Mijn ouders zijn opzoek naar een nieuwe tv.
Omdat er nogal wat keus is in tv land heb ik ze eerst eens naar de Media Markt gestuurd om te gaan kijken wat er is. Bestellen doen we dan wel via internet, dat is toch goedkoper.
Zelf ben ik er ook niet in detail mee bezig, maar heb ze als eisen mee gegeven dat ze moesten kijken naar een tv die in iedergeval full hd is, hdmi, dvi, scart (x2), spdif optical out, digitale tuner en minimaal 32" is.
Budget hebben ze niet echt, maar denk dat ze naar iets kijken van tussen de 1500 en 2000 euro.
Ze kopen gemiddeld 1x in de 10~15 jaar een tv en dan meestal wel iets wat top of the line is.
Nu kwamen ze helemaal enthousiast thuis over "een" Bravia van Sony. Type hebben ze uiteraard niet opgeschreven. Ja, dat ie 40" was en dat ze dat qua omvang nog wel mee vonden vallen. En het design zag er ook mooi uit.
Dus vandaar mijn post in dit topic met wat vragen.
Ik zie dat in de TS staat dat de ingebouwde digitale tuner niet tegebruiken is i.c.m. UPC?
Jammer, want ze zouden graag van die decoder afwillen.
TV Meubel staat al vol met troep, DVD speler, VHS, audio installatie.
Nu ben ik ze ook aan het inpraten om die VHS & DVD Speler te vervangen door een DVD/HD recorder. Dan kunnen ze ook eindelijk eens die stapels VHS banden wegmikken. Scheelt ook weer ruimte. Want zeg nou zelf, een VHSje bekijken op zo'n tv ziet er ook niet meer uit.
Maar ik had 't over die tuner, zijn er wel andere tv's waarbij die decoder van UPC de deur uit kan?
Of is het gewoon weer zoals vanouds, ellende met UPC?
Zie ook dat er in de TS verschillende modellen staan, dat Motionflow +100Hz is dat nog iets?
En hoe zit dat met de verschillende Bravia engines? Dat verschil is me ook niet geheel duidelijk.
HDTV Decoder, dat is toch nog niet te krijgen? Maar ze willen dat wel graag hebben zodra het er is, daar kopen ze ook tenslotte zo'n tv voor. Heeft 't voordeel als dat er nu al in zit? Of komt daar toch in de toekomst weer een externe unit voor omdat ze enkel UPC hebben?