Hoe hoog c.q. laag traint je modem in?? En heb je een kort kabeltje gebruikt vanaf je isra-punt naar je modem toe??JaFFoG schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:24:
Mede-tweakers, ik heb voor jullie de volgende vraag.
Sedert november 2007 heb ik een 16-24 Mbit verbinding bij TweakDSL op het BBned-netwerk. Mijn minimale snelheid binnen dit abonnement zit m.i. dus op 16 Mbps.
Echter komt mijn maximale snelheid nooit boven de 9 Mbps uit (1,12 MB/s). Dat is net iets meer dan de helft. De afstand tot de centrale is ongeveer 1 km dus dat zou niet zo gek veel uit moeten maken. Zou de kwaliteit van het koper zo dramatisch zijn dat ik maar van de helft van mijn minimale snelheid gebruik kan maken?
Heb ze nog niet gebeld in de hoop hier een verklaring te kunnen vinden (scheelt weer in de kosten).
Zit zelf ruim 2km van centrale af (hoezo wijkcentraleVerwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:36:
[...]Hoe hoog c.q. laag traint je modem in?? En heb je een kort kabeltje gebruikt vanaf je isra-punt naar je modem toe??
Overigens vraag ik me af hoe dat met dat VOIP abo'tje zit wat je erbij krijgt. Zag in modemlog een 'missed call' (wie heeft dat 7xxxxxx nummer uberhaupt, probeert tweak zelf wellicht geautomatiseerd met 1x overgaan of aansluitingen actief zijn?). En of dat een soort QoS-achtige setting in modem zit die zolang VOIP actief is, je snelheid afknijpt danwel snelheid reserveert voor VOIP?
Stond iets dat als het na 2 maanden niet gebruikt was, het weer uitgezet werd. Zouden missed calls dat voip actief houden? Of na 2 maanden ongebruikt zijn alsnog uitgaan? Vragen, vragen...
[ Voor 10% gewijzigd door tweaktubbie op 25-04-2008 14:35 ]
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'
Wrong, het is more or the less een wide-open abbo en door je lijnafstand of brak aansluiten haal je het niet. Zie het meer als een 'in deze marge ligt je maximale snelheid'..JaFFoG schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:24:
Sedert november 2007 heb ik een 16-24 Mbit verbinding bij TweakDSL op het BBned-netwerk. Mijn minimale snelheid binnen dit abonnement zit m.i. dus op 16 Mbps.
Da's knap, ik sync 9,2mbit en haal dat niet hoor..Echter komt mijn maximale snelheid nooit boven de 9 Mbps uit (1,12 MB/s)
Zolang je niet uitgaat van de waarde die Newsleecher geeft komt het wel goed. Eigenlijk even DU-meter (ofzo) onder windows installeren en kijken wat de ethernet rate is.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Bij mij is het nog leuker, ik had last van dsl signaal dat haperde/steeds uitviel op 22 april jl. Ik mailde dus dinsdag naar de helpdesk.
Krijg 2 mailtjes in totaal en wat doen die flippo's? Zetten mijn 4mbit lijn om in een 2 mbit omdat de lijn klappert zeggen ze. Ik heb de afgelopen 7 maanden nergens last van gehad. Bij de start ging het ook al fout en toen ben ik van 8 naar 4 mbit gegaan omdat de lijn niet goed was/te ver van centrale blabla. Daar kon ik nog wel wat mee qua gevoel omdat ik eerst ook maar 4 mbit max had via adsl over isdn. Nu heb ik het idee ze doen maar gewoon weer de boel terugzetten op een langzamere profiel dan is het wel goed.
Maar nu (ze hebben het uitgezet bij BBned, bla bla ticket loopt nog) hoor ik niks meer van ze nadat ik woensdag gebeld had. Ik baal als een stekker dat ik nu maar 2 mbit heb. Het kan niet zo zijn dat opeens het slechter wordt (je kan altijd wel wat verzinnen qua invloeden bv werkzaamheden in de grond etc). Het is lekker makkelijk om te zeggen van ow BBned is er mee bezig en ik hoor vervolgens niets meer en heb maar 2 mbit down. Modem al een aantal keer aan- en uitgezet maar helaas pindakaas. Ik baal hier behoorlijk van. Ja ik weet dat de kleine letters wijzen op snelheid is afhankelijk van koper/afstand, toch vind ik dit ondermaats qua afhandelen. Begin nu wel spijt te krijgen dat ik een 2 jarig abo heb afgesloten die loopt tot sep 2009.
Zo dit moest ik even kwijt.
Krijg 2 mailtjes in totaal en wat doen die flippo's? Zetten mijn 4mbit lijn om in een 2 mbit omdat de lijn klappert zeggen ze. Ik heb de afgelopen 7 maanden nergens last van gehad. Bij de start ging het ook al fout en toen ben ik van 8 naar 4 mbit gegaan omdat de lijn niet goed was/te ver van centrale blabla. Daar kon ik nog wel wat mee qua gevoel omdat ik eerst ook maar 4 mbit max had via adsl over isdn. Nu heb ik het idee ze doen maar gewoon weer de boel terugzetten op een langzamere profiel dan is het wel goed.
Maar nu (ze hebben het uitgezet bij BBned, bla bla ticket loopt nog) hoor ik niks meer van ze nadat ik woensdag gebeld had. Ik baal als een stekker dat ik nu maar 2 mbit heb. Het kan niet zo zijn dat opeens het slechter wordt (je kan altijd wel wat verzinnen qua invloeden bv werkzaamheden in de grond etc). Het is lekker makkelijk om te zeggen van ow BBned is er mee bezig en ik hoor vervolgens niets meer en heb maar 2 mbit down. Modem al een aantal keer aan- en uitgezet maar helaas pindakaas. Ik baal hier behoorlijk van. Ja ik weet dat de kleine letters wijzen op snelheid is afhankelijk van koper/afstand, toch vind ik dit ondermaats qua afhandelen. Begin nu wel spijt te krijgen dat ik een 2 jarig abo heb afgesloten die loopt tot sep 2009.
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Sorry dat ik het zeg hoor, maar wat werken er een amateurs bij Tweak. Heb al tig keer contact gehad met de helpdesk over en een modem waarvan de webinterface na 1 dag operationeel te zijn dood is (http://webinterface doet het na 1 dag niet meer, reboot lost het op (voor 1 dag)) en een lijn die raar doet. Op zich blijft hij wel werken (meestal), althans ik kan internetten. Het probleem is dat het inkomend verkeer niet meer werkt (mail, website, etc).DoctorV64 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 21:48:
Bij mij is het nog leuker, ik had last van dsl signaal dat haperde/steeds uitviel op 22 april jl. Ik mailde dus dinsdag naar de helpdesk.
Net voordat ik een officiele klacht wilde sturen per post, want per telefoon kan men je niet doorverbinden met iemand die meer technische kennis heeft (of iemand die er voor kan zorgen dat het echt gaat werken) (directie/sales/etc hebben geen telefoon ofzo daar), krijg ik een e-mail met de vraag of ik ermee akkoord ga dat ze een monteur langssturen. Na wat heen en weer gemail over wie dat gaat betalen en waar hij naar komt kijken heb ik daarvoor toestemming gegeven.
Alleen nu is het weer 4 dagen later (je moet zo'n man ook even de tijd te geven om te bellen voor een afspraak, dat zou hij/zij namelijk doen) en heb nog niets gehoord. 'k durf te wedden dat ik, als ik de helpdesk bel, wel weer een of andere smoes te horen krijg....pfff...waarom kan een organisatie niet gewoon zorgen dat alles goed werkt. Het lijken wel een stelletje amateurs bij Tweak...
En volgens het contract zit ik er nog tot ergens in 2009 aan vast
Vreemd genoeg gebeurt dat wel. Op veel plekken in Nederland ligt een kabelsoort die papier-parafine heet, en dat is het precies. Een mantel van staal en lood, met getwiste paren, geisoleerd met papier, en gedrenkt in parafine. In 1995 is er in je straat gegraven, en de aannemer in kwestie heeft de kabel te hard geraakt, en is met de punt van z'n schep tussen de staaldraden geschoten en heeft de loodmantel doorboort. Nu, bijna vijftien jaar later, is er een paar liter parafine uit de kabel gelekt, en de plek daarvan wordt ingenomen door grondwater. Gewone telefonie is probleemloos mogelijk, maar de hoog-frequent eigenschappen van de kabel zijn zo slecht dat DSL er last van heeft.DoctorV64 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 21:48:
Het kan niet zo zijn dat opeens het slechter wordt
Vervangen van een paar meter kabel kost tienduizenden euro's en dat ga jij er niet voor over hebben. Je enige hoop is veel klachten van ISP's over de kwaliteit van de kabel, maar KPN doet extreem moeilijk over het vervangen daarvan. Vooral ook omdat jij gaat lopen schelden op je internet-provider en z'n telco, en niet op KPN, die dus niet voor imago-schade hoeft te vrezen.
KPN heeft een door de OPTA opgelegde termijn voor een reactie op een storingsticket van 10 werkdagen of twee weken op de kalender. Gek genoeg wordt, als het verzoek van een andere telco komt, het overgrote deel van de metingen op de 13de dag uitgevoerd. Verzoeken om het uitzoeken van een ander aderpaar worden sporadisch uitgevoerd, misschien 1 op de 100. Ik zou eindeloos zo door kunnen gaan met voorbeelden van hoe KPN andere telco's dwars zit. KPN heeft een keer geweigerd een meting bij een klant uit te voeren omdat de huiskamer van de klant naar wiet rook. Ze doen echt alles wat ze kunnen om andere telco's (waaronder BBNed) in discrediet te brengen. En afgaande op jouw reactie is het een beleid wat resultaten oplevert.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Burne, bedankt voor je uitleg.
Een ander aderpaar voor mijn adres wordt moeilijk omdat ik ze allebei in gebruik heb. 1 voor isdn (ja je leest het goed, de nummers wil ik houden ivm zakelijke dingen) en 1 voor analoog (nu dus met tweakdsl signaal erop).
Ik ben dus overgeleverd aan de goden (KPN in dit geval dus). Het enige wat ik nu dus kan doen ik tweakdsl bestoken à la TheVmaster en hopen dat ze een keer wat doen.
Wat ik me afvraag, het doormeten van de lijn moet altijd in persoon gedaan worden toch? Zo ja dan is een telefonisch antwoord van een helpdesk we hebben het doorgemeten (zonder langs te komen) dus een leugen?
Een ander aderpaar voor mijn adres wordt moeilijk omdat ik ze allebei in gebruik heb. 1 voor isdn (ja je leest het goed, de nummers wil ik houden ivm zakelijke dingen) en 1 voor analoog (nu dus met tweakdsl signaal erop).
Ik ben dus overgeleverd aan de goden (KPN in dit geval dus). Het enige wat ik nu dus kan doen ik tweakdsl bestoken à la TheVmaster en hopen dat ze een keer wat doen.
Wat ik me afvraag, het doormeten van de lijn moet altijd in persoon gedaan worden toch? Zo ja dan is een telefonisch antwoord van een helpdesk we hebben het doorgemeten (zonder langs te komen) dus een leugen?
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Laat me raden, ZyXEL modem? Dat webinterface probleem is bekend en met een nieuwe firmware opgelost. Weet alleen zo 1-2-3 niet welke versie je dan precies moet hebben, maar ik heb het probleem destijds ook gehad en na een firmware flash was het probleem verholpen.TheVMaster schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 23:32:
[...]
Sorry dat ik het zeg hoor, maar wat werken er een amateurs bij Tweak. Heb al tig keer contact gehad met de helpdesk over en een modem waarvan de webinterface na 1 dag operationeel te zijn dood is (http://webinterface doet het na 1 dag niet meer, reboot lost het op (voor 1 dag)) en een lijn die raar doet. Op zich blijft hij wel werken (meestal), althans ik kan internetten. Het probleem is dat het inkomend verkeer niet meer werkt (mail, website, etc).
[..]
Kom anders op irc.tweakers.net eens langs in #tweakdsl, daar zitten wel wat mensen die je specifieker kunnen helpen hiermee.
Verwijderd
Zijn er mail problemen bij Tweak ? krijg steeds wachtwoord error en weet zeker dat die goed is
De grap is dat er geen nieuwe firmware voor mijn modem is. Althans volgens de website van tweak (en van Zyxel) niet...'k zal toch eens een IRC programma installeren dan..hehe....Wildfire schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 09:52:
[...]
Laat me raden, ZyXEL modem? Dat webinterface probleem is bekend en met een nieuwe firmware opgelost. Weet alleen zo 1-2-3 niet welke versie je dan precies moet hebben, maar ik heb het probleem destijds ook gehad en na een firmware flash was het probleem verholpen.
Kom anders op irc.tweakers.net eens langs in #tweakdsl, daar zitten wel wat mensen die je specifieker kunnen helpen hiermee.
[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 26-04-2008 11:59 ]
Bij het versturen via de SMTP-server bedoel je? Had ik sinds gisteren ook. Gewoon alles uitzetten qua usernames/authenticatie en het werkt weer.Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:27:
Zijn er mail problemen bij Tweak ? krijg steeds wachtwoord error en weet zeker dat die goed is
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
idd dat helpt , terwijl het altijd gewoon gewerkt heeftGizz schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 12:02:
[...]
Bij het versturen via de SMTP-server bedoel je? Had ik sinds gisteren ook. Gewoon alles uitzetten qua usernames/authenticatie en het werkt weer.
Komen er nog kosten bij als ik van mijn 10/1 bbned tweakdsl abbo overga naar:
Tweak 12-24 10-for-2 (nu eenmalig € 499.00 voor 2 jaar in 2 termijnen)
Komen er bijv. nog kosten bovenop als ik de zyxel modem neem?
Tweak 12-24 10-for-2 (nu eenmalig € 499.00 voor 2 jaar in 2 termijnen)
Komen er bijv. nog kosten bovenop als ik de zyxel modem neem?
Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D
@mwoe: nee, geen kosten voor het gewone niet-wifi modem, ook geen verzend/administratie (zelf ook zelfde abo genomen - nog wel van ander tweakabo'tje overgestapt. enige puntje is dat ik over april dubbel betaald heb en creditnota is na 3 weken nog niet aangemaakt) prima modem btw; dyndns.com kun je instellen, logs naar mailadres, aparte mails voor warnings
[ Voor 61% gewijzigd door tweaktubbie op 26-04-2008 20:10 ]
Ik heb sinds kort een nieuw abbo icm een Zyxel 2602HW-D1A modem. De lijn trimt af op 17Mbit, maar ik haal via lan niet meer dan 1,5 MB/s, en via wlan 800kB/s. Volgens mij is het een cpu usage probleem; die staat tijdens het downloaden continue op 100%. Ik heb de meest recente firmware. Hebben meer mensen dit probleem?
1.5MB/s klinkt wel redelijk. Een optimistisch modem traint hoger in met minder signal-to-noise marge. Daardoor treden er meer fouten op tijdens het dataverkeer, waardoor je effectief nog minder overhoudt dan de /10-factor die je standaard hebt (17 Mbit => 1.7MB). Zou je in een advanced menuutje van je modem moeten kunnen zien (CRC errors).R Kuipers schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 21:21:
Ik heb sinds kort een nieuw abbo icm een Zyxel 2602HW-D1A modem. De lijn trimt af op 17Mbit, maar ik haal via lan niet meer dan 1,5 MB/s, en via wlan 800kB/s. Volgens mij is het een cpu usage probleem; die staat tijdens het downloaden continue op 100%. Ik heb de meest recente firmware. Hebben meer mensen dit probleem?
Mijn modem traint in op 20Mbit (asus noggeswattes), maar ik haal ook effectief net 1.5MB/s. In mijn geval verdenk ik wel het modem, maar heb het nog niet geprobeerd door het bijv. als bridge in te stellen en mijn linuxbak het routeerwerk te laten doen. Reden dat ik dat denk is dat ik veel bittorrent gebruik, en er standaard dus vele, vele connecties tegeljkertijd openstaan. Daar kan die router niet zo best tegen.
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Over 1,5 MB/s hoor je me niet klagen, maar via vlan 800 kB vind ik toch echt weinig.brama schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 23:19:
[...]
1.5MB/s klinkt wel redelijk. Een optimistisch modem traint hoger in met minder signal-to-noise marge. Daardoor treden er meer fouten op tijdens het dataverkeer, waardoor je effectief nog minder overhoudt dan de /10-factor die je standaard hebt (17 Mbit => 1.7MB). Zou je in een advanced menuutje van je modem moeten kunnen zien (CRC errors).
Mijn modem traint in op 20Mbit (asus noggeswattes), maar ik haal ook effectief net 1.5MB/s. In mijn geval verdenk ik wel het modem, maar heb het nog niet geprobeerd door het bijv. als bridge in te stellen en mijn linuxbak het routeerwerk te laten doen. Reden dat ik dat denk is dat ik veel bittorrent gebruik, en er standaard dus vele, vele connecties tegeljkertijd openstaan. Daar kan die router niet zo best tegen.
Verwijderd
doet ie hier op 12,5MB ook , altijd rond de 97% belastR Kuipers schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 21:21:
ding draait wel zeer stabiel moet ik zeggen
Wlan donwload ook gewoon op maximale snelheid
BBned en Tiscali gebruiken andere hardware. Het is best mogelijk dat de combinatie van jou modem en de Tiscali hardware niet optimaal is, en daardoor lagere snelheden veroorzaakt.Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 14:04:
Op 4-4 ben ik van een Tweakdsl 10/1 Bbned abbo overgegaan naar een 10 for 2, 12-24 Mbit Tweakdsl -Tiscali abonnement.
Mijn verbinding is nu ge-capped op 8 Mbit (ADSL2). Vanaf 4-4 heb ik 2-maal maal gebeld (geklaagd) met de Tweakdsl-helpdesk en een mail gestuurd mbt de te lage snelheid. Volgens Tiscali is geen hogere snelheid mogelijk, werd gezegd ??, zeer vreemd, want ik heb een aantal jaren een zeer stabiele 10/1 BBned verbinding gehad (altijd online en altijd strak 10 Mbit download).
Gezien mijn (goede) ervaringen met Tweakdsl (10/1 BBned) heb ik een nieuwe 12-24 Mbit abbo voor 2 jaar afgesloten. Volgens de postcode check van Tweakdsl was een12-24 Mbit mogelijk. Ik heb toen ook getwijfeld om een Telfort 20 Mbit abbo te nemen, Telfort-Tiscali postcode check gaf 12 Mbit aan.
Uitgaande van mijn lijn gegevens, attenuation downstream 33 db en noise margin downstream 9 db, moet een 12 – 14 Mbit verbinding mogelijk zijn.
Op 15-4 een bericht van Tweakdsl Helpdesk, “ik heb een onderzoek voor u ingeschoten u krijgt nog bericht van ons”.
Ik ga er vanuit dat eea op korte termijn wordt opgelost, zo niet, dan zal ik mijn rechtsbijstand verzekering moeten vragen om mijn contract bij Tweakdsl te beëindigen.
DSL Line Tweakdsl – Tiscali
http://www.myimghost.com/images/ok865ys9zawqnukwch9l.jpg
Line Status Tweakdsl – Tiscali
http://www.myimghost.com/images/q9s7tdl4phum088cks3.jpg
Tweakdsl – 10/1 BBNed News download
http://www.myimghost.com/images/1mo4k7e5jg0lcg3lmha.jpg
Tweakdsl – 12/24 Tiscali News download, ge-capped op 8 Mbit
http://www.myimghost.com/images/swdfvunhtaz0y4i2w8w3.jpg
Wordt vervolgd..........
Rechtsbijstand of niet, dat staat allemaal in de voorwaarden die je getekend hebt
Ik zit nu op 1,2 MB/s over wlan; door alles mbt bandbreedte management uit te zetten. Logging staat ook al volledig uit.Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 14:29:
[...]
doet ie hier op 12,5MB ook , altijd rond de 97% belast
ding draait wel zeer stabiel moet ik zeggen
Wlan donwload ook gewoon op maximale snelheid
Nieuwsserver loopt bij mij erg traag en variabel. Zo met 1 MB/sec, en dan weer 100 KB/sec enz.
Router al een reboot gegeven na 200 dagen uptime, maar hielp niet. Iemand er nog last van?
Router al een reboot gegeven na 200 dagen uptime, maar hielp niet. Iemand er nog last van?
Newsserver loopt goed via tweakdsl netwerk via tiscali. Zit strak op max verbinding.Exorcist schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:52:
Nieuwsserver loopt bij mij erg traag en variabel. Zo met 1 MB/sec, en dan weer 100 KB/sec enz.
Zit op BBNed. Lijkt nu wat beter overigens, zeldzaam dat ik "hinder" ondervind trouwens
waar kan ik mijn gratis voip gegevens vinden?
Je hoort gewoon de maximale snelheid te halen. Wat voor snelheden haal je met overige programma's en is je computer niet met andere zaken bezig (te weinig geheugen?).Exorcist schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:52:
Even een hele andere vraagje tussendoor. Een kennis van mij heeft ook sinds kort tweakdsl afgenomen. Echter is er nu een hele ellendige situatie. Bij het afsluiten van de abonnement schijnt hij dus niet aangevinkt te hebben dat hij een modem wilt. Hij weet hier echter helemaal niets van af, hij ziet enkel op de website dat er bij de aktie staat: gratis ethernet modem. Nu hij alles ondertekent heeft en de abonnement actief is, heeft hij nog steeds geen modem. Contact gehad met tweakdsl en die zeggen doodleuk dat er geen keuze is gemaakt voor een modem, dus hij ook niks krijgt? Ik begrijp dan niet waarom er bij de actie staat een gratis ethernet modem? Nu kan die alsnog voor een bedrag de modem erbij kopen, maar dit is toch niet helemaal de bedoeling denk ik? Aan de ene kant wel dom van mijn kennis om zonder alles goed te lezen zijn handtekening ergens onder te zetten, maar aan de andere kant, is dit geen misleidende reclame van tweakdsl?
xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7
Ik had al sinds eenige tijd dat mijn snelheid niet boven de 800kb uit kwam. Vandaag maar eens gaan testen. Rechtstreeks verbonden met mijn copperjet 816-2p. staat bij device info adsl1.
dus ik de firmware geflashd naar een adsl2 firmware volgens deze guide (http://xandrios.net/tweakdsl/816-2p/)
als ik nu echter adsl 2 kies traint mijn modem wel in, heeft heel even verbinding(showtime) maar wordt er gelijk weer af gekicked. dit blijft zo door gaan.
iemand een idee wat dit veroorzaakt? nu weer terug gegaan naar adsl 1 want dan is de verbinding iig. bruikbaar.
(heb een verbinding via bbned)
dus ik de firmware geflashd naar een adsl2 firmware volgens deze guide (http://xandrios.net/tweakdsl/816-2p/)
als ik nu echter adsl 2 kies traint mijn modem wel in, heeft heel even verbinding(showtime) maar wordt er gelijk weer af gekicked. dit blijft zo door gaan.
iemand een idee wat dit veroorzaakt? nu weer terug gegaan naar adsl 1 want dan is de verbinding iig. bruikbaar.
(heb een verbinding via bbned)
[ Voor 3% gewijzigd door fZeroNewbie op 29-04-2008 15:05 ]
Ach ik heb tijden het probleem gehad dat zodra ik news aanzetten mijn verbinding eruit klapte.
Gelukkig ben ik per 15-5 pleite!
Daar heb ik meer dan 4 maanden geleden een melding over gemaakt, maar nooit meer wat gehoord.
Slechte klanteservice betekend snel dat mensen snel pleite gaan!
Gelukkig ben ik per 15-5 pleite!
Daar heb ik meer dan 4 maanden geleden een melding over gemaakt, maar nooit meer wat gehoord.
Slechte klanteservice betekend snel dat mensen snel pleite gaan!
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Volgens mij moet het toch niet zo'n probleem zijn om alsnog dat modem te krijgen (foutje...kan gebeuren toch?), maar ja..de onkunde bij sommige Tweak medewerkers.Mouki_9 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 13:31:
Even een hele andere vraagje tussendoor. Een kennis van mij heeft ook sinds kort tweakdsl afgenomen. Echter is er nu een hele ellendige situatie. Bij het afsluiten van de abonnement schijnt hij dus niet aangevinkt te hebben dat hij een modem wilt. Hij weet hier echter helemaal niets van af, hij ziet enkel op de website dat er bij de aktie staat: gratis ethernet modem. Nu hij alles ondertekent heeft en de abonnement actief is, heeft hij nog steeds geen modem. Contact gehad met tweakdsl en die zeggen doodleuk dat er geen keuze is gemaakt voor een modem, dus hij ook niks krijgt? Ik begrijp dan niet waarom er bij de actie staat een gratis ethernet modem? Nu kan die alsnog voor een bedrag de modem erbij kopen, maar dit is toch niet helemaal de bedoeling denk ik? Aan de ene kant wel dom van mijn kennis om zonder alles goed te lezen zijn handtekening ergens onder te zetten, maar aan de andere kant, is dit geen misleidende reclame van tweakdsl?
Wel grappig trouwens : Vorige week maandag krijg ik van Tweak een e-mail met de melding dat een monteur contact met me op gaat nemen, wordt ik vandaag (eindelijk) gebeld door de moneur. Verteld die man me dat ze vrijdag pas hebben doorgekregen dat ik graag een afspraak wilde maken.
Monteur hoeft overigens neit meer te komen, want de problemen met m'n Zyxel zijn al opgelost....modem in bridge mode gezet en er gewoon een linux firewall achter geknald...draait nu als een trein....
Even een positieve ervaring, ondanks dat ik erg huiverig was om over te stappen van mijn 10 Mbit BBned verbinding naar de 10-for-2 actie Tiscali verbinding, heb ik het toch gedaan.
Afgelopen maandag is mijn verbinding vlekkeloos overgezet. Nog nooit zo'n strakke migratie meegemaakt met korte downtime. Enkel modem hoeven aan te passen (VCI/VPI setting).
Haal op 900 meter van de centrale een zeer stabiele 16 Mbit verbinding. Latency is net zo goed of beter dan bij BBned. News downloads laten een zeer strakke lijn zien van een stabiele 1,68 MB/s download.
Aanvraag van vast IP adres was ook zeer snel geregeld via de helpdesk.
Toppie gedaan Tweak!
Afgelopen maandag is mijn verbinding vlekkeloos overgezet. Nog nooit zo'n strakke migratie meegemaakt met korte downtime. Enkel modem hoeven aan te passen (VCI/VPI setting).
Haal op 900 meter van de centrale een zeer stabiele 16 Mbit verbinding. Latency is net zo goed of beter dan bij BBned. News downloads laten een zeer strakke lijn zien van een stabiele 1,68 MB/s download.
Toppie gedaan Tweak!
[ Voor 5% gewijzigd door Crusader op 29-04-2008 17:04 ]
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Denk dat ik ook maar eens ga kijken om over te gaan op tiscali. Crusader --> ben jij binnen tweak over gegaan, zo ja, welke kosten kwamen daarbij?
Ben inderdaad binnen Tweak overgestapt. Tot nu toe geen bijkomende kosten gezien, alleen de 499 euro zoals in de aanbieding stond.fZeroNewbie schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 21:15:
Denk dat ik ook maar eens ga kijken om over te gaan op tiscali. Crusader --> ben jij binnen tweak over gegaan, zo ja, welke kosten kwamen daarbij?
Ik heb al sinds het begin problemen met snelheid (atm max 1 mbit) via WLAN <> LAN. WLAN <> Internet is geen probleem. Dit icm een Zyxel 2602. Komt dit anderen ook bekend voor?
Iemand anders ook opeens nieuwe IP's? Nieuwe DNS etc.
Eerst had ik altijd 84.245.*.*
Nu:
IP Address: 217.19.*.*
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 217.19.26.1
DNS1: 217.19.16.131
DNS2: 217.19.16.132
Moest wel eerst mijn ip releasen/renewen om weer internet te krijgen en toen opeens een nieuw nummer
Nu:
Moest wel eerst mijn ip releasen/renewen om weer internet te krijgen en toen opeens een nieuw nummer
[ Voor 86% gewijzigd door Pinjataaa op 29-04-2008 22:23 ]
Nee, ik iig niet. Heb wel last van dat sommige sites gewoon niet bereikbaar zijn, andere mensen die daar last van hebben?Pinjataaa schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:19:
Nu:
Vader van Tobias en Ylana \o/
En als je op F5 drukt, doet ie het dan wel?Lautie schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:35:
[...]
Nee, ik iig niet. Heb wel last van dat sommige sites gewoon niet bereikbaar zijn, andere mensen die daar last van hebben?
of je probeerd CTRL-F5 , dit geeft een complete nieuwe refresh van de site, dat wil ook wel eens helpen.Pinjataaa schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:57:
[...]
En als je op F5 drukt, doet ie het dan wel?
Da's grappig, ik ben juist precies andersom gegaan, van 217.19.*.* naar een 84.245.*.*Pinjataaa schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:19:
Nu:
Maar dat is omdat ik ben gemigreerd van BBned naar Tiscali.
Had jij geen migratie aanvraag lopen ofzo?
Vaag!Crusader schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 23:11:
[...]
Da's grappig, ik ben juist precies andersom gegaan, van 217.19.*.* naar een 84.245.*.*
Maar dat is omdat ik ben gemigreerd van BBned naar Tiscali.
Had jij geen migratie aanvraag lopen ofzo?
[ Voor 6% gewijzigd door Pinjataaa op 30-04-2008 00:10 ]
Heb ik ook regelmatig, is een tig aantal postings ook al gemeld.Nee, ik iig niet. Heb wel last van dat sommige sites gewoon niet bereikbaar zijn, andere mensen die daar last van hebben?
Het gebeurd vooral met servers die niet in NL staan.
Als ik een andere NS gebruik (niet tweak) dan werk het wel gewoon.
Ook via VPN werkt het gewoon, DNS servers van tweak zijn dus gewoon knaak.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Kun je een voorbeeld geven welke sites niet zouden werken ?fast-server schreef op woensdag 30 april 2008 @ 13:11:
[...]
Heb ik ook regelmatig, is een tig aantal postings ook al gemeld.
Het gebeurd vooral met servers die niet in NL staan.
Als ik een andere NS gebruik (niet tweak) dan werk het wel gewoon.
Ook via VPN werkt het gewoon, DNS servers van tweak zijn dus gewoon knaak.
Dan kunnen we het testen.
Er is in deel 26 maar 1 persoon die steeds weer over DNS begint. Dat moet genoeg zeggen. Er is 'm vertelt dat 'ie opendns.com kan gebruiken, maar dat weigert 'ie, dus een herhaling van de discussie van 3 weken terug lijkt me niet erg zinvol.NDSFREAK schreef op woensdag 30 april 2008 @ 14:01:
Kun je een voorbeeld geven welke sites niet zouden werken ?
I don't like facts. They have a liberal bias.
Bij mij precies hetzelfde. Binnen een week na aanvraag van dat abonnement ben ik perfect overgezet. Ik haal stabiel 1,7 Mbit en bij het downloaden uit nieuwsgroepen zit ik gemiddeld op 1,8 Mbit. Ik zit op ongeveer 500 meter van de centrale.
Crusader schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 17:04:
Even een positieve ervaring, ondanks dat ik erg huiverig was om over te stappen van mijn 10 Mbit BBned verbinding naar de 10-for-2 actie Tiscali verbinding, heb ik het toch gedaan.
