Afgelopen vrijdag bij de MM Utrecht een alphacrypt gekocht die firmware 3.11 bleek te hebben. In combinatie met mijn W3000 en @Home ontvang ik nu alle digitale zenders. Dit inclusief filmnet, Sportkanaal en dit ook in HD. Kortom , ik ben er erg blij mee.
Anoniem: 236367
Wat rekent Mascom voor de verzendkosten naar Nederland?sparerib schreef op maandag 12 november 2007 @ 08:26:
[...] en heb inmiddels een nieuwe CAM besteld bij Mascom. Die leveren ze met versie 3.09 dus ik hoop maar dat die het wel gaat doen.
Deze week had ik eigenlijk twee 32D3000's willen bestellen, maar na het lezen van het topic denk ik dat dat niet meer gaat lukken? Wanneer worden de D3550 of D3500 leverbaar? Komen deze ook in 32" ? Want een 40" model is niet de bedoeling..
[ Voor 6% gewijzigd door B2 op 12-11-2007 11:15 ]
In tegenstelling tot de 40D3000 zou de 32D3000 nog redelijk leverbaar moeten zijn (zie bijv. http://www.kelkoo.nl/ctl/...otal_price&previous=group)B2 schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:03:
Deze week had ik eigenlijk twee 32D3000's willen bestellen, maar na het lezen van het topic denk ik dat dat niet meer gaat lukken?
Ook heb ik nog nergens overtuigend "bewijs" gezien dat Sony stopt met de 32D3000... Voor dat formaat (82 cm diagonaal) vind ik het zelf niet erg logisch om voor een full HD tv te gaan.
Ik twijfel ontzettend tussen de Philips 42PFL9732 en de Sony KDL 40W3000. De Philips is iets goedkoper en heeft 100Hz, Amiblight Surround en een mooiere omlijsting, bij de Sony krijg je een PS3 t.w.v. €599, ook niet verkeerd.
Een PS3 heb ik sowieso nodig om Bluray, CD, DVD etc. af te spelen dus die koop ik dan los, naast de Philips.
Het gaat dus niet echt om de prijs, de keuze ligt puur aan het type toestel, ik kom er niet uit. Wat zeggen jullie?
Een PS3 heb ik sowieso nodig om Bluray, CD, DVD etc. af te spelen dus die koop ik dan los, naast de Philips.
Het gaat dus niet echt om de prijs, de keuze ligt puur aan het type toestel, ik kom er niet uit. Wat zeggen jullie?
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Weet iemand of er ook een 26d3000 versie komt?
Tot nu toe wel een s, t, of p- versie maar de combinatie 26" en 100 Hz technologie kan ik nog niet vinden....
Tot nu toe wel een s, t, of p- versie maar de combinatie 26" en 100 Hz technologie kan ik nog niet vinden....
Wie weet of de Sony LCD tv's geleverd worden met een coax kabel? Heb nog een stukje nodig namelijk en het liefst een kant en klare
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Ik heb het nog even gecheckt: bij de 32D3000 zat een eenvoudig coax kabeltje van pakweg een meter lengte. Voor zo'n TV lijkt het me overigens geen gek idee om nog een paar extra Eurotjes uit te geven aan een kabeltje van hoge kwaliteit...Wie weet of de Sony LCD tv's geleverd worden met een coax kabel? Heb nog een stukje nodig namelijk en het liefst een kant en klare
[ Voor 224% gewijzigd door Anoniem: 236367 op 12-11-2007 20:00 ]
Anoniem: 237248
Ik heb sinds ruim een week de 40W3000 en vind het een prachtig toestel. Persoonlijk houd ik niet van die disco van Philips wat ze ambilight noemen. Films e.d. luister ik vooral via de dolby surround versterker, dus de speakerkwaliteit van de tv boeit me wat minder.KhaZ schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:16:
Ik twijfel ontzettend tussen de Philips 42PFL9732 en de Sony KDL 40W3000. De Philips is iets goedkoper en heeft 100Hz, Amiblight Surround en een mooiere omlijsting, bij de Sony krijg je een PS3 t.w.v. €599, ook niet verkeerd.
Persoonlijk vind ik de beeldkwaliteit van de Sony erg mooi. Het beeld van Philips is totaal anders, vooral scherper en intensere kleuren, maar minder natuurgetrouw. Dus ik denk dat je keuze af zal hangen van wat voor beeld jouw voorkeur heeft.
Bij mijn 40w3000 zat een coax kabel.knny schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:04:
Wie weet of de Sony LCD tv's geleverd worden met een coax kabel? Heb nog een stukje nodig namelijk en het liefst een kant en klare
Anoniem: 116095
ben wel benieuwd waar je deze prijs hebt gekregenIbix schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:43:
Oww yeah baby! Vandaag de KDL-40W2000 gekocht voor 1600 euro incl. PS3 actie!
Mijn god wat een geweldig ding! Heb al een PS3 staan en het beeld is echt subliem! Geluid valt me ook 1000% mee!
ben deze topic al een hele tijd aan het volgen en wil zeer binnenkort overgaan tot aanschaf, nu vind ik FullHD en een PS3 niet zo heel belangrijk en na uitgebreid m'n huiswerk te hebben gedaan wilde ik een HD Ready 40D3000 aanschaffen, bij de BCC krijgen ze deze maand een levering binnen van Sony voor 1299 p.s. en je krijgt er ook nog een BCC 100 euro kortingsbon bij voor als je bijvoorbeeld nog een home cinema setje wilt aanschaffen
nu mijn vraag.. en ik heb hier al een heleboel over gelezen bij het HDReady vs FullHD etc topic.. is bij een 40" HD Ready tv een afstand van 3 meter voldoende? Of zit je er dan te dicht op.. Ben benieuwd
EDIT: vind btw dat Sony Nederland erg achterloopt met de opvolger van de 40D3000 de 40D3500.. in verschillende oostblok landen bieden ze hem al geruime tijd aan en onze zuiderburen mogen er ook al enige tijd van deze FullHD opvolger genieten.. de reden dat ik voor deze FullHD wel 500 euro meer wil betalen en niet voor de 40W2000 is simpelweg de behuizing, de 40W2000 speakers zijn een beetje lomp.. ze zijn fijner weggewerkt in de D Serie. (maar dat is maar m'n mening
)
nu mijn vraag.. en ik heb hier al een heleboel over gelezen bij het HDReady vs FullHD etc topic.. is bij een 40" HD Ready tv een afstand van 3 meter voldoende? Of zit je er dan te dicht op.. Ben benieuwd
EDIT: vind btw dat Sony Nederland erg achterloopt met de opvolger van de 40D3000 de 40D3500.. in verschillende oostblok landen bieden ze hem al geruime tijd aan en onze zuiderburen mogen er ook al enige tijd van deze FullHD opvolger genieten.. de reden dat ik voor deze FullHD wel 500 euro meer wil betalen en niet voor de 40W2000 is simpelweg de behuizing, de 40W2000 speakers zijn een beetje lomp.. ze zijn fijner weggewerkt in de D Serie. (maar dat is maar m'n mening
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 116095 op 12-11-2007 13:41 ]
Op de rekening staat €103,40 inclusief "lieferkosten". Maar ik heb nog niet binnen. Wel een mailtje van Mascom gekregen met de verzekering dat ze de 3.09 versie leveren:Anoniem: 236367 schreef op maandag 12 november 2007 @ 09:20:
[...]
Wat rekent Mascom voor de verzendkosten naar Nederland?
Goede midag,
het modul wordt met de SW 3.09 uitgeleverd.
Mit freundlichen Grüßen/Met vriendelijke groet
Mary Van Kleef
Dus ik heb goede hoop....
Van het weekend een 40W3000 gekocht (2200 inclusief muurbeugel) en net mijn PS3 actie bon op de post gedaan.
Eerste bevindingen zijn uiterst positief. Één ding waar ik me aan erger is de auto dimming feature (let op dit is wat anders dan de licht sensor) het is namelijk ontzettend moeilijk om contrast, backlight en helderheid goed in te stellen als de TV hiernaast zelf alles probeert te regelen. Deze feature is gelukkig indirect uit te zetten door game modus aan te schakelen, dit werkt bij alle ingangen behalve SD. Game modus heeft ook het voordeel/nadeel dat een hoop digitale bewerking wordt uitgeschakeld (DRC, ruis onderdrukking maar ook 100hz en motionflow op de x3500 wat voor mij de doorslag gaf om de W3000 te kopen boven de X3500).
Hier kort mijn bevindingen:
+ 1080p over VGA, werkt perfect
+ 10-bit paneel merk je goed bij kleur overlopen
+ DVB-C Tuner, scheelt toch weer een extra decoder
+ Super zwart weergave, nog beter dan ik verwachte
+ Geen last van clouding, egale backlighting (zelfs met auto dimming uit)
+ Geen motion artifacts
+ Eindelijk een TV zonder zwarte piano lak!
- Auto dimming
- Geluid is niet geweldig
- Prijs (2599)
De TV is eigenlijk alleen maar interessant door de PS3 deal. Ik verwacht ook dat na de kerst dit toestel behoorlijk gaat zakken in prijs.
edit. bij mij zat er ook een coax kabel bij (goeie kwaliteit overigens).
edit2. x3500 settings staan nu op hdtvtest.co.uk.
Eerste bevindingen zijn uiterst positief. Één ding waar ik me aan erger is de auto dimming feature (let op dit is wat anders dan de licht sensor) het is namelijk ontzettend moeilijk om contrast, backlight en helderheid goed in te stellen als de TV hiernaast zelf alles probeert te regelen. Deze feature is gelukkig indirect uit te zetten door game modus aan te schakelen, dit werkt bij alle ingangen behalve SD. Game modus heeft ook het voordeel/nadeel dat een hoop digitale bewerking wordt uitgeschakeld (DRC, ruis onderdrukking maar ook 100hz en motionflow op de x3500 wat voor mij de doorslag gaf om de W3000 te kopen boven de X3500).
Hier kort mijn bevindingen:
+ 1080p over VGA, werkt perfect
+ 10-bit paneel merk je goed bij kleur overlopen
+ DVB-C Tuner, scheelt toch weer een extra decoder
+ Super zwart weergave, nog beter dan ik verwachte
+ Geen last van clouding, egale backlighting (zelfs met auto dimming uit)
+ Geen motion artifacts
+ Eindelijk een TV zonder zwarte piano lak!
- Auto dimming
- Geluid is niet geweldig
- Prijs (2599)
De TV is eigenlijk alleen maar interessant door de PS3 deal. Ik verwacht ook dat na de kerst dit toestel behoorlijk gaat zakken in prijs.
edit. bij mij zat er ook een coax kabel bij (goeie kwaliteit overigens).
edit2. x3500 settings staan nu op hdtvtest.co.uk.
[ Voor 7% gewijzigd door Furfoot op 12-11-2007 14:03 ]
Dat is een duidelijk betere totaalprijs dan via een Nederlandse (web)shop...sparerib schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:45:
Op de rekening staat €103,40 inclusief "lieferkosten". Maar ik heb nog niet binnen.
[nevermind]
[ Voor 96% gewijzigd door mschepers op 12-11-2007 16:59 . Reden: verkeerde reply ]
Ik heb zelf de 40D3000 en zit op een afstand van 3 meter. En ik kan zeggen.... perfecte afstand! Je zit er absoluut niet te dicht op. En op de afstand van 3 meter heb je ook vol profijt van 720p. Ga dus niet voor de 32 inch want daar ga je spijt van krijgenAnoniem: 116095 schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:33:
(...) nu mijn vraag.. en ik heb hier al een heleboel over gelezen bij het HDReady vs FullHD etc topic.. is bij een 40" HD Ready tv een afstand van 3 meter voldoende? Of zit je er dan te dicht op.. Ben benieuwd (...)
Mijn vraag is; Kan ik met mijn jvc hd recorder van 2 jaar oud (DR- MH30S) digitaal opnemen.
De bravia is nu voorzien van een conax houder met daarin de smartcard van digitenne.
De hd speler heeft geen hdmi maar wel een smartlink aansluiting.
Moet ik nu een tweede ontvanger van digitenne instaleren of kan ik zo als nu het geval is alleen maar analoog via upc opnemen. Het mooiste zou zijn als het opnemen via de menu's van de bravia kan.
Wanneer ik dat nu probeer krijg ik een wel een melding dat de opname start maar er gebeurt verder niets.
Ps. Sorry voor crosspost. Ik drukte per on geluk op de verkeerde button
De bravia is nu voorzien van een conax houder met daarin de smartcard van digitenne.
De hd speler heeft geen hdmi maar wel een smartlink aansluiting.
Moet ik nu een tweede ontvanger van digitenne instaleren of kan ik zo als nu het geval is alleen maar analoog via upc opnemen. Het mooiste zou zijn als het opnemen via de menu's van de bravia kan.
Wanneer ik dat nu probeer krijg ik een wel een melding dat de opname start maar er gebeurt verder niets.
Ps. Sorry voor crosspost. Ik drukte per on geluk op de verkeerde button
Dit kan ik wel beamen. Ik heb de 32D3000 op een afstand van 3 meter en dat is prima voor "gewoon" TV kijken (journaal e.d.), maar als ik een film ga kijken dan ben ik blij dat ik de TV nog een half metertje naar me toe kan trekken dankzij de Vogels EFW 6245 muurbeugelRemius schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:27:
Ik heb zelf de 40D3000 en zit op een afstand van 3 meter. En ik kan zeggen.... perfecte afstand! Je zit er absoluut niet te dicht op. En op de afstand van 3 meter heb je ook vol profijt van 720p. Ga dus niet voor de 32 inch want daar ga je spijt van krijgen
Als je 'm op een vaste plek zet/hangt dan zou ik ook de 40 inch aanraden bij een kijkafstand van 3 meter. De volgende link bevat een tabelletje met afstanden/diameters die je als richtlijn kan gebruiken: http://www.mokio.nl/Beeld...CD_TV/#waarmoetikopletten
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 236367 op 12-11-2007 20:12 ]
@furfoot
Mag ik vragen in welke winkel je de TV gekocht hebt? Ik wil deze namelijk ook aanschaffen, maar wel in combinatie met de PS3 actie en voor 2200euro ben ik hem nog niet tegen gekomen.
Alvast bedankt!
Mag ik vragen in welke winkel je de TV gekocht hebt? Ik wil deze namelijk ook aanschaffen, maar wel in combinatie met de PS3 actie en voor 2200euro ben ik hem nog niet tegen gekomen.
Alvast bedankt!
Ik heb zelf de 40D3000 en zit op een afstand van 3 meter. En ik kan zeggen.... perfecte afstand! Je zit er absoluut niet te dicht op. En op de afstand van 3 meter heb je ook vol profijt van 720p. Ga dus niet voor de 32 inch want daar ga je spijt van krijgen
Bedankt!! Kan niet w88 om hem op te kunnen hangenDit kan ik wel beamen. Ik heb de 32D3000 op een afstand van 3 meter en dat is prima voor "gewoon" TV kijken (journaal e.d.), maar als ik een film ga kijken dan ben ik blij dat ik de TV nog een half metertje naar me toe kan trekken dankzij de Vogels EFW 6245 muurbeugel .
Ik heb de 32d3000 op 3 meter kijk afstand. Omdat de 40d3000 niet in mijn ikea bonde kast paste, scheelde 1 millimeter. Het liefste had ik een 37-inch genomen.. maar die bestaat niet in de d3000 serie.
Over een paar jaar hoop ik een nieuw appartement te kopen en dan deze 32d3000 in de slaapkamer op te hangen. Om vervolgens natuurlijk een 70" op de muur te hangen in de woonkamer.
Qua kwaliteit ben ik nog steeds erg blij dat ik een D3000 gekocht heb. Beeld kwaliteit is ontzettend goed, veel aansluitmogelijkheden en ingebouwde DVB-C tuner.
Het liefste had ik dat Sony met een TV kwam met 2 DVB-C tuners, Blu-RAy speler en een 500GB hardeschijf erin voor het opnemen van programma's. Ik hoop dat iemand van Sony mee leest
-Menno
Over een paar jaar hoop ik een nieuw appartement te kopen en dan deze 32d3000 in de slaapkamer op te hangen. Om vervolgens natuurlijk een 70" op de muur te hangen in de woonkamer.
Qua kwaliteit ben ik nog steeds erg blij dat ik een D3000 gekocht heb. Beeld kwaliteit is ontzettend goed, veel aansluitmogelijkheden en ingebouwde DVB-C tuner.
Het liefste had ik dat Sony met een TV kwam met 2 DVB-C tuners, Blu-RAy speler en een 500GB hardeschijf erin voor het opnemen van programma's. Ik hoop dat iemand van Sony mee leest
-Menno
edit:
heb het al gevonden
heb het al gevonden
[ Voor 158% gewijzigd door Tasminos op 13-11-2007 11:50 ]
Op de Sony site staat inmiddels dat de PS3-actie is verlengd!!!!
Lijkt me dat ze nog genoeg PS3-pakketten hebben staan.
Lijkt me dat ze nog genoeg PS3-pakketten hebben staan.
Bij deze test komt de 40W3000 er toch niet zo goed uit:
http://www.allec.nl/lcdplasmatest.html
Zit nog te twijfelen om de 40W3000 te kopen.
Iemand die in een review "bedroefend" zet, neem ik niet serieus. Tevens is die review veel te kort, geen enkele waarde wordt goed toegelicht.Edman schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 14:30:
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Moet je voor de lol eens kijken welke tv's er bij hun producten staanEdman schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 14:30:

Lijkt me duidelijk!!!
Ik heb een Sony 40W2000 en wil graag een starterspakket kopen om digitenne te kunnen kijken mbv de ingebouwde dvb tuner. Ik kan deze echter nergens vinden op de site van KPN.
Iemand enig idee waar ik deze wel kan krijgen?
edit:
ik heb ze al gevonden via andere dealers. KPN zelf verkoopt ze denk ik niet meer
ik heb ze al gevonden via andere dealers. KPN zelf verkoopt ze denk ik niet meer
[ Voor 31% gewijzigd door Tasminos op 13-11-2007 15:52 ]
Anoniem: 236260
bedoel je zoiets als dit www.cardwriter.nl (kpn starterskit)Diamond AT schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 15:44:
Ik heb een Sony 40W2000 en wil graag een starterspakket kopen om digitenne te kunnen kijken mbv de ingebouwde dvb tuner. Ik kan deze echter nergens vinden op de site van KPN.
edit:
Ik vind deze test te weinig inhoud hebben om die conclusie te trekken.Edman schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 14:30:
Kijk voor het vergelijk eens naar de HDTV-selector
In de categorie 40"-42" scoort SONY in de LCD's erg goed en Pioneer bij de Plasma's.
Het is maar net wat voor soort tv je wilt en wat jij belangrijk vindt.
Anoniem: 158390
Zo te zien vangt deze kerel meer provisie op de Pioneers. Hij is immers gewoon een retailer. Beetje jammere tactiek.Edman schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 14:30:
Anoniem: 187021
Echt grappig deze 'test' Vol met spelfouten en vage kreten ('bij de zwartwaarden kwamen alleen de Pioneer en de Toshiba door de test') Daarnaast vraag ik me af hoe hij een KDL40W3000 heeft kunnen testen op 20 september 2007. Dat toestel was toen toch nog helemaal niet uit??Anoniem: 158390 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 16:56:
[...]
Zo te zien vangt deze kerel meer provisie op de Pioneers. Hij is immers gewoon een retailer. Beetje jammere tactiek.
Volgens de Sony site was de W3000 leverbaar vanaf "september 2007". Kan dus op zich wel. Maar dan nog vertrouw ik het voor geen meter.Anoniem: 187021 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 17:07:
[...]
Echt grappig deze 'test' Vol met spelfouten en vage kreten ('bij de zwartwaarden kwamen alleen de Pioneer en de Toshiba door de test') Daarnaast vraag ik me af hoe hij een KDL40W3000 heeft kunnen testen op 20 september 2007. Dat toestel was toen toch nog helemaal niet uit??
Snap er werkelijk niets van dat enkel Pioneer en Toshiba goed scoren als je enkel Pioneer en Toshiba apparatuur verkooptAnoniem: 187021 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 17:07:
[...]
Echt grappig deze 'test' Vol met spelfouten en vage kreten ('bij de zwartwaarden kwamen alleen de Pioneer en de Toshiba door de test') Daarnaast vraag ik me af hoe hij een KDL40W3000 heeft kunnen testen op 20 september 2007. Dat toestel was toen toch nog helemaal niet uit??

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Anoniem: 154823
Goedenavond,
Ik ben van plan om binnen nu en eind dit jaar een mooi 32'' lcd-scherm te halen. Ik ben de afgelopen week dan ook vrijwel alleen maar bezig geweest met het afstruimen van het internet, op zoek naar een mooi lcd-panel. Ik twijfel dus tussen de twee beste 32'' lcd's van dit moment: de panasonic lx70 en de sony 32d3000. Mijn voorkeur op dit moment gaat uit naar de sony, echter is de prijs op dit moment voor mij nog net iets te veel van het goede. Ik heb een bij een aantal dignen wat hulp nodig, en zou eht erg waarderen als iemand mij hulp biedt.
Ten eerste doet het schijnlijk de ronde dat de 32d3000 uit de markt gaat... Weet iemand hier meer over?
Ten tweede ben ik van plan om mijn pc aan mijn toekomstige scherm aan te sluiten. Ik heb vernomen dat het sony-toestel een aparte aansluiting heeft voor naar de pc. Ik hebe chter in Deel 3 van dit topic gelezen dat de 100Hz en 24p functies vervallen. Echter kan de tv ook via hdmi aangesloten worden, hiervan zou ik graag een paar dingen weten: Zijn de eerdergenoemde functies als ik op mn pc een 720p videobestand afspeel wel van toepassing? En als dit dus niet zo is, heb ik dus vrijwel niks aan de extra opties die de 32d3000 biedt ten opzichte van het panasonic lx70 toestel? Daarnaats, kan iemand mij vertellen hoe een 720p-videobestand eruit ziet op de 3
Ten derde, is het waarschijnlijk dat sony tijdens de kerstperiode de prijzen zal laten zakken?
edit:Nog een vraagje trouwens! De 32d3000 heeft een optical audio uitgang, zit er een kaliteitsverschil als ik via deze uitgang mn z-5500 aansluit, of via de andere audio-uitgang?
2d300?
Alvast hartstikke bedankt!
Ik ben van plan om binnen nu en eind dit jaar een mooi 32'' lcd-scherm te halen. Ik ben de afgelopen week dan ook vrijwel alleen maar bezig geweest met het afstruimen van het internet, op zoek naar een mooi lcd-panel. Ik twijfel dus tussen de twee beste 32'' lcd's van dit moment: de panasonic lx70 en de sony 32d3000. Mijn voorkeur op dit moment gaat uit naar de sony, echter is de prijs op dit moment voor mij nog net iets te veel van het goede. Ik heb een bij een aantal dignen wat hulp nodig, en zou eht erg waarderen als iemand mij hulp biedt.
Ten eerste doet het schijnlijk de ronde dat de 32d3000 uit de markt gaat... Weet iemand hier meer over?
Ten tweede ben ik van plan om mijn pc aan mijn toekomstige scherm aan te sluiten. Ik heb vernomen dat het sony-toestel een aparte aansluiting heeft voor naar de pc. Ik hebe chter in Deel 3 van dit topic gelezen dat de 100Hz en 24p functies vervallen. Echter kan de tv ook via hdmi aangesloten worden, hiervan zou ik graag een paar dingen weten: Zijn de eerdergenoemde functies als ik op mn pc een 720p videobestand afspeel wel van toepassing? En als dit dus niet zo is, heb ik dus vrijwel niks aan de extra opties die de 32d3000 biedt ten opzichte van het panasonic lx70 toestel? Daarnaats, kan iemand mij vertellen hoe een 720p-videobestand eruit ziet op de 3
Ten derde, is het waarschijnlijk dat sony tijdens de kerstperiode de prijzen zal laten zakken?
edit:Nog een vraagje trouwens! De 32d3000 heeft een optical audio uitgang, zit er een kaliteitsverschil als ik via deze uitgang mn z-5500 aansluit, of via de andere audio-uitgang?
2d300?
Alvast hartstikke bedankt!
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 154823 op 13-11-2007 22:42 ]
Zit erg te twijfelen of ik hem in Maart ga halen (wat eigenlijk de bedoeling was) of nog net voor het aflopen van de PS3 actie. Weet ook niet of de prijzen dan al gezakt zijn. Het wordt denk ik toch een 40w3000, maar dan moet er wel een paar 100 euro nog af. Zit nu nog te spelen op standaard SD tv en al die mooie games die uitkomen maken het niet makkelijker.
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Het was een showroom model (stond er net een week, dus kon metteen clouding en pixels checken) bij de BCC in purmerend. Ik kon hem nergens anders op voorraad vinden.tomtommie schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:18:
@furfoot
Alvast bedankt!
In maart zal dit model wel voor 1600 online zijn te vinden. Maar ik wil perse de PS3 60gb versie hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Furfoot op 14-11-2007 12:27 ]
Dat is erg netjes ja, ik was toevallig net even bij de BCC in eindhoven. Een medewerker daar vertelde me dat die 40w3000 een tijdje geleden een actiemodel was voor 2200 euro.
Wel wilden ze me nog wel iets van de prijs af doen, maja dan zit ik nog altijd aan een prijs van 2449 euro.
Een andere optie is de 40w2000, deze zag ik bij de MM voor 1799, maar deze heeft geen EX engine en lager contrast, maja voor dat prijsverschil....dilemma!
Op internet zijn ze goedkoper te krijgen, maja wil natuurlijk wel even profiteren van die PS3 actie
Wel wilden ze me nog wel iets van de prijs af doen, maja dan zit ik nog altijd aan een prijs van 2449 euro.
Een andere optie is de 40w2000, deze zag ik bij de MM voor 1799, maar deze heeft geen EX engine en lager contrast, maja voor dat prijsverschil....dilemma!
Op internet zijn ze goedkoper te krijgen, maja wil natuurlijk wel even profiteren van die PS3 actie
Anoniem: 133714
Zoals vorige week al gepost is de 40W3000 bij Praalder (Den Haag) in de aanbieding voor 2199 euro incl. PS3-actie en 5-jaar Sony-garantie. Dit weekend is er trouwens een grote Praalder-show in Duinrell.
Gisteren is mijn Sony 40-V3000 gebracht 

Ik moet nog heel wat kabels netjes wegwerken maar ik ben er blij mee
Iemand nog een idee hoe ik de kleuren een beetje kan calibreren? Wie weet een dvd daarvoor misschien

Ik moet nog heel wat kabels netjes wegwerken maar ik ben er blij mee
Iemand nog een idee hoe ik de kleuren een beetje kan calibreren? Wie weet een dvd daarvoor misschien
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Als ik jou was zou ik voor de W2000 gaan. Ik heb een vriend met een 40W3000, ik heb zelf de W2000 en het verschil in beeld is echt niet te zien. Met digitale TV niet en met 1080p video ook niet.tomtommie schreef op woensdag 14 november 2007 @ 12:57:
Dat is erg netjes ja, ik was toevallig net even bij de BCC in eindhoven. Een medewerker daar vertelde me dat die 40w3000 een tijdje geleden een actiemodel was voor 2200 euro.
Ik heb ook geen last van clouding of wat dan ook. Anyway, dat waren mijn 2cents.
De W2000 zou ik niet meer voor gaan nu de V3000 goed op voorraad is. De V3000 maakt gebruik van hetzelfde scherm als de W2000 maar hier zit ook een DVB-C tuner in, dit model is ook makkelijk voor rond de 1800-1900 te vinden in de detailhandel.
Zoals ik al aangaf vind ik de prijs van de W3000 zo'n 500 euro te duur, maar voor 2200 inclusief PS3 is het nog te overzien aangezien ik al langer van plan was om één van de next gen console aan te schaffen.
Zoals ik al aangaf vind ik de prijs van de W3000 zo'n 500 euro te duur, maar voor 2200 inclusief PS3 is het nog te overzien aangezien ik al langer van plan was om één van de next gen console aan te schaffen.
De instellingen voor m'n W3000 zijn als volgt (afgeleid van deze site):knny schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:27:
Backlight: 5
Contrast: 85
Helderheid: 48
Kleur: 51
Kleuren temperatuur: Warm 2
Scherpte: 30, 0 bij PC en HD
Game Modus: Aan
Licht Sensor: Aan
Power Saving: Uit
R Gain: -5
G Gain: -2
B Gain: -1
R Bias: 1
G Bias: 0
B Bias: 0
Verder staat alle ruis onderdrukking en dergelijke digitale bewerking gewoon uit (alleen DRC Modus 1 met 100 clarity 20 reality voor SD TV). Alles op warm 2 is wel even wennen maar het is wel de natuurlijkste instelling als je de meeste callibrators mag geloven.
Licht sensor aan zorgt ervoor dat het beeld zich aanpast aan de hoeveelheid omgevingslicht en dit vind ik persoonlijk prettig zodat ik niet elke keer de backlight moet aanpassen aan het licht in de kamer.
[ Voor 20% gewijzigd door Furfoot op 14-11-2007 14:08 ]
Ik heb al een tijd een 32D3000 en nu ook een playstation 3.
De 32D3000 heeft zoiets als theatre sync.
Wat heb ik daar precies aan, en hoe stel ik dat in?
Als ik naar menu van de tv ga, dan naar instellingen/instellingen/hdmi-instellingen heb ik daar alles op 'aan' staan. Als ik dan update apparatuurlijst doe vindt de tv helemaal niks.
Doe ik iets mis?
Ik heb de ps3 nochtans via hdmi aangesloten.
Iemand trouwens verder nog de ideale settings voor de ps3 op een D3000-toestel?
Als ik naar menu van de tv ga, dan naar instellingen/instellingen/hdmi-instellingen heb ik daar alles op 'aan' staan. Als ik dan update apparatuurlijst doe vindt de tv helemaal niks.
Doe ik iets mis?
Gaat niet werken, want je PS3 werkt via Bluetooth.Jack3770 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 14:04:
Ik heb al een tijd een 32D3000 en nu ook een playstation 3.
Doe ik iets mis?
Zeker, want hier staat er toch ook een kleine vermelding van een ps3.Blindfold schreef op woensdag 14 november 2007 @ 14:30:
[...]
Gaat niet werken, want je PS3 werkt via Bluetooth.
http://www.hdtvnieuws.nl/...atre-sync-in-de-praktijk/
Misschien dat dat via hdmi werkt?
Theatre Sync is de Sony naam voor CEC, ofwel apparaten die met elkaar 'praten' via HDMI. Druk je op play op de DVD speler dan gaat de TV aan en direct op het goede AV kanaal etc. Weet eerlijk gezegd niet of dit ook icm de PS3 werkt, maar Bluetooth heeft er niets mee te maken iig!Jack3770 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 14:37:
[...]
Zeker, want hier staat er toch ook een kleine vermelding van een ps3.
http://www.hdtvnieuws.nl/...atre-sync-in-de-praktijk/
Misschien dat dat via hdmi werkt?
even snelle vraag
zit op m'n werk en mag alleen deze pagina bezoeken
mediamarkt heeft een actie met een 40" sony bravia voor 799 euro.. weet iemand toevallig welk model dat is, mediamarkt.nl is hier geblokkeerd door de proxy
heb geen hoge verwachtingen van dit model maar toch benieuwd.. was volgens mij een -S serie
zit op m'n werk en mag alleen deze pagina bezoeken
mediamarkt heeft een actie met een 40" sony bravia voor 799 euro.. weet iemand toevallig welk model dat is, mediamarkt.nl is hier geblokkeerd door de proxy
Ik heb hem gekocht bij expert in purmerend voor 2000 euro incl. 5 jaar all. risk garantie en een HDMI kabel van 65 euro.Furfoot schreef op woensdag 14 november 2007 @ 12:27:
[...]
Het was een showroom model (stond er net een week, dus kon metteen clouding en pixels checken) bij de BCC in purmerend. Ik kon hem nergens anders op voorraad vinden.
In maart zal dit model wel voor 1600 online zijn te vinden. Maar ik wil perse de PS3 60gb versie hebben.
En deze was op voorraad op zich geen slechte deal.
Model KDL-40V3000
Anoniem: 234134
Ik weet niet of het al gemeld is; maar de Sony PS3 actie is wegens groot succes verlengt tot 31 december.
Misschien wel leuk voor sommige mensen om te horen
Misschien wel leuk voor sommige mensen om te horen
Ik heb ook de instellingen van de X3500 overgenomen (zelf een w3000). Wat mij opvalt is dat het beeld nogal gelig is, is dit normaal? Moet zeggen dat als ik hem op warm1 zet dat het een stuk mooier overkomt.
Het blijft natuurlijk persoonlijk, maar op de site van hdtvtest heeft hij het er ook al over dat het iets gelig kan zijn, dus ik vraag me af of ik hem nou op warm2 of warm1 moet zetten???
Het blijft natuurlijk persoonlijk, maar op de site van hdtvtest heeft hij het er ook al over dat het iets gelig kan zijn, dus ik vraag me af of ik hem nou op warm2 of warm1 moet zetten???
Coolsnarf schreef op donderdag 15 november 2007 @ 10:10:
Ik heb ook de instellingen van de X3500 overgenomen (zelf een w3000). Wat mij opvalt is dat het beeld nogal gelig is, is dit normaal? Moet zeggen dat als ik hem op warm1 zet dat het een stuk mooier overkomt.
Daarom. Het blijkt dat D65 wat meer natuurlijk is. Zelf heb ik er weinig verstand van maar na 2 dagen met warm 2 voor al mijn inputs wil ik niet meer terug.If you’re not used to D65 images, you may find the picture too yellow/ red at first glance. This is because most of us are used to the 9300k colour temperature on most computer monitors, and have been conditioned to think that these whites are the real “white” (when they in fact look brighter due to their cooler colour temp). All I can say is that D65 is the standard adopted by movie makers and broadcast studios, which means that you should calibrate your television to D65 if you wish to see the colours in a movie reproduced as the director intended. What I suggest is to persevere with the above settings for 3 days to 1 week to get used to D65, and then revert to the out-of-the-box settings, at which point hopefully you’ll realise how artificial the colours were before calibration.
haha, ja dat heb ik ook gelezen. Moet zeggen dat D65 mij niet zoveel zegt? uitleg iemand??
Maar ik heb hem nu op warm1 staan ipv warm2 en vindt dat zelf toch mooier. Kan iemand mij dan overtuigen dat ik het toch op warm2 moet zetten (voor de rest zijn mijn instellingen wel gelijk aan de site)???
Maar ik heb hem nu op warm1 staan ipv warm2 en vindt dat zelf toch mooier. Kan iemand mij dan overtuigen dat ik het toch op warm2 moet zetten (voor de rest zijn mijn instellingen wel gelijk aan de site)???
Ik heb dus de 32D3000 besteld. Volgende week krijg ik hem pas, maar ik kan eigenlijk niet wachten om het volgende te weten te komen:
Ik heb geen digitale TV abbo, dus gewoon analoog signaal. Nu is mijn vraagje: Kan deze sony met zijn ingebouwde DVB-C tuner WEL/NIET de EPG informatie lezen, ondanks dat ik geen digitale tv abonnement heb?
Ik heb geen digitale TV abbo, dus gewoon analoog signaal. Nu is mijn vraagje: Kan deze sony met zijn ingebouwde DVB-C tuner WEL/NIET de EPG informatie lezen, ondanks dat ik geen digitale tv abonnement heb?
Zoals ik in het PS3 FullHD actie topic al reageerde... jah. De Wii op de W2000... Via een 'gewone' component cable. Wat wil je erover weten? Het beeld is iig haarscherp en het werkt allemaal perfect.Anoniem: 231322 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:08:
Heeft iemand hier al toevallig een Wii op de V of W serie aangesloten (gehad) ?
Wanna play?
Mijn Alphacrypt is vandaag bezorgd door de TNT. Uiteindelijk komt het op een bedrag van 105 euri, inclusief verzendkosten. Heb hem zondag besteld en donderdag dus geleverd. En wat belangrijker is, HET WERKT!!!!.Versie 3.09 <-> Casema <-> Sony 40W3000 is een goede combi.Anoniem: 236367 schreef op maandag 12 november 2007 @ 09:20:
[...]
Wat rekent Mascom voor de verzendkosten naar Nederland?
Kan direct bestellen bij Mascom dus zeer aanraden.
Amensparerib schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:03:
[...]
Versie 3.09 <-> Casema <-> Sony 40W3000 is een goede combi.
Ik zie inderdaad op de website van Mascom (shop.mascom.de) nu het volgende staan:sparerib schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:03:
[...]
Mijn Alphacrypt is vandaag bezorgd door de TNT. Uiteindelijk komt het op een bedrag van 105 euri, inclusief verzendkosten. Heb hem zondag besteld en donderdag dus geleverd. En wat belangrijker is, HET WERKT!!!!.Versie 3.09 <-> Casema <-> Sony 40W3000 is een goede combi.
Kan direct bestellen bij Mascom dus zeer aanraden.
Ze leveren dus standaard met 3.09 uit. Jij geeft aan dat deze versie goed werkt op de W3000. Op mijn (nog te leveren) toestel heb ik alleen nog bevestigd gezien dat 3.11 werkt, kan iemand zeggen of 3.09 ook werkt met een X3500?Softwarestand bei der Auslieferung 3.09
Voorheen werkte 3.09 niet (getest met de alphacrypt van iemand anders), maar toen ik hem binnenkreeg deed hij het in 1x wel. Misschien heeft Casema iets aan het signaal verandert, ik zou het niet weten, maar ik denk dat hij het bij jou dus ook wel zal doen.Anoniem: 158390 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 09:34:
Ze leveren dus standaard met 3.09 uit. Jij geeft aan dat deze versie goed werkt op de W3000. Op mijn (nog te leveren) toestel heb ik alleen nog bevestigd gezien dat 3.11 werkt, kan iemand zeggen of 3.09 ook werkt met een X3500?
Overigens heb ik begrepen dat ze bij Mascom niet heel veel 3.09 cam's meer in voorraad hebben en dat ze daarna over gaan op 3.12. Je kan altijd nog naar 3.11 mocht 3.09 niet werken!
Nee, de EPG werkt alleen als je een digitaal signaal binnenkrijgt, via decoder of de ingebouwde tuner.edterbak schreef op donderdag 15 november 2007 @ 15:31:
Ik heb dus de 32D3000 besteld. Volgende week krijg ik hem pas, maar ik kan eigenlijk niet wachten om het volgende te weten te komen:
Ok.Ruud2007 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 10:46:
[...]
Nee, de EPG werkt alleen als je een digitaal signaal binnenkrijgt, via decoder of de ingebouwde tuner.
Dank je.
Je zegt dus ook dat ik als ik een analoog abbo heb, geen digitaal signaal kan ontvangen. Er wordt dus niet standaard een gratis digitale signaal ofzo door de kabel heen gestuurd. ??
Je ontvangt wel het digitale signaal, alleen kan je de kanalen niet bekijken zonder een abonnement. Afhankelijk van het kabelbedrijf zijn er meestal wel een paar ongecodeerde kanalen die je wel zonder abonnement kan oppikken. Ook voor EPG geldt dat het wel binnenkomt bij je TV, maar alleen op de frequenties die gebruikt worden voor digitale TV. Als je analoge TV kijkt zal de TV dus geen EPG data verzamelen en er is ook geen relatie tussen de analoge kanalen en de EPG informatie. Voor EPG gaat men er vanuit dat je de TV in digitaal modus gebruikt.edterbak schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 11:59:
Je zegt dus ook dat ik als ik een analoog abbo heb, geen digitaal signaal kan ontvangen. Er wordt dus niet standaard een gratis digitale signaal ofzo door de kabel heen gestuurd. ??
Het signaal is wel "gratis" maar niet ongecodeerd. (aangezien je wel het kaartje nodig hebt, zou je dat als niet gratis kunnen zien).edterbak schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 11:59:
[...]
Ok.
Dank je.
Je kunt een kaartje kopen en je hebt geen apart abonnement nodig om de kanalen die ook analoog worden aangeboden digitaal te kunnen bekijken.
Alleen voor de pluspakketten heb je een abonnement nodig. (tenzij Casema het ziet als een gratis abonnement, maar goed. Je betaalt in ieder geval niet extra per maand voor de standaard digitale zenders).
[ Voor 14% gewijzigd door Blindfold op 16-11-2007 14:14 ]
Anoniem: 238570
Ik heb een 40d3000. Nu zit ik te denken om een alphacrypt aan te schaffen. Welke firmware versie moet ik dan hebben? Ik lees namelijk dat sommige combi's bij sommige toestellen niet werken.
In principe werken alle firmwares ná 3.05 bij de D3000. De meest gangbare zijn nu 3.09, 3.11 en 3.12. De problemen waar jij naar lijkt de refereren zijn met de TVs met ingebouwde HDTV tuners, oftewel de Bravia W en X series.Anoniem: 238570 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 16:48:
Ik heb een 40d3000. Nu zit ik te denken om een alphacrypt aan te schaffen. Welke firmware versie moet ik dan hebben? Ik lees namelijk dat sommige combi's bij sommige toestellen niet werken.
Dag alle Tweakers. Ik ben geen gelouterde forumbezoeker maar ik zit met een brrrrandende vraag over een Bravia in mn maag en een Rennie wil niet helpen. Ik werp mijn vraag daarom maar plompverloren voor uw voeten. Hier gaat het om. Ik wil graag een hele goede FullHD kopen voor werk-plezier combi. Voor mijn werk als fotograaf kan ik een extra scherm gebruiken om foto's te showen (bewerken doe ik op mijn 23 inch Apple Cinema Display, overigens Mac-gebruiker), films etc via Frontrow of AppleTV te bekijken maar ook erg belangrijk is het inzetten icm de PS3. Nu lopen er diverse Bravia-PS3 acties maar die wil ik eigenlijk even niet teveel aandacht schenken om me niet af te laten leiden in de zoektocht naar t meest geschikte model. DE maat van 40 inch (107cm) lijkt voor mijn ruimte het meest geschikt dus in die range van grootte zag ik de W2000 die het predikaat "tv van t jaar" draagt voor 1899 incl. een ps3 of 200 korting, de opvolger W3000 die rond de 2400 moet gaan kosten en een opvallend model, de T3500. Dit laatste model schijnt, zo heeft de verkoper van de Mediamarkt (die winkel dus) mij verteld, speciaal voor die keten te zijn geleverd om een uniek model heel concurrerend in de markt te zetten. De specs van de T3500 lijken op contrastratio 10000:1 tegen 16000:1 en 2 hdmi-poorten tegen 3 stuks na op die van de W3000 maar de T3500 lijkt een heel erg aantrekkelijk aanbod te zijn voor een bedrag van 1599 incl. ps3 of 200 korting. Eigenlijk dus 1399 als je geen interesse in een ps3 of blu-ray hebt.
Is dit nu zo mooi als t lijkt?
Specs van de T3500 kan ik niet vinden op t web.
Wie kan en wil hier iets zinnigs over zeggen? Heel graag want ik heb last van de bomen en t bos-verhaal.
Marcus a.k.a. WNDWLCKR
edit: toch een link naar een germaanse site >>> http://www.comtech.de/pro...40T3500-40%20-FULL-HD-LCD en de W3000 >>> http://www.sony.nl/view/S...n&category=TVP+LCD+TV#tab
Is dit nu zo mooi als t lijkt?
Specs van de T3500 kan ik niet vinden op t web.
Wie kan en wil hier iets zinnigs over zeggen? Heel graag want ik heb last van de bomen en t bos-verhaal.
Marcus a.k.a. WNDWLCKR
edit: toch een link naar een germaanse site >>> http://www.comtech.de/pro...40T3500-40%20-FULL-HD-LCD en de W3000 >>> http://www.sony.nl/view/S...n&category=TVP+LCD+TV#tab
[ Voor 8% gewijzigd door wndwlckr op 16-11-2007 22:59 ]
Volgens de voorwaarden van de Sony PS3 actie komt de T3500 serie niet in aanmerking:wndwlckr schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 22:39:
DE maat van 40 inch (107cm) lijkt voor mijn ruimte het meest geschikt dus in die range van grootte zag ik de W2000 die het predikaat "tv van t jaar" draagt voor 1899 incl. een ps3 of 200 korting, de opvolger W3000 die rond de 2400 moet gaan kosten en een opvallend model, de T3500. Dit laatste model schijnt, zo heeft de verkoper van de Mediamarkt (die winkel dus) mij verteld, speciaal voor die keten te zijn geleverd om een uniek model heel concurrerend in de markt te zetten. De specs van de T3500 lijken op contrastratio 10000:1 tegen 16000:1 en 2 hdmi-poorten tegen 3 stuks na op die van de W3000 maar de T3500 lijkt een heel erg aantrekkelijk aanbod te zijn voor een bedrag van 1599 incl. ps3 of 200 korting.
Deze actie is geldig op alle BRAVIA Full HD LCD-TV’s en Full HD projectoren met uitzondering van KDL-40T3500AEP en KDL-46T3500AEP.
"Volgens de voorwaarden van de Sony PS3 actie komt de T3500 serie niet in aanmerking:
quote:
Deze actie is geldig op alle BRAVIA Full HD LCD-TV’s en Full HD projectoren met uitzondering van KDL-40T3500AEP en KDL-46T3500AEP."
Dat heb ik ook gelezen maar de verkoper verzekerde mij dat zij dit wel konden regelen.
quote:
Deze actie is geldig op alle BRAVIA Full HD LCD-TV’s en Full HD projectoren met uitzondering van KDL-40T3500AEP en KDL-46T3500AEP."
Dat heb ik ook gelezen maar de verkoper verzekerde mij dat zij dit wel konden regelen.
Wat denk je... zou dat niet te maken hebben met die Playstation actie ? Wordt anders wellicht een te goede deal ? Voor zeg. . 1500 een fullHD100hz plus playstation3Anoniem: 116095 schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:33:
EDIT: vind btw dat Sony Nederland erg achterloopt met de opvolger van de 40D3000 de 40D3500.. in verschillende oostblok landen bieden ze hem al geruime tijd aan en onze zuiderburen mogen er ook al enige tijd van deze FullHD opvolger genieten.. de reden dat ik voor deze FullHD wel 500 euro meer wil betalen en niet voor de 40W2000 is simpelweg de behuizing, de 40W2000 speakers zijn een beetje lomp.. ze zijn fijner weggewerkt in de D Serie. (maar dat is maar m'n mening)
In dat geval probeert Mediamarkt Sony te belazeren. Ik zou daarom van de verkoper zwart op wit eisen dat zij uit eigen voorraad een PS3 leveren mocht Sony ontdekken dat er met de coupons gerommeld is en zij hem daarom niet uitleveren. Wel expliciet laten vastleggen dat Mediamarkt in dat geval verantwoordelijk is voor de levering van een 60 GB PS3 uitvoering zodat ze niet later eventueel kunnen proberen om een 40 GB te leveren mocht het mis gaan.wndwlckr schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 23:02:
k. iets om rekening mee te houden. eerlijk gezegd maakt het mij niet echt uit of het de oude 60 of de nieuwe 40 is. ik schuif er toch een grotere hdd in, het gemis van usbpoorten is te ondervangen met een hub dus enkel het verlies aan backwardscompatibiliteit is een redelijk relevant issue. het liefst heb ik de witte 40 maar goed dat is een ander verhaal. het belangrijkste is en blijft de keuze van de tv en ik ben nieuwsgierig naar ervaringen met de genoemde modellen (40W3000 en 40T3500) en beweegredenen om de een of de ander te kopen. als de T3500-aanbieding legitiem is dan lijkt me dat toch wel een goede deal. reageert reageert. ;-)
edit: belazeren.... tja. ik weet niet wat de afspraken zijn met sony. als de 40T3500 een exclusief voor mediamarkt uitgebracht model is omdat ze als grootste afnemer van sony wel een potje kunnen breken (de bewoordingen van de verkoper) en een speciale aanbieding willen kunnen doen dan kunnen ze dit model wellicht buiten de algemene landelijke actie om daarin betrekken. dat is wat ze zeggen dus.
edit: belazeren.... tja. ik weet niet wat de afspraken zijn met sony. als de 40T3500 een exclusief voor mediamarkt uitgebracht model is omdat ze als grootste afnemer van sony wel een potje kunnen breken (de bewoordingen van de verkoper) en een speciale aanbieding willen kunnen doen dan kunnen ze dit model wellicht buiten de algemene landelijke actie om daarin betrekken. dat is wat ze zeggen dus.
[ Voor 23% gewijzigd door wndwlckr op 17-11-2007 02:06 ]
Ik ben momenteel op zoek naar een 40 inch LCD scherm, en tot nu toe spreken de Bravia modellen me sterk aan. Gezien de geplande kijkafstand gaat Full HD in mijn huiskamer geen meerwaarde opleveren. Mijn eerste keuze nu is de 40d3000 die op beeldkwaliteit goed scoort door o.a. een breed scala aan beeldverbeteringstechnieken en features.
Als ik pixels van full hd en de ps3 actie die er nu op full hd zit negeer, zijn er dan full hd modellen die voor een kleine meerprijs een beter beeld leveren in mijn situatie? Volgens mij hebben de meeste betaalbare full hd modellen van Bravia geen beter beeld dan de 40d3000, of vergis ik me toch? Ik kan het althans niet waarnemen in de winkels.
Ook qua specs lijken de meeste betaalbare full hd Bravias minder uitgerust dan de 40d3000 (wederom: op full hd na dan, maar daar schiet ik niets mee op). De 40x3500 heeft uiteraard alles wat er mogelijk is, maar is ook ver buiten bereik van mijn budget.
Als ik pixels van full hd en de ps3 actie die er nu op full hd zit negeer, zijn er dan full hd modellen die voor een kleine meerprijs een beter beeld leveren in mijn situatie? Volgens mij hebben de meeste betaalbare full hd modellen van Bravia geen beter beeld dan de 40d3000, of vergis ik me toch? Ik kan het althans niet waarnemen in de winkels.
Ook qua specs lijken de meeste betaalbare full hd Bravias minder uitgerust dan de 40d3000 (wederom: op full hd na dan, maar daar schiet ik niets mee op). De 40x3500 heeft uiteraard alles wat er mogelijk is, maar is ook ver buiten bereik van mijn budget.
Beste mensen,
Ik heb sinds een weekje de Sony KDL-40S2530. Top TV zowel beeld- als prijskwaliteit. Echter zit ik met iets waar ik zelf niet achter kan komen.
Het zit als volgt: Op het begin toen ik de tv ging plaatsen en ging instellen heb ik zomaar even snel 2 korte coax kabels aanelkaar gekoppeld en aangesloten. Via deze goedkope kabels kan ik dig. tv ontvangen (Ned 1, 2 en 3 + aantal radio zenders). Leuk hoor, alleen is de kwaliteit van het analoge signaal minder.
Ik heb dus een dikkere "satalite" coax kabel gebruikt en stale aansluitingen aan de kabel aangesloten (man/vrouw). Hierbij is het analoge signaal beter, alleen kan ik nu totaal geen dig. tv meer ontvangen! Ik krijg een dig. signaal van 0% en met die 2 korte gekoppelde coax kabels tot 100% dig. signaal.
Ik begrijp nu niet hoe ik wel dig. tv met die goedkope coax kabels kan ontvangen, en met die peperdure coax kabel niet. Ik dacht zelf; misschien komt het omdat die 2 goedkope coax kabels aanelkaar gekoppeld zijn dat ik het dig. tv signaal kan ontvangen via de stale aanlsuiting? "werkt misschien als een antenne?"
Iemand misschien een idee?
Ik heb sinds een weekje de Sony KDL-40S2530. Top TV zowel beeld- als prijskwaliteit. Echter zit ik met iets waar ik zelf niet achter kan komen.
Het zit als volgt: Op het begin toen ik de tv ging plaatsen en ging instellen heb ik zomaar even snel 2 korte coax kabels aanelkaar gekoppeld en aangesloten. Via deze goedkope kabels kan ik dig. tv ontvangen (Ned 1, 2 en 3 + aantal radio zenders). Leuk hoor, alleen is de kwaliteit van het analoge signaal minder.
Ik heb dus een dikkere "satalite" coax kabel gebruikt en stale aansluitingen aan de kabel aangesloten (man/vrouw). Hierbij is het analoge signaal beter, alleen kan ik nu totaal geen dig. tv meer ontvangen! Ik krijg een dig. signaal van 0% en met die 2 korte gekoppelde coax kabels tot 100% dig. signaal.
Ik begrijp nu niet hoe ik wel dig. tv met die goedkope coax kabels kan ontvangen, en met die peperdure coax kabel niet. Ik dacht zelf; misschien komt het omdat die 2 goedkope coax kabels aanelkaar gekoppeld zijn dat ik het dig. tv signaal kan ontvangen via de stale aanlsuiting? "werkt misschien als een antenne?"
Iemand misschien een idee?
Je geeft het antwoord zelf al...whiteclear schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:39:
De 40S2530 heeft naast een analoge tuner (alléén) een digitale terrestrial tuner (DVB-T, Digitenne). Ik neem aan dat je de TV aansluit op een kabelaansluiting. DVB-T vangt digitale radiosignalen op uit de ether, hiervoor heb je normaal gesproken een (binnen)antenne nodig. Een goedkope Coax-kabel heeft in de regel een slechte afscherming, wat wil zeggen dat radiosignalen van buitenaf in de kabel door kunnen dringen. Dit wordt nog versterkt door de extra koppeling. De kabel is dus tevens een soort antenne. De dure kabel heeft juist een goede afscherming, en doet goed waar hij voor bedoeld is: het doorgeven van het analoge signaal van de kabelexploitant, zonder dit te laten verstoren door radiogolven in de ether. Het is dus juist een slechte antenne...
Bedankt voor je snelle reply.Anoniem: 236367 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 14:08:
[...]
Je geeft het antwoord zelf al...
De 40S2530 heeft naast een analoge tuner (alléén) een digitale terrestrial tuner (DVB-T, Digitenne). Ik neem aan dat je de TV aansluit op een kabelaansluiting. DVB-T vangt digitale radiosignalen op uit de ether, hiervoor heb je normaal gesproken een (binnen)antenne nodig. Een goedkope Coax-kabel heeft in de regel een slechte afscherming, wat wil zeggen dat radiosignalen van buitenaf in de kabel door kunnen dringen. Dit wordt nog versterkt door de extra koppeling. De kabel is dus tevens een soort antenne. De dure kabel heeft juist een goede afscherming, en doet goed waar hij voor bedoeld is: het doorgeven van het analoge signaal van de kabelexploitant, zonder dit te laten verstoren door radiogolven in de ether. Het is dus juist een slechte antenne...
Ik zal dus zelf moeten bedenken of ik nu voor dig. signaal + minder analoge signaal gaat. of voor een beter analoge signaal, maar dan zonder dig. signaal.
Tja, ik kan me voorstellen dat alléén Ned 1, 2 en 3 een beetje beperkt is... Een andere mogelijkheid is nog om een Digitenne abonnement te nemen. Je kunt je dan de kosten van een "officiële" antenne besparenwhiteclear schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 14:36:
[...]
Ik zal dus zelf moeten bedenken of ik nu voor dig. signaal + minder analoge signaal gaat. of voor een beter analoge signaal, maar dan zonder dig. signaal.
De PS3 actiepakket is alleen de 60GB-versie. Als deze op is, gaan ze over op 200€ refund. Je zal dus zeker geen 40GB krijgen.wndwlckr schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 02:00:
k. iets om rekening mee te houden. eerlijk gezegd maakt het mij niet echt uit of het de oude 60 of de nieuwe 40 is. ik schuif er toch een grotere hdd in, het gemis van usbpoorten is te ondervangen met een hub dus enkel het verlies aan backwardscompatibiliteit is een redelijk relevant issue. het liefst heb ik de witte 40 maar goed dat is een ander verhaal. het belangrijkste is en blijft de keuze van de tv en ik ben nieuwsgierig naar ervaringen met de genoemde modellen (40W3000 en 40T3500) en beweegredenen om de een of de ander te kopen. als de T3500-aanbieding legitiem is dan lijkt me dat toch wel een goede deal. reageert reageert. ;-)
Voor zover ik weet, is de 40T3500 geen officieel via SONY Nederland verkocht model. Ik denk dat het een buitenlands model is die ze aanbieden. De verkoper bij MM Amsterdam Arena die ik sprak zei me expliciet dat dit model NIET onder de PS3 actie valt.
Bovendien moet je de serienummer van de verpakking opsturen en kunnen ze bij het handlingsbureau meteen zien dat dit model niet onder de actie valt. MM zal daarbij niets kunnen regelen, omdat de actie door Sony zelf uitgevoerd wordt. Ik zou, als ik jou was, niet te veel waarde hechten aan de praatjes van die verkoper.
Ik heb zelf de 40w3000 en deze bevalt me erg goed. Ik kijk sinds gisteren films in de bioscoop modus warm2. Het maakt het wit, zoals eerder gezegd in deze topic, wat geliger. Het geeft een heel natuurlijk beeld, maar ik moet er nog aan wennen.
De T3500 heeft betere specs dan de w2000, maar omdat deze buiten de actie valt viel hij voor mij af omdat ik ook graag een PS3 wil.
Ik vind de omlijsting van de w3000 mooier dan de w2000 en voor mij gaf dat de doorslag om voor de w3000 te gaan.
Hoewel het een stevig bedrag is, heb ik geen moment spijt van mijn aankoop. De weergave van SD films via Digitenne is meer dan acceptabel.
Anoniem: 203134
Naar aanleiding van eerdere berichtgeving een vervolg.
In beeld is een donker streepvormig vlekken patroon te zien. Het patroon bevindt zicht linksonder,
links midden en linksboven tot midden boven van de TV scherm.
Opmerkelijk dat de patroon verschijnt bij een maximale werking van de licht sensor (licht censor staat dus aan).
Bij minimale werking ( bij daglicht) van de licht sensor verdwijnen de vlekken weer enigszins.
Ik heb een link naar de foto bijgesloten.

Na melding bij Mokio is er een medewerker van van Meijers K.T.V. Service gekomen en heeft vastgesteld dat de TV gerepareerd moet worden.
De TV is opgehaald waarna ik al snel te horen kregen dat ze het probleem niet meer kunnen reproduceren. Omdat ik het vermoeden had dat de firma Meijers bij normaal (dag)licht de meting uitvoerde heb ik een afspraak gemaakt om langs te komen.
Bij de firma bleek inderdaad het toestel in de werkplaats met dag- en TL verlichting. Na het afplakken van de sensor kwamen al snel de vlekken.
Het gedrag van de firma Meijers werd hierdoor ook beïnvloed. De vlekken waren voor mijn contactpersoon ineens niet zichtbaar. Het zou meer aan mijn bril liggen. Later waren de vlekken toch zichtbaar maar anders dan op de foto ( ik had er twee meegegeven). De foto’s hadden zij helaas weggegooid. Enfin via Tweakers weer de foto laten zien. Mijn contactpersoon droop toen af …. ( waarom weet ik eigenlijk niet meer).
Een andere medewerker kon de situatie echter relativeren. Hij gaf aan dat alle Sony LCD toestellen dit probleem hebben. Reparatie of vervanging van het toestel zal geen oplossing geven voor het zogenaamde clouding effect. Uiteindelijk heb ik van hem de volgende rapportage gekregen.
Klacht geconstateerd, Concept apparaat, Clouding Effect.
Dit betekent dat de TV voldoet aan de specificaties. Dit inclusief het clouding effect. Meijzers K.T.V kon niets meer voor mij betekenen. Hun Advies naar Mokio zal negatief zijn t.a.v. reparatie of vervanging.
De medewerker adviseerde om contact op te nemen met Sony voor een “second opinion”.
Enfin ik heb de TV niet gekozen voor zijn Clouding Effect. Hoe moet ik dit verder aanpakken? Graag jullie reactie.
In beeld is een donker streepvormig vlekken patroon te zien. Het patroon bevindt zicht linksonder,
links midden en linksboven tot midden boven van de TV scherm.
Opmerkelijk dat de patroon verschijnt bij een maximale werking van de licht sensor (licht censor staat dus aan).
Bij minimale werking ( bij daglicht) van de licht sensor verdwijnen de vlekken weer enigszins.
Ik heb een link naar de foto bijgesloten.

Na melding bij Mokio is er een medewerker van van Meijers K.T.V. Service gekomen en heeft vastgesteld dat de TV gerepareerd moet worden.
De TV is opgehaald waarna ik al snel te horen kregen dat ze het probleem niet meer kunnen reproduceren. Omdat ik het vermoeden had dat de firma Meijers bij normaal (dag)licht de meting uitvoerde heb ik een afspraak gemaakt om langs te komen.
Bij de firma bleek inderdaad het toestel in de werkplaats met dag- en TL verlichting. Na het afplakken van de sensor kwamen al snel de vlekken.
Het gedrag van de firma Meijers werd hierdoor ook beïnvloed. De vlekken waren voor mijn contactpersoon ineens niet zichtbaar. Het zou meer aan mijn bril liggen. Later waren de vlekken toch zichtbaar maar anders dan op de foto ( ik had er twee meegegeven). De foto’s hadden zij helaas weggegooid. Enfin via Tweakers weer de foto laten zien. Mijn contactpersoon droop toen af …. ( waarom weet ik eigenlijk niet meer).
Een andere medewerker kon de situatie echter relativeren. Hij gaf aan dat alle Sony LCD toestellen dit probleem hebben. Reparatie of vervanging van het toestel zal geen oplossing geven voor het zogenaamde clouding effect. Uiteindelijk heb ik van hem de volgende rapportage gekregen.
Klacht geconstateerd, Concept apparaat, Clouding Effect.
Dit betekent dat de TV voldoet aan de specificaties. Dit inclusief het clouding effect. Meijzers K.T.V kon niets meer voor mij betekenen. Hun Advies naar Mokio zal negatief zijn t.a.v. reparatie of vervanging.
De medewerker adviseerde om contact op te nemen met Sony voor een “second opinion”.
Enfin ik heb de TV niet gekozen voor zijn Clouding Effect. Hoe moet ik dit verder aanpakken? Graag jullie reactie.
Anoniem: 233253
Ik zou zeker de klacht ook bij Sony melden. Niet dat ik ervaring heb met de afhandeling van dit soort klachten door Sony maar het effect ziet er niet uit (van de foto te beoordelen).Anoniem: 203134 schreef op zondag 18 november 2007 @ 10:30:
Het is toch niet zo dat alle toestellen van dat type dit effect vertonen, of wel? Ik zou in een show-room eens proberen de lichtsensor af te plakken om te zien of hetzelfde effect te zien is. Als dat niet het geval is dan heb je volgens mij wel degelijk een slecht toestel geleverd gekregen en recht op een nieuwe (of reparatie). Ik zou in ieder geval proberen voor een nieuwe te gaan.
Nee hoor, de 40T3500 is een zgn shelter model en wordt gewoon door Sony Nederland geleverd. Wel inderdaad expliciet uitgesloten van de PS3 actie!Anoniem: 237248 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:50:
[...]
Voor zover ik weet, is de 40T3500 geen officieel via SONY Nederland verkocht model. Ik denk dat het een buitenlands model is die ze aanbieden. De verkoper bij MM Amsterdam Arena die ik sprak zei me expliciet dat dit model NIET onder de PS3 actie valt.
Bovendien moet je de serienummer van de verpakking opsturen en kunnen ze bij het handlingsbureau meteen zien dat dit model niet onder de actie valt. MM zal daarbij niets kunnen regelen, omdat de actie door Sony zelf uitgevoerd wordt. Ik zou, als ik jou was, niet te veel waarde hechten aan de praatjes van die verkoper.
Aha. Nou weer wat geleerd. Ik meende ergens te hebben gelezen dat het wegens bluetoothaansturing niet werkte, maar misschien was dat dan over een harmony afstandbediening ofzo.Anoniem: 187021 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 20:00:
[...]
Theatre Sync is de Sony naam voor CEC, ofwel apparaten die met elkaar 'praten' via HDMI. Druk je op play op de DVD speler dan gaat de TV aan en direct op het goede AV kanaal etc. Weet eerlijk gezegd niet of dit ook icm de PS3 werkt, maar Bluetooth heeft er niets mee te maken iig!
thnx Coolbananas en ArChie | teveel onzekerheden EN een andere reden om niet de 40T3500-gok te nemen. heb inmiddels mijn aandacht gericht op de 46W3000, dacht eerst aan de 40inch variant maar als je groot gaat dan wil ik ook gelijk maar een gat slaan met mijn huidige bakbeest. iets wat ik echt heel erg jammer vind is dat er geen fullhd's met een dubbele tuner zijn! de philips die ik nu heb heeft dat wel en ik ben er zo aan gewend, het gemak van twee zenders naast elkaar te bekijken, soms in afwachting op het begin van een programma, of met draadloze koptelefoon de audio van het rechterbeeld beluisteren tijdens het kijken. vind het eigenlijk heel onbegrijpelijk dat dat niet meer wordt aangeboden. enfin. ik ga volgende maand mijn slag slaan.
eventjes een vraagje met betrekking tot de 100Hz technologie die ontbreekt op alle bravia modellen, behalve de X serie.
Als je een 40W3000 vergelijkt met een fullHD Philips met 100Hz, is hier dan echt een wezenlijk verschil tussen?
Naar mijn inziens heffen de geavanceerde functies van de w3000, onder andere de eX engine dit vrij aardig op.
Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar wat is jullie ervaring hiermee?
Als je een 40W3000 vergelijkt met een fullHD Philips met 100Hz, is hier dan echt een wezenlijk verschil tussen?
Naar mijn inziens heffen de geavanceerde functies van de w3000, onder andere de eX engine dit vrij aardig op.
Ter info: De D-serie heeft ook 100hz motionflow + 24 true cinema etc. Verder heb ik geen ervaring waar je naar vraagttomtommie schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 11:29:
eventjes een vraagje met betrekking tot de 100Hz technologie die ontbreekt op alle bravia modellen, behalve de X serie.
Voor de mensen die twijfelen tussen LCD en Plasma.
Sony LCD vs Pioneer Plasma (hdtvtest.co.uk)
Bedenk wel dat dit een vergelijk is uit maart 2007.
Sony LCD vs Pioneer Plasma (hdtvtest.co.uk)
Bedenk wel dat dit een vergelijk is uit maart 2007.
Tijdens het shoppen voor een Sony heb ik een fullHD Philips met 100Hz gezien. Dat bracht me lichtelijk aan het twijfelen: Philips fullHD + 100Hz (42PFL7862D/10) is goedkoper dan Sony 40W3000 en het beeldscherm is ook een tikje groter.tomtommie schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 11:29:
Ik vind het beeld van de Sony mooier dan de Philips en dat heeft voor mij de doorslag gegeven om voor de 40W3000 te kiezen.
Zelf heb ik ook het gevoel dat de geavanceerde functies dit verschil opheffen. Als je kijkt naar de test van de 40x3500 zie je ook de beperkingen van de 100Hz techniek.
Anoniem: 236260
Iemand in Doetinchem al kpn digitenne in combinatie met de w3000 of x3500? En hoe bevalt dit?
Dit omdat ik van upc afwil!!
Zouden eigenaren met een 37/ 40 / 42 (of groter) scherm + een gameconsole, hun bevindingen in dit topic willen vermelden:
[html]cojones81 in "De zoektocht naar het ideale 37/40/42 LC..."[/html]
Alvast bedankt!!
Alvast bedankt!!
Zover ik weet is Digitenne in Doetinchem nog niet beschikbaar al zit dit er blijkbaar wel aan te komen.Anoniem: 236260 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 13:25:
Iemand in Doetinchem al kpn digitenne in combinatie met de w3000 of x3500? En hoe bevalt dit?
Anoniem: 231322
Ik krijg een ERROR melding...cojones81 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 15:42:
Zouden eigenaren met een 37/ 40 / 42 (of groter) scherm + een gameconsole, hun bevindingen in dit topic willen vermelden:
Alvast bedankt!!
Iemand?
jaspov schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 09:57:
Ik ben momenteel op zoek naar een 40 inch LCD scherm, en tot nu toe spreken de Bravia modellen me sterk aan. Gezien de geplande kijkafstand gaat Full HD in mijn huiskamer geen meerwaarde opleveren. Mijn eerste keuze nu is de 40d3000 die op beeldkwaliteit goed scoort door o.a. een breed scala aan beeldverbeteringstechnieken en features.
Er gaat niets boven je eigen waarneming! Je gaat er immers ook zelf naar kijken... Daarbij scoort de D3000 ook goed in tests: http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL32D3000/
De 40D3000 is een prima TV, alleen is hij nogal lastig leverbaar.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 236367 op 21-11-2007 09:24 ]
Dat zijn deze bijna allemaalAnoniem: 236367 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 08:07:
[...]
Er gaat niets boven je eigen waarneming! Je gaat er immers ook zelf naar kijken... Daarbij scoort de D3000 ook goed in tests: http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL32D3000/
De 40D3000 is een prima TV, alleen is hij nogal lastig leverbaar.
Overigens, op dit moment voegt Full-HD ook bij mij thuis niet zoveel toe, maar ik weet dat ik hier niet eeuwig blijf wonen. Dus koop ik hem alvast "op de groei"
Ik ben benieuwd waneer Sony weer begint met uitleveren van de 40W3000, ik zit @#$%^& al te wachten vanaf 12 oktober tot Foka mij het goede nieuws gaat mailen.
Anoniem: 113431
Een vraag tussendoor als het mag
Ik heb al een tijdje een 32u2000 icm met een RM-ED007 afstandsbediening en probeer al enkele dagen in het service menu te komen. "I+, 5, volume -" en "I+ , 5 , analoog" lijken beiden niet te werken. Heeft iemand nog een idee hoe ik het service kan komen ?
Ik heb al een tijdje een 32u2000 icm met een RM-ED007 afstandsbediening en probeer al enkele dagen in het service menu te komen. "I+, 5, volume -" en "I+ , 5 , analoog" lijken beiden niet te werken. Heeft iemand nog een idee hoe ik het service kan komen ?
Een beetje rondzoeken in dit forum levert de volgende combinatie op: i+ , 5, volume omhoog, standby knop. Ik weet niet of dit werkt bij de 32u2000, maar het is te proberen.Anoniem: 113431 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:38:
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 236367 op 22-11-2007 14:32 ]
Anoniem: 37583
Wie heeft er KDL-40W3000 in bestelling staan en wacht ook al een aantal weken? Of zijn er mensen die hem besteld hebben en in een paar dagen thuis hadden staan ?
Dit topic is gesloten.