[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 49 ... 52 Laatste
Acties:
  • 395.473 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 15:50
Op dit moment heb ik een belbudget abo van KPN en een VDSL abo van Tweak. Als ik via Tweak nummerportering aanvraag van mijn belbudget nummer naar Tweak Voip zegt tweak dan automatisch mijn belbudget abo op? Volgens hun webpagina wel en ik zou dan ook geen kosten voor kaal koper hebben. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
falconxp schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:48:
Op dit moment heb ik een belbudget abo van KPN en een VDSL abo van Tweak. Als ik via Tweak nummerportering aanvraag van mijn belbudget nummer naar Tweak Voip zegt tweak dan automatisch mijn belbudget abo op? Volgens hun webpagina wel en ik zou dan ook geen kosten voor kaal koper hebben. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Een VoIP aanbieder die extra kosten rekent voor een kaal-koper aansluiting snijdt zichzelf in de vingers...
Dat doen ze dus ook niet.

Tegenwoordig zit VoIP inbegrepen bij alle abo's bij tweak, dus ik denk dat het grootste deel van hun klanten op kaal koper zit.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

falconxp schreef op maandag 02 juli 2012 @ 13:48:
Wanneer je, je nummer laat porteren naar Tweak, stopt je KPN abonnement automatisch, en heb je Tweak met VoIP over kaalkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 15:50
thx.

[ Voor 92% gewijzigd door falconxp op 02-07-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:40
Pfffff net weer tweak gebeld omdat ik nog steeds problemen heb met mijn verbinding (pakket verlies, traag/niet laden van site's).

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd heb.
- nieuwe splitter
- nieuwe kabels.
- schone installatie pc.
- verbinding met verschillende systemen getest.
- DLM reset uit laten voeren
- DNS veranderd (google/opendns)
- helpdesk meerdere malen gebeld.
- andere modem aangesloten.

Ik heb nu net mijn oude e-tech modem aangesloten om uit te kunnen sluiten dat het probleem door de Zyxell 2602HW komt.
Volgens de helpdesk kunnen de problemen komen (als deze aan blijven houden) omdat ik in een flat woon waar verschillende mensen ADSL hebben, waar door de koper lijn misschien te belast wordt.
Als de verbinding goed blijft de komende dagen, dan zou ik voor 50 euro een nieuwe modem in bruikleen van hun mogen, maar als de problemen blijven aanhouden dan kunnen ze niks voor mij doen :'( .

Ik hoop echt dat het door de modem komt, anders ben ik toch genoodzaakt om over te gaan naar kabel van UPC wat ik helemaal niet wil :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Als het goed is heeft DSL juist een eigen koperlijn, tot je bij een knooppunt overgaat op glas.

Dus of de glasverbinding is overbelast, omdat er erg veel lijnen op 1 knooppunt zitten (flat).
Of de koperlijnen die door je flat lopen zijn brak. Normaal zou je namelijk een afgescherme (grond)kabel tot je meter kast moeten hebben. Maar het kan ook zijn dat ze in je flat gewoon onafgeschermd koper hebben liggen.
Bij meer dan 100m onafgeschermde kabel kun je snel internet vergeten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
RocketKoen schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:01:
Als het goed is heeft DSL juist een eigen koperlijn, tot je bij een knooppunt overgaat op glas.

Dus of de glasverbinding is overbelast, omdat er erg veel lijnen op 1 knooppunt zitten (flat).
Of de koperlijnen die door je flat lopen zijn brak. Normaal zou je namelijk een afgescherme (grond)kabel tot je meter kast moeten hebben. Maar het kan ook zijn dat ze in je flat gewoon onafgeschermd koper hebben liggen.
Bij meer dan 100m onafgeschermde kabel kun je snel internet vergeten.
Ik woon in een best wel oude flat waar geen glasvezel aanwezig is, en er is in de afgelopen jaren niks veranderd aan de koperen lijn. De problemen zijn pas begonnen nadat tweak eigenlijk is begonnen met alles om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

badboynova schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:28:
Pfffff net weer tweak gebeld omdat ik nog steeds problemen heb met mijn verbinding (pakket verlies, traag/niet laden van site's).

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd heb.
- nieuwe splitter
- nieuwe kabels.
- schone installatie pc.
- verbinding met verschillende systemen getest.
- DLM reset uit laten voeren
- DNS veranderd (google/opendns)
- helpdesk meerdere malen gebeld.
- andere modem aangesloten.

Ik heb nu net mijn oude e-tech modem aangesloten om uit te kunnen sluiten dat het probleem door de Zyxell 2602HW komt.
Volgens de helpdesk kunnen de problemen komen (als deze aan blijven houden) omdat ik in een flat woon waar verschillende mensen ADSL hebben, waar door de koper lijn misschien te belast wordt.
Als de verbinding goed blijft de komende dagen, dan zou ik voor 50 euro een nieuwe modem in bruikleen van hun mogen, maar als de problemen blijven aanhouden dan kunnen ze niks voor mij doen :'( .

Ik hoop echt dat het door de modem komt, anders ben ik toch genoodzaakt om over te gaan naar kabel van UPC wat ik helemaal niet wil :'(
Wellicht is het gewoon je modem die het aan het begeven is, zou mij niks verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

(jarig!)
Retentie 1100 Dagen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 16:26
Weet iemand of het al mogelijk is een ipv6 blok bij TweakDSL aan te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

(jarig!)
Newjersey schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:52:
Weet iemand of het al mogelijk is een ipv6 blok bij TweakDSL aan te vragen?
Kijk hier eens, http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 19:03
Sinds gisteravond ineens een zeer instabiele en trage verbinding.
Het modem heeft vrolijk de juiste verbindingssnelheid, maar de snelheid is tergens langzaam, gemiddeld kom ik niet boven de 100kbit uit... De pingtijden zijn wel redelijk normaal rond de 20 à 30ms.
Ik woon in postcode 6983.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:00

Arno

PF5A

Vandaag gaat de opzegbrief eruit, :w Tweak, welkom glasvezel *O*

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik35
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-01-2023
Weer problemen met webmail? Kan ook mail niet binnenhalen op iPhone of zijn er weer instellingen veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Downloaden van tweaknews is hier ook maar de helft van het kan zijn. Helaas nog geen glasvezel hier, maar ik twijfel niet meer als het hier eindelijk komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Een hele tijd geleden (kan wel een jaar zijn) dien je bij gebruikersnaam je volledige e-mail adres op te geven. Dus rik35@rik35.tweakdsl.nl i.p.v. rik35.
Rik35 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 22:50:
Weer problemen met webmail? Kan ook mail niet binnenhalen op iPhone of zijn er weer instellingen veranderd?

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:32
Sinds vandaag krijg ik sync op mijn nieuw opgeleverde Tweak DSL aansluiting.
Ik heb 50/5 aangevraagd maar ik krijg slechts 30/3 met deze waarden:

noise margin upstream: 29 db
output power downstream: 5 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 11 db
output power upstream: 9 db
attenuation downstream: 21 db
loop length is 870m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 3432 kbps
interleaving delay upstream: 5.50 ms
impulse noise protection upstream: 2.0 symbols
current rate downstream: 33016 kbps
interleaving delay downstream: 15.25 ms
impulse noise protection downstream: 5.1 symbols
attainable rate upstream: 15307 kbps
attainable rate downstream: 51855 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 0 min
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 0
CodeViolations far end: 0
FEC far end: 0
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2

Volgens de attainable rates zou 50/5 prima moeten kunnen maar waarom krijg ik dat dan niet? Zou de lijn onjuist geprojecteerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

je zit op een startprofiel. Gewoon je modem aan laten staan, dan traint hij binnenkort vanzelf sneller in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:32
Dat is dan zeker DLM (net zoals op de lijnen van Telfort) die 1x per dag op basis van de lijn kwaliteit het profiel naar boven of naar beneden bijstelt?

Meteen maar even zoek gegaan op de site van Tweak en het blijkt inderdaad om DLM te gaan:
Waarom is mijn verbinding na oplevering zo traag?

Op vrijwel al onze nieuwe dsl-verbindingen passen wij DLM toe, ook wel 'dynamic line management'. Deze techniek zoekt volledig automatisch naar de ideale snelheid die mogelijk is op uw lijn. Waar voorheen een modem na de eerste keer opstarten vaststelde wat de snelheid zou moeten zijn en deze vervolgens niet aanpaste, begint DLM met een lage snelheid en bouwt het deze in de loop van een week langzaam op. Wanneer de lijn stabiliteit verliest zal DLM automatisch vaststellen wat de hoogste snelheid is die een stabiele lijn oplevert.
Dat wordt dus even een weekje geduldig wachten op wat de snelheid gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Ik heb op dit moment TweakDSL met de 500-voor-2 aanbieding of weet ik hoe het heette. Je moest in 1x €500 dokken en daar kreeg je dan 24 maanden internet voor.

Dat loopt nu in februari af. Wie weet er wat Tweak dan doet? Krijg je een nieuwe aanbieding voor 2 jaar? (ik weet niet zeker of ik dat wil.. nog 2 jaar ADSL?) Of moet je dan over op een van de normale abo's? (10mbit voor €25/maand? Ik heb nu 24 voor €20,83/maand..) En zit ik er bij die laatste dan ook weer een jaar aan vast? Beide opties lijken eigenlijk niet heel erg aantrekkelijk.

Ik zou het liefste hebben dat het doorloopt voor ~€20/maand zonder opzegtermijn, snelheid mogen ze dan ook beperken tot 12 want meer is hier toch onmogelijk. :z Maar dat zal er niet inzitten. :+

[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 11-10-2012 23:36 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

W3ird_N3rd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 23:30:
Ik heb op dit moment TweakDSL met de 500-voor-2 aanbieding of weet ik hoe het heette. Je moest in 1x €500 dokken en daar kreeg je dan 24 maanden internet voor.

Dat loopt nu in februari af. Wie weet er wat Tweak dan doet? Krijg je een nieuwe aanbieding voor 2 jaar? (ik weet niet zeker of ik dat wil.. nog 2 jaar ADSL?) Of moet je dan over op een van de normale abo's? (10mbit voor €25/maand? Ik heb nu 24 voor €20,83/maand..) En zit ik er bij die laatste dan ook weer een jaar aan vast? Beide opties lijken eigenlijk niet heel erg aantrekkelijk.

Ik zou het liefste hebben dat het doorloopt voor ~€20/maand zonder opzegtermijn, snelheid mogen ze dan ook beperken tot 12 want meer is hier toch onmogelijk. :z Maar dat zal er niet inzitten. :+
Je kunt kiezen voor opnieuw 2 jaar voor 20.83 per maand (24mbit) of dat nieuwe abbo voor 25 per maand (10mbit). In beide gevallen 1 maand opzegtermijn. Tegenwoordig is het bij de wet geregeld dat je altijd 1 maand opzeg termijn hebt als je al minimaal een jaar bij een provider hebt gezeten. Wel geldt dat als je kiest voor die 500 euro voor 2 jaar dat ze dan 25 i.p.v. 20.83 per maand berekenen. Als je na 20 maanden opzegt krijg je dus niets terug. Dus als ik jou was: verleng die aanbieding gewoon weer voor 2 jaar, dat doe ik ook steeds. Wel wil ik zelf graag overstappen naar Vdsl van Tweak zodra hier beschikbaar. Glasvezel gaat op korte termijn niet komen in mijn postcodegebied. Wel weet ik zeker dat ik bij Tweak wil blijven, ben er zeer tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

cjdijk schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:20:
[...]

Je kunt kiezen voor opnieuw 2 jaar voor 20.83 per maand (24mbit) of dat nieuwe abbo voor 25 per maand (10mbit). In beide gevallen 1 maand opzegtermijn. Tegenwoordig is het bij de wet geregeld dat je altijd 1 maand opzeg termijn hebt als je al minimaal een jaar bij een provider hebt gezeten. Wel geldt dat als je kiest voor die 500 euro voor 2 jaar dat ze dan 25 i.p.v. 20.83 per maand berekenen.
Dat weet ik zo nog niet. Mijn huidige abo zou namelijk tot 24mbit kunnen (of iig 20, not sure). Het abo van 25 is 10mbit. Dus dan zouden ze €30/maand (huidige kosten voor 25mbit) rekenen.

10mbit of 25mbit maakt voor mij natuurlijk geen moer uit want mijn modem connect op 12mbit en via bijvoorbeeld usenet haal ik er amper 10.
Als je na 20 maanden opzegt krijg je dus niets terug. Dus als ik jou was: verleng die aanbieding gewoon weer voor 2 jaar, dat doe ik ook steeds. Wel wil ik zelf graag overstappen naar Vdsl van Tweak zodra hier beschikbaar. Glasvezel gaat op korte termijn niet komen in mijn postcodegebied. Wel weet ik zeker dat ik bij Tweak wil blijven, ben er zeer tevreden mee.
Ik dacht dat hier wel VDSL mogelijk is, maar het is niet sneller dan ADSL in dit geval. (aangezien het afaik niet in een wijkkast ofzo zit maar alleen in de centrale)

Ben op zich wel tevreden verder met Tweak, maar nu duurder en minder snel.. Vroeger kreeg je altijd sneller internet voor minder geld naarmate de tijd verstreek. ;(

Als Ziggo binnenkort Internet Z1 nog één kleine verhoging wil geven (het zou zomaar kunnen..laatste verhoging was in maart) dan is Ziggo+los usenet abo goedkoper en minstens zo snel.

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 12-10-2012 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Is een overstap naar Telfort Internet Standaard geen optie voor je. VDSL2 met max 30Mb voor 20 euro.
Zelf ben ik nu aan het overstappen van Tweak (ook 2jr abbo) naar Telfort.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 19:51

S913

Abusus non tollit usum

[b]cjdijk schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:20:[/
Je kunt kiezen voor opnieuw 2 jaar voor 20.83 per maand (24mbit) of dat nieuwe abbo voor 25 per maand (10mbit).
In theorie zou het zo moeten werken, bij mij anderhalf jaar geleden werd er nog voor mijn oude 2-jarige abbo verliep en nog voor ik bovenstaande keuze kon maken (twijfelde om weg te gaan) al de eerste keer 250 euro afgeschreven ... Dus zat ik er weer 2 jaar aan vast. Natuurlijk klopte dat van geen kant zoals ze dat deden en had ik het waarschijnlijk wel aan kunnen vechten, maar was toen nog redelijk tevreden en heb het maar zo gelaten .... Achteraf spijt van want in die 2 jaar werd de verbinding steeds trager, instabiel en ben door nalatigheid en door me verkeerd voor te lichten 3 weken uit de lucht geweest.

Mijn abbo loopt nu eind Q1 2013 af, maar deze maand gaat de opzegging per die datum er al uit ... En als het moet nog een paar zodat ze me dit niet weer flikken :P

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan momenteel niet downloaden van Tweaknews. Iemand anders in regio Alkmaar ook last van?
Wil de laatste paar dagen bij Tweakdsl nog even genieten van de news server. Maandag a.s. over naar Ziggo.
Eindelijk van mijn trage download af. Overweeg wel een abbo op Tweaknews overigens.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:36
Geen probleem met Tweaknews hier. Regio Tilburg. Prima abo overigens hoor. Heb ik al jaren. En echt nog NOOIT problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSU_freak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 22:56
Zijn er hier mensen die ook problemen hebben met de ipv6 tunnel van tweak? Bij mij werkt de tunnel al een paar dagen niet, vooral onder Linux is dit erg vervelend omdat hier de timeout zeer hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:09
Meer mensen last van een klapperende verbinding?

Heb de standaard Zyxel al vervangen door een Linksys WAG160 maar dat heeft niet mogen baten.
Maandag maar eens bellen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Hoe betrouwbaar is de helpdesk met doorgeven van snelheden?

Gaan met ons bedrijf verhuizen, hebben nu KPN VDSL, maar die zeggen dat het op nieuwe locatie niet mogelijk is en beter een nieuw abbo ergens anders kunnen regelen.
Telfort postcodecheck geeft 7mbit aan., XS4All zegt 8. Er is daar al een 12mbit lijn, terwijl die provider dat niet aanbied (?), BBned geeft 3000+ meter aan voor centrale.

En bij bellen zeggen ze vrolijk 50Mbit VDSL te kunnen aanbieden en ik weet dat dat een theoretische max is, maar zal het dan ook deels in de buurt komen... of zal het meer richting die 8-12 liggen? Weet niet waar Tweak gebruik van maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Vandread schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:57:
Meer mensen last van een klapperende verbinding?

Heb de standaard Zyxel al vervangen door een Linksys WAG160 maar dat heeft niet mogen baten.
Maandag maar eens bellen vrees ik.
De Zyxel zou het juist beter moeten doen, aangezien die geschikt is voor DLM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Het lijkt erop dat Tweak momenteel problemen heeft. De website doet het niet en news.tweakdsl.nl reageerd ook niet. news.tweaknews.nl doet het nog wel.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:21

The Wizard

Moderator Mobile
Klopt, mijn verbinding (glasvezel) ligt er compleet uit.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 22:35
Hier in dordt ligt glas er ook uit

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 12:56
Hier ook dubbel problemen.
Dordrecht 3315 MK en WK
(huis en kantoor in dezelfde wijk, beide tweak glas blauw)

Het lijkt een routeringsprobleem.
Ik kon een tijd namelijk bijna nergens op, maar google werkte nog wel.... :?

[ Voor 34% gewijzigd door NovapaX op 08-11-2012 09:00 ]

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ook hier ligt mijn tweakDSL verbinding eruit. Oorzaak lijkt bij hun DNS te liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Nee, OpenDNS instellen is geen oplossing. Tevens ligt hier ook de rtv via glas eruit (analoog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
:P Geen van de publieke DNS servers zijn beschikbaar . Lijkt bijna alsof ze afgesloten zijn van het internet. eg maar de peering verbinding of een stroomstoring hebben (vanwege het niet te bereiken van de website)

lang leve het mobiele internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Yep, hier is nu ook alles uit. Wel verbinding met de centrale maar geen IP meer. Helpdesk is trouwens ook niet telefonisch bereikbaar. Nu online via UMTS dongel.

[ Voor 9% gewijzigd door MegaTronics op 08-11-2012 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 12:56
Het primaire probleem lijkt niet de DNS te zijn....
Ik kan namelijk niets meer over mijn verbinding.... ook niet met eigen DNS-server of een andere publieke.

Website is vanaf het grote internet ook niet te bereiken....
Lijkt inderdaad een peering of routing probleem te zijn.

Overigens werkt de TV nog wel (digitaal)

[ Voor 7% gewijzigd door NovapaX op 08-11-2012 09:09 ]

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Nee, die nemen hun eigen telefoon dienst af natuurlijk :p...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:41

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Van Tweak.nl:
Op dit moment kampen wij met een netwerkstoring op één van onze netwerklocaties. Hierdoor is er een onderberking in de dienstverlening van klanten met verbinding via DSL, Glas Blauw en TweakNews.
Wij verwachten dat we deze storing gedurende deze ochtend op kunnen lossen. Onze techneuten zijn inmiddels ter plaatse.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Sinds een kleine 5 minuten weer een IP adres en alles lijkt weer te werken.

[ Voor 26% gewijzigd door MegaTronics op 08-11-2012 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitri
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ook hier problemen geweest (5052 Tilburg), maar het lijkt erop dat ik nu weer internet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:54
Slechte zaak dat ze geen storingsmelding geven als je ze belt. Heb ze 3x gebeld om een vraag te stellen en na de welkomst boodschap wordt meteen opgehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:41

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik kwam niet verder dan "dit gesprek kost 10 eurocent per minuut"

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zondagskindje schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:00:
Ik kwam niet verder dan "dit gesprek kost 10 eurocent per minuut"
0900 alternatieven even doorzoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Internet/ mail ophalen doet t weer behalve versturen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
MegaTronics schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:36:
[...]

0900 alternatieven even doorzoeken :+
Je kan ook gewoon 0800-tweakhd bellen, de helpdesk geeft altijd dat nummer indien jij degene bent die hun zou moeten terugbellen :)

Trouwens, heeft iemand hier al zijn Xbox 360 ontvangen? (van de actie voor nieuwe abonnementen) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-co
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 10:09

M-co

Arf!

Vorige week besloot ik eens gebruik te maken van de opslagruimte (toch mooi 1 gb) die je bij een Tweak account krijgt. Alleen krijg ik het maar niet aan de praat.

Bestanden kunnen wél opgeslagen worden via het creëren van een netwerk verbinding met de Microsoft share / Samba methode, maar via ftp lukte het me simpelweg niet (geprobeerd met zowel firefox fireftp plugin en Filezilla ftp). Geen heel groot probleem, omdat ik dan gewoon de bestanden in de /www/ folder gooi op mn Tweak account. Alleen zijn ze om een of andere reden niet te benaderen via mijnaccount.tweak.nl.

Ik de helpdesk bellen en het probleem uitgelegd en kreeg daarop een mail terug.
Geachte klant,

Onlangs heb ik telefonisch contact met u gehad.
U gaf aan dat u bestanden die op uw domein zijn geplaatst, niet benaderbaar zijn.
Bij navraag blijkt dat het inderdaad niet mogelijk is om bestanden die op uw
domein zijn geplaatst, niet direct benaderbaar zijn via de URL.
Voor meer informatie over hosting verwijs ik u graag naar: http://www.tweak.nl/consument/support/hosting.html

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

Tweak Servicedesk
Sander
Ehm..ok. Waarom zijn de bestanden dan niet benaderbaar? Ik teruggemaild.
Goedenavond,

"Bij navraag blijkt dat het inderdaad niet mogelijk is om bestanden die op uw domein zijn geplaatst, niet direct benaderbaar zijn via de URL"

Dat klopt, u bevestigd daarmee het probleem en geeft mij geen oplossing, behalve een verwijzing naar een pagina waar niet op staat hoe ik dit probleem oplos.
Is de ruimte pertinent niet bereikbaar via een url?
Is de ruimte enkel bedoeld als cloud-based opslagruimte om backups te maken via een file manager?
Is mijn abonnement niet toereikend om gebruik te maken van de webruimte?
Kunt u iets meer informatie geven? Dit is nogal summier.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groeten,

Marco
Kreeg ik dit antwoord:
Geachte klant,

De ruimte is bedoeld voor het hosten van een website en/of voor online opslag van uw bestanden.
Bestanden zijn inderdaad pertinent niet direct bereikbaar via een url.
Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

Tweak Servicedesk
Sander
Dus....de ruimte is o.a. bedoeld voor het hosten van een website...maar zijn niet bereikbaar via een url...wtf? |:(

Kan iemand mij uitleggen hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

M-co schreef op maandag 19 november 2012 @ 22:09:
Vorige week besloot ik eens gebruik te maken van de opslagruimte (toch mooi 1 gb) die je bij een Tweak account krijgt. Alleen krijg ik het maar niet aan de praat.

Bestanden kunnen wél opgeslagen worden via het creëren van een netwerk verbinding met de Microsoft share / Samba methode, maar via ftp lukte het me simpelweg niet (geprobeerd met zowel firefox fireftp plugin en Filezilla ftp). Geen heel groot probleem, omdat ik dan gewoon de bestanden in de /www/ folder gooi op mn Tweak account. Alleen zijn ze om een of andere reden niet te benaderen via mijnaccount.tweak.nl.

Ik de helpdesk bellen en het probleem uitgelegd en kreeg daarop een mail terug.

[...]

Ehm..ok. Waarom zijn de bestanden dan niet benaderbaar? Ik teruggemaild.

[...]

Kreeg ik dit antwoord:

[...]

Dus....de ruimte is o.a. bedoeld voor het hosten van een website...maar zijn niet bereikbaar via een url...wtf? |:(

Kan iemand mij uitleggen hoe dit zit?
Wellicht bedoelen ze dat je wel b.v. zip bestanden kunt plaatsen, maar ze alleen via een html bestand weer kunt downloaden. Hier werkt het in elk geval gewoon prima. Ook heb ik trouwens gebruik gemaakt van de gratis domeinnaam van http://mijnaccount.tweakdsl.nl/ naar http://www.mijnaccount.nl/ Voor het uploaden gebruik ik trouwens wsftppro via ftp.tweakdsl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

cjdijk schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:20:
[...]

Je kunt kiezen voor opnieuw 2 jaar voor 20.83 per maand (24mbit) of dat nieuwe abbo voor 25 per maand (10mbit). In beide gevallen 1 maand opzegtermijn. Tegenwoordig is het bij de wet geregeld dat je altijd 1 maand opzeg termijn hebt als je al minimaal een jaar bij een provider hebt gezeten. Wel geldt dat als je kiest voor die 500 euro voor 2 jaar dat ze dan 25 i.p.v. 20.83 per maand berekenen. Als je na 20 maanden opzegt krijg je dus niets terug. Dus als ik jou was: verleng die aanbieding gewoon weer voor 2 jaar, dat doe ik ook steeds. Wel wil ik zelf graag overstappen naar Vdsl van Tweak zodra hier beschikbaar. Glasvezel gaat op korte termijn niet komen in mijn postcodegebied. Wel weet ik zeker dat ik bij Tweak wil blijven, ben er zeer tevreden mee.
Die 1 maand opzegtermijn kan ik vergeten zo te zien. :(

Heb een brief van Tweak gekregen, uit mijn hoofd heb ik deze opties:

• Niets doen, abo zal automatisch omgezet worden in 25mbit voor €30/maand, maandelijks opzegbaar. Heb ik dus niets aan want ik haal hier maar 10-12mbit. :/

Of ik vul een formulier in waarop de volgende opties staan:

• 10mbit voor €25/maand. Nieuw jaarcontract. :(
• 25mbit voor €30/maand. Nieuw jaarcontract. :(
• 50mbit voor €35/maand. Nieuw jaarcontract. :(
• 25mbit voor 2 jaar voor €600 (€25/maand). Voor €25/maand neem ik toch net zo goed 10mbit? :/
• 50mbit voor 2 jaar voor €700 (€28/maand). Ik haal die snelheden helemaal niet, wat heb ik hieraan? :/
• 10mbit alles-in-1 €35/maand. Nieuw jaarcontract. :(
• 25mbit alles-in-1 €40/maand. Nieuw jaarcontract. :(
• 50mbit alles-in-1 €45/maand. Nieuw jaarcontract. :(
• 25mbit alles-in-1 voor 2 jaar €800 (€33,33/maand)
• 50mbit alles-in-1 voor 2 jaar €900 (€37,50/maand)

Ik wil helemaal geen nieuw jaarcontract. :( En €30/maand betalen voor snelheden die ik helemaal niet haal wil ik ook niet. :( Wil Tweak me nu dwingen om op te zeggen ofzo? Ik ben tevreden over Tweak maar heb het gevoel dat ik weinig keuze heb zo. :/

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 26-11-2012 05:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:00

Arno

PF5A

Als hun zo star zijn, dan ga je toch gewoon? Niemand verplicht je daar te blijven :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

@ W3ird_N3rd

Je kan ook overstappen op Telfort voor 20 euro pm (of 22,50 met bellen), je hebt dan wel weer eenmalig een jaarcontract. Dit abbo geeft indien mogelijk max 30/3 over VDSL2 met een nieuw modem in bruikleen.

Zelf heb ik onlangs mijn 2jaar/500euro-abbo bij Tweak opgezegd (na nu zo'n 6 jaar in totaal), ik ben binnenkort over op het hierboven genoemde abbo bij Telfort. Ik haal nu met ADSL2+ 16Mbit en hoop dat VDSL2 werkt bij mij, maar dat is nog onzeker. Maar het is goedkoper dan het nieuwe tarief bij Tweak (25 euro pm, 600euro/2jaar) en je kan na 1 jaar probleemloos weer weg indien je dat wenst. Bij Tweak zou ik weer 2 volle jaren "vast"-zitten wat ik gewoon niet meer wil.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Arno schreef op maandag 26 november 2012 @ 08:21:
Als hun zo star zijn, dan ga je toch gewoon? Niemand verplicht je daar te blijven :)
Neu klopt. Maar verder is het gewoon prima, en dan gaan ze me dwingen te vertrekken door zo'n stom jaarcontract.

En andere providers hebben zelden een goede nieuwsserver. Toch jammer.

Ik wil benadrukken dat ik het echt flauw vind om iemand die al ruim 7,5 jaar klant is (!) te proberen een nieuw jaarcontract door de strot te duwen!
bitshape schreef op maandag 26 november 2012 @ 09:49:
@ W3ird_N3rd

Je kan ook overstappen op Telfort voor 20 euro pm (of 22,50 met bellen), je hebt dan wel weer eenmalig een jaarcontract. Dit abbo geeft indien mogelijk max 30/3 over VDSL2 met een nieuw modem in bruikleen.
Dat is op zich wel goedkoop, ware het niet dat hier helemaal geen VDSL is te krijgen zover ik heb kunnen vinden en ADSL trained in op ~12mbit (waar na overhead zo'n 10 van overblijft in de praktijk, het is echt exact even snel als mijn 10mbit LAN vroeger. de netwerkkaarten heb ik nog, ze hebben een baard).
Zelf heb ik onlangs mijn 2jaar/500euro-abbo bij Tweak opgezegd (na nu zo'n 6 jaar in totaal), ik ben binnenkort over op het hierboven genoemde abbo bij Telfort. Ik haal nu met ADSL2+ 16Mbit en hoop dat VDSL2 werkt bij mij, maar dat is nog onzeker. Maar het is goedkoper dan het nieuwe tarief bij Tweak (25 euro pm, 600euro/2jaar) en je kan na 1 jaar probleemloos weer weg indien je dat wenst. Bij Tweak zou ik weer 2 volle jaren "vast"-zitten wat ik gewoon niet meer wil.
1 jaar vast wil ik ook niet. En aangezien de aanmelding voor Ziggo TV net de deur uit is omdat Digitenne uiteindelijk toch te beperkt bleek en Ziggo nu een gratis interactieve HD ontvanger gaat opsturen doe ik er denk ik wanneer Tweak afloopt ook maar Ziggo internet bij. Allicht dan nog een Tweaknews abotje er los bij..

Telfort is een strak aanbod als je die 30/3 ook echt kan halen.

Tweak moet misschien die telefonie eens loskoppelen, ik heb het nooit gebruikt en het heeft ook nooit gewerkt.. En ze prijzen zich alleen maar uit de markt zo. Ik ben benieuwd hoe lang Tweak zo nog kan blijven bestaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 26-11-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Als je Ziggo Dig.TV afneemt, dan kan je beter ook je internet bij Ziggo gaan afnemen. Je gaat dan zo naar 40 of 60 Mbit, wat je over KPN-koper (vanaf bepaalde lijnlengte's) nooit kan halen. Ook wordt de snelheid afentoe een stapje verhoogt door Ziggo wat een leuke bijkomstigheid is.
Persoonlijk kijk ik geen TV en heb daarom geen kabel-abbo. Mocht ik juist wel TV willen, zou ik al lang niet meer bij TweakDSL zitten. Ziggo Allinone 60/6 zou het nu dan zijn.

En ja, Tweak DSL prijst zichzelf uit de markt, dat heb ik al met een aardige mejuffrouw van Tweak telefonisch besproken. Glas-abbo's en Usenet ligt hun focus momenteel, wat wel jammer is. Prijstechnisch stap ik over, anders was ik nog wel gebleven.
Als ze in de toekomst een scherp geprijst Internet-only Glas-abbo aan gaan bieden, zou ik het wel weer overwegen, maar in mijn woonplaat ligt nog geen Glas, dus voorlopig is er geen andere keuze dan DSL of Ziggo. En als je geen TV kijkt, blijft alleen DSL over.

[ Voor 39% gewijzigd door bitshape op 26-11-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Deze week ook de bevestiging gekregen dat mijn abonnement na het aflopen van mijn huidige 2 jaar contractsperoide beëindigd wordt ... Op naar Ziggo (verwacht voor die tijd geen fiber in dit 'gehucht')

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

W3ird_N3rd schreef op maandag 26 november 2012 @ 05:41:
[...]

Die 1 maand opzegtermijn kan ik vergeten zo te zien. :(

Heb een brief van Tweak gekregen, uit mijn hoofd heb ik deze opties:

• Niets doen, abo zal automatisch omgezet worden in 25mbit voor €30/maand, maandelijks opzegbaar. Heb ik dus niets aan want ik haal hier maar 10-12mbit. :/

Of ik vul een formulier in waarop de volgende opties staan:

• 10mbit voor €25/maand. Nieuw jaarcontract. :(
• 25mbit voor €30/maand. Nieuw jaarcontract. :(
• 50mbit voor €35/maand. Nieuw jaarcontract. :(
• 25mbit voor 2 jaar voor €600 (€25/maand). Voor €25/maand neem ik toch net zo goed 10mbit? :/
• 50mbit voor 2 jaar voor €700 (€28/maand). Ik haal die snelheden helemaal niet, wat heb ik hieraan? :/
• 10mbit alles-in-1 €35/maand. Nieuw jaarcontract. :(
• 25mbit alles-in-1 €40/maand. Nieuw jaarcontract. :(
• 50mbit alles-in-1 €45/maand. Nieuw jaarcontract. :(
• 25mbit alles-in-1 voor 2 jaar €800 (€33,33/maand)
• 50mbit alles-in-1 voor 2 jaar €900 (€37,50/maand)

Ik wil helemaal geen nieuw jaarcontract. :( En €30/maand betalen voor snelheden die ik helemaal niet haal wil ik ook niet. :( Wil Tweak me nu dwingen om op te zeggen ofzo? Ik ben tevreden over Tweak maar heb het gevoel dat ik weinig keuze heb zo. :/
Misschien heb je me niet goed begrepen, maar als je kiest voor zo'n 1 of 2 jaarcontract ter verlenging van je huidge contract, dan geldt een maand opzegtermijn, dit is bij de wet zo geregeld. Wel rekenen ze bij Tweak het standaard maandtarief wat je terugkrijgt bij vroegtijdig opzeggen. Voorbeeld stel je kiest "25mbit voor 2 jaar voor €600 (€25/maand)" en je zegt na 3 maanden op, dan krijg je €600-3*€30=€510 terug, dus geen €600-3*€25=€525. Want dan gaat Tweak uit van "25mbit voor €30/maand. Nieuw jaarcontract".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

cjdijk schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:39:
[...]

Misschien heb je me niet goed begrepen, maar als je kiest voor zo'n 1 of 2 jaarcontract ter verlenging van je huidge contract, dan geldt een maand opzegtermijn, dit is bij de wet zo geregeld. Wel rekenen ze bij Tweak het standaard maandtarief wat je terugkrijgt bij vroegtijdig opzeggen. Voorbeeld stel je kiest "25mbit voor 2 jaar voor €600 (€25/maand)" en je zegt na 3 maanden op, dan krijg je €600-3*€30=€510 terug, dus geen €600-3*€25=€525. Want dan gaat Tweak uit van "25mbit voor €30/maand. Nieuw jaarcontract".
Ja, precies. Dat heb ik wel begrepen. Maar dat is nu dus op alle fronten nadeliger want veel meer dan 10mbit haal ik niet. Voor €25/maand neem ik dan net zo goed een maandelijks abo. De kans is sowieso best aanwezig dat ik ergens in het komende jaar op zou willen zeggen, tegen €30/maand zou dat me dan sowieso een te duur geintje zijn.

Overigens denk ik dat ze je niet zonder slag of stoot zullen laten gaan als je een handtekening zet voor nog eens 2 jaar. Het is dan geen stilzwijgende verlenging. Je kan volgens mij ook niet voor 2jr bijtekenen bij je GSM-provider met een nieuw toestel en dan na een maand opzeggen, dat zou ook een al te grote loophole zijn. Door echt voor een nieuw contract te tekenen (en dat moet) zit je er vrees ik aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
En TweakDSL licht er weer eens uit (0313)...
Modem bouwt netjes verbinding op, krijgt een IP adres en alles lijkt te werken alleen komt er geen data over de verbinding... *zucht*...

Het is dat KPN de modems zo angstvallig dicht heeft gezet, anders was ik al lang weer terug naar KPN gegaan...

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

golfdiesel schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:14:
En TweakDSL licht er weer eens uit (0313)...
Modem bouwt netjes verbinding op, krijgt een IP adres en alles lijkt te werken alleen komt er geen data over de verbinding... *zucht*...

Het is dat KPN de modems zo angstvallig dicht heeft gezet, anders was ik al lang weer terug naar KPN gegaan...
Hier in Noord-Brabant werkt het wel. Je kan ook een andere DNS proberen, mijn ervaringen met de DNS van Tweak zijn waardeloos.

En kan je met KPN geen normaal ADSL-modem gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
cjdijk schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:39:
[...]

Weet je zeker dat de nieuwe verbinding ADSL is en niet VDSL?
Ik ben hier namelijk ook overgezet van een "20 Mbit" lijn, waar ik intrainde op 13Mbit. Naar een "50Mbit" lijn, en die haalt gewoon de volle 50Mbit.

50Mbit over ADSL (2) kan sowieso niet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
W3ird_N3rd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:30:
[...]

Hier in Noord-Brabant werkt het wel. Je kan ook een andere DNS proberen, mijn ervaringen met de DNS van Tweak zijn waardeloos.

En kan je met KPN geen normaal ADSL-modem gebruiken?
Nee, bij internet plus bellen krijg je een modem waar je helemaal niets mee kan, zelfs port forwarding is bij sommige van de geleverde modems niet of nauwelijks werkend te krijgen. Toen ik nog kaal ADSL had zonder geintegreerde telefonie was het bij KPN nog wel mogelijk om het modem transparant open te zetten naar je eigen router, maar of dat nog steeds kan?

Ik merk nu dat de verbinding er af en toe wel is en dan weer weg, heel irritant... zit nu thuis te werken over VPN dus dat is feest... Nu maar de UMTS verbinding van de laptop open gezet, dan kan ik in ieder geval verder werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

golfdiesel schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:26:
[...]

Nee, bij internet plus bellen krijg je een modem waar je helemaal niets mee kan, zelfs port forwarding is bij sommige van de geleverde modems niet of nauwelijks werkend te krijgen.
Wat ik eigenlijk bedoelde: kan je de experiabox of wat voor brol je ook krijgt niet gewoon in de vuilbak steken en je eigen modem aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
W3ird_N3rd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:27:
[...]

Wat ik eigenlijk bedoelde: kan je de experiabox of wat voor brol je ook krijgt niet gewoon in de vuilbak steken en je eigen modem aansluiten?
Nee, dat kan niet helaas. Om veiligheidsredenen wil KPN dat niet zeggen ze...
Dat was één van de redenen dat ik naar Tweak ben gegaan omdat ik daar gewoon in plaats van de meegeleverde Zyxel gewoon een Fritz!Box kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Morgen wordt mijn verbinding over gezet naar VDSL, ik ben heel erg benieuwd als dat goed gaat.
Hopelijk is het geen voor teken geweest dat ik twee modems toe gestuurd heb gekregen, en geen enkele media box voor de tv's.

Update

De oplevering is goed gegaan, en de lijn is een heel stuker beter dan de ADSL lijn.
Er is ook 1 van de 2 media boxen geleverd.

[ Voor 24% gewijzigd door badboynova op 08-12-2012 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperT130
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-08 13:21
Afgelopen vrijdagochtend overgezet van ADSL2+ (12MBit) naar VDSL2 50MBit bij Tweak. Ik ben (wel) gegaan voor 2 jaar a €700,- Helaas krijgt mijn modem geen ip-adres :(
Bellen met de helpdesk; de eerste 2 medewerkers verdachten mijn FritzBox 7390 als veroorzaker... niet dus, dat pracht apparaat draait al tijden prima. 3e keer bellen en 1 dag verder ziet de helpdesk medewerker dat KPN de order niet volledig heeft afgehandeld. Mijn lijn is wel omgezet maar nog niet geactiveerd :'( Tot op heden, 2 werkdagen en een weekend verder nog steeds geen IP-adres...Inmiddels trained mijn modem keurig in op 52000/5000Kbs, de lijn zelf is dus prima in orde.

Heeft iemand hier ook een dergelijk ervaring?

Update: vanavond 25-2 weer gebeld: medewerker ziet niets van een nog niet volledig afgehandelde order, nu static ip op mijn mac adres ingesteld, zonder resultaat. Oh ja, ze (kpn) hebben nu ook een algemene storing waardoor er geen ip-adressen worden uitgedeeld en nee, daarvan maakt Tweak geen melding op de website...

[ Voor 24% gewijzigd door SuperT130 op 25-02-2013 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

SuperT130 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 17:01:
Afgelopen vrijdagochtend overgezet van ADSL2+ (12MBit) naar VDSL2 50MBit bij Tweak. Ik ben (wel) gegaan voor 2 jaar a €700,- Helaas krijgt mijn modem geen ip-adres :(
Bellen met de helpdesk; de eerste 2 medewerkers verdachten mijn FritzBox 7390 als veroorzaker... niet dus, dat pracht apparaat draait al tijden prima. 3e keer bellen en 1 dag verder ziet de helpdesk medewerker dat KPN de order niet volledig heeft afgehandeld. Mijn lijn is wel omgezet maar nog niet geactiveerd :'( Tot op heden, 2 werkdagen en een weekend verder nog steeds geen IP-adres...Inmiddels trained mijn modem keurig in op 52000/5000Kbs, de lijn zelf is dus prima in orde.

Weet je zeker dat je modem goed is geconfigureerd voor VDSL? Anders ff de Zyxel 2812 aansluiten, als je die hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

SuperT130 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 17:01:
Niet met dit specifieke probleem, maar wel met Tweak die de schuld geeft aan KPN: ik heb 3 weken zonder internet en telefonie gezeten ...

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperT130
Dj-sannieboy schreef op maandag 25 februari 2013 @ 18:21:
[...]

Weet je zeker dat je modem goed is geconfigureerd voor VDSL? Anders ff de Zyxel 2812 aansluiten, als je die hebt.
Tja, ik heb geen Zyxel bijbesteld (spijtspijt) dus die aansluiten gaat niet.
Dit staat er op de website:
VPI  0
VCI 34
Encapsulation ENET ENCAP
Multiplex LLC
ATM QoS-type UBR
Alleen VPI/VCI zijn duidelijk op de fritzbox, overige niet. Ook 1483 bridged (zegt helpdesk steeds) vindt je niet terug. Fritzbox heeft gewoon 1 bridged setting wat vermoedelijk 1483 is, overige 3 opties zijn routed waarbij je een ip adres moet opgeven.

Als iemand een Fritzbox 7390 op een Tweakdsl lijn heeft hangen dan hoor ik heel graag hoe deze geconfigureerd is. Helpt mij ook weer richting de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Dit al geprobeerd?

https://forum.telfort.nl/...sl-fritzbox-7390-a-25499/

Heb je geen optie:
No account information required (in accordance with RFC 1483 / RFC 684)?
Encapsulation ENET ENCAP
Die is volgens mij niet goed en moet echt op RFC 1483 Bridged.

[ Voor 50% gewijzigd door knakworst op 25-02-2013 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperT130
knakworst schreef op maandag 25 februari 2013 @ 21:50:
Dit al geprobeerd?
https://forum.telfort.nl/...sl-fritzbox-7390-a-25499/
Heb je geen optie:
No account information required (in accordance with RFC 1483 / RFC 684)?
[...]
Die is volgens mij niet goed en moet echt op RFC 1483 Bridged.
Hij staat precies als in: http://www.callvoip.nl/technotes/voip_fritz_als_modem_telfort.pdf
Moet volgens mij goed zijn.
Ik zie geen andere optie dan Tweak een Zyxel laten opsturen en dan constateren dat het nog niet werkt... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 20:28
Deze week wordt de DSL van Tweak geactiveerd, dit zal hier voorlopig als backup voor Docsis blijven draaien. Mijn vraag aan alle Tweakers hier: is het een beetje stabiel? Hoe is de ping normaal?
Veel overboeking?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperT130
En dan hierbij de bizarre uitkomst van mijn Tweak VDSL2 problemen (i.c.m. mijn eigen Fritz!Box 7390) :

Naar aanleiding van de reacties van DJ-sannieboy en knakworst ( _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ ) heb ik mijn config vergeleken met die van het Telfort forum: http://home.telfort.nl/webcare/firmw...9.04.86.export , waarbij me opviel dat hierin een VLAN ID staat geconfigureerd, iets wat volgens de Tweak Helpdesk echt niet nodig is. Daarop heb ik de in mijn Fritz!Box 7390 voorgeconfigureerde provider Telfort gekozen, waarna ik direct een IP-adres kreeg!!! Omdat ik na 4 dagen frustratie natuurlijk wel wilde weten wat de werkende config is heb ik de Telfort config uitgelezen. Wat schetst mijn verbazing: zowel vpi/vci en vlan id komen niet overeen met wat de Tweak helpdesk en website mij al dagen op het hart drukken |:( 8)7 |:(
De werkende instellingen zijn:
VPI 1
VCI 32
VLAN ID 34
Wie het en/of Tweak snapt mag het zeggen, het kleine beetje vertrouwen in het kennis&organisatie niveau van de Tweak helpdesk wat ik nog had is nu in ieder geval voorgoed verdwenen!

Ter info, verder staat natuurlijk bij "Account Information" required op "No" en staat bij "Encapsulation" "Bridged (Routed Bridge Encapsulation)" geselecteerd met DHCP aan en host name niet ingevuld.

[ Voor 3% gewijzigd door SuperT130 op 28-02-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

0/34 is voor ADSL, VDSL gebruikt blijkbaar andere instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperT130
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 00:03:
0/34 is voor ADSL, VDSL gebruikt blijkbaar andere instellingen.
Tja, niet onlogisch. Wel onlogisch dat m'n provider dat zelf niet schijnt te weten :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

0/34 is inderdaad voor ADSL. Geloof dat ergens eerder in dit topic ook een VDSL config is gepost. Goed dat het uiteindelijk is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zucht, gisteren is mijn vaste IP adres omgezet naar een nieuw adres. Op zich geen probleem, echter ben ik al een dag bezig om de bijbehorende ReverseDNS ook mee te krijgen. De helpdesk heeft het alleen over DHCP leases en dat het goed zou moeten gaan bij een renewal. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Iemand een idee waar ik de modeminstellingen voor ADSL van Tweak/Cambrium kan vinden?
Zodat ik mijn eigen modem kan configureren vóór activatie
Op de site op het eerste gezicht niks kunnen vinden.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 16:26
Weet iemand of het bij tweak mogelijk is een 2e ipv4 adres aan te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:30

Freakie1NL

Grote Baas

Ja hoor, lekker zaterdag avond helpdesk dicht heb ik het volgende:

Ben donderdag overgegaan van 2-in-1 naar 3-1. Zag het mailtje dat, dit gelukt was vandaag pas. Vandaag kwam ook de aardige postbode de TV Decoder brengen. Hup even aansluiten, HDMI in de versterker en gaan met de banaan. Alleen dat lukte niet zomaar. Blijf Fout 14 krijgen. Internet word ik niet wijzer van want dan gaat het over de KPN Experiasucks en ik heb de P-2812HNU-F1 van ZyXel. IpTV moet daarop werken weet ik uit ervaring.

Dit is wat bij System Info staat.

Host Name: router
Model Name: P-2812HNU-F1
MAC Address: cc:5d:4e:17:4d:60
Firmware Version: V3.11(TUE.5)-2_20130307
WAN 1 Information: (ADSL)
- Mode: EoA
- IP Address: 84.245.44.
- IP Subnet Mask: 255.255.255.0
- Gateway: 84.245.44.1
- DNS Servers: 82.197.196.182,82.197.196.183
WAN 2 Information: (IPTV_ADSL)
- Mode: Bridge
- IP Address:
- IP Subnet Mask:
- Gateway:
- DNS Servers:

DSL kabel voor Decoder zat in Ethernet 3, maar verplaatsen naar 4 of 1 help niets. Volgens KPN handleiding hoor hij in 3 te zitten maar nogmaals dat gaat dus over de Experia.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Freakie1NL schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 22:54:
Ja hoor, lekker zaterdag avond helpdesk dicht heb ik het volgende:

Ben donderdag overgegaan van 2-in-1 naar 3-1. Zag het mailtje dat, dit gelukt was vandaag pas. Vandaag kwam ook de aardige postbode de TV Decoder brengen. Hup even aansluiten, HDMI in de versterker en gaan met de banaan. Alleen dat lukte niet zomaar. Blijf Fout 14 krijgen. Internet word ik niet wijzer van want dan gaat het over de KPN Experiasucks en ik heb de P-2812HNU-F1 van ZyXel. IpTV moet daarop werken weet ik uit ervaring.

Dit is wat bij System Info staat.

Host Name: router
Model Name: P-2812HNU-F1
MAC Address: cc:5d:4e:17:4d:60
Firmware Version: V3.11(TUE.5)-2_20130307
WAN 1 Information: (ADSL)
- Mode: EoA
- IP Address: 84.245.44.
- IP Subnet Mask: 255.255.255.0
- Gateway: 84.245.44.1
- DNS Servers: 82.197.196.182,82.197.196.183
WAN 2 Information: (IPTV_ADSL)
- Mode: Bridge
- IP Address:
- IP Subnet Mask:
- Gateway:
- DNS Servers:

DSL kabel voor Decoder zat in Ethernet 3, maar verplaatsen naar 4 of 1 help niets. Volgens KPN handleiding hoor hij in 3 te zitten maar nogmaals dat gaat dus over de Experia.
STB moet op poort 4 worden aangesloten sinds een bepaalde firmware update van de ZyXEL. (Dit kun je ook zien in de configuratie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Is er ook een andere modemprofiel dan bridged mogelijk?
Ik krijg nl. hele rare fouten en disconnects met dit profiel.
Ook krijgen bijna alle apparaten een ip van Cambrium, behalve één en die kan dan gelijk niet op internet...
Dit bij allebei mijn modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

timmie1 schreef op zondag 21 april 2013 @ 12:44:
Is er ook een andere modemprofiel dan bridged mogelijk?
Ik krijg nl. hele rare fouten en disconnects met dit profiel.
Ook krijgen bijna alle apparaten een ip van Cambrium, behalve één en die kan dan gelijk niet op internet...
Dit bij allebei mijn modems.
Modem hoort gewoon in routing mode te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Dj-sannieboy schreef op zondag 21 april 2013 @ 10:42:
[...]

STB moet op poort 4 worden aangesloten sinds een bepaalde firmware update van de ZyXEL. (Dit kun je ook zien in de configuratie.)
Mwha in 4 blijf ik error 14 krijgen. Melding dat er een DHCP apparaat aan mijn router hangt, Dat is niet het geval, voor de zekerheid even Wifi uitgedaan en alle andere LAN's los gehaald, en blijft fout 14 geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Dj-sannieboy schreef op zondag 21 april 2013 @ 13:09:
[...]

Modem hoort gewoon in routing mode te staan.
Deze opties heb ik als profielen:

Bridge (Met/zonder actieve DHCP-server)
Routed PPPoA
Routed PPPoE

Bij Routed PPoA/E moet ik een gebruikersnaam + wachtwoord invullen. Deze heb ik alleen niet...
De optie DHCP-server inschakelen bij profile Bridge doet helemaal niks. Ik krijg alsnog een ip toegewezen in de 217. range en rare disconnects.

Ik heb die problemen overigens op alle 3 modems die ik aan heb gesloten

[ Voor 8% gewijzigd door timmie1 op 21-04-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Freakie1NL schreef op zondag 21 april 2013 @ 13:47:
[...]

Mwha in 4 blijf ik error 14 krijgen. Melding dat er een DHCP apparaat aan mijn router hangt, Dat is niet het geval, voor de zekerheid even Wifi uitgedaan en alle andere LAN's los gehaald, en blijft fout 14 geven.
Wellicht is TV nog niet geprovisioned op je lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

timmie1 schreef op zondag 21 april 2013 @ 14:26:
[...]

Deze opties heb ik als profielen:

Bridge (Met/zonder actieve DHCP-server)
Routed PPPoA
Routed PPPoE

Bij Routed PPoA/E moet ik een gebruikersnaam + wachtwoord invullen. Deze heb ik alleen niet...
De optie DHCP-server inschakelen bij profile Bridge doet helemaal niks. Ik krijg alsnog een ip toegewezen in de 217. range en rare disconnects.

Ik heb die problemen overigens op alle 3 modems die ik aan heb gesloten
Weet niet wat voor modem je hebt, maar je moet 'm instellen op routing. (RFC1483) Zie voor overige instellingen: http://www.tweak.nl/consument/dsl/faq.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Dj-sannieboy schreef op zondag 21 april 2013 @ 15:05:
[...]

Dat ook niet, kreeg donderdag al een mail dat het naar 3 in 1 gaan goed was gegaan. Ook zie ik in mijn router vermeldingen naar IPtv. Morgen dan toch maar even de helpdesk bellen, want de brief met pincode heb ik ook nog niet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Dj-sannieboy schreef op zondag 21 april 2013 @ 15:05:
[...]

Achteraf bleek dit inderdaad het geval. Heel raar want ik het al een mailtje gehad dat alles geactiveerd was. Maar na telefonische contact dat ik het niet werkend kreeg kwam ik er achter dat het pas sinds vrijdag actief is. Kijk dan ook sinds vrijdag itv. Hiervoor nog analoge kabel (deze is nooit gedeactiveerd dus nog steeds actief, terwijl ik al heel wat jaren geen abbo meer heb). Zojuist 1 op 1 kunnen vergelijken en daarna ook nog de HD kanalen. En inderdaad flink verschil al vind ik het verschil tussen normaal ipv of HD ipv tv op mijn 40inch eerlijk gezegd nauwelijks merkbaar.

Wat wel vreemd is:
Had hiervoor een 20 mb/s aansluiting waarbij ik maar zo'n 11mb/s haalde in praktijk (centrale plusminus 800 meter verderop). Wilde eerst voor een 50mb/s 3 in 1 gaan maar postcode check wees uit dat het max 14 mb/s zou bedragen. Kwam dus enigszins overeen met mijn ervaring van 11 mb/s. Dus besloten om een 25 mb/s abbo af te sluiten, haal ik dus sinds vrijdag een dikke 22 a 21 mb/s over usenet. Had het eerst niet door, totdat ik zag hoe snel newsleecher klaar was. Daarna speedtest gedaan en op 21.8 mb/s uitgekomen.

Vandaag nogmaals postcode check gedaan en nu staat er 16 mb/s vermeld. 2 mb/s hoger dan eerst maar nog altijd minder dan ik daadwerkelijk ontvang. Iemand enig idee waarom ik nu bijna dubbele snelheid ontvang terwijl mijn lijn 'maar' 5mb/s sneller is?????

*EDIT*
Zie in de Zyxel dat ik nu VDSL2 ontvang ipv ADSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Dj-sannieboy schreef op zondag 21 april 2013 @ 15:10:
[...]

Weet niet wat voor modem je hebt, maar je moet 'm instellen op routing. (RFC1483) Zie voor overige instellingen: http://www.tweak.nl/consument/dsl/faq.html
Die optie is raar maar waar, alleen beschikbaar in de PPPoA/E profielen.
Modem overigens een Speedtouch 716.

Overigens nog een vraag:
Volgens postcodechecks kan ik max 9Mbit halen. Volgens modem 12Mbit.
Ik las gisteren wel dat Speedtouches niet de max uit de lijn halen, dus als
ik een nieuw modem neem, kan het dan nog beter worden?
Lijnlengte volgens BBNED 3500 meter, snelheidsindicatie BBNED 2-8Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

timmie1 schreef op zondag 28 april 2013 @ 16:32:
[...]

Die optie is raar maar waar, alleen beschikbaar in de PPPoA/E profielen.
Modem overigens een Speedtouch 716.

Overigens nog een vraag:
Lijnlengte volgens BBNED 3500 meter, snelheidsindicatie BBNED 2-8Mbit.
Volgens mij is die optie bij deze speedtouch alleen beschikbaar via de configuratie wizard op de CD. Is volgens mij ook wel van het internet te plukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

timmie1 schreef op zondag 28 april 2013 @ 16:32:
Overigens nog een vraag:
Ik had een Speedtouch (ook een 716) en haalde 11 of 12mbit ofzo. Dat zakte langzaam over een periode naar 10. Toen kocht ik een Fritzbox. Haalde ik 11 of krap 12. Praktijksnelheid 10. Praktijksnelheid Speedtouch weet ik niet meer.

Het kan een verschil maken maar het is imho niet de moeite om een nieuw modem voor te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Nu heb ik het standaard 3 in 1 pakket van Tweak dwz Zyxel router P-2812HNU-F1 plus KPN tv decoder. Nu bel ik ook over VOIP waarbij mijn telefoon nog analoog is verbonden met een kabel die naar de VOIP van de Zyxel gaat.

Nu vroeg ik mij af of er software was, welke ik (liefts via de router, anders een pc) kan laten draaien waardoor ik alle VOIP gesprekken op kan nemen? Ik ben wel enorm veel software tegen gekomen maar dat is allemaal server based

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Freakie1NL schreef op zondag 28 april 2013 @ 15:46:
[...]

Achteraf bleek dit inderdaad het geval. Heel raar want ik het al een mailtje gehad dat alles geactiveerd was. Maar na telefonische contact dat ik het niet werkend kreeg kwam ik er achter dat het pas sinds vrijdag actief is. Kijk dan ook sinds vrijdag itv. Hiervoor nog analoge kabel (deze is nooit gedeactiveerd dus nog steeds actief, terwijl ik al heel wat jaren geen abbo meer heb). Zojuist 1 op 1 kunnen vergelijken en daarna ook nog de HD kanalen. En inderdaad flink verschil al vind ik het verschil tussen normaal ipv of HD ipv tv op mijn 40inch eerlijk gezegd nauwelijks merkbaar.

Wat wel vreemd is:
Had hiervoor een 20 mb/s aansluiting waarbij ik maar zo'n 11mb/s haalde in praktijk (centrale plusminus 800 meter verderop). Wilde eerst voor een 50mb/s 3 in 1 gaan maar postcode check wees uit dat het max 14 mb/s zou bedragen. Kwam dus enigszins overeen met mijn ervaring van 11 mb/s. Dus besloten om een 25 mb/s abbo af te sluiten, haal ik dus sinds vrijdag een dikke 22 a 21 mb/s over usenet. Had het eerst niet door, totdat ik zag hoe snel newsleecher klaar was. Daarna speedtest gedaan en op 21.8 mb/s uitgekomen.

Vandaag nogmaals postcode check gedaan en nu staat er 16 mb/s vermeld. 2 mb/s hoger dan eerst maar nog altijd minder dan ik daadwerkelijk ontvang. Iemand enig idee waarom ik nu bijna dubbele snelheid ontvang terwijl mijn lijn 'maar' 5mb/s sneller is?????

*EDIT*
Zie in de Zyxel dat ik nu VDSL2 ontvang ipv ADSL
Jij haalde met ADSL vrijwel dezelfde snelheid als ik momenteel heb met ADSL. Zelf overweeg ik ook om over te stappen naar VDSL2 zodra hier beschikbaar. Mijn huidige 2 jarige contract loopt pas in januari af. Ik ben vooral benieuwd naar jouw uploadsnelheid, die jij nu haalt met VDSL2. Als dat ook enorm hoger is ga ik wellicht al eerder overstappen. Bij ADSL is de maximale upload 1mb/s. VDSL zou tot maximaal 4mb/s moeten kunnen. En even over jouw vraag, wellicht loopt de postcodecheck achter de feiten aan. Wat ik weet is dat KPN momenteel druk bezig is om hier en daar extra tussencentrale's te plaatsen, om overal in Nederland hogere VDSL snelheden te kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Dj-sannieboy schreef op zondag 28 april 2013 @ 22:12:
[...]

Volgens mij is die optie bij deze speedtouch alleen beschikbaar via de configuratie wizard op de CD. Is volgens mij ook wel van het internet te plukken.
Bedankt voor de info, heb inmiddels een zilveren Ex-KPN ExperiaBox (Siemens Gigaset) opgeduikeld.
Deze doet nu keurig z'n werk, zolang ik nog op ADSL blijf sukkelen...

Een vraag alsnog over het beleid wat betreft snelheid van Tweak.
Ik hoor nu 1MB/s te krijgen, modem traint in op 8054/1023, Max attainable rate 12010/1023.
Krijg maar met veel moeite max 700 KB/s binnen. Hoort dat zo, maw cappen ze snelheid of is mijn lijn te slecht?

Klantenservice zegt nu ziets als "we zien niets ongewoons, dus doen we niks. Case closed..."

[ Voor 8% gewijzigd door timmie1 op 24-05-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

timmie1 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:04:
[...]

Bedankt voor de info, heb inmiddels een zilveren Ex-KPN ExperiaBox (Siemens Gigaset) opgeduikeld.

Ik hoor nu 1MB/s te krijgen, modem traint in op 8054/1023, Max attainable rate 12010/1023.
Krijg maar met veel moeite max 700 KB/s binnen. Hoort dat zo, maw cappen ze snelheid of is mijn lijn te slecht?

Klantenservice zegt nu ziets als "we zien niets ongewoons, dus doen we niks. Case closed..."
Je modem ondersteund waarschijnlijk geen DLM. Tweak doet sowieso niet aan cappen van je snelheid.

[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 24-05-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:10:
[...]

Je modem ondersteund waarschijnlijk geen DLM. Tweak doet sowieso niet aan cappen van je snelheid.
Dat zou vreemd zijn, want het is hetzelfde op nog 4 andere modems...
Tenzij die ook allemaal te oud zijn... :/

En kun je dat even uitleggen, hoe het kan dat DLM dan mijn snelheid naar beneden haalt(zonder dat current rate verandert?)?
Ik heb altijd nl vast 8024/1023 als overdrachtssnelheid...

[ Voor 27% gewijzigd door timmie1 op 24-05-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 22:06
timmie1 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:04:
[...]

Bedankt voor de info, heb inmiddels een zilveren Ex-KPN ExperiaBox () opgeduikeld.

je hebt gewoon met meerdere factoren te maken. de kwaliteit van de koperlijn en de afstanden tot aan de centrale,
max is die 12.010/1023 dat wilt niet in alle gevallen alles zeggen. hoe vaker je modem reset geeft hoe lager je waarde wordt. daarnaast kan je 12010/1023 halen maar als daarop modem niet stabiel loopt gaat die stapje terug net zolang die lijn stabiel is en dan kom uit uit om 8054/1023. met alle overhead enz en ppp tunnel dan is 700kb per sec redelijk netjes al had die wat hoger mogen zitten.

Siemens gigaset boxen kom ik regelmatig tegen die het aan begeven zijn wegens ouder dom.
hou dat wel in je achterhoofd dat die met de tijd het kan begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

cjdijk schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:43:
[...]

Jij haalde met ADSL vrijwel dezelfde snelheid als ik momenteel heb met ADSL. Zelf overweeg ik ook om over te stappen naar VDSL2 zodra hier beschikbaar. Mijn huidige 2 jarige contract loopt pas in januari af. Ik ben vooral benieuwd naar jouw uploadsnelheid, die jij nu haalt met VDSL2. Als dat ook enorm hoger is ga ik wellicht al eerder overstappen. Bij ADSL is de maximale upload 1mb/s. VDSL zou tot maximaal 4mb/s moeten kunnen. En even over jouw vraag, wellicht loopt de postcodecheck achter de feiten aan. Wat ik weet is dat KPN momenteel druk bezig is om hier en daar extra tussencentrale's te plaatsen, om overal in Nederland hogere VDSL snelheden te kunnen leveren.
Gemiddeld pak ik volgens Speedtest nu d: +- 20 mb/s (uitlopers naar 22 mb/s en downers naar 18 mb/s) upload zeer consistent: 1.78 mb/s

Dit was: d: +- 11,5 mb/s en up: 0.85 mb/s

Komt dus percentueel gezien flink wat bij de upload maar in de buurt van 4 mb/s kom ik bij lange na niet.

Pagina: 1 ... 49 ... 52 Laatste