Het kleine +2 posts topic

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 12.591 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
In het oude systeem was het meestal ook nog zo dat de +4's die er wel waren, meestal populaire meningen waren.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Klopt helemaal. Daar zijn we nou dus (gelukkig) van af.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
yee, ik heb er ook eentje! met één hele promod moderatie (denk ik, of 1 expert en 1 normale). :p
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2342587

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:18

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

arne schreef op maandag 10 december 2007 @ 22:58:
yee, ik heb er ook eentje! met één hele promod moderatie (denk ik, of 1 expert en 1 normale). :p
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2342587
Ik heb er een +1 voor uitgedeeld. Twijfelgeval tussen +1 en +2.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 10-12-2007 23:01 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vind het ook een +1. Imo niet relevant genoeg voor een +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
:w +2 :'(

Ach, er waren er een paar ruzie aan het maken over de prijs / prestatie van deze processoren, waarbij ze elkaar gezellig zonder onderbouwing en bron tegenspraken. Dus ik dacht: waarom vragen om een bron als ik hem zelf ook kan geven :p

[ Voor 92% gewijzigd door Arne op 10-12-2007 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

arne schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:08:

Ach, er waren er een paar ruzie aan het maken over de prijs / prestatie van deze processoren, waarbij ze elkaar gezellig zonder onderbouwing en bron tegenspraken. Dus ik dacht: waarom vragen om een bron als ik hem zelf ook kan geven :p
Lol ik zie nu pas dat de post van jou is. Mooi dat ik objectief gemod heb dus :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

arne schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:08:

Het is dan ook een prima post :) Maar het is imo qua toevoeging aan het artikel onvoldoende voor een +2. Het is leuke bij-informatie, wat zeker informatief is. Echter, voor een +2 voldoet dat niet.
Zo zie ik het tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
I guess I know you're right :p
gezien het net niet genoeg verband houd met het topic.
better luck next time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Jammer voor je Arne. Misschien helpt jouw reactie ook meteen om een hoop mensen in te laten zien dat AMD cpu's idd een betere prijs/prestatieverhouding hebben dan de Intel cpu's. Zijn we misschien voorlopig ook weer af van dat soort geblaat.

• rogierslag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
BartOtten in 'meuk: KDE 4.0 RC2'

die gaf nou mooie nuttige informatie over de upgrade naar KDE 4.0 Helaas ontbreekt een linkje, maar dat wil ik nog wel door de vingers zien (het doel was toch meer +2 creeren?)

Als Windows only gebruiker (op Linux heb ik altijd Gnome) weet ik nou precies de voordelen tussne KDE 3.5.weetikhet en KDE 4.0!

• Arne
vooruit :p, alhoewel ik eigenlijk eerst even de context zou moeten opzoeken, dubbelposts ed, ga ik voorlopig even met je mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woet
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-03 12:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

Ik ben zelf voorstander van het was makkelijker +2 modden, dus van mij heeft ie een +2 gekregen. Een +1 is ook verdedigbaar, imo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 19:17
@Woet, Asmodeus: Agrees

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 09:54

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ook +2 gemod. :) Ook al is dit in mijn ogen een echte +2; als ik had getwijfeld tussen +1 of +2, kies ik vaker +2 dan +1. Dit simpelweg omdat er een groot tekort aan +2 reacties is.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Deze ook op +2 gezet, maar ik ben zeker geen voorstander van +2 modden "omdet er zo weinig zijn". Wanneer je snel neiuws van een paar dagen (weken?) terug wil lezen, gaat het het gemakkelijkst om het leesniveau dan tijdelijk op +2 te zetten. Dan wil je juist zo min mogelijk reacties. (alleen diegene die echt een toevoeging zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

arne schreef op woensdag 19 december 2007 @ 08:59:
Deze ook op +2 gezet, maar ik ben zeker geen voorstander van +2 modden "omdet er zo weinig zijn". Wanneer je snel neiuws van een paar dagen (weken?) terug wil lezen, gaat het het gemakkelijkst om het leesniveau dan tijdelijk op +2 te zetten. Dan wil je juist zo min mogelijk reacties. (alleen diegene die echt een toevoeging zijn).
Ik overdrijf er natuurlijk ook niet in. Voor mij gaat het puur om de randgevallen waarbij ik momenteel sneller naar +2 neig.
Nu zul je vaak zien, als je het niveau op +2 zet, dat je helemaal geen reacties hoeft te lezen ;) Mensen zijn gewoon bang om +2 te modden, vanwege de afwijking die het kan geven.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
gaat iig mooi snel dan :p
Maar dat is idd ook niet de bedoeling. Al zitten er soms post tussen waarvan iedereen het unaniem over +2 eens is. (zoals toen van de directeur van die isp). Die wil je dan natuurlijk wel houden. De vraag is hoe elitair je de +2 wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb een +2 uitgedeeld maar twijfelde erg tussen een +1 of een +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

