Bij redcoon moet je niets bestellen, die houden je aan het lijntje! Ik heb daar ook weken zitten wachten op de 46x3500...annuleren die hap en ergens anders bestellen zou ik zeggen
Trouwens, de sony x3500 met alphacrypt 3.12 en multikabel blijkt niet te werken. Bij mij doet ie het in ieder geval niet en ik heb op diverse fora gezien dat meerdere hier last van hebben. Schijnt te maken hebben met de ingebouwde HD tuner...Iemand ook last van?
Never mind...uitgebreid besproken
[ Voor 7% gewijzigd door avdflier op 07-12-2007 20:55 ]
Anoniem: 37583
Bij Foka wordt je ook 6 weken aan het lijntje gehouden. Bestelling geannuleerd en bij de IT's besteld voor 2195. 3 dagen later de tv in huis.Evil Hobbit schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:06:
[...]
Je moet bij Foka ook gewoon in de winkel kopen.
edit:Typo
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 37583 op 07-12-2007 21:09 ]
Is er al zicht op een oplossing voor het @home probleem op de 369 frequentie?
Ik wou namelijk graag een 32D3000, maar als ik de ingebouwde tuner niet (volledig) kan gebruiken heb ik daar weinig zin in en wacht ik nog wel af tot een volgende versie
Ik wou namelijk graag een 32D3000, maar als ik de ingebouwde tuner niet (volledig) kan gebruiken heb ik daar weinig zin in en wacht ik nog wel af tot een volgende versie
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Heeft iemand de zip file van Alphacrypt 3.11 update nog ergens. Daar zou ik errug blij mee zijn!!!! Zou degene zo vriendelijk willen zijn een berichtje te posten met een download locatie!!! Ik heb perse de 3.11 nodig en NIET de 3.12
Anoniem: 236367
Het is geen @home probleem maar een Sony DVB-C tuner probleem... Het probleem wordt alleen zichtbaar als jouw kabelmaatschappij besluit om een transport stream met (interessante) kanalen op de 396 Mhz frequentie te zetten.Gugger schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:11:
Is er al zicht op een oplossing voor het @home probleem op de 369 frequentie?
Bij mijn weten is er geen zicht op een oplossing. Zoals al eerder gemeld zal Sony in het gunstigste geval een firmware update moeten maken, en aangezien Sony het standpunt heeft dat ze de ingebouwde DVB-C in Nederland niet ondersteunen zie ik dat nog niet zo snel gebeuren. En dan moet die firmware nog op de 1 of andere manier in de TVs geladen worden...
Ik vraag me af of dit probleem zich al geopenbaard heeft bij één van de kabeloperators die de ingebouwde DVB-C wél ondersteunen (volgens de Sony.nl site bestaan die namelijk wel in Finland, Duitsland, Zweden en Denemarken). Of zouden die toevallig allemaal geen transport stream op 396 Mhz hebben?
Ja maar waarom zijn er meerdere webshops die de hele X serie van de site afhalen? EOL ?avdflier schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 20:45:
Bij redcoon moet je niets bestellen, die houden je aan het lijntje! Ik heb daar ook weken zitten wachten op de 46x3500...annuleren die hap en ergens anders bestellen zou ik zeggen
En ik heb al betaald dus annuleren gaat niet zomaar.
Je weet dat je de 3.12 niet kunt downdaten (downgraden?) naar 3.11? Je schijnt de 3.11 volgens een eerdere bijdrage in dit draadje nog wel te kunnen kopen.avdflier schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:17:
Heeft iemand de zip file van Alphacrypt 3.11 update nog ergens. Daar zou ik errug blij mee zijn!!!! Zou degene zo vriendelijk willen zijn een berichtje te posten met een download locatie!!! Ik heb perse de 3.11 nodig en NIET de 3.12
Nee, die shop heeft z'n website niet geupdate want ik had ze ook gebeld maar hadden alleen 3.12Anoniem: 236367 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 22:48:
[...]
Je weet dat je de 3.12 niet kunt downdaten (downgraden?) naar 3.11? Je schijnt de 3.11 volgens een eerdere bijdrage in dit draadje nog wel te kunnen kopen.
Dat kan een leuke business zijn, versie 3.09 bestellen bij mascom, updaten naar 3.11 en dan weer verder verkopen.JJFS schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 22:52:
[...]
Nee, die shop heeft z'n website niet geupdate want ik had ze ook gebeld maar hadden alleen 3.12
Oops, ik zie net op de mascom site dat zij nu ook de 3.12 uitleveren...Anoniem: 236367 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 22:54:
[...]
Dat kan een leuke business zijn, versie 3.09 bestellen bij mascom, updaten naar 3.11 en dan weer verder verkopen.
Jaja dat weet ik, maar ik krijg straks de 3.05 versie. De 3.12 versie heb ik weer ingeleverd...Anoniem: 236367 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 22:48:
[...]
Je weet dat je de 3.12 niet kunt downdaten (downgraden?) naar 3.11? Je schijnt de 3.11 volgens een eerdere bijdrage in dit draadje nog wel te kunnen kopen.
Je kan gewoon annuleren bij Redcoon, ik had ook al betaald maar na de derde keer uitstellen heb ik het geannuleerd, kreeg met 4 dagen met geld terug. Ik heb em daarna bij central point besteld en binnen 2 dagen in huis!!!! De voorraad data van Central Point zegt nu 4 januari, dus er zullen wel leveringsproblemen zijn. Mijn werd ook geleverd op 18 november ongeveer, met productiedatum ook november. Voorraad heeft sony iig nietJJFS schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 22:47:
[...]
Ja maar waarom zijn er meerdere webshops die de hele X serie van de site afhalen? EOL ?
En ik heb al betaald dus annuleren gaat niet zomaar.
ik wil toch effe zegen dat het bij ons wel werkt de x3500 met 3.12 en multikabel. wij hadden trouwens in het begin de multikabel kaart verkeerd er in zitten. hij doet het nu perfect.avdflier schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 20:47:
Trouwens, de sony x3500 met alphacrypt 3.12 en multikabel blijkt niet te werken. Bij mij doet ie het in ieder geval niet en ik heb op diverse fora gezien dat meerdere hier last van hebben. Schijnt te maken hebben met de ingebouwde HD tuner...Iemand ook last van?
Jahoor, ik heb net me TV binnen en aangesloten. De KDL 32" D3000!! Alles is gewoon perfect
Ik heb dus GEEN digitale abbonnement, en ook GEEN cam kaart ofzo. Gewoon het plasticje zit in dat slot. Wat schetst mijn verbazing... Ik heb dus gewoon wel EPG en digitaal ontvangst van de standaard zenders!

Misschien dat dit nog verandert met de tijd, maar voorlopig geniet ik!
Ik heb dus GEEN digitale abbonnement, en ook GEEN cam kaart ofzo. Gewoon het plasticje zit in dat slot. Wat schetst mijn verbazing... Ik heb dus gewoon wel EPG en digitaal ontvangst van de standaard zenders!
Misschien dat dit nog verandert met de tijd, maar voorlopig geniet ik!
[ Voor 12% gewijzigd door edterbak op 08-12-2007 12:32 ]
Hmm interessant... Klopt het dat je bij Multikabel zit (volgens je profiel woon je in Hoorn)?edterbak schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 12:31:
Multikabel geeft zelf aan op zijn website dat voor digitale ontvangst een decoder en smartcard nodig is, dus óók voor het standaardpakket. Misschien hebben ze die codering (tijdelijk) uitgezet?
Lijkt me dat Edterbak niet in Multikabel gebied zit want daar is alles gecodeerd met uitzondering van het TV Informatie kanaal en Regio 22. Dat hij EPG kan ontvangen in digitale modus klopt want de EPG informatie wordt niet gecodeerd doorgegeven. Daar heb je dus ook geen CAM of smartcard voor nodig.Anoniem: 236367 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 13:02:
Multikabel geeft zelf aan op zijn website dat voor digitale ontvangst een decoder en smartcard nodig is, dus óók voor het standaardpakket. Misschien hebben ze die codering (tijdelijk) uitgezet?
Als Edterbak het digitale standaard pakket kan bekijken dan zit hij of in CAIw gebied of in UPC gebied.
Anoniem: 155978
Zijn er meer mensen die kunnen bevestigen dat dit werkt bij Multikabel?Anoniem: 238570 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 18:51:
[...]
casebuilder schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:43:
Sinds enige tijd heb ik een 40D3000 icm een alphacrypt classic 3.09. Dit werkt op zich prima
maar met name nederland 3 en RTL4 zijn lastig te krijgen. Het duurt wel meer dan 30 seconden voordat er beeld komt, soms helemaal niet en dan moet ik eerst naar bv RTL7 waarna RTL4 wel werkt.
Herkent iemand dit probleem en is er een oplossing voor.
Ik had het probleem ook. Precies dezelfde situatie als jij. Ik heb het alphacrypt kaartje mee terug genomen naar de winkel en het daar laten updaten naar 3.12 (kon het niet thuis). Was zo gepiept. Probleem is nu helemaal weg.
Ik heb begrepen dat er na de update naar 3.12 geen weg terug meer is, ben dus enigzins terughoudend maar ik begin het heen en weer zappen zat te worden.
Ik zou de gok niet nemen als je TV ook HDTV ontvangst ondersteunt, dus van de W3000 of X3500 serie is. Staan de instellingen van de CAM wel goed?Anoniem: 155978 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 13:15:
Zijn er meer mensen die kunnen bevestigen dat dit werkt bij Multikabel?
Ik heb begrepen dat er na de update naar 3.12 geen weg terug meer is, ben dus enigzins terughoudend maar ik begin het heen en weer zappen zat te worden.
KLOPT! Ik ben verhuisd. Zit nu bij CaiW. Ik vind het geweldig!ArChie schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 13:15:
[...]
Lijkt me dat Edterbak niet in Multikabel gebied zit want daar is alles gecodeerd met uitzondering van het TV Informatie kanaal en Regio 22. Dat hij EPG kan ontvangen in digitale modus klopt want de EPG informatie wordt niet gecodeerd doorgegeven. Daar heb je dus ook geen CAM of smartcard voor nodig.
Als Edterbak het digitale standaard pakket kan bekijken dan zit hij of in CAIw gebied of in UPC gebied.
Welk beeld is mooier / strakker / voller / rustiger ( wat voor naampje der ook aan wilt geven ).
Een 32D3000 via HDMI aansluiten op de PC of via de VGA op 1:1 pixel mapping
Ik moet nog een kabel kopen vandaar dat ik het vraag.
Een 32D3000 via HDMI aansluiten op de PC of via de VGA op 1:1 pixel mapping
[ Voor 29% gewijzigd door Apoca op 08-12-2007 15:25 ]
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Ik heb thuis een htpc met ati 2600 pro kaartje + dvi(met geluid) > hmdi uitgang
En een x3500(besteld 23 dec komt hij)
En een dts surround systeem
Nou wil ik de htpc verbinden met de x3500 door middel van hdmi kabel,
En het geluid via de optische spif van de x3500 naar mijn surround set sturen,
Krijg ik dan altijd DTS geluid via mijn Surround systeem of word dat minder door de HDCP beveiliging ?
Heeft iemand daar ervaring mee ?
Krijg ik dan altijd DTS geluid via mijn Surround systeem of word dat minder door de HDCP beveiliging ?
Ik krijg dan alleen maar stereo geluid op de surround set, zelf werk ik met een optische kabel en een hdmi kabel uit mijn htpc, met spdifer als audio codec (mijn pc vond ac3filter niet zo leuk meer met 1080p icm dts/ac3) en dan heb ik wel pfect geluid.strammer_max schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 18:30:
Ik heb thuis een htpc met ati 2600 pro kaartje + dvi(met geluid) > hmdi uitgang
en geen problemen met lip snyc? omdat het geluid iets sneller is dan het beeld ??
Hoi.
Ik heb de 26 p 3000 sinds kort op het oog.
Maar is dit een goede t.v ? De prijs (€799) ligt hoger dan de gemiddelde t.v van het zelfde formaat in de winkel.(Amsterdam) Ik twijfel dan ook of deze prijs niet te hoog gegrepen is. Of dat de prijs kwaliteit verhouding prima in orde is.
Ik wil hem graag gebruiken voor eigenlijk alles
Als computer scherm.
Voor game's (ps3)
En voor gewoon t.v kijken (Digitaal)
p.s weet iemand welke t.v Sony gebruikt voor hun ps3 demopods ?
Bij deze alvast bedankt
Ik heb de 26 p 3000 sinds kort op het oog.
Maar is dit een goede t.v ? De prijs (€799) ligt hoger dan de gemiddelde t.v van het zelfde formaat in de winkel.(Amsterdam) Ik twijfel dan ook of deze prijs niet te hoog gegrepen is. Of dat de prijs kwaliteit verhouding prima in orde is.
Ik wil hem graag gebruiken voor eigenlijk alles
Als computer scherm.
Voor game's (ps3)
En voor gewoon t.v kijken (Digitaal)
p.s weet iemand welke t.v Sony gebruikt voor hun ps3 demopods ?
Bij deze alvast bedankt
[ Voor 6% gewijzigd door Jeffrey88 op 08-12-2007 21:20 ]
Nee geen last van lipsync problemenstrammer_max schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 19:34:
en geen problemen met lip snyc? omdat het geluid iets sneller is dan het beeld ??
Bedankt Cuber , dat stelt mij gerust, ik kwam net na het kopen van de x3500 dat de audio ingang die naast de pc ingang analoog is en niet spif(TULP) zoals de verkoopers zeiden, DUS IK BAALDE EEN BEETJE, maar jij maakt me weer vrolijk.
Anoniem: 155978
Ik heb een 40D3000 dus geen HD, maar als ik het probleem kan oplossen met de instellingen heeft dat natuurlijk de voorkeur. Kan je me hierbij helpen met de juiste settings?ArChie schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 13:31:
[...]
Ik zou de gok niet nemen als je TV ook HDTV ontvangst ondersteunt, dus van de W3000 of X3500 serie is. Staan de instellingen van de CAM wel goed?
Heb mijn 40 W3000 een maand geleden bij Prijstopper in Rijswijk gekocht voor 2150. Uiteraard inclusief de PS3 actie. De PS3 heb ik 2 weken erna binnen gekregen en voor 400 doorverkocht.Blindfold schreef op maandag 03 december 2007 @ 12:00:
Is het een idee om een lijst te maken van alle niet internetshops en de prijzen waar mensen hun FullHD Bravia's hebben gekocht, want (en ik hoop dat ik het mis heb) volgens mij kan je internetshops niet uitsluiten van zoekopdrachten in de pricewatch/kieskeurig.
Bij BCC vroegen ze namelijk 3199 voor de 46W3000 en dan is het zelfs met gratis PS3 al niet interessant in vergelijking met internetshops.
Denk dat het mogelijk moet zijn de 40W3000 nog voordeliger te krijgen nu ze alweer goed leverbaar zijn.
Voor 3.11 zou het er als volgt uit moeten zien:Anoniem: 155978 schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:05:
Ik heb een 40D3000 dus geen HD, maar als ik het probleem kan oplossen met de instellingen heeft dat natuurlijk de voorkeur. Kan je me hierbij helpen met de juiste settings?

Afhankelijk van de firmware versie kunnen sommige instellingen ontbreken.
Behalve "smartcard messages off" zijn dit de standaard instellingen van de CAM...ArChie schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:21:
[...]
Voor 3.11 zou het er als volgt uit moeten zien:
[afbeelding]
Afhankelijk van de firmware versie kunnen sommige instellingen ontbreken.
Vandaag bij Foka geweest, daar was de prijs voor de 40x3500 € 2599. Weet iemand al een goedkoper adres??? Dit lijkt mij namelijk een erg goed aanbieding incl de playstation actie
En Language/Sprache Deutsch natuurlijk niet te vergeten. De Smartcard messages off instelling is voornamelijk handig om de You are not entitled... berichten te onderdrukken als je op een kanaal komt dat niet tot je abonnement behoort. Dat scheelt weer een bericht dat je moet sluiten voordat je verder kan zappen.Anoniem: 236367 schreef op zondag 09 december 2007 @ 19:07:
Behalve "smartcard messages off" zijn dit de standaard instellingen van de CAM...
Het komt af en toe wel eens voor dat de standaard instellingen van de AlphaCrypt Classic CAM toch anders staan na aankoop als het bijvoorbeeld een overgenomen CAM is of als de dealer een upgrade heeft uitgevoerd en nog wat instellingen heeft gewijzigd. Controleren kan dus geen kwaad.
Negative, je hebt hdmi nodig.dbreuning schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:00:
Nog even een vraag wat betreft de KDL-40W3000 (voor de bezitters!): Is het mogelijk om via de VGA-aansluiting 1080p te ontvangen? De Xbox 360 kan bijv. via een VGA-aansluiting 1080p aan. Heeft iemand dit al geprobeerd?
Hoe heb je het dan werkend gekregen...ik heb alles geprobeerd maar niks werkt....??? Ik zou graag je instellingen willen aanhoren:Dkraakie7 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 11:40:
[...]
ik wil toch effe zegen dat het bij ons wel werkt de x3500 met 3.12 en multikabel. wij hadden trouwens in het begin de multikabel kaart verkeerd er in zitten. hij doet het nu perfect.
Het moet wel degelijk mogelijk zijn. Je zult alleen je VGA kabel moeten modificeren. Ff googlen naar Sync on green VGA cable levert je een paar schematjes op. En deze zouden ook voor de W3000 moeten werken (als het voor de W2000 werkt, ga ik daar maar even van uit). En dan heb je 1080p op je VGA ingang.
Wanna play?
Als ik een Sony t.v koop met p.c aansluiting kan ik gewoon de p.c stekker voor de monitor er in steken of moet ik er nog iets bij kopen.?
40W3000 binnen na een dikke maand wachten.
Toestel neergezet en Digitenne kaart ingestoken en starten maar. Alles werkt in één keer.
Mijn ervaring tot nu toe met de instellingen vanuit de doos zijn redelijk. Moet de TV helemaal instellen, en dat is niet even zo maar gedaan. AVIA dvd is ontzettend complex, en ook alle opties op de TV zelf zijn niet allemaal even duidelijk uitgelegd in de handleiding.
Na veel instellingen te hebben geprobeerd, is het beeld nu bijna perfect. Digitenne geeft zoveel beter beeld dan de standaard coax, valt me niet tegen. Alleen het afdraaien van de DVD van "the Pirates" deel III geeft nogal wat problemen. Gezichten zijn soms dubbel en haarstructuren lijken soms te zweven. Heb werkelijk geen idee waar die instelling zit.
Nu alleen nog even wachten op de PS3, dan gaan we de 1080p eens goed bekijken.
voor
- makkelijk te installeren
- DVB-T tuner werkt perfect met Digitenne
- mooi en strak beeld
- enorm mooie kleuren
- geluid van de standaard speakers is netjes
tegen
- ontzettend veel opties om beeld aan te passen
- vertraging in donkere structuren (haar en oppervlakten zijn soms dubbel)
Conclusie
Nu nog even perfect instellen met een goede vriend van me (40w2000 wel perfect ingesteld) en dan ben ik zeer blij.
Toestel neergezet en Digitenne kaart ingestoken en starten maar. Alles werkt in één keer.
Mijn ervaring tot nu toe met de instellingen vanuit de doos zijn redelijk. Moet de TV helemaal instellen, en dat is niet even zo maar gedaan. AVIA dvd is ontzettend complex, en ook alle opties op de TV zelf zijn niet allemaal even duidelijk uitgelegd in de handleiding.
Na veel instellingen te hebben geprobeerd, is het beeld nu bijna perfect. Digitenne geeft zoveel beter beeld dan de standaard coax, valt me niet tegen. Alleen het afdraaien van de DVD van "the Pirates" deel III geeft nogal wat problemen. Gezichten zijn soms dubbel en haarstructuren lijken soms te zweven. Heb werkelijk geen idee waar die instelling zit.
Nu alleen nog even wachten op de PS3, dan gaan we de 1080p eens goed bekijken.
voor
- makkelijk te installeren
- DVB-T tuner werkt perfect met Digitenne
- mooi en strak beeld
- enorm mooie kleuren
- geluid van de standaard speakers is netjes
tegen
- ontzettend veel opties om beeld aan te passen
- vertraging in donkere structuren (haar en oppervlakten zijn soms dubbel)
Conclusie
Nu nog even perfect instellen met een goede vriend van me (40w2000 wel perfect ingesteld) en dan ben ik zeer blij.
Ik werk al 2 jaar met Alpacrypt kaart en multi kabel,avdflier schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:37:
[...]
Hoe heb je het dan werkend gekregen...ik heb alles geprobeerd maar niks werkt....??? Ik zou graag je instellingen willen aanhoren:D
Ik doe dat via een htpc Alpacrypt versie 3.05 of hoger moet werken bij multikabel.
wat je mischien wel even moet vragen aan multikabel om je kaart opnieuw te activeren (resetten)
dan krijg je een speciaal signaal waardoor het werkt,
en multikabel heeft een goed forum met al dat soort zaken
Je hebt een VGA kabel ( http://nl.wikipedia.org/wiki/VGA ) nodig voor het beeld en een kabel met 3.5 mm pluggen ( zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Klink_%28stopcontact%29 ) aan beide zijden voor het geluid.Jeffrey88 schreef op maandag 10 december 2007 @ 00:42:
Als ik een Sony t.v koop met p.c aansluiting kan ik gewoon de p.c stekker voor de monitor er in steken of moet ik er nog iets bij kopen.?
Dus als je op je PC stekker voor de monitor een VGA kabel is dan is het antwoord: ja, voor wat betreft het beeld.
(bovenstaande is gebaseerd op de PC aansluiting bij de D3000).
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 236367 op 10-12-2007 20:08 ]
Anoniem: 239494
Zoals al eerder aangegeven sinds ruim een week de W3000 in bezit. Ik heb inmiddels een aantal instellingen geprobeerd. Sinds enkele dagen heb ik nu de instelling te pakken die ik het prettigst vind. Ter info: ik kijk digitale tv via de interne decoder.
