[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 52 Laatste
Acties:
  • 395.529 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:17
Arno schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:55:
Ik kan me wel herinneren dat ik dat ook ergens heb zien staan op de TweakDSL website.
De mogelijkheid bestaat de huidige KPN verbinding op te zeggen. Tweak neemt dan de kaalkoper kosten voor rekening.

Dat staat http://www.tweak.nl/?page=dsl/subscriptions en dan het Tweak 12-24Mbit van 39,95 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4pp3l schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:31:
[...]

De mogelijkheid bestaat de huidige KPN verbinding op te zeggen. Tweak neemt dan de kaalkoper kosten voor rekening.

Dat staat http://www.tweak.nl/?page=dsl/subscriptions en dan het Tweak 12-24Mbit van 39,95 per maand.
Ik zou het net even opzoeken, bedankt!
Het lijkt mij wel wat, want het is toch wel een stuk goedkoper voor mij.
Ik had een TweakDSL 16WO abonnement van €49,95 en daarbij dan nog mijn KPN abonnement.
Het gaat mij dus een paar tientjes per maand schelen.
Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik als ik niet wat goedkoper bij Tweak een abo had kunnen krijgen ik ook wel zeer waarschijnlijk op zoek was gegaan naaar een andere provider.
Het laatste jaar zijn de prijzen behoorlijk gezakt door een aantal prijsvechters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:55:
Ik heb sinds een paar dagen mijn telefoonlijn via VOIP van tweak lopen.
Behalve dat het wachtwoord in de brief schijnbaar niet het zelfde was als wat er bij Tweak was ingesteld verliep het instellen voorspoedig.
Om te testen heb ik mijn KPN lijn doorgeschakeld naar de Tweak lijn en tot nu toe werkt geheel zonder storingen.
Inkomend en uitgaand heb ik tot nu toe geen problemen ondervonden.
Het doorschakelen kost mij wel wat extra geld, maar om te weten te komen of de lijn stabiel is wil ik dit 1 a 2 weken zo laten.
Mijn bedoeling is om de KPN lijn zo vlug mogelijk de deur uit te doen, maar is dit verstandig?
Zijn er mensen die veel problemen hebben met VOIP van Tweak??
Bij mij al bijna twee jaar ellende met de VOIP verbinding. Krijg nog steeds vele echo's te horen wanneer we worden gebeld. A.s. maandag komen ze vanaf het isra punt wat testen doen..... hoop dat er nu eindelijk wat schot in de zaak zit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de laatste firmware voor de Zyxel 2602HW D1A
Zoeken via google levert niet de gewenste resultaten op, waarschijnlijk omdat de firmware voor tweak custom build is.
Lees op tweakdsl dat de laatste firmware http://firmware.tweakdsl.nl/340A0R1b1-1.bin is maar deze link is dood.

Als je kijkt op http://firmware.tweakdsl.nl/ staan er 3 versies, welke de laatste is geen idee!
Momenteel gebruik ik V3.40(AJZ.2)

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:47:
Als je kijkt op http://firmware.tweakdsl.nl/ staan er 3 versies, welke de laatste is geen idee!
Momenteel gebruik ik V3.40(AJZ.2)
http://firmware.tweakdsl.nl/zyxel/340AJZ3D0.bin

Dit is de laatste versie voor dit modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 02:00

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

hebben mensen hier ook last van een trage usenet account via tweakdsl 20mbit?

Ik heb al enige dagen last van een trage verbinding via grabit.
Hiervoor heb ik weken geen last gehad ook al downloadde ik meer dan 30 GB per dag :(

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Gisteren werd ineens een Zyxel bezorgd voor m'n een week ervoor aangevraagde overstap van TIS6 naar dat 16-24Mb 499-euro-voor-2jaar. Terwijl ik geen mails/updates heb gehad, stond er in de brief dat (gedateerd 2/4) dat ik per 5/4 aangesloten zou worden. Anderen krijgen die wel; maar misschien bij bbned->tiscali migraties?

Gisteren gelijk aangesloten, vandaag ook weer eens gecheckt, maar zit nog op Tis6. Via de mijntweak krijg ik
Je maakt misschien nog geen gebruik van onze DSL producten voor SDSL, ADSL of ADSL2.

In sommige gevallen kan het zijn dat we geen of niet juiste informatie kunnen genereren van de DSL lijnen die worden gebruikt omdat deze in een omzetting zitten naar een ander produkt.
Apart is dat 5e ook maandelijkse factuurperiode is, en voor april al is afgeschreven. Maar ja, wacht de factuur wel af en misschien dat van de week na modem herstarten alles ineens goed staat en financieel goed gaat.

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lautie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10-2023
Lautie schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:19:
Mijn upgrade van afgelopen maandag van een T3 naar een T12-24 is zonder enig probleem verlopen, alleen trained mijn lijn maar op 13 a 14 mbit in. Dit is reeds gemeld aan de helpdesk en zij gaan een lijnmeting laten uitvoeren aangezien mijn buren via andere providers wel 18-20mbit halen.
Dus maar ff afwachten wat daar uit komt, de download gaat wel strak met 1,33mb/s.
Helaas melde de helpdesk mij dat er niet meer snelheid in zit, wat ik overigens vreemd vind aangezien mijn buren twee huizen verderop (en dus ook twee huizen verder van de centrale) op hun analoge lijn 19,5 mbit halen. Verder komen ze met dat de bekabeling niet te lang mag zijn, maar dit had ik al uitgelegd dat dit niet meer dan 1 meter bedroeg en volledig met utp was uitgevoerd.
Dus ik ga kijken of ik ergens nog een andere adsl2+ modem voor isdn kan regelen, anders ga ik hun verzoeken om de lijn terug te schakelen naar een 4-12 mbit lijn, want om 10 euro meer te betalen voor de 1,5-2 mbit meer vind ik niet erg passend.

Vader van Tobias en Ylana \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lautie schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:05:
[...]

Helaas melde de helpdesk mij dat er niet meer snelheid in zit, wat ik overigens vreemd vind aangezien mijn buren twee huizen verderop (en dus ook twee huizen verder van de centrale) op hun analoge lijn 19,5 mbit halen. Verder komen ze met dat de bekabeling niet te lang mag zijn, maar dit had ik al uitgelegd dat dit niet meer dan 1 meter bedroeg en volledig met utp was uitgevoerd.
Dus ik ga kijken of ik ergens nog een andere adsl2+ modem voor isdn kan regelen, anders ga ik hun verzoeken om de lijn terug te schakelen naar een 4-12 mbit lijn, want om 10 euro meer te betalen voor de 1,5-2 mbit meer vind ik niet erg passend.
Kan dat ook niet te maken hebben met de kwaliteit kabel van je huis naar de straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lautie schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:05:
[...]

Op ISDN haal je met ADSL2+ zoieso een mindere snelheid t.o.v. ADSL2+ op een analoge lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lautie
  • Laatst online: 22-10-2023
Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:24:
[...]

Op ISDN haal je met ADSL2+ zoieso een mindere snelheid t.o.v. ADSL2+ op een analoge lijn.
Dat weet ik ook wel, isdn gebruikt nu eenmaal wat meer frequenties dan analoog. Maar een verschil van 6mbit geloof ik niet zo, en mocht dat wel zo zijn waarom verkopen ze het dan want dat zou dan wel een beetje jammer zijn. En trouwens mn buren hebben een 20Mbit lijn bij Tele2, ik een 12-24 Mbit dus je zou toch weggen dat er wel iets meer in moet zitten dan de 13-14 die ik nu haal. En de modem meld zelfs dat ie de 24 zou moeten kunnen halen, maar wie weet wat de lijn gaat doen met een andere modem.

@Viper,

Ja natuurlijk zou het daar aan kunnen liggen, alleen weet ik hoe de kabels lopen (straat(eigenlijk het pleintje0 heeft een keer opgelegen) en vermoed ik dat er iets aan de hand is maar wil KPN niks doen. Heb ook soms last van de vaste telefonie, en als ik dan een lijn meting laat doen is er niks aan de hand. Dus wil ik er op aan gaan sturen om het te laten escaleren bij de KPN.

Vader van Tobias en Ylana \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Volgens mij is FreeOnline technisch gezien een zusje van Tweak, dit lijkt me erg interessant dus: http://www.freeonline.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
Heineken schreef op maandag 07 april 2008 @ 00:53:
Volgens mij is FreeOnline technisch gezien een zusje van Tweak, dit lijkt me erg interessant dus: http://www.freeonline.nl/
Free Online geeft iedereen een dynamisch IP adres uit. Deze kunnen tussentijds wijzigen. Vaste IP adressen, evenals een persoonlijke reverse-dns leveren we helaas niet

Voor mij al de reden om geen interesse meer te hebben.

Edit: suffe type fout en nog dit.....

whois geeft aan..... Registrar: TeleByte B.V.

[ Voor 9% gewijzigd door fractal op 07-04-2008 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40

OgWok

U.N.C.L.E.

Chutney schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:55:
[...]

BaByXL -> Tiscali -> Telfort (telfort is budget shizzle van KPN), netwerk van BaByXL wordt nog wel gewoon ingezet door KPN
Da's mooi. Altijd goede ervaringen gehad met BabyXL in de Demon tijd.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Vanuit je modemconsole kun je toch ook laten checken via een button, en dan geeft ie aan dat het de nieuwste versie is ;) Overigens handlig linkje voor p2p-configureren: KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Heineken schreef op maandag 07 april 2008 @ 00:53:
Volgens mij is FreeOnline technisch gezien een zusje van Tweak
'Technisch gezien'? Ze leveren adsl, en daar houden de overeenkomsten mee op. Niet alle internet-providers in Almere zijn van hetzelfde bedrijf, zeg maar.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Wat ik wel belaggelijk vind, is dat ik een extra rekening kijken voor het afsluiten van mijn lijn a €75,-
En dan vind ik echt niet door de beugel kunnen.
Zeker 4 jaar lid geweest, en me dan zo behandelen...

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 18:43

Crusader

Arc Nature

Dj Neo Ziggy schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:18:
Wat ik wel belaggelijk vind, is dat ik een extra rekening kijken voor het afsluiten van mijn lijn a €75,-
Dan had je daarmee niet akkoord moeten gaan toen je het contract tekende 4 jaar geleden.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

fractal schreef op maandag 07 april 2008 @ 07:33:
[...]

Free Online geeft iedereen een dynamisch IP adres uit. Deze kunnen tussentijds wijzigen. Vaste IP adressen, evenals een persoonlijke reverse-dns leveren we helaas niet

Voor mij al de reden om geen interesse meer te hebben.

Edit: suffe type fout en nog dit.....

whois geeft aan..... Registrar: TeleByte B.V.
TeleByte neemt whitelabel internetdiensten af van Cambrium/Tweak, vandaar ook een 'technisch zusjes',

Nog wat aanwijzingen:
- in de header van de pagina staat '<meta name="generator" content="Cambrium Scripts">'
- het postbusnummer is in Almere terwijl Telebyte in Nijmegen zit
- freeonline.nl is opgebouwd in 'tweak'style

Inderdaad jammer van het dynamische ip-adres, anders had ik het zo besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze fw zorgde in ieder geval dat mijn upnp blijft werken , die viel met de vorige steeds weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Crusader schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:22:
[...]

Dan had je daarmee niet akkoord moeten gaan toen je het contract tekende 4 jaar geleden.
Ik heb toen echt wel de algemene voorwaarden gelezen
http://www.tweakdsl.nl/ds...enTweak_before_061201.pdf
en daar stond dat niet in.
Tevens ben ik nooit op de hoogte gebracht van een eventuele nieuwe algemene voorwaarden, laat staat dan ik daar voor getekend hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is ook wel een grappige (en dus interessante) topic voor de mensen hier.

Ervaringen met freeonline.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:08:
Dit is ook wel een grappige (en dus interessante) topic voor de mensen hier.

Ervaringen met freeonline.nl
Grappig, omdat je 'm zelf hebt aangemaakt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Apart, had 26/3 de factuur voor april van TIS6 gehad van 01/04-30/4 a 27,95.
Kreeg vandaag mailtje met helft van 10-for-2 termijn:
1e termijn 10 for 2
€ 210.08
Zyxel 2602H PSTN
€ 0.00
Tweak VoIP abonnement
SIP account: 31252*, telefoonnummer 0252*
2008-04-02 - 2008-04-30 € 0.00
Tweak VoIP abonnement
SIP account: 312527*, telefoonnummer 0252*
2008-05-01 - 2008-05-31 € 0.00
Onduidelijk is nu per wanneer abonnement ingaat; in de brief bij het modem stond 5/4 maar pas vandaag was de snelheid verhoogd?! En VOIP-nummer heeft het over 2 april... Of komt die maand (deels) terug met een creditering... Wel snel afgehandeld in krap een week, van TIS6->10for2. Geen mailtjes over status, maar da's een detail.

Modem geeft aan:

13449 kbps / 1117 kbps

Binaries haal ik (Newsleecher) 10,81Mbps stabiel. ("De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1829 meter.") Apart, want Telfort geeft aan 15Mb te kunnen leveren, en Alice "Geschatte downloadsnelheid: tussen de 16 en 20Mbit/s".

Heeft toch niet ergens met QoS te maken en VOIP-nummer, dat een deel van de bandbreedte daar gereserveerd voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 09:08
tweaktubbie schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:27:
Apart, had 26/3 de factuur voor april van TIS6 gehad van 01/04-30/4 a 27,95.
Kreeg vandaag mailtje met helft van 10-for-2 termijn:

[...]

Onduidelijk is nu per wanneer abonnement ingaat; in de brief bij het modem stond 5/4 maar pas vandaag was de snelheid verhoogd?! En VOIP-nummer heeft het over 2 april... Of komt die maand (deels) terug met een creditering... Wel snel afgehandeld in krap een week, van TIS6->10for2. Geen mailtjes over status, maar da's een detail.

Modem geeft aan:

13449 kbps / 1117 kbps

Binaries haal ik (Newsleecher) 10,81Mbps stabiel. ("De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1829 meter.") Apart, want Telfort geeft aan 15Mb te kunnen leveren, en Alice "Geschatte downloadsnelheid: tussen de 16 en 20Mbit/s".

Heeft toch niet ergens met QoS te maken en VOIP-nummer, dat een deel van de bandbreedte daar gereserveerd voor is?
De schatting van de snelheid is afhankelijk van een aantal faktoren. Bekabeling in huis; kabel naar de centrale; overspraak bij kpn; kwaliteit van het modem. De geleverde zyxel geeft meestal een super stabiele verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen last van trage mail ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 18:37:
Meer mensen last van trage mail ?
Yep, mail komt hier ook binnen met enkele uren vertaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Heineken schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:05:
TeleByte neemt whitelabel internetdiensten af van Cambrium/Tweak, vandaar ook een 'technisch zusjes',
Je neemt vaste telefonie van KPN af, dus je bent een 'technisch zusje' van KPN, en je neemt mobiele telefonie af van T-mobile, dus je bent ook nog een 'technisch zusje' van T-mobile, en erger dan dat: je bent ook een 'technische joint-venture' van T-Online en KPN.

Right. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:55

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien is het al eens ter sprake gekomen, maar ehh....heeft Tweak (of Cambrium...je krijgt dezelfde mensen aan de telefoon) ook een ander telefoonnummer, of kom je altijd uit op de helpdesk?!

'k heb nu al meer dan een half jaar dezelfde klachten en keer op keer krijg ik dezelfde antwoorden.....per saldo schiet ik er weinig tot niets mee op en ik voel mij ook zeker NIET serieus genomen. Elke keer geeft de meneer/mevrouw aan de telefoon aan dat de klachten bij de 2e lijn worden neergelegd en no way dat je die mensen aan de telefoon krijgt. Ook schijnt de sales/directie etc niet telefonisch bereikbaar te zijn.....

'k heb nog nooit zoiets meegemaakt...... :( Wat heb ik een spijt dat ik bij mijn vorige ISP ben weggegaan.....

Ja ik weet het..'k had gewoon al veel eerder een klachtenbrief moeten schrijven, maar 'k denk dat ik dat nu toch maar ga doen

[ Voor 38% gewijzigd door TheVMaster op 09-04-2008 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Eeehm ja behoorlijk wat ellende als je het leest. Is alleen XSALL dan een goede provider..... (wel duur)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AI0003
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-04-2023
Toch wel slechte ervaring. Ik woonde in Beverwijk had een verduiveld aanbod 16-24 dacht ik kreeg met newsgroups ongeveer 1.89 mb/sec binnen. Toen ging ik verhuizen naar Amstelveen. Toen ging een hoop fout, normaal bij de helpdesk altijd deskundige antwoorden nu leken het wel een stel uitzendkrachten. Kreeg bij verschillende mensen verkeerde antwoorden en ook fout data van aansluiting. Ook van KPN hoorde ik dat er slecht contact was mbt mijn migratie. 3 weken zonder internet, volgens de medewerker zou dit niet zo lang duren, kreeg verkeerde data door.

Nu krijg ik maar 256 kb/sec door ik zit zo'n 4 km vd centrale en denk op kabel over te stappel helaas loopt mijn abonnemen t nog een jaar. Kan ik geld terug vragen of is het bad luck dat ik nu hier woon ??

Imac, PS3, HP Pavillion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-10 23:32
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het benaderen van xs4all?

Ik kan vanaf het tweak netwerk (tiscali) niet meer bij een xs4all gebruiker,
dezelfde xs4all gebruiker kan niet meer bij mijn server komen, echter vanaf netwerk van bijv pcextreme kan ik bij beide komen.
Maar vanaf andere servers (kloth.net) lijkt een trace op de verkeerde plek uit te komen.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan
  • Laatst online: 06-10 16:37

LithoMan

Toemaar

Ik heb al een TweakDSk abonnement van 8mbit en stap over naar een ander abonnement van TweakDSL. Stap dus over naar 12/24mbit en betaal in 2 termijnen 500 euries. Kreeg te horen dat ik per 1 mei over zou gaan, maar vandaag 9 april al het pakket binnen gekregen met de mededeling dat ik per 10 april over wordt gezet. Dat is snel, morgen dus al. Er stond ook in de brief die erbij zat van: let op, voorafgaand aan donderdag 10 april 2008 zal een KPN monteur bij u langskomen om een nieuwe lijn te installeren. Om de oplevering van uw DSL aansluiting zonder problemen te laten verlopen is het belangrijk dat de KPN monteur de volgende zaken vóór vertrek op orde heeft:
- Er dient een wandcontactdoos geplaatst te worden
- Als de monteur de lijn gereed gemaakt heeft, zal geen kiestoon op de lijn staan ivm het DSL signaal.
Echter voorafgaand kan dus niet meer omdat ik vandaag pas het pakket heb binnen gerkregen en geen KPN monteur is langs geweest. Ben benieuwd of die dan morgen komt of anders bel ik maar ff zelf.

Zijn er nog zaken waar ik op moet letten?
Wat bedoelen ze met een nieuwe lijn? Ik heb toch al een ADSL lijn?

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:29

Arno

PF5A

OgWok schreef op woensdag 09 april 2008 @ 20:16:
Eeehm ja behoorlijk wat ellende als het het leest. Is alleen XSALL dan een goede provider..... (wel duur)....
En administratief een ramp :X

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Arno schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:06:
[...]
En administratief een ramp :X
Er zijn dus geen behoorlijke/goede providers meer in Nederland............. helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:52

Pinjataaa

Hit me!

OgWok schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:05:
[...]

Er zijn dus geen behoorlijke/goede providers meer in Nederland............. helaas.
Klopt helaas wel ja.. Als je eenmaal een probleem hebt, sta je er alleen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Pinjataaa schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:09:
[...]

Klopt helaas wel ja.. Als je eenmaal een probleem hebt, sta je er alleen voor.
Tenzij je er voor wilt betalen en een zakelijk abonnement hebt met een afgesproken SLA.
Dan staat er binnen 4 uur een monteur op plaats delict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:47:
[...]

Tenzij je er voor wilt betalen en een zakelijk abonnement hebt met een afgesproken SLA.
Dan staat er binnen 4 uur een monteur op plaats delict.
Precies. Iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en daar hoort ook een bepaald serviceniveau bij. Dat betekent niet dat je foutieve informatie mag krijgen, maar wel dat een probleem nou eenmaal niet binnen twee dagen is opgelost. Als dat wel noodzakelijk is kun je beter een business abonnement afsluiten. Dat geldt voor alle ISP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 09:39

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Ondertussen is internet een voorziening die net zo belangrijk is al gas, stroom en water. In de 2e kamer zijn er dan ook wetsvoorstellen ingedient die overstappen e.d. moeten verspoedigen en klanten binnen know time geholpen moeten worden.

Dat een verbinding bij de 1 20 euro kost, en bij de andere 80 mag qua service/storing niets meer uitmaken. Die tarieven mag je onderscheiden in aanvullende diensten (web, mail, ftp, documentatie, goedkope helpdesk nummer, gratis modem, en NIET in de basis; de lijn en daarbij horende verplichting van je leverancier.

je neemt een abo af en je mag verwachten dat storingen binnen enkele uren worden verholpen. Tenslotte laat de nuon je ook niet een week zonder stroom zitten als je meterkast er uit ligt.

[ Voor 14% gewijzigd door Nijl op 10-04-2008 21:57 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Nijl schreef op donderdag 10 april 2008 @ 21:55:
Ondertussen is internet een voorziening die net zo belangrijk is al gas, stroom en water.
Nee.
In de 2e kamer zijn er dan ook wetsvoorstellen ingedient die overstappen e.d. moeten verspoedigen
Nee.
en klanten binnen know time geholpen moeten worden.
Nee.

En met dat is de basis onder je uitspraken, hoe belachelijk ook, verdwenen. Want als je denkt dat je voor 20 euro hetzelfde niveau van service kunt verwachten als voor een DSL-lijn van 2000 euro (ex. BTW) per maand heb je echt iets gemist.

Er is geen wet die overstappen regelt, er is geen wet die service-termijnen vastlegt en internet is geen primaire infrastructuur voor consumenten en van leverplicht is al helemaal geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

burne schreef op donderdag 10 april 2008 @ 22:08:
[...]

Nee.

[...]

Nee.

[...]

Nee.

En met dat is de basis onder je uitspraken, hoe belachelijk ook, verdwenen. Want als je denkt dat je voor 20 euro hetzelfde niveau van service kunt verwachten als voor een DSL-lijn van 2000 euro (ex. BTW) per maand heb je echt iets gemist.

Er is geen wet die overstappen regelt, er is geen wet die service-termijnen vastlegt en internet is geen primaire infrastructuur voor consumenten en van leverplicht is al helemaal geen sprake.
klein beetje extra info dan!
in feb is een voorstel ingedient die eind dit jaar rond moet zijn.
http://www.nu.nl/news/142...e_aanbieder_internet.html

vorig jaar heeft de opta al maatregelen voorgesteld die de providers verplichten meer zorg te dragen voor de verbindingen.
http://www.nu.nl/news/104...nbieders_aanscherpen.html

en het is wel een basisbehoefte!
nieuws: EU wil internetgebruik opkrikken

Maar misschien heb ik het wel mis hoor; tis voor mij nu al heel laat..

[ Voor 12% gewijzigd door Nijl op 10-04-2008 23:06 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:55

TheVMaster

Moderator WOS
burne schreef op donderdag 10 april 2008 @ 22:08:
[...]

Nee.

[...]

Nee.

[...]

Nee.

Al is het officieel niet zo, vandaag de dag is internet net zo 'normaal' als gas-water-licht, maar helaas denken de ISP's daar vaak nog anders over. :+

'k denk zeker dat we naar een structuur toe zouden moeten gaan waarbij het inderdaad vrij normaal is dat als je een storing hebt dat dit serieus genoment wordt en dat die storing dan ook binnen afzienbare tijd (lees: maximaal 1 dag als het technisch mogelijk is) opgelost is.

En die grote prijsverschillen tussen consumentenverbindingen en zakelijke? Zit voor zover ik het weet ook voor een groot gedeelte in de overboeking, hogere upload etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:03:
[...]

Ik heb toen echt wel de algemene voorwaarden gelezen
http://www.tweakdsl.nl/ds...enTweak_before_061201.pdf
en daar stond dat niet in.
Tevens ben ik nooit op de hoogte gebracht van een eventuele nieuwe algemene voorwaarden, laat staat dan ik daar voor getekend hebt.
Heya Martijn inmiddels.. ook vertrokken bij TweakDSL ? ;).. Ik zou dat wbt. de afsluitkosten goed controleren in de voorwaarden die op het moment van aangaan van het contract geldig waren. Ik had wel afsluitkosten (ook voor getekend).. eik niets anders dan gewoon aansluitkosten...maar dan achteraf.

Waar ga je heen trouwens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Nijl schreef op donderdag 10 april 2008 @ 23:02:
in feb is een voorstel ingedient die eind dit jaar rond moet zijn.
'De PvdA-bewindsman denkt dat door deze "zelfregulering" een wettelijke aanpak niet nodig is.'

Ofwel: er gaat geen wet komen.
vorig jaar heeft de opta al maatregelen voorgesteld die de providers verplichten meer zorg te dragen voor de verbindingen.
Gelezen? Gaat over spam- en virusfilteren en voorlichten van klanten over hoe ze hun PC virusvrij houden. Totaal ander onderwerp dus.
en het is wel een basisbehoefte!
Artikel uit 2002 over meer bandbreedte en subsidies voor internet in scholen en ziekenhuizen.
TheVMaster schreef op donderdag 10 april 2008 @ 23:02:
dat die storing dan ook binnen afzienbare tijd (lees: maximaal 1 dag als het technisch mogelijk is) opgelost is.
Sinds wanneer bepaalt 'technisch haalbaar' wat er in de winkel ligt? Technisch is het haalbaar jou 400Gbit/s te leveren. Waarom heb je het niet? Omdat het economisch gezien niet haalbaar is. Die apparatuur kost honderdduizenden euro's en jouw 2 tientjes in de maand maken het onmogelijk zo'n investering in minder dan 26.250 jaar terug te verdienen. En jouw DSL gaat nooit binnen een dag gerepareerd worden omdat er dan 3 man voor je op pad moeten, en die afspraken worden nu op efficiency geplanned. Iedere monteur krijgt een route. Moet 'ie nu op stel en sprong voor jou naar een centrale, dan rijdt 'ie niet-optimale routes, moeten er dus meer monteurs beschikbaar zijn, en dus stijgt de kostprijs voor de ISP. En dan stijgt de prijs of gaat de ISP failliet. Voor 2 tientjes moet je 3 keer op je beurt wachten. En dat is maximaal 6 werkdagen. Plus de tijd die de ISP nodig heeft om de telco aan te sturen.
En die grote prijsverschillen tussen consumentenverbindingen en zakelijke? Zit voor zover ik het weet ook voor een groot gedeelte in de overboeking, hogere upload etc.
Zakelijke klanten gebruiken aanzienlijk minder dataverkeer dan particuleren. Geen bittorrent, geen usenet. En als je voor 7.5 per maand terabytes aan nieuws mag downloaden kun je zelf ook wel bedenken dat dataverkeer geen grote kostenpost is. De fysieke verbinding gaat over dezelfde infrastructuur, dus kost evenveel. De grootste kostenpost bij storingsoplossing aan de telco-kant is toch echt die ploeg van eigen monteurs en de kosten van hun KPN-tegenhangers die iedere dag voor zakelijke klanten op pad gaat. Ongeveer een een kwart van die mensen is bezig met zakelijke verbindingen, en driekwart met consumentenverbindingen. Dat terwijl de verhouding zakelijk:consument 1:50 is. Dat verschil tussen 2% en 25% is wat vooral meetelt in het verschil in prijs. (even voor de context: ik roep niet zo maar wat. ik heb bij elkaar vijf jaar bij tweakdsl en bbned gewerkt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

burne schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 02:15:
[...]

'De PvdA-bewindsman denkt dat door deze "zelfregulering" een wettelijke aanpak niet nodig is.'

Ofwel: er gaat geen wet komen.

[...]

Gelezen? Gaat over spam- en virusfilteren en voorlichten van klanten over hoe ze hun PC virusvrij houden. Totaal ander onderwerp dus.

[...]

Artikel uit 2002 over meer bandbreedte en subsidies voor internet in scholen en ziekenhuizen.

[...]

Sinds wanneer bepaalt 'technisch haalbaar' wat er in de winkel ligt? Technisch is het haalbaar jou 400Gbit/s te leveren. Waarom heb je het niet? Omdat het economisch gezien niet haalbaar is. Die apparatuur kost honderdduizenden euro's en jouw 2 tientjes in de maand maken het onmogelijk zo'n investering in minder dan 26.250 jaar terug te verdienen. En jouw DSL gaat nooit binnen een dag gerepareerd worden omdat er dan 3 man voor je op pad moeten, en die afspraken worden nu op efficiency geplanned. Iedere monteur krijgt een route. Moet 'ie nu op stel en sprong voor jou naar een centrale, dan rijdt 'ie niet-optimale routes, moeten er dus meer monteurs beschikbaar zijn, en dus stijgt de kostprijs voor de ISP. En dan stijgt de prijs of gaat de ISP failliet. Voor 2 tientjes moet je 3 keer op je beurt wachten. En dat is maximaal 6 werkdagen. Plus de tijd die de ISP nodig heeft om de telco aan te sturen.

[...]

Zakelijke klanten gebruiken aanzienlijk minder dataverkeer dan particuleren. Geen bittorrent, geen usenet. En als je voor 7.5 per maand terabytes aan nieuws mag downloaden kun je zelf ook wel bedenken dat dataverkeer geen grote kostenpost is. De fysieke verbinding gaat over dezelfde infrastructuur, dus kost evenveel. De grootste kostenpost bij storingsoplossing aan de telco-kant is toch echt die ploeg van eigen monteurs en de kosten van hun KPN-tegenhangers die iedere dag voor zakelijke klanten op pad gaat. Ongeveer een een kwart van die mensen is bezig met zakelijke verbindingen, en driekwart met consumentenverbindingen. Dat terwijl de verhouding zakelijk:consument 1:50 is. Dat verschil tussen 2% en 25% is wat vooral meetelt in het verschil in prijs. (even voor de context: ik roep niet zo maar wat. ik heb bij elkaar vijf jaar bij tweakdsl en bbned gewerkt..)
ok, is me duidelijk nu :) _/-\o_

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Op m'n mailtje over dubbel betalen over april na 2,5 dag netjes mailtje dat ze 'n creditfactuur gaan maken voor stukje dubbel betaald deze maand ivm upgrade/overstap naar 10-for-2 actie.

Hadden ze binnen week geregeld van TIS6->10-for-2 terwijl inderdaad gezegd was dat het per 1e van volgende maand zou gaan (vast voor ex-BBned'ers?) En modem ook al bezorgd voor 't zover was.

Geen tussentijdse info per post/mail gehad, en mailwisseling is niet 200% super. Maar als ik zeker de huidige super actieprijs, kwaliteit (ook van binaries) en drie minimale (korte) dhcpstorinkjes afgelopen jaar bekijk een goeie provider.

Verbeterpuntje zou ook 'n automatisch opt-in mailinglisjt voor storingen/gepland onderhoud zijn, en snelheidscheck op postcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 19:02
ik heb ook plannen om over te gaan van m'n 8:1 tweakdsl naar 12-24:1 voor 2 jaar 500

vind het raar dat ze de formulieren niet aanpassen....

mooi om te lezen dat men in een aantal gevallen sneller opleverd.
en relatief weinig gezeik...

in het begin had ik ontzettend gezeik met m'n zytel HW2602 HW die niet met een torrent routering overweg kon ,, nu heb ik usenet en geen gezeik meer
na 3 modem;s 1001 beta's firms etc....

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Op dit moment weer geen resolv van buitenlandse DNS adressen :(

TWEAKDSL fix die stinkende servers is een keer!

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2016 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik heb nu al maanden last van falende DNS servers, wegvallende verbindingen, of helemaal geen verbinding.

Iedere keer als je belt:
Meneer we kunnen niets vinden, onze systemen geven aan dat de verbinding online is...

Als je Linesync hebt betekent nog niet dat je ook internet hebt, maar dat snappen ze daar schijnbaar niet.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 19:02
fast-server schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 20:49:
Ik heb nu al maanden last van falende DNS servers, wegvallende verbindingen, of helemaal geen verbinding.

Iedere keer als je belt:
Meneer we kunnen niets vinden, onze systemen geven aan dat de verbinding online is...

Als je Linesync hebt betekent nog niet dat je ook internet hebt, maar dat snappen ze daar schijnbaar niet.
kan het kloppen dat wat goedkopere krachten hebben zitten op de telefoondienst
had een jaar of 2 geleden dat het beter was en tweakdsl zich meer richt op de iets handiger klant en wat minder op pure prijspakkers en de noobs.....

zou die fusie er achter zitten ? :?

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr1ek
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-10 18:58
Waaruit blijkt dat dat aan de nameservers zou liggen?
Doe es voorbeelden.

[ Voor 16% gewijzigd door Fr1ek op 11-04-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37

Iedere keer als je belt:

Zet je toch een 2de of 3de DNS server erbij van een andere provider er bij. :)
Hier onder een lijstje met wat DNS servers :

EuroNet Internet:
P: 194.134.5.5
S: 194.134.0.97

Wannadoo
P: 195.96.96.97
S: 195.96.96.33

Demon:
P: 194.159.73.135
S: 194.159.73.136

HCCnet:
P: 62.251.0.6
S: 62.251.0.7

Planet Internet:
P: 195.121.1.34
S: 195.121.1.66

Tiscali:
P: 195.241.48.33
S: 195.241.49.33

Wanadoo:
P: 194.134.5.5
S: 194.134.5.55

Xs4All:
P: 194.109.6.66
S: 194.109.9.99

Zon:
P: 62.58.50.5
S: 62.58.50.6

Provider DNS server(s)
12move
195.241.77.53
195.241.77.54
195.240.240.222
195.240.240.254

chello
212.83.68.130
212.83.68.131

cistron
195.64.65.26
62.216.31.55
195.64.68.29

demon
194.159.73.135
194.159.73.136

euronet
wanadoo
194.134.5.5
194.134.0.97
194.134.0.13
194.134.5.55

hccnet:
62.251.0.6
62.251.0.7

Bbeyond/BBNeD:
62.177.144.11
82.204.127.40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK

Iedere keer als je belt:

heb je een abbo die aangesloten is op het Tiscali netwerk of BBNED netwerk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr1ek
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-10 18:58
Zet je toch een 2de of 3de DNS server erbij van een andere provider er bij. :)
Hier onder een lijstje met wat DNS servers :
Duhuh!
Ten eerste zitten daar authoritative servers tussen en ten tweede staat een beetje ISP alleen queries op z'n caches toe vanaf eigen netblocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
heb je een abbo die aangesloten is op het Tiscali netwerk of BBNED netwerk ?
Ik zit op het BBNED netwerk 8/1MB (adsl2 is hier niet beschikbaar via BBNED)

Toen ik het afsloot was het Tiscali netwerk hier nog niet beschikbaar, nu dit wel zo is (adsl2) mag ik niet switchen.
Dit komt omdat ik het verduiveld aanbod heb afgesloten.

Ik zou graag willen switchen voor die paar tientjes meer, ik woon namelijk vlak bij de centrale dus die 20MB zou ik wel lusten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-10 07:34

Jan20

CMJJKFE

Ik zit zelf al jaren tevreden bij Tweakdsl, blijf dit nog wel even doen maar voor deze prijs / kwaliteit ga ik zeker niet switchen J

Er zijn altijd problemen bij providers, maar mijn verbinding werkt prima en dat de 1e lijn helpdesk niet altijd de hoogst opgeleide mensen zijn speelt zich af in heel veel branches, als zij de klachten maar doorgeven aan de personen die dit eventueel wel kunnen oplossen zie ik geen probleem.

