[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 85.793 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119548

Anoniem: 246192 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 22:00:
[...]

Ronald, eens de eerste keer? ;)

Overigens heb ik tot op heden geen problemen met mijn D3000 icm Alphacrypt en Casema Standaardpakket.
Hoi RST,

In welke Casema-regio zit jij?

Ik heb zojuist mijn 40D3000 binnengekregen (yes!) en zit in regio Breda. Aangezien ik nog geen keuze heb gemaakt tussen en losse decoder (met vervelende extra afstandsbediening) of een losse CAM, zou ik willen weten of je in ieder geval in dezelfde regio zit.

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247365

oke, nu ook weer terug naar de probs met het beeld van de 40W3000 ik heb nog niks van Sony gehoord, maar sta inmiddels niet meer alleen.

Op Kieskeurig staan wel meer klachten. Het licht echt niet aan mn settings. Ik heb ze allemaal geprobeerd. Wegmisbruiker op sbs 6 was gewoon niet te volgen. de weg was extreem blokkerig.

kieskeurig reacties :

Freddy Pan: Ben sinds een week in bezit van een 40W3000. Na lang verschillende winkels en merken te hebben vergeleken zag dit toestel er veruit het beste uit. Wat de klank van het geuid betreft is dit zeker voor verbetering vatbaar. Doet me een beetje denken aan een klein draagbaar radiotoestel,zelfs met de lage tonen op hoogste instelling. Wat het beeld betreft, bij klare beelden is het beeld echt zuiver, doch wanner het donker wordt is het bij momenten ronduit slecht, juist getekende beelden en wazig, zelfs digitaal. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen. Dank U reageer
mikki: Fredy Pan:
Dank voor uw plaatsing. Dit heb ik dus ook !! Het geluid is enorm blikkerig en beeld bij donkere pasages ronduit slecht. Ik heb mei 2007 een 40W2000 gekocht en heb deze van de hand gedaan voor de 40W3000. De 40W2000 was echt perfect kwa beeld en geluid. Het is trouwens niet alleen bij donkere scenes ook wegen en donkere eachtergronden zijn erg slecht. Gister keek ik wegmisbruikers op SBS 6 via de digitale ontvanger en het was niet om aan te zien. Ook de HD zender zijn niet ruis vrij en stukken minder. De 40W2000 had dit absoluut niet ! Ik hoop dus dat het een fout in mijn (en uw) tv is en dat niet de hele serie zo is. Ik heb mijn verkoper erop aangesproken en deze heeft het bij Sony voorgelegd, deze zal een dezer dagen contact met mij opnemen hierover. Ik houd u op de hoogte. Verder geven mensen hier een 10 voor geluid ?? Dan moet mijn tv wel problemen hebben, want ook al zat ik de lage tonen voluit en s-surround aan of uit, er komt geluid uit van een Yoko draagbaar

p.s. Ik heb diverse settings geprobeer, zoals die van HDTVtest en Tweakers, maar het beeld blijft blokkerig / spikkels / ruis Ook Blu ray is lang niet zo scherp als op de 40W2000. Tot nu toe heb ik heb ik spijt van mijn keus. (07-01-2008)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247365

ArChie schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:52:
[...]

Heb je bij de Quick Scan instellingen wel netjes de Netwerk ID voor jouw regio ingevuld, de daarbij behorende netwerk frequentie en een symbol rate van 6875 opgegeven?
wat en waarom een symbol rate van 6875 ? wat is dit en waarom moet dit ?

Groeten,
Mikki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:07
In de handleiding van de TV staat de aanbevolen resolutie voor VGA:
640x480
800x600
1024x768
1280x768
1280x1024
1920x1080 (deze gebruik ik)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246192

Anoniem: 119548 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 18:20:
[...]

Hoi RST,

In welke Casema-regio zit jij?

Ik heb zojuist mijn 40D3000 binnengekregen (yes!) en zit in regio Breda. Aangezien ik nog geen keuze heb gemaakt tussen en losse decoder (met vervelende extra afstandsbediening) of een losse CAM, zou ik willen weten of je in ieder geval in dezelfde regio zit.

Groeten.
Regio Utrecht. Maar ik vraag me af of de verschillende problemen gerelateerd zijn aan de geografische regio's. Het lijkt me interessanter om te kunnen achterhalen welke ingang tot het casema netwerk wordt gebruikt.

Wellicht is het mogelijk om bij een SAT-shop in de buurt een CAM te kunnen aanschaffen met een "niet goed geld terug" garantie. Voor Digitale TV heb je toch de DTV-card nodig.

Voor de afstandbediening zijn ook andere optie mogelijk, maar dat vergt ook een investering.

RST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 13:31
markmg schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:11:
[...]

waarom sluit je het niet gewoon via DVI-HDMI aan(heeft je video kaart nog vga?) ? geen powerstrip nodig past precies
hoe het werkt met VGA weet ik niet, ik weet wel dat de KDL-W2000 1080p doet over VGA met de xbox360 was dat ook de eenigste manier om full hd eruit te krijgen
Vandaag weer aan het zoeken geweest, nog steeds niet de oplossing om 1080p over VGA te doen (Sony KDL-40W2000). Ik heb namelijk me HTPC en binnenkort een game console al op HDMI, en wil mijn gewone PC en Notebook graag over VGA doen. Overal staat dat het werkt, alleen nergens hoe precies.

Ik ben al met Powerstrip bezig geweest, en ik heb ook al het één en anders aan drivers zelf proberen te schrijven, maar niets werkt tot nu toe. Wie kan mij helpen?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245966

Vreemd, ik koppel mijn laptop via vga aan de 40W3000 en stel op de laptop via ati catalist de resolutie in op 1920x1080x60hz. Vervolgens heb ik de tv het beeld automatisch laten instellen, en het signaal van de laptop is exact beeldvullend. Overigens heeft de laptop een DVI uitgang geloof ik, maar met een verloopplugje dus naar vga.

Hoop dat dit helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Anoniem: 245966 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:19:
Vreemd, ik koppel mijn laptop via vga aan de 40W3000 en stel op de laptop via ati catalist de resolutie in op 1920x1080x60hz. Vervolgens heb ik de tv het beeld automatisch laten instellen, en het signaal van de laptop is exact beeldvullend. Overigens heeft de laptop een DVI uitgang geloof ik, maar met een verloopplugje dus naar vga.

Hoop dat dit helpt
Zojuist ook geprobeerd, Mijn gewone PC weigerd een resolutie hoger dan 1360 x 768 pixels weer te geven (GeForce 8800 GTS 512 MB G92). Met mijn Notebook kan ik na de optie alle niet ondersteunende modi inschakelen, wel 1920 x 1080 pixels instellen, maar geeft de TV (Sony KDL-40W2000) het beeld gewoon niet weer. Nog wat met de instellingen gespeeld, maar tevergeefs. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245966

Heb je wel het 2e scherm geactiveerd? Met andere woorden, probeer je niet een te hoge resolutie voor je hoofdscherm (is laptop scherm) op te geven?

Of misschien heb je de optie kloon scherm aanstaan waarbij je hoofdscherm (laptop) gekloond wordt op een ander scherm (tv), volgens mij zijn de resoluties dan ook gekoppeld, maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb in ati catalist 2 profielen aangemaakt, profiel 1 is gewoon alleen het laptopscherm aan en de resolutie in mijn geval 1440x900x60hz. Profiel 2 is alleen het externe scherm aan (dus laptopscherm gaat uit) en dan in de resolutie 1920x1080x60hz.
Het was even instellen, maar die profielen vind ik wel handig. Nu sluit ik de vga aan, tv aan, profiel activeren en klaar.

Weet je zeker dat de resolutie en refreshrate die je naar de tv stuurt door de tv wordt ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Anoniem: 245966 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:56:
Heb je wel het 2e scherm geactiveerd? Met andere woorden, probeer je niet een te hoge resolutie voor je hoofdscherm (is laptop scherm) op te geven?

Of misschien heb je de optie kloon scherm aanstaan waarbij je hoofdscherm (laptop) gekloond wordt op een ander scherm (tv), volgens mij zijn de resoluties dan ook gekoppeld, maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb in ati catalist 2 profielen aangemaakt, profiel 1 is gewoon alleen het laptopscherm aan en de resolutie in mijn geval 1440x900x60hz. Profiel 2 is alleen het externe scherm aan (dus laptopscherm gaat uit) en dan in de resolutie 1920x1080x60hz.
Het was even instellen, maar die profielen vind ik wel handig. Nu sluit ik de vga aan, tv aan, profiel activeren en klaar.

Weet je zeker dat de resolutie en refreshrate die je naar de tv stuurt door de tv wordt ondersteund?
Yep, all done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:44
Heb al behoorlijk wat lopen spitten maar kom er niet uit.

Heb sinds een week de Sony KDL-32S3000
analoog zag er niet uit, dus Casema digitaal met een Decoder genomen
(Samsung DCB-B270R)

Heb dit topic al doorgelezen(dus idd helaas een decoder met extra
afstandbediening ;)

Beeld en geluid vind ik prima zo.

Vraag 1:
Waarom krijg ik bij 1/3 van de zenders het beeld in 4:3 terwijl ik
de instellingen van zowel de decoder als tv anders heb staan :?

Vraag 2:
Mijn 1 jaar oude Philips DVD-recorder (met scart-aansluiting wist ik toen veel...)
geeft geen goed beeld?
op mijn vorige tv (philips crt 100hz breedbeeld) was het beeld superscherp
komt dat door de scart-aansluiting :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-05 18:30
Vraagje

Wat is het verschil tussen de kdl 26p3000 en de 26s3020?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244486

Hallo,

Heb een KDL-40V3000 Bravia met Alphacrypt 3.12!

Ik had alle zenders met supersnel zappen....

Nu mis ik ineens Ned 3, RTL4 en Eurosport.....is dit probleem al verholpen aangezien ik lees dat ik niet de enige ben.

Ik hoor graag jullie reacties.

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238570

jap85 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:33:
Gelden de problemen met de CAM/digitale tv ontvangst alleen voor de nieuwe TV's (W3000, X3000 etc.) of ook voor de D3000? Deze heb ik namelijk alweer een tijdje thuis staan maar tot op heden geen Alphacrypt voor gekocht (kijk nog gewoon via losse ontvanger en ben alleen in het weekend thuis dus vond het niet echt de moeite).

Maar toen ik hem een half jaar geleden kocht hoorde ik alleen maar lovende verhalen over de ingebouwde decoder en zie ik ineens allemaal klachten, ik zou dus graag weten of D3000 bezitters deze problemen ook ervaren, aangezien ik dat samsung kastje een beetje zat begin te worden en ik eigenlijk net gebruik wilde gaan maken van de ingebouwde decoder..
Ik heb zelf de 40d3000 met alphacrypt 3.12 (eerst 3.09, maar dat gaf vertragingen in het zappen) en dit werkt bij mij (@home) perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 08:55

TF

bla bla

Anoniem: 244486 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:55:
Hallo,

Heb een KDL-40V3000 Bravia met Alphacrypt 3.12!

Ik had alle zenders met supersnel zappen....

Nu mis ik ineens Ned 3, RTL4 en Eurosport.....is dit probleem al verholpen aangezien ik lees dat ik niet de enige ben.

Ik hoor graag jullie reacties.

Rob
Multikabel? Zoek je zenders eens opnieuw. Heb je een brief over gehad. En voor dit onderwerp is er een ander topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244486

TF schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 20:31:
[...]
Multikabel? Zoek je zenders eens opnieuw. Heb je een brief over gehad. En voor dit onderwerp is er een ander topic
ja heb ik gedaan, is gewoon casema, het lijkt erop dat als je de Bravia van de standby mode haalt dus helemaal uit de instellingen worden gereset!

Heb nu enkel de symboolsnelheid naar 6875 gezet en de ID op Auto laten staan!

Voilla alle zenders zijn er weer!

Ciao!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236367

Anoniem: 244486 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 20:45:
ja heb ik gedaan, is gewoon casema, het lijkt erop dat als je de Bravia van de standby mode haalt dus helemaal uit de instellingen worden gereset!
Ik weet niet wat je hiermee bedoeld maar er is dus vannacht een wijziging geweest van de zenderindeling bij Casema. Enkele zenders zijn verdwenen, er zijn ook veel nieuwe zenders bijgekomen etc. Het is niet meer dan logisch dat je opnieuw moet gaan scannen (en helaas ook weer de zenders opnieuw op volgorde zetten...).

Dit heeft verder niks met de standby mode te maken.

Zie ook: Casema Digitale TV Wijzigingen & Frequenties

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 236367 op 09-01-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axeman412
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-05 08:34
Jumpman schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:47:
[...]

Zojuist ook geprobeerd, Mijn gewone PC weigerd een resolutie hoger dan 1360 x 768 pixels weer te geven (GeForce 8800 GTS 512 MB G92). Met mijn Notebook kan ik na de optie alle niet ondersteunende modi inschakelen, wel 1920 x 1080 pixels instellen, maar geeft de TV (Sony KDL-40W2000) het beeld gewoon niet weer. Nog wat met de instellingen gespeeld, maar tevergeefs. :?
Ik krijg het ook niet voor elkaar, niet met mijn laptop en niet met m'n desktop.

[ Voor 7% gewijzigd door Axeman412 op 09-01-2008 21:23 ]

PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:59
In overleg met Koeitje deel 5 gemaakt:

[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 5

Gaarne daar verder posten.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.