[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 52 Laatste
Acties:
  • 395.530 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepoo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-01-2022
Ook ik ben zwaar teleurgesteld door TweakDSL.
Na het aangaan van een 2jarig contract voor €499 ging alles prima in het begin.
Op een gegeven moment viel mijn verbinding constant weg dus ben ik zelf gaan testen.
3 modems verder constateerde ik dat het toch echt in de lijn moest zitten.
Wanneer ik op mijn linksys modem in plaats van MultiMode (ADSL2+), G.DMT selecteerde,
kon het modem max intrainen op 10mbit en dan werkte het wel stabiel.

Dit gegeven heb ik ook doorgegeven aan hun supportdesk en toen kreeg ik via de mail
heel simpel te horen dat mijn abonnement 10-24 mbit was en als ik dan 10 kon halen,
gingen ze niks voor me doen. Terwijl dit dus niet eens op ADSL2+ mode was.

Omdat ze een supportdesk hebben die gemiddeld 3 weken nodig had om de meest
simpele vragen te beantwoorden, heb ik me er maar bij neergelegd.

Nu ben ik verhuisd en probeer ik via mail te vragen op welke manier ik dien op te zeggen.
Vanzelfsprekend krijg ik hier geen reactie op. Omdat ik door de week werk, wil ik hun in
het weekend hierover bellen, dit zag ik namelijk op de website:
"U kunt bellen van maandag t/m vrijdag 9:30- 21:00 en in het weekend 12:00-20:00 op:
Tel: 0900-TWEAKHD of tel: 0900-8932543 (lokaal tarief)"

Als ik vervolgens bel, krijg ik te horen dat ze bereikbaar zijn van maandag t/m vrijdag tussen 9:30 en 18:00. :(

Mijn conclusie is dus dat dit een waardeloos bedrijf is dat op deze manier niet meer lang bestaat.
Ik begrijp nu ook waarom ze al die acties hebben waarmee ze klanten 2 jaar kunnen binden.
Zodra ze je als klant binnenhebben wordt er namelijk 0,0 service meer verleend.

Mijn advies dus voor mensen die een nieuwe ISP zoeken: Zoek verder!

Ik heb nu Telfort en ben tot nog toe zeer tevreden over de afhandeling, enkele jaren geleden heb ik Wanadoo/Orange gehad en daar was ik zelfs uitermate tevreden over de helpdesk/afhandeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4E
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-09 16:14

S4E

Diego27 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:00:Ik hoop dat iemand een idee heeft wat hiermee te doen, aangezien het wat mij betreft erg onredelijk is. Een bedrag van 75 euro (een normale isp rekend gemiddeld 40 euro)
Zal een rechtsbijstandverzekering die ik heb hier iets mee kunnen?

Dank voor het lezen en de eventuele hulp, misschien dat er meer mensen kampen met dit probleem
Diego,

Ik heb ook 2,5 jaar een internetverbinding bij TweakDSL gehad. Tevens 75,- afsluitkosten. Dit staat inderdaad niet vermeld in de algemene voorwaarden, maar wel op het contract wat je hebt met hen.
Ik neem dat je hier een toegezonden kopie van heb hebt ontvangen, of zelf een kopie hebt gemaakt.

Bij mij staat er:

75,- afsluitkosten, die vervalt na 2 jaar abbonement. 1 jaar contract, stilzwijgend verlengd met 1 maand.

Ik heb dus een opzegbrief geschreven, hierin vermeld dat op mijn contract staat dat de 75 euro na 2 jaar komen te vervallen en deze dus niet in rekening gebracht mogen worden.
Akkoord gekregen, ook niets gezegd hierover in mijn akkoord opzegbrief.

Ik ben januari 2006 het abbo aangegaan, en net 3 weken geleden opgezegd.
Tevens heb ik samengewoond met een huisgenoot, en onze rekening opgeheven :)
Wat ze dus ook willen afschrijven, die rekening bestaat niet meer dus alles bedrijven die mijn opzeggingen niet correct hebben verwerkt, hebben pech :P

Succes ermee, check je contract, hier zou het in moeten staan en vergeet even de alg.voorwaarden. Het contract is uiteindelijk bindend, alg.voorwaarden kunnen veranderen, je contract niet !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat is ook alweer die link (kpn) voor de centrale afstand :$

ik kon niks terugvinden in de TS

heb al wel via telfort gekeken wat ongeveer in de buurt komt.

ik zit naar een koop appartement te kijken en uiteraard ben ik benieuwd hoe die buurt ligt t.o.v. de centrale :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ah top

Hmm, 1008 mtr, al blijft het koffiedik kijken uiteraard. Nja ik haal nu met 800 mtr rond de 18~20 mbit dus op zich is een 16mbit abbo dan wel aardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok helder thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vannacht is mn oude trouwe Copperjet overleden (tesamen met onze cavia :( ).

Ik heb het idee dat deze mijn SNMP protocol dat ik ingeschakeld had niet prettig vond..dit had ik de dag ervoor aangezet. Als ik de C-Jet nu aanzet, reset hij de LAN interface na 10 seconden, enz. enz.

Aangezien dit ding niet te factory defaulten is, neem ik aan dat ik hem wel kan afschrijven? Zit nu te kijken naar een andere router..wil er wel eentje met veel mogelijkheden. 3COM Officjet misschien.

Ergste is nog, mijn "dynamische" IP die ik al twee jaar had is weg. Ik heb Tweak gemaild, konden niets doen, maar ze hebben me wel een statisch adres gegeven gekoppeld aan het MAC adres van mijn tijdelijke E-Tech. Kan ik ten alle tijden laten wijzigen, dat vind ik service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
  • Laatst online: 14:27
Na heel wat gekloot bij Tweak moet ik mijn Modem (Zyxel) zetten op Routing en mijn Linksys WRT54GL zou dan geen DHCP server moeten hebben. Maar doe ik dan hebben de pc in m'n huis + xbox geen internet. Zou iemand mij de juiste instelling doorgeven die ik moet zetten op de Linksys router. Ik had DHCP server uitgeschakeld maar dat hielp dus niet.

PSN: TyKashin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10 22:16

BHQ

DHCP uit, IP in de range van het modem zetten, vervolgens het modem op een LAN poortje ipv. de WAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Yapser schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:16:
DHCP uit, IP in de range van het modem zetten, vervolgens het modem op een LAN poortje ipv. de WAN.
Dat is heel kort, maar klopt wel ja :)

De gemakkelijkste methode is:
  1. ZyXEL gewoon standaard laten staan (is dan de Router + DHCP server voor je netwerk).
  2. De Linksys niet aansluiten via de WAN poot van de Linksys maar via een van de LAN poorten (1,2,3 of 4) aan de ZyXEL.
  3. Inloggen kan je nu zowel op de ZyXEL via http://192.168.1.254/ en de Linksys via http://192.168.1.1/ vanaf de PC.
  4. Nu zorgen dat de Linksys geen IP-adressen meer uitdeelt door in de Linksys de DHCP server uit te schakelen.
  5. Het WiFi netwerk/instellingen/beveiliging in de Linksys instellen.
  6. Extra vaste PC’s kunnen nu bekabeld worden aangesloten op de Linksys via de 3 overgebleven LAN poorten.
De WAN poort van de Linksys blijft dus ongebruikt en de Linksys functioneert compleet als AccessPoint (AP) in plaats van als ‘Wireless Router’. Enige aanpassingen zijn dus kabeltje anders en de DHCP server in de Linksys deactiveren ;)

Als je ZyXEL standaard 192.168.1.1 is ook die even verplaatsen of je Linksys verplaatsen :)

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 18-06-2008 20:58 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
Ah oke. Ik heb mijn Linksys al ingesteld op 19.168.1.2 en de dhcp server uit. Wist niet dat je het in de LAN poort moest zetten ipv WAN poort.
Wel nog een vraagje hierbij, hoe zit het dan met de IP adressen van de computers die zijn aangelsloten? Aangezien DHCP server uit is moet ik ze allemaal een vast IP adres geven?
Zijn er ook hier herstart nodig van zowel modem, linksys als pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

TyKH schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:18:
Ah oke. Ik heb mijn Linksys al ingesteld op 19.168.1.2 en de dhcp server uit. Wist niet dat je het in de LAN poort moest zetten ipv WAN poort.
Wel nog een vraagje hierbij, hoe zit het dan met de IP adressen van de computers die zijn aangelsloten? Aangezien DHCP server uit is moet ik ze allemaal een vast IP adres geven?
Zijn er ook hier herstart nodig van zowel modem, linksys als pc?
Geen vaste IP adressen. Je Zyxel deelt de IP adressen uit. Het gaat er maar om dat er geen TWEE apparaten (LinkSys en Zyxel) IP adressen uitdelen, want dat gaat problemen geven. Herstarten is niet nodig, maar je zou het kunnen doen als het niet direct wil gaan werken. Bij aanzetten, eerst Zyxel, na 1 minuut je LinkSys, na 1 minuut je computers 1 voor 1 opstarten.

Ik zou trouwens je LinkSys bij voorkeur een hoger IP geven, bijvoorbeeld 192.168.1.250 In een enkel geval kan het voorkomen, dat het IP wat door je LinkSys wordt gebruikt, per abuis uitgeven wordt door je Zyxel. En gezien het uitdelen met lage nummers begint, is het beter vaste IP adressen hoog in te stellen. Uitzondering is het apparaat die zelf de IP adressen uitdeelt (Zyxel), want die weet van zichzelf welk IP hij gebruikt.

[ Voor 30% gewijzigd door cjdijk op 19-06-2008 12:29 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:32

TheVMaster

Moderator WOS
cjdijk schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:20:
[...]
Geen vaste IP adressen. Je Zyxel deelt de IP adressen uit. Het gaat er maar om dat er geen TWEE apparaten (LinkSys en Zyxel) IP adressen uitdelen, want dat gaat problemen geven. Herstarten is niet nodig, maar je zou het kunnen doen als het niet direct wil gaan werken. Bij aanzetten, eerst Zyxel, na 1 minuut je LinkSys, na 1 minuut je computers 1 voor 1 opstarten.

Ik zou trouwens je LinkSys bij voorkeur een hoger IP geven, bijvoorbeeld 192.168.1.250 In een enkel geval kan het voorkomen, dat het IP wat door je LinkSys wordt gebruikt, per abuis uitgeven wordt door je Zyxel. En gezien het uitdelen met lage nummers begint, is het beter vaste IP adressen hoog in te stellen. Uitzondering is het apparaat die zelf de IP adressen uitdeelt (Zyxel), want die weet van zichzelf welk IP hij gebruikt.
Op zich kun je wel twee DHCP servers hebben (Linksys / Zyxel), maar zolang ze maar dezelfde dns/gateway instellingen uitdelen, in dezeflde range adressen uitdelen...maar beide een verschillende range.

Wat betreft dat vaste IP van de LinkSys...je kunt volgens mij op de Zyxel ook een range opgeven waaruit hij DHCP adressen uitdeelt....verklein die range zodat het vaste ip van de Linksys niet meer in de range voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
De zyxel begint met uitdelen van 192.168.1.30, dat had ik nog gezien toen ik was ingelogd op de zyxel. Wanneer thuis ben zet ik alles goed in elkaar.
Ik heb wel al gemerkt dat min computer soms verbinding verliest met de modem,en daar ligt waarschijnlijk het probleem en zal Tweak mij een nieuwe modem moeten opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
Ik heb het nu goed aangesloten. PC krijgen netjes een IP nummer.
Alsnog valt de verbinding soms weg. Het vreemde is, uploaden via een torrent gaat wel of ik nou de limit zet 40 og 60kb, maar surfen downloaden gaat niet. Ligt dit aan de modem of aan mijn kabel? Ik kan de kabel niet testen omdat het door de muur loopt van boven naar beneden. Ik denk eerder dat het ligt aan de modem, want toen ik de CopperJet 816-p2 in ADSL 1 mode moest zetten was internet constant.
Tweak moet mij dan toch een nieuwe modem toe sturen? Ik heb de Zyxel P-2602R-D1A (PSTN). Ik heb op de website gekeken er hiervoor is geen nieuwe firmware beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Heeft hier iemand firmware versie (voor de Zyxel Prestige 2602HW-61C)

System Name: ras
ZyNOS F/W Version: V3.40(MV.3) | 07/29/2005
DSL FW Version:TI AR7 04.00.01.00
Standard:ADSL2+ Mode

voor mij? Of weet waar ik hem kan downloaden? Google kan me helaas niet verder helpen en op de site van zyxel/tweakdsl kan ik hem ook niet vinden .
Met deze firmware versie haalde ik namelijk strak 2000 kb/s.

Heb er nu

ZyNOS F/W Version: V3.40(AJE.1)b1 | 02/17/2006
DSL FW Version:TI AR7 05.02.01.83

in zitten, maar daar haal ik maar 1700 kb/s mee :(.
Ik heb een wide-open abo via het Tiscali-netwerk op (volgens deze site) 499 meter van de centrale.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Backpacker schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:11:
Heeft hier iemand firmware versie (voor de Zyxel Prestige 2602HW-61C)

ZyNOS F/W Version: V3.40(MV.3) | 07/29/2005
DSL FW Version:TI AR7 04.00.01.00

voor mij? Of weet waar ik hem kan downloaden? Google kan me helaas niet verder helpen en op de site van zyxel/tweakdsl kan ik hem ook niet vinden .
Met deze firmware versie haalde ik namelijk strak 2000 kb/s.

Heb er nu

ZyNOS F/W Version: V3.40(AJE.1)b1 | 02/17/2006
DSL FW Version:TI AR7 05.02.01.83

in zitten, maar daar haal ik maar 1700 kb/s mee :(.
Ik heb een wide-open abo via het Tiscali-netwerk op (volgens deze site) 499 meter van de centrale.
Als je op een BaByXL DSLAM bent aangesloten werkt de onderste juist (veel) beter. De linesync zou hoger moeten zijn downstream met 1 tot wel 4Mbps en de upstream ook een 10 a 15% hoger meestal.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:32

TheVMaster

Moderator WOS
Yapser schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:37:
[...]

Lees: die tabel is nutteloos ;)

[...]

Hm, waarom? Vrijwel elke ISP behalve Telfort belast dat tientje van de lijn door..
XS4All rekent het ook niet door :)

Maar eh..m'n broer wil ook DSL. Nu was ik even voor hem aan het kijken op de website van Tweak en daar zag ik dat als je geen KPN lijn had je die kosten niet hoefde te betalen (9,40...die betaald tweak), maar je moet dan wel 125 euro aansluitkosten betalen (ehh..dat is dus ongeveer 12 x 9,40)....stelletje neppers!

[ Voor 36% gewijzigd door TheVMaster op 20-06-2008 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:33

Videopac

Rommelt wat aan.

Sinds een paar maanden TweakDSL. Beviel altijd goed.
Nu KPN telefoonnummer gemoved naar tweak.
Kreeg tel niet aan de praat.
Bel met hd: allerlei wijzigingen in de config van mijn Zyxel modem gemaakt, waaronder omzetting van Routing naar Bridged. Toen moest ik weg en heb het gesprek afgekapt.

Volgende dag zelf verder gegaan. Modem instellingen gereset (kon hem niet meer bereiken) en sindsdien wel DSL maar geen internet: ik krijg geen ip adres. Internet lampje op modem brandde eerst oranje, maar is nu wel weer groen.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:13

robhof

Lembongan view

Heeft iemand toevallig een briljante tip voor iemand met een Copperjet 816-2P modem, die is overgestapt van Tweak via BBned naar Tweak via Tiscali/BabyXL?

Ik krijg geen werkende internetverbinding en bij de helpdesk komen ze er keer op keer ook niet uit (raden nieuwe modem aan - werkte voor verhuizing altijd perfect!).

Na al doffe ellende van keer op keer geen werkende verbinding en het niet vertellen dat ik eerst moest activeren via een activatiepagina, nu het volgende probleem.

