Toon posts:

[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 50 51 52 Laatste
Acties:
  • 382.897 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-05 18:10
jopoh schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:55:
[...]

je hebt gewoon met meerdere factoren te maken. de kwaliteit van de koperlijn en de afstanden tot aan de centrale,
max is die 12.010/1023 dat wilt niet in alle gevallen alles zeggen. hoe vaker je modem reset geeft hoe lager je waarde wordt. daarnaast kan je 12010/1023 halen maar als daarop modem niet stabiel loopt gaat die stapje terug net zolang die lijn stabiel is en dan kom uit uit om 8054/1023. met alle overhead enz en ppp tunnel dan is 700kb per sec redelijk netjes al had die wat hoger mogen zitten.

Siemens gigaset boxen kom ik regelmatig tegen die het aan begeven zijn wegens ouder dom.
hou dat wel in je achterhoofd dat die met de tijd het kan begeven.
Voor de duidelijkheid:

1. Ik heb precies hetzelfde met meerdere modems (getest).
2. De 12010/1023 blijven stabiel staan. Ook huidige overdrachtssnelheid bijft stabiel op 8054/1023.
3. Bij een uptime van ongeveer 40 dagen.
4. Bij meerdere resets verschillen attainable en current rate enkele kbits (dus 8050/1022 ipv 8054/1023).
5. Het heeft geen effect op de praktijksnelheid (up- en download).

+ meerdere mensen die ik ken (buren, vrienden en kennissen in en uit de buurt) komen met hun 8Mbit abo precies op of boven de 8Mbit grens. Sommigen gecapped via VDSL2, anderen via ADSL2+. Zowel met een alles-in-een pakket als internet-only en ook verschillende providers.

Buren komen met hun KPN 8Mbitlijn uit op 1,3MB/s, ik niet eens op 750KB/s met een lijn die dezelfde route heeft en dezelfde kwaliteit en aanlegjaar heeft. Ik denk dus dat die beweringen in dit geval niet opgaan.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
timmie1 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 16:11:
[...]

Voor de duidelijkheid:

1. Ik heb precies hetzelfde met meerdere modems (getest).
2. De 12010/1023 blijven stabiel staan. Ook huidige overdrachtssnelheid bijft stabiel op 8054/1023.
3. Bij een uptime van ongeveer 40 dagen.
4. Bij meerdere resets verschillen attainable en current rate enkele kbits (dus 8050/1022 ipv 8054/1023).
5. Het heeft geen effect op de praktijksnelheid (up- en download).

+ meerdere mensen die ik ken (buren, vrienden en kennissen in en uit de buurt) komen met hun 8Mbit abo precies op of boven de 8Mbit grens. Sommigen gecapped via VDSL2, anderen via ADSL2+. Zowel met een alles-in-een pakket als internet-only en ook verschillende providers.

Buren komen met hun KPN 8Mbitlijn uit op 1,3MB/s, ik niet eens op 750KB/s met een lijn die dezelfde route heeft en dezelfde kwaliteit en aanlegjaar heeft. Ik denk dus dat die beweringen in dit geval niet opgaan.
Sommige modems trainen net wat hoger in dan andere, maar meestal verschilt het niet heel veel. Daarnaast zegt max attainable rate niet alles, aangezien er verschillende factoren van invloed zijn op de uiteindelijke snelheid. Als je de interne bekabeling ook hebt vervangen en je modem met max 1 meter kabel vanaf ISRA is aangesloten, dan is er gewoon niet meer uit de lijn te halen. Het blijft DSL, waar er gewoon meerdere factoren van invloed zijn op de snelheid die je in praktijk haalt. (Afstand tot centrale, kwaliteit koper, kwaliteit interne bekabeling, modem, splitter, etc.) Als je modem trouwens geen DLM ondersteund, zal de maximale snelheid niet gehaald worden, omdat DLM de regelkringen binnen 10 dagen doorloopt om zo de maximale stabiele snelheid te behalen.

[Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 25-05-2013 17:35]

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06 10:37
Ik heb jarenlang via Tweak een goede ADSL verbinding gehad, maar toen er problemen ontstonden beriep Tweak zich op overmacht! De problemen zouden bij KPN in de grond zitten. Gevolg was wel dat ik weken zonder internet zat, waarbij Tweak mij wilde houden aan mijn betalingsverplichting. Uiteindelijk heb ik mijn contract laten aflopen en heb niet de stap naar een rechter gemaakt. Ik vind het schandalig! Service level 0! Zo ga je niet met je klanten om. Nu is er nog steeds geen werkende ADSL lijn mogelijk op mijn adres en ben ik overgestapt naar Ziggo. In die zin is het ook zeer verwijtbaar aan KPN. Waarbij ik als gebruiker de dupe ben.
Kortom: Tweak, als het werkt prima, maar zodra het misgaat ben je een bron van inkomsten voor ze en geen klant! Ik heb nog geen provider meegemaakt waar ze zo met klanten omgaan.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-06 14:44
ahbart schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:04:
Ik heb nog geen provider meegemaakt waar ze zo met klanten omgaan.
Ik wel, KPN zelf gaat namelijk ook zo met klanten om. En dat terwijl KPN er dan juist wel iets aan kan/kon doen.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S, Houten

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 12:47

Mister_T

@+31180

Liggen de homepage's van Tweak eruit.
Ik kan nog wel via ftp inloggen, maar via http Forbidden

You don't have permission to access / on this server.

Geen Paniek, het werkt weer

[Voor 11% gewijzigd door Mister_T op 08-08-2013 19:52]

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
smtp.tweakdsl.nl geeft een certificaat foutmelding.
Oplossing: smtp.tweak.nl

[Voor 46% gewijzigd door Dazsur op 12-08-2013 12:10]

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Afgelopen nacht ineens van 5:02 tot 5:50 geen verbinding meer. Grappige is nu wel dat het modem ingetraind is op 9 mbit, terwijl 8 mbit de max was afgelopen jaar. Helaas niet lang profijt van de hogere snelheid gehad, want vanaf 7:07 is de lijn weer dood.

Edit: rond 8:30 was die weer terug en nog steeds 9 mbit. :p

[Voor 10% gewijzigd door MegaTronics op 02-09-2013 12:49]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 08:59

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Dit weekend ontdekt dat bij de postcodecheck ineens 18mb ipv 14mb de maximaal haalbare snelheid op mijn adres mogelijk is. Nu blijkt dat ik nu dus vdsl ipv adsl kan afnemen. Ik heb gelijk maar even een overstap formulier ingevuld. Heb gekozen voor 25mb voor 25 euro per maand (of eigenlijk 600 euro voor 2 jaar). Volgens de helpdesk is er geen verschil in uploadsnelheid als ik 50mb zou kiezen. Iemand een idee wat ik voor uploadsnelheid kan verwachten? Misschien iemand anders die ook ongeveer 18mb download haalt, welke uploadsnelheid hij/zij daarbij heeft? Downloadsnelheid vind ik eigenlijk minder belangrijk. Glasvezel is overgens niet mogelijk op mijn adres. Teweinig belangstelling in mijn postcodegebied.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 16:40
cjdijk schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:29:
Dit weekend ontdekt dat bij de postcodecheck ineens 18mb ipv 14mb de maximaal haalbare snelheid op mijn adres mogelijk is. Nu blijkt dat ik nu dus vdsl ipv adsl kan afnemen. Ik heb gelijk maar even een overstap formulier ingevuld. Heb gekozen voor 25mb voor 25 euro per maand (of eigenlijk 600 euro voor 2 jaar). Volgens de helpdesk is er geen verschil in uploadsnelheid als ik 50mb zou kiezen. Iemand een idee wat ik voor uploadsnelheid kan verwachten? Misschien iemand anders die ook ongeveer 18mb download haalt, welke uploadsnelheid hij/zij daarbij heeft? Downloadsnelheid vind ik eigenlijk minder belangrijk. Glasvezel is overgens niet mogelijk op mijn adres. Teweinig belangstelling in mijn postcodegebied.
De upload is bij tweak begrensd op 4Mbit.
Die 18Mbit geschatte snelheid is een totaal. Dus je kan niet met 18Mbit downloaden en tegelijk met 4Mbit uploaden.

TheS4ndm4n#1919

• cjdijk

cjdijk

Dat de upload trager wordt als je tegelijk download is mij bekend, dat is bij zowel ADSL als VDSL. Dat de maximum upload snelheid bij Tweak VDSL 4mb is is mij ook bekend. Mijn vraag is of de upload begrenzing bij de 25 en 50mbit download abbo's beide 4mb is. En welke upload snelheid ik mogelijk ga halen als mijn maximaal haalbare download snelheid geschat wordt op 18mb (en ik dus niet gelijktijdig download).
RocketKoen schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:08:
[...]

De upload is bij tweak begrensd op 4Mbit.
Die 18Mbit geschatte snelheid is een totaal. Dus je kan niet met 18Mbit downloaden en tegelijk met 4Mbit uploaden.

• RocketKoen
cjdijk schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:06:
Dat de upload trager wordt als je tegelijk download is mij bekend, dat is bij zowel ADSL als VDSL. Dat de maximum upload snelheid bij Tweak VDSL 4mb is is mij ook bekend. Mijn vraag is of de upload begrenzing bij de 25 en 50mbit download abbo's beide 4mb is. En welke upload snelheid ik mogelijk ga halen als mijn maximaal haalbare download snelheid geschat wordt op 18mb (en ik dus niet gelijktijdig download).

[...]
Upload is technisch gezien niet anders dan download. Dus als je niet download en je upload werd niet geknepen dan zou je ook 18Mbit up halen.
Volgens mij zijn ze allemaal op 4Mbit afgeknepen, maar ik zal vanavond eens voor je kijken op mijn 50Mb lijn.

update:
Mijn 50Mbit lijn staat als 52000/5224kbit/s in het modem

[Voor 4% gewijzigd door RocketKoen op 02-09-2013 22:51]

TheS4ndm4n#1919

• Freelancer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 23:12
Iemand ervaring stugge houding van tweak met verhuizen?

Heb sinds 2007 een tweak abonnement (elke keer twee jarig) en heb sinds eind vorig jaar een alles in één 50Mbit abonnement.

Nu komt het:
Ben 2 maanden geleden verhuist, echter daar is maar +/- 8Mbit beschikbaar
Dit betekent voor mij geen Interactieve TV (tweak adviseerd 10Mbit) en geen HD TV (minimaal 9Mbit) meer.
Deze services waren de aanleiding om over te stappen naar een alles in één abonnement.

Voorgesteld aan Tweak om mijn abonnenment te verkleinen/downgraden (wilde ik best iets voor betalen).

Het antwoord van Tweak is "Meneer, u gaat verhuizen. Daar kunnen wij niets aan doen".

Slik. Dan ben je al jaren trouwe klant.

Verder hebben ze nu tot tweemaal toe de verhuizing bewust tegengehouden/ niet doorgezet en zijn we inmiddels al meer dan 2 maanden verder.

Gezien de het niet nakomen van afspraken (verhuizen), het ontbreken van vertrouwend in de service en het niet kunnen leveren van services (interactieve TV en HD TV) tracht ik nu het contract te ontbinden (met restitutie) op artikel 9.4 (overmacht, 2 mnd regel).

Echter men weigerd tot op heden te ontbinden met restitutie.
Wel wil men mij zo snel mogelijk opzeggen, echter dat wil ik niet.

Iemand ervaring hiermee?

[Voor 13% gewijzigd door Freelancer op 03-09-2013 10:06]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Pfff ja dat klinkt weer helemaal vertrouwd als de houding van Tweak. Ze zijn duidelijk nog geen spat veranderd. Dat ze nog klanten hebben! Ik ben nu zelf nog klant omdat ik hem opzeg als ik verhuis. Daarna kom ik er nooit meer. Wat een mafketels!

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• RocketKoen
Nog iemand problemen? Ik heb sinds 2 uur geleden geen internet.
Edit: back up

[Voor 10% gewijzigd door RocketKoen op 04-09-2013 01:02]

TheS4ndm4n#1919

• timmie1
@RocketKoen, mijn DSL-verbinding is al een aantal uren erg traag. Ik haal net 1,5Mbit down.
Ik weet niet of dat daar iets mee te maken heeft.

Maar zoals ik al eerder zei, ik ben sowieso niet tevreden met de snelheid en telefonie die ze leveren.
Zelfs zonder andere devices aan en online kun je elkaar amper verstaan over hun lijn...

• RocketKoen
De voip gebruik ik sowieso niet. Heb niet eens een telefoon ;-)

TheS4ndm4n#1919

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij mij klappert de lijn de laatste paar dagen ook:

Ik heb er ook een melding van gemaakt bij de helpdesk, maar ik verwacht daar geen zinnig antwoord op.

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:50
sinds kort ook de P-2812HNU-F1 ontvangen icm vdsl2. Werkt allemaal perfect na wat administratieve problemen bij tweak. Alleen kom ik nu een probleem tegen die ik niet verwacht heb en niet direct een oplossing voor heb kunnen vinden. De wifi snelheid is max 144Mbps. Bij de n standaard had ik 300Mbps verwacht. Na lang zoeken lijkt het alsof de modem dus enkel op 2.4ghz de n standaard aanbied, maar dit weet ik niet zeker. De vraag is of een van jullie die deze modem ook hebben de wifi wel op 300Mbps heeft kunnen krijgen. (mijn oude linksys wrt610n werkt wel op 300Mbps en daar kan je ook beide frequenties apart instellen.)

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

• RocketKoen
Mouki_9 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 09:25:
sinds kort ook de P-2812HNU-F1 ontvangen icm vdsl2. Werkt allemaal perfect na wat administratieve problemen bij tweak. Alleen kom ik nu een probleem tegen die ik niet verwacht heb en niet direct een oplossing voor heb kunnen vinden. De wifi snelheid is max 144Mbps. Bij de n standaard had ik 300Mbps verwacht. Na lang zoeken lijkt het alsof de modem dus enkel op 2.4ghz de n standaard aanbied, maar dit weet ik niet zeker. De vraag is of een van jullie die deze modem ook hebben de wifi wel op 300Mbps heeft kunnen krijgen. (mijn oude linksys wrt610n werkt wel op 300Mbps en daar kan je ook beide frequenties apart instellen.)
Op de connection page van je modem staat als het goed is welke snelheid je wifi heeft. Hier staat daar gewoon 300Mbit.

In de praktijk zul je de 300Mbit nooit halen, maar dat ligt niet aan het modem maar aan de wifi standaard.

TheS4ndm4n#1919

• Mouki_9
RocketKoen schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 13:34:
[...]

Op de connection page van je modem staat als het goed is welke snelheid je wifi heeft. Hier staat daar gewoon 300Mbit.

In de praktijk zul je de 300Mbit nooit halen, maar dat ligt niet aan het modem maar aan de wifi standaard.
Dat snap ik wel, alleen snap ik niet dat de modem 300mbps aangeeft en de laptop 144mbps verbindt. Op mijn oude links wrt610n verbindt mijn laptop wel met 300mbps. Gaat dus niet om werkelijk behaalde snelheid, maar om de connectie snelheid

• RocketKoen
Mouki_9 schreef op zondag 08 september 2013 @ 11:14:
[...]

Dat snap ik wel, alleen snap ik niet dat de modem 300mbps aangeeft en de laptop 144mbps verbindt. Op mijn oude links wrt610n verbindt mijn laptop wel met 300mbps. Gaat dus niet om werkelijk behaalde snelheid, maar om de connectie snelheid
Op de pagina 192.168.1.254 > network settings > wireless
Daar kun je je wireless instellingen aanpassen.
Mode select moet op b/g/n staan

Als dat zo staat kan het zijn dat je wifi gestoord wordt. Het 2,4Ghz spectrum is nu eenmaal behoorlijk druk in dicht bevolkte gebieden.
Als je op het "scan" knopje klikt kiest hij als het goed is het beste kanaal. Dat kan ook helpen.

TheS4ndm4n#1919

• Mouki_9
RocketKoen schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:59:
[...]

Op de pagina 192.168.1.254 > network settings > wireless
Daar kun je je wireless instellingen aanpassen.
Mode select moet op b/g/n staan

Als dat zo staat kan het zijn dat je wifi gestoord wordt. Het 2,4Ghz spectrum is nu eenmaal behoorlijk druk in dicht bevolkte gebieden.
Als je op het "scan" knopje klikt kiest hij als het goed is het beste kanaal. Dat kan ook helpen.
Al reeds gedaan, werkt ook allemaal wel, alleen raar dat die niet met 300mbps verbindt, vandaar de vraag of jullie dit ook ervaren...

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vandaag antwoord gekregen van de helpdesk over de klapperende verbinding. Het enige wat ze melden is dat het de afgelopen vier dagen wel stabiel was. Dat is waarschijnlijk gekomen omdat ik mijn modem maar heb ingesteld op ADSL ipv multimode (dat die zelf het connectieprofiel uitzoekt, wat dan ADSL2 word). Echter viel zojuist de verbinding weer voor vijf minuten weg, dus een definitieve oplossing was dit ook niet. Ik ben zo onderhand wel klaar met Tweak, kan niet wachten tot er hier glasvezel beschikbaar komt. Tweak is dan in ieder geval geen optie meer.

Edit: Afgelopen nacht was de lijn weer ruim drie kwartier weg. :(

[Voor 6% gewijzigd door MegaTronics op 09-09-2013 07:21]

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-06 17:35
Na 't lezen hier van de negatieve berichten heb ik Tweak als mogelijk glasvezel provider weggestreept, het gebrek aan service is echt matig. Voor hetzelfde geld kan je ook XS4ALL hebben en als ik dan moet kiezen dan weet ik t wel. Het is jammer, omdat Tweak wel degelijk usenet aanbiedt.. maar ja..als dat je enige USP is.

• cjdijk

cjdijk

@MegaTronics (&Lord_Dain): Blijkbaar zit er ergens een zwakke plek in jouw adsl verbinding. Ergens tussen jouw huis en jouw wijktelefooncentrale. Dat heeft op zich niets met Tweak te maken. Zij kunnen daar dus ook feitelijk niets aan doen. Wellicht kun je vragen of ze bij KPN de lijn willen doormeten. Overstappen naar glasvezel heeft wel effect. Je maakt dan geen gebruik meer van diezelfde bekabeling. Het maakt daarbij dus niets uit of je Tweak of een andere glasvezelprovider kiest. Ook bij glasvezel geldt dat elke provider dezelfde bekabeling gebruikt van jouw huis naar jouw wijkglasvezelcentrale. Andere optie die je probleem oplost is Ziggo of UPC nemen. Want dan ga je ook een andere kabel gebruiken. Kortom Tweak treft geen blaam. Verder ben ik zelf persoonlijk juist wel zeer tevreden over Tweak. Ook vanwege de goede nieuwsserver, veel minder last van "notice and takedown", waar met name de buitenlandse payservers last van hebben. En de nieuwsserver van XS4All kun je niet echt een goede nieuwsserver noemen met slechts een paar weken retentie. De nieuwsserver van Tweak heeft een paar jaar retentie, vergelijkbaar met losse payservers.

• Lord_Dain
Heeft die retentie nog wel nut, als iets wat er 2 dagen op zit door notice en takedown eraf wordt gegooid?

• RocketKoen
Lord_Dain schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:15:
Heeft die retentie nog wel nut, als iets wat er 2 dagen op zit door notice en takedown eraf wordt gegooid?
Ik haal regelmatig dingen binnen van 300-500 dagen oud. Af en toe heb je een paar overactieve studio's die elke upload binnen een paar uur weer offline weten te krijgen (HBO bijvoorbeeld). Maar 10 min later staat het er weer.

TheS4ndm4n#1919

• cjdijk

cjdijk

Lord_Dain schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:15:
Het werkt zo heb ik gemerkt.

Situatie 1: Iemand upload iets naar een Amerkaanse nieuwsserver b.v. Astraweb. En er volgt een Notice & Takedown. Dan is Astraweb verplicht die upload incompleet te maken. Andere nieuwsservers waaronder dus ook die van Tweak nemen die wijziging automatisch mee vanwege synchronisatie. De betreffende upload is dan dus nergens meer compleet binnen te halen.

Situatie 2: Iemand upload iets naar een Europese nieuwsserver b.v. Tweak. En er volgt een Notice & Takedown. Dan zijn alle Amerikaanse nieuwsservers verplicht die upload incompleet te maken. Europese nieuwsservers hoeven hier geen gehoor aan te geven, vallen niet onder het Amerikaanse recht. De betreffende upload is dan dus alleen nog maar op Europese nieuwsservers binnen te halen.

Zo heb ik zelf regelmatig gezien dat een bepaalde upload op Astraweb ineens incompleet geworden was, terwijl hij op Tweak nog prima is te downloaden. Maar ook wel eens dat een bepaalde upload nergens meer is te downloaden. Zelf gebruik ik naast Tweak ook nog Astraweb en Blocknews. Die laatste twee in zeg maar pre-paid vorm (pay by download). Niet alle groepen hebben op Tweak duizend dagen retentie.

• Lord_Dain
Ik gebruik nu XLNED en de usenet servers van Ziggo als backup voor N&T's. Ik merk dat ze bij Ziggo erg traag zijn met het verwijderen van content. Ik wil eigenlijk van mijn dure XLNED abbo af als ik toch over ga op glas. Daarom dacht ik ook aan Tweak als optie. Maar als ik kijk naar de verhalen hier ben ik toch wat terughoudend geworden. Vooral van de helpdesk en als ik op twitter kijk zie ik ook weinig activiteit (geen webcare?).

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Gisterenavond was het de DHCP server die ervoor zorgde dat er tussen 21:30 en 23:30 geen internet mogelijk was via TweakDSL. En natuurlijk nergens een melding over deze storing, het gaat steeds slechter bij TweakDSL. :'(

Edit: Bericht van de helpdesk, ons is geen storing bekend. :F

[Voor 12% gewijzigd door MegaTronics op 18-10-2013 09:43]

• baslab
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Helaas hele avond geen internet. Geen groene DSL of Internet lampjes op de Zyxel modem. Hebben meerdere mensen hier last van?

edit: Onderburen blijken ook geen internet te hebben; via KPN ... toeval?!

[Voor 23% gewijzigd door baslab op 19-10-2013 15:12]

... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...

• timmie1
Is het normaal dat TweakDSL om de 2 uur een IP refresh request doet? Erg irritant dat we dan steeds paar minuten offline zijn...

06.11.13 22:09:45 Internet connection renewed successfully. IP address: 217.XX.XX.XX, DNS server: 82.197.196.182 and 82.197.196.183, Gateway: 0.0.0.0

06.11.13 20:08:59 Internet connection renewed successfully. IP address: 217.XX.XX.XX, DNS server: 82.197.196.182 and 82.197.196.183, Gateway: 0.0.0.0

etc.

Ook was opeens de DSL-lijn voor een tijd eraf. :( Getest met zowel oude speedtouches als mijn Fritzbox...
Niets aan kabels veranderd of zo... :S
fouten beginnen ineens wel op te lopen
FEC 103->min, 1899->15min'
Secs with Error 104, many errors 22
CRC 12->min, 241->15min

06.11.13 23:48:45 Internet connection established successfully. IP address: 217.XX.XX.XX, DNS server: 82.197.196.182 and 82.197.196.183, Gateway: 217.XX.XX.XX
06.11.13 23:45:41 DSL is available (DSL synchronization exists with 8055/1021 kbit/s).
06.11.13 23:44:27 DSL synchronization starting (training).
06.11.13 22:51:37 Internet connection cleared.
06.11.13 22:51:06 DSL not responding (no DSL synchronization).

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Het lijkt erop dat je lijn aan het klapperen is. Als je zelf al meerdere modems heb geprobeerd zou ik het melden bij Tweak. Misschien moet de kaart aan de andere kant in de centrale een schop hebben.

Hier gaat het de laatste tijd weer goed, zelfs de snelheid is weer van 6 mbit naar 8 mbit gegaan.

• pittie|IA
  • Laatst online: 16-05 21:46
Heel gek, Sinds een paar weken een fritzbox 7390 eraan hangen, maar sinds vannochtend 6 uur geen internet meer. Helpdesk gebeld en die geven aan, wij ondersteunen geen fritzbox. Dus zyxel uit de kast gehaald en aangesloten, de doet het wel.

Iemand een idee waar dit mis gaat?

• timmie1
pittie|IA schreef op donderdag 07 november 2013 @ 23:22:
Heel gek, Sinds een paar weken een fritzbox 7390 eraan hangen, maar sinds vannochtend 6 uur geen internet meer. Helpdesk gebeld en die geven aan, wij ondersteunen geen fritzbox. Dus zyxel uit de kast gehaald en aangesloten, de doet het wel.

Iemand een idee waar dit mis gaat?
Hier een Fritz 7340 en werkt wel goed. Afgezien van mijn bovenstaande post, maar daar lijkt het de lijn zelf te zijn en niet de Fritz... Misschien kan een reset helpen ?

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-06 14:44
Whoa gisteren of eergisteren zag ik dat de interactieve tv box een update had gehad, zit ik zojuist HBO On Demand te kijken hebben we EINDELIJK 5.1 Dolby welke meegezonden word. Had verwacht dat een dergelijke grote verandering wel wat uitgebreider te vinden was via KPN/Tweak?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S, Houten

• pittie|IA
  • Laatst online: 16-05 21:46
timmie1 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 23:47:
[...]

Hier een Fritz 7340 en werkt wel goed. Afgezien van mijn bovenstaande post, maar daar lijkt het de lijn zelf te zijn en niet de Fritz... Misschien kan een reset helpen ?
Wel even verder gaan zoeken. Modem gereset en alle instellingen (zoals in deze groep te vinden zijn) opnieuw ingesteld, maar helaas niet met resultaat. Kabels vervangen (had nog een ander fritzbox modem liggen), ook geen resultaat. De melding in de logs blijft wel gelijk:

09.11.13 09:16:15 DSL not responding (no DSL synchronization).
09.11.13 09:16:15 DSL is available (DSL synchronization exists with 35448/5224 kbit/s).
09.11.13 09:15:59 DSL synchronization starting (training).

En de Zyxel werkt prima in de tussentijd....

Iemand nog een tip? Of ga ik mij tot de helpdesk van Fritz richten?

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier ging het een tijdje goed, maar nu weer geen verbinding.

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik begin TweakDSL nu wel erg zat te worden, weer de lijn verbinding eruit geklapt. Volgens mij is de ADSL apparatuur in de centrale aan het overlijden. :(

* MegaTronics kan niet wachten totdat ze hier glasvezel aanleggen.

Edit: zojuist gebeld door KPN dat ze morgen een monteur sturen om de lijn door te meten. Is Tweak eindelijk in actie gekomen.

[Voor 21% gewijzigd door MegaTronics op 14-11-2013 19:01]

• timmie1
Valt me op dat bij downloaden via p2p/ torrents nooit iemand van Tweakdsl/Cambrium te bekennen is. Zelfs met de allerpopulairste torrents. Ligt het aan mij of gebruiken TweakDSL-ers meer usenet dan p2p/torrent? :)

Ontopic: afgelopen dagen meerdere resyncs p.d. gehad, opeens ook gaps op de lijn volgens mijn Fritzbox. Attainable varieert tussen 3990-11593kbps maar bij bijna elk wel flink aantal fouten. ES, SES, FEC, CRC, het loopt allemaal op. Andere kabeltjes / aansluitpunten zorgt niet echt voor een verandering. SNR van 5 tot 13dB.
LA normaal(37,19dB)

Ligt dit aan mijn lijn of moet ik Tweak weer even contacteren?

Ik wilde laatst ook een upgrade doen maar ze laten het niet toe. Waarschijnlijk omdat KPN snelheidsindicatie naar 8 heeft laten dalen ipv de 9. Zoals ik al zei, attainable ligt(was ruim 3 maanden zo) ongeveer bij 12.
Kan ik evt. op tweede aderpaar een los tweakabo erbij nemen en een kunstmatige "pairbonding" creeren met mijn Fritzbox? Extra snelheid wel nodig namelijk...

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij mij is pasgeleden de boel overgezet op het tweede aderpaar, waarbij die eerst weer syncte op 9.3 mbit (ADSL2), maar daarna begon die weer te klapperen en nu staat die weer strak op 8 mbit (ADSL). De KPN monteur heeft hier alles na gemeten en hier geen afwijking gevonden, dus volgens hem moet het probleem in de centrale liggen. Toevallig afgelopen week een update van TweakDSL gehad over dit probleem met de mededeling dat de netwerkleverancier komende week wat aanpassingen gaat uitvoeren in de centrale om de lijn stabieler te krijgen. Ik ben benieuwd of het wat oplevert, maar klagen heeft uiteindelijk wel de personen tot actie gekregen.

Edit: Vandaag zijn er aanpassingen doorgevoerd in de centrale en ik haal weer mijn oude vertrouwde 12 mbit. _/-\o_ Nu alleen weer mijn IP adres laten vastzetten en de reverseDNS er op te zetten.

[Voor 13% gewijzigd door MegaTronics op 11-12-2013 15:34]

• PSU_freak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-05 22:51
Hier een relatief forse downgrade. Afgelopen week kreeg ik ineens een nieuw IP-adres terwijl ik deze vast had staan. Gelijk tweak even gebeld, ze hebben hem opnieuw vastgezet. Nu blijkt dat de verbinding ook van adsl2 naar adsl2+ is gegaan.

De eerste dag was de verbinding 4900/1100kbit. De dag erna t/m vandaag is de verbinding 4000/519kbit, dit is een forse achteruitgang, vooral de upload. Ik heb m'n modem geforceerd op adsl2, dit mocht niet baten. Het lijkt er nu op dat DLM actief is en mij niet meer verder omhoog laat gaan.

Ik vraag mij af op welke lijn apparatuur ik nu zit aangesloten. Toen ik bij kpn zat had ik met de speedtouches altijd goede ervaring. Bij tweak hebben alleen zyxel modems goed gedraaid. Misschien toch nog eens een oude speedtouch aansluiten.

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb in de loop van de jaren diverse ADSL modems (Zyxel, 2 x Speedtouch, Asus, 2 x Draytek, TP-Link) aangesloten gehad en allemaal kwamen ze tot ongeveer dezelfde snelheden. Zoals hierboven al is gemeld, is het bij mij weer beter geworden na de overzetting op het andere aderpaar en de aanpassing in de centrale van Lelystad van afgelopen week.

Voor de geschiedenis:
MegaTronics schreef op woensdag 11 december 2013 @ 19:06:
Zou het dan toch nog goed komen met mijn ADSL lijn?

Vanaf april 2008 heb ik een 12 mbit lijn. In oktober 2010 werd dat ineens 10 mbit en in april 2012 werd het weer lager naar 8 mbit. :? Diverse keren de provider gemaild/gebeld met dit probleem, maar telkens zou het aan mijn lijn liggen. De netwerkbeheerder had de boel nagemeten en hun kwamen op 8 mbit maximaal.

In september 2013 begon de lijn weer als een gek te klapperen, waarna ik maar weer de helpdesk ging bestoken, want de lijn kwam vaker uit op 6 mbit dan op 8 mbit. :'( Uiteindelijk is er in november 2013 een KPN monteur langs gestuurd die de boel hier thuis heeft nagemeten en hij heeft ook de boel overgezet op het tweede aderpaar, want het eerste aderpaar had wel een afwijking. Verder vond hij hier geen afwijking, dus als er nog een probleem was, zou het aan de telefooncentrale kant liggen. De verbinding was toen weer een redelijk stabiele 8 mbit.

De netwerkleverancier was nog niet klaar en heeft vandaag de apparatuur in de centrale onderhanden genomen en warempel, ik heb nu weer een ruime 12 mbit verbinding. _/-\o_ Blijkt toch dat ik al die jaren gelijk had met mijn mening dat het aan de centrale zou liggen en niet bij mij. Mede doordat ik in de loop van de jaren diverse ADSL modems heb getest en allemaal kwamen ze op detzelfde snelheid uit.

* MegaTronics is nu voorlopig weer tevreden met zijn ADSL lijntje en hoopt dat die het vol houd totdat er hier glasvezel beschikbaar komt. :p

[Voor 70% gewijzigd door MegaTronics op 15-12-2013 10:38]

• timmie1
Ik ga denk ik ook maar eens om een lijnonderzoek vragen.
Lijn gaat heen en weer met allerlei verbindingssnelheden, SNR's, pings en timeouts. Direct merkbaar op Skype, VoIP en IPTV.
Ook is mijn haalbare upload ineens veel lager (90kB ipv 110kB eerst) en is het niet van deze tijd dat ze van 8Mbit maar 5,5 leveren...

Knutselen aan ISRA-aansluitingen: weinig tot geen effect. Direct aan ISRA: 500Kbit attainable extra maar verder geen noemenswaardig effect.

Vraag: als ik mijn lijn vast laat zetten op 8/1Mbit stabiel(5,5/0,7Mbit effectief) en op ander aderpaar een aansluiting erbijneem, kan ik dan zorgen voor (kunstmatige) pairbonding met mijn Fritz!7340? Maw 2 ADSL2+lijnen aan elkaar koppelen voor ongeveer verdubbeling van snelheid(dus totaal 23Mbit attainable, 11/1,4Mbit effectief) en door mijn Fritzbox laten handlen??

• timmie1
Ik heb nu mijn Tweak voip aangesloten via mijn kabelaansluiting omdat ik de DSL-lijn voorlopig als backup wil gaan gebruiken. Gebeld worden gaat prima(Maw hij is geregistreerd) maar zelf bellen gaat niet. Zowel via X-lite(Sip-client voor op PC) als via de Fritzbox kan ik niet bellen. Als fout geeft hij aan:

27.12.13 16:26:03 Internet telephony with 0612345678@sip.tweakphone.nl via sip.tweakphone.nl failed. Cause: Relaying denied (502)
27.12.13 16:29:59 Internet telephony with 0612345678@sip.anno.nu via sip.anno.nu failed. Cause: Relaying denied (502)

Via de DSL werkt het wel weer redelijk, maar dan ook niet echt zoals het hoort(verschillende vaste, service en mobiele nummers kan ik niet bellen). Vroeger kon ik zelfs via 3G en via werk connecten en bellen. Blokkeren ze bewust iets of heb ik een verkeerde instelling in mijn Fritz!Box staan...?

• sandeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-11-2022
Heb een raar probleempje met TweakDSL. Omdat mijn Zyxel nogal eens hangt en instabiel internet geeft heb ik een Fritz!Box 3390 aangeschaft. Ik krijg hem echter niet lekker aan de praat.
Heb hem ingesteld als Bridging (geen username/PW nodig aangevinkt), VPI/VCI 0/34 (zoals op de Zyxel). Hij maakt verbinding met internet. Zegt zelf dat alles in orde is en dat hij een goede verbinding heeft.

Echter, wanneer ik op een aangesloten computer of smartphone (kabel of wifi maakt niet uit) een pagina probeer te openen kan hij wel verbinding maken, maar er komt geen data binnen. Firefox blijft op 'Waiting for...' hangen. Ook andere diensten zoals email werken niet. Ik kan wel sommige dingen pingen zoals nu.nl.
Het vreemdste is nog dat ik wel kan inloggen op de VPN van mijn werkgever en dat dan wel alle paginas werken (via de Fritz!Box dus). Wanneer ik mijn oude Zyxel weer inplug werkt alles weer goed.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

• timmie1
sandeman schreef op zondag 19 januari 2014 @ 00:01:
Heb een raar probleempje met TweakDSL. Omdat mijn Zyxel nogal eens hangt en instabiel internet geeft heb ik een Fritz!Box 3390 aangeschaft. Ik krijg hem echter niet lekker aan de praat.
Heb hem ingesteld als Bridging (geen username/PW nodig aangevinkt), VPI/VCI 0/34 (zoals op de Zyxel). Hij maakt verbinding met internet. Zegt zelf dat alles in orde is en dat hij een goede verbinding heeft.

Echter, wanneer ik op een aangesloten computer of smartphone (kabel of wifi maakt niet uit) een pagina probeer te openen kan hij wel verbinding maken, maar er komt geen data binnen. Firefox blijft op 'Waiting for...' hangen. Ook andere diensten zoals email werken niet. Ik kan wel sommige dingen pingen zoals nu.nl.
Het vreemdste is nog dat ik wel kan inloggen op de VPN van mijn werkgever en dat dan wel alle paginas werken (via de Fritz!Box dus). Wanneer ik mijn oude Zyxel weer inplug werkt alles weer goed.

Kan het geen DNS-issue zijn?

• Dj-sannieboy
  • Niet online
sandeman schreef op zondag 19 januari 2014 @ 00:01:

Waarom heb je 'm in bridge staan en niet in router modus?

• timmie1
Dj-sannieboy schreef op zondag 19 januari 2014 @ 19:39:
[...]

Het DSL-profiel van Tweak is toch Bridging(MER)? Alles wat ouder is dan die Speedtouches heeft gewoon routermodus in Bridgestand.
PPPoA en PPPoE ondersteunt Tweak niet(nog nagevraagd bij de heldesk).

• sandeman
Dj-sannieboy schreef op zondag 19 januari 2014 @ 19:39:
[...]

Dit was de enige modus waarbij ik kon aangeven dat hij een IP en zo moest ophalen van de provider, bij de andere opties moest ik zelf alle IP-adressen invullen en dat leek me niet zo handig.
Maar ik heb hem inmiddels al geretourneerd. Er waren voorzover ik kon zien geen relevante opties meer over die ik nog kon aanpassen.
Misschien later nog eens een andere nieuwe modem/router (wss ander merk) proberen.

• sandeman
timmie1 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:04:
[...]

Kan het geen DNS-issue zijn?
DNS leek in orde. Pingen van bijvoorbeeld nu.nl werkte gewoon maar misschien stond die in de cache. Heb geloof ik ook wel wat andere, door mij nooit bezochte sites gepingd en dat werkte ook.

• Dj-sannieboy
  • Niet online
timmie1 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 19:57:
[...]

Het DSL-profiel van Tweak is toch Bridging(MER)? Alles wat ouder is dan die Speedtouches heeft gewoon routermodus in Bridgestand.
PPPoA en PPPoE ondersteunt Tweak niet(nog nagevraagd bij de heldesk).
Hetzelfde als Telfort: RFC1483 (Enet Encap), LLC, 0/34.

• crazytaxi819
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-05 00:59
Ga na 8 jaar tweakdsl ook (waarschijnlijk) overstappen, niet omdat de kwaliteit van de lijn niet goed is, maar kostenplaatje. Ik heb nu een tweak adsl 12-24 abonnement en ga (verplicht) naar een andere abonnementsvorm toe. Ik was nu 20,83 euro uit (2 jaar vooruit betaald, 500 euro/24 mnd=20,83 euro). Maar ga straks 25 euro betalen per maand voor 10 mb lijn of 600 euro voor 2 jaar een 25mb lijn (600 euro/24 mnd=25 euro. Toch 17% omhoog. Dus het is duurder en minder lijnsnelheid geworden. Ik heb ze gebeld maar dit is het. Ik dacht dat vaste klanten 'belangrijker' zijn dan nieuwe klanten. Maar niet dus. Ik ga kijken wat ik ga doen. Slikken of overstappen.

• tonschong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 12:07
Heb helaas ook de hiervoor al veel besproken problemen om een Fritzbox 7390 op TweakDSL aan de praat te krijgen. De instellingen van mijn trouwe Zyxel zijn
VPI 0
VCI 34
Encapsulation ENET ENCAP
Multiplex LLC
ATM QoS-type UBR

Als ik dit in de Fritz instel of kies voor provider Telfort, dan wel een nette verbinding, IP-adres en DNS toegewezen, maar data-verbinding noppes.
Hoe kan ik dit oplossen?

• timmie1
tonschong schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:24:
Heb helaas ook de hiervoor al veel besproken problemen om een Fritzbox 7390 op TweakDSL aan de praat te krijgen. De instellingen van mijn trouwe Zyxel zijn
VPI 0
VCI 34
Encapsulation ENET ENCAP
Multiplex LLC
ATM QoS-type UBR

Als ik dit in de Fritz instel of kies voor provider Telfort, dan wel een nette verbinding, IP-adres en DNS toegewezen, maar data-verbinding noppes.
Hoe kan ik dit oplossen?
Ik herinner me net dat ik dit een tijdje geleden op mijn Fritzbox ook heb gehad, vlak nadat ik de firmware had geupgrade. Na een downgrade werkte het opeens wel. Misschien dat het zoiets kan zijn?

De gegevens zoals ze nu in mijn Fritz staan:
Internet Service Provider: Other Internet Service Provider

No account information required

Encapsulation
-Bridged (Routed Bridge Encapsulation)[geselecteerd]
-Obtain the IP address automatically (DHCP)[geselecteerd]

Hoewel ik ook Tweak heb en alleen kan herinneren dat ik VPI/VCI op 0/34 heb gezet, staat er 0/35 in mijn Fritzbox. Daarbij gebruik ik DNS van Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4)

Ik zou zeggen, probeer deze instellingen eens, kijk of dit beter werkt en laat het even weten! :P

[Voor 4% gewijzigd door timmie1 op 25-01-2014 14:35]

• tonschong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 12:07
Bedankt voor je reactie....Ik heb het geprobeerd met firmwares 05.51 en 06.01. Ook net nog even met de sowieso foute VCI=35. Mijn Zyxel maakt al jaren prima verbinding met 0/34, dus dat zal niet opeens anders zijn.
Kan het zoiets zijn dat het nieuwe mac-adres niet herkend wordt en dat hij er een tijdje aan moet hangen om toegang te krijgen? Zou het zin hebben om een hele oude firmware te proberen?

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

tonschong schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:12:
Kan het zoiets zijn dat het nieuwe mac-adres niet herkent wordt en dat hij er een tijdje aan moet hangen om toegang te krijgen?
Dit dus. d:)b De lease moet eerst verlopen voordat een nieuw Mac-adres geaccepteerd wordt. Voor het slapen gaan omwisselen en s'ochtends kan je weer verder. Mijn ervaring is dat er elk uur een nieuwe IP-Lease uitgegeven wordt.

[Voor 8% gewijzigd door bitshape op 25-01-2014 15:54]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 21TB HDD - 5.5TB SSD

Anoniem: 560316

crazytaxi819 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:14:
Ik dacht dat vaste klanten 'belangrijker' zijn dan nieuwe klanten. Maar niet dus. Ik ga kijken wat ik ga doen. Slikken of overstappen.
Wen er maar aan. Tweak is niet meer de Tweak van 12 jaar geleden.
Vooralsnog heb ik geen klagen, alles werkt steeds naar behoren.
Maar voordeeltjes krijg je als vaste klant echt niet.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik moet ze wel meegeven dat het opstappen bij Tweak minder problemen gaf dan ik had verwacht. Ik kreeg netjes slechts een halve maand doorbelast en ze hebben zelfs de 75 euro opzegkosten (die in het contract stond) niet in rekening gebracht. d:)b

Wel heb ik voor de zekerheid even de machtiging tot automatische incasso opgezegd bij de bank ;)

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:49
Als DSL klant van Tweak zie ik niet wat ik met deze verandering er vooruit op ga, ik woon in een dorp waar er geen glas is en het koper ook weg rot.

Met het huidig pakket wat ik nu heb ben ik tevreden en is ook het maximale wat haalbaar hier is. Ik beschik nu over een alles in 1 pakket tot 20 Mb (waarvan 18 het maximale is) en daar betaal ik nu 35 euro per maand voor. Met de nieuwe pakketen moet ik kiezen voor een 25 Mb pakket (wat ik niet ga halen ivm oud koper) en dat is dan nog zonder tv erbij en kost dat al 30 euro.

Zoals ik het in de gauwigheid heb gezien (heb mezelf nog niet helemaal verdiept in alles) is deze verandering in mij geval een achteruitgang, mijn kosten zullen stijgen de 25 Mb ga ik niet halen en ook is het afwachten als die setopboxen niet zo een drama worden als de horizon van UPC ( niet dat de huidige boxen snel zijn,maar ze hebben een goed formaat en werken simpel) en wat de uiteindelijke prijs gaat worden voor tv erbij.

Ik hoop dat tweak toch even naar hun DSL prijzen gaan kijken, want ik zal niet de enige zijn die er op achteruit gaat gezien er op veel plaatsen er nog geen glas is en daar op kort termijn geen verandering in komt. Zo als ik het nu even snel zie ben je beter af met glas dan DSL met het nieuwe aanbod.

Nu is mij vraag: klopt het wat ik zeg, of zie ik iets over het hoofd waar door de nieuwe pakketten niet zo nadelig voor mij zijn?

Ongetwijfeld zullen mensen gaan roepen dat ik dan maar over moet stappen naar kabel, maar blijf liever heel ver weg van UPC vanwege de hele slecht eigen ervaringen met hun, en nee KPN is ook geen optie als DSL vervanger zolang ze die (censuur) modems gebruiken.

Ook hier is het geen verbetering, dat nieuwe pakket met tv-zenders zonder HD channels. Of ik moet meer gaan betalen. Nu was ik over de kwaliteit van KPN ook niet zo te spreken dus ik stond al op een punt te gaan vertrekken. Ik wacht nog even de officiele aankondiging af en trek dan mijn plan (zal wel Ziggo worden)

• timmie1
Ik denk erover om van het Tweakdsl-zusje over te gaan naar TweakDSL zelf. Dit omdat ik hier geen hoger abonnement kan nemen(Modem zegt 12Mbit max), omdat KPN als max 8Mbit geeft. Ook heb ik nu geen Tweakomgeving waarbij ik gegevens kan inzien + de webmail werkt nooit. Bij TweakDSL is het abonnement tot 10Mbit, ik zal dan wel een verhoging van 5€/mnd voor lief moeten nemen. Helaas ervaar ik laatste weken wel weer hoge pings en een enkele keer timeouts, nl:

Antwoord van 8.8.8.8: bytes=32 tijd=30 ms TTL=50
Antwoord van 8.8.8.8: bytes=32 tijd=78 ms TTL=50
Antwoord van 8.8.8.8: bytes=32 tijd=34 ms TTL=50
Antwoord van 8.8.8.8: bytes=32 tijd=134 ms TTL=49
Antwoord van 8.8.8.8: bytes=32 tijd=73 ms TTL=50
Antwoord van 8.8.8.8: bytes=32 tijd=90 ms TTL=49
Antwoord van 8.8.8.8: bytes=32 tijd=61 ms TTL=49
Antwoord van 8.8.8.8: bytes=32 tijd=38 ms TTL=50
Antwoord van 8.8.8.8: bytes=32 tijd=91 ms TTL=49
Antwoord van 8.8.8.8: bytes=32 tijd=28 ms TTL=50
Antwoord van 8.8.8.8: bytes=32 tijd=42 ms TTL=49
Antwoord van 8.8.8.8: bytes=32 tijd=35 ms TTL=49
Antwoord van 8.8.8.8: bytes=32 tijd=17 ms TTL=50
Antwoord van 8.8.8.8: bytes=32 tijd=45 ms TTL=47
Antwoord van 8.8.8.8: bytes=32 tijd=28 ms TTL=50

Nu vraag ik me het volgende af:

1.Zijn er meer mensen die zulke vervelende pings/timeouts hebben? Zo ja, op welke termijn worden deze problemen meestal opgelost?
2.Bij hun huidige telefonie kan ik sommige nummers niet bellen. O.a. sommige 0900-nrs(Hun eigen helpdesk! :P), buitenlandse nummers kan ik niet bereiken en blijkbaar kunnen 14XXX en 112 ook problematisch zijn. Is di normaal bij hen? Is het zo dat ze geen vervanging van een telefoniedienst zijn dat ik die nrs niet kan bereiken?
3.Tot voor kort kon ik overal via 3G met mijn huisnummer bellen(Smartphone en notebook). Sinds enkele maanden kan dat niet meer. Is het bij Tweak wel mogelijk?
4.Bieden ze vast ip aan?

• badboynova
Zijn er hier al mensen met vdsl die een brief van tweak hebben gehad ivm de nieuwe abbo's? Ik zelf heb nog van hun ontvangen.

badboynova schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:19:
Zijn er hier al mensen met vdsl die een brief van tweak hebben gehad ivm de nieuwe abbo's? Ik zelf heb nog van hun ontvangen.
Ja ik, 10,25 of 50 Mbit, Sparqle light of basic

• Mouki_9
badboynova schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:19:
hier ook al de brief ontvangen, maar zoals ik het nu zie, stopt het automatisch op 1 juli en krijg ik het resterende bedrag terug gecrediteerd. Wil ik dezelfde snelheid behouden als ik nu heb en tv kanalen die ik nu heb moet ik ruim 15 euro meer gaan betalen. Was HBO een optie geweest dan was het nog het overwegen waard. Maar goed, wel een mooi moment om over te stappen op glasvezel aangezien het kabeltje er nu al ligt :P En dat zal ook niet tweak zijn, aangezien ik daar ook weer enorme prijsverschillen in zie....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-06 19:49
Had geen brief gehad, dus net gebeld met de helpdesk en TweakDSL klanten (iig die zonder TV) hoeven niks te doen als ze hun huidige abonnement willen houden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• badboynova
esky schreef op maandag 05 mei 2014 @ 19:50:
Had geen brief gehad, dus net gebeld met de helpdesk en TweakDSL klanten (iig die zonder TV) hoeven niks te doen als ze hun huidige abonnement willen houden.
Hier ook nog steeds geen brief gehad.

Esky hebben ze wel aan de telefoon aangegeven als we als nog een brief met een aanbod krijgen net als de mensen met een glas abbo wel hebben gehad?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• esky
Heb niet gevraagd of er nog een brief komt, maar je kunt wel overstappen op een nieuw pakket als dat voordelig voor je is. In mijn geval niet dus ik blijf tot het einde van mijn 2 jarig contract hetzelfde pakket houden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nimrah
  • Laatst online: 29-05 10:03
Even mijn ervaring met het vernieuwde all in one pakket van Sparqle.

Vorige maand ben ik toevallig overgestapt naar all in one van tweak en een contract ondertekend van 2 jaar waardoor ik een pakket kreeg van ±60 zenders, 25Mbit (ik haal 15Mbit) en telefonie van 39,95 omgerekend voor maar 33 euro in de maand. Prima deal.

Nu nog geen maand later komen ze met sparqle en ik heb nu 2 opties, of ik ga naar 10Mbit voor 39,95 met maar 30 zenders. Of ik ga naar 49,95 voor 25Mbit en ±60 zenders. In beide gevallen moet ik dus meer gaan betalen voor minder of hetzelfde ??? (ok HBO krijg je "gratis" maar dat hoef ik niet)

Ik ben ruim 8 jaar klant bij tweakdsl en tot op heden was de verbinding fantastisch en ook de service, echter wat men nu doet is beneden alle peil in mijn ogen. Ik heb contact gehad met de "service" desk echter konden zij ook niets betekenen wat ik op zich ook wel snap. Daarna heb ik een klachten email gestuurd dat hun vaste klanten wel iets meer verwachten, zeker omdat ik zeer recentelijk een 2 jarige verbintenis ben aangegaan. Hier krijg je echter een standaard reactie op waar niets in mogelijk is.

Reactie Tweakdsl:
Geachte heer / mevrouw,

Wij begrijpen dat u niet helemaal tevreden bent met het voorstel,
echter hebben wij bepaalde keuzes moeten maken bij het samenstellen van ons nieuwe productlijn.
Dat wij hierin niet iedereen kunnen tevredenstellen spijt ons zeer. Vooralsnog zijn dit de enige aanbiedingen die wij u kunnen doen.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd

Met vriendelijke groet,

Dit is voor mij onacceptabel en getuigd van het niet serieus nemen van langdurige klanten, Ik zie dus ook geen reden meer eigenlijk om bij tweak te blijven als dit het nieuwe service niveau is geworden.

Momenteel zit ik nog een beetje in dubio, maar aangezien ik ook al met mijn mobiele abo's bij kpn zit is dit misschien wel het moment om daar naar over te stappen en voor kpn compleet te gaan waar leuke kortingen inzitten en krijg zowiezo als nieuwe klant weer 6 maanden korting.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• esky
Zou er nog meer aan het veranderen zijn bij TweakDSL? Mijn IP is vanmorgen veranderd. Het oude blok waar ik in zat had in de whois de omschrijving "BBNed ADSL lines", bij het nieuwe blok is dat "Tiscali ADSL lines".

Nimrah schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:22:

Vorige maand ben ik toevallig overgestapt naar all in one van tweak en een contract ondertekend van 2 jaar

Momenteel zit ik nog een beetje in dubio, maar aangezien ik ook al met mijn mobiele abo's bij kpn zit is dit misschien wel het moment om daar naar over te stappen en voor kpn compleet te gaan waar leuke kortingen inzitten en krijg zowiezo als nieuwe klant weer 6 maanden korting.
Vooralsnog zit je twee jaar aan Tweak vast.

• timmie1
esky schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:33:
Zou er nog meer aan het veranderen zijn bij TweakDSL? Mijn IP is vanmorgen veranderd. Het oude blok waar ik in zat had in de whois de omschrijving "BBNed ADSL lines", bij het nieuwe blok is dat "Tiscali ADSL lines".
Volgens mij komt het doordat BBNED niet meer bestaat... BBNED is een tijd geleden opgekocht door Tele2, deze hebben BBNED sinds een week helemaal ingelijfd. Vanaf nu heet BBNED dus Tele2 Wholesale.

Zie ook https://www.tele2.nl/wholesale/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• esky
timmie1 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 16:04:
[...]
Volgens mij komt het doordat BBNED niet meer bestaat... BBNED is een tijd geleden opgekocht door Tele2, deze hebben BBNED sinds een week helemaal ingelijfd. Vanaf nu heet BBNED dus Tele2 Wholesale.
Het ging mij om de verandering van BBned naar Tiscali, dus eigenlijk van Tele2 naar KPN.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06 08:06
Nog meer mensen die gaan overstappen naar Sparql? Ik heb er toch voor gekozen om het een kans te geven. Heb daarbij duidelijk te horen gekregen dat ik geen nieuw jaar contract aanga dus ik per maand kan opzeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Newjersey schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 09:42:
Nog meer mensen die gaan overstappen naar Sparql? Ik heb er toch voor gekozen om het een kans te geven. Heb daarbij duidelijk te horen gekregen dat ik geen nieuw jaar contract aanga dus ik per maand kan opzeggen.
Ja ik. Ben wel benieuwd of Sparql betere HD heeft dan KPN, anders ben ik alsnog weg naar Ziggo.

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-05 14:48

JDVB

FP ProMod

✅ ⟵ vinkje

crazytaxi819 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:14:
Ga na 8 jaar tweakdsl ook (waarschijnlijk) overstappen, niet omdat de kwaliteit van de lijn niet goed is, maar kostenplaatje. Ik heb nu een tweak adsl 12-24 abonnement en ga (verplicht) naar een andere abonnementsvorm toe. Ik was nu 20,83 euro uit (2 jaar vooruit betaald, 500 euro/24 mnd=20,83 euro). Maar ga straks 25 euro betalen per maand voor 10 mb lijn of 600 euro voor 2 jaar een 25mb lijn (600 euro/24 mnd=25 euro. Toch 17% omhoog. Dus het is duurder en minder lijnsnelheid geworden. Ik heb ze gebeld maar dit is het. Ik dacht dat vaste klanten 'belangrijker' zijn dan nieuwe klanten. Maar niet dus. Ik ga kijken wat ik ga doen. Slikken of overstappen.
In dat geval ga ik ook zeker overstappen.
Ik ben net verhuisd, dat kost 90 euro bij tweak (schandalig).

Maar wat je er voor krijgt is half werk. Ik had een vast IP, dat is niet meer mogelijk.
Ik had een telefoonnummer met kengetal dat bij mijn woonplaats hoort, nu gelooft men niet dat dit oude nummer nog functioneert op mijn nieuwe adres.

Had ik geweten dat dit de elende is die hierbij hoort had ik gewoon een nieuw abbo afgesloten en de oude laten verlopen (dit was bijna ten einde, ook 2 jaar vooruit betaald) aansluitkosten + borg nieuw modem is 15 euro minder dan verhuiskosten :S
Helaas zit ik nu nog iets minder dan anderhalf jaar vast aan een dynamisch IP met prut modem/router waarbij DDNS een ramp is. Zucht.

Ik kan dat wel via mijn synology laten lopen, maar die staat het meest van de tijd te slapen, als het IP dan verandert loopt de synology daar soms dagen achter de feiten aan.

Was hier maarvast glas. (ik kijk geen tv dus is ziggo wat duur)

[Voor 4% gewijzigd door JDVB op 28-05-2014 11:10]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Sinds de WK flink wat storingen op IPTV, nog wat dingen uitsluiten.

[Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 560316 op 15-06-2014 22:52. Reden: Toch nog even wat dingen testen.]

• Newjersey
Iemand al enig bericht over het overgaan naar Sparql? Heb alleen gehoord dat ze mijn aanvraag ontvangen hebben. Als ik het glasvezel topic lees is bijna iedereen al over.. vreemd.

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-05 09:44
Hier ook nog helemaal niks. Ook op mijn tweak staat er nog niks. Ben toch wel benieuwd of wij ook voor 1 juli over gaan, maar ik zie het somber in...
Edit: net even met de helpdesk gebeld. Aanvraag is wel ontvangen en wordt verwerkt. Ze verwachten dat we ook voor 1 juli over gaan. Waarschijnlijk hoeft er bij ons minder te gebeuren dan bij de glasvezel klanten. Op hoop van zegen dan maar!

[Voor 44% gewijzigd door etwintje op 19-06-2014 12:38]

• ddt3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-05 21:25
Ik was altijd erg blij met mijn provider, maar ik vind het nogal droevig hoe door tweak over sparql gecommuniceerd wordt..

Op 23 mei kreeg ik in brief dat het 4 tot 6 weken ging duren maar zeker toch voor 1 juli. (grappige hieraan is: tussen 23 mei en 1 juli zitten minder dan 6 weken). Na mail aan tweak kreeg ik de reactie
Het duurt inderdaad 4 tot 6 weken ongeveer. We hebben echter al onze klanten voor 1 juli
omgezet. Ook uw verbinding. We kunnen onze klanten niet zonder televisie laten zitten.
U ontvangt begin juni de exacte datum van mutatie. Daarna zal de omzetting op korte termijn plaatsvinden.

Gisteren nog maar eens gevraagd, want op 18 juni is wat mij betreft begin juni toch wel voorbij en ik heb nog niks ontvangen. Hun reactie:
Helaas is er momenteel nog geen nieuws over een concrete opleverdatum.
Het is de bedoeling dat u over bent op het nieuwe netwerk/product voor 1 juli 2014.
Zodra wij meer weten omtrent de opleverdatum krijgt u dit ook via een brief te horen.

Maw:. alles moet over 12 dagen geregeld zijn maar we kunnen je vandaag niks vertellen...

• ddt3
etwintje schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:19:
Ze verwachten dat we ook voor 1 juli over gaan.
Verwachten?
En in mail aan mij: "de bedoeling"...

Ik zie het steeds somberder in.. ik kan best zonder TV daar gaat t niet om (kijk eigenlijk amper). Maar de manier waarop dit gebeurt, de manier waarop ik te horen kreeg dat mijn 1 maand geleden afgesloten verlenging van het 2 jaar abonnement niet langer dan een maand zou duren (overigens pas nadat ik daarover mailde want in de "algemene brief waren ze behoorlijk onduidelijk), het wel afschrijven van de eerste termijn..
Onduidelijkheid over wel of niet TV-app, etc etc... pffff

• Newjersey
Ik hoop dat we op tijd over gaan. Ik kijk daadwerkelijk wel veel TV en vriendinlief al helemaal. Die gaat het totaal flippen als er vanaf 1 juli geen tv meer is.. zucht

• ddt3
Newjersey schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:01:
Ik hoop dat we op tijd over gaan. Ik kijk daadwerkelijk wel veel TV en vriendinlief al helemaal. Die gaat het totaal flippen als er vanaf 1 juli geen tv meer is.. zucht
Over 5 dagen is het 1 juli.. heb nog steeds niks gehoord... jij wel?

• Newjersey
Ik heb even een mailtje gestuurd naar Tweak:
Hallo,

Is er inmiddels wat meer bekend wanneer ik hardware ga ontvangen? over 8 dagen is het 1 juli.....

Met vriendelijke groet,
en kreeg het volgende terug:
beste,

We hebben met KPN afgesproken dat alles online blijft voor klanten die migreren.
Uw omzeting zal 1e of 2e week Juli plaatsvinden.

mvg

Walter
Tweak
Even afwachten nog maar dus.... Maar als ik de ervaringen van Sparql lees in het Glasvezel topic denk ik dat we nog maar kort bij tweak blijven. Telfort gaat wel erg aantrekkelijk worden zo...

• ddt3
Op zaterdag kreeg ik dit antwoord van Tweak:
Momenteel is er nog geen migratiedatum voor uw aansluiting bekend. Zodra de migratiedatum bekend is zult u hierover worden geinformeerd.
De benodigde apparatuur ontvangt u enkele dagen voor de migratie.
Dus het lijkt er op dat ik nog iets langer moet wachten...
(wat me vooral zo vreselijk tegenvalt is dat ik steeds naar informatie moet vragen en dat ik dan steeds antwoorden krijg die een week later al niet meer kloppen)

[Voor 21% gewijzigd door ddt3 op 30-06-2014 09:07]

• Newjersey
Ik ben benieuwd of het signaal van de IPTV gewoon gaat doorlopen.. We zullen het zien morgenochtend

• ddt3
Newjersey schreef op maandag 30 juni 2014 @ 09:12:
Ik ben benieuwd of het signaal van de IPTV gewoon gaat doorlopen.. We zullen het zien morgenochtend
Laten we vertrouwen hebben.. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Newjersey
ddt3 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 09:14:
[...]

Laten we vertrouwen hebben.. :P
Hij doet het nog steeds :Y)

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-05 09:44
Heeft iemand eigenlijk al gehoord of de DSL klanten ook een nieuw modem krijgen met dus ook flexpoorten? Lijkt me ideaal, een kabel naar de tv, switch er tussen en zowel stb, mediacenter als blu-ray speler er aan.

Nou van mij mogen ze kalm aan doen, ben er ff een tijdje niet ivm vakantie (lekker handig plannen in vakantietijd), ik lees het naderhand wel weer.

• Newjersey
En.... iemand al wat gehoord? Ik ga denk ik binnenkort de boel maar opzeggen..

• badboynova
hier ook nog verder niks gehoord, na hun laatste onnodige telefoontje ( Tweak:we bellen ivm de komende veranderingen, Ik: heb allang een email bevistiging van jullie gehad ivm wijzigingen Tweak: ................. ooh sorry dan).

Ik ben wel benieuwd als de factuur al veranderd is, of nog steeds de oude is.

• Newjersey
En weer antwoord terug:
Geachte heer,

Helaas op dit moment nog niet.
Wel hebben wij vernomen dat alle lijnen rond de 15e omgezet zou moeten zijn.
Het kan zijn dat er vandaag of maandag contact met u wordt opgenomen voor een afspraak.

Met vriendelijke groet,

Joost
Dus dinsdag zijn alle DSL klanten over op Sparql? :D

• Kird03
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:53
Newjersey schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:10:
En weer antwoord terug:

[...]

Dus dinsdag zijn alle DSL klanten over op Sparql? :D
Volgens de pagina van tweak, zijn per vandaag alle glasvezel klanten over.. waarschijnlijk is je ticket halfgelezen..

Ik heb ook tweak dsl en alle KPN spullen werken nog, en heb nog niets van tweak gehoord. Ik vermoed dat ze eerst alle kinderziektes bij glasvezel er uit halen (gelukkig voor ons DSL gebruikers) en dat we dan gemigreerd worden. Echter zou het fijn zijn als we weten wanneer dit ongeveer gebeurd..

Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW

• timmie1
Sinds een aantal dagen neemt het aantal lijnfouten erg toe. Dit gebeurt vooral 's avonds.
Hij resynct dan meerdere keren tot een veel lagere snelheid. Als ik hem na enen 's nachts handmatig resync, dan komt hij weer op normale profiel.
Tweak zegt niks te kunnen doen en dat het komt door capaciteitstekort in de centrale.
Volgens mij bullsh*t want capaciteit heeft toch niks met je lijnfouten en -snelheid te maken?
Ook nog naar KPN gebeld, die zeggen dat er in de centrale niks aan het handje is. De max snelheid in hun database is wel ineens weer gedaald tot 7Mbit. Ze willen misschien wel kijken of de wijkkast verrot is, alleen moet ik dan betalen omdat ik als een van de enigen op de kast aangesloten ben... -.-"

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

timmie1 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:54:
Sinds een aantal dagen neemt het aantal lijnfouten erg toe. Dit gebeurt vooral 's avonds.
Hij resynct dan meerdere keren tot een veel lagere snelheid. Als ik hem na enen 's nachts handmatig resync, dan komt hij weer op normale profiel.
Tweak zegt niks te kunnen doen en dat het komt door capaciteitstekort in de centrale.
Volgens mij bullsh*t want capaciteit heeft toch niks met je lijnfouten en -snelheid te maken?
Ook nog naar KPN gebeld, die zeggen dat er in de centrale niks aan het handje is. De max snelheid in hun database is wel ineens weer gedaald tot 7Mbit. Ze willen misschien wel kijken of de wijkkast verrot is, alleen moet ik dan betalen omdat ik als een van de enigen op de kast aangesloten ben... -.-"
En zie hier het begin van de vicieuze ADSL cirkel. klanten stappen over door de verminderingen, minder inkomsten , minder geneigd tot verbeteringen, nog meer klanten stappen over etc. etc.

* MegaTronics is blij dat die binnenkort zijn ADSL verbinding vervangt door een glasvezel verbinding.

• timmie1
MegaTronics schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:37:
[...]

En zie hier het begin van de vicieuze ADSL cirkel. klanten stappen over door de verminderingen, minder inkomsten , minder geneigd tot verbeteringen, nog meer klanten stappen over etc. etc.

* MegaTronics is blij dat die binnenkort zijn ADSL verbinding vervangt door een glasvezel verbinding.
Ik hoop niet dat het zo ver zal komen, maar een beetje medewerking zou wel handig zijn. Momenteel werken ze via de telefoon tegen en vinden ze zogenaamd niks slechts op de lijn.

Het is wel jammer dat Tweak geen forum/webcare heeft waarmee ze actief zijn. De grote telco's gaan ze in klantvriendelijkheid voorbij, die hebben dat allemaal wel...

• badboynova
Vandaag mail van tweak gehad.

Geachte klant,

Met deze email willen we u graag een update geven wat betreft het overzetten van uw DSL-lijn inclusief interactieve televisie op het nieuwe netwerk. We kunnen u melden dat de lijnen vanaf de tweede of derde week van augustus zullen worden omgezet. Echter zullen wij niet alle lijnen tegelijkertijd omzetten, maar dit gefaseerd doen. U krijgt van ons nog bericht op welke datum uw lijn precies zal worden omgezet. Op deze datum zal u namelijk uw nieuwe apparatuur moeten aansluiten zodat u onafgebroken van uw diensten gebruik kunt maken.

Ik hoop dat wij u hiermee voldoende hebben geïnformeerd. Mocht u echter nog vragen hebben dan kunt u vanzelfsprekend altijd contact opnemen met onze servicedesk. Deze is op werkdagen bereikbaar van 9:00u tot 21:00u en in het weekend van 12:00u tot 20:00u. U kunt ons telefonisch bereiken op 0900-TWEAKHD (8932543) of per mail op info@tweak.nl.

Met vriendelijke groet,

Mike Koopmans
Marketingmanager

• timmie1
Verandert er ook iets als je alleen ADSL van ze hebt?

timmie1 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 21:31:
Verandert er ook iets als je alleen ADSL van ze hebt?
Lijkt me niet, het gaat alleen om TV
Pagina: 1 ... 50 51 52 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee