[PC] Crysis # deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 10.547 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

Ik draai hem gewoon op very high, no matter what.. Dan maar 2gb bijprikken en mn cpu naar 3,0Ghz clocken. :)
ravw schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:29:
ik heb net ook de SP demo binnen gehaald maar bij mij geeft hij mid aan.

mijn systeem:
Systeem: Windows XP, AMD 64 x2 6000+, 8800 GTS 320mb, 2 gig, WD 320 gig 16 mb HD Sata II

dit lijkt me toch te gek voor woorden.
ik heb hem zelf op high gezet en geen probleem er mee Ultra high gaat niet dat kan ik niet aanvinken.
wat ik zeer raar vind want ik moet met deze systeem eisen toch makkelijk wel op ultra kunnen draaien.
Dude, je hebt xp en je wilt Dx10 aanzetten? 8)7 Nooblord. :+

En een GTS die de game maxed? No way, een Ultra in SLI draait de game met 25-30fps average. ;)

[ Voor 76% gewijzigd door Knaak op 27-10-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:03
ravw schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:29:
ik heb net ook de SP demo binnen gehaald maar bij mij geeft hij mid aan.

mijn systeem:
Systeem: Windows XP, AMD 64 x2 6000+, 8800 GTS 320mb, 2 gig, WD 320 gig 16 mb HD Sata II

dit lijkt me toch te gek voor woorden.
ik heb hem zelf op high gezet en geen probleem er mee Ultra high gaat niet dat kan ik niet aanvinken.
wat ik zeer raar vind want ik moet met deze systeem eisen toch makkelijk wel op ultra kunnen draaien.
Nee dat kan je NIET makkelijk, hier een vergelijkbaar systeem, maar dan met een 8800GTX er in, en het draait in DX10 op 1280x768 very high absoluut niet soepel... en vond het er nog niet eens mooi uit zien ook... dat Crytek zit ons eerst lekker te maken met screenshots op Ultra High met 16x qAF en weet ik veel allemaal, terwijl het niet eens lekker draait op een gemiddeld syteem. Ik snap ook zowiezo niet waarom men een game uitbrengt in November als (bijna) geen enkele game PC het helemaal smooth kan draaien in DX10... :|

Maar anyway... ik heb mijn 8800GTX toch zowiezo niet gekocht voor Crysis (is niet mijn type spel), maar gewoon als supersnelle DX9 kaart... ik hoop dat titels als Assassin's Creed beter zullen draaien op DX10, anders hou ik het gewoon lekker bij Windows XP (2nd boot) en DX9, ziet er nog steeds goed genoeg uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:03

HugoBoss1985

Xenotech

OMG daar gaan we weer.

-Dit is een spel met zieke graphics wat je pc van 3000 Euro niet maxed aan kan. En dat is behoorlijk logisch, dus ga hier niet over lopen zeuren.

-Niemand kan het spel voluit zetten en het soepel spelen.

-De game zet zichzelf misschien op medium en je kan hem dan inderdaad op high zetten en grote kans dat het dan ook lekker speelt, dus ga hierover niet zitten janken.

Je 8800gts gaat dit spel niet maxed soepel draaien.
Je 8800gtx gaat dit spel niet maxed soepel draaien.
Je 8800ultra gaat dit spel niet maxed soepel draaien.

Dus download de nieuwste drivers en download de directx update van November en speel het spel op settings waarop het wel draait want meer kan je op dit moment niet doen.

[ Voor 29% gewijzigd door HugoBoss1985 op 27-10-2007 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hiho, maar wat is nou echt het nut van quadcore in crysis? speelt hij nou beter op een q6600 of op een e6850?

heb dit

PD @3.6
2 gb mem
7900gt top

10-13 frames op medium met 1400*900

ben best terveden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Potverdorie wat mooi, en dat op mijn laptopje.
Alleen de joypad is nog niet helemaal goed afgesteld, press left stick to crouch, press z to prone.
Zet ik de zaklamp aan dan doet de rechter pook het niet meer :)
en ik heb een schildpad vermoord in mijn poging hem in het water te deponeren.

Maar dit spel is zeker vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:20
HugoBoss1985 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:36:
OMG daar gaan we weer.

-Dit is een spel met zieke graphics wat je pc van 3000 Euro niet maxed aan kan. En dat is behoorlijk logisch, dus ga hier niet over lopen zeuren.
Nou, zo logisch vind ik het niet, zeker niet vanuit commercieel oogpunt. Ik denk dat mensen niet zo snel geneigd zijn om een spel te kopen dat maar so-so loopt op een redelijk nieuwe pc. Daarnaast is de doelgroep van dit spel met een dikke pc redelijk klein.

Dus ja, ik vind het wel gek dat het op de snelste systemen van dit moment niet voluit kan draaien. Vind ik het ook een probleem? Nee, dat niet.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, ik moet zeggen ik vind het er goed genoeg uit zien, alleen ontzetende frames dropes in de jungle ,maar goed, een super + punt vind ik toch nog wel de laadpunten , dat gaat gewoon ziekelijk snel ik mijn schijven in riad staan en het duurt meschien 30 seconden en het is klaar >:) maarja verder de gezichten zijn ook supermooi gemaakt, maar toch vind ik het jammer dat het zoooon zwaar spel is geworden, degene die geen 250 euro hebben te besteden aan een vidoekaart kunnen het bijna simpelweg niet spelen, en dan valt er toch een groep af, de manier waarop de vijanden bewegen is goed te noemen, in iedergeval wat ik er van had verwacht, geluid is ook gewoon goed,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
OMG daar gaan we weer.

-Dit is een spel met zieke graphics wat je pc van 3000 Euro niet aan kan. En dat is behoorlijk logisch, dus ga hier niet over lopen zeuren.

-De game zet zichzelf misschien op medium en je kan hem dan inderdaad op high zetten en grote kans dat het dan ook lekker speelt, dus ga hierover niet zitten janken.
Ja nou?!?! op medium is het lang niet zo mooi als die supermooie BELOOFDE graphics... Ik kan me nog herinneren dat men beloofde dat het op een 8800GTX-systeem op 1680x1050 smooth zou moeten lopen, en dat er (achteraf gezien) helemaal niet genoeg FPS is.

Het ziet er niet uit op medium, alleen op very high komt het een BEETJE in de buurt van de screenshots die op het internet voorbij zijn gekomen... wat ik in de demo heb gezien zat er ver vandaan.

Mooi boel is dat met die ''eerste generatie DX10 kaartjes''... ze kunnen het, maar hoe... 8)7

En dan het verhaal: pfff wat een slappe zooi, 2020, denk je het zelf? Leuk bedacht, maar wees eens realistisch... Nanosuit: bah, nep :r , beetje in de jungle rondlopen; geen hol aan, enkel de stranden met water en de gebouwtjes zijn mooi, AI: erg nep, doet geen zak...

ofterwel: dit is gewoon niet het BELOOFDE spel... rotzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer dat ik niks heb aan mijn x-fi kaart, had verwacht ook soundsettings te zien ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorn1986 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:42:
[...]

Ja nou?!?! op medium is het lang niet zo mooi als die supermooie BELOOFDE graphics... Ik kan me nog herinneren dat men beloofde dat het op een 8800GTX-systeem op 1680x1050 smooth zou moeten lopen, en dat er (achteraf gezien) helemaal niet genoeg FPS is.

Het ziet er niet uit op medium, alleen op very high komt het een BEETJE in de buurt van de screenshots die op het internet voorbij zijn gekomen... wat ik in de demo heb gezien zat er ver vandaan.

Mooi boel is dat met die ''eerste generatie DX10 kaartjes''... ze kunnen het, maar hoe... 8)7

En dan het verhaal: pfff wat een slappe zooi, 2020, denk je het zelf? Leuk bedacht, maar wees eens realistisch... Nanosuit: bah, nep :r , beetje in de jungle rondlopen; geen hol aan, enkel de stranden met water en de gebouwtjes zijn mooi, AI: erg nep, doet geen zak...

nouja overdrijven is ook een vak, je WEET gewoon dat de beloofde graphics nooiet gehaald worden , get over it!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:50
0x1002, 0x9400, 3 // ATI Radeon HD 2900 XT
0x1002, 0x9401, 3 // ATI Radeon HD 2900 XT
0x1002, 0x9402, 3 // ATI Radeon HD 2900 XT
0x1002, 0x9403, 3 // ATI Radeon HD 2900 PRO
0x1002, 0x9405, 3 // ATI Radeon HD 2900 GT

0x10DE, 0x0191, 4 // NVIDIA GeForce 8800 GTX
0x10DE, 0x0193, 3 // NVIDIA GeForce 8800 GTS
0x10DE, 0x0194, 4 // NVIDIA GeForce 8800 Ultra
0x10DE, 0x0400, 2 // NVIDIA GeForce 8600 GTS
0x10DE, 0x0402, 2 // NVIDIA GeForce 8600 GT
0x10DE, 0x0421, 1 // NVIDIA GeForce 8500 GT
0x10DE, 0x0422, 1 // NVIDIA GeForce 8400 GS
0x10DE, 0x0423, 1 // NVIDIA GeForce 8300 GS
0x10DE, 0x0611, 4 // NVIDIA GeForce 8800 GT

de ati kaarten zullen high(3) settings aanbevelen en de 8800 GT / GTX / ultra very high (4)
alleen een res van 1920x1200 no way soepel!

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 8800gt wordt minder dan de 8800gts640?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:46:
[...]

nouja overdrijven is ook een vak, je WEET gewoon dat de beloofde graphics nooiet gehaald worden , get over it!!!
Nee maar het is gewoon heel krom... eerst wordt het geintroduceerd, de hele wereld kijkt er naar uit, iedereen geilt op die graphics en men beloofd min of meer dat het goed te draaien zal zijn met een 8800GTX (want dat zag men immers ook op beurzen draaien op systemen met daarin 8800GTX-en)...

en dan is de demo er en komt men er achter dat het voor geen meter draait. Ofterwel: eerst heel veel aandacht trekken en vervolgens moet je het spel maar een jaar lang stof laten happen en dan met de nieuwste hardware van een jaar later kan je het pas een beetje draaien...

geldtrekkerij dit... ik hoop dat iedereen zijn keuze voor een nieuwe videokaart maar lang uitstelt, it's not worth it. Wacht maar een jaar en ga dan pas upgraden.

[ Voor 4% gewijzigd door Jorn1986 op 27-10-2007 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:46:
[...]

Jij snap het.

Buiten dat zijn de drivers nog steeds in een beta status en de demo ook wel als je het mij vraagt.
Alhoewel ik er niet op reken dat het heel erg veel gaat verbeteren.

Ik ga experimenteren met verschillende drivers in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ho eens even huili's...Je hoeft het niet te geloven doe dat dan ook lekker niet en reply dan ook gewoon niet, maar ik speel alles op high, 1280x1024 met een e6750@3,2 een 8800gts op 670/1980, 2 gig pc64 en ik draai hier echt kutje-soepel met 25 frames tussen de bosjes dus ga er maar vanuit dat ik boven de 23fps blijf in fights. afetnoe naait hij zonder pardon boven de 30.
En met Ultra-sli 30 frames halen zonder AA op very high @ 1280x1024 res is echt sad want ik wil je gerust screens laten zien waar ik op very high 15-20 fps haal...

dit alles dx10 btw

Dit spel rockt als een beer! ik moet bijna huilen zo mooi dat het is. je moet trouwens als je begint met het spel die schildpad bijhouden daar kun je tietenhard mee gooien xD heel de tijd maximum strength aanzetten en dan lanceren voor het leven.
een 10 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 17:55
Jorn1986 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:42:
[...]

Zeg hou je zure commentaar eens lekker voor je. Wat is er mis met 2020. Denk je dat we dan allemaal in vliegende auto's zitten ofzo?
Nanosuit: Een mooie toevoeging om situaties op verschillende manieren aan te pakken. Ga je met stealth te werk of ga je als rambo vol knallend de hondeneters te lijf.
o.a. in de jungle rondlopen is een van de mooiste ervaringen. Ik weet niet of jij een nieuwe videokaart hebt maar bij mij ziet het er fantastisch uit. (8800gts 640 met alles op high en speelbaar). Je weet nooit waar de vijand zit door het dichte struigewas.
ALs er iets niet nep is, is het dit spel wel. Behoorlijk realistische omgeving en vijanden. Een van de mooiste spellen tot nu toe. En alles wat ze beloofd hebben is uitgekomen behalve het feit dat het toch iets zwaarder is dan verwacht.
Misschien is dit inderdaad niets voor jou en moet je weer verder gaan met patience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 15:57
ik heb net getest met de oudere WHQL drivers voor vista van Nvidia
het alles op Very High gezet en ben tot de conclusie gekomen dat SLI nog niet werkt met 158.24 driver.
de SLI indicatoren heb ik aangevinkt en ik zie ze niet verschijnen. ook zie ik geen verbetering van de FPS

check mijn sig voor specs.. met 1 kaart op very high haal ik 10 FPS gemiddeld
ik ha straks de WHQL 158.24 drivers verwijderen en de nieuwste beta drivers installeren en hopen dat SLI dan wel wil werken in vista Very High

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op een 7900GT overclocked naar 620/1700 draai ik ingame ongeveer 20-24FPS met alles op medium en een resolutie van 1280*800. Het is in ieder geval speelbaar hiermee. Kijk ik naar de lucht met wat boomtoppen dan heb ik 44FPS en tijdens het filmpje waarin je de ontdekking doet van de dode maat had ik 14FPS.

De graphics zijn dan ok, maar niet super, maar ik kan niet meer verwachten van de nu toch wel bejaarde 7900GT. Dit alles met Vista x64, Quad@3.2GHz en 2GB mem.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Echt aub, de mensen die gaan zitten zeiken over de performance moeten ookm nagaan dat dit altijd de bedoeling is geweest. Ze hebben altijd gezegt dat een 8800GTX de game in dx9 kan maxen. En dat kan ook, ze hebben alleen altijd gezegt dat Dx10 nog mooier zou zijn. En dat is ook zo.

Anyway, ben nogsteeds bezig met performance vergelijkingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:50

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:59

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Het gaat er 'sloom' aan toe.

Gelukkig heb ik nu geen geld om een PC te kopen. Dat zal begin 2008 wel anders zijn, over 3 maandjes. Met 2000 Euro wil ik dan zo een PC samenstellen:

Intel Q9450 @ 3,0/3,6 Ghz 280Euro
nVidia Geforce 9800GTX 500Euro
2/4GB RAM DDR2-800 150Euro
@1680X1050

Dus aan de mensen die op dit moment een pc willen kopen; wacht nog een kleine 3 maandjes. Dan heb je veeel meer waar voor je geld. ;)

Dan zullen de eerste patches uit zijn, zowel van Crytek, Microsoft, en nVidia.
Hopelijk loopt die dan wel soepel.

Misschien zal nVidia de Quad-SLI opstelling aanbevelen om het spel met 50 FPS te kunnen spelen. :+

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
broodjepoep schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:52:
[...]

Zeg hou je zure commentaar eens lekker voor je. Wat is er mis met 2020. Denk je dat we dan allemaal in vliegende auto's zitten ofzo?
Nanosuit: Een mooie toevoeging om situaties op verschillende manieren aan te pakken. Ga je met stealth te werk of ga je als rambo vol knallend de hondeneters te lijf.
o.a. in de jungle rondlopen is een van de mooiste ervaringen. Ik weet niet of jij een nieuwe videokaart hebt maar bij mij ziet het er fantastisch uit. (8800gts 640 met alles op high en speelbaar). Je weet nooit waar de vijand zit door het dichte struigewas.
ALs er iets niet nep is, is het dit spel wel. Behoorlijk realistische omgeving en vijanden. Een van de mooiste spellen tot nu toe. En alles wat ze beloofd hebben is uitgekomen behalve het feit dat het toch iets zwaarder is dan verwacht.
Misschien is dit inderdaad niets voor jou en moet je weer verder gaan met patience.
1: 2020: dan heb je zeker nog geen nanosuit, zo hard gaat de technologie echt niet
2: stealth of rambo zijn gewoon spelerstactieken, daar zou je helemaal geen hulp bij nodig moeten hebben van een suit
3: dit realistisch? als je het door een roze bril bekijkt... een nanosuit geeft je lichaam echt niet zomaar superkrachten hoor
4: patience? neh... ik ga lekker CoD4 doen straks *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Ik heb een x1900x kaart met 256mb en draai de demo op 1200x800 op medium settings en het speelt fantastisch met een framerate tussen de 30 en 60.

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG daar gaan we weer.

Je 8800gts gaat dit spel niet maxed soepel draaien.
Je 8800gtx gaat dit spel niet maxed soepel draaien.
Je 8800ultra gaat dit spel niet maxed soepel draaien.

Dus download de nieuwste drivers en download de directx update van November en speel het spel op settings waarop het wel draait want meer kan je op dit moment niet doen.
Hoeveel fraps vind jij voldoende om te spelen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

salimrmaf schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:56:
Het gaat er 'sloom' aan toe.

Gelukkig heb ik nu geen geld om een PC te kopen. Dat zal begin 2008 wel anders zijn, over 3 maandjes. Met 2000 Euro wil ik dan zo een PC samenstellen:

Intel Q9450 @ 3,0/3,6 Ghz 280Euro
nVidia Geforce 9800GTX 500Euro
2/4GB RAM DDR2-800 150Euro
@1680X1050

Dus aan de mensen die op dit moment een pc willen kopen; wacht nog een kleine 3 maandjes. Dan heb je veeel meer waar voor je geld. ;)

Dan zullen de eerste patches uit zijn, zowel van Crytek, Microsoft, en nVidia.
Hopelijk loopt die dan wel soepel.

Misschien zal nVidia de Quad-SLI opstelling aanbevelen om het spel met 50 FPS te kunnen spelen. :+
Met die instelling komen we er wel!

Gewoon nieuwe hardware scoren. (mensen zien ook niet dat de G80's en de huidige overige techniek al een tijdje meegaat)

Buiten dat komen er nog genoeg updates van MS en de videokaart fabrikanten.

@Ludo: ik speel het liever op high met 1680 en zonder aa dan op very high.
Geeft me 25 fps gemiddeld in de 64 bits gpu benchmark van 64 bits Vista.

Ik ga dit nu met oudere drivers testen.

[ Voor 8% gewijzigd door HugoBoss1985 op 27-10-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:59:
[...]

Hoeveel vraps vind jij voldoende om te spelen dan ?
20fps speelt goed hoor ;) Bij de meeste andere games is dit toch heel anders. Maar 20fps in crysis voelt als 40fps in andere games. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Lekkere game, bij mij loopt alles tietesoepel op High met een paar Very High settings erbij. Dit wordt uiteraard een 'aanschaffer'. Kutjeplof die granade impacts, ERG sjiek gemaakt man!!!

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudios schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:01:
Lekkere game, bij mij loopt alles tietesoepel op High met een paar Very High settings erbij. Dit wordt uiteraard een 'aanschaffer'. Kutjeplof die granade impacts, ERG sjiek gemaakt man!!!
en hoeveel frames is tietsoepel en kutjeplof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusteloos
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-10-2012
DX9 1280x1024, High, zonder AA en AF: avg. FPS = 22 - Niet speelbaar
DX9 1280x1024, Medium, zonder AA en AF avg. FPS = 35 - Net speelbaar
DX9 1024x768, medium, zoder AA en AF gemiddelde niet geregstreerd maar de ervaring was vloeiend.

