offtopic:
Plaatjes werken hier gewoon...
Plaatjes werken hier gewoon...
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
[ Voor 10% gewijzigd door Proto op 29-10-2007 22:13 ]
Verwijderd
Met hem x 10.000. Altijd zwaar bewonderin gehad voor je aanpak en je werk. Altijd mooi, not overdone en altijd verzorgt. Succes kerel!Proto schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:12:
Een nieuwe Floriske.nl-mod!XIXIV was übervet, en deze mod ziet er ook weer veelbelovend uit, prachtig ontwerp!
Succes ermee
/me Doet boekmarck
Verwijderd
Verwijderd
Gemberthee: water met een smaakje.
My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc
Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II
Casemod: Cubeleon
Ik heb anders wel plaatjes gezien:Wthebigbozz schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:57:
Leuk project om te lezen maar ik had toch graag plaatjes gehad![]()
F5 knop raakt bijna overbelast
Verwijderd
Juist! zo heette die!, maar zie gelukkig al het slechte van die mod hier als sneeuw voor de zon verdwijnen. Zullen inderdaad heel wat arbeidsintensieve uurtjes in gaan zitten, maar wordt vast en zeker allemaal de moeite waard. Heel veel succes nog!Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:38: Die Darkblade vond ik persoonlijk echt afschuwelijk
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
I miss my old jobfloriske.nl schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 00:17:
............. hij heeft zijn eigen tuning bedrijf ............
[ Voor 22% gewijzigd door UgotHeinzzd op 01-11-2007 23:43 ]
[ Voor 177% gewijzigd door floriske.nl op 11-11-2007 13:07 ]
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
haha, ik kreeg deze opmerking op bit-tech ook alTwhomp schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 10:34:
Goed bezig
Maar inderdaad zeg: het wordt een groter ding dan ik had gedacht. Op zich wel vet: dan kan je nog meer met details werken. Ik heb zo het vermoeden dat het erg mooi gaat worden als ik de voorbereidingen zie
[ Voor 27% gewijzigd door floriske.nl op 03-11-2007 19:57 ]
Omdat mijn project XIXIV voltooid is ben ik alweer aan het brainstormen gegaan voor een nieuw project wat inmddels de naam Core4 draagt.
In eerste instantie had ik het project "Quadcore" gedoopt vanwege het feit dat het ontwerp wel wat weg heeft van een soort van Energy Core en daarbij ook nog eens nagenoef vierzijdig symmetrisch is.
-
2x thxXBOXCenturion schreef op zondag 04 november 2007 @ 00:54:
Ziet er erg goed uit.
Viel me een typo op in de OP:
[...]
kijk, een reactie naar mijn hart "Mooi project qua ontwerp"_ferry_ schreef op zondag 04 november 2007 @ 10:18:
Mooi project qua ontwerp![]()
Ik moest denken aan een soort science fiction achtige "power generator" waarbij je dan de plexiglas ringen 1 voor 1 van beneden naar boven ziet oplichten.
google ftw:
[afbeelding]
Zoiets
[ Voor 4% gewijzigd door floriske.nl op 04-11-2007 18:52 ]
Verwijderd
[ Voor 106% gewijzigd door floriske.nl op 19-11-2007 19:02 ]
Verwijderd
Helemaal mee eens! Ik had eerst een el cheapo KBM schroefmachine, maar deze is inmiddels ook alweer vervangen door een redelijk eenvoudige bosch variant (die ook weer een keer vervangen gaat worden omdat het maar een 9,6V variant is en de lader geen automatische afslag heeft), een wereld van verschil!Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:09:
Goed gereedschap is het begin he. Had mijn El Cheapo KBM decoupeerzaag ook laatst vervangen door een A-merk. Echt een gigantisch verschil!
Die hoeken van die mallen zien er wel erg breekbaar uit, met die ronde uitstulping, of valt het mee?
Strom = Storm...
Verwijderd
Iddbrinkdinges schreef op maandag 12 november 2007 @ 21:26:
Hier zijn ook bijna alle elektrische aldi-gereedschappen vervangen door goed spul. De accuboormachine is vervangen door een Makita, man wat een verschilVan de aldi-decoupeerzaag is een stuk afgebroken, rotspul
Ik heb het wel afgeleerd om bij de gamma in de grabbelbak te zoeken
[ Voor 255% gewijzigd door floriske.nl op 29-12-2007 18:12 ]
My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc
LolTEAMIKKE schreef op maandag 19 november 2007 @ 19:42:
Lekker voor je rug zo te zienHet resultaat doet me somehow denken aan Waterkoud's manier van werken. Zeer goed en professioneel bezig dus. En zo ziet het er ook wel uit met dat mooie heldere plexie.
Volgens mij was het Terw_Dan die dit ook al dacht van de mallen, maar als aangegeven is het brugje toch nog 2cm breed op het smalste punt en ik heb net eens geprobeerd de plaat aan het uiteinde op te tillen en dit gaat met enig voorzichtigheid ook nog zelfs, dus ik ben niet zo heel bang dat er nog eentje gaat breken en ach ...... anders frezen we er gewoon eentje extraFrenkie123 schreef op maandag 19 november 2007 @ 19:44:
Mooie update. Dat bruggetje van plexi is wel erg dun he? Als je niet goed oppast, breek je er nog wel een voor je klaar bent.En dat zou zonde zijn. !
Ik twijfel nog of ik ga polijsten of de randen juist mat laat net als bij XIXIV, maar nog wel even goed onderhanden neem met schuurpapier.Godric schreef op maandag 19 november 2007 @ 20:12:
Ziet er top uit! De snijrand ziet er al erg goed uit, heb je al geprobeerd hoeveel werk er in het polijsten zit? Misschien is alleen de dremel met vilt en pasta al voldoende!? wishful thinking
Je zou voor die gaten een stappenboor moeten kopen, dat zou er echt ideaal voor zijn. Een kolomboor is dan wel haast een vereiste, maar die staat toch al op je verlanglijstje.Ik ben nog steeds erg blij dat ik die van mijn opa nu thuis heb staan.
Verwijderd
Dat was ook mijn eerste gedachte inderdaadbrinkdinges schreef op maandag 19 november 2007 @ 21:43:
Oeh das ook wel een mooi boor/freesmachientjeEn niet eens echt duur.
Haha, who knowsVerwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 22:45:
Based on your other project, this is going to be an award winner for sure Floris! BTW- How did you make the graphic on your avatar?
Verwijderd
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
k8skaaay schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:00:
Veel plezier in je nieuwe huis !
Thx! en maak je geen zorgen, kom vanzelf weer binnen vallenjappo schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 16:04:
veel suc6 met klussen en verhuizen. ik hou dit topic ondertussen in mijn bookmarks
Everybody lies
THX! Dit soort complimenten zijn altijd erg motiverend als je je weer eens ergens in gestort hebtXplodingForce schreef op donderdag 13 december 2007 @ 17:36:
Een fantastisch project weer, floriske!
Met dit project evenaar je zeker de kwaliteit van XIXIV en zo te zien ga je er zelfs wel overheen (en XIXIV was al van hele hoge kwaliteit). Zoals iemand anders al postte, heeft de stijl van dit project, en de manier van werken (precisie) iets weg van de stijl en manier van werken van waterkoud en dat is zeker niet slecht.
Over de plexi randen, het is natuurlijk jouw keuze, maar ik vind zoals ze nu zijn al erg mooi, en ik zou er persoonlijk dus niet veel meer aan veranderen, behalve schuren, maar dat zijn alleen maar mijn 2 centjes.
En natuurlijk enorm veel plezier met jullie nieuwe huis. Dat is vanzelfsprekend veel belangrijker dan modden, dat is ook "maar" een hobby (maar wel een hele gave). Hopelijk tot maart dus, ik wacht met smart.
THX!
[ Voor 11% gewijzigd door floriske.nl op 05-11-2010 13:36 ]
Goed koper is duurder dan slecht koper
schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 18:23:
even de randen van het plexi schuren met fijn schuurpapier en met koperpoets oppoetsen. Wordt het mooi doorzichtig van
floriske.nl schreef op maandag 17 december 2007 @ 18:37:
Wat betreft de randen van het plexi, deze blijven mat, ik ga ze uiteraard wel nog gelijk en mooi egaal schuren, maar veel fijner dan korrel 400 zal ik niet komen denk ikvind het erg mooi de vorm van de platen benadrukken.
[ Voor 1% gewijzigd door Rukapul op 17-03-2014 20:51 ]
ow... niet gelezen... dat krijg je als je halverwege een casemod komt binnenvallen
Goed koper is duurder dan slecht koper
Lol, geen probleem hoor, kan me voorstellen dat je niet het gehele topic door gaat spitten!schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 18:23:
even de randen van het plexi schuren met fijn schuurpapier en met koperpoets oppoetsen. Wordt het mooi doorzichtig van
floriske.nl schreef op maandag 17 december 2007 @ 18:37:
Wat betreft de randen van het plexi, deze blijven mat, ik ga ze uiteraard wel nog gelijk en mooi egaal schuren, maar veel fijner dan korrel 400 zal ik niet komen denk ikvind het erg mooi de vorm van de platen benadrukken.
schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 20:31:
ow... niet gelezen... dat krijg je als je halverwege een casemod komt binnenvallen
Thx! De volgende stap is inderdaad de centreergaten voor de poten, hiervoor boor ik deze gaten in één plaat van ieder formaat en deze gebruik ik dan als mal voor de overige platen (welke ik overigens niet allemaal tegelijk zal boren, maar ook weer één voor één om schuin gaan te voorkomen).Godric schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 19:41:
Ziet er uitstekend uit! Volgende stap is er gaten in maken? Kan je dat met de freesmachine doen?
Ook erg mooi gereedschap, ben erg benieuwd naar hoe de freesmachine bevalt. Een dergelijke bandschuurapparaat staat ook nog op mijn verlanglijstje.
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis en vooral succes met het verhuizen van XIXIV!
Thx voor de complimenten, om maar even op zijn engels over te stappen: "They make it even more worth while!"Inhale schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:07:
poe he, wat een ontwerpone of a kind echt wel, ik ga hem ook zeker volgen vanaf nu
it just hits the right button
[ Voor 0% gewijzigd door Rukapul op 17-03-2014 20:51 ]
Thx en uiteraard graag gedaan!!!waterkoud schreef op zondag 30 december 2007 @ 20:11:
Het ziet er weer prachtig uit enne bedankt voor die link! Hier voegt iemand gelijk wat gereedschap toe aan zijn wenslijstje. Zie daar zoveel spullen die mijn mods weer een extra boost kunnen geven. Zat te denken om te gaan investeren in airbrush, maar verleg mijn aandacht nu toch echt naar een freesbank en draaibank.
[ Voor 29% gewijzigd door Jfwiet op 31-12-2007 15:09 ]
Jfwiet schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:04:
Offtopic:
Zo'n freesmachine is hardstikke leuk voor hobbywerk. Dat geef ik helemaal toe, heb er zelf ook naar zitten kijken om er 1 aan te schaffen. Maar als tip: (en je de mogelijkheden hebt) dan las je een aantal verstevigingen aan de ronde kolom. Deze is het meest instabiel van zo'n bankje. Die geeft je de meeste afwijking. Daarna zijn er nog andere factoren die je zou kunnen vervangen. Maar het verstevigen van de ronde kolom is stap 1.
Over de frees/draaibank combinatie. Het is geen freesmachine, maar een draaibank. Het leuk om wat sleuven te frezen in je draai-werkstukken maar meer ook niet.
Deze: http://buitelaar.nl/comas...tentid=237&productid=2067 is een stuk stabiler. Maar ook goedkoper aan te schaffen vanuit China waar ik dan mijn contacten heb.
Voordeel van jouw machine is dat hij een iets hoger toerental kan halen en daardoor iets beter geschikt is voor plexiglas en aluminium. Maar hopelijk is hij daar stabiel genoeg voor.
[ Voor 19% gewijzigd door floriske.nl op 02-01-2008 16:25 ]
PRaGA88 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:45:
hij ziet hij er nu al uit????
of heb je nog niet veel meer gedaan er aan
want ik w8 oop een UPDATE
geef mij een UPDATE plz
Mishter_Jingles schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:20:
volledig mee eens. Echt prachtige mod.
floriske.nl schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:39:
Het is weer even geleden dat ik hier gepost heb en sommigen van jullie zullen wel met smacht op een update zitten te wachten, maar ik voor diegenen heb ik slecht nieuws
Mijn vriendin en ik hebben namelijk vorige week een huis gekocht en zoals jullie wel zullen begrijpen moet er nog veel geregeld worden.
Daar komt nog eens bij dat het een nieuwbouwhuis is waar nog redelijk wat aan moet gebeuren (denk aan badkamer, keuken etc.) waarvan ik e.e.a. voor eigen rekening wil nemen.
Ik wil proberen tussendoor nog wat aan mijn project te werken, maar ik beloof niks.
Naar verwachting zullen we begin maart overhuizen, waarna ik weer meer tijd zal hebben voor het project en er weer volop mee aan de slag ga.
Tot die tijd even geduld hebben dus
Tjah, helaas weer serverproblemenbakvis schreef op maandag 14 januari 2008 @ 08:59:
Floriske, ik wens je natuurlijk veel plezier met je nieuwe huis, alleen zou ik graag wel de updates tot nu toe willen lezen. Mwa het lezen is geen probleem, maar wat is een casemod zonder plaatjes, inderdaad je snapt hem waarschijnlijk al.. de piccies zijn down.. Mocht je tussendoor een x tijd hebben om er naar te kijken mijn dank is groot!
[ Voor 15% gewijzigd door floriske.nl op 14-01-2008 12:02 ]
Ik zie tfloriske.nl schreef op maandag 14 januari 2008 @ 09:40:
[...]
Tjah, helaas weer serverproblemenop het moment dat het dataverkeer op de server toeneemt crashed hij willekeurig, vandaar dat de afbeeldingen tijdelijk down zijn
helaas
De plaatjes zijn weer online, het blijkt dat de server moeilijk gaat doen op het moment dat er teveel bezoekers gelijktijdig zijn, niet vanwege teveel datagebruik dus. Vreemd, maar we gaan weer uitzoeken waar dit vandaan komt.
Defiant!! w00t_ferry_ schreef op zondag 04 november 2007 @ 10:18:
Mooi project qua ontwerp![]()
Ik moest denken aan een soort science fiction achtige "power generator" waarbij je dan de plexiglas ringen 1 voor 1 van beneden naar boven ziet oplichten.
google ftw:
[afbeelding]
Zoiets
Get Airflow, save the world.
Als hij wat nieuws heeft, dan hoef je er vast niet om te vragen, en komen er vanzelf weer updates langs. Hij zal ons heus niet vergeten toch?
[ Voor 14% gewijzigd door msicaron op 29-05-2008 16:20 ]
'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)
diedazz schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:19:
Volgens mij issie nog bezig met zijn keukenmod, watergekoelde combi magnetron-oven en infra-rood vanuit bed bestuurde senseo apparaat...
Een terechte schop hoor_ferry_ schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:17:
[...]
Als hij wat nieuws heeft, dan hoef je er vast niet om te vragen, en komen er vanzelf weer updates langs. Hij zal ons heus niet vergeten [color=#BBBBBB]toch?[/color]
Haha, ons huis is gelukkig voorzien van voldoende en degelijk hang en sluitwerkmsicaron schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:26:
hopelijk komen die updates snel.. Ziet er echt heel mooi uit. Ben benieuwd hoe het eindresultaat eruit zal zien.
ik zou wel mijn deur op slot houden.. anders kom ik wel eens lang voor die gereedsschapscollectie![]()
![]()
in elk geval doe zo voort (met meer updates)
ontopic: Randen van het plexiglas idd zo houden gaat er veeel mooier uitzien. ik zou ze zelf niet te glad schuren. Als je er dan een ledje ofzo tegen zet geeft het een mooi effect (als je dat van plan bent toch)
Offtopic: Staat XIXIV nog online op GoT??.
Edit: Heb het juist eens bekeken. Prachtig werk man. als dit er even mooi uit gaat zien wordt
ik helemaal jaloers![]()
![]()
'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)
Everybody lies
High Powered Madness
Kruipen jij!edit:
* floriske.nl verontschuldigd zich bij deze voor het geval mensen dachten dat het om een nieuwe update ging
LOLXtrafris schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:36:
[...]
Kruipen jij!
Veel succes, ik wil nog steeds erg graag het eindresultaat zien. Zijn alle plexi platen nog wel ok en krasvrij na de verhuizing?
opgemetseld?? gewoon een houten frame maken wat isolatie materiaal ertussen en dan met gipsplaten afwerken.. veel sneller en goedkoper..floriske.nl schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:13:
Maar er is goed nieuws! We hebben de draad weer opgepakt en in de eerste week van december worden dan eindelijk de wanden op de zolder opgemetseld! En hopelijk worden deze in december nog vlak gestuct.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Zal wel cellenbetonblokken (ytong) wezen. Snel, en je hoeft je vloer niet extra te ondersteunen (bakstenen muur is zwaaaar)ReseTTim schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:07:
[...]
opgemetseld?? gewoon een houten frame maken wat isolatie materiaal ertussen en dan met gipsplaten afwerken.. veel sneller en goedkoper..
ReseTTim schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:07:
[...]
opgemetseld?? gewoon een houten frame maken wat isolatie materiaal ertussen en dan met gipsplaten afwerken.. veel sneller en goedkoper..
Ook al hebben we deze geen nodig sla je toch de spijker op z'n kopdarkmage schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:10:
[...]
Zal wel cellenbetonblokken (ytong) wezen. Snel, en je hoeft je vloer niet extra te ondersteunen (bakstenen muur is zwaaaar)
[ Voor 75% gewijzigd door floriske.nl op 21-11-2008 11:30 ]
floriske.nl schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:13:
Zo, het is weer even geleden dat ik iets van me heb laten horen
Mede vanwege een p.m.
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
EB cardetailing tot aan uw huis
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Lol, misschien wellicht wat onduidelijk, maar onze Rottweiler heet BeauGeckoo schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:52:
nou doe dan maar een linkje naar het photobooth project, hebben we tenminste iets te zien...
oh en natuurlijk gefeliciteerd met je huis, leuk dat je een hond hebt, is de buiten ren mooi geworden, gefeliciteerd met je zoon excuses neefje heet ook zo Dochter, gefeliciteerd met het aanstaande huwelijk!
[ Voor 33% gewijzigd door floriske.nl op 10-05-2010 14:11 ]
Heel veel nieuws zelfs: klik ....Tim_ofzo schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:28:
Nog nieuws?
floriske.nl schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:44:
[...]
Heel veel nieuws zelfs: klik ........ maar helaas geen nieuws omtrent dit project.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq