[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 72 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 4.961 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
leonpwner1 schreef:
maar dat is niet relevant voor de bovengenoemde stellingen.
relevant of niet! het ging om het idee en ik zeg gewoon wat ik vind en denk!
interesseert met niet of het relevant is :+
Hacku schreef:
Hij zegt ook nergens dat de kaart niet verkocht zou worden, je reactie is wat overdreven ;)
herhaalde negatieve antwoorden over ati leveren overdreven antwoorden op.
want het verhaal 8800GT vs RV670 is nu wel bekend dat die kaart telkens wordt afgezeken of niet soms? er zijn er maar weinig positief over en ik irriteer me aan het herhaalde negatieve commentaar!

Laat ik het anders stellen (gezien er hier toch veel Nvidia-posters zijn)
Wie vind de RV670 "wel" interessant?
(niet allemaal tegelijk)

ps: trouwens opvallend dat het telkens mensen zijn met Nvidia kaartjes in hun kast die continu negatief commentaar leveren in het Ati topic. J A M M E R

[ Voor 10% gewijzigd door MauSS op 06-11-2007 21:41 ]

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
herhaalde negatieve antwoorden over ati leveren overdreven antwoorden op.
Dan moet ATI met wat beters komen, dan zal er geen negatieve commentaar meer zijn :)
trouwens opvallend dat het telkens mensen zijn met Nvidia kaartjes in hun kast die continu negatief commentaar leveren
Ik zie enkel een X1950 in mijn kast ;) Maar even serieus, wie op zoek is naar een grafische kaart en het merk maakt hem niet uit zit op dit moment (meestal) beter bij nVidia.

[ Voor 46% gewijzigd door XWB op 06-11-2007 21:46 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:56

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Weet iemand wanneer ( hoe snel) we een driver update kunnen verwachten...?

Zit er eigenlijk wel een beetje op te wachten met de release van Crysis (demo) en CoD 4 :X

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156281

MauSS schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:36:herhaalde negatieve antwoorden over ati leveren overdreven antwoorden op.
want het verhaal 8800GT vs RV670 is nu wel bekend dat die kaart telkens wordt afgezeken of niet soms? er zijn er maar weinig positief over en ik irriteer me aan het herhaalde negatieve commentaar!

Laat ik het anders stellen (gezien er hier toch veel Nvidia-posters zijn)
Wie vind de RV670 "wel" interessant?
(niet allemaal tegelijk)

ps: trouwens opvallend dat het telkens mensen zijn met Nvidia kaartjes in hun kast die continu negatief commentaar leveren in het Ati topic. J A M M E R
Er is nog maar recentelijk bekend dat de RV670 een stuk trager zal zijn dan de 8800GT. Mag ik dan ff m'n frustratie erover niet uiten dan? En m'n mening geven over die yields?

En zoals gezegd heb ik altijd al ATi geprefereerd, binnen redelijke termen dan. Je Nvidia-fanboy beschuldiging is dus behalve ongefundeerd ook onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210208

sorry voor de complete noob vraag tussen door.
heb een paar maanden geleden een nieuwe PC gekocht met een ATI X1650 erin.
nuis mijn scherm ook aan vervanging toe.
ben van plan om een 22" breedb. te gaan halen met resolutie van 1680*1050.(heb hem nog niet)
nu zie ik dat dat bij mijn beeldscherminstellingen het max 1280*1024 is.......hoe zit het dan met die andere schermresolutie...of past het zich aan aan de aangesloten scherm of zoiets???
ik gebruik vista home premium.
dank bij voorbaat en nog eens sory voor de noob vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 14:45
leonpwner1 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:15:
[...]
Vervolgens zeg ik was over DX11 die 'bijna' komt, en dat is een ándere 'discussie' ;)
een interessante discussie :), ik heb nog niets van dx11 gehoord zelf nog niet het time frame wanneer het zou uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

Eerst maar es zien wat DX10.1 gaat leveren als de DX10.1 kaartjes :)

Die HD 3850 AGP is wel interessant , helemaal niet zo gek id eigenlijk , leuke kaart voor me Pa :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05 17:41

WoutF

Hoofdredacteur
Anoniem: 210208 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:02:
sorry voor de complete noob vraag tussen door.
heb een paar maanden geleden een nieuwe PC gekocht met een ATI X1650 erin.
nuis mijn scherm ook aan vervanging toe.
ben van plan om een 22" breedb. te gaan halen met resolutie van 1680*1050.(heb hem nog niet)
nu zie ik dat dat bij mijn beeldscherminstellingen het max 1280*1024 is.......hoe zit het dan met die andere schermresolutie...of past het zich aan aan de aangesloten scherm of zoiets???
ik gebruik vista home premium.
dank bij voorbaat en nog eens sory voor de noob vraag.
Dat is idd het maximum van je scherm. Je X1650 kan prima 1680x1050 aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:21
oeLangOetan schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:03:
[...]

een interessante discussie :), ik heb nog niets van dx11 gehoord zelf nog niet het time frame wanneer het zou uitkomen.
Het 'zou' in 2009 uit moeten komen, maar Microsoft (en gamedevelopers) kennende zal dit waarschijnlijk begin 2010 zijn. Wat de features van DX11 zijn weet ik niet, want daar is volgens mij nog bijna niets over bekend. Volgens mij zal er betere support komen voor onder andere GPGPU en Multiprocessing/threading. Ook zou de API in staat zijn om on-the-fly de image quality aan te passen te behoeve van de framerate. Of dit waar is weet ik niet, ik heb het nergens duidelijk bevestigd gezien.
bron

Anyways, jammer (of misschien juist goed?) dat DirectX10 er zo snel uitgaat. Dan zijn er dalijk net kaartjes die DirectX10 kunnen renderen met een fatsoenlijke framerate en dan krijg je alweer nieuwe DirectX11 kaarten... Zoals ik eerder zei is dat zonde voor mensen met een High-end DX9 kaart, omdat in 2008 upgraden naar een goede DirectX10 kaart min of meer zonde is als het jaar erop alweer DirectX11 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Flowmo schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:06:
Dit met de betadrivers van NV? Echt schandalig dat ze die effecten er "onbewust bewust" uit hebben gelaten...

Lijkt erop dat NV terecht bang wordt van Ati? :P
Inmiddels vlak eronder:
Originally Posted by ChrisRay
this is fixed in a driver revision ((thats only .o1 or .o2 digits higher than the 169.04 driver series. I cant reveal the actual driver number as it may change by the time it goes public)). But performance looks to be largely unchanged.
Chris
Toont geduld voordat gij blaat :P

[ Voor 19% gewijzigd door Cheetah op 06-11-2007 22:28 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 13:21
Cheetah schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:23:
[...]
Inmiddels vlak eronder:
[...]
Feit is dat er gewoon wat mis is met 169.04, zoals ook het water waarvan de reflecties niet vaak genoeg worden geupdated.

Ze zullen het vast oplossen, maar ik zie niemand hier het tegendeel beweren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Feit is dat er gewoon wat mis is met 169.04
Het is dan ook een beta driver.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-05 11:41

Apoca

Array Technology Industry

Gaat weer lekker zo.. En als dit een beta driver was geweest van AMD dan was bijna het hoofdkantoor in de fik gezet omdat beta driver of niet dit niet kan enz enz. Het is allemaal erg selectief hier moet ik zeggen :/

Persoonlijk geef ik niks om dergelijke tweaks, als ik het niet merk in mijn games m.b.t. gameplay en image zal het mij een zorg wezen hoe ze de beeldjes op mijn scherm krijgen. Het plaatje was puur ter verduidelijking omdat er toch wel mensen hier zijn die daar intresse in hadden.

[ Voor 40% gewijzigd door Apoca op 06-11-2007 22:33 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Hacku schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:27:
Precies... en in tegenstelling tot ATi worden deze wel officieus beschibaar gesteld zodat dit soort bugs gevonden en eruit gefilterd kunnen worden in de WHQL's, wat stabielere WHQL's oplevert. Helaas zijn er dan natuurlijk ook altijd lieden die het aangrijpen als argument om over nV's 'drivers' te gaan bitchen... ;)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Dus de Catalyst drivers die eens per maand worden vrijgegeven en WHQL zijn, zijn in jou ogen dus niet goed dan wel stabiel wil je zeggen?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Apoca schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:31:
Gaat weer lekker zo.. En als dit een beta driver was geweest van AMD dan was bijna het hoofdkantoor in de fik gezet omdat beta driver of niet dit niet kan enz enz. Het is allemaal erg selectief hier moet ik zeggen :/
Ik herinner me niet functionele AA en AF in AMD's WHQL drivers, in diverse high level games over meerdere driverreleases. AMD HQ staat er nog steeds, zonder zelfs een schroeiplekje.
Toen was het hier mantel der liefde en 'geduld' hebben.
Maar oh wee nV's gebeente als er een bug in hun beta drivers zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Cheetah op 06-11-2007 22:42 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ja ik kan ook alles ondervangen door overal beta en alfa voor en achter te zetten.

@Cheetah
Sorry kerel vandaag is de emmer weer even vol, nog een paar postings en ik kan weer een half topic der tegenaan voor ik weer reacties ga geven op je :P

[ Voor 53% gewijzigd door Apoca op 06-11-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Cheetah schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:34:
[...]
Precies... en in tegenstelling tot ATi worden deze wel officieus beschibaar gesteld zodat dit soort bugs gevonden en eruit gefilterd kunnen worden in de WHQL's, wat stabielere WHQL's oplevert. Helaas zijn er dan natuurlijk ook altijd lieden die het aangrijpen als argument om over nV's 'drivers' te gaan bitchen... ;)
Dat is ook makkelijker te doen als je eens in het halfjaar een nieuwe driver uitbrengt bij wijze van spreken.. Als je elke maand een nieuwe driver uitbrengt is het net iets lastiger om dit te realiseren.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Apoca schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:42:
Ja ik kan ook alles ondervangen door overal beta en alfa voor en achter te zetten.
Je bent niet verplicht om beta drivers te installeren, de laatste WHQL staan gewoon op de site van nVidia.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Hacku schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:45:
[...]
Je bent niet verplicht om beta drivers te installeren, de laatste WHQL staan gewoon op de site van nVidia.
So hallo Hacku das toch ff de dooddoener van de eeuw zeg, sorry maar zo een opmerking had ik niet van jou verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:55
MauSS schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:08:

er zijn namelijk mensen die het niet boeit dat Nv beter/sneller of whatever is!
Zijn er echt mensen die bewust ongeveer hetzelfde betalen voor een minder product alleen maar om het labeltje..?? Echt?? 8)7

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Illidan schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:49:
[...]

Zijn er echt mensen die bewust ongeveer hetzelfde betalen voor een minder product alleen maar om het labeltje..?? Echt?? 8)7
Wat dacht je van het overgrote deel van de mensen? ;) En hoe de prijs is is voor de meesten hier nog een vraag... maar zal lager liggen dan NV. Zoals gezegd krijg je veel performance voor je geld. NV zal wel omlaag moeten... maar of ze durven... dus lang leve de consument.... toch?

Wat gaat het hier weer snel. Ik zal later vanavond een nieuw topic topic openen.

En zoals ik al zei een paar posts terug had ik ook al gehoord dat het probleem opgelost was in een nieuwe driverrevisie bij NV. ;) En de performance bij AMD zal ietsje omhoog gaan in een aankomende driver.

Viel me trouwens op dat op sommige sites meteen weer allemaal oud spul naar boven werd gehaald naar aanleiding van de gevonden bug. Best komisch om weer te zien en te lezen .

PS. dit is dus absoluut niet bedoelt als poging tot het uitlokken van flames of trolls, maar als een luchtig vermaak totdat het nieuwe topic open is, SO DON'T EVEN GO THERE! :+

[ Voor 23% gewijzigd door CJ op 06-11-2007 22:52 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Apoca schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:48:
[...]

So hallo Hacku das toch ff de dooddoener van de eeuw zeg, sorry maar zo een opmerking had ik niet van jou verwacht.
Explain?
Zijn er echt mensen die bewust ongeveer hetzelfde betalen voor een minder product alleen maar om het labeltje..?? Echt??
De RV670 is echter goedkoper dan de 8800GT, dus er is wel een reden om hem te kopen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Laatst online: 08-02 00:26

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Illidan schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:49:
[...]

Nee het gaat juist niet om het feit dat die kaart sneller is. Het gaat mij om het hele pakketje. Ik heb al een aantal nVidia kaarten gehad en die drivers vind ik altijd meer gezeik dan bij m'n ATI kaarten. Bij m'n ATI kaarten heb ik zelfs geen gezeik gehad :) Aan de hand daarvan, de features van een kaart, de prestatie en de prijs bepaal je of je een kaart wilt. Bij de 2900serie vond ik het een beetje tegenvallen. Aangezien m'n huidige kaart het nog prima doet heb ik ook helemaal nog geen upgrade nodig. Pas met de spellen die nu ongeveer uitkomen krijg ik het moeilijk.

Als die nieuwe serie van ATI een verbetering voor mijn huidige situatie is, wat is er dan mis mee om een ATI te kopen? Dat een Nvidia kaart misschien 10% sneller is? Zoals sommige het zo mooi verwoorden, iets met reet en oxideren :+

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-04 08:57
Vooral die laatste is geniaal xD

Om ff terug te komen op de discussie:
We weten nog helemaal niks van de performance van de RV670. We kunnen op zn hoogste een schatting maken waarvan er een kans is dat ie way off is. Als de RV670 zeg 10% minder presteert dan de 8800GT maar 20% minder kost, dan biedt de RV670 meer bang for your bucks.

Verschillende bronnen gaven al uit dat de RV670 bij release (omgerekend) ong 200 euro zou kosten. Aangezien de 8800GT nu gemiddeld 250 euro kost, dan kan ik ervan uitgaan dat wat ik hierboven heb getypt redelijk klopt.

Maar het is nog een week of twee wachten voordat we de officiele benchmarks van het complete Spider platform mogen aanschouwen... <Zucht>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

CJ schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:50:

Viel me trouwens op dat op sommige sites meteen weer allemaal oud spul naar boven werd gehaald naar aanleiding van de gevonden bug. Best komisch om weer te zien en te lezen
Ze moeten toch íets te doen hebben. Helemaal een site als Rage3D. Ze hebben immers het afgelopen jaar niet veel lol kunnen hebben. Dus ja. Dan de "concurrent/ vijand" maar een hak zetten.

Ach ja, zoekt en gij zult vinden... :z

[ Voor 11% gewijzigd door Format-C op 06-11-2007 23:16 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Nou gewoon, je lijkt me zo een sympathiek en begripvol persoon :P

Nee wat ik daarmee bedoelde was meer, dat je best wel goed begrijpt denk ik waarom ik zei dat d.m.v. een toevoeging van het woordje beta niet kunt verwachten dat mensen dan maar moeten begrijpen dat er foutjes in kunnen voorkomen. Ongeacht waar de driver dan ook voor is, men wilt graag die driver gebruiken omdat het voor hem dan wel haar een voordeel zou kunnen opleveren op bepaalde vlakken of die nu snelheid dan wel stabititeit zijn.

Als ik voor een bepaald spel of programma een bepaalde driver nodig heb en het zou goed draaien met een beta driver dan zal me dat een worst wezen dat ik dan in andere spellen en programma's een probleem zou hebben. Ik kan maar 1 ding te gelijk afwerken, zet ik daarna wel weer een andere driver der op. Maar ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die heel andere verwachtingen hebben, en blind over het woord beta heen lezen omdat ze alleen zien wat ze willen en dan gaan zeuren. Voor die mensen is jou uitspraak in mijn ogen zeker van toepassing. Ik heb het waarschijnlijk erg ongelukkig neer geschreven weer maar goed meer kan ik der even niet van maken.

Het was ook meer even een robbertje woordvechten met cheetah dan dat het echt bedoelt was om een statement te maken over bijvoorbeeld de nV drivers. Je kwam der een beetje ongelukkig tussendoor, en voor ik het wist zat ik met de vingers in de koekjestrommel vast met mijn posting op jou bericht :+

Toch maar wat vaker tot 10 tellen voor ik ga posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-05 11:50

Krizzie

Progressive Music \o/

Nouja leuk dat Nvidia elke dag een beta de deur uit gooit die in spel X weer een leuke boost geeft maar in spel Y weer wat verknalt. Maar een WHQL driver kan bij hun maanden duren. Terwijl je bij ATI gewoon weet dat er eens per maand een nieuwe stabiele driver uit komt, welke door MS getest is. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Apoca schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 23:26:
[...]

Nee wat ik daarmee bedoelde was meer, dat je best wel goed begrijpt denk ik waarom ik zei dat d.m.v. een toevoeging van het woordje beta niet kunt verwachten dat mensen dan maar moeten begrijpen dat er foutjes in kunnen voorkomen. Ongeacht waar de driver dan ook voor is, men wilt graag die driver gebruiken omdat het voor hem dan wel haar een voordeel zou kunnen opleveren op bepaalde vlakken of die nu snelheid dan wel stabititeit zijn.
Ja dat klopt, vroeger installeerde ik ook vaak een beta driver omdat die voor bepaalde games een stuk beter werkte dan een WHQL.
Als ik voor een bepaald spel of programma een bepaalde driver nodig heb en het zou goed draaien met een beta driver dan zal me dat een worst wezen dat ik dan in andere spellen en programma's een probleem zou hebben. Ik kan maar 1 ding te gelijk afwerken, zet ik daarna wel weer een andere driver der op. Maar ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die heel andere verwachtingen hebben, en blind over het woord beta heen lezen omdat ze alleen zien wat ze willen en dan gaan zeuren. Voor die mensen is jou uitspraak in mijn ogen zeker van toepassing. Ik heb het waarschijnlijk erg ongelukkig neer geschreven weer maar goed meer kan ik der even niet van maken.
Wat ik eigenlijk bedoelde, de meeste mensen installeren gewoon de driver die op de meegeleverde cd staat. ALS ze dan al eens een andere driver gaan installeren, dan gaat men naar nvidia.com => drivers. En daar kom je enkel de WHQL tegen, die gewoon zal werken. Beta drivers worden eigenlijk enkel gebruikt/getest door mensen als wij (en die haal je ook van een andere site). Kortom, de kleinste groep gebruikt die drivers. Vandaar ook mijn opmerking "het is maar een beta", waarmee ik bedoel dat de grootste groep mensen die toch nooit te zien krijgen, ook al kan een beta driver voor ons interessant zijn.
Het was ook meer even een robbertje woordvechten met cheetah dan dat het echt bedoelt was om een statement te maken over bijvoorbeeld de nV drivers. Je kwam der een beetje ongelukkig tussendoor, en voor ik het wist zat ik met de vingers in de koekjestrommel vast met mijn posting op jou bericht :+
Het is je vergeven, lieverd ;) Maar ik had ook een woordje meer uitleg moeten geven.

[ Voor 5% gewijzigd door XWB op 06-11-2007 23:54 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:51

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Hacku schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:27:
[...]

Da's toch knap. Vier beta's uitgeven voor Crysis. En nog steeds iets fout. En een samenwerking met Crytek. Terwel driver 7.10 nog geen support geeft in Crysis en het allemaal wel redelijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Kwam net deze link tegen, een webpage met allemaal AMD Unleash dingen :)

http://www.amd-unleash.co...DD=7Xq7VNBM9pba8lt9_38419

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Flowmo schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 23:14:
Verschillende bronnen gaven al uit dat de RV670 bij release (omgerekend) ong 200 euro zou kosten. Aangezien de 8800GT nu gemiddeld 250 euro kost, dan kan ik ervan uitgaan dat wat ik hierboven heb getypt redelijk klopt.
De goedkoopste GT is in de pricewatch al gedropt naar 198 Euro, en da's bij een betrouwbare shop.
Betere merken (Asus en de MSI OC) doen onder de 220 Euro.

ATi 'kan' (<- zie aanhalingstekens) de RV670 dus niet voor 200 Euro lanceren...
CJ schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:50:
NV zal wel omlaag moeten... maar of ze durven... dus lang leve de consument.... toch?
nV zal omlaag moeten?
Zolang nV een aanmerkelijk beter performende kaart heeft moeten ze dat niet hoor :)
Alles zal dus afhangen van 3870 performance en prijspijl, maar zoals het er nu naar uit ziet hoeft nV zich met stated prijspijl ($199) en expected peformance van die kaart niet al te veel zorgen te maken.
Apoca schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 23:26:
[...] waarom ik zei dat d.m.v. een toevoeging van het woordje beta niet kunt verwachten dat mensen dan maar moeten begrijpen dat er foutjes in kunnen voorkomen.
:? Dat kun je wel. Dat is namelijk exact wat het woord 'beta' betekend.
Wikipedia: Beta version software is likely to be useful for internal demonstrations and previews to select customers, but unstable and not yet ready for release. Some developers refer to this stage as a preview, a prototype, a technical preview (TP) or as an early access.
Als je niet weet wat het woord betekend zijn daar woordenboeken en encyclopedieen voor, maar het is niet nV's verantwoordelijkheid dat jij als gebruiker je kennis niet op orde hebt. Het staat ook niet op hun website en als je het installeert wordt je tevoren gewaarschuwd dat het geen officiele release is.
Ongeacht waar de driver dan ook voor is, men wilt graag die driver gebruiken omdat het voor hem dan wel haar een voordeel zou kunnen opleveren op bepaalde vlakken of die nu snelheid dan wel stabititeit zijn.
En dat houdt dus automatisch een risico in dat niet alles het goed doet, omdat het een testrelease is.
Werkt 't wel 100% dan heb je mazzel. Heb je probs met een beta, dan moet je gewoon een andere beta of de officiele WHQL installeren. Zijn er problemen met een WHQL, dan heb je reden tot klagen.
Maar ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die heel andere verwachtingen hebben, en blind over het woord beta heen lezen omdat ze alleen zien wat ze willen en dan gaan zeuren.
Dat ligt dan aan die mensen en niet aan de beta.
Moet je maar van de officiele site drivers halen, of anders tenminste waarschuwingsdialogen lezen voordat je als een bezetene op "install" ramt ;)

Waarom voer ik deze discussie eigenlijk, dit is toch volslagen duidelijk? :S
Het was ook meer even een robbertje woordvechten met cheetah dan dat het echt bedoelt was om een statement te maken over bijvoorbeeld de nV drivers.
:? :?
Is dat sport ofzo :? Ik discussier graag over nuttige onderwerpen, en/of meningsverschillen maar een 'robbertje woordvechten' lijkt mij totaal geen verheffend doel van een discussie :/
Oh well... :P
Splinter Cell schreef op woensdag 07 november 2007 @ 00:15:
Da's toch knap. Vier beta's uitgeven voor Crysis. En nog steeds iets fout. En een samenwerking met Crytek. Terwel driver 7.10 nog geen support geeft in Crysis en het allemaal wel redelijk doet.
nV's WHQL driver doet Crysis ook prima, alleen iets (tot ~7%) trager.
Cat 7.10 performance in Crysis op High is bepaald niet verheffend.

[ Voor 9% gewijzigd door Cheetah op 07-11-2007 00:51 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-04 08:57
Cheetah schreef op woensdag 07 november 2007 @ 00:31:
[...]
De goedkoopste GT is in de pricewatch al gedropt naar 198 Euro, en da's bij een betrouwbare shop.

Je hebt gelijk, was ff snel uitgegaan van de gemiddelde prijs bij Azerty en daar lag het wel zo rond de 240-250 euro.

Kan alleen maar hopen op het beste natuurlijk ^^

Was al van plan om met de upgrade die in de planning zit al rekening te houden met een videokaart van ong 300-350 euro, maar als ie naar 175 zakt, heb ik CF voor dezelfde prijs ^^ I can only hope :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Cheetah schreef op woensdag 07 november 2007 @ 00:31:
[...]

Oh ja wel hoor. :)

De goedkoopste GT in de pricewatch van 198 is ook meteen niet verkrijgbaar. Duurt nog wel even in het lijstje voordat je er eentje bent tegen gekomen die wel verkrijgbaar is... en dan ligt de prijs wel een stuk hoger.

Als AMD kan zorgen voor goede leverbaarheid van de HD3850s en in ieder geval voldoende HD3870s voor de early adapters, dan kan AMD de prijs gemakkelijk op €159 zetten voor de HD3850 en op €199 voor de HD3870. En zoals The Source al aangaf... er is nog genoeg ruimte om te zakken in prijs voor AMD. ;) Maar waarom zou je nu al zakken in prijs als de concurrent amper te verkrijgen is... 'mits' ze er voor zorgen dat hun kaarten wel beschikbaar zijn natuurlijk.

Nieuw topic komt trouwens morgen. Heb wat problemen met mijn host (alweer) en ga even kijken of ik de plaatjes elders kan hosten.

[ Voor 5% gewijzigd door CJ op 07-11-2007 01:35 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

CJ schreef op woensdag 07 november 2007 @ 01:33:
Als AMD kan zorgen voor goede leverbaarheid van de HD3850s en in ieder geval voldoende HD3870s voor de early adapters, dan kan AMD de prijs gemakkelijk op €159 zetten voor de HD3850 en op €199 voor de HD3870.
Vigilante gaf toch al aan dat availability van 3870 in de eerste weken slecht zou zijn? Source had ook serieuze twijfels over de allocatie (meerdere keren al aangegeven)...
Als mijn bil een oven was (vul zelf de mogelijkheden maar in)... :P

Bovendien is er ook nog sprake van een 'reviewontvangst'. Als de introprijs van de 3870 niet echt scheelt met de straatprijzen van de 8800GT, maar performance scheelt wel behoorlijk, dan wordt het geen gunstige ontvangst. nV heeft een klapper gemaakt met de GT... diverse reviewsites hebben al min of meer aangegeven van ATi feitelijk net zo'n klapper te verwachten :)

[ Voor 4% gewijzigd door Cheetah op 07-11-2007 01:56 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Cheetah schreef op woensdag 07 november 2007 @ 01:51:
[...]
Vigilante gaf toch al aan dat availability van 3870 in de eerste weken slecht zou zijn? Source had ook serieuze twijfels over de allocatie (meerdere keren al aangegeven)...
Als mijn bil een oven was (vul zelf de mogelijkheden maar in)... :P
Ik heb je ook al precies uit eerste hand, dus AMD, aangegeven wat je kan verwachten over availability. Die zijn daar heel eerlijk over:
Ik heb nu straight from the horses mouth ook wat gehoord over allocatie en stock.

De focus van AMD zal in eerste instantie uit gaan naar de HD3850, want het is voor AMD mogelijk om van die kaart enorm veel te verkopen in het prijssegment waar deze zich in bevindt. De HD3850 zal bij launch de onbetwiste prijs/performance kaart worden zoals je straks zult zien. AMD vraagt zich dan ook af hoe ver nVidia durft te gaan met de prijs van de GF8800GT 256MB, want de marges zijn hier al zeer laag op en AMD kan nog verder zakken zonder verlies te maken.

Voor zover mijn bron weet zal de HD3870 echter wel redelijk snel goed verkrijgbaar moeten zijn dus een eventueel tekort bij launch zou snel opgelost zijn (in de dagen er na). De eerste HD3870 kaarten worden door AMD zelf gemaakt, maar tegelijkertijd zijn ze nu de productie van HD3870 ASICs aan het verhogen waardoor AIBs met hun eigen kaarten kunnen komen.
CJ in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."

Lijkt me verder vrij duidelijke taal over wat AMD verwacht en wat hun plannen zijn. En het verklaart meteen ook de verhalen van The Source over allocatie en de verhalen van Vigilante dat de eerste HD3870 problemen hebben met de clocks, want deze komen rechtstreeks van AMD zelf. Ook dat The Source zei dat AMD nog veel verder kan zakken in prijs werd door AMD bevestigd.

Maar de productie loopt nu op volle toeren en AIBs kunnen zeer snel HD3870 ASICs verwachten waarmee ze zelf hun eigen varianten van de HD3870 mee op de markt kunnen zetten. Deze zullen ook beter te klokken zijn als ik het goed heb begrepen.

Overdrive gaat trouwens een belangrijk iets worden voor AMD. Begon het eerst met Catalyst Overdrive voor de GPU... straks valt alles wat met overklokken te maken heeft er onder... CPU en GPU.

[ Voor 20% gewijzigd door CJ op 07-11-2007 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Volle boel.
CJ's nieuwe deel is kan overigens een klein poosje tussen zitten.
Kunnen jullie allemaal dus een dagje vrijnemen misschien :D

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het ATi Nieuwsdiscussie Topic.
Niet het "Stel-hier-algemene-ATi-vraagjes" topic. Post dus relevant over ATi Nieuwsberichten, benchmarks, mijlpalen, etc en niet "Mijn X1950 wordt heet, welke alternatieve koeler is leuk" e.d.

Verder gewoon lukraak posten dat de ATi HD serie "brak" zou zijn zonder enige vorm van onderbouwing is ook _niet_ de bedoeling. Brandstichten doe je niet.
Ook is dit niet het "Kleine Mededelingen" topic.

Zie ook de startpost voor topicregels.