Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #8

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.415 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:50

The_DoubleU

Tweaker in München

Hahaha,
Ik dacht een leuke rijder uitgezocht te hebben om hem op te leiden en dan naar C2 te gaan met hem.
Helaas ben ik iets sneller als verwacht naar C2 gegaan en tijdens de reset heeft die nogal wat DQP verloren. Ik sta nu onderaan in de rijders tabel. Dus ik ben bang dat ik direct weer terug mag naar C3 :(

Nog iemand hier in C2-G3 die een team mate zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou zitten leuke keuzes tussen. Motor keuze wordt een lastige :D

Zie flink aantal rijke stinkerds erbij is gekomen... Dat kan lastig worden.

Vanuit gaande dat die regen en dry performance hetzelfde was als vorig seizoen (maar niet te zien dus) dan heb ik goede hoop voor volgend seizoen. Wat is Firestone dramatisch slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij firestone krijg je wat je betaald, vrij weinig in beide gevallen. Vind het alleen gek dat bridgestone verdwenen is. Ik vind suppliers uitzoeken toch weer het leukste deel van het hele spel kijk ik ieder jaar weer naar uit.

Nu ook geprobeerd om vanaf het begin te gaan scoren, mijn auto ziet er goed uit voor de aankomende race, P/WU/Q zullen we even mee wachten omdat ik het plezier over 6 dagen moet verdelen.

Kan iemand nog een poll maken voor gewicht van je auto bij aanvang nieuwe seizoen (na uitzoeken motor/GB)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06 20:26
Grrrrrene schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:30:
Met je teammaat: OK. Met iemand op ICQ/MSN: prima. Maar hier, en plein publique is redelijk ongewenst volgens mij :) Ik zou het iig niet doen, sowieso krijg je van de meesten niks te horen en is het idd zoals Joss zegt: dan zit je alleen maar info weg te geven :P Na de eerste race zul je iedereen er wel over horen :Y)
Misschien heb je wel gelijk en is het hier idd niet gewenst. Achja ik ben ook prima in staat mijn eigen keuze te maken natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De suppliers lijken me niet zo'n moeilijke keus in C3. Motor en banden heb ik in een oogopslag gevonden (zeker nu de bridgetones weg zijn) en ook de gearbox daar denk ik wel uit te zijn. Ik weet alleen niet wat de invloed van de gearbox is (heb niet getest, dus ook niet echt zinvolle revisions gedaan om uit te vinden wat je gearbox op de rondetijden doet). Misschien dat ik nog voor maandag een teamgenoot vind die daar wat over kan zeggen.

Ik heb net wel supporter genomen voor drie maanden. Tadas doet goed zijn best, communiceert redelijk snel over deadlines die hij bijna haalt. Het is gewoon bijna professioneel en geeft in ieder geval genoeg vertrouwen om supporter te nemen op het spel.
Joss schreef op woensdag 14 november 2007 @ 12:42:
[...]

Wilde het net zeggen, ziet er leuk uit, alleen raar dat Bridgestones weg zijn :P
Ik denk dat het niet zo vreemd is. Iedereen weet intussen wel het verschil in specs tussen de banden en waarschijnlijk had iedereen dan voor de compleet uitontwikkelde bridgestones gekozen (hoefde je ook niet te testen op banden). Nu wordt de keuze waarschijnlijk wat gevarieerder.
Sempy schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:37:
[...]
Toch nog promotie, gefeliciteerd ! d:)b

Moet je even bij statistieken kijken naar het lijstje met coureurs daar staan alle managers vermeld.
Thanks, ik heb het inmiddels gevonden :)
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:23:
Marzman je bent in mijn groep terecht gekomen, ik mag C3 dit jaar voor het tweede proberen en ga een gooi naar de titel doen. Samen met mijn teamgenoot van vorig jaar een weloverwogen beslissing gemaakt om alles klaar te zetten voor de eerste race.

Mijn valt vooral op dat alle suppliers een redelijk stukje duurder geworden zijn, en als ik dus maar 70% inkomen gaat krijgen in C3 en daarnaast alles ook een stuk duurder wordt gaat het lastig worden.

Ik heb ingecalculeerd dt als ik iedere race test ik 4M per race zou verliezen als Tadas het zo geimplementeerd heeft en dan ben ik uitgegaan van Q5 en P5 in de race gemiddeld.
Wie is je teammate? Geepee? Voor de rest zag ik zo snel geen Nederlands lijkende namen en om nou iedereen hier op te zoeken ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Grrrrrene schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:51:
[...]

Wow, een practise van 2 rondjes :X Dat lijkt me nou ook weer niet de bedoeling. Ik wacht er nog ff mee, ik wed dat dit aangepast gaat worden en dat je dan genaaid bent als je P/WU/Q al hebt gedaan :o
Is dat niet het idee achter data-gathering? 8)7 Heb trouwens wel 13 laps gereden, even gecontroleerd of die afstelling inderdaad nog het beste is :).

• SideSwipe
  • Laatst online: 12:37

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Zo, beetje kleurloos seizoen voor me... Heb stand kunnen houden in C3G2... :P

Nu maar eens kijken naar een nieuwe teamgenoot... M'n oude had de laaste 7 races geen zin meer ofzo en is nooit meer online geweest :/

Op het aankomend nieuw seizoen! :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Verwijderd

Grrrrrene schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:30:
Met je teammaat: OK. Met iemand op ICQ/MSN: prima. Maar hier, en plein publique is redelijk ongewenst volgens mij :) Ik zou het iig niet doen, sowieso krijg je van de meesten niks te horen en is het idd zoals Joss zegt: dan zit je alleen maar info weg te geven :P Na de eerste race zul je iedereen er wel over horen :Y)
Ahum:
Grrrrrene schreef op maandag 04 juni 2007 @ 11:40:
Hmm, ik zit over hetzelfde te twijfelen. De banden en versnellingsbak heb ik nu gekozen, maar die motor :'(

Mercedes, Asiatech, Honda en BMW heb ik vanwege betrouwbaarheid al afgestreept. Ferrari is net iets te duur :+ Renault eigenlijk ook. Ik neig naar Ford, maar dan zie je de betouwbaarheid van Toyota weer icm meer pk's, stuk lichter, maar ook meer verbruik... Tsja, Renault heeft alles wat ik wil, maar is wel ff 1250k per race :X Om van Ferrari nog maar niet te spreken.

