Wat je feitelijk nodig hebt is een audio in op de tv. Ken jouw tv niet, maar ik heb het met de mijne (ook dvi-hdmi met pc en 40d3000) opgelost door de audio vanuit de pc naar mijn stereo te laten lopen. Geluid speel ik dus via de stereo af, beeld via de tv. Prima oplossing voor mij althans.Welleweerd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 00:53:
Beste mensen, eindelijk in het bezit van een Sony Full HD TV.. gekocht bij de MM in hengelo voor 1549 euro, een KD40T3500, mooi ding en super strak beeld..
zit alleen met het volgende, heb er een mediacenter onderstaan en deze met een DVI --> HDMI adapter aangesloten, ik heb hem op de AV4 poort aangesloten en met een JACK3.5mm --> TULP stekker het geluid in de AV4 poort gedrukt, heb alleen geen geluid.. vervelend.. via de VGA aansluiting krijg ik wel geluid als ik DVI --> VGA en JACK --> JACK doe, maar dan heb ik een 720p resolutie
wie weet hoe ik met een DVI --> HDMI geluid kan krijgen, want volgens mij doe ik alles goed.
moet er een instelling in de TV veranderd worden of heeft iemand anders een suggestie?
ik hoor het hoop ik snel, wil graag 1080p MET geluid kijken, tis zonder geluid al schitterend![]()
heb al in GOT en google gezocht maar helaas niets kunnen vinden.
ja, dat is een mogelijkheid.. maar de komende tijd komt er nog niet een geluidset onder.. dus zeg maar ik heb alleen de TV als speaker..
maar ik vindt het vreemd dat bij HDMI 5 aansluiting geen tulp zit maar bij HDMI 4 wel.. er staat ook in de handleiding dat als je HDMI over beeld en geluid over TULP wilt, je HDMI 4 moet gebruiken.. als ik de HDMI kabel uit de TV trek terwijl ik audio afspeel dan krijg ik wel geluid.. met beide kabels niet..
iemand any idea?
maar ik vindt het vreemd dat bij HDMI 5 aansluiting geen tulp zit maar bij HDMI 4 wel.. er staat ook in de handleiding dat als je HDMI over beeld en geluid over TULP wilt, je HDMI 4 moet gebruiken.. als ik de HDMI kabel uit de TV trek terwijl ik audio afspeel dan krijg ik wel geluid.. met beide kabels niet..
iemand any idea?
Bedankt alvast
Anoniem: 241215
Dat hoop ik ookArChie schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 06:04:
[...]
Nu maar hopen dat UPC het basis TV pakket digitaal ongecodeerd door blijft geven.
We zitten nu digitaal te kijken, en een ander digitaal op te nemen.
Nu nog een keer mijn laptop aansluiten.
(1920x1080) natuurlijk.
Nogmaals Bedankt
HDMI kan geluid en beeld doorzenden. DVI alleen beeld!Welleweerd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 00:53:
Beste mensen, eindelijk in het bezit van een Sony Full HD TV.. gekocht bij de MM in hengelo voor 1549 euro, een KD40T3500, mooi ding en super strak beeld..
zit alleen met het volgende, heb er een mediacenter onderstaan en deze met een DVI --> HDMI adapter aangesloten, ik heb hem op de AV4 poort aangesloten en met een JACK3.5mm --> TULP stekker het geluid in de AV4 poort gedrukt, heb alleen geen geluid.. vervelend.. via de VGA aansluiting krijg ik wel geluid als ik DVI --> VGA en JACK --> JACK doe, maar dan heb ik een 720p resolutie
wie weet hoe ik met een DVI --> HDMI geluid kan krijgen, want volgens mij doe ik alles goed.
moet er een instelling in de TV veranderd worden of heeft iemand anders een suggestie?
ik hoor het hoop ik snel, wil graag 1080p MET geluid kijken, tis zonder geluid al schitterend![]()
heb al in GOT en google gezocht maar helaas niets kunnen vinden.
Misschien moet je in je tv of media center, denk laatste, instellen dat het geluid niet via de HDMI moet lopen, maar via de aangesloten TULP's.
Leeg
Anoniem: 234393
Heb vandaag na veel wikken en wegen toch de 40w3000 gekocht. Was in de aanbieding bij Foka voor 2184 euro incl. ps3. Het alternatief was de v3000, maar ik ben toch gezwicht....
Ik ben nu de hele avond bezig geweest alles in te stellen en het is een super beeld! Digitale tv van casema via de alphacryptcard, wow!
Daarna de ps3 aangesloten (die ik al had, dus ik heb er nu 1 te koop) en ik viel stijl achterover van het beeld. Eerst een spelletje, daarna Harry Potter. Alleen 1 ding heb ik nog niet uit kunnen vogelen....
Ik kan dus de HDMI aansluiting selecteren waarop de PS3 is aangesloten, alleen ik blijf links bovenin beeld zien dat ik dat 'kanaal' heb gekozen. Ik krijg het met geen mogelijkheid weg. Iemand die me dat kan uitleggen?
Ik ben nu de hele avond bezig geweest alles in te stellen en het is een super beeld! Digitale tv van casema via de alphacryptcard, wow!
Daarna de ps3 aangesloten (die ik al had, dus ik heb er nu 1 te koop) en ik viel stijl achterover van het beeld. Eerst een spelletje, daarna Harry Potter. Alleen 1 ding heb ik nog niet uit kunnen vogelen....
Ik kan dus de HDMI aansluiting selecteren waarop de PS3 is aangesloten, alleen ik blijf links bovenin beeld zien dat ik dat 'kanaal' heb gekozen. Ik krijg het met geen mogelijkheid weg. Iemand die me dat kan uitleggen?
Anoniem: 241933
Mag ik je wat vragen.Anoniem: 234393 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 00:20:
Heb vandaag na veel wikken en wegen toch de 40w3000 gekocht. Was in de aanbieding bij Foka voor 2184 euro incl. ps3. Het alternatief was de v3000, maar ik ben toch gezwicht....
Ben van deze ktv in 46 inch te kopen.
Heb je er ook een hdd/dvd recorder aan?
Zo ja hoe is de kwaliteit bij het afspelen van dvd?
ALvast bedankt.
Anoniem: 234393
Ik heb deze wel, maar ik ben er nog niet aan toegekomen om deze eraan te hangen. Wat ik wel al kan zeggen is dat ik het analoge beeld vooralsnog slecht vind. Dit zou betekenen dat het opgenomen beeld van een hddrecorder ook niet om over naar huis te schrijven is. Maar...dit kan er ook mee te maken hebben dat ik deze instellingen nog niet heb aangepast. Voor het digitale beeld heb ik dat wel al gedaan.Anoniem: 241933 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 09:52:
[...]
Mag ik je wat vragen.
Ben van deze ktv in 46 inch te kopen.
Heb je er ook een hdd/dvd recorder aan?
Zo ja hoe is de kwaliteit bij het afspelen van dvd?
ALvast bedankt.
Anoniem: 241933
Bedankt voor je snelle reactie.Anoniem: 234393 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 10:44:
[...]
Ik heb deze wel, maar ik ben er nog niet aan toegekomen om deze eraan te hangen. Wat ik wel al kan zeggen is dat ik het analoge beeld vooralsnog slecht vind. Dit zou betekenen dat het opgenomen beeld van een hddrecorder ook niet om over naar huis te schrijven is. Maar...dit kan er ook mee te maken hebben dat ik deze instellingen nog niet heb aangepast. Voor het digitale beeld heb ik dat wel al gedaan.
Ik wacht het nog even af.
ik snap dat DVI geen beeld kan geven.. maar mijn TV zit die HDMI kabel dus ook als AUDIO kabel.. dat wil ik niet.. ik wil in AV4 de TULP ingangen gebruiken voor AUDIO ipv HDMI.. dat is ook mogelijk maar hoe? als ik de tv aansluit met de HDMI.. en TULP heb ik wel beeld en geen geluid.. als ik de HDMI kabel er uit trek.. geen beeld wel geluid.. of moet ik iets met de HDMI kabel doen?
Bedankt alvast
Ook ik heb nu eindelijk mn 40W3000 binnen via Foka (prima zaak overigens)
Alleen als ik in mn alphacrypt de card van Caiway doe dan krijg ik een melding " Wrong smartcard inserted" in de decoder van caiwat zelf (samsung) doet hij het wel gewoon, iemand enig idee wat hier aan de hand is.
Alleen als ik in mn alphacrypt de card van Caiway doe dan krijg ik een melding " Wrong smartcard inserted" in de decoder van caiwat zelf (samsung) doet hij het wel gewoon, iemand enig idee wat hier aan de hand is.
[ Voor 12% gewijzigd door TheProphet op 01-12-2007 15:51 ]
Kaart verkeerd om in de AlphaCrypt? Als je dit of het vorige deel even nazoekt dan zijn er wel wat foto's te vinden die laten zien hoe de smartcard in de AlphaCrypt moet.TheProphet schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 15:50:
Ook ik heb nu eindelijk mn 40W3000 binnen via Foka (prima zaak overigens)
Of misschien heb je een AlphaCrypt Light in plaats van een AlphaCrypt Classic gekocht?
Anoniem: 107357
Is het normaal dat mijn lcd scherm (v3000) bij hele donkere scenes/zwart beeld wat lichte plekken heeft? Vooral in de hoeken. Weet dat mijn monitor van mijn laptop het ook heeft en mijn psp ook. Hoort dit gewoon bij lcd schermen?
Dit heb ik ook bij mijn laptop en pc scherm. Op mijn W3000 heb ik dit niet, deze backlight is hier totaal egaal.Anoniem: 107357 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:05:
Is het normaal dat mijn lcd scherm (v3000) bij hele donkere scenes/zwart beeld wat lichte plekken heeft? Vooral in de hoeken. Weet dat mijn monitor van mijn laptop het ook heeft en mijn psp ook. Hoort dit gewoon bij lcd schermen?
Ik woon in Doetinchem. Heb mijn sony al regelmatig een automatische scan laten doen naar ongecodeerde kanalen maar vindt geen enkel digitaal kanaal.ArChie schreef op donderdag 29 november 2007 @ 22:37:
[...]
Het is je bekend dat UPC het basis TV kanalen pakket digitaal ongecodeerd doorgeeft? Dat wil dus zeggen dat je zonder CAM en smartcard van UPC met de 46W3000 deze ongecodeerde digitale kanalen zou moeten kunnen vinden en direct weergeven zonder gebruikt te maken van de digitale decoder van UPC.
Of moet ik misschien handmatige instellingen doen met ID en frequentie. Alleen die ken ik niet.
Wie heeft advies voor Doetinchem
Goede tip! Werkt dat ook op de d3000? Ik heb nu nog geen digitale tv, ik neem aan dat je dat wel eerst moet aanvragen?
ArChie schreef op donderdag 29 november 2007 @ 22:37:
[...]
Het is je bekend dat UPC het basis TV kanalen pakket digitaal ongecodeerd doorgeeft? Dat wil dus zeggen dat je zonder CAM en smartcard van UPC met de 46W3000 deze ongecodeerde digitale kanalen zou moeten kunnen vinden en direct weergeven zonder gebruikt te maken van de digitale decoder van UPC.
Ik weet dat een groot probleem was bij de w2000. Misschien dat ze dit nog niet alle modellen hebben opgelost. Het heet clouding trouwens, zoek maar op...Anoniem: 107357 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:05:
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Ja, dat werkt ook op de D3000. En nee, je hoeft niet eerst digitale TV aan te vragen bij UPC want je ontvangt de digitale kanalen al, ook al heb je geen abonnement. Een abonnement is alleen nodig om de gecodeerde kanalen te kunnen bekijken, maar dat kan toch niet zonder Mediabox van UPC. Gewoon uitproberen zou ik zeggen.jaspov schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 20:56:
Goede tip! Werkt dat ook op de d3000? Ik heb nu nog geen digitale tv, ik neem aan dat je dat wel eerst moet aanvragen?
Zie ook het volgende topic in het vorige deel over de Bravia. Ik neem aan dat Doetinchem valt onder HE Zevenaar, dus probeer het eens met 43142 als Network ID en 9600 voor de symbol rate bij Quick Scan in plaats van de auto parameters. Vind je dan nog niets dan kan je ook nog één van de frequenties proberen in de netwerk tabel van HE Zevenaar op de digitale kabeltelevisie website zoals uitgelegd in het aangegeven bericht.pd0amn schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:38:
Ik woon in Doetinchem. Heb mijn sony al regelmatig een automatische scan laten doen naar ongecodeerde kanalen maar vindt geen enkel digitaal kanaal.
Of moet ik misschien handmatige instellingen doen met ID en frequentie. Alleen die ken ik niet.
Wie heeft advies voor Doetinchem
Contrast optimal en gamma op uit zetten, als die aanstaan kan dat bij sommige donkere beelden dit effect geven.Anoniem: 107357 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:05:
De knop helemaal llinks bovenin op je afstandbediening, tenminste als jij ook een RM-ED009 afstandbediening hebt. Anders moet je zoeken naar een knop waar een icoontje naast staat met een vierkantje met een i+ er in ....Anoniem: 234393 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 00:20:
Mijn V3000 gaat om de 10 minuten vanzelf uit en dan wil hij alleen weer aan als de stekker er uit is geweest
Dit is al mijn 2e v3000 in 2 weken. Kan nu zeker weer een nieuwe vragen.....?!
Zat dus verkeerd omArChie schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 16:00:
[...]
Kaart verkeerd om in de AlphaCrypt? Als je dit of het vorige deel even nazoekt dan zijn er wel wat foto's te vinden die laten zien hoe de smartcard in de AlphaCrypt moet.
Of misschien heb je een AlphaCrypt Light in plaats van een AlphaCrypt Classic gekocht?

Iemand in de buurt van Hoofddorp / Amstelveen die mn alphacrypt kan downgraden naar 3.09.
Flesje wijn / kratje bier ter vergoeding ofzo.
Anoniem: 238570
Wie kan mij helpen met de volgende issue. Ik heb een sony 40d3000 en een pioneer dvd-r recorder, aangesloten via scart. Dit werkt via smartlink, zodat programmagegevens en bijvoorbeeld de start van een opname vanuit de tv wordt gestuurd naar de recorder. Die gaat dan automatisch aan.
Als ik de tv programmeer via de electr programmagids en deze vervolgens op standby zet, start de opname netjes. De recorder wordt dus automatisch aangestuurd door de tv. Echter, ik krijg maar ongeveer 1 sec opname op de recorder. Verder loopt de opname wel door, maar de tv geeft geen signaal meer af. Alsof de recorder de tv een seintje teruggeeft om er maar mee te stoppen.
Wanneer ik de recorder nu via een andere scart aansluiting op de tv aansluit, blijft de tv wel het signaal afgeven via de scart. Alleen heb ik dan geen smartlink, wat inhoudt dat ik tv en recorder apart moet programmeren (deze laatste handmatig). Uiteraard gebruik ik liever de smartlink optie.
Wie weet raad?
Als ik de tv programmeer via de electr programmagids en deze vervolgens op standby zet, start de opname netjes. De recorder wordt dus automatisch aangestuurd door de tv. Echter, ik krijg maar ongeveer 1 sec opname op de recorder. Verder loopt de opname wel door, maar de tv geeft geen signaal meer af. Alsof de recorder de tv een seintje teruggeeft om er maar mee te stoppen.
Wanneer ik de recorder nu via een andere scart aansluiting op de tv aansluit, blijft de tv wel het signaal afgeven via de scart. Alleen heb ik dan geen smartlink, wat inhoudt dat ik tv en recorder apart moet programmeren (deze laatste handmatig). Uiteraard gebruik ik liever de smartlink optie.
Wie weet raad?
Anoniem: 230434
@home heeft in mijn regio (Sittard) afgelopen woensdag (28/11) een aantal zaken gewijzigd... Nu krijg ik een aantal zenders (bv. Nickelodeon) niet meer door op mijn 40D3000 met Alphacrypt CAM. Ik heb de Alphacrypt al geupdate naar 3.12 maar zonder succes. Kan iemand me hiermee helpen?
Tja, als je dit topic ook maar een beetje gevolgd had dan had je kunnen weten dat Sony TV's die ook HDTV ontvangst ondersteunen via de DVB-C tuner om onduidelijke reden niet samenwerken met een AlphaCrypt Classic CAM waarop firmware versie 3.12 staat. Ook is in dit topic te lezen dat een downgrade van firmware versie 3.12 niet mogelijk is. Als je deze CAM via een webshop hebt aangeschaft dan heb je dus een afkoelingsperiode van 7 dagen waarbinnen je het product weer terug kan zenden. Dat zou ik maar doen als ik jou was en dan proberen of je via een andere webshop misschien een AlphaCrypt Classic CAM met een lagere firmware versie te pakken kunt krijgen.TheProphet schreef op zondag 02 december 2007 @ 12:23:
Zat dus verkeerd om, maar ook ik heb dus het gezeur dat ie niet wil werken met versie 3.12
Iemand in de buurt van Hoofddorp / Amstelveen die mn alphacrypt kan downgraden naar 3.09.
Flesje wijn / kratje bier ter vergoeding ofzo.
Heb je al geprobeerd om gewoon even opnieuw naar de digitale kanalen te scannen? Zoja, is het netwerk ID voor je regio gelijk aan 2561? Zoja, dan zit Nickelodeon op de frequentie 396 MHz en die frequentie kan om onduidelijke reden niet ontvangen worden door Sony TV's met DVB-C tuner. Het upgraden van de AlphaCrypt CAM heeft geen enkele zin, je zal in dit geval bij Sony moeten aankloppen met een bug.Anoniem: 230434 schreef op zondag 02 december 2007 @ 12:24:
@home heeft in mijn regio (Sittard) afgelopen woensdag (28/11) een aantal zaken gewijzigd... Nu krijg ik een aantal zenders (bv. Nickelodeon) niet meer door op mijn 40D3000 met Alphacrypt CAM. Ik heb de Alphacrypt al geupdate naar 3.12 maar zonder succes. Kan iemand me hiermee helpen?
Bij mij werkt 3.12 hetzelfde als 3.11. Bij beide kan ik na de @home aanpassing van vorige week een aantal zenders (bv. Nickelodeon, Eurosport) niet meer vinden....
Sorry, niet goed in de tabel gekeken. Voor netwerk ID 1111 geldt ook dat de volgende kanalen op 396 MHz zitten:Anoniem: 230434 schreef op zondag 02 december 2007 @ 14:29:
Ik heb de kanalen inderdaad al opnieuw gescand (volledige scan en snelscan).. Beide zonder genoemde zenders (netwerkid is 1111)
TV:
- Nickelodeon/Comedy Central
- Eurosport
- Animal Planet
- MTV
- TMF
- Sport1
- Sport1 Extra
- Total Hits
- Magnificent 70s
- Dance Floor Fillers
- The Love Collection
- Classical Greats
- The Biggest Rock Anthems Ever
- The Alternative
- Perfect Dinner Party/Coffee Bar
- World Carnival
- Ultimate Urban
- Cool Jazz
- Just Chillout
- Still Got The Blues
- The Cocktail Lounge
- All Day Party
- Classical Orchestral
- Killer 80s
- Classical Calm
- The Main Event
- Schlager Greats
Blijkbaar is het een warmte probleem want ik heb de tv iets verplaatst en nu blijft hij het het doenAnoniem: 107357 schreef op zondag 02 december 2007 @ 11:17:
Mijn V3000 gaat om de 10 minuten vanzelf uit en dan wil hij alleen weer aan als de stekker er uit is geweestDit is al mijn 2e v3000 in 2 weken. Kan nu zeker weer een nieuwe vragen.....?!
Zit alleen nog met de lichte vlekken, het is minimaal ,maar of je er genoegen mee moet nemen??
De vorige v3000 die ik had had het een stuk erger, dus waarschijnlijk hebben ze het allemaal iets.
Kan het zijn dat de w3000 andere standaard instellingen heeft waardoor het niet zo opvalt? In de winkel viel me op dat dat scherm minder fel was. Kan het zijn dat die backlight gewoon standaard minder staat? ALs ik dat bij die van mij minder instel dan valt het veel minder op. Alleen vind ik het scherm mooier als hij feller staat.
Bedankt voor de info...
Hoe groot acht je de kant dat Sony hier iets aan gaat doen??
Nog een stomme vraag de frequentie van mijn netwerk staat op 356 Mhz, of heeft dit hier niets mee te maken??
Nog een stomme vraag de frequentie van mijn netwerk staat op 356 Mhz, of heeft dit hier niets mee te maken??
Hmm de alphacrypt heb ik al een maandje in huis, dan maar hopen dat de volgende upgrade het wel gaat doenArChie schreef op zondag 02 december 2007 @ 13:43:
[...]
Tja, als je dit topic ook maar een beetje gevolgd had dan had je kunnen weten dat Sony TV's die ook HDTV ontvangst ondersteunen via de DVB-C tuner om onduidelijke reden niet samenwerken met een AlphaCrypt Classic CAM waarop firmware versie 3.12 staat. Ook is in dit topic te lezen dat een downgrade van firmware versie 3.12 niet mogelijk is. Als je deze CAM via een webshop hebt aangeschaft dan heb je dus een afkoelingsperiode van 7 dagen waarbinnen je het product weer terug kan zenden. Dat zou ik maar doen als ik jou was en dan proberen of je via een andere webshop misschien een AlphaCrypt Classic CAM met een lagere firmware versie te pakken kunt krijgen.

Als je dit alleen gaat aankaarten sta je waarschijnlijk niet zo sterk omdat Sony zich dan zal verschuilen achter het feit dat men heeft aangegeven geen support op DVB-C ontvangst in Nederland te leveren. Probeer dus via dit forum lotgenoten bij @Home en Casema te vinden om er zo een gezamelijke actie van te maken richting Sony waarbij je duidelijk aangeeft dat het hier een tuner afstemmingsprobleem betreft op de 396 MHz frequentie gezien de ervaringen van zowel @Home als Casema klanten. Misschien dat jullie gezamelijk sterker staan en Sony met een firmware fix wil komen.Anoniem: 230434 schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:51:
Bedankt voor de info...
Nee, dit is de frequentie waar de Sony TV opzoek gaat naar de netwerk tabel voor netwerk ID 1111. In die netwerk tabel staan de overige gebruikte frequenties voor digitale TV zodat de TV weet waar hij moet zoeken. Eén van de frequenties die in de tabel genoemd wordt is de 396 MHz frequentie, maar kennelijk wil de Sony TV niet afstemmen of locken op die frequentie.Nog een stomme vraag de frequentie van mijn netwerk staat op 356 Mhz, of heeft dit hier niets mee te maken??
Anoniem: 239041
zeker wel problemen met lipsync, heb de 40x3500. rechtstreeks geluid uit de tv is uiteraard wel sync, maar dan ben je je 5.1 kwijt aangezien er alleen stereo uitkomt. je kan dit op 2 manieren oplossen, door de tv een 1080p signaal an te bieden (hij hoeft dan niet te upscalen en doet verder niets met t signaal, de ps3 is hier ideaal voor) of in t menu de 'gamemode' aanzetten, alleen zet ie dan wel je 100hz uit en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn!LCD_viewer schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:57:
Niemand die dus lipsync problemen heeft met zijn sony bravia en DVD set ?
je kan altijd nog een digital delay kastje tussen je digitale signaal zetten , maar dan ben je weer zo'n 200 dollar verder!
succes.
Anoniem: 243093
Ik heb gisteren in de mediamarkt in Utrrecht iemand van Casema gesproken. Deze beweerde dat per 1 januari Casema alle Sony Bravia met DVB-C decoders gaat ondersteunen. Het enige wat nodig is dat de smartcard geupdate wordt via een traditionele Samsung Decoder. Dit kun je ook bij de Media markt verzorgen. Kortom nog even geduld en alles is opgelost.
Als ik dit zo lees, en dan vooral het stukje over het moeten updaten van de smartcard in een traditionele Samsung ontvanger, dan bestempel ik dit als onzin. Was die persoon van Casema soms een helpdesk medewerker want een dergelijke bewering geeft duidelijk aan dat die persoon geen idee heeft hoe DVB-C in elkaar zit.Anoniem: 243093 schreef op zondag 02 december 2007 @ 17:56:
Ik heb gisteren in de mediamarkt in Utrrecht iemand van Casema gesproken. Deze beweerde dat per 1 januari Casema alle Sony Bravia met DVB-C decoders gaat ondersteunen. Het enige wat nodig is dat de smartcard geupdate wordt via een traditionele Samsung Decoder. Dit kun je ook bij de Media markt verzorgen. Kortom nog even geduld en alles is opgelost.
Het was een echte medewerker van Casema, geen idee of hij een helpdeskmedewerker was, maar ook ik heb gevraagd of hij dit zeker wist of dat dit verhaal klopt. Hij beweerde dat per 1-1-2007 de codering omgegooid wordt en er iets op de smartcard gezet wordt. Ook betekent het dat de mensen die nu de zaak werkend hebben geen ontvangst meer zullen hebben in het nieuwe jaar. Ook zij moeten hen kaart updaten.ArChie schreef op zondag 02 december 2007 @ 18:09:
[...]
Als ik dit zo lees, en dan vooral het stukje over het moeten updaten van de smartcard in een traditionele Samsung ontvanger, dan bestempel ik dit als onzin. Was die persoon van Casema soms een helpdesk medewerker want een dergelijke bewering geeft duidelijk aan dat die persoon geen idee heeft hoe DVB-C in elkaar zit.
Ik had laatst ook al bij de BCC vernomen dat Casema de Bravia toestellen gaat ondersteunen. Kortom er moet wel een kern van waarheid in zitten. Ook weet ik dat je smartcards wel degelijk van nieuwe dat kan voorzien.
We zullen het zien!
Nee, en dat zullen ook gescheiden netwerken blijven in de toekomst. Uiteraard is het wel de bedoeling dat beide netwerken dezelfde kanalen gaan aanbieden aan de Zesko klanten, maar dat wil nog niet zeggen dat ook de gebruikte apparatuur voor beide netwerken gelijk zal zijn en het wil ook niet persé zeggen dat de digitale kanalen via dezelfde Transport Streams op dezelfde frequenties worden aangeboden.Anoniem: 230434 schreef op zondag 02 december 2007 @ 18:23:
Zijn de netwerken van casema en @home tegenwoordig al gelijk???
Dan moet je mij toch eens uitleggen wat het eventueel wijzigen van de codering te maken zou hebben met het eventueel gaan ondersteunen van Bravia toestellen? Als de Irdeto kabelbedrijven al zouden overgaan tot het aanpassen van de codering dan doen ze dat om de AlphaCrypt Classic CAM buiten gebruik te stellen en je hebt nu eenmaal een CAM nodig om de smartcard in te stoppen voor het ontvangen van gecodeerde kanalen. Zonder CAM dus ook geen beeld en geluid op de Bravia.Anoniem: 243093 schreef op zondag 02 december 2007 @ 18:29:
Het was een echte medewerker van Casema, geen idee of hij een helpdeskmedewerker was, maar ook ik heb gevraagd of hij dit zeker wist of dat dit verhaal klopt. Hij beweerde dat per 1-1-2007 de codering omgegooid wordt en er iets op de smartcard gezet wordt. Ook betekent het dat de mensen die nu de zaak werkend hebben geen ontvangst meer zullen hebben in het nieuwe jaar. Ook zij moeten hen kaart updaten.
Ik had laatst ook al bij de BCC vernomen dat Casema de Bravia toestellen gaat ondersteunen. Kortom er moet wel een kern van waarheid in zitten. Ook weet ik dat je smartcards wel degelijk van nieuwe dat kan voorzien.
Waarschijnlijk weet de man van Casema ook niet precies wat er gaat gebeuren, maar hij had deze informatie van Casema HQ gekregen en wat ze precies gaan doen is mij ook niet duidelijk maar in ieder geval gaat hetbeter werken dan nu. Ook wist hij me te vertellen dat de alphacrypt card bruikbaar blijft. Deze worden momenteel ook verkocht in de MediaMarkt.ArChie schreef op zondag 02 december 2007 @ 18:39:
[...]
Dan moet je mij toch eens uitleggen wat het eventueel wijzigen van de codering te maken zou hebben met het eventueel gaan ondersteunen van Bravia toestellen? Als de Irdeto kabelbedrijven al zouden overgaan tot het aanpassen van de codering dan doen ze dat om de AlphaCrypt Classic CAM buiten gebruik te stellen en je hebt nu eenmaal een CAM nodig om de smartcard in te stoppen voor het ontvangen van gecodeerde kanalen. Zonder CAM dus ook geen beeld en geluid op de Bravia.
Ik heb er niet zo veel verstand van, maar ik zie regelmatig op dit forum dat dingen beter kunnen worden als Casema iets gaat veranderen. Dus ik ben nog steeds van mening dat dit verhaal klopt. Wat voor een belang zou Casema hebben om onzin hierover te vertellen. Hij adviseerde mij echter om de aankoop van het Casema Digitaal pakket uit te stellen tot het nieuwe jaar omdat ik dan alles in een keer goed kon kopen zonder extra updates hoeven uit te voeren. Kortom een "echte" verkoper had zo'n advies nooit gegeven.
Anoniem: 236260
Hoi,Anoniem: 234393 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 00:20:
als je je playstation 3 nog te koop hebt, wil je dan even een mailtje sturen naar jamesbondfan1#hetemail.com. moet natuurlijk hotmail zijn maar lijkt me logisch.
hoor het graag
Als deze persoon van Casema inderdaad aangaf dat de aanpassing geen effect had op de AlphaCrypt Classic CAM dan vermoed ik dat ze per januari 2008 waarschijnlijk de zogenaamde Condtional Access ID (CA_ID) van Casema gelijk trekken aan die van @Home en Multikabel. Casema gebruikt namelijk CA_ID 1538 (= 0x0602) terwijl @Home en Multikabel CA_ID 1540 (= 0x0604) gebruiken om het Irdeto 2 Conditional Access System (CAS) mee aan te duiden. Door die CA_ID op de smartcard weet de kabel ontvanger de juiste Irdeto 2 CAS informatie te vinden in de data van het digitale TV signaal. Het probleem is echter dat door de afwijkende CA_ID bij Casema de Zesko kabelbedrijven @Home, Casema en Multikabel straks geen één gemeenschappelijke Zesko smartcard kunnen aanbieden en dat is niet handig. Op dit moment zit er in het digitale TV signaal ook twee keer Irdeto 2 CAS informatie, namelijk één keer voor Casema abonnees en één keer voor de Multikabel abonnees waaraan Casema tegenwoordig ook het digitale TV signaal levert.Anoniem: 243093 schreef op zondag 02 december 2007 @ 18:52:
Waarschijnlijk weet de man van Casema ook niet precies wat er gaat gebeuren, maar hij had deze informatie van Casema HQ gekregen en wat ze precies gaan doen is mij ook niet duidelijk maar in ieder geval gaat hetbeter werken dan nu. Ook wist hij me te vertellen dat de alphacrypt card bruikbaar blijft. Deze worden momenteel ook verkocht in de MediaMarkt.
Bij deze aanpassing zullen ze inderdaad de Irdeto 2 smartcards voor Casema van een update moeten voorzien vanuit het kopstation van Casema. Voor de ontvangers en de AlphaCrypt Classic CAM zal dat verder niet uitmaken, maar waarschijnlijk zal de AlphaCrypt Classic CAM dat update protocol voor de Casema smartcard niet ondersteunen. Vandaar dat de Casema medewerker waarschijnlijk de opmerking maakte dat dit updaten van de smartcard alleen via een goedgekeurde kabel ontvanger kan.
Neemt verder niet weg dat deze update van de smartcard volgens mij verder geen enkele relatie heeft met het wel of niet ondersteunen van de Sony Bravia TV's door Casema of Zesko. Ook zal door de aanpassing van de CA_ID op de Casema smartcards in feite niets aan het codering worden verandert aangezien die CA_ID alleen maar gebruikt wordt voor de juiste Irdeto 2 CAS in het Casema digitale TV signaal. Er gaat daardoor ook niets beter of anders werken.
Anoniem: 236367
...1-1-2008 neem ik aan!Anoniem: 243093 schreef op zondag 02 december 2007 @ 18:29:
Hij beweerde dat per 1-1-2007 de codering omgegooid wordt en er iets op de smartcard gezet wordt.
Hij beweerde dat dan de KDL-40W30000 en de KDL-40X3500 problemen met de alphacrypt icm met software versie 3.12 opgeslost waren. Zou dat kunnen kloppen volgens jou?ArChie schreef op zondag 02 december 2007 @ 19:50:
[...]
Als deze persoon van Casema inderdaad aangaf dat de aanpassing geen effect had op de AlphaCrypt Classic CAM dan vermoed ik dat ze per januari 2008 waarschijnlijk de zogenaamde Condtional Access ID (CA_ID) van Casema gelijk trekken aan die van @Home en Multikabel. Casema gebruikt namelijk CA_ID 1538 (= 0x0602) terwijl @Home en Multikabel CA_ID 1540 (= 0x0604) gebruiken om het Irdeto 2 Conditional Access System (CAS) mee aan te duiden. Door die CA_ID op de smartcard weet de kabel ontvanger de juiste Irdeto 2 CAS informatie te vinden in de data van het digitale TV signaal. Het probleem is echter dat door de afwijkende CA_ID bij Casema de Zesko kabelbedrijven @Home, Casema en Multikabel straks geen één gemeenschappelijke Zesko smartcard kunnen aanbieden en dat is niet handig. Op dit moment zit er in het digitale TV signaal ook twee keer Irdeto 2 CAS informatie, namelijk één keer voor Casema abonnees en één keer voor de Multikabel abonnees waaraan Casema tegenwoordig ook het digitale TV signaal levert.
Bij deze aanpassing zullen ze inderdaad de Irdeto 2 smartcards voor Casema van een update moeten voorzien vanuit het kopstation van Casema. Voor de ontvangers en de AlphaCrypt Classic CAM zal dat verder niet uitmaken, maar waarschijnlijk zal de AlphaCrypt Classic CAM dat update protocol voor de Casema smartcard niet ondersteunen. Vandaar dat de Casema medewerker waarschijnlijk de opmerking maakte dat dit updaten van de smartcard alleen via een goedgekeurde kabel ontvanger kan.
Neemt verder niet weg dat deze update van de smartcard volgens mij verder geen enkele relatie heeft met het wel of niet ondersteunen van de Sony Bravia TV's door Casema of Zesko. Ook zal door de aanpassing van de CA_ID op de Casema smartcards in feite niets aan het codering worden verandert aangezien die CA_ID alleen maar gebruikt wordt voor de juiste Irdeto 2 CAS in het Casema digitale TV signaal. Er gaat daardoor ook niets beter of anders werken.
Anoniem: 241314
Zo heb de 40W2000 gekocht voor €1600,- bij BCC, wel mooie prijs
.. nou Nu nog even wachten op de ps3.. Hoop dat ik die snel krijg! Iemand enig idee hoelang dit ongeveer duurt?

Nee, want zoals gezegd maken @Home en Multikabel al gebruik van CA_ID 1540 en daar hebben de W3000 en X3500 bezitters dezelfde problemen met de AlphaCrypt Classic CAM in combinatie met een firmware versie 3.12. Die problemen zullen moeten worden opgelost door een firmware release van Sony of door een firmware release voor de AlphaCrypt Classic CAM. Dat is afhankelijk van waar nu precies het probleem veroorzaakt wordt. Daar kan Casema mijns inziens verder niets aan doen.Anoniem: 243093 schreef op zondag 02 december 2007 @ 21:35:
Hij beweerde dat dan de KDL-40W30000 en de KDL-40X3500 problemen met de alphacrypt icm met software versie 3.12 opgeslost waren. Zou dat kunnen kloppen volgens jou?
Verder is er ook nog het 396 MHz afstemmingsprobleem van de tuner in de Sony TV's dat door Sony opgelost zal moeten worden. Daar kunnen Casema en Mascom (de fabrikant van de AlphaCrypt Classic CAM) verder ook niets aan doen. Het probleem is echter dat Sony Nederland geen support wil leveren op de DVB-C mogelijkheden van de Sony TV's, dus het opgelost krijgen van beide problemen kan nog wel eens lastig worden.
Persoonlijk zou ik bijvoorbeeld ook graag zien dat Sony de EPG informatie banner onder in het scherm zet i.p.v. van boven in het scherm zoals nu het geval is. Verder zou het handig zijn als de optie om een kleine EPG banner weer te geven tijdens het zappen in plaats van de volledige EPG informaite niet ook automatisch betekent dat je ook na het drukken op de info toets ook alleen maar de kleine banner te zien krijgt. Na het drukken op de Info toets wil je juist de volledige EPG informatie zien. Ook kapt de Sony TV de uitgebreide beschrijving van het programma af terwijl de aanbevolen kabel ontvangers in dergelijke gevallen je de mogelijkheid bieden om door de uitgebreide beschrijving te scrollen. Het meest vreemde vind ik dat de menu en EPG teksten in digitale modus nogal vaag zijn in vergelijking van de scherpe teksten in analoge modus. Dat kan dus allemaal beter, maar zie Sony Nederland maar eens zo gek te krijgen dat ze met een verbeterde firmware release voor de TV op de proppen komen en dan is nog de vraag hoe je die dan op je TV moet krijgen.
Vreemd, aangezien deze man toch stellig bewerde dat Casema deze twee toestellen officieel gaat ondersteunen (inclusief de D3000). Lijkt me raar dat er dan nog steeds problemen zijn, want de MediaMarkt verkoopt alphacrypts met software 3.12 en hij zij dat ik die al kon kopen. Ik denk dat ik maar even wacht totdat Casema met een officieel statement komt over de ondersteuning van deze twee toestellen.ArChie schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:00:
[...]
Nee, want zoals gezegd maken @Home en Multikabel al gebruik van CA_ID 1540 en daar hebben de W3000 en X3500 bezitters dezelfde problemen met de AlphaCrypt Classic CAM in combinatie met een firmware versie 3.12. Die problemen zullen moeten worden opgelost door een firmware release van Sony of door een firmware release voor de AlphaCrypt Classic CAM. Dat is afhankelijk van waar nu precies het probleem veroorzaakt wordt. Daar kan Casema mijns inziens verder niets aan doen.
Verder is er ook nog het 396 MHz afstemmingsprobleem van de tuner in de Sony TV's dat door Sony opgelost zal moeten worden. Daar kunnen Casema en Mascom (de fabrikant van de AlphaCrypt Classic CAM) verder ook niets aan doen. Het probleem is echter dat Sony Nederland geen support wil leveren op de DVB-C mogelijkheden van de Sony TV's, dus het opgelost krijgen van beide problemen kan nog wel eens lastig worden.
Persoonlijk zou ik bijvoorbeeld ook graag zien dat Sony de EPG informatie banner onder in het scherm zet i.p.v. van boven in het scherm zoals nu het geval is. Verder zou het handig zijn als de optie om een kleine EPG banner weer te geven tijdens het zappen in plaats van de volledige EPG informaite niet ook automatisch betekent dat je ook na het drukken op de info toets ook alleen maar de kleine banner te zien krijgt. Na het drukken op de Info toets wil je juist de volledige EPG informatie zien. Ook kapt de Sony TV de uitgebreide beschrijving van het programma af terwijl de aanbevolen kabel ontvangers in dergelijke gevallen je de mogelijkheid bieden om door de uitgebreide beschrijving te scrollen. Het meest vreemde vind ik dat de menu en EPG teksten in digitale modus nogal vaag zijn in vergelijking van de scherpe teksten in analoge modus. Dat kan dus allemaal beter, maar zie Sony Nederland maar eens zo gek te krijgen dat ze met een verbeterde firmware release voor de TV op de proppen komen en dan is nog de vraag hoe je die dan op je TV moet krijgen.
Delay kastjes zijn leuk, heb een DVD speler op het oog die dat zelf kan maar de delay is op een philips soms meer en minder. Is zelfs zo dynamisch dat bepaalde Xbox games niet gespeeld kunnen worden op zo'n scherm.Anoniem: 239041 schreef op zondag 02 december 2007 @ 17:36:
[...]
zeker wel problemen met lipsync, heb de 40x3500. rechtstreeks geluid uit de tv is uiteraard wel sync, maar dan ben je je 5.1 kwijt aangezien er alleen stereo uitkomt. je kan dit op 2 manieren oplossen, door de tv een 1080p signaal an te bieden (hij hoeft dan niet te upscalen en doet verder niets met t signaal, de ps3 is hier ideaal voor) of in t menu de 'gamemode' aanzetten, alleen zet ie dan wel je 100hz uit en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn!
je kan altijd nog een digital delay kastje tussen je digitale signaal zetten , maar dan ben je weer zo'n 200 dollar verder!
succes.
En om nou alles maar in een game mode te draaien.

Wel apart nieuws dat er opeens een casema medewerker in de MM staat, maar goed eerst met eigen ogen het digitenne eens bekijken op mijn oude tv.
Iemand dit al gezien op Sony.nl
10% korting op Sony Full HD producten
Tot 10% korting op uw volgende Sony Full High Definition aankoop. Meld u aan voor het Sony ‘Full HD owner program’ en profiteer van kortingen tot maar liefst 10% op Sony Full High Definition producten.
Compleet assortiment Full High Definition producten Met High Definition is een nieuw tijdperk in home entertainment begonnen. Sony, pionier op het gebied van High Definition, biedt als enige elektronicafabrikant een compleet assortiment Full High Definition producten: van Full High Definition camcorders, Full High Definition Cyber-shot camera’s, VAIO Full High Definition notebooks en PLAYSTATION 3 tot Blu-ray spelers, Blu-ray Discs, High Definition content en uiteraard Full High Definition LC D-TV’s en projectoren. Kortom, alles voor de ultieme High Definition home entertainment experience!
Actievoorwaarden
Kijk voor de meest actuele actievoorwaarden en alle deelnemende modellen op www.sony.nl/fhdowner
• Deze actie is alleen geldig op producten die via de reguliere Nederlandse detailhandel zijn aangeschaft. Aankopen via internet zijn dus uitgesloten van actiedeelname
• Deze actie is geldig voor aankopen gedaan in de periode van 1 oktober t/m 31 december 2007
• De actie is uitsluitend van toepassing op in Nederland aangekochte Sony producten
• De originele coupon, de originele streepjescodes (op de verpakking) van uw Sony Full High Definition producten en een kopie van de kassabon dienen vóór 15 januari 2008 bij het handlingbureau te zijn
• Inzendingen die na deze datum binnenkomen en onvolledige inzendingen worden niet in behandeling genomen. Wij verzoeken u van alle documenten kopieën te maken voordat u deze opstuurt
• Bewijs van verzending wordt niet geaccepteerd als bewijs van ontvangst
• Sony is niet verantwoordelijk voor beschadigde, zoekgeraakte of vertraagde inzendingen
• Uw gegevens worden behandeld conform de Wet Persoonsregistratie
• Sony behoudt het recht om ten alle tijde de actievoorwaarden te wijzigen
• Mocht u nog vragen hebben over deze actie, dan kunt u bellen naar het telefoonnummer 043 8800158
10% korting op Sony Full HD producten
Tot 10% korting op uw volgende Sony Full High Definition aankoop. Meld u aan voor het Sony ‘Full HD owner program’ en profiteer van kortingen tot maar liefst 10% op Sony Full High Definition producten.
Compleet assortiment Full High Definition producten Met High Definition is een nieuw tijdperk in home entertainment begonnen. Sony, pionier op het gebied van High Definition, biedt als enige elektronicafabrikant een compleet assortiment Full High Definition producten: van Full High Definition camcorders, Full High Definition Cyber-shot camera’s, VAIO Full High Definition notebooks en PLAYSTATION 3 tot Blu-ray spelers, Blu-ray Discs, High Definition content en uiteraard Full High Definition LC D-TV’s en projectoren. Kortom, alles voor de ultieme High Definition home entertainment experience!
Actievoorwaarden
Kijk voor de meest actuele actievoorwaarden en alle deelnemende modellen op www.sony.nl/fhdowner
• Deze actie is alleen geldig op producten die via de reguliere Nederlandse detailhandel zijn aangeschaft. Aankopen via internet zijn dus uitgesloten van actiedeelname
• Deze actie is geldig voor aankopen gedaan in de periode van 1 oktober t/m 31 december 2007
• De actie is uitsluitend van toepassing op in Nederland aangekochte Sony producten
• De originele coupon, de originele streepjescodes (op de verpakking) van uw Sony Full High Definition producten en een kopie van de kassabon dienen vóór 15 januari 2008 bij het handlingbureau te zijn
• Inzendingen die na deze datum binnenkomen en onvolledige inzendingen worden niet in behandeling genomen. Wij verzoeken u van alle documenten kopieën te maken voordat u deze opstuurt
• Bewijs van verzending wordt niet geaccepteerd als bewijs van ontvangst
• Sony is niet verantwoordelijk voor beschadigde, zoekgeraakte of vertraagde inzendingen
• Uw gegevens worden behandeld conform de Wet Persoonsregistratie
• Sony behoudt het recht om ten alle tijde de actievoorwaarden te wijzigen
• Mocht u nog vragen hebben over deze actie, dan kunt u bellen naar het telefoonnummer 043 8800158
4 tot 8 weken.Anoniem: 241314 schreef op zondag 02 december 2007 @ 21:52:
Zo heb de 40W2000 gekocht voor €1600,- bij BCC, wel mooie prijs.. nou Nu nog even wachten op de ps3.. Hoop dat ik die snel krijg! Iemand enig idee hoelang dit ongeveer duurt?
Anoniem: 242991
Ik heb gister een PS3 met HDMI aan een 40U2000 aangesloten. De eerste paar uur werkte het perfect, wat demo's etc getest. TV schakelde netjes naar 1080i/720p als de PS3 dat aangaf.
Na een paar uur ging het beeld flikkeren, en zag ik het in 3voud zeer snel van boven naar beneden scrollen/flikkeren.
Paar keer ps3 aan/uit, tv aan/uit. Even zappen door alle externe ingangen (av1, 2 etc) en toen werkte het weer.
Maar het probleem herhaalt zich. Als de ps3 uitstaat en ik selecteer HDMI, dan staat het linksbovenin ook te knipperen. Als ik alle ingangen weer langszap, doet hij het wel..
Heb een officiële PS3 hmdi kabel. Ligt dit probleem aan de TV, kabel of PS3? Ik kan de oorzaak niet echt bevatten
Na een paar uur ging het beeld flikkeren, en zag ik het in 3voud zeer snel van boven naar beneden scrollen/flikkeren.
Paar keer ps3 aan/uit, tv aan/uit. Even zappen door alle externe ingangen (av1, 2 etc) en toen werkte het weer.
Maar het probleem herhaalt zich. Als de ps3 uitstaat en ik selecteer HDMI, dan staat het linksbovenin ook te knipperen. Als ik alle ingangen weer langszap, doet hij het wel..
Heb een officiële PS3 hmdi kabel. Ligt dit probleem aan de TV, kabel of PS3? Ik kan de oorzaak niet echt bevatten
Ik heb een vraag over het aansluiten van een PC aan een Sony W3000, V3000 of X3500. Het is zo dat ik mijn W3000 aangesloten heb op een HTPC (Nvidia) dmv. een HDMI kabel. De HTPC zet ik vervolgens op een refresh rate van 24hz de TV laat dan netjes 1080p/24p zien. Als ik nu een 24fps film afspeel dan krijg ik om de paar seconde behoorlijke judders (tussen de judders door zijn bewegende beelden wel perfect soepel). Zodra ik de HTPC op 60hz zet dan zijn de judders verdwenen maar dan zijn de pans niet helemaal 100% vloeiend. Dit is overigens voor alle film sources (x264, xvid, divx, wmv).
Moet ik nog speciale custom timings opgeven voor 24hz zodat deze wel juist 24fps films afspeelt?
Moet ik nog speciale custom timings opgeven voor 24hz zodat deze wel juist 24fps films afspeelt?
Is het een idee om een lijst te maken van alle niet internetshops en de prijzen waar mensen hun FullHD Bravia's hebben gekocht, want (en ik hoop dat ik het mis heb) volgens mij kan je internetshops niet uitsluiten van zoekopdrachten in de pricewatch/kieskeurig.
Bij BCC vroegen ze namelijk 3199 voor de 46W3000 en dan is het zelfs met gratis PS3 al niet interessant in vergelijking met internetshops.
Bij BCC vroegen ze namelijk 3199 voor de 46W3000 en dan is het zelfs met gratis PS3 al niet interessant in vergelijking met internetshops.
Ja dat lijkt me een goed plan. Ik wil de 40W3000 aanschaffen maar ik zoek een super scherpe prijs icm de PS3.Blindfold schreef op maandag 03 december 2007 @ 12:00:
Is het een idee om een lijst te maken van alle niet internetshops en de prijzen waar mensen hun FullHD Bravia's hebben gekocht, want (en ik hoop dat ik het mis heb) volgens mij kan je internetshops niet uitsluiten van zoekopdrachten in de pricewatch/kieskeurig.
2200 lijkt mij mooi voor de 40W3000 maar alles wat goedkoper kan is meegenomen.
En weet iemand of die 10% korting met het Full HD owner program geldt icm de PS3 actie?
www.easysoftwaredeployment.nl | www.provolve.nl
Anoniem: 239494
Ik heb afgelopen vrijdag de 40w3000 gekocht bij Foka voor 2184 euro. Ze hadden afgelopen weekend een actie dat je geen BTW hoefde te betalen. Deze is nu afgelopen, maar bij Foka krijg je altijd tussen de 10 en 15% korting op je tv. Een prijs van 2150 - 2200 is bij hun dan ook reëel.dbreuning schreef op maandag 03 december 2007 @ 12:56:
[...]
Ja dat lijkt me een goed plan. Ik wil de 40W3000 aanschaffen maar ik zoek een super scherpe prijs icm de PS3.
En weet iemand of die 10% korting met het Full HD owner program geldt icm de PS3 actie?
De Foka is een webwinkel volgens hun site?! Dan krijg je er geen PS3 bij. Ik wil het wel graag icm een PS3 halen. Of heb jij deze er wel bij gekregen?Anoniem: 239494 schreef op maandag 03 december 2007 @ 13:13:
[...]
Ik heb afgelopen vrijdag de 40w3000 gekocht bij Foka voor 2184 euro. Ze hadden afgelopen weekend een actie dat je geen BTW hoefde te betalen. Deze is nu afgelopen, maar bij Foka krijg je altijd tussen de 10 en 15% korting op je tv. Een prijs van 2150 - 2200 is bij hun dan ook reëel.
Oeps, foutje. Het is een gewone winkel ook. Was te voorbarig met mijn antwoord
[ Voor 7% gewijzigd door dbreuning op 03-12-2007 13:27 ]
Net ook ff gebeld met het telefoonnummer van de Full HD owner program. De dame van het callcenter gaf aan dat als je een Full HD TV koopt je ook meteen wordt ingeschreven voor het Full HD owner program en in aanmerking komt voor de PS3. Alléén bij 1 aankoop krijg je 5% korting en geen 10. Maar toch: een gratis PS3 en 5% korting op het aankoop bedrag is ook nice :-)dbreuning schreef op maandag 03 december 2007 @ 12:56:
[...]
Ja dat lijkt me een goed plan. Ik wil de 40W3000 aanschaffen maar ik zoek een super scherpe prijs icm de PS3.
Anoniem: 210534
Als alles volgens plan gaat heb ik eind deze week 5 maal de 40W3000 te verdelen. en ik denk dat we wel een aantrekkelijke prijs kunnen maken .. Dan hoef je iig niet achter het net te vissen met internetwinkels die toch amper kunnen leveren.. Mail anders maar even voor meer info of kijk eens op www.htforum.nl bij de sponsors ..
Hi hoe kan ik met je in contact komen? Ik ben erg geinteresseerd in deze TV. Wat is de prijs die je kan regelen? Ik zou je graag willen mailen maar kan niet achter je mail adres komen...?Anoniem: 210534 schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:17:
Als alles volgens plan gaat heb ik eind deze week 5 maal de 40W3000 te verdelen. en ik denk dat we wel een aantrekkelijke prijs kunnen maken .. Dan hoef je iig niet achter het net te vissen met internetwinkels die toch amper kunnen leveren.. Mail anders maar even voor meer info of kijk eens op www.htforum.nl bij de sponsors ..
Heb het al via het forum via één van je posts :-) Weer te voorbarig haha
[ Voor 6% gewijzigd door dbreuning op 03-12-2007 16:07 ]
Archie,ArChie schreef op zondag 02 december 2007 @ 19:50:
Misschien zal de Alphacrypt de update wel ondersteunen (als dit hele verhaal waar is natuurlijk...), immers het activeren van de smartcard verloopt ook prima via de Alphacrypt... Of is dit updaten van de smartcard toch wat complexer dan het activeren?
Als de Alphacrypt dit niet kan dan wordt het nog leuk als alle Alphacrypt gebruikers op zoek moeten naar een 'goedgekeurde' kabelontvanger... Het zou verder ook een 'leuke service' zijn van Casema aan deze groep abonnees (die immers niets illegaals doen en gewoon minimaal 180 Euros per jaar overmaken aan Casema).
Uiteraard worden de details van dit soort protocollen niet door Irdeto bekend gemaakt, dus wat dat betreft tast ik ook in het duister. Omdat de Casema medewerker expliciet had aangegeven dat het alleen via aanbevolen ontvangers kan neem ik dat dan maar even voor waar aan.Anoniem: 236367 schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:45:
Misschien zal de Alphacrypt de update wel ondersteunen (als dit hele verhaal waar is natuurlijk...), immers het activeren van de smartcard verloopt ook prima via de Alphacrypt... Of is dit updaten van de smartcard toch wat complexer dan het activeren?
Gewoon afwachten en kijken of het ook via de AlphaCrypt Classic CAM gaat. Zo niet dan zullen er een heleboel Casema klanten wel bij kennissen of winkeliers moeten aan kloppen met de vraag of ze hun smartcard even mogen updaten in een aanbevolen ontvanger. En op die leuke service van Casema zou ik maar niet rekenen. De Irdeto kabelbedrijven hebben immers altijd aangegeven dat ze alleen de goedgekeurde en aanbevolen kabel ontvangers ondersteunen. Het gebruik van de CAM willen ze niet, laat staan dat ze die "rebelse" CAM gebruikers nu gaan helpen...Als de Alphacrypt dit niet kan dan wordt het nog leuk als alle Alphacrypt gebruikers op zoek moeten naar een 'goedgekeurde' kabelontvanger... Het zou verder ook een 'leuke service' zijn van Casema aan deze groep abonnees (die immers niets illegaals doen en gewoon minimaal 180 Euros per jaar overmaken aan Casema).
Zijn der al mensen die ervaring hebben met de Sony KDL-40D3550
Kwam heb op de Spaanse Sony site tegen. Ik twijfel nu tussen de 32D3000 en de 40D3550. Thuis hebben we al een 32D3000 en die heb ik m.b.v. instellingen van de site hdtvtest.uk mooi afgesteld, en beeldje is echt supers nu.
Als je ziet hoe het beeld is als zoiets uit de doos komt
Dus ik weet wat de 32D3000 wel en niet kan.
http://www.sony.se/view/S...=TVP+32-40+Sony+BRAVIA+TV
Kwam heb op de Spaanse Sony site tegen. Ik twijfel nu tussen de 32D3000 en de 40D3550. Thuis hebben we al een 32D3000 en die heb ik m.b.v. instellingen van de site hdtvtest.uk mooi afgesteld, en beeldje is echt supers nu.
Als je ziet hoe het beeld is als zoiets uit de doos komt
[ Voor 40% gewijzigd door Apoca op 03-12-2007 20:04 ]
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Anoniem: 238570
Hear hear! Helemaal mee eens! Exact hetzelfde heb ik mij ook al meerdere keren afgevraagd. Dat Sony nu met zo'n mooie tv niet wat meer aandacht kan schenken aan deze kleine dingen.ArChie schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:00:
[...]
De Zweedse Sony site bedoel je...Apoca schreef op maandag 03 december 2007 @ 19:27:
Kwam heb op de Spaanse Sony site tegen. [...]
Nou ja
In ieder geval iemand enig idee wat beter zou kunnen zijn qua beeld uiteindelijk? De D3550 heeft geen HDMI 1.3 zag ik, geen beeldstabalisator en motionflow. Nu vraag ik me zelf af of die beeldstabalisator / en HDMI 1.3 een gemis is. De laatste zal op den duur met de opkomst van meer en meer 1080 source wel een voordeel kunnen hebben. Maar ja...
En is heb net eens gekeken, 40" is me wel ff een grootte voor op mijn slaapkamer
Maar uiteindelijk zal deze wel binnen niet al te lange tijd in een woonkamer komen te hangen als mijn vriendin me bij haar in huis wil hebben
In ieder geval iemand enig idee wat beter zou kunnen zijn qua beeld uiteindelijk? De D3550 heeft geen HDMI 1.3 zag ik, geen beeldstabalisator en motionflow. Nu vraag ik me zelf af of die beeldstabalisator / en HDMI 1.3 een gemis is. De laatste zal op den duur met de opkomst van meer en meer 1080 source wel een voordeel kunnen hebben. Maar ja...
En is heb net eens gekeken, 40" is me wel ff een grootte voor op mijn slaapkamer
[ Voor 58% gewijzigd door Apoca op 03-12-2007 21:03 ]
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Overweeg (voor mijn 32D3000) over te stappen van analoog/kabel naar Digitenne, mbv de de binnenantenne en de Conax Cam om de interne DVB-T tuner te kunnen gebruiken. Kan ik een beeldkwaliteit verwachten die vergelijkbaar is met kabel/digitaal, of is de kwalieit veel minder en loont het niet de kosten en moeite om van mijn (heel behoorlijke) analoge signaal naar Digitenne te switchen? Kan voorlopig op de kabel nog geen digitaal signaal krijgen, vandaar.
Nederland 1, 2 en 3 plus meestal een regionaal kanaal worden ongecodeerd doorgegeven. Daarvoor heb je dus geen abonnement bij Digitenne nodig en ook geen Conax CAM of smartcard. Je zou dat dus eerst eerns met een geleende binnen of buiten antenne kunnen uitproberen om te bepalen of je de kwaliteit goed genoeg vindt om eventueel over te stappen op Digitenne.Ruud2007 schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:40:
Overweeg (voor mijn 32D3000) over te stappen van analoog/kabel naar Digitenne, mbv de de binnenantenne en de Conax Cam om de interne DVB-T tuner te kunnen gebruiken. Kan ik een beeldkwaliteit verwachten die vergelijkbaar is met kabel/digitaal, of is de kwalieit veel minder en loont het niet de kosten en moeite om van mijn (heel behoorlijke) analoge signaal naar Digitenne te switchen? Kan voorlopig op de kabel nog geen digitaal signaal krijgen, vandaar.
Hehe IT's belde me 2 weken geleden dat de 40X3500 nog niet door Sony was uitgeleverd, het zou 7 december aangeleverd worden.
Zojuist weer door IT's gebeld, de 40X3500 is weer niet uigeleverd, en komt pas 15 december....
Beetje leverings problemen bij Sony?
Zojuist weer door IT's gebeld, de 40X3500 is weer niet uigeleverd, en komt pas 15 december....
Beetje leverings problemen bij Sony?
Anoniem: 187021
Wacht nog een maandje dan kun je de D3550 ook in NL kopen. Realiseer je wel dat dit model geen 100hz MotionFlow heeft!Apoca schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:15:
Nou ja![]()
En is heb net eens gekeken, 40" is me wel ff een grootte voor op mijn slaapkamerMaar uiteindelijk zal deze wel binnen niet al te lange tijd in een woonkamer komen te hangen als mijn vriendin me bij haar in huis wil hebben
Anoniem: 116095
ik vind full hd geen noodzaak dus ik zie af van de 40D3500 (zonder 100Hz motion) en de 500 euro die hij extra gaat kosten ..
gisteren dan toch eindelijk de knoop doorgehakt en de 40D3000 (showroom model) meegenomen bij de mediamarkt.. na een onderhandeling direct meegenomen voor 1250 euro
geen 6 tot 8 weken levertjid .. s'avonds gewoon meteen kijken, het beeld is echt super.. ben nog een beetje aan het spelen met de levendige kleurinstellingen maar heerlijk kijken.. dankzij die 100Hz nog geen ghosting kunnen opmerken en eigelijk niets negatiefs te melden na het kijken van 3 soprano's ep's en scareface
bij de laatste viel ik wel in slaap op de helft maar wat een genot om naar dit scherm te kijken
(kijk afstand +/- 3 m)
gisteren dan toch eindelijk de knoop doorgehakt en de 40D3000 (showroom model) meegenomen bij de mediamarkt.. na een onderhandeling direct meegenomen voor 1250 euro
geen 6 tot 8 weken levertjid .. s'avonds gewoon meteen kijken, het beeld is echt super.. ben nog een beetje aan het spelen met de levendige kleurinstellingen maar heerlijk kijken.. dankzij die 100Hz nog geen ghosting kunnen opmerken en eigelijk niets negatiefs te melden na het kijken van 3 soprano's ep's en scareface
(kijk afstand +/- 3 m)
Nog even een vraag wat betreft de KDL-40W3000 (voor de bezitters!): Is het mogelijk om via de VGA-aansluiting 1080p te ontvangen? De Xbox 360 kan bijv. via een VGA-aansluiting 1080p aan. Heeft iemand dit al geprobeerd?
Anoniem: 239494
Ook van mij een vraag voor de 40w3000 bezitters.
Ik heb deze nu enkele dagen in bezit, de instellingen erin gezet zoals die aan het begin van deze thread worden weergegeven (van hdvtest.co.uk), maar ik ben nog niet tevreden over het resultaat. Met name bij donkere delen tijdens tv-uitzendingen zie ik ruis (soort korrels) en ook blokvorming. Ik heb hier zelfs last van bij de HD-kanalen (Nat. Geographic voorop). Ik kijk tv via het digitale signaal. Iemand tips?
Ik heb deze nu enkele dagen in bezit, de instellingen erin gezet zoals die aan het begin van deze thread worden weergegeven (van hdvtest.co.uk), maar ik ben nog niet tevreden over het resultaat. Met name bij donkere delen tijdens tv-uitzendingen zie ik ruis (soort korrels) en ook blokvorming. Ik heb hier zelfs last van bij de HD-kanalen (Nat. Geographic voorop). Ik kijk tv via het digitale signaal. Iemand tips?
Bedankt voor de informatie. Maar het is me nu op de aangegeven manier tot heden niet gelukt.ArChie schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 21:53:
[...]
Zie ook het volgende topic in het vorige deel over de Bravia. Ik neem aan dat Doetinchem valt onder HE Zevenaar, dus probeer het eens met 43142 als Network ID en 9600 voor de symbol rate bij Quick Scan in plaats van de auto parameters. Vind je dan nog niets dan kan je ook nog één van de frequenties proberen in de netwerk tabel van HE Zevenaar op de digitale kabeltelevisie website zoals uitgelegd in het aangegeven bericht.
Was al een paar weken bezig maar zonder resultaat. Begin nu zelfs te twijfelen of UPC hier wel digitaal te ontvangen is.
Anoniem: 241314
Vandaag samsung DCB-H360R(met kaartje van@home) op mijn 40W2000 aangesloten, wel heel erg mooi beeld! Verder heb ik gebeld met sony en als alles goed is krijg ik de ps3 nog voor de kerst:P chille zaak....
Weet iemand hoe ik gewoon mijn sony afstandbediening kan gebruiken om te switchen tussen de zenders want nu zit ik steeds te schakelen met de samsung afstandbediening en het volume te regelen met de sony afstandbediening.
Tevens moet ik eerst av kanaal selecteren voordat ik digitale tv heb, kan dit niet ook op een manier met dat knopje ''digitaal'' op de afstandbediening van de sony?
Thnx alvast!
Wesly
Weet iemand hoe ik gewoon mijn sony afstandbediening kan gebruiken om te switchen tussen de zenders want nu zit ik steeds te schakelen met de samsung afstandbediening en het volume te regelen met de sony afstandbediening.
Tevens moet ik eerst av kanaal selecteren voordat ik digitale tv heb, kan dit niet ook op een manier met dat knopje ''digitaal'' op de afstandbediening van de sony?
Thnx alvast!
Wesly

Ik kan ook gewoon hem in NL halen dus das het probleem niet. Maar ik vraag me dus echt af of ik dat 100hz MotionFlow ga missenAnoniem: 187021 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 08:35:
[...]
Wacht nog een maandje dan kun je de D3550 ook in NL kopen. Realiseer je wel dat dit model geen 100hz MotionFlow heeft!
[ Voor 20% gewijzigd door Apoca op 04-12-2007 20:22 ]
Dus de TV heeft tot dusver nog geen enkel digitaal kanaal (dus geen ongecodeerde en ook geen gecodeerde kanalen) weten te vinden of heb je wel de digitale kanalen kanalen gevonden, maar kan je ze niet krijgen? Voor alle duidelijkheid: Na het kanalen zoeken zou je in principe alle digitale kanalen van UPC moeten vinden, dus zowel de ongecodeerde als de gecodeerde kanalen. Uiteraard kan je alleen de ongecodeerde weergeven, dus die zal je na het zoeken even handmatig voor in de lijst moeten zetten. Het is dus niet zo dat de TV zonder CAM alleen maar de ongecodeerde kanalen weet te vinden.pd0amn schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:38:
Bedankt voor de informatie. Maar het is me nu op de aangegeven manier tot heden niet gelukt.
Was al een paar weken bezig maar zonder resultaat. Begin nu zelfs te twijfelen of UPC hier wel digitaal te ontvangen is.
Heb je ook één voor één de frequenties uit de lijst uitgeprobeerd in combinatie met het invullen van netwerk ID 43142 en symbolrate 9600? De frequenties die van toepassing zijn voor HE Zevenaar zijn als volgt:
354.75, 362.75, 370.75, 338.75, 346.75, 306.75, 314.75, 322.75, 330.75, 650.75, 714.75, 698.75, 762.75, 826.75, 858.75, 642.75, 778.75, 810.75, 834.75, 746.75, 298.75, 378.75, 682.75, 156, 402.75, 418.75, 426.75, 434.75, 442.75, 450.75, 410.75, 690.75, 164, 850.75, 842.75, 666.75, 706.75
Probeer eerst de gehele nummers van de lijst zoals 156 en 164.
Als dat ook allemaal niet wil werken zou je misschien toch nog onder een andere HE kunnen vallen, hoewel Zevenaar het dichtsbij lijkt te liggen. Dan zou je natuurlijk voor de zekerheid alle overige HE's nog kunnen uitproberen:
- HE Amsterdam: 43136
- HE Lelystad: 43138
- HE Heerenveen: 43140
- HE Helmond: 43144
- HE Rotterdam: 43146
wij hebben de nieuwe x3500 maar nu wil ik mijn comp met de tv verbinden maar als ik dus het beeld om mijn tv wil zetten krijg ik op de tv een groenig beeld.
zou iemand kunnen vertellen waar het aan ligt?
ik denk mischien zelf aan de kabel.
Als je een defecte vga kabel gebruikt kan deze inderdaad groenig beeld geven, zelf gebruik ik een dvi --> hdmi kabel op mijn x3500 werkt perfect.kraakie7 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 22:38:
wij hebben de nieuwe x3500 maar nu wil ik mijn comp met de tv verbinden maar als ik dus het beeld om mijn tv wil zetten krijg ik op de tv een groenig beeld.
In de review van de V3000 op TV-advisor.com (link aan begin van deze thread) wordt er gesproken over een 10-bit panel en de Bravia Ex-engine en Live.Colour creation die allemaal op de V3000 zouden moeten zitten. Aan het begin van deze thread is ook een vergelijkings-chart te zien van, waarschijnlijk, Sony zelf. Daarop zie je dat de V3000 een 8-bit panel heeft en niet de Bravia Ex-engine en de Live.Colour creation.
Een vergelijk-actie op de Sony site zelf tussen de V3000 en W3000 geeft goed de verschillen aan. Op de V3000 zit GEEN Bravia EX engine, WEL Live Colour creation maar GEEN x.v.colour. Ook mist dit scherm 2 watt t.o.v. de W3000. De V3000 heeft ook GEEN 2e Component ingang. Ook heeft de V3000 GEEN 10-bit panel waar de W3000 dit WEL heeft.
Conclusie is dus dat de review van TV-advisor.com niet klopt!
Een vergelijk-actie op de Sony site zelf tussen de V3000 en W3000 geeft goed de verschillen aan. Op de V3000 zit GEEN Bravia EX engine, WEL Live Colour creation maar GEEN x.v.colour. Ook mist dit scherm 2 watt t.o.v. de W3000. De V3000 heeft ook GEEN 2e Component ingang. Ook heeft de V3000 GEEN 10-bit panel waar de W3000 dit WEL heeft.
Conclusie is dus dat de review van TV-advisor.com niet klopt!
Ik wil een 32d3000 kopen en het liefst niet bij een internetwinkel (wel als ze een gewone winkel hebben) bij Foka staat hij voor 1499 en bij de prijstopper kan ik hem meenemen voor 1250. Wie vind dit een goede prijs of kan mij een winkel aanraden??
Hoop op een paar goede tips!
alvast bedankt.
alvast bedankt.
Anoniem: 182900
Wat vind je zelf een goede prijs?Anoniem: 236260 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:36:
Ik wil een 32d3000 kopen en het liefst niet bij een internetwinkel (wel als ze een gewone winkel hebben) bij Foka staat hij voor 1499 en bij de prijstopper kan ik hem meenemen voor 1250. Wie vind dit een goede prijs of kan mij een winkel aanraden??
alvast bedankt.
Welke winkel heb je zelf goede ervaring mee?
Je moet bij Foka ook gewoon in de winkel kopen.Anoniem: 182900 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:58:
[...]
Wat vind je zelf een goede prijs?
Welke winkel heb je zelf goede ervaring mee?
[ Voor 21% gewijzigd door Evil Hobbit op 05-12-2007 12:11 ]
Dat vind ik niet echt een goede prijs, bij de BCC en Expert (altijd onderhandelen!) heb je een 40D3000 (dus 40 ipv 32 inch) voor minder dan die 1499. Je moet wel net geluk hebben dat ze 'm op voorraad hebben, ik heb in Arnhem de laatste meegenomen.Anoniem: 236260 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:36:
alvast bedankt.
Ik heb zelf de 32D3000 gekocht voor 1229 euro bij Steenweg hier in Utrecht. Er was toen een "geen BTW actie". Heb er toen ook nog eens 5 jaar garantie voor 115 euro bijgenomen (flinke korting op gekregen). Maar bij de Media Markt in Utrecht staat de 32D3000 standaard voor 1249 euro te koop.Anoniem: 236260 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:36:
alvast bedankt.
Mijn ervaring met beide winkels is overigens niet echt positief. Heb echt een hekel aan dat agressieve verkoopgedrag van die verkopers...

Op internet zijn de prijzen een stuk lager. Daar vind je de TV al voor rond de 1050 euro incl. verzendkosten e.d. Het is maar net wat je zelf wilt en handiger vindt....Voor het advies van de verkopers hoef je het meestal niet te doen...
[ Voor 30% gewijzigd door Flatwhite op 05-12-2007 14:02 ]
Yeaaaah, hij is binnen, de 40w3000. Snel ophalen, instellen met de AVIA DVD en dan hopelijk genieten!
Heb net de knoop doorgehakt en hem gekocht bij bcc voor 1238 euro. Vond het een goed bedrag en vind het toch beter om hem in een gewone winkel te kopen. En inderdaad hoefde het niet te doen voor advies want hij wilde dat ik een aander model kocht dat bcc alleen maar mocht verkopen van sony.
Al met al, snel aansluiten en instellingen goedzetten. Bedankt voor het advies!
Al met al, snel aansluiten en instellingen goedzetten. Bedankt voor het advies!
Voor hoeveel heb jij die TV gekocht en waar?rbrence schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:36:
Yeaaaah, hij is binnen, de 40w3000. Snel ophalen, instellen met de AVIA DVD en dan hopelijk genieten!
ja ik gebruik ook de dvi --> hdmi kabel maar bij mij is evengoed het beeld groen.cuber schreef op woensdag 05 december 2007 @ 09:14:
[...]
Als je een defecte vga kabel gebruikt kan deze inderdaad groenig beeld geven, zelf gebruik ik een dvi --> hdmi kabel op mijn x3500 werkt perfect.
hoe heb jij hem zo goed gekregen dan, zou je mij dat uit kunnen leggen en anders via de mail.
[ Voor 25% gewijzigd door kraakie7 op 05-12-2007 15:48 ]
AlphaCrypt Classic 3.11 wordt hier verkocht:
http://www.hdc-hengelo.co...aa0e08ded9997d97b90169b39
http://www.hdc-hengelo.co...aa0e08ded9997d97b90169b39
Hoe doet een 40W2000 het als pc monitor ?
Ik ben bezig met een plan om 2 van deze LCD's ergens te gaan ophangen.
Er moeten dan bepaalde gegevens van het scherm afgelezen kunnen worden.
De 40W2000 heeft volgens de Consumentenbond aardige resultaten mbt de kijkhoek en reflectie, iets wat wel belangrijk is.
Nu weet ik dat 40" LCD monitoren nog prijziger zijn dan LCD-TV's..
Het komt er dus op neer dat we hem puur gaan gebruiken als grote PC monitor.
Zal dit te doen zijn qua scherpte, leesbaarheid e.d.. (ofwel, is dat vergelijkbaar met de normale TFT PC monitoren)
Verder worden er natuurlijk 2 pc's op aangesloten via ofwel DVI-HDMI of VGA..
Zal dat, met een redelijk korte afstand van pc tot LCD van ong. 3 meter nog kwaliteitsverschil gaan opleveren ?
De 40W2000 heeft volgens de Consumentenbond aardige resultaten mbt de kijkhoek en reflectie, iets wat wel belangrijk is.
Zal dit te doen zijn qua scherpte, leesbaarheid e.d.. (ofwel, is dat vergelijkbaar met de normale TFT PC monitoren)
Zal dat, met een redelijk korte afstand van pc tot LCD van ong. 3 meter nog kwaliteitsverschil gaan opleveren ?
[ Voor 14% gewijzigd door Hoyden op 06-12-2007 16:17 ]
Ik heb mijn Alphacrypt module binnen alleen m'n tv nog niet, is het mogelijk om te zien welke firmware erop staat zonder hem dus in de tv te doen?
scherpte is goed alleen als de resolutie op full hd staat nadeel is dat windows zelf vrij klein is, als je media center o.i.d gebruikt niet.SandeR schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:00:
Hoe doet een 40W2000 het als pc monitor ?
maar om op 4 meter afstand te interneten op mooi beeld gaat bij mij niet lukken, veelste klein allemaal.
als ik de resolutie lager zet dan wordt het beeld er niet beter op, wat waziger
misschien is het op te lossen door windows groot in te stellen, zelf nog niet geprobeerd.
aansluiting zou ik via DVI-HDMI doen VGA vind ik persoonelijk iets minder, afstand DVI-HDMI maakt niet zoveel uit VGA wel
Ik heb de 40W3000 inmiddels ook gekocht! Nu nog afwachten wanneer die binnen komt. Hij was namelijk niet op voorraad. Voor €2000 bij BCC in Megastores Den Haag NA onderhandelen. Verkoopprijs/adviesprijs is normaal €2599.
Dat zijn het een stuk slimmere gasten dan de BCC in Utrecht. Die wilden geen cent eraf halen (voor de 46W3000 dan). Die was volgens hen gewoon 3199, terwijl een prijs van 2600 volgens mij toch iets meer klopt.dbreuning schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 10:22:
Ik heb de 40W3000 inmiddels ook gekocht! Nu nog afwachten wanneer die binnen komt. Hij was namelijk niet op voorraad. Voor €2000 bij BCC in Megastores Den Haag NA onderhandelen. Verkoopprijs/adviesprijs is normaal €2599.
Ik heb dan ook de 40" gekocht en niet de 46" maar goed, geen cent eraf halen is wat raar. Ze zeggen laagste prijsgarantie dus dan moeten ze dat ook garanderen. Neem anders even een bezoekje aan de Haagse Megastore en wie weet. Als je gewoon zegt dat je hem voor een bepaalde prijs wilt zullen zij zeggen of dit mogelijk is of niet.Blindfold schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:10:
[...]
Dat zijn het een stuk slimmere gasten dan de BCC in Utrecht. Die wilden geen cent eraf halen (voor de 46W3000 dan). Die was volgens hen gewoon 3199, terwijl een prijs van 2600 volgens mij toch iets meer klopt.
Anoniem: 241215
Ik heb er inderdaad ook 2599 voor betaald bij Radio Von Burg, in RotterdamBlindfold schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:10:
[...]
Dat zijn het een stuk slimmere gasten dan de BCC in Utrecht. Die wilden geen cent eraf halen (voor de 46W3000 dan). Die was volgens hen gewoon 3199, terwijl een prijs van 2600 volgens mij toch iets meer klopt.
De prijzen geven ze ook gewoon via de telefoon door.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 241215 op 07-12-2007 17:13 ]
#@#@$#$##$##$#$#$#$#$#
Volgens mij gaat de X3500 er helemaal uit, ik zie hem op veel websites verdwijnen!!!
Ik heb hem 2 weken terug bij Redcoon besteld en nog gebeld ja hoor je hebt hem hoogstwaarschijnlijk volgende week binnen en nu is het 2 weken later en is die tv nergens meer te vinden op de site.
Waarom stoppen met de beste Sony tv lijn die er is?
Iemand meer info hierover?
Volgens mij gaat de X3500 er helemaal uit, ik zie hem op veel websites verdwijnen!!!
Ik heb hem 2 weken terug bij Redcoon besteld en nog gebeld ja hoor je hebt hem hoogstwaarschijnlijk volgende week binnen en nu is het 2 weken later en is die tv nergens meer te vinden op de site.
Waarom stoppen met de beste Sony tv lijn die er is?
Iemand meer info hierover?
Dit topic is gesloten.