[Tweak xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 26 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 52 Laatste
Acties:
  • 395.530 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Thanx.
Er is dus iemand creatief bezig geweest met kabels leggen. ;)
Maar ik zou dan evengoed een 40% snelheidswinst hebben voor 14 euro minder per maand. Nadeel is dat het gelijk voor 2 jaar is.

Nu nog even kijken of m'n Speedtouch 716v5 WL geschikt is voor deze snelheid. Standaard zit er wel een Zyxel 2602H modem bij, maar draadloos kost dan weer 60 euro extra bij tweak.
Volgens mij kan ik dan beter een losse wireless router kopen voor die 60 euro? Of is een Access point genoeg?

Vroeger met ADSL1 heb ik veel problemen gehad met een ADSL modem met los een router daarachter. Ik heb daarna een Speedtouch 510 gehad en nu de 716 en die werken eigenlijk als een zonnetje. Ik heb nu echt geen zin meer in het steeds resetten van dat spul en kabeltjes eruit en erin. Het moet gewoon 24/7 werken.
Zijn er andere tweakdsl-ers die het standaard Zyxel modem met een router daarachter hebben? Zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

@ hierboven: Ook een optie, de Zyxel als router configureren en de speedtouch als accespoint

Hmm, sinds 13:30 ligt tiscali er in lelystad uit :(

[ Voor 48% gewijzigd door MegaTronics op 29-05-2008 15:06 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
BounceMeister schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:58:
Zijn er andere tweakdsl-ers die het standaard Zyxel modem met een router daarachter hebben? Zo ja, welke?
Ik heb de standaard Zyxel (voorheen een Copperjet met BBned) die ik in bridge mode heb gezet (geen VoIP voor mij dus) met daarachter een DIR-655 wireless router.

Werkt 24/7 storingsvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

megatronics schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:05:
Hmm, sinds 13:30 ligt tiscali er in lelystad uit :(
En sinds 22:10 is er weer een verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 08:53

fjs

PSN: ftltc

Ben ook overgestapt op de 2 jarige abbo. had eerst de 16-24WO. Scheelt toch de helft.

Wat ik trouwens een kwalijke zaak vind is dat ik geen brief krijg wanneer de nieuwe abbo in gaat. Ze hebben al wel het geld van mijn bank gehaald (255 euro )en nog een keer 39.95. Omdat ik te laat deze maand mij aanmelde. Maar ik vind het vreemd dat je geen mail of brief krijgt wanneer je nieuwe abbo nu in gaat.

Gebeld en volgens de eerste medewerker was het een foutje en kreeg ik de 39,95 terug en volgens de tweede klopte het in gaat mijn nieuwe abbo 30 juni in en is de 255 euro te vroeg van mijn bank gehaald.

Wat ik ook misleidend vind is dat er staat dat je gratis een modem krijgt maar volgens de medewerker moet je 25 euro verzendkosten betalen. Da's toch raar? A. kost he zoveel om een modem op sturen b. bij elk respectabele ISP kost het niks C. er staat ook niks van op de site. Dus voor mij geen nieuwe modem.

En er staat een iPod actie. Maar daar kom ik ook niet voor in aanmerking omdat ik een oude klant ben. Da;s toch op z'n minst gezegd ook raar. Want ook dat staat niet op de site.

Begrijp me goed hoor ik ben tevreden met Tweak maar het kan ook nooit goed gaan he. :-)

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

fjs schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 19:06:
Ben ook overgestapt op de 2 jarige abbo. had eerst de 16-24WO. Scheelt toch de helft.

Wat ik trouwens een kwalijke zaak vind is dat ik geen brief krijg wanneer de nieuwe abbo in gaat. Ze hebben al wel het geld van mijn bank gehaald (255 euro )en nog een keer 39.95. Omdat ik te laat deze maand mij aanmelde. Maar ik vind het vreemd dat je geen mail of brief krijgt wanneer je nieuwe abbo nu in gaat.

Gebeld en volgens de eerste medewerker was het een foutje en kreeg ik de 39,95 terug en volgens de tweede klopte het in gaat mijn nieuwe abbo 30 juni in en is de 255 euro te vroeg van mijn bank gehaald.

Wat ik ook misleidend vind is dat er staat dat je gratis een modem krijgt maar volgens de medewerker moet je 25 euro verzendkosten betalen. Da's toch raar? A. kost he zoveel om een modem op sturen b. bij elk respectabele ISP kost het niks C. er staat ook niks van op de site. Dus voor mij geen nieuwe modem.

En er staat een iPod actie. Maar daar kom ik ook niet voor in aanmerking omdat ik een oude klant ben. Da;s toch op z'n minst gezegd ook raar. Want ook dat staat niet op de site.

Begrijp me goed hoor ik ben tevreden met Tweak maar het kan ook nooit goed gaan he. :-)
Wees blij dat je met de aktie mee kan doen. Bij alle andere providers mag dat alleen als je nieuwe klant bent. Maar ik begrijp jou ook wel. Alleen is het een zeer goed gebaar van Tweak dat je als bestaande klant gebruik kunt maken van deze aktie. ;)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, even een vraagje...
Stel dan ik op TweakDSL overstap, maar hoe weet ik dan of ik ADSL via Tiscali of via BBned zal krijgen? Volgens deze site (http://adsl.hunen.net/) zijn in mijn omgeving zowel BBned als Tiscali beschikbaar (hoewel ik nu zie dat er alleen maar JA bij staat en niet ADSL2+ wat dus betekent dat er bij ons alleen maar ADSL mogelijk is)... :( Maar de laatste wijziging van de info over de centrale vond plaats ruim 3 jaar geleden... hmm... misschien hebben nu wel ADSL2+ :S
Ik heb een tijdje ADSL verbinding van Tiscali gehad en dan van Telfort en vond het heel goed werken.. De postcodecheck op telfort.nl geeft de snelheid van ruim 19mb/sec aan...
Moet ik me nog zorgen maken over de snelheid van internet als ik op TweakDSL overstap?! alvast bedankt.
PS. De site van TweakDSL raadt me een 12-24mb abbo aan....

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2008 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 21:26

ralfbosz

xm create bosz -c

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:07:
Hey, even een vraagje...
Stel dan ik op TweakDSL overstap, maar hoe weet ik dan of ik ADSL via Tiscali of via BBned zal krijgen?
Volgens mij doet TweakDSL geen nieuwe BBNED klanten aansluiten, alleen Tiscali nog.

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ralfbosz schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:23:
[...]

Volgens mij doet TweakDSL geen nieuwe BBNED klanten aansluiten, alleen Tiscali nog.
Inderdaad, ze doen geen zaken meer met BBNed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm... oke... krijg ik dan internet via Tiscali!? is dat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:42:
hmm... oke... krijg ik dan internet via Tiscali!? is dat het?
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

;) thx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
fjs schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 19:06:

Je zou toch op z'n minst wel een briefje of nieuw contract verwachten voordat ze zulke bedragen gaan afschrijven. Had je wel iets moeten ontvangen of is dit de normale werkwijze?
Verder erg slordig dat ze 25 euro verzendkosten rekenen, dat zouden ze wel even mogen (moeten?!)vermelden. Er staat immers dat er geen aansluitkosten worden berekend en in de voorwaarden staat zelfs dat er (voor de 2 termijnen versie) geen 25 euro administratiekosten zijn. Bij de overige prijzen staat ook niets vermeld. Nu gaan ze dus 25 euro verzendkosten bedenken?! In ieder geval goed dat je het meldt, dan weet ik het alvast.
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:07:
Hey, even een vraagje...
Stel dan ik op TweakDSL overstap, maar hoe weet ik dan of ik ADSL via Tiscali of via BBned zal krijgen? Volgens deze site (http://adsl.hunen.net/) zijn in mijn omgeving zowel BBned als Tiscali beschikbaar (hoewel ik nu zie dat er alleen maar JA bij staat en niet ADSL2+ wat dus betekent dat er bij ons alleen maar ADSL mogelijk is)... :( Maar de laatste wijziging van de info over de centrale vond plaats ruim 3 jaar geleden... hmm... misschien hebben nu wel ADSL2+ :S
Ik heb een tijdje ADSL verbinding van Tiscali gehad en dan van Telfort en vond het heel goed werken.. De postcodecheck op telfort.nl geeft de snelheid van ruim 19mb/sec aan...
Moet ik me nog zorgen maken over de snelheid van internet als ik op TweakDSL overstap?! alvast bedankt.
PS. De site van TweakDSL raadt me een 12-24mb abbo aan....
Ik heb onlangs zitten rekenen hoe snel mijn verbinding zou kunnen zijn (BBned). Ik kwam op 14Mb/s uit. Iemand vertelde me hier dat de BBned en Tiscali centrales (meestal) in hetzelfde gebouw staan. De afstand en daarmee de snelheid zouden daarom weinig moeten verschillen tussen BBned en Tiscali. De Telfort site geeft voor mij 15Mb/s aan, dat is dus redelijk nauwkeurig.

Edit: MB naar Mb aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10 22:16

BHQ

BounceMeister schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 05:24:
[...]
Ik heb onlangs zitten rekenen hoe snel mijn verbinding zou kunnen zijn (BBned). Ik kwam op 14MB/s uit. Iemand vertelde me hier dat de BBned en Tiscali centrales (meestal) in hetzelfde gebouw staan. De afstand en daarmee de snelheid zouden daarom weinig moeten verschillen tussen BBned en Tiscali. De Telfort site geeft voor mij 15MB/s aan, dat is dus redelijk nauwkeurig.
14MB/sec en 15MB/sec ga je niet over zo'n lang koperkabeltje trekken, laat staan over een 100mbit netwerk. Je doelt dus op mb/sec en niet op MB/sec.

Verder is het Tisc netwerk gewoon overal DSL2+. Die centrales staan ook gewoon in hetzelfde gebouw, hoe kan anders de verbinding 'doorgepatcht' worden naar de dslam zonder veel loss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BounceMeister schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 05:24:
[...]

Je zou toch op z'n minst wel een briefje of nieuw contract verwachten voordat ze zulke bedragen gaan afschrijven. Had je wel iets moeten ontvangen of is dit de normale werkwijze?
Verder erg slordig dat ze 25 euro verzendkosten rekenen, dat zouden ze wel even mogen (moeten?!)vermelden. Er staat immers dat er geen aansluitkosten worden berekend en in de voorwaarden staat zelfs dat er (voor de 2 termijnen versie) geen 25 euro administratiekosten zijn. Bij de overige prijzen staat ook niets vermeld. Nu gaan ze dus 25 euro verzendkosten bedenken?! In ieder geval goed dat je het meldt, dan weet ik het alvast.
Verzendkosten worden natuurlijk alleen gefactureerd als je een modem bestelt. Je hoeft daar niet voor te kiezen. Deze kosten staan gewoon vermeld op het overstapformulier en als je het via de website besteld krijg je dezelfde keuze, waarbij ook de verzendkosten genoemd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:02
Waarbij het vreemd blijft dat een modem gratis wordt en wel verzendkosten van 25 euro rekenen, daar kun je een modem voor naar centraal-zimbabwe sturen per expresse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 08:53

fjs

PSN: ftltc

25 euro is 55 gulden verzendkosten. Hoezo je wordt gena**d?

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Yapser schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:36:
[...]

14MB/sec en 15MB/sec ga je niet over zo'n lang koperkabeltje trekken, laat staan over een 100mbit netwerk. Je doelt dus op mb/sec en niet op MB/sec.

Verder is het Tisc netwerk gewoon overal DSL2+. Die centrales staan ook gewoon in hetzelfde gebouw, hoe kan anders de verbinding 'doorgepatcht' worden naar de dslam zonder veel loss?
Je hebt gelijk, het zijn Mb's! Ik heb m'n bericht aangepast.
jopie schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:49:
Waarbij het vreemd blijft dat een modem gratis wordt en wel verzendkosten van 25 euro rekenen, daar kun je een modem voor naar centraal-zimbabwe sturen per expresse.
Inderdaad, je krijgt een "gratis" modem, maar dan stiekem toch wel weer voor 25 euro. Zit er dan ook gelijk een nieuwe splitter bij eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Allicht?
modempakket
€ 25,-
bestaat uit: splitter, bekabeling, handleiding en leveringskosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey tweakers!
Ik zit nou te denken welke van de volgende providers Telfort en TweakDSL een betere keuze is.
Zijn er mensen die ervaring met beide ondernemingen hebben. (o ja, ik heb zelf een Telfort abbo en vind het best goed: nooit storingen gehad en alles bevalt wel)
Aan het eind van dit jaar kan ik zowel voor T20 van Telfort gaan of een abbo van TweakDSL (14-24) kiezen.
Eerlijk gezegd vind ik TweakDSL beter: je krijgt een toegang tot de nieuwsserver, je hebt geen datalimiet i.p.v. een vage FUP van Telfort, je krijgt een gratis Zyxel modem (en niet een modem in bruikleen zoals bij Telfort het geval) en het kost minder.
Heb ik gelijk dat TweakDSL een betere deal is of zit ik ernaast?!? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 12:29
cjdijk schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:30:
[...]

Wees blij dat je met de aktie mee kan doen. Bij alle andere providers mag dat alleen als je nieuwe klant bent. Maar ik begrijp jou ook wel. Alleen is het een zeer goed gebaar van Tweak dat je als bestaande klant gebruik kunt maken van deze aktie. ;)
Nou, nou. Na een tijdlang klagen in o.a. dit topic dat Tweak nooit iets deed voor de bestaande klanten hebben ze, zo lijkt het, eindelijk eieren voor hun geld gekozen. De leegloop ging eind vorig jaar vrij rap had ik het idee en de huidige acties komen maar net op tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
modempakket
€ 25,-
bestaat uit: splitter, bekabeling, handleiding en leveringskosten
We willen dus wel het modem, maar niet het "modempakket"! ;)

@maxap: De tweak newsserver is echt super, alleen daarom zou ik al voor tweak kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BounceMeister schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 21:47:
[...]

We willen dus wel het modem, maar niet het "modempakket"! ;)

@maxap: De tweak newsserver is echt super, alleen daarom zou ik al voor tweak kiezen.
;) ik hoor het meerdere mensen zeggen.... ik gebruik al jaren rapidshare.com en ben er super blij mee.... newsservers zijn voor mij een mysterie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

megatronics schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:48:
[...]

En sinds 22:10 is er weer een verbinding :)
Oorzaak was een gebroken glasfiber. Dat probleem hebben ze een kleien 2 jaar geleden ook al eens gehad. Misschien nu een hardere glasvariant gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://sebas.acore.nl/others/tweakdsl/tweakdsl-thumb.jpg
Ik heb net een postcode check gedaan en kreeg toen dit te zien.
Sorry je hebt nog geen mogelijkheden voor TweakDSL producten binnen jouw postcode gebied op dit moment.
Het rare is dat ik op dit moment al TweakDSL heb, via BBNED.
Betekend dit dat ik geen upgrade(s) kan doen naar bijvoorbeeld ADSL2?

En wat betkend dat Tiscali Glassfiber? (moet het niet glasfiber zijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TweakDSL via BBNed wordt niet meer aangeboden sinds eind vorig jaar. Als BabyXL (Tiscali) dan niet ook op je centrale zit, kun je inderdaad geen nieuwe aansluiting meer krijgen. Bestaande aansluitingen blijven echter nog gewoon bestaan.

[ Voor 14% gewijzigd door brama op 01-06-2008 17:47 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix-X
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Iemand anders met BBned op moment ook last van trage verbinding?
Max 160Kb/s op moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westlake
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Kleine update als reactie op mijn vorige bericht: Westlake in "TweakDSL ervaringen topic - Deel 26"

Inmiddels is de storing alweer 2 weken geleden. De vrijdag na de melding(van maandag) waren de problemen verholpen. De verbinding is nu weer stabiel. Helpdesk belde mij vrijdagavond nog terug met het bericht dat er door de netwerkbeheerder storing/instabiliteit was vastgesteld. Aan mij de vraag of ik zou kunnen assisteren bij een 'kale lijn'-meting op dinsdag. Hield in dat ik het stekkertje van de splitter naar de modem moet lostrekken. De meting is verricht gedurende de hele dag. Heb op woensdag weer alles aangesloten en heb vrolijk verder kunnen surfen.

Er is alleen één kleine kink in de kabel: snelheid. Haalde ik vóór de storing met gemak 8.2 Mbit op usenet, ftp en www, nu is dat gezakt naar 6.6 Mbit. Wat ik ook probeer, ik kom simpelweg niet uit boven dat getal. Nu heb ik een 10/1 Mbit (B10)abonnement bij Tweakdsl en zit 965 meter van de centrale af volgens de bbned postcodecheck. Dit is al 2 1/2 jaar geen beletsel voor mijn snelheid. Ik dacht altijd dat 8.2 Mbit best aardig was gezien de overhead die er zit op ADSL lijnen(10% of zo?). Het verlies bedraagt nu 33% en dat is mij wat teveel.

Kreeg vanmiddag een nieuw bericht van de helpdesk met de mededeling dat er geen instabiliteit was vastgesteld aan de zijde van de netwerk leverancier. De mail werd beeindigd met een zin die ik eigenlijk alleen had verwacht van een @home/ziggo/kpn helpdesk: het ligt niet aan ons maar aan uw apparatuur&bekabeling. Moet zeggen dat ik ietwat verbaasd ben over dit antwoord aangezien ik letterlijk sinds de aansluiting, op 16 december 2005, nooit en te nimmer een storing of dip heb ervaren. Ook het vervangen van kabels en direct op het modem aansluiten sorteert geen enkel effect.

Goed, heb een reactie op dat laatste mailtje verstuurd en het is nu maar afwachten wat er gebeurt maar ik voorspel weinig goeds en denk dat ik blijf steken op mijn huidige snelheid en dat is helaas niet genoeg.

