Voor de duidelijkheid:jopoh schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:55:
[...]
je hebt gewoon met meerdere factoren te maken. de kwaliteit van de koperlijn en de afstanden tot aan de centrale,
max is die 12.010/1023 dat wilt niet in alle gevallen alles zeggen. hoe vaker je modem reset geeft hoe lager je waarde wordt. daarnaast kan je 12010/1023 halen maar als daarop modem niet stabiel loopt gaat die stapje terug net zolang die lijn stabiel is en dan kom uit uit om 8054/1023. met alle overhead enz en ppp tunnel dan is 700kb per sec redelijk netjes al had die wat hoger mogen zitten.
Siemens gigaset boxen kom ik regelmatig tegen die het aan begeven zijn wegens ouder dom.
hou dat wel in je achterhoofd dat die met de tijd het kan begeven.
1. Ik heb precies hetzelfde met meerdere modems (getest).
2. De 12010/1023 blijven stabiel staan. Ook huidige overdrachtssnelheid bijft stabiel op 8054/1023.
3. Bij een uptime van ongeveer 40 dagen.
4. Bij meerdere resets verschillen attainable en current rate enkele kbits (dus 8050/1022 ipv 8054/1023).
5. Het heeft geen effect op de praktijksnelheid (up- en download).
+ meerdere mensen die ik ken (buren, vrienden en kennissen in en uit de buurt) komen met hun 8Mbit abo precies op of boven de 8Mbit grens. Sommigen gecapped via VDSL2, anderen via ADSL2+. Zowel met een alles-in-een pakket als internet-only en ook verschillende providers.
Buren komen met hun KPN 8Mbitlijn uit op 1,3MB/s, ik niet eens op 750KB/s met een lijn die dezelfde route heeft en dezelfde kwaliteit en aanlegjaar heeft. Ik denk dus dat die beweringen in dit geval niet opgaan.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?