Kortom een tevreden Tweakdsl gebruiker al jaren lang!

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 22:34
Een goede voor (backup) DNS is Level3.

4.2.2.1
4.2.2.2

Ze hebben minimaal een handvol mirrors op elk continent (Dus hij is altijd lekker snel). En mits met mate kun je ze gewoon open&gratisch gebruiken :)

Overigens klinken de problemen die hierboven aangekaart worden toch naar iets anders. Mischien brak modem of rotte NAT router. Er zijn in ieder geval niet dat soort problemen met de tweak DNS servers :)

[ Voor 34% gewijzigd door Xandrios op 12-04-2008 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 12:26

Iedere keer als je belt:

wordt het niet eens tijd dat je ticketnummers gaat vragen en ze hiernaar verwijst?! schrijf ook namen op van medewerkers en stuur een mail naar radar als het echt te gek wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
Xandrios schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 21:42:
Een goede voor (backup) DNS is Level3.

4.2.2.1
4.2.2.2

Ze hebben minimaal een handvol mirrors op elk continent (Dus hij is altijd lekker snel). En mits met mate kun je ze gewoon open&gratisch gebruiken :)

Overigens klinken de problemen die hierboven aangekaart worden toch naar iets anders. Mischien brak modem of rotte NAT router. Er zijn in ieder geval niet dat soort problemen met de tweak DNS servers :)
Hier nog een paar nederlandse DNS servers van Surfnet.

ns1.surfnet.nl 192.87.106.101
ns2.surfnet.nl 192.87.36.1
ns3.surfnet.nl 195.169.124.71
ns4.surfnet.nl 195.169.124.101

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:18:
Mij heeft TweakDSL ook 75euro in rekening gebracht na het opzeggen van mijn lijn, terwijl ik al ruim 2 jaar bij hun zat. En dit verhaal heb ik niet alleen gehoord van jou en mij. Dus het lijkt erop dat TweakDSL dit standaard doet, in de hoop dat niet iedereen z'n geld gaat terugvragen. Ik was altijd zeer tevreden over de geleverde kwaliteit. Maar door dit soort praktijken neig ik er niet naar om ooit nog eens een dienst van hun af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Reken maar dat is die 75 direct terug boek. Toen ik mijn abbo aan ging had die geen afsluitkosten. En anders mogen ze mij contract overleggen waar op staat dat ik ze wel moet betalen..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Cyberpope schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:48:
Reken maar dat is die 75 direct terug boek. Toen ik mijn abbo aan ging had die geen afsluitkosten. En anders mogen ze mij contract overleggen waar op staat dat ik ze wel moet betalen..
Oh, na een telefoontje van mij beloofde men inderdaad dat ik het bedrag zou terugkrijgen. Maar dan wel aan het einde van de maand, wanneer men de rest van de facturen bij TweakDSL zou gaan verwerken. En meneer had ook liever niet dat ik via mijn bank de betaling ongedaan zou maken, want dan zou hun administratie in de war raken, zo vertelde hij. Maar meneer vergat wel even dat ik nog maar zo'n 100euro op m'n rekening had staan - geld dat was bedoeld voor boodschappen. Dus plotsklaps had ik nog maar 25euro om de rest van de maand booschappen van te doen. Hoe het met mijn administratie zat, daar vroeg meneer niet naar.

Maar dat was mijn punt niet. Het is toch raar dat TweakDSL afsluitkosten in rekening brengt bij mensen die al langer dan de voorgeschreven 2 jaar een abonnement hebben? Ze hebben helemaal niet het recht om dat geld af te boeken. Aanvankelijk dacht ik dat ik een uitzondering was. Maar dit verhaal hoorde ik daarna vaker, wat mij deed concluderen dat het beleid moet zijn bij TweakDSL. Niet iedereen zal zich realiseren dat TweakDSL alleen 75euro afsluitkosten in rekening mag brengen als men het contract binnen 2 jaar beeindigd. Die inkomstenbron is dan weer mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

NDSFREAK schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:33:
Hier nog een paar nederlandse DNS servers van Surfnet.
En wat heb je daar aan? Geen van allen doet het van buitenaf:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
$ dig a www.microsoft.com @192.87.106.101

; <<>> DiG 9.3.3rc2 <<>> a www.microsoft.com @192.87.106.101
; (1 server found)
;; global options:  printcmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: REFUSED, id: 55760
;; flags: qr rd; QUERY: 1, ANSWER: 0, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0

;; QUESTION SECTION:
;www.microsoft.com.     IN  A

;; Query time: 4 msec
;; SERVER: 192.87.106.101#53(192.87.106.101)
;; WHEN: Sun Apr 13 15:25:02 2008
;; MSG SIZE  rcvd: 35

code:
1
2
3
4
5
6
$ dig a www.microsoft.com @192.87.36.1

; <<>> DiG 9.3.3rc2 <<>> a www.microsoft.com @192.87.36.1
; (1 server found)
;; global options:  printcmd
;; connection timed out; no servers could be reached

etc..

Net zo min als het overgrote deel van dat eerder gegeven lijstje. Dat is ook onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 07:29
Ik moet ook €75,-- gaan betalen en ik ben 3 jaar klant. Ik heb gebeld, maar ik moet betalen. Tweak zegt dat het in mijn ccontract staat. Ik heb een Tiscali ADSL2 abonnement. Maar ik heb mijn contract niet (meer....?). In de algemene voorwaarden kan ik er niets over terugvinden.

Overigens is dit zooooo klantonvriendelijk.Stel nou dat Telfort niet gaan bevallen, dan ga ik met dee wetenschap eker niet terug naar Tweak. Maar dit terzijde.....

Wat hebben jullie precies gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die €75 exit kosten zullen heus wel in ergens het contract staan. Het is een irritante manier om vertrekkende klanten een poot dwars te zetten, die gelukkig vrijwel niet (meer) wordt toegepast. Zou voor mij een reden zijn om zo'n provider nooit te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

poes schreef op zondag 13 april 2008 @ 18:09:
Ik moet ook €75,-- gaan betalen en ik ben 3 jaar klant. Ik heb gebeld, maar ik moet betalen. Tweak zegt dat het in mijn ccontract staat. Ik heb een Tiscali ADSL2 abonnement. Maar ik heb mijn contract niet (meer....?). In de algemene voorwaarden kan ik er niets over terugvinden.

Overigens is dit zooooo klantonvriendelijk.Stel nou dat Telfort niet gaan bevallen, dan ga ik met dee wetenschap eker niet terug naar Tweak. Maar dit terzijde.....

Wat hebben jullie precies gedaan?
Het contract waar je destijds mee akkoord bent gegaan is terug te vinden in het My Tweak menu. Even inloggen op de site dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Is dat nog steeds zo geregeld in de voorwaarden eigenlijk. Kan er zo even snel niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Crusader schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:52:
[...]

Het contract waar je destijds mee akkoord bent gegaan is terug te vinden in het My Tweak menu. Even inloggen op de site dus :)
De algemene voorwaarden staan er wel, maar mijn contract kan ik daar niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Kan iemand die DDoS attack even stopzetten richting tweakdsl.nl, niet vooruit te branden daaro.

edit: bijna alle sites openen traag of helemaal niet. Post dit vanaf m'n werk, thuis lukte dat niet meer.

[ Voor 36% gewijzigd door Crusader op 14-04-2008 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Chutney schreef op donderdag 10 april 2008 @ 23:59:
[...]

Heya Martijn inmiddels.. ook vertrokken bij TweakDSL ? ;).. Ik zou dat wbt. de afsluitkosten goed controleren in de voorwaarden die op het moment van aangaan van het contract geldig waren. Ik had wel afsluitkosten (ook voor getekend).. eik niets anders dan gewoon aansluitkosten...maar dan achteraf.

Waar ga je heen trouwens ?
Ik peer hem naar Telfort.
Nu nog een leuke tent vinden die mij newsgroepen aanbied
Zoals ik al zei, ik heb de oude voorwaarden gelezen op de tweak site, maar daar staat echt niets over afsluitkosten!

[ Voor 9% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 14-04-2008 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Ik stap ook over naar Telfort.

Ik denk dat ik voor de nieuwsgroepen naar eweka ga of hitnews.

Ze zijn behoorlijk voordelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

El Cid schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:43:
[...]

Mij heeft TweakDSL ook 75euro in rekening gebracht na het opzeggen van mijn lijn, terwijl ik al ruim 2 jaar bij hun zat. En dit verhaal heb ik niet alleen gehoord van jou en mij. Dus het lijkt erop dat TweakDSL dit standaard doet, in de hoop dat niet iedereen z'n geld gaat terugvragen. Ik was altijd zeer tevreden over de geleverde kwaliteit. Maar door dit soort praktijken neig ik er niet naar om ooit nog eens een dienst van hun af te nemen.
Yup, ook mij probeert Tweak nu een oor aan te naaien. Vorige week een brief gestuurd dat ik naar Telfort ga per 12 mei. Antwoord gehad dat hij 31-5 wordt opgeleverd en dat ik 75 euro mag betalen. Dikke lul, in deAV staat niets over 75 euro en ook dat het een contract voor onbepaalde tijd is, met 1 maand opzegtermijn. Ik heb 'm een maand van tevoren opgezegd, dus ik wil gewoon kosteloos 12-5 worden overgezet (ok, 13-5 is ook goed, 12-5 is blijkbaar 2e pinksterdag :P). Met iets anders ga ik niet akkoord!

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 14-04-2008 13:24 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

poes schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:00:
Ik stap ook over naar Telfort.

Ik denk dat ik voor de nieuwsgroepen naar eweka ga of hitnews.

Ze zijn behoorlijk voordelig.
Wel meteen een jaar abo aan de broek......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

waarom geen newz abbo nemen bij tweakdsl die is uitstekend..

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Die andere zijn goedkoper......

Wie weet moet je bij opzeggen wel weer €75,-- betalen....!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:14:
[...]

Yup, ook mij probeert Tweak nu een oor aan te naaien. Vorige week een brief gestuurd dat ik naar Telfort ga per 12 mei. Antwoord gehad dat hij 31-5 wordt opgeleverd en dat ik 75 euro mag betalen. Dikke lul, in deAV staat niets over 75 euro en ook dat het een contract voor onbepaalde tijd is, met 1 maand opzegtermijn. Ik heb 'm een maand van tevoren opgezegd, dus ik wil gewoon kosteloos 12-5 worden overgezet (ok, 13-5 is ook goed, 12-5 is blijkbaar 2e pinksterdag :P). Met iets anders ga ik niet akkoord!
Vandaag een antwoord gehad van Tweak:
De einddatum staat voor 31-05-08 omdat u rekening moet houden met een opzeg termijn van een kalander maand.
De opzeg kosten moet ik voor u na vragen want het lijkt mij ook raar dus daar over krijgt u nog een bericht van ons.

Met vriendelijke groet,
Nou ja goed, ik begrijp inmiddels dat een opzegtermijn van een kalendermaand voor meerdere interpretaties vatbaar is, ik vind het verder ook geen heel groot probleem. Even Telfort bellen om te vragen of het iets uitgesteld kan worden. Maar wel frappant dat ze de 75 euro opzegkosten "ook raar" vinden :D

.edit: net even Telfort gebeld, blijkbaar kan ik gewoon 13 mei worden overgezet. Ik moet dan nog wel tot 31 mei mijn Tweak abo betalen maar daar kan ik mee leven :)

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 15-04-2008 13:08 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-10 08:34
Iets wat me opviel.... ik woon zelf in eindhoven. Als ik naar piraten baai of een soort gelijke warez site ga waar je van die "localized" porn banners hebt zie ik overal dat die sletjes in almere wonen. Is dat om de DNS daar staat ofzo? En maakt dat voor mij iets uit? (behalve dat ik verder moet rijden :P )

Bij mij is bv nooit een kpn monteur langsgekomen en eens in de zoveel tijd duikt de snelheid de helft omlaag waardoor een modem reset nodig is.

[ Voor 4% gewijzigd door lowfi op 15-04-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja ik schijn ook in Almere te moeten zijn voor dat soort praktijken :P. Maar goed, 't is op basis van IP, dus dat is sowieso een broken concept :). Je kunt in feite geen locatie koppelen aan een IP. Theoretisch gezien is er sowieso geen koppeling. Praktisch gezien kun je enigszins een globale indicatie doen omdat dat ook voor belang is van routing, maar niets weerhoudt je ervan om een ip blok op te kopen en dat te gebruiken om Indiërs via de satelliet mee te laten internetten (ik noem maar iets raars) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Ik heb hier een ADSL2+ wideopen verbinding via Tweakdsl tiscali. Normaal download ik altijd met 1600k/sec, nu kom ik echter nier hoger dan 900k/sec. Meer mensen met problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 11:18
Zit ook te twijfelen om van m'n 10/1mbit bbned verbinding over te stappen naar tiscali.
Betaal nu 34,95 en ga dan voor de 2 jaar actie voor 21 euro per maand.

Heb alleen geen zin in regelmatig slechte pingtijden.
Doe nogal veel aan multiplayer gaming. Lees nogal wat varierende reacties hier op het forum.
Hoe is de actuele stand van zaken? Heb tot op heden via BBNED nog nooit problemen mee gehad.

Neem trouwens ook aan dat als je van bbned naar tiscali gaat, het ip nummer wijzigt?
Kan wel een vast ip blijven toch?

Alvast bedankt.

[ Voor 12% gewijzigd door mwoe op 17-04-2008 17:07 ]

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
mwoe schreef op donderdag 17 april 2008 @ 17:06:
Zit ook te twijfelen om van m'n 10/1mbit bbned verbinding over te stappen naar tiscali.

Neem trouwens ook aan dat als je van bbned naar tiscali gaat, het ip nummer wijzigt?
Ik wacht nog op de overstap (vlgs. aankondiging net als ik een weekje op vakantie ben :( ) dus over de ping tijden weet ik nog niets.

Je ip nummer verandert en je kunt weer een "vast" ip adres aanvragen. Dit volgens de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Pings van speedtest haal ik niet met 12-20Mb lijntje; stabiel op 18 of 19. Haal ongeveer 11Mb ivm afstand tot centrale.

Lijn is zo goed dat ik van de week bij CoD4 spelen gedurende 2 uur "maar" drie keer een minihikje/lag had van 2-3 seconden. Kwam ik na uitloggen CoD4 erachter dat ondertussen fullspeed Newsleecher meedraaide. Dat zegt wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

mwoe schreef op donderdag 17 april 2008 @ 17:06:

Doe nogal veel aan multiplayer gaming. Lees nogal wat varierende reacties hier op het forum.
Hoe is de actuele stand van zaken? Heb tot op heden via BBNED nog nooit problemen mee gehad.

Alvast bedankt.
Ik heb het er op gewaagd, 29 april wordt ik overgezet. Ik zat met hetzelfde abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
[b][message=29942099,noline]Crusader schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:23
Ik heb het er op gewaagd, 29 april wordt ik overgezet. Ik zat met hetzelfde abonnement.
Hmm... het wordt op 29 april druk in de centrales ;) want dan gaat mijn 10/1 BBned lijn over naar de aanbieding die jij ook genomen hebt. Ik heb de gok ook maar genomen ja.

Edit: heb jij al VoIP gegevens gekregen? Ik nog niet n.l.

[ Voor 7% gewijzigd door fractal op 19-04-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
Heeft 1 van jullie enig idee welk wireless modem wordt uitgedeeld bij de abbo's. Ik zie op de site een aantal verschillende staan, maar niet welke standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

fractal schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:48:
[...]

Hmm... het wordt op 29 april druk in de centrales ;) want dan gaat mijn 10/1 BBned lijn over naar de aanbieding die jij ook genomen hebt. Ik heb de gok ook maar genomen ja.

Gaat leuk worden.... 29 april overzetten en 30 april (dicht, koninginnendag), 1 mei (dicht hemelvaart), 2 mei (brugdag?), 3/4 mei (weekend), 5 mei (bevrijdingsdag). Hoop voor je dat het in 1x goed gaat :P

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Alsof je die dagen internet nodig hebt. Er moet ook nog GTA IV gespeeld worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

fractal schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:48:
[...]

Nee, wat ik wel heb gekregen (en dat siert TweakDSL) is de factuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
mlevd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:17:
Heeft 1 van jullie enig idee welk wireless modem wordt uitgedeeld bij de abbo's. Ik zie op de site een aantal verschillende staan, maar niet welke standaard is.
Heb laatst met de migratie van BBNED naar TISCALI een wiress modem ZYXEL P-2602HWD-D1A ontvangen.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Laatst online: 07-10 16:10

krietjur

Where am I?

Meer mensen in omgeving Hengelo met TweakDSL die problemen hebben? Bij mij valt de verbinding steeds weg (ADSL lampje gaat uit, dan weer knipperen en dan weer continue.. en dan heb ik weer verbinding.. Copperjet 816 modem). Heb het modem al een keer helemaal uitgezet maar dat heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
Cyberpope schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:37:
[...]

Gaat leuk worden.... 29 april overzetten en 30 april (dicht, koninginnendag), 1 mei (dicht hemelvaart), 2 mei (brugdag?), 3/4 mei (weekend), 5 mei (bevrijdingsdag). Hoop voor je dat het in 1x goed gaat :P
Ach, het wordt nog leuker..... ik ben volgende week als de lijn omgezet wordt het land uit. Dus als het mis gaat dan merk ik niks. Maar mijn mailer en zoonlief die thuis blijft wel >:)

Niks aan te doen, afwachten maar. Meestal gaat het wel goed :*)

Edit: ik heb het nieuwe modem in bridge mode gezet met de juiste instellingen voor het andere netwerk. Dus zoonlief hoeft alleen het modem uit te wisselen en dan zou er weer een verbinding moeten zijn. Dan de TTL van de domeinen aanpassen en de mailer is ook weer bereikbaar.

[ Voor 19% gewijzigd door fractal op 23-04-2008 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
Crusader schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:16:
[...]

Nee, wat ik wel heb gekregen (en dat siert TweakDSL) is de factuur :)
Klopt, ik heb de factuur ook al gekregen en de 1e termijn is afgeschreven. En het modem is al lang binnen. Tot zover loopt alles op rolletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Ik heb Tweak op 14 april een mail gestuurd naar Tweakdsl over het wel-of-niet betalen van de opzegkosten.

Vervolgens krijg je een mailtje terug dat er binnen 5 werkdagen gereageerd gaat worden.
Het is nu 24 april en ik heb nog geen antwoord terug. Is het druk bij Tweak of worden ze kotsbeu van dit soort vragen en reageren ze maar niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
NDSFREAK schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:04:
[...]

Heb laatst met de migratie van BBNED naar TISCALI een wiress modem ZYXEL P-2602HWD-D1A ontvangen.

;)
Thanks, klopt inderdaad, kreeg hem toevallig gisteren binnen.
Gelijk aangesloten op mijn huidige xs4all aansluiting en draadloos werkt als een tierelier.
Als het goed is gaat mijn lijn opgeleverd worden op 25-04 (morgen), ik heb alleen nog niets gehoord van xs4all over het beeindigen van de aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 11:18
Zijn er nog "onvoorziene" kosten als je overstapt van Tweak BBNED 10/1 naar Tweak Tiscali 20/1 (500 euro/2 jaar)?

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:52

Pinjataaa

Hit me!

poes schreef op donderdag 24 april 2008 @ 07:44:
Ik heb Tweak op 14 april een mail gestuurd naar Tweakdsl over het wel-of-niet betalen van de opzegkosten.

Vervolgens krijg je een mailtje terug dat er binnen 5 werkdagen gereageerd gaat worden.
Het is nu 24 april en ik heb nog geen antwoord terug. Is het druk bij Tweak of worden ze kotsbeu van dit soort vragen en reageren ze maar niet meer...
Support van TweakDSL is R U K.
Gewoon plat bellen anders kan het nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

poes schreef op donderdag 24 april 2008 @ 07:44:

Klopt, "ze gingen het voor me uitzoeken" was het antwoord dat ik kreeg op 15 april. Ik had trouwens ook op 14 april de mail gestuurd :P. Nog altijd niets gehoord. Ik maak me er eerlijk gezegd niet zo'n zorgen om. Ten eerste is die 75 euro nergens terug te vinden in mijn contract of in de AV dus ik ga 'm sowieso niet betalen, en als ze niet binnen een redelijke termijn wat laten horen kunnen ze er van rechtswege sowieso donder op zeggen. Dus zolang ik geen acceptgiro in de bus krijg (of een automatische afschrijving) vind ik het wel best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-10 08:34
Zitten ze weer te kutten? Ik heb inmiddels al meerdere malen mijn modem restart vandaag. Begint goed (17000kbps) maar het zakt aldoor af naar iets dramatisch (4000kbps). Voip doet ook wel niet wel niet wel niet.

BAH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
Mede-tweakers, ik heb voor jullie de volgende vraag.

Sedert november 2007 heb ik een 16-24 Mbit verbinding bij TweakDSL op het BBned-netwerk. Mijn minimale snelheid binnen dit abonnement zit m.i. dus op 16 Mbps.

Echter komt mijn maximale snelheid nooit boven de 9 Mbps uit (1,12 MB/s). Dat is net iets meer dan de helft. De afstand tot de centrale is ongeveer 1 km dus dat zou niet zo gek veel uit moeten maken. Zou de kwaliteit van het koper zo dramatisch zijn dat ik maar van de helft van mijn minimale snelheid gebruik kan maken?

Heb ze nog niet gebeld in de hoop hier een verklaring te kunnen vinden (scheelt weer in de kosten :$ ).

Bla

Pagina: 1 ... 9 ... 52 Laatste