Kom anders op irc.tweakers.net eens langs in #tweakdsl - daar hangen altijd wel wat TweakDSL medewerkers rond. Spreek je meteen met de wat medewerkers die er verstand van hebben.Exorcist schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:22:
Ik word er een beetje moe van. Ik blijf heen en weer mailen, dan geven ze aan dat de webmail eruit ligt (ja, kan, maar ook in Outlook heb ik problemen). Ik moet ipv mail.tweakdsl.nl pop.tweakdsl.nl gebruiken (natuurlijk, daarom kan mn vriendin nog wél dr mail ophalen).
Ik baal als een stekker dat mn hoofdaccount nu al twee dagen onbereikbaar is, en erger nog, niemand dat doorheeft bij TweakDSL. Ze reageren snel op mails, zeker...maar dit is ronduit vervelend.
Kzal 't is installeren vanavond (heb me nooit bezig gehouden met IRC). Tenzij het wonderbaarlijk genoeg is opgelost, maar ik ga er niet vanuit. Vraag me af hoe het met de anderen zit die hier dezelfde klachten hadden/hebben.Wildfire schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:11:
[...]
Kom anders op irc.tweakers.net eens langs in #tweakdsl - daar hangen altijd wel wat TweakDSL medewerkers rond. Spreek je meteen met de wat medewerkers die er verstand van hebben.
/edit
En ik kom er weer in..zonder iets aan te passen. TweakDSL gemaild dat het weer werkt, en dat als ze weten wat het was ik het graag wil weten. Ben allang blij
[ Voor 14% gewijzigd door Exorcist op 11-07-2008 13:37 ]
Bij mij werkt het idd ook weer. Problem solved!
Bij mij zijn de internet problemen nog steeds aanwezig. Onstabiel internet. Er is geen dag voorbij gegaan met 24 uur dekking van de verbinding. Ik heb kunnen aantonen dat het niet ligt aan de apparatuur dat ik thuis gebruik. Andere modem, andere utp kabel, andere netwerkaart, andere workstation etc.
Ik wacht al 2 a 3 weken op terugkoppeling nog steeds niets terug gehad. Na de zomervakantie terug naar chello dan maar... Dan heb ik in iedereval 24/7 internet met redelijke snelheid en niet deze belabberde dienstverlening!
Ik wacht al 2 a 3 weken op terugkoppeling nog steeds niets terug gehad. Na de zomervakantie terug naar chello dan maar... Dan heb ik in iedereval 24/7 internet met redelijke snelheid en niet deze belabberde dienstverlening!
PSN: TyKashin
wat is het probleem vriend?TyKH schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 18:03:
Bij mij zijn de internet problemen nog steeds aanwezig. Onstabiel internet. Er is geen dag voorbij gegaan met 24 uur dekking van de verbinding. Ik heb kunnen aantonen dat het niet ligt aan de apparatuur dat ik thuis gebruik. Andere modem, andere utp kabel, andere netwerkaart, andere workstation etc.
You are NIJL-ed!
Over de dienstverlening kan ik meepraten; het is echt dramatisch slecht. Wij hebben, zonder gekheid, een keer of 20 aan de lijn gehangen om uiteindelijk internet te krijgen. Uitspraken die van geen kant klopten, beloftes (keer of vijf) die niet nagekomen werden, modem die tot 2 x toe niet besteld was, reden waarom het niet werkte klopte niet etc. etc. Door zelf overal in te duiken en niet op te geven, heb ik nu internet. Anders had ik nog ongeveer een week/twee weken moeten wachten, om er alsnog achter te komen dat het niet aan mijn modem(s) lag, maar aan een instelling bij Tweak.TyKH schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 18:03:
Gelukkig in het na ruim anderhalve maand gezeur goedgekomen, maar Tweak aanraden zoals ik vroeger deed (waarna veel vrienden ook een abo hebben genomen), zal ik niet meer doen. Dat er een keer iets niet goed gaat, oke. Maar dit is echt zo ongelooflijk slecht, dat het bijna onwerkelijk lijkt.
Overigens wel erg jammer voor de enkeling bij Tweak die wél normaal z'n werk deed, maar de rest moet zich diep schamen.
Nu afwachten wat er met onze klacht gebeurt, die na twee weken nog steeds 'in behandeling' is...
Het probleem bij mij is dat de internet verbinding keldert naar 1 kb per seconde. Ik heb wel een goede verbinding met de modem (Zyxel 2602-RL PSTN), de modem zelf krijgt een IP adres binnen maar internet is in principe dood. Resetten van modem, router (Linksys WRT54GL als switch) en werkstation heeft geen nut. Heel soms helpt het resetten van de modem.
Ik heb geen limieten ingesteld op de modem of de router dus daar kan het ook niet aanliggen. Als eerder aangegeven verschillende apparatuur geprobeerd, ook verwisselen van zowel adsl kabelthe als utp kabel.
Het speelt namelijk al een lange tijd, eigenlijk sinds ik bij Tweak ben gegaan. Ik ben overgezet van BBNed naar Tiscali lijn. Genaaid door Tweak doordat ik een modem moest kopen van 80,- terwijl zij zeiden dat mijn vorige modem (Copperjet 816-p2) ADSL2 wel zou ondersteunen. Download speed gecapped van 16mbit naar 10 mbit.
Zou jij kunnen weten wat het probleem is?
Ik heb geen limieten ingesteld op de modem of de router dus daar kan het ook niet aanliggen. Als eerder aangegeven verschillende apparatuur geprobeerd, ook verwisselen van zowel adsl kabelthe als utp kabel.
Het speelt namelijk al een lange tijd, eigenlijk sinds ik bij Tweak ben gegaan. Ik ben overgezet van BBNed naar Tiscali lijn. Genaaid door Tweak doordat ik een modem moest kopen van 80,- terwijl zij zeiden dat mijn vorige modem (Copperjet 816-p2) ADSL2 wel zou ondersteunen. Download speed gecapped van 16mbit naar 10 mbit.
Zou jij kunnen weten wat het probleem is?
PSN: TyKashin
Ik heb nu al 2 jaar een TweakDSL verbinding en ook ik was goed tevreden over Tweak. Totdat ik 2.5 week geleden overgestapt ben naar het tweak-tiscali abonnement. Ik heb wel een ADSL signaal alleen krijg geen IP. Heb elke keer het probleem aan de helpdesk uitgelegd maar het heeft zeker een week geduurt voordat ze contact opnamen met tiscali. Ben nu nog steeds aan het wachten op antwoord van tiscali, wat nu ook al meer dan een week duurt. Ik kan ook merken dat Tweak niet meer zo is als vroeger. Vandaag ben ik zelfs heel heel belachelijk behandeld door de supervisor van de helpdesk een of andere floris. Als ze gewoon eens meedenken, maar dat zit er helaas niet meer bij. Er werken inderdaad ook nog wel mensen die je wel willen helpen maar ja die kunnen je ook niet altijd aan de telefoon krijgen. Deze werkwijze is geen reclame en ik ga het ook zeker niemand meer aanraden. Twee jaar tweak uitzitten en dan maar na een andere provider overstappen die wel wat meer fatsoen voor ze klanten hebben.
Zelfde probleem als ik had. De technische dienst moet e.e.a. aanpassen (bij mij is ip gekoppeld aan mac-adres van m'n router - verder kon mij niet verteld worden wat er mis was) en dan werkt het gewoon. Het ligt dus gewoon bij Tweak zelf.dejongste schreef op maandag 14 juli 2008 @ 20:11:
Ik heb nu al 2 jaar een TweakDSL verbinding en ook ik was goed tevreden over Tweak. Totdat ik 2.5 week geleden overgestapt ben naar het tweak-tiscali abonnement. Ik heb wel een ADSL signaal alleen krijg geen IP. Heb elke keer het probleem aan de helpdesk uitgelegd maar het heeft zeker een week geduurt voordat ze contact opnamen met tiscali. Ben nu nog steeds aan het wachten op antwoord van tiscali, wat nu ook al meer dan een week duurt. Ik kan ook merken dat Tweak niet meer zo is als vroeger. Vandaag ben ik zelfs heel heel belachelijk behandeld door de supervisor van de helpdesk een of andere floris. Als ze gewoon eens meedenken, maar dat zit er helaas niet meer bij. Er werken inderdaad ook nog wel mensen die je wel willen helpen maar ja die kunnen je ook niet altijd aan de telefoon krijgen. Deze werkwijze is geen reclame en ik ga het ook zeker niemand meer aanraden. Twee jaar tweak uitzitten en dan maar na een andere provider overstappen die wel wat meer fatsoen voor ze klanten hebben.
Succes!
Even een positieve reactie t.o.v Tweak ( voor de verandering )
Net een aantal weken een nieuwe lijn. 1700 Mtr centrale, haal de volle 12 Mbit ( 1,4 MB p/s )
Wel direct aangesloten op ISRA punt. ( als in 10 cm ) en korte UTP kabels.
Het was even een gedoe om het modem naar mijn huis te krijgen ( tnt ziet nog geen correct naambordje op nieuwe adres dus stuurt hem maar terug )
Ze hebben wat nieuwe diensten, zoals 1GB en een .NL domeinnaam. Aanvraag hiervan ging overig erg snel, maar het hoe en wat ( ftp adressen, inlognaam ) en het contact hierover ging nogal moeizaam.
Ondertussen werkt alles, maar ik heb er wel aardig wat contact over gehad.
Snelle oplevering, wat problemen rondom modem en nieuwe diensten ( mede door tnt ) maar daarnaast een hele goede verbinding op een grote afstand.
Net een aantal weken een nieuwe lijn. 1700 Mtr centrale, haal de volle 12 Mbit ( 1,4 MB p/s )
Het was even een gedoe om het modem naar mijn huis te krijgen ( tnt ziet nog geen correct naambordje op nieuwe adres dus stuurt hem maar terug )
Ze hebben wat nieuwe diensten, zoals 1GB en een .NL domeinnaam. Aanvraag hiervan ging overig erg snel, maar het hoe en wat ( ftp adressen, inlognaam ) en het contact hierover ging nogal moeizaam.
Snelle oplevering, wat problemen rondom modem en nieuwe diensten ( mede door tnt ) maar daarnaast een hele goede verbinding op een grote afstand.
Verwijderd
Wat kost die 1GB nl hosting dan?? ben ik wel benieuwd naar namelijk.S4E schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:56:
Even een positieve reactie t.o.v Tweak ( voor de verandering )
Aangezien bijna alle grote usenetjongens hun retentie gaan vergroten, gaat tweaknews ook nog volgen??
Niets, zat bij het pakket inbegrepen.
Gratis .NL domeinnaam, inclusief 1GB homepage.
Overigens zie ik bij mijn 4-12mbit abbo, nu ineens weer 250 MB staan.
Vreemd....
Naar wat gaat de retentie verhoogd worden dan? Tweak zit op 100-110 nu toch dacht ik.
Vreemd....
Naar wat gaat de retentie verhoogd worden dan? Tweak zit op 100-110 nu toch dacht ik.
Tweaknews heeft al retentie van ca 120 dagen... Ze zijn gelijk opgegaan met de andere aanbieders.
120 dagen lijkt me lang zat
120 dagen lijkt me lang zat
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Volgens mij is het nog steeds 100 dagen + ( de rest is mazzel )
Ik probeerde 2 dagen geleden nog wat binnen te halen van 105 dagen , en dat was verdwenen.
Ik probeerde 2 dagen geleden nog wat binnen te halen van 105 dagen , en dat was verdwenen.
Klopt. Vorige week ook geprobeerd voor een post van 103 dagen geleden, ook dat ging niet. Soms haal je nog verdwaalde kleine stukjes binnen, maar daar kan je natuurlijk niets mee. Maar toch, 100 dagen retentie is wat mij betreft prima!Mister_T schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:24:
Volgens mij is het nog steeds 100 dagen + ( de rest is mazzel )
Bla
Verwijderd
Heb de helpdesk een email gestuurd betreffende die gratis Nl-hosting en ze wisten mij te vertellen dat ik een brief moet schrijven om hosting eventueel te kunnen aanvragen..S4E schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:09:
Niets, zat bij het pakket inbegrepen.
Vreemd....
Dus dat ik ga maar eens ff doen
Ik heb problemen met telefonie. Bij sommige mensen krijg ik om de paar seconden een "hik" als ik ze bel (of zij mij bellen). Erg irritant. Dit is altijd het geval en ben geen grote dingen aan het downloaden of zo.
Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
De laatste 10 dagen heb ik last van dnscache1.tweakdsl.nl. Daarvoor niet.
Jullie ook?
Is het gevaarlijk?
Jullie ook?
Is het gevaarlijk?
Wat bedoel je met 'last hebben van'? dnscache1 is (samen met dnscache2) de resolving nameserver die je gebruikt op je ADSL verbinding.Dazsur schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:56:
De laatste 10 dagen heb ik last van dnscache1.tweakdsl.nl. Daarvoor niet.
Jullie ook?
Is het gevaarlijk?
Hmm.4pp3l schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:31:
[...]
Wat bedoel je met 'last hebben van'? dnscache1 is (samen met dnscache2) de resolving nameserver die je gebruikt op je ADSL verbinding.
Je uitleg geeft aan dat ik mijn firewall open moet gooien voor de dnscache1. Nou, ik krijg de laatste tijd dus een popup, dat er een connectie tot stand gebracht moet worden tussen mijn pc en dnscache1.
Daarvoor had ik er geen last van.
Waarschijnlijk hebben ze bij Tweak de DNS instellingen veranderd of iets dergelijks!
Ja, als je wilt blijven surfen wel jaDazsur schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:05:
[...]
Hmm.
Je uitleg geeft aan dat ik mijn firewall open moet gooien voor de dnscache1. Nou, ik krijg de laatste tijd dus een popup, dat er een connectie tot stand gebracht moet worden tussen mijn pc en dnscache1.
Daarvoor had ik er geen last van.
Waarschijnlijk hebben ze bij Tweak de DNS instellingen veranderd of iets dergelijks!
De DNS servers van tweakdsl zijn een enige tijd geleden van ip-adres veranderd.
Wellicht dat iemand dat ook kan aanpassen in de openingspost?