Hoe zit het met al de andere leden die een storing hebben gemeld in dit draadje? Is de verbinding stabiel/hersteld en op dezelfde snelheid? Ik zag dat sommige mensen weer terug op peil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Westlake schreef op zondag 01 juni 2008 @ 19:10:
Er is alleen één kleine kink in de kabel: snelheid. Haalde ik vóór de storing met gemak 8.2 Mbit op usenet, ftp en www, nu is dat gezakt naar 6.6 Mbit. Wat ik ook probeer, ik kom simpelweg niet uit boven dat getal. Nu heb ik een 10/1 Mbit (B10)abonnement bij Tweakdsl en zit 965 meter van de centrale af volgens de bbned postcodecheck. Dit is al 2 1/2 jaar geen beletsel voor mijn snelheid. Ik dacht altijd dat 8.2 Mbit best aardig was gezien de overhead die er zit op ADSL lijnen(10% of zo?). Het verlies bedraagt nu 33% en dat is mij wat teveel.
Ik snap niet dat ik met mijn 1999 meter 9 Mbit haal dan. Ik kan met 1,04 MB/sec vanaf de newsservers downloaden namelijk. Zit er bij jou dan echt niets anders nog te knellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 09:08
brama schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:47:
TweakDSL via BBNed wordt niet meer aangeboden sinds eind vorig jaar. Als BabyXL (Tiscali) dan niet ook op je centrale zit, kun je inderdaad geen nieuwe aansluiting meer krijgen. Bestaande aansluitingen blijven echter nog gewoon bestaan.
TweakDSL heeft momenteel nagenoeg 100% dekking, dus overal waar ADSL leverbaar is, is Tweak leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICE74
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-08-2019
hmm... ik wil graag overstappen op TweakDsl ik heb nu een Casema/Ziggo MEGA abo... 70 euries per maand... dus dat gaat wel wat schelen zit alleen met de snelheid te tobben.. heb nu gemiddelde van 2 mb/s zal ik dit behouden of zal ik achteruit gaan... centrale afstand is 1276 mtr. als ik overstap op ADSL...
iemand misschien advies ?

gr,

Did you know that i can bend minds with my spoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:03

Smarron

The bend

Blijft altijd een gok, maar ik denk niet dat je dat gaat halen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:37

robhof

Lembongan view

Ik heb de afgelopen jaren Tweak gehad en ben altijd vol lof geweest. Maar nu gaat het met een verhuizing toch echt compleet verkeerd. Ruim op tijd doorgegeven, alles constant extra gecheckt om zeker te zijn dat het goed zou gaan, maar uiteindelijk nu geen internet. Er is meerdere malen toegezegd dat het 100% zeker op tijd in orde zou zijn (belangrijk i.v.m. thuiswerken).

Nu dus aan het bellen geslagen, maar niemand kan (wil) ook maar iets zeggen over wanneer het in orde is. Het erge is dat je door bepaalde medewerkers echt schofterig behandeld wordt. Het interesseert sommige van die debielen aan de andere kant van de lijn helemaal niets of er beloftes zijn gedaan, of dat het überhaupt goedkomt.

Ik wacht het af, maar ben toch wel heel erg teleurgesteld over deze gang van zaken; zeker gezien de vele beloftes. Een verhuizing moet tegenwoordig een peuleschil zijn voor een provider (telefoonlijn is gewoon actief op het nieuwe adres).

Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:07

Arno

PF5A

Is het mogelijk om het VoiP account van Tweak te gebruiken via de PC? Aangezien mijn modem in bridge stand staat kan deze het VoiP verkeer niet zelf afhandelen, maar eventueel via een Windows app zou het wel moeten kunnen lijkt me dan?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:44:
[afbeelding]
Ik heb net een postcode check gedaan en kreeg toen dit te zien.

[...]

Het rare is dat ik op dit moment al TweakDSL heb, via BBNED.
Betekend dit dat ik geen upgrade(s) kan doen naar bijvoorbeeld ADSL2?

En wat betkend dat Tiscali Glassfiber? (moet het niet glasfiber zijn?)
Dan geeft Tiscali aan dat er geen ADSL mogelijk is omdat die wijk/straat/huis is aangesloten via een koperlijn die gevoed wordt door glasvezel tot aan de straatkast (verdeler). Omdat er dan geen koperlijn vanaf de centrale tot aan je huis loopt (deels is transport via glasvezel en deel koper) kan het niet.

Echter omdat je al ADSL hebt is jou lijn blijkbaar omgezet of altijd al volledig koper geweest. Overstappen zou dus moeten kunnen, echter staat zo iets nooit in een postcode controle specifiek en kan een hele wijk zo aangeduid worden.

Even de helpdesk bellen/mailen zou ik zeggen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 23:23
Ik heb vorige maand mijn abonnent bij Tweak aangepast van 12-24 (maandelijks) naar 12-24 (2 jaar in 2 keer betalen). Het eerste liep via BBned, het tweede blijkbaar via Tiscali.
Afgelopen donderdag is het abonnement overgezet. Ik moest 1 instelling in mijn modem wijzigen (35 veranderen in 34) en ik had weer internet.
Echter, ik heb geen toegang meer tot news en kan ook geen mail meer versturen (wel ontvangen). Ik kom na 3 dagen bellen en mailen totaal niet verder met de helpdesk van Tweak. Ze blijven volhouden dat het aan mijn software ligt terwijl ik daar HELEMAAL NIETS aan heb veranderd..!
Ik gebruik Newsleecher voor News en Thunderbird voor mail. Beide platforms komen met meldingen in de trand van 'login failed' of 'could not make connection to smtp server' .
Het advies van tweak is in beide gevallen om authenticatie uit te zetten, maar dit stond voor de wisseling al uit en staat nu nog steeds uit! Dit advies blijven ze volhouden...
Ik heb outlook al geprobeerd als alternatief voor de mail. Ik heb Xnews al geprobeerd als alternatief voor news. Alle programma's komen met gelijksoortige meldingen.

Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
Misschien komt het omdat ze je username nog gekoppeld hebben aan je oude abbo. Maar dat is vreemd aangezien je geen logins nodig hebt om op het nieuwsplatform te komen.

news.tweakdsl.nl gebruik je om te verbinden met het nieuwsplatform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
yep, idd news.tweakdsl.nl

Inderdaad vreemd want ik had nooit een user/pass nodig, dus dat stond en staat nog steeds uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:15
Westlake schreef op zondag 01 juni 2008 @ 19:10:

...
Ik kon 2 jaar lang altijd met 8 MBit downloaden op een ADSL1 * MBit profiel. Overgegaan op 10MBit ADSL2 en kon toen nog 5 maanden 8MBit naar binnen halen. Toen werd mijn lijn instabiel en kon ik nog maar 6 MBit binnenhalen (lag natuurlijk aan mij :?). Intussen zit ik nog op 4 MBit. Ben op zoek naar een nieuwe woning en zal dan ook een andere verbinding nemen. In al die jaren niks veranderd en dan zal er "ineens" een probleem aan mijn kant ontstaan, denk het ook wel.

Ze hebben nog een lijnmeting gedaan die aangaf dat er niks mis was met de lijn. De nieuwste reden is dat er meer en meer mensen gebruik maken van ADSL en dat ik nu snelheid verlies vanwege overspraak. Het zal allemaal wel. Het lijkt mij dat als je in service achteruitgaat van 8 naar 4 MBit dat je dan je best doet om je klant tevreden te houden. Maar dat is nu eenmaal niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
henk99 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:52:
Ik heb vorige maand mijn abonnent bij Tweak aangepast van 12-24 (maandelijks) naar 12-24 (2 jaar in 2 keer betalen). Het eerste liep via BBned, het tweede blijkbaar via Tiscali.
Afgelopen donderdag is het abonnement overgezet. Ik moest 1 instelling in mijn modem wijzigen (35 veranderen in 34) en ik had weer internet.
Echter, ik heb geen toegang meer tot news en kan ook geen mail meer versturen (wel ontvangen). Ik kom na 3 dagen bellen en mailen totaal niet verder met de helpdesk van Tweak. Ze blijven volhouden dat het aan mijn software ligt terwijl ik daar HELEMAAL NIETS aan heb veranderd..!
Ik gebruik Newsleecher voor News en Thunderbird voor mail. Beide platforms komen met meldingen in de trand van 'login failed' of 'could not make connection to smtp server' .
Het advies van tweak is in beide gevallen om authenticatie uit te zetten, maar dit stond voor de wisseling al uit en staat nu nog steeds uit! Dit advies blijven ze volhouden...
Ik heb outlook al geprobeerd als alternatief voor de mail. Ik heb Xnews al geprobeerd als alternatief voor news. Alle programma's komen met gelijksoortige meldingen.

Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn?
Misschien een verwisseling in de lijnen waardoor je nu een lijn van een andere ISP hebt? Dan krijg je geen toegang tot de uitgaande mail en geen toegang tot usenet omdat je bij een andere ISP bent aangesloten.

Omdat je van BBned naar Tiscali bent omgezet qua netwerk is je lijn ook omgeprikt, daar kan wat fout gegaan zijn of verwisseld zitten met een andere lijn.

Wat krijg je als je naar www.watismijnip.nl surft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
bjck schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:42:
[...]

Misschien een verwisseling in de lijnen waardoor je nu een lijn van een andere ISP hebt? Dan krijg je geen toegang tot de uitgaande mail en geen toegang tot usenet omdat je bij een andere ISP bent aangesloten.

Omdat je van BBned naar Tiscali bent omgezet qua netwerk is je lijn ook omgeprikt, daar kan wat fout gegaan zijn of verwisseld zitten met een andere lijn.

Wat krijg je als je naar www.watismijnip.nl surft?
Ik heb er niet heel veel vestand van, maar dit is ook de hele tijd mijn idee geweest. Ik denk ook dat er iets nog niet goed is met hun instellingen. Vraag is alleen hoe ik tweakdsl zover krijg, want ze blijven maar ouwehoeren over mijn instellingen. :(
Ik heb ze al een paar keer gevraagd of het mogelijk zou kunnen zijn dat er bij de wisseling van BBned naar Tiscali iets fout kan zijn gegaan. Ze antwoorden dan doodleuk dat in hun systeem staat dat de verbinding goed is opgeleverd.....en daar stopt de discussie min of meer. Geen idee hoe ik ze verder in beweging krijg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

henk99 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:21:
Geen idee hoe ik ze verder in beweging krijg :?
Als dat IP niet in de Tweak range valt, genoeg bewijs om te zeggen dat het toch echt niet goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
Yapser schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:33:
[...]

[...]

Als dat IP niet in de Tweak range valt, genoeg bewijs om te zeggen dat het toch echt niet goed zit.
Ik ben nu op mijn werk, dus kan mijn IP nu niet checken. Wat is overigens het 'tweak bereik' van IP nummers? Ik dacht dat ik iets zag gisteren in het 194.xxxx bereik. Bij het andere abbo had ik 82.xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

henk99 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:44:
[...]

Ik ben nu op mijn werk, dus kan mijn IP nu niet checken. Wat is overigens het 'tweak bereik' van IP nummers? Ik dacht dat ik iets zag gisteren in het 194.xxxx bereik. Bij het andere abbo had ik 82.xxx
Inderdaad zoals aangegeven, zodra je thuis bent, even je IP noteren (www.whatismyip.com), met Tweak bellen, dat IP doorgeven, als ze zeggen dat die buiten de IP reeks ligt, kan het zijn dat je lijn overgenomen is door een andere ISP :/ , of je bent in een nieuwe IP range terechtgekomen bij Tweak, die ze bij Tweak nog geen toegang tot hun nieuwsserver hebben gegeven. Je gebruikersnaam en wachtwoord dien je leeg te laten (tenzij je TweakNews los afneemt, zonder gebruik te maken van TweakDsl). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Mwah, een IP/domain tracerten is ook al genoeg om te zien door welke ISP je heengaat in de meeste gevallen (vanaf de hop van je eigen router moet dat al zichtbaar zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4E
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-09 16:14

S4E

Ik heb 2+ jaar een abonnement op 24/1 mbit gehad.
Ik zit op 600M van de centrale. Dat is toentertijd de reden geweest van mijn aanvraag 24 mbit.

Verbinding opgeleverd: WOW 2,3 MBps !
Dit is zo een jaar stabiel doorgegaan. Daarna verbindings / stabiliteits problemen gekregen.
Tevens is de snelheid teruggezakt naar 1,6 Mb p/s.
Na velen discussies over de snelheid dit maar opgegeven. Alles was oke, en zij konden niets meer voor mij doen. Ik moest KPN aanschrijven want het probleem zou daar liggen. Die moeite nooit genomen overigens. De instabiele verbinding bleef en ik gooide het op het modem !

Na 2 maanden eindelijk een nieuwe Zyxel gekregen en de stabiliteits problemen opgelost.
Echter snelheid nog altijd altijd 1,6 Mbps. Wonderbaarlijk na 3 maanden ineens 1,85 MBps en ondertussen download ik met 1,93 MBps. Maar de 2,3 MBps heb ik nooit meer gehaald. Het is toch vreemd allemaal de historie.

Ondertussen ga ik verhuizen, en neem afscheid van een 24 mbit account om over te gaan naar een 12 Mbit ( 1700 M centrale )
Ben benieuwd wat mij nu weer allemaal te wachten staat :) Overigens toch weer gekozen voor TweakDSL, omdat ik verder over de diensten, service, en pakket naast je verbinding alleen wel altijd tevreden was,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
cjdijk schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:28:
[...]
Inderdaad zoals aangegeven, zodra je thuis bent, even je IP noteren (www.whatismyip.com), met Tweak bellen, dat IP doorgeven, als ze zeggen dat die buiten de IP reeks ligt, kan het zijn dat je lijn overgenomen is door een andere ISP :/ , of je bent in een nieuwe IP range terechtgekomen bij Tweak, die ze bij Tweak nog geen toegang tot hun nieuwsserver hebben gegeven. Je gebruikersnaam en wachtwoord dien je leeg te laten (tenzij je TweakNews los afneemt, zonder gebruik te maken van TweakDsl). :P
Het is opgelost! Gisteren trof ik eindelijk iemand bij de helpdesk die wist waar hij het over had en die niet me hetzelde (foute) advies kwam. Hij zag redelijk snel in dat er met de lijn iets niet goed was en dat ik op een ander netwerk aan het internetten was en zeker niet bij Tweak.

Hij heeft wat dingen aangepast en een half uur later kreeg ik een soort activeringspagina te zien op mijn browser. Toen ik dit had doorlopen werkte alles weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10 11:12
Ik zit hier nu zonder ADSL. Vanmorgen viel de verbinding weg en na een herstart krijgt mijn router geen ip adres meer van de DHCP server. DSL lampjes op modem branden en herstart modem en/of router helpt niet.

Iemand anders ook problemen?

*edit: De verbinding werkt inmiddels weer.

[ Voor 8% gewijzigd door Chilly_Willy op 06-06-2008 07:22 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 13:49

Mister_T

@+31180

henk99 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:40:
[...]

Het is opgelost! Gisteren trof ik eindelijk iemand bij de helpdesk die wist waar hij het over had en die niet me hetzelde (foute) advies kwam. Hij zag redelijk snel in dat er met de lijn iets niet goed was en dat ik op een ander netwerk aan het internetten was en zeker niet bij Tweak.

Hij heeft wat dingen aangepast en een half uur later kreeg ik een soort activeringspagina te zien op mijn browser. Toen ik dit had doorlopen werkte alles weer goed.
He dat klinkt bekend, twee jaar geleden had ik hetzelfde probleem.
Op een of andere manier zat ik ook via een ander netwerk.
Dat werd toen voor onmogelijk gehouden, bijna nog voor gek verklaard.
Maar het schijnt dus meer voor te komen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:27
Ben vanaf december overgestapt van Chello naar TweakDSL omdat me vader wou besparen en kreeg van me vrienden te horen dat TweakDSL heel erg goed was. Sinds mijn aansluiting is het een en al ramp geweest.
Eerst verkeerd aangesloten (mijn fout, moest achter het ISRA punt maar daar heb ik verstand van). Daarna monteur langs geweest, heeft het goed aangesloten en internet deed het goed....Not.
Om de paar dagen viel het uit. Bleek te liggen aan BBNed en werd dus overgezet naar Tiscali. De copperjet 8-16 configuratie ff wijzigen en internet ging lekker snel... voor een dag. Moest toen mijn modem zetten op ADSL 1 want het zou ADSL 2 niet aan kunnen. Dit maakte wel alles stabiel. Dus moest ik een nieuwe modem bestellen Zyxel 80,-!
Modem binnen, wijzigingen doorgebracht, acterveringspagina gekrijgen en internet ging nog sneller. Toch weer geconstateerd dat de snelheid dramatisch naar beneden ging, zo laag dat ik wel een IP binnen krijg maar internetten is onmogelijk. Aangegeven bij TweakDSL. Na een weekje wachten toch maar ff gebeld hoe het zat. Ze hadden dus gemaild naar mijn oude chello account. Lekker handig + verkeerd aangemeld. Ze hadden het aangemeld alsof ik helemaal geen internet had en geen IP nummer, terwijl ik duidelijk had aangegeven dat ik wel een IP nummer binnenkreeg. Opnieuw aangemeld en nu wachten..

Om lang verhaal te kort te maken ;)
Internet is vrij instabiel. Op meerder momenten dropt de snelheid. Ik krijg wel een IP binnen maar internetten gaat dan gewoon niet. Resetten van modem en router (Linksys WRT54GL) heeft geen effect. Ook een andere router geprobeerd (E-tech), zelfde probleem. IP binnen maar internet onmogelijk. Ook andere ethernetkabel geprobeerd, same problem. Zelf denk ik dat het ligt aan de lijn, dat het niet ADSL 2 ready is ofzo. Heeft iemand anders ideeën?

PSN: TyKashin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je ZyXEL is een NAT-router, daar nog een NAT-router achter plaatsen kan heel goed voor deze problemen zorgen. Wat gebeurt er als je de PC direct aan je ZyXEL aansluit?

Of heb je de ZyXEL in bridge-mode gezet en heeft je Linksys dus het IP van TweakDSL gekregen?

[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 09-06-2008 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
De zyxel is in bridge-mode gezet en mijn router krijgt het ip adres door van Tweakdsl zelf. 84.245.33.37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazytaxi819
  • Laatst online: 31-08 09:25
Ook problemen met Tweakdsl. in het kort:

- 30 maanden Tweakdsl over BBNet (2-8 MB HCC aanbieding), super stabiel altijd rond de 650 kb nooit verbroken geweest. Modem/Router linksys wag54gs
- 29 april jl overgegaan naar 12-24 mb Tiscali (2 jaar vooruitbetalen aanbieding)
- activeringspagina doorlopen
- heb internet
- heel veel verbroken verbindingen (af-en-toe om de 3 minuten verbinding eruit), tweakdsl gebeld, gooien het op de linksys (dat ie al maaaaanden al goed doet maakt voor hun niet uit)
- zyxel modem 2602 H 61C (oorspronkelijk voor tiscali) 2de hands gekocht
- aangesloten, nog steeds verbinden die wegvallen,
- tweakdsl gebeld gaan onderzoeken
- had nog een mxstream splitter zitten bij isra punt, nu in gebruik, verbinden zijn nu wel stabieler.
- snelheid moet op 12-13 mb zitten (zit 2105m van centrale = 12-13 mb) haal met moeite 620 kb
- tweakdsl maar gemaild met opsomming van alle dingen die ik al geprobeerd heb en dat ik een oplossing wil
- veel verbroken verbindingen, maar af-en-toe ook 30 uur aan een stuk door, zelfs een keertje 70 uur! maar gisteren weer om de 5 minuten (zie ik aan de newsleecher grafiek)
- tweakdsl vraagt om logs van modem, ook maar download/uploadnoise bijgedaan (waardes DL: noise margin downstream: 7 db, output power upstream: 12 db, attenuation downstream: 40 db)
- 9 juni (ruim 5 weken later) tweakdsl technicus ;-) heeft geconstateerd dat het log aangeeft dat ik ip adressen block. Firewall moet ik 'minder strak' zetten ??? Kom nu niet verder met de (vakkundige, boe boe :'( ) helpdesk.....maar firewall uitzetten dan, ga ik morgen wel weer mailen.

Vraag aan jullie:
- als ik een aantal van die geblokte ip-nummers intik, dan krijg ik geen pagina's te zien. klopt dit? of zijn het helemaal geen webpagina's die achter deze ip-nummers hangen? Wat block ie dan?
- kan een firewall zorgen voor snelheidsverlies van 50% (6 mb ipv 12-13 mb?) en voor verbroken verbindingen?
- hoe kan ik tweakdsl helpdesk duidelijk maken dat het waarschijnlijk niet bij mij zit...?

(als jullie meer info nodig hebben, kan ik dat zo leveren, maar om mijn verhaal niet al te lang te maken, heb ik maar een korte versie getikt)

kortom, had ik maar nooit verhuisd van BBNed naar Tiscali...!!! zit er nu ook 2 jaar aan vast... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 09:08
crazytaxi819 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:14:
Ook problemen met Tweakdsl. in het kort:

- 30 maanden Tweakdsl over BBNet (2-8 MB HCC aanbieding), super stabiel altijd rond de 650 kb nooit verbroken geweest. Modem/Router linksys wag54gs
- 29 april jl overgegaan naar 12-24 mb Tiscali (2 jaar vooruitbetalen aanbieding)
- activeringspagina doorlopen
- heb internet
- heel veel verbroken verbindingen (af-en-toe om de 3 minuten verbinding eruit), tweakdsl gebeld, gooien het op de linksys (dat ie al maaaaanden al goed doet maakt voor hun niet uit)
- zyxel modem 2602 H 61C (oorspronkelijk voor tiscali) 2de hands gekocht
- had nog een mxstream splitter zitten bij isra punt, nu in gebruik, verbinden zijn nu wel stabieler.
- snelheid moet op 12-13 mb zitten (zit 2105m van centrale = 12-13 mb) haal met moeite 620 kb
- veel verbroken verbindingen, maar af-en-toe ook 30 uur aan een stuk door, zelfs een keertje 70 uur! maar gisteren weer om de 5 minuten (zie ik aan de newsleecher grafiek)

Vraag aan jullie:
- als ik een aantal van die geblokte ip-nummers intik, dan krijg ik geen pagina's te zien. klopt dit? of zijn het helemaal geen webpagina's die achter deze ip-nummers hangen? Wat block ie dan?
- kan een firewall zorgen voor snelheidsverlies van 50% (6 mb ipv 12-13 mb?) en voor verbroken verbindingen?
- hoe kan ik tweakdsl helpdesk duidelijk maken dat het waarschijnlijk niet bij mij zit...?

(als jullie meer info nodig hebben, kan ik dat zo leveren, maar om mijn verhaal niet al te lang te maken, heb ik maar een korte versie getikt)

kortom, had ik maar nooit verhuisd van BBNed naar Tiscali...!!! zit er nu ook 2 jaar aan vast... :(
Ok, even de antwoorden op je vragen.

1. De IP-nummers die hij blokt zijn waarschijnlijk ip nummers, waarvandaan jou modem gescant wordt (meestal poort 135/137/139 (smb) of poort 25 (smtp relay). Dit zijn vaak gehakte computers en je zal hier geen webpagina op aantreffen (in de meeste gevallen).
2. Een firewall kan wel snelheidsvertraging geven, maar ... is niet gebruikelijk
3. De helpdesk kan, net als jij, zien hoe lang je verbinding ingetrained staat. De waarden '7db, 40 db' geven op zich een goede kans dat je verbinding stabiel werkt.
- de helpdesk kan kijken hoe lang geleden je laatste DSL change is (modem traint opnieuw in).
- als dit een grote waarde is (enkele dagen of langer) en je hebt disconnects, dan is de vraag of je je ip adres in het modem verliest.

Is dit beiden niet het geval, dan zit het probleem bij jezelf. Verliest het modem wel z'n ip adres c.q. je hebt regelmatig dsl changes, dan zijn er een tweetal oplossingen:
1. je modem is niet stabiel.
2. je lijnsnelheid moet iets teruggezet worden, bijvoorbeeld op 10Mbit.

Het verbreken van de verbindingen, gebeurt dit, op het moment dat de telefoon gaat / er gebeld wordt? Zo ja, dan is het je thuis installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
- tweakdsl vraagt om logs van modem, ook maar download/uploadnoise bijgedaan (waardes DL: noise margin downstream: 7 db, output power upstream: 12 db, attenuation downstream: 40 db)
Als ik dat bekijk, vind ik de attenuation voor je verbinding toch vrij hoog (attenuation = demping van het signaal)

Vergeleken met mijn verbinding:
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 8 db

Weet je zeker dat bij je thuis alles goed aangesloten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Nog steeds erg blij met mn overstap van de BBned variant naar de Tiscali 12/24 2jaar. De snelheid lag de eerste drie maanden op 1.66MBps maar is nu gezakt naar 1.4MBps. Toch wel jammer had er meer van verwacht!

Toch nog een probleem. Ik heb een Zyxel modem gehad (2602H), dus zonder WiFi. Nu wil ik hem als bridge instellen om daarachter mijn Linksys WRT54GL te zetten. IS dit mogelijk? En welke instellingen moet ik hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
DiMacho schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:21:
Nog steeds erg blij met mn overstap van de BBned variant naar de Tiscali 12/24 2jaar. De snelheid lag de eerste drie maanden op 1.66MBps maar is nu gezakt naar 1.4MBps. Toch wel jammer had er meer van verwacht!

Toch nog een probleem. Ik heb een Zyxel modem gehad (2602H), dus zonder WiFi. Nu wil ik hem als bridge instellen om daarachter mijn Linksys WRT54GL te zetten. IS dit mogelijk? En welke instellingen moet ik hebben?
Ik heb ook geen spijt van mijn overstap van BBned naar de 12-24 2 jaar aanbieding. Ging vlot en probleemloos en de verbinding is hier in elk geval 100% stabiel.
Ik haal 1.5 - 1.6 Mbytes/sec als max. snelheid en dat is wat ik ruwweg had kunnen / mogen verwachten. Niet dat ik gehoopt had op meer hoor <g> maar gezien de afstand tot de centrale en de ISDN aansluiting heb ik niks te klagen.

Je kunt probleemloos je modem in bridge mode zetten. Ik heb het ook gedaan. Alleen heb je dan geen VoIP aka bellen meer!
Kijk voor info hier: http://www.tweakdsl.nl/?page=support/modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

[b][message=30215064,noline]Nu wil ik hem als bridge instellen om daarachter mijn Linksys WRT54GL te zetten. IS dit mogelijk? En welke instellingen moet ik hebben?
Waarom zou je willen bridgen? Zyxel geeft interne range door via dhcp, dus als je 'm aansluit aan modemkant als dhcp-client, en naar netwerk als dhcp-server, dan werkt het gewoon (heb het simpel ook zelf zo neergelegd; FON doet het ook zonder extra aanpassingen)

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
tweaktubbie schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:35:
[...]
Waarom zou je willen bridgen? Zyxel geeft interne range door via dhcp, dus als je 'm aansluit aan modemkant als dhcp-client, en naar netwerk als dhcp-server, dan werkt het gewoon (heb het simpel ook zelf zo neergelegd; FON doet het ook zonder extra aanpassingen)
fractal schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:32:
[...]
Je kunt probleemloos je modem in bridge mode zetten. Ik heb het ook gedaan. Alleen heb je dan geen VoIP aka bellen meer!
Bedankt voor de tips. Ik ga vanmiddag eens kloten. Voip doe ik niet aan, dus dat is geen probleem. Ik heb al een keer geprobeerd om het te doen zoals tweaktubbie zegt, maar waarschijnlijk iets verkeerd ingesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:02
Maar is het voordeel van bridgen niet dat je minder geklooi met poorten hebt?
Ik wil nog een wireless router achter mijn 2602H hangen, en heb het gevoel dat er dan 2 routers achter elkaar staan, en dat dat niet beter zal werken voor mijn verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:07

Arno

PF5A

Ik heb een linux bak als router, altijd al gehad en heb mijn Zyxel ook als bridge ingesteld. VoiP doe ik wel via een applicatie :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
fractal schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:32:
[...]Je kunt probleemloos je modem in bridge mode zetten. Ik heb het ook gedaan. Alleen heb je dan geen VoIP aka bellen meer!
Net geprobeerd, maar als ik mijn modem in Bridge mode zet, dan kan dit niet. Ik krijg geen internet verbinding zegt hij dan. (Gedaan volgens: http://www.tweakdsl.nl/?p.../modem/zyxel/2602_bridged )

Ik heb trouwens een P-2602H-D1A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DiMacho schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:25:
[...]

Net geprobeerd, maar als ik mijn modem in Bridge mode zet, dan kan dit niet. Ik krijg geen internet verbinding zegt hij dan. (Gedaan volgens: http://www.tweakdsl.nl/?p.../modem/zyxel/2602_bridged )

Alleen is de multiplexing LLC en zeker geen VCmux bij Tiscali/BaByXL lijnen.

En de Encapsulatie is RFC1483 (bridge), als Router noemt ZyXEL het ENET ENCAP en moet je niet RFC1483 hebben juist.

Gewoon de wizard gebruiken maakt het nog makkelijker :)

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 10-06-2008 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

DiMacho schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:25:
[...]

In bridge modus ziet Tweak ineens een ander MAC adres (die van de netwerkkaart in je pc, in plaats van die van je modem/router). Gewoon een halfuur wachten en dan opnieuw proberen. Als het goed is krijg je dan zo'n MAC registratie pagina, en hoef je alleen nog maar je MAC te registreren. Geldt voor zowel BBNed als Tiscali, hoewel ze er wel iets anders uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
cjdijk schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:04:
[...]

In bridge modus ziet Tweak ineens een ander MAC adres (die van de netwerkkaart in je pc, in plaats van die van je modem/router). Gewoon een halfuur wachten en dan opnieuw proberen. Als het goed is krijg je dan zo'n MAC registratie pagina, en hoef je alleen nog maar je MAC te registreren. Geldt voor zowel BBNed als Tiscali, hoewel ze er wel iets anders uitzien.
Dat zal het wel zijn. Ik kan kiezen tussen bridge of routing. Kies ik Bridge als Mode. Dan kan ik bij encapsulation kiezen, RFC1483 of PPPoA. Dan kies ik RFC1483 en dan LLC en dan 0/34 .Vervolgens krijg ik dus dat er geen internet mogelijk is.

Half uur wachten, dan merk ik het wel ;)

**Edit:

Dit werkt dus niet... :X Geen internet alleen een ip: 169.254.28.124

[ Voor 5% gewijzigd door DiMacho op 10-06-2008 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Vandaag de verlenging de deur uitgedaan. Ik ben benieuwd hoe het verloopt. Ik lees zowel positieve als minder positieve ervaringen. Ik had al een T16WO via het Tiscali-netwerk. Ik ga er vanuit dat ze verder niks wijzigen aan de verbinding. Ik heb gekozen voor een betaling in 2 termijnen. De 4-termijnen heeft blijkbaar een verhoging van € 25,- aan administratiekosten. Waarom weet ik ook niet, maar ik wilde toch al de 2-termijnen betaling kiezen, dus dat komt goed uit.

Omgerekend € 20,79 p/m inclusief usenet-acces vind ik een zeer goede aanbieding met alle prijsmeppers van de laatste tijd. Zo niet de goedkoopste voor 24mbit.

Zijn hier eigenlijk nog TweakDSL-medewerkers actief op het forum ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
Probleem is nu opgelost. De gast van tweakdsl kon mij niet vertellen wat ze hadden gedaan maar ze hadden het issue gefixed. Het was me ook opgevallen dat het internet niet was uitgevallen dus ik geloof ze op hun woord. Finally...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 08:42
Apart.. wanneer ik op de bestelknop druk van de "Tweak 12-24 10-for-2 betalen in twee termijnen" dan krijg ik een foutmelding op de pagina... dat belooft wat :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 22:09

Wildfire

Joy to the world!

[..]

Dat je op 2.1km van de centrale zit betekent NIET dat je ook zeker 12 tot 13mbit haalt. Dat zijn theoretische waardes, er vanuit gaand dat de daadwerkelijke lijnlengte ook echt zo is èn dat de kwaliteit van de telefoonlijn naar jou toe ook goed is. In de praktijk is de lijnlengte vaak langer dan aangegeven en is de kwaliteit van de telefoonkabel naar jou toe ook niet 100%.

Mooi praktijkvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://forum.berryth.nl/uploads/jan2008/20080322_185547_internode-adsl2.jpg

Zo zou ik op 1km afstand zitten van mijn centrale en volgens deze grafiek zou ik dus zo'n 22mbit moeten halen. Dat is dus niet zo, mijn modem synct op 17mbit.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
Net even met ze gebeld. Wat ze dus niet vertellen bij de abbonnementen is dat er nog een extra van 9,90 EURO per maand bijkomt voor de levering over de lijn van KPN. Helemaal niet over na gedacht, wel logisch natuurlijk. Is dat bij alle (niet KPN gebonden) ISPs? Dan is de 12-24 in twee termijnen toch helemaal niet zo'n goede aanbieding??

[ Voor 13% gewijzigd door ComaKip op 11-06-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 22:09

Wildfire

Joy to the world!

ComaKip schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:00:
Net even met ze gebeld. Wat ze dus niet vertellen bij de abbonnementen is dat er nog een extra van 9,90 EURO per maand bijkomt voor de levering over de lijn van KPN. Helemaal niet over na gedacht, wel logisch natuurlijk. Is dat bij alle (niet KPN gebonden) ISPs? Dan is de 12-24 in twee termijnen toch helemaal niet zo'n goede aanbieding??
Bijna alle ISP's zullen de kaal koper kosten aan de klant doorrekenen. Nu hebben de meeste mensen nog gewoon een aangesloten telefoonlijn met een huistelefoonnummer, dus die zullen deze kostenpost nooit zien.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Wildfire schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:47:
Dat zijn theoretische waardes, er vanuit gaand dat de daadwerkelijke lijnlengte ook echt zo is èn dat de kwaliteit van de telefoonlijn naar jou toe ook goed is. In de praktijk is de lijnlengte vaak langer dan aangegeven en is de kwaliteit van de telefoonkabel naar jou toe ook niet 100%.
Lees: die tabel is nutteloos ;)
Hm, waarom? Vrijwel elke ISP behalve Telfort belast dat tientje van de lijn door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 07:23
1 van de ethernetpoorten van mijn modem doet niks. Ook heb ik 1x in de maand last van een lijn die helemaal weg valt van de oorspronkelijke 16mbi naar 4mbit ofzo. Vaak is een manuele aan/uit nodig om dit weer recht te trekken.

Een hakkelende modem zou ik zeggen? Genoeg voor een nieuwe of kan ik ook ergens anders een oorzaak zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
Yapser schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:37:
Hm, waarom? Vrijwel elke ISP behalve Telfort belast dat tientje van de lijn door..
Dan wordt het toch maar Telfort. Al moet ik het voor de derde keer proberen. De vorige twee aanvragen zijn afgeketst om een of andere vage reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

DiMacho schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:38:
[...]

Dat zal het wel zijn. Ik kan kiezen tussen bridge of routing. Kies ik Bridge als Mode. Dan kan ik bij encapsulation kiezen, RFC1483 of PPPoA. Dan kies ik RFC1483 en dan LLC en dan 0/34 .Vervolgens krijg ik dus dat er geen internet mogelijk is.

