je reageerde op iemand die zei: "Ach, dat is toch hetzelfde als dat Marijnissen niet tot voorzitter van de VVD gekozen wordt? "Denkbeelden die niet overeenkomen met het partijprogramma". Waarom is het dan een probleem dat een homosexueel uitgesloten wordt en niet dat een atheist wordt uitgesloten?"
je beweerde 'dat dat anders zou zijn omdat nergens in het CU-programma zou staan 'dat Homoseksuelen benadeeld moeten worden'...
Dat maakt echter geen enkel verschil met de VVD, die ook geen 'institutionele disciminatie' kennen tov mensen die een redelijk 'links' gedachtegoed aanhangen, enkel past dat in veel gevallen slecht met de achterban tesamen, die eerder rechts-liberaal/conservatief denkt....
Ook is het onzin als je zelf, denkt te kunnen stellen dat een partij als de christenunie best wel vertegenwoordigd zou kunnen worden door Homoseksuelen... heel aardig, maar zolang er kennelijk een deel van de achterban is die het daar niet mee eens is, moet ook daar rekening mee gehouden worden en niet met verder buitenstaanders die niet eens op de partij stemmen die denken 'dat het best samengaat'.
die buitenstaanders hebben namelijk geen recht te bepalen waat de principes van een achterban zouden zijn waar ze zelf niet toe behoren...
geloof me goed, ik zou het óók prettig vinden als de CU-achterban wat moderner en meer vrijdenkender zou worden ..
maar ik vind het onzin om te doen dat omdat ik dat toevallig ben, zij dat óók moeten zijn... dan zou ik hen naar mijn normen gaan dwingen en ik geloof zelf niet in het opdringen van een moraal...
in dit geval is daar ook niet de allerminste wettelijke basis (godzijdank, wetten die een moraal opdringen aan mensen die er eigenlijk niet aanwillen, zijn meestal flink opdringende en bemoeizuchtige wetgeving, en weinig effectief)...
de bestaande anti-discriminatiewetgeving gaat enkel zover dat deze verbied institutionale benadeling in te stellen, dus te verbieden op voorhand dat een homo zich zou kunnen kandideren... of medewerkers die homoseksueel zijn actief te ontslaan, of op die grond voor een functie af te wijzen wanneer het niet gaat om een openstaande vacature. (dat laatste kan natuurlijk een gebied zijn waar deze rel gaat 'doorsudderen' als er bv een fractiemedewerker is die actief homoseksueel is en die niet vrijwillig wenst terug te treden ... in dat geval kan het geen grond zijn tot ontslag, wel mogelijk voor een 'schorsing')..
of de CU-achterban bepaalde kandidaten wel of niet wenst te verkiezen voor een vertegenwoordigende functie is een geheel vrije keuze, ook als men niet op een kandidaat wenst te stemmen omdat die mogelijk homoseksueel is
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen