swampy schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:59:
[...]
Mmm mag misschien wel iets aan het millieu doen maar ik ben geen persoon om overal het licht uit te doen en zo veel mogelijk te besparen. Ik wil ook gewoon genieten van mijn leven, door mijn huis kunnen lopen zonder in donkere gebieden te komen en televisie te kunnen kijken.
Ik ga juist wel bewust met mijn energie om om juist lekker te kunnen leven.
Deze week de afrekening van Essent en WML gekregen, en ik krijg een kleine 600 euro terug.
En dat door alleen maar een beetje op te letten: Alle apperatuur op één schakelaar die ik uit zet voordat ik naar bed ga of als ik het huis uit ga, licht uit doen in ruimtes waar ik niet ben, en mijn was doen in de avond uren. Daarnaast de verwarming laag zetten als ik er niet ben, of niet aan laten gaan als ik op zakenreis ben.
Denk maar dat ik net zo veel geniet als jij, zeker nu ik deze maand 600 euro extra te besteden heb
En als de door een beetje slim te kijken naar apperatuur ook nog eens kan besparen dan zou ik dat zeker doen. Als ik kijk naar die nieuwe PS3 dan scheelt dat zeker een flinke slok op een borrel, als je bedenkt dat ik al snel 40 uur in de week zit te gamen. Als ik dan even snel reken dan scheelt me dat zo'n 2 tientjes per jaar.
Op zichzelf stelt 20 euro niets voor, maar ik zie iedereen er hier altijd vanuit gaan dat een PS3 5 jaar meegaat. Als je het energieverbruik meenemeet dan is het prijsverschil tussen de 60 en de 40 GB versie na 5 jaar dus nog 100 euro groter!