Half uur wachten, dan merk ik het wel ;)

**Edit:

Dit werkt dus niet... :X Geen internet alleen een ip: 169.254.28.124
Je zou eigenlijk een tijdelijk IP moeten krijgen, waarbij je op de activatie-pagina van Tiscali terechtkomt. Een 169 nummer is geen geldig IP. Even bellen met Tweak dus. Misschien wel handig vast je MAC adres te noteren. Command prompt: "ipconfig /all".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Max
  • Laatst online: 13:59

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

Vannacht had ik vanaf 12 uur geen verbinding. Uiteindelijk ben ik maar gaan slapen. Vanmorgen bleek dit ±4 uur te hebben geduurd.

Nu vraag ik mij af op welke website tweakdsl storingsmeldingen doet. Op tweak.nl vind ik t niet, cambrium.nl zou nog kunnen, maar geeft internal server error. Is er wel een storingspagina? Zo ja, mag er een linkje in de openingspost?

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Volgens mij kan je het wel via de tweakdsl.nl site bekijken, maar moet je eerst inloggen hiervoor.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Max

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

Dat zou fijn zijn, maar ik kan het niet vinden. Misschien zoekblind? 8)
Heb je een linkje of de naam van de menukeuze?

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

De aanvraag voor verlenging is ontvangen en gaat aan het einde van deze maand in. Verder geen wijzigingen op het netwerk of in de modem. Tot nu toe weer tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Mad Max schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 17:51:
Dat zou fijn zijn, maar ik kan het niet vinden. Misschien zoekblind? 8)
Heb je een linkje of de naam van de menukeuze?
http://www.tweakdsl.nl/?page=dsl/notices
Geeft wel dit aan, ik weet dus niet of die tegenwoordig nog wel werkt:
"Onze excuses maar deze service is tijdelijk buiten werking. Probeer het op een ander tijdstip nog eens."

Edit:
Via Mijn Tweak -> Aankondigingen

[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 11-06-2008 18:59 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Max

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

Kixtart schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:59:
[...]

"Onze excuses maar deze service is tijdelijk buiten werking. Probeer het op een ander tijdstip nog eens."

Edit:
Via Mijn Tweak -> Aankondigingen
Dank, die link heb ik over t hoofd gezien. Als je vergeet om rechtboven voor Mijn tweak te kiezen dan kom je er ook nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Mooi. Als ik op die link click krijg ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
Page 'dsl/notices?page=login' not configured! (/home/httpd/cbsites/main.tweak.ini)
Send values Array
(
    [page] => dsl/notices?page=login
)
Posted values Array
(
)
SectionsArray
(
    [0] => default
    [1] => bannertext
    [2] => framesets
    [3] => ipranges
    [4] => ~webmail
    [5] => ~home
    [6] => ~conditions
    [7] => ~vacancy
    [8] => ~login
    [9] => ~business/home
    [10] => ~business/contact
    [11] => ~business/subscriptions
    [12] => ~business/adsl
    [13] => ~business/isdn
    [14] => ~business/vodsl_voip
    [15] => ~business/hosting
    [16] => ~business/transit
    [17] => ~business/add_prices
    [18] => ~business/transit_fiber
    [19] => ~business/subscribe
    [20] => ~business/portfolio
    [21] => ~business/faq
    [22] => ~business/support
    [23] => ~dsl/home
    [24] => ~dsl/subscriptions
    [25] => ~dsl/newsflash
    [26] => ~dsl/end_year_action
    [27] => ~dsl/mediamarktactie/tryout
    [28] => ~dsl/mediamarktactie
    [29] => ~dsl/devils_offer_multimedia
    [30] => ~dsl/devils_offer
    [31] => ~dsl/friends_offer
    [32] => ~dsl/eindejaarsactie
    [33] => ~dsl/order
    [34] => ~dsl/subscribe
    [35] => ~dsl/support
    [36] => ~dsl/prices
    [37] => ~dsl/faq
    [38] => ~dsl/contact
    [39] => ~dsl/business
    [40] => ~dsl/notices
    [41] => ~dsl/prodspec
    [42] => ~dsl/passwordlost
    [43] => ~dsl/prodtot
    [44] => ~dsl/prodmdm
    [45] => ~dsl/actions
    [46] => ~dsl/prodaddit
    [47] => ~dsl/offer
    [48] => ~dsl/januari_offer
    [49] => ~fiber/home
    [50] => ~fiber/products
    [51] => ~fiber/support
    [52] => ~fiber/subscriptions/prices
    [53] => ~fiber/citynet
    [54] => ~fiber/citynet/tweak
    [55] => ~fiber/citynet/gna
    [56] => ~fiber/support/install
    [57] => ~fiber/support/install_options
    [58] => ~fiber/faq
    [59] => ~fiber/planning
    [60] => ~fiber/subscriptions/temp_adsl
    [61] => ~fiber/products/telephony
    [62] => ~fiber/products/television
    [63] => ~fiber/subscriptions/offer
    [64] => ~fiber/faq/inet
    [65] => ~fiber/faq/phone
    [66] => ~fiber/faq/rtv
    [67] => ~fiber/contact
    [68] => ~fiber/order
    [69] => ~fiber/pay_example
    [70] => ~my/home
    [71] => ~my/logins
    [72] => ~my/details
    [73] => ~my/invoices
    [74] => ~my/dslline
    [75] => ~my/hardware
    [76] => ~my/contact
    [77] => ~my/upgrade
    [78] => ~my/upgradeinfo
    [79] => ~my/phone
    [80] => ~my/mailbox
    [81] => ~my/move
    [82] => ~my/ipalloc
    [83] => ~my/dns
    [84] => ~my/numport
    [85] => ~my/conditions
    [86] => ~my/forms
    [87] => ~my/manage
    [88] => ~news/home
    [89] => ~news/subscriptions
    [90] => ~news/subscription
    [91] => ~news/binaries
    [92] => ~news/faq
    [93] => ~news/disclaimer
    [94] => ~news/contact
    [95] => ~news/whatis
    [96] => ~news/software
    [97] => ~news/prodspec

etc

Het rammelt aan alle kanten. Binnekort kan ik geloof ik glasvezel. Bye bye tweakdsl (&2jaar abo geld)

[ Voor 30% gewijzigd door lowfi op 11-06-2008 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Kixtart schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:59:
[...]

Dat tijdelijk is aardig permanent... dat staat er al een paar maandjes inmiddels.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Via BbNed hoef je dit niet te betalen. Dus bv Alice als provider, dan zit je goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Gompie98 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:20:
[...]
Via BbNed hoef je dit niet te betalen. Dus bv Alice als provider, dan zit je goed....
Wat is dat voor meuk? ook bij BBned ISP's dok je alsnog fijn dat tientje kosten voor KPN.. Dat de ISP dit niet doorrekent is wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:23

Crusader

Arc Nature

Yapser schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:38:
[...]

Wat is dat voor meuk? ook bij BBned ISP's dok je alsnog fijn dat tientje kosten voor KPN.. Dat de ISP dit niet doorrekent is wat anders.
Dan klopt het toch wat ie zegt? Je hoeft het niet te betalen.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersymmetry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:17
Mad Max schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 17:33:
Vannacht had ik vanaf 12 uur geen verbinding. Uiteindelijk ben ik maar gaan slapen. Vanmorgen bleek dit ±4 uur te hebben geduurd.
Ik had precies hetzelfde, en gisteravond klapte de boel er weer uit. Dat gebeurde om ongeveer half 12 uit. Dat heeft ook weer een aantal uren geduurd. Straks maar eens bellen wat er aan de hand is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 16:58

Remi

Moo!

Supersymmetry schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 07:51:
[...]

Ik had precies hetzelfde, en gisteravond klapte de boel er weer uit. Dat gebeurde om ongeveer half 12 uit. Dat heeft ook weer een aantal uren geduurd. Straks maar eens bellen wat er aan de hand is. :(
Same here, m'n Speedtouch 716v5 reageerde niet eens meer. Na een reset was er wel een dsl verbinding maar hij kreeg geen contact met de dhcp server. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
cjdijk schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 16:37:
[...]

Je zou eigenlijk een tijdelijk IP moeten krijgen, waarbij je op de activatie-pagina van Tiscali terechtkomt. Een 169 nummer is geen geldig IP. Even bellen met Tweak dus. Misschien wel handig vast je MAC adres te noteren. Command prompt: "ipconfig /all".
Ik zal vanmiddag weer eens actie ondernemen. Hoop dat de helpdesk me behulpzaam kan zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
Gompie98 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:20:
Maar daar lees ik dan weer het volgende in de specs:
"Om Alice te kunnen bestellen is een bestaande telefoonlijn nodig. Heeft u geen bestaande telefoonlijn, dan kunt u deze direct bestellen voor € 69,- (eenmalig)."

Ook een verkapte manier van doorberekening.

Overigens lees ik het volgende op BbNed:

"Ik bel nu via een andere telefonieprovider dan KPN. Kan ik met deze telefoonlijn DSL aanvragen?

Nee, dat kan helaas niet. U dient een actieve KPN telefoonlijn te hebben met een 10-cijferig telefoonnummer voor het aanvragen van DSL. Het is ook mogelijk om zonder KPN telefonie een DSL aanvraag te doen. U vraagt dan een New Line Service (NLS) aan bij een van onze partners. Wilt u meer informatie, neem dan contact op met uw provider."

[ Voor 34% gewijzigd door ComaKip op 12-06-2008 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn abonnement een paar maanden geleden overgezet van een T 16 WO van €49.85 naar een 12-24 Mbit abonnement van €39.95 en hoef dus niets meer voor kaalkoper te betalen.
De eerste keer stond natuurlijk wel doodleuk op de rekening, maar na een telefoontje naar Tweak is het de maand daarna keurig verrekend.

De mogelijkheid bestaat de huidige KPN verbinding op te zeggen. Tweak neemt dan de kaalkoper kosten voor rekening.
Bron: site Tweakdsl /abonnementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met tweakdsl is tot nu toe zeer dan ook zeer teleurstellend.
Ongeveer half jaar geleden heb ik bij tweakdsl een verduiveld Tweak 10-24 abonnement van 2 jaar afgesloten. Ik woon ongeveer zo'n 1900 meter van centrale en haalde gemiddeld 850KByte/sec.
Daarmee kon ik tot nu toe nog mee leven maar sinds twee weken zijn er verscheidene storing geweest dat de lijn om de haverklap wegvalt. Na een week te hebben afgewacht besloot ik tweakdsl te bellen over mij probleem. Nou ik het probleem gemeld en kreeg te horen dat zij mij zouden contacteren wanneer zij meer informatie hadden over mijn probleem.

Vandaag bellen zij van tweakdsl mij op en krijg ik te horen dat mijn lijn ineens onstabiel is. Dit zou de reden zijn dat mijn verbinding vaak wegvalt en dat mijn lijn nu is omgezet in een downgrade naar 4Mbit. Nu komt het volgende zij geven mij twee nu keuzes.

1. Ik ga terug naar oude situatie maar dan vervallen de support bij tweakdsl.

2. Ik laat de downgrade staan en krijg tweakdsl support erbij.

Situatie hoe ik het zie

keuze 1:
Ja mooi klote! Ik zit dan nog ander half jaar vast bij tweakdsl en mocht er nog een storing zijn kan ik nergens terecht en ben ik zoals goed me geld en verbinding kwijt tot einde van het contract.

keuze 2:
Ja downgrade het liefst niet! Als ik hiermee akkoord ga wil ik wel een deel van me geld terug en zit ik ook ander half jaar vast op een 4Mbit wat ik eigenlijk niet zie zitten.

Ik heb nog geen besluit genomen voor welke keuze ik zal gaan.
Maar het lijkt me wel verstandig om meningen van andere te horen voordat ik een besluit neem.
Misschien zijn er meerdere hier die in dezelfde situatie hebben gezetten ? Dan zou ik dat graag willen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:28:
Ik heb mijn abonnement een paar maanden geleden overgezet van een T 16 WO van €49.85 naar een 12-24 Mbit abonnement van €39.95 en hoef dus niets meer voor kaalkoper te betalen.
Maar jij hebt gekozen voor het abonnement dat per maand bijna 20 euro duurder is dan de andere abonnementen van Tweak (2/4 termijnen 12-24). Daar komen dan nog wel kaalkoper kosten overheen maar dan ben je nog steeds 10 euro goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik heb last van een modem die afentoe hangt op de webinterface. Browser loopt dan ook vaak vast (safari/firefox). Gevalletjes RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:32

TheVMaster

Moderator WOS
lowfi schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:52:
Ik heb last van een modem die afentoe hangt op de webinterface. Browser loopt dan ook vaak vast (safari/firefox). Gevalletjes RMA?
Nee gevalletje brakke modems :) k heb hem als bridge ingesteld en er een linux bak achtergehangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Dat is de prut firmware van die modems...

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Fijn zon gratis modem :)

Ik heb nu Firmware V3.40(AJZ.2). Kan ik nog hoger om dit eventueel te verhelpen zonder hem als bridge te gebruiken?

Al gevonden... 340AJZ3D0. Kijken of dat wat oplevert. Anders gaat ie de prullenbak in :P

[ Voor 36% gewijzigd door lowfi op 13-06-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:54:

Ik heb nog geen besluit genomen voor welke keuze ik zal gaan.
Maar het lijkt me wel verstandig om meningen van andere te horen voordat ik een besluit neem.
Misschien zijn er meerdere hier die in dezelfde situatie hebben gezetten ? Dan zou ik dat graag willen horen.
Ik heb EXACT hetzelfde meegemaakt (zelfs dezelfde snelheden). Ook ik kreeg te horen dat ik naar 4Mbit moest, anders zou de support vervallen.
Ik heb aangegeven op de oude snelheid te willen blijven. Nu heb ik dus af en toe een dip in de snelheid of een verbinding die een paar seconden wegvalt, maar je gaat eraan wennen. ;)
Aan een trage 4Mbit verbinding zou ik me nog meer ergeren, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 22:56
Ik ben in conclaaf met tweakdsl over het opzeggen van mijn huidige tweakdsl abonnement.
Ik zal per 30 juni worden afgesloten omdat ik overstap naar een anders ISP.

Ik heb per september 2005 een verbinding van tweakdsl (20Mbit).
Inmiddels dus bijna 3 jaar.

Ik ben toen een abonnement aangegaan van één jaar.

Nou wil Tweakdsl mij dus houden aan de afsluitkosten die op het contract staat wat ik toen voor één jaar ben aangegaan omdat zij zeggen dat ik na dat jaar contract automatisch een abonnements verlening van steeds 1 maand aanga. Ik zie dat nergens in mijn contract staan.

Dit staat precies in mijn contract onder de opzeggingsvoorwaarden.

code:
1
ik wil een jaarcontract van Tweakdsl "Tis ADSL2", hiervoor betaal ik maandelijks €39,95 gedurende de gehele contractsperiode. Ik ben bekend met de afsluitkosten van € 75,- bij opzegging.

Nou vraag ik me dus af of een ISP mij, ook nadat ik dit contract allang heb uitgediend (het was immers één jaar) mij nog steeds kan houden aan die opzeggingskosten, er staat immers nergens in mijn contract dat ik na dit contract automatisch dezelfde voorwaarden heb als in het eerste jaar.

Zie deze pdf die gelden voor mijn contract aangezien ik aangesloten ben voor 01-12-2006

http://www.tweakdsl.nl/ds...enTweak_before_061201.pdf

Ik lees als enige een stukje over de opzegging waar geenszins staat dat ik 75 euro opzegkosten verplicht ben. Het staat namelijk nergens in de algemene voorwaarden die op dat moment geldig waarden. Ik neem aan dat het ondertekend contract altijd moet aansluiten aan de algemene voorwaarden die op dat moment gelden, en dat die niet mogen afwijken van elkaar

Ik ben dus niet van plan deze opzegkosten te betalen omdat ik bij aanmelding expliciet heb gevraagd of dit alleen gold voor het eerste contract jaar, dat is mij destijds mondeling bevestigd.
Aangezien ik anders nooit dit contract was aangegaan.
Nu zeggen ze bij tweakdsl dat dit nooit door hun gezegd kan zijn, en dat ik dus gewoon aan deze afsluitskosten gehouden wordt ook na 3 jaar al een ADSL abbo te hebben, zonder tussentijdse aanpassingen. Het was misschien dom dat ik indertijd niet gevraagd heb om een schriftelijke bevestiging, maar dan nog een mondelinge overeenkomst is toch gewoon rechtsgeldig !!!

Nou is mijn vraag. Wat zou ik kunnen ondernemen tegen Tweakdsl? Ik heb al aangegeven de automatische incasso in te trekken, ze hebben daarop gereageerd met een deurwaarder indien ik niet zal betalen.

Ik hoop dat iemand een idee heeft wat hiermee te doen, aangezien het wat mij betreft erg onredelijk is. Een bedrag van 75 euro (een normale isp rekend gemiddeld 40 euro)
Zal een rechtsbijstandverzekering die ik heb hier iets mee kunnen?

Dank voor het lezen en de eventuele hulp, misschien dat er meer mensen kampen met dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westlake
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 11:40:
[...]

Ik heb EXACT hetzelfde meegemaakt (zelfs dezelfde snelheden). Ook ik kreeg te horen dat ik naar 4Mbit moest, anders zou de support vervallen.
Ik heb aangegeven op de oude snelheid te willen blijven. Nu heb ik dus af en toe een dip in de snelheid of een verbinding die een paar seconden wegvalt, maar je gaat eraan wennen. ;)
Aan een trage 4Mbit verbinding zou ik me nog meer ergeren, denk ik.
Zelfde geval hier maar ik heb gekozen voor de lagere stabiele snelheid. Ben inmiddels al wel op zoek naar een andere provider. Was leuk zolang het duurde bij Tweak, 2 1/2 fantastische jaren gehad maar sinds de storing van 4 weken geleden is het nooit meer helemaal goed gekomen(ligt natuurlijk aan mijn apparatuur).
Pagina: 1 ... 12 ... 52 Laatste