Toppie gedaan Tweak!
Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra
kan je vertellen wat je niet ziet wat je eigenlijk wel zou moeten zien ?Pinjataaa schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:57:
[...]
En als je op F5 drukt, doet ie het dan wel?
You are NIJL-ed!
Ik dacht dus ook dat dat niet zo'n probleem moet zijn, maar bij Tweak willen ze niets doen, jah, je kan een modem bij hen kopen met korting, maar dat is 130 euro ipv 60 euro. Best een verschil lolTheVMaster schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:59:
[...]
Volgens mij moet het toch niet zo'n probleem zijn om alsnog dat modem te krijgen (foutje...kan gebeuren toch?), maar ja..de onkunde bij sommige Tweak medewerkers.
Wel grappig trouwens : Vorige week maandag krijg ik van Tweak een e-mail met de melding dat een monteur contact met me op gaat nemen, wordt ik vandaag (eindelijk) gebeld door de moneur. Verteld die man me dat ze vrijdag pas hebben doorgekregen dat ik graag een afspraak wilde maken.
Monteur hoeft overigens neit meer te komen, want de problemen met m'n Zyxel zijn al opgelost....modem in bridge mode gezet en er gewoon een linux firewall achter geknald...draait nu als een trein....
xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7
Ik vat niks van je zin, maar ik vroeg dit omdat wij op het werk ook last hadden van pagina's die niet wilden laden, maar als we dan een paar keer op F5/Refresh drukten dan kwam de pagina alsnog.Nijl schreef op woensdag 30 april 2008 @ 17:34:
[...]
kan je vertellen wat je niet ziet wat je eigenlijk wel zou moeten zien ?

Mag ik eventjes bijval geven?Crusader schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 17:04:
Toppie gedaan Tweak!
Afgelopen dinsdag hier ook van BBned 10/1 overgegaan naar de 10-for-2 Tiscali actie. Niks misgegaan gelukkig. Ik was niet thuis maar zoonlief heeft 's avonds toen hij thuis kwam niet meer hoeven doen dan nieuw modem aansluiten (had ik eerder al in de door mij gewenste bridge mode gezet), activatie pagina bezoeken en ............ dat was het dan.
We halen een strakke 1,5 Mbytes/sec effectief, van TweakNews of elders dat maakt niet echt uit, en daar mag ik niet over mopperen omdat ik iets van 1200m vanaf de centrale zit. Vlgs. de database dan.
Mijn andere, uitwonende, zoon is afgelopen dinsdag naar dezelfde aanbieding omgezet en ook dat alles in 1 keer goed en hij haalt vrijwel 2 Mbytes/sec. Zit dicht bij de centrale, de mazzelaar.
Nu nog even een vast ip en reverse DNS regelen. Ik was op vakantie dus dat schoot er bij in.
Edit-1: om 13h vast ip via helpdesk gevraagd en dat is nu om 14h30 actief. reverse DNS ook direct gevraagd maar dat is nog niet actief. Is ook wel te vroeg.
Edit-2: de reverse DNS is blijkbaar wel naar mijn eigen domein omgezet maar het moet nog overal doordringen en dat kost tijd. Kortom, helpdesk heeft gewoon vlot en netjes gedaan wat ik vroeg
[ Voor 10% gewijzigd door fractal op 03-05-2008 19:27 ]
Zijn er problemen met de SMTP server? Ik krijg ineens dat ik een wachtwoord moet invoeren voor de smtp server van tweak?
Ik heb geen probleem met de smtp server van tweak, ik kan gewoon mail versturen, zonder wachtwoord.
Crusader, LithoMan, Fractal:
Jullie zijn allen overgestapt van een vorig Tweak abbo naar het 10 voor 2 gebeuren. Hebben jullie dit gewoon via de website aangevraagd? Ik dacht dat ook te doen (eerst ingelogged) maar ik kon niet mijn huidige xyz.tweakdsl.nl domein behouden. Wat hebben jullie daarmee gedaan? Gewoon een andere genomen?
Thanks!
Jullie zijn allen overgestapt van een vorig Tweak abbo naar het 10 voor 2 gebeuren. Hebben jullie dit gewoon via de website aangevraagd? Ik dacht dat ook te doen (eerst ingelogged) maar ik kon niet mijn huidige xyz.tweakdsl.nl domein behouden. Wat hebben jullie daarmee gedaan? Gewoon een andere genomen?
Thanks!
Gewoon even de helpdesk bellen voor een upgrade formulier, deze zullen opsturen naar je huis adres.NightMare schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 15:11:
Thanks!
Even invullen en dan terug sturen. Ik heb in maart een migratie gehad van BBNED naar Tiscali.
Via deze methode kun je gewoon je domain en email adressen laten overzetten.
[ Voor 5% gewijzigd door NDSFREAK op 03-05-2008 15:48 ]
Als je van buiten het tweak domein mail verstuurd, dus van buiten het DSL netwerk, dan vraagt de mailserver om een wachtwoord voor uitgaande mail.Dj Neo Ziggy schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 10:10:
Zijn er problemen met de SMTP server? Ik krijg ineens dat ik een wachtwoord moet invoeren voor de smtp server van tweak?
Ik ben nog niet overgestapt!
Ik zit nog tot 12 mei bij tweak
Ik zit nog tot 12 mei bij tweak
Zoals NDSFREAK schreef gewoon de helpdesk nemen, de website heeft op deze bijzondere situatie geen antwoord.. Ik heb het via e-mail gedaan.NightMare schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 15:11:
Ik kreeg een formulier waarop het 10-for-2 aanbod niet op stond
Het modem had ik binnen een week, de overstap een paar weken later. En met mijn xyz.tweakdsl.nl is niets gebeurd.
`NDSFREAK schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 15:45:
[...]
Gewoon even de helpdesk bellen voor een upgrade formulier, deze zullen opsturen naar je huis adres.
Even invullen en dan terug sturen. Ik heb in maart een migratie gehad van BBNED naar Tiscali.
Via deze methode kun je gewoon je domain en email adressen laten overzetten.
Hmm.. heb daarstraks ook even meteen de helpdesk (wederom) gebeld want eerst zeiden ze me het gewoon via de website te doen. Nu dus weer, ze zeiden dat die domeinnaam vanzelf wel goed kwam, eventueel indien nodig na een telefoontje... Ben benieuwd
Ik heb het gedaan op de wijze die fractal beschrijft, alleen zonder modem
Wil je de volgende keer ff je originelen bewaren en een KOPIE terugzenden? Geef nooit je originele bewijzen uit de hand!fractal schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 17:35:
[...]
. Ik heb veiligheidshalve even een kopie van dit formulier bewaard voor het op de bus ging.
You are NIJL-ed!
Ach, de kwaliteit van het origineel was niet brilliant en de kopie heb ik in hoge resolutie gescanned en uitgeprint en je ziet het verschil niet. Bovendien, als er wat misgaat en het lukt je niet om met een goede kopie tot overeenstemming te komen dan heb je zo'n beroerde "verstandhouding" dat het origineel ook niet echt zal helpen.Nijl schreef op zondag 04 mei 2008 @ 11:23:
[...]
Wil je de volgende keer ff je originelen bewaren en een KOPIE terugzenden? Geef nooit je originele bewijzen uit de hand!
Mijn ervaring, ook met TweakDSL en Demon vroeger (andere providers geen ervaring), is dat als je ze vriendelijk en duidelijk benadert dat e.e.a. ook goed afgehandeld wordt.
Meer mensen last van een hele onstabiele verbinding sinds vanochtend? Zo'n beetje alle pagina's geven 4 van de 5 een timeout of het duurt erg lang..
Think of me long enough to make a memory
dit probleem had ik afgelopen week ook tweak gebeld en na veel vragen bleek het aan een of andere migratie te liggen volgens de dame aan de tel maar je moet de authenticatie uitzetten bij je smtp server dan werkt het zonder problemen.Dj Neo Ziggy schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 10:10:
Als je op je nieuwe aanvraag er bij schrijft, dat dit een migratie is, gaat dit vanzelf goed. Even je klantnummer er bij vermelden doet wonderen;)NightMare schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 19:54:
[...]
`
Hmm.. heb daarstraks ook even meteen de helpdesk (wederom) gebeld want eerst zeiden ze me het gewoon via de website te doen. Nu dus weer, ze zeiden dat die domeinnaam vanzelf wel goed kwam, eventueel indien nodig na een telefoontje... Ben benieuwd
Elke migratie wordt toch handmatig gecontrolleerd.
Nou voor die 5 dagen heb ik weermail !
wat een service.. not! (wel van jullie hoor)
Maar geen mailtje in me box van.. we zijn bezig met migratie en dit en dit kan er gebeuren...
wat een service.. not! (wel van jullie hoor)
Maar geen mailtje in me box van.. we zijn bezig met migratie en dit en dit kan er gebeuren...
Verwijderd
Ik zit hier eens te kijken naar een nieuwe provider aangezien de voetbalrechten weg zijn bij Tele2 (en FC Utrecht vandaag voor het laatst speelde
) en heb er een aantal op een rijtje gezet, waaronder TweakDSL.
Nu betaal ik 59,95 per maand voor 20/1 internet met onbeperkt bellen binnen NL. Ik heb geen KPN lijn meer.
Heel concreet zou TweakDSL me gaan kosten:
Eenmalige kosten:
Aanvraag KPN new line service: 110 euro
Modempakket: 25 euro
Draadloos modem upgrade: 15 euro
Setupkosten: 75 euro
Verhuizing binnen 1 jaar: 110 euro
Totaalkosten: 335 euro
Per maand:
Abonnement: 39,95
KPN non-linesharing: 9,40
Totaalkosten per maand: 49,35
Totaal per maand 1e jaar is 335/12 + 49,35: 77 euro per maand.
Dat is gewoon nog duurder dan een Casema 20/2 verbinding
Ligt het aan mij, of is TweakDSL een van de de duurste providers van het land?
Nu betaal ik 59,95 per maand voor 20/1 internet met onbeperkt bellen binnen NL. Ik heb geen KPN lijn meer.
Eenmalige kosten:
Per maand:
Dat is gewoon nog duurder dan een Casema 20/2 verbinding
Eh..je hebt nu Tele2 (DSL?). Ik snap niet waar je de kosten voor een nieuwe KPN lijn vandaan hebt, maar die heb je helemaal niet nodig.Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 22:08:
Ik zit hier eens te kijken naar een nieuwe provider aangezien de voetbalrechten weg zijn bij Tele2 (en FC Utrecht vandaag voor het laatst speelde) en heb er een aantal op een rijtje gezet, waaronder TweakDSL.
Eenmalige kosten:
Per maand:
Dat is gewoon nog duurder dan een Casema 20/2 verbindingLigt het aan mij, of is TweakDSL een van de de duurste providers van het land?
'k had ook Tele2 enneh...heb ook geen KPN kosten hoeven maken. Het is tegenwoordig niet meer nodig om een KPN lijn aan te vragen...dat is volgens mij al iets meer dan een jaar zo...
Dit zie ik trouwens bij de specs van het 39,95 abo staan :
De mogelijkheid bestaat de huidige KPN verbinding op te zeggen. Tweak neemt dan de kaalkoper kosten voor rekening.
[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 04-05-2008 23:08 ]
Verwijderd
Dat staat er inderdaad, maar als je gaat kijken bij Overige Prijzen staat er:
En het verhuizen is gewoon 2x zo duur als bij bijvoorbeeld Telfort...Aanvragen
Incomplete aanvragen worden niet in behandeling genomen. Levering op een aansluiting zonder KPN is mogelijk, maar brengt extra kosten met zich mee: Eenmalig kaal koper (new line service) en daarna maandelijks € 9,40 op de normale abonnementskosten. Bij afname van een modem behoort ook het modempakket. Op aanvraag is installatie mogelijk door een, door ons erkende, externe monteur. Installatieprijzen staan vast, voor verdere prijzen dien je je te wenden tot de monteur.

Hoe lang zat er tussen het opsturen van de papieren en een reactie van tweak?tweaktubbie schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 20:08:
@mwoe: nee, geen kosten voor het gewone niet-wifi modem, ook geen verzend/administratie (zelf ook zelfde abo genomen - nog wel van ander tweakabo'tje overgestapt. enige puntje is dat ik over april dubbel betaald heb en creditnota is na 3 weken nog niet aangemaakt) prima modem btw; dyndns.com kun je instellen, logs naar mailadres, aparte mails voor warnings
Heb op 27-04 de papieren ingevuld teruggestuurd, maar tot op heden (6 werkdagen later) nog niet gehoord of gezien. Bedoel hier trouwens niets verkeerd mee, het is alleen een feit
Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D
Hoe zit het eigenlijk met als je met Tweakdsl wilt stoppen en naar een andere provider wilt gaan?
Mijn ouders hebben net 2 jaar Tweakdsl en willen graag overstappen naar Alice, omdat het 15 euro per maand scheelt (en ze leveren ook nog eens een snellere lijn
). Maar nu moet ik dat natuurlijk regelen...nu heb ik net even met Alice gebeld en die zeggen dat je eerst tweakdsl op moet zeggen en je moet aanmelden bij Alice. Maar hier gaat dan toch ruimte tussen zitten? (downtime) en dat is juist hetgene wat niet mag gebeuren...Is het mogelijk, dat Alice het op de dag dat Tweakdsl het signaal van de lijn afhaalt, de boel opleverd?
Mijn ouders hebben net 2 jaar Tweakdsl en willen graag overstappen naar Alice, omdat het 15 euro per maand scheelt (en ze leveren ook nog eens een snellere lijn
Sterker nog, je moet ervoor zorgen dat je niet eerder opzegt dan dat je Alice abo ingaat. En je moet in je opzegbrief melden dat het om een telco-telco migratie gaat. Als alles goed gaat heb je zo min mogelijk downtime (in principe hoeven ze alleen wat kabeltjes om te prikken geloof ik)
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dus ik moet Alice aanmelden zodat het bijvoorbeeld op 10 juni ingaat. En Tweakdsl moet ik een brief schrijven dat het gaat om een telco-telco migratie en die moet ik op 11 juni laten afsluiten?
ik zou de bewoording "je abonnement opzeggen" gebruiken, ipv "afsluiten"
. Houd er rekening mee dat Tweak een opzegtermijn van 1 kalendermaand hanteert. Als je dus nu opzegt, houdt je abo niet eerder op dan eind juni. Je kunt dan wel eerder overstappen naar Alice, maar je betaalt Tweak gewoon nog voor de hele maand juni.
Heeft Alice trouwens geen voorbeeld opzegbrief? Telfort bijvoorbeeld wel. Die zou je kunnen gebruiken.
Heeft Alice trouwens geen voorbeeld opzegbrief? Telfort bijvoorbeeld wel. Die zou je kunnen gebruiken.
[ Voor 39% gewijzigd door .oisyn op 08-05-2008 15:10 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Is er iets gewijzigd in het aantal IP's die je kunt krijgen? Ik draai een dnet-proxy voor een paar mensen en daar heb je een apart IP voor nodig per persoon. Tot gisteren kon ik er 5 ophalen, maar nu (slechts) 2. Zou jammer zijn als dat zo is
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Ik had gisteren ook wat DNS problemen. Een tijdje lang had maar 1 PC in mijn netwerk een IP, bij de overige requests reageerde de DNS gewoon niet. 's Avonds kon een andere PC van mij ook weer een IP krijgen. Meer heb ik er niet geprobeerd (m'n xbox 360 stond op dat moment wel aan, maar ik weet niet of die automatisch renewed na een tijdje als het mislukt is).
Als ze de limiet hebben aangepast dan hadden ze dat wel even mogen laten weten van tevoren. Maar goed, ik ga volgende week over naar Telfort dus het kan me ook niks meer schelen
Als ze de limiet hebben aangepast dan hadden ze dat wel even mogen laten weten van tevoren. Maar goed, ik ga volgende week over naar Telfort dus het kan me ook niks meer schelen
[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 08-05-2008 15:42 ]
Mja, het kan mij wel een beetje schelen... al hebben teamgenoten eigenlijk meer pech 
Ik zie nu op de site wel iets staan mbt Subnet (5 IP's krijg je dan toegewezen)... alleen da's nogal erg prijzig
€ 25,00 opstartkosten en dan € 10,00 per maand... da's te gek.
Maar inderdaad... ding reageert gewoon niet op requests... hopelijk een storing dan maar. Al is de storingspagina ook stuk
Edit: bericht gekregen van de helpdesk:
Ik zie nu op de site wel iets staan mbt Subnet (5 IP's krijg je dan toegewezen)... alleen da's nogal erg prijzig

Maar inderdaad... ding reageert gewoon niet op requests... hopelijk een storing dan maar. Al is de storingspagina ook stuk
Edit: bericht gekregen van de helpdesk:
Dat hadden ze dan wel even mogen communiceren...Het klopt van af nu heeft elke particuliere lijn recht op een ip adres voor meerdere wordt een bedrag van 2.50 per maand per ip adres in rekening gebracht.

[ Voor 25% gewijzigd door Bastien op 08-05-2008 17:01 ]
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Goddomme, eikels. Nou, blij dat ik wegga dan.
Nou krijg ik bij Telfort ook gewoon maar 1 ip, maar dat staat er dan tenminste nog duidelijk bij
. Maar dat wordt de rest van de week dus gewoon NATen (wel raar dat ik gisteren nog een 2e ip kon krijgen dan)
Nou krijg ik bij Telfort ook gewoon maar 1 ip, maar dat staat er dan tenminste nog duidelijk bij
[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 08-05-2008 17:08 ]
* Bastien heeft ook nog een 2e IP op dit moment... maar ik had er 6 
Maar da's wel een voordeel van Tweak minder... dit was voor mij de belangrijkste reden om nog bij Tweak te blijven. En ik vrees dat er ook geen andere ISP is die IP's als snoepjes uitdeelt
Maar da's wel een voordeel van Tweak minder... dit was voor mij de belangrijkste reden om nog bij Tweak te blijven. En ik vrees dat er ook geen andere ISP is die IP's als snoepjes uitdeelt
edit:mwoe schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:52:
[...]
Hoe lang zat er tussen het opsturen van de papieren en een reactie van tweak?
Heb op 27-04 de papieren ingevuld teruggestuurd, maar tot op heden (6 werkdagen later) nog niet gehoord of gezien. Bedoel hier trouwens niets verkeerd mee, het is alleen een feit
modem vanmiddag binnengehad.
Wordt op 30 mei gemigreerd
Wat zouden jullie willen? Is er behoefte aan subnetjes? 4, 8, 16 ip adressen in 1 subnet met publieke ip adressen?Bastien schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 17:19:
* Bastien heeft ook nog een 2e IP op dit moment... maar ik had er 6
Dat zou wel mooi zijn... al vond ik de huidige manier ook wel prima: gewoon IP ophalen met DHCP voor elke nic die aan de modem werd gekoppeld. Maar een subnet is ook een goede optie en voor tweak misschien makkelijker te hanteren?Ghandi schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 22:22:
[...]
Wat zouden jullie willen? Is er behoefte aan subnetjes? 4, 8, 16 ip adressen in 1 subnet met publieke ip adressen?
En ik wil er ook best wel voor betalen indien nodig, maar geen ± € 150,00 per jaar zoals nu op de site staat. Het is ook maar hobby die 5 of 6 d.net proxy's voor anderen
Vreemd die stelling dat je meerder IP's moet kunnen krijgen om je buren via TweakDSL gratis internet te geven. Zo komt het mij nl over.
Verder zou het bekend moeten zijn dat er een tekort is aan oude IPv4 nummers en dat TweakDSL ze echt voor anderen nodig heeft gezien de opmerking van Ghandi over de subnet mogelijkheid.
Dus zulke 'eikels' zijn het toch ook weer niet
Verder zou het bekend moeten zijn dat er een tekort is aan oude IPv4 nummers en dat TweakDSL ze echt voor anderen nodig heeft gezien de opmerking van Ghandi over de subnet mogelijkheid.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Als het alleen om 'internet delen met de buren' zou gaan dan is een kabeltje prikken in het modem of in een router (nat) ook een oplossing voor hem/haar die dat zou doen
maar inderdaad; netjes is anders.
Een tekort aan IPv4 lijkt me ook niet. Zeker iemand als tweak *unlimited* zou op basis van de vraag en de uitstaande adressen des noods een extra net erbij moeten kunnen nemen (of zelfs nog hebben)

Een tekort aan IPv4 lijkt me ook niet. Zeker iemand als tweak *unlimited* zou op basis van de vraag en de uitstaande adressen des noods een extra net erbij moeten kunnen nemen (of zelfs nog hebben)
KroontjesPen schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 08:30:
Vreemd die stelling dat je meerder IP's moet kunnen krijgen om je buren via TweakDSL gratis internet te geven. Zo komt het mij nl over.
Dan moet jij, in ieder geval mbt mij, leren lezenKroontjesPen schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 08:30:

Er is geen tekort, er wordt kunstmatig een tekort gecreeerd in de wereld, net als met eten, brandstof etc. En als ik een subnet van 8 of 16 IP's toegewezen zou kunnen krijgen verbruik ik zelfs meer IP's dan ik nodig zou hebben (zoals nu ook dat 'tekort'is ontstaan)... dus onlogisch.Verder zou het bekend moeten zijn dat er een tekort is aan oude IPv4 nummers en dat TweakDSL ze echt voor anderen nodig heeft gezien de opmerking van Ghandi over de subnet mogelijkheid.
Maar ik ga hier verder maar niet op in, qua noodzakelijkheid etc. Ik zie de logica er voor mijzelf wel van in, misschien dat Tweak met een oplossing komt, ik heb me er vooralsnog bij neergelegd dat dat niet gaat gebeuren. En dus ga ik op zoek naar andere mogelijkheden om wel 5 IP's te krijgen hiervoor (en die zijn er wel). Al wacht ik nog even af of Tweak er iets mee wil/kan doen.
Natuurlijk is het beter om een wijziging duidelijk te communiceren ook al hoorde dat niet echt bij het afgenomen abonnement. Weet zelf nog van Planet die wel officieel 4 IP nummers aanbood maar dat ook op een bepaald moment schrapte. Ook voor bestaande gebruikers.
Van TweakDSL weet ik van het begin af dat ja alleen 1 (vast)IP nummer bij je abo had en dat je voor meerdere IP nummers moest bijbetalen.
Van TweakDSL weet ik van het begin af dat ja alleen 1 (vast)IP nummer bij je abo had en dat je voor meerdere IP nummers moest bijbetalen.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
iemand enig idee of tweak nog mee gaat in de prijsverlagingen/ ik betaal nu 39.95 + 10 euro kp. (budget) is 50 euro. Bij Alice of Telfort betaal ik 19.95 incl kaal koper. Doe er TweakNews bij voor 7,95 betaal je dus 27.90 voor hetzelfde (ik heb budgetphone dus die blijft gewoon).
Dus 49.95 - 27.90 = 22,05 x 12 = 264,60 per jaar.
Dat wordt mij dus een beetje te gortig. Of Tweak gaat ook over naar gunstigere prijzen of ik moet na een paar jaar afscheid nemen wat ik eigenlijks niet wil.
Dus 49.95 - 27.90 = 22,05 x 12 = 264,60 per jaar.
Dat wordt mij dus een beetje te gortig. Of Tweak gaat ook over naar gunstigere prijzen of ik moet na een paar jaar afscheid nemen wat ik eigenlijks niet wil.
To boldly go where no man has gone before...
Als je via BBned aangesloten bent kun je gratis overstappen op de huidige aanbiedingen. Ik ben net ca. 2 weken over. Snelheid omhoog en prijs naar benedenfjs schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:38:
iemand enig idee of tweak nog mee gaat in de prijsverlagingen/ ik betaal nu 39.95 + 10 euro kp. (budget) is 50 euro.
Idem hier.fractal schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:30:
[...]
Als je via BBned aangesloten bent kun je gratis overstappen op de huidige aanbiedingen. Ik ben net ca. 2 weken over. Snelheid omhoog en prijs naar beneden
Zelfs als je al bij Tiscali zit, kun je overstappen. Zo ben ik van 6 mbit naar 12 mbit gegaan.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Verwijderd
Van een strakke 10/1 Mbit - Tweak-BBned abbo - aansluiting naar een 10-for-2 12-24 Mbit Tiscali aansluiting met een ge-capped max van 8 Mbit.
This bloke is not happy, to say the least!
Vanaf begin april e.e.a gemeld bij Tweak, "wij zijn ermee bezig; u wordt zsm bericht" aldus Tweak...
Vanaf begin april e.e.a gemeld bij Tweak, "wij zijn ermee bezig; u wordt zsm bericht" aldus Tweak...
Ligt ook niet aan bepaalde hardware/kabels in je netwerk? En hoezo 'gecapped'; neem aan dat het komt door de afstand/kwaliteit van lijn naar de wijkcentrale?Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:33:
Van een strakke 10/1 Mbit - Tweak-BBned abbo - aansluiting naar een 10-for-2 12-24 Mbit Tiscali aansluiting met een ge-capped max van 8 Mbit.
Overigens zit ik al maandje te wachten op antwoordmailtje of creditering, omdat ik maand dubbel betaal bij de overgang. Hoop maar dat het komt door drukte met aanvragen van upgrades. Haal stabiele 10,88Mbps en nauwelijks downtime. Maar het slechte niet meer te raadplegen MijnTweak (herkent me al sinds upgrade niet meer) zonder klantinfo is absoluut weer een minpuntje erbij.
Verwijderd
Verschillende modems,splitters, korte kabels (<25 cm tot IS/RA) etc etc. geplaatst maar de intrain snelheid blijft op 7996 kbps staan.
Ik zit op een ADSL2+ centrale met een ADSL2 profiel met een max van 7996 kbps. Vanaf tone 256 = 0. Dit is voor mij een ge-capped verbinding.
Volgens onderstaande gegevens moet m.i. 12 Mbit minimaal haalbaar zijn. (33 db att.ds en 9 db nm ds)
Ik vertrouw erop dat Tweak e.e.a. op korte termijn zal gaan wijzigen.
DSL Line Status:
noise margin upstream: 12 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 17 db
tone 0- 31: 00 00 00 07 99 ab bc bc cc cd dd dc cc cb ba 98
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 9 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 33 db
tone 32- 63: 08 99 97 87 88 99 99 99 99 88 89 99 9b bd dd dd
tone 64- 95: cd dd cd dc cd bc cb bb bb cb bb bb bb bb bb bb
tone 96-127: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 99 bb bb aa
tone 128-159: ab aa ab bb aa ab bb b9 aa 9b 9b aa 92 99 99 a9
tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 87 99 99 99 99 99
tone 192-223: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 224-255: 99 99 98 88 88 87 88 88 85 77 77 76 76 76 77 76
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.2)
WAN Information:
DSL Mode: ADSL2
IP Address: XX.XXX.XX.XXX
IP Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: XX.XX.XX.XX
VPI/VCI: 0/34
Ik zit op een ADSL2+ centrale met een ADSL2 profiel met een max van 7996 kbps. Vanaf tone 256 = 0. Dit is voor mij een ge-capped verbinding.
Volgens onderstaande gegevens moet m.i. 12 Mbit minimaal haalbaar zijn. (33 db att.ds en 9 db nm ds)
Ik vertrouw erop dat Tweak e.e.a. op korte termijn zal gaan wijzigen.
DSL Line Status:
noise margin upstream: 12 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 17 db
tone 0- 31: 00 00 00 07 99 ab bc bc cc cd dd dc cc cb ba 98
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 9 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 33 db
tone 32- 63: 08 99 97 87 88 99 99 99 99 88 89 99 9b bd dd dd
tone 64- 95: cd dd cd dc cd bc cb bb bb cb bb bb bb bb bb bb
tone 96-127: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 99 bb bb aa
tone 128-159: ab aa ab bb aa ab bb b9 aa 9b 9b aa 92 99 99 a9
tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 87 99 99 99 99 99
tone 192-223: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 224-255: 99 99 98 88 88 87 88 88 85 77 77 76 76 76 77 76
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.2)
WAN Information:
DSL Mode: ADSL2
IP Address: XX.XXX.XX.XXX
IP Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: XX.XX.XX.XX
VPI/VCI: 0/34
Of gewoon alsnog een rotte koperkabel, want de waardes lopen wel af (alhoewel niet tot bizar laag).Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 18:02:
Ik zit op een ADSL2+ centrale met een ADSL2 profiel met een max van 8996 kbps. Vanaf tone 256 = 0. Dit is voor mij een ge-capped verbinding.
Tweak gaat hier niet zoveel aan kunnen doen ben ik bang. ook zonder spllitter geprobeerd?
Verwijderd
Ook zonder splitter geprobeerd, max blijft 7996 kbps.
Jaren een super stabiel / snel 10 Mbit ADSL2+ Tweak-BBned abbo gehad en nu naar een Tweak-Tiscali 12-24 Mbit 2-jarige 10-for-2 abbo met een max van 8 Mbit, dit had ik niet verwacht.
Jaren een super stabiel / snel 10 Mbit ADSL2+ Tweak-BBned abbo gehad en nu naar een Tweak-Tiscali 12-24 Mbit 2-jarige 10-for-2 abbo met een max van 8 Mbit, dit had ik niet verwacht.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2008 11:34 ]
Ik heb nog steeds problemen met m'n verbinding. Bekabeling al gewisseld, splitter weggehaald, helpt niks. Probleem ook gemeld bij de helpdesk. Daar krijg ik te horen dat ze het door hebben gegeven aan de technische dienst. Vervolgens 10 dagen stil.. denk goh, laat ik es vragen hoe de stand van zaken is.. op die mail binnen het uur een reactie.. ja het ligt aan m'n bekabeling of modem.. right.. lekker makkelijk problemen afsluiten noem ik dat. Ben 3 jaar bij TweakDSL geweest, maar heb het nu wel gehad met ze.
het lijkt mij wel een uitdaging om bij tweakdsl op de helpdesk te mogen werken
You are NIJL-ed!
Verwijderd
Hier weer eens een positieve tweakdsl gebruiker... Ik ben omgezet van een Tweak Tiscali 6mbit verbinding naar de nieuwe 12-24 actie. Aanvraag eind april gedaan, 8 mei mijn nieuwe modem binnen gekregen. Ik dacht pas eind mei omgezet te gaan worden. Zaterdag toch uit nieuwsgierigheid maar vast mijn nieuwe modem aangesloten. 2020 kb/s download vanaf de nieuwsserver!! Ik heb niks anders hoeven doen dan het modem verwisselen en ben binnen 2 weken omgezet. Voor mij gelukkig een zeer positieve tweak ervaring dus.
en wat is het probleem dan ?Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 02:20:
Hier weer eens een positieve tweakdsl gebruiker... Ik ben omgezet van een Tweak Tiscali 6mbit verbinding naar de nieuwe 12-24 actie. Aanvraag eind april gedaan, 8 mei mijn nieuwe modem binnen gekregen. Ik dacht pas eind mei omgezet te gaan worden. Zaterdag toch uit nieuwsgierigheid maar vast mijn nieuwe modem aangesloten. 2020 kb/s download vanaf de nieuwsserver!! Ik heb niks anders hoeven doen dan het modem verwisselen en ben binnen 2 weken omgezet. Voor mij gelukkig een zeer positieve tweak ervaring dus.
You are NIJL-ed!
Dit is het "ervaringen" topic, niet het problemen-topic.