Volgens mij ben je te weinig bekend met filosofische terminologie als je denkt over de logica te kunnen zeggen dat het 'geen absolute waarde' heeft, want de logica houdt zich namelijk bij uitstek bezig met de feitelijke relaties tussen dingen. Een logische redenering begint dus niet met de premisse dat god bestaat, daar is namelijk geen enkele feitelijke indicatie voor en dus bij voorbaat al niet conform de logica.killu schreef op maandag 26 november 2007 @ 09:49:
[...]
Nee, ik denk dat jij mijn betogen dan niet snapt. Er is in de logica geen absolute waarde te vinden. Dus wanneer je zegt: aanhalen van bijbel is dom, achterhaald, fictie etc, dan mag dat inderdaad. Maar ben je zelf dan niet nog dommer bezig omdat je met je post-post-modernistische achtergrond zou moeten weten dat er zelfs niets is wat je echt aan mag halen dan. Niets is absoluut, niets kunnen we zeker weten. Ik kan hier zelfs een betoog schrijven dat de aarde nog maar 1 minuut oud is, en opeens met alle info is onstaan.
Verder begrijp ik dat in jouw ogen alles relatief is, behalve het feit dat alles relatief is? Dergelijke standpunten zijn intern inconsistent op het moment dat je gelijktijdig een punt maakt om een ander individu in zijn vrijheid te beperken op "morele" gronden. Het is net zo krom als de streng gelovige die staat te krijsen om vrijheid van meningsuiting om zijn vuil te spuiten terwijl hij het liefst alle homo's aan de hoogste boom op zou knopen; dat is selectief winkelen in het liberale gedachtengoed om je pre-moderne standpunten nog te kunnen verkondigen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2007 11:24 ]