Ik vind het opmerkelijk dat het spel redelijk vlot laad (naar verhouding...andere games)

AMD 64 X2 4200+
A8N SLI deluxe nforce4 939
2GB DDR400 dual channel Cas2
Ati X1950XT 512MB (OC'ed op X1950XTX referentie clocks)
Creative X-fi Xtrememusic
Harddisks in RAID 0 configuratie
WinXP PRO NL SP2, aangepast

Conclusie:
deinstalleer demo en in de herfstvakantie 2008 vrij nemen en gamen op ultra high.
Vereist enkel wat geduld, zeker als je toch te weinig tijd heb om degelijk te gamen. (zit nu op zo'n 3 uur per week gemiddeld lees: zaterdagmiddag of zondagavond )

De 1 vind 25fps speelbaar de andere niet natuurlijk... ik vind van niet gemiddeld toch wel 35+ en minimaal 30Fs bij drops.. 40fps average is al gauw Goed, alles daarboven beschouw ik als vloeiend

[ Voor 11% gewijzigd door rusteloos op 27-10-2007 14:10 ]

SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Screentje met settings op verry high 1280x1024 geen AA dx10
Speeld lekker met deze zettings
Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/822/crysis2007102713494268vxl3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:04:
[afbeelding]
Ik speel dus op 1680 * 1050 :P !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusteloos
dubbel, excuses

[ Voor 91% gewijzigd door rusteloos op 27-10-2007 14:06 ]

SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusteloos
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:04:
[afbeelding]
betrekkelijk rustig scherm, wat gebeurd er met je framerat in een vuurgevecht met meerdere NPC's en particle's her en der?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rusteloos schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:06:
betrekkelijk rustig scherm, wat gebeurd er met je framerat in een vuurgevecht met meerdere NPC's en particle's her en der?
niet lager dan 20fps maak er zo wel ff een screen van

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:03:
[...]

en hoeveel frames is tietsoepel en kutjeplof?
Alles rond de 30 fps tietstabiel. Geen AA op 1680x1050

[ Voor 6% gewijzigd door Rudios op 27-10-2007 14:08 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusteloos
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:07:
[...]
niet lager dan 20fps maak er zo wel ff een screen van
voor mij hoeft je dat niet speciaal te doen, ik geloof je wel.
relaxt toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
LOL het lijkt wel of het over een benchmark hebben ipv een demo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

In Game Options staat btw [Blood][O] vink dit aan voor meer bloed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusteloos
Flyduck schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:11:
haha, in feite is dit spel dat ook toch.
8800 Ultra's zweten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:20
he zit ik lekker te spelen, moment dat ik mijn binoculars moet gaan gebruiken, hangt ie, en krijg ik de display driver stopped working van vista! daarna bsod. Zo vervelend is dat, daar moeten ze echt een keer wat aan doen, heb alle laatste drivers, maar dat probleem is gewoon nog niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 14-09 09:35

beany

Meeheheheheh

Grappig dat het tegenwoordig blijkbaar om de graphics gaat en niet om de game zelf. Sporadisch wat berichtjes over het spel zelf, maar het merendeel is alleen maar scherm resoluties en low .. high instellingen en of het dan wel of niet mooi is en of het wel of niet goed draait.

Ik geloof dat ik toch wel wat simpeler ben: is het spel leuk? Tof!! zijn de graphics ook mooi? Dat is dan mooi meegenomen...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35
Voor het eerst mijn 8800 gtx aan het overclocken om een game te spelen.

Resolutie 1920x1200 alles op high muv shaders, shadows en effects op medium

Helaas slechts een schamele 30 fps met een setting van 645/2050 clock/mem

Met de nieuwe drivers 169.01 in vista natuurlijk

Overklokken met de nieuwste beta drivers doe je met Expert tool:

http://www.megaupload.com/nl/?d=SNROCZLM

[ Voor 26% gewijzigd door Henkus op 27-10-2007 14:35 ]

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Flyduck schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:11:
Mja, ik wil het wel even kort over de demo zelf hebben als je dat wilt :P

Wat ik leuk vind is dat je gewoon in de map kan rondlopen, dat geeft nogal een vrij gevoel. Het verhaal is nu nog wat vaag maar dat is ook logisch aangezien je maar één missie hebt. Dat het wel aanspreekt kan je wel zeggen, het ziet er nog leuk uitgewerkt uit. Dat het verhaal echter helemaal in de schaduw valt door de grote discussie over de graphics is natuurlijk wel jammer.

En het hele gedoe dat het niet soepel draait op de huidige systemen vind ik meer dan terecht. Je kunt wel zeggen dat het heel erg mooi is en dat het logisch is dat het niet op de huidige systemen draait. Maar wat heb je daar aan? Als je naar een duur restaurant gaat zul je ook niet tevreden zijn als je een gerecht krijgt waar je je tong aan verbrand en de ober dan vriendelijk verzoekt om nog een uurtje te wachten, dan zal het wel eetbaar zijn.

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonsopgang
Afbeeldingslocatie: http://img527.imageshack.us/img527/8656/crysis2007102714262077ig6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:06

Snippertje

Light up your life

Moet zeggen demo is wel erg kort :S Ik heb denk ik 15 min gespeeld en ik ben klaar xD Maarja gaat om de dingen eromheen :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Nu ik ff.
Afgelopen nacht demo geïnstalleerd en moet zeggen dat ik aangenaam verrast was. Mooie graphics, vooral het water en de junglebegroeïng. De verzichten van de bebossing op bergflanken vindt ik iets minder. Wat ik ook niet zo realistisch vind is de soort reactie van de tegenstanders als deze geraakt worden, lijkt of ze dikke kogelvrij vesten aan hebben en redelijk immuun zijn als je ze bijv enkel op hun lijf schiet. Maar ach, echt storend is het niet.

Het spel draait bij mij soepel, zo tussen de 27 en de 45fps ( 90% op 33fps) op een reso van....2560x1600... 8)
Geen AA, alles high behalve shadows en shaders, die staan op medium. Het is vooral de shaderoptie die FPS verslindend is, shadows een stuk minder.
Specs.:
XP pro SP2
E6850@3805mhz
BFG Ultra OC@685/2300
Audgy geluidskaart
Nforce 163.76
De door de demo geïntalleerde DX9c.

Veronderstel dus dat bij degenen met een 8800gts en een core2duo of hoger op een reso. van 1280x1024 dit spel met mijn bovengenoemde spelsettings soepel moet draaien, zoniet dan zal er ergens anders een kink in de kabel zitten en zal het niet aan de engine van dit spel liggen.

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het gewoon een lekkere game,owke 2x aa is wat veel van het goede met een 8800gts 320mb
voor de gene die het willen weten 3gb ipv 2gb is een kleine verbetering ,zo 5 frames denk ik ,niet erg veel dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hosee schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:34:
Nu ik ff.
Afgelopen nacht demo geïnstalleerd en moet zeggen dat ik aangenaam verrast was. Mooie graphics, vooral het water en de junglebegroeïng. De verzichten van de bebossing op bergflanken vindt ik iets minder. Wat ik ook niet zo realistisch vind is de soort reactie van de tegenstanders als deze geraakt worden, lijkt of ze dikke kogelvrij vesten aan hebben en redelijk immuun zijn als je ze bijv enkel op hun lijf schiet. Maar ach, echt storend is het niet.

Het spel draait bij mij soepel, zo tussen de 27 en de 45fps ( 90% op 33fps) op een reso van....2560x1600... 8)
Geen AA, alles high behalve shadows en shaders, die staan op medium. Het is vooral de shaderoptie die FPS verslindend is, shadows een stuk minder.
Specs.:
XP pro SP2
E6850@3805mhz
BFG Ultra OC@685/2300
Nforce 163.76
De door de demo geïntalleerde DX9c.

Veronderstel dus dat bij degenen met een 8800gts en een core2duo of hoger op een reso. van 1280x1024 dit spel met mijn bovengenoemde spelsettings soepel moet draaien, zoniet dan zal er ergens anders een kink in de kabel zitten en zal het niet aan de engine van dit spel liggen.
edit:laat maar te snel gelezen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Wat had je over het hoofd gezien dan? ;)

[ Voor 76% gewijzigd door hosee op 27-10-2007 14:39 ]

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hosee schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:38:
Wat had je over het hoofd gezien dan? ;)
Denk je shader en shadow settings :). Bedankt voor je tip, als ik zondag weer thuis ben kan ik het eens gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 20:44
Ik heb niet meer dan 4 fps in het menu zelf. Heb de nieuwste drivers en dx9c, het zou toch niet komen dat crytek geen ondersteuning voor Pent Ds hebben toch?

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 18:16
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:03:
Ik heb volgens mij wat graphics problemen :P. Of hoort dat een paar ogen die in de lucht hangen?
Zelfde hier, met een E6750 en 8800GTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ook even deze demo gespeeld , tering idd dit spel zuigd heel mijn pc op zijn knieen :P

Maarja een P4 3.0HT @3.4gig
X1950PRO 512MB

Viel mij nog mee dat ik em kon draaien op low settings met een gemiddelde van 25Fps :)

Maar het spel opzich is niet slecht, maar ik vind het meer op grafische hoogstandejes gaat dan om gameplay om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusteloos
Aanvulling op mijn vorige post:
DX9 1280x1024, High, zonder AA en AF: avg. FPS = 22 - Niet speelbaar
DX9 1280x1024, Medium, zonder AA en AF avg. FPS = 35 - Net speelbaar
DX9 1024x768, medium, zoder AA en AF gemiddelde niet geregstreerd maar de ervaring was vloeiend.

Ik vind het opmerkelijk dat het spel redelijk vlot laad (naar verhouding...andere games)

AMD 64 X2 4200+
A8N SLI deluxe nforce4 939
2GB DDR400 dual channel Cas2
Ati X1950XT 512MB (OC'ed op X1950XTX referentie clocks)
Creative X-fi Xtrememusic
Harddisks in RAID 0 configuratie
WinXP PRO NL SP2, aangepast
Zodra ik Shadows op LOW en SHADERS op medium zet en de rest op HIGH draait alles als een tiet >40FPS

tip misschien dus voor degene die strugglen voor framerates, natuurlijk kan je elke optie ook zelf onderzoeken... hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43
Wat een gezeur, kan je nagaan dat alleen maar mensen met een 8800 hun mond open doen, de rest moet al helemaal wachten op iets beter, so what? Mooi toch, blijft deze game voor een heleboel mensen over 1 a 2 jaar ook nog interessant, als ze upgraden, niks mis mee toch? Zal wel een blijvertje zijn in de schappen van dynabyte, deze game.Kopen doe ik hem niet, of multi moet van de grond komen, heb die "fout" al eens met farcry gemaakt (nouja was geen fout, sp was het al meer dan waard), en daar kwam multi totaal niet van de grond.

[ Voor 22% gewijzigd door Sjah op 27-10-2007 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Ja, die shader optie op high scheelt bij mij meer dan 10fps, drop ik gelijk onder de 25 fps en gaat het over naar een snelle diavoorstelling. De shadows op high scheelt een fps of 5, een stuk minder maar niet wenselijk, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg kinderachtig van sommige admins hier die je zomaar een ban uitdelen terwijl je even een modbreak niet had gelezen, en vervolgens je excuses aanbied en het niet geaccepteerd word

Ontopic:
Heb vannacht ook de demo gespeeld. Wat een graphics! En de gameplay is ook GOED! Bevalt veel beter dan Call of duty 4 demo, vond daar echt geen reet aan. Dus mensen die gaan janken over dat het onrealistisch is: HET IS EEN SPEL! Ik vind die nano suit etc best leuk bedacht.
Gameplay bevalt me goed gewoon, heeft wat weg van BF2 alleen dan in een futuristische setting.
Nu het grafische gedeelte. Ik krijg dit spel NIET fatsoenlijk lopen op een 8800 GTS 640 + E6400 @ 3.00 Ghz....
Zwaar bedroevend dus, als ik kies voor optimal settings dan zet ie gewoon alles op HIGH en als ik dan vervolgens ga spelen heb ik 15/20/25 fps...dat speelt dus echt niet lekker
Conclusie is dus dat deze kaarten voor dx10 volledig niet geschikt zijn, want dit zou HET spel moeten zijn waar dx10 tot z'n recht zou komen. Dat is dus absoluut niet het geval. Als ik alles op Medium zet (DX9???) dan loopt het wel aardig maar je ziet een erg groot verschil hoor tussen Medium en High. Mensen die screenshots gaan lopen vergelijken van dx9 en 10 enzo waar je weinig verschil ziet ---> onzin! je ziet het absoluut, alleen al de muren zien er niet uit op medium maargoed...
We moeten het hier maar mee doen, koop wel een nieuwe videokaart als Nvidia daar een keer zin in heeft, en dan bedoel ik een GOEDE videokaart die dx10 ready is. 340 euro in principe weggegooid want met m'n oude 6800 GS had ik dit spel ook nog wel kunnen draaien op low/med
Ik ga het spel iig kopen, de gameplay voelt goed aan en grafisch is het een bom. Ook de menu's etc. voelen goed aan, niet zo bugged als bij BF2 bijvoorbeeld. Snap niet dat sommigen zoveel commentaar hebben, tis een futuristische shooter maar het komt op mij allemaal behoorlijk realistisch over hoor...
Oja dan nog 1 ding: Waarom zie ik geen bewegende lucht/wolken? zelfs niet op Very High met 5 fps en ik zie geen bewegende wolken? Dit zou toch mogelijk moeten zijn met DX 10?
En ik heb ook nog liggen klooien met die beta drivers maar dat is een ramp, kon ten eerste niet eens meer overclocken en ten tweede Crysis crashte iedere keer

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
Even de demo proberen op mijn 7600 Go, verwacht een slideshow ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:40
Ik vraag me af wat de ervaringen zijn met de "speciale" 169.01 driver voor dit. Ik draai zelf nu nog de Laatste WHQL op Vista x64.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Jorn1986 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:56:
[...]

1: 2020: dan heb je zeker nog geen nanosuit, zo hard gaat de technologie echt niet
2: stealth of rambo zijn gewoon spelerstactieken, daar zou je helemaal geen hulp bij nodig moeten hebben van een suit
3: dit realistisch? als je het door een roze bril bekijkt... een nanosuit geeft je lichaam echt niet zomaar superkrachten hoor
4: patience? neh... ik ga lekker CoD4 doen straks *O*
no comment over realistisch dingen dan
health regeneration FTW :p

Ik vind dit spel toch zeker wel goed, graphics zijn nice en wat je in de demo doet ziet er tot nu toe wel oke uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Weet iemand hoe je zo'n kereltje bij zijn strot kan pakken? :)

@ Henkus bedankt voor de tip van dat progje!

Als je trouwens te ver uit de map gaat word je gepwned door die schepen met een missile in je kont :)

[ Voor 32% gewijzigd door HugoBoss1985 op 27-10-2007 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik be boos op jullie allemaal :o

Hoe durf je te zeggen dat het eigenlijk meer om de graphics gaat dan om de gameplay?
En om eerlijk te zijn let ik eerst bij een aankomend spel op de graphics dan op de gameplay, dat is tevens ook de marketing.

Dit spel schopt zo erg kont, voor mij de beste gameplay ooit...?! Overigens wij zitten al met 15 mensen op de GoT community, en spelen ook multiplayer online. En dat is dus ECHT VET. ik kan niet wachtten op de singleplayer maar ik ben meer een teamspeler die wil lachen gieren en lekker met m8's wil spelen.

Aldus; de gameplay is beter dan van welk spel dan ook!

KOAPE KOAPE KOAPE!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venxir schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:51:
Ik vraag me af wat de ervaringen zijn met de "speciale" 169.01 driver voor dit. Ik draai zelf nu nog de Laatste WHQL op Vista x64.
Zoals ik net al aangaf in mijn lading tekst: Crashte volledig! Alles liep vast en kon niet meer overclocken. Heb ze dus niet eens in-game zelf kunnen gebruiken aangezien ik in de menu's al vastliep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beany schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:26:
Grappig dat het tegenwoordig blijkbaar om de graphics gaat en niet om de game zelf. Sporadisch wat berichtjes over het spel zelf, maar het merendeel is alleen maar scherm resoluties en low .. high instellingen en of het dan wel of niet mooi is en of het wel of niet goed draait.

Ik geloof dat ik toch wel wat simpeler ben: is het spel leuk? Tof!! zijn de graphics ook mooi? Dat is dan mooi meegenomen...
Weet je wat het is, spellen zijn gemaakt om alles op maximaal detail te zetten, heb je dat niet dan gaat de gameplay ook een stuk anders worden omdat alles er uit ziet, alsof het niet af is.

Ik heb trouwens het probleem dat Windows mijn videokaart als 512MB zijnde ziet, en alle spellen ook, terwijl ik een 8600GTS heb besteld, met 256MB. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:06

Snippertje

Light up your life

Weet iemand hoe je objecten laat spawnen? Zoals heli's ed.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:54:
[...]

Weet je wat het is, spellen zijn gemaakt om alles op maximaal detail te zetten, heb je dat niet dan gaat de gameplay ook een stuk anders worden omdat alles er uit ziet, alsof het niet af is.

Ik heb trouwens het probleem dat Windows mijn videokaart als 512MB zijnde ziet, en alle spellen ook, terwijl ik een 8600GTS heb besteld, met 256MB. :?
Er zijn ook van die kaarten met 512 mb, misschien hebben jij of de leverancier een foutje gemaakt :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venxir schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:51:
Bij mij blijft elk spel hangen dat ik op start :/

Oops sorry dubbelpost!

@ Hierboven, idd dat kan mogelijk zijn, hoe check je zoiets? :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Sjah schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:50:
Wat een gezeur, kan je nagaan dat alleen maar mensen met een 8800 hun mond open doen, de rest moet al helemaal wachten op iets beter, so what? Mooi toch, blijft deze game voor een heleboel mensen over 1 a 2 jaar ook nog interessant, als ze upgraden, niks mis mee toch? Zal wel een blijvertje zijn in de schappen van dynabyte, deze game.Kopen doe ik hem niet, of multi moet van de grond komen, heb die "fout" al eens met farcry gemaakt (nouja was geen fout, sp was het al meer dan waard), en daar kwam multi totaal niet van de grond.
Mmh...lees de reply van rusteloos dan maar...geen 8800 figuur en toch draait het bij hem ook goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol we gaan vanavond kippesoep eten
Afbeeldingslocatie: http://img166.imageshack.us/img166/823/crysis2007102714375333rj3.jpg

Nog wat dierlijk leven. Ik denk dat het een tuureluur moet voorstellen ? iig een waadvogel
Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/5389/crysis2007102714422560gf9.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 23:08
[...]

Als je Vista draait geeft het OS je videokaart wat virtueel RAM, misschien komt het daardoor. Anders wellicht een foutje van de leverancier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
[...]

Sorry hoor, maar dat is echt onzin wat je hier zegt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

leonpwner1 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:56:
[...]

Als je Vista draait geeft het OS je videokaart wat virtueel RAM, misschien komt het daardoor. Anders wellicht een foutje van de leverancier :P
Daar had ik nog niet aan gedacht.

Kijk ff op je factuur of op de verpakking van de kaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik vraag me dus af als je de settings op Medium zet, dan draait ie op DX 9 of zie ik dat verkeerd????
Ik kan het alleen soepel draaien op Medium blijkbaar...
En ik vraag me ook af waarom de wolken niet bewegen? Kan iemand mij hier iets over leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Flyduck schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:59:
[...]

Muah hij heeft wel een punt. De ontwikkelaars ontwikkelen het spel op z'n hoogste settings, vervolgens doen ze er wat low res textures etc. in om het mainstream volk niet op de tenen te trappen :P

Sowieso zou ik zelf een nieuwe videokaart kopen zodra ik spellen niet meer minstens op medium kan spelen, low ziet er echt vreselijk uit, bij welk spel dan ook 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ach en wee, wat een zwaar spel...

Wel indrukwekkend, die graphics. Het spel schotelde bij mij echter de hoogste settings voor. Ik ga spelen, en zit vervolgens naar een diashow te kijken. De AA verlagen had geen impact, dus toen maar alles op High gezet. Het loopt nu wel, maar de 30fps haal ik denk ik niet.

Weet iemand welke settings de meeste impact hebben op je fps?? Dan kan ik even gaan tweaken, want ik speel het liever soepeltjes...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Flyduck schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:59:
[...]

Ik vind van niet want ik denk er ook zo over, puur persoonlijk en dus zeker geen onzin!

[ Voor 3% gewijzigd door hosee op 27-10-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Ik heb de drivers 169.01 en 163.75 geprobeerd en driver 163.75 werkt stukken beter. Ook werkt crysis dan in 64bit mode, wat hij eerst niet deed met driver 169.01. Ook heb ik aardig wat meer FPS, dus ik raadt iedereen aan niet die nieuwere drivers te installeren.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
rickyy schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:08:
[...]

Hmm hoe maak ik een code? Ik kan niet zo goed scripten. Maar ik zet het hier wel gewoon neer.

g_useProfile = 1
r_ShadersAsyncCompiling = 1
r_driver = "DX9"
g_useProfile = 1
r_ShadersAsyncCompiling = 1
r_driver = "DX9"
r_displayinfo = 0
e_view_dist_ratio_detail = 30
e_water_ocean_soft_particles = 1
e_lod_ratio = 12
e_particles_thread = 1
r_sunshafts = 1
sys_physics_CPU = 1
r_DepthOfField=1
r_MotionBlur=3
r_DetailDistance = 20
r_DynTexMaxSize = 120
r_Beams = 1
r_BeamsDistFactor=0.01
r_BeamsMaxSlices=300
r_CloudsUpdateAlways=1
r_WaterReflectionsQuality = 3
r_WaterUpdateFactor = 0.03
r_WaterGodRays = 1
r_UsePom = 1
e_detail_materials_view_dist_xy = 4096
e_detail_materials_view_dist_z = 256
e_cull_veg_activation = 70
e_lods = 0
r_TextureLodMaxLod = 0
r_DynTexAtlasCloudsMaxSize=40
r_DynTexAtlasSpritesMaxSize=30
Kan iemand mij vertellen in welk file ik dit moet zetten en in welke map dat is? Ik vind het niet zo goed :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het is toch ook belachelijk, er is niet eens een videokaart op de markt waarmee je dit spel gewoon LEKKER kunt draaien. IS er gewoon niet. Genoeg werk dus voor die Nvidia figuurtjes, en voor AMD al helemaal met hun 2900 XT. Wat een lachertjes!
Komen ze nu met de 8800 GT whaha, kunnen ze beter even een hele nieuwe serie uitbrengen want dit is allemaal niks. Als je het mij vraagt is dit een groot complot, Nvidia + Crytek, ze zorgen er gewoon voor dat wij binnen 3 maanden weer een nieuwe videokaart gaan kopen. Eerst nog even die 8XXX serie uitmelken, nou ik hoef niks meer van die 8 serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Ik speel de game op 2560/1600, geen AA, alles op high behalve shadows en shaders(medium). In het begin met dat vliegtuig liep het even slecht, maar zodra ik op het eiand zit is dit voorbij. Ik weet niet hoeveel fps het loopt, maar iig zeer acceptabel (30+) en soms vermoed ik rond de ~25. Dit met een 8800GTX en C2Q op XP. Het viel me iig niet tegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Carel op 27-10-2007 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:05:
Genoeg werk dus voor die Nvidia figuurtjes, en voor AMD al helemaal met hun 2900 XT. Wat een lachertjes!
Volgens mij presteert de HD2900XT zelfs beter in Crysis dan de 8800...
Komen ze nu met de 8800 GT whaha, kunnen ze beter even een hele nieuwe serie uitbrengen want dit is allemaal niks. Als je het mij vraagt is dit een groot complot, Nvidia + Crytek, ze zorgen er gewoon voor dat wij binnen 3 maanden weer een nieuwe videokaart gaan kopen. Eerst nog even die 8XXX serie uitmelken, nou ik hoef niks meer van die 8 serie
Help ze een handje met videokaarten bakken? :) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 14-09 09:35

beany

Meeheheheheh

leonpwner1 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:02:
[...]

Muah hij heeft wel een punt. De ontwikkelaars ontwikkelen het spel op z'n hoogste settings, vervolgens doen ze er wat low res textures etc. in om het mainstream volk niet op de tenen te trappen :P
Ik geloof dat jij een flink verkeerd beeld hebt van game ontwikkelaars...

Maar goed, het zou mijn inziens toch ook om de gameplay moeten gaan lijkt me. Of kan je alleen maar plezier uit een spel halen als je het op de hoogste instellingen kan draaien? Ik speel lang niet op high en toch heb ik plezier. Ik heb het idee dat het merendeel hier niet een spel wil spelen, maar een interactieve film.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03:52
In 3DMark had ik geen last van artifacts met me overgeclockte kaart, in Crysis kreeg ik ze spontaan :P Maar weer ff iets boven default gezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De nieuwe drivers hebben bij mij in ieder geval een paar frames opgeleverd. Wat spelen met de grafishe opties kan zeker grote sprongen omhoog in FPS betekenen. Demo is uitgespeeld en het was goed.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beany schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:07:
[...]

Ik geloof dat jij een flink verkeerd beeld hebt van game ontwikkelaars...

Maar goed, het zou mijn inziens toch ook om de gameplay moeten gaan lijkt me. Of kan je alleen maar plezier uit een spel halen als je het op de hoogste instellingen kan draaien? Ik speel lang niet op high en toch heb ik plezier. Ik heb het idee dat het merendeel hier niet een spel wil spelen, maar een interactieve film.
Gameplay is zeker belangrijk, maar ik wil toch ook wel eens genieten van de day/night cycle en van omvallende bomen...Als je alles op Medium moet zetten terwijl ze zeggen dat met een 8800 GTS dit lekker gaat lopen dan is er behoorlijk wat mis volgens mij! Of overdrijf ik nu weer...
De demo is echt fantastisch maar de prestaties vallen me gewoon vies vies tegen.
Ik bedoel als ik met een 8800 al op medium moet gaan spelen wat moeten mensen dan met een x1900 of 7900? Alles low lijkt me dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Carel schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:05:
Ik speel de game op 2560/1600, geen AA, alles op high behalve shadows en shaders(medium). In het begin met dat vliegtuig liep het even slecht, maar zodra ik op het eiand zit is dit voorbij. Ik weet niet hoeveel fps het loopt, maar iig zeer acceptabel (30+) en soms vermoed ik rond de ~25. Dit met een 8800GTX en C2Q op XP. Het viel me iig niet tegen.
Zal wel kloppen wat je fps betreft als ik dat zo met mijn specs vergelijk. ;)
Dat vliegtuig vloog bij mij ook als bagger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zijn er mensen met een HD2900XT die hun performance even kunnen posten?

Ik lees hier voornamelijk berichten van mensen met een 8800GTX/Ultra die niet echt te spreken zijn over de performance, maar ik ben nu ook wel nieuwsgierig naar hoe ATI's kroonjuweel het er vanaf brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
Als je 50-60fps wilt met een 8800GTS moet je het spel gewoon op medium draaien, op high krijg je gewoon teveel framdrops.
Mensen die zeggen dat ze het spel met een 1950pro op high kunnen draaien, vergelijken appels met peren, DX9, is veel minder zwaar dan DX10.
Hetzelfde verhaal als met world of conflict, op dit moment zijn er geen 3dkaarten die het spel goed op max kunnen draaien.

Al zou ik wel wat benchmarks willen zien met verschillen tussen 8800GTS 320/640mb versies en 8800GTX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Kun je de system.cfg van de demo gewoon in de root (...\Electronic Arts\Crytek\Crysis SP Demo) zetten? Of moet dat in 1 van de submappen?
Tjoekie schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:11:
peakaboo in "[PC] Crysis # deel 4"

[ Voor 48% gewijzigd door Avalaxy op 27-10-2007 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hasib schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:11:
Als je 50-60fps wilt met een 8800GTS moet je het spel gewoon op medium draaien, op high krijg je gewoon teveel framdrops.
Mensen die zeggen dat ze het spel met een 1950pro op high kunnen draaien, vergelijken appels met peren, DX9, is veel minder zwaar dan DX10.
Hetzelfde verhaal als met world of conflict, op dit moment zijn er geen 3dkaarten die het spel goed op max kunnen draaien.

Al zou ik wel wat benchmarks willen zien met verschillen tussen 8800GTS 320/640mb versies en 8800GTX.
Maar nu vraag ik voor de zoveelste keer, hoe weet je wat dx10 en dx9 rendered is? Als ik alles op Medium zet, heb ik dan nog steeds dx10 effecten? Ik gok zelf op Nee, want dat merk je gewoon aan de fps etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speelt hier heelijk met een 7900GTO met alles op medium. Rond de 25fps stable en ziet er nog heel aardig uit!

7900GTO@stock
E6600@stock
P5BDeluxe
2GBram

Vind het ook een heerlijk spel! Geweldig de muziek als je in de actie zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35
Shaders van high naar medium op 1920x1200 = 30 fps naar 40 fps

en ik zie het verschil niet in game (misschien wel op screenshots)

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:10:
[...]

Gameplay is zeker belangrijk, maar ik wil toch ook wel eens genieten van de day/night cycle en van omvallende bomen...Als je alles op Medium moet zetten terwijl ze zeggen dat met een 8800 GTS dit lekker gaat lopen dan is er behoorlijk wat mis volgens mij! Of overdrijf ik nu weer...
De demo is echt fantastisch maar de prestaties vallen me gewoon vies vies tegen.
Ik bedoel als ik met een 8800 al op medium moet gaan spelen wat moeten mensen dan met een x1900 of 7900? Alles low lijkt me dan....
rusteloos lijkt geen problemen te hebben met zijn x1950xt: [PC] Crysis # deel 4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:31
Demo gedownload en gelijk maar even wezen spelen met de grafische instellingen.

Ben nu het verschil aan het testen tussen een X1950GT en X1900XT. Tot nu toe alleen de X1950GT getest, ik haal meestal rond de 30FPS met alles op medium in 1440x900. De framerate komt niet onder de 20. Met de X1900XT zou het dus alleen nog maar beter moeten gaan. 8)

Overigens, dit spel heeft wel ontzettend goede geluidseffecten! Ik vind het geluid nog wel mooier dan de graphics. En die zien er al zo goed uit!

Waren er trouwens niet geruchten over dat de day/night mogelijkheid alleen met DX10 mogelijk was? Ik heb net de demo uitgespeeld en in het begin is het nog donker, en naarmate je verder speelt wordt het langzaam licht.

[ Voor 18% gewijzigd door Cpt.Iglo op 27-10-2007 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Kvin het echt super, ik had eigenlijk verwacht dat ik alles op LOW moest zetten om het te kunnen spelen, druk die 'optimalisation' knop in en hij zet alles op Medium.
Het ziet er goed uit op medium, explosies geven geen fps drop, hoop activiteit in midden van 'jungle' en nogsteeds goed speelbaar en dat op mijn verouderde systeem (~2,5 jaar+gratis upgrades)

Ga em zo ff installeren op mijn wat 'mindere' systeem en kijken hoeveel dualcore uitmaakt en wat het verschil is tussen mijn x1900xt/x1950xtx.

Ode aan Crytek, nu heb ik weer een reden om een nieuwe pc te kopen waarschijnlijk pas ergens in mei 2008 :P

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik draai de demo hier op een

X1900XT
4 x 512 MB PC3200
AMD X2 4200+

En haal +25 FPS met 1600x1200 , alles op high behalve postprocesing (blus, bah!) en shadows op low (FPS killer) en geen AA (wat ik wel jammer vind).

Draait lekker en ziet er goed (genoeg) uit. Ik vind Bioshock mooier maar dat is weer een ander verhaal ;).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nvidia geforce 7100. Dan moet je wel lef hebben denk ik :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:10:
[...]

Ik speel op 1200x800 medium met een x1900 videokaart, en ik heb ook day/night cycle en omvallende bomen. Ik kan gewoon niet begrijpen dat je niet kan genieten van een game omdat je niet de hoogste settings kan gebruiken. Dan valt de schaduw iets minder gecompliceert over een object... of dan ziet de muur er iets minder mooi uit van dichtbij... lekker belangrijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 20:58
Tjoekie schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:11:

Ik lees hier voornamelijk berichten van mensen met een 8800GTX/Ultra die niet echt te spreken zijn over de performance, maar ik ben nu ook wel nieuwsgierig naar hoe ATI's kroonjuweel het er vanaf brengt.
Al op Pagina 17 gezet maar hier nog een keertje:

Ontopic:

Jammer dat crossfire nog niet werkt maar de single player vindt ik best wel vet. Is kijken hoe het in de full version is. Voor de rest zekers te weten mooi.

Extra:
FPS:

1920 X 1080 @ Very High @ No AA 15 - 20 fps. 30 fps top en 10 fps down
1920 X 1080 @ High @ No AA 35 - 40 fps, 50 fps top en 15 fps down

E6700 @ 3,30
4GB OCZ @ 826mhz
Vista Ultimate 32 bit
2 X 2900XT ( 1 in gebruik aangezien crossfire nog niet werkt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Hulde aan Crutek.....dit is een ubervette demo! Kan niet wachten op de NV 9 serie ....
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slow-chat, offtopic replies, technische vragen, en vragen over performance horen _niet_ in dit topic thuis!