[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 85.918 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 15:54
Wat voor cadeautje? online folder is niet goed leesbaar....
Anoniem: 112921 schreef op zondag 04 november 2007 @ 00:50:
[...]

Eind november/begin december wordt een kleine voorraad geleverd aan BCC.
Iedereen die hem tijdens deze actie (folder BCC) besteld krijgt nog een leuk cadeautje van Sony voor het lange wachten ;) . Dat cadeautje maakt de internetprijs vrijwel gelijk aan die van BCC :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Laatst online: 27-05 14:40
Ik vind de zwartweergave van de (32) D3000 toch niet goed genoeg, ondanks dat de reviews hier erg lovend over zijn, in donkere scenes is het echt opvallend slecht.
Ik had natuurlijk geen wonderen verwacht maar het valt me gewoon echt tegen.
1 troost, m'n 24" dell monitor doet het echt veel slechter hierin.

Iemand nog tips?
Blacklight staat op 4, brightness op 71, Contrast 80.
Instelling van black Corrector lijkt niks uit te maken.

Verder kan ik de smooth motion instelling niet vinden???

[ Voor 25% gewijzigd door Gman op 04-11-2007 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239041

Anoniem: 233253 schreef op zondag 04 november 2007 @ 11:32:
Hebben alle die nieuwe modellen van Sony ventilatoren?
Wat vinden de eigenaren van een 40X3500 van het geluid dat schijnbaar door de ventilatoren gemaakt wordt?
Ik heb zelf de 40x3500 en heb wel degelijk last van de ventilatoren. Voor de mensen die bijna niks horen, als jullie dichtbij luisteren hoor je dan blazen van de wind of een monotone zoem (wat ik hoor)? kan natuurlijk zijn dat ik een defecte ventilator heb. Als ik de tv aanzet komt eerst het beeld en paar seconden later een tik en dan zoemmmmm. Zit op 3 meter afstand en wanneer ik een film met voornamelijk dialoog kijk kan ik het duidelijk horen, iets wat toch niet zou moeten kunnen met deze dure tv! Zeker wanneer ik voor een paar euri een bijna geruisloze ventilator in de pc kan zetten...

p.s. beeld is echt waanzinnig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike22april
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-04-2023
Zojuist een heel net e-mailtje ontvangen van Mascom in het Nederlands op mijn Duitse vraag of je de firmware van de AlphaCrypt veilig kan downgraden. Conclusie kan inderdaad niet.

Overigens kan je Mascom niet emailen vanaf een hotmail account, dat is volgens hun automatisch spam en wordt niet aangenomen.
> From: @mascom.de
> Subject: Re: Kontaktformular Webseite
> To: @hotmail.com
> Date: Mon, 5 Nov 2007 08:15:42 +0000
>
> Goedemorgen,
>
> wij leveren het AlphaCrypt met de SW 3.09 uit.
> SW 3.11 geeft het niet meer en downgraden van 3.12 ist niet mogelijk.
> Maar 3.12 moet in Nederland eigenlijk funktioneren.
> Welk ontvangst apparaat heeft U?
>
> Mit freundlichen Grüßen
> Mary Van Kleef
>
> _______________________________
> Mascom GmbH Germany
> Kirchstrasse 11
> D-86511 Unterbergen
>
> Telefon: 08233-7430-0
> Durchwahl: -112
> Fax: 08233-7430-200
> Internet: www.mascom.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike22april
Tevens werd er al eerder een linkje gepost op een andere site naar een XLS bestand met daarin de instellingen die iemand anders gebruikte voor zijn X3500 om SD te kijken. (http://www.hdtvtest.co.uk...0x3500-received/#comments)
Dit bestandje stond in weer een ander forum waar je eerst lid voor moet zijn, je kan hem hier downloaden zonder er lid van te worden: klik hier

[ Voor 14% gewijzigd door Mike22april op 05-11-2007 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Mike22april schreef op maandag 05 november 2007 @ 10:47:Overigens kan je Mascom niet emailen vanaf een hotmail account, dat is volgens hun automatisch spam en wordt niet aangenomen.
Dat is niet helemaal waar. Ik heb via hotmail een vraag gesteld en gewoon antwoord ontvangen.
Nou heb ik misschien wel geluk gehad, maar het kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brancop
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-12-2021
Gman schreef op zondag 04 november 2007 @ 23:13:
Ik vind de zwartweergave van de (32) D3000 toch niet goed genoeg, ondanks dat de reviews hier erg lovend over zijn, in donkere scenes is het echt opvallend slecht.
Ik had natuurlijk geen wonderen verwacht maar het valt me gewoon echt tegen.
1 troost, m'n 24" dell monitor doet het echt veel slechter hierin.

Iemand nog tips?
Blacklight staat op 4, brightness op 71, Contrast 80.
Instelling van black Corrector lijkt niks uit te maken.

Verder kan ik de smooth motion instelling niet vinden???
Zet je brightness eens op 49, contrast op 95 en backlight op 2 of op 1, dan heb je je zwart ;)
Het is vooral je hoge brightness die jou beeld lichter maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:40
Anoniem: 238570 schreef op zondag 04 november 2007 @ 10:26:
Iemand zijn setttings delen voor de 40d3000?
Die van mij zijn:

Picture Mode: Standaard
Backlight: 5
Contrast: 75
Brightness: 55
Colour: 55
Colour Temperature: Neutraal
Sharpness: 10
Noise Reduction: Uit
MPEG Noise Reduction: Uit

Black Corrector: Uit
Adv Contrast Enhancer: Laag
Gamma: Uit
Clear White: Hoog
Live Colour: Uit
Colour Space: Normaal

Power Save: Uit
Backlight Sensor: Uit

Vind dit het best haalbare. Maar vind het beeld nog altijd te ´bruinig´. Witbalans kun je helaas niet instellen, tenzij via het servicemenu. Maar daar durf ik voorlopig niet aan te beginnen omdat ik verhalen lees over afstandsbedieningen die het niet meer goed doen nadat het servicemenu is opgeroepen. Iemand ervaringen hiermee? :?
Ik zou zelf zeggen dat contrast moet wat hoger ronde de 90 ofzo, Backlight op 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschepers
  • Laatst online: 20-05 10:00
Voordegene die Digitale TV willen testen op Casema, Cartoon Network is unencrypted digitaal.

Dat is handig, want dan kun je dat vergelijken met het beeld van je standaard DVB-C kastje die je eventueel hebt ;)

Het etalage kanaal kun je niet ontvangen helaas. Is daar al meer over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236205

Coolsnarf schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:20:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Ik heb via hotmail een vraag gesteld en gewoon antwoord ontvangen.
Nou heb ik misschien wel geluk gehad, maar het kan dus wel.
En werkt het, -------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
Ik heb de cam nog niet besteld. Mijn broertje krijgt eind van dit jaar een nieuwe laptop. Ik wacht daar even op zodat ik hem dan kan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236367

Coolsnarf schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:31:
[...]

Ik heb de cam nog niet besteld. Mijn broertje krijgt eind van dit jaar een nieuwe laptop. Ik wacht daar even op zodat ik hem dan kan updaten.
Volgens mij hebben nieuwe laptops geen PCMCIA meer maar Expresscard. Ook zijn er geen updates voor Windows Vista machines...
Op mijn laptop (Fujitsu Siemens Amilo, Windows XP en PCMCIA) krijg ik het overigens ook niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
Anoniem: 236367 schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:40:
[...]

Volgens mij hebben nieuwe laptops geen PCMCIA meer maar Expresscard. Ook zijn er geen updates voor Windows Vista machines...
Op mijn laptop (Fujitsu Siemens Amilo, Windows XP en PCMCIA) krijg ik het overigens ook niet voor elkaar.
Ow....das niet zo'n mooi bericht. Nou ja, dan moet ik even verder zoeken, er zullen vast wel mensen in mijn buurt nog zo'n PCMCIA hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Coolsnarf schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:45:
[...]
Ow....das niet zo'n mooi bericht. Nou ja, dan moet ik even verder zoeken, er zullen vast wel mensen in mijn buurt nog zo'n PCMCIA hebben :)
Tja, of een "oude" Windows 98 of Windows 2000 laptop op de kop zien te tikken... Uit reakties op discussiefora kreeg ik de indruk dat juist met deze oudere Operating Systems de kans het grootst is dat je het werkend krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2023
mschepers schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:21:
Voordegene die Digitale TV willen testen op Casema, Cartoon Network is unencrypted digitaal.

Dat is handig, want dan kun je dat vergelijken met het beeld van je standaard DVB-C kastje die je eventueel hebt ;)

Bij mij niet hoor, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
  • Laatst online: 07-06 18:32
Anoniem: 236367 schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:55:
[...]

Tja, of een "oude" Windows 98 of Windows 2000 laptop op de kop zien te tikken... Uit reakties op discussiefora kreeg ik de indruk dat juist met deze oudere Operating Systems de kans het grootst is dat je het werkend krijgt...
Ergens in m'n geheugen zegt iets me dat de pcmia van texas instr. moet zijn om goed te werken (met de cams). De oudere compaqs hadden dat, ik heb hier ook nog zo'n ding staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237248

YESSSSSSSS!!!!!! :*) :*)
Ik kon gisteren de 40W3000 ophalen bij IT's. We hadden een 26" en dat is een groot verschil zeg. In de winkel valt het niet op hoe groot 'ie is, maar thuis in de woonkamer is het zeker groot genoeg voor een bioscoop ervaring. En dan te bedenken dat we zaten te twijfelen over een 46".
BTW, we zitten ruim drie meter van de tv.
Ik heb Digitenne met een Samsung single tuner en buitenantenne. Ik heb de tuner op de tv aangesloten met een scart-kabel. De beeldkwaliteit valt me niet tegen. Het ziet er gewoon goed uit.
Ik ga wel zo'n digitenne starterskit bestellen, zodat het signaal rechtstreeks naar de tv kan. Daar zal het beeld alleen maar beter van worden en ben ik eindelijk af van die dubbele afstandsbediening.
Ik heb nog niets aan de instellingen veranderd. Eerst maar eens de gebruiksaanwijzing doorspitten.

Natuurlijk hebben we gisteren direkt een film gekeken, gewoon een DVD-speler met scart-aansluiting. Fantastisch!!! Erg mooi beeld. Nu nog andere, betere, kabels om de inputkwaliteit te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geronimo1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-03 19:29
Ja !!!! Eindelijk !!!!! De KDL40X3500 Review is vandaag geplaatst op HDTVtest :*)

http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40X3500/

Misschien kan in de opening een verwijzing naar deze test worden geplaatst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
mschepers schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:21:

Ik doe misschien iets verkeerd, maar bij mij blijft het beeld gewoon zwart op cartoon network?!? Dus leg eens uit wat ik precies moet doen om het te bekijken (en vergelijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-05 21:59
geronimo1 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:23:
Ja !!!! Eindelijk !!!!! De KDL40X3500 Review is vandaag geplaatst op HDTVtest :*)

http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40X3500/

Misschien kan in de opening een verwijzing naar deze test worden geplaatst ?
Done.

De conclusie:
Due to excellent blacks and shadow detail, accurate colours, exquisite high-def resolution and above all motion interpolation that works, Sony KDL40X3500 is the best (picture-wise) LCD TV I've tested so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 05:23

Blindfold

Donde estan los conejos?

Enneuh, wel allemaal even een donatie doen hoor :-) Die arme jongen doet zo hard z'n best op HDTV. Ik krijg het gevoel dat ie het soms niet meer ziet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133714

Ik zag zojuist de 40W3000 bij Praalder (Den Haag) voor de prijs van 2199 euro (inclusief de PS3-actie en 5 jaar Sony-garantie). Is dit een goede/scherpe prijs?

Ook ben ik benieuwd of de 40W3000 beschikt over HDMI v1.3? Ik heb dit nog niet uit dit topic kunnen achterhalen.

En werkt de AlphaCrypt op de 40W3000 met Casema Digitale Televisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133714 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 17:10:
Ik zag zojuist de 40W3000 bij Praalder (Den Haag) voor de prijs van 2199 euro (inclusief de PS3-actie en 5 jaar Sony-garantie). Is dit een goede/scherpe prijs?
Als ik zie dat-ie bij Internetwinkels ook al gauw 2100 euro kost (kelkoo.nl), en dan dus zonder de PS-3 actie en zonder de service van Praalder, dan lijkt het me een prima prijs. De adviesprijs is bijv. 2699 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
Anoniem: 133714 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 17:10:

En werkt de AlphaCrypt op de 40W3000 met Casema Digitale Televisie?
Het werkt, maar alleen met versie 3.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 14:37
Bij de scheer en foppen bieden ze gewoon de 40-w2000 aan voor 1999 :S
Te zot voor woorden

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238570

brancop schreef op zondag 04 november 2007 @ 20:37:
[...]

Dit zijn mijn settings, ik heb wel de veranderingen doorgevoerd in het service menu zoals beschreven op hdtvtest.uk, deze zijn voor mij ideaal. Ik heb geen probleem om uit het service menu te komen, gewoon op de oranje knop 'menu' duwen, dan tv aan en uit op de afstandsbediening.
Ik heb wel de digitale INDI HD recorder, daar zijn de beelden beter dan langs de digitale ontvanger van de tv.
Jou sharpness staat wel laag vind ik, dan is je beeld toch helemaal niet scherp meer!? allez minder scherp.. kijk je digitaal?

Picture Mode: Standaard
Backlight: 2 s'avonds en 6 door de dag met veel licht
Contrast: 96, is het natuurlijke contrast
Brightness: 49
Colour: 48
Colour Temperature: warm1
Sharpness: 25
Noise Reduction: Uit
MPEG Noise Reduction: Uit

Black Corrector: Uit
Adv Contrast Enhancer: uit
Gamma: Uit
Clear White: uit
Live Colour: Uit
Colour Space: Normaal

Power Save: laag
Backlight Sensor: Uit
Welke waarden heb je dan ingevuld als je zegt dat je de waarden van hdtv.org hebt overgenomen? En hoe sla je die op? Bewaart hij de instellingen sowieso, of moet je echt saven?
Trouwens, wat voor verbetering bereik je er eigenlijk mee? Zie je echt verschil?

Ik kijk overigens digitaal. Dan is extra scherpte wel handig, maar niet zo noodzakelijk als gewoon analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Alfisti

So macht Reisen Spaß

knny schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 17:31:
Bij de scheer en foppen bieden ze gewoon de 40-w2000 aan voor 1999 :S
Te zot voor woorden
Das ook nog steeds de "officiele" winkelprijs ;)

In decemer gaat de W2000 overigens "opgevolgt' worden door de KDL-40D3550.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-06 21:37
Alfisti schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:31:
[...]

Das ook nog steeds de "officiele" winkelprijs ;)

In decemer gaat de W2000 overigens "opgevolgt' worden door de KDL-40D3550.
Ik dacht dat de 40W3000 de opvolger is van de W2000 :? . Dat lijkt me ook meer dan logisch...

40D3550 hoort gewoon tot de D-serie. Ook las ik dat de 40V3000 de opvolger zou moeten zijn. Maar de letter "V" heeft een compleet eigen serie.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Nu online

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Flatwhite schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:21:
[...]

Ik dacht dat de 40W3000 de opvolger is van de W2000 :? . Dat lijkt me ook meer dan logisch...

40D3550 hoort gewoon tot de D-serie. Ook las ik dat de 40V3000 de opvolger zou moeten zijn. Maar de letter "V" heeft een compleet eigen serie.... ;)
nope, schijnt toch weer anders in elkaar te gaan zitten................ dit om het makkelijk te houden :') 8)7

De oude D3000 was geen full-hd, de niewe D3550 weer wel.

ik word zo langzamerhand leip van al die Sony nummers }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
brancop schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:41:
[...]

Zet je brightness eens op 49, contrast op 95 en backlight op 2 of op 1, dan heb je je zwart ;)
Het is vooral je hoge brightness die jou beeld lichter maakt.
Bedankt voor de reactie.
Ik heb de settings volledig overgenomen van hdtvtest.co.uk (die bijna hetzelfde is als wat jij opnoemt).

Ik heb een film op Blue Ray Dics gekocht en als test gebruikt, ook een AVEC test dvd (PAL) erop losgelaten.
Ik blijf het zwart in erg donkere scenes ronduit ruk vinden.
De wit->zwart vlakken doet ie goed, maar dan nog is het zwart in mijn ogen te slecht.
AVEC zowel via PS3 als PC DVI->HDMI kabel (1.5 meter) getest.

Thumbnail:
Afbeeldingslocatie: http://got.gpics.nl/img_3363_tn.jpg

Die foto is op 1/20 f/4.0 1000 ISO genomen en geeft een goed beeld van hoe het eruit ziet.
Voor mij onacceptabel, moet ik nou toch echt een plasma halen? :?
Of nog beter, voor dit geld gewoon een 720P beamer ook al wordt dat appels met peren vergelijken, maar om even aan te geven hoe ontevreden ik ben.

Ik denk dat ik even naar een kennis ga met dezelfde tv, kijken of die van hem ook zo is.

[ Voor 23% gewijzigd door Gman op 06-11-2007 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11-2020
Alfisti schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:45:
[...]

nope, schijnt toch weer anders in elkaar te gaan zitten................ dit om het makkelijk te houden :') 8)7

De oude D3000 was geen full-hd, de niewe D3550 weer wel.

ik word zo langzamerhand leip van al die Sony nummers }:O
Hoe het met de d-serie zit weet ik niet precies. Ik dacht dat sony in nl gewoon met een nieuw D model kwam en dat dit ook nog steeds een 100hz hd-ready zou zijn, verwarrend. De full hd reeks ziet er iig zo uit, aldus de sony vertegenwoordigers op de beurs paar weken terug.

V3000: opvolger W2000 (zelfde engine)
W3000: reboot W serie met engine uit de oude X serie
X3500: nieuwste x model met vernieuwde bravia engine pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Nu online

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Evil Hobbit schreef op woensdag 07 november 2007 @ 00:15:
[...]

Hoe het met de d-serie zit weet ik niet precies. Ik dacht dat sony in nl gewoon met een nieuw D model kwam en dat dit ook nog steeds een 100hz hd-ready zou zijn, verwarrend. De full hd reeks ziet er iig zo uit, aldus de sony vertegenwoordigers op de beurs paar weken terug.

Heb je nu gelijk in maar in december gaat dat veranderen ( zoals de Sony vertegenwoordiger deze week melde :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschepers
  • Laatst online: 20-05 10:00
Remius schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:21:
[...]

Bij mij niet hoor, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Coolsnarf & Remius,

Toen ik de TV in huis kreeg, heb ik een scan gedaan naar kanalen en die vond tie allemaal netjes en toen zapte ik langs alle kanalen, 5 seconden wachten per kanaal om zeker te zijn. Cartoon Network springt op beeld binnen 1 seconden als ik er heen zap. Zonder Alphacrypt CAM. Die ik overigens nog steeds moet kopen.

Dit is in Leiden. Misschien zit daar een verschil?

Ligt jullie kabeltje er niet perongeluk uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
mschepers schreef op woensdag 07 november 2007 @ 09:29:
[...]

Coolsnarf & Remius,

Toen ik de TV in huis kreeg, heb ik een scan gedaan naar kanalen en die vond tie allemaal netjes en toen zapte ik langs alle kanalen, 5 seconden wachten per kanaal om zeker te zijn. Cartoon Network springt op beeld binnen 1 seconden als ik er heen zap. Zonder Alphacrypt CAM. Die ik overigens nog steeds moet kopen.

Dit is in Leiden. Misschien zit daar een verschil?

Ligt jullie kabeltje er niet perongeluk uit?
Ik zit ook in Leiden, maar ik krijg echt geen beeld.
Maar goed....ik zal het vanavond nog een keer bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
Weet iemand waar ik de sony kdl-40d3000 kan halen voor een leuke prijs ( ong 1300 euro)
Hij lijk nergens op voorraad te zijn en leverbaar onbekend!

Misschien dat iemand hem tegen is gekomen?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
henkyyyyyyy schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:52:
Weet iemand waar ik de sony kdl-40d3000 kan halen voor een leuke prijs ( ong 1300 euro)

probeer www.plattetv.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11-2020
Alfisti schreef op woensdag 07 november 2007 @ 08:26:
[...]

Heb je nu gelijk in maar in december gaat dat veranderen ( zoals de Sony vertegenwoordiger deze week melde :P )
Ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henkyyyyyyy schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:52:

Bel eens met een filiaal van Scheer en Foppen. Wonder boven wonder schijnen die er nog een paar her en der op voorraad te hebben. Ze kunnen zo voor je kijken of er nog filialen zijn met voorraadexemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor de mensen met een 40x3500, buiten t gezoem van de ventilatoren (graag ervaringen van degene die m aan de muur hebben hangen (volgens mij versterkt dat t gezoem...)) wanneer er donkere scenes zijn zie ik toch duielijk dst t zwart overgaat in een soort van grijs (zie je duidelijk bij zwarte balken). Is dit optisch bedrog wanneer er weinig contrast is? (bij lichte scenes ziet zwart er prima uit) of is zwart bij jullie altijd zwart?

p.s. wanneer de tv geen signaal krijgt is ie behoorlijk grijs, is it normaal of komt dit doordat ie geen signaal krijgt en laat ie dan de backlight gewoon door??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239494

Ik ben sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een Sony 40W3000.

Als alles goed gaat, kan ik deze vanavond afhalen. Was incl. de playstation actie en 5 jaar garantie nu 2199 euro bij Praalder in Den Haag. De actie loopt volgens mij alleen nog dit weekend, dus...

Wel een vraagje:
ik heb deze thread vrij intensief gevolgd en begrijp nu dat deze sony alleen werkt met firmware versie 3.11 (ik zit in het Casema-gebied). Deze is echter nergens meer te krijgen. Ook cardwriter in Zoetermeer zegt deze niet meer te hebben.

Is er ajb iemand die deze wel voor me heeft? Mag ook direct naar me worden gemaild!

Ook hoor ik het graag als iemand anders het inmiddels wel met versie 3.12 aan de praat heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Anoniem: 238570 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 20:17:
[...]

Bel eens met een filiaal van Scheer en Foppen. Wonder boven wonder schijnen die er nog een paar her en der op voorraad te hebben. Ze kunnen zo voor je kijken of er nog filialen zijn met voorraadexemplaren.
Nee helaas daar hadden ze hem ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brancop
Anoniem: 238570 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:27:
[...]

Welke waarden heb je dan ingevuld als je zegt dat je de waarden van hdtv.org hebt overgenomen? En hoe sla je die op? Bewaart hij de instellingen sowieso, of moet je echt saven?
Trouwens, wat voor verbetering bereik je er eigenlijk mee? Zie je echt verschil?

Ik kijk overigens digitaal. Dan is extra scherpte wel handig, maar niet zo noodzakelijk als gewoon analoog.
Het zijn de settings voor de 32, maar zijn net zo voor de 40D3000
Daaronder heb ik op colorsave gedrukt, en ja zo zit het in zijn geheugen.
Je hebt betere zwart en grijswaarden.
Je kunt ze altijd terug zetten natuurlijk hé, maar deze tesamen met de andere settings die ik heb op tv zijn voor mij het beste..
R_drive - 247
G_drive - 256
B_drive - 259
R_bkg - 514
G_bkg - 512
B_bkg - 516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ripley
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-06 14:53
Evil Hobbit schreef op woensdag 07 november 2007 @ 00:15:
[...]

Het wordt er inderdaad allemaal niet simpeler op. De 46D3000 wordt door Sony niet meer geleverd hoewel hordes internetwinkels er nog van overtuigt zijn dat deze midden november nog binnen zullen komen.

De XXD3000 zal worden opgevolgd door de XXD3500 en de XX3550 zie deze link.

Volgens deze website heeft de XXD3550 een pianolak finish, geen optische uitgang, geen motionflow en geen dvb-t. Dit zou de XXD3500 allemaal wél hebben (alleen geen pianolak). Daarbij zou de XXD3500 3x hdmi hebben en de XXD3550 slechts 2.

Erg verwarrend allemaal, zeker gezien het feit dat normaalgesproken het model dat eindigt op 50 een beter model is dan een model dat eindigt op 00. De pianolak (hoe lelijk ook) associeer ik ook eerder met een hoger model. Daarbij is de 46D3550 bij de Goedkoopste.nu ook duurder dan de 46D3500. Grote kans dus dat ook de informatie op de Sony.nl website niet correct is.

De Sony servicelijn kan hier nog geen duidelijkheid in verschaffen aangezien ze nog geen informatie hebben over deze modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ripley schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:33:

Volgens deze website heeft de XXD3550 een pianolak finish, geen optische uitgang, geen motionflow en geen dvb-t.
Er staat toch écht YES achter "Digital Terrestrial Tuner", zowel bij de 46D3500 en de 46D3550.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ripley
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-06 14:53
Anoniem: 236367 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:41:
[...]

Er staat toch écht YES achter "Digital Terrestrial Tuner", zowel bij de 46D3500 en de 46D3550.
Inderdaad je hebt gelijk. Dit verschil staat echter weer wel op de Belgische Sony site.

Het is jammer dat Sony het niet zo nauw neemt met de informatie over hun producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187021

Ripley schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:34:
[...]

Inderdaad je hebt gelijk. Dit verschil staat echter weer wel op de Belgische Sony site.

Het is jammer dat Sony het niet zo nauw neemt met de informatie over hun producten.
Heel verwarrend idd, want ik begreep uit doorgaans heel betrouwbare bron dat de 3500 en de 3550 identiek zijn?? Afwachten dan maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ripley schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:34:
[...]

Ik zie op de Belgische (en ook op de Nederlandse) site onder het kopje Tuning bij beide TVs YES staan achter Digital Terrestrial Tuner, maar een stukje lager staat weer "N/A" bij de D3550 (en dan vet gedrukt om een verschil aan te geven..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ripley schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:33:
Erg verwarrend allemaal, zeker gezien het feit dat normaalgesproken het model dat eindigt op 50 een beter model is dan een model dat eindigt op 00. De pianolak (hoe lelijk ook) associeer ik ook eerder met een hoger model. Daarbij is de 46D3550 bij de Goedkoopste.nu ook duurder dan de 46D3500. Grote kans dus dat ook de informatie op de Sony.nl website niet correct is.
De laatste twee cijfers van de Sony types worden volgens mij altijd gebruikt om verschillende kleuren aan te duiden. Met andere woorden een 46D3550 is qua model en techniek exact gelijk aan een 46D3500 alleen de kleur van de behuizing is anders. 00 duidt volgens mij altijd een zwarte kleur aan, 20 voor de zilveren uitvoering en als de verschillende kleuren voor de KDL-S30xx ook van toepassing zijn op de KDL-46D35xx dan is 50 een trendy "koffiekleur".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239535

Heb de 40D3000 kunnen bemachtigen...
Showroommodel voor 1150,- Euro

Geluid:
Maak gebruik van de Sony theatre sync functionaliteit i.c.m. Onkyo TX-SR605 receiver (HDMI/Optical verbinding), HKTS 11 speaker set, super geluid en volledig aan te sturen met de afstandsbediening van de 40D3000.

Beeld:
Upscalen met Onkyo 504 DVD speler (HDMI) naar 720p/1080i superstrak beeld, Motionflow 100Hz geeft wat mij betreft een mooier en beter effect als Full HD schermen. (kijkafstand is 3.25 Meter).

Digitale televisie:
Wereld van verschil met Analoog. Heb de Alphacrypt Classic, Firmware versie 3.12 i.c.m. Casema DTV. Plug and Play.. De kaart in de TV gestopt, je moet de zenders wat herschikken maar verder een fluitje van een cent. Beeld met de ingebouwde DVB-C tuner is super. Zapperformance is OK.

Originele Xbox aangesloten met component ingang op de TV d.m.v. Konig Xbox Digital Optical AV kabel. De Xbox 1 ondersteund hiermee tot 1080i. Gebruik het samen met XBMC, superstark beeld, X Box Media Center extender blijft helaas 480i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158390

Anoniem: 239535 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 19:27:
Heb de 40D3000 kunnen bemachtigen...
Showroommodel voor 1150,- Euro

Geluid:
Maak gebruik van de Sony theatre sync functionaliteit i.c.m. Onkyo TX-SR605 receiver (HDMI/Optical verbinding), HKTS 11 speaker set, super geluid en volledig aan te sturen met de afstandsbediening van de 40D3000.

Beeld:
Upscalen met Onkyo 504 DVD speler (HDMI) naar 720p/1080i superstrak beeld, Motionflow 100Hz geeft wat mij betreft een mooier en beter effect als Full HD schermen. (kijkafstand is 3.25 Meter).

Digitale televisie:
Wereld van verschil met Analoog. Heb de Alphacrypt Classic, Firmware versie 3.12 i.c.m. Casema DTV. Plug and Play.. De kaart in de TV gestopt, je moet de zenders wat herschikken maar verder een fluitje van een cent. Beeld met de ingebouwde DVB-C tuner is super. Zapperformance is OK.

Originele Xbox aangesloten met component ingang op de TV d.m.v. Konig Xbox Digital Optical AV kabel. De Xbox 1 ondersteund hiermee tot 1080i. Gebruik het samen met XBMC, superstark beeld, X Box Media Center extender blijft helaas 480i.
Frappant? Ik heb begrepen dat versie 3.12 van de Alphacrypt niet werkt met Casema? Ik heb zelf ook Casema, en omdat ik de 40X3500 heb besteld vind ik het wel belangrijk dat e.e.a. goed gaat functioneren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158390 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 19:57:
Frappant? Ik heb begrepen dat versie 3.12 van de Alphacrypt niet werkt met Casema? Ik heb zelf ook Casema, en omdat ik de 40X3500 heb besteld vind ik het wel belangrijk dat e.e.a. goed gaat functioneren :)
Valt wel mee. Alphacrypt met firmware 3.12 lijkt niet te werken in combinatie met de HDTV tuners zoals die in de W en X series zitten. De 3.12 werkt wél goed met de SD DVB-C tuners zoals die bijvoorbeeld in de D serie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brancop schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:27:
[...]

Het zijn de settings voor de 32, maar zijn net zo voor de 40D3000
Daaronder heb ik op colorsave gedrukt, en ja zo zit het in zijn geheugen.
Je hebt betere zwart en grijswaarden.
Je kunt ze altijd terug zetten natuurlijk hé, maar deze tesamen met de andere settings die ik heb op tv zijn voor mij het beste..
R_drive - 247
G_drive - 256
B_drive - 259
R_bkg - 514
G_bkg - 512
B_bkg - 516
Heb het ingevoerd. Blijf het beeld hoe dan ook erg warm vinden. Zelfs wanneer ik het op koel zet en de kleuren vrij laag. Vind daardoor met name gezichten van mensen niet heel realistisch. Ligt dit aan mij, of is dit ook jouw ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239552

Hallo, ik heb sinds kort de Sony Bravia 2000 aangeschaft.
Hij bevalt me echt super, mooi scherp beeld icm digitaal.

Wat ik me afvroeg, hoe het verstandiger is om de surround set aan te sluiten

1: TV > Surround

2: TV > Digitaal > Surround

Nu heb ik de scart tussen digitaal en surround zitten, en heb ik digitaal weer aan de tv aangesloten.
Ik vroeg me af of ik hier verschil tussen kan ga merken?

Is er trouwens ook al iemand die de PS3 ontvangen heeft? Ik heb de bon begin oktober opgestuurd, en dat is nu toch al zo'n 4/5 weken verder. Volgens de winkel waar ik hem kocht zou het ongeveer 4 weken duren.

Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Zo kheb m'n 32-D3000 omgerolen voor een 42" Plasma, minder features maar ben (zo na de eerste tests) nu wel echt tevreden met het zwart en de maat staat beter.
Wat een f*cking grote doos bdw 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Gman op 08-11-2007 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233253

Anoniem: 239552 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:21:
Hallo, ik heb sinds kort de Sony Bravia 2000 aangeschaft.
Hij bevalt me echt super, mooi scherp beeld icm digitaal.

Wat ik me afvroeg, hoe het verstandiger is om de surround set aan te sluiten

1: TV > Surround

2: TV > Digitaal > Surround

Nu heb ik de scart tussen digitaal en surround zitten, en heb ik digitaal weer aan de tv aangesloten.
Ik vroeg me af of ik hier verschil tussen kan ga merken?

Is er trouwens ook al iemand die de PS3 ontvangen heeft? Ik heb de bon begin oktober opgestuurd, en dat is nu toch al zo'n 4/5 weken verder. Volgens de winkel waar ik hem kocht zou het ongeveer 4 weken duren.

Bedankt!!
Ik heb na een paar weken nog niet eens te TV....en de bon ook nog niet.
Die krijg ik pas bij levering. Die wel eens in december kan gaan plaatsvinden.
Ik heb per mail van de verkoper ontvangen dat de vertegenwoordiger van Sony hem zwart op wit heeft gegeven dat ik de PS3 krijg. Wanneer de TV ook geleverd gaat worden.

Ik ben benieuwd, op de Sony site staat dat men geen coupons meer in behandeling neemt na 15 december. Als ik de PS3 niet krijg dan hebben ze geen goeie aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
Coolsnarf schreef op woensdag 07 november 2007 @ 09:50:
[...]

Ik zit ook in Leiden, maar ik krijg echt geen beeld.
Maar goed....ik zal het vanavond nog een keer bekijken
hmmm, geprobeerd, maar geen beeld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
Anoniem: 239494 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:56:
Wel een vraagje:
ik heb deze thread vrij intensief gevolgd en begrijp nu dat deze sony alleen werkt met firmware versie 3.11 (ik zit in het Casema-gebied). Deze is echter nergens meer te krijgen. Ook cardwriter in Zoetermeer zegt deze niet meer te hebben.

Is er ajb iemand die deze wel voor me heeft? Mag ook direct naar me worden gemaild!

Ook hoor ik het graag als iemand anders het inmiddels wel met versie 3.12 aan de praat heeft gekregen.
Je moet de Alphacrypt met versie 3.09 bestellen en deze upgraden naar versie 3.11
Je moet dan wel even aan mascom vragen of ze je versie 3.11 willen sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Coolsnarf schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 09:22:
[...]
Je moet de Alphacrypt met versie 3.09 bestellen en deze upgraden naar versie 3.11
Je moet dan wel even aan mascom vragen of ze je versie 3.11 willen sturen!
Ik heb ze een e-mail gestuurd met de vraag óf en zoja hoe ik via hun aan een 3.11 kan komen (of zij updaten hem alvast, of een retailer, of ze sturen mij een 3.09 + 3.11-firmware). Ook heb ik ze gevraagd of er mogelijk een update komt voor deze issues... Casema-gebied in Nederland is best groot immers. Nooit geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
Anoniem: 158390 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 09:43:
[...]

Ik heb ze een e-mail gestuurd met de vraag óf en zoja hoe ik via hun aan een 3.11 kan komen (of zij updaten hem alvast, of een retailer, of ze sturen mij een 3.09 + 3.11-firmware). Ook heb ik ze gevraagd of er mogelijk een update komt voor deze issues... Casema-gebied in Nederland is best groot immers. Nooit geschoten is altijd mis.
Ze (als jij het tenminste over Mascom had) zullen hem denk ik niet updaten. Ze hebben mij ook 3.09 verstuurd (op 6-11). Ik krijg net een mailtje dat het ongeveer 4 tot 5 dagen duurt. En dan maar hopen dat ik een laptop kan vinden waarop ik hem kan updaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brancop
Anoniem: 238570 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:15:
[...]

Heb het ingevoerd. Blijf het beeld hoe dan ook erg warm vinden. Zelfs wanneer ik het op koel zet en de kleuren vrij laag. Vind daardoor met name gezichten van mensen niet heel realistisch. Ligt dit aan mij, of is dit ook jouw ervaring?
Ik heb mijn tv ook op koel gezet om te proberen maar vind het dan veel te koel, er moet toch een beetje warmte in het beeld zitten hé. Maar dat is ieder zijn eigen voorkeur.. Hopelijk is er geen mankement aan het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Coolsnarf schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 09:53:
[...]

Ze (als jij het tenminste over Mascom had) zullen hem denk ik niet updaten. Ze hebben mij ook 3.09 verstuurd (op 6-11). Ik krijg net een mailtje dat het ongeveer 4 tot 5 dagen duurt. En dan maar hopen dat ik een laptop kan vinden waarop ik hem kan updaten :P
Ze zijn behoorlijk rap :)
Onderstaande reactie kreeg ik van Mascom:
Goede morgen meneer,

het probleem is bij ons en inmiddels ook bij Sony bekend.
Er wordt aan een oplossing gewerkt, maar dit kan nog even duren.

Mit freundlichen Grüßen
[naam medewerker]

Telefon: 08233-7430-0
Durchwahl: -112
Fax: 08233-7430-200
Internet: www.mascom.de
Nu maar hopen dat dat resulteert in een aanstaande firmwareupdate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brancop schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:09:
[...]

Ik heb mijn tv ook op koel gezet om te proberen maar vind het dan veel te koel, er moet toch een beetje warmte in het beeld zitten hé. Maar dat is ieder zijn eigen voorkeur.. Hopelijk is er geen mankement aan het toestel?
Denk niet dat het een mankement is. Ik heb hetzelfde ook op een ander toestel van hetzelfde type gezien. Dus dat zou wel heel toevallig zijn. Misschien dat het een combi is van 'Sony-kleuren' en de grootte van het beeldscherm (je ziet gewoon alles veel intensiever door het formaat). Heb nu kleurpalet op uitgebreid gezet, live colour op uit en kleursterkte op 40. Vind ik mooier dan kleurpalet op normaal en sterkte op bijv 50. Overigens als je wat tweakt aan de stand levendig is het beeld in die stand ook wat frisser (niet met de standaardwaarden, want dat is vreselijk). Maar dan heb je veel minder mogelijkheden om instellingen te doen, dus dat valt toch af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brancop
Anoniem: 238570 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:57:
[...]

Denk niet dat het een mankement is. Ik heb hetzelfde ook op een ander toestel van hetzelfde type gezien. Dus dat zou wel heel toevallig zijn. Misschien dat het een combi is van 'Sony-kleuren' en de grootte van het beeldscherm (je ziet gewoon alles veel intensiever door het formaat). Heb nu kleurpalet op uitgebreid gezet, live colour op uit en kleursterkte op 40. Vind ik mooier dan kleurpalet op normaal en sterkte op bijv 50. Overigens als je wat tweakt aan de stand levendig is het beeld in die stand ook wat frisser (niet met de standaardwaarden, want dat is vreselijk). Maar dan heb je veel minder mogelijkheden om instellingen te doen, dus dat valt toch af.
Tweaken is inderdaad de leuze bij dit toestel, ik denk bij ieder grotere tv, plasma of lcd. Het is de grote van het scherm wat alles ook uitvergroot, en ook zitten we nu in een tussenfase wat betreft HD beelden, als je HD bekijkt, even later weer SD, dan weer iets tussenin, dan weer een 4:3 beeld etc.. Zal wel een tijdje duren vrees ik vooralleer we overal dezelfde kwaliteit voorgeschoteld krijgen. We hebben nu toch al overal beelden in kleur!! >:)
Ik ga je waarden ook eens instellen, om te kijken hoe jij nu kijkt, maar eigenlijk heb ik al een tijdje gezegd van er nu vanaf te blijven, omdat het nu goed is voor mij, want je kunt wel blijven 'regelen' hé.. toch eens doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Gebeld met een audio/video winkel ofdat ze de 40d3000 op voorraad hadden.
Er werd mij gezegd dat deze er helemaal uit ging.

Ook werd mij verteld dat ik beter voor een plasma kon gaan, omdat die een betere zwartweergave heeft en sneller is mbt Xbox360 games enzo.

Nu was ik zo blij dat ik eindelijk mijn keus had gemaakt mbt een "platte tv" de 40D3000, moet ik nu weer verder kijken.

Iemand die mij een advies kan geven?

De 40D3000 vond ik juist zo'n goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.
Welk model beschikt over ongeveer net zo'n goede prijs/kwaliteit verhouding in de 1100 - 1300 euro prijsklasse?

[ Voor 17% gewijzigd door henkyyyyyyy op 09-11-2007 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike22april
Zelf de AlphaCrypt 3.11 gekocht bij HDC-Hengelo.
Na 2 dagen de AlphaCrypt al in huis.

Mijn X3500 wordt volgende week pas geleverd.

40X3500 + Blu Ray BDP-S300B + Vogel's EFW 6345 + RDRHX950 HDMI + gratis fotoprinter voor EUR 3985,-

Tevens vorige week al Mascom geinformeerd over het probleem.
Zij sturen alleen alphacrypt 3,09. De firmware 3,11 bieden ze niet meer.

[ Voor 13% gewijzigd door Mike22april op 09-11-2007 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brancop schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:38:
[...]

Tweaken is inderdaad de leuze bij dit toestel, ik denk bij ieder grotere tv, plasma of lcd. Het is de grote van het scherm wat alles ook uitvergroot, en ook zitten we nu in een tussenfase wat betreft HD beelden, als je HD bekijkt, even later weer SD, dan weer iets tussenin, dan weer een 4:3 beeld etc.. Zal wel een tijdje duren vrees ik vooralleer we overal dezelfde kwaliteit voorgeschoteld krijgen. We hebben nu toch al overal beelden in kleur!! >:)
Ik ga je waarden ook eens instellen, om te kijken hoe jij nu kijkt, maar eigenlijk heb ik al een tijdje gezegd van er nu vanaf te blijven, omdat het nu goed is voor mij, want je kunt wel blijven 'regelen' hé.. toch eens doen ;)
Ik weet wat je bedoelt, je blijft bezig. Dit tot ongenoegen van de rest van de familie haha. Op een gegeven moment moet het ook maar goed zijn. Maar ik ben wel benieuwd wat je van mijn instellingen vindt. Dus laat het maar weten. En helaas kan ik geen HD ontvangen, noch heb ik apparatuur dat dit kan doorgeven. Behalve mijn pc. Daar heb ik nu een kabel DVI-HDMI voor besteld. Dus ik ben benieuwd hoe dat gaat. Al zal dat naar mijn verwachting geen hd opleveren omdat hij niet op de VGA aansluiting komt. Ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237248

Flint schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:44:
Ik begin nu toch langzaam moe te worden van die PS3 aktie, maar bij mij is 't vooralsnog niet Sony die voor problemen zorgt. Koop je eind september je tv bij IT's, heb je 1 november nog steeds geen coupon in huis..... en maar de verhalen horen over 200 euro retour als ze op zijn. Ze hebben me 10 dagen geleden nog verteld dat ik de PS3 direct via IT's zou krijgen :/
Ik moet en zal die 60GB versie hebben omdat die gewoon een paar dingen heeft die ik persé wil hebben.
Van wanneer is je factuurbon eigenlijk? De PS3actie geldt voor Full HD tv's die gekocht zijn in oktober - november.
Afgelopen maandag was mijn tv binnen bij IT's en donderdag had ik al de coupon in huis van IT's. Ingestuurd en nu maar afwachten.
Gisteren heb ik de sony digitenne starterskit aangesloten. Echt een aanrader! Het beeld is stukken beter dan via een losse decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag kwam er een aangetekend pakketje aan de deur, helaas was ik niet thuis.
Verder heb ik nix besteld op internet, dus ik hoop dat het mijn PS3 is.
Ik heb echter op mijn rekening gekeke, maar er is nog nix aan verzendkosten afgeschreven.

Nouja maar ff afwachten, het pakketje wordt morgen weer aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike22april
Over de ventilator van de X3500.
Sony zet dat hier niets aan gedaan kan worden.
De helpdeskmedewerker schreef het volgende:
Wat betreft de ventilator kan daar helaas niks aan gedaan worden. Deze ventilator zorgt ervoor dat uw ingebouwde onderdelen niet verhitten en hiervoor moet hij dus blijven draaien.
Op mijn vraag of er instellingen van de TV de ventilatoractiviteit kunnen beinvloeden werd hier geen antwoord op gegeven, danwel ontkennend geantwoord.
De backlight instelling e.d. heeft niets te maken met de ventilator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mike22april schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:35:
Zelf de AlphaCrypt 3.11 gekocht bij HDC-Hengelo.
Na 2 dagen de AlphaCrypt al in huis.

Mijn X3500 wordt volgende week pas geleverd.

40X3500 + Blu Ray BDP-S300B + Vogel's EFW 6345 + RDRHX950 HDMI + gratis fotoprinter voor EUR 3985,-

Tevens vorige week al Mascom geinformeerd over het probleem.
Zij sturen alleen alphacrypt 3,09. De firmware 3,11 bieden ze niet meer.
Ik heb inmiddels van hun begrepen dat dat alleen voor de oude partij gold... Nieuwe partij is 3.12. Jammer, anders had ik hem besteld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inmiddels versie 3.11 voor alphacryptcard in mijn bezit. Echter ondanks hulp van een mede-tweaker en 10 verschillende laptops krijg ik het niet geïnstalleerd. Op de een of andere wijze accepteert geen enkele laptop mijn alphacryptcard. Is er iemand die mij kan helpen dan wel de update voor mij kan uitvoeren ?

Goede fles wijn als beloning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239494 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:51:
Ik heb inmiddels versie 3.11 voor alphacryptcard in mijn bezit. Echter ondanks hulp van een mede-tweaker en 10 verschillende laptops krijg ik het niet geïnstalleerd. Op de een of andere wijze accepteert geen enkele laptop mijn alphacryptcard.
Welke versie heb je nu dan? Probeer je misschien een 3.12 te "downdaten" naar 3.11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236367 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:29:
[...]

Welke versie heb je nu dan? Probeer je misschien een 3.12 te "downdaten" naar 3.11?
Kom niet eens aan up dan wel downdaten toe. Mijn computer herkent de card niet. Wanneer ik het updateprogramma start geeft deze aan dat de card niet in de computer zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
Anoniem: 236367 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:29:
[...]

ik heb begrepen dat je alleen maar omhoog kan...dus van 3.12 naar 3.11 zal niet gaan
maar goed, als hij het met 3.12 niet doet, dan kun je het in iedergeval proberen. Er valt dan toch niets te slopen wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239494 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:30:
Kom niet eens aan up dan wel downdaten toe. Mijn computer herkent de card niet. Wanneer ik het updateprogramma start geeft deze aan dat de card niet in de computer zit
Heb je de helpfile (hilfe.txt) doorgelezen die bij de updatefiles van Mascom zit? Heb je gekeken of je de xp_pcmcia patch moest gebruiken? "Dieser Patch ist notwendig, wenn nach dem Stecken des Moduls in den PCMCIA-Schacht keine neue Hardware gefunden wird." File staat bij "Treiberpatch WinXP" op http://www.alphacrypt.de/Updates.36.0.html

Bij mij wordt de PCMCIA kaart wel herkend als nieuwe hardware, en ik kan ook de file alphac.inf installeren, maar krijg vervolgens een vage foutmelding en er staat een uitroepteken naast de Smartcard reader in het Apparaatbeheer.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 236367 op 09-11-2007 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203134

Na een paar maanden in het bezit te zijn van een Sony 40D3000 is het volgende probleem ontstaan:
In beeld is een donker streepvormig vlekken patroon te zien. Het patroon bevindt zicht linksonder,
links midden en linksboven tot midden boven van de TV scherm.
Opmerkelijk dat de patroon verschijnt bij een maximale werking van de licht censor (licht censor staat dus aan).
Bij minimale werking ( bij daglicht) van de licht sensor verdwijnen de vlekken weer enigszins.
Ik heb een link naar de foto bijgesloten.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/emiliano/40d3000.jpg

De TV is voor reparatie weg geweest maar het reparatiebedrijf gaf aan dat de vlekken na meting waren verdwenen.
Het bedrijf kon het probleem niet reproduceren. De vlekken kwamen niet meer terug.
De TV is nu weer terug en je raad het al ... bij het inschakelen … nog steeds de vlekken.

Heeft iemand dezelfde ervaring en mogelijk een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234393

Anoniem: 236367 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 18:09:
[...]

Heb je de helpfile (hilfe.txt) doorgelezen die bij de updatefiles van Mascom zit? Heb je gekeken of je de xp_pcmcia patch moest gebruiken? "Dieser Patch ist notwendig, wenn nach dem Stecken des Moduls in den PCMCIA-Schacht keine neue Hardware gefunden wird." File staat bij "Treiberpatch WinXP" op http://www.alphacrypt.de/Updates.36.0.html

Bij mij wordt de PCMCIA kaart wel herkend als nieuwe hardware, en ik kan ook de file alphac.inf installeren, maar krijg vervolgens een vage foutmelding en er staat een uitroepteken naast de Smartcard reader in het Apparaatbeheer.
Die heb ik inderdaad doorgelezen, maar met maar 2 jaar duits kom ik niet erg ver ;) . Kun jij me misschien in het nederlands aangeven wat ik moet doen?

ik baal trouwens goed... gisteren de 40w3000 gekocht, zou gisteren of vandaag worden geleverd. Krijg ik net telefoon dat er grote leveringsproblemen zijn. Gaat nog 2 à 3 weken duren :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 234393 op 09-11-2007 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234393 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 19:16:
Die heb ik inderdaad doorgelezen, maar met maar 2 jaar duits kom ik niet erg ver ;) . Kun jij me misschien in het nederlands aangeven wat ik moet doen?
...en dat vraag je aan iemand die slechts 3 jaar Duits heeft gehad (en dat is ook nog een heeele tijd geleden!). Daarbij is het van belang welke Windows versie je hebt.

Hier komt-ie dan voor de XP of 2000 versie:

Belangrijk!
U heeft administrator rights nodig om de driver te installeren!

1 Steek de Alphacrypt in de PCMCIA slot als de PC aanstaat. Er moet een melding van Windows verschijnen, dat er nieuwe hardware gevonden is (SCM DVB_CA_Module). De hardware assistent meldt zich.

2. Kies "Software uit een lijst kiezen of een bepaalde bron installeren". Als bron kiest u de meegeleverde files 'alphac.inf' en "alphac.sys". Negeer de melding dat de Windows Logo Test niet gelukt is en kies "doorgaan met installeren". Klaar.

3. Windows moet nu melden dat de nieuwe hardware gebruikt kan worden. In Apparatenbeheer moet 'SCM DVB_CA_Module' onder de rubriek smartcard-leesapparaat zonder uitroepteken getoond worden.

Aanwijzing voor het gebruik met het updateprogramma AlphaCryptUpdate.exe:
Onder opties moet 'apparaatdriver gebruiken' aangezet worden.

Bekende problemen:
Probleem: Er wordt geen 'nieuwe hardware gevonden' aangeduid nadat het module in het slot is gestoken.
Hulp: Probeert u een herstart met het module ingestoken. Als dat niets verandert, dan is vermoedelijk een driverpatch vergelijkbaar met de 'cbsspatch voor Windows 98' aan te raden. Deze patch is voor Windows 2000 en XP te verkrijgen op de site www.alphacrypt.de

Probleem: In het Apparatenbeheer wordt de module met een uitroepteken getoond.
Hulp: Er zijn niet genoeg resources (bronnen) beschikbaar. Met deze driver is alleen het IO-adres voor de module van belang, dus is vermoedelijk het bereik van 0x320 al door andere hardware in gebruik (mogelijk ISA-netwerkkaart). Kijkt u in Apparatenbeheer en probeert u dit bereik voor de Alphacrypt module vrij te maken (bijvoorbeeld door de resources van de concurrerende hardware te veranderen).

Het belangrijkste verschil bij Windows 98 en 95 is dat je de driver eurocam98.inf/eurocam95.inf moet kiezen ipv alphac.inf en dat je hier juist de optie "apparaatdriver gebruiken" uit moet zetten in het updateprogramma.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 236367 op 10-11-2007 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Laatst online: 20-05 05:56
Anoniem: 203134 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 18:59:
Na een paar maanden in het bezit te zijn van een Sony 40D3000 is het volgende probleem ontstaan:
In beeld is een donker streepvormig vlekken patroon te zien. Het patroon bevindt zicht linksonder,
Opmerkelijk dat de patroon verschijnt bij een maximale werking van de licht censor (licht censor staat dus aan).
Bij minimale werking ( bij daglicht) van de licht sensor verdwijnen de vlekken weer enigszins.
Ik heb een link naar de foto bijgesloten.

[afbeelding]

De TV is voor reparatie weg geweest maar het reparatiebedrijf gaf aan dat de vlekken na meting waren verdwenen.
Het bedrijf kon het probleem niet reproduceren. De vlekken kwamen niet meer terug.
De TV is nu weer terug en je raad het al ... bij het inschakelen … nog steeds de vlekken.

Waarom heb je de lichtsensor aan? In het algemeen geeft dit alleen maar een mindere (te donkere) beeldkwaliteit. In alle aanbevolen settings wordt dan ook aangeraden de lichtsensor uit te zetten. Misschien is je probleem met de vreemde vlekken dan ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203134

Ruud2007 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 07:31:
[...]

Waarom heb je de lichtsensor aan? In het algemeen geeft dit alleen maar een mindere (te donkere) beeldkwaliteit. In alle aanbevolen settings wordt dan ook aangeraden de lichtsensor uit te zetten. Misschien is je probleem met de vreemde vlekken dan ook opgelost.
De lichtsensor is juist een functie die ik graag gebruik. Het schakeld automatisch te backlight afhankelijk van de omgeving. Ik heb het vermoeden dat de backlight zelfs nog lager wordt gezet dan de setting 1 van het menu.
Mijn ervaring is niet een mindere beeldkwaliteit maar een beeld wat rustig is voor je ogen omdat
het "wit" niet te veel van het beeld af spettert. Dit is vooral plezierig in een donkere kamer. Bij daglicht en invallende zon past de TV zich aan zonder dat je weer met de instellingen aan de gang moet. Wat dat betreft heeft Sony een perfecte functie ingebouwd.

Overigens zijn de donkere strepen ook te zien (wel minder) bij het uitschakelen van de sensor en stand 1 van de backlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Anoniem: 203134 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 08:58:
[...]

De lichtsensor is juist een functie die ik graag gebruik. Het schakeld automatisch te backlight afhankelijk van de omgeving. Ik heb het vermoeden dat de backlight zelfs nog lager wordt gezet dan de setting 1 van het menu.
Mijn ervaring is niet een mindere beeldkwaliteit maar een beeld wat rustig is voor je ogen omdat
het "wit" niet te veel van het beeld af spettert. Dit is vooral plezierig in een donkere kamer. Bij daglicht en invallende zon past de TV zich aan zonder dat je weer met de instellingen aan de gang moet. Wat dat betreft heeft Sony een perfecte functie ingebouwd.

Overigens zijn de donkere strepen ook te zien (wel minder) bij het uitschakelen van de sensor en stand 1 van de backlight.
Ik vind 'm veel te veel dimmen, jammer dat dat ding niet in te stellen is. Voor mij (en vele met mij) is het een waardeloze functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-06 23:31
Ik heb sinds gisteren een 32s3000 icm een AlphaCrypt 3.12. Alles werkt goed, maar als je er een tijdje mee speeld mis ik toch wat zenders, oa discovery en natgeo. Ik kijk via @home en heb de volledige scan uitgevoerd, dit duurde naar mijn idee best lang. Iemand ook deze ervaring of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

henkyyyyyyy schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:28:
Gebeld met een audio/video winkel ofdat ze de 40d3000 op voorraad hadden.
Er werd mij gezegd dat deze er helemaal uit ging.

Ook werd mij verteld dat ik beter voor een plasma kon gaan, omdat die een betere zwartweergave heeft en sneller is mbt Xbox360 games enzo.

Nu was ik zo blij dat ik eindelijk mijn keus had gemaakt mbt een "platte tv" de 40D3000, moet ik nu weer verder kijken.

Iemand die mij een advies kan geven?

De 40D3000 vond ik juist zo'n goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.
Welk model beschikt over ongeveer net zo'n goede prijs/kwaliteit verhouding in de 1100 - 1300 euro prijsklasse?
Ik heb het zelfde 'probleem', de 40D3000 leek mij een geweldig toestel voor een hele aantrekkelijke prijs. De 32D3000 is er nog wel, maar die vond ik eigenlijk te klein.

Voor 1100-1300 euro zou je misschien kunnen gaan kijken naar de Samsungs (M86/M87) (schijnen iig 24p (forced of op nieuwe modellen + nieuwe firmware op automatisch) aan te kunnen. En hebben soort van 100hz/motionflow.

Nu ik uiteindelijk waarschijnlijk de 40D3000 niet echt meer kan krijgen (bij een paar internet webshops nog wel in het assortiment maar telkens oplopende levertijd) ga ik voor de 40W3000. Is wel duurder, maar dan heb je FullHD en 24p (en een betere bravia engine).

De 40V3000 is op zich ook wel interessant, maar ik heb daar nog niet veel over gelezen.

Voor de motionplus hoef je (na redelijk wat reviews te hebben gelezen) niet echt te gaan, maar blijft jammer dat dat pas weer op de weer iets te dure X3500 zit :)

Ik weet het iig ook nog niet helemaal zeker, ik heb de 40D3000 nog wel in een winkel gezien maar daar was ie 1450, en dan is het verschil naar een W3000 op internet wel te overbruggen. Laat het iig even horen wat je gaat doen :)

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

darklord007 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 10:33:
Ik heb sinds gisteren een 32s3000 icm een AlphaCrypt 3.12. Alles werkt goed, maar als je er een tijdje mee speeld mis ik toch wat zenders, oa discovery en natgeo. Ik kijk via @home en heb de volledige scan uitgevoerd, dit duurde naar mijn idee best lang. Iemand ook deze ervaring of een oplossing?
De quickscan proberen...
Dan gebruikt de tuner namelijk de gegevens van @home i.p.v. maar alle frequenties af te gaan zoeken (met kans een frequentie te missen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brancop
Anoniem: 238570 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:46:
[...]

Ik weet wat je bedoelt, je blijft bezig. Dit tot ongenoegen van de rest van de familie haha. Op een gegeven moment moet het ook maar goed zijn. Maar ik ben wel benieuwd wat je van mijn instellingen vindt. Dus laat het maar weten. En helaas kan ik geen HD ontvangen, noch heb ik apparatuur dat dit kan doorgeven. Behalve mijn pc. Daar heb ik nu een kabel DVI-HDMI voor besteld. Dus ik ben benieuwd hoe dat gaat. Al zal dat naar mijn verwachting geen hd opleveren omdat hij niet op de VGA aansluiting komt. Ervaring hiermee?
met jou instellingen krijg je idd alle warmte uit het beeld, als ik jou instelling verander naar warm1 en kleur 35 en mijn instelling naar koel, dan heb je dezelfde instelling. Verander jij ook met 'allen' en 'alleen kijken'? dan kun je twee instellingen instellen en gewoon switchen om te zien welke de beste is.
Ik heb nog geen pc aangesloten op de tv, wel heb ik een aantal HD kanalen en een PS3 met blue-ray films die van mijn zoon is. Als je dat ooit gaat zien op je tv.. dan is het net of je uit een 40" raam zit te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparerib
  • Laatst online: 07-06 15:04
Heb net mijn eindelijk over de post ontvangen Alphacrypt met 3.12 software in mijn Bravia 40W3000 gestopt. Casema dtv smartcard er in en vol spanning afgewacht.
Keurig 192 zenders gevonden, maar als ik een zender wil bekijken krijg ik
"You are not entitled to view this program" in beeld en dat dus bij eljke zender.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
sparerib schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:44:
Heb net mijn eindelijk over de post ontvangen Alphacrypt met 3.12 software in mijn Bravia 40W3000 gestopt. Casema dtv smartcard er in en vol spanning afgewacht.
Keurig 192 zenders gevonden, maar als ik een zender wil bekijken krijg ik
"You are not entitled to view this program" in beeld en dat dus bij eljke zender.
Iemand enig idee?
Als je een beetje dit topic doorneemt dan zou je nu toch wel bekend moeten zijn dat de Sony TV's die ook een HDTV decoder aanboord hebben (X en W serie) problemen hebben met de 3.12 firmware versie van de AlphaCrypt. Firmware versie 3.11 schijnt beter te werken, maar het probleem is dat daar niet meer aan te komen is en dat de 3.12 versie op de AlphaCrypt niet gedowngrade kan worden naar 3.11. Het schijnt dat Mascom, de fabrikant van de AlphaCrypt, hiervan op de hoogte is. De vraag is echter of en hoe snel ze met een nieuwe firmware versie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236260

is er iemand op deze site bekend met bedrijven die de televisie voor je calibreren en hebben jullie hier ervaringen mee of weten jullie goede bedrijven hiervoor. Dan hoef ik niet zelf te gaan rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
yamAUchi schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 10:49:
[...]

Ik heb het zelfde 'probleem', de 40D3000 leek mij een geweldig toestel voor een hele aantrekkelijke prijs. De 32D3000 is er nog wel, maar die vond ik eigenlijk te klein.

Voor 1100-1300 euro zou je misschien kunnen gaan kijken naar de Samsungs (M86/M87) (schijnen iig 24p (forced of op nieuwe modellen + nieuwe firmware op automatisch) aan te kunnen. En hebben soort van 100hz/motionflow.

Nu ik uiteindelijk waarschijnlijk de 40D3000 niet echt meer kan krijgen (bij een paar internet webshops nog wel in het assortiment maar telkens oplopende levertijd) ga ik voor de 40W3000. Is wel duurder, maar dan heb je FullHD en 24p (en een betere bravia engine).

De 40V3000 is op zich ook wel interessant, maar ik heb daar nog niet veel over gelezen.

Voor de motionplus hoef je (na redelijk wat reviews te hebben gelezen) niet echt te gaan, maar blijft jammer dat dat pas weer op de weer iets te dure X3500 zit :)

Ik weet het iig ook nog niet helemaal zeker, ik heb de 40D3000 nog wel in een winkel gezien maar daar was ie 1450, en dan is het verschil naar een W3000 op internet wel te overbruggen. Laat het iig even horen wat je gaat doen :)
Bedankt voor je antwoord.

De Lcd's van Sony die je opnoemt gaan boven mijn "budget" .
Tenminste het budget wat ik in mijn hoofd heb. Ik zou ze wel kunnen kopen, maar dan blijf je je budget omhoog gooien. ;)

Ik begon met 800 euro voor een 32 inch, toen dacht ik 1000 euro en nu zit ik alweer aan de 1300 euro :)

Maar de Samsungs die jij aangeeft lijken me wel een goede keus na een aantal reviews gelezen te hebben.
Ik ga nog ff doorspitten en dan laat ik weten als ik de knoop heb doorgehakt.

Het hoofddoel van de TV worden de spelcomputers. HD materiaal aan video wordt voor mij een bijzaak.

Laat me ook weten als jij er uit ben gekomen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brancop schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 11:48:
[...]

met jou instellingen krijg je idd alle warmte uit het beeld, als ik jou instelling verander naar warm1 en kleur 35 en mijn instelling naar koel, dan heb je dezelfde instelling. Verander jij ook met 'allen' en 'alleen kijken'? dan kun je twee instellingen instellen en gewoon switchen om te zien welke de beste is.
Ik heb nog geen pc aangesloten op de tv, wel heb ik een aantal HD kanalen en een PS3 met blue-ray films die van mijn zoon is. Als je dat ooit gaat zien op je tv.. dan is het net of je uit een 40" raam zit te kijken ;)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik tussen neutraal en koel niet heel veel verschil zie. Ga nog even jouw suggestie proberen met warm1 en kleur 35.

Heb vanmorgen mijn kabel hdmi dvi gekregen. En het is me even gelukt om een goede resolutie op de tv te krijgen van een pc-beeld. Wow! Dat zeg er erg goed uit. Ook de kleuren waren perfect met een foto die op mijn pc staat. Echter... het is me niet weer gelukt. Krijg steeds ofwel een te onscherp en klein beeld, ofwel een beeld dat aan alle kanten buiten de tv omgaat en ook niet scherp is. Ook lukt het me niet om videobeelden op de tv te toveren. En daar was het in eerste instantie wel om te doen.
Iemand een idee of hier een goede tool voor is? Heb een nVidia videokaart met de laatste drivers. Maar met nview krijg ik het niet voor elkaar. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
Ik heb vandaag de Alphacrypt binnen gekregen met versie 3.09 erop. Op mijn tv (40w3000) aangesloten en tegen alle verwachting in werkt het gewoon!! Ik had al een afspraak om hem te updaten naar 3.11, maar dat laat ik nu maar even achterwege.

Het rare is dat ik al eerder met een 3.09 van iemand anders het geprobeerd heb en toen werkte het dus nog niet. Misschien dat Casema op het moment iets veranderd heeft met het signaal. Mocht het veranderen dan zal ik dat uiteraard laten weten, maar op dit moment ziet het er naar uit dat het met 3.09 ook werkt (iig bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
Anoniem: 203134 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 18:59:

...

Staat er niet toevallig een apparaat die mogelijk een magnetisch veld of andere storing veroorzaakt aan die kant van je scherm.
Ik heb echt geen flauw idee of dat bij LCD kan, maar het was het eerste dat in me opkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yeeh ik heb mijn PS3 ontvangen vandaag!!
Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Laatst online: 18-05 11:45
Oww yeah baby! Vandaag de KDL-40W2000 gekocht voor 1600 euro incl. PS3 actie!
Mijn god wat een geweldig ding! Heb al een PS3 staan en het beeld is echt subliem! Geluid valt me ook 1000% mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ibix schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:43:
Oww yeah baby! Vandaag de KDL-40W2000 gekocht voor 1600 euro incl. PS3 actie!
Mijn god wat een geweldig ding! Heb al een PS3 staan en het beeld is echt subliem! Geluid valt me ook 1000% mee!
Ja super hej! Ik heb ook de KDL-40W2000, en vandaag een HDMI kabel erbij gekocht.
Echt gewoon perfect :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236265

Vandaag alles aangeslopten en de bravia 32d3000 + alphacrypt + casema werkt perfect! Top beeld.

Ik heb alle kabels via een goot in de muur weggewerkt, dus LCD hangt mooi vrij.

Daarom wil ik gebruik gaan maken van theatre sync, dan kan de DVD speler of DVD/HD recorder op afstand staan en via de LCD bediend wordt.

Mijn vraag: hoe sluit ik een DVD/HD recorder aan zodat ik het digitale signaal kan opnemen? Gaat dat allemaal via 1 HDMI kabel tussen LCD en recorder? Kan me niet voorstellen dat de coax eerst naar de recorder moet (zoals vroeger VCR) aangezien er geen digitale decoder in de DVD/HD recorder zit.

Groet!

Cobra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb een probleempje met mijn 40x3500. Zit digitale tv te kijken en ik zap en geluid bij alle kanalen is plotseling weg... Nu is dit alleen via de digitale optische uitgang, analoog werkt wel en via speakers vd tv ook. het gekke is dat analoge tv en alle externe bronnen wel gewoon geluid via de optische uitgang geven??

iemand een idee wat t zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1918

Anoniem: 239041 schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:57:
ik heb een probleempje met mijn 40x3500. Zit digitale tv te kijken en ik zap en geluid bij alle kanalen is plotseling weg... Nu is dit alleen via de digitale optische uitgang, analoog werkt wel en via speakers vd tv ook. het gekke is dat analoge tv en alle externe bronnen wel gewoon geluid via de optische uitgang geven??

iemand een idee wat t zou kunnen zijn?
Dat is me inmiddels ook al twee keer overkomen, ook met een 40x3500. Even uitzetten met het knopje op de rechterkant van de tv en het werkt weer een tijdje. Misschien een bug in de firmware ergens? Hopelijk kan Sony het met een update verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

ik heb inmiddels een 40D3000 besteld bij een internetwinkel hier in Groningen. Gekozen voor afhalen/betalen met PIN. Schijnt 2/3 weken te duren, als het (veel) langer gaat duren dan gaat de bestelling geannuleerd worden.

Het is jammer dat het geen Full HD tv is, maar de extra functies en de prijs ervan maken het toch een toestel waar ik wel even op wil wachten. Sowieso gaan alle signalen er toch wel in en het schijnt zo'n miniem verschil uit te maken (op de afstand waar ik zit te kijken) dat Full HD + Sony voor die prijs gewoon niet mogelijk is (en een 40W2000 ... mjah, dan denk ik toch dat deze een stuk beter is =))

We zullen zien, ik hoop iig over twee/drie weken een hele grote doos onder mijn bed te kunnen bewaren =)

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparerib
  • Laatst online: 07-06 15:04
ArChie schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:04:
[...]

Als je een beetje dit topic doorneemt dan zou je nu toch wel bekend moeten zijn dat de Sony TV's die ook een HDTV decoder aanboord hebben (X en W serie) problemen hebben met de 3.12 firmware versie van de AlphaCrypt. Firmware versie 3.11 schijnt beter te werken, maar het probleem is dat daar niet meer aan te komen is en dat de 3.12 versie op de AlphaCrypt niet gedowngrade kan worden naar 3.11. Het schijnt dat Mascom, de fabrikant van de AlphaCrypt, hiervan op de hoogte is. De vraag is echter of en hoe snel ze met een nieuwe firmware versie komen.
Zo te lezen gaat de alphacrypt met 3.12 dus niet werken. Ik stuur de CAM dan maar retour en heb inmiddesl een nieuwe CAM besteld bij Mascom. Die leveren ze met versie 3.09 dus ik hoop maar dat die het wel gaat doen.
Overigens de W3000 bevalt me uitstekend, alleen het geluid vind ik niet echt super. Wel weer een mooi strak design. Kostte me na veel ouwehoeren 2150 inclusief PS3 actie.
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.