ADSL-ledje brandt; volgens Tweak is de verbinding mijn kant op in orde. Modeminstellingen zoals VPI/VCI staan goed. Ook al paar keer gereset naar staandaard BBned-instellingen en toen aanpassingen gedaan voor Tiscali-netwerk zoals op de site vermeld en verteld door helpdeskmedewerker. Heeft allemaal niet mogen baten. Ik krijg maar geen ip-adres.

Voor ik vanavond nog één keer zelf ga pielen: heeft iemand heel toevallig dezelfde overstap gemaakt en is tegen eenzelfde probleem aangelopen? Toevallig een gouden tip om toch nog ergens een standaardwaarde te veranderen?

Ik weet het, a long shot... probeer het toch! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
robhof schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:27:
Heeft iemand toevallig een briljante tip voor iemand met een Copperjet 816-2P modem, die is overgestapt van Tweak via BBned naar Tweak via Tiscali/BabyXL?

Ik krijg geen werkende internetverbinding en bij de helpdesk komen ze er keer op keer ook niet uit (raden nieuwe modem aan - werkte voor verhuizing altijd perfect!).

Na al doffe ellende van keer op keer geen werkende verbinding en het niet vertellen dat ik eerst moest activeren via een activatiepagina, nu het volgende probleem.

ADSL-ledje brandt; volgens Tweak is de verbinding mijn kant op in orde. Modeminstellingen zoals VPI/VCI staan goed. Ook al paar keer gereset naar staandaard BBned-instellingen en toen aanpassingen gedaan voor Tiscali-netwerk zoals op de site vermeld en verteld door helpdeskmedewerker. Heeft allemaal niet mogen baten. Ik krijg maar geen ip-adres.

Voor ik vanavond nog één keer zelf ga pielen: heeft iemand heel toevallig dezelfde overstap gemaakt en is tegen eenzelfde probleem aangelopen? Toevallig een gouden tip om toch nog ergens een standaardwaarde te veranderen?

Ik weet het, a long shot... probeer het toch! :)
De gouden tip is dat de modem ingesteld moet worden op ADSl 1. Huh.. Jazeker. De copperject werkt namelijk niet op ADSL2+ modus op de Tiscali lijn. Door deze gedwongen aanpassing zal je een max internetsnelheid bereiken van 800 kb/s. Je moet nu dus een nieuwe modem bestellen bij Tweak, een Zyxel waar je 80,- voor moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

Dank voor je antwoord. Nou, dat zou lekker zijn. Fijn ook dat het gemeld wordt bij mijn vraag of ik de oude modem kan blijven gebruiken of een nieuwe dien te bestellen.

Ik ga dit voorleggen aan één van de medewerkers en €80,- ga ik zeker niet betalen omdat zij weer hebben verzaakt om iets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:23

Crusader

Arc Nature

Uiteraard mag je ook in de winkel een geschikt modem aanschaffen en hoeft dat niet per se bij Tweak zelf.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

Gisteren weer zelf contact opgenomen, want het beloofde terugbellen was weer niet gebeurd.

Bovenstaande bevinding van TyKH over het niet werken van de Copperjet in adsl2-modus op het Tiscali-netwerk gemeld (wist hij niets van), gevraagd wat voor oplossing ze nou konden bieden etc. etc. Om een verder lang verhaal kort te maken, de medewerker kon me nergens mee helpen en heeft beloofd dat ik vandaag wordt teruggebeld door iemand met meer 'zeggenschap' over hoe nu verder.

Ik heb gemeld dat als ik van tevoren had geweten dat mijn Copperjet problemen zou kunnen opleveren, dat ik dan natuurlijk voor de gratis modem had gekozen (en het bijbehorende modempakket van €25,-); ik heb er nota bene nog over gebeld!

Als ze niet met een passende, snelle oplossing komen, dan zeg ik het per direct op. We zijn nu al anderhalve maand bezig, mijn vriendin is een paar keer echt schandalig behandeld aan de telefoon, diverse beloftes worden niet nagekomen, niemand weet iets en terugbellen... ik ben benieuwd of ik dat vandaag voor het eerst ga meemaken.

Nogmaals echt jammer, want op het vorige adres hebben we twee jaar plezier gehad van een stabiele, snelle verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 20:58
Hoi,

Wat zijn de ervaringen met een Draytek vigor als modem.

Traint deze net zo hoog als een zyxel op een Tiscali lijn?

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:03

Smarron

The bend

Het is mij opgevallen dat ik opeens 200kb/sec minder snel download sinds ik heb verlengd. Zie ik spoken of is dit van buitenaf gedaan ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Smarron schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:07:
Het is mij opgevallen dat ik opeens 200kb/sec minder snel download sinds ik heb verlengd. Zie ik spoken of is dit van buitenaf gedaan ?
Kijk es in je modem of je linesync niet lager is? Tweak meurt je heus niet ineens op een lager profiel.. Allicht ben je op het Tiscali netwerk gezet en gebruik je nog een oud modem?

Aan de andere kant, 200kb minder is niet zo'n ramp. 200KB was vervelender geweest..

[ Voor 9% gewijzigd door BHQ op 25-06-2008 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 15:03
Ik stap volgende maand over van Tweakdsl naar Telfort maar zit met een paar probleempjes beteffende het stopzetten van mijn tweak lijntje.
Ik kan nergen op de mytweak website vinden dat ik mijn huidige abbonement op wil zeggen.
Is het zo dat ik dit per post aan tweakdsl moeten melden dmv een "beeindiging van overeenkomst brief " of kan ik gewoon bellen naar de helpdesk ?
Het is een telco-telco migratie en ik heb natuurlijk graag dat dit vlekkeloos gaat verlopen ;)
Kan iemand me misschien advies geven ? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Yapser schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:13:
Kijk es in je modem of je linesync niet lager is? Tweak meurt je heus niet ineens op een lager profiel.. Allicht ben je op het Tiscali netwerk gezet en gebruik je nog een oud modem?

Aan de andere kant, 200kb minder is niet zo'n ramp. 200KB was vervelender geweest..
Ik zat al op het Tiscali-netwerk vanaf dag 1. :) Mijn linesync is nog hetzelfde als 2 weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 04-10 16:10
taz3d_nl schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:36:
Ik stap volgende maand over van Tweakdsl naar Telfort maar zit met een paar probleempjes beteffende het stopzetten van mijn tweak lijntje.
Ik kan nergen op de mytweak website vinden dat ik mijn huidige abbonement op wil zeggen.
Is het zo dat ik dit per post aan tweakdsl moeten melden dmv een "beeindiging van overeenkomst brief " of kan ik gewoon bellen naar de helpdesk ?
Het is een telco-telco migratie en ik heb natuurlijk graag dat dit vlekkeloos gaat verlopen ;)
Kan iemand me misschien advies geven ? _/-\o_
Als je even naar het telfort gedeelte van dit forum gaat, word er haarfijn uitgelegd hoe je kan overstappen!
Bij mij is het ook in een keer goed gegaan.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:10
Hier ook eens positief niews. 6 weken geleden mijn migratie aangevraagd van B10 naar T16-24.
Mijn oude modem was stuk, dus ik was blij dat het nieuwe met een dag of 5 er was, in plaats van na oplevering van de lijn.
Gisteren ging ook de verbinding over, en ik haal netjes 1800 kb/s aan snelheid, toch 80% omhoog.
Ik hoefde alleen mijn VPI/VCI te veranderen en ik kwam netjes op de activatie pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Wildfire schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:47:
[...]

Dat je op 2.1km van de centrale zit betekent NIET dat je ook zeker 12 tot 13mbit haalt. Dat zijn theoretische waardes, er vanuit gaand dat de daadwerkelijke lijnlengte ook echt zo is èn dat de kwaliteit van de telefoonlijn naar jou toe ook goed is. In de praktijk is de lijnlengte vaak langer dan aangegeven en is de kwaliteit van de telefoonkabel naar jou toe ook niet 100%.

