[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 52 Laatste
Acties:
  • 395.531 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
Ook hier geen verbinding meer. Postcodegebied 7413. En ook hier wel DSL, geen IP adres. Ook diverse malen modem reset, zonder verandering in de situatie.

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-10 16:45

SilentSimon

Have you been hopped?

NIKHEF ligt eruit
http://www.ams-ix.net/technical/stats/

Tweakdsl zal zn spul daar ook wel hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
hier ook een probleem. :(
2901 capelle ad ijssel

Wel sync maar zoeken nar dhcp zegt de speedtouch.

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-10 18:24
Tweakdsl en Tiscali connecten op Nikef. Aangezien daar het licht uit is (stroomstoring dus) is het nu voor de Tiscali mensen even afwachten.

Voor de BBned mensen zou het, met wat vertraging, moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
SilentSimon schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:51:
NIKHEF ligt eruit
http://www.ams-ix.net/technical/stats/

Tweakdsl zal zn spul daar ook wel hebben staan.
Tiscali gedeelte staat daar volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:26

TheVMaster

Moderator WOS
WTf...hoe kan het toch dat als er ergens een stroomstroring is de hele boel zo onderuit gaat? Je zou toch verwachten dat zoiets 3-dubbel uitgevoerd zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hoi,

Ik ben een student en ik ben ziggo echt helemaal fucking zat. Ik betaal die muppets iedere maand een gigantisch bedrag maar sinds ze ziggo zijn geworden ligt het internet er continue uit of is het super traag (de 1,5 kb/s de afgelopen 2 weekenden was echt de druppel, ik had zelfs sneller op mijn 56/k6 meer dan 10 jaar geleden).

Ik was eerst blij dat ik hier Y-3 glasvezel zou krijgen maar ik heb een opmerking tegen die lompe boeren gemaakt omdat ze hier de straat compleet hebben geruïneerd (weg gemeenschapsgeld) en ze een oude vrouw uitscholden, werd vervolgens zelf aangevallen door die lui en nu willen ze het niet aanleggen omdat ze claimen dat ik hun heb bedreigd en dat ze bang voor me zijn (jaja, een stuk of 5-6 kleerkasten, bang voor 1 studentje). 8)

Anyway, glasvezel is een nono dus. Ik zat net te kijken naar dat studenten abonnement van tweakers maar daar staat: 0-24mbit. Betekent dit dat de snelheden onbetrouwbaar zijn? Ik heb hier 2 studenten bedrijven op mijn adres gevestigd (1 van mijzelf en 1 van mijn mede bewoner), 8mbit internet met een goede uptime is echt een minimum vereiste. Ik speel daarnaast ook wel eens wat games dus goede ping is ook wel belangrijk. Prijs boeit me niet zoveel maar hoe lager hoe beter (ons bint zunig ;) ).

Wat zijn de ervaringen met de kwaliteit van dit pakket? Iemand uit Deventer die dit heeft (of een ander pakket waar die super happy mee is)?

Ik zat alternatief ook te kijken naar dat 20mbit pakket van kpn, waarom is er zo'n prijs verschil? Is die van kpn beter?

De reden dat ik dit hier vraag is dat ik een andere provider wil maar niet van de regen in de drup wil komen. Kon niet echt een goede andere plek vinden om de vraag te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik zat net te kijken naar dat studenten abonnement van tweakers maar daar staat: 0-24mbit.
Let op tweakdsl != tweakers.net of got. Dit staat compleet los van elkaar.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 09:08
Chutney schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:05:
[...]

Tiscali gedeelte staat daar volgens mij.
Inderdaad: tiscali gedeelte (10Gbit) + nikhef amsix (20Gbit) + een transit aanbieder is uitgevallen.
BBned netwerk draait, evenals alle overige diensten, zei het hier en daar met vertraging.

Tiscali staat op het punt om redundant te worden uitgevoerd (zie projects op de website), alleen dat was nog niet af. Er ligt dus wel wat uit. Komt straks wel weer goed.

Sorry voor 't ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 09:08
Bor de Wollef schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:38:
[...]

Let op tweakdsl != tweakers.net of got. Dit staat compleet los van elkaar.
Dat studentenabonnement, op www.tweak.nl, is inderdaad 0-24 Mbit, dus wat maximaal haalbaar is op jou locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghandi schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:44:
[...]

Inderdaad: tiscali gedeelte (10Gbit) + nikhef amsix (20Gbit) + een transit aanbieder is uitgevallen.
BBned netwerk draait, evenals alle overige diensten, zei het hier en daar met vertraging.

Tiscali staat op het punt om redundant te worden uitgevoerd (zie projects op de website), alleen dat was nog niet af. Er ligt dus wel wat uit. Komt straks wel weer goed.

Sorry voor 't ongemak.
Zit net op jullie projects gedeelte te kijken en ik moet zeggen, jullie zitten niet stil!! :)
Alleen jammer dat ik op de usenet uitbreidings pagina een configuratie foutmelding krijg, ben wel nieuwsgierig wat jullie gaan doen met usenet.... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
23.37: In 7413 doet hij het weer! :)

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 10:07

IJsrace

null

AMS-IX schijnt weer up te zijn.

Ook hier in 2313 LEIDEN doet mijn TweakDSL het weer.

De grafiek laat hetzelfde zien :)...
Afbeeldingslocatie: http://www.ams-ix.net/technical/stats/cgi-bin/16all?log=totalall;png=daily

[ Voor 43% gewijzigd door IJsrace op 27-10-2008 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragornwj
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 17:59

Aragornwj

Blerf

Laatste update:

UPDATE [2008-10-27 23:25 +0100]

Most of the AMS-IX equipment is back online. We are experiencing problems with one of the photonic switches. The following members do not yet have connectivity to the AMS-IX platform because of this:

Akamai International B. 20940 195.69.145.208
Hurricane Electric 6939 195.69.145.150 2001:7f8:1::a500:6939:1
Open Peering 20562 195.69.144.189
Multikabel N.V. 8341 195.69.144.54
News-Service.com 8582 195.69.145.57
UPC Broadband Operation 6830 195.69.144.106
Casema NV 30776 195.69.145.54
Giganews, Inc. 30094 195.69.144.193
TDC Solutions 3292 195.69.144.104 2001:7f8:1::a500:3292:1
Belgacom International 6774 195.69.144.87 2001:7f8:1::a500:6774:1
True B.V. 15703 195.69.144.163
TDC Switzerland AG 6730 195.69.144.116
Arcor AG & Co 3209 195.69.145.123
Cambrium Internet BV 25596 195.69.145.169 2001:7f8:1::a502:5596:2

MEEHH!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 15:59

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Haarlem 2034 doet het ook weer

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
Xerx3s schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:36:
(...) Iemand uit Deventer die dit heeft (of een ander pakket waar die super happy mee is)? (...)
Ja, heb 16-24 en ben er tevreden mee. Haal niet de volle mep (bij lange na niet) maar 1,5 MB/s vind ik goed genoeg. M'n huis stamt dan ook uit de 19e eeuw (bouwjaar is 1896 om precies te zijn). En de afstand tot de centrale is geloof ik 1,1 km. Maar verder prima lijn, weinig downtime (toevallig vanavond dan, maar dat lag niet aan TweakDSL en andere providers hadden hier net zo goed last van) en die nieuwsserver... tja. :9 Need I say more?

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Emmeloord 8301 doet het ook weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Storing voorbij. (En dat is goed nieuws voor iedereen. Je hoeft niet postcode voor postcode te melden dat het weer werkt..)

Ghandi: biertje? Hard werken (of wachten) dus dat heb je wel verdient. ;)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:19

Crusader

Arc Nature

offtopic:
zie reactie Burne. ik las 'm te laat

[ Voor 153% gewijzigd door Crusader op 28-10-2008 07:09 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
Ghandi schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:44:
[...]

Tiscali staat op het punt om redundant te worden uitgevoerd (zie projects op de website), alleen dat was nog niet af. Er ligt dus wel wat uit.
Als een van de eerste (en enige wholesale) partijen hebben we een 10Gbit koppeling met het Tiscali/BabyXL/KPN Netwerk. De 2e 10G koppeling, om redundant te ontsluiten, zal waarschijnlijk in 2008 nog plaats vinden. De pingtijden voor gamers zijn dan ook absurd laag

Hoe wordt het bijlegen van een 2de 10G koppeling in relatie gebracht met lagere pingtijden? In elk geval goed nieuws en we wachten het af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakutoRadiance
  • Laatst online: 10:20
Ongelofelijk dat TweakDSL eruit lag gisteravond. Ik kwam thuis en mijn internet deed het niet. Het rare hiervan is dat je gelijk gaat zoeken of het niet aan je modem ligt, dat apparaat 20 keer gereset, even in de meterkast direct bij de source gehangen en het mocht allemaal niet baten. Ik denk dat dat wel iets zegt over de uptime die ik normaliter van TweakDSL gewend ben aangezien dit echt de eerste keer is in ongeveer 3 jaar gebruik dat ze er op zo'n manier uitliggen.

Nog even een bedankje voor het goede product, ik ben enorm tevreden :) Mag ook wel gezegd worden i.p.v. alleen het melden van de problemen! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook wel benieuwd wat de uitbreiding usenet gaat inhouden >:) op de projects site, helaas werkt die pagina nu even niet... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
TakutoRadiance schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:40:
Ongelofelijk dat TweakDSL eruit lag gisteravond. Ik kwam thuis en mijn internet deed het niet. Het rare hiervan is dat je gelijk gaat zoeken of het niet aan je modem ligt, dat apparaat 20 keer gereset, even in de meterkast direct bij de source gehangen en het mocht allemaal niet baten. Ik denk dat dat wel iets zegt over de uptime die ik normaliter van TweakDSL gewend ben aangezien dit echt de eerste keer is in ongeveer 3 jaar gebruik dat ze er op zo'n manier uitliggen.

Nog even een bedankje voor het goede product, ik ben enorm tevreden :) Mag ook wel gezegd worden i.p.v. alleen het melden van de problemen! :9
Het was inderdaad even schrikken. Puur de schuld van TweakDSL natuurlijk dat we dit niet gewend zijn >:) want je vergeet af en toe gewoon dat ze bestaan omdat het domweg werkt :)

Maar goed, ik heb allang afgeleerd om mijn modem te resetten of de router de schuld te geven of de bedrading te gaan controleren als alle ledjes correct branden en mijn router ook in orde is. In al die jaren met Demon/BBned en nu TweakDSL/Tiscali kwam mijn verbinding "spontaan" weer tot leven als het probleem (niet bij mij thuis maar "elders") weer opgelost was.

En ja, ik ben dus een tevreden klant!

En TweakDSL stuurde net een mailtje met in het kort wat er aan de hand is geweest. Dat soort dingen stel ik op prijs en het is vanuit TweakDSL gezien gewoon slim om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Toch netjes:
Geachte klant,

Gisteravond om 21:07 is het NIKHEF datacentrum in Amsterdam getroffen door een
ernstige stroomstoring. Door deze storing zijn een aantal services onderbroken
of verminderd bereikbaar geweest. De volgende services zijn hierbij getroffen:
* Een deel van het Nederlandse internet verkeer: mogelijk onbereikbaar of
opgetreden vertraging. TweakDSL heeft interconnectie met zowel AMS-IX als
NLIX op NIKHEF. De AMS-IX connectie naar het SARA datacentrum heeft een deel
van het verkeer opgevangen.
* Tiscali ADSL: TweakDSL interconnecteert op NIKHEF met Tiscali. De apparatuur
van Tiscali was down, waardoor het uitwisselen van verkeer onmogelijk was
geworden. Dit probleem was om 23:31 opgelost.

Tussen 23:20 en 1:00 vandaag kon het nog voorkomen het Nederlandse internet
verkeer onderhevig was aan haperingen en/of vertragingen. Dit was te wijten
aan een connectie tussen TweakDSL en de AMS-IX, welke door de stroomstoring
stuk was gegaan. Rond 1:00 vandaag was dit probleem opgelost.

Onze excuses voor het eventueel geleden ongemak.

Met vriendelijke groet,
Tweak

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kreeg hem ook net. Zal wel toeval zijn dat ik niet meer met HTTPS/FTP op mijn server thuis kom, sowieso omdat ik BBNed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de helpdesk gevraagd wat de usenet uitbreiding gaat inhouden, ze wisten me te vertellen dat de retentie op ongeveer 119 dagen staat en dat ze die willen gaan verdubbelen...... giganews eat you're heart out... 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:56:
Ik had de helpdesk gevraagd wat de usenet uitbreiding gaat inhouden, ze wisten me te vertellen dat de retentie op ongeveer 119 dagen staat en dat ze die willen gaan verdubbelen...... giganews eat you're heart out... 8) 8)
Heb na 3 maanden echt wel door dat er iets boeiends langskwam; als ik via bepaalde zoekfuncties iets niet kan vinden dan blijkt die post begin vorig jaar ergens langsgeweest te zijn.

Het is op zich wel leuk nieuws, maar liever zou ik investeringen zien in goedkoper/gratis bellen. Als ik bij familie zie dat de kinderziektes uit Alice zijn en langzaam ook uit Telfort, dan weet ik niet waarom ik KPN 19 euro+Tweak 20-25 euro+vast bellen 10-15 euro per maand (totaal 55) in ere moet houden tegenwoordig. Ook omdat ik 9,5-10,5Mb haal terwijl het een 12-24 lijn is. Is het meestal 1,4MB strak en constant in DU-Meter , vanavond piek&dalgrafieken van 1,4Mb(!) tot 10Mb.

Neem MijnTweak; al meer dan een halfjaar (!) staat er na inloggen "Je maakt misschien nog geen gebruik van onze DSL producten voor SDSL, ADSL of ADSL2". 't Zijn de details, maar daar zijn er een hoop van. Neem die VOIP-lijn die ik al heel wat maanden heb; zou na 3 maanden ongebruikt zijn automatisch vervallen. Is er nog steeds.

[ Voor 9% gewijzigd door tweaktubbie op 28-10-2008 22:22 ]

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Sinds vannacht weer geen internet. Wel linesync (DSL-lampje bleef groen branden), maar internetlampje bleef rood.
Net gebeld met de helpdesk.

Geen storing in mijn regio (ASD).

Ik heb nu zelf de instellingen op:
Bridge
RFC 1483
LLC 0/34
(Aangegeven door HD, zelf een reboot gedaan)
TCP/IP auto.
2e pc kan ook het internet op!
Beide pc's hebben een Tweakdsl IP!!!

De instellingen stonden altijd op:
Routing
Enet Encap
LLC 0/34

In Bridge mode is het modem niet te bereiken en moet je de TCP/IP op fixed zetten. Maar, dan kan je dus niet het internet op.
Als je klaar bent met het modem, dan moet je de TCP/IP weer op auto zetten.

Modem: Zyxel P-2606H-D1A.

Iemand anders ook met dit akkefietje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 05-10 22:16

BHQ

Dazsur schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:39:
Beide pc's hebben een Tweakdsl IP!!!
Dat is volgens mij niet de bedoeling, of je moet een IP-blok van ze hebben..
Iemand anders ook met dit akkefietje?
Iedereen die z'n modem in bridge heeft doet het op die manier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
Ik heb nu een (Tiscali) Zyxel Prestige 2602H-61c (Routing) in gebruik.

Lijkt erop dat de Zyxel P-2606H-D1A kaduuk is.
Werkt gewoon niet in Routing mode na reset.
Hopelijk komt er een update voor de firmware!

Ik heb toch maar de laatste firmware: V3.40(AJZ.5) opnieuw erin gezet.

Probleem opgelost.

[ Voor 18% gewijzigd door Dazsur op 30-10-2008 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2016 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Vanavond vanaf ca. 21.30 komt in m'n newsleecher vrijwel alles (gedeeltelijk) corrupt binnen.
Posts ervoor gingen goed; was op tijd gesorteerd dus meerdere groepen/files door elkaar.
Nu komt echt *elke* post en part voor circa 90-95% door. Oudheid 0,2dg, 1,5dg, 2,6dg enzovoorts.
Nergens iets over corrupt raken of problemen bij Tweaknews gelezen, maar dit riekt naar 'n rammelend lijntje.
Zie in DU Meter soms normale maxlijn, soms zaagtanden, maar blijven corrupte delen komen.
Overigens op NZB sites geen enkel missend deeltje :( /edit: sinds 22.54 gaat 't ineens weer goed?

[ Voor 4% gewijzigd door tweaktubbie op 31-10-2008 22:59 ]

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaktubbie schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 22:30:
Vanavond vanaf ca. 21.30 komt in m'n newsleecher vrijwel alles (gedeeltelijk) corrupt binnen.
Posts ervoor gingen goed; was op tijd gesorteerd dus meerdere groepen/files door elkaar.
Nu komt echt *elke* post en part voor circa 90-95% door. Oudheid 0,2dg, 1,5dg, 2,6dg enzovoorts.
Nergens iets over corrupt raken of problemen bij Tweaknews gelezen, maar dit riekt naar 'n rammelend lijntje.
Zie in DU Meter soms normale maxlijn, soms zaagtanden, maar blijven corrupte delen komen.
Overigens op NZB sites geen enkel missend deeltje :( /edit: sinds 22.54 gaat 't ineens weer goed?
Hier ook, had gisteren constant 2.4 mb/s, nu schommelt het tussen 2mb/s tot 600 kb/s.
Ook niks compleet binnen.
Lijkt er toch op dat er een probleem met server is. Niks over gelezen trouwens.

Hoop dat het met die 60 mb verbinding beter gaat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Alweer een storing? Eerst hele adsl en nu no op de nieuwsservers?
2548 Den Haag ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gompie98 schreef op zondag 02 november 2008 @ 14:08:
Alweer een storing? Eerst hele adsl en nu no op de nieuwsservers?
2548 Den Haag ..
Hier ook hoogstens 700 kb/s i.p.v. 2.5 m/b. ( gecapped op 20 mb/s i.v.m. proefaccount tweaknews. Gisteravond nog gewoon de volle sneleheid al schommelde die behoorlijk. Lag tussen 600-2400 kb/s.

Hopelijk word dit nog dit weekend opgelost. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 15:05:
[...]

Hier ook hoogstens 700 kb/s i.p.v. 2.5 m/b. ( gecapped op 20 mb/s i.v.m. proefaccount tweaknews. Gisteravond nog gewoon de volle sneleheid al schommelde die behoorlijk. Lag tussen 600-2400 kb/s.

Hopelijk word dit nog dit weekend opgelost. :'(
Edit, alweer opgelost door in stellingen van newsleecher
te veranderen. Gewoon weer 4.1 mb/s ;) ( glas 35 mb/35 mb verbinding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn TweakDSL ervaring:

20-10-2008

Heerlijk allemaal zit nu al 4 weken zonder internet.
2 Weken daarvan zijn door fouten bij xs4all,dus de afsluiting van de lijn en de andere 2 zijn door dat Tweakdsl (telebyte) geen IP adres automatisch aan mijn modem geeft. Heb wel de activatie IP en pagina gehad. Ik Heb 3 modems geprobeerd, de mac adressen van de de modems doorgegeven.

Ik heb ze alweer te vaak aan de lijn gehad en maakt ook niet uit wie je belt tweakdsl of telebyte je krijgt de zelfde :+ aan de lijn. Ze zeggen dat er voor onderzoek een bericht is verstuurd en eind datum daarvan ondertussen verplaatst naar de zondag..? Yeah Right!! en beloven dat ze er achteraan zullen gaan enz. Nou ze doen er gewoon helemaal niets. Dit is het toppunt wat ik heb meegemaakt.

Er staat een IP adres op 'Mijn Tweak' dat behoord bij "telebyte bbned" krijg een brief thuis van mijn oude provider dat mijn VoIP over gaat naar bbned en bbned heeft geen adsl2+ in mijn woonplaats!! dus waar dat allemaal vandaan komt? Mijn supplier, dus de uiteindelijke provider blijkt tiscali te zijn en dat is weer telfort geworden. Stelletje amateurs daar.

Ben benieuwd hoe het allemaal gaat aflopen. Je kan schrijven bellen email wat je wilt maar die internet providers kan het niets schelen als jij maar betaald!! Dit neemt niet weg dat ik blij ben van xs4all af te zijn.

Paar weken later :05-11-2008

Het is ze gelukt hoor, maar wel erg jammer dat ik er zo lang op heb moeten wachten en het probleem, dat was dus simpel.

Ik probeerde dat al een tijdje uit te leggen aan hun, maar ze deden er geen ene flikker mee tot ik iemand aan de lijn kreeg die er wat meer van begreep.
Dus ik heb weer uitgelegd dat mijn gekoppelde ip adres niet klopt en ......

het was eventjes stil toen hij ook zag dat mijn ip adres niet klopte ".....ja....tja euhm die klopt niet nee.....is ook de verkeerde range (provider).. ..........dus als u geluk heeft en dit is het probleem dan is het zo opgelost."
JA DAT PROBEERDE IK PAAR WEKEN GELEDEN EN MEERDERE KEREN OOK AL UIT TE LEGGEN!!!!!! Maar daar word dus gewoon niets mee gedaan.
Dus geen telebyte, compuserve, bbned, maar cambrium is het uiteindelijk geworden.

En wonderbaarlijk 10 minuten later was er een groen lampje in de plaats van dat rode en JA!!! Internet

Helaas dat ik dus aangesloten ben op 20mbit waarvan men daar zegt dat het niet waar is, maar daar moet ik weer ff gaan kijken hoe dat precies zit.

En heeft niets te maken met mijn Signal Noise Ratio en mijn afstand, want daar hou ik al rekening mee. Heb nu ook maar 13mbit over :? van de "24mbit wat hun beweren"

Line attenuation Down/Up: 19/7 ±1300 meter
Signal Noise ratio Down/Up: 8/11 beroerd maar toch..... volgens mij geen 13mbit van de 24 waard

Ik ga mijn eigen helpdesk maar raad plegen ik heb weer internet, dus ....

vervolg komt er nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Zucht.

Het is -maximaal- 24mbit en die snelheid haal je alleen in extreem goede omstandigheden. Geen enkele consumenten ISP belooft keihard dat je een bepaalde snelheid kan halen.
Signal Noise ratio Down/Up: 8/11 beroerd maar toch.....
SNR van je down zit al op 8dB, daar is weinig meer in te strekken (hoogstens naar ~6, maar daarvan gaat de snelheid niet onwijs omhoog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik ben iets aan het binnenhalen van 140 dagen oud? Ik weet niet of het al bekend is maar anders bij deze.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mobyrick schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:23:
Ik ben iets aan het binnenhalen van 140 dagen oud? Ik weet niet of het al bekend is maar anders bij deze.
Kan geluk zijn, lukt mij heel soms ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Yapser schreef op donderdag 06 november 2008 @ 18:51:
Het is -maximaal- 24mbit en die snelheid haal je alleen in extreem goede omstandigheden. Geen enkele consumenten ISP belooft keihard dat je een bepaalde snelheid kan halen.
In aanvulling: De hoogste gerapporteerde snelheid bij Xandrios is 22Mbit/s, en de grootste groep zit ergens tussen de 11 en 14Mbit/s:
Afbeeldingslocatie: http://adsl.xandrios.net/plotgrafiek.php?adsltype=adsl2p&updown=

[ Voor 3% gewijzigd door burne op 06-11-2008 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yapser schreef op donderdag 06 november 2008 @ 18:51:

Zucht.

Ik weet dat het 'maximaal' 24mbit is, maar volgens de gegevens die ik binnen krijg zit de ATM max op 20mbit
en traint de modem rond 16 mbit in en daar haal ik weer 13mbit uit.

Ik vind de snelheid best, maar het is voor mij ook nog een grijs gebied met QoS, UBR en ATM gebeuren.

Ben nu aan het leren hoe dat een beetje zit en zal er ook niet snel meer over zeuren. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:09

Arno

PF5A

Ik ga binnenkort de PC vervangen die aan mijn Tweak lijn hangt (modem is bridged) en heb een 'vast' IP adres. Gaat dit goed als ik de PC vervang (beide onboard NIC)? Ik zou wel graag weer mijn eigen IP adres willen houden :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Laatst online: 14:02
of een nieuw mac opgeven bijbehorende het IP adres, of je MAC klonen.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
Mobyrick schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:23:
Ik weet niet meer waar ik het vandaan heb (site of helpdesk), maar ik heb gehoord dat de retentie verdubbeld zou gaan worden.
Dus moeten we binnenkort zeker de 200 dagen halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10 01:39
Hebben er meer mensen verbindingsproblemen?
Ik heb TweakDSL via Tiscali (ADSL2), Zwolle-Zuid postcodegebied 8014, en ik heb geen internet meer.
Zowel op m'n iMac als op m'n Macbook is het dood, en de modem resetten heeft tot nu toe ook niet geholpen. Wel branden er op de modem de gebruikelijke lampjes, zoals Ethernet en DSL. Meer mensen problemen? Iemand tips?

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
Hans van Eijsden schreef op zondag 09 november 2008 @ 18:55:
Hebben er meer mensen verbindingsproblemen?
Ik heb TweakDSL via Tiscali (ADSL2), Zwolle-Zuid postcodegebied 8014, en ik heb geen internet meer.
Zowel op m'n iMac als op m'n Macbook is het dood, en de modem resetten heeft tot nu toe ook niet geholpen. Wel branden er op de modem de gebruikelijke lampjes, zoals Ethernet en DSL. Meer mensen problemen? Iemand tips?
Als DSL netjes groen is, dan heb je linesync.
Wat doet het internetlampje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Laatst online: 08-10 01:39
Er zit geen internetlampje op m'n Copperjet, alleen Power, Ethernet, ADSL, Phone 1 en Phone 2.
Power, Ethernet en ADSL branden keurig, maar verbinding krijg ik niet.
Een traceroute stopt ook bij het modem, en het lijkt ook geen DNS-probleem: als ik SSH wil doen naar een vast IP wat ik uit mijn hoofd ken, dan krijg ik ook time-out...

Edit: en ineens is alles weer terug. Ik zag het gebeuren, had een permanente ping aan staan en kreeg ineens weer reply. Heb voor de zekerheid de connectors nagelopen overal, niets vreemds ontdekt. Maar werkt weer! :)

[ Voor 24% gewijzigd door Hans van Eijsden op 09-11-2008 19:22 ]

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 11:44
M'n eerste ervaring met TweakDSL, zondagmiddag mailen met een technische vraag (kan ik een server + website draaien), 6 uur later (zondagavond) keurig antwoord.
Ik heb maar direct een abonnement aangevraagd (studentenpakket, omgeving Leiden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:19
Heeft iemand hier problemen met webcam gesprekken? Skype/msn in windows of mac is vrijwel niet te doen. krijg vaak een melding dat mijn verbinding te traag is oud. Gelijktijdig pingen naar bv google.com duidt niet op packetloss. En ook bij usenet downloads heb ik nooit last van hickups. Lijkt zich alleen voor te doen bij video/audio streaming :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:22
Niet zozeer met skype/msn(gebruik ik nauwelijks), maar ik merk wel dat de verbinding erg traag is bij bepaalde (US gehoste) sites zoals http://www.totalgamingnetwork.com/ en http://www.photobucket.com/.

Maximaal 5kb/s als ik iets van die sites afhaal.

een tracert die duidelijk het probleem aangeeft:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
  3    19 ms    19 ms    19 ms  fo1-asd-ve420-tisgw1.tc1.cambrium.net 
  4    19 ms    19 ms    32 ms  Vlan505.icore1.AD1-Amsterdam.as6453.net
  5    20 ms    19 ms    19 ms  ge-6-16.car1.Amsterdam1.Level3.net 
  6    20 ms    20 ms    20 ms  ae-31-51.ebr1.Amsterdam1.Level3.net 
  7    24 ms    20 ms    32 ms  ae-1-100.ebr2.Amsterdam1.Level3.net
  8    41 ms    36 ms    35 ms  ge-6-16.car1.Amsterdam1.Level3.net
  9   112 ms   108 ms   108 ms  ae-41.ebr1.NewYork1.Level3.net
 10   105 ms   107 ms   108 ms  ae-61-61.csw1.NewYork1.Level3.net 
 11   115 ms   108 ms   107 ms  ae-63-63.ebr3.NewYork1.Level3.net 
 12   217 ms   216 ms   216 ms  ge-6-16.car1.Amsterdam1.Level3.net 
 13   217 ms   215 ms   216 ms  ge-6-16.car1.Amsterdam1.Level3.net 
 14   216 ms   235 ms   231 ms  ge-6-16.car1.Amsterdam1.Level3.net 
 15   208 ms   207 ms   208 ms  DATABANK-HO.car2.Dallas1.Level3.net 
 16   208 ms   209 ms   208 ms  ae_cw_10g.databank.com
 17   208 ms   208 ms   208 ms  pod22c_ae.layeredtech.com 
 18   207 ms   209 ms   208 ms  112.10.233.72.static.reverse.ltdomains.com

[ Voor 69% gewijzigd door Dikkie op 10-11-2008 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphMalph
  • Laatst online: 29-03-2024
Hallo,

Vorig jaar overgestap van @home-kabel-internet (tegenwoordig Ziggo) naar TweakDSL.
Dit is nog net voordat bbned eruit ging bij Tweak.
Ik kon toen niet meer wijzigen, maar kreeg wel de mogelijkheid om na een jaar, kosteloos, over te stappen van bbned naar hun andere netwerk (Tiscali ?).

Nu is het jaar bijna om, wie heeft iets zinnigs te zeggen of ik dat moet doen of niet.
Ik ben een heel erg tevreden gebruiker bij bbned moet ik er even bijzeggen.

Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Niets mis met het tiscali netwerk als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
Heb zelf jaren op het BBned-netwerk gezeten, wat me prima is bevallen. Zit nu sinds een half jaar op Tiscali en ook die bevalt mij prima. Om de rompslomp te vermijden zou ik lekker blijven zitten waar je zit. Het gaat toch goed nu? :)

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaFFoG schreef op woensdag 12 november 2008 @ 10:00:
Heb zelf jaren op het BBned-netwerk gezeten, wat me prima is bevallen. Zit nu sinds een half jaar op Tiscali en ook die bevalt mij prima. Om de rompslomp te vermijden zou ik lekker blijven zitten waar je zit. Het gaat toch goed nu? :)
TweakDSL biedt alleen nog maar ADSL aan via tiscali en niet meer via BBNED. Uiteindelijk zal iedereen over moeten naar tiscali, want BBned wordt uitgefaseerd heb ik begrepen. Verder kan je als klant van tweak ook (gratis) gebruik maken van de aanbiedingen welke ze nu op de site hebben staan, in mijn geval ga ik begin volgend jaar ook over van bbned (had een 2 jarige contract) naar tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 11:44
Wat is non-linesharing?

Non-linesharing betekent dat je geen telefonie bij de KPN hebt. Wanneer je dan toch een ADSL verbinding wilt hebben is dat wel mogelijk, maar brengt de KPN daar kosten voor in rekening aan ons om hun bekabeling te mogen gebruiken. Om de bekabeling te activeren rekenen ze ons € 110,- en noemen ze kaal koper, daarna rekenen ze maandelijks een soort huur van € 9,40 die ze non-linesharing noemen. Vertaald betekent non-linesharing dan ook geen-gedeelde verbinding. Je begrijpt dat we deze kosten dus ook aan jou in rekening moeten brengen.
En daar hadden we dus even geen zin in. Een studentenabbo voor 35 euro/maand met 125 euro aansluitkosten, right.

Bij Telfort betaal je dat schijnbaar niet, dus die hebben we maar aangevraagd.

• Gompie98
RalphMalph schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 21:41:
Hallo,

Vorig jaar overgestap van @home-kabel-internet (tegenwoordig Ziggo) naar TweakDSL.
Dit is nog net voordat bbned eruit ging bij Tweak.
Ik kon toen niet meer wijzigen, maar kreeg wel de mogelijkheid om na een jaar, kosteloos, over te stappen van bbned naar hun andere netwerk (Tiscali ?).

Nu is het jaar bijna om, wie heeft iets zinnigs te zeggen of ik dat moet doen of niet.
Ik ben een heel erg tevreden gebruiker bij bbned moet ik er even bijzeggen.

Iemand ?
Viaa BBned is alleen vodsl mogelijk (als je dat hebt)
Ze willen dit niet ondersteunen via Tiscali (is geloof ik ook iets van BBned).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Autoreply schreef op woensdag 12 november 2008 @ 10:19:
[...]

En daar hadden we dus even geen zin in. Een studentenabbo voor 35 euro/maand met 125 euro aansluitkosten, right.

Bij Telfort betaal je dat schijnbaar niet, dus die hebben we maar aangevraagd.
Veel succes daarmee, Ik heb gepoogd over te stappen van Tweakdsl naar telfort en dat heeft telfort flink verkloot. Aanvraag goedkeuren, en dan niets meer van zich laten horen waarop ik er zelf een week voor de geplande overstap achter moet komen dat de aanvraag is afgewezen.
Tweakdsl deed niet moeilijk en heeft de afsluiting geannuleerd, waarop ik bij ze verlengd heb. Telfort's voorstel was 3 weken wachten zodat ze alsnog konden leveren, waar ik natuurlijk niet mee akkoord ben gegaan. Prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Bij mij liggen nu alle buitenlandse websites eruit.

[ Voor 29% gewijzigd door Dikkie op 15-11-2008 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:07
Dikkie schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 14:37:
Bij mij liggen nu alle buitenlandse websites eruit.
Idd heb hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:31
Ok dat verklaart een hoop, ik heb hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Hier hetzelfde probleem. Zelfs de website van de mediamarkt.nl wil niet openen.
Blijft het wel vervelend vinden dat TweakDSL niet een storings pagina heeft...

[ Voor 103% gewijzigd door Facer op 15-11-2008 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Hmm begon met paar sites, dacht die zijn down maar wordt hier steeds erger ;-)
Het is hier iig nog niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJay
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09-2018

JJay

Hit me!

Yep, het transit verkeer over teleglobe ligt er uit bij TweakDSL (Cambrium).. zie https://noc.cambrium.nl/

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 12:48

Wildfire

Joy to the world!

*zucht*

En ik wou net ff kijken hoe het ervoor stond bij m'n Amazon.co.uk bestelling... :P

(TweakDSL via Tiscali btw)

Hmmm, ff kijken of ik nog bij Giganews kan. Hun Europese serverfarm staat gewoon in Amsterdam, zal dus wel geen probleem zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Wildfire op 15-11-2008 15:13 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
En hier is het ook stuk (bbned)..surfen over een proxy werkt gelukkig nog goed!

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Laatst online: 12:47
Volgens mij lag deze er laatst ook al uit...
De redundantie projecten bij Tweak schieten volgens mij niet echt op.

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:07
JJay schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 15:06:
Yep, het transit verkeer over teleglobe ligt er uit bij TweakDSL (Cambrium).. zie https://noc.cambrium.nl/
Doet het ook niet _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Jawel, maar:
Beveiligde verbinding mislukt

noc.cambrium.nl gebruikt een ongeldig beveiligingscertificaat.

Het certificaat wordt niet vertrouwd omdat het zelfondertekend is.

(Foutcode: sec_error_ca_cert_invalid)
Maar goed:

Afbeeldingslocatie: http://www.wildfire.tweakdsl.nl/GoT/14all.png

Even na twaalven zie je snoekduik naar beneden duidelijk :)

[ Voor 28% gewijzigd door Wildfire op 15-11-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Laatst online: 05-09 14:37
JJay schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 15:06:
Ook sites surfen in NL zoals www.telegraaf.nl en www.nu.nl gaan heel sloom en duren lang.
Terwijl www.tweakers.net weer zeer snel gaan. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJay
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09-2018

JJay

Hit me!

Ja-wel.. :P
het kan alleen zijn dat je browser het niet-gesignde SSL certificaat niet lust. Even je browser lieflijk toespreken doet wonderen :)

Voor de firefox mensen -> kies 'Add an exception', download en accepteer het SSL cert.

[ Voor 12% gewijzigd door JJay op 15-11-2008 15:22 ]

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Hier wel TweakDSL (bbned), heb je wel rekening mee gehouden dat je een ongeldige certificaat foutmelding krijgt en niet een laad fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

We're back, maar naar ik het begrijp met een tijdelijke oplossing via een beperktere transit. Maar goed, probleem met de originele zal wel gefixed worden zodat we weer teruggeschakeld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
NDSFREAK schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 15:21:
[...]

Ook sites surfen in NL zoals www.telegraaf.nl en www.nu.nl gaan heel sloom en duren lang.
Terwijl www.tweakers.net weer zeer snel gaan. :?
Die sites maken gebruik van adservers die niet bereikbaar waren. En die ads zijn zo dom geintegreerd, dat ze het renderen van de pagina volledig tegenhouden als ze niet geladen kunnen worden.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
het is hopelijk een tijdelijke oplossing, want 15% packetloss is niet leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:14
Heeft deze storing ook betrekking op de newsservers van tweakdsl?
Kan nu maar met 1MB downloaden, voorheen 2MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Nu ligt het er helemaal uit......
Begin er zo langzamerhand genoeg van te krijgen

edit: en we zijn weer terug.......voor hoe lang :(

[ Voor 24% gewijzigd door Dikkie op 15-11-2008 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dikkie schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 18:47:
Nu ligt het er helemaal uit......
Begin er zo langzamerhand genoeg van te krijgen

edit: en we zijn weer terug.......voor hoe lang :(
Same here! Max 200 kb/s, gisteravond nog 4 mb/s !! Waar het aan ligt? Hopelijk weer snel normale download.
Laatste tijd wel vaker van die grote schommelingen. Heb hier glasverbinding van 35 mb/s. Normaal gaat het super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan
  • Registratie: Augustus 2001

LithoMan

Toemaar

Bij mij hier in Leiden ligt TweakDSL al sinds vrijdagavond er helemaal uit. Geen DSL verbinding. Alles getest, ook met andere modem. Zit nu ff op een ander netwerk. Heb paar keer gebeld maar wordt er niet wijzer van. Morgen maar weer eens bellen.Tips welkom.

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 14:07:
Same here! Max 200 kb/s, gisteravond nog 4 mb/s !! Waar het aan ligt? Hopelijk weer snel normale download.
Laatste tijd wel vaker van die grote schommelingen. Heb hier glasverbinding van 35 mb/s. Normaal gaat het super.
Je hebt geen internet van Tweakdsl dus zou het over news moeten gaan. Maar als daar iets mis is zou je het in het totaal moeten zien, en ik zie geen verschil over de afgelopen dagen:
Afbeeldingslocatie: https://noc.cambrium.nl/cgi-bin/14all.cgi?log=readers_total&cfg=readers.cfg&png=weekly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burne schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:38:
[...]