Het moet zijn:
82.197.196.182 (dnscache1.tweakdsl.nl)
82.197.196.183 (dnscache2.tweakdsl.nl)
SVCHOST.exe vraagt de verbinding aan via een UDP port boven 50000.
Is me nu wel duidelijk dat het niet gaat om snuffelgedrag
van de ISP.
Dat dat überhaupt in je opkomt.. Why should they?Dazsur schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:42:
Besides, als je achter een router hangt is die firewall zo nutteloos als de pest..
[ Voor 6% gewijzigd door BHQ op 18-07-2008 14:53 ]
Ik had hetzelfde, ook een verbinding die af en toe wegviel en dan er weer was. Ze hebben bij mij de eerder gelezen MAC-IP koppeling geprobeerd, had geen effect. Meedere modems geprobeerd, ook geen effect. Vervolgens zou een monteur mij gaan bellen voor een afspraak, nooit iets van gehoord. Vervolgnes zelf met Tweak gebeld en te horen gekregen dat de monteur mij voor het wekeend zou bellen (was dodnerdag) en als hij vrijdagavond nog niet gebeld had ik met Tweak moest bellen. Zo gezegd zo gedaan en 's avonds van tweak gehoord dat hij het KPN lijn nummer geprobeerd had (daar zit dus geen telefoon op), dit terwijl ze mijn mobiele nummer ook hebben! Maandags gebeld door de monteur en voor vrijdags tussen 12 en 2 een afspraak gemaakt. Erbij gezegd dat ik op 5 minuten lopen van mijn werk woon en dat hij dus 5 minuten van tevoren moest bellen. Niets gehoord en 's avonds een mailtje dat het lag aan een verkeerde poort in de centrale en dat de srtoring opgelost zou moeten zijn.dejongste schreef op maandag 14 juli 2008 @ 20:11:
Door allerlei rechtszaken.Yapser schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:53:
[...]
Dat dat überhaupt in je opkomt.. Why should they?
Besides, als je achter een router hangt is die firewall zo nutteloos als de pest..
'Bypass Triangle Route'
Moet dat afgevinkt staan voor betere beveiliging?
Ik gebruik nog steeds de oude en dat werkt prima. Dus ze hoeven blijkbaar nog niet aangepast te worden.4pp3l schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:16:
[...]
Ja, als je wilt blijven surfen wel ja![]()
De DNS servers van tweakdsl zijn een enige tijd geleden van ip-adres veranderd.
Wellicht dat iemand dat ook kan aanpassen in de openingspost?
Het moet zijn:
82.197.196.182 (dnscache1.tweakdsl.nl)
82.197.196.183 (dnscache2.tweakdsl.nl)
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Dat wil niet zeggen dat dat altijd zo blijft. Op de dag dat het niet meer werkt ga je jezelf slaan dat je ze nog steeds geconfigd hebt staan.
zijn er ook mensen die geen headers kunnen halen bij NEWS
You are NIJL-ed!
Waar kun je als tweaknews abonnee storingsmeldingen lezen?Fr1ek schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 02:19:
Zie storingsmelding omtrent headers.
Op de aankondigingen pagina in Mijn Tweak 
Inloggen met je klant id (CB0nogwat) en het password van je news account.
[ Voor 46% gewijzigd door Fr1ek op 19-07-2008 11:47 ]
Daar kun je niet inloggen als tweaknews abonneeFr1ek schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 11:37:
Op de aankondigingen pagina in Mijn Tweak
Kun je vertellen wat er staat mbt headers ophalen?
Thx!
Alle tweak klanten kunnen daar op inloggen.
Maar goed, dit is de storingsmelding (die achteraf niet geplaatst blijkt te zijn):
Door een storing in de verwerking van headers binnen ons usenet platform, kan het voorkomen dat usenet clients geen nieuwe headers meer zien. Dit kan worden opgelost door alle headers opnieuw binnen te halen.
Onze excuses voor het ongemak.
Maar goed, dit is de storingsmelding (die achteraf niet geplaatst blijkt te zijn):
Door een storing in de verwerking van headers binnen ons usenet platform, kan het voorkomen dat usenet clients geen nieuwe headers meer zien. Dit kan worden opgelost door alle headers opnieuw binnen te halen.
Onze excuses voor het ongemak.
Nou... net opgezegd. Ben benieuwd hoe soepel dat gaat lopen.
Ben het contract aangegaan voordat ze die regel van 75 euro afsluitkosten zijn gaan invoeren, dus ben erg benieuwd hoe dat gaat lopen. Toch maar per fax en per post gedaan. We wachten af.
Ben het contract aangegaan voordat ze die regel van 75 euro afsluitkosten zijn gaan invoeren, dus ben erg benieuwd hoe dat gaat lopen. Toch maar per fax en per post gedaan. We wachten af.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Niemand??Videopac schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:16:
Ik heb problemen met telefonie. Bij sommige mensen krijg ik om de paar seconden een "hik" als ik ze bel (of zij mij bellen). Erg irritant. Dit is altijd het geval en ben geen grote dingen aan het downloaden of zo.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Ik ben drie jaar geleden overgestapt van Tweakdsl naar Tele2. Ben nu van plan om terug te gaan naar Tweakdsl. Ik heb goede ervaringen met Tweakdsl. Ik schrik van de opmerkingen in dit topic over Tweak. Zijn ze echt zo hard achteruit gegaan qua dienstverlening? Of zijn er ook positieve ervaringen?
Als je nu goed zit bij Tele2 zou ik lekker daar blijven.
Tweakdsl is naar mijn mening erg achteruitgegaan in service, kwaliteit en dienstverlening.
Tweakdsl is naar mijn mening erg achteruitgegaan in service, kwaliteit en dienstverlening.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
post 1337! 
Heb bar weinig gemerkt van eventuele verslechtering. Lijn is nogsteeds zo stabiel als wat, geen onaangekondigde downtimes, enz..
Heb bar weinig gemerkt van eventuele verslechtering. Lijn is nogsteeds zo stabiel als wat, geen onaangekondigde downtimes, enz..
Hier ook. Geen negatieve ervaringen met Tweak na al drie jaar klant te zijn.Yapser schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:24:
post 1337!
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Nou, ik moet ook zeggen dat ik geen enkel klagen gehad heb tot nu toe. Mijn reden om te vertrekken is dat ik voor dezelfde prijs als bij tweak (oke 2 euro duurder) een 100mbit full duplex lijn kan krijgen. Tja, dan is de keuze niet moeilijk.
Ik heb alleen nooit de helpdesk nodig gehad, dus kan daar niets over zeggen.
Ik heb alleen nooit de helpdesk nodig gehad, dus kan daar niets over zeggen.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik ervaar een raar probleem:
Ik heb een domein bij Tweak. Sinds vorige week ontvang ik ineens niets meer op de mailboxen die bij het domeintje horen.
Op aanraden van de helpdesk, heb ik ingelogd op webmail en daar geprobeerd de inbox te legen.
Echter daar viel niets te legen. Ik heb 1 mailbox weggegooid en geprobeerd weer opnieuw aan te maken. Maar als ik dat probeer, krijg ik foutmeldingen.
Heeft iemand hier dit weleens aan de hand gehad?
Ik heb overigens de helpdesk opnieuw gebeld en het wordt doorgezet naar 'andere collega's'
Ik heb een domein bij Tweak. Sinds vorige week ontvang ik ineens niets meer op de mailboxen die bij het domeintje horen.
Op aanraden van de helpdesk, heb ik ingelogd op webmail en daar geprobeerd de inbox te legen.
Echter daar viel niets te legen. Ik heb 1 mailbox weggegooid en geprobeerd weer opnieuw aan te maken. Maar als ik dat probeer, krijg ik foutmeldingen.
Heeft iemand hier dit weleens aan de hand gehad?
Ik heb overigens de helpdesk opnieuw gebeld en het wordt doorgezet naar 'andere collega's'
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Ik heb dit probleem OOK!NjedVet schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:00:
[...]
Ik had hetzelfde, ook een verbinding die af en toe wegviel en dan er weer was. Ze hebben bij mij de eerder gelezen MAC-IP koppeling geprobeerd, had geen effect. Meedere modems geprobeerd, ook geen effect. Vervolgens zou een monteur mij gaan bellen voor een afspraak, nooit iets van gehoord. Vervolgnes zelf met Tweak gebeld en te horen gekregen dat de monteur mij voor het wekeend zou bellen (was dodnerdag) en als hij vrijdagavond nog niet gebeld had ik met Tweak moest bellen. Zo gezegd zo gedaan en 's avonds van tweak gehoord dat hij het KPN lijn nummer geprobeerd had (daar zit dus geen telefoon op), dit terwijl ze mijn mobiele nummer ook hebben! Maandags gebeld door de monteur en voor vrijdags tussen 12 en 2 een afspraak gemaakt. Erbij gezegd dat ik op 5 minuten lopen van mijn werk woon en dat hij dus 5 minuten van tevoren moest bellen. Niets gehoord en 's avonds een mailtje dat het lag aan een verkeerde poort in de centrale en dat de srtoring opgelost zou moeten zijn.
Ik heb sinds 30 juni GEEN ADSL.
Eerst was er wel DSL signaal met netjes dezelfde waarden als die op BBned. ja is move naar BabyXL.
Maar ik kreeg geen IP adres. En TweakDSL kan de modem niet op het netwerk zien.
Na hoop gemail zouden ze het laten onderzoeken. Nu staat modem getrained op 1147/576 rare waarde en NOG geen IP adres. Het lijkt me juist erger te zijn geworden met een lage training speed en geen ip addy.
Wat nu? 3 weken en still counting. Ik gebruik nu godzijdank Ziggo maar 4 mbit is langzaam hoor. Maar ik moet wel.
En om dan hier te zien dat dit probleem vaker voorkomt? dat is echt slecht.
Ik stuur zo weer een mailtje naar Tweakdsl..en ik eis op zijn minst 3 weken abo kosten. Voor downtime betaal ik niet.
edit: Leuk nadat ik met TweakDSL mailde dat het wel erg lang duurde: "Oh KPN zei dat ze het gefixed hadden".
Niet dus. Nu is naast geen IP adres ook bijna geen DSL signaal. Maar waarom hebben ze het MIJ niet gemeld zoiets als "KPN heeft het gefixed, heeft u weer internet werkend?".
Afwachten maar weer.
[ Voor 7% gewijzigd door Solstice op 22-07-2008 00:05 ]
'k heb in het begin veel problemen gehad, maar als het werkt dan werkt het ook goed....Yapser schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:24:
post 1337!
Opmerkelijke. Net de brief ontvangen dat mijn opzegging binnen is. Heel netjes.
Maar dan de tekst erin.
"<bla>... opzegging er 31-08-2008. " tot zo ver correct maar dan
"Het opzeggen van het contract ontslaat uw niet van uw contractuele verplichtingen"
Dat is toch juist de essentie van het opzeggen. Na 21-08-2008 hoeven zij mij niets meer te leveren en ik hun niet meer te betalen (let wel, ik heb geen contract wat nog loopt in een "verplichte" periode, maar dan nog. Dan heb je het over de kosten van de afronding van het contract, maar de verplichtingen aan een contract eindigen bij het beeindigen ervan). Rare jongens die tweakdsl'ers. Zal ik er een faxje aan wagen??
Maar dan de tekst erin.
"<bla>... opzegging er 31-08-2008. " tot zo ver correct maar dan
"Het opzeggen van het contract ontslaat uw niet van uw contractuele verplichtingen"
Probably doelen ze gewoon op bijv. de afsluitkosten van €75 als die voor je gelden. Lijkt me meer een standaardmail..Cyberpope schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:48:
![]()
Dat is toch juist de essentie van het opzeggen.
Het was een brief en gezien mijn contract uit 2005 is, kunnen ze fluiten naar die 75 euro. Daar ben ik nergens mee akkoord gegaan en gaat ook heel snel teruggeboekt worden als ze die afschrijven. Dat had ik ook in mijn brief gezet.Yapser schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 00:16:
[...]
Probably doelen ze gewoon op bijv. de afsluitkosten van €75 als die voor je gelden. Lijkt me meer een standaardmail..
En dan nog klopt de tekst niet.
Die tekst klopt prima. Het opzeggen van een contract ontslaat je niet van de verplichtingen die uit het contract voortvloeien en die jij nog niet voldaan hebt.Cyberpope schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 06:52:
En dan nog klopt de tekst niet.
Zorg dat je de AV uit 2005 bij de hand hebt.
[ Voor 7% gewijzigd door burne op 24-07-2008 10:49 ]
I don't like facts. They have a liberal bias.
Zal het niet een standaardbrief zijn die nu ook gebruikt wordt. Mocht je verplichtingen hebben die bij de start van het contract overeengekomen zijn dan blijven deze bestaan (zoals 75€ of leenmodem, etc). Mocht je niks in je contract hebben staan dan loopt zoiets ook niet door 
(ook maar een gok
)
(ook maar een gok
☻/
/▌
/ \
Ik dacht ook dat wanneer je binnen het einde van je contractstermijn al een brief stuurt (overigens wel met daarin dat je na je contractstermijn op wilt zeggen), ze die € 75,- in rekening brengen. Dit hebben ze bij een collega van mij geflikt. Reden was dat de brief al eerder ontvangen was dan de daadwerkelijke contractstermijn was verlopen.

Zoals JIJ hem formuleert, klopt het. Het opzeggen van het contract ontslaat mij niets van verplichtingen voortvloeiende uit het opzeggen van het contract, noch van de verplichtingen tot einddatum van het contract. Het ontslaat mij wel van alle andere verplichtingen uit het contract.burne schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:48:
[...]
Die tekst klopt prima. Het opzeggen van een contract ontslaat je niet van de verplichtingen die uit het contract voortvloeien en die jij nog niet voldaan hebt.
Heb ik... Zodra ze 75 euro afboeken, is dat binnen 2 minuten weer terug geboekt.Zorg dat je de AV uit 2005 bij de hand hebt.
Kan iemand die oude AV online zetten? Ik heb rond september 2005 een TweakDSL-abo genomen. Ik ging er altijd vanuit dat die afsluitkosten altijd geheven werden. Ik begrijp nu dat die alleen golden als je voortijdig op zou zeggen. Ik heb echter nooit een contract van TweakDSL gekregen en die AV heb ik ook niet bewaard. Als ik daar een keer wegga zou het leuk zijn als ik met beroep op de oude AV die 75 euro afsluitkosten kan aanvechten. Zou leuk meegenomen zijn.Cyberpope schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 19:33:
[...]
Zoals JIJ hem formuleert, klopt het. Het opzeggen van het contract ontslaat mij niets van verplichtingen voortvloeiende uit het opzeggen van het contract, noch van de verplichtingen tot einddatum van het contract. Het ontslaat mij wel van alle andere verplichtingen uit het contract.
[...]
Heb ik... Zodra ze 75 euro afboeken, is dat binnen 2 minuten weer terug geboekt.
Overigens ben ik best tevreden met TweakDSL, alleen zou er onderhand wat van de prijs afmogen na 2 1/2 jaar. Het zou leuk zijn als ik mijn huidige abo kon opzeggen en een nieuw abo kon aanvragen voor die 500 euro voor ongeveer de helft van mijn huidige abonnementsprijs.
Als je inlogt op tweakdsl, dan krijg je toch ook de oude voor jou geldende voorwaarden te zien?
Ik heb onlangs verlengd met 2 jaar, voor totaal € 499,-. Dat is toch redelijk netjes?ymmv schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 00:28:
[...]
Kan iemand die oude AV online zetten? Ik heb rond september 2005 een TweakDSL-abo genomen. Ik ging er altijd vanuit dat die afsluitkosten altijd geheven werden. Ik begrijp nu dat die alleen golden als je voortijdig op zou zeggen. Ik heb echter nooit een contract van TweakDSL gekregen en die AV heb ik ook niet bewaard. Als ik daar een keer wegga zou het leuk zijn als ik met beroep op de oude AV die 75 euro afsluitkosten kan aanvechten. Zou leuk meegenomen zijn.
Overigens ben ik best tevreden met TweakDSL, alleen zou er onderhand wat van de prijs afmogen na 2 1/2 jaar. Het zou leuk zijn als ik mijn huidige abo kon opzeggen en een nieuw abo kon aanvragen voor die 500 euro voor ongeveer de helft van mijn huidige abonnementsprijs.

Tiscali TweakDSL 8-12 Abbo. Op zich netjes!
Copperjet 816 modem, nieuwste firmware.
Ik ben onlangs overgestapt van BBned, de ping is wel enorm omhoog gegaan sindsdien. Maar downloaden gaat fijn, van de nieuwsservert is nog altijd het snelst, de volle 12 mbit.
Voor de rest zit ik gemiddeld via de browser op 500 tot 800 kB/s. Voor 3 tientjes in de maand klaag ik niet.
Ik zit met het volgende probleem. Ik gebruik nu de Copperjet 1616-2P die ik bij het abonnement kreeg, maar omdat ie af en toe vastloopt en ik wifi wilde heb ik een tweedehands Zyxel 2602HW-63C aangeschaft. Ik heb dit modem aangesloten, de firmware geupdate en WAN settings overgenomen van de Tweak website, echter het DSL lampje gaat niet branden maar blijft knipperen. Hij lijkt geen WAN IP te krijgen. Ik heb verschillende kabels en splitters geprobeerd maar tevergeefs.
Ik heb GoT al afgezocht en zag dat meer mensen met TweakDSL dit modem gebruiken, dus het zou moeten werken.
Heeft iemand tips wat het probleem zou kunnen zijn? Afgezien van dat het modem kapot zou kunnen zijn.
BVD
Ik heb GoT al afgezocht en zag dat meer mensen met TweakDSL dit modem gebruiken, dus het zou moeten werken.
Heeft iemand tips wat het probleem zou kunnen zijn? Afgezien van dat het modem kapot zou kunnen zijn.
BVD
Tweak ziet nu een ander MAC adres. Theoretisch zou dit vanzelf goed moeten gaan, hij zou dat andere MAC adres vanzelf een (ander) IP moeten geven. Soms helpt eens uit/aanzetten. Maar een beller is sneller, gewoon even Tweak bellen om je nieuwe MAC adres door te geven. Heb je trouwens wel gelet op VPI/VCI (Tiscali=34, BBNed=35).Scotch schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:43:
Ik zit met het volgende probleem. Ik gebruik nu de Copperjet 1616-2P die ik bij het abonnement kreeg, maar omdat ie af en toe vastloopt en ik wifi wilde heb ik een tweedehands Zyxel 2602HW-63C aangeschaft. Ik heb dit modem aangesloten, de firmware geupdate en WAN settings overgenomen van de Tweak website, echter het DSL lampje gaat niet branden maar blijft knipperen. Hij lijkt geen WAN IP te krijgen. Ik heb verschillende kabels en splitters geprobeerd maar tevergeefs.
BVD
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Kijk, MAC adres had ik nog niet aan gedacht, dankjewel!cjdijk schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 21:13:
[...]
Tweak ziet nu een ander MAC adres. Theoretisch zou dit vanzelf goed moeten gaan, hij zou dat andere MAC adres vanzelf een (ander) IP moeten geven. Soms helpt eens uit/aanzetten. Maar een beller is sneller, gewoon even Tweak bellen om je nieuwe MAC adres door te geven. Heb je trouwens wel gelet op VPI/VCI (Tiscali=34, BBNed=35).
Zijn er meer mensen bij tweak die niet meer kunnen inloggen op de MSN (Windows Messenger)?
Heb het op verschillede computer geprobeerd in te loggen, krijg op het moment steeds de volgende fout melding: Aanmelden bij .Net-Berichtenservice is mislukt, mogelijk vanwege een probleem met de service of met uw internet-verbinding. Controleer of u verbinding hebt met het internet.
Inloggen op de website : www.hotmail.com lukt wel met account wat ik gebruik voor msn lukt wel.
Als ik een VPN opzetten naar server die verbonden is met het netwerk van kpnvandaag.nl (Was Planet) en als ik dan ga connecten met het msn account dan werkt het wel.
Er lijkt iets scheef te zitten bij Tweak.
Heb het op verschillede computer geprobeerd in te loggen, krijg op het moment steeds de volgende fout melding: Aanmelden bij .Net-Berichtenservice is mislukt, mogelijk vanwege een probleem met de service of met uw internet-verbinding. Controleer of u verbinding hebt met het internet.
Inloggen op de website : www.hotmail.com lukt wel met account wat ik gebruik voor msn lukt wel.
Als ik een VPN opzetten naar server die verbonden is met het netwerk van kpnvandaag.nl (Was Planet) en als ik dan ga connecten met het msn account dan werkt het wel.
Er lijkt iets scheef te zitten bij Tweak.
[ Voor 22% gewijzigd door NDSFREAK op 02-08-2008 16:42 ]
Jeps, Hier in Dordt ook problemen. Soms wel kunnen inloggen, soms niet. Vanaf een Tiscali/Telfort verbinding geen probleem..Sinds vanmiddag om een uurtje of 2.NDSFREAK schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 16:31:
Zijn er meer mensen bij tweak die niet meer kunnen inloggen op de MSN (Windows Messenger)?
De verbinding van uit Tweak Tiscali verbinding lijkt onstabiel als je wil connecten naar MSN, nu op het moment werkt het even, maar voor hoe lang ?labtech schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 16:37:
[...]
Jeps, Hier in Dordt ook problemen. Soms wel kunnen inloggen, soms niet. Vanaf een Tiscali/Telfort verbinding geen probleem..Sinds vanmiddag om een uurtje of 2.
Laten we hopen dat die er niet meer uit knalt.
Update: Alles lijkt weer stabiel
[ Voor 9% gewijzigd door NDSFREAK op 03-08-2008 00:11 ]
Mijn huidige modem (speedtouch 716v5wl) begint een beetje op te raken en ik kan em niet helemaal configgen zoals ik wil.
Viavia heb ik een airlive wt-2000arm gekregen die het wel doet maar na x aantal minuten gewoon zijn ip 'verliest' ofzo.
Mensen met ervaring met dit type router/modem ?
Het is net alsof het ding op standby springt ofzo
Viavia heb ik een airlive wt-2000arm gekregen die het wel doet maar na x aantal minuten gewoon zijn ip 'verliest' ofzo.
[ Voor 9% gewijzigd door SNEAK-NL op 02-08-2008 22:35 ]
Wat is er mis met de speedtouch danSNEAK-NL schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 22:34:
Mijn huidige modem (speedtouch 716v5wl) begint een beetje op te raken en ik kan em niet helemaal configgen zoals ik wil.
You are NIJL-ed!
Ik heb er ooit in een ietwat stressvolle bui een verkeerde firmware op geknald en sindsdien is het niet meer je van het
edit:
Ben nu bezig met een Airlive WT-2000ARM , ding traint bijna 3mbit hoger in dan de speedtouch maar heeft wel last van kleine hick-ups , iemand een idee of bekend met de genoemde router ?
[ Voor 26% gewijzigd door SNEAK-NL op 03-08-2008 14:40 ]
Sinds deze maand hebben wij glasvezel. Nu staat er op de laatste factuur ineens een post 'Toeslag non linesharing' a 12,-.
Daar heb ik nooit om gevraagd, er is niet terug te vinden waarom ik het betaal, er is niet terug te vinden wat het inhoud. Wat een lompe actie om zoiets ineens in te houden, zonder toelichting van hun kant. Nee, lekker afboeken en klaar?
Anyway opzegbrief is de deur uit en die gekke post boeken ze maar terug. Ik ga niet ineens iets betalen wat ik de afgelopen 3 jaar nooit heb gedaan, zonder toelichting of wat dan ook,.
Daar heb ik nooit om gevraagd, er is niet terug te vinden waarom ik het betaal, er is niet terug te vinden wat het inhoud. Wat een lompe actie om zoiets ineens in te houden, zonder toelichting van hun kant. Nee, lekker afboeken en klaar?
Anyway opzegbrief is de deur uit en die gekke post boeken ze maar terug. Ik ga niet ineens iets betalen wat ik de afgelopen 3 jaar nooit heb gedaan, zonder toelichting of wat dan ook,.
Had je hiervoor ook al geen KPN lijn meer dan? Je hebt blijkbaar een ander abonnement afgesloten?
Dat is bij mij ook gedaan. Immers de lijn werkt nog terwijl je KPN wel is opgezegd...Tom schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 16:06:
Sinds deze maand hebben wij glasvezel. Nu staat er op de laatste factuur ineens een post 'Toeslag non linesharing' a 12,-.
Maar dit betekend ook dat je de lijn nog kunt gebruiken. Je spaart dus wel eventueel een maand een nieuwsserveruit...
Maar op zich terecht of je moet ze laten weten dat ze per direct de lijn kunnen laten vervallen, terwijl je nog wel abbo bent.
Even wat positiefs melden. Ode aan de TweakDSL helpdesk!
Donderdag 31 juli gevraagd of ze mijn IP vast konden zetten aan mijn mac-adres, vrijdag 32 juli 1 augustus
(ben slecht in multitasking) was het al voor elkaar. Nog nooit ben ik zo snel bij een internet provider geholpen! Super!
Donderdag 31 juli gevraagd of ze mijn IP vast konden zetten aan mijn mac-adres, vrijdag 32 juli 1 augustus
[ Voor 10% gewijzigd door Pinjataaa op 04-08-2008 12:07 ]
Wow! Dat ze bij Tweak zó goed zijn dat ze zelfs een dag aan de maand kunnen toevoegen wist ik niet!Pinjataaa schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 09:35:
Donderdag 31 juli gevraagd of ze mijn IP vast konden zetten aan mijn mac-adres, vrijdag 32 juli was het al voor elkaar. Nog nooit ben ik zo snel bij een internet provider geholpen! Super!
Och, dat hadden ze voor mij binnen één uur gedaan verleden maand (na wisseling router). Erg snel en vlot mailcontact.Pinjataaa schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 09:35:
Donderdag 31 juli gevraagd of ze mijn IP vast konden zetten aan mijn mac-adres, vrijdag 32 juli was het al voor elkaar. Nog nooit ben ik zo snel bij een internet provider geholpen! Super!
Overigens heeft juli maar 31 dagen helaas.

Haha domme fout, maar het is wel duidelijk dat ik daarmee 1 aug. bedoel.
Verwijderd
Ik heb gister via tweak een domain aangevraagd, hoe lang duurt het gemiddeld voordat je hem kan gaan gebruiken??
Ik gok binnen 24 uur nadat zij het ondertekende domeinformulier ontvangen hebben, al heb ik zelf geen ervaring met domeinen via TweakDSL.Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 08:07:
Ik heb gister via tweak een domain aangevraagd, hoe lang duurt het gemiddeld voordat je hem kan gaan gebruiken??
Bla
Nou mooi staaltje communicatie van Tweakdsl....
Ik wilde gisteren een email versturen en kreeg de melding in beeld "Relay access denied". Ook een email versturen middels telnet leverde dezelfde melding op.
Ik dacht ach, ik verstuur dat mailtje morgen wel. Vanmorgen lukte het nog niet, dus ik maar eens bellen. Kreeg een knaap aan de telefoon die zijn communicatieve vaardigheidstraining nog niet had gehaald volgens mij. Maargoed, ik het probleem voorgelegd, hij zou het nazoeken en me daarna terug bellen. Ander half uur later ging inderdaad netjes de telefoon. Zei hij dit dit niet de schuld is van tweakdsl en dat ik de smtp server van mijn hosting bedrijf moet gebruiken omdat ik niet een email adres gebruik van tweakdsl. Ik nog even zitten doorzeuren dat het zo al ander half jaar goed gaat en dat ik vind dat ik als klant van tweakdsl gebruik moet kunnen maken van hun email server, waarop gereageerd werd met stilte... Nog wat gezeurd hoe het kan dat het al die tijd zonder problemen ging en dat ik daar nu zonder enig bericht vanaf ben gegooid. De knaap wist zich duidelijk geen raad en zou het even navragen. 2 minuten later kwam hij terug met de verklaring dat tweak op dit moment hun mail platform aan het verhuizen is en dan daarom deze regeling in werking is getreden.
Ik nog wat opmerkingen gemaakt over de niet bestaande communicatie en rare manier van handelen
ontstond er weer een stilte aan zijn kant. Op mijn uiting van onvrede werd totaal op geen manier gereageerd, op de opmerking dat ik misschien maar uit moet kijken naar een andere provider werdt zelf gereageerd met een "misschien moet u dat dan maar doen... (stilte)".
Na 1.5 jaar met veel plezier en vertrouwen met Tweakdsl in zee te zijn geweest zakt de moed me toch wel erg diep in de schoenen. Dit zijn toch geen praktijken van een degelijke provider zoals ik tweak inschatte? Zoiets verwacht je misschien bij budget providers...
Zo, dat moest ik even kwijt
Zijn er nog meer mensen bij wie de email ineens niet meer werkt?
Ik wilde gisteren een email versturen en kreeg de melding in beeld "Relay access denied". Ook een email versturen middels telnet leverde dezelfde melding op.
Ik dacht ach, ik verstuur dat mailtje morgen wel. Vanmorgen lukte het nog niet, dus ik maar eens bellen. Kreeg een knaap aan de telefoon die zijn communicatieve vaardigheidstraining nog niet had gehaald volgens mij. Maargoed, ik het probleem voorgelegd, hij zou het nazoeken en me daarna terug bellen. Ander half uur later ging inderdaad netjes de telefoon. Zei hij dit dit niet de schuld is van tweakdsl en dat ik de smtp server van mijn hosting bedrijf moet gebruiken omdat ik niet een email adres gebruik van tweakdsl. Ik nog even zitten doorzeuren dat het zo al ander half jaar goed gaat en dat ik vind dat ik als klant van tweakdsl gebruik moet kunnen maken van hun email server, waarop gereageerd werd met stilte... Nog wat gezeurd hoe het kan dat het al die tijd zonder problemen ging en dat ik daar nu zonder enig bericht vanaf ben gegooid. De knaap wist zich duidelijk geen raad en zou het even navragen. 2 minuten later kwam hij terug met de verklaring dat tweak op dit moment hun mail platform aan het verhuizen is en dan daarom deze regeling in werking is getreden.
Ik nog wat opmerkingen gemaakt over de niet bestaande communicatie en rare manier van handelen
ontstond er weer een stilte aan zijn kant. Op mijn uiting van onvrede werd totaal op geen manier gereageerd, op de opmerking dat ik misschien maar uit moet kijken naar een andere provider werdt zelf gereageerd met een "misschien moet u dat dan maar doen... (stilte)".
Na 1.5 jaar met veel plezier en vertrouwen met Tweakdsl in zee te zijn geweest zakt de moed me toch wel erg diep in de schoenen. Dit zijn toch geen praktijken van een degelijke provider zoals ik tweak inschatte? Zoiets verwacht je misschien bij budget providers...
...
Het lijkt me dat dit niet helemaal goed begrepen is via de tweakdsl helpdesk of door jou. Want als je een tweakdsl verbinding hebt, dan kun je uitgaand mailen ongeacht wat voor email adres je gebruikt. De controle of je mag relay'en vindt plaats op basis van je ip-adres.Haranaka schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:39:
Nou mooi staaltje communicatie van Tweakdsl....
Het enige wat er wellicht mis zou kunnen zijn is dat je op basis van authenticatie uitgaand mailt? Dit is niet nodig als je een tweak verbinding hebt. Of wellicht dat je geblokkeerd bent wegens het (ongemerkt) versturen van spam.. Maar dit had de helpdesk je dan wel kunnen vertellen.
Ik dacht zelf ook dat het op ip basis werkte, maar de jongeheer aan de telefoon was vrij duidelijk dat het ging om dat ik wilde emailen met een afzender domein dat niet door hun gehost werd.4pp3l schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:50:
[...]
Het lijkt me dat dit niet helemaal goed begrepen is via de tweakdsl helpdesk of door jou. Want als je een tweakdsl verbinding hebt, dan kun je uitgaand mailen ongeacht wat voor email adres je gebruikt. De controle of je mag relay'en vindt plaats op basis van je ip-adres.
Het enige wat er wellicht mis zou kunnen zijn is dat je op basis van authenticatie uitgaand mailt? Dit is niet nodig als je een tweak verbinding hebt. Of wellicht dat je geblokkeerd bent wegens het (ongemerkt) versturen van spam.. Maar dit had de helpdesk je dan wel kunnen vertellen.
Ook kan het niet aan authentificatie liggen, gezien het "mailen" met telnet ook niet gaat
-edit-telnet smtp.tweakdsl.nl 25
220 node01.cambriumhosting.nl ESMTP
HELO test
250 node01.cambriumhosting.nl
MAIL FROM: diederik@mijndomein.nl
250 2.1.0 Ok
RCPT TO: test@tweakdsl.nl
554 5.7.1 <test@tweakdsl.nl>: Relay access denied
Ik heb net nogmaals gebeld met tweak en helaas kreeg ik weer dezelfde incompetente jongeheer aan de lijn. Gezien mijn vermoeden dat dit zaakje niet kan kloppen wilde ik wel eens weten wat mijn emailadres van tweakdsl was om daarmee een email te proberen te versturen.
218@mijnsubdomein.tweakdsl.nl Beetje raar default mail adres maargoed, getest en ook deze wordt geweigerd...
Hij zou nogmaals met de technische dienst contact hebben en mij straks terugbellen,
-edit2-
Opgelost
Iemand anders van de technische dienst had me later terug gebeld met een paar vragen. Hij had in de logs van de smtp server gekeken en zag mij binnenkomen vanaf een ander ip adres dan tweakdsl uitgeeft. Hij had dus een vraag of ik wel thuis was, of ik niet via een draadloos netwerk contact had met de buren ofzo. Was allemaal niet het geval tot hij me het ip adres gaf die hij in de logs had gevonden. Die kwam me wel bekend voor...
Ik had gister avond een vpn opgezet naar iemand om via die vpn wat bestanden op te halen. De gateway stond daar nog aangevink, met andere woorden, al mijn netwerkverkeer vanaf deze pc ging over die andere internet verbinding de deur uit.
En dan is het opeens weer logisch dat ik niet mag relayen
Al met al was het dus mijn eigen schuld, maar de reactie van de eerste medewerker die ik sprak klopte van geen kant. Maar de 2e gesprekspartner waren we er wel snel uit.
Mijn vertrouwen in tweak is toch weer hersteld
[ Voor 38% gewijzigd door Haranaka op 07-08-2008 15:09 ]
...
Ik heb nu sinds een paar dagen de Airlive WT-2000ARM als router in gebruik, intrainwaardes zijn zeer ok maar toch verliest het modem af en toe het IP e.d.
Iemand een id wat het kan zijn?
Iemand een id wat het kan zijn?
Iemand anders ook last van supertrage nieuwsgroepen op tweaknews.nl, kheb dit nog nooit meegemaakt maar hij doet gewoon niks en soms 50 kb per sec normaal 1,8 mb per sec.
Heb al opnieuw opgestart, opnieuw connectie gemaakt met me internet verbinding. Internet zelf doet het wel prima hier ?
Heb al opnieuw opgestart, opnieuw connectie gemaakt met me internet verbinding. Internet zelf doet het wel prima hier ?
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Gaat hier met de gebruikelijke 1500 KB/s of wat meer.NeoMe schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 17:51:
Iemand anders ook last van supertrage nieuwsgroepen op tweaknews.nl, kheb dit nog nooit meegemaakt maar hij doet gewoon niks en soms 50 kb per sec normaal 1,8 mb per sec.
Ja, hier hetzelfde probleem.NeoMe schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 17:51:
Hier geen enkel probleem, maar download dan ook via dsl van tweak. Gebruik je soms een andere provider?
Ik heb nu al bijna een jaar glasvezel via tweak(internet, telefonie en tv pakket) alles werkt goed behalve de nummerweergave.
Alle gesprekken komen gewoon binnen als private dit terwijl mijn telefoon FSK ondersteund.
Ik heb al tig keer contact met de helpdesk gehad welke mij elke keer niet helpen.
Zou ik hiermee het contract(2 jaar) kunnen stop zetten aangezien zij de beloofde diensten niet leveren?
Alle gesprekken komen gewoon binnen als private dit terwijl mijn telefoon FSK ondersteund.
Ik heb al tig keer contact met de helpdesk gehad welke mij elke keer niet helpen.
Zou ik hiermee het contract(2 jaar) kunnen stop zetten aangezien zij de beloofde diensten niet leveren?
Bij mij werkt alles weer, teminste afgelopen nacht heeft ie weer volle bak gedraaid.
Nee, heb nieuwsgroepen bij ons internetabbo van TweakDSL zit gratis TweakNews bij.
Nee, heb nieuwsgroepen bij ons internetabbo van TweakDSL zit gratis TweakNews bij.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Tweakdsl in huizen staat weer eens te stuiteren.
(ondanks dat ik een maand geleden een nieuw modem + splitter heb aangeschaft)
(ondanks dat ik een maand geleden een nieuw modem + splitter heb aangeschaft)
Nee ik download ook via tweak, maar het is hier nu ook allemaal weer in orde inmiddels.Sleejuhr schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:39:
[...]
Hier geen enkel probleem, maar download dan ook via dsl van tweak. Gebruik je soms een andere provider?
Momenteel heb ik via TweakDSL (Tiscali, ADSL2+) geen verbinding meer. Meer mensen dit probleem? Is er een storing gaande?
Lang leve de Speedtouch + wifi van de buren!
Lang leve de Speedtouch + wifi van de buren!
Jups... hier idd ook geen verbinding meer sinds 23:35 oid... Lang leven mijn T-Mobile hotspot bij de Q8!
Ik moet zeggen toch vaker storingen met Tweak nu gehad dan de afgelopen 4 jaar via BBNED.
Ik moet zeggen toch vaker storingen met Tweak nu gehad dan de afgelopen 4 jaar via BBNED.
Mijn thuisserver in Lelystad kan ik vanmorgen ook niet bereiken. Maar even afwachten wanneer die weer online komt.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Gisteravond (voor 21.00 uur) had ik gewoon verbinding, en vanmorgen ook (Deventer). Kan zijn dat hij er tussentijds heeft uitgelegen, maar vanmorgen had ik in ieder geval wel verbinding.
Bla
Verwijderd
In Zwolle ligt sinds gisteren ook de boel er uit. Mijn modem krijgt geen IP nummer meer. Gelukkig. Heb ik m'n iPhone nog.
Hier in Overdinkel (
) heb ik nog wel gewoon verbinding. (BBned)
Het schijnt dat er een glasvezelkabel is gesloopt en dat het lastig wordt om dat te repareren. Pas wanneer ze weten hoe lang het nog gaat duren geven ze een storingsmelding op de website

CAPS LOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
Verdorie! Waar heb je dat gelezen rogue? Lekker dan, om 23:30 uur een glasvezelkabel slopen en geen adequate redundancy hebben. Internet is hier (Zwolle-Zuid) in ieder geval nog steeds zo dood als een pier.
Edit: gevonden - Xanthorax in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 11"
[ Voor 17% gewijzigd door Hans van Eijsden op 14-08-2008 12:30 ]
Weet iemand hoe het op het moment zit met bestaande klanten en Tweakdsl abbo's? Weet iemand wat voor actie er nu is voor mensen als mijzelf (bestaande klant), is het dezelfde aanbieding die voor nieuwe klanten geldt (2 jaar 12-24 voor 500 Euro) of iets anders. Ik ben mijn inlogcodes kwijt dus ik kan niet inloggen om eventuele aanbiedingen te bekijken dus vandaar mijn vraag.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Het zijn dezelfde aanbiedingen als voor nieuwe klanten. Ik heb een paar weken terug zelf ook mijn bestaande TweakDSL verbinding "geupgrade" dmv het aanbod 2 jaar voor 500 €.Mobyrick schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:13:
Weet iemand hoe het op het moment zit met bestaande klanten en Tweakdsl abbo's? Weet iemand wat voor actie er nu is voor mensen als mijzelf (bestaande klant), is het dezelfde aanbieding die voor nieuwe klanten geldt (2 jaar 12-24 voor 500 Euro) of iets anders. Ik ben mijn inlogcodes kwijt dus ik kan niet inloggen om eventuele aanbiedingen te bekijken dus vandaar mijn vraag.
Gebeld met de (overigens licht gestresste) helpdesk.Hans van Eijsden schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:50:
Verdorie! Waar heb je dat gelezen rogue? Lekker dan, om 23:30 uur een glasvezelkabel slopen en geen adequate redundancy hebben. Internet is hier (Zwolle-Zuid) in ieder geval nog steeds zo dood als een pier.
CAPS LOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
Dank je wel, vanavond even bellen naar tweak en ook even overzetten!Corona Extra schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:34:
[...]
Het zijn dezelfde aanbiedingen als voor nieuwe klanten. Ik heb een paar weken terug zelf ook mijn bestaande TweakDSL verbinding "geupgrade" dmv het aanbod 2 jaar voor 500 €.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
'k vond de helpdesk nog wel vriendelijkrogue schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:37:
[...]
Gebeld met de (overigens licht gestresste) helpdesk.
Heb 't eerder gezegd tig pagina's terug, maar met die 499 aanbieding krijg je dus zonder kosten 'n gratis ADSL2-modem thuisgestuurd. En lijn is echt toppie.
Detail is wel dat ik tot vorige maand ruim 13MB stabiel haalde, en ook na reboots van het modem tegenwoordig strak op 11MB zit. En de enige spam die ik in m'n gmail ondanks het filter in de inbox krijg is tegenwoordig alleen van m'n tweakdsl-mailbox...
Detail is wel dat ik tot vorige maand ruim 13MB stabiel haalde, en ook na reboots van het modem tegenwoordig strak op 11MB zit. En de enige spam die ik in m'n gmail ondanks het filter in de inbox krijg is tegenwoordig alleen van m'n tweakdsl-mailbox...
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'
Hier (Deventer) doet 'ie het inmiddels weer naar behoren!TheVMaster schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:27:
(...) Volgens de medewerker heeft KPN de storing gevonden en verwachten ze dat alles over 4 uur ongeveer weer zou moeten werken...
[ Voor 6% gewijzigd door JaFFoG op 14-08-2008 18:51 ]
Bla