Mooi praktijkvoorbeeld:

[afbeelding]

Zo zou ik op 1km afstand zitten van mijn centrale en volgens deze grafiek zou ik dus zo'n 22mbit moeten halen. Dat is dus niet zo, mijn modem synct op 17mbit.
Ik zit op 1.74km van de centrale en haal momenteel maar 800Kb met een 10-24 mbit abonnement , overigens verdenk ik mijn router en ben ik van plan een nieuwe aan te schaffen. Nu heb ik vrijdag gebeld naar Tweak voor tips over een nieuw modem, nu is mij aangeraden om op de TweakDSL site te kijken naar de verschillende modems die zij aanbieden maar ik kan niets vinden? :?

De status in mijn router momenteel.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
    DSL Status:      Up          
            DSL Modulation Mode:     ADSL2+          
            DSL Path Mode:       INTERLEAVED         
            Downstream Rate:     8117 Kbps       
            Upstream Rate:       1033 Kbps       
            Downstream Margin:       8 db        
            Upstream Margin:     8 db        
            Downstream Line Attenuation:     33          
            Upstream Line Attenuation:       16          
            Downstream Transmit Power:       0       
            Upstream Transmit Power:     0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazytaxi819
  • Laatst online: 31-08 09:25
3 pagina's terug mijn verhaal met TweakDSL beschreven (eerst bbned = super stabiel) nu over naar tiscali 12-24, 2 jaar 499 euro en niets anders dan verbroken verbindingen en lage snelheid (600kb).

Na 5 mailtjes over dit probleem in een periode van 2 weken verstuurd te hebben aan de helpdesk, heb ik 0,0 % antwoord gekregen, echt grof schandalig dat ik geen fatsoenlijk antwoord (meer) krijg. Voor deze 5 mailtjes, kreeg ik de tip van de 'technische man' dat ik de firewall uitzetten, want dat was het probleem.

Ik heb nu in mijn log van de zyxel 2602h 61c modem gevonden dat als ik een verbroken verbinding heb, dat hij dit logt:

Packet without a NAT table entry blocked: ICMP(type:8, code:0) 48|07/01/2008 20:49:33 | | |CALL DETAIL RECORD
board 0 line 0 channel 0, call 569, C01 Incoming Call 1500000 49|07/01/2008 20:48:43 | | |CALL DETAIL RECORD
board 0 line 0 channel 0, call 561, C02 Call Terminated 50|07/01/2008 20:40:37 |217.19.16.131 |84.245.20.xxx |ACCESS BLOCK
Packet without a NAT table entry blocked: ICMP(type:8, code:0) 51|07/01/2008 20:40:32 | | |CALL DETAIL RECORD
board 0 line 0 channel 0, call 561, C01 Incoming Call 1500000 52|07/01/2008 20:40:06 | | |CALL DETAIL RECORD
board 0 line 0 channel 0, call 553, C02 Call Terminated

Net of er op de VOIP gedeelte naar mij toe gebeld wordt. Ik heb geen VOIP ingesteld in het modem, en ik gebruik het ook helemaal niet. Zo het kunnen zijn dat er in de centrale wat fout zit? Of heeft iemand suggesties wat ik nog kan proberen? (andere splitter/ander modem)
Want van de helpdesk hoef ik echt niets meer te verwachten :( , behalve dat ze dadelijk voorstellen om de snelheid te verlagen naar 100kb of zo mocht dat stabiel werken, de sukkels...Ik heb ook echt het idee dat je niet naar Almere belt, maar naar een derde wereld land waarnaar het call center is uitbesteed...ik zeg het niet gauw, maar dit is echt heel superslecht, en ik zit er helaas nog 21 maanden aanvast... |:( :'(

wie heeft suggesties? a l v a s t b e d a n k t ! ! !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

crazytaxi819 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 01:38:
3 pagina's terug mijn verhaal met TweakDSL beschreven (eerst bbned = super stabiel) nu over naar tiscali 12-24, 2 jaar 499 euro en niets anders dan verbroken verbindingen en lage snelheid (600kb).

Na 5 mailtjes over dit probleem in een periode van 2 weken verstuurd te hebben aan de helpdesk, heb ik 0,0 % antwoord gekregen, echt grof schandalig dat ik geen fatsoenlijk antwoord (meer) krijg. Voor deze 5 mailtjes, kreeg ik de tip van de 'technische man' dat ik de firewall uitzetten, want dat was het probleem.

Ik heb nu in mijn log van de zyxel 2602h 61c modem gevonden dat als ik een verbroken verbinding heb, dat hij dit logt:

Packet without a NAT table entry blocked: ICMP(type:8, code:0) 48|07/01/2008 20:49:33 | | |CALL DETAIL RECORD
board 0 line 0 channel 0, call 569, C01 Incoming Call 1500000 49|07/01/2008 20:48:43 | | |CALL DETAIL RECORD
board 0 line 0 channel 0, call 561, C02 Call Terminated 50|07/01/2008 20:40:37 |217.19.16.131 |84.245.20.xxx |ACCESS BLOCK
Packet without a NAT table entry blocked: ICMP(type:8, code:0) 51|07/01/2008 20:40:32 | | |CALL DETAIL RECORD
board 0 line 0 channel 0, call 561, C01 Incoming Call 1500000 52|07/01/2008 20:40:06 | | |CALL DETAIL RECORD
board 0 line 0 channel 0, call 553, C02 Call Terminated

Net of er op de VOIP gedeelte naar mij toe gebeld wordt. Ik heb geen VOIP ingesteld in het modem, en ik gebruik het ook helemaal niet. Zo het kunnen zijn dat er in de centrale wat fout zit? Of heeft iemand suggesties wat ik nog kan proberen? (andere splitter/ander modem)
Want van de helpdesk hoef ik echt niets meer te verwachten :( , behalve dat ze dadelijk voorstellen om de snelheid te verlagen naar 100kb of zo mocht dat stabiel werken, de sukkels...Ik heb ook echt het idee dat je niet naar Almere belt, maar naar een derde wereld land waarnaar het call center is uitbesteed...ik zeg het niet gauw, maar dit is echt heel superslecht, en ik zit er helaas nog 21 maanden aanvast... |:( :'(

wie heeft suggesties? a l v a s t b e d a n k t ! ! !
De enige suggestie die ik kan doen, is een klacht indienen; dat heb ik ook gedaan vorige week (wacht al weken op werkende verbinding). De helpdesk is inderdaad - op een enkele nog enigszins behulpzame persoon na - ongelooflijk slecht. Als zij jouw probleem niet oplossen en jij blijft een niet- of slecht werkende verbinding houden, dan zou ik uitzoeken hoe je het contract kan beëindigen.

Sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
Sinds ik ook van BBned naar Tiscali ben overgegaan is het hier ook vaak "kut" regelmatig time outs, download snelheid valt omlaag en het ligt er gewoon af en toe gewoon 3 minuten uit.

Ik geef het nog even de tijd en anders stap ik over naar een andere provider.

Edit kleine toevoeging, zojuist even Tweakers.net laten ping voor een paar minuten met dit het resultaat.
code:
1
2
3
4
Ping statistics for 213.239.154.35:
    Packets: Sent = 203, Received = 145, Lost = 58 (28% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 21ms, Maximum = 61ms, Average = 22ms
Zo gaat het momenteel dag in dag uit.

[ Voor 42% gewijzigd door -Mike- op 03-07-2008 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb er totaal geen last van, maar ik zit al vanaf dag 1 (2006) op het Tiscali-netwerk.

Wel was mijn downloadsnelheid de afgelopen week gedaald, maar dat is nu weer als vanouds. 1,9MB/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

-Mike- schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 18:08:
[...]

Sinds ik ook van BBned naar Tiscali ben overgegaan is het hier ook vaak "kut" regelmatig time outs, download snelheid valt omlaag en het ligt er gewoon af en toe gewoon 3 minuten uit.

Ik geef het nog even de tijd en anders stap ik over naar een andere provider.

Edit kleine toevoeging, zojuist even Tweakers.net laten ping voor een paar minuten met dit het resultaat.
code:
1
2
3
4
    Packets: Sent = 203, Received = 145, Lost = 58 (28% loss),
    Minimum = 21ms, Maximum = 61ms, Average = 22ms
Zo gaat het momenteel dag in dag uit.
Dit effect heb ik een aantal jaar geleden ook eens gehad op mijn toenmalige Demon verbinding. Bij mij bleek mijn switch thuis de oorzaak. Na het vervangen van dat ding was de packetloss weer weg.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
megatronics schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 07:05:
[...]

Dit effect heb ik een aantal jaar geleden ook eens gehad op mijn toenmalige Demon verbinding. Bij mij bleek mijn switch thuis de oorzaak. Na het vervangen van dat ding was de packetloss weer weg.
Zondag kan ik een router van een vriend lenen en ik hoo dat het daarmee verholpen is, zoniet bel ik maandag naar Tweak en hoor ik het wel :)

Edit toevoeging. Vandaag bijna de hele dag laten pingen en het was een stuk stabieler.
code:
1
2
3
4
    Packets: Sent = 35534, Received = 35419, Lost = 115 (0% loss),
    Minimum = 20ms, Maximum = 372ms, Average = 22ms

Al een stuk beter dus :)

[ Voor 26% gewijzigd door -Mike- op 05-07-2008 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 12:56
* daanski82 kwam net lekker uit zijn bed rollen en zag dat skype en MSN geen connectie meer hadden.
Dus ik heb toen de moden een reboot gegeven omdat hij wel is vaker problemen geeft.
Echter na de reboot kreeg ik geen WAN ip.
En als ik de log van e-mule na kijken is dit gebeurd na 2 uur vanacht.

hebben meer mensen hier last van ?

nu zit ik via mijn W800I + vodafone GPRS op i-net.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersymmetry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:17
Je bent niet de enige. Zag vanmorgen toen ik wakker werd ook dat de verbinding eruit lag. De laatste tijd wel vaker raak helaas. Maar weer afwachten tot er weer verbinding is.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 12:56
en mijn WAN heeft weer een IP en alles werkt, ik heb een poosje mijn modem uit de stroom gehad.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Sinds net ook pas weer verbinding.

Het gaat echt goed bij tweak maar niet heus.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Laatst online: 05-09 14:37
-Mike- schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:33:
[...]

Zondag kan ik een router van een vriend lenen en ik hoo dat het daarmee verholpen is, zoniet bel ik maandag naar Tweak en hoor ik het wel :)

Edit toevoeging. Vandaag bijna de hele dag laten pingen en het was een stuk stabieler.
code:
1
2
3
4
    Packets: Sent = 35534, Received = 35419, Lost = 115 (0% loss),
    Minimum = 20ms, Maximum = 372ms, Average = 22ms

Al een stuk beter dus :)
Mischien moet je in de router eens even de Active Network Address Translation(NAT) inschakelen, dan de optie SUA Only aanzetten en dan de Max NAT/Firewall Session Per User
op 2048 zetten (In de meeste Zyxel modems kun je deze optie aanzetten). De oorzaak kan zijn dat er te weinig geheugen in de router is gereserveerd , om kleine utp en tcp pakketjes te verwerken, waardoor het geheugen van de router even vol loopt en dan verliest het modem even de verbinding, waardoor er packes lost ontstaat.

Het zelfde probleem had een kennis van me hier in buurt op het tweakdsl tiscali netwerk, tweak heeft de lijn al terug gebracht en niks hielp. Totdat ik deze optie bij hem heb aangezet en nu is de lijn al weer haast 2 weken stabiel en geen packes lost meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Supersymmetry schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 10:00:
Je bent niet de enige. Zag vanmorgen toen ik wakker werd ook dat de verbinding eruit lag. De laatste tijd wel vaker raak helaas. Maar weer afwachten tot er weer verbinding is.... :/
Ik heb Tweak alweer bijna 2 jaar, en gisterochtend voor het eerst geen internet en geen telefoon, kreeg geen IP. Gistermiddag kreeg ik wel een IP, telefoon werkte toen weer, internet-ledje brandt ook, maar internet zelf werkt nog steeds niet. Ik heb met toestemming van de buren even via hun draadloze modem toegang op mijn laptop. Dat is wel behelpen, de ontvangst valt ook tegen. Irritant is dat, dat de helpdesk in het weekend gesloten is, dat is toch niet van deze tijd. :(

Wel vreemd trouwens dat het niet compleet platligt. Mijn modem (Zyxel 2602H-61C) krijgt mijn normale (vaste) IP 84.245.4.xxx, en als gateway 84.245.4.1 Ping en Tracert geven beide allemaal "Time-Out bij opdracht". Iemand een idee? Of morgen maar even gaan bellen. Vannacht mijn modem maar eens uit laten staan, heeft helaas niet geholpen.

ping www.google.nl

Pingen naar www.l.google.com [66.249.91.103] met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 66.249.91.103:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
(100% verlies).

tracert www.google.nl

Bezig met het traceren van de route naar www.l.google.com [66.249.91.103]
via maximaal 30 hops:

1 * * * Time-out bij opdracht.
2 * * * Time-out bij opdracht.
3 * * * Time-out bij opdracht.
................................................................
28 * * * Time-out bij opdracht.
29 * * * Time-out bij opdracht.
30 * * * Time-out bij opdracht.

[ Voor 18% gewijzigd door cjdijk op 06-07-2008 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
cjdijk schreef op zondag 06 juli 2008 @ 07:37:
[...]
Wel vreemd trouwens dat het niet compleet platligt. Mijn modem (Zyxel 2602H-61C) krijgt mijn normale (vaste) IP 84.245.4.xxx, en als gateway 84.245.4.1 Ping en Tracert geven beide allemaal "Time-Out bij opdracht". Iemand een idee? Of morgen maar even gaan bellen. Vannacht mijn modem maar eens uit laten staan, heeft helaas niet geholpen.
Wel een ip en tel doet het... (voip of vodsl?)
Lijkt mij een dns probleem.
Komt je mail wel binnen?
Heb je misschien een aparte router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mijn schoonvader is vrijdag na een week offline te zijn geweest weer online gekomen. Bij de migratie van XS4All naar TweakDSL was er iets niet goed gegaan. Daarna het een en ander nog bij hem moeten configureren en toen viel mij op dat hij compleet andere DNS servers had dan ik. Na een controle van zijn IP adres blijkt dat die er een heeft gekregen van Telebyte in plaats van TweakDSL. Hoogstwaarschijnlijk heeft KPN/Telfort/Tiscali/Babyxl of hoe het ook nu heet een fout gemaakt. De helpdesk van TweakDSL heeft er een ticket voor aangemaakt, dus nu afwachten wanneer hij een IP adres van TweakDSL krijgt, voordat ik alle resterende wijzigingen voor hem kan doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Gompie98 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 10:26:
[...]

Wel een ip en tel doet het... (voip of vodsl?)
Lijkt mij een dns probleem.
Komt je mail wel binnen?
Heb je misschien een aparte router?
In mijn modem zit een router en voip. Mijn telefoon zit dus op mijn modem aangsloten. Daarop staat Tweak telefonie ingesteld. Ik gebruik mijn tweak e-mail niet. Al mijn computers staan op automatisch, ze hebben dus als gateway het IP van mijn modem. Die heeft als gateway het genoemde IP. Als ik bij 1 van mijn computers handmatig een ander DNS invul, heeft dat geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik merk dat de nieuwsserver wat minder is..waar ik voorheen postings van 100 dagen zonder problemen kon binnenhalen, zijn er nu steeds meer bestanden die gerepareerd moeten worden of die überhaupt niet binnenkomen van ^70 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
cjdijk schreef op zondag 06 juli 2008 @ 15:45:
[...]

In mijn modem zit een router en voip. Mijn telefoon zit dus op mijn modem aangsloten. Daarop staat Tweak telefonie ingesteld. Ik gebruik mijn tweak e-mail niet. Al mijn computers staan op automatisch, ze hebben dus als gateway het IP van mijn modem. Die heeft als gateway het genoemde IP. Als ik bij 1 van mijn computers handmatig een ander DNS invul, heeft dat geen effect.
Even voor de zekerheid: staat dns ook op auto bij de pc's?
En... hoe staat de dns in je modem ingesteld?
Je gebruikt dus verder geen ander pop-mail mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Gompie98 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 17:32:
[...]