Echter, ik ben niet tevreden over de beeldkwaliteit. Ik blijf last houden van ruis/ blokjesvorming. Dit speelt met name als het beeld donker is. Bijvoorbeeld een zwart, paars of donkerblauw jasje zie je deze ruis en/ of blokjes. Het beeld is dan voor dat deel erg wazig en onscherp.
Vrijdag de bluray gekeken van Harry Potter --> bij donkere delen (bijna de hele film) hetzelfde probleem. The Sopranos op dvd --> halve gezichten die wegvallen.
Gisteren naar Miljoenenjacht op tv gekeken --> eindelijk kraakhelder beeld. Totdat de leader na de reclame voorbij komt en ik weer blokjes zie van een 1 cm2. Ook de HD-kanalen vertonen in enige mate dit probleem.
Ik zit tussen de 2,5 en 3,5 meter van de tv vandaan. Mijn vraag is nu:
- Heeft dit met de instellingen te maken (zo ja, suggesties?)
- Is dit gewoon het leed dat een lcd-bezitter moet doormaken?
- Is er iets mis met mijn tv?
Echter, ik ben niet tevreden over de beeldkwaliteit. Ik blijf last houden van ruis/ blokjesvorming. Dit speelt met name als het beeld donker is. Bijvoorbeeld een zwart, paars of donkerblauw jasje zie je deze ruis en/ of blokjes. Het beeld is dan voor dat deel erg wazig en onscherp.
Vrijdag de bluray gekeken van Harry Potter --> bij donkere delen (bijna de hele film) hetzelfde probleem. The Sopranos op dvd --> halve gezichten die wegvallen.
Gisteren naar Miljoenenjacht op tv gekeken --> eindelijk kraakhelder beeld. Totdat de leader na de reclame voorbij komt en ik weer blokjes zie van een 1 cm2. Ook de HD-kanalen vertonen in enige mate dit probleem.
Ik zit tussen de 2,5 en 3,5 meter van de tv vandaan. Mijn vraag is nu:
- Heeft dit met de instellingen te maken (zo ja, suggesties?)
- Is dit gewoon het leed dat een lcd-bezitter moet doormaken?
- Is er iets mis met mijn tv?
Dit lijkt op een overactieve ruisonderdrukking, mogelijk in het menu terug te vinden onder een of andere naam? Dit is namelijk bij elk merk anders.Anoniem: 239494 schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:10:
sprache: duitsavdflier schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:37:
[...]
Hoe heb je het dan werkend gekregen...ik heb alles geprobeerd maar niks werkt....??? Ik zou graag je instellingen willen aanhoren:D
ca modus: multi/dynamic
smartkarte meldungen: 10SEK
erzwingen lesen originale: PMT: AUS
CA-PMT lochzeit: 0 s
alphacrypt aplications/Updates
maar moet wel zeggen dat ik niks verandert heb hij deed het meteen en waar ik hem kocht scheen dat er een tijdje terug wel problemen mee waren en ik heb de goeie mee gekregen volgens hun.
Dit is onzin want de W3000 ondersteund WEL 1080p over VGA. Dit in tegenstelling tot de W2000.
Ik heb een 32D3000 en dus een interne DVB-T tuner.
Ik kijk tv via de analoge kabel, maar zou ook graag de dvb-t kanalen gebruiken (dan heb ik toch een paar kanalen in iets betere kwaliteit).
Ik heb een binnenhuisantenne waar de onvangst goed mee is.
Nu, het probleem:
Voor zowel de analoge kabel als de binnenhuis-dvbt-antenne wordt dezelfde ingang gebruikt.
En de hele tijd versteken is niet leuk en onhandig.
Dus ik zal een soort splittertje moeten hebben. Ik had hier nog een prulleke liggen, ongeveer zoals dit: http://cgi.benl.ebay.be/C...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Maar aangezien die aanluiting nogal ongelukkig geplaatst is is het onmogelijk dat ding te gebruiken (de tvbehuizing zit te kort op de ingang waardoor je ze gewoonweg niet allebei erin kunt steken).
Lange uitleg, maar dus...weet iemand hier een goede oplossing voor?
Ik kijk tv via de analoge kabel, maar zou ook graag de dvb-t kanalen gebruiken (dan heb ik toch een paar kanalen in iets betere kwaliteit).
Nu, het probleem:
Voor zowel de analoge kabel als de binnenhuis-dvbt-antenne wordt dezelfde ingang gebruikt.
Dus ik zal een soort splittertje moeten hebben. Ik had hier nog een prulleke liggen, ongeveer zoals dit: http://cgi.benl.ebay.be/C...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Maar aangezien die aanluiting nogal ongelukkig geplaatst is is het onmogelijk dat ding te gebruiken (de tvbehuizing zit te kort op de ingang waardoor je ze gewoonweg niet allebei erin kunt steken).
Anoniem: 244561
Ik heb ondertussen alle posts met Alphacrypt en Bravia doorgelezen, maar ik krijg geen helderheid over de verschillende situaties die kunnen optreden.
Ik heb een 40W2000, Alphacrypt 3.12 en Casema. Sony herkent de Alphacrypt, Alphacrypt herkent de Casema kaart. Ik kan in het digitale menu van Sony zoeken naar services, maar dit levert niets op.
Ik zie geen stap of menuitem waar het de frequentie (372 of 37200) en het netwerkid (05555) ingevuld kunnen worden.
Heeft iemand screenpics of aanwijzingen dat dit nu een typisch gevalletje 'werk niet' is of dat ik stappen mis....
Ik heb een 40W2000, Alphacrypt 3.12 en Casema. Sony herkent de Alphacrypt, Alphacrypt herkent de Casema kaart. Ik kan in het digitale menu van Sony zoeken naar services, maar dit levert niets op.
Ik zie geen stap of menuitem waar het de frequentie (372 of 37200) en het netwerkid (05555) ingevuld kunnen worden.
Heeft iemand screenpics of aanwijzingen dat dit nu een typisch gevalletje 'werk niet' is of dat ik stappen mis....
De 40W2000 heeft geen kabel decoder ( DVB-C ) aan boord, alleen een digitenne ( DVB-T )decoder.Anoniem: 244561 schreef op maandag 10 december 2007 @ 12:19:
Je hebt dus geen fluit aan de Alphacrypt module.
Anoniem: 12442
ten eerste respect voor dit topic! 
Zelf heb ik een 4 weken geleden een Bravia 40x3500 bestelt bij Recoon.nl.
Krijg zojuist een mailtje dat de leveringsdatum is uitgestelt tot 4 januarie!!!!!??
Weet iemand van jullie of Sony leverings problemen heeft en of deze in staat zijn de 4e januarie uit te leveren of ben ik beter af dit pracht schrem ergens anders te bestellen?
Ik kijk uit naar jullie reacties!
groet
Hans
Krijg zojuist een mailtje dat de leveringsdatum is uitgestelt tot 4 januarie!!!!!??
Weet iemand van jullie of Sony leverings problemen heeft en of deze in staat zijn de 4e januarie uit te leveren of ben ik beter af dit pracht schrem ergens anders te bestellen?
groet
Hans
Anoniem: 233253
2 maanden geleden besteld!!!Anoniem: 12442 schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:04:
ten eerste respect voor dit topic!
groet
Hans
Zou deze week komen.......ik ben benieuwd of het gaat lukken.
Jongens, geloof me...Bij redcoon moet je NIET bestellen. Hun voorraad indicaties kloppen NIET....Ik heb al met diverse producten geprobeert te bestellen (zowel zakelijk als prive) maar ze blijven schuiven met leverdata!! ik zou zeggen annuleren die hap en zoeken naar andere bedrijven. Voor die 50 euro meer moet je het zeker laten bij redcoon!
Ja dat begrijp ik wel, maar het gaat juist om wat kraakie7 zegt, omdat het probleem specifiek met de sony x3500 serie komt. Ik weet niet wat voor TV u heeft, als het de x3500 is dan hoor ik graag de manier hoe je dit werkend heb gekregen!..strammer_max schreef op maandag 10 december 2007 @ 08:32:
[...]
Ik werk al 2 jaar met Alpacrypt kaart en multi kabel,
Ik doe dat via een htpc Alpacrypt versie 3.05 of hoger moet werken bij multikabel.
wat je mischien wel even moet vragen aan multikabel om je kaart opnieuw te activeren (resetten)
dan krijg je een speciaal signaal waardoor het werkt,
en multikabel heeft een goed forum met al dat soort zaken
@GO38 kan ik gewoon iedere vga kabel kopen die ik wil ? of zitten hier ook nog regeltjes aan vast.
Voor mijn D3000 (HD Ready toestel) heb ik inderdaad een gewone VGA kabel gekocht, met een lengte van 5 m. Het resultaat is uitstekend te noemen.Jeffrey88 schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:36:
@GO38 kan ik gewoon iedere vga kabel kopen die ik wil ? of zitten hier ook nog regeltjes aan vast.
Of dit ook goed werkt bij een Full HD tv kunnen anderen je misschien vertellen.
DVI naar VGA of VGA naar VGAAnoniem: 236367 schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:46:
[...]
Voor mijn D3000 (HD Ready toestel) heb ik inderdaad een gewone VGA kabel gekocht, met een lengte van 5 m. Het resultaat is uitstekend te noemen.
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
K vraag me af of de eerste beter beeld zou kunnen opleveren, als je dus een DVI aanvoer zou gebruiken. Maar weet niet of de stekkers dan wel vol bekabeld zijn natuurlijk.
ja, en niet alleen Sony heeft leverings problemen maar ook bijvoorbeeld JVC en Panasonic.Anoniem: 12442 schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:04:
Zowel de X3500, V3000 en W3000 komen zeer beperkt binnen en voor deze toestellen is bij de grossier gewoon een wachtlijst. ( wij krijgen dit jaar geen van deze toestellen nog binnen bijvoorbeeld )
da's mooi want dan kun je er donder op zeggen dat begin volgend jaar er weer veel te veel binnenkomt en dus de prijzen zullen dalenAlfisti schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:08:
[...]
ja, en niet alleen Sony heeft leverings problemen maar ook bijvoorbeeld JVC en Panasonic.
Zowel de X3500, V3000 en W3000 komen zeer beperkt binnen en voor deze toestellen is bij de grossier gewoon een wachtlijst. ( wij krijgen dit jaar geen van deze toestellen nog binnen bijvoorbeeld )
De Alphacrypt Classic heeft naast Irdeto, ook de Conax "aan boord". Wellicht is het dus mogelijk om de Alphacrypt te gebruiken i.c.m. een Digitenne smartcard...Alfisti schreef op maandag 10 december 2007 @ 12:42:
De 40W2000 heeft geen kabel decoder ( DVB-C ) aan boord, alleen een digitenne ( DVB-T )decoder.
Je hebt dus geen fluit aan de Alphacrypt module.
Dit is natuurlijk wel een dure oplossing aangezien een losse Conax CAM stukken minder kost dan de Alphacrypt Classic.
Wat dacht je van een kort stukje coax kabel tussen de TV en de splitter?Jack3770 schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:56:
Ik vraag me wel sterk af of je een splitter (verdeler) kunt gebruiken hiervoor of dat je specifiek een combiner moet hebben (zie https://www.cardwriter.nl/nl/pd1156897859.htm?categoryId=67 ). Op de door jou getoonde splitter staat 1 x "in" en 2 x "out" terwijl jij hem dus andersom wilt gebruiken.
Met wat googlen vond ik o.a. nog het volgende:
"A combiner is simply a splitter hooked up backwards. It combines the channels on two or more separate cables onto one cable. The only drawback to this piece of magic, is that the cables being combined cannot have any channels in common with each other. The resulting signal on that channel would be trashed."
[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 236367 op 10-12-2007 20:29 ]
Anoniem: 238570
Zeker weten, want dan heb je een digitaal signaal en dat is gewoon beter dan analoog VGA. Moet je wel een DVI naar HDMI kabel gebruiken. Ik gebruik dit ook, met zelfs een lengte van 15m, en het beeld is perfect.Apoca schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:33:
K vraag me af of de eerste beter beeld zou kunnen opleveren, als je dus een DVI aanvoer zou gebruiken. Maar weet niet of de stekkers dan wel vol bekabeld zijn natuurlijk.
Anoniem: 238570
Aanvulling: Er gaat geen geluid door wanneer je DVI-HDMI gebruikt, maar dat is bij een VGA kabel uiteraard ook niet het geval. Dus geluid apart naar de stereo met een paar tulpstekkertjes.Apoca schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:33:
Zo wat heb jij een goede ogen zeg!Anoniem: 238570 schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:31:
Ik gebruik dit ook, met zelfs een lengte van 15m, en het beeld is perfect.
Dan kan ik net zo goed gelijk HDMI gebruiken. Het ging mij om de 1:1 Pixel mapping via de VGA aansluiting op de 32D3000.Anoniem: 238570 schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:31:
[...]
Moet je wel een DVI naar HDMI kabel gebruiken.
Anoniem: 141588
Maar heb je dan ook een X3500 TV of toch een andere ?kraakie7 schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:45:
[...]
sprache: duits
ca modus: multi/dynamic
smartkarte meldungen: 10SEK
erzwingen lesen originale: PMT: AUS
CA-PMT lochzeit: 0 s
alphacrypt aplications/Updates
maar moet wel zeggen dat ik niks verandert heb hij deed het meteen en waar ik hem kocht scheen dat er een tijdje terug wel problemen mee waren en ik heb de goeie mee gekregen volgens hun.
Toch hier maar even een vraag posten:
Ik was eerst van plan een Samsung LE32R81 te gaan halen. Maar na redelijk wat negatieve geluiden gehoord te hebben over clouding e.d. ben ik toch maar weer verder gegaan met mijn zoektocht.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de KDL-26P3000 of de een maat grotere KDL-32P3000. Nadeel is dat voor de 26" versie je van een ander merk een 32" versie kunt kopen, maar dat maakt mij niet uit zolang de tv kwalitatief maar goed is. Nou heb ik het internet al afgespeurd, maar nergens heb ik echt gebruikerservaringen of reviews kunnen vinden voor de bovenstaande modellen. Nou heb ik dus de hoop dat zich hier een paar mensen bevinden die deze tv hebben en er hun mening over kunnen geven.
Ik was eerst van plan een Samsung LE32R81 te gaan halen. Maar na redelijk wat negatieve geluiden gehoord te hebben over clouding e.d. ben ik toch maar weer verder gegaan met mijn zoektocht.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de KDL-26P3000 of de een maat grotere KDL-32P3000. Nadeel is dat voor de 26" versie je van een ander merk een 32" versie kunt kopen, maar dat maakt mij niet uit zolang de tv kwalitatief maar goed is. Nou heb ik het internet al afgespeurd, maar nergens heb ik echt gebruikerservaringen of reviews kunnen vinden voor de bovenstaande modellen. Nou heb ik dus de hoop dat zich hier een paar mensen bevinden die deze tv hebben en er hun mening over kunnen geven.
Dat probleem heb ik dus ook
De prijs is idd hoger dan de gemiddelde 32 inch t.v maar het beeld ziet er echter wel zeer mooi uit
(Wat ik kan zien bij media markt)
De prijs is idd hoger dan de gemiddelde 32 inch t.v maar het beeld ziet er echter wel zeer mooi uit
(Wat ik kan zien bij media markt)
Als je een LCD / Plasma thuis doet afstellen zal het beeld altijd beter zijn dan hoe ze die dingen daar neer hangen. Das echt soms een bedroevende ellendeWat ik kan zien bij media markt

[ Voor 26% gewijzigd door Apoca op 10-12-2007 23:36 ]
dit is zekker de x3500 met een glas rand, maar let echt op hoe je het multikabel kaartje er in heb zitten. want daarvoor hebben wij ook een uurtje zitten klooien. toen hij goed zat zenders ingezet(laten snel scannen) en dan heb je iets van rond de 200 zenders ofzo.Anoniem: 141588 schreef op maandag 10 december 2007 @ 22:27:
[...]
Maar heb je dan ook een X3500 TV of toch een andere ?
meer hebben wij niet gedaan
Ik denk dat ik toch maar voor de KDL-32P3000 ga. Enige wat mij een beetje tegen staat is dat er op het internet zo weinig over te vinden is.
Punt is dat ik nu in de VS zit en wanneer ik thuis kom staat er een ps3 op mij te wachten. Aangezien ik al een jaar of 10 met dezelfde tv zit is het nu dus tijd voor een update. Vanavond even bij de best buy (hier in de VS) langs geweest en daar hadden ze de 26" variant staan. Wat mij opviel was dat het beeld toch net iets beter was als dat van de samsungs, maar vooral de kijkhoek was erg goed. Zelfs van de zijkant gekeken zag het er nog erg goed uit.
Mijn bedoeling is echter wel dat ik met deze tv weer een lange tijd vooruit ga, dit zijn voor mij echt aankopen die ik voor een jaar of 6-10 doe. Het gaat mijn eerste lcd-tv worden en na mij een kleine 2 maanden georienteerd te hebben denk ik dat ik nu dus de beslissing ga maken.
Iemand nog laatste tips / gebruikerservaringen tov de KDL-32P3000?
Punt is dat ik nu in de VS zit en wanneer ik thuis kom staat er een ps3 op mij te wachten. Aangezien ik al een jaar of 10 met dezelfde tv zit is het nu dus tijd voor een update. Vanavond even bij de best buy (hier in de VS) langs geweest en daar hadden ze de 26" variant staan. Wat mij opviel was dat het beeld toch net iets beter was als dat van de samsungs, maar vooral de kijkhoek was erg goed. Zelfs van de zijkant gekeken zag het er nog erg goed uit.
Mijn bedoeling is echter wel dat ik met deze tv weer een lange tijd vooruit ga, dit zijn voor mij echt aankopen die ik voor een jaar of 6-10 doe. Het gaat mijn eerste lcd-tv worden en na mij een kleine 2 maanden georienteerd te hebben denk ik dat ik nu dus de beslissing ga maken.
Iemand nog laatste tips / gebruikerservaringen tov de KDL-32P3000?
Thanks. Zal het binnenkort zelf uitproberen wanneer ik hem binnen heb.Furfoot schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:31:
[...]
Dit is onzin want de W3000 ondersteund WEL 1080p over VGA. Dit in tegenstelling tot de W2000.
www.easysoftwaredeployment.nl | www.provolve.nl
Anoniem: 2389
Weet iemand of die Sony actie coupons ergens te krijgen / organiseren zijn? Dit omdat ik hem wellicht via een webshop wil gaan aanschaffen...
Nee volgens mij gaat dit niet. Toen ik mijn TV kocht heb ik dat ook nagevraagd of deze niet ergens te downloaden is maar dat is niet zo. Op het formulier staat ook een speciale code die gekoppeld is aan de winkel denk ik. Tenzij je iemand kent bij een echte winkel...Anoniem: 2389 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:31:
Weet iemand of die Sony actie coupons ergens te krijgen / organiseren zijn? Dit omdat ik hem wellicht via een webshop wil gaan aanschaffen...
Mijn TV komt trouwens vrijdag binnen
Kan ik meteen checken of 1080p via VGA goed gaat.
Anoniem: 233253
Dat gaat niet goed.Anoniem: 2389 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:31:
Je moet namelijk de factuur en streepjescode overleggen. Eerder in dit topic is al eens uitgelegd dat Sony niet meerwerkt als je via een webshop hebt gekocht.
Laatste vraag, welke serie is de betere van de 2: de S serie of de P serie?
Verschillen die ik heb kunnen vinden in de 32S3000 tov de 32P3000 zijn:
- De P variant heeft een iets hoger contrast, 1800:1 tov 1600:1.
- De S serie heeft SCG-CCFL tov CCFL voor de P serie.
Voor de rest niks noemenswaardig. Prijsverschil tussen beide varianten is niet erg hoog, maar nu vraag ik mij af welk van deze 2 belangrijker is. Een iets hoger contras of de verschillen in achtergrond verlichting.
Voor de rest niks noemenswaardig. Prijsverschil tussen beide varianten is niet erg hoog, maar nu vraag ik mij af welk van deze 2 belangrijker is. Een iets hoger contras of de verschillen in achtergrond verlichting.
Anoniem: 181215
Heb vandaag, ter vervanging van mijn Sony 40" HD-ready tv een 46W3000 gekocht. Moet hem nog fijn afstellen, maar nu al prachtig beeld.
Wat een verschil in prijzen trouwens. Bij Correct Euro 2999,- , maar gekocht bij Radio von Burg in R'dam voor Euro 2599,- met de Sony coupon.
Denk dat von Burg een van de goedkoopste, normale, winkels is.
Wat een verschil in prijzen trouwens. Bij Correct Euro 2999,- , maar gekocht bij Radio von Burg in R'dam voor Euro 2599,- met de Sony coupon.
Ik ben ook van plan om 26" lcd te kopen. Ik zit te twijfelen tussen de panasonic TX-26LX70 en de Sony 26t3000. De sony wint het voor mij op bijna alle punten alleen heeft de Panasonic 100Hz en de Sony dus niet. Voor zover ik weet heeft Sony ook geen 100Hz variant in het 26" segment.
Twee vragen:
1. Is dit een groot gemis?
2. Sony heeft de 100Hz techniek op de 32" en grotere lcd's.Doen ze dit omdat 100 Hz voor "kleinere" lcd-tv niet een grote meerwaarde heeft?
Twee vragen:
1. Is dit een groot gemis?
2. Sony heeft de 100Hz techniek op de 32" en grotere lcd's.Doen ze dit omdat 100 Hz voor "kleinere" lcd-tv niet een grote meerwaarde heeft?
Anoniem: 2389
Ik twijfel tussen de 40W3000 en de 40X3500. Het grote verschil is natuurlijk, buiten het design, de motionflow techniek. Nu lees ik daar veel wisselende berichten over. Ik ken de 100hz techniek van Philips modellen. Daar vind ik het een heel onnatuurlijk effect hebben. De beelden lijken opgenomen met een 'handycam'. De camerabewegingen zijn zeer strak maar ik vind het er niet realistisch uit zien.
Nu weet ik dat je de 100hz / motionflow, in ieder geval bij de X3500, kunt uitzetten. Maar om bijna Euro 500 meer te betalen voor iets wat je kunt uitzetten lijkt me niet zo'n strak plan.
In reviews lees ik dat uitzendingen van sportwedstrijden bv voetbal een stuk beter uitzien met motionflow.
Heeft iemand wellicht dezelfde afweging gemaakt?
Ik ga vooral dvb-c tv (overwegend sd) en op korte termijn 1080p films via een HTPC kijken .
Nu weet ik dat je de 100hz / motionflow, in ieder geval bij de X3500, kunt uitzetten. Maar om bijna Euro 500 meer te betalen voor iets wat je kunt uitzetten lijkt me niet zo'n strak plan.
In reviews lees ik dat uitzendingen van sportwedstrijden bv voetbal een stuk beter uitzien met motionflow.
Ik ga vooral dvb-c tv (overwegend sd) en op korte termijn 1080p films via een HTPC kijken .
ik heb de x3500Anoniem: 2389 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:33:
Ik twijfel tussen de 40W3000 en de 40X3500. Het grote verschil is natuurlijk, buiten het design, de motionflow techniek. Nu lees ik daar veel wisselende berichten over. Ik ken de 100hz techniek van Philips modellen. Daar vind ik het een heel onnatuurlijk effect hebben. De beelden lijken opgenomen met een 'handycam'. De camerabewegingen zijn zeer strak maar ik vind het er niet realistisch uit zien.
daar heb ik ook naar gekeken en bij mij was het vooral de pro engine en meer contrast dan de w3000. en nog een aantal punten
Anoniem: 112921
Alle Bravia's op een rijtje van onder naar boven:Slomy schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:24:
Laatste vraag, welke serie is de betere van de 2: de S serie of de P serie?
(budget) U-P-S-T-D-V-W-X (top)
Ik zou ook eens verder kijken dan de grote merken Philips en Sony, er is nog zoveel méér....!Anoniem: 2389 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:33:
Kijk bijvoorbeeld eens naar de Toshiba 46ZF335D, die in het buitenland (UK, duitsland) veel bekender is (test: http://www.areadvd.de/hardware/2007/toshiba_46zf355d_1.shtml).
Toshiba is zeker geen klein merk trouwens. Ik heb ook naar het Z model gekeken het design, de ps3 actie en de DVB-C van de sony gaf toch de doorslag om niet voor de toshiba te kiezen.
In Nederland is Toshiba toch echt nauwelijks bekend qua TV's.Furfoot schreef op woensdag 12 december 2007 @ 09:10:
Toshiba is zeker geen klein merk trouwens. Ik heb ook naar het Z model gekeken het design, de ps3 actie en de DVB-C van de sony gaf toch de doorslag om niet voor de toshiba te kiezen.
De ps3 actie kan zeker interessant zijn. Als ik echter bij zaken hier bij mij in de buurt kijk, dan zie ik alleen maar toaal erg dure Sony LCD's staan, met echt vele honderden euro's verschil met een webshop.
[ Voor 3% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 12-12-2007 09:39 ]
Dat zijn waarschijnlijk de adviesprijzen. Dat is bijna overal zo. Met een beetje bluffen en onderhandelen kom je al een heel stuk lager uit.JAHRASTAFARI schreef op woensdag 12 december 2007 @ 09:31:
[...]
In Nederland is Toshiba toch echt nauwelijks bekend qua TV's.
De ps3 actie kan zeker interessant zijn. Als ik echter bij zaken hier bij mij in de buurt kijk, dan zie ik alleen maar toaal erg dure Sony LCD's staan, met echt vele honderden euro's verschil met een webshop.
Inderdaad het kwam neer op 1600 euro online via een webshop de 42z3030 en dan los de ps3 erbij voor 500 euro of de 40W3000 voor 2100 in de winkel direct leverbaar.
Jack3770 schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:56:
Ik heb een 32D3000 en dus een interne DVB-T tuner.
Nu, het probleem:
Dank u voor het antwoord. Met zo'n soort splitter als ik heb gaat 't dus niet lukken.Anoniem: 236367 schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:16:
[...]
Wat dacht je van een kort stukje coax kabel tussen de TV en de splitter?
Ik vraag me wel sterk af of je een splitter (verdeler) kunt gebruiken hiervoor of dat je specifiek een combiner moet hebben (zie https://www.cardwriter.nl/nl/pd1156897859.htm?categoryId=67 ). Op de door jou getoonde splitter staat 1 x "in" en 2 x "out" terwijl jij hem dus andersom wilt gebruiken.
Met wat googlen vond ik o.a. nog het volgende:
"A combiner is simply a splitter hooked up backwards. It combines the channels on two or more separate cables onto one cable. The only drawback to this piece of magic, is that the cables being combined cannot have any channels in common with each other. The resulting signal on that channel would be trashed."
Maar ik vraag me af of het met zo een combiner wel werkt. Er staat dat zoiets de 2 signalen echt samenvoegd. Je mag dan geen dubelle kanalen hebben.
Maar in mijn geval gaat het echt om 2 aparte signalen die ook apart zouden moeten blijven (want ene werkt enkel via analoge coax, ander moet ik voor switchen naar digitale dvb-t).
Ik ga 't alleszins eens uitzoeken.
Als iemand anders iets weet...Shoot!
Anoniem: 244827
Beste allen,
Ik lees al een hele tijd dit forum in afwachting van mijn 40W3000. Er zijn verschillende settings de revue gepasseerd, echter niet speciciek voor dit toestel, ook niet op hdtvtest.co.uk.
Wie o wie kan dit vertellen? Lichtsensor aan/uit? Alvast bedankt
Ik lees al een hele tijd dit forum in afwachting van mijn 40W3000. Er zijn verschillende settings de revue gepasseerd, echter niet speciciek voor dit toestel, ook niet op hdtvtest.co.uk.
Wie o wie kan dit vertellen? Lichtsensor aan/uit? Alvast bedankt
Ik wil op 2 tv,s in huis een upc mediabox aansluiten(met 2 verschillende sets)
1 op mijn hd t.v en een op een beeldbuis.
Maar heb ik nog een extra kabel nodig om te zorgen dat er geen sprake is van kwaliteits verlies ?
Maar heb ik nog een extra kabel nodig om te zorgen dat er geen sprake is van kwaliteits verlies ?
Wat heeft dit met Sony Bravia te maken?Jeffrey88 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 18:45:
Ik wil op 2 tv,s in huis een upc mediabox aansluiten(met 2 verschillende sets)
Verder is je vraag me niet erg duidelijk. Naar mijn smaak ga je vanaf het punt waar de kabel je huis in komt evt.via een coax kabel naar een splitter. Na de splitter heb je 2 coaxkabels die elk naar één mediabox gaan. Zolang je geen enorm lange kabels hebt zou dit moeten werken, anders moet je i.p.v. de splitter een versterker gebruiken.
Het is verder van belang dat je goede kwaliteit kabels, splitter en connectoren gebruikt. Door te splitten heb je per definitie kwaliteitsverlies, maar het voordeel van digitale tv is dat zolang de kwaliteit van het signaal boven een bepaald minimum blijft, je een perfect beeld hebt...
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 236367 op 12-12-2007 20:21 ]
Anoniem: 241215
Ik heb de 46W3000 ook bij Radio Von Burg gekocht, en vind het ook een prima prijs.Anoniem: 181215 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:06:
Heb vandaag, ter vervanging van mijn Sony 40" HD-ready tv een 46W3000 gekocht. Moet hem nog fijn afstellen, maar nu al prachtig beeld.
Heb wel extra de Sony 5 jaar garantie erbij genomen voor 149,-- (inclusief aan-huis-service)
Bij andere winkels moet je 250,-- betalen voor 3 jaar extra garantie, zoals bv BCC
Anoniem: 181215
Nog even 2 vraagjes met betrekking tot mijn net aangeschafte 46W3000. Wie weet er antwoord op ?
1) Ik heb vooralsnog Light Sensor en Power Saving op UIT gezet.Ik zie echter een m.i. vreemd verschijnsel. Als het scherm helemaal zwart wordt, dan zie ik het na 1 a 2 seconden nog wat donkerder worden. Net of de verlichting (backlight dus) dan wat lager wordt geschakeld. Het viel mij bijvoorbeeld op bij 2001 Space Odyssey, waar middenin de film een pauze zit waarbij het scherm enkele minuten zwart wordt. Is dit toch normaal ?
2) Ook bij een zwart scherm zie ik rechts heel vaag een vlak van ca 10cm breed dat ietsje meer naar grijs neigt. Heb al begrepen dat dat clouding genoemd wordt. Het valt weliswaar nauwelijks op maar is dat toch iets om over te "klagen" ?
1) Ik heb vooralsnog Light Sensor en Power Saving op UIT gezet.Ik zie echter een m.i. vreemd verschijnsel. Als het scherm helemaal zwart wordt, dan zie ik het na 1 a 2 seconden nog wat donkerder worden. Net of de verlichting (backlight dus) dan wat lager wordt geschakeld. Het viel mij bijvoorbeeld op bij 2001 Space Odyssey, waar middenin de film een pauze zit waarbij het scherm enkele minuten zwart wordt. Is dit toch normaal ?
2) Ook bij een zwart scherm zie ik rechts heel vaag een vlak van ca 10cm breed dat ietsje meer naar grijs neigt. Heb al begrepen dat dat clouding genoemd wordt. Het valt weliswaar nauwelijks op maar is dat toch iets om over te "klagen" ?
Zojuist de 32S3000 besteld. Had een tijd geleden al via een kortingsactie op mijn vroegere werk een ps3 geregeld en nu dus eindelijk een fatsoenlijke tv. Dat is dus mooi thuis komen na 6 maanden studie in de VS
.
Dat noemen ze automatic dimming, dit heeft sony erin verwerkt als antwoord op jou tweede vraag. Je kunt het omzeilen door "Game Mode" aan te zetten. Deze instelling heeft als bijwerking dat je geen digital processing meer op het signaal los kan laten. Met name voor de X3500 heeft dit nare gevolgen aangezien je dan geen gebruik meer kunt maken van motionflow en de "100hz" techniek. Bij de W3000 zou ik eigenlijk altijd aanraden om game mode aan te zetten waar dit mogelijk is (kan niet bij analoog kabel, maar daar wil je toch DRC etc aanzetten).Anoniem: 181215 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 00:56:
Nog even 2 vraagjes met betrekking tot mijn net aangeschafte 46W3000. Wie weet er antwoord op ?
Persoonlijk vind ik de light sensor heel handig. Deze past namelijk de backlight voor je aan door de hoeveelheid licht te meten in de kamer, met als gevolg dat ik dus nooit meer aan mijn instellingen moet sleutelen. Overdag zet die de backlight redelijk hoog en 's avonds wordt deze netjes gematigd. Zodra ik de light sensor uit zet en de backlight op min zet dan nog is de backlight redelijk hoog en is het zwart nog lang niet echt zwart, de light sensor kan dit dus nog even extra terugschroeven.
Ik heb mijn settings al eens eerder gepost in deze thread maar ik heb in de tussentijd (na ontvangst van mijn PS3) een paar kleine aanpassingen gemaakt. Dit zijn nu de instellingen wat mij gewoon het beste beeld geeft voor PS3 spellen, Blue Ray, DVDs, HTPC etc en SD TV.
Beeld Instellingen
Picture mode: Cinema
Backlight: 9
Contrast: 90
Brightness: 49
Colour: 55
Colour Temp: Warm 2
Sharpness: 15 (30 voor SD TV)
Noise Reduction: Off
Mpeg noise reduction: Off
DRC: Off (aan voor SD TV reality 20, clarity 100)
Advanced Settings
Black Corrector: Off
Advanced Contrast Enhancer: Low
Gamma: Off
Clear White: Off
Colour Space: Standard
Live Colour: Off
Detail Enh: Off
Edge Enh: Off
White Balance
R gain: -4
G gain: 0
B gain: -2
R bias: 0
G bias: 0
B bias: 0
Setup
Power saving: Off
Light Sensor: On
Anoniem: 80492
Is er iemand die de KDL-40V3000 heeft opgehangen met de volgel's EFW 6305 steun? Op de site van vogels wordt vermeld dat de steun geschikt is voor deze tv, ik wil het echter graag zeker weten voordat ik hem online ga bestellen.
@go 38 Sorry heb me vraag in het verkeerde topic gesteld
[ Voor 6% gewijzigd door Jeffrey88 op 13-12-2007 16:16 ]
Anoniem: 244827
Ik heb vanmiddag mijn 40W3000 opgehaald en mij vallen een paar dingen op:
1. Teletekst, de achtergrond lijkt de kleur te kiezen van de balken, bijvoorbeeld pagina 100 heb
je een redelijk blauwe achtergrond, bij 316 paars, maar dus niet zwart, klopt dit?
2. Kijken vanaf de zijkant is fletser dan recht ervoor
3. Dat automatic dimming was me ook opgevallen, alleen de game modus aanzetten
geeft niet echt het mooiste beeld.
4. Vaak lijken objecten in de achtergrond minder scherp dan in de voorgrond
Kan ik aan bovenstaande iets doen met de instellingen, want daar worstel ik nog mee.
Ik heb digitale tv via extern kastje. Of wellicht de bekabeling?
Is verder een sierraad in de woonkamer, de lijst is prachtig met dat
geborstelde metaal. Nu maar wachten op de PS3
1. Teletekst, de achtergrond lijkt de kleur te kiezen van de balken, bijvoorbeeld pagina 100 heb
je een redelijk blauwe achtergrond, bij 316 paars, maar dus niet zwart, klopt dit?
2. Kijken vanaf de zijkant is fletser dan recht ervoor
3. Dat automatic dimming was me ook opgevallen, alleen de game modus aanzetten
geeft niet echt het mooiste beeld.
4. Vaak lijken objecten in de achtergrond minder scherp dan in de voorgrond
Kan ik aan bovenstaande iets doen met de instellingen, want daar worstel ik nog mee.
Ik heb digitale tv via extern kastje. Of wellicht de bekabeling?
Is verder een sierraad in de woonkamer, de lijst is prachtig met dat
geborstelde metaal. Nu maar wachten op de PS3
Past prima, alleen pokke werk met dat halve Heras hekwerk op de achterkant........Anoniem: 80492 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:40:
Is er iemand die de KDL-40V3000 heeft opgehangen met de volgel's EFW 6305 steun? Op de site van vogels wordt vermeld dat de steun geschikt is voor deze tv, ik wil het echter graag zeker weten voordat ik hem online ga bestellen.
Wij gebruiken meestal de VFW040, is simpeler en makkelijker op te hangen.
KloptAnoniem: 244827 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 17:21:
Dit topic is gesloten.