[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 85.843 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rampage_III
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-05-2024
dbreuning schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:59:
[...]

Welke muurbeugel heb jij trouwens gekocht? Ik zoek er namelijk ook nog één voor mijn W3000. Laat even weten a.u.b. Thanks.
Ik heb de EFW 6325....wilde eerste de 6345, maar vond ik te prijzig voor een muurbeugel....
De 6325 kan je zo'n 15 cm naar voren halen en links en rechts draaien en 15 graden ofzo naar boven en onder...
En voor in de toekomst koop ik nog wel zo'n goot bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rampage_III
dbreuning schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:57:
[...]

Hoop dat je takken hoog beginnen :9
Ik zaag de onderste 5 takken wel weg! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 11:05

rally

Deyterra Consultancy

rampage_III schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:19:
[...]
Ik heb de EFW 6325....wilde eerste de 6345, maar vond ik te prijzig voor een muurbeugel....
De 6325 kan je zo'n 15 cm naar voren halen en links en rechts draaien en 15 graden ofzo naar boven en onder...
Die 6325 heb ik gekocht voor mijn 26" Samsung.
Voor mijn Bravia (40T3500) heb ik de 6345 gekocht. Ik vond de 63xx serie iets te zwaar bewegen. Die 64xx serie is echt super soepel te bewegen.

Maar.... hij is wel een heel stuk duurder dan de 63xx serie. Voor mijn keuze ben ik naar de MediaMarkt gegaan omdat ze daar een muur hebben met alle steunen er aan. Dan kon ik goed voelen wat de verschillen waren tussen de soepelheid.
Uiteindelijk toch besloten maar iets meer uit te geven.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Taco
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024
Kan iemand hier mij het verschil vertellen tussen de 40v3000 en de 40d3500 ? Volgens de sony site zijn ze nagenoeg identiek. Ik vraag me af waarom ze in godsnaam zoveel verschillende modellen op de markt brengen...

You'd never imagine us, Bringing a loaded gun to the ballroom, This party's about to kick off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-05 15:05
Anoniem: 236367 schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:26:
[...]

Volgens je profiel woon je in Maastricht, hetgeen betekent dat @home jouw kabelmaatschappij is, met de volgende digitale zenders in TS6 op 396.00 MHz:
  • Nickelodeon/Comedy Central
  • Eurosport
  • Animal Planet
  • MTV
  • TMF
  • Sport1
  • Sport1 Extra
National Geographic zou echter geen probleem moeten zijn...
NatGeo heb ik id gevonden, schaam schaam haha, gewoon overheen gekeken. Moet ik de tv dan gewoon ff opnieuw laten zoeken met de freq op 396 ipv 356, en voegt hij deze dan gewoon toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
El_Taco schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:27:
Kan iemand hier mij het verschil vertellen tussen de 40v3000 en de 40d3500 ? Volgens de sony site zijn ze nagenoeg identiek. Ik vraag me af waarom ze in godsnaam zoveel verschillende modellen op de markt brengen...
ik denk dat sony er voldoening uit haalt om mensen in verwarring te brengen door het hele alfabet af te gaan met type letters en vervolgens deze letters ook nog eens voor verschillende categorieën (top of instapmodel) te gebruiker. Sony is hierin echt niet (meer) te volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbreuning
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-04-2024
rampage_III schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:19:
[...]

Ok thanks. Ik vind die wall support maar niets. Ik wil hem gewoon strak tegen de muur plaatsen en het hoeft niet te draaien wat mij betreft. Zal nog ff verder zoeken, thanks!

EDIT: net van een collega gehoord dat hij de VFW 140 heeft.

D.m.v. deze beugel hangt de TV strak tegen de muur wat ik zelf het beste vind.

[ Voor 16% gewijzigd door dbreuning op 21-12-2007 16:51 ]

www.easysoftwaredeployment.nl | www.provolve.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik heb zojuist de KDL 40 W3000 gekocht :)
Wel duurder dan €1650,- (€500 :X ), maar in de voorwaarden staat dat de PS3 aanbieding niet geldt voor internetaankopen en heb liever zo'n apparaat via een echte winkel.

Er stond er nog een in het magazijn van de winkel, morgen ging hij naar de bezorger. Hopelijk maken ze dan een afspraak, want dan kan het waarschijnlijk maandag nog (krijg dan ook digi-kabel :) ). Anders wordt het later (waarschijnlijk zaterdag).

Ik verheug mij nu al op mijn zelfgekochte sinterklaas, kerst en verjaardag kado :)
Alleen mijn rekening is nu wel geplunderd :9

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbreuning
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-04-2024
SPee schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 17:14:
Ik heb zojuist de KDL 40 W3000 gekocht :)
Wel duurder dan €1650,- (€500 :X ), maar in de voorwaarden staat dat de PS3 aanbieding niet geldt voor internetaankopen en heb liever zo'n apparaat via een echte winkel.

Er stond er nog een in het magazijn van de winkel, morgen ging hij naar de bezorger. Hopelijk maken ze dan een afspraak, want dan kan het waarschijnlijk maandag nog (krijg dan ook digi-kabel :) ). Anders wordt het later (waarschijnlijk zaterdag).

Ik verheug mij nu al op mijn zelfgekochte sinterklaas, kerst en verjaardag kado :)
Alleen mijn rekening is nu wel geplunderd :9
Welcome to the club! Ook een mooie prijs bedongen zie ik :D

www.easysoftwaredeployment.nl | www.provolve.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181215

Vandaag is de postbode aan de deur geweest met de PS3, maar ik was niet thuis. Nu wordt ie morgen bezorgd.

Iemand interesse in de PS3 ? Ik ben namelijk niet zo'n gamer en als ik het al doe, dan via de PC. En v.w.b. Blu-Ray, denk ik eerder aan een stand-alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03 19:33
Iemand interesse in de PS3 ? Ik ben namelijk niet zo'n gamer en als ik het al doe, dan via de PC. En v.w.b. Blu-Ray, denk ik eerder aan een stand-alone.
Wat moet dat ding gaan kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236260

Anoniem: 181215 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 19:19:
Vandaag is de postbode aan de deur geweest met de PS3, maar ik was niet thuis. Nu wordt ie morgen bezorgd.

hoi, zou je een mailtje kunnen sturen met wat je voor de ps3 wilt hebben? email is van hotmail: jamesbondfan1#heettemail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie007
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-11-2024
Anoniem: 181215 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 19:19:

Je mag mij ook je prijs mailen op dezelfde naam als hiernaast @gmail.com

te duur _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181215

Sorry, maar ik ben hem in principe, al kwijt. Heb voor morgen een afspraak met iemand die hem komt afhalen. Gaat dat om de een of andere manier niet door, dan laat ik het hier weer weten.
Prijs is Euro 450,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-05 21:05
dbreuning schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 16:39:
[...]

Ok thanks. Ik vind die wall support maar niets. Ik wil hem gewoon strak tegen de muur plaatsen en het hoeft niet te draaien wat mij betreft. Zal nog ff verder zoeken, thanks!

EDIT: net van een collega gehoord dat hij de VFW 140 heeft.

D.m.v. deze beugel hangt de TV strak tegen de muur wat ik zelf het beste vind.
Ik heb voor de 40x3500 een beugel van het merk IC. (IC-LP-TM1).
Deze beugel is zeer makkelijk te monteren en is van zeer degelijk materiaal.
Voor mij was vooral de doorslag dat je dmv deze beugel de tv ook een beetje kan beveiligen. De TV kan namelijk niet direct van de muur gehaald/ gestolen worden als je hemt borgt dmv extra schroeven.
Mijn TV zit nu zeer strak tegen de muur. Er is ook een versie beschikbaar dat hij kan kantelen, alleen dan komt hij 2x zover van de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238775

Zie door de bomen het bos niet meer. Sony blijft maar verschillende types op de markt gooien die vrijwel allenmaal dezelfde specs hebben.

Als iemand me de verschillen tussen de;
KLD-40w2000
KLD-40v3000
KLD-40T3500
KLD-40D3500
kan vertellen zeer veel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurkaN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:22
Anoniem: 238775 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 23:21:
Zie door de bomen het bos niet meer. Sony blijft maar verschillende types op de markt gooien die vrijwel allenmaal dezelfde specs hebben.

Als iemand me de verschillen tussen de;
KLD-40w2000
KLD-40v3000
KLD-40T3500
KLD-40D3500
kan vertellen zeer veel dank!
Dit zijn de verschillen:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alfisti/DSC00332.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238775

Goed te zien dat de v3000 wel 24p heeft.

De nieuwe T3500 en D3500 staan hier overigens niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236367

darklord007 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 16:15:
NatGeo heb ik id gevonden, schaam schaam haha, gewoon overheen gekeken. Moet ik de tv dan gewoon ff opnieuw laten zoeken met de freq op 396 ipv 356, en voegt hij deze dan gewoon toe?
Nee, zo werkt het niet. Op 356.00 vindt je tuner de zendertabel, waarmee hij (zij?) vervolgens de verschillende transport streams (TS) kan vinden. Om een duistere reden vindt de Sony tuner de TS op 396.00 niet. Als je laat zoeken op 396.00 dan vindt de tuner helemaal niks, dus dat lost niets op ook ;-( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238775 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 23:21:
Zie de post van Purk op 19 december om 13:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Anoniem: 236367 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 01:12:
[...]

Nee, zo werkt het niet. Op 356.00 vindt je tuner de zendertabel, waarmee hij (zij?) vervolgens de verschillende transport streams (TS) kan vinden. Om een duistere reden vindt de Sony tuner de TS op 396.00 niet. Als je laat zoeken op 396.00 dan vindt de tuner helemaal niks, dus dat lost niets op ook ;-( .
dus deze zenders als eurosport doen het op dit moment niet met de dvb-c tuner en de alphacrypt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236260

Kan iemand mij vertellen wat de beste instellingen zijn voor een 32t3000? Gewoon voor het kijken van tv. Kan nergens een paar tips vinden, dus als iemand dat heeft voor me?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

darklord007 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 08:43:
dus deze zenders als eurosport doen het op dit moment niet met de dvb-c tuner en de alphacrypt?
Correct, er vanuit gaande dat je bij een kabelmaatschappij zit die deze zenders in een TS op 396.00 verzendt (@home). Bij Casema gaat het bijv. niet om Eurosport etc. maar om o.a. het Etalagekanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-05 20:44
Coolsnarf schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 14:43:
[...]

de 3.09 werkt op het moment ook. Ik heb zelfd de 40w3000 en gebruik de 3.09. Dus die kun je ook aanschaffen!
Heb het nog niet geprobeerd, maar misschien werkt momenteel de 3.12 ook, maar als ik jou was zou ik daar niet op gokken :)
M'n tv is binnen maar ik krijg dus mooi geen beeld met de 3.09 Alphacrypt + 40x3500 + Casema.
Beetje jammer, weggegooigd geld dus van die Module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-05 16:58

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Is dit een algemeen probleem of alleen met HD zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Ja ja, ik heb 'm dan gisteren toch nog gekocht: De 40W3000! Heb de prijs naar 2165 gekregen en had bovendien het geluk dat er een door iemand anders gereserveerd exemplaar stond, dat net afgebeld was.
Vandaag dus ook de PS3 actie bon op de bus gedaan...

Nu maar eens flink met de settings klooien.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121131

Weet iemand nog een betere prijs dan 1950 euro voor een 40W3000, in Belgie welteverstaan. Daar krijg je spijtig genoeg geen PS3 bij, wel 5 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
had bovendien het geluk dat er een door iemand anders gereserveerd exemplaar stond, dat net afgebeld was.
Hopelijk hebben ze niet dat 'net afgebeld' victief gedaan en mijn bestelde TV aan jou gegeven :)
Welcome to the club! Ook een mooie prijs bedongen zie ik
Nee, was gewoon de prijs zoals hij in de uitverkoop stond.
Daar is nu de goede tijd voor. Een heleboel staat nu in de uitverkoop :)
De avond ervoor was ik nog bij de ITs en daar begon de verkoper zelf over korting. Ik noemde toen zelf een bedrag en hij kwam met nog €50 extra korting als ik hem maar nu kocht :D
Alleen dat was de V3000 en ik wou liever de W versie.

Overigens zag ik wel veel uit de voorgaande versies, de W2000 of de grotere 46" variant. Helaas is die iets te groot, want de muur waar ik hem aan op wil hangen is maar 1m.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245966

Hallo beste tweakers,

Heb sinds een paar dagen de 40W3000 gekocht. Fraai toestel, ga ik veel plezier aan beleven!
Ik heb dit topic meermaarls bestudeerd, en heb daarom gezocht tot ik een alphacrypt tegenkwam met versie 1.09. Echter, je raad het al, dit werkt helaas niet :(. Vreemd dat het bij een ander met hetzelfde toestel wel werkt trouwens.
Nu lukt het me niet om de alphacrypt te upgraden naar 9.11. Ik heb de firmware via dit forum gevonden en heb een oude compaq armada e500 laptop waar een pcmcia slot inzit. De alphacrypt is volgens mij goed geinstalleerd, maar ik krijg error code 10 (kan apparaat niet starten). Zou aan irq conflict kunnen liggen, dus al het andere zoals com1, printerpoort en floppydrive in bios uitgezet maar no go. Inmiddels op nog 2 andere laptops geprobeerd, op 1 werd de kaart gewoon niet gezien en kon hem niet installeren, op de ander exact hetzelfde probleem (code 10).
Ik lijk 1 vd weinigen te zijn met dit probleem en wellicht zie ik iets over het hoofd? Ik heb tevens enable_isa_to_pci_routing.reg aan het register toegevoegd, zonder resultaat. Mijn laptop heeft geen enable pnp optie in het bios, en het is de meest recente bios.
Vrij frustrerend, ben er nu 2 dagen mee aan het klooien. De winkel waar ik hem gehaald heb kunnen me niet helpen, ze upgraden via de sateliet, dus versie 1.12 en die moet ik niet hebben blijkt uit dit forum.

Iemand ervaring met upraden alphacrypt en code 10 error? Alle hulp welkom en alvast bedankt daarvoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245966 schreef op zondag 23 december 2007 @ 10:03:
Heb sinds een paar dagen de 40W3000 gekocht. Fraai toestel, ga ik veel plezier aan beleven!
Ik heb dit topic meermaarls bestudeerd, en heb daarom gezocht tot ik een alphacrypt tegenkwam met versie 1.09. Echter, je raad het al, dit werkt helaas niet :(. Vreemd dat het bij een ander met hetzelfde toestel wel werkt trouwens.
Nu lukt het me niet om de alphacrypt te upgraden naar 9.11.
[...]
Ik neem aan dat waar je Alphacrypt versie 1.09, 9.11 en 1.12 schrijft je 3.09, 3.11 en 3.12 bedoeld...

Ik ben zelf ook al geruime tijd bezig om te proberen de Alphacrypt 3.09 te updaten maar ondervind dezelfde soort problemen als die jij noemt. Ik heb het zowel op mijn laptop met PCMCIA slot als op een oude desktop met een PCI2PCMCIA kaart geprobeerd zonder resultaat.

Inmiddels ben ik daar mee gestopt, ook al om dat de 3.09 heel behoorlijk werkt met de D3000 en Casema. Maar als er nog iemand een gouden tip heeft dan hoor ik het graag...

De driver patch die op mascom.de staat heb ik overigens ook al geprobeerd.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 236367 op 23-12-2007 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Anoniem: 245966 schreef op zondag 23 december 2007 @ 10:03:
Hallo beste tweakers,

Heel apart allemaal, bij mij werkt het nog steeds als een zonnetje met .09?!?
Ik neem aan dat jij ook in het casema gebied zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88160

JJFS schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 14:36:
[...]

M'n tv is binnen maar ik krijg dus mooi geen beeld met de 3.09 Alphacrypt + 40x3500 + Casema.
Beetje jammer, weggegooigd geld dus van die Module.
Vreemd. Hier gaat alles goed. Zeker weten dat je niets fout doet? Wel analoog beeld, geen digitaal beeld? Automatisch scannen van kanalen gedaan?

Als je wel beeld hebt, stel dan de kleuren in zoals op ongeveer pagina 30 van dit draadje staat. Je heb dan echt een perfect beeld; veel beter dan de standaard instellingen. De Casema HD kanalen zijn dan echt goed.

Laad verder software versie 3.12 in the Alphacrypt en je digitale zenderovergang is stukken sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
Anoniem: 88160 schreef op zondag 23 december 2007 @ 12:08:
[...]

Vreemd. Hier gaat alles goed. Zeker weten dat je niets fout doet? Wel analoog beeld, geen digitaal beeld? Automatisch scannen van kanalen gedaan?

Als je wel beeld hebt, stel dan de kleuren in zoals op ongeveer pagina 30 van dit draadje staat. Je heb dan echt een perfect beeld; veel beter dan de standaard instellingen. De Casema HD kanalen zijn dan echt goed.

Laad verder software versie 3.12 in the Alphacrypt en je digitale zenderovergang is stukken sneller.
Ik heb een snelle en volledige scan gedaan en alleen de analoge doen het, ik krijg wel te zien dat hij 170 digitale kanalen heeft gevonden maar krijg overal te zien dat ik geen toegang heb.
Dus ik heb nu het samsung kastje maar weer aangesloten en dat werkt prima maarja niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Als je AlphaCrypt Classic CAM met firmware versie 3.09 hebt probeer dan altijd om eerst te updaten naar versie 3.11 i.p.v. 3.12 mocht één en ander niet goed werken. Je kan namelijk daarna altijd nog updaten naar versie 3.12, maar van 3.12 terug naar 3.11 is zeker niet mogelijk. Een link naar firmware versie 3.11 is in dit topic terug te vinden. Als 3.11 wel werkt is mijn advies overigens om voorlopig niet te updaten naar 3.12 totdat er meer duidelijkheid is over de mogelijke problemen in combinatie met sommige Sony TV's.

Omdat de één wel een bepaalde firmware versie voor de AlphaCrypt Classic CAM kan gebruiken en de ander weer niet lijkt het me trouwens verstandig dat iedereen die problemen/oplossingen meldt over de AlphaCrypt Classic CAM in combinatie met de Sony TV's voortaan duidelijk de volgende informatie aangeeft:

- Kabelbedrijf
- Type Sony TV
- Software versie van de TV
- Firmware versie van de AlphaCrypt CAM

Misschien kan er op die manier een lijstje worden samengesteld van combinaties die werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233253

Ik heb de 40X3500 binnen.

Erg mooi.
Maar helaas een pixel midden op het scherm kapot. :( Zeer storend.
Wie weet hoe Sony hier mee omgaat? Gratis reparatie of is er een minimun eis voordat men wat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Coolsnarf schreef op zondag 23 december 2007 @ 11:00:
[...]

Heel apart allemaal, bij mij werkt het nog steeds als een zonnetje met .09?!?
Ik neem aan dat jij ook in het casema gebied zit?
Ja ik zit in het casema gebied. Met 3.09 krijg ik wel beeld, maar enkel voor een paar seconden, waarna het beruchte "you are not authorised to view this programme!" bericht in beeld verschijnt. Het beeld bevriest vervolgens en het geluid valt weg. Vaak komt 1 van beiden weer terug na enkele seconden, waarna weer de foutmelding verschijnt enz.
Het voelt nogal instabiel aan, soms duurt het een paar minuten voor de melding, soms enkele seconden, soms komt het beeld terug maar geen geluid, soms beide. Het beeld gaat ook wel eens op zwart waarna er niets meer gebeurd. Even switchen tussen digitaal en analoog en weer terug levert weer beeld op, waarna het hele circus weer begint.

Bedankt voor jullie reacties zover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 245966 schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:44:
Ja ik zit in het casema gebied. Met 3.09 krijg ik wel beeld, maar enkel voor een paar seconden, waarna het beruchte "you are not authorised to view this programme!" bericht in beeld verschijnt. Het beeld bevriest vervolgens en het geluid valt weg. Vaak komt 1 van beiden weer terug na enkele seconden, waarna weer de foutmelding verschijnt enz.
Het voelt nogal instabiel aan, soms duurt het een paar minuten voor de melding, soms enkele seconden, soms komt het beeld terug maar geen geluid, soms beide. Het beeld gaat ook wel eens op zwart waarna er niets meer gebeurd. Even switchen tussen digitaal en analoog en weer terug levert weer beeld op, waarna het hele circus weer begint.
Als je op een kanaal staat waar je deze problemen ervaart en dan via het menu de Pre RS, 5s en UEC waarden van het signaal opvraagt wat wordt daar dan weergegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, heb nu film1 HD aanstaan (strak!), dit behoor ik nu te kunnen bekijken omdat je de 1e 2 weken alles onvangt.

Bij systeeminformatie staat nu:

Softwareversie 2.14.581
Loader 0.27.9.
Signaalniveau balk is voor 80% geel, staat echter middel.
pre RS: 3.00 e-6 5s:3.00 e-6 UEC:0
symbol rate: 6875000 F:404000 QAM AGC:40

Vreemd genoeg werkt deze zender nu al een paar minuten terwijl ik dit typ.
Ik zoek even een zender waarbij ik de foutmelding krijg...

Op nederland 1 zie ik :

sign, sterk (groene balk ong 90%)

pre RS: 2.00 e-6 5s:2.00 e-6 UEC:0
symb rate: 6875000 F:388000 QAM AGC:39/40 (wisselt) staat op 39 nu ik zwart beeld heb.

Hoop dat je daar wat aan hebt, en bedankt voor je reactie :)

edit: overigens kan ik nu ook film1HD niet meer zien, volgens mij maakt het niet uit welk kanaal ik bekijk, de foutmelding krijg ik overal...

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 245966 op 23-12-2007 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 245966 schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:10:
Hoop dat je daar wat aan hebt, en bedankt voor je reactie :)
Geen schrikbarende waarden. Pre RS, 5s en UEC geven de kwaliteit van het signaal aan en moeten bij voorkeur op 0 staan. Op de één of andere manier is er geen grip op te krijgen wat er nu precies misgaat in de communicatie tussen de AlphaCrypt Classic CAM en de Sony TV's. Op het MGV forum is nu ook iemand die de volgende combinaties met het Casema/Multikabel signaal aan de praat heeft:
1 Sony KDL-40X3500 firmware 2.14.581 werkte eerst niet met een geflashte 3.12 kaart, omgeruild en werkt met een niet geflashte Alphacrypt 3.12 kaart.

2 Sony KDL-40X3500 firmware 2.14.556 werkte eerste niet met geflashte 3.12 kaart, omgeruild en werkt met een niet geflashte Alphacrypt 3.09 kaart.
Jammer genoeg laat deze persoon niet weten of hij de 3.12 CAM die in TV 1 werkt ook geprobeerd heeft in TV 2 en omgekeerd. Jij hebt weer een W3000 met firmware 2.14.581 en een niet geflashte 3.09 AlphaCrypt, maar om je nu te adviseren om dan maar naar 3.12 te gaan dat durf ik niet aan op basis van deze summiere gegevens. Het blijft gewoon vreselijk onvoorspelbaar. Zeer vervelend dat Sony zich van haar verantwoordelijkheid onttrekt, want in feite is dat de enige partij die dit zou moeten onderzoeken en oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben je met me eens dat vooralsnog de beste optie voor mij is om de alphacrypt te upgraden naar 3.11? Ik wil eerst zien wat er met 3.11 gebeurt voordat ik een andere kaart ga halen. Er zijn toch geen gevallen bekend waarbij 3.11 het niet doet op een w3000?

Neem aan dat je geen raad weet met het upgrade probleem wat ik heb?

Bedankt weer, we komen er uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 245966 schreef op zondag 23 december 2007 @ 16:13:
Ben je met me eens dat vooralsnog de beste optie voor mij is om de alphacrypt te upgraden naar 3.11? Ik wil eerst zien wat er met 3.11 gebeurt voordat ik een andere kaart ga halen. Er zijn toch geen gevallen bekend waarbij 3.11 het niet doet op een w3000?
Zou je kunnen proberen, maar het is wel de vraag wat de leverancier van de AlphaCrypt daarvan vindt als je de CAM alsnog wilt ruilen.
Neem aan dat je geen raad weet met het upgrade probleem wat ik heb?
Nee, mijn AlphaCrypt is in het verleden altijd via een satelliet ontvanger geupdate. Dus met updates via een PC heb ik geen ervaring.
Bedankt weer, we komen er uit!
Succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152227

zijn in het bezit van KDL 40 v 2500.
zitten bij @home.
deze tv heeft een dvb T tuner zoals ik las maar hier kan ik volgens eigen onderzoek dus helemaal niks mee. of klopt dit niet?
kunnen wij deze wel gebruiken met bijvoorbeeld een schotel?
of zijn er ook kabelboeren waarmee toch digi kanalen kan ontvangen, want ben toch wel een beetje ziek hiervan.
deze was gekocht bij MM met volgens mij goede uitleg totdat ik tv geleverd kreeg en ermee ging stoeien.
na klacht bij MM dat de uitleg niet strookte met de werkelijkeid was antwoord dat de medewerker die mij had geholpen een inleenkracht was en daar niet meer werkte. en zij konden daar verder niks mee!!
maw zoek het maar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 152227 schreef op zondag 23 december 2007 @ 23:28:
zijn in het bezit van KDL 40 v 2500.
zitten bij @home.
deze tv heeft een dvb T tuner zoals ik las maar hier kan ik volgens eigen onderzoek dus helemaal niks mee. of klopt dit niet?
kunnen wij deze wel gebruiken met bijvoorbeeld een schotel?
of zijn er ook kabelboeren waarmee toch digi kanalen kan ontvangen, want ben toch wel een beetje ziek hiervan.
Het type digitale tuner in de TV geeft aan wat je ermee kan ontvangen:
  • DVB-T staat voor digitale TV via de ether. In Nederland wordt dat verzorgd door Digitenne van KPN.
  • DVB-C staat voor digitale TV via de kabel. In Nederland dus geleverd wordt door de kabelbedrijven indien die naast analoge TV ook digitale TV bieden.
  • DVB-S staat voor digitale TV via de satelliet. In Nederland geleverd via CanalDigitaal mits je de Nederlandse pakketten wilt.
In de Sony KDL-40V2500 zit alleen een DVB-T tuner, dus de enige optie is om daarmee Digitenne van KPN te ontvangen. Dit kan je bij de Sony TV's niet wijzigen. Wil je toch digitale TV via de kabel of de satelliet dan zal je een losse digitale ontvanger moeten gebruiken i.p.v. degene die in je TV zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, ik heb vanavond bij een vriend de CAM succesvol kunnen upgraden van 3.09 naar 3.11. Net uitgeprobeerd, maar ik heb helaas nog steeds hetzelfde probleem :( . Geen enkele verandering tot mijn grote verbazing. Had echt goede hoop dat versie 3.11 wel goed zou werken gezien de goede berichten over de combi 40w3000 en 3.11 :? .

Nu weet ik niet wat ik moet proberen om het geheel aan de praat te krijgen. CAM inruilen? Upgraden naar 3.12? Instellingen in tv veranderen?

Alle hulp is welkom, begin het een beetje zat te worden...

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34614

Ik zit naar de 40" W3000 en de Philips 42" 9632 te kijken. De Philips heeft voor mij twee belangrijke nadelen:
- hoogtonig/piepend/zoemend geluid, zelfs in standby stand t.g.v. voeding
- schijnbaar nogal significante lipsync issues (heb op avforums een bericht gezien over 150 ms)

In hoeverre treden deze ook op bij de Sony?

Een tweede vraag: wat zijn de afmetingen van de doos? Sony lijkt deze niet te vermelden op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203140

Vroeger was ik echt een Sony fanboy, opzoek naar een goede 37 ich kwam ik toch bij Samsung uit. Ik ben zeer tevereden over mijn samsung 37m86 bdx, daar kon toen ik hem kocht geen Sony tegen op. Metname zwart weergave is veel mooier, en movie plus is perfect 24 of 30 (IMAX) frames progressive weergave is mooier dan bravia op dit moment kon. Er is inmiddels ook een bravia die dit kan, dus kwam Samsung meteen met de de F serrie als reactie.
Ja vroeger was Sony echt the Boss en ik de fanboy....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245966 schreef op maandag 24 december 2007 @ 02:00:
Nou, ik heb vanavond bij een vriend de CAM succesvol kunnen upgraden van 3.09 naar 3.11.
Nog iets bijzonders voor gedaan? Iets meer details graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Anoniem: 233253 schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:19:

Erg mooi.
Wie weet hoe Sony hier mee omgaat? Gratis reparatie of is er een minimun eis voordat men wat doet?
terug naar de winkel en omruilen dat is je eenigste optie, als ie van een webwinkel komt zal het wat moeilijker zijn maar daar kies je ook voor, sommige winkels geven wel pixel garantie ...
van sony hoef je niks te verwachten staat zelfs in de handleiding dat het normaal is dode pixels

ik dacht dat er 4 naast elkaar moesten zitten binnen 1 cm dan doen ze er wat aan
(triest dat het nog voorkomt op zulke tv''s)

[ Voor 3% gewijzigd door Slux op 24-12-2007 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:37

Wat erg, heb je vele honderden euro's extra uitgeven om met zo'n X model alles uit de kast te halen, heb je zoiets... :(

Hoop dat sony of de leverancier dit adequaat oplost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-05 09:48
Anoniem: 121131 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:32:
Weet iemand nog een betere prijs dan 1950 euro voor een 40W3000, in Belgie welteverstaan. Daar krijg je spijtig genoeg geen PS3 bij, wel 5 jaar garantie.
Mag ik vragen waar je het toestel voor deze prijs kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:15
JAHRASTAFARI schreef op maandag 24 december 2007 @ 09:10:
[...]

Wat erg, heb je vele honderden euro's extra uitgeven om met zo'n X model alles uit de kast te halen, heb je zoiets... :(

Hoop dat sony of de leverancier dit adequaat oplost!
Bij een webshop heb je het recht om hem zonder opgave van redenen terug te geven binnen 7 dagen. Ik denk niet dat sony 100% pixel garantie standaard heeft.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236367 schreef op maandag 24 december 2007 @ 07:31:
[...]

Nog iets bijzonders voor gedaan? Iets meer details graag...
Ik kon de kaart in zijn laptop wel upgraden. De laptop herkende de CAM met de juiste benaming, dus driver erop en upgraden maar.
Deze laptop had toshiba drivers voor de pcmcia sloten, mijn laptop en een ander waarbij ik ook de code 10 melding kreeg hebben Texas Instruments drivers voor de pcmcia sloten, wellicht dat dat er wat mee te maken heeft.

Echter na dan eindelijk versie 9.11 te hebben, werkt het nog steeds niet!

Dus, ik ben misschien de 1e, bij mij werkt 40w3000 Niet met 9.09 en NIET met 3.11 :(

Zou dan nog het serienummer van de CAM wat uitmaken? Eenmaal geflashed moeten ze toch allemaal hetzelfde functioneren? Of misschien de firmware van de tv..

ERG vreemd allemaal, :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245966 schreef op maandag 24 december 2007 @ 10:18:Ik kon de kaart in zijn laptop wel upgraden. De laptop herkende de CAM met de juiste benaming, dus driver erop en upgraden maar.
Deze laptop had toshiba drivers voor de pcmcia sloten, mijn laptop en een ander waarbij ik ook de code 10 melding kreeg hebben Texas Instruments drivers voor de pcmcia sloten, wellicht dat dat er wat mee te maken heeft.
OK dank je. Op sommige computers werkt het wel, op andere niet...
Het is toch écht 3.11...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 245966 schreef op maandag 24 december 2007 @ 10:18:

Dus, ik ben misschien de 1e, bij mij werkt 40w3000 Niet met 9.09 en NIET met 3.11 :(

Zou dan nog het serienummer van de CAM wat uitmaken? Eenmaal geflashed moeten ze toch allemaal hetzelfde functioneren? Of misschien de firmware van de tv..
Wat je nog zou kunnen proberen is om de AlphaCrypt via een satelliet ontvanger met Common Interface slot te laten updaten naar 3.12 i.p.v. via een laptop. In principe zou het natuurlijk niet uit moeten maken, maar je weet maar nooit. Misschien is een plaatselijke satelliet ontvangst dealer bereid om je de AlphaCrypt even te laten updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, daar zat ik ook al aan te denken aangezien 3.11 ook niet werkt zal misschien bij mij 3.12 het weer wel doen (ook al heb ik nog geen berichten gezien van een w3000 icm 3.12 dat werkt). Misschien dat de software van de tv nog van invloed is?

Overigens heb ik sony gebeld, geven geen ondersteuning zoals jullie bekend. Wel vertelde ze dat vanaf begin 2008 er kennelijk wel een samenwerking zal zijn tussen casema en sony waardoor er wel ondersteuning zal worden gegeven. Dit had ik ook al ergens op dit forum gelezen, maar ik meld het toch even ter bevestiging. Wanneer en hoe en wat weet men niet bij sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
ArChie schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:04:
Als je AlphaCrypt Classic CAM met firmware versie 3.09 hebt probeer dan altijd om eerst te updaten naar versie 3.11 i.p.v. 3.12 mocht één en ander niet goed werken. Je kan namelijk daarna altijd nog updaten naar versie 3.12, maar van 3.12 terug naar 3.11 is zeker niet mogelijk. Een link naar firmware versie 3.11 is in dit topic terug te vinden. Als 3.11 wel werkt is mijn advies overigens om voorlopig niet te updaten naar 3.12 totdat er meer duidelijkheid is over de mogelijke problemen in combinatie met sommige Sony TV's.

Omdat de één wel een bepaalde firmware versie voor de AlphaCrypt Classic CAM kan gebruiken en de ander weer niet lijkt het me trouwens verstandig dat iedereen die problemen/oplossingen meldt over de AlphaCrypt Classic CAM in combinatie met de Sony TV's voortaan duidelijk de volgende informatie aangeeft:

- Kabelbedrijf
- Type Sony TV
- Software versie van de TV
- Firmware versie van de AlphaCrypt CAM

Misschien kan er op die manier een lijstje worden samengesteld van combinaties die werken.
Als je die link wilt geven en hij werkt ook nog bedankt, ik heb het hele topic gelezen maar geen werkende link gezien.
Heeft er ook iemand een kleine handleiding hoe dit te flashen?

**edit** gevonden, is allemaal duits zie ik maar zal moeten lukken, ik laat het later weten of het heeft gewerkt.

[ Voor 4% gewijzigd door JJFS op 24-12-2007 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246192

Ben sinds een week in het bezit van een KDL40D3000, in combinatie met een Casema DTV en een AlphaCrypt. Ben nu opzoek naar een "passende" homecinema set met HD-recorder.

Heeft iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels de CAM via een laptop naar 3.12 geupdate. Werkt echter nog steeds niet. Wel een kleine verbetering in de zin dat het signaal niet weg blijft, maar na de melding bevriest het beeld, beeld wordt zwart, en komt weer terug inclusief geluid na enkele seconden.

Wat kan ik nu nog proberen? Ik heb de cam in de winkel in een tv gedaan (d3000) en werkte perfect, dus cam is niet kapot lijkt me.

Ik heb nu 3.09, 3.11 en 3.12 geprobeerd, werken alle drie niet met mijn 40w3000.

Voor mijn gevoel zit het in de tv, echter daar kan ik niets aan veranderen.

Zijn er instellingen die ik in de tv kan wijzigen welke effect hebben op hoe de tv omgaat met de CAM?

Bedankt weer

edit: Mijn configuratie:

Casema gebied
40W3000
tv firmware: 2.14.581
CAM versie: 3.9 / 3.11 en 3.12 werken alle drie niet :(

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 245966 op 24-12-2007 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
Ik krijg de firmware niet ge-update, ik krijg een foutmelding na de installatie:
- Could not start the device (error code 10)

En dan krijg ik dus zon uitroep teken in apparaat beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, die ken ik, heb ik ook gehad. Ik raad je aan een andere laptop te proberen, mij is het na een hoop pogingen niet gelukt om hem op mijn laptop (waar ik ook code 10 kreeg) te upgraden. Pas toen ik het op een 4e laptop probeerde lukte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246219

Kan iemand mij goede instellingen geven
voor de bravia v 3000.
trouwens, ik heb gemerkt dat voor iedere ingang av1 - av2 -av3
allemaal verschillende standaard instellingen gemaakt moeten worden.
dat wil zeggen dat de instellingen van bijvoorbeeld de digitale ontvanger
AV 4 een andere instelling heeft dan bijvoorbeeld AV5.
handig maar veel instellingen.
ik heb zo'n digitale ontvanger van samsung de DCB 360 HR en dan moet de instelling
volledig anders zijn voor het beeld dan de ontvager van de tv.

wat mij mateloos irriteert is het zwart waar geen datais inzit.

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4628

Anoniem: 246219 schreef op maandag 24 december 2007 @ 16:45:
Kan iemand mij goede instellingen geven
voor de bravia v 3000.
trouwens, ik heb gemerkt dat voor iedere ingang av1 - av2 -av3
allemaal verschillende standaard instellingen gemaakt moeten worden.
dat wil zeggen dat de instellingen van bijvoorbeeld de digitale ontvanger
AV 4 een andere instelling heeft dan bijvoorbeeld AV5.
handig maar veel instellingen.
ik heb zo'n digitale ontvanger van samsung de DCB 360 HR en dan moet de instelling
volledig anders zijn voor het beeld dan de ontvager van de tv.

wat mij mateloos irriteert is het zwart waar geen datais inzit.

groetjes
Je kan ook onder AV1 alle instellingen in 1 keer instellen. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misschien heb je gelijk dat moet ik uitproberen.

Maar in ieder geval moest ik voor AV4
opnieuw instellen ten opzichte van AV5
nogmaals op zich goed, want ieder component heeft zijn eigen waarde.

Soms vraag ik me af was het wel wijs een LCD
vanwege het zwart probleem wat Plasm niet heeft,
op zich ben ik best tevreden met de V3000 maar
als iemand hier een oplossing voor heefy of goede instellingen heel graag

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

plasm is natuurlijk plasma

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
Anoniem: 245966 schreef op maandag 24 december 2007 @ 16:04:
Ja, die ken ik, heb ik ook gehad. Ik raad je aan een andere laptop te proberen, mij is het na een hoop pogingen niet gelukt om hem op mijn laptop (waar ik ook code 10 kreeg) te upgraden. Pas toen ik het op een 4e laptop probeerde lukte het.
Heb er 3 maar alleen de oudste heeft PCMCIA.
Zijn er winkels die dit ook kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:37
Je kunt ook op de edit knop drukken en je bericht editten (duh). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87066

Nou...een nieuwe Sony Bravia Full HD 40"-eigenaar meldt zich. Wat een mooi apparaat, en de 'gratis' PS3 moet nog geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
Met de volgende laptop geflashed en dit werkte wel nadat ik bij opties de beide vinkjes uitzette.
De tv herkend de CI module nu als 3.11 maar krijg nog steeds geen beeld, overal de melding: You are not entitled to receive this programme.

en nu................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244827

Kan het kwaad altijd in de game mode te kijken?
Heb het idee dat het beeld dan wat scherper is
KDL40W300

Trouwens, keek net op de site van BCC, zijn in een keer gedaald met 300 euro naar 2299
Weet niet of het een aanbieding is, of met die actie van de Playstation, maar flink verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246256

Heb sinds vanavond tv digitaal van @home op mn Sony Bravia LCD KDL32S3000 met ingebouwde digitale ontvanger (alphacrypt module)

Echter heb ik lang niet alle zenders welke ik zou moeten hebben. Zoals wel bekend zou ik de eerste 2 weken alle zenders via Athome moeten kunnen zien. Echter blijven sbs6 en duitsland 1 op zwart en heb ik geen tmf en mtv. Ook de 4 HD kanalen doen het niet.

Heb al gezocht op de Essent site en andere fora maar kan niks vinden? Heb al de bekabeling gecontroleerd, maar deze is oke. Door het gebruik van een spitter is het signaal middel, echter bij het weghalen vd splitter is het signaal wel sterk maar heb ik nog deze zenders niet? Ook de quickscan herhalen en reset vd televisie helpt niet. Las al via de search iets over handmatig instellen van de frequenties, echter vind ik hier nergens een optie voor binnen het menu?

Ik weet inmiddels dat de kabelbedrijven deze interne ontvangers niet ondersteunen en wellicht zelfs willen gaan tegenwerken (?)

Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen? Anders wordt het donderdag terug naar de winkel en wellicht kunnen die iets betekenen, maar wil graag met kerst van de tijdelijke 2 weken alle zenders kunnen genieten :) Dus vandaar even hier mijn vraag.

Alvast bedankt!

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 246256 op 25-12-2007 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246256 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 01:50:
Heb sinds vanavond tv digitaal van @home op mn Sony Bravia LCD KDL32S3000 met ingebouwde digitale ontvanger (alphacrypt module)

Echter heb ik lang niet alle zenders welke ik zou moeten hebben. Zoals wel bekend zou ik de eerste 2 weken alle zenders via Athome moeten kunnen zien. Echter blijven sbs6 en duitsland 1 op zwart en heb ik geen tmf en mtv. Ook de 4 HD kanalen doen het niet.

Heb al gezocht op de Essent site en andere fora maar kan niks vinden?
Voor wat betreft TMF en MTV, zie o.a. mijn posts van 17 dec 18:53 en 19:26 in dit forum.

Voor wat betreft de HD kanalen, jouw tv heeft een SD tuner en dus kun je geen HD kanalen zien (tuner vindt de zenders wel en je kunt wel het geluid horen, maar geen beeld). Als je HDTV wilt kijken op jouw toestel dan heb je een externe HD tuner nodig.

Alleen voor SBS6 en Duitsland 1 heb ik nu geen verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Het gaat in beide gevallen om een Transport Stream (TS) die op een frequentie van 396.00 MHz wordt verzonden"

"Volgens je profiel woon je in Maastricht, hetgeen betekent dat @home jouw kabelmaatschappij is, met de volgende digitale zenders in TS6 op 396.00 MHz:

* Nickelodeon/Comedy Central
* Eurosport
* Animal Planet
* MTV
* TMF
* Sport1
* Sport1 Extra

National Geographic zou echter geen probleem moeten zijn"

Ik woon zelf in Waalwijk, maar wat zou ik moeten doen met deze frequenties?? Waar moet ik zoiets invoeren. Ik mis idd ook de normale Eurosport? Ik heb nu de Alphacrypt versie 3.09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246256 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 10:52:

Ik woon zelf in Waalwijk, maar wat zou ik moeten doen met deze frequenties?? Waar moet ik zoiets invoeren. Ik mis idd ook de normale Eurosport? Ik heb nu de Alphacrypt versie 3.09
Misschien een idee om nog wat verdere posts terug te lezen... Ik word het een beetje zat om steeds hetzelfde antwoord op te lepelen.

Bottom line is dat de in de Sony TVs ingebouwde DVB-C tuner een transport stream op 396.00 MHz niet kan vinden. Bij @home zitten bovengenoemde zenders in een TS op 396.00 MHz, deze kun je dus helaas niet ontvangen. Dit is niet afhankelijk van de firmware versie in je Alphacrypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-05 19:58
Zojuist het topic doorgelezen en wat op Google gezocht, maar ik kan niet echt 100% zuiver antwoord op mijn vraag vinden.

Ik wil de Sony KDL40W2000 gaan kopen, en heb een Windows Media Center met een DVI -> HDMI kabel, dit ik op 1920 x 1080p wil aansluiten op deze TV. Kan ik nu vanaf de Media Center volledig gebruikmaken van de 1920 x 1080 pixels van de KDL40W2000?

Als dit kan, heb ik dan een HDMI 1.3 kabel nodig?

[ Voor 11% gewijzigd door Jumpman op 25-12-2007 12:49 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Jumpman schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 12:48:
Zojuist het topic doorgelezen en wat op Google gezocht, maar ik kan niet echt 100% zuiver antwoord op mijn vraag vinden.

Ik wil de Sony KDL40W2000 gaan kopen, en heb een Windows Media Center met een DVI -> HDMI kabel, dit ik op 1920 x 1080p wil aansluiten op deze TV. Kan ik nu vanaf de Media Center volledig gebruikmaken van de 1920 x 1080 pixels van de KDL40W2000?

Als dit kan, heb ik dan een HDMI 1.3 kabel nodig?
als je htpc het aan kan gaat het werken, draaid bij mij al jaren zo op full hd1920*1080
met de W kan je zelfs via VGA 1080p doen.(persoonelijk vind ik de kleuren wat minder)
hdmi kabel 1.3 is niet nodig, ik zou voor de goedkoopste hdmi kabel gaan die je kunt vinden

voor de mensen met pixel problemen, ik kwam op engadget een topic tegen, misschien helpt het.....
http://www.instructables....-pixel-on-an-LCD-monitor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121131

bertalizer schreef op maandag 24 december 2007 @ 09:20:
[...]

Mag ik vragen waar je het toestel voor deze prijs kan krijgen?
I could tell you, but then I'd have to kill you. :)

Bij http://www.fransdesmet.be
Op hun site staan de adviesprijzen, maar als je met hen contact opneemt geven ze hun nettoprijzen, die dus veel goedkoper zijn, zo rond de 20 % zelfs. Dit wordt zo geadverteerd op hun site, dus ik verklap hier geen geheimen ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240782

al een maandje de bravia 40X3500.

ik kijk via de sat. (canal-digitaal)
maar al weken loop ik te stoeien met de beeldinstellingen.
en vind het nog steeds "rommelig".

ondertiteling lopen streepjes door, en bv in bepaalde beeldovergangen niet direct scherp beeld.
lijkt of het beeld "er langs" staat.op paarse beeldvlakken tijdens reclame's zwarte strepen door de paarse kleur.
gezichten dichtbij duidelijk en scherp
gezichten verder weg onduidelijk/soms streepjes net als in de ondertiteling.

Blu-ray via Samsung BDP1400 is 100%. 1080p

maar gewone beeldkwaliteit is soms te korrelig niet strak.
signaal via sat-ontv RGB instelling geeft meer opbrengst maar is ook korreliger (normaal)

wie helpt mij met de instellingen, ik weet dat iedereen een persoonlijke voorkeur heeft,
dus het blijft proberen.

ik wil graag rustig beeld, duidelijk, gedetaileerd, en géén streepjes!

Oja, ik heb €3000 betaald incl. samsung BDP 1400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246356

Na heel veel lezen op dit forum heb ik toch een paar vraagjes.

Ik heb ook interesse in de Sony Bravia 40W3000, maar zie prijzen van rond de € 2100,-
Hierbij kun je nog voor een paar dagen gebruik maken van de ps3 actie. Dit is allemaal via de regulieren aankoopkanalen bij de dealers/winkels.
Via de internetwinkels kun je zo'n scherm voor een veel lager bedrag kopen, rond de € 1700,-
Deze zijn volgens Sony weer uitgesloten van de ps3 aktie. Het prijsverschil is hier wellicht ook naar. Er zijn webshops die dit toestel op voorraad hebben.

Op het forum heeft men het over stévast over 40W3000. Bij de internetwinkels lees ik er vaak nog een code achter. Namelijk 40W3000AEP. Praten we nu over hetzelfde toestel of over toestellen die via parallel import uit het buitenland komen en dus niet direct voor onze ned. markt waren? Deze zijn dan misschien iets in de basis anders?

Wie kan hier wat meer info over verstrekken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-05 16:36

Apoca

Array Technology Industry

B) had ff beter moeten lezen B)

[ Voor 94% gewijzigd door Apoca op 26-12-2007 13:12 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie007
Eerder was m'n keus na veel lezen hier en prijzen vergelijken gevallen op de Philips 42" 9632 (ja- vooral vanwege die 100hz...)
Omdat ik de PS3 toch graag wil hebben (en BluRay speler) ga ik uiteindelijk toch voor de 40V3000 mede vanwege een extra korting ! :

- (ik lees hier weing over hier) Ik neem nl. aan dat veel Sony Full HDTV kopers met de PS3 actie óók hebben gekozen voor het Owner programma van Sony. Als je dus eerst even een leuke HD fotocamera koopt voor rond de 180 euro krijg je op de volgende HD aankoop 5 % korting. Je mag nl. combineren. Dus als je als 2e aankoop een full HDTV is van rond de 2000 euro heb je al gauw 100 euro korting en heb je dus die camera feitelijk voor meer dan de helft van de prijs.... (am I wrong ?)

Uiteraard geen Internet winkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246356

Tsja, ik heb 4 weken geleden een canon 400D aangeschaft. Dus dat gaat voor mij niet op. Maar zo'n HD camera is niet mis!

Ik heb de zoekengine gebruikt op 40W3000AEP maar vind hier niets relevant op?????

Dus ik weet het ff niet. IK toch een boel gelezsen, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236367 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 12:29:
[...]

Misschien een idee om nog wat verdere posts terug te lezen... Ik word het een beetje zat om steeds hetzelfde antwoord op te lepelen.

Bottom line is dat de in de Sony TVs ingebouwde DVB-C tuner een transport stream op 396.00 MHz niet kan vinden. Bij @home zitten bovengenoemde zenders in een TS op 396.00 MHz, deze kun je dus helaas niet ontvangen. Dit is niet afhankelijk van de firmware versie in je Alphacrypt.
Ik heb alles gelezen, de vele pagina's. Echter werd er nergens een oplossing genoemd en die is er dus nu (nog) niet begrijp ik. Ik ga dus mooi terug naar de winkel en hoop dat hun wellicht een oplossing hebben.. Volgens hen moet het perfect werken en hadden ze geen klachten gehad. Hadden juist dit systeem gekocht voor het gebruiksgemak van één enkele afstandsbediening. Vrees dus nu dat we een externe ontvanger moeten gaan krijgen ipv de dvb c tuner :(

Bedankt voor de info!!

Wordt vervolgd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 07:47
Net een tijdje de 40d3000 binnen en ik heb nog twee vragen. Heb momenteel alleen internet via gprs dus ik moet toegeven dat ik niet al te veel heb gezocht....

Ik ontvang nu standaard het digitale pakket van UPC. Echter soms als ik zap, geeft hij bij zenders (bijv. nl1, rtl4) aan dat hij ze niet heeft. Zap ik er voorbij en weer terug, of probeer ik het opnieuw dan zijn ze er opeens wel. Heel vreemd. iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Playstation 3 is aangesloten. Bij scart apparaten springt de tv gelijk op het juiste inputkanaal als ik zo'n apparaat aanzet, met hdmi niet. Is dat ook mogelijk? Ik vond de optie hdmi controle in het menu maar die vind de aangesloten ps3 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rampage_III
Heb sinds vrijdag de W3000!!
En wauw wat een toestel zeg!!
Wel wat gestoei met de beeld instellingen,...
Maar heb dus gemerkt dat elk kanaal gewoon anders is.
Was eerst een beetje teleurgesteld met het zwart enzo, maar dat ligt gewoon aan de zenders die op dat moment uitzenden.
Pc op aangesloten en wat foto's bekeken :9~ de kleuren!!! _/-\o_
Nu ff wachten op mijn PS3 *O*

Ohja...ik heb mijn Vogels beugel al gemold.... :D
Bij de EFW 6325 moet je het kantelgedeelte vast zetten met een M4 inbusboutje.....iets te hard aangedraaid....en toen laten bij het draaien van de tv deed ie *krak* en viel er een stuk plastic tezamen met dat beugeltje waar het M4 inbusboutje inzit op de grond... :X
Morgen maar es de winkel bellen..... :/

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-04 09:53

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

is het mogelijk om in de 40T3500 een Alpha Crypt kaart te steken en dan een @home digitaal singaal te kunnen decoderen?

ik wil namelijk graag van mijn kabel kastje af (erg lelijk icm. een mediacenter en vogels ophang systeem)

Bedankt alvast

• ArChie
  • Niet online
Welleweerd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 11:03:
is het mogelijk om in de 40T3500 een Alpha Crypt kaart te steken en dan een @home digitaal singaal te kunnen decoderen?

ik wil namelijk graag van mijn kabel kastje af (erg lelijk icm. een mediacenter en vogels ophang systeem)
Nee, volgens dit bericht bevat dit speciale model voor de Mediamarkt geen DVB-C tuner, alleen een DVB-T tuner die geschikt is voor digitale TV ontvangst via de ether zoals geboden door Digitenne van KPN. Gaat dus niet werken in combinatie met digitale TV via de kabel geboden door @Home.

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:54

Erg mooi.
Binnen 8 dagen kan je je TV ruilen zonder problemen waar dan ook.

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

Anoniem: 187021

Anoniem: 246356 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 15:04:
Tsja, ik heb 4 weken geleden een canon 400D aangeschaft. Dus dat gaat voor mij niet op. Maar zo'n HD camera is niet mis!

Ik heb de zoekengine gebruikt op 40W3000AEP maar vind hier niets relevant op?????

Dus ik weet het ff niet. IK toch een boel gelezsen, hoor.
Deze toevoeging geeft aan voor welke regio het type wordt gemaakt. Zo zijn er E versies (bijv. KDL32D3000E) en U versies (KDL32D3000U voor UK) en AEP versies (waar deze letters voor staan weet ik niet precies)

In nederland wordt de AEP versie gevoerd, kom je op internet een andere versie tegen dan is dit parallel import.

Anoniem: 187021

Thommie007 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:36:
Eerder was m'n keus na veel lezen hier en prijzen vergelijken gevallen op de Philips 42" 9632 (ja- vooral vanwege die 100hz...)
Omdat ik de PS3 toch graag wil hebben (en BluRay speler) ga ik uiteindelijk toch voor de 40V3000 mede vanwege een extra korting ! :

- (ik lees hier weing over hier) Ik neem nl. aan dat veel Sony Full HDTV kopers met de PS3 actie óók hebben gekozen voor het Owner programma van Sony. Als je dus eerst even een leuke HD fotocamera koopt voor rond de 180 euro krijg je op de volgende HD aankoop 5 % korting. Je mag nl. combineren. Dus als je als 2e aankoop een full HDTV is van rond de 2000 euro heb je al gauw 100 euro korting en heb je dus die camera feitelijk voor meer dan de helft van de prijs.... (am I wrong ?)

Uiteraard geen Internet winkels
Inderdaad, klopt helemaal. Actie loopt tegelijk met de PS3 actie en is daardoor misschien wat onderbelicht!

• mvank
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-05 11:32
Anoniem: 234393 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 00:20:
Heb vandaag na veel wikken en wegen toch de 40w3000 gekocht. Was in de aanbieding bij Foka voor 2184 euro incl. ps3. Het alternatief was de v3000, maar ik ben toch gezwicht....

Ik ben nu de hele avond bezig geweest alles in te stellen en het is een super beeld! Digitale tv van casema via de alphacryptcard, wow!
.....
Beste hasnijssen,

Welke versie Alphacrypt gebruik je en waar heb je deze gekocht?

• Thommie007
Vandaag eindelijk de 40V3000 besteld voor 1699 (!) met PS3 bon. Heb hem nergens goedkoper gezien (of gelezen) bij een niet internetwinkel. Was genoeg op voorraad en levering is gratis (TGP) dus waarom extra km's rijden en lopen sjouwen.

Helaas heb ik met de enige digitale aanbieder UPC nog niks aan de 2 ingebouwde decoders maar vernam dat ze volgend jaar mogelijk e.e.a. gaan vrijgeven.

Ook nog even een digitale HD camera van 170 euro gekocht zodat ik dus nog eens 5% korting van Sony op de TV krijg ! (zie mijn eerdere reactie)

• FlyingAttack-NL
  • Laatst online: 19-02-2024
Hallo,

Ik heb een een Sony Bravia KDL32S3000E aangeschaft.
Is het mogelijk op hierop digitale tv te kijken zonder externe decoder?
Mijn kabelmaatschappij is Multikabel
Ik hoop op een spoedig antwoord

• ArChie
  • Niet online
Thommie007 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:32:
Helaas heb ik met de enige digitale aanbieder UPC nog niks aan de 2 ingebouwde decoders maar vernam dat ze volgend jaar mogelijk e.e.a. gaan vrijgeven.
Sowieso zit er maar één tuner in de 40V3000. Daarmee kan je of Digitenne van KPN ontvangen of digitale kabel televisie. Het basis kanalen pakket geeft UPC veelal ongecodeerd door, dus daarvoor kan de DVB-C tuner gebruiken. Daar zal het voor UPC echter wel bij blijven, dus voor de gecodeerde kanalen zal je toch gebruik moeten maken van de Mediabox die door UPC wordt verstrekt bij een abonnement. Mijns inziens hoef je niet te verwachten dat UPC het gebruik van de Sony TV's zal gaan ondersteunen. Er gaan wat geruchten dat Sony in onderhandeling is met de overige kabelbedrijven die het Irdeto 2 Conditional Access System gebruiken, maar de vraag is of Sony zijn TV's dan volledig aan de eisen van @Home zal willen en/of kunnen aanpassen waardoor die TV's dan waarschijnlijk niet meer te gebruiken zijn voor andere kabelbedrijven zoals bijvoorbeeld UPC.

• Thommie007
ArChie schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:41:
[...]

Sowieso zit er maar één tuner in de 40V3000.
Als je op Sony site kijkt inderdaad 1 maar volgens de specs en modellenoverzicht vooraan dit forum kennelijk beide decoders.. :?

[ Voor 30% gewijzigd door Thommie007 op 27-12-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:13
Anoniem: 187021 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:33:
[...]

Deze toevoeging geeft aan voor welke regio het type wordt gemaakt. Zo zijn er E versies (bijv. KDL32D3000E) en U versies (KDL32D3000U voor UK) en AEP versies (waar deze letters voor staan weet ik niet precies)

In nederland wordt de AEP versie gevoerd, kom je op internet een andere versie tegen dan is dit parallel import.
AEP staat voor Asian European Pacific. Zijn dus internationale modellen. Deze kunnen soms afwijken van de E (Europese) modellen. Zo heeft de 32D3000AEP een stuk lager contrast dan de 32D3000E.

In het geval van de W3000 is het echter gewoon AEP overal, ook in de winkels.
Thommie007 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:49:
[...]

Als je op Sony site kijkt inderdaad 1 maar volgens de specs en modellenoverzicht vooraan dit forum kennelijk beide decoders.. :?
Dat klopt, beide decoders met maar één tuner... dus je kan ze allebei gebruiken, alleen niet tegelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 07:47
Vanochten had ie het weer, de ene zender pakt ie wel, bij de andere: deze dienst is niet beschikbaar. Gek genoeg pakt ie sommige zenders dan weer wel na veel heen en weer zappen. Iemand een idee? Ik heb nu automatisch laten zoeken naar zenders, dus zelf geen frequenties e.d. opgegeven. Kan dat het zijn?
jaspov schreef op woensdag 26 december 2007 @ 18:44:
Net een tijdje de 40d3000 binnen en ik heb nog twee vragen. Heb momenteel alleen internet via gprs dus ik moet toegeven dat ik niet al te veel heb gezocht....

Ik ontvang nu standaard het digitale pakket van UPC. Echter soms als ik zap, geeft hij bij zenders (bijv. nl1, rtl4) aan dat hij ze niet heeft. Zap ik er voorbij en weer terug, of probeer ik het opnieuw dan zijn ze er opeens wel. Heel vreemd. iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Playstation 3 is aangesloten. Bij scart apparaten springt de tv gelijk op het juiste inputkanaal als ik zo'n apparaat aanzet, met hdmi niet. Is dat ook mogelijk? Ik vond de optie hdmi controle in het menu maar die vind de aangesloten ps3 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axeman412
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-05 08:34
Thommie007 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:32:
Vandaag eindelijk de 40V3000 besteld voor 1699 (!) met PS3 bon. Heb hem nergens goedkoper gezien (of gelezen) bij een niet internetwinkel. Was genoeg op voorraad en levering is gratis (TGP) dus waarom extra km's rijden en lopen sjouwen.

Ook nog even een digitale HD camera van 170 euro gekocht zodat ik dus nog eens 5% korting van Sony op de TV krijg ! (zie mijn eerdere reactie)
Waar heb je hem gevonden voor 1699 ?

PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 05:23

Blindfold

Donde estan los conejos?

Ik vind het jammer van de PS3 actie, maar ik ga toch even wachten op die officiele oplossing/ondersteuning voor de Sony/Casema combo.
Ik heb namelijk weinig zin om risico te lopen zoals ik veel op het forum zien.

Of er moet een nieuwe Alphacrypt firmware uitkomen die alle huidige problemen oplost.

Sowieso worden de tv's alleen nog maar goedkoper, dus waarschijnlijk haal ik qua besparing die PS3 er ook wel uit door te wachten (nu alleen maar hopen dat ze niet stiekem met een nieuw model uitkomen wat me weer laat twijfelen/wachten).

[ Voor 10% gewijzigd door Blindfold op 28-12-2007 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Blindfold schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:01:
Of er moet een nieuwe Alphacrypt firmware uitkomen die alle huidige problemen oplost.
Sony zal met een firmware update moeten komen die betere ondersteuning biedt voor CAM's en ook de afstemmingsproblemen oplost. De AlphaCrypt Classic CAM werkt prima in allerlei andere DVB-C apparatuur, alleen de Sony TV's werken slecht samen met deze CAM. Helemaal verwonderlijk is dat overigens niet want de Sony TV's zijn ook al zeer kieskeurig als het gaat om het gebruik van Conax CAM's voor Digitenne. Sony heeft duidelijk nog wel het één en ander te verbeteren, daar gaat een firmware update van de AlphaCrypt CAM niets aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 05:23

Blindfold

Donde estan los conejos?

ArChie schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:39:
[...]

Sony zal met een firmware update moeten komen die betere ondersteuning biedt voor CAM's en ook de afstemmingsproblemen oplost. De AlphaCrypt Classic CAM werkt prima in allerlei andere DVB-C apparatuur, alleen de Sony TV's werken slecht samen met deze CAM. Helemaal verwonderlijk is dat overigens niet want de Sony TV's zijn ook al zeer kieskeurig als het gaat om het gebruik van Conax CAM's voor Digitenne. Sony heeft duidelijk nog wel het één en ander te verbeteren, daar gaat een firmware update van de AlphaCrypt CAM niets aan veranderen.
Aangezien sommige firmwares van Alphacrypt wel werken en anderen niet, kan het probleem wel bij Sony liggen, maar kan er door wijzigingen in de Alphacrypt firmware blijkbaar toch een oplossing komen.
Ik verwacht namelijk niet dat Sony een update uit zal brengen hiervoor.
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.