Weet je zeker dat je een Wattcher bedoelt? Dat is een heel simpel (maar wel heel leuk) apparaat wat geen koppeling met de computer heeft.koprol schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:53:
Een wattcher is wellicht ook nog interessant voor mij aangezien die alles via een ipod/ipad/mac kan laten zien.
Dat werkt niet goed. Zolang je verbruik hoger is dan je productie geeft het pulslampje je netto elektriciteitsverbruik weer. Dus stel je verbruikt 200W en je zonnestroompanelen produceren 50W dan knippert je pulslampje alsof je 150W verbruikt (wat ook klopt). Wat er 'onder nul' gebeurt weet ik niet, maar als ik kijk naar een draaischijfmeter (zoals wij die hebben) dan gaat dat fout. De sensor van de Wattcher (en volgens mij alle meetapparatuur die op een dergelijke manier werkt) kan niet zien in welke richting de schijf draait, dus bij netto teruglevering (productie hoger dan verbruik) geeft de Wattcher onterecht verbruik aan. Ik verwacht dat een digitale meter hetzelfde reageert, dus dat het lampje knippert alsof je verbruikt terwijl je teruglevert.Maar ik vraag me af hoe dat nu zal werken met pv panelen en dat puls lampje. Geeft het lampje alleen de verbruikte stroom weer of een combinatie van verbruik met opgewekte stroom?
[ Voor 4% gewijzigd door JeroenH op 26-04-2012 12:02 ]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant