Toon posts:

[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 4 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste
Acties:
  • 82.636 views sinds 30-01-2008

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-03 18:00
Waar kopen jullie de muurbeugels :?

Ik heb wel gezocht, maar kan alleen van het merk Vogels vinden.
Die IC eerder genoemd (p37) kan ik niet in een webwinkel vinden?
Ik vond bij de gamma wel een universele, maar die vertrouw ik niet zo (en heeft geen beveiliging, wat mij zeer aanspreekt). Iemand tips, ideeen?

Ik krijg hem morgen (zou vandaag krijgen, maar had vóór 10u afgesproken. Staat de bezorger om 11u voor de deur :X ) dus wil dan hem gelijk ophangen indien mogelijk. :)

let the past be the past.

• MFMD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-08-2022
Ik heb je een PM gestuurd.

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Blindfold schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:05:
Aangezien sommige firmwares van Alphacrypt wel werken en anderen niet, kan het probleem wel bij Sony liggen, maar kan er door wijzigingen in de Alphacrypt firmware blijkbaar toch een oplossing komen.
Ik verwacht namelijk niet dat Sony een update uit zal brengen hiervoor.
In eerste instantie had ik ook nog de verwachting dat een firmware update voor de AlphaCrypt Classic CAM misschien nog het communicatie probleem tussen de AlphaCrypt Classic CAM en de Sony TV's zou kunnen oplossen, maar gezien alle gebruikerservaringen met verschillende AlphaCrypt firmware versies en verschillende Sony TV uitvoeringen verwacht ik eerlijk gezegd niet langer dat dit de oplossing zal zijn. Het lijkt momenteel namelijk meer op Russisch roulette dan dat er een patroon te ontdekken valt in welke combinaties van Sony TV, AlphaCrypt firmware en kabelbedrijf wel en niet werken. Verder gaf ik al aan dat deze problemen zich niet voordoen met andere DVB-C apparatuur in combinatie met de AlphaCrypt Classic CAM wat mijns inziens duidt op een probleem in de Sony TV's dat maar door één partij kan worden opgelost, namelijk Sony.

Ook zal geen enkele AlphaCrypt firmware het afstemmingsprobleem op bepaalde frequenties van de Sony TV's op kunnen lossen, dus hoe je het ook wendt of keert: Sony zal deze problemen moeten oplossen. Ik geef toe dat ik ook weinig hoop heb dat Sony inderdaad een firmware update zal uitbrengen om deze problemen op te lossen, want als die er al komt hoe krijg je die firmware update dan op de TV's? Immers een update mechanisme via bijvoorbeeld een USB memory stick waarvoor de klant zelf een firmware update kan downloaden kent Sony niet en om nu te verwachten dat iedere klant met zijn TV onder de arm naar een service center gaat lijkt me ook niet praktisch. Ik ben dus bang dat Sony Nederland deze problemen zal blijven negeren en misschien in de toekomst de nieuwe TV's gaat distribueren waarop een verbeterde firmware versie staat waarin de problemen mogelijk wel zijn opgelost, maar daar zullen de huidige kopers weinig aan hebben.

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-02 18:50

Blindfold

Donde estan los conejos?

ArChie schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:52:
[...]

In eerste instantie had ik ook nog de verwachting dat een firmware update voor de AlphaCrypt Classic CAM misschien nog het communicatie probleem tussen de AlphaCrypt Classic CAM en de Sony TV's zou kunnen oplossen, maar gezien alle gebruikerservaringen met verschillende AlphaCrypt firmware versies en verschillende Sony TV uitvoeringen verwacht ik eerlijk gezegd niet langer dat dit de oplossing zal zijn. Het lijkt momenteel namelijk meer op Russisch roulette dan dat er een patroon te ontdekken valt in welke combinaties van Sony TV, AlphaCrypt firmware en kabelbedrijf wel en niet werken. Verder gaf ik al aan dat deze problemen zich niet voordoen met andere DVB-C apparatuur in combinatie met de AlphaCrypt Classic CAM wat mijns inziens duidt op een probleem in de Sony TV's dat maar door één partij kan worden opgelost, namelijk Sony.

Ook zal geen enkele AlphaCrypt firmware het afstemmingsprobleem op bepaalde frequenties van de Sony TV's op kunnen lossen, dus hoe je het ook wendt of keert: Sony zal deze problemen moeten oplossen. Ik geef toe dat ik ook weinig hoop heb dat Sony inderdaad een firmware update zal uitbrengen om deze problemen op te lossen, want als die er al komt hoe krijg je die firmware update dan op de TV's? Immers een update mechanisme via bijvoorbeeld een USB memory stick waarvoor de klant zelf een firmware update kan downloaden kent Sony niet en om nu te verwachten dat iedere klant met zijn TV onder de arm naar een service center gaat lijkt me ook niet praktisch. Ik ben dus bang dat Sony Nederland deze problemen zal blijven negeren en misschien in de toekomst de nieuwe TV's gaat distribueren waarop een verbeterde firmware versie staat waarin de problemen mogelijk wel zijn opgelost, maar daar zullen de huidige kopers weinig aan hebben.
Ik ben het helemaal met je eens, vandaar dat ik nog maar even wacht tot Casema laat weten hoe zij de plannen met Sony tv's uit de doeken doen.

Anoniem: 245966

Nou ik denk dat wanneer sony een overeenkomst sluit met de kabelaars, hetgeen er volgens casema en sony wel aan zit te komen, de tuners van sony wel eens updates zouden kunnen krijgen via de kabel net als de losse tuners updates ontvangen.

Ik ga ervan uit dat er steeds meer tv's met ingebouwde tuners zullen komen, deze zullen toch op de een of andere manier geupdate moeten kunnen worden, mij lijkt het logish dat dat via de kabel zal gebeuren, echter de fabrikanten van de tv's zullen waarschijnlijk rechten moeten afdragen aan de kabelaars waarna die de tuners dus in hun lijst van ondersteunde apparaten zullen opnemen en up to date zullen houden zodat ze blijven werken.

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-03 16:50
Als sony een overeenkomst afsluit met Casema i.c.m DBV-C tuner. Ik heb garantie op mijn mijn producten en kunnen ze bij mij thuis gewoon mijn TV voorzien van een firmware. Ik heb twee Bravia's en vele andere Sony producten. Als ik geen support krijg gaan ze beide binnen het jaar terug en komt er geen Sony apparaat meer in mijn huis. ;)

[Voor 4% gewijzigd door King Dingeling op 28-12-2007 14:35]

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 245966 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 14:30:
Nou ik denk dat wanneer sony een overeenkomst sluit met de kabelaars, hetgeen er volgens casema en sony wel aan zit te komen, de tuners van sony wel eens updates zouden kunnen krijgen via de kabel net als de losse tuners updates ontvangen.

Ik ga ervan uit dat er steeds meer tv's met ingebouwde tuners zullen komen, deze zullen toch op de een of andere manier geupdate moeten kunnen worden, mij lijkt het logish dat dat via de kabel zal gebeuren, echter de fabrikanten van de tv's zullen waarschijnlijk rechten moeten afdragen aan de kabelaars waarna die de tuners dus in hun lijst van ondersteunde apparaten zullen opnemen en up to date zullen houden zodat ze blijven werken.
Op zich geen vreemde gedachte, maar er zitten ook wat haken en ogen aan een dergelijke constructie. Voor het updaten via de kabel moet het kabelbedrijf namelijk een firmware update kanaal aanmaken waarin de firmware update software ter beschikking wordt gesteld. Voor iedere aanbevolen kabel ontvanger is er op dit moment al zo'n kanaal. Voor Samsung zijn dat er dus meerdere, namelijk voor elke uitgebrachte kabel ontvanger een eigen update kanaal. Dat zou dus in de praktijk betekenen dat er voor ieder type Sony TV een eigen firmware download kanaal moet komen mits iedere TV zijn eigen firmware versie(s) heeft. Dat betekent dus een behoorlijke toename van het aantal download kanalen en zo zal iedere TV fabrikant met een geïntegreerde DVB-C tuner straks dergelijke download kanalen willen voor zijn TV's. Ik moet dat nog maar zien gebeuren, maar technisch gezien zou het een mogelijkheid zijn.

Verder is er nog steeds het probleem van de CAM. De kabelbedrijven willen dit niet. Misschien dat ze in de toekomst wel Common Interface versie 2 gaan ondersteunen met een eigen CAM, maar niet de huidige versie van de Common Interface zoals die nu bijvoorbeeld in de Sony TV's zit. De Sony TV's hebben geen smartcard lezer aan boord zoals de aanbevolen kabel ontvangers, dus een firmware update waarin Irdeto 2 ondersteuning software matig is toegevoegd i.p.v. via een CAM heeft geen zin door het ontbreken van de smartcard lezer. Blijft dus de vraag hoe ze dit danwel willen gaan oplossen. De TV's die Humax gaat uitbrengen hebben ook verplicht een smartcard lezer aan boord i.p.v. een Common Interface slot voor een CAM anders hadden ze geen toestemming/goedkeuring gekregen van de Irdeto kabelbedrijven onder aanvoering van @Home.

• ArChie
  • Niet online
King Dingeling schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 14:35:
Als sony een overeenkomst afsluit met Casema i.c.m DBV-C tuner. Ik heb garantie op mijn mijn producten en kunnen ze bij mij thuis gewoon mijn TV voorzien van een firmware. Ik heb twee Bravia's en vele andere Sony producten. Als ik geen support krijg gaan ze beide binnen het jaar terug en komt er geen Sony apparaat meer in mijn huis. ;)
Ik ben het eens met je stelling. Ik vind zelfs dat de werking van de DVB-C tuner en de werking van het Common Interface slot niet eens zou mogen afhangen van het feit of Sony wel of niet een overeenkomst sluit met Casema of welk kabelbedrijf dan ook. Een DVB-C tuner hoort gewoon de volledige frequentie band te kunnen gebruiken en in een Common Interface slot hoor je gewoon zonder problemen een AlphaCrypt CAM te kunnen gebruiken. Daar hebben de kabelbedrijven in feite niets mee te maken en kunnen ze ook niets aan veranderen. Wat dat betreft blijft Sony gewoon in gebreke aangezien ze de geïntegreerde DVB functionaliteit niet functioneert. We zouden het ook niet accepteren als de analoge tuner in de Sony TV's niet de volledig frequentie band zouden ondersteunen waardoor we bepaalde analoge kanalen niet zouden kunnen kijken of dat de HDMI aansluitingen niet goed zouden werken door HDCP incompabiliteit, dus waarom zou je dat wel accepteren van de DVB functionaliteit?

Anoniem: 178057

NeoPhix schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 01:08:
[...]

AEP staat voor Asian European Pacific. Zijn dus internationale modellen. Deze kunnen soms afwijken van de E (Europese) modellen. Zo heeft de 32D3000AEP een stuk lager contrast dan de 32D3000E.

In het geval van de W3000 is het echter gewoon AEP overal, ook in de winkels.
bedankt voor de info

• King Dingeling
ArChie schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 14:58:
[...]

Ik ben het eens met je stelling. Ik vind zelfs dat de werking van de DVB-C tuner en de werking van het Common Interface slot niet eens zou mogen afhangen van het feit of Sony wel of niet een overeenkomst sluit met Casema of welk kabelbedrijf dan ook. Een DVB-C tuner hoort gewoon de volledige frequentie band te kunnen gebruiken en in een Common Interface slot hoor je gewoon zonder problemen een AlphaCrypt CAM te kunnen gebruiken. Daar hebben de kabelbedrijven in feite niets mee te maken en kunnen ze ook niets aan veranderen. Wat dat betreft blijft Sony gewoon in gebreke aangezien ze de geïntegreerde DVB functionaliteit niet functioneert. We zouden het ook niet accepteren als de analoge tuner in de Sony TV's niet de volledig frequentie band zouden ondersteunen waardoor we bepaalde analoge kanalen niet zouden kunnen kijken of dat de HDMI aansluitingen niet goed zouden werken door HDCP incompabiliteit, dus waarom zou je dat wel accepteren van de DVB functionaliteit?
ArChie...pcies.

Ik had inderdaad niet nagedacht over het analoge signaal. Nu hebben we wel een punt. Ik vind dat we een klachtenbrief of Kassa moeten inschakelen. Je weet als consument bepaal en bereik je soms niets. Maar met een media programma ineens wel. Tja als we zo aan ons consumenten recht moet komen.

Anoniem: 246256

Goed plan. Ben het helemaal eens met Archie. De winkel waar ik mijn Sony heb gehaald is er ook mee bezig. Zij kunnen net iets meer als de gewone consument.

• King Dingeling
Is er hier iemand die een AlpaCrypt in een Media Center heeft en een Bravia met een DVB heeft?

[Voor 144% gewijzigd door King Dingeling op 28-12-2007 16:08]

Anoniem: 244827

Je zou dit inderdaad bij KAssa neer kunnen leggen.
Ik kan me nog iets herinneren dat men bij een type laptop dit ook gedaan heeft,
omdat er telkens dode pixels waren. Samen sta je sterk.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:43

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Werkt de interne tuner momenteel wel met casema digitale tv? Was gisteren in de mediamarkt en daar zeiden ze dat het niet zeker was hoelang nog. Maar hier lees ik dat het veel problemen geeft of is dit alleen met HDTV van casema?
En mocht er een externe decoder nodig zijn: gebruiken jullie er een met scart of hdmi? HDMI lijkt me het beste maar volgens de verkoopster was scart ook digitaal |:(

• ArChie
  • Niet online
Mr_gadget schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:13:
Werkt de interne tuner momenteel wel met casema digitale tv? Was gisteren in de mediamarkt en daar zeiden ze dat het niet zeker was hoelang nog. Maar hier lees ik dat het veel problemen geeft of is dit alleen met HDTV van casema?
Neem het topic eens een beetje door en je zal zien dat er twee problemen zijn, namelijk het niet kunnen afstemmen op de 396 frequentie en de slechte samenwerking met de AlphaCrypt Classic CAM. Het eerste probleem doet zich voor bij alle Sony TV's en het laatste probleem lijkt zich voornamelijk voor te doen bij de uitvoeringen van de Sony TV's die ook geschikt zijn voor de ontvangst van HDTV kanalen (de X3500 en de W3000 series) waarbij dan zowel SDTV als HDTV kanalen niet of nauwelijks te bekijken zijn door de "Your not entitled..." meldingen. De uitvoeringen die alleen overweg kunnen met SDTV digitale kanalen lijken iets beter samen te werken met de AlphaCrypt Classic CAM.

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Mijn KDL-40W3000 met de alphacrypt 3.12 firmware loopt prima, behalve van die ene TS op 396 MHz.
Maar we zullen wel zien wat er komt met @Home.

Anoniem: 246713

Ik ben van plan binnenkort een W3000 te kopen. De Winkel die ik op het oog heb om de tv te kopen verkoopt met name internationale toestellen (zogenaamde AEP's). Dit is voor mij geen bezwaar alleen heb ik in verband met garantievoorwaarden contact opgenomen met Sony Nederland. Van hen kreeg ik te horen dat het toestel alleen onder de garantie van Sony Nederland valt als het is/ of wordt voorzien van een Europees garantiecertificaat. Weet iemand of het garantiecertificaat dat bij het toestel in de doos zit een Europees garantiecertificaat is of dat er een Nederlands garantiecertificaat bij de doos zit. De winkel die ik op het oog heb kent in ieder geval geen losse garantiecertificaten. Wie kan mij duidelijkheid geven?

Alvast bedankt,

MPH

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-01 14:30
Anoniem: 236367 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:10:
[...]

Je kunt bijvoorbeeld ook het Westland overwegen. Hier is namelijk de CAIW actief die ook het basispakket ongecodeerd doorlaat. :*)
Heb mijn KDL32D3000 afgelopen maandag gekocht en geniet er nu van, wat een super mooi beeld.
Hier in Harderwijk ook caiway en alle zenders digitaal en de meeste populaire zenders analoog erbij. Geen gepruts met kaartjes of zo.
Helaas heb ik nog wel mijn samsung decoder nodig om een mooi signaal op te nemen met de dvd recorder, dacht namelijk dat het misschien een dual digitale decoder was in de tv maar dat werkt niet dus.

We hebben het nu wel over verschillende kabelaanbieders, echter was laatst
in Kassa dat Casema, @home en multikabel gaan fuseren.
Dus wellicht straks een oplossing van hun kant.

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-03 15:36
Zoals iemand eerder al aangaf is het verstandig als men wat meer informatie kan posten wanneer iets het wel of niet doet met de alphacrypt aangezien. (bv: kabelmaatschappij, regio, tv firmware versie etc)

Instagram

• Deddiekoel
  • Laatst online: 12-07-2022

Deddiekoel

Apple/Nintendo fan

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom de kabelaars zo moeilijk doen over die CAM modules. Ik snap dat dit met name is om PC gebruik tegen te gaan maar op deze manier benadeel je toch je klanten.
Een van mijn grote ergernissen is dat de verplichte 2e AB die ik nu voor digiTV heb.

Ik ben geinteresseerd in de 40X3500 en wil daar dus ook een CAM insteken voor @Home TV. Ik hoop dat er snel een doorbraak is en dat Sony of @Home met een CAM komen. Ik ga mijn TV toch pas over 2 maanden kopen of zo dus ik heb nog even.

Weet iemand hier of de X3500 ook bij de Media Markt te koop is? Ik heb nl. geen MM in de buurt en ik wil altijd eerst de TV in actie zien.

Verlanglijstje: Zelda U, Splatoon, Cpt. Toad, Xenoblade Chronicles X. Most wanted: Zelda U

Anoniem: 34614

Deddiekoel schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 09:39:Weet iemand hier of de X3500 ook bij de Media Markt te koop is? Ik heb nl. geen MM in de buurt en ik wil altijd eerst de TV in actie zien.
De Saturn (vergelijkbaar met MM, maar wordt nu pas in Nederland geintroduceerd) in Hoofddorp heeft een 46" uit de X serie op display.

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:41

TF

bla bla

misschien een apart topic openen voor de cam problematiek?

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:04
TF schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 10:30:
misschien een apart topic openen voor de cam problematiek?
Zeker een aanrader!

• ArChie
  • Niet online
Deddiekoel schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 09:39:
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom de kabelaars zo moeilijk doen over die CAM modules. Ik snap dat dit met name is om PC gebruik tegen te gaan maar op deze manier benadeel je toch je klanten.
Een van mijn grote ergernissen is dat de verplichte 2e AB die ik nu voor digiTV heb.
Het is niet alleen om PC gebruik tegen te gaan. De CAM is een gestandaardiseerde manier volgens de DVB specificaties om DVB apparatuur met Common Interface slot na aankoop geschikt te maken voor het gekozen Conditional Access System (CAS) van de digitale TV aanbieder. Dit voorkomt dat fabrikanten van DVB apparatuur voor iedere CAS van een digitale TV aanbieder een aparte uitvoering moeten maken van het DVB apparaat. Bij digitale satelliet en ether televisie is dat een door de digitale TV aanbieder geaccepteerde manier van werken met als gevolg dat je daar dus allerlei DVB apparatuur met Common Interface slot kunt gebruiken en niet alleen de door deze digitale TV aanbieders goedgekeurde en ondersteunde DVB apparatuur. Daaronder vallen dus ook DVB apparatuur met Common Interface slot zoals SDTV ontvangers, HDTV ontvangers, PVR's, DVB PC-TV kaarten, etc.

Het nadeel van dergelijke standaard DVB apparatuur is meestal dat niet alle zaken die de digitale TV aanbieder in het digitale TV signaal stopt ook werken. Bij digitale satelliet ontvangst van CanalDigitaal bijvoorbeeld kan een een standaard DVB apparaat meestal niet overweg met de meerdaagse EPG informatie die door CanalDigitaal verzonden wordt omdat dat afwijkt van de DVB specificaties. Dat is dus een afweging die de koper van een dergelijk standaard DVB apparaat voor satelliet ontvangst moet maken. Ook zal CanalDigitaal geen support leveren op een niet door henzelf goedgekeurd DVB apparaat wat begrijpelijk is omdat je niet kan verwachten dat CanalDigitaal van alle DVB apparaten de werking kent. Voor veel kopers is dat echter geen probleem omdat ze die support wel via forums en/of de leverancier van het DVB apparaat halen.

In eerste instantie gaven de kabelbedrijven in Nederland het niet kunnen ondersteunen van dergelijke niet goedgekeurde DVB apparatuur als reden op om geen eigen CAM uit te brengen. Na een aantal jaren digitale kabel televisie is echter wel duidelijk geworden dat de ondersteuning voor goedgekeurde DVB apparatuur via de helpdesk van de kabelbedrijven behoorlijk onder de maat is, de gemiddelde helpdesk medewerker komt namelijk niet verder dan het advies om bij problemen de ontvanger in de meterkast aan te sluiten, een reset naar fabrieksinstellingen uit te voeren en anders moet je zelf maar contact opnemen met de fabrikant want dan zal de ontvanger wel defect zijn terwijl het probleem meestal in het geleverde digitale TV signaal zit. Tegenwoordig gooien ze het daarom over een andere boeg, namelijk dat zij vanwege rechten kwesties geen CAM kunnen leveren omdat zij geen controle hebben over de DVB apparatuur waarin je de CAM kan gebruiken waardoor je de programma's misschien zou kunnen copieren. Vreemd genoeg zijn die rechten kwesties kennelijk alleen bij de kabelbedrijven van toepassing, want bij de digitale satelliet TV en ether TV aanbieders mag en kan het CAM gebruik wel. Het lijkt er veel op dat de kabelbedrijven als het om digitale TV gaat opeens Roomser willen zijn als de paus aangezien diezelfde kabelbedrijven ook snelle internet verbindingen aanbieden met nieuwsserver faciliteiten die voornamelijk worden gebruikt om illegale gecopieerde audio, video en progammatuur te downloaden van het Internet. Als ze zich dan zo voorbeeldig zouden willen gedragen dan zouden ze ook de eigen nieuwsserver faciliteiten kunnen afschaffen en een blacklist kunnen aanleggen van alle nieuwsservers in de wereld om illegaal downloaden te voorkomen, maar dat gaat ze natuurlijk kabel internet klanten kosten dus stellen ze alles in het werk om de retentie zo hoog mogelijk te krijgen op hun nieuwsservers.

De werkelijke redenen voor het verzet van de kabelbedrijven tegen de CAM zijn mijns inziens commerciele afspraken met kabel ontvanger fabrikanten en het hebben van volledige controle over de goedgekeurde kabel ontvangers. In de goedgekeurde kabel PVR's hebben de kabelbedrijven bijvoorbeeld allerlei extra beperkingen laten inbouwen door de fabrikanten die de kabelbedrijven in staat stellen om het opnemen van kanalen uit te zetten. Dat zou het in de toekomst eventueel mogelijk maken om een apart opname abonnement in het leven te roepen waar de kabelbedrijven leuk aan kunnen verdienen. Ook zitten er verplicht allerlei DRM zaken in die PVR's waar ze later nog leuk een slaatje uit kunnen slaan door de PVR's te instrueren om gecodeerd op te gaan nemen in plaats van ongecodeerd. Ook bepalen de kabelbedrijven welke aansluitingen er op een ontvanger mogen zitten en bepalen de kabelbedrijven de bovengrens van de verkoopprijs van ontvangers waaraan de fabrikanten zich dienen te houden. Goedkoper mag, maar niet duurder. In ruil daarvoor houden zij de kabel ontvanger markt gesloten zodat de door hun geselecteerde fabrikanten geen concurrentie krijgen van andere fabrikanten en via een grotere omzet toch aan hun winst komen. Als ze een CAM zouden uitbrengen dan is er wel opeens sprake van concurrentie. Niet op prijs, maar voornamelijk op kwaliteit en mogelijkheden. Samsung heeft bijvoorbeeld een prima deal gesloten met de Irdeto kabelbedrijven waarbij zij nu al voor bijna 1,5 jaar de enige leverancier mogen zijn van een goedgekeurde HDTV ontvanger, als de kabelbedrijven een CAM zouden toestaan dan valt een dergelijke commerciele afspraak niet meer te maken want er zijn voldoende HDTV kabel ontvangers met Common Interface slot verkrijgbaar in Europa.

Anoniem: 176550

Ik ben sinds kort eigenaar van de Sony KDL-40D3000 en deze bevalt heel goed. Nu heb ik de Sony RDR-HX825 HD recorder hier op aangesloten via HDMI. Alleen als ik mijn Bravia nu naar HDMI apparatuur laat zoeken vind ie niks.
Als ik een film wil kijken via de HD recorder moet ik naar het AV 4 kanaal van de tv. Er komt dan wel rechtsboven in beeld een 1080i te staan.
Is alles dan toch goed afgesloten? En betekent die 1080i dat mijn hd recorder mijn beeld upscalet??
Hoop dat iemand mij wat duidelijkheid hier over kan geven.
Heb trouwens al heel veel uit deze topic doorgelezen maar heb niks kunnen vinden.

• mvank
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-02 23:17
Na enige tijd dit forum gevolgd te hebben heb ik 2de kerstdag een 40w3000 gekocht.
Daarna gelijk opzoek gegaan naar een AlphaCrypt. Uit eindelijk 1 gevonden met firmware 3.09, deze gisteren erin geschoven en werkte meteen.

40w3000 + AlphaCrypt 3.09 + Casema

• ArChie
  • Niet online
mvank schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 13:32:
40w3000 + AlphaCrypt 3.09 + Casema
Misschien is het ook een goed idee om de software versies van je TV te vermelden aangezien niet iedereen een AlphaCrypt 3.09 met de genoemde 40W3000 aan de praat krijgt. Om meer inzicht te krijgen is het daarom ook de software versie van de TV noodzakelijk.

• ArChie
  • Niet online
Nog een vraag voor de (ex-) AlphaCrypt gebruikers: Hoe plaatsen jullie eigenlijk de CAM en smartcard in de TV? Is dat door eerst de smartcard in de CAM te stoppen en vervolgens de CAM in de TV te plaatsen of plaatsen jullie eerst de CAM in de TV en stoppen jullie daarna de smartcard in de CAM? Hebben jullie de TV volledig uit, aan of standby staan als jullie deze handelingen uitvoeren?

• mvank
  • Laatst online: 28-02 23:17
ArChie schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 13:40:
[...]

Misschien is het ook een goed idee om de software versies van je TV te vermelden aangezien niet iedereen een AlphaCrypt 3.09 met de genoemde 40W3000 aan de praat krijgt. Om meer inzicht te krijgen is het daarom ook de software versie van de TV noodzakelijk.
System info van een 40w3000
Software version : 2.14.581
Loader : 0.27.9

CAM
AlphaCrypt 3.09 Mascom
Loader version : Euroboot V2.00c
Compilation data : Aug 14 2006 11:38:27

Op dit moment staan al mijn instellingen op default (automatisch software downloaden) iemand hier ervaring mee wat de beste instellingen zouden moeten zijn?

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

ArChie schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:24:
[...]

Neem het topic eens een beetje door en je zal zien dat er twee problemen zijn, namelijk het niet kunnen afstemmen op de 396 frequentie en de slechte samenwerking met de AlphaCrypt Classic CAM. Het eerste probleem doet zich voor bij alle Sony TV's en het laatste probleem lijkt zich voornamelijk voor te doen bij de uitvoeringen van de Sony TV's die ook geschikt zijn voor de ontvangst van HDTV kanalen (de X3500 en de W3000 series) waarbij dan zowel SDTV als HDTV kanalen niet of nauwelijks te bekijken zijn door de "Your not entitled..." meldingen. De uitvoeringen die alleen overweg kunnen met SDTV digitale kanalen lijken iets beter samen te werken met de AlphaCrypt Classic CAM.
Het was mij niet helemaal duidelijk maar nu snap ik het! Ik vond het zelf lastig om een betrouwbare conclusie uit de post te trekken, mensen zetten er vaak niet de details bij (begrijpelijk) maar dat maakt het moeilijker voor buitenstaanders.
ArChie schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 10:53:
[...]

De werkelijke redenen voor het verzet van de kabelbedrijven tegen de CAM zijn mijns inziens commerciele afspraken met kabel ontvanger fabrikanten en het hebben van volledige controle over de goedgekeurde kabel ontvangers. In de goedgekeurde kabel PVR's hebben de kabelbedrijven bijvoorbeeld allerlei extra beperkingen laten inbouwen door de fabrikanten die de kabelbedrijven in staat stellen om het opnemen van kanalen uit te zetten. Dat zou het in de toekomst eventueel mogelijk maken om een apart opname abonnement in het leven te roepen waar de kabelbedrijven leuk aan kunnen verdienen. Ook zitten er verplicht allerlei DRM zaken in die PVR's waar ze later nog leuk een slaatje uit kunnen slaan door de PVR's te instrueren om gecodeerd op te gaan nemen in plaats van ongecodeerd. Ook bepalen de kabelbedrijven welke aansluitingen er op een ontvanger mogen zitten en bepalen de kabelbedrijven de bovengrens van de verkoopprijs van ontvangers waaraan de fabrikanten zich dienen te houden. Goedkoper mag, maar niet duurder. In ruil daarvoor houden zij de kabel ontvanger markt gesloten zodat de door hun geselecteerde fabrikanten geen concurrentie krijgen van andere fabrikanten en via een grotere omzet toch aan hun winst komen. Als ze een CAM zouden uitbrengen dan is er wel opeens sprake van concurrentie. Niet op prijs, maar voornamelijk op kwaliteit en mogelijkheden. Samsung heeft bijvoorbeeld een prima deal gesloten met de Irdeto kabelbedrijven waarbij zij nu al voor bijna 1,5 jaar de enige leverancier mogen zijn van een goedgekeurde HDTV ontvanger, als de kabelbedrijven een CAM zouden toestaan dan valt een dergelijke commerciele afspraak niet meer te maken want er zijn voldoende HDTV kabel ontvangers met Common Interface slot verkrijgbaar in Europa.
Misschien moet onze Neelie kroes hier eens naar kijken, het is een beetje kartelvorming..Vergelijkbaar met MS die zijn eigen mediaplayer meelevert..

• flowerp
  • Laatst online: 06-03 22:07
ArChie schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 10:53:
[...]
Tegenwoordig gooien ze het daarom over een andere boeg, namelijk dat zij vanwege rechten kwesties geen CAM kunnen leveren omdat zij geen controle hebben over de DVB apparatuur waarin je de CAM kan gebruiken waardoor je de programma's misschien zou kunnen copieren
De schijnheiligheid ten top natuurlijk, zoals je zelf ook al aangeeft. Extra schijnheilig is het gebruik van het woordje "kopiëren". kopiëren is immers in de regel slecht, illegaal en verdorven. Echter, waar we het hier over hebben is in de Nederlandse taal ook wel bekend onder het woordje "opnemen". Decennia geleden is al eens bepaald dat 'opnemen' niet illegaal is, en dat een video recorder dus gewoon een legaal apparaat is.

Het creëren van een monopolie positie zoals de kabelbedrijven dat voor ogen hebben is een uiterst kwalijke zaak. Het is dat (blijkbaar) digitale TV nog zo weinig voorkomt, maar anders zou er veel en veel meer kritiek vanuit de samenleving moeten komen op deze werkwijze.

Vandaag wijst men een universeel systeem als DVB CI/CAM af, met een schijnheilige reden, zodat klanten enkel de eigen apparatuur van de kabelboer kan gebruiken. Ik vraag me sterk af wat de volgende stap wordt. Zul je zien dat men opeens bedenkt dat HDCP niet veilig genoeg is. De kabelboer heeft namelijk ook geen controle op waar de HDMI/DVI kabel in gestopt wordt. Gaat men dan ook eigen 'goedgekeurde' TVs aan bieden en niet 'goedgekeurde' TVs verbieden?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• ArChie
  • Niet online
flowerp schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 14:35:
Vandaag wijst men een universeel systeem als DVB CI/CAM af, met een schijnheilige reden, zodat klanten enkel de eigen apparatuur van de kabelboer kan gebruiken. Ik vraag me sterk af wat de volgende stap wordt. Zul je zien dat men opeens bedenkt dat HDCP niet veilig genoeg is. De kabelboer heeft namelijk ook geen controle op waar de HDMI/DVI kabel in gestopt wordt. Gaat men dan ook eigen 'goedgekeurde' TVs aan bieden en niet 'goedgekeurde' TVs verbieden?
Ik heb daarover (in het kader van de Sony TV's) een behoorlijke discussie gehad met een medewerker van @Home die betrokken is bij het aanpassen en keuren van DVB apparatuur voor de Irdeto kabelbedrijven. Als het aan deze kabelbedrijven ligt gaan de TV fabrikanten met hun TV's met geíntegreerde DVB-C tuner dus dezelfde kant op als de goedgekeurde ontvangers. Dat wil dus zeggen dat de fabrikanten verplicht alle afwijkingen van de Irdeto kabelbedrijven t.o.v. de DVB specificaties moeten implementeren en de TV moeten voorzien van een software matige embedded Irdeto CAM met bijbehorende smartcard lezer (geen Common Interface slot). Daarmee worden die fabrikanten in feite verplicht om hun TV niet langer DVB compatible te maken. Een dergelijke TV zal dus geen FTA kanalen meer weten te vinden bij bijvoorbeeld UPC of kan niet gebruikt worden als er misschien ooit nog eens concurrentie op de kabel komt en de concurrerende aanbieder voor een ander Conditional Access System (CAS) kiest. Een prachtige manier van klanten binding natuurlijk voor de Irdeto kabelbedrijven, maar niet zoals DVB ooit bedoeld was.

De eerste van dergelijke goedgekeurde TV's zijn er al, namelijk die door Humax speciaal aan de eisen van de Nederlandse Irdeto 2 kabelbedrijven zijn aangepast en alleen bij die kabelbedrijven te gebruiken zijn. Wat dat betreft kan je beter een Humax TV voor de Duitse markt nemen want daar zit nog wel een Common Interface slot in zodat het CAS gewijzigd kan worden waarvoor de TV geschikt is en heb je ook de mogelijkheid om een uitvoering te nemen die wel HDTV kanalen kan weergeven. In de Nederlandse Humax varianten zit dat (nog) niet, waarschijnlijk vanwege de commerciele afspraak tussen Samsung en de Irdeto kabelbedrijven over de levering van HDTV ontvangers. Humax heeft in Duitsland ook al sinds de introductie van HDTV een HDTV kabel ontvanger op de markt, maar die mag in Nederland kennelijk nog niet worden uitgebracht.

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-03 08:39
Even snel een vraagje tussendoor, mijn ouders hebben zich een KDL-40V3000 laten aankletsen. Ik heb momenteel niet zoveel tijd om me erin te verdiepen. Maar is dit een TV die redelijk ok is?

En voor vanaf welke prijs is hij acceptabel? (Ik zie prijzen van 2499 tot 1500/1400 op de pricewatch en in de winkels).

edit: hebben de V3000 en W3000 allebei een externe digitale decoder nodig?

[Voor 11% gewijzigd door Aubergine op 29-12-2007 17:36]

Anoniem: 245770

Aubergine schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 16:33:
Even snel een vraagje tussendoor, mijn ouders hebben zich een KDL-40V3000 laten aankletsen. Ik heb momenteel niet zoveel tijd om me erin te verdiepen. Maar is dit een TV die redelijk ok is?

En voor vanaf welke prijs is hij acceptabel? (Ik zie prijzen van 2499 tot 1500/1400 op de pricewatch en in de winkels).

edit: hebben de V3000 en W3000 allebei een externe digitale decoder nodig?
Zelf de V3000 nu 10 dagen in bezit en bevalt prima. Hiervoor 1775 euro voor betaald + een PS3 van Sony gratis. De V3000 is in het Duitse vak tijdschrift HomeVision van Dec 2007 als beste LCD TV beoordeeld. Je ouders hebben zich kennelijk goed laten voorlichten.

• SPee
Ik heb eindelijk mijn TV binnen _/-\o_

Geweldig beeld. Ik ontvang NL1, 2 en 3 digitaal via digitenne :)
Ik heb digitale kabel aangevraagd, maar die werkt niet. :(

Overigens ligt dat niet aan de codering, maar er is volgens mij nog geen signaal. ;) Ik zou ook nog analoge zenders moeten kunnen ontvangen, maar die vindt ik ook niet (ook niet met tuner op PC).
Vindt het alleen wel lastig om een goed PC signaal naar de TV te sturen, zodat ik ook daar films op kan kijken. Maar daar moet ik nog mee spelen.
Overigens is de PS3 aanvraag op de bus :)

[edit]iemand iets gedaan met de sourcecode van de TV? Er zit een LGPL licentie in met een link naar de software download.

[Voor 11% gewijzigd door SPee op 29-12-2007 20:26]

• Thommie007
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-03 16:08
Axeman412 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 09:57:
[...]

Waar heb je hem gevonden voor 1699 ?
De 40V3000 - bij Fotobooms.nl in A'dam (event. gratis verzending met PS3 bon)

Anoniem: 233253

King Dingeling schreef op donderdag 27 december 2007 @ 11:53:
[...]
Binnen 8 dagen kan je je TV ruilen zonder problemen waar dan ook.
Meteen maar gaan ruilen.
In de winkel heb ik de nieuwe even laten aansluiten om na te gaan dat er niet weer pixels kapot waren en dat bleek niet zo te zijn.
Netjes afgehandeld.

SPee schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 19:57:
Ik heb eindelijk mijn TV binnen _/-\o_

Geweldig beeld. Ik ontvang NL1, 2 en 3 digitaal via digitenne :)
Ik heb digitale kabel aangevraagd, maar die werkt niet. :(

Overigens ligt dat niet aan de codering, maar er is volgens mij nog geen signaal. ;) Ik zou ook nog analoge zenders moeten kunnen ontvangen, maar die vindt ik ook niet (ook niet met tuner op PC).
Vindt het alleen wel lastig om een goed PC signaal naar de TV te sturen, zodat ik ook daar films op kan kijken. Maar daar moet ik nog mee spelen.
Overigens is de PS3 aanvraag op de bus :)

[edit]iemand iets gedaan met de sourcecode van de TV? Er zit een LGPL licentie in met een link naar de software download.
Bij het testen van mijn TV in de winkel had de verkoper even snel in het installatiemenu het verkeerde land ingesteld. Thuis kon ik geen digitaal of analoog kanaal meer vinden. Na aanpassing van de landinstelling ging het meteen weer goed. It's a long shot, maar controleer de landinstelling even.

Ja, vandaag bij de Saturn, de 40W3000 voor 1999 :?
Zakt dat ding zo snel in prijs???
Een lichtpuntje, de PS3 is binnen _/-\o_

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
Niemand hier problemen met een sony (heb zelf de 40d3000) en upc digital dat zenders het soms niet doen? En na wat heen en weer zappen weer wel?

• TF

TF

bla bla

Zou iemand het op zich willen nemen om een apart topic over Sony Bravia (of algemeen) en CAM modules.

Dan kunnen we het daarin over CAM's gaan hebben en dit topic weer gebruiken voor Sony tv's.

Ik ben zelf niet zo bedreven in het maken van een mooie OP met lijntjes en plaatjes etc.

• ArChie
  • Niet online
jaspov schreef op zondag 30 december 2007 @ 10:50:
Niemand hier problemen met een sony (heb zelf de 40d3000) en upc digital dat zenders het soms niet doen? En na wat heen en weer zappen weer wel?
Klinkt als een slecht signaal. Coax bekabeling in orde? Heb je de coax bekabeling misschien veel doorgelust met verschillende apparaten voordat het bij je TV aankomt? Hoe zit het met de signaal waarden op de kanalen waar je die problemen ervaart.

• SPee
Anoniem: 233253 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:49:
[...]

Bij het testen van mijn TV in de winkel had de verkoper even snel in het installatiemenu het verkeerde land ingesteld. Thuis kon ik geen digitaal of analoog kanaal meer vinden. Na aanpassing van de landinstelling ging het meteen weer goed. It's a long shot, maar controleer de landinstelling even.
Bedankt voor de tip, maar dat is het probleem niet.
Ik heb namelijk zelf het land in moeten stellen (en op Nederland gezet ;) )

Ik zit bij Caiway en die zouden náást het digitale signaal óók een analoog signaal moeten doorsturen. Zoals aangegeven ontvang ik die ook niet (zelfs niet op mijn PC).
Dus mijn enige conclusie is at ik geen signaal over de kabel krijg.
Ze zouden mij afgelopen maandag aansluiten, maar blijkbaar is dat niet gebeurd. Morgen maar eens bellen.

• Anoniem: 87066
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Is het mogelijk om met KDL-40V3000 digitaal TV te ontvangen? Ik heb een Casema decoder voor mijn oude TV, maar die gaat nu inclusief de decoder/smartcard naar de slaapkamer.

Ik lees dat deze Bravia DVB-C kan ontvangen, dus ik heb mijn coax-kabel aangesloten op mijn Bravia. Automatisch laten instellen, maar vooralsnog krijg ik alleen RTL 4 digitaal te zien. De andere zijn wel ingesteld, maar ik krijg hierbij geen beeld.

Hoe is dit op te lossen?

Al gevonden 8)

Anoniem: 245966

een nieuwe topic over d CAMs lijkt me een goed idee :)

Ik heb nu een paar keer gelezen dat men wisselende resultaten boekt met CAMs welke dezelfde firmware hebben. Dus de ene CAM 3.11 werkt niet en een andere CAM ook 3.11 werkt wel in dezelfde tv.

Hoe kan dat?

Andere vraagjes:(40W3000)

* wat is de theater mode? (knop op afstandbediening)
* Hoe gebruik ik de 24frames modus? beelden zijn niet altijd vloeiend
* Kan ik een pc resolutie anders dan 1920x1080 beeldvullend krijgen?
* Wanneer gebruik je de filmmodus 1 en 2 of uit, of is dit de 24 frames mode?

Ik dank u wederom en alvast een goed uiteinde!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 87066 schreef op zondag 30 december 2007 @ 13:36:
Ik lees dat deze Bravia DVB-C kan ontvangen, dus ik heb mijn coax-kabel aangesloten op mijn Bravia. Automatisch laten instellen, maar vooralsnog krijg ik alleen RTL 4 digitaal te zien. De andere zijn wel ingesteld, maar ik krijg hierbij geen beeld.
Waarom denk je dat er hier hele discussies plaatsvinden over het gebruik van de AlphaCrypt Classic CAM in combinatie met de Sony TV's? Als er in een aanbevolen kabel ontvanger een smartcard nodig is die gekoppeld is aan je abonnement, dacht je dan dat dit via een ingebouwde digitale ontvanger wel zonder die smartcard kan?

• Anoniem: 87066
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ArChie schreef op zondag 30 december 2007 @ 13:47:
[...]

Waarom denk je dat er hier hele discussies plaatsvinden over het gebruik van de AlphaCrypt Classic CAM in combinatie met de Sony TV's? Als er in een aanbevolen kabel ontvanger een smartcard nodig is die gekoppeld is aan je abonnement, dacht je dan dat dit via een ingebouwde digitale ontvanger wel zonder die smartcard kan?
Zie edit

Anoniem: 119548

Ben ik eindelijk toe aan een LCD -noodgedwongen door het overlijden van mijn analoge Loewe- en was ik van plan een 40D3000 aan te schaffen, wordt de pret hier behoorlijk in de kiem gesmoord naar mate de doorgelezen pagina's vorderden...

Als ik het goed begrijp kan ik beter wachten tot er een uitkomst is mbt het kunnen gebruiken van de aanwezige DVB-C decoder icm een AlphaCrypt of ik moet me verplichten aan een door de provider (hier Casema) voorgeschotelde decoder (die dan weer niet eens een HDMI-aansluiting heeft)!

Andere oplossingen (behoudens sateliet of gewoon analoog kijken) zijn er niet???

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 119548 schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:01:
Ben ik eindelijk toe aan een LCD -noodgedwongen door het overlijden van mijn analoge Loewe- en was ik van plan een 40D3000 aan te schaffen, wordt de pret hier behoorlijk in de kiem gesmoord naar mate de doorgelezen pagina's vorderden...

Als ik het goed begrijp kan ik beter wachten tot er een uitkomst is mbt het kunnen gebruiken van de aanwezige DVB-C decoder icm een AlphaCrypt of ik moet me verplichten aan een door de provider (hier Casema) voorgeschotelde decoder (die dan weer niet eens een HDMI-aansluiting heeft)!
Loewe brengt ook LCD-TV's uit met geïntegreerde DVB-C tuner en Common Interface slot voor een AlphaCrypt. De hier genoemde problemen met de Sony TV's in combinatie met digitale TV en de AlphaCrypt lijken zich niet voor te doen bij de Loewe's, al blijft het probleem natuurlijk dat de Nederlandse kabelbedrijven het gebruik van de CAM niet accepteren.

• jaspov
Thanks,

Huis is nieuwbouw, en alleen een kort kabeltje naar de tv. Verder geen andere kabelapparaten of tvs. Signaalsterkte is goed volgens de tv. Vreemd genoeg lijkt het bij NL1 vaker voor te komen. Ik heb nu full automatisch laten zoeken, twijfel om opnieuw te zoeken en dan zelf de waarden op te geven uit dit topic.
ArChie schreef op zondag 30 december 2007 @ 11:36:
[...]

Klinkt als een slecht signaal. Coax bekabeling in orde? Heb je de coax bekabeling misschien veel doorgelust met verschillende apparaten voordat het bij je TV aankomt? Hoe zit het met de signaal waarden op de kanalen waar je die problemen ervaart.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Anoniem: 245966 schreef op zondag 30 december 2007 @ 13:36:

Andere vraagjes:(40W3000)

* wat is de theater mode? (knop op afstandbediening)
* Hoe gebruik ik de 24frames modus? beelden zijn niet altijd vloeiend
* Kan ik een pc resolutie anders dan 1920x1080 beeldvullend krijgen?
* Wanneer gebruik je de filmmodus 1 en 2 of uit, of is dit de 24 frames mode?
Ik ben erg benieuwd naar de antwoorden aangezien ik binnenkort de 46W3000 wil gaan bestellen.

Weet iemand trouwens wat ik moet doen met mijn kabelsignaal? Zodra ik de computer met tv-tunerkaart aanzet gaat het beeld op mijn tv storen. De tv-kaart in de computer geeft nooit mooi beeld, ga ik ermee naar mijn ouderlijk huis en dan doet hij het perfect. Alle apparatuur is geaard aangesloten. Ik had een 2weg hirschmann splitter op de binnenkomende kabel en dan direct naar beide apparaten.

Ik heb stiekem een aardedraad tegen de aarde van de binnenkomende tv kabel gehouden en dat verbetert het beeld van sommige netten wel.

[Voor 12% gewijzigd door Pixal op 31-12-2007 10:54]

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:28
Heeft iemand een mening over de Sony KDL-46S2530. Staat deze week in reclame in de Makro voor 1.111€.

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-03 08:39
KDL-40V3000 gekocht voor 1380,- _/-\o_

• SPee
Pixal schreef op maandag 31 december 2007 @ 10:53:
[...]
Weet iemand trouwens wat ik moet doen met mijn kabelsignaal? Zodra ik de computer met tv-tunerkaart aanzet gaat het beeld op mijn tv storen. De tv-kaart in de computer geeft nooit mooi beeld, ga ik ermee naar mijn ouderlijk huis en dan doet hij het perfect. Alle apparatuur is geaard aangesloten. Ik had een 2weg hirschmann splitter op de binnenkomende kabel en dan direct naar beide apparaten.

Ik heb stiekem een aardedraad tegen de aarde van de binnenkomende tv kabel gehouden en dat verbetert het beeld van sommige netten wel.
Als de TV kaart het bij jou niet goed werkt en bij je ouders wel, dan ligt het ergens aan het signaal dat er binnenkomt. Samen met die aardedraad opmerking, lijkt het erop dat een van de kabels die je gebruikt niet goed is.
Waarschijnlijk zit er ergens in de kabel een knik oid. in, waardoor het signaal verstoort wordt.

[edit]Ik weet waarom ik geen digit TV heb. Gebeld met Caiway, blijkt dat mijn aanvraag nooit ontvangen is. Moet een nieuwe aanvraag indienen, krijg ik volgend jaar een formulier voor ;(

[Voor 8% gewijzigd door SPee op 31-12-2007 16:30]

Anoniem: 119548

ArChie schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:51:
[...]

Loewe brengt ook LCD-TV's uit met geïntegreerde DVB-C tuner en Common Interface slot voor een AlphaCrypt. De hier genoemde problemen met de Sony TV's in combinatie met digitale TV en de AlphaCrypt lijken zich niet voor te doen bij de Loewe's, al blijft het probleem natuurlijk dat de Nederlandse kabelbedrijven het gebruik van de CAM niet accepteren.
Bedankt voor je reactie maar de prijskaartjes van Loewe en Sony lopen helaas niet bepaald synchroon...

Ps. vreemd genoeg wist een medewerker van MM mij te vertellen dat per begin februari er een nieuwe update beschikbaar zou komen (voor de AlkphaCrypt?) waardoor er weer wel gekeken kon worden zonder decorder. Bij mijn volgende bezoek zal ik wel eens navragen wat hij precies bedoelde.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Waar? :) Ik ben nog aan het orienteren voor een TV met een budget van max 1250 maar 1380 valt nog te overzien :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Dagi
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

Dagi

Work Smart - Not Hard

Wat is het verschil tussen de 32U3000 en 32P3000? Deze zijn zeer gunstig geprijsd maar wil graag weten wat de een meer kan dan de ander. :D

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

Anoniem: 240782

sony bravia 40X3500.

nu weekje of 6 in bezit.
Ik kijk via Canal- Digitaal (Opentel 3000CI Sat.ontver)
Het wil me maar niet lukken om een goed beeld te krijgen, terwijl het signaal sterk is.

Natuurlijk wisseld het met de kwaliteit van de zenders, maar sbs6 e.d is diep troef.
Hoe ik ook schroef en hoe ik ook in het menu werk het is niet echt geweldig.
Heb Goldplated scarts, en de rest van de kabels is alles van het zeer goede zelfde soort.

Heb infiltratie / geribbeld beeld, niet strak (100hz) soms scherp dan weer korrelig. (RGB)
Sommige zenders zijn af en toe daarintegen weer super, dus het kan wel.!!
Ga de Topfield 5050CI maar eens er aanhangen, Hd laat nog op zich wachten, dus deze moet een voor een tijdje goede kwaliteit opleveren als het niet aan de tv ligt.

meer mensen met de zelfde problemen met de bravia?+ Sat?

stefanny.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:28
lapino schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:24:
Heeft iemand een mening over de Sony KDL-46S2530. Staat deze week in reclame in de Makro voor 1.111€.
Iemand?

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:04
Tja de specs laten zien dat het geen Full HD LCD is en dat ie uit 2006 is.

Een kleine "review": http://www.kieskeurig.nl/...2039DC125725E0051067D.htm.

Dit had je natuurlijk ook zelf zo kunnen vinden.

• Yepaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11-2021
Lijkt erop dat iedereen andere problemen heeft met een AlphaCrypt Classic CAM
icm met een 32/40D3000.

Heb zelf versie 3.12 en de eerste 2 weken werkte alles prima met een 40D3000 icm casema. Na 2 weken preview periode voorbij en kon alleen RTL4 nog ontvangen (rest gaf bekende melding you are not bla bla). Casema gebeld signaal werd weer geactiveerd en alles deed het weer (standaard pakket dan). Na 2 dagen weer de melding you are not bla bla maar gaf uiteindelijk wel beeld. Dit is nog steeds zo maar wel iedere keer die melding als je TV een nacht heeft uitgestaan, uiteindelijk wel beeld na 30 sec. Meer mensen deze variant ? :? (zit is casema gebeid Leiderdorp)

• ArChie
  • Niet online
Yepaap schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 14:05:
Heb zelf versie 3.12 en de eerste 2 weken werkte alles prima met een 40D3000 icm casema. Na 2 weken preview periode voorbij en kon alleen RTL4 nog ontvangen (rest gaf bekende melding you are not bla bla). Casema gebeld signaal werd weer geactiveerd en alles deed het weer (standaard pakket dan).
Had je de smartcard soms nog niet laten registreren bij Casema? In dat geval is het normaal dat na de preview periode van twee weken alles op zwart gaat. Bij registratie moet je ook aangeven welke extra pakketten je eventueel wilt bovenop het gratis basis pakket. Doe je dat niet dan houd je alleen de kanalen uit dat gratis basis pakket over.
Na 2 dagen weer de melding you are not bla bla maar gaf uiteindelijk wel beeld. Dit is nog steeds zo maar wel iedere keer die melding als je TV een nacht heeft uitgestaan, uiteindelijk wel beeld na 30 sec. Meer mensen deze variant ? :? (zit is casema gebeid Leiderdorp)
Dat is "normaal", de smartcard moet continu up-to-date gehouden worden met abonnements informatie van Casema. De Irdeto kabelbedrijven hebben er voor gekozen om de geldigheid van die informatie nog al kort te maken. Als je TV 's nachts uitstaat verwerkt deze dus ook geen digitaal signaal meer en wordt de smartcard niet meer bijgewerkt tot het moment dat je de TV weer aanzet. Na het aanzetten van de TV moet er eerst gewacht worden op het abonnementsinformatie pakketje voor jouw smartcard waarna de smartcard weer zijn werk wil doen. Kennelijk staat het interval voor het versturen van de pakketje op maximaal om de 30 seconden bij Casema. Afhankelijk van het moment van de TV inschakelen kan het soms wat korter duren voordat je weer kan kijken. In de preview periode heeft de smartcard deze abonnementsinformatie niet nodig waardoor je die vertraging niet hebt en direct kan kijken. Dit gedrag komt overigens ook voor bij sommige aanbevolen kabel ontvangers die in standby stand ook geen digitaal signaal meer verwerken wat andere aanbevolen ontvangers wel blijven doen.

Dit gedrag zal je ook waarnemen als je langere tijd analoge kanalen kijkt en dan overschakelt naar de digitale kanalen modus. Als je afgestemd bent op de analoge kanalen ontvang je TV namelijk ook niet de abonnementsinformatie voor de smartcard aangezien die informatie alleen via de digitale kanalen wordt verzonden.

• Derice
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Mijn ouders zijn opzoek naar een nieuwe tv.
Omdat er nogal wat keus is in tv land heb ik ze eerst eens naar de Media Markt gestuurd om te gaan kijken wat er is. Bestellen doen we dan wel via internet, dat is toch goedkoper. ;)

Zelf ben ik er ook niet in detail mee bezig, maar heb ze als eisen mee gegeven dat ze moesten kijken naar een tv die in iedergeval full hd is, hdmi, dvi, scart (x2), spdif optical out, digitale tuner en minimaal 32" is.
Budget hebben ze niet echt, maar denk dat ze naar iets kijken van tussen de 1500 en 2000 euro.
Ze kopen gemiddeld 1x in de 10~15 jaar een tv en dan meestal wel iets wat top of the line is.

Nu kwamen ze helemaal enthousiast thuis over "een" Bravia van Sony. Type hebben ze uiteraard niet opgeschreven. Ja, dat ie 40" was en dat ze dat qua omvang nog wel mee vonden vallen. En het design zag er ook mooi uit.
Dus vandaar mijn post in dit topic met wat vragen.

Ik zie dat in de TS staat dat de ingebouwde digitale tuner niet tegebruiken is i.c.m. UPC?
Jammer, want ze zouden graag van die decoder afwillen.
TV Meubel staat al vol met troep, DVD speler, VHS, audio installatie.
Nu ben ik ze ook aan het inpraten om die VHS & DVD Speler te vervangen door een DVD/HD recorder. Dan kunnen ze ook eindelijk eens die stapels VHS banden wegmikken. Scheelt ook weer ruimte. Want zeg nou zelf, een VHSje bekijken op zo'n tv ziet er ook niet meer uit. ;)

Maar ik had 't over die tuner, zijn er wel andere tv's waarbij die decoder van UPC de deur uit kan?
Of is het gewoon weer zoals vanouds, ellende met UPC? ;)

Zie ook dat er in de TS verschillende modellen staan, dat Motionflow +100Hz is dat nog iets?
En hoe zit dat met de verschillende Bravia engines? Dat verschil is me ook niet geheel duidelijk.
HDTV Decoder, dat is toch nog niet te krijgen? Maar ze willen dat wel graag hebben zodra het er is, daar kopen ze ook tenslotte zo'n tv voor. Heeft 't voordeel als dat er nu al in zit? Of komt daar toch in de toekomst weer een externe unit voor omdat ze enkel UPC hebben?

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

Anoniem: 245179

ArChie schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:24:
[...]

Hoi,
Ik heb toch nog even een vraagje...
Ik heb de kdl-w3000 met alpha cript 3.12 en casema digitale tv +extra paket van 10 euro en kan nog tot 1 feb2008 gratis hdtv kijken.
Nu werkt het kaartje en ontvang ik alle zenders. Echter enkele radio zenders (slam fm, Q music) doen het niet en ik ontvang geen geluid of beeld bij de hdtv zenders.
Klopt het dus dat als ik wel hdtv wil kijken met mijn ingebouwde hdtv decoder ik een alpha cript nodig heb met software versie 3.11?

onwijs bedankt als je een antwoord hebt!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 245179 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 17:13:
Ik heb toch nog even een vraagje...
Ik heb de kdl-w3000 met alpha cript 3.12 en casema digitale tv +extra paket van 10 euro en kan nog tot 1 feb2008 gratis hdtv kijken.
Nu werkt het kaartje en ontvang ik alle zenders. Echter enkele radio zenders (slam fm, Q music) doen het niet en ik ontvang geen geluid of beeld bij de hdtv zenders.
Klopt het dus dat als ik wel hdtv wil kijken met mijn ingebouwde hdtv decoder ik een alpha cript nodig heb met software versie 3.11?
Als de AlphaCrypt Classic CAM met firmware 3.12 wel werkt op de meeste kanalen dan heeft het omruilen met firmware 3.11 geen zin. Het kan alleen zinvol om de AlphaCrypt te omruilen wanneer deze op geen enkel kanaal wil werken. Als alleen sommige kanalen niet willen werken dan zou ik het gaan zoeken in de ontvangst kwaliteit van het signaal op de betreffende kanalen die niet willen werken.

Verder geef je aan dat je het extra pakket hebt, maar heb je ook bij Casema officieel het HDTV pakket aangevraagd? Het mag dan voorlopig nog gratis zijn, maar dat wil niet automatisch zeggen dat Casema ook bij iedere klant de HDTV kanalen toevoegd aan het abonnement. Als je nooit op de antwoord kaart hebt aangegeven dat je het HDTV pakket wil hebben dan blijven die kanalen ook zwart op je TV.

• ArChie
  • Niet online
Derice schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 15:52:
Maar ik had 't over die tuner, zijn er wel andere tv's waarbij die decoder van UPC de deur uit kan?
Of is het gewoon weer zoals vanouds, ellende met UPC? ;)
Neem het topic eens een beetje door en je vindt het antwoord wat er wel en niet kan met de ingebouwde DVB-C tuner bij UPC.

• sparerib
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11-2022
Vorige week heb ik naats mijn W3000 een Sony DAV-X10 audiosysteem gekocht. Mooi ding, prima geluid alleen is het geluid van de tv over het systeem een stuk zachter dan de rest (CD/radio).
De DAV-X10 zit aangesloten via HDMI en optical cable.
Wie weet hier iets van?

• Derice
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Kan ik uit dit stukje:
Het is je bekend dat UPC het basis TV kanalen pakket digitaal ongecodeerd doorgeeft? Dat wil dus zeggen dat je zonder CAM en smartcard van UPC met de 46W3000 deze ongecodeerde digitale kanalen zou moeten kunnen vinden en direct weergeven zonder gebruikt te maken van de digitale decoder van UPC.
conculderen dat mijn ouders (die alleen het basis pakket hebben) die decoder dus toch nog weg kunnen mikken? Dat zou mooi zijn.
Wellicht handig omdat in de (volgende) TS te verwerken, zo'n groot topic is nogal wat lees werk voor dit soort (in mijn ogen) cruciale info!

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• ArChie
  • Niet online
Derice schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:28:
conculderen dat mijn ouders (die alleen het basis pakket hebben) die decoder dus toch nog weg kunnen mikken? Dat zou mooi zijn.
Wellicht handig omdat in de (volgende) TS te verwerken, zo'n groot topic is nogal wat lees werk voor dit soort (in mijn ogen) cruciale info!
Het is al meerdere keren aangegeven. UPC geeft veelal de kanalen die in het analoge basis TV pakket zitten digitaal ongecodeerd door. Dat betekent dat je zonder smartcard en Conditional Access Module (CAM) deze kanalen met behulp van de in de TV geïntegreerde DVB-C tuner kan bekijken. UPC heeft echter nooit officieel aangegeven dat ze deze digitale kanalen ongecodeerd doorgeven en het is in het verleden al regelmatig voorgekomen dat deze kanalen toch weer tijdelijk gecodeerd waren zodat je zonder Mediabox van UPC toch weer analoog moet kijken. Er is ook geen enkele garantie dat UPC in de toekomst deze basis TV kanalen digitaal ongecodeerd blijft doorgeven.

Verder bestaat er voor UPC geen CAM oplossing omdat de smartcard van UPC is gekoppeld aan de uitgeleverde Mediabaox. Daarom zal je voor de gecodeerde kanalen (de extra pakketten) in ieder geval van de Mediabox gebruik moeten maken. Voordat je allerlei dingen gaat opzeggen lijkt het mij verstandig dat je eerst eens het één en ander uitprobeert met de TV. Werkt en bevalt het dan kan je de Mediabox gewoon achter de hand houden totdat UPC de boel weer eens codeert en je de Mediabox toch nodig hebt. Je hebt dan het voordeel van het gebruiksgemak zonder dat je extra kosten moet maken voor de aanschaf van een CAM zoals de meeste klanten van de Irdeto kabelbedrijven wel moeten doen willen zij uberhaupt gebruik kunnen maken van de geïntegreerde DVB-C tuner (met uitzondering van CAIw dan).

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Derice schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 15:52:
Zie ook dat er in de TS verschillende modellen staan, dat Motionflow +100Hz is dat nog iets?
En hoe zit dat met de verschillende Bravia engines? Dat verschil is me ook niet geheel duidelijk.
HDTV Decoder, dat is toch nog niet te krijgen?
Op http://www.hdtvtest.co.uk/ kun je een (IMO erg goede) review van zowel de 40W3000 als de 40X3500 lezen. Dat zijn de twee FullHD topmodellen op het moment van Sony, waar de X dus Motionflow heeft.

• Deddiekoel

Deddiekoel

Apple/Nintendo fan

Ik ben een 32D3000 met AlphaCrypt aan het overwegen. Ik hoor hier nu allemaal verhalen over de juiste firmwares. Hoe is de F/W van de AlphaCrypt te upgraden?

Verlanglijstje: Zelda U, Splatoon, Cpt. Toad, Xenoblade Chronicles X. Most wanted: Zelda U

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-03 12:20

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

Hallo ik volg dit Topic nou al een paar weken en ben zelf in het bezit van een x3500.

Nu lees ik allerlei berichten over de CAM modules dat casema dit zou gaan ondersteunen
per 1 - januari, horen we niks meer over.

Nu lees ik ook weer dat men firmware 3.12 gebruikt icm casema en dit wel gewoon werkt,
en 3.9 en 3.11 niet noodzakelijk is.

Hoe zit het nou precies, haha !

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Anoniem: 243657

wie kan mij helpen ?
ik heb zelf de 40w2000 en bij digitale tv van casema ( via scart verbinding ) haperd ie soms een soort "lag" en op mijn ps3 (hmdi aansluiting) haperd ie ook regelmatig ( bij ninja gaiden sigma bij demo`s heel soms) waar kan dit aan liggen ? ik heb een hmdi en scart kabeltje van de media markt voor 20 euro (allebei) en het is vast niet de beste kwaliteit maar, ligt het daar aan of moet ik contact opnemen met sony ?

want ga me er steeds meer aan storen

alvast bedankt

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 243657 op 02-01-2008 00:21]

• Bliep
  • Laatst online: 10-03 13:59
Ik gooi het zo maar even hierneer:

Sinds een week hebben wij een sony D3000, echt super schermpje. Waar ik alleen een beetje beu van word is dat we 3afstandsbedieningen hebben. 1 voor de TV, 1 voor de bose reciever, en 1 voor sat. reciever. Nu wil ik graag zo'n AlphaCrypt gaan aanschaffen en daar mee werken!
Maar hoe sluit ik die antennekabel aan op mijn TV? Het is een 1aderige kabel gehuld in een dikke plastic laag met een ijzeren mantel. Moet ik deze ombouwen tot een coax kabel of wat?

Anoniem: 153393

veel succes!!!!
Bliep schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:46:

Sinds een week hebben wij een sony D3000, echt super schermpje. Waar ik alleen een beetje beu van word is dat we 3afstandsbedieningen hebben. 1 voor de TV, 1 voor de bose reciever, en 1 voor sat. reciever. Nu wil ik graag zo'n AlphaCrypt gaan aanschaffen en daar mee werken!
Maar hoe sluit ik die antennekabel aan op mijn TV? Het is een 1aderige kabel gehuld in een dikke plastic laag met een ijzeren mantel. Moet ik deze ombouwen tot een coax kabel of wat?
veel succes!!!!

• ArChie
  • Niet online
Als het je bedoeling is om digitale TV via de satelliet (DVB-S) rechtstreeks zonder tussenkomt van de satelliet ontvanger op de D3000 te gaan bekijken dan is het antwoord dat dit niet gaat werken. De D3000 kan alleen overweg met digitale TV via de kabel (DVB-C) of via de ether (DVB-T).

• Bliep
Sarcast, ik vraag toch gewoon, kan je toch ook gewoon normaal antwoord geven ofniet?
ArChie schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:11:
[...]

Als het je bedoeling is om digitale TV via de satelliet (DVB-S) rechtstreeks zonder tussenkomt van de satelliet ontvanger op de D3000 te gaan bekijken dan is het antwoord dat dit niet gaat werken. De D3000 kan alleen overweg met digitale TV via de kabel (DVB-C) of via de ether (DVB-T).
Ik heb nu inderdaad de satelliet ontvanger ertussen zitten, het is dus simpelweg niet mogelijk om de tuner van de tv te gebruiken om digitale TV via de satelliet te bekijken?

• ArChie
  • Niet online
Bliep schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 13:03:
Ik heb nu inderdaad de satelliet ontvanger ertussen zitten, het is dus simpelweg niet mogelijk om de tuner van de tv te gebruiken om digitale TV via de satelliet te bekijken?
Nee, ander type tuner. De tuner voor DVB-C/T werkt op een frequentieband in de MHz en die van DVB-S in de GHz. Daarnaast wordt er voor elk type DVB tuner ook nog eens verschillende administratieve informatie verstuurd voor de DVB engine in de TV.

• Bliep
In ieder geval bedankt ;)

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Je kunt natuurlijk zo'n alles in één Harmony afstandbediening kopen van Logitech of Harman Kardon. Heb je helaas nog steeds meerdere apparaten, maar het scheelt je tenminste wat afstandbedieningen.

• JohanE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-02 20:12

Sinds een week hebben wij een sony D3000, echt super schermpje. Waar ik alleen een beetje beu van word is dat we 3afstandsbedieningen hebben. 1 voor de TV, 1 voor de bose reciever, en 1 voor sat. reciever.
Ik heb de One-for-all URC7780. Die kan alles bedienen en je kunt macro's programmeren (dus 1 knop voor TV-aan, decoder-aan, receiver-aan (en weer uit), een andere voor DVD speler etc.
Echt super. http://www.oneforall.nl/?pag=39&prodnr=26

• jaspov
Nog even gekeken maar het signaal is sterk. Hij had het net weer, net 5 pakte hij niet, na 5 pogingen wel. snap er niets van.....neem aan dat upc niet om de 30 seconden codering aan en uit zet dus moet wat anders zijn.
[b][message=29342127,noline]ArChie schreef op zondag 30 december 2007 @ 11:36:
[...]

• Deddiekoel

Deddiekoel

Apple/Nintendo fan

Een programmeerbare AB lijkt mij de beste keuze. De logitech harmony 555 kan ik warm aanraden. Is via PC te programmeren en je kunt per 'activiteit' (zoals "TV kijken") alles knoppen programmeren!

• strammer_max
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-03 17:59
Ik zag op het forum van multikabel het volgende wat ik graag met jullie wilt delen :)
http://mgv.multikabel.nl/phpnuke//modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1795&postdays=0&postorder=asc&start=30
ik heb een 40w3000 en de kaart komt van de Mediamarkt in Cruquius. Zaterdag heb ik wat langer met een verkoper erover gesproken en hij gaf aan dat met name de 'W' versie van Sony problemen kon geven en het 'kon werken, maar is niet gegarandeerd'.

De eerste kaart deed het helemaal niet goed. Een seconden of 10 beeld en dan leek het signaal zich te resetten. Het beeld viel (samen met het 'Signal Level') even weg en kwam weer terug. Bij Discovery HD bleef het geluid na de 'reset' weg.

De tweede kaart leek het helemaal niet te doen. De informatie headers zag ik wel, Multikabel Info ook, maar de rest niet. Ik zeg bewust 'leek', want:

De derde kaart deed het in eerst instantie (ook) niet. Nadat ik de 'Module options' had aangepast naar het volgende werkte alles. ook de HD kanalen komen nu prima door.

- Language/Sprache: ENGLISH
- CA Mode: MULTI/DYNAMIC
- Smartcast Messages: OFF
- Force reading original PMT: OFF
- CA-PMT delete time: 0 s

Het 'Signal Level' staat nu permanent op 'High'

Mogelijk is het een combinatie van vervangen van de 'Gamma' kabels en de toevoeging van een goede signaal versterker. Zoals eerder gepost, heb ik een Multikabel monteur langs gehad die het signaal tot aan de TV zo optimaal mogelijk ingesteld heeft. Dit was overigens voordat ik de kaart voor het eerst omruilde.

Alle drie de kaarten hadden firmware 3.11 en leken identiek.

Hopelijk helpt dit in het oplossen bij anderen, want het alternatief van een losse decoder sprak mij (ook) niet aan.

Hoi,
Ik heb de sony kdl-40W3000. Nu dacht ik plots, een dvd speler kan het dvd signaal upscalen naar 1080i, (iedergeval upscalen). Kan mijn tv dat ook of doet deze dit met het digitale kanaal? Of kunnen tv' s dit niet? Kan iemand mij dit vertellen? Er zijn toch niet tv' s die het digitale kanaal zo mooi er uit kunnen laten zien als bij de hdtv zenders...(hoop ut niet potver)
Scailt een full hd het kanaal omhoog of is dit een stome vraag aangezien de tv full hd is?

alvast bedankt!
8)7

Anoniem: 245179 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:43:
Hoi,
Ik heb de sony kdl-40W3000. Nu dacht ik plots, een dvd speler kan het dvd signaal upscalen naar 1080i, (iedergeval upscalen). Kan mijn tv dat ook of doet deze dit met het digitale kanaal? Of kunnen tv' s dit niet? Kan iemand mij dit vertellen? Er zijn toch niet tv' s die het digitale kanaal zo mooi er uit kunnen laten zien als bij de hdtv zenders...(hoop ut niet potver)
Scailt een full hd het kanaal omhoog of is dit een stome vraag aangezien de tv full hd is?

alvast bedankt!
8)7
(Mijn tv werkt trouwens prima met een alpha cript cam 3.12 in het casema gebied. Draait nu 3 dagen zonder problemen. Alleen ontvang ik een stuk of 3 radio zenders niet maar de hdtv is echt super scherp. Net een bewegende foto.)

Anoniem: 238570

jaspov schreef op zondag 30 december 2007 @ 10:50:
Ik had hetzelfde. Bij mij lag het aan de firmwareversie van de alphacrypt. Ik had 3.09. Na updaten (even mee terug naar de satshop) heb ik nu 3.12. Probleem is opgelost. Dus mijn advies, even kijken welke firmware versie je hebt en (laten) updaten indien nodig. Waarschuwing, je kunt niet meer terug, maar in mijn geval met een 40d3000 heeft het bij mij heel wat irritatie weggenomen.

• jaspov
Thanks maar ik heb geen alphacrypt. Upc heeft dat niet nodig, zit rechtstreeks in de tv. Is de tv te updaten? Die geen ergens onder de opties ook een versienummer aan.
Anoniem: 238570 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:08:
[...]

Ik had hetzelfde. Bij mij lag het aan de firmwareversie van de alphacrypt. Ik had 3.09. Na updaten (even mee terug naar de satshop) heb ik nu 3.12. Probleem is opgelost. Dus mijn advies, even kijken welke firmware versie je hebt en (laten) updaten indien nodig. Waarschuwing, je kunt niet meer terug, maar in mijn geval met een 40d3000 heeft het bij mij heel wat irritatie weggenomen.

Anoniem: 238570

jaspov schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:35:
Thanks maar ik heb geen alphacrypt. Upc heeft dat niet nodig, zit rechtstreeks in de tv. Is de tv te updaten? Die geen ergens onder de opties ook een versienummer aan.

[...]
Helaas, de tv is niet te updaten. Tja, dan maar een alphacrypt aanschaffen? ;)

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 238570 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:59:
Helaas, de tv is niet te updaten. Tja, dan maar een alphacrypt aanschaffen? ;)
Wat heeft het aanschaffen van den AlphaCrypt Classic CAM voor zin in UPC gebied? Het lijkt me niet verstandig dat je dat soort opmerkingen maakt aangezien er een hoop mensen zijn die geen idee hebben wat nu eigenlijk de functie van een CAM is en denken dat het een soort digitale kabel ontvanger is in PCMCIA kaartvorm wat dus zeker niet het geval is. Een beetje sneu als UPC klanten op basis van een dergelijke opmerking besluiten om een AlphaCrypt Classic CAM aan te schaffen in de hoop dat ze dan betere ontvangst hebben om dan vervolgens tot de conclusie te komen dat ze er niets aan hebben.

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Weet iemand misschien een goede site voor steunen / voetjes voor D3000? Ik zou graag de D3000 op mijn oude rolplatform neerzetten maar dan is het mooiste als de tv een geheel is met het platform. Ik wil dus de tv iets verlagen door de standaard te vervangen door een lagere. De D3000 heeft gewoon standaard VESA ophangingspunten maar ik ben tot nu toe alleen wandbevestigings dingen tegengekomen.

• Mike22april
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-02 00:58
Weet iemand misschien een goede site voor steunen / voetjes voor D3000? Ik zou graag de D3000 op mijn oude rolplatform neerzetten maar dan is het mooiste als de tv een geheel is met het platform. Ik wil dus de tv iets verlagen door de standaard te vervangen door een lagere. De D3000 heeft gewoon standaard VESA ophangingspunten maar ik ben tot nu toe alleen wandbevestigings dingen tegengekomen.
Probeer deze site eens: http://www.vogels.com/flatscreenfitter.asp

Hier kan je voor alle merken alle beugels van Vogels achterhalen.

sorry andere merken heb ik geen overzichtwebsite van

EDIT: Oops sorry verkeerd gelezen, je hebt niets aan deze link voor je rolplatform

[Voor 6% gewijzigd door Mike22april op 03-01-2008 16:56]

• TF

TF

bla bla

ik kreeg vandaag een brief van Multikabel dat ze het digitale zenderpakket weer gaan wijzigen per 9 januari en ook dat er wat veranderingen voor sommige digitale decoders is (oa de panasonic (los kastje))

Ik houdt mijn hart weer vast... .hopelijk blijft de boel werken op mijn d3000 met alpha

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
jaspov schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:35:

[...]
ff offtopic, zoals de rest van het topic.... O-)
kan je met UPC alle zenders ontvangen dan? ik dacht dat er maar een paar zenders free to air waren..
kennis van mij kreeg het niet aan de gang, en dacht dat het dus daar aan lag

• Furfoot
  • Laatst online: 21-03 15:36
De Alphacrypt 3.12 werkt hier in combinatie met multikabel en een 40W3000 ook niet. Ik heb ook alle CA instellingen geprobeert (onder andere die op het multikabel forum). Ik krijg voor 10 seconden beeld en dan verdwijnt het dus weer. Hier verdere info:

Toestelinformatie
1. KDL-40W3000
2. 4307102
3. VI-X-A-HOG-N-HKK-M

Digitale TV Instellingen
Softwareversie: 2.14.554
Loader: 0.27.9
Signaal: Sterk
Pre RS: 2.00 e-6
Ss: 2.00 e-6
UEC: 0
Symbol Rate: 6875000
F: 2340000
QAM AGZ: 46

Instagram

Anoniem: 236260

Nog iemand mooie/goede instellingen voor een t3000????? Of Tips?

Anoniem: 247365

Hallo,

Vandaag mn 40w3000 binnen gekregen. Nu had ik al vanaf mei de 40w2000 en nu vind ik het beeld van de 40w3000 tegenvallen, ik had gehoopt op nog een mooier beeld dan bij de 2000. Ik zie clouding en de hd uitzendingen zijn lang niet zo zuiver, het beeld spat er niet vanaf. Ook heb ik zwart witte balken bij sommigen zenders boven in beeld (ik draai nog op de samsung hd ontvanger)
Verder heel veel beeldruis bij donkere pakken, je ziet dan duidelijk de digitale blokjes, en dat in een hd uitzending ?? bij mn w2000 bleef het beeld me verbazen, maar tot nu toe nog niet bij de 3000. Ik had deze gekocht vanwege de ingebouwde hd tuner en xv color (voor mn hd camera)

Ligt het nu aan mij of is de 2000 beter dan de 3000 ?

Anoniem: 247365 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 19:09:
Hallo,

Vandaag mn 40w3000 binnen gekregen. Nu had ik al vanaf mei de 40w2000 en nu vind ik het beeld van de 40w3000 tegenvallen, ik had gehoopt op nog een mooier beeld dan bij de 2000. Ik zie clouding en de hd uitzendingen zijn lang niet zo zuiver, het beeld spat er niet vanaf. Ook heb ik zwart witte balken bij sommigen zenders boven in beeld (ik draai nog op de samsung hd ontvanger)
Verder heel veel beeldruis bij donkere pakken, je ziet dan duidelijk de digitale blokjes, en dat in een hd uitzending ?? bij mn w2000 bleef het beeld me verbazen, maar tot nu toe nog niet bij de 3000. Ik had deze gekocht vanwege de ingebouwde hd tuner en xv color (voor mn hd camera)

Ligt het nu aan mij of is de 2000 beter dan de 3000 ?
Ik heb geen clouding en de klachten die je opnoemt, ik moet dan heel dichtbij staan om donkere pakken zo te zien. Ook met samsung decoder. De 2000 ken ik helaas niet.
Furfoot schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 18:27:
De Alphacrypt 3.12 werkt hier in combinatie met multikabel en een 40W3000 ook niet. Ik heb ook alle CA instellingen geprobeert (onder andere die op het multikabel forum). Ik krijg voor 10 seconden beeld en dan verdwijnt het dus weer. Hier verdere info:

Toestelinformatie
1. KDL-40W3000
2. 4307102
3. VI-X-A-HOG-N-HKK-M

Digitale TV Instellingen
Softwareversie: 2.14.554
Loader: 0.27.9
Signaal: Sterk
Pre RS: 2.00 e-6
Ss: 2.00 e-6
UEC: 0
Symbol Rate: 6875000
F: 2340000
QAM AGZ: 46
De persoon op het multikabel forum heeft alphacrypt 3.11
DEze reactie verdient voor mij wel wat meer aandacht. Meer mensen die deze oplossing hebben?

markmg schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 18:05:
[...]

ff offtopic, zoals de rest van het topic.... O-)
kan je met UPC alle zenders ontvangen dan? ik dacht dat er maar een paar zenders free to air waren..
kennis van mij kreeg het niet aan de gang, en dacht dat het dus daar aan lag
O.a. de onderstaande zenders kun je zonder de Mediabox gewoon ontvangen Digitaal en Analoog.
Omdat de Mediabox met DVR nogal wat herrie maakt zet ik 'n niet aan bij deze zenders, tenzij ik live TV wil pauzeren e.d.

NL1,2,3
RTL4,5,7,8
Duitse zenders
Veronica, SBS6, Net5
VRT, Ketnet e.d.

Bij het eerste gebruik van de TV zet de X3500 ze allemaal in het geheugen....
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee