[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 86.125 views sinds 30-01-2008

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 23:11
Ik heb net op kieskeurig gelezen dat iemand op een KDL 40 X 3500 met AlphaCript versie 3.12 met Casema ontvangst heeft. Mijn X3500 is in bestelling dus ik ben benieuwd naar ervaringen van andere tweakers. Ik heb tot dusver begrepen dat het alleen met 3.09 of 3.11 werkt?

Wie weet wat?

Verwijderd

Sigmasailor schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:37:
Ik heb net op kieskeurig gelezen dat iemand op een KDL 40 X 3500 met AlphaCript versie 3.12 met Casema ontvangst heeft. Mijn X3500 is in bestelling dus ik ben benieuwd naar ervaringen van andere tweakers. Ik heb tot dusver begrepen dat het alleen met 3.09 of 3.11 werkt?

Wie weet wat?
Jijzelf, als je een beetje research deed! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Weet iemand toevallig of je p.c(het internet en filmpjes) er goed uit zien als je het aansluit op een
kdl 26p 3000

Dat geeft voor mij toch een belangrijke doorslag betrefd de aanschaf van dit model

Alvast bedankt

[ Voor 11% gewijzigd door Jeffrey88 op 14-12-2007 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Furfoot schreef op donderdag 13 december 2007 @ 09:27:
[...]
Dat noemen ze automatic dimming, dit heeft sony erin verwerkt als antwoord op jou tweede vraag. Je kunt het omzeilen door "Game Mode" aan te zetten. Deze instelling heeft als bijwerking dat je geen digital processing meer op het signaal los kan laten. Met name voor de X3500 heeft dit nare gevolgen aangezien je dan geen gebruik meer kunt maken van motionflow en de "100hz" techniek. Bij de W3000 zou ik eigenlijk altijd aanraden om game mode aan te zetten waar dit mogelijk is (kan niet bij analoog kabel, maar daar wil je toch DRC etc aanzetten).

Persoonlijk vind ik de light sensor heel handig. Deze past namelijk de backlight voor je aan door de hoeveelheid licht te meten in de kamer, met als gevolg dat ik dus nooit meer aan mijn instellingen moet sleutelen. Overdag zet die de backlight redelijk hoog en 's avonds wordt deze netjes gematigd. Zodra ik de light sensor uit zet en de backlight op min zet dan nog is de backlight redelijk hoog en is het zwart nog lang niet echt zwart, de light sensor kan dit dus nog even extra terugschroeven.

Ik heb mijn settings al eens eerder gepost in deze thread maar ik heb in de tussentijd (na ontvangst van mijn PS3) een paar kleine aanpassingen gemaakt. Dit zijn nu de instellingen wat mij gewoon het beste beeld geeft voor PS3 spellen, Blue Ray, DVDs, HTPC etc en SD TV.

Beeld Instellingen
Picture mode: Cinema
Backlight: 9
Contrast: 90
Brightness: 49
Colour: 55
Colour Temp: Warm 2
Sharpness: 15 (30 voor SD TV)
Noise Reduction: Off
Mpeg noise reduction: Off
DRC: Off (aan voor SD TV reality 20, clarity 100)

Advanced Settings
Black Corrector: Off
Advanced Contrast Enhancer: Low
Gamma: Off
Clear White: Off
Colour Space: Standard
Live Colour: Off
Detail Enh: Off
Edge Enh: Off

White Balance
R gain: -4
G gain: 0
B gain: -2
R bias: 0
G bias: 0
B bias: 0

Setup
Power saving: Off
Light Sensor: On
Bedankt voor je reactie. Ik zal jouw settings ook eens proberen.
Maar heeft dat inschakelen van de Game modus dan geen negatieve invloed op het beeld van bijoorbeeld dvd of hd materiaal, afgespeeld via de htpc (heb nog geen ps3, dus ook geen Blu-Ray speler) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 01:31:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik zal jouw settings ook eens proberen.
Maar heeft dat inschakelen van de Game modus dan geen negatieve invloed op het beeld van bijoorbeeld dvd of hd materiaal, afgespeeld via de htpc (heb nog geen ps3, dus ook geen Blu-Ray speler) ?
Nee hoor want bij dit soort media (DVD en HD) is de kwaliteit al hoog genoeg en hoef je geen truukage toe te passen om bv noise door je TV weg te laten halen. Terwijl dat dimming gewoon echt een vervelende feature is want dat stelt het beeld continu (merkbaar) bij.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Furfoot schreef op woensdag 12 december 2007 @ 10:25:
Inderdaad het kwam neer op 1600 euro online via een webshop de 42z3030 en dan los de ps3 erbij voor 500 euro of de 40W3000 voor 2100 in de winkel direct leverbaar.
Ik heb wat research gedaan naar de toshiba's. Vooral de zf serie.. Gewone SD TV kijken schijnt giga belabbert te zijn. HDTV is echter ok... Maar aangezien de komende jaren, op het gebied van tv uitzendingen, nog meer dan de helft SD zal zijn, lijkt me dit dus geen goeie zet.

Ik ben dus toch weer terug aan het komen op een 40W3000. Nu lees ik daar op een aantal fora problemen met het zgn 'smearing'.
Kan hier iemand dit probleem met de W3000 serie bevestigingen / ontkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 10:04:
[...]

Ik heb wat research gedaan naar de toshiba's. Vooral de zf serie.. Gewone SD TV kijken schijnt giga belabbert te zijn. HDTV is echter ok... Maar aangezien de komende jaren, op het gebied van tv uitzendingen, nog meer dan de helft SD zal zijn, lijkt me dit dus geen goeie zet.

Ik ben dus toch weer terug aan het komen op een 40W3000. Nu lees ik daar op een aantal fora problemen met het zgn 'smearing'.
Kan hier iemand dit probleem met de W3000 serie bevestigingen / ontkennen?
Als je doelt op de problemen die beschreven staan op avforums.com dan geld dit met name voor de X3500. Ik heb zelf de test uitgevoerd die ze adviseren en ik constateer totaal geen smearing.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfisti schreef op donderdag 13 december 2007 @ 17:32:
[...]

Past prima, alleen pokke werk met dat halve Heras hekwerk op de achterkant........
Wij gebruiken meestal de VFW040, is simpeler en makkelijker op te hangen.
Kijk eens aan, die steun is ook nog een stukje goedkoper. Kan je me ook iets vertellen over de degelijkheid van beide steunen? Ik zou zeggen dat ik een tv van een behoorlijk bedraag graag stevig aan de muur wil hangen ;)

Hoe zit het bij de VFW040 met het wegwerken van de bekabeling? Is er genoeg ruimte? De bedoeling is dat ik achter de tv een gat in de muur maak naar de garage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:16:
[...]

Ik heb de 46W3000 ook bij Radio Von Burg gekocht, en vind het ook een prima prijs.
Heb wel extra de Sony 5 jaar garantie erbij genomen voor 149,-- (inclusief aan-huis-service)
Bij andere winkels moet je 250,-- betalen voor 3 jaar extra garantie, zoals bv BCC
Ik dacht dat de Sony garantie een vaste prijs had, maar mij werd die aangeboden voor 169.
Klopt dat van die 149? Bij mij was het trouwens voor de X3500, dus misschien is het van de prijs van de TV afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:25:
[...]

Ik dacht dat de Sony garantie een vaste prijs had, maar mij werd die aangeboden voor 169.
Klopt dat van die 149? Bij mij was het trouwens voor de X3500, dus misschien is het van de prijs van de TV afhankelijk.
Dit is wat ik er van heb kunnen vinden

Sony GARTV3.YNL « Terug naar producten overzicht
Actuele voorraadstatus: Artikel op voorraad
Info:
Wat houdt het in?
Het Extra Garantie Plan omvat de verkoop van Extra Garantie Certificaten op Sony apparatuur. Hiermee wordt de garantie voor de klant verlengd tot 5 jaar na aanschaf van de apparatuur. Gedurende deze periode gelden dezelfde garantievoorwaarden als in het reguliere 1e jaar fabrieksgarantie. In totaal heeft u dus 4 jaar extra garantie.

Betreft:
Sony TV's met beeldmaat groter dan 90 cm (> 36 inch)

Hoe werkt het?
Het Garantieplan van Sony is simpel en bevat daarom ook maar 3 stappen;
- U koopt de verzekering en ontvangt hierbij een registratiecode.
- U registreert de extra garantie op het aangekochte apparaat op de site (http://www.sony-extragarantie.nl) middels de code die in de verzekeringsenvelop staat vermeld.
- U print zelf uw extra garantiecertificaat uit en neemt dit mee als er in de extra
garantieperiode aanspraak op moet worden gemaakt.

Extra's:
Inclusief aan-huis-service

Dit kosten voor mij Euro 149,--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:09:
[...]

Jijzelf, als je een beetje research deed! 8)7
J, daar heb ik echt wat aan!
Ik heb zitten lezen en kom tot de conclusie dat alleen 3.09 en 3.11 werken. In plaats van wijsneuzerige opmerkingen kan je beter gewoon antwoord geven op een oprechte vraag. (of helemaal niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er (ook) geprobeerd zijn/haar 46W3000 te registreren ?
Heel gek: Bij de 46W3000 zit een cd-rom waarmee je o.a. je tv online kunt registreren en daarbij kans hebt om een PS3 te winnen. Die zouden elke maand verloot worden. Staat dus los van de acie van gratis PS3 of Euro 200,-.
Hoewel ik mij afvraag óf er wel iets verloot wordt en de kans om iets te winnen sowieso minimaal is, wilde ik het toch proberen. Wat schetst mijn verbazing ? Je moet het typenummer van je tv selecteren uit een lijst en daar komt de 46W3000 NIET in voor. Wel de 46W2000 en de 40W3000.
Gebeld naar Sony en daar meteen het bos in gestuurd met de mededeling dat dan de 46W3000 waarschijnlijk geen deel uitmaakt van die actie. Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd en hoop dat daar nog een reactie op komt. Zal wel niet.
Wodrt je nu bedonderd door Sony met die "actie" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er een D3000 met Alphacrypt versie 3.12 en kan bevestigen dat dit goed werkt bij Multikabel?
Ik heb nu de Alphacrypt versie 3.09 en overweeg een update omdat het bij enkele veelgebruikte zenders erg lang duurt voordat ik beeld krijg (ned 3, rtl4, sbs6), wie herkent het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sigmasailor schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 21:00:
[...]

J, daar heb ik echt wat aan!
Ik heb zitten lezen en kom tot de conclusie dat alleen 3.09 en 3.11 werken. In plaats van wijsneuzerige opmerkingen kan je beter gewoon antwoord geven op een oprechte vraag. (of helemaal niet).
Ik wist wel dat je het kon! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een alphacrypt icm @home digitale tv nu. Nu ik me wil registreren moet ik een digitale ontvanger kiezen. Uiteraard staan hier alleen de ontvangers van @home tussen. Welke moet ik kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, nu de 40w30000 enkele dagen in bezit en uiteraard wat lopen spelen met de instellingen.
Heb in eerste instantie de settings overgenomen voor de X3500 van hdtvtest, echter persoonlijk vind
ik de combinatie van en cinema en warm 2 dat het beeld wel erg donker wordt, dus heb ik
zelf voor warm 1 gekozen, backlight op 2. Op zich is de standaard ook mooi, alleen daar is het beeld net weer wat te helder. Ik blijf een beetje worstelen dat het zicht van de zijkant wat fletser is. Verder dat beelden in de achtergrond wat vager lijken dan op de voorgrond, maar wellicht ligt dit aan het camera werk?

Wat me wel opvalt met het geluid, soms als die net aanstaat lijkt het of er een krekel in
het toestel zit, soort piepend geluid. Dit stopt wel weer na een tijde, maar vraag me af
of dit normaal is.

Voor mijn gevoel heb ik er nog niet alles uitgehaald wat er in zit, dus alle tips zijn nog welkom.

Nu nog even wachten op de PS3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Furfoot schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 08:57:
[...]

Nee hoor want bij dit soort media (DVD en HD) is de kwaliteit al hoog genoeg en hoef je geen truukage toe te passen om bv noise door je TV weg te laten halen. Terwijl dat dimming gewoon echt een vervelende feature is want dat stelt het beeld continu (merkbaar) bij.
Je beschrijft allerlei instellingen en raadt aan de Game mode altijd aan te zetten. Echter als je dit doet heb je minder opties om in te stellen zoals beeldmodus, drc instellingen etc. Raadt je dan nog steeds aan de game modus aan te laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR1966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 17:31
Ik zie dat inmiddels de 40D3500 ook beschikbaar is. Bij het meestal wat duurdere Correct bijvoorbeeld voor € 1700,--

Lijkt een interessante optie. Ik zie 'm (qua prijs) een beetje als de tegenhanger van de 40W2000 die ik bij MM voor € 1800,-- gezien heb.

Een paar verschillen die ik gezien heb.

Full HD (geen 100hz zoals wel op de D3000!!!)
24p (niet op de W2000
Photo HD (whatever that may be) (niet op de W2000
2 HDMI (2 op de W2000) (edit: 2 HDMI, net als de W2000)
DVB-T en DVB-C (W-2000 alleen DVB-T)
dynamisch contrast 16K voor de D3500 en 8K voor de W2000 (of je daar echt iets van merkt weet ik niet, contrast op scherm is gelijk)
De W2000 heeft daarrentegen wat meer geluidseffecten (virtual dolby, BBE sound etc.)

Ze hebben het trouwens op 6megapixel maar als ik de handleiding erop na sla staat er toch 'maar' 1920-1080 in...
Enig idee wat die Photo HD modus doet ?

Info over beide toestellen:

40W2000
40D3500
Een vergelijking op de Sony site
De andere Sony's

De D3500 lijkt me een interessante, wat vinden jullie ervan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:50
JR1966 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 17:45:
Ik zie dat inmiddels de 40D3500 ook beschikbaar is. Bij het meestal wat duurdere Correct bijvoorbeeld voor € 1700,--

Lijkt een interessante optie. Ik zie 'm (qua prijs) een beetje als de tegenhanger van de 40W2000 die ik bij MM voor € 1800,-- gezien heb.

Een paar verschillen die ik gezien heb.

Full HD (geen 100hz zoals wel op de D3000!!!)
24p (niet op de W2000
Photo HD (whatever that may be) (niet op de W2000
2 HDMI (2 op de W2000) (edit: 2 HDMI, net als de W2000)
DVB-T en DVB-C (W-2000 alleen DVB-T)
dynamisch contrast 16K voor de D3500 en 8K voor de W2000 (of je daar echt iets van merkt weet ik niet, contrast op scherm is gelijk)
De W2000 heeft daarrentegen wat meer geluidseffecten (virtual dolby, BBE sound etc.)

Ze hebben het trouwens op 6megapixel maar als ik de handleiding erop na sla staat er toch 'maar' 1920-1080 in...

Info over beide toestellen:

40W2000
40D3500
Een vergelijking op de Sony site
De andere Sony's

De D3500 lijkt me een interessante, wat vinden jullie ervan ?
Ik snap die vergelijking van Sony niet. Er staat dat de D3500 geen Bravia engine heeft, maar even later weer wel? 8)7

Wij zijn van plan om de 40W2000 te halen, maar twijfelen ook nog een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Sony reclametekst luidt als volgt: "Photo TV HD zorgt ervoor dat stilstaande beelden scherp worden weergegeven op schermen die voor bewegend beeld zijn geoptimaliseerd. "

Blijkbaar hebben ze een modus die je het beste kunt gebruiken als je je TV als fotolijstje gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn X3500 had nogal last van een brom. De ventilator was op 3 meter afstand te horen. De Sony Technische Dienst heeft dit aan huis opgelost door de software in de TV te vervangen. De X3500 heeft nu de laatste software uit Japan (via Barcelona) en is niet meer hoorbaar. De X3500 bevalt nu uitstekend. De service van Sony was overigens ook klasse.

Het beeld via de PS3 is superieur. Alleen de TV kwaliteit blijft achter. Wat zijn de goede instellingen om digitale TV te bekijken. De instellingen van de PS3 zijn al gepost in dit forum, maar zijn niet geschikt voor digitale TV. Heeft iemand een idee?

Ar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:39
nimie schreef op zondag 09 december 2007 @ 19:36:
Vandaag bij Foka geweest, daar was de prijs voor de 40x3500 € 2599. Weet iemand al een goedkoper adres??? Dit lijkt mij namelijk een erg goed aanbieding incl de playstation actie
Ik heb hem net gehaald voor dezelfde prijs bij Foka. Goede winkel met vriendelijk personeel. En...De PS3 actie! _/-\o_
Bij de Media Markt krijg je echt niet zoveel korting. Ben daar pas geweest en zeiden ze: "Je krijgt 200 euro korting bij Sony!!! :r

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:16

Alfisti

So macht Reisen Spaß

1920 x 1080 = pakweg 2 miljoen en aangezien je rode, groene en blauwe pixels hebt.......... kom je op 6 miljoen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<knip>
Let wel dat de D3500 niet meeloopt in de PS3 actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Furfoot schreef op donderdag 13 december 2007 @ 09:27:
[...]
Dat noemen ze automatic dimming, dit heeft sony erin verwerkt als antwoord op jou tweede vraag. Je kunt het omzeilen door "Game Mode" aan te zetten.
Ja maar met die Game Mode blijf ik dus dat vlak dat iets minder zwart is als de rest van het scherm altijd zien.
Maar is deze lichte vorm van clouding (dat is het toch ?) een reden om te gaan klagen bij Sony of bij de winkelier ? Of komt dat bij elke W3000 wel voor en moet je daar mee leren leven ?
Het valt overigens alleen op bij films met zeer donkere, bijna zwarte scenes en uiteraard wanneer er geen video signaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 00:56:
[...]

Ja maar met die Game Mode blijf ik dus dat vlak dat iets minder zwart is als de rest van het scherm altijd zien.
Maar is deze lichte vorm van clouding (dat is het toch ?) een reden om te gaan klagen bij Sony of bij de winkelier ? Of komt dat bij elke W3000 wel voor en moet je daar mee leren leven ?
Het valt overigens alleen op bij films met zeer donkere, bijna zwarte scenes en uiteraard wanneer er geen video signaal is.
Met game mode aan heb ik in ieder geval een strak beeld, ook met zwart. Afgelopen zaterdag Lord of the Rings gezien, echt strak beeld, ook de donkere scenes.
Alleen ik heb weer een soort van licht fluitend geluid in de tv speakers, als ik hem niet op de home
cinema heb aangesloten. Net of er een krekel in zit. Duurt even en dan is het weg, maar goed.
Die clouding zou na een tijdje weer weg moeten zijn, even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 00:56:
[...]

Dat zeg ik toch :)

Auto dimming is een truuk om de backlight lager/hoger te zetten op het moment dat de film weinig/veel contrast heeft. Helaas is het effect niet subtiel en zie je de backlight verspringen als dit gebeurt. De light sensor daarentegen reageert op het aanwezige licht in de kamer, dus als de licht omstandigheden gelijk blijven zal de backlight niet wijzigen.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbreuning
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-04-2024
Evil Hobbit schreef op zondag 09 december 2007 @ 21:57:
[...]

Negative, je hebt hdmi nodig.
Ik kan nu alleen maar zeggen dat je niet gelijk hebt. Mijn TV is vrijdag binnen gekomen en 1920x1080p op 60hz werkt perfect met de Xbox 360. Gewoon in 't dashboard 1920x1080 instellen en gaan!

www.easysoftwaredeployment.nl | www.provolve.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR1966
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 23:08:
[...]

Let wel dat de D3500 niet meeloopt in de PS3 actie!
hmmmm.... volgens de sony site wel:

Deze actie is geldig op alle BRAVIA Full HD LCD-TV’s en Full HD projectoren met uitzondering van KDL-40T3500AEP en KDL-46T3500AEP.

Dan zou 40d3500 aangezien het een FullHD is dus toch gewoon moeten meelopen in de actie of zijn er nog andere kleine lettertjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Furfoot schreef op maandag 17 december 2007 @ 09:35:
[...]
Dat zeg ik toch :)
/quote]
Je hebt gelijk.

Maar wat ik mij nog steeds afvraag is of dat "clouding" effect nu iets is waar je niet helemaal omheen kunt. M.a.w. heeft iedereen daar in min of meerdere mate wel last van ? En is het een reden om daarover contact op te nemen met Sony ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike22april
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-04-2023
Gisteren mijn KDL-40X3500 eindelijk ontvangen. Gekocht bij de ITs voor 2800.
Het apparaat had ruim 1 maand vertraging, maar blijkt achteraf de moeite. De TV heeft een productie datum van 11-2007.

Meteen opgehangen aan de muur, en wat een prachtig beeld en geluid. Ben er zeker over te spreken.
De instellingen gebruikt van hdtvtest.co.uk

Even dacht ik dat ik ventilatoren hoorde, maar dat bleek mijn WII te zijn. Nadat de WII uitstond hoorde ik geen ventilatoren van de tv.

Helaas werkte mijn AlphaCrypt 3.09 niet icm Casema. Ik krijg vandaag nog de 3.11 update per mail toegestuurd, dus ben benieuwd.

[ Voor 23% gewijzigd door Mike22april op 17-12-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
JR1966 schreef op maandag 17 december 2007 @ 13:24:
[...]

hmmmm.... volgens de sony site wel:

Deze actie is geldig op alle BRAVIA Full HD LCD-TV’s en Full HD projectoren met uitzondering van KDL-40T3500AEP en KDL-46T3500AEP.

Dan zou 40d3500 aangezien het een FullHD is dus toch gewoon moeten meelopen in de actie of zijn er nog andere kleine lettertjes?
Bij MM zeggen ze dat de PS3 actie helaas niet bij de 40D3500 geldt omdat hij nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:36

rally

Deyterra Consultancy

Mike22april schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:44:
Helaas werkte mijn AlphaCrypt 3.09 niet icm Casema. Ik krijg vandaag nog de 3.11 update per mail toegestuurd, dus ben benieuwd.
Hey Mike,

Als het werkt, zou je mij ook die 3.11 firmware kunnen sturen? (MSN staat in mijn profiel. Indien nodig kan ik je dan ook mijn privemail sturen). Morgen kan ik namelijk mijn AlphaCrypt ophalen die in mijn Bravia moet.

Thanks! _/-\o_

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Is de KDL-40T3500 nou een oud of nieuw model? Hij staat niet op sony.nl Ook staat bij bij de uitzonderingen van de PS3 actie:
Hij is aangeraden door iemand van de MM.

[ Voor 7% gewijzigd door Aubergine op 17-12-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR1966
Aubergine schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:19:
[...]

Bij MM zeggen ze dat de PS3 actie helaas niet bij de 40D3500 geldt omdat hij nieuw is.
Kan dat er iets mee te maken hebben dat ze 'm bij de MM nog niet hebben :)

Mocht je 'm al wel hebben gezien bij MM. Dan ben ik wel benieuwd naar de prijs.

[ Voor 28% gewijzigd door JR1966 op 17-12-2007 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
Ik heb net gehoord dat 'mijn' x3500 er ook (bij de levernacier) staat. Ik heb ook net gehoord dat Sony en Casema er bijna (januari zou het rond zijn) uit zijn wat de decoder betreft en dat Casema een kastje gaat leveren (ala AlphaCrypt) wat wel door Casema en Sony ondersteund wordt. Dat lijkt mij de ultime oplossing. Eerst maar eens wachten op de x3500; heb voorlopig de AlphaCrypt afbesteld en ga mijn gewone decoder (geen HD) nog even gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike22april
Voor iedereen die de 3.11 zoekt voor de Alphacrypt Classic, je kan hem hier downloaden:
http://www.boraxx.nl/X3500/AlphaCryptUpdate3_11_Classic.zip

Met dank aan de leverancier van mijn Alphacrypt Classic 3.09:
HDC Hengelo: http://www.hdc-hengelo.com
Hun support was zo vriendelijk om de download ook via hun support website beschikbaar te maken.
Super service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 16:44
zijn er meer mensen die sommige kanalen missen met de alphacrypt? Ik mis oa eurosport en natgeo. Ik heb zowel een quickscan (met juiste instellingen) als volledige scan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sigmasailor schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:48:
Ik heb ook net gehoord dat Sony en Casema er bijna (januari zou het rond zijn) uit zijn wat de decoder betreft en dat Casema een kastje gaat leveren (ala AlphaCrypt) wat wel door Casema en Sony ondersteund wordt. Dat lijkt mij de ultime oplossing.
Kun je aangeven waar je dit op baseert? Het klinkt interessant maar er gaan al genoeg geruchten rond...

Ik neem aan dat je met 'een kastje' een CAM kaart vergelijkbaar met de Alphacrypt bedoelt? Een los kastje lijkt me vreemd want het is juist de lol van de ingebouwde DVB-C tuner om géén los kastje te hebben... Ter informatie, een Alphacrypt kaart lijkt in het geheel niet op een 'kastje'.

Verder lijkt het me onwaarschijnlijk dat Casema dit 'kastje' gaat leveren aangezien ze geen hardwarefabrikant zijn maar een kabelmaatschappij.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2007 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike22april
Verder lijkt het me onwaarschijnlijk dat Casema dit 'kastje' gaat leveren aangezien ze geen hardwarefabrikant zijn maar een kabelmaatschappij.
Casema "levert" ook de decoer, hoewel deze niet door Casema wordt gemaakt. Kortom het zou kunnen, maqar wel gemaakt door derden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darklord007 schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:15:
zijn er meer mensen die sommige kanalen missen met de alphacrypt? Ik mis oa eurosport en natgeo. Ik heb zowel een quickscan (met juiste instellingen) als volledige scan gedaan.
Ja, die zijn er, kijk maar even naar een aantal posts in dit forum van eind November van mensen bij @home die o.a. geen Eurosport kunnen ontvangen en een aantal posts in Oktober van mensen bij Casema die o.a. het Etalagekanaal niet kunnen ontvangen. Het gaat in beide gevallen om een Transport Stream (TS) die op een frequentie van 396.00 MHz wordt verzonden.

Ik had nog niet gehoord van mensen die geen National Geographic kunnen ontvangen. Zowel bij @home als bij Casema zit NatGeo namelijk niet in een TS op 396.00.

Bij welke kabelmaatschappij zit jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mike22april schreef op maandag 17 december 2007 @ 18:49:
Casema "levert" ook de decoder, hoewel deze niet door Casema wordt gemaakt. Kortom het zou kunnen, maar wel gemaakt door derden.
Dan zou Casema dus zelf een Alphacrypt of (bij voorkeur) een goedkopere variant daarvan gaan verkopen. Maar goed, genoeg gespeculeer.

Ik hoor ook niets meer van dat verhaal van 'iemand van Casema die rondliep bij de MM' die beweerde dat er vanaf januari een smartcard update nodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darklord007 schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:15:
Volgens je profiel woon je in Maastricht, hetgeen betekent dat @home jouw kabelmaatschappij is, met de volgende digitale zenders in TS6 op 396.00 MHz:
  • Nickelodeon/Comedy Central
  • Eurosport
  • Animal Planet
  • MTV
  • TMF
  • Sport1
  • Sport1 Extra
National Geographic zou echter geen probleem moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 18:39:
[...]

Kun je aangeven waar je dit op baseert? Het klinkt interessant maar er gaan al genoeg geruchten rond...

Ik neem aan dat je met 'een kastje' een CAM kaart vergelijkbaar met de Alphacrypt bedoelt? Een los kastje lijkt me vreemd want het is juist de lol van de ingebouwde DVB-C tuner om géén los kastje te hebben... Ter informatie, een Alphacrypt kaart lijkt in het geheel niet op een 'kastje'.

Gehoord van mijn leverancier.

Ik had er een AlfaCrypt in bstelling maar mij werd geadviseerd te wachten tot Januari. Met kastje bedoel ik inderdaad een inschuif CAM ala AlfaCrypt.

Casema levert nu ook kastjes (die zijn nogal groot en krijg je alleen met heel erg grof geweld in de TV); waarom zou Casema geen kleine kastjes gaan leveren die in het slot van de huidige generatie TV's passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt als een mooi woord voor een verkoper. Het is mijn ervaring dat verkopers niet de meest betrouwbare bron van informatie zijn.

Het zou overigens best kunnen dat TV fabrikanten en kabelmaatschappijen met elkaar praten. Het is natuurlijk ook bezopen dat er nu tal van TVs in Nederland verkocht worden met een DVB-C tuner maar dat dit verder niet ondersteund wordt. Voor mij is het in ieder geval zo dat ik zonder de Alphacrypt methode ik niet naar digitale kabel was overgestapt. Voor mij geen kastje in mijn woonkamer en gehannes met twee afstandsbedieningen...
Casema levert nu ook kastjes (die zijn nogal groot en krijg je alleen met heel erg grof geweld in de TV); waarom zou Casema geen kleine kastjes gaan leveren die in het slot van de huidige generatie TV's passen?
Ik denk niet dat je TV dat grof geweld overleefd... :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
Diegene die de KDL40-X3500 willen. Bij Foka hebben ze hem nog op voorraad. Tevens ook veel andere LCD schermen van Sony. Ze maken een hele mooie prijs voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
Ik heb ook de AlpaCrypt CAM v3.09 en werkt volgens mij perfect in mijn X3500
Ik heb volgens mij ook alle kanalen (Casema).
Waaronder
- Discovery
- Eurosport
- Animal Planet
enz
enz

Mooi beeldje hoor, vooral met de PS3. Dit is echt een hele verandering. Terwijl mijn oude TV ook geen slecht beeld gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:17:
[...]

Dat klinkt als een mooi woord voor een verkoper. Het is mijn ervaring dat verkopers niet de meest betrouwbare bron van informatie zijn.

Het zou overigens best kunnen dat TV fabrikanten en kabelmaatschappijen met elkaar praten. Het is natuurlijk ook bezopen dat er nu tal van TVs in Nederland verkocht worden met een DVB-C tuner maar dat dit verder niet ondersteund wordt. Voor mij is het in ieder geval zo dat ik zonder de Alphacrypt methode ik niet naar digitale kabel was overgestapt. Voor mij geen kastje in mijn woonkamer en gehannes met twee afstandsbedieningen...

[...]

Ik heb er ook bij Sony nog even naar gevraagd. Die zeggen 'natuurlijk' weer van niets te weten; dat moeten ze van hun bazen zeggen. Ik sprak iemand die eerlijk vertelde dat Sony op dit moment de DVB-C tuner niet eens wil ondersteunen in NL. Het enige wat Sony wil garanderen is kanaal digitaal (volgens mij beperkt aanbod en matige kwalitiet; in ieder geval nog geen HD). De persoonlijke mening van de medewerker (hij leest Tweakers ook regelmatig) is gelijk aan de onze: belachelijk dat Sony en de signaal leverancies er in Nederland niet uitkomen (iets vrij vertaald maar wel de strekking van zijn mening).

Ik denk niet dat je TV dat grof geweld overleefd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Dingeling schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:42:
Ik heb ook de AlpaCrypt CAM v3.09 en werkt volgens mij perfect in mijn X3500
Ik heb volgens mij ook alle kanalen (Casema).
Waaronder
- Discovery
- Eurosport
- Animal Planet
enz
enz
Bij Casema is het de vraag of je het Etalagekanaal kunt ontvangen. Die zit namelijk in de TS op 396.00 MHz, evenals:
  • Lig TV
  • Show TV
  • Turkmax TV
  • ATV TV
  • Kanal D
en dan nog een stuk of 25 digitale radiozenders incl. Sky Radio en Radio 538.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Sigmasailor schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:01:
Een CAM is geen digitale ontvanger in PCMCIA kaartvorm. Een CAM is een module die alleen de functie heeft om de encryptie te verwijderen van de gecodeerde kanalen die volgens je smartcard tot je abonnement behoren op het moment dat je een dergelijk kanaal wil gaan weergeven. Een CAM is daarom niet te vergelijken met een digitale kabel ontvanger ("kastje").

De Irdeto kabelbedrijven onder leiding van @Home zijn vanaf het begin al tegen het gebruik van de CAM geweest omdat ze over de apparatuur waarin een CAM gebruikt kan worden niet dezelfde controle hebben als over een aanbevolen kabelontvanger. Een CAM kan je bijvoorbeeld ook gebruiken in een Common Interface slot van een DVB-C PC-TV kaart waardoor misschien wel eens iemand de programma's zou kunnen copieren zonder dat het kabelbedrijf daar controle over heeft. Vandaar dat ze besloten hebben om een CAM key toe te passen op hun Irdeto smartcard zodat regulier verkrijgbare Irdeto 2 CAM's niet te gebruiken zijn. Dat is een bewuste keuze geweest van de Irdeto kabelbedrijven, zij hebben Irdeto immers verzocht om die extra CAM key toe te passen op hun Irdeto smartcard. Als ze geen bezwaar hadden tegen het gebruik van de CAM dan hadden ze die CAM key ook achterwege kunnen laten, er zijn immers CAM's genoeg verkrijgbaar die beschikken over een Irdeto 2 licentie en een stuk goedkoper zijn dan de AlphaCrypt Classic CAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sigmasailor schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:21:
Het enige wat Sony wil garanderen is kanaal digitaal (volgens mij beperkt aanbod en matige kwalitiet; in ieder geval nog geen HD).
Ik neem aan dat je CanalDigitaal bedoeld, de enige Nederlandse aanbieder van digitale TV via de sateliet. Voor het aanbod zie http://www.canaldigitaal.nl/default.asp?id=267 , toch niet bepaald beperkt te noemen... Over de kwaliteit lees ik vooral positieve berichten (de service schijnt minder te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Zouden recente kopers van de V3000 en W3000 willen laten weten wat zij voor hun tv betaald hebben, en waar ze die gekocht hebben?
Ik ben namelijk van plan om één vd twee binnenkort te kopen. Eigenlijk komt de aankoop dan iets te vroeg, ik zou eigenlijk nog een maandje moeten sparen.... maar de PS3 actie "dwingt" mij bijna om het dit jaar nog te doen. Wat prijzen als referentie-materiaal zouden daarom wenselijk zijn om goed beslagen ten ijs te komen in de winkel...

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaymzHetfield schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:18:
Zouden recente kopers van de V3000 en W3000 willen laten weten wat zij voor hun tv betaald hebben, en waar ze die gekocht hebben?
Ik ben namelijk van plan om één vd twee binnenkort te kopen. Eigenlijk komt de aankoop dan iets te vroeg, ik zou eigenlijk nog een maandje moeten sparen.... maar de PS3 actie "dwingt" mij bijna om het dit jaar nog te doen. Wat prijzen als referentie-materiaal zouden daarom wenselijk zijn om goed beslagen ten ijs te komen in de winkel...
Het klinkt wat lullig maar waarom probeer je het zelf niet. Onderhandelen is een sport. Ook voor de verkoper. Die krijgt namelijk zijn bonus over de omzet en niet over de winst. Er moet natuurlijk wel altijd winst gemaakt worden. Meestal is de ondergrens een marge van 5%. Dus een tv van 2000 levert een winst op van 100 euro. Tenminste als je goed onderhandelt. Daarnaast gaat het om de extra aankopen. Een kabeltje, een ophangbeugel etc. Daar pakt men dan in verhouding tot de tv veel meer winst op. Het gaat ook om de juiste timing (dus niet kort voor sluitingstijd) en tact (je in ieder geval niet gretig opstellen). Ga naar een winkelcentrum met een aantal aanbieders (It's, BCC, MM, Block etc.) dan kan je shoppen en de zaken tegen elkaar uitspelen. Zeker nu je weinig geld hebt en 'krap' zit moet je dit kenbaar maken aan de verkoper. Eigenlijk kan het niet maar ik zou het wel graag willen. Wedden dat het lukt! Veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik in een vorig bericht al liet weten heb ik de 46W3000 vorige week bij Radio von Burg in Rotterdam gekoocht voor Euro 2599,- Als je in de buurt van R'dam woont zou ik daar zeker informeren. Is volgens mij een van de goedkoopste "normale" (dus geen internet) winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:45

Apoca

Array Technology Industry

Nou de 32D3000 staat hier nu al een dikke week, en kan maar 1 ding zeggen. Top ding voor die 1000 euri wat ik der voor heb gegeven. Had wel voor de 40D3000 kunnen gaan maar dat gaat toch niet lekker werken op mijn slaapkamer.

De VGA aansluiting is echt supers voor HD rips te kijken via de PC. Daar hoef je echt geen DVI - HDMI kabel voor te gaan halen. Ik heb beide getest, en ben uiteindelijk voor de VGA gegaan omdat ik buiten de prijs van de kabels geen verschil in beeldkwaliteit kon waarnemen B)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:48:
[...]

Het klinkt wat lullig maar waarom probeer je het zelf niet. Onderhandelen is een sport. Ook voor de verkoper. Die krijgt namelijk zijn bonus over de omzet en niet over de winst. Er moet natuurlijk wel altijd winst gemaakt worden. Meestal is de ondergrens een marge van 5%. Dus een tv van 2000 levert een winst op van 100 euro. Tenminste als je goed onderhandelt. Daarnaast gaat het om de extra aankopen. Een kabeltje, een ophangbeugel etc. Daar pakt men dan in verhouding tot de tv veel meer winst op. Het gaat ook om de juiste timing (dus niet kort voor sluitingstijd) en tact (je in ieder geval niet gretig opstellen). Ga naar een winkelcentrum met een aantal aanbieders (It's, BCC, MM, Block etc.) dan kan je shoppen en de zaken tegen elkaar uitspelen. Zeker nu je weinig geld hebt en 'krap' zit moet je dit kenbaar maken aan de verkoper. Eigenlijk kan het niet maar ik zou het wel graag willen. Wedden dat het lukt! Veel succes.
Inderdaad, veel mensen onderschatten dit echt. Ik heb mijne ook gehaald bij een plaza waar meerdere winkels zijn. Toen gezegd dat ik wel érg graag die tv wilde maarja, het verschil met online prijs was moeilijk te rechtvaardigeren zei ik, natuurlijk wil ik meer betalen voor de service, maar niet 600 euro. Toen vroeg die voor hoeveel de tv online stond, en daarna ging er zonder moeite 300 euro van de prijs. Wel met een W2000, die is immers niet zo duur meer, maar die moet je zeker voor 1700 kunnen krijgen, met nog 200 euro terug op PS3. En dan heb ik nog eens moeite gedaan om naar de andere winkel te gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 01:53:
[...]

Inderdaad, veel mensen onderschatten dit echt. Ik heb mijne ook gehaald bij een plaza waar meerdere winkels zijn. Toen gezegd dat ik wel érg graag die tv wilde maarja, het verschil met online prijs was moeilijk te rechtvaardigeren zei ik, natuurlijk wil ik meer betalen voor de service, maar niet 600 euro. Toen vroeg die voor hoeveel de tv online stond, en daarna ging er zonder moeite 300 euro van de prijs. Wel met een W2000, die is immers niet zo duur meer, maar die moet je zeker voor 1700 kunnen krijgen, met nog 200 euro terug op PS3. En dan heb ik nog eens moeite gedaan om naar de andere winkel te gaan. :)
Ik heb begin dit jaar een 40w2000 gekocht. Het loont echt om te gaan shoppen bij grote winkels, gewoon even bij mediamarkt, bcc, its ed. binnenlopen, liefst een prijs laten opschrijven. De 40w2000 koste toen gem. zo'n € 2500,- echter met beetje onderhandelen kwam de prijs bij de winkels rond de € 2100,- uit. Vond het uiteindelijk nog te veel verschil met internet, bleef zo'n € 300,- inzitten, uiteindelijk maakt het mij niet uit welke naam op de vrachtwagen staat die de TV komt afleveren.

Maar de winkel-ketens hebben inderdaad genoeg marge in hun prijs zitten. Het loont zeker om even bij de concurent binnen te lopen en duidelijk te vragen naar korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over de tv in game mode, kan het geen kwaad als je constant in game mode kijkt?
Als dat irritante fluister geluid maar eens weg ging, zit aan de rechterkant van de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:25:
Als dat irritante fluister geluid maar eens weg ging, zit aan de rechterkant van de speakers.
Moet je tegen de vrouw zeggen dat ze niet aan de rechterkant van de tv moet gaan zitten... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbreuning
Zoals eerder vermeld heb ik mijn W3000 voor €2000 gekocht bij BCC Megastores. Verder moet je gewoon goed onderhandelen. Het werkt eigenlijk altijd wel. Behalve als je zo debiel laag gaat zitten. De W3000 is op dit moment denk ik voor minimaal €2000 te krijgen in een normale winkel. Overal staat 'ie namelijk nog voor €2600 standaard. Tenzij je aangeeft bij de Block dat je gewoon naar IT's loopt omdat je hem daar wel voor minder kan kopen ;-) Speel ze inderdaad tegen elkaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:50:
[...]

Moet je tegen de vrouw zeggen dat ze niet aan de rechterkant van de tv moet gaan zitten... :D
Eehh hehe, ik bedoelde uiteraard een fluitend geluid 8)7
Net een fluitketel, hoe langer aan staat, hoe harder he wordt, tot op zekere hoogte dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Weet iemand "toevallig" hoe je de AlphaCrypt Classic kunt downgraden?

Zojuist mijn ACC binnengekregen met firmware 3.12, maar die werkt (helaas) niet i.c.m. mijn Bravia. Nu begrijp ik dat 3.09 en 3.11 wel werken, maar als is de update draai dan krijg ik de mededeling dat de software op de CAM nieuwer is dan waarmee ik hem wil updaten (DUH :+ )
Edit: Overigens leverde een zoektocht op internet geen bruikbare informatie op :(

En zijn er mensen die een AlphaCrypt Classic hebben i.c.m. Casema? (ik weet vrijwel zeker van wel ;) ). Wat is de firmware waarmee jullie draaien?

[ Voor 7% gewijzigd door rally op 18-12-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
rally schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:29:
Weet iemand "toevallig" hoe je de AlphaCrypt Classic kunt downgraden?

Zojuist mijn ACC binnengekregen met firmware 3.12, maar die werkt (helaas) niet i.c.m. mijn Bravia. Nu begrijp ik dat 3.09 en 3.11 wel werken, maar als is de update draai dan krijg ik de mededeling dat de software op de CAM nieuwer is dan waarmee ik hem wil updaten (DUH :+ )
Edit: Overigens leverde een zoektocht op internet geen bruikbare informatie op :(

En zijn er mensen die een AlphaCrypt Classic hebben i.c.m. Casema? (ik weet vrijwel zeker van wel ;) ). Wat is de firmware waarmee jullie draaien?
Volgens Mascom, de fabrikant van de AlphaCrypt Classic CAM, is downgraden niet mogelijk. Er zit niets anders op dan of de AlphaCrypt Classic CAM om te ruilen voor één met een lagere firmware versie of te wachten op een nieuwe firmware update in de hoop dat dan het probleem is opgelost. Dat hangt er echter vanaf waar nu eigenlijk het probleem zit. Als dat in de Sony TV's zelf zit dan kan Mascom er waarschijnlijk ook niet veel aan veranderen want ze maken de CAM niet alleen voor Sony, maar voor veel meer apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo wie kan mij helpen ik ben aan het twijfelen tussen 40V3000 of een samsung le40f86.prijs is ongeveer het zelfde. bedankt al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:29:
Kijk eens rond in dit topic zou ik zeggen... In ieder geval versies 3.09, 3.11 en 3.12 werken bij Casema (tenzij je een full HD decoder hebt, dus de W of de X series, die schijnt niet te werken i.c.m. met de 3.12).

Ik heb zelf de Alphacrypt Classic i.c.m. met de 32D3000 en Casema en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
Bedankt voor de opmerkingen over het onderhandelen. Goed ook te horen dat €2000 voor de W3000 haalbaar zou moeten zijn, dat zou ik er nog net voor neer kunnen leggen.
Ik snap dat onderhandelen een spel is en dat je niet de winkel moet binnen stappen met een attitude. Ik moet alleen nog even bedenken welke winkels ik in 'het spel' zal betrekken. Locatie maakt me in principe niks uit... ik woon in het midden des lands (plus: lang leven de lease-auto!) maar ik krijg de indruk dat er bij de MM tegenwoordig bijvoorbeeld minder onderhandeld wordt.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

AAAAAAAARGGGG... kom er net achter dat de verkoper bij MediaMarkt een ENORME sukkels is (nou ja... dat had ik kunnen weten).
Ik heb de 40T3500 Bravia gekocht en an daar zou een DVB-C tuner in zitten... het is dus een DBV-T tuner. Nogal een verschil.

Mascom heeft me echt HEEL netjes te woord gestaan en we hebben alles geprobeerd om het aan de praat te krijgen. Uiteindelijk kom ik er dus achter dat er een hele andere tuner in zit. Darn.

Dus ik zal mijn CAM (helaas) terug moeten sturen :( Maar dis is wel een "waarschuwing" voor degene die een 40T3500 (gaan) kopen: De AlphaCrypt gaat er niet meer werken om dat die voor kabel tuner is. Niet voor "digitenne".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:29:
[...]

Bij Casema is het de vraag of je het Etalagekanaal kunt ontvangen. Die zit namelijk in de TS op 396.00 MHz, evenals:
  • Lig TV
  • Show TV
  • Turkmax TV
  • ATV TV
  • Kanal D
en dan nog een stuk of 25 digitale radiozenders incl. Sky Radio en Radio 538.
Potjan doosie...je hebt helemaal gelijk. Die heb ik idd niet. Ik dacht dat hij nu meer services vond dan op mijn andere Sony Bravia. Na ja...dan maar even wachten tot na januari! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand dit misschien ?
Ik las dat mijn 46W3000 ook True Cinema heeft en dat dat betekent dat hij een 1080p/24p signaal accepteert, zoals door een PS3 geleverd wordt.
Maar werkt dat ook wanneer je een Blu-Ray bestand vanaf je harddisk afspeelt, zoals mogelijk is met PowerDVD Ultra ? Heb je dan ook een 24p signaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:47
Stel je moet de keuze maken tussen een 46V3000 en een 46D3500, sony specs: http://www.sony.nl/produc...6V3000&models=KDL-46D3500, welke heeft dan de voorkeur?

Wat een oerwoud aan modellen bij sony, brrrr. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer Sony met nieuwe modellen komt? Wil graag weten of ik de komende 2 maanden nieuwe modellen kan verwachten ivm orientatie/aanschaf nieuwe tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAHRASTAFARI schreef op woensdag 19 december 2007 @ 07:53:
Stel je moet de keuze maken tussen een 46V3000 en een 46D3500, welke heeft dan de voorkeur?

Wat een oerwoud aan modellen bij sony, brrrr. :'(
pffft de verschillen zijn echt minimaal.

In feite verschillen alleen de vormgeving/kleur, theatre sync (D3500 wel), het aantal HDMI poorten (V3000: 3, D3500: 2), en het stroomverbruik (bij de D3500 is die 20% hoger, ik vraag me af waarom...).

Los van het eventuele prijsverschil zou ik zelf kiezen voor de D3500 omdat ik die glanzende rand van de V3000 niet mooi vind, en omdat theatre sync wellicht van pas kan komen... Dat hogere stroomverbruik kan ik me haast niet voorstellen als je ziet hoeveel de toestellen op elkaar lijken kwa specs.

Vreemd eigenlijk dat Sony twee zo sterk vergelijkbare modellen op de markt brengt. Waarom niet gewoon de V3000 in een matte uitvoering gaan leveren o.i.d.?

Edit: De D3500 lijkt ook de (iets) goedkopere van de twee te zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2007 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
De opeenstapeling van modellen en series bij sony levert alleen maar een totaal ondoorzichtig woud van tv's op. Wie komt hieruit nog wijs? Ook in de (overigens geweldige) startpost zie je bijvoorbeeld staan dat de D serie niet Full HD zou zijn, terwijl de 3500 daarbinnen weer wél Full HD is....wazig allemaal. Helaas is dit ook bij andere merken het geval.

Tenslotte heb ik hier ergens gelezen dat de 3550 dan hetzelfde zou zijn als de 3500, maar dan in het bruin....? Deze vind ik niet op de Sony site terug.

[ Voor 17% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 19-12-2007 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAHRASTAFARI schreef op woensdag 19 december 2007 @ 12:49:
De opeenstapeling van modellen en series bij sony levert alleen maar een totaal ondoorzichtig woud van tv's op. Wie komt hieruit nog wijs? Ook in de (overigens geweldige) startpost zie je bijvoorbeeld staan dat de D serie niet Full HD zou zijn, terwijl de 3500 daarbinnen weer wél Full HD is....wazig allemaal. Helaas is dit ook bij andere merken het geval.

Tenslotte heb ik hier ergens gelezen dat de 3550 dan hetzelfde zou zijn als de 3500, maar dan in het bruin....? Deze vind ik niet op de Sony site terug.
De D3550 is een zgn. 'shelter' model en wordt alleen ingezet bij de vakhandel. De D3500 is een model wat bij de ketens staat.

Verschil is dat de D3550 een glanzend afgewerkt speakerpaneel heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 12:12:
[...]

pffft de verschillen zijn echt minimaal.

In feite verschillen alleen de vormgeving/kleur, theatre sync (D3500 wel), het aantal HDMI poorten (V3000: 3, D3500: 2), en het stroomverbruik (bij de D3500 is die 20% hoger, ik vraag me af waarom...).

Los van het eventuele prijsverschil zou ik zelf kiezen voor de D3500 omdat ik die glanzende rand van de V3000 niet mooi vind, en omdat theatre sync wellicht van pas kan komen... Dat hogere stroomverbruik kan ik me haast niet voorstellen als je ziet hoeveel de toestellen op elkaar lijken kwa specs.

Vreemd eigenlijk dat Sony twee zo sterk vergelijkbare modellen op de markt brengt. Waarom niet gewoon de V3000 in een matte uitvoering gaan leveren o.i.d.?

Edit: De D3500 lijkt ook de (iets) goedkopere van de twee te zijn.
Het verschil is inderdaad de extra HDMI op de V3000, het design en de lichtopbrengst van het panel (D3500 450 cd en V3000 500 cd)

PS BRAVIA Theatre Sync hebben ze allebei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in het trotse bezit sinds twee weken van een Sony 46-V3000

Om een paar mensen te beantwoorden op de vraag wat je ervoor betaald heb is dat ik de meeste korting kreeg bij bcc ,ik heb daar de sony meegekregen voor 2100 euro en nog een spelletje gespeeld te hebben met de kadoos die je erbij krijg maar met de mededeling dat ik al zo een superkorting had gekregen ,heb ik toch nog een prinssesen tv meegekregen van 200 euro ,en dan nog is met de ps3 van sony denk ik niet dat het een vekeerde deal is geweest.

En nu had ik zelf ook nog een vraag kwa instellingen voor de v3000 ,ik moet eerlijk zegge dat de fabrieks instellingen niet zo goed zijn afgesteld voor mijn smaak ,maar heb een beetje lopen neuzen kan eigenlijk niet de juiste vinden ,en heb ook nog niet veel kunne vinde op internet ja andere modellen ,en die instellingen die ik gevonden heb op het forum bv die van de w en de x series zijn die ook voor de v series bedoelt of zijn het totaal andere beeldschermen

Mijn grootste probleem vind ik met de 3 keuzes die vanuit sony zijn afgeleverd zijn bij bioscoop te grauw ,standaard en levendig te fel zodat je best wel soms blokjes ziet bij snelle beelden,en dat je niet een keuze heb uit gebruiker optie,nu heb ik al vaak genoeg me instellingen terug moete zette via reset omdat je toch niet weet welke optie je moet verklooien door te teste wat mogelijk is

me set up is upc digital box ,xbox xmbc speler ben bezig met hd pack te versieren voor de componenten aansluiting en natuurlijk binnenkort de ps3 en hoop dat er net zoals de xbox een mogelijkheid bestaat om daar ook een xbmc op te draaien ik zou niet zonder kunne om eerlijk te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Deze deal zou ik ook direct doen, helaas geen BCC in de nabijheid. Ga gewoon wat zaken af en krijg ik geen 46V3000 of 46D3500 voor rond de 2000 (incl. gratis PS3), dan wacht ik gewoon langer :) .

[ Voor 73% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 19-12-2007 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAHRASTAFARI schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:06:
Deze deal zou ik ook direct doen, helaas geen BCC in de nabijheid. Ga gewoon wat zaken af en krijg ik geen 46V3000 of 46D3500 voor rond de 2000 (incl. gratis PS3), dan wacht ik gewoon langer :) .
wacht niet te lang actie is tot 31 dec de ps 3 dan wel te verstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
Bij Expert gingen ze niet lager dan €2300 voor een 40W3000... helaas pindakaas. Dan maar iets verder van huis gaan zoeken.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ze net binnengekregen hier.. Dus voor een goede prijs kan je me altijd eventjes mailen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bij Expert gingen ze niet lager dan €2300 voor een 40W3000... helaas pindakaas. Dan maar iets verder van huis gaan zoeken.
Bij Redcoon staat de 40W3000 momenteel op voorraad voor 1729 euro (1778 euro met levering). Mooie prijs lijkt mij.
Alleen geen PS3 er bij, maar die heb ik toch al. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 17:21:
Heb ze net binnengekregen hier.. Dus voor een goede prijs kan je me altijd eventjes mailen ;)
Mmmmmm wat bedoel je met net binnengekregen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-05 21:05
Kijk eens bij Foka in Rotterdam, daar heb ik maandag het duurdere broertje gekocht de 40x3500 voor 2600 euro. Ik heb deze tv nergens goedkoper kunnen vinden. De prijs de op hun website staat is niet de prijs die ze rekenen. Ik liep daar naa binnen en vroeg de prijs en kreeg gelijk zonder onderhandelen de prijs van 2600 te horen en ja toen was ik gelijk klaar,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
nimie schreef op woensdag 19 december 2007 @ 19:44:
[...]

Kijk eens bij Foka in Rotterdam, daar heb ik maandag het duurdere broertje gekocht de 40x3500 voor 2600 euro. Ik heb deze tv nergens goedkoper kunnen vinden. De prijs de op hun website staat is niet de prijs die ze rekenen. Ik liep daar naa binnen en vroeg de prijs en kreeg gelijk zonder onderhandelen de prijs van 2600 te horen en ja toen was ik gelijk klaar,
Me pcies hetzelfde afgelopen zondag. :*)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:38:
[...]

Mmmmmm wat bedoel je met net binnengekregen hier?
Dat ik er net 6 heb ontvangen van Sony dus dat ik voorlopig deze modellen wel even kan uitleveren.. Met natuurlijk de PS3 actie :) .. Jammer dat die actie maar tot eind deze maand duurt :(

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:16

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:44:
[...]

Jammer dat die actie maar tot eind deze maand duurt :(
Dat wel maar ach...... ik voorspel: vanaf 1 januari zal Sony de prijzen van de hull-hd toestellen met 200 euro naar beneden gooien :z

Verwijderd

Alfisti schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:51:
[...]

Dat wel maar ach...... ik voorspel: vanaf 1 januari zal Sony de prijzen van de hull-hd toestellen met 200 euro naar beneden gooien :z
Dat zou zomaar kunnen .. Ach dat is natuurlijk ook altijd leuk :)

• JAHRASTAFARI
Voor wie het wil weten:

Net besteld: een KDL46D3500 bij It's voor 2160 + 30 euro bezorgkosten. Levering begin januari.

Wellicht had ik toch nog door moeten rijden naar de BCC voor een betere prijs (zie vorige posts), maar deze ligt een half uur rijden verder.... :'(

Iemand enig idee hoe het zit met bestelling in 2007 en levering in 2008 ivm de PS3 actie? Ik begrijp van de verkoper dat je zowel de koopbon als leveringsbon moet inleveren bij Sony?

EDIT: Oeoei levering is gepland voor vrijdag 11 januari en de bonnen moeten binnen zijn voor maandag 14 januari....hoe ga ik dat doen.....? |:( :(

[ Voor 18% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 20-12-2007 14:28 ]

• dbreuning
Ik heb een vraag aantal vragen aan de Digitenne gebruikers (jaja ik heb ook gezocht op Digitenne in dit topic maar krijg maar 2 pagina's terug :-)):

Hoe sluit je de boel aan? Ik wil het gaan bestellen maar wil ook eerst ff kijken wat ik allemaal wel en niet nodig heb. De W3000 heeft een DVB-T tuner dus ik kan gewoon de Digitenne smartcard erin steken zonder een AlphaCrypt module te gebruiken toch? Moet ik dan daarbij ook nog de antenne van Digitenne aansluiten op mijn TV/smartcard/tuner van de TV? En kan ik van een vriend van mij zijn Digitenne pakketje lenen en het bij mij uitproberen (ik meen begrepen te hebben dat je standaard dan Ned 1 2 en 3 kan ontvangen)? Dit zodat ik de kwaliteit kan bekijken en evt. zelf overgaan op aanschaf van Digitenne.

Gaarne de expertise van de Digitenne/W3000 gebruikers _/-\o_

• dbreuning
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:18:
Voor wie het wil weten:

Net besteld: een KDL46D3500 bij It's voor 2160 + 30 euro bezorgkosten. Levering begin januari.

Wellicht had ik toch nog door moeten rijden naar de BCC voor een betere prijs (zie vorige posts), maar deze ligt een half uur rijden verder.... :'(

Iemand enig idee hoe het zit met bestelling in 2007 en levering in 2008 ivm de PS3 actie? Ik begrijp van de verkoper dat je zowel de koopbon als leveringsbon moet inleveren bij Sony?

EDIT: Oeoei levering is gepland voor vrijdag 11 januari en de bonnen moeten binnen zijn voor maandag 14 januari....hoe ga ik dat doen.....? |:( :(
Ik zou zeggen: bel even met de Sony-actie lijn hierover, het telefoonnummer is 0438800158. Heb net nog met ze gebeld om te kijken wat de status is van mijn bestelling (PS3 pakket).

Wat betreft dat doorrijden: ja idd maar ook voor een snelle levering. Had mijn W3000 op 06-12 besteld en had hem op 14-12 binnen.

[ Voor 6% gewijzigd door dbreuning op 20-12-2007 16:41 ]

• Mike22april
I'm confused:
Iedereen op dit forum heeft het er over dat Casema op 396 Mhz zit, maar in de handleiding van Casema staat dat ik 372,000 moet instellen en daar worden ook alle kanalen op gevonden.
Alleen de CAM met firmware 3.11 geeft aan dat decrypten volledig niet mogelijk is.

Haal ik eea door elkaar? Zo ja wat?

Thanks.

Verwijderd

Mike22april schreef op donderdag 20 december 2007 @ 17:54:
I'm confused:
Iedereen op dit forum heeft het er over dat Casema op 396 Mhz zit, maar in de handleiding van Casema staat dat ik 372,000 moet instellen en daar worden ook alle kanalen op gevonden.
Alleen de CAM met firmware 3.11 geeft aan dat decrypten volledig niet mogelijk is.

Haal ik eea door elkaar? Zo ja wat?
Als je een expert wilt worden raadt ik je de volgende link aan: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/

De netwerktabel zit bij Casema op 372,00 MHz en dit moet je dus inderdaad instellen als je de quick scan gebruikt. Op 396,00 zit bij Casema een transport stream (TS 9) die we nou juist niet kunnen ontvangen met de ingebouwde DVB-C tuner. Dus de zin "Iedereen op dit forum heeft het er over dat Casema op 396 Mhz zit" is nergens op gebaseerd.

• rampage_III
  • Laatst online: 31-05-2024
dbreuning schreef op donderdag 20 december 2007 @ 16:38:
[...]

Ik zou zeggen: bel even met de Sony-actie lijn hierover, het telefoonnummer is 0438800158. Heb net nog met ze gebeld om te kijken wat de status is van mijn bestelling (PS3 pakket).

Wat betreft dat doorrijden: ja idd maar ook voor een snelle levering. Had mijn W3000 op 06-12 besteld en had hem op 14-12 binnen.
:'( ik heb de mijne 02-12 besteld bij Steenweg/Utreg....
Nog steeds niet binnen....Heb wel contact opgenomen met ze, een paar dagen geleden...
De 20ste (vaandaag :*) ) krijgen ze weer bestellingen binnen...
maar... :X hij kan daar ook niet tussen zitten en dan wordt het pas in het nieuwe jaar.... :(
Alles is er al....de digitale tv....de muurbeugel, die hangt zelfs al!!!
Alleen de Tv nog niet...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:02:
[...]

2 maanden geleden besteld!!!
Zou deze week komen.......ik ben benieuwd of het gaat lukken.
10 dagen verder.....nog geen X3500........

Verwijderd

De KDL-40V3000 een week geleden bij Prijs-Topper (Groningen) gekocht voor een prijs van 1785,-
krijg het PS3 pakket te waarde van 599,- euro nog toegestuurd.

Verwijderd

De KDL-40V3000 een week geleden bij Prijs-Topper (Groningen) gekocht voor een prijs van 1785,-
krijg het PS3 pakket te waarde van 599,- euro nog toegestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rampage_III
  • Laatst online: 31-05-2024
Yessss!!!!
Kwam gisteren thuis en had voicemail van Steenweg!!!
Hij ligt klaar om opgehaald te worden!!!
FF inpakken en onder de kerstboom doen! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbreuning
rampage_III schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 08:33:
Yessss!!!!
Kwam gisteren thuis en had voicemail van Steenweg!!!
Hij ligt klaar om opgehaald te worden!!!
FF inpakken en onder de kerstboom doen! 8)7
Hoop dat je takken hoog beginnen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbreuning
rampage_III schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:56:
[...]

:'( ik heb de mijne 02-12 besteld bij Steenweg/Utreg....
Nog steeds niet binnen....Heb wel contact opgenomen met ze, een paar dagen geleden...
De 20ste (vaandaag :*) ) krijgen ze weer bestellingen binnen...
maar... :X hij kan daar ook niet tussen zitten en dan wordt het pas in het nieuwe jaar.... :(
Alles is er al....de digitale tv....de muurbeugel, die hangt zelfs al!!!
Alleen de Tv nog niet...
Welke muurbeugel heb jij trouwens gekocht? Ik zoek er namelijk ook nog één voor mijn W3000. Laat even weten a.u.b. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:56:
Ik ben in het trotse bezit sinds twee weken van een Sony 46-V3000

Om een paar mensen te beantwoorden op de vraag wat je ervoor betaald heb is dat ik de meeste korting kreeg bij bcc ,ik heb daar de sony meegekregen voor 2100 euro en nog een spelletje gespeeld te hebben met de kadoos die je erbij krijg maar met de mededeling dat ik al zo een superkorting had gekregen ,heb ik toch nog een prinssesen tv meegekregen van 200 euro ,en dan nog is met de ps3 van sony denk ik niet dat het een vekeerde deal is geweest.
Dus je dochter heeft een ldc tv van 46 inch op de kamer.
En jij een mooie prinsessen tv in de woonkamer })

* DarkChylde kon het niet laten :+

Volgens mij staan standaard altijd brightness en contrast te hoog.
Als je die omlaag gooit, dan wordt het al een stuk beter..
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.