Ah eindelijk iemand met hetzelfde probleem als mij.booboo schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 14:23:
Sinds eind juli heb ik een 2-jarig abo bij TWEAK, na een jaar bij ConceptsICT gezeten te hebben. Daar had ik een constante downloadsnelheid van 1,66 Mb/s. Toen ik overstapte op TWEAK kreeg ik dezelfde snelheid, dus prima! Geen apart EWEKA newsserver abo meer nodig, zoals wèl bij ConceptsICT.
Die snelheid had ik echter maar 2 weken. Daarna werd deze gemiddeld 500 kb/s, ofwel haast 3 keer zo langzaam. Er zijn zeer kortstondige pieken van 1 Mb/s, waarna de snelheid meteen terugvalt naar plm 400 kb/s. Daarna blijft de snelheid steeds fluctueren.
Een telefoontje naar TWEAK levert als antwoord op dat ze kunnen zien dat de intrainsnelheid 16 Mbit is. Dit zie ik ook in mijn modem:
Link Status: Up
Upstream Speed: 1059 kbps
Downstream Speed: 16606 kbps
De lagere snelheid wordt volgens de TWEAK-medewerker veroorzaakt door spyware o.i.d. Hier heb ik door allerlei spyware op laten zoeken, maar niets gevonden.
Ook Zonealarm laat zien dat er geen spyware contact heeft met de buitenwereld. Als ik zonealarm en NOD32 (als anti-virus prog) even uitzet, heeft dit geen verhoging van de snelheid tot resultaat.
Bij TWEAK wordt gezegd dat de lagere snelheid wordt veroorzaakt door iets in mijn computer of bekabeling, maar daar is niets aan veranderd sinds het begin het abonnement, dus dat lijkt mij onzin.
Net nog maar even een maandabo op EWEKA genomen of te kijken of het aan de TWEAK newsserver ligt, maar de snelheid blijft even laag, met dezelfde schommelingen.
Ik heb het idee dat ik bedonderd wordt, hoe kan het de eerste weken namelijk zo goed gegaan zijn vergelijkbaar met wat het was bij de vorige provider???
Iemand een idee wat ik kan doen? Zo zit je vast aan een abo van 2 jaar met een 5 Mbit download. Daar zat ik niet op te wachten.
Heineken zei:
De intrainsnelheid is de snelheid die je behoort te behalen. Haal je dit niet, dan is er iets mis in het datanetwerk van TweakDSL. Wat bedoel je daarmee, Heineken?
Ik heb sinds 2 weken opeens een zeer lage snelheid. Ik haal in plaats van 8Mbit nu 3Mbit max.
Ik heb de volgende zaken geprobeerd:
- 5 Verschillende router/modems allen zelfde resultaat.
- Alle bekabeling totaan ISRA punt vervangen, zelfde resultaat
- Laptop direct aan modem gehangen, zonder firewall, NAT etc. zelfde resultaat
- Tevens met verschillende computers en laptops getest, maakt geen verschil..
Ik weet 100% zeker dat aan mijn kant nu alles 100% ok is. Heb zelfs interference metingen gedaan en daar heb ik geen last van. TweakDSL is helaas niet in staat het probleem op te lossen. Ze blijven maar wijzen naar de intrainwaardes van het modem, en dat het modem anders niet goed is. Maar dat is uiteraard belachelijk als ik 5 verschillende modems heb geprobeerd.
Ik denk het misschien in de wijkcentrale fout gaat, of anders in de straat.
Intrainwaardes van mijn modem zijn:
Downstream: 7489kpbs
Upstream: 139kbps
Opvallend is dat de upload veels te laag is, maar TweakDSL kan het niet verklaren.
---
@BooBoo: waar woon je? misschien zitten we wel op de zelfde wijkcentrale, dat zou meteen een hoop verklaren.