arne schreef op woensdag 19 december 2007 @ 09:14:
gaat iig mooi snel dan :p
Maar dat is idd ook niet de bedoeling. Al zitten er soms post tussen waarvan iedereen het unaniem over +2 eens is. (zoals toen van de directeur van die isp). Die wil je dan natuurlijk wel houden. De vraag is hoe elitair je de +2 wil hebben.
Ik zet zelf posts op +2 die meer inhoud hebben dan de gemiddelde +1. Het hoeft niet perfect te zijn, als het maar iets "extra" is ten opzichte van de +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Dat is een beetje het tegengestelde van de FAQ imho:
Het hoogste niveau is voorbehouden aan reacties met een uitmuntende inhoud die niet gemist mogen worden door lezers van de thread.
Het niveau +1 is bedoeld voor reacties die op een positieve wijze boven het maaiveld uitsteken en waarvan de inhoud een nuttige toevoeging is op de informatie in het artikel, maar die niet zo bijzonder is dat een +2 gerechtvaardigd is.
Dus een +2 moet niet meer inhoud hebben dan een gemiddelde +1, maar moet vallen onder de cattegorie "mag niet gemist worden". Nu is "mag niet gemist worden" natuurlijk vrij relatief, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tsja, welke reactie kan er niet gemist worden? Als je de Mod FAQ zo letterlijk neemt denk ik dat we nog minder +2 reacties gaan zien. Imo mag er eerder naar de +2 gegrepen worden, anders krijg je een heel breed spectrum van reacties die op +1 staan en niks op +2. Maak dan wat eerder onderscheid, imo. Dat +2 niveau bestaat niet voor niks.
Natuurlijk moeten reacties wel echt meer meerwaarde hebben voordat ik ze op +2 zet. Die grens is echter wel wat vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Dan kom je vanzelf een beetje uit op de vraag of we massaal de FAQ gaan negeren en een +2 geven voor datgene dat boven een standaard +1 uitkomt, of dat we de FAQ handhaven en de weinige +2's voor lief nemen, in de hoop dat het niveau van reacties vanzelf stijgt waardoor dit alsnog toeneemt (zie ik niet snel gebeuren, maar toch). Dan is er natuurlijk ook nog het probleem dat "mag niet gemist worden" zeer persoonlijk is, waardoor iedereen een andere norm voor +2 handhaafd. Dit resulteerd er vanzelf in dat er zo goed als geen +2 meer overblijft. (mismods kunnen een +2/+1 post (in de vorm van 50%/50%) namelijk heel snel naar beneden toe helpen.) Van mij hoeven er persoonlijk niet geforceerd meer +2's te komen, ook ik twijvelde bij de laatst genoemde post dan ook tussen +1 en +2. Ik ben er persoonlijk voor dat als ik een keer een week geen tijd heb (volgende week bijvoorbeeld :p) dat ik de artikelen dan snel kan teruglezen met alleen de echt "noodzakelijke" (als in: zeer nuttige) reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zet dan ook geen reacties geforceerd op +2. Ze moeten het wel écht waard zijn. Iets wat niet gemist zou mogen worden kun je ook uitleggen als een reactie die je -wanneer je geïnteresseerd bent in het artikel- van extra informatie verschaft die je in het artikel of de bron niet terug kunt vinden. Dit, terwijl je aan zulke reacties ook gewoon een +1 meerwaarde kunt hangen. Verder is het inderdaad ook persoonlijk. Ik vind het makkelijker om naar de vorm van de reactie te kijken. Een post die beter is dan een gemiddelde +1 krijgt ook een hogere score. Ik wil niet zeggen dat dit nou een scherpe definitie oplevert van een +2, maar hij is voor mij in ieder geval makkelijker om mee te werken.
Waar precies de grens ligt voor een +1 of een +2 is niet duidelijk en is sowieso lastig te definiëren.

Ik vind wel dat de +2 wat vaker gebruikt mag worden. Die score is er niet voor niets, en je ziet een vrij grote variatie in +1 posts, daar mag best een onderscheid in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik kan me vinden in RoD zijn bewoordingen; zo is ook precies hoe ik werk :) Misschien dat botoo zijn licht hier eens over kan laten schijnen?

Moeten we de ModFAQ keistrak aanhouden? Dat zou namelijk betekenen dat we evenveel of minder +2's krijgen. Of mogen we deze iets losser interpreteren en wat vaker +2 uitdelen dan de FAQ ons misschien toe laat. :) Dan zou eventueel de FAQ aangepast kunnen worden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Het probleem is imho dat het onduidelijk is waar de grens ligt. De hele FAQ is volgens mij geschreven uit het oogpunt dat mensen vaak geneigd zijn in extremen te modereren en dat dat enigsinds ingeperkt dient te worden. De praktijk is dat er juist meer op de gemiddelde scores word gemodereert, met als gevolg de algemene tendens binnen TMF is dat er vaker een -1 of +2 gegeven wordt dan dat strikt in de FAQ vermeld worden. Vaak word dit onderbouwd door de wat meer vage kreten in de FAQ. De FAQ laat heel veel ruimte over aan interpretatie, iets wat natuurlijk een aardige gedachte is maar wat in de praktijk tot problemen kan lijden.

Een van deze problemen, als het al een probleem is, is het ontbreken van veel +2 posts. We zijn nu bezig met het verlagen van de grens voor een +2 post, binnen de ruime interpretatie van de FAQ. Hierdoor gaan de +2 posts meer naar het oude +3 toe ipv de oude +4 waar ze nu in de buurt hangen (meningmodden achterwege gelaten). Opzich heb ik daar niet veel problemen mee, maar als dat gebeurt is het misschien een goed idee om de FAQ daar ook op aan te passen, door duidelijkere meetbare eissen voor een +2 ipv de breed te interpreteren vereisten die er nu staan versterkt door de eerste regel met woorden als uitmuntent en niet mag missen.

Zolang de FAQ zo blijft zijn we hier met de promods + een aantal vaste TMF bezoekers aan het vechten tegen de "normale" moderator in. Iets wat al wordt bevestigd door het feit dat er kennelijk alleen voor deze score de behoefte bestaat voor een apart topic. Dat kan volgens mij nooit de bedoeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

arne schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:00:
Het probleem is imho dat het onduidelijk is waar de grens ligt. De hele FAQ is volgens mij geschreven uit het oogpunt dat mensen vaak geneigd zijn in extremen te modereren en dat dat enigsinds ingeperkt dient te worden. De praktijk is dat er juist meer op de gemiddelde scores word gemodereert, met als gevolg de algemene tendens binnen TMF is dat er vaker een -1 of +2 gegeven wordt dan dat strikt in de FAQ vermeld worden. Vaak word dit onderbouwd door de wat meer vage kreten in de FAQ. De FAQ laat heel veel ruimte over aan interpretatie, iets wat natuurlijk een aardige gedachte is maar wat in de praktijk tot problemen kan lijden.

Een van deze problemen, als het al een probleem is, is het ontbreken van veel +2 posts. We zijn nu bezig met het verlagen van de grens voor een +2 post, binnen de ruime interpretatie van de FAQ. Hierdoor gaan de +2 posts meer naar het oude +3 toe ipv de oude +4 waar ze nu in de buurt hangen (meningmodden achterwege gelaten). Opzich heb ik daar niet veel problemen mee, maar als dat gebeurt is het misschien een goed idee om de FAQ daar ook op aan te passen, door duidelijkere meetbare eissen voor een +2 ipv de breed te interpreteren vereisten die er nu staan versterkt door de eerste regel met woorden als uitmuntent en niet mag missen.

Zolang de FAQ zo blijft zijn we hier met de promods + een aantal vaste TMF bezoekers aan het vechten tegen de "normale" moderator in. Iets wat al wordt bevestigd door het feit dat er kennelijk alleen voor deze score de behoefte bestaat voor een apart topic. Dat kan volgens mij nooit de bedoeling zijn.
De FAQ biedt genoeg ruimte aan eigen interpretatie, imo. +2 wordt omschreven als 'reacties die de lezer van de thread niet mag missen', dat is (ik vermoed bewust) heel ruim omschreven. Wat een kwalitatief hoogstaande post is, is binnen de marges een eigen mening. Ik mag, als enigszins vaste TMF-bezoeker, een andere mening hebben over wat een onmisbare post is dan een andere moderator, zolang we allebei maar erkennen dat de post volgens de FAQ een +2 zou kunnen zijn. Ik mag daar wat losser in zijn dan iemand anders: als de meerderheid vindt dat een post een +1 is terwijl ik vind dat het een +2 is, dan komt de score alsnog op het 'juiste' niveau. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik meld juist dat het naar mijn mening veel te ruim omschreven is, waardoor bijna niks op +2 komt. want als ik +1 geef en jij +2, wat wordt het dan? juist: +1. en wat nou als iemand -1 geeft? (mismod natuurlijk) en met jou nog 3 mensen +2 maar ik +1? Nog steeds een +1 vrees ik. Een +2 wordt pas een +2 wanneer het bijna unnaniem is. (rekening houdend met dat er bijna altijd wel een mismod is) Hetzelfde geld voor -1 trouwens, maar die zijn meestal wat duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

Ik snap niet hoe je erbij komt dat als het te ruim omschreven is, mensen minder snel een +2 geven? Een ruime omschrijving van +2-posts zorgt ervoor dat posts juist makkelijker een +2 krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Niet perse minder snel een +2 geven, maar wel minder snel op +2 belanden. Overigens vind ik "itmuntende inhoud die niet gemist mogen worden door lezers van de thread" redelijk duidelijk en redelijk veeleisend.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:12

botoo

💀 too old to die young

An sich is het hele +1 of +2 niet zo heel interessant :+

+1 geeft een meerwaarde aan en +2 nog iets meer, hierdoor ontstaat een subjectieve belevingssfeer die niet goed of fout te noemen is. Sommige reacties zijn overduidelijk maar bij andere is de scheiding wat vager en persoonlijker. Bij twijfel zou ik in het voordeel van de poster modden, deze doet er immers moeite om anderen te laten delen in een verbeterd en/of ander inzicht te geven.

En mochten er modafwijkingen onstaan door te veel +1 of +2 moderaties dan kijken we dat handmatig na en zetten het je rechten weer hoe het moet. Sowieso zie ik liever TMF-actieve en nadenkende moddende users op expertstatus. Actieve TMF'ers krijgen van mij een voorkeursbehandeling, zeker als dat het modden ten goede komt :).

[edit]
Vergeet niet dat de mod-faq niet uit graniet gehouwen is maar dat het slechts een richtlijn is. Uiteindelijk bepalen wij hier overwegend met z'n allen wat 'niet te missen' is :)

[ Voor 10% gewijzigd door botoo op 20-12-2007 11:26 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• RoD
  • Niet online

RoD

Bedankt voor de verduidelijking. Dan ga ik fijn op deze manier door. :)

Maar zou het dan niet een idee zijn om het "niet te missen" gedeelte te schrappen danwel te vervangen in de Mod FAQ? Wellicht dat men dan wat makkelijker +2 durft te modden. Ik kan me voorstellen dat mensen dit te zwaar opvatten.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:12

botoo

💀 too old to die young

Aanpassing van de mod-faq is niet echt nodig RoD, 't is immers slechts een leidraad en ik zit ook nie tte wachten op subjectieve discussies/klachten van users omdat hun reactie niet op +2 staat. Uiteindelijk zullen de serieuze modders de klappen van de zweep het beste kennen en de casual modder zal dat op een gegeven moment ook doorkrijgen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Arne
Het is inderdaad zo dat wanneer men het hier eens is over een score, dat de post daar redelijk snel op zal belanden en wij hier dus inderdaad overwegend bepalen wat niet te missen is. We moeten er alleen ook rekening mee houden dan een meerderheid van de gebruikers er waarschijnlijk geen tijd voor over heeft om TMF te bezoeken en we met zijn allen blij mogen zijn wanneer de FAQ dan wel word gelezen. Het zou wel een aardig nadeel zijn wanneer deze users hun modrechten verliezen door zich zo strikt mogelijk te houden aan datgene wat in de FAQ staat, omdat wij de score laten afwijken.

edit: de tijd tussen typen en verzenden was kennelijk nogal lang.....

[ Voor 5% gewijzigd door Arne op 20-12-2007 13:41 ]

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Bedankt botoo :) Dan zit ik dus op de juiste koers en ga ik gewoon zo verder! Dit topic blijft m.i. wel handig om eventuele +2 reacties die op +1 belanden aan te stippen.

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-06 12:11
Twee opmerkingen die ik nog niet heb zien langskomen:
- Wat mij betreft mag '+2' iets makkelijker gegeven worden dan nu, omdat het aan het einde van de schaal zit. Immers, de eindscore is een afgerond gewogen gemiddelde , en dat kan voor +2 niet tot stand komen door een aantal +1s en +3s. Anders gezegd, het 'invang gebied' van een +2 is slechts {1.5-2.0}, terwijl dat voor andere scores dubbel zo groot is; {0.5-1.5} wordt +1
- Een belangrijke overweging bij het kiezen van een schaal, is hoe vaak elke 'categorie' gehaald wordt. Te vaak is niet goed, te weinig ook niet. Dit hangt natuurlijk zeer nauw samen met het aantal categorieen, en het aantal stemmen. Teveel categorieen bij te weinig stemmen levert alleen maar ruis op; sommige categorieen krijgen 1 stem, andere geen. Dat wil je niet hebben.
Andersom is ook niet ideaal, dan gaan nuances onnodig verloren. De temperatuur op 365 dagen in een jaar uitdrukken in 2 categorieen ("boven de 15 en daaronder" ofzo), doet onrecht aan de veelheid aan data die er aan ten grondslag ligt.

Persoonlijk ben ik dan ook nooit zo gelukkig geweest met het relatief kleine aantal categorieen; (gevoelsmatig :+ ) denk ik dat er voldoende gemod wordt om meer categorieen statistisch verantwoord te maken.

Dit staat los van de verder nuttige discussie (en onderlinge ijking) over waar de grens dan precies moet liggen. Die hangt nou samen met de oorspronkelijke doelstelling: het mogelijk maken voor de lezer om middels 1 setting een keus te maken welke 'niveau' reacties men wil lezen / hoeveel reacties men wil lezen.

Sommigen onder ons hebben zeker geen tijd om bij een 'hot topic' door 150 reacties heen te ploegen op zoek naar wat nuttige bijdragen, en beperken dat aantal door het filter op +1 of zelfs +2 te zetten. Maar als de tijd te beperkt is voor 150, hoeveel dan wel? De een zeg "alleen de belangrijkste 5", de ander heeft tijd voor 'de 20 belangrijkste'. Dat is zo persoonlijk, dat je dat natuurlijk niet in regels kan gieten.

Tot zover mijn overpeinzingen 8)

• Arne
Wat mij betreft mag '+2' iets makkelijker gegeven worden dan nu, omdat het aan het einde van de schaal zit. Immers, de eindscore is een afgerond gewogen gemiddelde , en dat kan voor +2 niet tot stand komen door een aantal +1s en +3s.
Dit telt natuurlijk ook voor -1. Alleen is het verschil tussen -1 en 0 vaak een stuk duidelijker als tussen +1 en +2. Hierdoor komen er inderdaad vrij wijnig +2-gemodereerde posts voor.
Sommigen onder ons hebben zeker geen tijd om bij een 'hot topic' door 150 reacties heen te ploegen op zoek naar wat nuttige bijdragen, en beperken dat aantal door het filter op +1 of zelfs +2 te zetten. Maar als de tijd te beperkt is voor 150, hoeveel dan wel? De een zeg "alleen de belangrijkste 5", de ander heeft tijd voor 'de 20 belangrijkste'. Dat is zo persoonlijk, dat je dat natuurlijk niet in regels kan gieten.
Een vast aantal moderaties voor +2 is alleen mogelijk wanneer men alle reacties van te voren al kent en met elkaar vergelijkt. De reacties worden momenteel niet met elkaar vergeleken maar met de richtlijnen in de FAQ samen met een inschatting van de moderator (interpretatie van de FAQ) over de waarde van een post.

• RoD
  • Niet online

RoD

Er bestaat natuurlijk niet zoiets als een vast aantal reacties voor een score. In sommige draadjes vind je gewoon meer kwalitatief goede posts dan in andere. Je kunt niet een bepaald quotum aanhouden. Lijkt mij ook niet erg zinvol. Ik zie niet in waarom het aantal reacties relevant zou moeten zijn.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:17

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik vind dat we er inderdaad wel over kunnen denken om de verwachtingen voor een +2 post iets na beneden bij te stellen. De faq is inderdaad ook meer geschreven vanuit de gedachte dat excessen bestreden moeten worden. Deze excessen zijn uitgeroeid in het nieuwe moderatiesysteem. De keerzijde is dat er een groepje papegaaimods bij is gekomen die een veilig gemiddelde nastreeft.

De verwachtingen van een +1 post zijn naar mijn idee in de loop der tijd hoger geworden dan oorspronkelijk de bedoeling was. Daardoor is het ook zo goed als onmogelijk geworden om een +2 te scoren, waarmee het +2 niveau functioneel weinig toegevoegde waarde heeft (er zijn nauwelijks +2 posts). Een +1 post moet meerwaarde bieden boven de posts op het 0-niveau voor goedaardige 'slowchat' en een +2 moet dan weer iets meer bieden dan een +1.

Ik ben er geen tegenstander van om dmv een minder veeleisende beschrijving in de faq en een minder veeleisende beschrijving van het +2 niveau (iets dat lagere verwachtingen stelt dan 'uitmuntunde inhoud') te proberen het +2 niveau nuttiger te maken.

Het is namelijk wel zo dat er onderscheid is in het niveau van de +1-posts alleen is het moeilijk om de stap te maken naar +2 omdat er bijna perfectie wordt verwacht.

• Arne
Voor mijn gevoel is het niveau wat nodig is voor een +2 hier op TMF al redelijk naar beneden getrokken, en moet inderdaad alleen de FAQ nog mee. Maar dan bij voorkeur niet meteen te, de eerste regel zou imho al wel genoeg zijn.
deze dus:
Het hoogste niveau is voorbehouden aan reacties met een uitmuntende inhoud die niet gemist mogen worden door lezers van de thread.
Naar mijn mening dient er alsnog voorzichtig met de FAQ om te worden gegaan want wanneer men straks voornamelijk uitersten gaat modereren ben je nog verder van huis.

• TheCapK

TheCapK

Ik denk ook dat een kleine aanpassing van de FAQ voor wat betreft de +2 posts beter zal zijn dan een uitgebreidere. Op zich is de +2 nu voorbehouden aan mensen/posts die een duidelijke aanvulling geven op het topic door middel van eigen ervaring alsmede door bijkomende (bij voorkeur kloppende) informatie. Dit zou best uitgebreid mogen worden.

Gevaar is echter, zoals al aangeduid, dat hier te veel reacties dan weer op die +2 kunnen komen en dat lijkt mij ook weer niet de bedoeling. In dit kader is juist dit topic enorm handig. Hierdoor kunnen er meer posts op +2 gezet worden dan anders het geval zou zijn geweest en krijgen we eigenlijk datgene wat we graag willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik denk niet dat we gezien het geringe +2 posts op dit moment niet bang hoeven te zijn dat er te snel +2's uitgedeeld gaan worden. Het bereiken van een +2 is sowieso moeilijk.

Verder vind ik het jammer dat het 0-niveau zo aan het vervagen is. Er vindt een zeer beperkte shifting naar +1 plaats terwijl er wel degelijk onderscheid is in het niveau van de reacties die nu allemaal op 0 terecht komen. Er moeten meer +1 en +2 reacties komen. +1 is reacties zonder meuk, +2 de echt waardevolle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Femme heeft gesproken! _/-\o_ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Er staat welliswaar wel veel op 0, maar ik heb niet het idee dat er veel onterecht op 0 staat. Je kan geforceerd iets hoger gaan modereren omdat je een paar percentages in je hoofd hebt die op +1 of +2 moeten komen, maar dat lijkt me niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tsja, ik probeer toch alles wat meerwaarde heeft op +1 te zetten. Helaas heeft het overgrote deel van de reacties dit niet. Is het misschien zo dat je liever ziet dat reacties die gewoon leuk zijn om te lezen naar +1 mogen? Ik zou in ieder geval zo niet weten wat er dan precies nog meer op +1 gezet moet worden.
Ik kan me er wel in vinden dat het niveau vervaagd. Het niveau 0 beslaat een heel groot deel van de reacties en er zit een flink onderscheid in niveau. Zo krijgt iemand die een vrij nutteloze maar onschuldige post neerzet een 0, en iemand die zijn mening op een nette manier post, maar niet helemaal onderbouwd ook een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De verwachtingen voor een +1 reactie zoals die in de faq staan zijn mijn inziens niet bijzonder hoog. Een reactie moet op een positieve wijze boven het maaiveld uitsteken en iets nuttigs toevoegen. Ik zie op het maaiveld (0-niveau) genoeg reacties die er uit steken en niets nuttigs toevoegen. Op dit moment is het echter zo dat bijna alles tot 0 wordt afgemaaid. Hierdoor is het nauwelijks meer zinvol om de selectie te beperken tot +1-posts omdat er gewoon bijna niets op +1 terecht komt. Ik had het idee dat dit minder erg was toen het nieuwe modsysteem werd geïntroduceerd.

Het doel van +1 is voornamelijk om de slowchat eruit gefilterd te hebben. Slowchat en nuttige posts mengen zich nu op het niveau 0. Als de stap naar +1 als nauwelijks gemaakt kan worden, hoe kan een user dan ooit een goddelijke +2 ontvangen voor zijn reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223468

heb je lang in China gewoond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Femme schreef op donderdag 20 december 2007 @ 16:31:
. De keerzijde is dat er een groepje papegaaimods bij is gekomen die een veilig gemiddelde nastreeft.
mss heeft het ermee te maken dat de modstatus losstaat van de karmastatus, iemand met een laag karma kan toch vrij eenvoudig expertmod worden door een dagje of wat te papegaaimodden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Femme schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 16:27:
De verwachtingen voor een +1 reactie zoals die in de faq staan zijn mijn inziens niet bijzonder hoog. Een reactie moet op een positieve wijze boven het maaiveld uitsteken en iets nuttigs toevoegen. Ik zie op het maaiveld (0-niveau) genoeg reacties die er uit steken en niets nuttigs toevoegen.
Foutje? Ik neem aan dat je "iets" bedoelt?
In ieder geval, ik vind op positieve wijze boven het maaiveld uitsteken en iets nuttigs toevoegen voor ruime interpretatie vatbaar. Wanneer is iets nuttig?

Verder, als ik dit zo lees:
De reacties bevatten informatie die weliswaar bij experts aanwezig is maar wel voor het grote publiek nuttig is. Behulpzame antwoorden op vragen, aanvullingen op het artikel en geslaagde grappen kunnen een +1 waard zijn. Ook interessante vragen kunnen op dit niveau beoordeeld worden. Bij een +1-reactie verwachten we een degelijke onderbouwing. Ook vragen moeten goed geformuleerd zijn en de schrijver moet bijvoorbeeld zelf al mogelijke oplossingen of oorzaken aanreiken om een +1 waardering te ontvangen.
Vaak onderbreekt het em aan een degelijke onderbouwing. Het komt imo niet zo heel vaak voor dat iemand nuttige aanvullingen post of interessante kwesties aanstipt, en dat ook nog onderbouwd. Het overgrote deel van de reacties blijft steken op een "simpele" mening of het stellen van simpele vragen.

Misschien is mijn verwachtingspatroon voor een reactie gewoon te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Ben ik met je eens. Een hoop is gewoon wel aardig maar ook niet meer. +1 moet toch wat aanvulling of wat interessants hebben. +2 is duidelijke aanvulling die voor het begrip van de materie een must read is.
Als je op deze manier er mee omgaat dan heb je duidelijke scheidslijnen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

DE volgende mag ook op +2 komen te staan:
Anoniem: 243511 in 'nieuws: 'Piraterijklachten Hollywood leiden tot Chinees protectionisme''
Geeft een net betoog, goede informatie en is duidelijk een must read in de draad die daar wordt gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 01:23

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
volgens mij gaat daar ook weer iemand zijn modstauts kwijtraken met een -1 voor die reactie... :X

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Nee hoor, hij heeft hem al weer gewijzigd namelijk.... (er zit geen -1 bij?!)

[ Voor 17% gewijzigd door Arne op 21-12-2007 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 01:23

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Nee eerst een 2x een -1 nu twee keer een 0, dus dat zal dezelfde dan wel zijn. Blijkbaar vindt die persoon de post niets waard maar komt hier niet om dat te melden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik twijvel zelf ook nog of ik het wel een +2 waard vind eigenlijk. De enige reden waarom ik het een +2 zou geven is omdat femke aan heeft gegeven dat hij sneller +2 toe gekend zou willen zien en omdat hij hier wordt aangehaald. Het is namelijk niet echt zo dat hij zijn punten onderbouwd, hij haalt alleen een verzameling punten aan welke wel interessant zouden kunnen zijn maar waarin ik de samenhang enigsinds kwijt ben.
En verder zou ik willen zeggen aan de mensen die hier nu allerlei incorrecte informatie verspreiden, Bollywood films worden weldegelijk vertegenwoordigd door de MPAA, en de Indiase branchegenoot.
Hij meld dat mensen incorrecte informatie geven zonder zelf een bron te noemen. Wie zegt dan dat hij niet juist degene is met de incorrecte informatie?

Eigenlijk is alleen de eerste helft van zijn post onderbouwd (met de wikipedia link) en de rest niet. Prima voor een +1, maar een +2? ik betwijfel het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dirk schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 23:14:
Nee eerst een 2x een -1 nu twee keer een 0, dus dat zal dezelfde dan wel zijn. Blijkbaar vindt die persoon de post niets waard maar komt hier niet om dat te melden.
dus jij vindt, dat als iemand een afwijkende mening heeft, dat maar eerst even met jou besproken moet worden? Lijkt mij niet hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Laatst online: 17:02

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Tja, ik vrees dat ik gewoon te hoge eisen stel aan commentaar... Reacties als : "ikke ook zo'n ding", "Wat zuipt ie nou" en "ja maar hij heeft een betere" boeien me echt niet, en krijgen dus ook keihard een 0. Weinig mensen doen blijkbaar hun best om er een goede post van te maken, en om dat te veranderen kun je uiteraard je eisen naar beneden bijstellen, maar je kunt ook gewoon goede posters belonen. Geef ze kudos, een mooier kleurtje, doe eens gek! Op moment heb je er namelijk weinig aan als je +2 gemod wordt, omdat niemand op dat niveau kijkt.

Daarnaast is het modden een probleem, omdat er papegaaien zijn, pestmodders (lekker een paar naar de -1, en dan snel weer papegaaien) en noem maar op. Oplossingen : een grote afwijking harder mee laten tellen, zodat een +2 voor een flame gewoon meteen einde mogelijkheden is, zonder dat Botoo of Ecte in moet grijpen. Rommel uit het zicht, dus standaard niveau gewoon weer +1 maken, en dan kijken wat er gebeurt... Waarom onzin posten als het toch niet gezien wordt? (en ik erger me er niet zo hard aan ;) ) Vraag is namelijk op welk niveau we willen spelen. Top-level? Prima, maar dan moet je ook harder ingrijpen. Medium? Ook best, maar dan hou je dit probleem. Er zijn gewoon niet gek veel mensen die zo veel tijd in computerfora steken, en hoewel 'we' er veel hebben, zit er een limiet aan. Opvulling gebeurt door enthausiastelingen, maar er is te veel concurrentie...

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
+2 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

FreezeXJ schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 18:22:
Daarnaast is het modden een probleem, omdat er papegaaien zijn, pestmodders (lekker een paar naar de -1, en dan snel weer papegaaien) en noem maar op. Oplossingen : een grote afwijking harder mee laten tellen, zodat een +2 voor een flame gewoon meteen einde mogelijkheden is, zonder dat Botoo of Ecte in moet grijpen.
Even los van de rest van je (uitstekende) betoog; dit lijkt me niet zo'n goed plan. Een +2 wordt al (te) weinig uitgedeeld, als je zo'n strenge strafmaat hanteert voor het verkeerd +2 modden zal niemand meer durven een +2 uit te delen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-03 08:36
ymmv in 'nieuws: Duitse justitie onderzoekt kinderpornonetwerk'

Ik twijfel of ik deze een +1 of +2 moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het wel een +2. Hij snijdt een goed punt aan en onderbouwd dit prima. Meer waard dan de gemiddelde +1, dus imo een +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed opgebouwd verthaal, in soepele stijl en in foutloos Nederlands gesteld, jammer dat hij niet tot een echte conclusie komt. Ik heb een +2 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Die post is zeker weten een +2 waard. Er mist inderdaad een conclusie, maar hij stelt dan ook een vraag waarover hij vervolgens wat achtergrond informatie geeft. Niets mis dus. In mijn ogen is dit een voorbeeld van een post die zijn +2 geheel waard is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wolkje schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 19:09:
Die post is zeker weten een +2 waard. Er mist inderdaad een conclusie, maar hij stelt dan ook een vraag waarover hij vervolgens wat achtergrond informatie geeft. Niets mis dus.
of toch wel? Anoniem: 223468 in 'nieuws: Duitse justitie onderzoekt kinderpornonetwerk'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die reactie is absoluut geen +2 waard imo. Een +1 zou ik er nog wel voor willen geven, maar niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op woensdag 26 december 2007 @ 00:12:
[...]

Die reactie is absoluut geen +2 waard imo. Een +1 zou ik er nog wel voor willen geven, maar niet meer.
sory maar ik bedoelde mijn eigen reactie niet hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Ik snap jouw punt geheel maar ik denk dat ymmv er niet op doelt dat kinderporno maar moet worden toegelaten, maar eerder op het feit dat er momenteel een heksenjacht gaande lijkt waarbij ook onschuldigen de kans lopen om opgepakt te worden voor iets wat eigenlijk geheel onschuldig is.
Zoals ze nu bezig zijn durf ik zelfs geen eens foto's aan vreemden te laten zien van mijn kinderen die toevallig op dat moment naakt zijn. Voor je het weet staat de politie aan de deur. Ter illustratie: in de hoogtijdagen van het zoeken naar bewijzen van incest zijn er bij "de Bolderkar" ook flink wat fouten gemaakt. Zoek mar eens op.

Verder is jouw reactie erg flamerig dus dat iemand daar eventueel een +1 voor wil geven????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Flamerig vind ik wel meevallen, eerder vrij stevig in de bewoordingen. Verder valt er best wel een punt uit te halen, imo. Hij wordt nu massaal op -1 gemod en dat vind ik niet terecht.
Al hoort dit eigenlijk thuis in het mismodtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Hij krijgt van mij een 0. * KoW is dezelfde mening toegedaan als RoD.
offtopic:
Feli met je kleurtje trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

De volgende is grotendeels een duidelijke +2 post maar dat einde vind ik eigenlijk niet kunnen:
Eskimo0O0o in 'nieuws: 'Gamen slecht voor doorbloeding hersenen''
Alles van de voorgaande post netjes weerlegd maar om te eindigen met mofo's???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Tja, het zal z'n standaard afsluiting wel zijn, maar ik trek er toch een puntje af... Het was een prima +2, maar met die actie verspeelt ie krediet. +1, en dan mag ie nog niet zeuren.

(lang leve de 1.0 punt modafwijking O-) )

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

FreezeXJ schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 18:52:
Tja, het zal z'n standaard afsluiting wel zijn, maar ik trek er toch een puntje af... Het was een prima +2, maar met die actie verspeelt ie krediet. +1, en dan mag ie nog niet zeuren.
Ik heb hetzelfde gevoel en er een +1 voor gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Ik heb hem alsnog een +1 gegeven. Jammer maar helaas voor hem. Staat ie nog steeds op +2 effectief maar goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Laatst online: 21:52
The Zep Man in 'nieuws: KDE 4 ziet het levenslicht' vind ik wel een +2 waard. Het enigste minpuntje is misschien dat het niet helemaal aansluit bij het artikel. Maar aan de andere kant vind ik het wel horen bij de discussie die bij zo'n soort artikel hoort.
Daarnaast heeft hij ook een vruchtbare bodem gecreëerd voor verdere reacties, gezien de vele +1 reacties op zijn reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

--Niels-- schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:28:
The Zep Man in 'nieuws: KDE 4 ziet het levenslicht' vind ik wel een +2 waard. Het enigste minpuntje is misschien dat het niet helemaal aansluit bij het artikel. Maar aan de andere kant vind ik het wel horen bij de discussie die bij zo'n soort artikel hoort.
Daarnaast heeft hij ook een vruchtbare bodem gecreëerd voor verdere reacties, gezien de vele +1 reacties op zijn reactie.
Een krappe +2 maar ik heb er wel een +2 voor gegeven ook gezien het een bodem vormt voor verdere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

+1 wmb meer dan hoog genoeg. Er is veel te weinig raakvlak met het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Bor de Wollef schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:30:
[...]

Een krappe +2 maar ik heb er wel een +2 voor gegeven ook gezien het een bodem vormt voor verdere discussie.
Verder offtopic discussie ;)
Ik vind een +1 eigenlijk goed genoeg. Wel leuk om te lezen + reacties daarna.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
--Niels-- schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:28:
The Zep Man in 'nieuws: KDE 4 ziet het levenslicht' vind ik wel een +2 waard. Het enigste minpuntje is misschien dat het niet helemaal aansluit bij het artikel. Maar aan de andere kant vind ik het wel horen bij de discussie die bij zo'n soort artikel hoort. Daarnaast heeft hij ook een vruchtbare bodem gecreëerd voor verdere reacties, gezien de vele +1 reacties op zijn reactie.
Als het een leuke discussie was wel ja, maar al die andere posters halen zijn betoog onderuit omdat zij wel genoeg kennis van zaken hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

JanDM schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 18:19:
[...]

Als het een leuke discussie was wel ja, maar al die andere posters halen zijn betoog onderuit omdat zij wel genoeg kennis van zaken hebben...
Onzin. De anderen hebben alleen een andere kijk op de zaak.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 11-01-2008 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Sowieso een goede post, maar ik vind em net niet helemaal de +2 waard. Hij ziet verschillende dingen over het hoofd (die latere posters wel aanvullen), mist het punt waar het Linux betreft, en zet niet echt een goed betoog neer naar mijn mening (het is goed genoeg om een prima discussie te starten, waarvoor kudos, maar het is meer een soort opsomming van wat wankele punten, waarna hij er de conclusie aan verbindt dat Windows beter is). We missen niveau 1.5, dus hij zal het met een ruim verdiende +1 moeten doen. Betekent wel dat er in de onderstaande discussie ook geen +2 gaat vallen helaas...

offtopic:
@onderbuur : Tja, beter =! beter? OK, jij zegt het ;) overigens is Linux gewoon een ander systeem, en als je ermee geleerd hebt te werken komt het goed. Voorlopig is Windows de standaard, 'dus' kan iedereen ermee overweg.

Diegenen die hier 0 of zelfs -1 (ja, het is gebeurd) voor geven dienen wel even bezoek te krijgen van de molice

[ Voor 23% gewijzigd door FreezeXJ op 12-01-2008 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Gezien botoo zijn eerdere betoog voor het geven van een +2 wanneer deze boven een "standaard" +1 uitkomt ipv wanneer deze letterlijk aan alle richtlijnen van de FAQ voldoet, houd ik op een +2. De post is redelijk goed onderbouwd, de post heeft een net taalgebruik, de post is niet nutteloos flamend. Misschien dat onderbouwing in de vorm van linkjes ontbreekt, maadat is in een betoog imho ook niet altijd nodig.

edit:
@ hierboven: nergens meld hij dat windows beter is, hij meld alleen dat het een stuk gebruiktsvriendelijker is. Ik kan dat niet ontkennen eigenlijk :p

[ Voor 16% gewijzigd door Arne op 12-01-2008 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

Topicstarter
Ik vindt deze Stukfruit in 'nieuws: KDE 4 ziet het levenslicht' wel een +2 waard.

Ik deze thread zowiezo waarschijnlijk de enige die 100% on-topic is... d:)b

Maar verder komt er ook gewoon een uitstekend betoog, met duidelijke argumentatie en goede voorbeelden. Ik ben het niet met alle argumenten eens, maar daar gaat het dan ook niet om bij de moderatie waardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Daar zitten inderdaad hele mooie +2's tussen :) Bij die laatste zit zelfs een -1 bij :o

[ Voor 29% gewijzigd door Megaflix op 14-01-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Zoals ik hier al heb aangegeven zal ik een dusdanige ononderbouwde flame als in dat derde linkje zit verwerkt nooit een +2 geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Sorry Arne, maar waar zie jij de flame? Hij schetst een beeld zoals dat daadwerkelijk voorkomt dus hoe kan dit dan een flame zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Sorry maar ik kan ook niet anders dan alle vijf een +2 toekennen. Dit zijn de discussies hoe we ze willen zien :) Ik zie de derde ook niet als een flame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Wanneer ik beweer dat jij geld aanneem voor je posts hier is dat ook geen flame?
Of is dat geen flame wanneer ik het onderaan een nuttige post doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

arne schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:24:
Wanneer ik beweer dat jij geld aanneem voor je posts hier is dat ook geen flame?
Of is dat geen flame wanneer ik het onderaan een nuttige post doe?
Het is een pittige opmerking van zijn kant, dat ben je ik met je eens. Misschien zelfs wel een klein flame gehalte, omdat niemand de waarheid ervan kan controleren. Het is en blijft een mening.

Toch klinkt het verhaal als geheel goed en past ook die laatste opmerking in het geheel. Als losstaande opmerking was het inderdaad een -1. Maar de rest van het verhaal is dusdanig goed beargumenteerd, dat ik geen reden zie om niet een +2 te geven. :) In principe zou een +1 ook kunnen, maar ik zelf blijf bij +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik zeg ook niet dat het een -1 is, ik vind een +2 alleen ter allen tijden te hoog voor een reactie met een dergelijke flame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

arne schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:00:
Ik zeg ook niet dat het een -1 is, ik vind een +2 alleen ter allen tijden te hoog voor een reactie met een dergelijke flame.
Dat weet ik ;) Ik denk ook dat beide scores (+1 en +2) te verdedigen zijn. Niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierslag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
ik vind dit ook een +2: HCMarX in 'nieuws: Sterke winststijging Intel'

duidelijke uitleg en goed onderbouwd. Onderaan vermeldt hij zijn opleiding waardoor je er beter vanuit kan gaan dat er geen poep geluld wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Mee eens. +2 gegeven en daar staat hij nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:03

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Natuurlijk niet, dat is een heel duidelijke -1.

Maar voor dit soort dingen hebben we een speciaal topic om te melden, het hoort niet in dit topic thuis namelijk, dit is voor post die wel een +2 verdienen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Heel duidelijk, goed onderbouwde argumenten met een paar goede bronnen erbij! Is zeker die 2 x +2 waard, snap niet hoe mensen dit een -1 durven te geven.
Maar eigenlijk hoor je dat hier te melden, of was het satirisch bedoelt om het hier te melden :).

Edit: Moet dus sneller leren typen

[ Voor 3% gewijzigd door --Niels-- op 18-01-2008 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Ik vind deze reactie wel net voldoende voor een +2.
Volgens de FAQ richtlijnen zal hij misschien wat krap zijn, maar ik vind hem toch wel boven de gemiddelde +1 post uitsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 13:07
Geven we ook +2 voor posts die je absoluut niet mag missen, omdat er zulke waardevolle informatie in staat, maar die tegelijkertijd een beetje karig geformuleerd zijn?

Radiodurans in 'nieuws: 'Straling van mobiele telefoon beïnvloedt nachtrust negatief''

Ik heb er maar een reply bij gemaakt met wat extra uitleg over wat die SD betekent. Maar hij maakt echt een cruciale opmerking in die discussie die van essentieel belang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
--Niels-- schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:12:
Ik vind deze reactie wel net voldoende voor een +2.
Volgens de FAQ richtlijnen zal hij misschien wat krap zijn, maar ik vind hem toch wel boven de gemiddelde +1 post uitsteken.
sowieso zijn eerste alinea is duidelijk een dubbelpost (en ook nog eens weinig origineel), vandaar dat ik een +1 genoeg vond.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste