[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 52 Laatste
Acties:
  • 395.530 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10 01:39
En internet werkt weer! (Zwolle-Zuid, ADSL2+, Tiscali) Yes!

https://www.hansvaneijsden.com

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Dat zou dan een glasvezeltje extra van Amsterdam naar Zwolle moeten worden. Da's 113 kilometer. Graven kost iets van 100 euro per meter in de stad en 20 euro per meter buiten de stad. Reken dat het vezeltje 4 miljoen euro kost. Die kosten zijn voor een provider als Tweak volstrekt niet op te brengen. Telco's hebben het er al moeilijk mee, want bedenk je wel dat Zwolle Zuid niet de enige is die redundancy wil. 4 miljoen, 113.000 mensen, grofweg zo'n 25.000 internet-aansluitingen, afschrijven in 10 jaar, komt neer op iets van anderhalve euro per maand per aansluiting. Dus op zich zou het wel te doen moeten zijn.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Email (Web en POP) van Tweak (Cambrium) uit de lucht.
Iemand anders ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dazsur schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 07:47:
Iemand anders ook?
Jepz vanaf een kpn lijntje werkt het op dit moment niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slashdev
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 09:50
website ligt ook plat

PSN ID= initsix, steamid = slashdev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 23:05

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Dure abo'tjes zeg. Heb zelf telfort internet+bellen wat veel voordeliger lijkt als ik de startpost zo lees.

Zie ik iets over het hoofd of biedt tweakdsl iets extra's oid?

Anders ben ik een stuk voordelig uit met mijn 29,95 p/m.

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
DJ Chicken schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 08:27:
Dure abo'tjes zeg. Heb zelf telfort internet+bellen wat veel voordeliger lijkt als ik de startpost zo lees.

Zie ik iets over het hoofd of biedt tweakdsl iets extra's oid?

Anders ben ik een stuk voordelig uit met mijn 29,95 p/m.
Wat je over het hoofd ziet zijn twee dingen:
  1. bij TweakDSL krijg je gratis en onbeperkt toegang tot de nieuwsservers van TweakNews, met 100+ dagen retentie;
  2. TweakDSL doet niet aan downloadlimieten en heeft geen Fair Use Policy, wat Telfort wel heeft (zie artikel 12, lid 7 van de Telfort Algemene voorwaarden).

[ Voor 0% gewijzigd door JaFFoG op 15-08-2008 08:41 . Reden: Haakje vergeten... :9 ]

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
En, het is € 21 per maand voor 2 jaar met gratis modem (geen wifi/ eigendom dus geen bruikleen) in 2 stappen te betalen.
Met administratiekosten van tegen de € 50.
Geen opzeggingskosten.

Geen downloadlimieten en fair use policy.

Enige nadeel: je zit vast aan een contract van 2 jaar met dien verstande dat je alleen je geld kwijt bent!
Overstappen mag, maar je geld ben je kwijt. Maar wie zou willen overstappen?

Ik niet! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cubuz
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 12:13
Hoe zit het tegenwoordig met het voip bij zo'n 499 abbo ? Werkt dat stabiel ? Zit er over te denken mijn kpn op te zeggen en dan via voip te gaan, maar twijfel nog. Kosten gaan dan wel per maand omhoog met 10 euro :-( dat zit bij andere (telfort dus) inbegrepen.

Is het eigenlijk ook mogelijk nummerporting later te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
@Cubuz: even een antwoord in het algemeen: niks is zo stabiel als de vaste koperen lijn van KPN. VOIP heeft zo zijn up and downs. Als je em niet nodig hebt, werkt ie...zodra je VOIP nodig hebt....werkt het niet O-)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Dazsur schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 07:47:
Iemand anders ook?
Inderdaad, ik had hetzelfde probleem met Email (POP) vanochtend.
Inmiddels werkt Email via POP weer, hetzij nog wel traag. :)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:48
Misschien een hele stomme vraag, maar ik probeer Joomla! te installeren en er wordt mij gevraagd om een mysql account. Zijn deze er op de tweakdsl server, of moet ik dit via een andere partij regelen? Ik heb nog erg weinig verstand van mysql dus ik hoop dat het geen al te stomme vraag is 8)7

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:34

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Dazsur schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 08:50:
En, het is € 21 per maand voor 2 jaar met gratis modem (geen wifi/ eigendom dus geen bruikleen) in 2 stappen te betalen.
Met administratiekosten van tegen de € 50.
Geen opzeggingskosten.

Geen downloadlimieten en fair use policy.

Enige nadeel: je zit vast aan een contract van 2 jaar met dien verstande dat je alleen je geld kwijt bent!
Overstappen mag, maar je geld ben je kwijt. Maar wie zou willen overstappen?

Ik niet! >:)
Precies!
Ik heb bijna 2jr geleden zo'n aanbieding genomen, met de verwachting dat na 2jr er wel weer een goedkopere zou zijn voor ADSL + nieuwsgroepen, maar nee dus. Denk dat ik maar weer voor 2jr verleng _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Banjy schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:19:
Misschien een hele stomme vraag, maar ik probeer Joomla! te installeren en er wordt mij gevraagd om een mysql account. Zijn deze er op de tweakdsl server, of moet ik dit via een andere partij regelen? Ik heb nog erg weinig verstand van mysql dus ik hoop dat het geen al te stomme vraag is 8)7
Gaat je niet lukken op een server bij tweak, ik heb namelijk ook een .nl domain bij tweak aangevraagd (=gratis namelijk) en je kan op dit moment nog geen SQL database aanmaken.
Je zou een mail kunnen sturen naar de helpdesk of die misschien wel tot de mogelijkheden gaat behoren. Mocht je dat gaan doen, dan ben ik wel zeer benieuwd wat het antwoord van de helpdesk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:52:
[...]

Gaat je niet lukken op een server bij tweak, ik heb namelijk ook een .nl domain bij tweak aangevraagd (=gratis namelijk) en je kan op dit moment nog geen SQL database aanmaken.
Je zou een mail kunnen sturen naar de helpdesk of die misschien wel tot de mogelijkheden gaat behoren. Mocht je dat gaan doen, dan ben ik wel zeer benieuwd wat het antwoord van de helpdesk is.
Zou een ander alternatief zijn via een derde partij een 'gratis' mysql account regelen? Google levert namelijk daar wel wat hits mee op. Maar de eerste heb ik geprobeerd maar dat wilde niet werken met Joomla! Ik denk dat ik zo ook wel even een mailtje richting tweak stuur, ben ook wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Banjy schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:55:
[...]

Zou een ander alternatief zijn via een derde partij een 'gratis' mysql account regelen? Google levert namelijk daar wel wat hits mee op. Maar de eerste heb ik geprobeerd maar dat wilde niet werken met Joomla! Ik denk dat ik zo ook wel even een mailtje richting tweak stuur, ben ook wel benieuwd :)
Ik wacht af, wat de helpdesk te melden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:35:
[...]

Ik wacht af, wat de helpdesk te melden heeft.
Hij is in behandeling, ik zal het antwoord hier melden :)

Edit\ Vlot antwoord van de helpdesk:

Beste ,

Helaas kan je op je webspace geen sql server installeren. Hiervoor is je webspace niet geschikt. Mocht je zelf kennis willen gaan opdoen met sql-servers ed. dan kan je deze natuurlijk wel zelf hosten of laten hosten bij een derde partij.

We vertrouwen er op, u voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Uw Helpdesk

Edit 2\ Weet iemand een goede derde partij :P ?

[ Voor 49% gewijzigd door Banjy op 16-08-2008 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Banjy schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:19:
[...]

Hij is in behandeling, ik zal het antwoord hier melden :)

Edit\ Vlot antwoord van de helpdesk:

Beste ,

Helaas kan je op je webspace geen sql server installeren. Hiervoor is je webspace niet geschikt. Mocht je zelf kennis willen gaan opdoen met sql-servers ed. dan kan je deze natuurlijk wel zelf hosten of laten hosten bij een derde partij.

We vertrouwen er op, u voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Uw Helpdesk

Edit 2\ Weet iemand een goede derde partij :P ?
Goed en goedkoop: http://www.antagonist.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicer007
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-03-2022
Goedemiddag allemaal. Ik zit hier met een probleem. Ik ben overgestapt van BBned naar het Tiscali netwerk en heb sindsdien geen internet meer. De overstap was 1 aug, dus nu al meer dan 2 weken zonder internet. Ik heb nu al te vaak de helpdesk gebeld, maar ze hebben daar gewoon geen flauw idee wat er aan de hand is. De lijn is al 2x opnieuw geactiveerd, maar niks helpt. Ook hebben ze mn mac aan mn ip vastgemaakt ofzo, maar dit werkte uiteindelijk ook niet.

Dit is het probleem: Er wordt via DHCP geen ip aangemaakt. Er komt namelijk wel gewoon ADSL signaal binnen.
Ik heb de volgende instellingen gebuikt --> VCI: 34 - Bridged LLC (Routed werkt ook niet.)

Ik kan echt op dit moment wat hulp van buitenaf gebruiken, want bij tweakDSL lukt het niet. :'(

P.s. Ik maak gebuik van een copperjet 1616 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:48

knakworst

Get more sats!

werkt deze handleiding ook niet?

http://www.speedlinq.nl/html/modemsupport/816/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicer007
Nou het klopt allemaal, maar zo heb ik het dus ook al gedaan. En met deze instellingen, welke de juiste zijn, wordt er steeds geen ip aangemaakt.

Ik hoop eigenlijk dat er een tweaker voorbijkomt die ditzelfde probleem ook heeft gehad en waar het probleem door TweakDSL of zichzelf is opgelost. Dus waar ben je oh tweaker die ik zoek.... _/-\o_ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Slicer007 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:22:
Goedemiddag allemaal. Ik zit hier met een probleem. Ik ben overgestapt van BBned naar het Tiscali netwerk en heb sindsdien geen internet meer. De overstap was 1 aug, dus nu al meer dan 2 weken zonder internet. Ik heb nu al te vaak de helpdesk gebeld, maar ze hebben daar gewoon geen flauw idee wat er aan de hand is. De lijn is al 2x opnieuw geactiveerd, maar niks helpt. Ook hebben ze mn mac aan mn ip vastgemaakt ofzo, maar dit werkte uiteindelijk ook niet.

Dit is het probleem: Er wordt via DHCP geen ip aangemaakt. Er komt namelijk wel gewoon ADSL signaal binnen.
Ik heb de volgende instellingen gebuikt --> VCI: 34 - Bridged LLC (Routed werkt ook niet.)

Ik kan echt op dit moment wat hulp van buitenaf gebruiken, want bij tweakDSL lukt het niet. :'(

Over jouw instellingen, ik heb "ENET ENCAP" LLC VPI=0 VCI=35 (bij Tiscali is dat 34). Toen ik zelf Tweak genomen heb, kwam ik overal negatieve dingen tegen over die Copperjet (instabiel). Dus heb ik bij Tweak voor een Zyxel gekozen tegen 20 euro meerprijs. Dan zat er ook gelijk een 4 poorts switch en draadloos in. Momenteel zit ik nog via BBNed, maar over 3 maanden loopt dat af, en zal ik ook Tweak via Tiscali nemen (ook weer 2 jarig contract). Misschien werkt zo'n Copperjet alleen maar goed in combinatie met BBNed. Want ik kan me herinneren dat je die ook alleen kon nemen in combinatie met BBNed. Misschien moet je toch maar overwegen ook een Zyxel 2602H of 2602HW te nemen.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 09:39

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

ander modem?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG

Je zult ze vast al gechecked hebben, maar wat ik vaak zie is dat de oorzaak in de kleine dingen zit. Staan bijvoorbeeld alle systemen die een IP behoren te krijgen van de router wel ingesteld dat ze automatisch een IP toegewezen krijgen? (M.a.w.: staat er geen vast IP ingesteld?)

Merk je op een pc dat er überhaupt verbinding is tussen de router en de pc?

Als ik het zo lees dan ligt het niet aan je verbinding of aan TweakDSL. Het probleem ligt denk ik bij de router of aan de instellingen op de systemen die van de router afhankelijk zijn.

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

en al weer de verbinding er uit in lelystad :'(

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicer007
"Over jouw instellingen, ik heb "ENET ENCAP" LLC VPI=0 VCI=35 (bij Tiscali is dat 34). Toen ik zelf Tweak genomen heb, kwam ik overal negatieve dingen tegen over die Copperjet (instabiel). Dus heb ik bij Tweak voor een Zyxel gekozen tegen 20 euro meerprijs. Dan zat er ook gelijk een 4 poorts switch en draadloos in."----> Ik heb ook een etech modem/router gebruikt om te testen of het aan de modem kon liggen....ook hier kon geen ip worden aangemaakt! Een andere modem heeft dus naar mijn weten weinig zin.

Voor de rest wordt er niet gebruik gemaakt van een vast ip en is er verbinding de router en de pc! Mag ik vragen waar je dat vanaf leidt dat het aan ons ligt? Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik ik heb geen idee waar het vooralsnog aan kan liggen.
Ik heb tevens vandaag gebeld met Tweakdsl voor de zoveelste keer, maar niks opgeschoten. Een zogenaam ticket staat nog steeds open bij de netwerkleverancier, wat nog wel ff kan duren vrees ik!

Het vreemde is namelijk dat ik wel gewoon internet binnenkrijg(7mbit volgens de cijfertjes in de modem) maar toch wordt er geweigerd een ip aan te maken!

Heeft het ng zin om de instelling van onze modem te plaatsen hier? Ik zal even kijken of dat mij gaat lukken vanavond...

[ Voor 12% gewijzigd door Slicer007 op 19-08-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:13

robhof

Lembongan view

Slicer007 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:33:
"Over jouw instellingen, ik heb "ENET ENCAP" LLC VPI=0 VCI=35 (bij Tiscali is dat 34). Toen ik zelf Tweak genomen heb, kwam ik overal negatieve dingen tegen over die Copperjet (instabiel). Dus heb ik bij Tweak voor een Zyxel gekozen tegen 20 euro meerprijs. Dan zat er ook gelijk een 4 poorts switch en draadloos in."----> Ik heb ook een etech modem/router gebruikt om te testen of het aan de modem kon liggen....ook hier kon geen ip worden aangemaakt! Een andere modem heeft dus naar mijn weten weinig zin.

Voor de rest wordt er niet gebruik gemaakt van een vast ip en is er verbinding de router en de pc! Mag ik vragen waar je dat vanaf leidt dat het aan ons ligt? Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik ik heb geen idee waar het vooralsnog aan kan liggen.
Ik heb tevens vandaag gebeld met Tweakdsl voor de zoveelste keer, maar niks opgeschoten. Een zogenaam ticket staat nog steeds open bij de netwerkleverancier, wat nog wel ff kan duren vrees ik!

Het vreemde is namelijk dat ik wel gewoon internet binnenkrijg(7mbit volgens de cijfertjes in de modem) maar toch wordt er geweigerd een ip aan te maken!

Heeft het ng zin om de instelling van onze modem te plaatsen hier? Ik zal even kijken of dat mij gaat lukken vanavond...
Bijzonder grote kans dat het gewoon aan Tweak zelf ligt. Tijdens mijn 'soap' om een werkende verbinding te krijgen, heb ik ook te horen gekregen dat het aan de Copperjet lag, aan de bedrading, aan de netwerkleverancier etc. etc. etc. Om een lang verhaal kort te maken: het bleek tóch aan Tweak te liggen. Om een of andere reden kreeg ik geen ip. Nadat het ip-adres aan het mac-adres van de netwerkaart was gekoppeld, had ik na twee maanden internet.

Toch nog maar eens zeuren dat ze alles goed moeten checken... Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicer007
robhof schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:49:
[...]

Bijzonder grote kans dat het gewoon aan Tweak zelf ligt. Tijdens mijn 'soap' om een werkende verbinding te krijgen, heb ik ook te horen gekregen dat het aan de Copperjet lag, aan de bedrading, aan de netwerkleverancier etc. etc. etc. Om een lang verhaal kort te maken: het bleek tóch aan Tweak te liggen. Om een of andere reden kreeg ik geen ip. Nadat het ip-adres aan het mac-adres van de netwerkaart was gekoppeld, had ik na twee maanden internet.

Toch nog maar eens zeuren dat ze alles goed moeten checken... Succes!
Mijn ip is al tweemaal aan een mac-adres gekoppeld en tweemaal zonder succes. En om het nog erger te maken is ook mijn lijn opnieuw geactiveerd en zonder succes! Ik heb al iemand laten langs komen of te kijken of wij wat verkeerd deden, maa ook hij kwam er niet. Ik hoop niet dat deze soap te lang duurt want de internetverbinding van de buren is niet echt stabiel te noemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Laatst online: 21:13

robhof

Lembongan view

Slicer007 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:01:
[...]

Mijn ip is al tweemaal aan een mac-adres gekoppeld en tweemaal zonder succes. En om het nog erger te maken is ook mijn lijn opnieuw geactiveerd en zonder succes! Ik heb al iemand laten langs komen of te kijken of wij wat verkeerd deden, maa ook hij kwam er niet. Ik hoop niet dat deze soap te lang duurt want de internetverbinding van de buren is niet echt stabiel te noemen :P
Wazige boel zeg. Gok toch dat het aan Tweak ligt, heb te veel te vaak verkeerd zien gaan daar... :p

Nogmaals succes, hoop dat het snel wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

megatronics schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:30:
en al weer de verbinding er uit in lelystad :'(
Dit keer had de SpeedTouch besloten om helemaal niets meer te doen. Pas na een reboot van dat ding werkte alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer mensen met problemen? Verbinding is aan het klapperen >:)

Tiscali 24mbit lijn, 3334EH . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat probleem hadden ze jaren geleden ook al. Zijn ze er nog niet uit, of weer niet? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Tweakdsl sinds 2003 en hen al een aantal keren verzocht een goed spamfilter te plaatsen.
Na diverse beloftes (we zijn er mee bezig, we zijn bijna klaar) is het al weer tijden verdacht stil.

Mijn spam over 2 weken vakantie (in Juli'08)

Hotmail: 0
Gmail : 0
Strato : 0
Tweakdsl 3250

Mijn verzoek het gedeelte meteen na de @ te wijzigen werd halstarrig geweigerd.
Ik heb nu echt het idee van laat de ruimte bij Tweakdsl maar vollopen, dat adres gebruik ik dan maar niet meer.
Aan de andere kant betaal ik Tweak een berg geld, dus eigenlijk zouden ze mij wel een passende oplossing moeten bieden.

Wie heeft er nog meer ervaring met Tweakdsl en SPAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik krijg nooit spam op mijn tweakdsl adres. Maar ik gebruik dat subdomein en mail ook nergens voor, zelfs niet voor mail van tweakdsl :P

Maar wat is het probleem om zelf een spamfilter in je mailprog te zetten? De meeste programma's kunnen dat tegenwoordig toch wel. Okee, serverside is handiger maar goed, als ze dat niet aan (willen) bieden is dat een gesloten deur.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 17:35:
Nog meer mensen met problemen? Verbinding is aan het klapperen >:)

Tiscali 24mbit lijn, 3334EH . .
Nope (3343PH), maar wel op een BBNed lijn. Je woont niet ver van me vandaan zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bastien schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:03:
Ik krijg nooit spam op mijn tweakdsl adres. Maar ik gebruik dat subdomein en mail ook nergens voor, zelfs niet voor mail van tweakdsl :P

Maar wat is het probleem om zelf een spamfilter in je mailprog te zetten? De meeste programma's kunnen dat tegenwoordig toch wel. Okee, serverside is handiger maar goed, als ze dat niet aan (willen) bieden is dat een gesloten deur.
mijn vraag is waarom die anderen (hotmail,Gmail,Strato) dat wel prima in orde hebben, en Tweak niet.
Het kan dus blijkbaar wel. Mischien dat ze daar eens een prio van moeten maken.
Waarom zou ik daar weer extra software voor moeten draaien? Ik ben eindgebruiker, zij zijn het doorgeefluik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:33:
[...]

mijn vraag is waarom die anderen (hotmail,Gmail,Strato) dat wel prima in orde hebben, en Tweak niet.
Het kan dus blijkbaar wel. Mischien dat ze daar eens een prio van moeten maken.
Waarom zou ik daar weer extra software voor moeten draaien? Ik ben eindgebruiker, zij zijn het doorgeefluik.
Precies dat laatste... doorgeefluik. TNT blijft mij ook maar rommel bezorgen waar ik niet om heb gevraagd.

En de door jou genoemde bedrijven zijn 100% gericht op email en tweak op internet. Niet dat ik hun beleid verdedig ofzo hoor. Maar een spamfilter draaien is niet zo eenvoudig als je denkt. Vergt best wel onderhoud en kennis, anders begint iedereen te klagen over false positives. Dat is meteen de grootste ergernis van mij mbt hotmail/gmail: die plempen gewone correcte email net zo hard in de spambox, laten het in een zwart gat verdwijnen of blocken van alles af. En daar heb je als eindgebruiker net zo goed last van en de verzender ook. Dus hun spamfilter ophemelen is wel het laatste wat ik zou doen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 17:02
Heb even een vraagje. Gisteren mijn modem installatie pakket van Tweak binnen gekregen, zo'n leuk zilveren Zyxel ding.

Maargoed verbinding zou pas volgende week (27e) moeten werken. Ik was erg benieuwd of ze niet eerder al mijn verbinding hadden opengezet O-). Bij mijn vorige aanbieder(Multikabel/Ziggo) was de verbinding ook al een week eerder gewoon open :9

Nu krijgt hij ook verbinding, alleen als ik in de modem kijk dan geeft hij maar 13 Mbit aan (heb 20 abbo).
Aan de VPI/VCI instellingen te zien zit ik op het babyXL/Tiscali netwerk, maar kan daar geen tooltje voor vinden om de afstand tot centrale te meten. Kan het niet zijn dat ik op de niet afgesloten verbinding van een vorige bewoner zit te internetten? (huis stond bijna een jaar leeg, dus lijkt me sterk)

Kortom, kan ik dus gewoon deze verbinding blijven gebruiken? Of toch maar ff wachten tot de 27e? Of is er een manier waarop ik kan testen of ik echt op het netwerk van TweakDSL zit?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Moshe85 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:52:
[....]
Of is er een manier waarop ik kan testen of ik echt op het netwerk van TweakDSL zit?
Kijk op www.myip.nl van wie je een ip-adres hebt gekregen. Cambrium = TweakDSL
Het zou heel goed kunnen dat de verbinding al werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
Moshe85 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:52:
Heb even een vraagje. Gisteren mijn modem installatie pakket van Tweak binnen gekregen, zo'n leuk zilveren Zyxel ding.

Maargoed verbinding zou pas volgende week (27e) moeten werken. Ik was erg benieuwd of ze niet eerder al mijn verbinding hadden opengezet O-). Bij mijn vorige aanbieder(Multikabel/Ziggo) was de verbinding ook al een week eerder gewoon open :9

Nu krijgt hij ook verbinding, alleen als ik in de modem kijk dan geeft hij maar 13 Mbit aan (heb 20 abbo).
Aan de VPI/VCI instellingen te zien zit ik op het babyXL/Tiscali netwerk, maar kan daar geen tooltje voor vinden om de afstand tot centrale te meten. Kan het niet zijn dat ik op de niet afgesloten verbinding van een vorige bewoner zit te internetten? (huis stond bijna een jaar leeg, dus lijkt me sterk)
Lijk mij ook sterk. Die 13 Mbit kan inderdaad aan de afstand tot de wijkcentrale liggen, maar ook aan de kwaliteit van het koper. Ik haal in Deventer ook niet de volle bak, maar (toevallig ook) 13 Mbit. Het huis waar ik woon is echter al meer dan honderd jaar oud, dus het kan zijn dat de bedrading - die ongetwijfeld pas later is geïnstalleerd - niet helemaal je-van-het is.
Kortom, kan ik dus gewoon deze verbinding blijven gebruiken? Of toch maar ff wachten tot de 27e? Of is er een manier waarop ik kan testen of ik echt op het netwerk van TweakDSL zit?
Je kan sowieso je IP adres controleren en de hostname die bij dat adres hoort. Daaruit kan je afleiden of je inderdaad op de lijn via Tweak zit of dat er een andere lijn wordt gebruikt.

[ Voor 0% gewijzigd door JaFFoG op 22-08-2008 11:38 . Reden: typo ]

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 17:02
Thanx voor de reply's Heineken en JaFFoG.

Als ik thuis ben zal ik even mijn ip checken. Maargoed die 13Mbit is nog steeds meer dan de 8 die ik had bij mijn vorige provider, dus ben niet geheel ontevreden :)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
Moshe85 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:48:
Thanx voor de reply's Heineken en JaFFoG.

Als ik thuis ben zal ik even mijn ip checken. Maargoed die 13Mbit is nog steeds meer dan de 8 die ik had bij mijn vorige provider, dus ben niet geheel ontevreden :)
Geen probleem. 13 Mbit vind ik ook voldoende, daarom hoor je mij er verder ook niet over. De volle mep had leuk geweest, maar het is niet echt nodig. (En via de postcodecheck op de site van Alice wordt zelfs een indicatie van 4 Mbit gegeven als maximaal haalbare snelheid. 8)7 )

offtopic:
Begrijp ik nou goed dat Heineken ook via TweakDSL een internetaansluiting heeft? :P

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

JaFFoG schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:40:
[...]
offtopic:
Begrijp ik nou goed dat Heineken ook via TweakDSL een internetaansluiting heeft? :P
offtopic:
Nee, dat klopt niet. Heb dat ooit eens geprobeerd, maar ze snapten m'n aanvraag niet. 't Is algemene interesse zeg maar.

Heb ook geen idee wat er op het hoofdkantoor ligt hoor. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Heineken op 22-08-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na vanochtend mijn zyxel opnieuw optestarten had ik plotseling 18mbit ipv de 15,5 die ik normaal had.
Alles is mooi stabiel dus perfect! Maar hoe kan dat???

Verder nooit problemen met mijn verbinding, ping is ook goed, email gebruik ik niet van tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 09:15:
Na vanochtend mijn zyxel opnieuw optestarten had ik plotseling 18mbit ipv de 15,5 die ik normaal had.

Verder nooit problemen met mijn verbinding, ping is ook goed, email gebruik ik niet van tweak.
Kan van alles zijn. Op het moment dat het modem aangaat gaat hij peilen op welke snelheid hij realistisch kan verbinden met de aangesloten centrale. Soms traint hij bijvoorbeeld te hoog in en dan heb je elke keer een wegvallende verbinding, omdat hij het incidenteel wel aankan maar als je dan alle bandbreedte gebruikt treden er toch teveel fouten op.

De snelheid waarop het modem intraint heeft meestal alles te maken met de kwaliteit van de verbinding met de centrale en meer specifiek dus het koper wat er tussenin ligt. En dat koper wisselt nog wel eens (enigzins) van kwaliteit, bijvoorbeeld door de invloed van warmte op de kabel.

En zo zijn er nog wel meer factoren, wie weet hebben ze wel gewoon iets in de centrale verbeterd.. :)

Zo heb ik het ooit begrepen, maar ik ben absoluut geen expert hierin dus wellicht zit ik er faliekant naast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 09:15:

Dat komt omdat je je zyxel opnieuw hebt opgstart.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren heb ik geen verbinding meer. (5643 DG TIS DSL) . Volgens mijn Speedtouch is de lijn niet gesynchroniseerd. Ik heb het modem al opnieuw gestart / reset, ook de splitter er tussenuit gehaald, maar niks helpt. Iemand een ID of ligt Tiscali / Tweak er gewoon uit in Eindhoven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Banjy schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 18:29:
[...]

Kan van alles zijn. Op het moment dat het modem aangaat gaat hij peilen op welke snelheid hij realistisch kan verbinden met de aangesloten centrale. Soms traint hij bijvoorbeeld te hoog in en dan heb je elke keer een wegvallende verbinding, omdat hij het incidenteel wel aankan maar als je dan alle bandbreedte gebruikt treden er toch teveel fouten op.

De snelheid waarop het modem intraint heeft meestal alles te maken met de kwaliteit van de verbinding met de centrale en meer specifiek dus het koper wat er tussenin ligt. En dat koper wisselt nog wel eens (enigzins) van kwaliteit, bijvoorbeeld door de invloed van warmte op de kabel.

En zo zijn er nog wel meer factoren, wie weet hebben ze wel gewoon iets in de centrale verbeterd.. :)

Zo heb ik het ooit begrepen, maar ik ben absoluut geen expert hierin dus wellicht zit ik er faliekant naast :+
tot nu toe volle snelheid geen fouten of errors :)

vind het prima zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnyD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Mailserver storing?
Er komt geen mailtje meer binnen hier. Op de webmail komt er niets bij.
Heb vanmorgen een stuk of wat testmailtjes verstuurd waarvan er 1 met vertraging van 4 uren binnen is gekomen. Dat is ook de enige die op webmail te zien is.
Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:50

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

SunnyD schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:48:
Mailserver storing?
Er komt geen mailtje meer binnen hier. Op de webmail komt er niets bij.
Heb vanmorgen een stuk of wat testmailtjes verstuurd waarvan er 1 met vertraging van 4 uren binnen is gekomen. Dat is ook de enige die op webmail te zien is.
Meer mensen last van?
Ja, al een paar dagen zelfs.
Ben benieuwd wanneer dit opgelost is.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnyD
Mmm, de mailtjes van vanmorgen 10 uur zijn nu net binnengekomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Info van de helpdesk:
als het morgen nog niet werkt weer bellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vandaar. Ik had vanaf mn werk mailtjes gestuurd naar "thuis", en die kwamen niet in webmail binnen. Gaat lekker met hun mailservers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10 11:09
Leuk.... net tweakdsl aangevraagd en 8 september ligt m'n kpn lijn er dus hopenlijk kunnen ze dan meteen installeren.
Zo te lezen gebruik ik nog wel even een xs4all mail adresje van thuis :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Hier ook geen mail meer! :( Hij maakt wel verbinding, maar er is zogenaamd geen nieuwe mail. Ik mis nu al een aantal belangrijke mailtjes van vandaag. ;(

Wat nog vervelender is, is dat de website van Tweak alleen maar vol staat met reclame voor zichzelf, maar nergens kan ik een pagina vinden waar staat welke storingen er momenteel zijn.

De webmail is ontzettend traag en ik heb ook nog niet kunnen inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

BounceMeister schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 18:18:
Hier ook geen mail meer! :( Hij maakt wel verbinding, maar er is zogenaamd geen nieuwe mail. Ik mis nu al een aantal belangrijke mailtjes van vandaag. ;(

Wat nog vervelender is, is dat de website van Tweak alleen maar vol staat met reclame voor zichzelf, maar nergens kan ik een pagina vinden waar staat welke storingen er momenteel zijn.

De webmail is ontzettend traag en ik heb ook nog niet kunnen inloggen.
Ik heb nog wel mail voor je!

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

Ik heb hier al dagen last van met die trage mail.
Zojuist komen de emails binnen van 13:00 uur.

Vanmiddag heb ik nogmaals gebeldmet de vraag wanneer ze verwachten dat het opgelost zou zijn.
Antwoord van de helpdesk was: dat merkt u vanzelf.

8)7 |:(

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr1ek
  • Laatst online: 01-10 18:58
Wordt aan gewerkt. De mailserver bokt nogal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik kan geen mail binnen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr1ek
  • Laatst online: 01-10 18:58
Binnenhalen moet gewoon lukken. Nieuwe mail krijgen alleen niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik krijg zojuist m'n mailtjes binnen.
Ook een van de helpdesk, dat ze m'n vraag binnen 5 werkdagen behandelen...
Ik had er nog bijgezet dat ze me op een ander adres moesten mailen, maar dit zal wel zo'n automatische reply zijn.

@Nijl: Nee dank je, je reply zegt al genoeg. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm hier werkt het nog niet, ik kan er niet in via de webmail. geeft aan wachtwoord fout, terwijl ik zeker weet dat het wachtwoord goed is..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnyD
Hier komt weer alles binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

De website van TweakDSL ligt eruit. En webmail utieraard ook :(.

2 minuten later doet ie het weer...

[ Voor 26% gewijzigd door atjong op 27-08-2008 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een week dat mijn snelheid is gehalveerd, 4 verschillende router/modems geprobeerd en de hele bekabeling vervangen. TweakDSL blijft volhouden dat dit aan mij ligt.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• booboo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10-2022
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:24:
Ik heb al een week dat mijn snelheid is gehalveerd, 4 verschillende router/modems geprobeerd en de hele bekabeling vervangen. TweakDSL blijft volhouden dat dit aan mij ligt.. :/
Ik heb exact hetzelfde: ben nu een maand abonnee, eerst 1,6 Mb/s, nu ongeveer de helft.
Bij Tweak wordt ook gezegd dat het aan mij ligt. Wat doen we hieraan? Als het geld binnen is, is ineens de snelheid gehalveerd?!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier sinds de overgang op Tweak 4-12Mbit steeds rond de 1,23 MB/s. Niet meer en niet minder. Ben er erg tevreden over.

Sneller is op mijn locatie niet mogelijk (SpeedTouch modem geeft als maximale verbinding een13 Mbit aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week heb ik opeens een gehalveerde snelheid, ipv 8Mbit haal ik nu maar 3,5 Mbit (max). Ik heb geen idee waarom dit is ontstaan en TweakDSL kan me geen verklaring geven, die zeggen dat mijn modem in traint op 7,5Mbit.

Volgende heb ik al geprobeerd:

- 5 Verschillende router/modems allen zelfde resultaat.
- Alle bekabeling totaan ISRA punt vervangen, zelf resultaat
- Laptop direct aan modem gehangen, zonder firewall, NAT etc. zelf resultaat
- Tevens met verschillende computers en laptops getest, maakt geen verschil,

Ben nu wel een beetje ten einde raad. O en downstream rate heb ik op verschillende manieren getest, dus het ligt niet aan de bron waar ik iets van download om te testen.

Modem geeft idd aan downstream rate van 7,5Mbit, maar naar mijn idee zegt dat helemaal niets. Upstream rate is 130 Kbits, dat kan ook niet kloppen, ik heb een 8/1Mbit verbinding.

Iemand enige suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Laatst online: 06-10 16:56

GekkeR

key = key

Bij een klant van me had ik iemand met een 20mbit/s verbinding die dat ook downstream haalde , maar upstream 50kbit/s :)

Uiteraard was de verbinding niet vooruit te branden.
Oorzaak bleek een kapotte splitter, misschien het proberen waard.

Mocht je geen splitter hebben dan zou ik het hoe dan ook zoeken in die brakke upstream van je.
Upstream heb ik bijna nooit onder de max gezien (van de bestelde lijn) bij de mensen waar ik ben langs gekomen.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 23:41

DukeBox

loves wheat smoothies

Had je al zonder splitter getest (mits je er een hebt net als hierboven geopperd wordt) ?

[ Voor 58% gewijzigd door DukeBox op 27-08-2008 22:07 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Hmm.. ik ben wel erg geinteresseerd in die 2 jaar aanbiedingen, maar ik begrijp dus dat je wel een VoIP account erbij krijgt, maar dat je wel moet betalen voor nationale vaste calls?

Bij Tiscali zijn alle telefoontjes naar vast nummers binnen Nederland gratis, beetje vreemd dan..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

splitter heb ik al vervangen, en ook zonder splitter werkt het net zo traag..

Verwijderd

Mijn 2 jarig abbo verduiveld 8MB internet loopt af over een aantal maanden, iemand enig idee wat ik daarna ga betalen??
Ik zit nu omgerekend voor een 8 MB abbo op 16,62 eurie p/m incl. nieuwsgroepen maar dat moge duidelijk zijn.

Ga ik meer dan 20 eurie betalen per maand dan denk ik dat ik wel stop met tweakdsl.
Welke provider is eventueel een goede concurrent van Tweak??

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:27:
Mijn 2 jarig abbo verduiveld 8MB internet loopt af over een aantal maanden, iemand enig idee wat ik daarna ga betalen??
Ik zit nu omgerekend voor een 8 MB abbo op 16,62 eurie p/m incl. nieuwsgroepen maar dat moge duidelijk zijn.

Ga ik meer dan 20 eurie betalen per maand dan denk ik dat ik wel stop met tweakdsl.
Welke provider is eventueel een goede concurrent van Tweak??
Gewoon nogmaals een 2 jarig contract nemen? Bij Tweak wordt er (gelukkig) geen onderscheid gemaakt tussen bestaande en nieuwe klanten. Wel krijg je dan het 24MB abbo voor 20.83 per maand. Die 8MB is er niet meer met 2 jarig aktietarief.

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Test eens een ander modem en kijk wat daar de intrain-waarden van zijn.

Als je huidige modem verkeerde waarden aangeeft lijkt het probleem in het modem te zitten. Die apparaten gaan helaas vaker stuk dan gemiddeld.

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 08:53

fjs

PSN: ftltc

Tjonge wat ben ik boos zeg.

Een paar maanden geleden over gegaan op de 2 jarige contract. (ben dus al drie jaar klant).

Toen ook even gebeld hoe het zat met de modem. Wel die moest je kopen. Ik heb toen aangegeven dat ik er over na wilde denken en de jongen aan de telefoon zei: dan moet je even een fax sturen.

Ik heb nooit een fax gestuurd en nooit een modem ontvangen. En ja hoor deze werd wel bij mij in rekening gebracht. Ik het geld gestorneerd en gelijk gebeld en een mail gestuurd.

Dit zou worden rechtgezet werd mij via de mail verzekerd en ik kon de brieven verscheuren.

Dit spelletje duurt nu al een paar maanden en nu krijg ik een brief van de incasso bureau.

Het is toch ongeloflijk wat een stelletje soepkippen daar werken.

Ik gebeld naar de helpdesk (voor de zoveelste keer) en deze wist mij te vertellen dat ik toch echt een modem had besteld en ontvangen.

Ik vragen, kun je mij de fax voorlezen en de bestelbon met handtekening. Naar een paar minuten zoeken kon hij die niet vinden. Maar ik had toch echt besteld.

Ik ben boos heel boos. Heb nog nooit te maken gehad met een incassobureau.

Dus ik het bureau en deze vertelde mij dat Tweak echt wel bewijzen had of moest hebben.

Als ik niet net voor 2 jaar had betaald zou ik hard wegrennen.

Kan iemand mij advies geven? Ik heb nooit een modem besteld en nooit ontvangen.En dus ook nooit iets ondertekent als in een fax of bij tnt voor het ontvangen.

To boldly go where no man has gone before...

Verwijderd

Heineken schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 09:10:
Test eens een ander modem en kijk wat daar de intrain-waarden van zijn.

Als je huidige modem verkeerde waarden aangeeft lijkt het probleem in het modem te zitten. Die apparaten gaan helaas vaker stuk dan gemiddeld.
Zoals al in mijn startpost staat heb ik al 5 verschillende modems gebruikt.. Dus lijkt me sterk dat het daar aan ligt.. Bekabeling ook vervangen zie startpost

Verwijderd

De laatste nu is 340AJZ5D0.bin
Hier vind je die: ftp://zyxelro:zyxelro@zy-fw2.tiscali.nl/340AJZ5D0.bin

Tweakdsl heeft deze niet op hun site, net als AJZ4

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:08
fjs schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:32:
Tjonge wat ben ik boos zeg.

Een paar maanden geleden over gegaan op de 2 jarige contract. (ben dus al drie jaar klant).

Toen ook even gebeld hoe het zat met de modem. Wel die moest je kopen. Ik heb toen aangegeven dat ik er over na wilde denken en de jongen aan de telefoon zei: dan moet je even een fax sturen.

Ik heb nooit een fax gestuurd en nooit een modem ontvangen. En ja hoor deze werd wel bij mij in rekening gebracht. Ik het geld gestorneerd en gelijk gebeld en een mail gestuurd.

Dit zou worden rechtgezet werd mij via de mail verzekerd en ik kon de brieven verscheuren.

Dit spelletje duurt nu al een paar maanden en nu krijg ik een brief van de incasso bureau.

Het is toch ongeloflijk wat een stelletje soepkippen daar werken.

Ik gebeld naar de helpdesk (voor de zoveelste keer) en deze wist mij te vertellen dat ik toch echt een modem had besteld en ontvangen.

Ik vragen, kun je mij de fax voorlezen en de bestelbon met handtekening. Naar een paar minuten zoeken kon hij die niet vinden. Maar ik had toch echt besteld.

Ik ben boos heel boos. Heb nog nooit te maken gehad met een incassobureau.

Dus ik het bureau en deze vertelde mij dat Tweak echt wel bewijzen had of moest hebben.

Als ik niet net voor 2 jaar had betaald zou ik hard wegrennen.

Kan iemand mij advies geven? Ik heb nooit een modem besteld en nooit ontvangen.En dus ook nooit iets ondertekent als in een fax of bij tnt voor het ontvangen.
Typisch, soms gaat het goed en soms gaat het bagger.
Ze hebben geen poot om op te staan, maak het ze nog 1x duidelijk per fax oid. en laat het daarbij zou ik zeggen.

Nog een voorbeeld:
Mijn pa en ik gaan toevallig beiden verhuizen/migreren. Allebei Tweakdsl. M'n pa is al een maand bezig met een bevestiging krijgen op de opzegging (de verhuizing nadert zo onderhand) en ik heb een brief gestuurd niet aangetekend, en krijg binnen 4 dagen een bevestiging in de bus van opzegging. Some gaat het goed, maar als het fout gaat maak dan je borst maar nat.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

En deze geven allen dezelfde waardes aan? (dubbel check)

De intrainsnelheid is de snelheid die je behoort te behalen. Haal je dit niet, dan is er iets mis in het datanetwerk van TweakDSL, met de fysieke verbinding moet alles kloppen.

Ik neem dat je getest hebt met ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/ ?

• fjs

fjs

P5ycho schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:36:
[...]

Typisch, soms gaat het goed en soms gaat het bagger.
Ze hebben geen poot om op te staan, maak het ze nog 1x duidelijk per fax oid. en laat het daarbij zou ik zeggen.
Maar ja dan sturen ze een incassobureau op je nek. Ze zijn stapelgek daar.
Je moet het lef maar hebben om zonder bewijzen iemand een incassobureau te sturen.

Kan ik hen misschien aanklagen? Heb er de middelen wel voor :P

Verwijderd

Heineken schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:35:
En deze geven allen dezelfde waardes aan? (dubbel check)

De intrainsnelheid is de snelheid die je behoort te behalen. Haal je dit niet, dan is er iets mis in het datanetwerk van TweakDSL, met de fysieke verbinding moet alles kloppen.

Ik neem dat je getest hebt met ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/ ?
Ja dezelfde waardes:
---
WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 120 kbps
Downstream Speed: 6944 kbps
---
Bovenstaande is wat elke modem gemiddeld aangeeft.
Ik heb o.a. via ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/ getest, maar ook via usenet en andere download locaties, waarbij ik met een andere verbinding gewoon maximaal haal.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 21:15
Ik heb in augustus 2006 ook een 2 jarig abonnement gehad en deze een half jaar geleden opgezegd. Dus nog doorbetalen tot september 2008 + nog eens 75 euro opzeggingskosten betalen, nou ja, klaar zou je denken.

Valt er vandaag spontaan een brief van de "Debiteuren Incasso Organisatie" in de deur met daarop even een openstaande rekening van € 186,03. Waar slaat dit nu weer op? Op deze rekening staat niet vermeldt waar het precies om gaat. Ook beweren ze dat TweakDSL "herhaalde verzoeken tot betaling" heeft gedaan en van mij niets vernomen heeft. Hallo, ik heb nooit zulke verzoeken gehad. :? :?

Ik bellen naar DBO met de vraag waar dit bedrag betrekking op heeft? Zegt die vrouw dat het iets te maken heeft met lijnhuur. Ik zo van wtf? Hoezo lijnhuur? Ik had er een KPN abbo naast lopen, die betaalde ik al voor de lijn, dan hoef je toch niet weer apart te betalen voor "lijnhuur".....en achteraf????

Ik vind het maar erg vaag, en zo hierboven te lezen ben ik niet de enige die incassobureau's achter zich aan krijgt. Ik had altijd een hoge dunk van TweakDSL, maar die is binnen 10 minuten aardig geslonken.

Maar wat denken jullie?
Ik zit financieel zodanig krap dat ik niet zomaar even 186 euro kan ophoesten..

Mijn YouTube Channel

• Dazsur
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:07:
[...]

De laatste nu is 340AJZ5D0.bin
Hier vind je die: ftp://zyxelro:zyxelro@zy-fw2.tiscali.nl/340AJZ5D0.bin

Tweakdsl heeft deze niet op hun site, net als AJZ4
Hmmm.
Dus als in mijn firmware 'AJZ' voorkomt kan ik bijv. de AJZ5 gebruiken?
Mijn versie is de AJZ.0 uit 2006.

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

megatronics schreef op zondag 06 juli 2008 @ 10:29:
Mijn schoonvader is vrijdag na een week offline te zijn geweest weer online gekomen. Bij de migratie van XS4All naar TweakDSL was er iets niet goed gegaan. Daarna het een en ander nog bij hem moeten configureren en toen viel mij op dat hij compleet andere DNS servers had dan ik. Na een controle van zijn IP adres blijkt dat die er een heeft gekregen van Telebyte in plaats van TweakDSL. Hoogstwaarschijnlijk heeft KPN/Telfort/Tiscali/Babyxl of hoe het ook nu heet een fout gemaakt. De helpdesk van TweakDSL heeft er een ticket voor aangemaakt, dus nu afwachten wanneer hij een IP adres van TweakDSL krijgt, voordat ik alle resterende wijzigingen voor hem kan doorvoeren.
Uiteindelijk heeft hij vandaag, dus bijna 2 maanden geduurd, eindelijk een IP adres uit de TweakDSL reeks. Vandaag had hij ene Kees aan de telefoon bij de helpdesk en die vond dat het lang genoeg geduurd had en ging hij er achter aan. En waarempel binnen een uur eindelijk een IP adres uit de goede reeks. Dus Kees, mocht je meelezen, een grote pluim van mijn schoonvader. Ondertussen is zijn aanvraag voor een vast IP adres al de deur uit.

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

@ Snowwie:

Als jij het met de vordering niet eens bent moet je niet betalen. Laat die incassoboer/TweakDSL maar bewijzen waarvoor die vordering is. Al zou ik zeggen dat men dat via die incassoboer wel mee had mogen sturen. Bel anders TweakDSL eens op om navraag te doen als je dat nog niet hebt gedaan.

Ik neem aan dat je je contract nog wel hebt en daar staat ongetwijfeld op dat je gebruikt maakt van een bestaande lijn en dus niet een lijn via TweakDSL hebt. Je hebt ongetwijfeld bewijzen (via je facturen van KPN) dat je voor de lijn betaald (dus ADSL op hetzelfde nummer als op je KPN factuur). Knap bedrijf die dan nog kan vorderen. Leg dit anders eens voor aan de incassoboer.

