het filter op +1 of zelfs +2 te zetten. Maar als de tijd te beperkt is voor 150, hoeveel dan wel? De een zeg "alleen de belangrijkste 5", de ander heeft tijd voor 'de 20 belangrijkste'. Dat is zo persoonlijk, dat je dat natuurlijk niet in regels kan gieten.
De verwachtingen van een +1 post zijn naar mijn idee in de loop der tijd hoger geworden dan oorspronkelijk de bedoeling was. Daardoor is het ook zo goed als onmogelijk geworden om een +2 te scoren, waarmee het +2 niveau functioneel weinig toegevoegde waarde heeft (er zijn nauwelijks +2 posts). Een +1 post moet meerwaarde bieden boven de posts op het 0-niveau voor goedaardige 'slowchat' en een +2 moet dan weer iets meer bieden dan een +1.
Ik ben er geen tegenstander van om dmv een minder veeleisende beschrijving in de faq en een minder veeleisende beschrijving van het +2 niveau (iets dat lagere verwachtingen stelt dan 'uitmuntunde inhoud') te proberen het +2 niveau nuttiger te maken.
Het is namelijk wel zo dat er onderscheid is in het niveau van de +1-posts alleen is het moeilijk om de stap te maken naar +2 omdat er bijna perfectie wordt verwacht.
deze dus:
Naar mijn mening dient er alsnog voorzichtig met de FAQ om te worden gegaan want wanneer men straks voornamelijk uitersten gaat modereren ben je nog verder van huis.Het hoogste niveau is voorbehouden aan reacties met een uitmuntende inhoud die niet gemist mogen worden door lezers van de thread.
Gevaar is echter, zoals al aangeduid, dat hier te veel reacties dan weer op die +2 kunnen komen en dat lijkt mij ook weer niet de bedoeling. In dit kader is juist dit topic enorm handig. Hierdoor kunnen er meer posts op +2 gezet worden dan anders het geval zou zijn geweest en krijgen we eigenlijk datgene wat we graag willen.
Verder vind ik het jammer dat het 0-niveau zo aan het vervagen is. Er vindt een zeer beperkte shifting naar +1 plaats terwijl er wel degelijk onderscheid is in het niveau van de reacties die nu allemaal op 0 terecht komen. Er moeten meer +1 en +2 reacties komen. +1 is reacties zonder meuk, +2 de echt waardevolle reacties.
Ik kan me er wel in vinden dat het niveau vervaagd. Het niveau 0 beslaat een heel groot deel van de reacties en er zit een flink onderscheid in niveau. Zo krijgt iemand die een vrij nutteloze maar onschuldige post neerzet een 0, en iemand die zijn mening op een nette manier post, maar niet helemaal onderbouwd ook een 0.
Het doel van +1 is voornamelijk om de slowchat eruit gefilterd te hebben. Slowchat en nuttige posts mengen zich nu op het niveau 0. Als de stap naar +1 als nauwelijks gemaakt kan worden, hoe kan een user dan ooit een goddelijke +2 ontvangen voor zijn reactie?
Anoniem: 223468
mss heeft het ermee te maken dat de modstatus losstaat van de karmastatus, iemand met een laag karma kan toch vrij eenvoudig expertmod worden door een dagje of wat te papegaaimoddenFemme schreef op donderdag 20 december 2007 @ 16:31:
. De keerzijde is dat er een groepje papegaaimods bij is gekomen die een veilig gemiddelde nastreeft.
Foutje? Ik neem aan dat je "iets" bedoelt?Femme schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 16:27:
De verwachtingen voor een +1 reactie zoals die in de faq staan zijn mijn inziens niet bijzonder hoog. Een reactie moet op een positieve wijze boven het maaiveld uitsteken en iets nuttigs toevoegen. Ik zie op het maaiveld (0-niveau) genoeg reacties die er uit steken en niets nuttigs toevoegen.
In ieder geval, ik vind op positieve wijze boven het maaiveld uitsteken en iets nuttigs toevoegen voor ruime interpretatie vatbaar. Wanneer is iets nuttig?
Verder, als ik dit zo lees:
Vaak onderbreekt het em aan een degelijke onderbouwing. Het komt imo niet zo heel vaak voor dat iemand nuttige aanvullingen post of interessante kwesties aanstipt, en dat ook nog onderbouwd. Het overgrote deel van de reacties blijft steken op een "simpele" mening of het stellen van simpele vragen.De reacties bevatten informatie die weliswaar bij experts aanwezig is maar wel voor het grote publiek nuttig is. Behulpzame antwoorden op vragen, aanvullingen op het artikel en geslaagde grappen kunnen een +1 waard zijn. Ook interessante vragen kunnen op dit niveau beoordeeld worden. Bij een +1-reactie verwachten we een degelijke onderbouwing. Ook vragen moeten goed geformuleerd zijn en de schrijver moet bijvoorbeeld zelf al mogelijke oplossingen of oorzaken aanreiken om een +1 waardering te ontvangen.
Misschien is mijn verwachtingspatroon voor een reactie gewoon te hoog.
Als je op deze manier er mee omgaat dan heb je duidelijke scheidslijnen lijkt mij.
Anoniem: 243511 in 'nieuws: 'Piraterijklachten Hollywood leiden tot Chinees protectionisme''
Geeft een net betoog, goede informatie en is duidelijk een must read in de draad die daar wordt gevolgd.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
[ Voor 17% gewijzigd door Arne op 21-12-2007 23:10 ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Hij meld dat mensen incorrecte informatie geven zonder zelf een bron te noemen. Wie zegt dan dat hij niet juist degene is met de incorrecte informatie?En verder zou ik willen zeggen aan de mensen die hier nu allerlei incorrecte informatie verspreiden, Bollywood films worden weldegelijk vertegenwoordigd door de MPAA, en de Indiase branchegenoot.
Eigenlijk is alleen de eerste helft van zijn post onderbouwd (met de wikipedia link) en de rest niet. Prima voor een +1, maar een +2? ik betwijfel het.
dus jij vindt, dat als iemand een afwijkende mening heeft, dat maar eerst even met jou besproken moet worden? Lijkt mij niet hoorDirk schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 23:14:
Nee eerst een 2x een -1 nu twee keer een 0, dus dat zal dezelfde dan wel zijn. Blijkbaar vindt die persoon de post niets waard maar komt hier niet om dat te melden.
Daarnaast is het modden een probleem, omdat er papegaaien zijn, pestmodders (lekker een paar naar de -1, en dan snel weer papegaaien) en noem maar op. Oplossingen : een grote afwijking harder mee laten tellen, zodat een +2 voor een flame gewoon meteen einde mogelijkheden is, zonder dat Botoo of Ecte in moet grijpen. Rommel uit het zicht, dus standaard niveau gewoon weer +1 maken, en dan kijken wat er gebeurt... Waarom onzin posten als het toch niet gezien wordt? (en ik erger me er niet zo hard aan
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
18327
Even los van de rest van je (uitstekende) betoog; dit lijkt me niet zo'n goed plan. Een +2 wordt al (te) weinig uitgedeeld, als je zo'n strenge strafmaat hanteert voor het verkeerd +2 modden zal niemand meer durven een +2 uit te delen.FreezeXJ schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 18:22:
Daarnaast is het modden een probleem, omdat er papegaaien zijn, pestmodders (lekker een paar naar de -1, en dan snel weer papegaaien) en noem maar op. Oplossingen : een grote afwijking harder mee laten tellen, zodat een +2 voor een flame gewoon meteen einde mogelijkheden is, zonder dat Botoo of Ecte in moet grijpen.
Ik twijfel of ik deze een +1 of +2 moet geven.
Goed opgebouwd verthaal, in soepele stijl en in foutloos Nederlands gesteld, jammer dat hij niet tot een echte conclusie komt. Ik heb een +2 gegeven.Alfredo schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 15:47:
ymmv in 'nieuws: Duitse justitie onderzoekt kinderpornonetwerk'
Ik twijfel of ik deze een +1 of +2 moet geven.
of toch wel? Anoniem: 223468 in 'nieuws: Duitse justitie onderzoekt kinderpornonetwerk'wolkje schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 19:09:
Die post is zeker weten een +2 waard. Er mist inderdaad een conclusie, maar hij stelt dan ook een vraag waarover hij vervolgens wat achtergrond informatie geeft. Niets mis dus.
Die reactie is absoluut geen +2 waard imo. Een +1 zou ik er nog wel voor willen geven, maar niet meer.
sory maar ik bedoelde mijn eigen reactie niet hoorRoD schreef op woensdag 26 december 2007 @ 00:12:
[...]
Die reactie is absoluut geen +2 waard imo. Een +1 zou ik er nog wel voor willen geven, maar niet meer.
Zoals ze nu bezig zijn durf ik zelfs geen eens foto's aan vreemden te laten zien van mijn kinderen die toevallig op dat moment naakt zijn. Voor je het weet staat de politie aan de deur. Ter illustratie: in de hoogtijdagen van het zoeken naar bewijzen van incest zijn er bij "de Bolderkar" ook flink wat fouten gemaakt. Zoek mar eens op.
Verder is jouw reactie erg flamerig dus dat iemand daar eventueel een +1 voor wil geven????
Al hoort dit eigenlijk thuis in het mismodtopic
Feli met je kleurtje trouwens.
Eskimo0O0o in 'nieuws: 'Gamen slecht voor doorbloeding hersenen''
Alles van de voorgaande post netjes weerlegd maar om te eindigen met mofo's???
(lang leve de 1.0 punt modafwijking

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Ik heb hetzelfde gevoel en er een +1 voor gegeven.FreezeXJ schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 18:52:
Tja, het zal z'n standaard afsluiting wel zijn, maar ik trek er toch een puntje af... Het was een prima +2, maar met die actie verspeelt ie krediet. +1, en dan mag ie nog niet zeuren.
Daarnaast heeft hij ook een vruchtbare bodem gecreëerd voor verdere reacties, gezien de vele +1 reacties op zijn reactie.
Een krappe +2 maar ik heb er wel een +2 voor gegeven ook gezien het een bodem vormt voor verdere discussie.--Niels-- schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:28:
The Zep Man in 'nieuws: KDE 4 ziet het levenslicht' vind ik wel een +2 waard. Het enigste minpuntje is misschien dat het niet helemaal aansluit bij het artikel. Maar aan de andere kant vind ik het wel horen bij de discussie die bij zo'n soort artikel hoort.
Daarnaast heeft hij ook een vruchtbare bodem gecreëerd voor verdere reacties, gezien de vele +1 reacties op zijn reactie.
Verder offtopic discussieBor de Wollef schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:30:
[...]
Een krappe +2 maar ik heb er wel een +2 voor gegeven ook gezien het een bodem vormt voor verdere discussie.
Ik vind een +1 eigenlijk goed genoeg. Wel leuk om te lezen + reacties daarna.
☻/
/▌
/ \
Als het een leuke discussie was wel ja, maar al die andere posters halen zijn betoog onderuit omdat zij wel genoeg kennis van zaken hebben...--Niels-- schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:28:
The Zep Man in 'nieuws: KDE 4 ziet het levenslicht' vind ik wel een +2 waard. Het enigste minpuntje is misschien dat het niet helemaal aansluit bij het artikel. Maar aan de andere kant vind ik het wel horen bij de discussie die bij zo'n soort artikel hoort. Daarnaast heeft hij ook een vruchtbare bodem gecreëerd voor verdere reacties, gezien de vele +1 reacties op zijn reactie.
Onzin. De anderen hebben alleen een andere kijk op de zaak.JanDM schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 18:19:
[...]
Als het een leuke discussie was wel ja, maar al die andere posters halen zijn betoog onderuit omdat zij wel genoeg kennis van zaken hebben...
[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 11-01-2008 19:05 ]
@onderbuur : Tja, beter =! beter? OK, jij zegt het
Diegenen die hier 0 of zelfs -1 (ja, het is gebeurd) voor geven dienen wel even bezoek te krijgen van de molice
[ Voor 23% gewijzigd door FreezeXJ op 12-01-2008 09:11 ]
edit:
@ hierboven: nergens meld hij dat windows beter is, hij meld alleen dat het een stuk gebruiktsvriendelijker is. Ik kan dat niet ontkennen eigenlijk
[ Voor 16% gewijzigd door Arne op 12-01-2008 01:41 ]
Ik deze thread zowiezo waarschijnlijk de enige die 100% on-topic is...
Maar verder komt er ook gewoon een uitstekend betoog, met duidelijke argumentatie en goede voorbeelden. Ik ben het niet met alle argumenten eens, maar daar gaat het dan ook niet om bij de moderatie waardering.
Anoniem: 50893 in 'nieuws: Riaa op de helling door druk EMI'
Anoniem: 50893 in 'nieuws: Riaa op de helling door druk EMI'
MikeyV in 'nieuws: Riaa op de helling door druk EMI'
Anoniem: 245536 in 'nieuws: Riaa op de helling door druk EMI'
Dit zijn 5 reacties.... en ondanks het feit dat alle 5 er keurig uitzien ben ik de enige die een +2 heeft gegeven........
[ Voor 29% gewijzigd door Megaflix op 14-01-2008 22:12 ]
Of is dat geen flame wanneer ik het onderaan een nuttige post doe?
Het is een pittige opmerking van zijn kant, dat ben je ik met je eens. Misschien zelfs wel een klein flame gehalte, omdat niemand de waarheid ervan kan controleren. Het is en blijft een mening.arne schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:24:
Wanneer ik beweer dat jij geld aanneem voor je posts hier is dat ook geen flame?
Of is dat geen flame wanneer ik het onderaan een nuttige post doe?
Toch klinkt het verhaal als geheel goed en past ook die laatste opmerking in het geheel. Als losstaande opmerking was het inderdaad een -1. Maar de rest van het verhaal is dusdanig goed beargumenteerd, dat ik geen reden zie om niet een +2 te geven.
Dat weet ikarne schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:00:
Ik zeg ook niet dat het een -1 is, ik vind een +2 alleen ter allen tijden te hoog voor een reactie met een dergelijke flame.
duidelijke uitleg en goed onderbouwd. Onderaan vermeldt hij zijn opleiding waardoor je er beter vanuit kan gaan dat er geen poep geluld wordt
Mee eens. +2 gegeven en daar staat hij nu ook.rogierslag schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:14:
ik vind dit ook een +2: HCMarX in 'nieuws: Sterke winststijging Intel'
Maar voor dit soort dingen hebben we een speciaal topic om te melden, het hoort niet in dit topic thuis namelijk, dit is voor post die wel een +2 verdienen.
Virussen? Scan ze hier!
Heel duidelijk, goed onderbouwde argumenten met een paar goede bronnen erbij! Is zeker die 2 x +2 waard, snap niet hoe mensen dit een -1 durven te geven.
Maar eigenlijk hoor je dat hier te melden, of was het satirisch bedoelt om het hier te melden
Edit: Moet dus sneller leren typen
[ Voor 3% gewijzigd door --Niels-- op 18-01-2008 20:05 ]
Volgens de FAQ richtlijnen zal hij misschien wat krap zijn, maar ik vind hem toch wel boven de gemiddelde +1 post uitsteken.
Radiodurans in 'nieuws: 'Straling van mobiele telefoon beïnvloedt nachtrust negatief''
Ik heb er maar een reply bij gemaakt met wat extra uitleg over wat die SD betekent. Maar hij maakt echt een cruciale opmerking in die discussie die van essentieel belang is.
sowieso zijn eerste alinea is duidelijk een dubbelpost (en ook nog eens weinig origineel), vandaar dat ik een +1 genoeg vond.--Niels-- schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:12:
Ik vind deze reactie wel net voldoende voor een +2.
Volgens de FAQ richtlijnen zal hij misschien wat krap zijn, maar ik vind hem toch wel boven de gemiddelde +1 post uitsteken.