Ook hier geen verbinding meer. Postcodegebied 7413. En ook hier wel DSL, geen IP adres. Ook diverse malen modem reset, zonder verandering in de situatie.
Bla
Bla
Tiscali gedeelte staat daar volgens mij.SilentSimon schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:51:
NIKHEF ligt eruit
http://www.ams-ix.net/technical/stats/
Tweakdsl zal zn spul daar ook wel hebben staan.
Let op tweakdsl != tweakers.net of got. Dit staat compleet los van elkaar.Ik zat net te kijken naar dat studenten abonnement van tweakers maar daar staat: 0-24mbit.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Inderdaad: tiscali gedeelte (10Gbit) + nikhef amsix (20Gbit) + een transit aanbieder is uitgevallen.
Dat studentenabonnement, op www.tweak.nl, is inderdaad 0-24 Mbit, dus wat maximaal haalbaar is op jou locatie.Bor de Wollef schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:38:
[...]
Let op tweakdsl != tweakers.net of got. Dit staat compleet los van elkaar.
Verwijderd
Zit net op jullie projects gedeelte te kijken en ik moet zeggen, jullie zitten niet stil!!Ghandi schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:44:
[...]
Inderdaad: tiscali gedeelte (10Gbit) + nikhef amsix (20Gbit) + een transit aanbieder is uitgevallen.
BBned netwerk draait, evenals alle overige diensten, zei het hier en daar met vertraging.
Tiscali staat op het punt om redundant te worden uitgevoerd (zie projects op de website), alleen dat was nog niet af. Er ligt dus wel wat uit. Komt straks wel weer goed.
Sorry voor 't ongemak.
[ Voor 43% gewijzigd door IJsrace op 27-10-2008 23:45 ]
MEEHH!!!!
http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL
Ja, heb 16-24 en ben er tevreden mee. Haal niet de volle mep (bij lange na niet) maar 1,5 MB/s vind ik goed genoeg. M'n huis stamt dan ook uit de 19e eeuw (bouwjaar is 1896 om precies te zijn). En de afstand tot de centrale is geloof ik 1,1 km. Maar verder prima lijn, weinig downtime (toevallig vanavond dan, maar dat lag niet aan TweakDSL en andere providers hadden hier net zo goed last van) en die nieuwsserver... tja.Xerx3s schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:36:
(...) Iemand uit Deventer die dit heeft (of een ander pakket waar die super happy mee is)? (...)
Bla
Storing voorbij. (En dat is goed nieuws voor iedereen. Je hoeft niet postcode voor postcode te melden dat het weer werkt..)Ghandi schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:44:
Komt straks wel weer goed.
I don't like facts. They have a liberal bias.
[ Voor 153% gewijzigd door Crusader op 28-10-2008 07:09 ]
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Als een van de eerste (en enige wholesale) partijen hebben we een 10Gbit koppeling met het Tiscali/BabyXL/KPN Netwerk. De 2e 10G koppeling, om redundant te ontsluiten, zal waarschijnlijk in 2008 nog plaats vinden. De pingtijden voor gamers zijn dan ook absurd laagGhandi schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:44:
[...]
BBned netwerk draait, evenals alle overige diensten, zei het hier en daar met vertraging.
Tiscali staat op het punt om redundant te worden uitgevoerd (zie projects op de website), alleen dat was nog niet af. Er ligt dus wel wat uit.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 10:49 ]
Het was inderdaad even schrikken. Puur de schuld van TweakDSL natuurlijk dat we dit niet gewend zijnTakutoRadiance schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:40:
Ongelofelijk dat TweakDSL eruit lag gisteravond. Ik kwam thuis en mijn internet deed het niet. Het rare hiervan is dat je gelijk gaat zoeken of het niet aan je modem ligt, dat apparaat 20 keer gereset, even in de meterkast direct bij de source gehangen en het mocht allemaal niet baten. Ik denk dat dat wel iets zegt over de uptime die ik normaliter van TweakDSL gewend ben aangezien dit echt de eerste keer is in ongeveer 3 jaar gebruik dat ze er op zo'n manier uitliggen.
Nog even een bedankje voor het goede product, ik ben enorm tevredenMag ook wel gezegd worden i.p.v. alleen het melden van de problemen!
Geachte klant,
Gisteravond om 21:07 is het NIKHEF datacentrum in Amsterdam getroffen door een
ernstige stroomstoring. Door deze storing zijn een aantal services onderbroken
of verminderd bereikbaar geweest. De volgende services zijn hierbij getroffen:
* Een deel van het Nederlandse internet verkeer: mogelijk onbereikbaar of
opgetreden vertraging. TweakDSL heeft interconnectie met zowel AMS-IX als
NLIX op NIKHEF. De AMS-IX connectie naar het SARA datacentrum heeft een deel
van het verkeer opgevangen.
* Tiscali ADSL: TweakDSL interconnecteert op NIKHEF met Tiscali. De apparatuur
van Tiscali was down, waardoor het uitwisselen van verkeer onmogelijk was
geworden. Dit probleem was om 23:31 opgelost.
Tussen 23:20 en 1:00 vandaag kon het nog voorkomen het Nederlandse internet
verkeer onderhevig was aan haperingen en/of vertragingen. Dit was te wijten
aan een connectie tussen TweakDSL en de AMS-IX, welke door de stroomstoring
stuk was gegaan. Rond 1:00 vandaag was dit probleem opgelost.
Onze excuses voor het eventueel geleden ongemak.
Met vriendelijke groet,
Tweak
☻/
/▌
/ \
Kreeg hem ook net. Zal wel toeval zijn dat ik niet meer met HTTPS/FTP op mijn server thuis kom, sowieso omdat ik BBNed heb.
Verwijderd
Heb na 3 maanden echt wel door dat er iets boeiends langskwam; als ik via bepaalde zoekfuncties iets niet kan vinden dan blijkt die post begin vorig jaar ergens langsgeweest te zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:56:
Ik had de helpdesk gevraagd wat de usenet uitbreiding gaat inhouden, ze wisten me te vertellen dat de retentie op ongeveer 119 dagen staat en dat ze die willen gaan verdubbelen...... giganews eat you're heart out...![]()
[ Voor 9% gewijzigd door tweaktubbie op 28-10-2008 22:22 ]
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'
Dat is volgens mij niet de bedoeling, of je moet een IP-blok van ze hebben..Dazsur schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:39:
Beide pc's hebben een Tweakdsl IP!!!
Iedereen die z'n modem in bridge heeft doet het op die manier.Iemand anders ook met dit akkefietje?
[ Voor 18% gewijzigd door Dazsur op 30-10-2008 00:01 ]
[ Voor 4% gewijzigd door tweaktubbie op 31-10-2008 22:59 ]
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'
Verwijderd
Hier ook, had gisteren constant 2.4 mb/s, nu schommelt het tussen 2mb/s tot 600 kb/s.tweaktubbie schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 22:30:
Vanavond vanaf ca. 21.30 komt in m'n newsleecher vrijwel alles (gedeeltelijk) corrupt binnen.
Posts ervoor gingen goed; was op tijd gesorteerd dus meerdere groepen/files door elkaar.
Nu komt echt *elke* post en part voor circa 90-95% door. Oudheid 0,2dg, 1,5dg, 2,6dg enzovoorts.
Nergens iets over corrupt raken of problemen bij Tweaknews gelezen, maar dit riekt naar 'n rammelend lijntje.
Zie in DU Meter soms normale maxlijn, soms zaagtanden, maar blijven corrupte delen komen.
Overigens op NZB sites geen enkel missend deeltje/edit: sinds 22.54 gaat 't ineens weer goed?
Verwijderd
Hier ook hoogstens 700 kb/s i.p.v. 2.5 m/b. ( gecapped op 20 mb/s i.v.m. proefaccount tweaknews. Gisteravond nog gewoon de volle sneleheid al schommelde die behoorlijk. Lag tussen 600-2400 kb/s.Gompie98 schreef op zondag 02 november 2008 @ 14:08:
Alweer een storing? Eerst hele adsl en nu no op de nieuwsservers?
2548 Den Haag ..
Verwijderd
Edit, alweer opgelost door in stellingen van newsleecherVerwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 15:05:
[...]
Hier ook hoogstens 700 kb/s i.p.v. 2.5 m/b. ( gecapped op 20 mb/s i.v.m. proefaccount tweaknews. Gisteravond nog gewoon de volle sneleheid al schommelde die behoorlijk. Lag tussen 600-2400 kb/s.
Hopelijk word dit nog dit weekend opgelost.
Verwijderd
Zucht.Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 00:25:
24mbit wat hun beweren
SNR van je down zit al op 8dB, daar is weinig meer in te strekken (hoogstens naar ~6, maar daarvan gaat de snelheid niet onwijs omhoog).Signal Noise ratio Down/Up: 8/11 beroerd maar toch.....
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Kan geluk zijn, lukt mij heel soms ook.Mobyrick schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:23:
Ik ben iets aan het binnenhalen van 140 dagen oud? Ik weet niet of het al bekend is maar anders bij deze.
In aanvulling: De hoogste gerapporteerde snelheid bij Xandrios is 22Mbit/s, en de grootste groep zit ergens tussen de 11 en 14Mbit/s:Yapser schreef op donderdag 06 november 2008 @ 18:51:
Het is -maximaal- 24mbit en die snelheid haal je alleen in extreem goede omstandigheden. Geen enkele consumenten ISP belooft keihard dat je een bepaalde snelheid kan halen.
[ Voor 3% gewijzigd door burne op 06-11-2008 23:06 ]
Verwijderd
Ik weet dat het 'maximaal' 24mbit is, maar volgens de gegevens die ik binnen krijg zit de ATM max op 20mbitYapser schreef op donderdag 06 november 2008 @ 18:51:
Zucht.
Het is -maximaal- 24mbit en die snelheid haal je alleen in extreem goede omstandigheden. Geen enkele consumenten ISP belooft keihard dat je een bepaalde snelheid kan halen.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Ik weet niet meer waar ik het vandaan heb (site of helpdesk), maar ik heb gehoord dat de retentie verdubbeld zou gaan worden.Mobyrick schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:23:
Ik ben iets aan het binnenhalen van 140 dagen oud? Ik weet niet of het al bekend is maar anders bij deze.
Als DSL netjes groen is, dan heb je linesync.Hans van Eijsden schreef op zondag 09 november 2008 @ 18:55:
Hebben er meer mensen verbindingsproblemen?
Ik heb TweakDSL via Tiscali (ADSL2), Zwolle-Zuid postcodegebied 8014, en ik heb geen internet meer.
Zowel op m'n iMac als op m'n Macbook is het dood, en de modem resetten heeft tot nu toe ook niet geholpen. Wel branden er op de modem de gebruikelijke lampjes, zoals Ethernet en DSL. Meer mensen problemen? Iemand tips?
[ Voor 24% gewijzigd door Hans van Eijsden op 09-11-2008 19:22 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| 3 19 ms 19 ms 19 ms fo1-asd-ve420-tisgw1.tc1.cambrium.net 4 19 ms 19 ms 32 ms Vlan505.icore1.AD1-Amsterdam.as6453.net 5 20 ms 19 ms 19 ms ge-6-16.car1.Amsterdam1.Level3.net 6 20 ms 20 ms 20 ms ae-31-51.ebr1.Amsterdam1.Level3.net 7 24 ms 20 ms 32 ms ae-1-100.ebr2.Amsterdam1.Level3.net 8 41 ms 36 ms 35 ms ge-6-16.car1.Amsterdam1.Level3.net 9 112 ms 108 ms 108 ms ae-41.ebr1.NewYork1.Level3.net 10 105 ms 107 ms 108 ms ae-61-61.csw1.NewYork1.Level3.net 11 115 ms 108 ms 107 ms ae-63-63.ebr3.NewYork1.Level3.net 12 217 ms 216 ms 216 ms ge-6-16.car1.Amsterdam1.Level3.net 13 217 ms 215 ms 216 ms ge-6-16.car1.Amsterdam1.Level3.net 14 216 ms 235 ms 231 ms ge-6-16.car1.Amsterdam1.Level3.net 15 208 ms 207 ms 208 ms DATABANK-HO.car2.Dallas1.Level3.net 16 208 ms 209 ms 208 ms ae_cw_10g.databank.com 17 208 ms 208 ms 208 ms pod22c_ae.layeredtech.com 18 207 ms 209 ms 208 ms 112.10.233.72.static.reverse.ltdomains.com |
[ Voor 69% gewijzigd door Dikkie op 10-11-2008 21:34 ]
Bla
Verwijderd
TweakDSL biedt alleen nog maar ADSL aan via tiscali en niet meer via BBNED. Uiteindelijk zal iedereen over moeten naar tiscali, want BBned wordt uitgefaseerd heb ik begrepen. Verder kan je als klant van tweak ook (gratis) gebruik maken van de aanbiedingen welke ze nu op de site hebben staan, in mijn geval ga ik begin volgend jaar ook over van bbned (had een 2 jarige contract) naar tiscali.JaFFoG schreef op woensdag 12 november 2008 @ 10:00:
Heb zelf jaren op het BBned-netwerk gezeten, wat me prima is bevallen. Zit nu sinds een half jaar op Tiscali en ook die bevalt mij prima. Om de rompslomp te vermijden zou ik lekker blijven zitten waar je zit. Het gaat toch goed nu?
En daar hadden we dus even geen zin in. Een studentenabbo voor 35 euro/maand met 125 euro aansluitkosten, right.Wat is non-linesharing?
Non-linesharing betekent dat je geen telefonie bij de KPN hebt. Wanneer je dan toch een ADSL verbinding wilt hebben is dat wel mogelijk, maar brengt de KPN daar kosten voor in rekening aan ons om hun bekabeling te mogen gebruiken. Om de bekabeling te activeren rekenen ze ons € 110,- en noemen ze kaal koper, daarna rekenen ze maandelijks een soort huur van € 9,40 die ze non-linesharing noemen. Vertaald betekent non-linesharing dan ook geen-gedeelde verbinding. Je begrijpt dat we deze kosten dus ook aan jou in rekening moeten brengen.
Viaa BBned is alleen vodsl mogelijk (als je dat hebt)RalphMalph schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 21:41:
Hallo,
Vorig jaar overgestap van @home-kabel-internet (tegenwoordig Ziggo) naar TweakDSL.
Dit is nog net voordat bbned eruit ging bij Tweak.
Ik kon toen niet meer wijzigen, maar kreeg wel de mogelijkheid om na een jaar, kosteloos, over te stappen van bbned naar hun andere netwerk (Tiscali ?).
Nu is het jaar bijna om, wie heeft iets zinnigs te zeggen of ik dat moet doen of niet.
Ik ben een heel erg tevreden gebruiker bij bbned moet ik er even bijzeggen.
Iemand ?
Veel succes daarmee, Ik heb gepoogd over te stappen van Tweakdsl naar telfort en dat heeft telfort flink verkloot. Aanvraag goedkeuren, en dan niets meer van zich laten horen waarop ik er zelf een week voor de geplande overstap achter moet komen dat de aanvraag is afgewezen.Autoreply schreef op woensdag 12 november 2008 @ 10:19:
[...]
En daar hadden we dus even geen zin in. Een studentenabbo voor 35 euro/maand met 125 euro aansluitkosten, right.
Bij Telfort betaal je dat schijnbaar niet, dus die hebben we maar aangevraagd.
[ Voor 29% gewijzigd door Dikkie op 15-11-2008 14:38 ]
Idd heb hetzelfde probleem.Dikkie schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 14:37:
Bij mij liggen nu alle buitenlandse websites eruit.
[ Voor 103% gewijzigd door Facer op 15-11-2008 15:06 ]
Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren
[ Voor 46% gewijzigd door Wildfire op 15-11-2008 15:13 ]
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Object reference not set to an instance of an object
Doet het ook nietJJay schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 15:06:
Yep, het transit verkeer over teleglobe ligt er uit bij TweakDSL (Cambrium).. zie https://noc.cambrium.nl/
Jawel, maar:
Maar goed:Beveiligde verbinding mislukt
noc.cambrium.nl gebruikt een ongeldig beveiligingscertificaat.
Het certificaat wordt niet vertrouwd omdat het zelfondertekend is.
(Foutcode: sec_error_ca_cert_invalid)
[ Voor 28% gewijzigd door Wildfire op 15-11-2008 15:26 ]
Ook sites surfen in NL zoals www.telegraaf.nl en www.nu.nl gaan heel sloom en duren lang.JJay schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 15:06:
Yep, het transit verkeer over teleglobe ligt er uit bij TweakDSL (Cambrium).. zie https://noc.cambrium.nl/
Ja-wel..
[ Voor 12% gewijzigd door JJay op 15-11-2008 15:22 ]
Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren
Hier wel TweakDSL (bbned), heb je wel rekening mee gehouden dat je een ongeldige certificaat foutmelding krijgt en niet een laad fout?
Die sites maken gebruik van adservers die niet bereikbaar waren. En die ads zijn zo dom geintegreerd, dat ze het renderen van de pagina volledig tegenhouden als ze niet geladen kunnen worden.NDSFREAK schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 15:21:
[...]
Ook sites surfen in NL zoals www.telegraaf.nl en www.nu.nl gaan heel sloom en duren lang.
Terwijl www.tweakers.net weer zeer snel gaan.
I mentioned it once, but I think I got away with it.
[ Voor 24% gewijzigd door Dikkie op 15-11-2008 18:50 ]
Verwijderd
Same here! Max 200 kb/s, gisteravond nog 4 mb/s !! Waar het aan ligt? Hopelijk weer snel normale download.Dikkie schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 18:47:
Nu ligt het er helemaal uit......
Begin er zo langzamerhand genoeg van te krijgen
edit: en we zijn weer terug.......voor hoe lang
Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra
Je hebt geen internet van Tweakdsl dus zou het over news moeten gaan. Maar als daar iets mis is zou je het in het totaal moeten zien, en ik zie geen verschil over de afgelopen dagen:Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 14:07:
Same here! Max 200 kb/s, gisteravond nog 4 mb/s !! Waar het aan ligt? Hopelijk weer snel normale download.
Laatste tijd wel vaker van die grote schommelingen. Heb hier glasverbinding van 35 mb/s. Normaal gaat het super.
Verwijderd
Inderdaad, heb nu alleen tweaknews omdat ik (nog) niet via Tweak op het glasvezelnetwerk kan.Maar dan nog die grote schommelingen in download.Raar.burne schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:38:
[...]
Je hebt geen internet van Tweakdsl dus zou het over news moeten gaan. Maar als daar iets mis is zou je het in het totaal moeten zien, en ik zie geen verschil over de afgelopen dagen:
[afbeelding]
Ja. ADSL is een techniek die zich aanpast aan de kwaliteit van de telefoonlijn, en als de lijn niet 'goed' genoeg is zal ADSL kiezen voor een lagere snelheid. Glasvezel werkt wel of niet. Als je glasvezel-provider enig succes wil hebben met het opleveren van werkende lijnen zal hij dus moeten zorgen voor voldoende licht voor je 'glasvezel-modem'. Onvoldoende licht is een klagende klant zonder internet. De enige oplossing is zorgen voor voldoende licht, en als dat er is haal je ook de beloofde snelheid van je link.LaptopRookie schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 23:20:
1) itt tot ADSL, krijg ik dan werkelijk 20mb/20mb download/upload snelheid?..maw niet meer afhankelijk van afstand telefooncentrale?
SIP over een glasvezel is niet te onderscheiden van SIP over een ADSL-link. Op geen enkele wijze. Daar zal dus niets aan veranderen, los van dat je minder last van echo of gestotter hebt tijdens dikke downloads omdat je verbinding veel sneller, vooral qua upstream, is.2) Zal dit bellen nog mogelijk zijn met glasvezel?
Alice is strategie van BBNed. BBned had ooit 1 'eigen' ISP, BBeyond. Prima product, uitstekende helpdesk, maar het prijsniveau is errrr.. zakelijk. 60 euro in de maand voor ADSL2+ trekt geen consumenten. Arthur zag een gat, kocht Internlnet, en bedacht een goedkope ISP om de consumentenmarkt te voorzien. Technisch gezien is er niets mis met Pilmo/Internlnet/Alice, maar het is een consumenten-ISP. Meer iets voor je ouders dan voor jou. Je wilt een ISP met een goede newsserver. Eweka als ISP is niet meer, dus blijft over TweakDSL en Xs4all. Je hebt je keuze voor een ISP met een news-server al gemaakt, lijkt het, dus de rest volgt vanzelf.Als provider kies ik Tweak of Alice, alleen heeft Alice geen newsserver. Ik hoor graag enig advies.
Ik heb TweakDSL-lijnen via BBNed en Tiscali, en beiden zijn gewoon te bereiken.TheVMaster schreef op zondag 23 november 2008 @ 01:18:
Brrr...Tweak ligt eruit?
'kee hier werkt het nu ook weer. 'k kreeg vanacht na het resetten van het modem een rood knipperend lampje....nadat ik vanmorgen uit bed kwam was het weer okeburne schreef op zondag 23 november 2008 @ 01:27:
[...]
Ik heb TweakDSL-lijnen via BBNed en Tiscali, en beiden zijn gewoon te bereiken.
In theorie heb je over glas ook nog minder vertraging in je gesprek. In de praktijk zul je dat denk ik niet merken.burne schreef op zondag 23 november 2008 @ 01:20:
[...]
SIP over een glasvezel is niet te onderscheiden van SIP over een ADSL-link. Op geen enkele wijze. Daar zal dus niets aan veranderen, los van dat je minder last van echo of gestotter hebt tijdens dikke downloads omdat je verbinding veel sneller, vooral qua upstream, is.
[ Voor 60% gewijzigd door knakworst op 23-11-2008 11:20 ]
Hartstikke bedankt voor de info. Vraag is nu alleen of mijn analoge Fritz Box 7140 ADSL2 modem zal werken met die glasvezelmodem die bij Tweak fiber abo wordt geleverd.burne schreef op zondag 23 november 2008 @ 01:20:
[...]
SIP over een glasvezel is niet te onderscheiden van SIP over een ADSL-link. Op geen enkele wijze. Daar zal dus niets aan veranderen, los van dat je minder last van echo of gestotter hebt tijdens dikke downloads omdat je verbinding veel sneller, vooral qua upstream, is.
Ik vermoed van niet, omdat je geen van je ethernet-poortjes als WAN kunt configgen, en je gaat een WAN-poort nodig hebben voor het ethernetpoortje van je IAD. Van de andere kant leveren veel vezel-boeren een IAD met een eigen VoIP-ding erin, en dan sluit je je telefoon aan op de IAD. Dat heeft ook weer een nadeel en dat is dat je vastzit aan de VoIP van dezelfde leverancier als je internet.LaptopRookie schreef op zondag 23 november 2008 @ 19:47:
Vraag is nu alleen of mijn analoge Fritz Box 7140 ADSL2 modem zal werken met die glasvezelmodem die bij Tweak fiber abo wordt geleverd.
Jammer. Net van Tweak mail gehad dat ze geen glasvezel meer aanbieden vanwege de nog aanwezige kinderziektes. Denk dat ik dan maar mijn huidige abo tot ADSL2 ga promoveren dan, mits de snelheid te behalen is en de prijs acceptabel is.burne schreef op zondag 23 november 2008 @ 23:43:
[...]
Ik vermoed van niet, omdat je geen van je ethernet-poortjes als WAN kunt configgen, en je gaat een WAN-poort nodig hebben voor het ethernetpoortje van je IAD. Van de andere kant leveren veel vezel-boeren een IAD met een eigen VoIP-ding erin, en dan sluit je je telefoon aan op de IAD. Dat heeft ook weer een nadeel en dat is dat je vastzit aan de VoIP van dezelfde leverancier als je internet.
[ Voor 15% gewijzigd door MegaTronics op 25-11-2008 08:30 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
megatronics schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 08:18:
Vanmorgen geen verbinding via TweakDSL/Tiscali. De lijn komt wel op, maar er wordt geen IP adres toegewezen. Meer mensen met dit probleem?
Edit:
En sinds 7 minuten doet die het weer.
Vader van Tobias en Ylana \o/
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
[ Voor 7% gewijzigd door posttoast op 26-11-2008 11:45 ]
Kan gewoon hoor, even mailen naar de helpdesk. Of je komt even langs in #tweakdsl op irc.tweakers.net en vraagt het één van de Tweak-medewerkersjrs77 schreef op zondag 23 november 2008 @ 22:23:
[..]
Ik zit meer met vragen zoals deze: Om mijn server te kunnen bereiken heb ik een hostname die naar mij ip verwijst via no-ip. Als ik het goed begrijp kun je een vast ip krijgen bij tweakdsl, maar ik onthoud een website adres toch makkelijker. Kan ik een hostname voor mijn ip bij tweakdsl krijgen en hoe doe ik dat dan?
Volgens mij kon dat juist niet. [naam].tweakdsl.nl gaat juist naar je webspaceWildfire schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:46:
[...]
Kan gewoon hoor, even mailen naar de helpdesk. Of je komt even langs in #tweakdsl op irc.tweakers.net en vraagt het één van de Tweak-medewerkers
Nadat je een vast IP hebt gekregen, kun je een "reverse dns" krijgen, dan wordt je thuisserver http://naam.dsl.cambrium.nl/Yapser schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:43:
[...]
Volgens mij kon dat juist niet. [naam].tweakdsl.nl gaat juist naar je webspaceMaar een vast IP valt altijd te fixen..
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq