[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 51 52 Laatste
Acties:
  • 395.363 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:09
Weet iemand wat de laatste versie van de firmware is voor de P-2812HNU-F1 (VDSL) welke ingebruik is bij Tweak?

Ik heb mijn modem een lange tijd in bridge mode gehad i.v.m. redundante internet ontsluiting thuis via een Draytek 2920.

Firmware op mijn modem : V3.10(TUE.4)-20120702

Ik heb de modem al een paar weken in router mode staan maar nog steeds geen nieuwe firmware binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:40
2 maanden geleden een aanbieding gekregen om naar 50mbit abo te gaan. Na weken niks te horen heb ik zelf maar eens contact opgenomen en toen werd er mij verteld dat ze ermee bezig waren.... Vervolgens niks meer vernomen.

Kom nu na een paar dagen Ardennen weer terug thuis en heb geen internet maar wel een knipperend dsl lampje. Na modem paar keer gereset te hebben maar gebeld met de servicedesk, en jawel hoor, 2 dagen geleden op vrijdag is de dsl lijn overgezet naar een ander lijn type. Na enige minuten wachten verteld de medewerker mij dat het modem morgen (op maandag, dat is dan al 4 dagen later) opgestuurd gaat worden. Wat een werkproces is dat? Op vraag of het modem per koerier gestuurd kon worden werd een beetje lacherig gedaan, ik kon er wel zelf omkomen. Maar Almere is voor mij ruim 200km. Zelfs na aangeven dat ik internet voor mijn werk nodig heb was er nog niks te regelen.

Na jarenlang probleemloos tweak internet is dit toch wel een domper, een klein excuusje kon er nog net vanaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:08
Ik heb vanavond behoorlijke snelheidsproblemen. Ik haal met veel moeite nauwelijks de 5Mbit en als ik dat haal, heb ik een ping van 800ms.

Toevallig een storing bekend?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
The story continues...

Maandag kwam ik er ook achter dat ze een dubbel abonnement aanrekenen alvast, dus betaal nog oude en al voor nieuwe terwijl ik geen internet heb. Volgende maand storten ze terug, dat ga ik dan maar goed in de gaten houden.

Nu vandaag maar eens gebeld, nog steeds geen modem ontvangen, het zou maandag verstuurd zijn. Ook dat is mislukt, ze sturen het vandaag dan maar op... Wat een service...

Benieuwd hoe ze dit gepruts gaan compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-07 08:14
Vandaag eindelijk weer post van Tweak gehad, per 21-8-2014 gaat mijn lijn eindelijk omgezet worden en heb ook gelijk al de inlog gegevens van ze gehad. nu hopen dat het omzetten van de lijn vlekkenloos gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:07
Gisteren de opzegging te deur uit gedaan.

Bericht vanuit Tweak dat per 1 juli de diensten stopgezet zouden worden. Je moest als klant zelf aangeven te willen overstappen. Ik heb aangegeven per 1 juli slecht internet en bellen te willen gebruiken. Dit was op 2 juni. Op 20 juni een factuur met alles-in-1 + extra tv diensten voor de maand juli. Wederom contact gelegd ivm foute factuur bij omzetten abo. Helaas bleek op 20 juli deze weer fout te zijn. Ondanks de toezegging dat er een credit factuur opgemaakt zou worden. Afgelopen week meermaals contact. Op het einde blijkt dat ze geen datum hadden vastgelegd en ik daarom maar moest blijven betalen. Ondanks dat alle apparatuur retour is gezonden. Ik kom met de "servicedesk" geen steek verder.

Gelukkig heb ik sinds 1 juli een stabiele kabel aansluiting en daar ga ik dan ook gebruik van maken per 1 september. De verbinding van Tweak is ok. De servicedesk om te huilen. En de administratie? Welke? Ze lijken alleen te kunnen incasseren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Morgen de 21ste, de datum waarop mijn lijn omgezet gaat worden ( als het goed is).

Vandaag de 20ste: no modem Check, no tv kastjes checked, benieuwd wat de dag van morgen gaat brengen "internet en tv, of een groot zwart gat"

glas is blijkbaar belangrijker dan (V)DSL, zo zonde Tweak :'(

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:48

Freakie1NL

Grote Baas

badboynova schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 19:31:
Morgen de 21ste, de datum waarop mijn lijn omgezet gaat worden ( als het goed is).

Vandaag de 20ste: no modem Check, no tv kastjes checked, benieuwd wat de dag van morgen gaat brengen "internet en tv, of een groot zwart gat"

Hier hetzelfde nog niks ontvangen. Wel werkt IPTV alleen nog maar life op dit moment, uitzending gemist en dergelijke (zelfs HBO waar ik voor betaal) is niet beschikbaar op dit moment. Gisteravond was er nog niets aan het handje.

Exact dit zelfde verhaal gaat ook op bij mijn ouders die ik toentertijd (heb ik nu dus spijt van) Tweak heb aangeraden. Wel ontvangen zij een totaal andere factuur dan ik, ik moet voor september alleen HBO betalen (had mijn abbo ooit al vooruit betaald) en zij moeten wel voor Sparql en de rest betalen.

Echt ongelofelijk hoe snel Tweak in mijn aanzien heeft kunnen dalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Freakie1NL op 21-08-2014 11:46 ]

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• badboynova
Freakie1NL schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:45:
[...]

Hier hetzelfde nog niks ontvangen. Wel werkt IPTV alleen nog maar life op dit moment, uitzending gemist en dergelijke (zelfs HBO waar ik voor betaal) is niet beschikbaar op dit moment. Gisteravond was er nog niets aan het handje.

Exact dit zelfde verhaal gaat ook op bij mijn ouders die ik toentertijd (heb ik nu dus spijt van) Tweak heb aangeraden. Wel ontvangen zij een totaal andere factuur dan ik, ik moet voor september alleen HBO betalen (had mijn abbo ooit al vooruit betaald) en zij moeten wel voor Sparql en de rest betalen.

Echt ongelofelijk hoe snel Tweak in mijn aanzien heeft kunnen dalen.
Hoera internet en tv werken nog, en noem het maar toeval maar modem en setup box zijn zojuist bezorgd.
Nu maar eens gaan uitvinden hoe ik op twee tv's met 1 setup box moet gaan werken :+ pffffffff

Verwijderd

badboynova schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 19:31:

Nee hoor, bij Glas is het precies hetzelfde drama.

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 01:02
Heeft iemand zijn modem al gebridged naar een andere router? Ik heb nu mijn Mikrotik als router erachter staan krijg geen ipadressen van de dhcp servers. Geen idee wat ik fout doe. VLAN's staan ingestelt.

• badboynova
pffffffff al heel de dag probeer ik al te bellen, maar het is non stop druk (er zijn tig wachtende voor u).
En als je nu bel krijg je te horen dat het te druk is en wordt de verbinding verbroken.

Moet echt snel een tweede setup box krijgen want kan geen tv meer kijken via de laptop of op de tablet via knp :( (nieuwe box en modem nog niet aangesloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Iemand die zijn nieuwe modem al werkend heeft gekregen? Bij mij blijft hij dus melden dat er geen verbinding met internet is en blijft het dsl lampje oranje knipperen. Oude modem doet het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Zijn er hier dan nog mensen die Sparql via ADSL ontvangen of doet iedereen dit via glas?
Voor de mensen die het wel via ADSL ontvangen, is dit al succesvol gelukt? Welke aanpassingen heb je in de Zyxel moeten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Werd vandaag door KPN gebeld met een hele vreemde mededeling:
Mijn lijnhuur zou niet zijn betaald?
Nu is het zo dat ik een extra toeslag aan de ISP betaal omdat de lijn 'kaal' is(m.a.w. er gaat behalve de ADSL niks anders overheen). Deze toeslag zou rechtstreeks via Tweak naar KPN moeten gaan maar dat gebeurt blijkbaar niet (meer?).

Iemand een idee wat ik hier mee moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616364

Sinds gister geen uplink meer in mijn zte (058) glasvtzel
Volgens de HD router defect
Heb hier mijn twijfels over , iemand een idee ?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 616364 op 23-08-2014 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

timmie1 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:08:
Nu is het zo dat ik een extra toeslag aan de ISP betaal omdat de lijn 'kaal' is(m.a.w. er gaat behalve de ADSL niks anders overheen). Deze toeslag zou rechtstreeks via Tweak naar KPN moeten gaan maar dat gebeurt blijkbaar niet (meer?).

De lijnhuur zit echt al vele jaren inbegrepen in de prijs van Tweak-DSL (en menig andere xDSL-aanbieder), dat dient KPN dus met Tweak zelf uit te vechten. Je zegt zelf ook:
Deze toeslag zou rechtstreeks via Tweak naar KPN moeten gaan

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
bitshape schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:31:
[...]

De lijnhuur zit echt al vele jaren inbegrepen in de prijs van Tweak-DSL (en menig andere xDSL-aanbieder), dat dient KPN dus met Tweak zelf uit te vechten. Je zegt zelf ook:
[...]
Nope, bij mij staat op de factuur ~€4 lijnhuur vermeld, vlak onder de normale abonnementsprijs.
Deze betaal ik aan Tweak waarbij Tweak die weer aan KPN moet overmaken.
Alleen hebben ze dat blijkbaar niet gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Dan heb je een erg oud dsl abo??

Klop anders even bij Tweak aan en vraag om opheldering, jij hebt het tenslotte al aan hun betaald en dus voldaan.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
bitshape schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:38:
Dan heb je een erg oud dsl abo??

Klop anders even bij Tweak aan en vraag om opheldering, jij hebt het tenslotte al aan hun betaald en dus voldaan.
Nee hoor, ik heb deze aansluiting pas ruim een jaar...

Zal ze in Almere eens vragen wat er aan de hand is, alhoewel de kennis/service er de laatste tijd ver te zoeken is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Welk abo heb je dan voor welke prijs? En je betaal dus €4,- bovenop je standaard abo-prijs zoals op de website vermeld is? :X

Telfort heeft 30/3 VDSL voor nu €22,- pm incl.alles (dus ook lijnhuur), maar wel ex newsserver. (+bellen is €2,50 extra pm)
Ik zit bij nu bijna 2 jaar daar bij Telfort en betaal daar geen lijn-huur, dat is naar mijn weten lang geleden afgeschaft en in de prijs inbegrepen die een dsl-provider aan KPN betaald om 'het product' te kunnen leveren.
Ik heb daarvoor 6 jaar bij Tweakdsl gezeten en betaalde per 2 jaar allin vaste prijs (omgerekend €20,83 pm). Was incl lijnhuur zonder specificatie en vermelding.

[ Voor 16% gewijzigd door bitshape op 23-08-2014 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
bitshape schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:49:
Welk abo heb je dan voor welke prijs? En je betaal dus €4,- bovenop je standaard abo-prijs zoals op de website vermeld is? :X

Telfort heeft 30/3 VDSL voor nu €22,- pm incl.alles (dus ook lijnhuur), maar wel ex newsserver. (+bellen is €2,50 extra pm)
Ik zit bij nu bijna 2 jaar daar bij Telfort en betaal daar geen lijn-huur, dat is naar mijn weten lang geleden afgeschaft en in de prijs inbegrepen die een dsl-provider aan KPN betaald om 'het product' te kunnen leveren.
Ik heb daarvoor 6 jaar bij Tweakdsl gezeten en betaalde per 2 jaar allin vaste prijs (omgerekend €20,83 pm). Was incl lijnhuur zonder specificatie en vermelding.
Ik betaal €15,00 voor een 8/1 ADSLabo + bijna €5 lijnhuur + €1,50 telefonie. Staat allemaal apart vermeld. 1 Mailadres erbij en zonder nieuwsgroepen of webruimte. Zou wel wat sneller abo willen(20Mbit voor €20,00), maar dat willen ze niet aansluiten omdat KPN maar maximaal 7Mbit denkt te willen leveren(Modem attainable 11Mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Ach zo, dan is het idd de administratie bij Tweak die in gebreke is.

En je hebt nu ADSL2+ met een 8/1 profiel. Tja, als KPN geen straat/wijkkast dichterbij wil neerzetten (voor die 5 euro pm), en je geen Glas hebt, dan is het lastig. Kabel blijft dan over als je wat anders wilt. Of 4g. Telfort budget (8/1) is ongeveer dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
bitshape schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:30:
Tja, als KPN geen straat/wijkkast dichterbij wil neerzetten (voor die 5 euro pm)
Er zijn nog meer abonnees op deze kast, hoor ;) Als ze zo doorgaan gaan ze alleen maar klanten verliezen want bandbreedtebehoefte van de klant stijgt, terwijl de ontwikkeling/upgrades stilstaan...

Afgezien van het probleem van de lijnhuur ben ik ook niet gecharmeerd van het feit dat ze de lijncap er niet af willen halen. Direct aan ISRA haal ik 11Mbit(op goede dagen zelfs 12!). Het is toch de apparatuur aan de zijde van de klant die leidend is(realistisch), niet die halvegare snelheids-afstandsschatting van KPN?!

Samenvatting: ik neem morgen even contact op over de lijnhuur en voor een eventuele lijnsnelheidstest.

[ Voor 9% gewijzigd door timmie1 op 23-08-2014 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Probeer ook eens de postcodecheck bij Telfort, misschien dat ze je toelaten voor het 30/3 abbo zodat je wel die 11/12Mbit kan gaan halen op je adres. En succes met de Tweak-hlpdsk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
bitshape schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:56:
Probeer ook eens de postcodecheck bij Telfort, misschien dat ze je toelaten voor het 30/3 abbo zodat je wel die 11/12Mbit kan gaan halen op je adres. En succes met de Tweak-hlpdsk. :P
Haha, ja, i need luck met de Tweak helpdesk. Ze zijn sinds kort wel heel slecht 8)7

Telfort geeft het duurste abonnement vrij om te bestellen(50Mbit/5Mbit), zonder een snelheidsindicatie.
KPN kan alleen de 50Mbit-upgrade leveren, duurste van 80Mbit is niet beschikbaar.
Bij DDS is de max het 8Mbit-abonnement. Het 20Mbit-abonnement is alleen leverbaar i.c.m. ISDN...

Klein vraagje: Mag je Tweak telnrs alleen via je Tweak-aansluiting gebruiken? Ik krijg via andere verbindingen de message "Relay access denied".

[ Voor 9% gewijzigd door timmie1 op 23-08-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Dan is VDSL beschikbaar (30Mbit+ !), maar omdat je nog een oude ADSL verbinding actief hebt is deze in de (nieuwe) vdsl-straatkast nog doorgelust naar de Centrale. Overstappen naar een geheel nieuw VDSL abo is dan je enige remedie.

Tweak Voip (SIP) zal vast alleen via een Tweak-verbinding werken.

[ Voor 12% gewijzigd door bitshape op 23-08-2014 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
bitshape schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:10:
Dan is VDSL beschikbaar (30Mbit+ !), maar omdat je nog een oude ADSL verbinding actief hebt is deze in de (nieuwe) vdsl-straatkast nog doorgelust naar de Centrale. Overstappen naar een geheel nieuw VDSL abo is dan je enige remedie.

Tweak Voip (SIP) zal vast alleen via een Tweak-verbinding werken.
Weet je het zeker? Want BBNED geeft een afstand van 3500m aan en KPN in haar postcodecheck maar 7Mbit... :P
+ mijn straatkast is nog een gewone waaierachtige smalle kast. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Telfort geeft niet voor niets het snelste abo vrij:
Telfort geeft het duurste abonnement vrij om te bestellen(50Mbit/5Mbit)
Ik heb Telfort 30/3 VDSL op de Centrale, en als ik kijk bij Telfort geven ze dat 50/5 abo niet vrij.
Logisch, ik haal netto 25Mbit op 1700m lijnlengte, heb geen straat/wijkkast met Vectoring en dus is sneller niet beschikbaar.

Volgens mij heb jij nu een (nieuwe) Vectoring-VDSL Wijkkast/Straatkast beschikbaar, de andere postcodechecks gaan nog uit op de aansluiting naar de Centrale van je woonplaats (3500m).
Maw. als je kan bestellen is het 99% zeker beschikbaar.
+ mijn straatkast is nog een gewone waaierachtige smalle kast.
Misschien is dat een andere kast, het kan best een wijkkast zijn die pas ergens is neergezet.

VDSL Wijkkast/Straatkast: vb1, vb2 & vb3

[ Voor 26% gewijzigd door bitshape op 23-08-2014 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
bitshape schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:33:
Telfort geeft niet voor niets het snelste abo vrij:

[...]

Ik heb Telfort 30/3 VDSL op de Centrale, en als ik kijk bij Telfort geven ze dat 50/5 abo niet vrij.
Logisch, ik haal netto 25Mbit op 1700m lijnlengte, heb geen straat/wijkkast met Vectoring en dus is sneller niet beschikbaar.

Volgens mij heb jij nu een (nieuwe) Vectoring-VDSL Wijkkast/Straatkast beschikbaar, de andere postcodechecks gaan nog uit op de aansluiting naar de Centrale van je woonplaats (3500m).
Maw. als je kan bestellen is het 99% zeker beschikbaar.

[...]

Misschien is dat een andere kast, het kan best een wijkkast zijn die pas ergens is neergezet.
Zojuist KPN gebeld om te controleren. Dit is wat ze mij letterlijk hebben verteld:
Op uw adres is een maximale snelheid van 7Megabit beschikbaar. Dit internetsignaal komt vanuit de nummercentrale die in de stad op ruim 3km afstand staat. Uw verdeelkast in het dorp heeft geen upgrade gehad. Iedereen die op deze kast aangesloten is, kan afhankelijk van de afstand tot 8Megabit internetsnelheid krijgen. Interactieve TV is op uw adres beschikbaar maar zonder HD-zenders en maximaal met 1 tv. Het is niet duidelijk wanneer we uw verdeelkast gaan ombouwen, daar hebben wij geen zicht op want dat doet een andere afdeling. Pairbonding kunt u niet krijgen, er staat maar één aderpaar in ons systeem.

Omdat Telfort over dezelfde KPN telefoonlijn levert, is ook via Telfort niet meer dan 7Megabit mogelijk. Dit is hetzelfde met elke andere internetaanbieder die over onze telefoonlijn levert.
Waarschijnlijk dus weer een fout in de postcodecheck, net zoals KPN een paar weken terug had.
Kon ik ook opeens 80Mbit bestellen terwijl de andere providers een instappakket leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Dat betekent wel dat ze de dorps-kast wel willen updaten om HD-televisie & sneller internet in het dorp te kunnen leveren. Alleen is dus de vraag wanneer... Wel slordig dat ze foutieve data in die postcodecheck database zetten, zo moeilijk moet dat toch niet zijn zou je denken...
Of de upgrade is juist net voor elkaar en wegens "daar hebben wij geen zicht op want dat doet een andere afdeling" weten ze daar nog niet dat er toch VDSL (net opgeleverd) te bestellen is... :+

Tip: Het kan helpen de Gemeente aan te spreken (natuurlijk met genoeg inwoners) om KPN uiteindelijk dwingend in beweging te krijgen tot Upgrade. Dat werkt gek genoeg ook zo bij Reggefiber Glasvezel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
Newjersey schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 18:53:
Heeft iemand zijn modem al gebridged naar een andere router? Ik heb nu mijn Mikrotik als router erachter staan krijg geen ipadressen van de dhcp servers. Geen idee wat ik fout doe. VLAN's staan ingestelt.
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Je hebt een Mikrotik genomen, dus je hebt ook enige ervaring met Netwerken mag ik aannemen.
Heb je al in de nieuwe situatie minimaal een uur gewacht (laten verlopen van huidige Lease) om een verse Lease te verkrijgen op het mac-adres van de Mikrotik wan-poort? Of alleen omgegooid en meteen concluderen dat het niet werkt en daarom direct alles weer terugzetten?

En Vlan's zou ik, door een 'Managed Switch' tussen modem en router te zetten, laten splitten. Dat is eenvoudig beheersbaar en dus het makkelijkst in dat geval. Er zijn daarvoor handleidingen hier op GoT te vinden, ook in de Glas-topics. Dit ook laten doen door de Router (Mikrotik), dan dien je wat geavanceerder in de materie van de Router te duiken. Ik kan je ook niet 123 vertellen hoe je dat nou correct instelt met een Mikrotik. Ik heb persoonlijk meer ervaring met de Zyxel's (Zywall USG).

[ Voor 33% gewijzigd door bitshape op 23-08-2014 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:56
timmie1 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:08:

Ik zou er hoe dan ook niets mee doen (hoogsten een mail naar Tweak dat je deze vraag hebt gekregen). Als een dergelijk issue aanwezig zou zijn dan is dit iets tussen Tweak en KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
bitshape schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:19:
[...]

Je hebt een Mikrotik genomen, dus je hebt ook enige ervaring met Netwerken mag ik aannemen.
Heb je al in de nieuwe situatie minimaal een uur gewacht (laten verlopen van huidige Lease) om een verse Lease te verkrijgen op het mac-adres van de Mikrotik wan-poort? Of alleen omgegooid en meteen concluderen dat het niet werkt en daarom direct alles weer terugzetten?

En Vlan's zou ik, door een 'Managed Switch' tussen modem en router te zetten, laten splitten. Dat is eenvoudig beheersbaar en dus het makkelijkst in dat geval. Er zijn daarvoor handleidingen hier op GoT te vinden, ook in de Glas-topics. Dit ook laten doen door de Router (Mikrotik), dan dien je wat geavanceerder in de materie van de Router te duiken. Ik kan je ook niet 123 vertellen hoe je dat nou correct instelt met een Mikrotik. Ik heb persoonlijk meer ervaring met de Zyxel's (Zywall USG).
Ik ben 2 dagen bij elkaar bezig geweest met verschillende vlan configuraties. De dhcp leases komen uberhaupt niet door. De router ziet geen DHCP broadcasts. Een managed switch er tussen en daarop vlan 4 en 34 laten binnen komen (tagged) en door te laten sturen naar een untagged poort werkt ook niet. Ik ben dus wel degelijker langer mee bezig geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Fijn, sinds vanmorgen is mijn vaste IP adres ineens gewijzigd. ;( Kan ik weer mijn DNS settings gaan aanpassen.

* MegaTronics is blij dat die over een maand weg is bij TweakDSL.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Om mij aan het werk te houden, hebben ze alweer het IP adres in weer een ander veranderd.

Zucht......

[ Voor 11% gewijzigd door MegaTronics op 26-08-2014 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
nog steeds het zelfde IP adres hier, maar krijg de huis telefoon niet aan de praat. heb een een brief gehad met twee telefoon nummers erin ( een nieuw nummer, en het nummer wat ik al had)

Beide nummers hebben een eigen wachtwoord, en gezien ik het zelfde nummer wil gebruiken is het logische dat ik dat nummer met wachtwoord invoer in de modem.

heb al verschillende malen gebeld naar tweak, maar blijkbaar ben ik niet de enige persoon met problemen gezien de wachtrijen. Hopelijk zullen ze wel snel op mijn email reageren, net zo als ze deden op mijn vraag waarom ik geen tweede sparql box heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 560316

Nou, het signaal is weg vandaag. Nieuwe router er achter maar nog een rood wereldbolletje. Afwachten maar ff dan.

[heel veel later] nope, geen signaal. je mag je afvragen waarom het anno 2014 nog steeds fout gaat. :(

Na een belletje en een email werkt m'n i'net. Telefoon en TV zijn nog niet ontdekt.
Wauw, mischien moet ik wel weer bellen.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 560316 op 27-08-2014 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 15:15
badboynova schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:33:
nog steeds het zelfde IP adres hier, maar krijg de huis telefoon niet aan de praat. heb een een brief gehad met twee telefoon nummers erin ( een nieuw nummer, en het nummer wat ik al had)

heb al verschillende malen gebeld naar tweak, maar blijkbaar ben ik niet de enige persoon met problemen gezien de wachtrijen. Hopelijk zullen ze wel snel op mijn email reageren, net zo als ze deden op mijn vraag waarom ik geen tweede sparql box heb gehad.
Niet dat je er iets aan hebt, maar ook hier problemen met de telefoon. Heb de nieuwe Zyxel ontvangen, alles werkt maar telefoon op de router krijg ik niet aan de praat. Nummer wil zich niet registreren.

Doet zich voor bij mijn installatie, maar ook bij moeders, die ook klant bij Tweak is. Ook daar krijg ik telefonie onmogelijk werkend, terwijl het configureren ervan geen hogere wiskunde is.

Wellicht een structueel probleem bij Tweak? Helpdesk is overigens al een paar dagen onbereikbaar wegens te druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helpdesk had ik vandaag binnen een minuut te pakken, maar dan krijg je een nitwit aan de lijn die je echt niet verder helpt.
Anyway, ik heb een IP adres, telefoon werkt niet, TV werkt in zover dat ik van elke zender de onderste balk in beeld krijg, de zender zelf niet. Echt ongelooflijk hoe achterlijk dit is in 2014.
Gelukkig nog 8 dagen om te beslissen om deze lossers toko te verlaten.
Hoeveel dagen kan ik geen TV kijken Tweak?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 560316 op 27-08-2014 23:54 ]

• Newjersey
Zo. Afgelopen zaterdag Coax kabels door het hele huis getrokken en alle spullen van UPC aangesloten, inclusief internet. Tweak daarom maar opgezegd. En wat een opluchting: Ik betaal voor UPC hetzelfde als voor tweak en heb 200mbit in plaats van 48 mbit.

• Wiend
Newjersey schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:21:
Zo. Afgelopen zaterdag Coax kabels door het hele huis getrokken en alle spullen van UPC aangesloten, inclusief internet. Tweak daarom maar opgezegd. En wat een opluchting: Ik betaal voor UPC hetzelfde als voor tweak en heb 200mbit in plaats van 48 mbit.
Zo. Wat voor aboo had je dan bij Tweak en heb je nu bij UPC?

Nou dag 3 na de grote door je strot geduwde migratie.
I'net en telefoon werken, TV nog steeds niet.
Wel alle menu's, tvgids etc maar de werkelijke stream geeft geen sjoegem.
Ik heb een ticketnummer gekregen (Joehoe!).

Na het ticket gisteren gewoon weer de helpdesk op de email.
Rebooten, isra kabel vervangen, je kent dat wel.
Naja, tot Woensdag mogen ze nog prutsen en dan gaat m'n opzegging de deur uit.
Dan zit ik een week zonder tv, zal me benieuwen.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 560316 op 29-08-2014 19:23 ]

• badboynova
en bericht terug van tweak

"Geachte heer/mevrouw,

Ik zie inderdaad dat het telefoonnummer zicht niet aanmeld op onze server.

u kunt 2 dingen doen om het nummer te laten aanmelden:
1. haal 30 seconde de stroom van de router af als deze weer opgestart is
duurt het ongeveer 30 minuten voor het weer moet werken.
2. U kunt via het interface van de zyxel ons toegang verlenen tot de zyxel
zodat wij deze kunnen instellen voor u.
Dit doet u bij de optie Maintenance>RemoteMgMt hier activeert u de WAN kant
van poort 80.

Indien u deze actief meld voor ons hebben wij wil het wachtwoord nodig voor
de zyxel.

Met vriendelijke groet.
Arnout."

Straks maar eerst optie 1 proberen (23:57 uur werkte niet).
Anoniem: 560316 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 18:18:
Nou dag 2 na de grote door je strot geduwde migratie.
Hoop voor Tweak dat ze dit probleem toch wel binnen afzienbare tijd oplossen.
Hoe heb je de telefoon werkend gekregen?

[ Voor 25% gewijzigd door badboynova op 28-08-2014 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
Wiend schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:44:
[...]

Zo. Wat voor aboo had je dan bij Tweak en heb je nu bij UPC?
Ik had de 50mbit VDSL2 en heb nu het extra power pakket van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
Anoniem: 560316 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 18:18:
Nou dag 2 na de grote door je strot geduwde migratie.
Hoop voor Tweak dat ze dit probleem toch wel binnen afzienbare tijd oplossen.
Beetje flauwe opmerking wellicht, maar heb je de UTP-kabel voor TV wel in LAN poort 1 gestoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
Newjersey schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:23:
[...]
Ik had de 50mbit VDSL2 en heb nu het extra power pakket van UPC.
Ik zal wel niet kunnen rekenen, maar dat pakket is 17 euro per maand duurder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
Wiend schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:39:
[...]

Ik zal wel niet kunnen rekenen, maar dat pakket is 17 euro per maand duurder....
Ik had het volgende:
Inet 50 mbit
2 ontvangers
sparql premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

badboynova schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 20:00:

2. U kunt via het interface van de zyxel ons toegang verlenen tot de zyxel
zodat wij deze kunnen instellen voor u.
Dit doet u bij de optie Maintenance>RemoteMgMt hier activeert u de WAN kant
van poort 80.

Indien u deze actief meld voor ons hebben wij wil het wachtwoord nodig voor
de zyxel.

Hoe heb je de telefoon werkend gekregen?
Optie 2 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wiend schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:38:
[...]

Beetje flauwe opmerking wellicht, maar heb je de UTP-kabel voor TV wel in LAN poort 1 gestoken?
Alle poorten geprobeerd, no go.

• badboynova
En werkt het ondertussen al?

Hier bij mij draait alles zelfs voip, hierbij moesten ze van tweak inloggen in de modem om van alles in te stellen.

Conclusie tot nu toe:

TV:
Heel erg mooi beeld, maar ook bij het zappen regelmatig een zwart scherm ( voordeel is wel dat ik weer besef waarom ik twee Panasonic plasma tv's heb, echte zwart waardes :+ ).

Wat mij is opgevallen aan de stb is dat deze behoorlijk warm wordt terwijl deze vrij staat, en dat deze echt een standby probleem heeft ( dat ding snapt soms niet als hij aan of uit moet).

De eerste stb is bedraad aangesloten via een switch en heeft bijna tot geen haperingen, de tweede stb is aangesloten door middel van de draadloze verbindingsset (kpn). Met stb2 heb ik de meeste problemen haperingen en stil staand beeld, en als ik met mijn mobiel of tablet verbonden ben met wifi en daar iets op doe dan stoort het beeld nog meer. Dit probleem heb ik nooit eerder gehad met de Motorola stb die ik voor heen in gebruik had in de zelfde setup.

Voip:
Na wat instel problemen werkt deze tot op heden normaal, het enige wat mij wel opvalt is dat er een vertraging op de lijn zit voor dat er echt gebeld wordt naar een nummer ( nummer toetsen op bellen drukken even wachten................................en dan pas werkelijk contact zoeken met het gekozen nummer). Het zou misschien aan mij liggen gezien ik de meeste telefoontjes pleeg met mijn mobiel.

Internet:
Het werkt *O* *O* *O* , maar ik merk wel dat het iets minder stabiel is dan ik gewend was. Mijn max is 18 Mb wat op de modem binnen komt (oude en nieuwe modem), maar hier merk ik ook een behoorlijk verschil. Met de oude modem (p-2812hnu) was het iets minder instabiel vergeleken met de nieuwe, en was het verschil maar 2 a 3 Mb dat hij zakte en zag je ook dat er regelmatig in de logs packet loss was. Met de nieuwe modem (VMG8324-B10A) heb ik gemerkt dat de snelheid nog instabieler is geworden, waar het verschil eerst 2 a 3 Mb was is het nu 8 geworden en geven de log gegevens tot op heden 0 packet loss aan 7(8)7 ????
Voorheen als ik iets binnen haalde via tweaknews was het net als of ik op een cruise schip zat die over een glad gestreken zee vaarden, maar tegenwoordig lijkt het net als of ik op een vlot lig en non stop zee ziek ben van al die golven.

Tot slot:
Het meeste wat ik mis is de second screen app of de mogelijkheid om via de laptop tv te kijken. Als ik ff lekker ging game dan had ik altyd de laptop of tablet aan zodat ik niks miste of enkel ook andere geluiden zou horen die mij aandacht konden trekken (hoezo zijn mannen niet multifunctioneel, eat that women :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddt3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07 15:19
Wat mij vooral opvalt bij deze hele migratie is de WAARDELOZE manier van communiceren. Ook ik had problemen met mijn VOIP verbinding , tig keer alles opnieuw ingevuld (beide telefoonnummers) kreeg het niet werkend. Nummer ingevuld met en zonder landcode ervoor (31) (accountnaam is overigens altijd met). Uiteindelijk tweak gebeld: die vulden online precies hetzelfde in als ik al geprobeerd had en wat bleek: dat werkte. Maar de mevrouw van tweak zei er meteen bij :"dat 2e nummer is niet actief. Dat had ik dus nooit aan de praat gekregen. Waarom dan dat 2ë nummer in de brief genoemd?

In een brief staat uitgelegd hoe alles terug moet:
modem en settopbox stuur je naar adres1
en:
modem stuur je naar adres2
(dus het modem moet je 2 keer opsturen :-)) staat er op de website een verduidelijking: welke modems naar adres1 en welke modems naar adres2 moeten. Mijn modem moest naar adres2, ik had de orginele doos nog bewaard, daar stond een retour sticker opgeplakt voor adres1 aaaargh. Op de website de tip om je klantnummer in de doos bij te voegen: niks van dat alles in de brief.. Amateuristisch lijkt me het woord hierbij..

Gaandeweg de overstap ging in begrijpen dat ik ook een nieuw modem en dus een nieuw ip adres zou krijgen (maar dat stond in geen enkele brief op voorhand). Uiteindelijk begrijp ik dat KPN gestopt is met wederverkopen van zijn diensten (lijkt me toch dat je dat dan ergens vermeld in je communicatie Tweak deed dat niet)

Mijn 2jaar-4termijnen contract ging in op 1 juni maar werd door sparql dus ontbonden (stond amper uitgelegd in de Sparql brief, moest dat zelf navragen).

In de 3 maanden (26 augustus was voor mij de datum) dat ze bezig waren met de overstap (tot 3 keer toe de verzekering gehad dat ik voor 1 juli overgestapt zou zijn) zijn 2 van 4 termijn toch afgeschreven, ga er vanuit dat dat verrekend wordt heb immers voor een jaar betaald, maar heb daar nog niks van gezien.

Met betere communicatie was de helpdesk volgens mij ook minder druk geweest, die moeten nu steeds puinruimen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddt3
badboynova schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:49:
[...]

<snip>
Hier bij mij draait alles zelfs voip, hierbij moesten ze van tweak inloggen in de modem om van alles in te stellen.

Conclusie tot nu toe:

TV:
Heel erg mooi beeld, maar ook bij het zappen regelmatig een zwart scherm ( voordeel is wel dat ik weer besef waarom ik twee Panasonic plasma tv's heb, echte zwart waardes :+ ).
<snip>
en dat deze echt een standby probleem heeft ( dat ding snapt soms niet als hij aan of uit moet).
<snip>
Voip:
Na wat instel problemen werkt deze tot op heden normaal, het enige wat mij wel opvalt is dat er een <snip>

Internet:
Het werkt *O* *O* *O* , maar ik merk wel dat het iets minder stabiel is dan ik gewend was. Mijn max is 18 <snip>
Tot slot:
Het meeste wat ik mis is de second screen app of de mogelijkheid om via de laptop tv te kijken. Als ik ff lekker ging game dan had ik altyd de laptop of tablet aan zodat ik niks miste of enkel ook andere geluiden zou horen die mij aandacht konden trekken (hoezo zijn mannen niet multifunctioneel, eat that women :P ).
TV:
Beeld is inderdaad erg goed, zwarte beelden heb ik eigenlijk niet. Standby is inderdaad erg vreemd. Het knopje voorop blijft ook altijd groen.. zelfs in stby

Voip:
Net als jij had ik de helpdesk nodig (voor t tweak nr, voipcheap nummer was meteen goed). Ben helaas niet doorlopend bereikbaar.. lijkt samen te hangen met instabliele verbinding

internet:
Snelheid is wel goed en gelijk aan voor de overstap (rond 2,8MB/s) maar de verbinding hikt heb soms minuten geen internet. Daarna werkt de telefoon dus niet meer (maar wel status: "on register")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ondertussen zijn we ruim een week verder en nog is de reverseDNS niet aangepast. -O-

Edit: Volgens mij lezen ze hier mee, kreeg net een mededeling dat ze de wijziging nogmaals :? uitgevoerd hebben. We wachten af.

[ Voor 44% gewijzigd door MegaTronics op 05-09-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update van mijn kant:

Na ruim een week geen beeld heb ik dan nu beeld.
Ziet er strak uit maar waarom geen full HD?

Na een dag of 6 communiceren (telefoon/email) en met de dreiging om op te stappen werkt het dan alsnog.
Volgens de HD een fout in de order (uhhuhh).
Het meest ergerlijk vind ik dat de HD echt soms geen idee heeft waar ze het over heeft. Je draait 6 dagen in een cirkeltje en zelfs nadat alle problemen zijn opgelost krijg ik nog een mailtje dat ze niet in mijn router kunnen. Ze gaan er standaard van uit dat je een Genexis modem hebt. Ik heb ze wel 3x gemeld dat ik VDSL heb. Niemand die iets leest schijnbaar.
Op mijn vraag waar ik het 2e boxje naartoe moet sturen omdat mijn 2e TV boven geen HDMI heeft moet ik nog antwoord krijgen.
Jammer om te zien dat Tweak als 1 van de betere providers in 2002 nu anno 2014 afgedaald is tot een middelmatige, iig geen toegevoegde waarde die het destijds wel had. Als je toen belde had je meteen een techneut aan de lijn. Nu een helpdesk die klokslag half zes op Vrijdagmiddag niet meer antwoordt.

Alles werkt, we gaan het kritisch bekijken want als ik alle problemen in het glasvezel draadje bekijk houd ik m'n hart vast.

Update: ik krijg nu zowaar mail op Zaterdag 8)7
Tweak, doe er wat mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 560316 op 06-09-2014 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

|:( |:( "#4 Een eigen technische dienst"

Eigen faal dienst zullen ze bedoelen. Nu inmiddels 3 weken verder en op het nieuwe modem ontvang ik geen DSL signaal. Zit nu nog steeds achter de oude Zyxel wachtende op het einde van het redelijk termijn tot herstel die ik ze heb gegeven.

Zojuist bij mijn ouders geprobeerd, daar deze ook zijn ingegaan op het nieuwe Sparql. Van te voren nieuwste firmware van Tweak gedownload met bijbehorend config bestand. Dus upgraden die hap, he wat grappig het zelfde probleem de Zyxel wil zich niet als modem instellen en ontvangt dus geen internet. Ik denk ach laat ik toch maar even bellen. In het kort kwam ik de volgende stomiteiten tegen:

-Schijnbaar zijn de bestanden die op Tweak te vinden zijn config bestanden voor glasvezel klanten. Dit staat nergens vermeld bij de download.
-Ik zou ook het oude router kunnen blijven gebruiken als ik dat niet erg vond. Op mijn vraag hoe ik daarop dan Sparql moest instellen kwamen ze er achter dat dit dus niet kon op de oude Zyxel 8)7

En ach na hulp en wederom een config bestand daar ook nog steeds geen werkend internet.

_/-\o_

Kan een van jullie anders zijn config bestanden delen, of was het bij jullie allemaal in een keer werkend?

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 15:59

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Bij mijn ouders ook een drama na de aanvraag van Sparql. Sindsdien geen internet meer.

Op beide WAN poorten nu een apart IP adres 10.10.26.X (VDSL en IPTV_VDSL)

Tweak eerst nieuw modem gestuurd, maar dat maakte niks uit, zelfde probleem. Lijkt wel of ze verkeerde IP adressen uitdelen. Bij traceroute kom ik niet verder dan twee hops (een router van tweak). Kan wel gewoon de dns server van Tweak bereiken, dus lijkt er sterk op dat er bij hun iets fout staat.

Iemand anders een werkende config, of zit het echt bij Tweak intern niet goed?

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Infern0 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:07:
Bij mijn ouders ook een drama na de aanvraag van Sparql. Sindsdien geen internet meer.

Op beide WAN poorten nu een apart IP adres 10.10.26.X (VDSL en IPTV_VDSL)

Tweak eerst nieuw modem gestuurd, maar dat maakte niks uit, zelfde probleem. Lijkt wel of ze verkeerde IP adressen uitdelen. Bij traceroute kom ik niet verder dan twee hops (een router van tweak). Kan wel gewoon de dns server van Tweak bereiken, dus lijkt er sterk op dat er bij hun iets fout staat.

Iemand anders een werkende config, of zit het echt bij Tweak intern niet goed?
Lijkt alsof beide verbindingen in het IPTV VLAN zitten (10.10.x)

Dan kan je wel intern hoppen binnen Tweak, maar niets daarbuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infern0

Infern0

Vorkie schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:26:
[...]

Lijkt alsof beide verbindingen in het IPTV VLAN zitten (10.10.x)

Dan kan je wel intern hoppen binnen Tweak, maar niets daarbuiten.
Klopt, maar ja hoe kan ik dat veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
hoppa hier ook nog steeds de wel bekende sparql problemen, en als dat nog niet genoeg is krijg ik zojuist de factuur binnen Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/21acr2b.jpg

8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Bij mijn factuur, even eens als die van mijn ouders, hebben ze er ook een puinhoop van gemaakt.

Zo willen ze dat ik voor HBO betaal :F .

Tevens zie ik dat ze bij jou dezelfde fout maken, als bij mij en andere rekeningen die ik heb nagekeken: de 5 euro PERMANENTE maand korting is niet berekend. Jij betaald 53.95 terwijl je met de 5 euro korting 48.95 zou moeten betalen, hiermee adverteren ze nog steeds op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:07
Reken er niet op dat er snel creditfacturen volgen voor deze fouten.

Ik heb vanaf 20 juni tot laatste week augustus ter vergeefs geprobeerd aan te geven dat ik bepaalde diensten had opgezegd en gecrediteerd wilde hebben. Via de service desk is dit helaas niet gelukt. Met een goed gesprek met iemand die de boel iets van aanstuurt en klachten afhandeling doet toch wel een oplossing gevonden.

Tip: Richt een bericht aan Marcia. Deze persoon kan dingen wel voor elkaar krijgen binnen Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De rekening (die veel te hoog is) ziet er idd wel lekker verwarrend uit.
Ik ga geen 8 tientjes aftikken omdat Tweak mij dwingt andere TV te nemen.
Dan ben ik alsnog volgende maand weg. Wonen er debielen in Almere ofzo?

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 560316 op 16-09-2014 04:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
"ook gepost in het glas topic van tweak"
Rude-Dog schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:07:
[...]

Je betaalt altijd vooruit - op een factuur die je in Juli krijgt staan de kosten voor Augustus, pak maar eens een factuur van vorig jaar.
Ik vind het vreemder dat je kosten voor September er op hebt staan. Die zouden vorige maand gefactureerd moeten zijn, met uitzondering van dingen die je hebt aangevraagd nadat de factuur voor September de deur uit is gegaan.

Als ik de factuur bekijk zie ik (of het feitelijk klopt weet alleen jij ivm datums):

* Je bent vanaf 30 Augustus een tweede ontvanger gaan gebruiken, en die is niet eerder in rekening gebracht (volgens deze factuur - dat had dus in factuur September moeten zitten maar was mogelijk nadat die al was verstuurd)
* Die tweede ontvanger wordt nu voor 30 en 31 Augustus, de maand September, en de maand Oktober in rekening gebracht
* Je hebt eredivisie sinds 25 Augustus, daarom heb je van 25-31 kosten , en nu voor de maanden September en Oktober. Dat had dus ook in September moeten zitten maar kan wederom zijn omdat je het pas hebt aangevraagd nadat September was verstuurd.

Duss...ik zou 't eerder vergelijken met de factuur die je in September hebt gehad. Staan die posten er niet op en heb je inderdaad de diensten sinds die data dan klopt de factuur. Betalen van 1-10 t/m 31/10 klopt wel.
Vanaf 21-8-12 ben ik over gegaan van het oude pakket naar het nieuwe.

Gelijk vanaf het begin klopte het niet wat ik had aangevraagd, een tweede stb en foxsport. had een paar dagen later contact gezocht met de helpdesk met de vraag waarom ik de tweede stb niet had gehad en waarom fox sport nog niet bij sparql zat. De helpdesk heeft dit snel in orde gemaakt en had fox binnen 24 uur en de tweede stb een week later.

Het gekke wat ik aan deze rekening vindt is, dat als ik geen extra stb of fox sport pakket heb ik dan nog steeds boven de 48,95 betaal want de korting die ik zou krijgen zijn ze opeens vergeten.
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/nwmouw.jpg
en om het nog leuker te maken, zouden nieuwe klanten eigenlijk goedkoper uit zijn (per maand) dan de bestaande klanten die 5 euro korting (zouden) krijgen van tweak.
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/33xycgj.jpg

En nog iets geks, als ik weer de postcode check doe bestaat mijn pakket niet meer (25 Mbit) maar is nu alleen 10 30 en 50 Mbit beschikbaar en dan is 30 mbit even duur met wat ik nu heb.
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/otdjph.jpg

Omdat ik weet dat de max verbinding hier zonder pair bonding 20 Mbit (de lijn klapperd dan wel) en ik altijd 18 Mbit binnen kreeg vond ik het nog de moeite waard om voor de 25 Mbit te gaan. Als ik alleen kon kiezen tussen 10 30 of 50 Mbit was ik overgestapt naar een provider die pair bonding doe of op kabel van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Ja dat was mij ook al opgevallen, sneller en goedkoper.

Het lijkt echt alsof Tweak van al zijn bestaande klanten af wil.

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

MegaTronics schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:42:
Ondertussen zijn we ruim een week verder en nog is de reverseDNS niet aangepast. -O-

Edit: Volgens mij lezen ze hier mee, kreeg net een mededeling dat ze de wijziging nogmaals :? uitgevoerd hebben. We wachten af.
Anderhalve week later en nog steeds geen ReverseDNS. -O- Plus de ADSL lijn kakt soms weer in, de kwaliteit bij Tweak word wel steeds minder.

* MegaTronics is blij dat die binnenkort van Tweak verlost is.

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Huppa 3de brief in minder dan 1 maand tijd richting Tweak is deur uit. Dit maal wegens de totaal onjuiste factuur.

En dan te bedenken dat ik Tweak nog een laatste kans had gegeven door buiten het ingebrekkestellings termijn nog de mogelijkheid had geboden iets daadwerkelijk op te lossen wat ze toen verhipt nog is gelukt ook.

• ddt3
Na mijn eerdere gematigde positieve gevoel over tweak schreef ik:
internet:
Snelheid is wel goed en gelijk aan voor de overstap (rond 2,8MB/s) maar de verbinding hikt heb soms minuten geen internet. Daarna werkt de telefoon dus niet meer (maar wel status: "on register")
Little did I know..

Op dat moment was mijn klacht dat ik nagenoeg geen telefoon had omdat het internet hikte. Geen telefoon was natuurlijk al vervelend. Hikkend internet maakt VPN-en naar t werk ook wel erg lastig. Maar daar bovenop kwam: niet langer dan 50 minuten TV kunnen kijken (dan zwart beeld alleen te verhelpen door het modem herstarten). De frequentie van t wegvallen van t internet werd daarna hoger en langduriger..

Heb nu al meer dan een week geen bruikbaar internet....Valt om de zoveel minuten een aantal minuten weg.

Ben t gaan bij houden in een (zie onder) scriptje en daarnaast "bewaak" ik mijn website via Pingdom.. (niet omdat ik voor een hobby website uptime echt belangrijk vind maar het illustreert erg goed mijn verbindingsproblemen)
http://stats.pingdom.com/rmd2gshvvj9o

Meld deze problemen al sinds 2 september aan tweak, help desk reageert steeds pas na 3 dagen. Bellen betekende 25 minuten in de wacht staan...

Er is een nieuw modem gestuurd: geen oplossing. Er is iemand van KPN geweest om de lijn te controleren : "met de lijn is niks mis, ik zou een andere provider nemen", geen oplossing..

En tot overmaat van ramp is de laatste factuur te hoog (zoals hierboven ook beschreven) en hebben ze de 3e termijn van mijn 2 jaar abonnement afgeschreven (deze 2 jaar liep van 1 juni tot 26 augustus, door tweak opgezegd ivm met Sparql)

Op dit moment heb ik dus €568,75 teveel betaald aan Tweak. Dat heb ik ze maandag in een mail laten weten maar natuurlijk heb ik daarop nog geen antwoord (we zijn immers "pas"3 dagen verder).

Ik zie er zo tegenop om over te stappen maar heb er weinig vertrouwen in dat Tweak in staat is dit op te lossen.. Hoop wel dat ik t geld terug heb voor ze failliet gaan want kan me niet voorstellen dat ze veel klanten overhouden..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
link DOWN at:Wed Sep 17 08:19:37 CEST 2014
link UP at:Wed Sep 17 08:21:37 CEST 2014
link DOWN at:Wed Sep 17 12:52:05 CEST 2014
link UP at:Wed Sep 17 12:53:06 CEST 2014
link DOWN at:Wed Sep 17 13:54:18 CEST 2014
link UP at:Wed Sep 17 13:55:18 CEST 2014
link DOWN at:Wed Sep 17 15:00:30 CEST 2014
link UP at:Wed Sep 17 15:01:30 CEST 2014
link DOWN at:Wed Sep 17 17:08:45 CEST 2014
link UP at:Wed Sep 17 17:09:45 CEST 2014
link DOWN at:Wed Sep 17 19:26:00 CEST 2014
link UP at:Wed Sep 17 19:27:00 CEST 2014
link DOWN at:Wed Sep 17 19:58:11 CEST 2014
link UP at:Wed Sep 17 19:59:11 CEST 2014
link DOWN at:Wed Sep 17 21:44:46 CEST 2014
link UP at:Wed Sep 17 21:50:56 CEST 2014
link DOWN at:Wed Sep 17 21:53:22 CEST 2014
link UP at:Wed Sep 17 22:12:13 CEST 2014
link DOWN at:Wed Sep 17 22:13:23 CEST 2014
link UP at:Wed Sep 17 22:15:34 CEST 2014
link DOWN at:Wed Sep 17 22:18:51 CEST 2014
link UP at:Wed Sep 17 22:37:52 CEST 2014
link DOWN at:Wed Sep 17 22:41:23 CEST 2014
link UP at:Wed Sep 17 22:55:08 CEST 2014
link DOWN at:Wed Sep 17 22:56:18 CEST 2014
link UP at:Wed Sep 17 23:10:44 CEST 2014
link DOWN at:Wed Sep 17 23:11:54 CEST 2014
link UP at:Wed Sep 17 23:12:55 CEST 2014
link DOWN at:Wed Sep 17 23:15:05 CEST 2014
link UP at:Wed Sep 17 23:16:10 CEST 2014
link DOWN at:Wed Sep 17 23:17:20 CEST 2014
link UP at:Wed Sep 17 23:39:22 CEST 2014
link DOWN at:Wed Sep 17 23:43:33 CEST 2014
link UP at:Thu Sep 18 00:07:11 CEST 2014
link DOWN at:Thu Sep 18 00:09:26 CEST 2014
link UP at:Thu Sep 18 00:14:26 CEST 2014
link DOWN at:Thu Sep 18 00:15:36 CEST 2014
link UP at:Thu Sep 18 00:28:35 CEST 2014
link DOWN at:Thu Sep 18 00:29:45 CEST 2014
link UP at:Thu Sep 18 00:35:00 CEST 2014
link DOWN at:Thu Sep 18 00:37:13 CEST 2014
link UP at:Thu Sep 18 01:19:04 CEST 2014
link DOWN at:Thu Sep 18 01:20:20 CEST 2014
link UP at:Thu Sep 18 01:24:54 CEST 2014
link DOWN at:Thu Sep 18 01:34:13 CEST 2014
link UP at:Thu Sep 18 01:50:26 CEST 2014
link DOWN at:Thu Sep 18 01:51:36 CEST 2014
link UP at:Thu Sep 18 02:06:02 CEST 2014
link DOWN at:Thu Sep 18 02:07:17 CEST 2014
link UP at:Thu Sep 18 02:10:42 CEST 2014
link DOWN at:Thu Sep 18 02:13:58 CEST 2014
link UP at:Thu Sep 18 02:15:00 CEST 2014
link DOWN at:Thu Sep 18 02:19:18 CEST 2014
link UP at:Thu Sep 18 03:10:27 CEST 2014
link DOWN at:Thu Sep 18 03:17:46 CEST 2014
link UP at:Thu Sep 18 03:22:33 CEST 2014
link DOWN at:Thu Sep 18 03:23:43 CEST 2014
link UP at:Thu Sep 18 03:25:56 CEST 2014
link DOWN at:Thu Sep 18 03:27:06 CEST 2014
link UP at:Thu Sep 18 03:36:22 CEST 2014
link DOWN at:Thu Sep 18 03:38:33 CEST 2014
link UP at:Thu Sep 18 03:39:35 CEST 2014
link DOWN at:Thu Sep 18 03:41:50 CEST 2014
link UP at:Thu Sep 18 04:34:40 CEST 2014
link DOWN at:Thu Sep 18 04:35:50 CEST 2014
link UP at:Thu Sep 18 04:49:32 CEST 201

• Achiel007
Dat herinnert m eraan, dat ik ook weer voor de zoveelste keer moet bellen omdat ze ook bij mij teveel afgeschreven hebben en het na 2 betaaltermijnen later nog niet terugbetaald hebben. Heb eigenlijk wel al besloten er over 2 jaar weg te gaan, want het zijn prutsers, alles gaat mis, van het opleveren, betalingen etc. etc.

• ddt3
Achiel007 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:49:
Heb eigenlijk wel al besloten er over 2 jaar weg te gaan, want het zijn prutsers, alles gaat mis, van het opleveren, betalingen etc. etc.
Hoezo over 2 jaar? Je kunt toch nu opstappen: zij hebben 1-zijdig het contract opgezegd, dan ben jij vast niet gehouden aan 2 jaar blijven...

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vanmiddag het ADSL modem met de TweakDSL lijn uitgezet en nu via Helden van Nu online via glasvezel. In de begintijd was Tweak erg goed, maar de afgelopen paar jaar is het wel snel achteruit gegaan. Dus vaarwel Tweak.

* MegaTronics gaat de boel bij TweakDSL opzeggen.

• Infern0

Infern0

Denk dat ik mijn ouders ook ga adviseren de boel op te zeggen, zitten al sinds 1 september zonder internet. Wel al 2 nieuwe modems gehad, maar dat helpt allemaal niet. Lijn is prima, maar het is gewoon een zooitje daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

MegaTronics schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:28:
[...]

Anderhalve week later en nog steeds geen ReverseDNS. -O- Plus de ADSL lijn kakt soms weer in, de kwaliteit bij Tweak word wel steeds minder.

* MegaTronics is blij dat die binnenkort van Tweak verlost is.
De Reverse DNS stond blijkbaar toch nog op het oude IP adres.
Dit is nu gecorrigeerd.

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 31-07 14:57
MediaZoo schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 01:45:
Reken er niet op dat er snel creditfacturen volgen voor deze fouten.

Ik heb vanaf 20 juni tot laatste week augustus ter vergeefs geprobeerd aan te geven dat ik bepaalde diensten had opgezegd en gecrediteerd wilde hebben. Via de service desk is dit helaas niet gelukt. Met een goed gesprek met iemand die de boel iets van aanstuurt en klachten afhandeling doet toch wel een oplossing gevonden.

Tip: Richt een bericht aan Marcia. Deze persoon kan dingen wel voor elkaar krijgen binnen Tweak.
Dat is nog niks, ik wacht al sinds eind mei op een creditering van een retour gestuurde modem en ga dit weekend uitzoeken of ik hier een incasso bureau op kan afsturen. Ze hebben intussen 5 herinnerings-mails gehad en op geen enkele gereageerd.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu alweer een tijdje last van diverse haperingen (fractie van een seconde) per minuut in de beeldstream.
Super irritant kijken zo.
Ik begin het hele migratieverhaal nu wel spuugzat te worden. Hoeveel kansen heb je nodig?
Ze zijn met factureren er wel meteen bij, lijkt wel of alle energie daarop gezet wordt.
Krijg een beetje het gevoel van TIP (provider van vroeger) in mijn maag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
ddt3 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:15:
[...]

Hoezo over 2 jaar? Je kunt toch nu opstappen: zij hebben 1-zijdig het contract opgezegd, dan ben jij vast niet gehouden aan 2 jaar blijven...
Heb een nieuw 2 jarig abo afgesloten, bij de overgang ging alles fout wat fout kon gaan. Internet werkt maar heb nog steeds geld tegoed, ze hadden oude en nieuwe abo afgeboekt en tevens hebben ze nog geen compensatie betaald van een ruime week geen internet wat wel beloofd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Geachte heer/mevrouw,

Onlangs ontvingen wij uw schrijven omtrent de laatst opgestelde factuur.
U geeft in dit schrijven aan dat de factuur in zijn geheel niet klopt.
Dat is inderdaad correct.
Wij zullen deze factuur zo spoedig mogelijk corrigeren.
Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Uw servicedesk

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vandaag de bevestiging binnen gehad van de opzegging. Op 31 oktober gaat die offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou heheh, het werkt nu een dag of 3 zonder haperen. Incl die KPN kastjes waarvan Sparql zelf zegt dat het geen bal uitmaakt (Alleen Tweak HD zegt dat).
De helpdesk moet eens kappen met de fout altijd bij de consument neer te leggen. Ze doen net of we debiel zijn maar als je een paar kreten loslaat weten ze al helemaal niet meer waar je het over hebt.
Het ligt altijd aan het kabeltje van het israpunt naar je router (Al 500x gehoord in 12 jaar)
Of het ligt aan de hdmi kabel, of aan de kpn kastjes. uhhuhh.

Tweak, het werkt! NIET MEER AANKOMEN NU!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
pfffffffffff na de laatste update van de stb is het voor mij een achteruitgang geworden, beeld hapert nog meer dan voor heen. en zo juist was ik bezig op de pc ( verbonden met kabel) en toen merkte ik dat site's langzamer laden, dus ff inloggen op de modem en nu ben ik mijn onder kaak aan het oprapen. Tweak heeft de snelheid verlaagd altyd 18 gehad en nu maar net 15 halen( RX:15001/ TX:2222(Kbps) )en dat voor een abbo t/m 25.

Moet nog steeds een klacht mail typen over de factuur en het half werkend product waar ze wel de volle mep voor incasseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ik heb sinds een paar dagen een probleem met video afspelen op Youtube. Data laadt erg traag, hij speelt ergens halverwege niet meer of schakelt naar de laagste beeldkwaliteit. Erg irritant!

Ik heb een andere internetverbinding geprobeerd, dan heb ik dat probleem dus niet.

Een ander modem en/of router helpt niet. Precies hetzelfde probleem via de SmartTV en smartphone, dus ligt het niet aan de notebook en desktop. Kan het een probleem in de routing bij Tweak zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik lees in het draadje "Glasvezel" dat opnemen daar ook werkt.
Heb net de laatste update opgehaald maar opnemen werkt echt niet.
Waarom werkt dat nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Pffff de ellende is nu echt pas begonnen bij mij. de modem geeft aan dat de lijn met 15 Mbps binnen komt (was altyd hoger), maar maakt niet uit welke speedtest ik gebruik ik kom niet verder dan 7 Mbps en het internet is niet vooruit te branden (bedraad uitgevoerd).

Zijn er meer mensen die merken dat de snelheid omlaag is gegaan? Zelf ga ik vragen als ze de lijn kunnen resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand hier op VDSL die al kan opnemen?
Laatste bericht van Tweak is gedateerd 22 Sept waarin ze reppen over komende week.
Ze houden ons wel heel slecht op de hoogte, je moet het allemaal zelf maar uitvinden.
Klantenservice een dikke 3 Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
aansluiting voorheen op de modem (heb Vdsl) problemen met sparql 1( haperen zwart beeld) en sparql 2 werkte redelijk met draadloze set, snelheid op de pc niet stabiel grote bestanden raken corrupt.

poort 1 pc
poort 2 sparql 1
poort 3 sparql 2 (aangesloten met draadloze set)
poort 4 vrij

toen zag ik dit in de modem
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/abjh3m.jpg

Nu:

poort 1 vrij
poort 2 sparql 2 (aangesloten met draadloze set)
poort 3 pc
poort 4 sparql 1

Sparql 1 werkt tot nu toe goed maar sparql 2 geen beeld als redelijk 1 aan is, snelheid pc stabiel en grote bestanden raken niet corrupt.

Mijn vraag nu is, maakt het idd zoveel uit hoe ik de kabels op de modem aansluit?

De instellingen van poort 1 en 2 kan ik niet veranderen.

p.s

Ben wel van AAKL.4 naar AAKL.5 modem frimware gegaan

[ Voor 4% gewijzigd door badboynova op 07-10-2014 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:09
Opzeggingsbevestiging van mijn VDSL verbinding binnen van Tweak. Een hele vage brief.

Ten eerste spreken zij van een ADSL verbinding welke ik 3 jaar geleden al gemigreerd heb naar een VDSL verbinding. Verder is de rest van de brief zeer onduidelijk.

Uw verbinding zal per xx-xx-2014 opgeheven worden

Indien u besluit uw verbinding, na deze datum, te laten migreren naar een andere provider, zullen wij blijven facturen tot deze migratie volledig is afgerond.

Het opzeggen van uw contract weerhoudt u niet van uw contractuele verplichtingen na te komen.

Beetje vreemd. Als ik geen contract meer heb bij Tweak en besluit volgend jaar zomer weer VDSL te nemen moet ik Tweak 9 maanden betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben er ook wel klaar mee.
Op zegging zojuist verstuurd.
Voor Juli keken we naadloos naar KPN incl. pauzeren, opnemen.
Vanaf Aug is het alleen maar drama en het einde nog lang niet in zicht.
Daar ga ik niet voor betalen. Veel plezier ermee Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

falconxp schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 21:23:
Opzeggingsbevestiging van mijn VDSL verbinding binnen van Tweak. Een hele vage brief.

Ten eerste spreken zij van een ADSL verbinding welke ik 3 jaar geleden al gemigreerd heb naar een VDSL verbinding. Verder is de rest van de brief zeer onduidelijk.

Uw verbinding zal per xx-xx-2014 opgeheven worden

Indien u besluit uw verbinding, na deze datum, te laten migreren naar een andere provider, zullen wij blijven facturen tot deze migratie volledig is afgerond.

Het opzeggen van uw contract weerhoudt u niet van uw contractuele verplichtingen na te komen.

Beetje vreemd. Als ik geen contract meer heb bij Tweak en besluit volgend jaar zomer weer VDSL te nemen moet ik Tweak 9 maanden betalen?
Ik gok dat "na deze datum" "voor deze datum" moet zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Na mijn laatse mail en telefonische contact(maandag) met tweak van de week ivm telefonie niet werkte en ik in snelheid achteruit ben gegaan en grote bestanden corrupt raken als ik die download.

Het telefoon probleem is voorlopig opgelost en er was een ticket aangemaakt voor het andere probleem. Dinsdag een mail van tweak gehad dat ze mijn telefoon nummer wilde omdat de technische dienst mij niet konden bereiken, heb toen gelijk terug gemaild op welk nummer ik bereikbaar zou zijn. Woensdag een bevestiging gekregen dat mijn nummer is door gezet naar de technischedienst. Donderdag werdt ik wakker gebeld door KPN om een afspraak te maken met een monteur??????????

De monteur gaat naar de wijkkast en misschien komt hij mijn binnen installatie controleren, zelf heb ik nu een vermoeden dat er iets op het netwerk zit dat fysiek opgelost moet worden in de wijkkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Sinds gisteren merkbaar last van packetloss. Onder andere tweakers.net is daardoor slecht bereikbaar. Via een tracert blijken de pakketjes telkens vanaf cambrium router 217.19.17.121 zeer wisselvallig doorgegeven te worden. Ping schommelt tussen de 50ms en 100ms en gemiddeld 25% packetloss.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Antwoord van 217.19.17.121: bytes=32 tijd=55 ms TTL=62
Antwoord van 217.19.17.121: bytes=32 tijd=53 ms TTL=62
Antwoord van 217.19.17.121: bytes=32 tijd=59 ms TTL=62
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 217.19.17.121: bytes=32 tijd=101 ms TTL=62
Antwoord van 217.19.17.121: bytes=32 tijd=107 ms TTL=62
// etc...

Ping-statistieken voor 217.19.17.121:
    Pakketten: verzonden = 253, ontvangen = 189, verloren = 64
    (25% verlies).

Rebooten van router/modem helpt niet. Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Bee.nl schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:45:
Sinds gisteren merkbaar last van packetloss. Onder andere tweakers.net is daardoor slecht bereikbaar. Via een tracert blijken de pakketjes telkens vanaf cambrium router 217.19.17.121 zeer wisselvallig doorgegeven te worden. Ping schommelt tussen de 50ms en 100ms en gemiddeld 25% packetloss.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Antwoord van 217.19.17.121: bytes=32 tijd=55 ms TTL=62
Antwoord van 217.19.17.121: bytes=32 tijd=53 ms TTL=62
Antwoord van 217.19.17.121: bytes=32 tijd=59 ms TTL=62
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 217.19.17.121: bytes=32 tijd=101 ms TTL=62
Antwoord van 217.19.17.121: bytes=32 tijd=107 ms TTL=62
// etc...

Ping-statistieken voor 217.19.17.121:
    Pakketten: verzonden = 253, ontvangen = 189, verloren = 64
    (25% verlies).

Rebooten van router/modem helpt niet. Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren?
Had zelf al een tijdje het vermoeden dat er packettloss was/is, maar in de modem was dit niet terug te zien. Nu ook ff een ping en tracert uitgevoerd, en heb eigenlijk precies het zelfde als jouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

badboynova schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:16:
[...]

Had zelf al een tijdje het vermoeden dat er packettloss was/is, maar in de modem was dit niet terug te zien. Nu ook ff een ping en tracert uitgevoerd, en heb eigenlijk precies het zelfde als jouw.
Bellen met de helpdesk heeft me niet verder geholpen. Het enige wat de mevrouw me aan de telefoon kon vertellen is dat ik maar een nieuwe modem moest aanschaffen, omdat mijn Copperjet 816-P2 die Tweak mij in het verleden toegestuurd heeft niet meer ondersteund wordt. Belachelijk, want daar heeft dit probleem niets mee te maken. De eerste hop naar 82.197.22.1 werkt namelijk prima. Dat ik precies kon aanwijzen dat het op cambrium router 217.19.17.121 fout gaat had ze verder geen boodschap aan -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Bee.nl schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:58:
[...]

Bellen met de helpdesk heeft me niet verder geholpen. Het enige wat de mevrouw me aan de telefoon kon vertellen is dat ik maar een nieuwe modem moest aanschaffen, omdat mijn Copperjet 816-P2 die Tweak mij in het verleden toegestuurd heeft niet meer ondersteund wordt. Belachelijk, want daar heeft dit probleem niets mee te maken. De eerste hop naar 82.197.22.1 werkt namelijk prima. Dat ik precies kon aanwijzen dat het op cambrium router 217.19.17.121 fout gaat had ze verder geen boodschap aan -O-
Had ze vorig week al gebeld dat als ik grote bestanden binnen haal ze dan corrupt raken, er is toen een ticket aangemaakt voor de technische dienst. Donderdag werdt ik gebeld om een afspraak met een KPN monteur te maken die deze week langs komt.

Had tweak jouw geen nieuwe modem gestuurd????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

badboynova schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:12:
[...]

Had ze vorig week al gebeld dat als ik grote bestanden binnen haal ze dan corrupt raken, er is toen een ticket aangemaakt voor de technische dienst. Donderdag werdt ik gebeld om een afspraak met een KPN monteur te maken die deze week langs komt.

Had tweak jouw geen nieuwe modem gestuurd????
Nee, nooit een nieuwe modem gehad sinds de Copperjet. Tegenwoordig gebruiken ze een Zyxel geloof ik. Ik kom er net achter dan m'n ouders die Zyxel wel hebben gehad, maar dat-ie ergens opgeborgen was _O- Ach ja, doet verder niets af aan het probleem verder.

En als een wonder is de packetloss opeens verdwenen een half uur na het belletje. Hiervoor nog getest vanuit een colo richting diezelfde cambrium routers en kreeg ook daar packetloss. Ergo, had niets met mijn modem te maken. Het is jammer dat de eerstelijnshulp niet verder kijkt dan het standaardriedeltje op hun scherm.

[ Voor 8% gewijzigd door Bee.nl op 14-10-2014 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Monteur is gister geweest maar hij kon niet veel ivm grote KPN storing in deze regio 3351 (kabel breuk), hij heeft mijn lijn gemeten en die was in orde. Hem de printscreens laten zien van pingen en tracert en hij vond ook dat ik veel packetloss had (21%). Gister middag werkte internet weer en heb ik diverse ping's en tracert uitgevoerd, maar nu heb ik helemaal geen packetloss maar grote bestanden binnen halen raken nog steeds corrupt.

De monteur zou zowiezo de lijn laten resetten om te kijken als dat zou gaan helpen.

Een minuut of twintig geleden ben ik weer gebeld door KPN om een afspraak met een monteur te maken??????. De vriendelijke dame heb ik verteld dat er gister al een monteur is geweest en dat binnen huis alles ok was en dat de lijn zou worden gereset. De dame kon mij vertellen dat de reset was uitgevoerd maar dat er blijkbaar toch ergens iets niet goed is en vandaar weer een afspraak.

Nu ga ik toch echt hopen dat er iets in de wijkkast is en hij toch wordt geupdate met vectoring enz... zodat ik een hogere snelheid haal :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-07 08:53
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben die het toch wel redelijk heeft geschoten met Tweak .. Met name het bericht van R2-d23 is erg herkenbaar:
Anoniem: 560316 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 22:22:
Ik ben er ook wel klaar mee.
Op zegging zojuist verstuurd.
Voor Juli keken we naadloos naar KPN incl. pauzeren, opnemen.
Vanaf Aug is het alleen maar drama en het einde nog lang niet in zicht.
Daar ga ik niet voor betalen. Veel plezier ermee Tweak.
Ik vind een alternatief zoeken wel lastig, je gaat altijd meer betalen en dan ook nog zonder usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Usenet gebruikte ik allang niet meer van Tweak.
Honderd maal om een username/password gevraagd maar ze wilden het niet snappen.
Gebruik al tijden Supernews met VyprVPN.
Ziggo All-in-One is niet duurder en 40 Mbit sneller (praktijk wel 70 Mbit sneller).
Na 12 jaar Tweak ben ik er wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WTF?Na mijn opzegging begin deze maand met bevestiging door hen krijg ik vandaag een brief waarin ik verwelkomd wordt om per medio Nov. over te stappen op hun nieuwe netwerk. Het nieuwe modem zal worden toegezonden bla bla bla.
Zijn ze aan de drugs of wat? Ik was dacht ik vrij duidelijk met mijn opzegging. (incl bevestiging)
Weet de linkerhand niet wat de rechterhand doet?
Ik heb er nog 1 vriendelijke email aan gespendeerd. Hun geluk zodat er misschien nog iemand wakker schrikt daar.
I rest my case. (zucht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
Afgelopen donderdag monteur weer bezig geweest ik de kast en had mij toen op een andere lijn gezet die nog langzamer (13 Mbit)was om er zo te kunnen achter halen als mijn packet loss probleem dan opgelost zouden zijn (wat jammer genoeg niet het geval was).

De monteur heeft donderdag en vrijdag de lijn in de gaten gehouden en mij telefonisch op de hoogte gehouden. Op zaterdag is hij samen met een collega weer in de kast bezig geweest om een betere lijn te vinden, dit is hun gelukt waar door mijn snelheid weer omhoog was gegaan richting de 20 Mbit *O* en heel de dag had ik geen packet loss.

Ik kan nu eindelijk weer normaal tv kijken en internetten nu ik weer een goeie lijn heb. Ben blij dat tweak melding bij kpn heeft gemaakt en dat gedeelte opgelost is, nu nog alleen telefonie probleem oplossen (moet steeds de voip laten registren in de modem).

P.s

super dat de sparql app er eindelijk er is ( nu snel de bugs eruit en dan zijn we weer erg tevreden).
Pagina: 1 ... 51 52 Laatste