Even voor de zekerheid: staat dns ook op auto bij de pc's?
En... hoe staat de dns in je modem ingesteld?
Je gebruikt dus verder geen ander pop-mail mogelijkheid?
Ja, ik heb standaard al mijn pc's op automatisch staan. Op 1 van mijn computers gebruik ik nog Outlook Express met pop-mail. Die doet het nu ook niet. Inmiddels heb ik even een ander modem geleend. Dit modem krijgt van Tweak een ander IP adres (begint met 217) en ook een andere DNS (begint met 82). Dit blijkt wel te werken. Blijkbaar ligt de DNS server eruit, die Tweak toewijst aan mijn standaard modem. Kan iemand zien of de DNS server met IP 84.245.4.1 inderdaad eruit ligt? Of is er een mogelijkheid zelf DNS server 82.197.196.182 in te stellen op mijn modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:54

Arno

PF5A

ICMP werkt, maar DNS queries lopen dood, vrij duidelijk :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

cjdijk schreef op zondag 06 juli 2008 @ 18:23:
DNS server met IP 84.245.4.1
Da's geen DNS-server maar een virtual interface ergens op een 10K.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

burne schreef op zondag 06 juli 2008 @ 18:42:
[...]

Da's geen DNS-server maar een virtual interface ergens op een 10K.
Ik heb mijn modem op "Obtain an IP Address Automatically" ingesteld staan. Mijn modem krijgt van Tweak dan dat IP 84.245.4.1 bij "Default gateway". Dat zie ik staan bij System status, Wan information. Enig idee hoe ik daar wat anders kan instellen? Als ik mijn verbinding op "fixed IP" instel, en dan mijn eigen vaste IP invul, en als DNS 82.197.196.182 dan werkt niks meer, ook voip niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

cjdijk schreef op zondag 06 juli 2008 @ 19:50:
[...]
Als ik mijn verbinding op "fixed IP" instel, en dan mijn eigen vaste IP invul
Dat moet je ook per definitie niet doen. Je moet 'm gewoon laten DHCP-querien. Je kan evt. wel een andere DNS proberen (op je pc's ook overigens), probeer OpenDNS bijv. eens.

[ Voor 15% gewijzigd door BHQ op 06-07-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Yapser schreef op zondag 06 juli 2008 @ 20:02:
[...]

Dat moet je ook per definitie niet doen. Je moet 'm gewoon laten DHCP-querien. Je kan evt. wel een andere DNS proberen (op je pc's ook overigens), probeer OpenDNS bijv. eens.
Op mijn pc heb ik geprobeerd een ander DNS in te stellen, heeft geen effect. In mijn modem heb ik nergens kunnen vinden waar ik het door Tweak aangeboden DNS IP kan aanpassen, behalve door alles handmatig in te stellen, wat zoals gezegd zowiso niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
cjdijk schreef op zondag 06 juli 2008 @ 18:23:
[...]

Ja, ik heb standaard al mijn pc's op automatisch staan. Op 1 van mijn computers gebruik ik nog Outlook Express met pop-mail. Die doet het nu ook niet. Inmiddels heb ik even een ander modem geleend. Dit modem krijgt van Tweak een ander IP adres (begint met 217) en ook een andere DNS (begint met 82). Dit blijkt wel te werken. Blijkbaar ligt de DNS server eruit, die Tweak toewijst aan mijn standaard modem. Kan iemand zien of de DNS server met IP 84.245.4.1 inderdaad eruit ligt? Of is er een mogelijkheid zelf DNS server 82.197.196.182 in te stellen op mijn modem?
Gut... mijn dns is 219.197.29.32
Als ik op de site kijk zie ik deze staan: dns1.cambrium.nl (217.19.16.131)
dns2.cambrium.nl (217.19.16.132)

Mijn ip zit wel in id 84... reeks
Je moet altijd zelf in kunnen stellen lijkt mij, maar ik heb geen zyxel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 15:23

Crusader

Arc Nature

cjdijk, waarom probeer je steeds die DNS de schuld te geven? In je eerdere post geef je ping en tracert resultaten, waarin het IP adres van Google netjes resolved wordt.
Je hebt geen DNS probleem. Wat het wel is kan ik niet exact zeggen, ik denk iets met een instelling in je modem, omdat je met het geleende modem een IP adres krijgt toegewezen waar wel verkeer overheen gaat. Kloppen de VPI/VCI settings wel?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
Crusader schreef op zondag 06 juli 2008 @ 21:56:
cjdijk, waarom probeer je steeds die DNS de schuld te geven? In je eerdere post geef je ping en tracert resultaten, waarin het IP adres van Google netjes resolved wordt.
Je hebt geen DNS probleem. Wat het wel is kan ik niet exact zeggen, ik denk iets met een instelling in je modem, omdat je met het geleende modem een IP adres krijgt toegewezen waar wel verkeer overheen gaat. Kloppen de VPI/VCI settings wel?
ik kwam met het dns verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mijn gegevens van het modem zijn:

TCP/IP Settings:

IP Address: 84.245.24.x/24
Default Gateway: 84.245.24.1
Primary DNS: 82.197.196.182
Secondary DNS: 82.197.196.183

De hier getoonde DNS servers zijn dnscache1.tweakdsl.nl en dnscache2.tweakdsl.nl (automatisch laten toewijzen door de DHCP).

Dat is dus iets anders dan de dns1.cambrium.nl (217.19.16.131) en dns2.cambrium.nl (217.19.16.132) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Ik zal vanmiddag wel even bellen met Tweak, heb ze ook al ge-e-maild. De instellingen staan zover ik weet goed. Maar hij is gereset, dus misschien iets over het hoofd gezien.

Op beide modems deze settings:

Mode Routing
Encapsulation ENET ENCAP
Multiplexing LLC
VPI 0
VCI 35

Leen modem Zyxel P-2602HW-D1A krijgt IP 217.19.25.xxx met gateway 217.19.25.1
Eigen modem Zyxel P-2602H-61C krijgt IP 84.245.4.xxx met gateway 84.245.4.1

Mijn voorlopige conclusie is dat de server van BBNed met IP 84.245.4.1 eruit ligt.
Geen idee hoe ik een andere gateway kan instellen op mijn modem.

@Crusader: Tracert die alleen maar Time-Outs en geen IP nr's geeft lijkt mij niet goed.
Als ik datzelfde uitvoer met het leenmodem, zie ik wel IP's langskomen, en geen Time-Outs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4E
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-09 16:14

S4E

Moet je geen VCI 34 instellen ?
Volgens mij was dit vroeger met mijn bbned connectie ook al.
Tiscali connections zijn iig allemaal 34.

Volgens mij klopt je eigen modem wel, 217.19.x ziet er niet uit als een Tweak IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Iedereen bedankt, het is me eindelijk gelukt. Ik heb bij LAN setup de primary en secundairy DNS met de hand ingevuld. (217.19.16.131 en 217.19.16.132) Ik heb steeds bij WAN setup zitten kijken. Eigenlijk zou automatisch ook moeten werken, dat was vroeger ook zo dacht ik. Maar gezien ik hem gereset heb, begin ik ook daaraan te twijfelen. Wel apart dat die automatische setting wel werkt met dat leenmodem. @S4E: Het moet trouwens wel VCI 35 zijn, want ik heb nog steeds Tweak via BBNed, niet via Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Tweakdsl ligt in Huizen plat. In Zeewolde heb ik wel verbinding.

Zijn er meer mensen met problemen in omgeving Huizen?

Ook leuk: Op de website van tweak staat dat de helpdesk tot 21:00 uur open is, op het antwoord apparaat zeggen ze tot half 6. :X

[ Voor 35% gewijzigd door jhead22 op 07-07-2008 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

cjdijk schreef op zondag 06 juli 2008 @ 19:50:
Enig idee hoe ik daar wat anders kan instellen? Als ik mijn verbinding op "fixed IP" instel, en dan mijn eigen vaste IP invul, en als DNS 82.197.196.182 dan werkt niks meer, ook voip niet.
Zonder DHCP krijg je geen route over de 10K door de ATM-cloud, dus geen werkende verbinding. Dus dat moet je gewoon niet willen, dat werkt niet.

(en 217.19.16.131 en 217.19.16.132 moet je niet gebruiken)

[ Voor 7% gewijzigd door burne op 07-07-2008 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Laatst online: 14:33

Videopac

Rommelt wat aan.

Eindelijk de telefonie ook aan de praat, ondanks onjuiste adviezen van de helpdesk.
Ik heb wel nog een probleem: hij stuurt het caller id niet mee: mensen krijgen anonieme oproep te zien als ik bel. Ik heb Send Caller ID aangevinkt in het modem (Zyxel), maar hij stuurt het nog steeds niet mee.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

burne schreef op maandag 07 juli 2008 @ 21:20:
[...]

Zonder DHCP krijg je geen route over de 10K door de ATM-cloud, dus geen werkende verbinding. Dus dat moet je gewoon niet willen, dat werkt niet.

(en 217.19.16.131 en 217.19.16.132 moet je niet gebruiken)
Dat heb ik zelf ook gemerkt, bij WAN moet hij op automatisch een IP verkrijgen staan. Welke DNS moet ik dan wel gebruiken :+ De genoemde adressen doen het prima bij mij. Alles werkt weer goed, sinds dat ik ze in mijn modem heb ingevoerd (bij LAN settings). De automatische stand werkt niet (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

cjdijk schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 01:53:
[...]

Dat heb ik zelf ook gemerkt, bij WAN moet hij op automatisch een IP verkrijgen staan. Welke DNS moet ik dan wel gebruiken :+ De genoemde adressen doen het prima bij mij. Alles werkt weer goed, sinds dat ik ze in mijn modem heb ingevoerd (bij LAN settings). De automatische stand werkt niet (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Hier in Huizen ligt tweakdsl nog steeds plat.

Ik kan echter nergens vinden of er storingen zijn bij tweak. Is er ergens een website waar storingen / onderhoud gemeld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

per 30 juni ben ik van het bbned netwerk overgezet naar het babyxl netwerk omdat de kosten van mijn tweakb10 van 34,95 per maand zijn gedaald naar een tweak 4-12 van 29,95.

alleen ik had een fixed ip en heb aangegeven dat ik dat weer wil. inclusief een reverse lookup op dit vaste ip. nu is de reverse goed gewijzigd, maar ze krijgen maar niet voor elkaar om het fixed ip in te stellen voor mijn modem. ik blijf consequent het verkeerde ip adres krijgen.....

ze hebben nu een call naar de technische dienst aangemaakt, maar helaas staat deze ook alweer ruim 4 dagen uit...... pfff tweak, goede provider als alles werkt, maar dat is met al die dsl boeren.

ik hoop dat ik weer snel mijn fixed ip krijg, zodat ik mijn servertje van buitenaf weer kan benaderen...... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
HJR schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:19:
alleen ik had een fixed ip en heb aangegeven dat ik dat weer wil. inclusief een reverse lookup op dit vaste ip. nu is de reverse goed gewijzigd, maar ze krijgen maar niet voor elkaar om het fixed ip in te stellen voor mijn modem. ik blijf consequent het verkeerde ip adres krijgen.....
Ook ik ben onlangs van BBned naar BabyXL gegaan en net als jij wilde ik weer een "vast" ip adres hebben incl. reverse DNS.

Ik weet niet hoe jij het gedaan hebt maar ik heb gewoon gebeld, even uitgelegd wat ik wilde, en aan de telefoon werd in goed overleg (MAC adres en niet vaste ip-adres) even de zaak ingesteld en na een release / renew op mijn router (ik heb het modem in bridge mode) gecontroleerd of alles OK was. En dat was het. Reverse DNS duurt natuurlijk wat langer.

Misschien moet je de gok wagen en bellen en hopen dat je een kundige helpdesk medewerker krijgt? Op de een of andere manier lukt mij dat altijd probleemloos. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
burne schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 02:04:
[...]

Kan dan de website aangepast worden?

bij http://www.tweakdsl.nl/?page=dsl/support zie ik toch duidelijk dit:

Website
Uploaden en wijzigen website ftp.tweakdsl.nl
Nameservers voor domeinregistratie ns1.cambrium.nl (217.19.16.130)
ns2.cambrium.nl (213.239.178.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Gompie98 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:34:
Kan dan de website aangepast worden?

bij http://www.tweakdsl.nl/?page=dsl/support zie ik toch duidelijk dit:

Website
Uploaden en wijzigen website ftp.tweakdsl.nl
Nameservers voor domeinregistratie ns1.cambrium.nl (217.19.16.130)
Heb jij dan een domeinnaam verhuist naar Cambrium/TweakBusiness, of neem je daar hosting-diensten af? ns[1|2].cambrium.nl zijn authoritieve nameservers voor Cambrium/Tweakbusiness hosting klanten en dnscache[1|2].tweakdsl.nl zijn resolvers voor de DSL-klanten van TweakDSL. Je kijkt gewoon op de verkeerde plek naar het verkeerde soort dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Gompie98 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:34:
Nameservers voor domeinregistratie
Tsja... Met burne. :)

[ Voor 4% gewijzigd door BHQ op 08-07-2008 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
burne schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:04:
[...]

Heb jij dan een domeinnaam verhuist naar Cambrium/TweakBusiness, of neem je daar hosting-diensten af? ns[1|2].cambrium.nl zijn authoritieve nameservers voor Cambrium/Tweakbusiness hosting klanten en dnscache[1|2].tweakdsl.nl zijn resolvers voor de DSL-klanten van TweakDSL. Je kijkt gewoon op de verkeerde plek naar het verkeerde soort dienst.
Sorry, zelfde link iets lager... :

/ Nameservers
Nameservers zijn noodzakelijk voor het kunnen vinden van adressen op internet, maar ook noodzakelijk om zelf uw domeinnamen te kunnen registreren.
De nameservers van Tweak (resolving) gebruikt u, als u dit handmatig in uw modem wilt instellen, of bijvoorbeeld voor een eigen server. Op het ADSL netwerk wordt u automatisch een nameserver toegewezen.

Nameservers
Nameservers (resolving) dns1.cambrium.nl (217.19.16.131)
dns2.cambrium.nl (217.19.16.132)
Nameservers (registratie) ns1.cambrium.nl (217.19.16.130)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 15:04
Na anderhalf jaar zonder grote problemen op mijn TweakDSL begon gisteravond het gedonder. Een enorm instabiele verbinding die er om de minuut uitvliegt. Na een telefoontje met Tweak en een test met een ander modem (ook een Zyxel 2602) ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn modem waarschijnlijk aan het overlijden is. Balen, want de garantie is verlopen.

Maar goed, nu dus maar een nieuw modem aanschaffen. Mijn oog is gevallen op de pricewatch: Linksys WAG200G (ADSL2+, 54Mbps/4x100Mbps, Analoog). Ik las dat andere GoTers hier deze ook gebruiken, maar ik wil even zeker weten dat dit een goed modem is (vergelijkbaar met die Zyxel waar ik op zich heel tevreden over was). Als dit nou ook een prima modem is kan ik morgen even kijken of ik hem ergens kan kopen, zodat ik niet een hele tijd zonder internetverbinding zit.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Ik heb de settings in mijn modem aangepast met de DNS adressen die Burne genoemd heeft. Op zich merk ik geen verschil. Maar heb gemerkt aan zijn berichten op tweakers, dat Burne wel verstand van zaken heeft. Bij deze nog bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Laatst online: 07-10 18:36
Deze week gebeld met de helpdesk ivm een instabiele verbinding, helaas niet echt veel wijzer van geworden behoudens de tips om met firmware te gaan stoeien.

Gelukkig was de medewerker wél zo attent om me te wijzen op het feit dat ik mijn abonnement 'over kan laten zetten' naar de huidige (goedkopere) tarieven. Van 49,95 + kosten kaalkoper naar 39,95 per maand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

posttoast schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:28:
Na anderhalf jaar zonder grote problemen op mijn TweakDSL begon gisteravond het gedonder. Een enorm instabiele verbinding die er om de minuut uitvliegt. Na een telefoontje met Tweak en een test met een ander modem (ook een Zyxel 2602) ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn modem waarschijnlijk aan het overlijden is. Balen, want de garantie is verlopen.

Maar goed, nu dus maar een nieuw modem aanschaffen. Mijn oog is gevallen op de pricewatch: Linksys WAG200G (ADSL2+, 54Mbps/4x100Mbps, Analoog). Ik las dat andere GoTers hier deze ook gebruiken, maar ik wil even zeker weten dat dit een goed modem is (vergelijkbaar met die Zyxel waar ik op zich heel tevreden over was). Als dit nou ook een prima modem is kan ik morgen even kijken of ik hem ergens kan kopen, zodat ik niet een hele tijd zonder internetverbinding zit.
En ik ben na weken geen verbinding sinds vanavond weer online!! _/-\o_ Ik kreeg maar geen ip-adres (o.a. - rest ff niet meer belangrijk), maar na vele telefoontjes hebben ze het bij Tweak eindelijk opgelost.

Maar om deze post ook nog echt nuttig te maken: ik ben online met mijn tijdelijke modem, wat een Linksys WAG200G is. Erg fijne modem qua gebruik en heel veel instelmogelijkheden. Aanrader voor dit geld, kopen dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
robhof schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:09:
[...]

En ik ben na weken geen verbinding sinds vanavond weer online!! _/-\o_ Ik kreeg maar geen ip-adres (o.a. - rest ff niet meer belangrijk), maar na vele telefoontjes hebben ze het bij Tweak eindelijk opgelost.

Maar om deze post ook nog echt nuttig te maken: ik ben online met mijn tijdelijke modem, wat een Linksys WAG200G is. Erg fijne modem qua gebruik en heel veel instelmogelijkheden. Aanrader voor dit geld, kopen dus! :)
Fijn dat je weer online bent! :)

Bedankt voor je reactie over het modem. Het bizarre is dat het nu al weer meer dan een uur werkt. Misschien lag het dan toch aan de verbinding? Ik kijk het nog maar even een dagje aan denk ik.

Edit: potverdorie, volgens mij leest meneer Murphy (die van de wet) mee: 2 minuten nadat ik dit post klapt de verbinding er weer uit. Toch maar voor dat modem kijken dus.

[ Voor 10% gewijzigd door posttoast op 08-07-2008 22:53 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 09:17
Ben ik de enige waarvan samenkopen.net het niet meer doet?
Bij anderen doet ie het wel gewoon.
Ik heb btw glasvezel via tweak niet dsl..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 09:39

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Meer mensen die momenteel problemen met de mail hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:32:
Meer mensen die momenteel problemen met de mail hebben?
Nope mail werkt prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zelfs webmail werkt niet, als ze me maar niet verwijderd hebben ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Ook problemen hier met de mail, kan sommige pop boxen van me niet openen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
In huizen ook problemen met mail server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ah "gelukkig""...ben al uren aan het kloten. Kwam ook met een telnet wel op de POP3 server, maar niet ingelogd. Tóch zou het fijn zijn als ze die website vaker bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

Hetzelfde probleem, dacht al ook al dat één van m'n mailboxen verwijderd was. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Mail werkt nog steeds niet. fijn is dat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

taz3d_nl schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:54:
Mail werkt nog steeds niet. fijn is dat :?
Idem hier. Duurt erg lang imho. Hebben ze het zelf wel door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Mijn mail heeft het tot nu toe altijd netjes gedaan deze week (Ede). Geen enkel probleem meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:47
Er zijn ook geen problemen bekend met email. Wellicht even contact opnemen met de klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb ze net gemaild (vanaf mn werk). Maar er zijn er dus meer met precies dezelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robocom
  • Laatst online: 15:36
4pp3l schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 11:10:
Er zijn ook geen problemen bekend met email. Wellicht even contact opnemen met de klantenservice?
Ik heb er ook last van ... sinds gisterenavond :(
Twee van de zes accounts weigeren inlog (waaronder het hoofdaccount)... net helpdesk gebeld en die hebben het wachtwoord gereset dus nu maar afwachten tot de brief binnenkomt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Robocom schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:41:
[...]
Ik heb er ook last van ... sinds gisterenavond :(
Twee van de zes accounts weigeren inlog (waaronder het hoofdaccount)... net helpdesk gebeld en die hebben het wachtwoord gereset dus nu maar afwachten tot de brief binnenkomt |:(
Ik kreeg dus een mail terug dat er geen problemen waren. Heb dus gedetailleerd teruggemaild, dat één van mn twee adressen niet werkt. Die van mn vriendin werkt namelijk wél.

Er gaat dus écht iets fout daar, al weten ze het zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
posttoast schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:28:

Kan je niet eerst even een router van een vriend/kennis lenen om er zeker te weten dat je router kapot is? Dit werd mij namelijk ook wijsgemaakt door een medewerker van Tweak en het bleek uiteindelijk dus niet zo te zijn.

Momenteel ondervind ik dus ook nog constant problemen met de verbinding, vandaag weer gebeld en de medewerker gaat een (ticket?) aanmaken om tests op de lijn te laten doen, ik hoor volgende week meer van ze. Als het dan nog niet opgelost is stap ik echt over.

[ Voor 9% gewijzigd door -Mike- op 10-07-2008 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Vervolg storing mail in Huizen;

Vanmiddag werd ik gebeld door Tweak, alles zou weer naar behoren werken, ik moest alleen mijn e-mail ( hoofd) box verwijderen en gelijk een nieuwe met dezelfde naam aanmaken….

Gedaan, mijn mail zou toch bewaard zijn, een nieuwe box aangemaakt, maar daaruit wordt dus geen mail opgehaald.

Inloggen vanuit “Horde” lukt ook niet.

Een andere e-mail box “pietje” aangemaakt….daar kan ik mail naar versturen en ook ophalen….dat werkt wel perfect.

Raar is dat ik via mijn (hoofd) box wel kan versturen, maar ophalen......niet dus.
Er is duidelijk iets mis bij Tweak…..

Morgen hoor ik meer…….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik word er een beetje moe van. Ik blijf heen en weer mailen, dan geven ze aan dat de webmail eruit ligt (ja, kan, maar ook in Outlook heb ik problemen). Ik moet ipv mail.tweakdsl.nl pop.tweakdsl.nl gebruiken (natuurlijk, daarom kan mn vriendin nog wél dr mail ophalen).

Ik baal als een stekker dat mn hoofdaccount nu al twee dagen onbereikbaar is, en erger nog, niemand dat doorheeft bij TweakDSL. Ze reageren snel op mails, zeker...maar dit is ronduit vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
-Mike- schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 21:05:
[...]

Kan je niet eerst even een router van een vriend/kennis lenen om er zeker te weten dat je router kapot is? Dit werd mij namelijk ook wijsgemaakt door een medewerker van Tweak en het bleek uiteindelijk dus niet zo te zijn.

Momenteel ondervind ik dus ook nog constant problemen met de verbinding, vandaag weer gebeld en de medewerker gaat een (ticket?) aanmaken om tests op de lijn te laten doen, ik hoor volgende week meer van ze. Als het dan nog niet opgelost is stap ik echt over.
Zoals ik in het stuk dat je quote schrijf heb ik getest met een ander modem :)

Ik heb inmiddels die Linksys gekocht en het werkt allemaal weer perfect. Het lag echt daar aan dus.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
posttoast schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:45:
[...]

Zoals ik in het stuk dat je quote schrijf heb ik getest met een ander modem :)

Ik heb inmiddels die Linksys gekocht en het werkt allemaal weer perfect. Het lag echt daar aan dus.
Sorry overheen gelezen, lange dag gehad 8)7
Pagina: 1 ... 13 ... 52 Laatste