In principe kan zo'n incassoboer je niet veel maken, behalve intimideren. Als ze je (bijv.) TV willen vorderen om het bedrag te innen mogen ze voor zover ik weet eerst naar de rechtbank. Maar een beetje actief opstellen van jou kant (ook al is dat niet echt je plicht) helpt je wel eerder van het gezeik af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Doordat je upstream maar 120kbps is in plaasts van ~1000kbps haal je maar 3Mbps snelheid meer op je downstream. Je hebt een probleem met je lijn of met je bekabeling, zeker als meerdere modems dit zelfde probleem geven.

Je hebt ook upstream nodig om downstream te kunnen halen. Als je maar 120kbps upstream hebt kan je niet volledig meer met 8Mbps downloaden.

Ik verplaats de reacties naar het grote TweakDSL topic.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 29-08-2008 08:36 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Bastien schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 20:18:
@ Snowwie:

Als jij het met de vordering niet eens bent moet je niet betalen. Laat die incassoboer/TweakDSL maar bewijzen waarvoor die vordering is. Al zou ik zeggen dat men dat via die incassoboer wel mee had mogen sturen. Bel anders TweakDSL eens op om navraag te doen als je dat nog niet hebt gedaan.

Ik neem aan dat je je contract nog wel hebt en daar staat ongetwijfeld op dat je gebruikt maakt van een bestaande lijn en dus niet een lijn via TweakDSL hebt. Je hebt ongetwijfeld bewijzen (via je facturen van KPN) dat je voor de lijn betaald (dus ADSL op hetzelfde nummer als op je KPN factuur). Knap bedrijf die dan nog kan vorderen. Leg dit anders eens voor aan de incassoboer.

In principe kan zo'n incassoboer je niet veel maken, behalve intimideren. Als ze je (bijv.) TV willen vorderen om het bedrag te innen mogen ze voor zover ik weet eerst naar de rechtbank. Maar een beetje actief opstellen van jou kant (ook al is dat niet echt je plicht) helpt je wel eerder van het gezeik af.
Maar zijn inzet is iets groter. Want zover ik me kan herinneren zit hij in de WSNP. En dan mag je geen nieuwe schulden maken. Dit kan dus een probleem gaan vormen, dat iets groter is alleen de vordering van Tweakdsl.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 4 dagen helemaal geen verbinding meer. Het modem bouwt nog wel een DSL verbinding op, maar krijgt geen IP adres meer toegewezen.

Volgens de Helpdesk vraagt het modem niet om een IP adres, maar hij staat toch echt op Automatically obtain en niet op static. Voordat ik de Helpdesk heb gebeld heb ik het nog even geprobeerd met een nieuw modem (had er nog één in een doos liggen. Zelfde type nooit uit de verpakking geweest) en een reset van het oude modem. Resultaat was hetzelfde probleem. Daarna wat kabels omgegooid (elders in het netwerk en de telefoon werkten deze dus deze gebruikt voor verbinding splitter->modem en modem->computer. Nieuwe splitter geprobeert ook geen oplossing (niet verwacht, er komt immers wel een dsl verbinding tot stand).

Het gesprek met de helpdesk was erg kort, aangezien ik alle standaard zaken uitgeprobeerd heb. Ik zou zelf swillen beweren dat ik vrij goed heb aangetoont dat het probleem niet aan mijn kant van de lijn zit. Probleem is echter dat TweakDSL geen idee heeft wat het kan zijn.

Heeft iemand hier dit eerder gehad en een idee wat de oorzaak kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:36:
Doordat je upstream maar 120kbps is in plaasts van ~1000kbps haal je maar 3Mbps snelheid meer op je downstream. Je hebt een probleem met je lijn of met je bekabeling, zeker als meerdere modems dit zelfde probleem geven.

Je hebt ook upstream nodig om downstream te kunnen halen. Als je maar 120kbps upstream hebt kan je niet volledig meer met 8Mbps downloaden.

Ik verplaats de reacties naar het grote TweakDSL topic.
Ok, logisch, maar een kabelbreuk of iets dergelijk kan toch nooit veroorzaken dat je upstream, langzamer gaat. Het werkt of het werkt niet, maar niet een % van..

Daarnaast heb ik alle bekabeling vervangen. Misschien ligt het aan de lijn in de straat. Iemand ooit zoiets meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Laatst online: 08-10 17:09
Wat een trieste bedoeling bij Tweakdsl.

Medio mei kreeg ik een brief waarin Tweakdsl mij vertelde dat de abonnementskosten niet konden worden afgeschreven vanwege een negatief saldo. Heb online banking geraadpleegd om te kijken of dat ook zo was...er stond dus genoeg geld op. Klantenservice gebeld en die wisten mij te vertellen dat ik het beter kon betalen anders volgde er een afsluiting. Om dit te voorkomen toch maar de rekening betaald. Nog geen 2 dagen later werd de maandelijkse abonnementskosten afgeschreven. Dus voor de maand mei dubbel betaald.

Om een lang verhaal kort te maken: vanaf Mei tot Augustus zeker 20 keer gebeld en elke keer beloofde iemand dat het geld er spoedig op zou staan. Vorige week kreeg ik een email met de bevestiging dat het geld er binnen een week op zou staan. Vandaag online banking nagekeken en weer geen poen. Weer bellen......de dame in kwestie heeft de boekhouder geraadpleegd en het geld is volgens haar vandaag de deur uit gegaan.

Wat is het toch met deze toko aan de hand?

Dat het een maand kan duren om het bedrag terug te storten oke...maar bijna 4 maanden?
Altijd zeer tevreden geweest bij Tweakdsl, maar dit is toch echt de druppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
Bij een firmwareupdate heb je niks aan je configuratie-backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:30:
Ik heb sinds 4 dagen helemaal geen verbinding meer. Het modem bouwt nog wel een DSL verbinding op, maar krijgt geen IP adres meer toegewezen.

Volgens de Helpdesk vraagt het modem niet om een IP adres, maar hij staat toch echt op Automatically obtain en niet op static. Voordat ik de Helpdesk heb gebeld heb ik het nog even geprobeerd met een nieuw modem (had er nog één in een doos liggen. Zelfde type nooit uit de verpakking geweest) en een reset van het oude modem. Resultaat was hetzelfde probleem. Daarna wat kabels omgegooid (elders in het netwerk en de telefoon werkten deze dus deze gebruikt voor verbinding splitter->modem en modem->computer. Nieuwe splitter geprobeert ook geen oplossing (niet verwacht, er komt immers wel een dsl verbinding tot stand).

Het gesprek met de helpdesk was erg kort, aangezien ik alle standaard zaken uitgeprobeerd heb. Ik zou zelf swillen beweren dat ik vrij goed heb aangetoont dat het probleem niet aan mijn kant van de lijn zit. Probleem is echter dat TweakDSL geen idee heeft wat het kan zijn.

Heeft iemand hier dit eerder gehad en een idee wat de oorzaak kan zijn?
Klinkt als een probleem in de centrale. Laat ze daar eens kijken. Dit hebben wij ook jaren geleden op de zaak gehad, wel een line up, maar verder niks. Het was daar iets met een modem/router ding ofzo dat stuk was.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Flex schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:46:
Dat het een maand kan duren om het bedrag terug te storten oke...maar bijna 4 maanden?
Altijd zeer tevreden geweest bij Tweakdsl, maar dit is toch echt de druppel.
Opmerkelijk. Ik had na mijn telefoontje binnen een week mijn geld terug wat ze te onrechte hadden afgeschreven. Nog 2 dagen en :w tweakdsl. Heb er toch altijd met plezier gezeten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 09:34:
[...]

Opmerkelijk. Ik had na mijn telefoontje binnen een week mijn geld terug wat ze te onrechte hadden afgeschreven. Nog 2 dagen en :w tweakdsl. Heb er toch altijd met plezier gezeten.
Ik heb nog nooit last gehad van enige problemen bij TweakDSL. 1x was er een foutje in een database query gemaakt waardoor ik niet het correcte IP via DHCP toegewezen kreeg, dat werd netjes opgelost en binnen notime had ik weer een correct IP. Verder was er 1x door een **** aannemer hier in de straat (ivm aanleg nieuwe rondweg) door de glasvezel uplinks van 's-Hertogenbosch centrum gegaan, waardoor de halve stad plat lag, dat was dus niet de schuld van TweakDSL. Verder is mijn internet lijn stabieler dan de stroomlijn (ivm uitvallende aardlek, grondkabels in buurt van 1920, etc). Ook een migratie van BBNed naar Tiscali netwerk ging zeer vlot, binnen +/- 10 minuten was ik over, wat ze dus erg netjes gedaan hebben.
offtopic:
Ik heb trouwens nog nooit de helpdesk gebeld, dat gaat via andere wegen. :+

Ik betaal een aardig bedrag voor mijn verbinding, en ik moet zeggen dat ik nog geen betere provider gevonden heb. Alles komt namelijk neer op "domme consumenten spul", waarbij je als IT-er niet met de helpdesk wil bellen, kom je aan met een conclusie "daar zit het probleem", en dan moeten de belmutsen het nog een keer uitzoeken, wat veel te lang duurt. Nee wat betreft de support/etc blijf ik lekker bij TweakDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 13:38:
[...]

Ik heb nog nooit last gehad van enige problemen bij TweakDSL. 1x was er een foutje in een database query gemaakt waardoor ik niet het correcte IP via DHCP toegewezen kreeg, dat werd netjes opgelost en binnen notime had ik weer een correct IP. Verder was er 1x door een **** aannemer hier in de straat (ivm aanleg nieuwe rondweg) door de glasvezel uplinks van 's-Hertogenbosch centrum gegaan, waardoor de halve stad plat lag, dat was dus niet de schuld van TweakDSL. Verder is mijn internet lijn stabieler dan de stroomlijn (ivm uitvallende aardlek, grondkabels in buurt van 1920, etc). Ook een migratie van BBNed naar Tiscali netwerk ging zeer vlot, binnen +/- 10 minuten was ik over, wat ze dus erg netjes gedaan hebben.
offtopic:
Ik heb trouwens nog nooit de helpdesk gebeld, dat gaat via andere wegen. :+

Ik betaal een aardig bedrag voor mijn verbinding, en ik moet zeggen dat ik nog geen betere provider gevonden heb. Alles komt namelijk neer op "domme consumenten spul", waarbij je als IT-er niet met de helpdesk wil bellen, kom je aan met een conclusie "daar zit het probleem", en dan moeten de belmutsen het nog een keer uitzoeken, wat veel te lang duurt. Nee wat betreft de support/etc blijf ik lekker bij TweakDSL.
Ik ben zelf ook IT-er en heb technisch gezien nooit een probleem gehad. Alleen administratief zijn het daar soepkippen. En mensen die er zo'n chaos van maken, hoef ik echt niet meer als IP.

En daar komt bij een spookrekening schrijven voor iets dat nooit besteld en ontvangen is en vervolgens een incasso bureau inschakelen dan wordt ik niet gewoon boos maar pisnijdig!! En overweeg zelfs mijn advocaat in te schakelen wegens smaad!

Het meest erge vind ik nog dat ik al jaren lid ben en nooit te laat betaald heb, de 500 euro voor de aankomende wee jaar is afgeschreven. En nu wordt je behandeld alsof je een of andere paria bent :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• booboo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10-2022
Sinds eind juli heb ik een 2-jarig abo bij TWEAK, na een jaar bij ConceptsICT gezeten te hebben. Daar had ik een constante downloadsnelheid van 1,66 Mb/s. Toen ik overstapte op TWEAK kreeg ik dezelfde snelheid, dus prima! Geen apart EWEKA newsserver abo meer nodig, zoals wèl bij ConceptsICT.
Die snelheid had ik echter maar 2 weken. Daarna werd deze gemiddeld 500 kb/s, ofwel haast 3 keer zo langzaam. Er zijn zeer kortstondige pieken van 1 Mb/s, waarna de snelheid meteen terugvalt naar plm 400 kb/s. Daarna blijft de snelheid steeds fluctueren.
Een telefoontje naar TWEAK levert als antwoord op dat ze kunnen zien dat de intrainsnelheid 16 Mbit is. Dit zie ik ook in mijn modem:

Link Status: Up
Upstream Speed: 1059 kbps
Downstream Speed: 16606 kbps

De lagere snelheid wordt volgens de TWEAK-medewerker veroorzaakt door spyware o.i.d. Hier heb ik door allerlei spyware op laten zoeken, maar niets gevonden.
Ook Zonealarm laat zien dat er geen spyware contact heeft met de buitenwereld. Als ik zonealarm en NOD32 (als anti-virus prog) even uitzet, heeft dit geen verhoging van de snelheid tot resultaat.
Bij TWEAK wordt gezegd dat de lagere snelheid wordt veroorzaakt door iets in mijn computer of bekabeling, maar daar is niets aan veranderd sinds het begin het abonnement, dus dat lijkt mij onzin.
Net nog maar even een maandabo op EWEKA genomen of te kijken of het aan de TWEAK newsserver ligt, maar de snelheid blijft even laag, met dezelfde schommelingen.

Ik heb het idee dat ik bedonderd wordt, hoe kan het de eerste weken namelijk zo goed gegaan zijn vergelijkbaar met wat het was bij de vorige provider???

Iemand een idee wat ik kan doen? Zo zit je vast aan een abo van 2 jaar met een 5 Mbit download. Daar zat ik niet op te wachten.

Heineken zei:
De intrainsnelheid is de snelheid die je behoort te behalen. Haal je dit niet, dan is er iets mis in het datanetwerk van TweakDSL. Wat bedoel je daarmee, Heineken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 06:19
Bij mij wordt de caller id niet mee gezonden als ik VOIP gebruik. Optie staat wel aangevinkt in de modem zelf. Telefoon is een doodnormale Siemens Gigaset c100.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

booboo schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 14:23:
De lagere snelheid wordt volgens de TWEAK-medewerker veroorzaakt door spyware o.i.d. Hier heb ik door allerlei spyware op laten zoeken, maar niets gevonden.
Ook Zonealarm laat zien dat er geen spyware contact heeft met de buitenwereld. Als ik zonealarm en NOD32 (als anti-virus prog) even uitzet, heeft dit geen verhoging van de snelheid tot resultaat.
Bij TWEAK wordt gezegd dat de lagere snelheid wordt veroorzaakt door iets in mijn computer of bekabeling, maar daar is niets aan veranderd sinds het begin het abonnement, dus dat lijkt mij onzin.
Net nog maar even een maandabo op EWEKA genomen of te kijken of het aan de TWEAK newsserver ligt, maar de snelheid blijft even laag, met dezelfde schommelingen.
Het beste is natuurlijk even je pc (of andere dingen) tijdelijk wisselen met je buren of familie. Er kunnen dan 2 dingen gebeuren. 1:Die andere pc gaat bij jou veel trager als voorheen, en die van jou gaat veel sneller. Het probleem zit dan inderdaad bij Tweak. 2:Die andere pc gaat even snel. Die van jou blijft traag. Het probleem zit in jouw pc. Meest voor de hand liggend, softwareprobleem, windows opnieuw installeren. Het kan ook een defecte netwerkkaart (of kabel) zijn. Die anti-spyware software vind ik zelf helemaal niks. Ik heb zelf trouwens een image van mijn windows, van het moment dat ie nog nooit op internet is geweesd, en dus superschoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Laatst online: 22:48

knakworst

Get more sats!

Mijn methode is een ubuntu live-cd gebruiken, PC aansluiten via UTP-kabel rechtsreeks op modem, daarna naar speedtest.bbned.nl. Als je dan nog niet je max haalt, ligt het iig niet aan je software.
Pagina: 1 ... 15 ... 52 Laatste