Je hebt geen internet van Tweakdsl dus zou het over news moeten gaan. Maar als daar iets mis is zou je het in het totaal moeten zien, en ik zie geen verschil over de afgelopen dagen:
[afbeelding]
Inderdaad, heb nu alleen tweaknews omdat ik (nog) niet via Tweak op het glasvezelnetwerk kan.Maar dan nog die grote schommelingen in download.Raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
Gisteren wel weer met 2MB kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
Over een paar maanden loopt mijn 2-jarige abo bij Tweak af en ik ben nu op zoek naar alternatieven; ADSL2 met 24mb/1mb of glasvezel 20mb/20mb. Ik heb nu een 10mb/1mb down/up abo die omgerekend rond 16,- per maand kostte.

In mijn omgeving is er reeds glasvezel. Op Tweak's website kan ik echter weinig antwoorden/over de prijzen vinden van glasvezel. Voordat ik ze bel...ik heb de volgende vragen hierover:

1) itt tot ADSL, krijg ik dan werkelijk 20mb/20mb download/upload snelheid?..maw niet meer afhankelijk van afstand telefooncentrale?

2) ik gebruik nu een wireless Fritzbox voipmodem met een sipaccount van voipbuster met mijn ADSL en bel mbv analoge telefoontoestellen dus via internet. Zal dit bellen nog mogelijk zijn met glasvezel?...er is dan nl geen telefoonlijn meer richting de glasvezel-modem denk ik.

Ervaringen van mensen met een glasvezel abo bij Tweak zijn welkom. Voorwaarden voor mijn abo is wel dat er een newsserver is in de abo en dat mijn sip belaccount blijft werken >:)

Als provider kies ik Tweak of Alice, alleen heeft Alice geen newsserver. Ik hoor graag enig advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Brrr...Tweak ligt eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

LaptopRookie schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 23:20:
1) itt tot ADSL, krijg ik dan werkelijk 20mb/20mb download/upload snelheid?..maw niet meer afhankelijk van afstand telefooncentrale?
Ja. ADSL is een techniek die zich aanpast aan de kwaliteit van de telefoonlijn, en als de lijn niet 'goed' genoeg is zal ADSL kiezen voor een lagere snelheid. Glasvezel werkt wel of niet. Als je glasvezel-provider enig succes wil hebben met het opleveren van werkende lijnen zal hij dus moeten zorgen voor voldoende licht voor je 'glasvezel-modem'. Onvoldoende licht is een klagende klant zonder internet. De enige oplossing is zorgen voor voldoende licht, en als dat er is haal je ook de beloofde snelheid van je link.
2) Zal dit bellen nog mogelijk zijn met glasvezel?
SIP over een glasvezel is niet te onderscheiden van SIP over een ADSL-link. Op geen enkele wijze. Daar zal dus niets aan veranderen, los van dat je minder last van echo of gestotter hebt tijdens dikke downloads omdat je verbinding veel sneller, vooral qua upstream, is.
Als provider kies ik Tweak of Alice, alleen heeft Alice geen newsserver. Ik hoor graag enig advies.
Alice is strategie van BBNed. BBned had ooit 1 'eigen' ISP, BBeyond. Prima product, uitstekende helpdesk, maar het prijsniveau is errrr.. zakelijk. 60 euro in de maand voor ADSL2+ trekt geen consumenten. Arthur zag een gat, kocht Internlnet, en bedacht een goedkope ISP om de consumentenmarkt te voorzien. Technisch gezien is er niets mis met Pilmo/Internlnet/Alice, maar het is een consumenten-ISP. Meer iets voor je ouders dan voor jou. Je wilt een ISP met een goede newsserver. Eweka als ISP is niet meer, dus blijft over TweakDSL en Xs4all. Je hebt je keuze voor een ISP met een news-server al gemaakt, lijkt het, dus de rest volgt vanzelf.

Disclaimers: ik ben voormalig TrueDSL-bedenker, TweakDSL-techneut en BBNed-techneut. En ik heb een verjaardag van een zoon van een directeur gemist. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ik heb TweakDSL-lijnen via BBNed en Tiscali, en beiden zijn gewoon te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
burne schreef op zondag 23 november 2008 @ 01:27:
[...]

Ik heb TweakDSL-lijnen via BBNed en Tiscali, en beiden zijn gewoon te bereiken.
'kee hier werkt het nu ook weer. 'k kreeg vanacht na het resetten van het modem een rood knipperend lampje....nadat ik vanmorgen uit bed kwam was het weer oke ;)

Gelukkig werkte mijn XS4All lijn nog wel hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:54

knakworst

Get more sats!

burne schreef op zondag 23 november 2008 @ 01:20:
[...]

SIP over een glasvezel is niet te onderscheiden van SIP over een ADSL-link. Op geen enkele wijze. Daar zal dus niets aan veranderen, los van dat je minder last van echo of gestotter hebt tijdens dikke downloads omdat je verbinding veel sneller, vooral qua upstream, is.
In theorie heb je over glas ook nog minder vertraging in je gesprek. In de praktijk zul je dat denk ik niet merken.

[ Voor 60% gewijzigd door knakworst op 23-11-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
burne schreef op zondag 23 november 2008 @ 01:20:
[...]

Hartstikke bedankt voor de info. Vraag is nu alleen of mijn analoge Fritz Box 7140 ADSL2 modem zal werken met die glasvezelmodem die bij Tweak fiber abo wordt geleverd.
Die Fritz Box kan als router geconfigureerd worden. Het heeft wireless en als voordeel dat ik er normale telefoon toestellen op kan aansluiten en daarmee via een SIP account kon bellen. Ik heb verder een bekabelde pc en overige wireless computers/laptops op hangen.
Ik hoop niet dat ik extra hardware nodig zal hebben of enige problemen zal ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrs77
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:06
Al meer dan een jaar zit ik bij Tweak dsl. Vooral vanwege de belofte om mijn download en upload gedrag niet te 'throttelen' en dat doen ze inderdaad niet, dus ik ben op zich tevreden.

Wel vind ik het jammer dat hun website nogal summier is over wat je kunt met je account. Ik associeer tweaken met het prutsen aan mijn computer om dingen te verbeteren en nieuwe dingen te leren. Daarvoor heb ik wel informatie nodig. De naam tweakdsl suggereert een beetje de open source aanpak met een forum en een irc, waar je hulp en advies kan vinden van andere gebruikers en helpdeskmedewerkers. Zoals bijvoorbeeld ubuntu, mysql of openoffice dat hebben. Meestal hoef ik na het zoeken op een forum al geen vraag meer te stellen. Bij Tweakdsl kan ik me alleen tot de helpdesk wenden. Dat kan ik wel doen, maar dat is toch meer iets dat ik zou doen bij een defect.

Ik zit meer met vragen zoals deze: Om mijn server te kunnen bereiken heb ik een hostname die naar mij ip verwijst via no-ip. Als ik het goed begrijp kun je een vast ip krijgen bij tweakdsl, maar ik onthoud een website adres toch makkelijker. Kan ik een hostname voor mijn ip bij tweakdsl krijgen en hoe doe ik dat dan?

Ik vond deze thread trouwens af en toe wel erg informatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 06:19
Daarvoor gebruik ik dyndns.com kan je ook invullen op de zyxel modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

LaptopRookie schreef op zondag 23 november 2008 @ 19:47:
Vraag is nu alleen of mijn analoge Fritz Box 7140 ADSL2 modem zal werken met die glasvezelmodem die bij Tweak fiber abo wordt geleverd.
Ik vermoed van niet, omdat je geen van je ethernet-poortjes als WAN kunt configgen, en je gaat een WAN-poort nodig hebben voor het ethernetpoortje van je IAD. Van de andere kant leveren veel vezel-boeren een IAD met een eigen VoIP-ding erin, en dan sluit je je telefoon aan op de IAD. Dat heeft ook weer een nadeel en dat is dat je vastzit aan de VoIP van dezelfde leverancier als je internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
burne schreef op zondag 23 november 2008 @ 23:43:
[...]

Ik vermoed van niet, omdat je geen van je ethernet-poortjes als WAN kunt configgen, en je gaat een WAN-poort nodig hebben voor het ethernetpoortje van je IAD. Van de andere kant leveren veel vezel-boeren een IAD met een eigen VoIP-ding erin, en dan sluit je je telefoon aan op de IAD. Dat heeft ook weer een nadeel en dat is dat je vastzit aan de VoIP van dezelfde leverancier als je internet.
Jammer. Net van Tweak mail gehad dat ze geen glasvezel meer aanbieden vanwege de nog aanwezige kinderziektes. Denk dat ik dan maar mijn huidige abo tot ADSL2 ga promoveren dan, mits de snelheid te behalen is en de prijs acceptabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vanmorgen geen verbinding via TweakDSL/Tiscali. De lijn komt wel op, maar er wordt geen IP adres toegewezen. Meer mensen met dit probleem?

Edit:

En sinds 7 minuten doet die het weer.

[ Voor 15% gewijzigd door MegaTronics op 25-11-2008 08:30 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lautie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10-2023
Ja ik lag er vanochtend ook uit, rond 10 uur kreeg ik weer een verbinding. Volgens de log van mn cisco is het vermoedlijk 's nachts al ontstaan. Wellicht gebruiken ze de dhcp server van HetNet ofzo, want die lag er kennelijk ook uit 8)7 .
megatronics schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 08:18:
Vanmorgen geen verbinding via TweakDSL/Tiscali. De lijn komt wel op, maar er wordt geen IP adres toegewezen. Meer mensen met dit probleem?

Edit:

En sinds 7 minuten doet die het weer.

Vader van Tobias en Ylana \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik las ook dat telfort een probleem had met de DHCP server. maar goed, ik heb voorlopig maar het automatische rebooten van mijn modem uitgeschakeld (was om te kijken of de stabiliteit dan beter werd, maar dat was het niet).

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:40
Ik word al tijden gek van een instabiele verbinding (Tiscali, 24mbit). Om de paar minuten vliegt ie eruit (soms alleen geen IP, soms helemaal geen DSL-verbinding meer). De verbinding herstelt zich snel, maar het is zwaar irritant tijdens het gamen of VPNen.

Ik heb al van alles geprobeerd: ander modem, nieuwe splitter, telefoonkabel (simpele platte) vervangen door een CAT5e kabel met RJ-11 pluggen erop. Het helpt allemaal niets.

Tweak heeft mijn verbindingssnelheid al een keer verlaagd naar 8mbit, maar dat hielp helemaal niets. Daarna hebben ze op mijn verzoek de boel weer teruggezet naar 24mbit.

Ik ben een beetje radeloos nu, want wat kan ik nog doen? Mijn vermoeden (en dat van Tweak) is dat er buiten ergens een koperkabel beschadigd is (aangezien ze in mijn buurt enorm aan het slopen en bouwen zijn zou dat goed kunnen), maar heb ik dan gewoon pech? Men zegt dat KPN hier alleen iets aan doet wanneer er problemen met bellen zijn, en die heb ik (nog) niet gehad (hoewel ik niet veel bel vanaf de vaste lijn, dus het is lastig te controleren).

Ik zit eraan te denken om als mijn contract afgelopen is dan maar naar een kabelaar over te stappen (want ik vermoed dat ik met een andere DSL-provider hetzelfde probleem houd). Dat vind ik heel jammer, want ik ben meer dan een jaar heel tevreden geweest over Tweak.

Overigens is mijn vaste telefoonaansluiting in huis een beetje gaar en rommelig. Misschien kan ik daar wel een KPN-monteur voor langs laten komen? In principe is dat mijn ISRA-punt en is het geen privérommel.

Iemand nog suggesties over hoe dit aan te pakken?

[ Voor 7% gewijzigd door posttoast op 26-11-2008 11:45 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

jrs77 schreef op zondag 23 november 2008 @ 22:23:

[..]

Ik zit meer met vragen zoals deze: Om mijn server te kunnen bereiken heb ik een hostname die naar mij ip verwijst via no-ip. Als ik het goed begrijp kun je een vast ip krijgen bij tweakdsl, maar ik onthoud een website adres toch makkelijker. Kan ik een hostname voor mijn ip bij tweakdsl krijgen en hoe doe ik dat dan?
Kan gewoon hoor, even mailen naar de helpdesk. Of je komt even langs in #tweakdsl op irc.tweakers.net en vraagt het één van de Tweak-medewerkers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Wildfire schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:46:
[...]

Kan gewoon hoor, even mailen naar de helpdesk. Of je komt even langs in #tweakdsl op irc.tweakers.net en vraagt het één van de Tweak-medewerkers :)
Volgens mij kon dat juist niet. [naam].tweakdsl.nl gaat juist naar je webspace :) Maar een vast IP valt altijd te fixen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Yapser schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:43:
[...]

Volgens mij kon dat juist niet. [naam].tweakdsl.nl gaat juist naar je webspace :) Maar een vast IP valt altijd te fixen..
Nadat je een vast IP hebt gekregen, kun je een "reverse dns" krijgen, dan wordt je thuisserver http://naam.dsl.cambrium.nl/

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Pagina: 1 ... 17 ... 52 Laatste