Flowmo schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 23:14:
Verschillende bronnen gaven al uit dat de RV670 bij release (omgerekend) ong 200 euro zou kosten. Aangezien de 8800GT nu gemiddeld 250 euro kost, dan kan ik ervan uitgaan dat wat ik hierboven heb getypt redelijk klopt.
De goedkoopste GT is in de pricewatch al gedropt naar 198 Euro, en da's bij een betrouwbare shop.
Betere merken (Asus en de MSI OC) doen onder de 220 Euro.
ATi 'kan' (<- zie aanhalingstekens) de RV670 dus niet voor 200 Euro lanceren...
nV zal omlaag moeten?
Zolang nV een aanmerkelijk beter performende kaart heeft moeten ze dat niet hoor
Alles zal dus afhangen van 3870 performance en prijspijl, maar zoals het er nu naar uit ziet hoeft nV zich met stated prijspijl ($199) en expected peformance van die kaart niet al te veel zorgen te maken.

Dat kun je wel. Dat is namelijk exact wat het woord 'beta' betekend.
Wikipedia: Beta version software is likely to be useful for internal demonstrations and previews to select customers, but unstable and not yet ready for release. Some developers refer to this stage as a preview, a prototype, a technical preview (TP) or as an early access.
Als je niet weet wat het woord betekend zijn daar woordenboeken en encyclopedieen voor, maar het is niet nV's verantwoordelijkheid dat jij als gebruiker je kennis niet op orde hebt. Het staat ook niet op hun website en als je het installeert wordt je tevoren gewaarschuwd dat het geen officiele release is.
Ongeacht waar de driver dan ook voor is, men wilt graag die driver gebruiken omdat het voor hem dan wel haar een voordeel zou kunnen opleveren op bepaalde vlakken of die nu snelheid dan wel stabititeit zijn.
En dat houdt dus automatisch een risico in dat niet alles het goed doet, omdat het een
testrelease is.
Werkt 't wel 100% dan heb je mazzel. Heb je probs met een beta, dan moet je gewoon een andere beta of de officiele WHQL installeren. Zijn er problemen met een WHQL, dan heb je reden tot klagen.
Maar ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die heel andere verwachtingen hebben, en blind over het woord beta heen lezen omdat ze alleen zien wat ze willen en dan gaan zeuren.
Dat ligt dan aan die mensen en niet aan de beta.
Moet je maar van de officiele site drivers halen, of anders tenminste waarschuwingsdialogen lezen voordat je als een bezetene op "install" ramt
Waarom voer ik deze discussie eigenlijk, dit is toch volslagen duidelijk? 
Het was ook meer even een robbertje woordvechten met cheetah dan dat het echt bedoelt was om een statement te maken over bijvoorbeeld de nV drivers.

Is dat sport ofzo

Ik discussier graag over nuttige onderwerpen, en/of meningsverschillen maar een 'robbertje woordvechten' lijkt mij totaal geen verheffend doel van een discussie

Oh well...

nV's WHQL driver doet Crysis ook prima, alleen iets (tot ~7%) trager.
Cat 7.10 performance in Crysis op High is bepaald
niet verheffend.
[
Voor 9% gewijzigd door
Cheetah op 07-11-2007 00:51
]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz