[PC] Crysis & Sandbox 2 deel #5! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 17.645 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:50
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 19:42:
even een kort vraagje hoe doe je dat menu'tje rechtsboven openen zodat je kunt zien welke versies + hoeveel RAM en dx info etc.
r_displayinfo 1

trouwens ik heb vandaag last van dat me fps goed zijn maar wel hakkelig alles verloopt :? lekker is dat.

[ Voor 17% gewijzigd door darkphoenix op 02-11-2007 20:03 ]

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PolluxDKB schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 18:28:
[...]

In de editor.
Ik dump gewoon die tank neer, doe ctrl+g, ga in de tank zitten, en schiet gewoon met linkermuisknop?
Ok, die ctrl-g wist ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
In de sandbox editor kan ik niet naar game switchen, hij geeft dan een fout aan. ([Error] Failed loading map texture id 0.)

Ook krijg ik verder geen objecten te zien onder Archetype Entity, weet iemand hiervoor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 20:06:
[...]
Ik wist niet eens dat je een map moest laden om dingen erin te droppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
zeromussov schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 20:14:
In de sandbox editor kan ik niet naar game switchen, hij geeft dan een fout aan. ([Error] Failed loading map texture id 0.)

Ook krijg ik verder geen objecten te zien onder Archetype Entity, weet iemand hiervoor een oplossing?
Opnieuw demo installeren? :+
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 20:06:
[...]
Dan ga je zeg maar in spelmodus, maar dan even snel om te testen.
Daar ish et oorspronkelijk voor dus.
Je kan ook View -> Switch to game modus doen geloof ik.

[ Voor 30% gewijzigd door bóòbó op 02-11-2007 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XlinKk
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2024
zeromussov schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 20:14:

Probeer hem eens opnieuw te installeren.
Niet de Demo, de Sandbox2installer moet je hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door XlinKk op 02-11-2007 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
XlinKk schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:01:
[...]

Probeer hem eens opnieuw te installeren.

[...]

Niet de Demo, de Sandbox2installer moet je hebben.
Behalve als de objectdata en/of mapbestanden van de demo verpest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:07
ik vind al dat FPS gezeur maar een beetje onzin. bij mij schommelt het tussen de 20 en 40 fps, prima te spelen. een paar settings op high, de rest op very high aa x4. ja, het kan nog mooier, maar ik ben van mening dat je die extra effects die echt in mn FPS hakken toch haast niet ziet, de gameplay wordt er iig niet beter van. speel op een e6600@2.8 en een licht overgeklockte 8800GTS, vista x64.

overigens ga ik er vanuit dat er dmv patches en drivers vast nog wat winst te boeken is, en ik dus gewoon volop kan genieten van Crysis.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
ph4ge schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:12:
ik vind al dat FPS gezeur maar een beetje onzin. bij mij schommelt het tussen de 20 en 40 fps, prima te spelen. een paar settings op high, de rest op very high aa x4. ja, het kan nog mooier, maar ik ben van mening dat je die extra effects die echt in mn FPS hakken toch haast niet ziet, de gameplay wordt er iig niet beter van. speel op een e6600@2.8 en een licht overgeklockte 8800GTS, vista x64.

overigens ga ik er vanuit dat er dmv patches en drivers vast nog wat winst te boeken is, en ik dus gewoon volop kan genieten van Crysis.
Heb je de 640 Mb of 320 Mb versie? Welke resolutie speel je dan op? Heb je het over ingame met tegenstanders of de benchmark?
Ik heb een 8800GTS 320 Mb en ik krijg bij medium al hoofdpijn. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
http://www.gametrailers.com/player/27393.html

Ff kijken iedereen! nieuwe crysis tv spot! :D

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Allemaal al beeldmateriaal, wat ik al kende. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, ik vind het verschil met DX10 ook wel meevallen. Nee, ik moet zeggen 'tegenvallen', want ik heb een 8800GTX gekocht in januari om helemaal klaar te zijn voor de stroom DX10 games.... DX10 games my behind... :( Ik heb wat dat betreft echt geen ene moer gehad aan m'n kaart en straks komt DX10.1 eraan... Leuke jongens daar bij MS... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
Jammer dat je zulke graphics niet krijgt met een 8800 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe reset je editor volledig? Ik ben mijn rechterbalk kwijt waarmee je dingen kunt toevoegen en nog wat andere balkjes :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
De sanbox editor heb ik al verschillende keren opnieuwe geinstalleerd, maar zonder resultaat.. morgen maar even proberen om de demo helemaal opnieuw te installeren. (demo van bv gamershell is wel gewoon compleet toch, dan zou die het toch moeten doen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uit dit forum: http://www.incrysis.com/f...iewtopic.php?id=11614&p=1

1)
De meneer in de OP zegt bij het stukje:'' Enhancing on DX9'' dat je de sys_specs op 3 in autoexec.cfg moet zetten om very high in dx9 te krijgen. Dus sys_spec_GameEffects = 3, sys_spec_ObjectDetail = 3, etc. Maar high is toch 3 en veryhigh is 4. Zoals ik eerder gezien heb in dit topic of de vorige. Dus klopt dit nu niet of ik snap niet wat ie nou precies aan de autoexec.cfg toevoegd. Ik heb zelf alles ff op 4 gezet ipv 3 en volgens mij heb ik gelijk.

2)
Hij zegt:
How to make an autoexec.cfg
'' In the early days of the beta people modified the cvar groups game files because it was the best they knew, if you have heard about this I do not recommend it. It changes the way your in-game settings work permanently and changing to medium or high won't have the desired effect anymore.''
Dus als je dit doet zoals ik ook gedaan heb, zou bijvoorbeeld shadows op medium of low zetten in de instellingen niet meer werken? En als je het op zijn manier doet wel of moet je de instellingen dan in de autoexec.cfg veranderen.

3)
Met getweaked cvar bestanden had ik behoorlijk wat meer fps dan met de autoexec.cfg waar ik die instellingen in geplakt had.

Wat is jullie idee hierover?

Wel een leuke is: r_UseEdgeAA 2 gives ya some foilage-AA, and does barely eat any FPS either btw. De bladeren van de bomen lijken wat voller, idd geen merkbaar effect op fps. (dx9 only geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 23:29:
uit dit forum: http://www.incrysis.com/f...iewtopic.php?id=11614&p=1

1)
De meneer in de OP zegt bij het stukje:'' Enhancing on DX9'' dat je de sys_specs op 3 in autoexec.cfg moet zetten om very high in dx9 te krijgen. Dus sys_spec_GameEffects = 3, sys_spec_ObjectDetail = 3, etc. Maar high is toch 3 en veryhigh is 4. Zoals ik eerder gezien heb in dit topic of de vorige. Dus klopt dit nu niet of ik snap niet wat ie nou precies aan de autoexec.cfg toevoegd. Ik heb zelf alles ff op 4 gezet ipv 3 en volgens mij heb ik gelijk.

Ehm niet alle instellingen pakt hij op very high dus je kan alles wel op 4 zetten onder dx 9, maar hij pakt simpelweg 3, daar was deze gast dus ook al achter;)

2)
Hij zegt:
How to make an autoexec.cfg
'' In the early days of the beta people modified the cvar groups game files because it was the best they knew, if you have heard about this I do not recommend it. It changes the way your in-game settings work permanently and changing to medium or high won't have the desired effect anymore.''
Dus als je dit doet zoals ik ook gedaan heb, zou bijvoorbeeld shadows op medium of low zetten in de instellingen niet meer werken? En als je het op zijn manier doet wel of moet je de instellingen dan in de autoexec.cfg veranderen.

Hij zegt gewoon dat als je een als vb een shadow cvar aangepast met de .cfg bestand dat dit permanent is, daarom raad hij het ook af dus met andere woorden pas je geen shadows cvars aan kan je deze nog met de opties ingame regelen

3)
Met getweaked cvar bestanden had ik behoorlijk wat meer fps dan met de autoexec.cfg waar ik die instellingen in geplakt had.

Wat is jullie idee hierover?

Die getweakte cvar bestanden daar stonden niet alle mogelijke cvars voor dx 9 tussen

Wel een leuke is: r_UseEdgeAA 2 gives ya some foilage-AA, and does barely eat any FPS either btw. De bladeren van de bomen lijken wat voller, idd geen merkbaar effect op fps. (dx9 only geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm niet alle instellingen pakt hij op very high dus je kan alles wel op 4 zetten onder dx 9, maar hij pakt simpelweg 3, daar was deze gast dus ook al achter;)

Hij zet toch niks op 4 alles staat op 3 en daaronder nog wat instellingen bijvoorbeeld:
q_Renderer = 3
q_ShaderFX = 3
q_ShaderGeneral = 3
q_ShaderGlass = 3
q_ShaderHDR = 3
q_ShaderIce = 3
q_ShaderMetal = 3
q_ShaderPostProcess = 3
q_ShaderShadow = 3
q_ShaderSky = 3
q_ShaderTerrain = 3
q_ShaderVegetation = 3
q_ShaderWater = 3

Dit staat toch ook allemaal op 3.

Hij zegt gewoon dat als je een als vb een shadow cvar aangepast met de .cfg bestand dat dit permanent is, daarom raad hij het ook af dus met andere woorden pas je geen shadows cvars aan kan je deze nog met de opties ingame regelen

Je kopieerd 4 naar 3. Dus 3 (high) is hetzelfde als 4. Dan kun je toch nog steeds bij instellingen naar 1 of 2 (low/medium).

Die getweakte cvar bestanden daar stonden niet alle mogelijke cvars voor dx 9 tussen

Dus 4 naar 3 kopieren dus veryhigh naar high is toch niet echt veryhigh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe doe je de benchmark? (als dit al langsgekomen is, misschien goed voor in de TS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 00:16:
Hoe doe je de benchmark? (als dit al langsgekomen is, misschien goed voor in de TS).
Kijk eens in de bin32 folder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, ik had al gezocht naar alle exe-bestanden maar niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:12:

ik hoef geen 100 fps maar 40/50/60 is speelbaar (op low dus bij mij)
15/30 fps met high dus en dat speelt echt niet lekker hoor...wil de AA wel op minstens 2 anders vind ik het niet zo mooi van die kartels. nja ik speel wel op low als t moet, jammer dan. Ik vind het gewoon een beetje tegenvallen dat lijkt me wel logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 03:26:
[...]

15/30 fps met high dus en dat speelt echt niet lekker hoor...wil de AA wel op minstens 2 anders vind ik het niet zo mooi van die kartels. nja ik speel wel op low als t moet, jammer dan. Ik vind het gewoon een beetje tegenvallen dat lijkt me wel logisch
als je zo nodig met hoge fps en AA wilt draaien dan moet je het niet jammer vinden, dan moet je gewoon een zwaardere grafische set halen, 2x 8800 ultra's of iets in die trand. anders moet je ook niet zeuren over dat je het alleen maar in "low" kan draaien.

just my 2 cents...

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Quote: "The new surprise comes in the form of guns, including nearly everything that you will be able to view in the full game. Next in line are vehicles, tanks, boats and helicopters. All you have to do is to download the "demofunmap #5" from here, and then extract the level.pak to C:\Program Files\Electronic Arts\Crytek\Crysis SP Demo\Game\Levels\island, or whereever you installed the demo. Just be sure to back up the original level.pak so you don't have to reinstall the demo.

It seems that Crytek has underestimated gamers' curiosity and desire to look at the script files and editor. And stay off the center of the map, since it triggers the final cut scene and ends the demo. Have fun flying....."

Bron: http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=3979&Itemid=55
Download: http://rapidshare.com/files/66168850/level.rar.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook ergens een plaats waar je niet moet betalen om het te downoaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tuurlijk niet, ze moeten de arme mens weer helemaal leegzuigen ;( :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 11:26:
Is er ook ergens een plaats waar je niet moet betalen om het te downoaden?
Je hoeft niet te betalen, gewoon even in de wachtrij...

Edit: @ racer13 Heb je niet lang meer? O-)

[ Voor 8% gewijzigd door FrankNLD op 03-11-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexopheus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08-2024
mmm, die map crashed hier volledig. Alles start goed op, maar na "press any key" blijft het beeld zwart (op de Pre-release demo tekst rechtboven in na)

Meer mensen met deze problemen ?

Wat niet kan is nog nooit gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:07
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 03:26:
[...]

in andere games is dat misschien zo dat je een hoge FPS nodig hebt, maar de SP lijkt gewoon heel vloeiend bij mij, geen moment last van, het enige waar je aan merkt dat de FPS wat laag is is aan het FPS metertje. kan aan mij liggen, maar ik speelde vreoger bv wolfenstein met +-30 fps en dat was niet te spelen, dit gewoon wel.

en online is het ook belangrijker dat alles vloeiend loopt, maarja iedereen die online speelt gaat toch eerst een config maken zonder alle poespas maar gewoon met het beste zicht. ik speel gewoon op 1024x768, dat wel. maar met de meeste settings op very high en de rest op high is het dus gewoon speelbaar en ziet het er IMO schitterend uit.

edit: sound quality staat trouwens op medium, heb toch geen super geluidskaart. ik hoor het verschil niet, maar volgens mij scheelt het wel wat fps

[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 03-11-2007 12:18 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank76NL schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 11:34:
[...]

Edit: @ racer13 Heb je niet lang meer? O-)
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Nexopheus schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:09:
mmm, die map crashed hier volledig. Alles start goed op, maar na "press any key" blijft het beeld zwart (op de Pre-release demo tekst rechtboven in na)

Meer mensen met deze problemen ?
Bij mij lukt het wel. Heb nog maar een stukje gespeeld maar de invloed van de nieuwe map is al te merken. In het filmpje waar je samen je dode makker in de boom vindt zie je nu het bloed uit zijn lijf gutsen, wat anders niet zo was. En na het filmpje wordt het pas echt duidelijk want de eerstvolgende Koreaanse patrouille wordt afgemaakt door een.....ALIEN.....en dan probeert ie hetzelfde met jouw >:)
Straks verder spelen en kijken wat voor nieuws er nog meer komt :P

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chainsaw
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:08
hmmmm, loop ff de diffeculty (ofzo) lvls door en kom bij delta er na een tijd achter dat ik me crosshair mis :p

pas na na 40 minuten ofzo.
als ik ff een easy/normal/hard savegame laad is ie der weer,
is dat een handicap? denk het, of ik heb een setting probleempje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:33
Chainsaw schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 13:59:
hmmmm, loop ff de diffeculty (ofzo) lvls door en kom bij delta er na een tijd achter dat ik me crosshair mis :p

pas na na 40 minuten ofzo.
als ik ff een easy/normal/hard savegame laad is ie der weer,
is dat een handicap? denk het, of ik heb een setting probleempje :p
Dat hoort zo, zie Electronic Arts\Crytek\Crysis SP Demo\Game\Config\diff_bauer.CFG waar je dit ook kunt veranderen.

Staat ook in de uitleg van Delta als je mouse-over doet in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:53
ph4ge schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:17:
[...]
edit: sound quality staat trouwens op medium, heb toch geen super geluidskaart. ik hoor het verschil niet, maar volgens mij scheelt het wel wat fps
Sound quality staat op very high, volgens mij kost het geen enkele FPS en zijn er meer omgevingsgeluiden, maar uitgebreid getest heb ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hugoy schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:58:
ik krijg op Vista HP 32 bit de sandbox niet aan de praat, als ik de sandbox opstart krijg ik deze melding:

De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie naast elkaar onjuist is. Raadpleeg het gebeurtenislogboek Toepassing voor meer informatie.

ga ik naar logboeken: De event-log service is niet beschikbaar. Zorg ervoor dat de service wordt uitgevoerd

en vervolgens heb ik dus geen logboeken, en geen idee waarom de sandbox niet werkt

http://i70.photobucket.com/albums/i93/hugoy/foutmelding.jpg
http://i70.photobucket.com/albums/i93/hugoy/foutmelding2.jpg

ik had overigens al eerder last van het spel toen ik de ET QW demo wilde opstarten (is me toen ook nooit gelukt) Iemand een oplossing???

EDIT: Specs:

Intel E6400
een MSI P965 mobo
Nvidia EVGA Geforce 8800 GTS 320
2 GB Elixer RAM
Coolermaster 430 watt voeding (hier ligt het zeker weten niet aan :P )
een 320 GB Maxtor HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al een oplossing gevonden, ik heb exact dezelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08-2024
Dat r_UseEdgeAA 2 is echt essentieel voor de kwaliteit op high/very high. Ik snap niet waarom Crytek dat niet gebruikt.
Elke keer dat je de game restart moet je dat command ook opnieuw in de console instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 22:51:
Hoe reset je editor volledig? Ik ben mijn rechterbalk kwijt waarmee je dingen kunt toevoegen en nog wat andere balkjes :X
Boven in je werkbalk van Sandbox -> view -> show rollup toolbar.

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Dav- schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:51:
Dat r_UseEdgeAA 2 is echt essentieel voor de kwaliteit op high/very high. Ik snap niet waarom Crytek dat niet gebruikt.
Elke keer dat je de game restart moet je dat command ook opnieuw in de console instellen.
Waarom is dat dan essentieel??

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Rudios schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 15:16:
[...]

Waarom is dat dan essentieel??
Hierom:

Zonder AA:
http://nwgat.net/woot/files/39/cr4.png
Met AA:
http://nwgat.net/woot/files/39/cr4-cfg.png

Zonder AA:
http://nwgat.net/woot/files/39/cr3.png
Met AA:
http://nwgat.net/woot/files/39/cr3-cfg.png

Open ze maar eens beide in een tabblad, en klik eerst het tablad aan met de screenshot zonder AA, en hierna het tabblad met de screenshot mét AA... Zegt genoeg denk ik ;)

Zie dus die bergen in de verste, meer gras, de bomen die VEEL voller zijn, ...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2007 17:10 . Reden: Maak in het vervolg echte thumbnails. 3MB / screenshot is echt teveel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:26
Allemaaal leuk en aardig die AA maar wie let daar op als je in een vuurgevecht zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 22:54

yassine

Nothing to it but to do it!

Versteegrob schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:07:
Allemaaal leuk en aardig die AA maar wie let daar op als je in een vuurgevecht zit?
Kon het zelf niet beter zeggen... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Verder me complimenten aan het spel! Wat vet zeg, alleen jammer dat ik het maar kan spelen op 1280 / 1024 met mijn Nivdea 7950X2 1 GB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:18
Versteegrob schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:17:
Verder me complimenten aan het spel! Wat vet zeg, alleen jammer dat ik het maar kan spelen op 1280 / 1024 met mijn Nivdea 7950X2 1 GB!
nvidea.... neeeee.... :'( ikdacht dat het eindelijk voorbij was...

misschien maar gewoon voor een ATi Radion gaan, en nVidia voortaan links laten liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Tja, had vorige jaar een compleet nieuwe pc gehaald voor 4000 euro dus ga voortaan maar voor de markt onder de high end. Even een nieuwe CPU en dit spel is super te spelen. Vinden jullie de demo niet wat karig? Maar 1 klein leveltje? Binnen 1 a 2 uur is het al afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus1985
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-08 11:19
Versteegrob schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:55:
Tja, had vorige jaar een compleet nieuwe pc gehaald voor 4000 euro dus ga voortaan maar voor de markt onder de high end. Even een nieuwe CPU en dit spel is super te spelen. Vinden jullie de demo niet wat karig? Maar 1 klein leveltje? Binnen 1 a 2 uur is het al afgelopen.
Karig?....de CoD4 demo die was karig. Daar was ik in 15min doorheen gefietst.

Ik vind 1-2 uur voldoende speelplezier voor een demo. En daarbij heb je ook de beschikking over de Sandbox editor...dus kun je dat ene leveltje tweaken, aanpassen, of compleet vernieuwen.
Een prima demo wat mij betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik vind het een prima lengte voor de demo, het is een demonstratie van het spel en vind de gameplay die ze bieden juist erg goed. Ik vind het nog vrij royaal gezien de grootte van het veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leonpwner1 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 15:23:
[...]

Hierom:

Zonder AA:

Met AA:

Zonder AA:

Met AA:

Open ze maar eens beide in een tabblad, en klik eerst het tablad aan met de screenshot zonder AA, en hierna het tabblad met de screenshot mét AA... Zegt genoeg denk ik ;)

Lijkt het maar zo of heb je met 2xEdgeAA meer fps :S ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:55:
Ik kan me uren vermaken met alles slopen en opblazen. En je kunt toch ook die frozen island proberen. Nog 2 weken wachten en dan komt het spel uit toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dav- schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:51:
Je kunt het toch in je autoexec.cfg toevoegen, dan start ie elke keer op met AA aan.

Ha met dat AA aan heb jij in het bos 5 meer fps dan zonder?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Versteegrob schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:07:
Iedereen wel denk ik. Het valt mij toch duidelijk op als bomen heel dun zijn, weinig bladeren hebben en maar dunne streepjes zijn hoor. Ik zie veel liever mooie bomen met veel bladeren die smooth afgewerkt zijn.
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 17:06:
[...]

Zijn screenshots van Koeitje, ergens van page 22 ofzo. Kheb ook geen idee :P

[ Voor 24% gewijzigd door Avalaxy op 03-11-2007 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

is 2xEdgeAA in config dan anders dan gewoon in game-menu 2x AA?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
leonpwner1 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 17:19:
[...]

Iedereen wel denk ik. Het valt mij toch duidelijk op als bomen heel dun zijn, weinig bladeren hebben en maar dunne streepjes zijn hoor. Ik zie veel liever mooie bomen met veel bladeren die smooth afgewerkt zijn.
Ik heb liever dat als ik tegen een boom aan loop en dat het dan ingame herfst is dat er allemaal kastanjes naar beneden vallen, ik die dan kan opvangen en vervolgens daarmee een tegenstander mee op zijn voorhoofd kan gooien :D

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Versteegrob schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:17:
Ik speel het met me GX2 op 1680x1050 meeste settings staan dan wel op medium :/

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de heli in de editor is ook de max, lekker de hele boel plat leggen zonder een voet aan de grond te zetten (+ onbeperkte munitie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Zo hey dat verschil in beeldkwaliteit tussen edgeaa / geen edgeaa is best groot. Alle jammer dat de performance dan nog verder inkakt op mijn 320mb kaartje.

[ Voor 5% gewijzigd door Janssen op 03-11-2007 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de demo zo'n 15+ keer op Delta difficulty te hebben uitgespeeld (naja, minus het intro stukje en het allerlaatste stukje), ben ik wel benieuwd naar wat cheats. Kun je bijvoorbeeld granaten spawnen? Of oneindige suit-energy hebben? De commands i_unlimitedammo en zo werken niet (ook niet met con_restricted uit), er moet toch wel een andere manier zijn om items te spawnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 18:57:
Na de demo zo'n 15+ keer op Delta difficulty te hebben uitgespeeld (naja, minus het intro stukje en het allerlaatste stukje), ben ik wel benieuwd naar wat cheats. Kun je bijvoorbeeld granaten spawnen? Of oneindige suit-energy hebben? De commands i_unlimitedammo en zo werken niet (ook niet met con_restricted uit), er moet toch wel een andere manier zijn om items te spawnen?
De sandbox? Je kunt daar zelfs in een heli vliegen of een nuke tank gebruiken. Ook een minigun zit erin maar die heeft nog geen sound. De tornado is ook ubervet trouwens :)

[ Voor 13% gewijzigd door Janssen op 03-11-2007 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kloten met de editor is zeker vermakelijk, maar ik zoek cheats voor in-game, een console command waarmee ik tijdens een vuurgevecht even wat extra granaten kan krijgen, of wat shotgun-ammo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:38

Pos

Jah de tornado... Ik heb me het rambam gezocht naar die entity.
Could u plz tell me where?? Kon hem onder Archetype Entity niet vinden..

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pos schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 19:04:
Jah de tornado... Ik heb me het rambam gezocht naar die entity.
Could u plz tell me where?? Kon hem onder Archetype Entity niet vinden..

Thnx
Hij staat onder environment bij entity's ;)

EDIT weet iemand waar ik van die olie vaten kan vinden?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2007 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chainsaw
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:08
bij de fly-over benchmark instellingen in de config file staat iets als godmode 1
maja als ik die in me autoexec zet doet ie nix.

verder net heerlijk vermaakt met de funmap van de demo.
lekker met de heli rond knallen op die achterlijke boten
eindelijk echt terugpakken !!!

en dan met een nuke alle kampjes plat leggen.
kwenie met welke tank ik reed (1 zonder nukes)
als ik tussen de bomen schoot waaiden ze allemaal uiteen door de luchtdruk.
had dit nog niet gezien met een vat/granade/jeep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:45

Snippertje

Light up your life

Dat ijswapen is trouwens ook vet. Alleen jammer dat ze in brokjes uit elkaar vallen en niet per lichaamsdeel :P

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chainsaw schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 19:19:
en dan met een nuke alle kampjes plat leggen.
Tja, eigenlijk is het niet zo realistisch, op de plaats waar ze ontploft staan alle bomen nog, er is ook geen krater te bespeuren en normaal gezien blijft zo'n wolk er toch een uurtje hangen. Radioactiviteit op die plaats zou ook leuk zijn (zoals in HL2 en Stalker). Maar het is sowieso tof dat het er in zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
[...]

Hierom:

Zonder AA:
Met AA:

Zonder AA:
Met AA:

Vraagje: hoe krijg jij MEER fps MET AA aan en minder met AA uit? 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
masser120 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 20:16:
[...]

Vraagje: hoe krijg jij MEER fps MET AA aan en minder met AA uit? 8)7 :?
Zoals ik al zei; screens heb ik geript van Koeitje, ergens op page 22 of 23. Hoe hij dat doet weet ik ook niet, stuur hem een DM ;)

Ik denk zelf dat het er mee te maken heeft dat de ene screen op High is, en de ander op High/Custom, met de volgende settings:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
con_restricted=0
r_displayinfo 1
r_vegetationspritestexres 64
e_decals_life_time_scale 1
e_detail_materials_view_dist_xy 4096
e_dissolve 0
e_max_view_dst_spec_lerp 0
e_gsm_lods_num 4
e_shadows_from_terrain_in_all_lods 0
r_shadowsmaskresolution 1
r_motionblur 0
r_useedgeAA 2
Je hebt wat meer shadowpopup, maar scheelde 1-3fps en stoort niet. r_useedgeAA 2 zag er beter uit (kijk naar bomen) en is niet zwaarder. e_shadows_from_terrain_in_all_lods 0 is een low/med setting, op high hoort tie op 1, maar zag er niet beter uit :S. Motionblur VREET fps. Strafen op random plek zonder voor de rest rond te kijken, alleen strafe met 1 toets: 37->30 fps... Ook met gewoon rondlopen vreet het fps. Niet normaal meer.

[ Voor 57% gewijzigd door Avalaxy op 03-11-2007 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hierom:

Zonder AA:
Met AA:

Zonder AA:
Met AA:

Die eerste shots zijn setting 1 voor edgeAA ;). 0 is geen AA. Test het maar gewoon realtime in je console.
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 17:06:
[...]
Zijn settings van mijn config. Edgeaa2 kost 0 fps tov van edgeaa1, fps verschil komt van de rest van de tweaks (zie post hierboven ;)).
Rudios schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 18:09:
is 2xEdgeAA in config dan anders dan gewoon in game-menu 2x AA?
Ja. Edgeaa pakt alleen planten aan. Gewone AA doet dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
@lafayette1962: Dat het niet aan de voeding ligt, had ik zelf ook al bedacht, maar je hebt altijd mensen die meer weten dan jezelf he. Je weet maar nooit. Alle opties wil ik proberen (die binnen mijn macht liggen) Ik denk persoonlijk dat een complete reinstall van Vista wel werkt, maar helaas is de computer niet alleen van mij, en kan ik hem gewoon niet opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
Ik weet niet of iemand dit al gepost heeft maar ik vond dit wel een handig overzichtje van settings:

http://www.incrysis.com/f...iewtopic.php?id=11614&p=1

Er staan ook voorbeeld screenshots bij die de verschillen laten zien.

[ Voor 17% gewijzigd door Janssen op 03-11-2007 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheats kan je eenvoudig zelf "maken" , nee ik bedoel toepassen 8)

Ga naar : C:\Program Files\Electronic Arts\Crytek\Crysis SP Demo\Game\Config

Hier heb je 3 bestandjes:

diff_easy.cfg
diff_normal.cfg
diff_hard.cfg

Hierin kan je settings aanpassen zoals energie verbruik van cloak / speed. Je kan je healthpunten aanpassen, en zelfs met welke factor je sneller gaat.

Hier een aantal van de default settings van diff_easy.cfg als voorbeeld:

-- AI voice readability
ai_UseAlternativeReadability = 1 (op "0" voor koreaans sprekende militanten)

-- Player Health/Energy/Suit
g_suitCloakEnergyDrainAdjuster = 1 (op "0" voor weinig/geen energie kosten tijdens cloak)
g_suitRecoilEnergyCost = 7 (op "0" voor weinig/geen energie kosten voor anti-recoil?)
g_suitSpeedEnergyConsumption = 110 (op "0" voor geen energieverbruik tijdens speed mode)
g_suitSpeedMult = 1.85 (dit getal hoger zetten als je nog sneller wilt gaan tijdens speed mode)

met de andere cvars mag je zelf spelen om te ontdekken wat ze veranderen voor je ingame...

Net gevonden door even door crysis threads te bladeren:
Add de volgende lines in (diff_easy.cfg / diff_normal.cfg / diff_hard.cfg) (hangt er natuurlijk vanaf welke skill level je speelt)

g_godMode = 1

Now, when playing your health will still decrease but you will not die. Instead, your health and armor will automatically replenish when your health reaches 0.

i_unlimitedammo = 1

Unlimited ammo

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
leuk wordt het helemaal uitdagend met cheats :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

De full mag nu wel komen, heb de demo al honderdduizend keer opnieuw uitgespeeld :p

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 00:56:
Cheats kan je eenvoudig zelf "maken" , nee ik bedoel toepassen 8)

Ga naar : C:\Program Files\Electronic Arts\Crytek\Crysis SP Demo\Game\Config

Hier heb je 3 bestandjes:

diff_easy.cfg
diff_normal.cfg
diff_hard.cfg

Hierin kan je settings aanpassen zoals energie verbruik van cloak / speed. Je kan je healthpunten aanpassen, en zelfs met welke factor je sneller gaat.

Hier een aantal van de default settings van diff_easy.cfg als voorbeeld:
......

Unlimited ammo
Okay, voor singleplayer is dit erg leuk. _/-\o_ Maar.... wat als je multiplayer speelt? Werken die cheats dan ook nog gewoon door? Of houdt punkbuster dit in de gaten?
Ik hoop het wel in elk geval. Want anders is de lol er gauw af! ;(
Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:07:
[...]

Okay, voor singleplayer is dit erg leuk. _/-\o_ Maar.... wat als je multiplayer speelt? Werken die cheats dan ook nog gewoon door? Of houdt punkbuster dit in de gaten?
Ik hoop het wel in elk geval. Want anders is de lol er gauw af! ;(
Of zie ik iets over het hoofd?
Multiplayer games maken geen gebruik van de clientside config files, maar hebben hun eigenlijk configs die de jouwe 'overschrijven'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
leonpwner1 schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:09:
[...]

Multiplayer games maken geen gebruik van de clientside config files, maar hebben hun eigenlijk configs die de jouwe 'overschrijven'.
Waarschijnlijk mag je wel bepaalde dingen in je eigen config zetten, zoals resolutie, shaders, weet ik het wat allemaal. Echter, dingen als cheats zijn gewoon in multiplayer mode an sich, of door de server zelf, uitgeschakeld, zo kun je dus ook niet leuke dingen doen als gras/schaduw uitzetten...

Kijk eens naar CoD2 bijvoorbeeld, daar kun je ook enorm veel met de console, maar is online driekwart uitgeschakeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
TheZeroorez schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:28:
[...]

Waarschijnlijk mag je wel bepaalde dingen in je eigen config zetten, zoals resolutie, shaders, weet ik het wat allemaal. Echter, dingen als cheats zijn gewoon in multiplayer mode an sich, of door de server zelf, uitgeschakeld, zo kun je dus ook niet leuke dingen doen als gras/schaduw uitzetten...
Ja, uiteraard worden de clientside graphics settings gebruikt, want de server kan niet voor jou gaan bepalen op welke settings je moet spelen oid :P Maar die dingen van de AI enzo zijn alleen voor local games, en voor multiplayer wordt dat door de server bepaald.

[ Voor 4% gewijzigd door Avalaxy op 04-11-2007 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt een vet spel, dat als eerste. Maar ik verzin net iets waarvan ik het toch wel jammer vind dat het niet kan. Je hebt niet de mogelijk hebt om met zand of sneeuw te gooien om zo de vijand in de war te brengen. Als je cloak op begint te raken, je hebt geen dekking en de vijand staat recht voor je, zou het handig zijn om wat zand of sneeuw in z'n gezicht te kunnen gooien.
Aangezien het grootste gedeelte van het spel, op het strand, bos of sneeuw afspeelt, vind ik het zelfs een beetje raar dat ze zo'n simpele feature niet hebben toegevoegd.
De engine heet nog wel 'Sandbox' ;), ik wil met zand spelen :D... :/ nog 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:46:
Echt een vet spel, dat als eerste. Maar ik verzin net iets waarvan ik het toch wel jammer vind dat het niet kan. Je hebt niet de mogelijk hebt om met zand of sneeuw te gooien om zo de vijand in de war te brengen. Als je cloak op begint te raken, je hebt geen dekking en de vijand staat recht voor je, zou het handig zijn om wat zand of sneeuw in z'n gezicht te kunnen gooien.
Aangezien het grootste gedeelte van het spel, op het strand, bos of sneeuw afspeelt, vind ik het zelfs een beetje raar dat ze zo'n simpele feature niet hebben toegevoegd.
De engine heet nog wel 'Sandbox' ;), ik wil met zand spelen :D... :/ nog 2 weken.
Yea right, als er een vijand voor je staat ga je ook echt bukken om zand te pakken :P

Overigens word ik nou niet bepaald verblind als je sneeuw of zand naar me gooit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een hele domme vraag, maar hoe kom ik in de editor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik een beetje raar vind aan deze game is dat je dat hele eiland tot je beschikking hebt, je kan fysiek gesproken ook overal naar toe. maar op het moment dat je ergens heen gaat waarvan de game niet wil dat je er naar toe gaat (buiten het missie gebied) dan wordt je beschoten door raketten, of nog erger, na 7 seconden gewoon gekilled.

ik vind dat zo gemakzuchtig. als de developers niet willen dat ik naar rechts ga in plaats van naar links, zet er dan 1 of andere blokkade neer zodat ik die kant niet op kan. maar nee, je ziet het strand, je kan er gewoon naar toe lopen, maar je krijgt wel een raket in je reet als je het doet. zet er dan een hek neer ofzo...

het lijkt nu net alsof het een free roaming game is, maar in werkelijkheid wordt je gewoon langs een vantevoren uitgestippeld pad geleid, het is dus ontzettend linear terwijl ze net doen alsof dat niet zo is. jammer!

verder vind ik het wel een vette game overigens, begrijp me niet verkeerd. maar je wordt wel een beetje genaaid door een misplaatst gevoel van bewegingsvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leonpwner1 schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:47:
[...]

Yea right, als er een vijand voor je staat ga je ook echt bukken om zand te pakken :P

Overigens word ik nou niet bepaald verblind als je sneeuw of zand naar me gooit :+
Ninjastyle :), ze zouden er een snelle actie van kunnen maken.

Zand of sneeuw in je ogen is best pijnlijk, volgens mij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:46:
Tja, dat zijn meteen (tien)duizenden nieuwe particles die berekend moeten worden. Wat is trouwens het nut van de Ageia? Mijn CPU doet alle physics perfect. :)
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:52:
Misschien een hele domme vraag, maar hoe kom ik in de editor?
In de installatiefolder staat een bin32 en bin64-folder, afhankelijk van je platform moet je de editor.exe in die folder openen.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leonpwner1 schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:32:
[...]

Ja, uiteraard worden de clientside graphics settings gebruikt, want de server kan niet voor jou gaan bepalen op welke settings je moet spelen oid :P Maar die dingen van de AI enzo zijn alleen voor local games, en voor multiplayer wordt dat door de server bepaald.
Servers kunnen een hoop bepalen.
Wapens en voertuigen maar ook dingen als shadows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:54:
wat ik een beetje raar vind aan deze game is dat je dat hele eiland tot je beschikking hebt, je kan fysiek gesproken ook overal naar toe. maar op het moment dat je ergens heen gaat waarvan de game niet wil dat je er naar toe gaat (buiten het missie gebied) dan wordt je beschoten door raketten, of nog erger, na 7 seconden gewoon gekilled.

ik vind dat zo gemakzuchtig. als de developers niet willen dat ik naar rechts ga in plaats van naar links, zet er dan 1 of andere blokkade neer zodat ik die kant niet op kan. maar nee, je ziet het strand, je kan er gewoon naar toe lopen, maar je krijgt wel een raket in je reet als je het doet. zet er dan een hek neer ofzo...

het lijkt nu net alsof het een free roaming game is, maar in werkelijkheid wordt je gewoon langs een vantevoren uitgestippeld pad geleid, het is dus ontzettend linear terwijl ze net doen alsof dat niet zo is. jammer!

verder vind ik het wel een vette game overigens, begrijp me niet verkeerd. maar je wordt wel een beetje genaaid door een misplaatst gevoel van bewegingsvrijheid.
vrijheid komt met beperkingen!
Ik geloof dat het bijna onmogelijk is om een games als crysis free raoming te maken, je moet met een verhaal wel soms de player dwingen dat hij bepaalde feiten meekrijgt!
Ze hebben voor mij al heel goed hun best gedaan de actie stukken zoveel op zoveel mogelijk manier te kunnen benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt ook een waarschuwing van de destroyers langs de kust. Overal hekkens in het water en langs de stranden zou echt geen zicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:41:
Je krijgt ook een waarschuwing van de destroyers langs de kust. Overal hekkens in het water en langs de stranden zou echt geen zicht zijn.
Heel misschien dat de haaien ook die rol kunnen spelen, als je te ver af dwaalt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gisteren toch iets bizars. Het eerste kamp wat je tegenkomt had ik met de grond gelijk gemaakt (letterlijk) en toen bedacht ik dat het wel een leuk idee zou zijn om explosieven er neer te leggen. Dus ik gooi de berg met rubble vol met remote explosives. Ga daarna even een Jeep halen en rij die er ook op. Vervolgens stap ik uit en probeer over de berg afval weg te lopen......ineens verdraait m'n beeld alsof ik neerval.......ik ben dood. En nee, geen vijanden of iets dergelijks in de buurt.

Beetje dit idee
http://youtube.com/watch?v=xo7gCUwOztY

Bizar 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Hehe, hadden jullie dit al gezien? http://www.youtube.com/watch?v=Ho5z1KzbefI&NR=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:58:
[...]
Tja, dat zijn meteen (tien)duizenden nieuwe particles die berekend moeten worden. Wat is trouwens het nut van de Ageia? Mijn CPU doet alle physics perfect. :)
Ik denk dat zoveel particles nou ook weer niet nodig zijn ;). Ze zouden er een voorgerenderde sequence van kunnen maken, dan heeft het nauwelijks invloed op de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Haha, wat een killer turtle :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Leuk ammusement met de editor, wel zonde dat het een diavoorstelling was.

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Hahaha omg, met al die vliegende auto's :D Echt maf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraag 1:
zoek en gij zult vinden... in de categorie editor...
Ik ben op zoek naar een vooral gemakkelijke handleiding van de editor.
Op dit moment heb ik zoiets van 'help' zodra ik die editor open. En datzelfde heb ik ook als ik de manual van crysis open. Is er een easy-to-handle handleiding/handeling/download? Of valt dit onder de categorie: just sit and wait (15/11)

Vraag 2:
Ik heb vrolijk de configs veranderd en de fps schommelen tussen de 20 en 30. Maar... wordt het menens (lees: 5+ koreanen) dan blijft nog steeds de fps boven de 20 fps maar wordt het beeld toch regelmatig schokkerig. Betekend dat de 'teller' niet juist is? Of is dit een artifact? Of is dit wat de forumleden bedoelen met 20 fps is niet bespeelbaar?

Vraag 3:
Al het gesleutel aan de configs... als de uiteindelijke release op de markt komt, zijn de prestaties dan -nog- meer verbeterd en is dit alles slechts een oefening in tweaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leonpwner1 schreef op zondag 04 november 2007 @ 18:08:
[...]

Hahaha omg, met al die vliegende auto's :D Echt maf.
Heb ik ook al mee geëxperimeneerd. :) In het demo-level staat er een boot op zo'n schans, als je daaronder een stuk of vier (bijna ontplofte) hummers zet en je gooit er een granaat naar vliegt de boot wel honderd meter hoog. :P (de boot zelf moet er ook slecht aan toe zijn, anders ontploft hij niet meteen).

Je kan trouwens ook meeliften met een boot: Schiet de schutter dood, ga er naast varen en stap uit, vervolgens vaart hij naar de kust en probeert je te vermoorden. :)

Of als je vijf paddestoelwolken tegelijk wil zien kan je enkele tanks naast elkaar zetten en de ene na de andere laten schieten, is ook een mooi spektakel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:37
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 18:17:
vraag 1:
zoek en gij zult vinden... in de categorie editor...
Ik ben op zoek naar een vooral gemakkelijke handleiding van de editor.
Op dit moment heb ik zoiets van 'help' zodra ik die editor open. En datzelfde heb ik ook als ik de manual van crysis open. Is er een easy-to-handle handleiding/handeling/download? Of valt dit onder de categorie: just sit and wait (15/11)

Vraag 2:
Ik heb vrolijk de configs veranderd en de fps schommelen tussen de 20 en 30. Maar... wordt het menens (lees: 5+ koreanen) dan blijft nog steeds de fps boven de 20 fps maar wordt het beeld toch regelmatig schokkerig. Betekend dat de 'teller' niet juist is? Of is dit een artifact? Of is dit wat de forumleden bedoelen met 20 fps is niet bespeelbaar?

Vraag 3:
Al het gesleutel aan de configs... als de uiteindelijke release op de markt komt, zijn de prestaties dan -nog- meer verbeterd en is dit alles slechts een oefening in tweaken?
Voor vraag 1: http://www.cryengine2.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank76NL schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 11:13:
Quote: "The new surprise comes in the form of guns, including nearly everything that you will be able to view in the full game. Next in line are vehicles, tanks, boats and helicopters. All you have to do is to download the "demofunmap #5" from here, and then extract the level.pak to C:\Program Files\Electronic Arts\Crytek\Crysis SP Demo\Game\Levels\island, or whereever you installed the demo. Just be sure to back up the original level.pak so you don't have to reinstall the demo.

It seems that Crytek has underestimated gamers' curiosity and desire to look at the script files and editor. And stay off the center of the map, since it triggers the final cut scene and ends the demo. Have fun flying....."

Bron: http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=3979&Itemid=55
Download: http://rapidshare.com/files/66168850/level.rar.html
Als ik dit probeer loopt Crysis vast bij 100% laden.

Een tweak om die 8 intro-beelden over te slaan zou ik ook wel op prijs stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 19:35:
[...]

Een tweak om die 8 intro-beelden over te slaan zou ik ook wel op prijs stellen...
Alle bestanden uit \Electronic Arts\Crytek\Crysis SP Demo\Game\Localized\Video verwijderen, behalve die map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Ik baal echt verschrikkelijk dat ik die sandbox niet aan de praat krijg :( is er teovallig een map waar alle wapens e.d. liggen (vooral atomtank wil ik echt proberen :P) die ik kan downloaden en dan gebruiken in de SP demo?
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slow-chat, offtopic replies, technische vragen, en vragen over performance horen _niet_ in dit topic thuis!