FordToyotaRenaultFerrari
Betrouwbaarheid:97%96%94%92%
Verbruik:Very_lowHighLowMedium
Vermogen:785pk803pk815pk831pk
Gewicht:126kg107kg118kg111kg
R&D:4122
Kosten:700k750k1250k1500k

Zo lijkt Ford de beste keus, volledig zonder weegfactoren of wat dan ook. Voor de laagste prijs vier van de zes beste specs. Maarja, als je dan de vergelijking Ford vs. Toyota doet:

FordToyota
Betrouwbaarheid:97%96%
Verbruik:Very_lowHigh
Vermogen:785pk803pk
Gewicht:126kg107kg
[R&D:41
Kosten:700k750k

Dan is het ineens 4:2 voor Ford, hoewel de voordelen van Toyota allebei heel groot zijn en de kosten en betrouwbaarheid van Ford amper lager resp. hoger zijn dan die van Toyota. Stiekem een beetje 2:2 dus. Goed, Toyota heeft een 33% grotere kans op uitvallen, maar het zit allebei in de top van de motorfabrikanten :P Die 50k meer is makkelijk op te brengen, maar een very_low benzineverbruik vs. een high benzineverbruik heeft vast weer grote consequenties :/
Niet verkeerd bedoeld, maar een beetje discussieren kan toch wel over de goede/slechte dingen van een supplier en de daarop volgende consequenties? Vind dat "je moet alles zelf maar doen" toch een beetje te ver gaan.

Jij vraagt ook of je je banden-performance kan testen of niet, dat zou je dan ook zelf moeten uitzoeken... Daar profiteer je ook van de mensen die al hun banden gekozen hebben... Snap je wat ik bedoel? Laat mensen toch een beetje discussieren, aan het eind maakt toch iedereen zn eigen afwegingen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 07:18 ]

• Saev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06 20:26
Dankjewel jwisgerhof ;)

Verwijderd

Dat is trouwens van vorig seizoen, of het seizoen ervoor, let op! Niet bedoeld als referentie maar als voorbeeld dat we het een aantal seizoenen hiervoor ook deden. Alleen omdat 'wij' nu wat langer spelen kan het opeens niet meer :).

• Joss
  • Laatst online: 28-08 15:08
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 08:39:
Dat is trouwens van vorig seizoen, of het seizoen ervoor, let op! Niet bedoeld als referentie maar als voorbeeld dat we het een aantal seizoenen hiervoor ook deden. Alleen omdat 'wij' nu wat langer spelen kan het opeens niet meer :).
Zoals ik al zei; wat mij betreft mag er best over gepraat worden... Ik zou alleen niet zo snel mee doen, ja, na de eerste race misschien. :P

Verwijderd

Joss schreef op donderdag 15 november 2007 @ 08:44:
[...]

Zoals ik al zei; wat mij betreft mag er best over gepraat worden... Ik zou alleen niet zo snel mee doen, ja, na de eerste race misschien. :P
Sure, maar het gelijk ongewenst noemen he :) (jij niet). Ik heb in ieder geval al gereden.. Sta 1e op de pit met een seconde voorsprong op de #2 (9 man gekwalificeerd). In de practice zit er wel iemand maar 0.144 seconde achter me, een promovendus :o

Verwijderd

Rpol schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:33:
iemand in c3g5? zie namelijk behoorlijk wat nederlanders..
als iemand wil teamen hoor ik het wel
dan ben je bij mij gekomen :) team heb ik, 2de rijder nog niet.

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Zozozo, complimenten voor Tadas! Wat een tempo, die gast heeft het licht gezien joh :+

Ik ben iig blij om wat GoTters te zien in mijn groep, maar het al een stuk gezelliger *O*
Het kiezen van suppliers kostte me geen tijd en moeite, na een goede ervaring met mijn suppliers van afgelopen seizoen is het contract met de betreffende suppliers verlengd voor een nieuw succesvol seizoen.

Mijn Poolse teamgenoot die weinig besef had van presteren is aan de kant geschoven voor een nieuwe teamgenoot: Dauthi! (mits hij de financiële verplichtingen nakomt natuurlijk ;))

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Verwijderd

Marzman :
Mijn teamgenoot is net als vorig seizoen Daniel Ross (australier), in mijn eerste seizoen tegen hem gestreden in C4 en sindsdien samen in een team. Zijn van plan samen naar C2 te gaan om het team in stand te kunnen houden.

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Wat is de fixed race income in C2?
3M zoals in C3 of krijg je meer? Of is het dit jaar aangepast? Kan het namelijk nergens vinden.

Nevermind, al gevonden.

[ Voor 11% gewijzigd door The_DoubleU op 15-11-2007 12:23 ]

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
[kuch]
tijd om de startpost aan te passen ? :)
[/kuch]

iRacing Profiel

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 20:49
-edit: foute post -

[ Voor 117% gewijzigd door W.Wonderland op 15-11-2007 12:28 ]

• Joss
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 08:48:
[...]
Sta 1e op de pit met een seconde voorsprong op de #2 (9 man gekwalificeerd).
:')
frankivo schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:23:
[kuch]
tijd om de startpost aan te passen ? :)
[/kuch]
[kuch] Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." [/kuch]

Verwijderd

Ach wat scheelt het 8)7. Paar meter naar de zijkant en je staat op de grid :>

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
The_FrankO schreef op woensdag 14 november 2007 @ 12:49:
Ik vond dat ik toch wel een aardige rijder heb. Blijk ik op de 25ste plek van de 27 te staan met mijn rijder....
C2G2 overigens :)
Ah, had je post gemist, maar je zit bij mij en Sempy in de groep. Welkom. Mijn driver is nu 21e of 22e.. vorig jaar was erger, had ie slechts een DRP van 214 :D. Succes in ieder geval in C2G2 dit jaar, dat je maar achter mij mag eindigen! >:)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 08:39:
Beetje flauw, want dat deden we toen allemaal, maar goed. Nee, 't is niet verboden ofzo, maar ik heb wel geleerd dat alle info die je weggeeft de tegenstander helpt. Ik zeg ook niet dat het mag, maar het is niet zo slim voor jezelf. Wat ik in die post die je aanhaalt deed was ook niet erg hanidg, hoewel ik amper meer doe dan het opnoemen van de specs die iedereen bij suppliers ziet staan. Dat was in seizoen 27 trouwens, m'n eerste C3-seizoen.

Maar goed, zie je mij dit seizoen doen?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Grrrrrene schreef op donderdag 15 november 2007 @ 13:58:
[...]

Beetje flauw, want dat deden we toen allemaal, maar goed. Nee, 't is niet verboden ofzo, maar ik heb wel geleerd dat alle info die je weggeeft de tegenstander helpt. Ik zeg ook niet dat het mag, maar het is niet zo slim voor jezelf. Wat ik in die post die je aanhaalt deed was ook niet erg handig, hoewel ik amper meer doe dan het opnoemen van de specs die iedereen bij suppliers ziet staan. Dat was in seizoen 27 trouwens, m'n eerste C3-seizoen.

Maar goed, zie je mij dit seizoen doen?
Nee je begrijpt het totaal verkeerd. Het is helemaal niet om even te laten zien dat jij het deed, het is om te laten zien dat WIJ het allemaal deden. En dat is toch helemaal niet slecht? Ik zeg alleen maar dat ik dat 'secrecy' gedoe toch wel een beetje te ver vind gaan.. Geen afstellingen van de auto en DQP etc doorgeven is erg logisch, niet mogen zegggen zeggen bij welke hoeveelheid (ongeveer) MM regen intermediates/wets erop moeten vind ik nog tot daar aan toe. Maar laat mensen toch lekker praten over suppliers enzo, daar is toch een forum voor.

En als je niets wilt zeggen over je suppliers en keuzes, dan doe je dat niet he (ik doe het persoonlijk ook niet).

Maar dat terzijde nu, belangrijkere dingen in het topic :P. Heb net een offer gehad van de nederlandse promovendus die nu 1 tiende achter mij staat in de practice.. Ik vertrouw het alleen echt niet, volgens mij heeft hij op 100% gereden om daarna iedereen een teamoffer te doen. Waarom ik het denk? Geen idee, het komt allemaal wat te toevallig zo.. Wel P rijden (geen W/Q), en dan ook nog eens heel snel (maar een tiende achter me..?) terwijl de rest een 5 tiende achter me rijd. En met de 'rest' bedoel ik dus mensen die vorig jaar net zo snel waren als mij. Tevens is z'n gemiddelde DQP maar 78% (al kan dat zn redenen hebben)...

Heb al een dealtje met een andere gepromoveerde rijder though dus maakt op zich niet zoveel uit :).

edit/toevoeging: Wat mij trouwens opvalt is dat er errug veel mensen hun P op 100% rijden nog steeds, zelfs in C3.. begrijp dat toch niet echt (mis ik iets?)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 14:31 ]

Verwijderd

Ik heb P nog nooit op 100 gereden, zie ikzelf het nut niet van in, ik verberg me liever tijdens P dan dat ik me voorin laat zien. De enige sessie die telt is Q.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 14:41:
Ik heb P nog nooit op 100 gereden, zie ikzelf het nut niet van in, ik verberg me liever tijdens P dan dat ik me voorin laat zien. De enige sessie die telt is Q.
En ook die is redelijk biased door de stop-strategie :). Vorige race als 8e van start gegaan, maar door mijn 1 stopper wel 2e ge-eindigt.. Kijk meestal naar een beetje een mix van P/W/Q (als ik al kijk).

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik denk dat het intimidatie is ofzo, ze vallen in de Q vanzelf door de mand, tenzij ze voor een 4-stopper gaan, maar dat is zelden sneller, dus dan vallen ze in de race wel door de mand :Y)

Verwijderd

Grrrrrene schreef op donderdag 15 november 2007 @ 15:44:
Ik denk dat het intimidatie is ofzo, ze vallen in de Q vanzelf door de mand, tenzij ze voor een 4-stopper gaan, maar dat is zelden sneller, dus dan vallen ze in de race wel door de mand :Y)
Maar ook dat, wie gaat er nou anders rijden omdat er iemand snel is in de practice? Nu net weer iemand 4 tiende VOOR me gereden in de Practice... in de Quali staat hij meer dan een seconde achter me, tis maar waar je je motor voor wil opblazen he :)

Verwijderd

Ik zou je ook wel een offer willen doen maar ben een beetje blut :'( :'( 8)7 8)7
(ongeloofelijk hoe een domme vaut me nu nog steeds parten speelt)

Maar goed, altijd weer spannend hoe het verloopt. Vorig seizoen regelmatig buiten de top 10 gequalificeerd en toch in de punten rijden. Sommigen pushen veel te veel om maar bovenaan in de P/W/Q te staan.

Verwijderd

De punten worden hoe dan ook pas verdeeld bij het vallen van het zwart wit geblokt. Je kan hooguit een paar ton extra verdienen door vooraan te staan bij de Q maar dat is alles je verdient meer door gewoon een plaatsje hoger te eindigen in de race dus dat hele gedoe om vooraan te staan in P ... ik zie het nut niet.
Zou ook zomaar op softs kunnen rijden tijdens P dat scheelt ook nog een beetje maar rij meestal gewoon op race banden.

Voor mij is de conclusie dat je er geen pijl op kan trekken op de tijdne in P/WU/Q en ik moet in de race alles goed voor elkaar hebben en kan niet van anderen uitgaan.

• Joss
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 20:23:
De punten worden hoe dan ook pas verdeeld bij het vallen van het zwart wit geblokt. Je kan hooguit een paar ton extra verdienen door vooraan te staan bij de Q maar dat is alles je verdient meer door gewoon een plaatsje hoger te eindigen in de race dus dat hele gedoe om vooraan te staan in P ... ik zie het nut niet.
Zou ook zomaar op softs kunnen rijden tijdens P dat scheelt ook nog een beetje maar rij meestal gewoon op race banden.

Voor mij is de conclusie dat je er geen pijl op kan trekken op de tijdne in P/WU/Q en ik moet in de race alles goed voor elkaar hebben en kan niet van anderen uitgaan.
Na een race of 5 kom je er meestal wel achter wie wat doet in de P. Overigens was het Jon Payton (GM) die zei dat practice op 100% wel degelijk nut had. Hij zit nu in mn competitie, dus mij zal 'ie wel niet zeggen wat hij ermee wilde zeggen :P

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:35

GaMbiNo

1337

Ik ben gepromoveerd naar C3G9. Volgens mij ben ik daar niet de enige Nederlander en zeker ook niet de enige tweaker aan de TS te zien. :) Ik ben benieuwd wat het daar wordt, ik ben afgelopen seizoen 2e geworden in C4G33 nadat ik halverwege zo'n 40 punten achterstond op de nummer 2. Ik heb dus een goeie eindsprint gemaakt maar dat komt vooral omdat ik de eerste twee races gestart was met 0% drp. :X Gelukkig is het uiteindelijk nog goedgekomen maar nu eerst maar eens uitzoeken welke suppliers ik moet hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Joss schreef op donderdag 15 november 2007 @ 20:26:
[...]

Na een race of 5 kom je er meestal wel achter wie wat doet in de P. Overigens was het Jon Payton (GM) die zei dat practice op 100% wel degelijk nut had. Hij zit nu in mn competitie, dus mij zal 'ie wel niet zeggen wat hij ermee wilde zeggen :P
Zou best weleens kunnen, zie namelijk wat de laatste paar races iets raars in de qual, maar weet niet zeker of dit er iets mee te maken heeft.

En GaMbiNo welkom in C3G9, begint echt de tweakers groep te worden :)

Begin van het seizoen ziet trouwens erg goed uit sta nu op p2 met 17 man die hun qual hebben gedaan en maar 0.025 achter op de nummer 1 welke een ex-c2'er is.
Lijkt er op de de banden keus van vorig seizoen me echt veel tijd heeft gekost.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
GaMbiNo schreef op donderdag 15 november 2007 @ 20:50:
Ik ben gepromoveerd naar C3G9. Volgens mij ben ik daar niet de enige Nederlander en zeker ook niet de enige tweaker aan de TS te zien. :) Ik ben benieuwd wat het daar wordt, ik ben afgelopen seizoen 2e geworden in C4G33 nadat ik halverwege zo'n 40 punten achterstond op de nummer 2. Ik heb dus een goeie eindsprint gemaakt maar dat komt vooral omdat ik de eerste twee races gestart was met 0% drp. :X Gelukkig is het uiteindelijk nog goedgekomen maar nu eerst maar eens uitzoeken welke suppliers ik moet hebben. :)
Ah, Arnoud Douma dus :P Ik zit ook in C3G9, samen met Blauwe, brid, mhans, j1nx en Roeloffie... Redelijk actieve Tweakergroep dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, heb eindelijk eens een teammaat. Ik kreeg eerst een offer van nguyen, maar die was zo weer weg :? . Nu heb ik dus alsnog een teammaat, uit australie... geloof dat ik er wel blij mee ben, zijn naam: David Fraser, ex C2 en zo te zien doet ie het niet zo slecht :P 1e in P/WU/Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Toevallig heb ik hem nét af ;) Editting now.

*** Sta je nog niet of verkeerd in de GoT-lijst? You know the drill: Naam en Class/Group :) ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik vraag me sterk af hoe m'n coureur erbij komt dat hij goed is in zijn pole-skill :X Hij verkloot de Q iedere keer weer, in de P en WU gaat het aardig, maar in de Q zakken de tijden na rondje 1 al in. Dat is nu al de zoveelste keer, toch maar 's pole trainen dan :/
Joss schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 14:06:
Toevallig heb ik hem nét af ;) Editting now.

*** Sta je nog niet of verkeerd in de GoT-lijst? You know the drill: Naam en Class/Group :) ***
Grrrrene - Rene Gerritsen
Die ken ik niet. Ken wel een "René Gerritsen" :P Ik weet dat je het kunt, want André heeft wel een accentje gekregen :+

[ Voor 44% gewijzigd door Grrrrrene op 16-11-2007 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 14:21:
Die ken ik niet. Ken wel een "René Gerritsen" :P Ik weet dat je het kunt, want André heeft wel een accentje gekregen :+
Zo sta je al sinds den beginne in het lijstje, en nu ga je er over zeuren? :N :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Hij moet gewoon z'n frustatie over z'n slecht qual kwijt :p

Ik ben nog steeds er happy, vooral doordat de nummer 1 aangaf op een pretty aggressive strategy te zitten, dus waarschijnlijk een lichte qual heeft gedaan en mischien een drie stopper....nu maar hopen dat z'n pitcrew niet te goed is.

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wahahha _O-

M'n evil plannetje is gelukt })

Laatste 4 races van het seizoen niet gereden (kon niet/wou niet) en ben inactive, hopla nieuwe office, nieuwe balans, nieuwe groep in C4 })

Kan weer helemaal opnieuw beginnen :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Zo, ik heb mijn zeepkist met overgewicht en een bejaarde bestuurder in C2G1 op een voorlopige P8 gezet maar er zullen nog wel wat mensen onderdoor gaan, achteraf gezien had ik toch liever een extra seizoen C3 gedraaid om wat financien op te pikken en het hele pakket beter door ontwikkeld te hebben...

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Je hebt 60 miljoen man, waar praten we over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

ff een vraagje voor Grrrrrene(') :P

hoe maak je die polls op het f1time forum? De pollmaker bij mij in de groep is gepromoveerd, dus ik wil het eens gaan proberen, maar ik kan er niks over vinden....

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
pffff zit nog steeds in dubio over de motor keuze... Gaan we voor het geld.. (vorig seizoen 25miljoen verlies gedraaid ong.) Dus goedkope motor, of waag ik het er op en ga dezelfde kosten dragen als vorig seizoen...
Aangezien ik er toch redelijk vanuit ga, dat ik niet promoveer dit seizoen :P lijkt voor het geld gaan de beste optie.
Maar goed ik twijfel nog ff het weekend door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Joss schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 18:09:
[...]
Je hebt 60 miljoen man, waar praten we over...
Nou, er zijn heel wat onderdelen die goedkoper kunnen, mijn lopende sponsorcontracten zijn niet heel goed en mijn toekomst wat betreft driver is ook niet heel rooskleurig... Het ziet er momenteel vanwege een goed seizoen C3 best aardig uit, maar met het oog op de lange termijn ben ik niet heel gelukkig. Vooruit denken is essentieel voor een solide basis he ;)

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 13:41:
Hehe, heb eindelijk eens een teammaat. Ik kreeg eerst een offer van nguyen, maar die was zo weer weg :? . Nu heb ik dus alsnog een teammaat, uit australie... geloof dat ik er wel blij mee ben, zijn naam: David Fraser, ex C2 en zo te zien doet ie het niet zo slecht :P 1e in P/WU/Q
Slechts één offer, ik kreeg er maar 5 ;) (tja krijg je als je al een seizoen C2 met redelijke uitslagen gereden hebt)
Verder weet ik niet wat die Fraser kan, heeft vorig seizoen bij mij in C2 gereden, met weinig indrukwekkende resultaten, maar zou kunnen dat ie zich met opzet heeft laten zakken....

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk_Luchtloper schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 20:51:
[...]

Slechts één offer, ik kreeg er maar 5 ;) (tja krijg je als je al een seizoen C2 met redelijke uitslagen gereden hebt)
Verder weet ik niet wat die Fraser kan, heeft vorig seizoen bij mij in C2 gereden, met weinig indrukwekkende resultaten, maar zou kunnen dat ie zich met opzet heeft laten zakken....
Laat ik het zo zeggen, ben al blij dat ik een teammate heb, en ook al zou die niet snel zijn, hij heeft wel 14 seizoenen ervaring. En de eerste tekenen zijn redelijk, hij is de snelste in WU/Q tot nu toe(ik ben snelst in P :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
andrestouwe schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 19:14:
ff een vraagje voor Grrrrrene(') :P

hoe maak je die polls op het f1time forum? De pollmaker bij mij in de groep is gepromoveerd, dus ik wil het eens gaan proberen, maar ik kan er niks over vinden....
Mag alleen hij antwoorden? :P
Gewoon een topic starten, wanneer je dat gedaan hebt kan je een poll toevoegen door op Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/forum/poll.gif te drukken. Die staat dan boven je bericht.

[ Voor 3% gewijzigd door Joss op 16-11-2007 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een team met een belg waarvan ik dacht dat die best zou kunnen rijden.. Had 90% DQP gemiddeld in z'n eerste seizoen dus dat is best netjes, was eerste geworden in C4... Maar goed, nu staat ie wel 1na laatste op de grid (grid Joss, niet pit :P). Ach ik heb mijn teamkosten er al uit als ik in mijn eentje 250k binnenhaal, koekie als je voor promotie gaat.

Rijd zelf als een malle trouwens, 8 tiende voorsprong op de #2 in de Q en ik rijd een zeer normale 2 stopper :D. En ja, maakt me niet al teveel uit dat mensen et weten voor deze race ;), mensen die voor een 3 stopper gaan op silverstone zijn niet goed bezig denk ik zo en ze kunnen zelf ook wel raden dat met deze tijd een 1 stopper niet te halen is.

Lijkt dat m'n keuzes van vorig seizoen toch hebben geholpen. Heb toen alleen maar aerodynamics (ipv engine, GB) getest omdat ik me na 2 races veilig had gereden. Daarom kon ik niet meedoen om de promotie maar haalde ik nog regelmatig punten.. Nu heeft iedereen weer een 'standaard' engine maar heb ik nog wel een veel betere aerodynamics en daar pluk ik nu de spreekwoordelijke vruchten van :*)

Heb er zin in dit seizoen !

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2007 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Ik heb zo juist mijn suppliers gekozen en wat mijn eerste ingeving was, is het ook geworden.

Ik heb gelijk daarna de P gedaan alleen het jaar is niet begonnen zo als ik gehoopt had. Ik sta op een voorlopige 22e positie en daarmee allerlaatste. Over mijn DQP was ik nog niet te spreken dus daar moet ik nog wat gaan veranderen.

Hopelijk kan ik in de W nog wat goede aanpassingen doen en daarmee toch een goede Q rijden.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou Brid, alles hoop is op jou gevestigd ;)

Zojuist voor Jos me auto gegooid. Ik doe dit zoals bijna altijd in me laatste ronde. p7 in een veld van 25 is niet slecht. Afwachten wat race gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Ik heb een flinke gok genomen met mijn suppliers om in C2 te blijven, dit gaat me aardig wat geld kosten per race. Maar ik zie dat race bonus is aangepast, dus dat is een positieve ontwikkeling voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

race bonus is toch niet veel verandert? vooral de win bonus is verandert

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Fixed race income was 3M is nu 4,5
race bonus is meer dan vorig seizoen maar scheelt niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Ik krijg meer geld voor me win bonus dan voor me standaard race bonus... Jmmr genoeg ga ik waarschijnlijk geen race winnen dit seizoen. Fixed race income van 4.5 M is heel goed voor mij zo kan ik tenminste breakeven draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:18
Zojuist P/WU/Q gereden voor de eerste race op Zandvoort. Vorig jaar heb ik daar niet gereden, dus DQP was ff zoeken. Ging niet echt lekker, maar ik zit op 95%, dus dat moet voldoende zijn.

Heb 1 rondje in de Q gereden nu en een voorsprong van 0.3 sec op nummer 2, die al zijn rondjes al verbruikt heeft. Tenzij nummer 4 nog 1 seconde weet te vinden, wordt het pole denk ik (nog niet iedereen heeft gereden, maar ik verwacht van de nieuwelingen geen pole eigenlijk :+ )

Net als jwisgerhof heb ik (de laate 6 races) alleen maar Aerodynamics getest in het vorige seizoen. Promotie zat er toch niet in (halverwege ingestapt) en aangezien je Aerodynamics meeneemt naar het volgende seizoen, leek me dat beter dan motor testen.
Voorlopig lijkt het de juiste keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:37:
Nou Brid, alles hoop is op jou gevestigd ;)

Zojuist voor Jos me auto gegooid. Ik doe dit zoals bijna altijd in me laatste ronde. p7 in een veld van 25 is niet slecht. Afwachten wat race gaat brengen.
Hoop dat ik met die druk om kan gaan......alles ziet er gewoon te goed uit....heb 3 keer m'n sheet gecheckt of ik niet te weinig fuel heb in gevuld, maar deze lijkt te kloppen.

De meeste denken dat ik op een drie sta, maar dat heb ik wel afgeleerd, sta gewoon op een standaard 2 stop strategie :)

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ziet er goed uit brid, nu maar hopen dat je driver en je auto het volhouden, 't zou erg zuur zijn als je uit zou vallen of een of andere idioot in je versnellingsbak zou rijden bij de start :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ik heb net een balance-sheet gemaakt voor season 29 en kom tot de schrikbarende conclusie dat ik met de duurste suppliers slechts 23e in de Q en R hoef te worden om break-even te draaien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Krijg je dan zoveel geld in c2 of heb je cheap-ass staff enzo?

Ben inderdaad ook bang voor het feit dat mario achter me staat, heeft volgens al meerdere keren start ongelukjes veroorzaakt, maar heb m'n stategie er op aangepast, block staat laag, als hij me inhaalt en toch niet sneller is zal m'n overtake skill van 97 me wel helpen :)

Pech kan natuurlijk ook een spelbreker zijn, maar verwacht niet al te veel problemen of tadas moet erg veel minor failures gaan uitdelen.

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Joss: dat lijkt me sterk, weet je zeker dat je goed hebt gerekend? Ik weet zeker dat ik Ferrari/BMW/Michelin niet kan betalen, inclusief testen enzo. Ik hoef met mijn huidige suppliers ook maar 20e te worden om break even te draaien en bovendien ziet het ernaar uit dat ik eerder top10-finishes zal doen, maar goed... 23e minimaal vind ik wel erg laag :D Heb je dan zulke goede sponsors ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ik ontvang 3.5M per race van mn sponsors, de fixed race income voor C2 is 4.5 miljoen, dat maakt al 8 miljoen. Als je 30e wordt in de race krijg je 2087500, en 50k voor de kwali dat is dus al 11M. Als ik 23e wordt in Q/R komt daar ruim 1M bij.

Mijn kosten: D/D/D voor 4.3M, crew voor 1M, testen a 2.2M en onderdelen aankopen voor grofweg 1.2M. Suppliers voor 3.5M. Totale kosten: 12.3M

Of ik moet een kostenpost over het hoofd zien, maar ik draai break even op een 23e positie. Oké, sorry, niet de duurste suppliers (Ferrari is 600k duurder dan de BMW, maar is totaal nutteloze engine)

[ Voor 4% gewijzigd door Joss op 18-11-2007 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Joss schreef op zondag 18 november 2007 @ 01:14:
Ik ontvang 3.5M per race van mn sponsors, de fixed race income voor C2 is 4.5 miljoen, dat maakt al 8 miljoen. Als je 30e wordt in de race krijg je 2087500, en 50k voor de kwali dat is dus al 11M. Als ik 23e wordt in Q/R komt daar ruim 1M bij.

Mijn kosten: D/D/D voor 4.3M, crew voor 1M, testen a 2.2M en onderdelen aankopen voor grofweg 1.2M. Suppliers voor 3.5M. Totale kosten: 12.3M

Of ik moet een kostenpost over het hoofd zien, maar ik draai break even op een 23e positie. Oké, sorry, niet de duurste suppliers (Ferrari is 600k duurder dan de BMW, maar is totaal nutteloze engine)
Onderdelen 1.2 :| goddamn dan doe ik echt iets heel fout... aangezien ik toch ff 3x zoveel betaal.. Nou is dat niet zo heel gek gezien mijn snelheid na 1.5 seizoen maar toch...

Wat is de gouden ratio voor improvement + low cost ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Dauthi schreef op zondag 18 november 2007 @ 01:21:
[...]

Onderdelen 1.2 :| goddamn dan doe ik echt iets heel fout... aangezien ik toch ff 3x zoveel betaal.. Nou is dat niet zo heel gek gezien mijn snelheid na 1.5 seizoen maar toch...

Wat is de gouden ratio voor improvement + low cost ? O-)
Totale auto van mij zit op 3miljoen. Ik heb wel té veel tijd besteed aan price, zeker aan de niet zo wekelijkse onderdelen. Maargoed, daardoor kan ik me nu weer wat meer op weight en efficiency richten. Bovendien heb ik 20 repair uren, dat scheelt toch weer een onderdeel, soms twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Joss schreef op zondag 18 november 2007 @ 01:26:
[...]

Totale auto van mij zit op 3miljoen. Ik heb wel té veel tijd besteed aan price, zeker aan de niet zo wekelijkse onderdelen. Maargoed, daardoor kan ik me nu weer wat meer op weight en efficiency richten. Bovendien heb ik 20 repair uren, dat scheelt toch weer een onderdeel, soms twee.
Ja ok op die manier.. Ik bouw de ene race bepaalde onderdelen wel en de andere race weer niet. Maar toch eind vorig seizoen zat ik tegen de 4 milj. Toch nog maar ff opzoek naar die gouden ratio dat alles groeit en goedkoper wordt ;) Want mijn kosten rijzen op dit moment de pan uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dauthi schreef op zondag 18 november 2007 @ 01:38:
[...]

Ja ok op die manier.. Ik bouw de ene race bepaalde onderdelen wel en de andere race weer niet. Maar toch eind vorig seizoen zat ik tegen de 4 milj. Toch nog maar ff opzoek naar die gouden ratio dat alles groeit en goedkoper wordt ;) Want mijn kosten rijzen op dit moment de pan uit :(
Neem aan dat je dat niet @ random doet he. Kijk naar de kosten van bepaalde parts en kijk ook hoeveel die parts gerepareerd moeten worden na een race. Je kan zeker 50-75% van de kosten uitsparen door slim te repareren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 19:15

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 07:48:
[...]

Neem aan dat je dat niet @ random doet he. Kijk naar de kosten van bepaalde parts en kijk ook hoeveel die parts gerepareerd moeten worden na een race. Je kan zeker 50-75% van de kosten uitsparen door slim te repareren :).
En dat is dus het probleem met de hoge inkomsten van C4. Ik had dat stomme vuistregeltje ook pas door na een paar races in C3. In C4 hoef je daar absoluut geen rekening mee te houden.

Maar goed ik geloof dat bubblefiets dat nu ook door heeft en daar wat aan probeerd te doen.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Nouwie, tijdens mn practice gaat F1Time down :/ Slecht voor mn ritme ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:08
Ik heb m'n debuut in C2 gelijk verprutst, gewoon vergeten te repareren na de warmup. :X Eens kijken hoever ik kom met 0% brakes.

@Joss: zet je mij er ook even bij in de OP? tnx!

Sempy - Peter Semper - C2G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik benieuwd wat ik ga doen in mijn eerste C3 race. Ik heb ook helemaal geen informatie verzameld over suppliers en dergelijke van voor de reset omdat ik niet verwachte in C3 te komen (ben 4e geworden, maar Tadas heeft de lege plekken opgevuld).

Financieel moet het wel uitkomen, mijn suppliers zijn 3 keer zo duur, maar op veel andere fronten bespaar ik geld of haal ik meer inkomsten binnen. Ik kom zo op 8/9 miljoen als ik de extra inkomsten en besparingen optel.
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 07:48:
[...]
Echt dure onderdelen hebben ook meer repair uren nodig, maar je kan inderdaad wel geld besparen zo.

[ Voor 32% gewijzigd door Marzman op 18-11-2007 12:07 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zondag 18 november 2007 @ 11:54:

Echt dure onderdelen hebben ook meer repair uren nodig, maar je kan inderdaad wel geld besparen zo.
Kijk dat nog maar eens na :/

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Sommige onderdelen zijn gewoon te goedkoop om te repareren :P Ik heb volgens mij een chassis dat ik sinds de laatste upgrade (eff. verhogen/gewichtsverlaging) niet meer heb geupgrade :P Na de race is hij 85-90% en repareer ik hem met 2-3 uren weer richting de 100% :Y)

Als je wat krap bij kas zit, word je vanzelf creatief met geld :)
:?

[ Voor 19% gewijzigd door Grrrrrene op 18-11-2007 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er "?" aan? Hij zegt dat een aantal duurdere items meer repairuren nodig hebben, dat is gewoon niet waar. Daarom zeg ik; kijk dat nog eens na.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:23:
Wat is er "?" aan? Hij zegt dat een aantal duurdere items meer repairuren nodig hebben, dat is gewoon niet waar. Daarom zeg ik; kijk dat nog eens na.

Wilde geen specifieke parts geven, dat zou teveel info zijn tbh
Je hoeft ook geen specifieke parts te geven, maar ik begreep je post ook niet. Misschien was het duidelijker als je die sippe smiley had weggelaten. Ik heb het vanmorgen voor de zoveelste keer geconstateerd, jij zegt dus dat het niet klopt?
Grrrrrene schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:14:
Sommige onderdelen zijn gewoon te goedkoop om te repareren :P Ik heb volgens mij een chassis dat ik sinds de laatste upgrade (eff. verhogen/gewichtsverlaging) niet meer heb geupgrade :P Na de race is hij 85-90% en repareer ik hem met 2-3 uren weer richting de 100% :Y)

Als je wat krap bij kas zit, word je vanzelf creatief met geld :)
[...]

:?
Sommige onderdelen slijten ook bijna niet. Mijn chassis is ook al vrij oud. Aerodynamics heb ik pas hoeven vervangen toen ik daarop begon te testen. Volgens mij hoef jij met je 20 repairuren alleen je remmen en vleugels nog te vervangen :) Je kan wel zeggen dat een onderdeel als electronics te goedkoop is om te repareren, maar als het ook niet slijt dan is het ook onzin om te vervangen. Net als de brandstoftank, die slijt ook bijna niet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar specifieke dingen geven: Ik heb in mijn hele seizoen maar 1x een chassis, monocoque en fuel tank gemaakt. Deze slijten zo weinig dat je zelfs met vol testen en maar 10 repair hours ze op 100% kan houden (of dichtbij).

De rest maak ik wel elke race, maar die 3 parts zijn samen meer dan 50% van de kosten van mijn auto. Kan je ook rekening houden bij het designen ;)

edit: Uberhaupt trouwens, de 'gouden verdeelsleutel' waarmee zowel je space, efficiency, gewicht en kosten erop vooruitgaan is niet zo nuttig. Sommige parts kosten helemaal niets, daar een bepaald percentage bij is niet zo erg. Geld ook voor gewicht natuurlijk.

En op space designen... tja. Dat is een rekensommetje, of het wat oplevert of niet in de long run.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:36:
Toch maar specifieke dingen geven: Ik heb in mijn hele seizoen maar 1x een chassis, monocoque en fuel tank gemaakt. Deze slijten zo weinig dat je zelfs met vol testen en maar 10 repair hours ze op 100% kan houden (of dichtbij).

De rest maak ik wel elke race, maar die 3 parts zijn samen meer dan 50% van de kosten van mijn auto. Kan je ook rekening houden bij het designen ;)
Lol waar gooi jij het merendeel van je design uren dan op. Aangezien niet iedere onderdeel een even groot aandeel heeft op de snelheid van de auto ;) En dan heb je ook nog te maken met een law of diminishing returns... (of zeg ik nou weer teveel).

En nee ik design niet zomaar @ random ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dauthi schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:42:
[...]

Lol waar gooi jij het merendeel van je design uren dan op. Aangezien niet iedere onderdeel een even groot aandeel heeft op de snelheid van de auto ;) En dan heb je ook nog te maken met een law of diminishing returns... (of zeg ik nou weer teveel).

En nee ik design niet zomaar @ random ;)
Ik test gewicht waar het uitmaakt, efficiency waar het uitmaakt, etc ;). Wat had je eigenlijk anders verwacht als antwoord? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Marzman schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:34:
Sommige onderdelen slijten ook bijna niet. Mijn chassis is ook al vrij oud. Aerodynamics heb ik pas hoeven vervangen toen ik daarop begon te testen. Volgens mij hoef jij met je 20 repairuren alleen je remmen en vleugels nog te vervangen :)
Remmen, voorvleugel, achtervleugel, hydraulica, ophanging moeten wel vervangen worden hoor ;) Alleen electronics (te goedkoop om niet te vervangen, zeker wanneer je genoeg geld hebt en je een betere eff hebt liggen) en de 4 grote onderdelen niet. 20 repair uren klinkt wel leuk, maar effectief is 1 repair-uur bij mij misschien 70% van jullie repair-uur. Dan kan ik in totaal wel meer repareren, en met name beter verdelen, maar het verschil is niet zo groot als je zou denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:36:
Tevens is 'space' ook zwaar overrated, je koopt 1 keertje wat factory space erbij en je kan seizoenen lang designen zonder ook maar iets in space te investeren. Vooral als je de 3 'grote' parts niet maakt (toevallig ook monocoque, fuel tank en chassis), ruimte zat!
Is je coureur nog nooit tegen een betonblok gecrasht? Dan heb je die onderdelen toch nodig. Ik bouw geen monocoque, fuel tank en chassis, maar heb ze wel reserve liggen om mee te testen en dergelijke. Dan hoef ik geen repairuren in testonderdelen te steken en na een designupdate wil je toch racen met het nieuwere onderdeel.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joss schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:52:
[...]

Remmen, voorvleugel, achtervleugel, hydraulica, ophanging moeten wel vervangen worden hoor ;) Alleen electronics (te goedkoop om niet te vervangen, zeker wanneer je genoeg geld hebt en je een betere eff hebt liggen) en de 4 grote onderdelen niet. 20 repair uren klinkt wel leuk, maar effectief is 1 repair-uur bij mij misschien 70% van jullie repair-uur. Dan kan ik in totaal wel meer repareren, en met name beter verdelen, maar het verschil is niet zo groot als je zou denken.
Waar heeft dit mee te maken dan? Met overall efficiency, class of is het afhankelijk van je hoeveelheid uren?
Marzman schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:53:
Is je coureur nog nooit tegen een betonblok gecrasht? Dan heb je die onderdelen toch nodig. Ik bouw geen monocoque, fuel tank en chassis, maar heb ze wel reserve liggen om mee te testen en dergelijke. Dan hoef ik geen repairuren in testonderdelen te steken en na een designupdate wil je toch racen met het nieuwere onderdeel.
Is wel zo inderdaad :). Heb over het algemeen genoeg aan 10 uur om de 3 parts die ik noemde te repareren dus heb niet echt test-parts nodig :). En het ligt voor de rest totaal aan de risico's die je wilt nemen natuurlijk. Altijd een monocoque etc hebben liggen is veilig, en ik zou het ook vooral doen als je genoeg space hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:58:
[...]

Waar heeft dit mee te maken dan? :o
Omdat de skill van mijn mechanics 101-140 is. Jouw skill is zeg 85. Dat is meer dan 45 skill verschil, op dat ene uur.

Edit: Je kan het dus zien als 20 mechanics met 50 tot 70 skill.

[ Voor 11% gewijzigd door Joss op 18-11-2007 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahhh natuurlijk, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:48:
[...]

Ik test gewicht waar het uitmaakt, efficiency waar het uitmaakt, etc ;). Wat had je eigenlijk anders verwacht als antwoord? :P
Ik bedoel meer welke onderdelen ;) niet gewicht eff e.d. :P Aangezien je meldt dat je maar 1x per seizoen je chassis upgrade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
6e tijd in m'n eerste C2 practice, voorlopig dan. Zit érg dicht bij elkaar in de P, tis ff afwachten maar ik verwacht geen wonderen. Denk dat plek 10-18 reeel is. Zonder af te doen aan de andere C2's zitten in de mijne toch echt wel veel van de grote namen. Qua punten scoren richt ik me toch meer op de races 6 tot 13, daar moet het gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dauthi schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:13:
[...]

Ik bedoel meer welke onderdelen ;) niet gewicht eff e.d. :P Aangezien je meldt dat je maar 1x per seizoen je chassis upgrade...
Ah, ik test ze meestal 2 keer. En dan ligt het aan de positie in de rankings en natuurlijk het verloop van het seizoen zelf of ik ze gelijk upgrade of niet. Vorig seizoen stond ik veilig, wilde niet promoveren ook dus heb mn monocoque 4x getest voor hem in mn auto te leggen. Bespaart je toch een hoop geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:23:
Ik snapte je " :/ " niet in die context. Ik zou trouwens niet weten of je een rem met 1 uur meer repareert dan een monocoque, aangezien mijn reparatieuren slechts in een paar onderdelen gaan en de rest gewoon wegwerpspul is ;) Ik heb dus nooit geconstateerd of het uitmaakt welk onderdeel je repareert voor je aantal benodigde uren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Zucht mijn auto is dit jaar wel verandert van een lichtgewicht, in een zwaargewicht tank :( Maar ja, gelukkig heb ik dat wel onder controle.

Oi en niet zo stoer doen Reggie, ik rij in de class van Jim Jax de La Cool en Casper Romkes, ook gewoon een zware klasse :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Dauthi schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:51:
Zucht mijn auto is dit jaar wel verandert van een lichtgewicht, in een zwaargewicht tank :( Maar ja, gelukkig heb ik dat wel onder controle.

Oi en niet zo stoer doen Reggie, ik rij in de class van Jim Jax de La Cool en Casper Romkes, ook gewoon een zware klasse :P
JimJax is overrated en Casper nog niks gepresteerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Laatst online: 21:00

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Nou, vooralsnog P4 op de grid :) Een veel betere start dan afgelopen seizoen. Nu hopen dat dit seizoen wat stabieler gaat dan het afgelopen seizoen want dat was compleet jojo werk.

Heb nu in ieder geval een teammaat die serieus is en het niet na 4 races voor gezien houd.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat eerst een redelijke Q leek wordt ik nu in de laatste "uren" om de oren gereden en sta inmiddels 6de met mijn ariel atomlike car.
GP duikt er net ook nog flink onderdoor door een tweede tijd te rijden. Ik ben toch heel erg benieuwd naar de race om te zien wat dat nou eignelijk doet want je kan er weinig aan zien op dit moment... welke motor.... welke strategie etc etc.... nog 2 dagen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je nou met nog 12 races te gaan bieden op de coureurs uit de market?, En tot wanneer heb je de tijd om het contract van je eigen coureur te verlengen? Ik probeer er achter te komen maar overal zie ik weer andere antwoorden. :? , het is van groot belang voor mij aangezien ik een goede coureur wil hebben volgend seizoen en mijn eigen coureur oud aan het worden is en een te laag DQP (169) en DRP (220) heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:27:
Na wat eerst een redelijke Q leek wordt ik nu in de laatste "uren" om de oren gereden en sta inmiddels 6de met mijn ariel atomlike car.
GP duikt er net ook nog flink onderdoor door een tweede tijd te rijden. Ik ben toch heel erg benieuwd naar de race om te zien wat dat nou eignelijk doet want je kan er weinig aan zien op dit moment... welke motor.... welke strategie etc etc.... nog 2 dagen :(
Aangenaam kennis te maken ;) , comeback in C3 valt me niet tegen zul je begrijpen.
Maar ik ben een loose canon. Analyseren en opslaan data is niet mijn ding. Beutje tellen uitrijden mot genoeg zijn, dus zal wel zwaar gaan terugvallen. Maar kan nu iig ook weer life races 'meekijken' op #f1time nu race weer iets later op de dag is, tot daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:27:
Duurt lang he.. Zit ook al dagen te wachten op de race O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:50:
[...]

Aangenaam kennis te maken ;) , comeback in C3 valt me niet tegen zul je begrijpen.
Maar ik ben een loose canon. Analyseren en opslaan data is niet mijn ding. Beutje tellen uitrijden mot genoeg zijn, dus zal wel zwaar gaan terugvallen. Maar kan nu iig ook weer life races 'meekijken' op #f1time nu race weer iets later op de dag is, tot daar
WB Geepee :D altijd gezellig.

Hoe is je bankrekening nu na een jaartje c4? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als loose cannon sta je wel verdomt ver van voren zo in de eerste race :) maar kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben maar we zullen het morgen zien tijdens/na de race, iig welcome back to C3.
Ik sta nog steeds 6de met inmiddels 23 man door de Q heen maar er moeten er nog een paar die wel goed zouden kunnen scoren in Q/Race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:29
Hoi allemaal, ik ben ook weer terug :) (Kiff - Bart Olefs -C4G17)

Had door te verhuizen 3 maanden geen internet en zodoende ook geen F1Time office meer. Gelukkig nog de laatste 4 races van vorig seizoen kunnen meepikken en dat ook nog vrij goed gedaan (altijd mooi punten gepakt).

Nu weer gereed voor een nieuw volledig seizoen en sta al mooi op de 2e plek op de grid voor de race van namiddag. Helaas wel een stukje achter een veteraan, maar als ik die plek behoud is het goed genoeg voor mij!

Ik heb trouwens nog geen team (sowieso geen interessante teamgenoten meer in mijn groep), maar is dat een echte ramp? Of overleef ik dat wel?

Oh ja, ik rijd ook al mijn races als "loose cannon". Meestal heb ik geen tijd/zin om het allemaal te noteren. Calculator is alles dat ik dan nodig hebt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Kiff op 19-11-2007 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:08
Kiff schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:26:
Ik heb trouwens nog geen team (sowieso geen interessante teamgenoten meer in mijn groep), maar is dat een echte ramp? Of overleef ik dat wel?
Een teamgenoot hoeft natuurlijk niet, het voordeel zit hem in kunnen overleggen en meedoen aan het teamkampioenschap. Aan het eind van de rit wordt er een leuk bedrag verdeeld op basis van de punten die je behaalt hebt.
Oh ja, ik rijd ook al mijn races als "loose cannon". Meestal heb ik geen tijd/zin om het allemaal te noteren. Calculator is alles dat ik dan nodig hebt ;)
Basics zoals setup en DQP opslaan betaalt zich op termijn terug. Ik rij komende race op een circuit waar ik verleden jaar met dezelfde coureur ook had gereden en dan is het een kwestie van de oude gegevens overtypen en je hebt gelijk een DQP van 90% wat je in 30 ronden kan finetunen.

[ Voor 32% gewijzigd door Sempy op 19-11-2007 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

[...]

Hey die GeePee.
Kom je eindelijk weer mee klagen in de chat, jammer dat je niet terug bij ons in de groep bent terug gekomen.
Zijn je strategieen nog steeds zo optimisties als toen je mijn teammate was?

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sempy schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:57:
[...]

Een teamgenoot hoeft natuurlijk niet, het voordeel zit hem in kunnen overleggen en meedoen aan het teamkampioenschap. Aan het eind van de rit wordt er een leuk bedrag verdeeld op basis van de punten die je behaalt hebt.

[...]

Basics zoals setup en DQP opslaan betaalt zich op termijn terug. Ik rij komende race op een circuit waar ik verleden jaar met dezelfde coureur ook had gereden en dan is het een kwestie van de oude gegevens overtypen en je hebt gelijk een DQP van 90% wat je in 30 ronden kan finetunen.
Voordeel zit hem vooral in het geld dat je gaat verdienen in het seizoen, Met een teammate kan je zo een aantal miljoen opstrijken over een heel seizoen. Aan de andere kant, wat is een paar miljoen op een heel seizen (beetje overdreven maar goed).

Het opslaan van DQP en auto setup heeft twee grote voordelen imo:

1) Het krijgen van de ideale setup is een kwestie van een 2-5 rondjes als je data al hebt opgeslagen. Dit scheelt je weer repairen, en dus geld. Het scheelt je ook durability op je engine/gearbox wat je dus weer een 'beter' race resultaat oplevert (minder kans op uitval).

2) Door het beginnen met een DQP van bijvoorbeeld 90% kan je het omhoog brengen naar 95% (bijvoorbeeld weer) in 15-30 rondjes. Doe dit goed en de derde keer dat je op die track rijd heb je een 96-99% DQP elke race elke track in 2 rondjes.

Wat ik trouwens heb gedaan is een excel gemaakt waarin ik alle races in tabbladen heb gezet etc, daarin ook al de layout voor Acc/Brakes/etc erin gezet zodat ik echt niets extras hoef te doen tijdens het practicen. In plaats van in kladblok het invullen doe ik het in het excel tabje, supersimpel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Sjeeeee kan niet meer wachten tot morgen zeg. Een week wachten tussen je P en je race is gewoon pure marteling ;). Ben ook erg benieuwd naar hoe snel de nieuwelingen zijn in de groep. Aan het einde van het seizoen weet je wie er voor je hoort te staan en wie niet, maar nu is het lastig in te schatten wat die P14 betekent. Gevoelsmatig denk ik dat er toch wel 4/5/6 managers bijzitten die een te optimistische strategie hebben gekozen. Als dat niet het geval is, is de helft uit C3 nu al sneller dan ik.. :(.

Ook beide mede-tweakers hebben zich gekwalificeerd. Teamy Sempy op de laatste plek ivm met vergeten te repairen en Frank net een stukje achter me. Ik wens jullie alvast veel geluk voor morgen natuurlijk!
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.